abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 januari 2010 @ 20:28:02 #126
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_76610948
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Onvoorstelbaar dat Nadal deze partij nog uit handen gegeven heeft. Hij mist twee wedstrijdpunten in de tie-break, staat 3-1 voor in de derde set (waar het zelfs nog 15-40 op de service van Davydenko staat) en speelde te passief op belagrijke momenten. Ook liep zijn service bij die momenten niet. Op basis van de eerste set is Nadal wel de favoriet op de Australian Open.
Davydenko verslaat Federer en Nadal ... lijkt me dat hij misschien wel DE favoriet is nu
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_76611358
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Davydenko verslaat Federer en Nadal ... lijkt me dat hij misschien wel DE favoriet is nu
In best of 5 wedstrijden heeft Davydenko geen aansprekende resultaten behaald.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:13:16 #128
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_76612415
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

In best of 5 wedstrijden heeft Davydenko geen aansprekende resultaten behaald.
Misschien niet denderend nee. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het bombarderen van Nadal tot DE favoriet op basis van 1 gespeelde set (in een verloren wedstrijd!) wel enorm kortzichtig is ....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_76614862
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Misschien niet denderend nee. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het bombarderen van Nadal tot DE favoriet op basis van 1 gespeelde set (in een verloren wedstrijd!) wel enorm kortzichtig is ....
We baseren het niet op 1 set. We weten dat Nadal de beste van iedereen kan zijn. Dat gevoel was een paar maandjes kwijt (zoals gebruikelijk deze tijd van het jaar) en ongeacht de uitslag van deze finale zien we dat hij gewoon weer het niveau heeft wat ie behoort te hebben. Nu nog even ietsje mentaler sterk worden nog en hij wint gewoon de AO voor de 2e keer op rij.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:36:04 #130
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_76615260
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

We baseren het niet op 1 set. We weten dat Nadal de beste van iedereen kan zijn. Dat gevoel was een paar maandjes kwijt (zoals gebruikelijk deze tijd van het jaar) en ongeacht de uitslag van deze finale zien we dat hij gewoon weer het niveau heeft wat ie behoort te hebben. Nu nog even ietsje mentaler sterk worden nog en hij wint gewoon de AO voor de 2e keer op rij.
Dat kan Federer ook en Davydenko KAN het imo ook. Net als Rafael dat kan ....

Maar goed. Ik denk niet dat Nadal het gaat halen. Halve finale max.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_76615333
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Dat kan Federer ook en Davydenko KAN het imo ook. Net als Rafael dat kan ....

Maar goed. Ik denk niet dat Nadal het gaat halen. Halve finale max.
Ja, daarentegen heeft Federer het al gedaan en davy nog niet. En daarom zijn Fed en Nadal de favorieten voor de AO, zoals altijd. En Davydenko mag het volgende week maar eens gaan waarmaken dat ie het ook in GS kan. Ik denk het niet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76625049
Roddick wint het toernooi van Brisbane met 7-6 7-6 in de finale van Stepanek.
sig verwijderd door FA
  zondag 10 januari 2010 @ 11:36:14 #133
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76625820
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

In best of 5 wedstrijden heeft Davydenko geen aansprekende resultaten behaald.
Nee, precies.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 10 januari 2010 @ 11:36:33 #134
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76625830
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:01 schreef Ambrosius het volgende:
Roddick wint het toernooi van Brisbane met 7-6 7-6 in de finale van Stepanek.
Goed begin van haar tennisseizoen voor Roddick!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_76653196
Ik denk dat Djokovic nog meer kans maakt dan Davydenko

Kanshebbers
1. Nadal 25%
2. Federer 20%
3. Djokovic 14%
4. Davydenko - Murray - Del Potro allen 12%
5. Een ander (bijv T de Bakker) 5%

Federer speelde niet zo sterk in Doha maar staat de de laatste 7 Grandslams wel in de finale en is dus altijd een kanshebber. Del Potro kan dan wel de usopen hebben gewonnen maar ik vond dat toch meer te wijten aan Federer, die een slechte 5de speelde, dan aan het goede spel van hemzelf.

Nadal bombardeer ik tot kanshebber op basis van de afgelopen jaren, en dan met name AO-09 en omdat federer iets met zijn backhand heeft (de unforced errors vlogen je om de oren 3e set doha semi's)
hij heeft ook afgezegd voor het toernooitje in australie
pi_76708676
Wassen en Zebalos verslaan de Bryan Bro's in Auckland
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_76714547
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 04:07 schreef Tim86 het volgende:
Wassen en Zebalos verslaan de Bryan Bro's in Auckland
Ik wilde het net posten. Maar Zeballos is natuurlijk ook wel een beest !

Heeft lulletje Wassen eindelijk eens een hoogtepunt in zijn carrière .
pi_76719259
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:42 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ik wilde het net posten. Maar Zeballos is natuurlijk ook wel een beest !

