abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:38:53 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76310461


Het centrale FOK! topic over de Noord-Amerikaanse National Hockey League, de grootste en bekendste IJshockey League ter wereld. Bespreek hier je favoriete team(s), wedstrijden, en alles omtrent de sport IJshockey in de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

Wat is de NHL?

De NHL staat voor National Hockey League, en is de voornaamste hockeycompetitie in Noord Amerika, en bevat teams uit zowel de Verenigde Staten van Amerika als Canada.

Hoe steekt de competitie in elkaar?

Bron: Wikipedia.

De National Hockey League bestaat uit 30 teams, verdeeld over twee conferences (Western Conference en Eastern Conference). Deze twee conferences zijn weer verdeeld over drie divisies. Elke conference bestaat dus uit 15 teams en elke divisie bestaat uit vijf teams. In het eerste gedeelte speelt een team in de competitie, zestien teams gaan dan verder in de play-offs.

Competitie opzet:

Elk team speelt in de competitie 82 wedstrijden, waarvan 41 thuis en 41 uit. Deze wedstrijden zijn niet gelijk verdeeld, een team speelt niet even vaak tegen elk team. Je speelt namelijk 24 wedstrijden in je divisie, zes wedstrijden per divisieteam. Dan speel je 40 wedstrijden tegen conferencegenoten die niet in je divisie zitten, vier wedstrijden per conferenceteam. De 18 wedstrijden die overblijven speel je tegen teams van de andere conference. Er wordt een keer tegen ieder team uit de andere conference gespeeld. De drie overblijvende wedstrijden worden gespeeld tegen random gekozen teams uit de andere conference. Voor de wedstrijden tegen de teams uit de andere conference wordt elk jaar afwisselend thuis en uit gespeeld. Dus de ploeg die het vorige seizoen op bezoek moest bij een team uit de andere conference, speelt het seizoen erop een thuiswedstrijd tegen datzelfde team. Deze opzet is van toepassing sinds het seizoen 2008 - 2009.

Play-offs opzet:

Na de competitie volgen de play-offs. Hieraan doen de beste acht teams van elke conference mee. Deze acht teams worden als volgt berekend: plaats 1-3 zijn gereserveerd voor de drie divisiewinnaars en plaats 4-8 voor de niet-divisiewinnaars met de meeste punten. Het kan dus voorkomen dat er een team negende is geworden, dus niet geplaatst voor de play-offs, terwijl het team meer punten heeft dan een divisiewinnaar.

De play-offs zijn eigenlijk het beste te zien als twee conferenceplay-offs, waarvan de beide winnaars tegen elkaar strijden om de Stanley Cup. Elke ronde bestaat uit een best of seven serie. In de eerste ronde van de conferenceplay-offs, de kwartfinale, speelt de nummer n van de conference tegen de nummer acht, twee tegen 7, drie tegen zes en vier tegen vijf. In de halve finale wordt er opnieuw geplaatst: het hoogst overgebleven team wordt al eerste geplaatst enzovoort. Nummer n speelt dan tegen nummer vier en twee tegen drie. De winnaars van deze serie spelen tegen elkaar in de conferencefinale. Het team dat deze serie wint krijgt alvast een prijs, maar die prijs is niet veel waard vergeleken met de prijs waarom de twee conferencewinnaars spelen. De winnaar van deze tweestrijd wint namelijk de Stanley Cup.

Het hoogst geplaatste team speelt eerst twee keer thuis en dan twee keer uit. Als de serie dan nog niet beslist is, zullen het hoogst geplaatste team eerst thuis spelen, indien noodzakelijk nog een wedstrijd uit en als de serie dan ng niet beslist is, vindt de beslissing plaats in het stadion van het hoogstgeplaatste team.

Puntentelling:

Het team dat een wedstrijd wint, verdient twee punten. Het maakt voor de punten niet uit, of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd, in de verlenging of tijdens een shootout. Als je de wedstrijd verliest in de reguliere speeltijd, krijg je nul punten. Als je de wedstrijd verliest in de verlenging of tijdens een shootout, krijg je n punt. In de play-offs zijn er geen punten zoals in de competitie, de winnaar krijgt een punt in de best of seven serie. In de play-offs maakt het niet uit of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd of in de verlenging.


Wat zijn de spelregels van IJshockey?

Voor een goede doch beknopte uitleg van de spelregels, zie deze Wikipedia pagina.


Team overzicht:

Kaart met alle teams.




Atlantic Division:

New Jersey Devils
New York Islanders
New York Rangers
Philadelphia Flyers
Pittsburgh Penguins

Northeast Division:

Boston Bruins
Buffalo Sabres
Montreal Canadiens
Ottawa Senators
Toronto Maple Leafs

Southeast Division:

Atlanta Thrashers
Carolina Hurricanes
Florida Panthers
Tampa Bay Lightning
Washington Capitals




Central Division

Chicago Blackhawks
Columbus Blue Jackets
Detroit Red Wings
Nashville Predators
St. Louis Blues

Northwest Division

Calgary Flames
Colorado Avalanche
Edmonton Oilers
Minnesota Wild
Vancouver Canucks

Pacific Division

Anaheim Ducks
Dallas Stars
Los Angeles Kings
Phoenix Coyotes
San Jose Sharks


Links:

Officile NHL Site.
NHL Wikipedia Nederlands
NHL Wikipedia Engels
Eastern Conference Wiki (Engels)
Western Conference Wiki (Engels)

OUDE NHL Topics:

NHL - Season 2005/2006
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 2
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 3
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 4
[NHL] - Season 2005/06 - Deel 5
[NHL] Season 2005/2006, Deel 6
[NHL] Season 2005/2006 Deel 7
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 8
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 2: Playoffs!
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 3: Playoffs!

HUIDIGE Reeks:

[NHL] Season 2007 - 2008
[NHL] Season 2007-2008 Part II
NHL Part 3: Battle for the Cup
[NHL] Part 4 - Working Overtime!
[NHL] Part 5 - Winter Special!
[NHL] Part 6 - Let the playoffs begin!
[NHL] Part 7 - Waar de playoffs in volle gang zijn..
[NHL] Part 8 - Seven Game