Heeft lulletje Wassen eindelijk eens een hoogtepunt in zijn carrière .
Pakte in de single wel maar 3 games van Monaco

Waar blijft het AO-topic eigenlijk?
pi_76729924
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:01 schreef TheArt het volgende:

[..]
Waar blijft het AO-topic eigenlijk?
Ja! daar zit ik ook al een tijdje op te wachten..
pi_76770973
quote:
Tennissers willen wereldkampioenschap

De Servische tennisser Novak Djokovic (ATP 3) heeft woensdag verklaard dat de spelersraad van de internationale tennisvakbond ATP tijdens de Australian Open zal vergaderen over de mogelijke invoering van een wereldkampioenschap voor landenteams. Dat WK zou de huidige Davis Cup moeten vervangen.

Djokovic, lid van de spelersraad van de ATP, gaf aan dat het idee bestaat om een wereldkampioenschap tennis om de twee jaar tussen 32 landen te organiseren. Volgens de pers zou die nieuwe competitie in tien dagen afgewerkt worden. De wedstrijden zouden bovendien korter worden dan in de huidige Davis Cup.

Djokovic benadrukt dat de gesprekken "toonaangevend zullen zijn voor de komende jaren, maar dat er nog niets beslist is en dat er nog meerdere opties op tafel liggen".

De Serviër beseft dat niet alleen de spelers beslissingsrecht hebben. "Zonder sponsors zijn er geen toernooien en bijgevolg ook geen spelers. Maar toch moet er rekening gehouden worden met de mening van de spelers", besluit Djokovic.

Verschillende spelers zijn ontevreden over de huidige vorm van de Davis Cup. De vele wedstrijden in deze competitie leggen heel wat extra druk op een al overvolle kalender.
quote:
Andy Murray backs plan for tennis World Cup

An ambitious plan to transform the tennis calendar with the sport’s first World Cup is to be considered by the top male players, The Times has learnt.

In an attempt to attract a younger audience, the biennial ten-day tournament, involving 32 teams, would feature shorter matches in which players have to watch the clock between points — and, most controversial of all, compulsory mid-match substitutions.

Although the idea for a World Cup is in its formative stages, it has already been presented to leading tennis administrators and television executives, who believe that a men-only competition would attract a larger audience.

Such a move would effectively sound the death knell for the Davis Cup, which is seen as being the victim of an ill-defined format.

Andy Murray, the British No 1, has welcomed the proposal, provided that the World Cup did not become an additional event on the hectic men’s tour.

“I am a great fan of the Davis Cup, but if a decision was taken to drop it, or something else could change in the calendar, then a World Cup is a fascinating idea,” Murray told The Times yesterday.

Craig Tiley, the tournament director of the Australian Open, said: “We think the concept is innovative, refreshing and thoughtfully put together. Any initiative that will further expose our sport and will grow its participation, particularly in Australia but also worldwide, has to be great for tennis.”

The plans have been presented to the All England Club, the United States Tennis Association and Tennis Australia, as well as Roger Federer, the 15-times grand-slam event champion, and Rafael Nadal, the world No 2, and their representatives.

Adam Helfant, the ATP Tour president and chief executive, and television executives worldwide have also been consulted.

The World Cup, branded as the Grand Slam of Nations, is the idea of gemba, a Melbourne-based sports marketing agency whose leading partners are James Hird, an award-winning former Australian Rules footballer, Ben Crowe, previously an executive of Nike, and Robert Mills, formerly of adidas.

Hird, whose plan will be detailed to more leading players this weekend, said: “In the new world order, sports must compete with Hollywood blockbusters, video games, the world wide web, TV and music for a slice of the global consumers’ attention.

“Today’s consumers want their entertainment in a different form. Of course, the pride of tennis are the grand-slam tournaments and we would never do anything to change that, but we are conscious of the need for tennis to bring in an entire new breed of followers — the youngster who doesn’t have the attention span to watch five-set matches.

“No idea can have legs unless the players commit to it and want it — without them it would never work. But our initial feedback has been very good. We are conscious of the fact that we do not want this event to be an extra burden on the players, so the desire is to find a new place for it in the calendar.”

Logically, the World Cup would be staged in late September or early October in Europe. Ion Tiriac, the mastermind behind Madrid’s rise to prominence among the Masters Series events on the ATP Tour, may well be among the first bidders to host the event.

Murray and Federer are two of several top players who have chosen to sidestep the first round of this year’s Davis Cup matches in March.

How it would work
The proposed biennial World Cup would feature
• A ten-day, men-only event with 32 teams in eight groups of four, 16 reaching the knockout stages.
• Each tie a single match over the best of five sets, with each nation having to field at least two players per tie — ie, enforced substitutions.
• Maximum 25sec between points.
• Tie-breaks the first to five points.

Ik heb zoiets hier al eerder geopperd, ik zou er dus wel blij mee zijn. De toppers laten de Davis Cup vaak links liggen. Een toernooi, wat op een goede plaatst op de kalender ligt, zal dat probleem veel minder hebben en het zal in mijn ogen ook veel intenser beleefd worden. Nu komt de Davis Cup vaak even tussendoor en moet je al enorm veel moeite doen om er uberhaupt iets van mee te krijgen.
Het is eigenlijk sowieso al vreemd dat bij het tennis, in tegenstelling tot veel andere vergelijkbare sporten, het landenaspect zo'n beperkte plaats geeft. Je hebt alleen de Davis Cup en verder de Hopman Cup en het World Team Championship, wat allebei niet veel voorstelt.

Wel moet ik zeggen dat ik geen voorstander zou zijn van alle fratsen die erbij gehaald lijken te worden, zoals die hierboven genoemd worden (al is de kortere tijd tussen de punten prima).

Ideaal lijkt mij een WK, eens in de twee jaar, waarbij je:
1) een singletoernooi hebt (dubbel gaat niet werken) en
2) een landentoernooi hebt
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:38:10 #141
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76772544
Wil 'compulsory mid-match substitutions' zeggen dat je midden in een wedstrijd van spelers moet wisselen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_76773303
Ik vind het wel een gaaf idee, alleen de regels moeten wel een beetje logisch zijn (wissels alleen tussen sets ofzo)

32 landen, dan mogen wij ook meedoen, kunnen we dan ook met een bos wortels op ons hoofd in het publiek zitten en HOLLAND!! roepen tijdens een tie break???
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:59:27 #143
6941 APK
Factual, I think.
pi_76773356
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:38 schreef Federer-fan het volgende:

Wil 'compulsory mid-match substitutions' zeggen dat je midden in een wedstrijd van spelers moet wisselen?
Yep.
Lekker gunstig voor Murray.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:28:49 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76774584
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:58 schreef EmpRichard het volgende:
[...]

32 landen, dan mogen wij ook meedoen, kunnen we dan ook met een bos wortels op ons hoofd in het publiek zitten en HOLLAND!! roepen tijdens een tie break???
Pas maar op, straks word je ingezet als substitute.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_76795917
Baggy is heeeeeeeerlijk bezig . Nog 1 game en hij heeft van Hewitt gewonnen. Binnen .

Hopelijk kan hij ver komen in de AO. Hij speelt wel steeds beter.

[ Bericht 12% gewijzigd door kevin_ op 14-01-2010 08:38:50 ]
pi_76805982
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef wimderon het volgende:

[..]


[..]
Ideaal lijkt mij een WK, eens in de twee jaar, waarbij je:
1) een singletoernooi hebt (dubbel gaat niet werken) en
2) een landentoernooi hebt
Waarom eens in de twee jaar? Waarom geen dubbel?

Ik ben wel voor het idee. Een groot voordeel is ook dat het thuisvoordeel in minder wedstrijden de doorslag gaat geven (onder voorwaarde dat het niet in Spanje wordt gehouden )
pi_76806126
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:59 schreef APK het volgende:

[..]

Yep.
Lekker gunstig voor Murray.
Lijkt een beetje op het idee van het Amerikaanse competitie-tennis. Daar heb je ook van die veels te rare maar wel leuk dingne. Als ze maar niet de score-telling gaan veranderen en niet gekleurde banen gaan aanleggen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76811504
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom eens in de twee jaar? Waarom geen dubbel?

Ik ben wel voor het idee. Een groot voordeel is ook dat het thuisvoordeel in minder wedstrijden de doorslag gaat geven (onder voorwaarde dat het niet in Spanje wordt gehouden )
Als het elk jaar is wordt het toch net iets minder bijzonder, dan krijg je wellicht ook al snel weer spelers die af gaan zeggen, omdat ze toch elk jaar weer een nieuwe kans hebben. Vier jaar vind ik dan weer teveel. Elk jaar zou ook kunnen trouwens, daar niet van.

Dubbel niet omdat er zoveel vaste teams zijn die bestaan uit spelers uit verschillende landen. Bovendien wordt het dan wel een erg uitgebreid programma als je zowel een enkel, als dubbel als landentoernooi gaat houden. De echt goede dubbelaars kunnen alsnog terecht in het landentoernooi.

De grootste voordelen vind ik dat je nu niet alles door het jaar heen verspreid hebt, met eigenlijk pas in de finale mondiale aandacht, plus dat het zo veel beter in de kalender zou passen en de deelnemersveld waarschijnlijk gewoon top zal zijn.

Thuisvoordeel moet inderdaad zoveel mogelijk beperkt worden, áls het echt aanslaat trek je waarschijnlijk fans uit de hele wereld. Dan verdeel je per wedstrijd kaarten onder de landen die actief zijn in die wedstrijd en geef je een deel aan 'neutrale' fans uit andere landen. Ondergrond kun je uiteraard gewoon rouleren.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:26:18 #149
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_76814254
Maar de Davis Cup is juist het gaafste toernooi voor supporters
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_76815588
Tegen de tijd dat het er door is ben ik toch geen student meer
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')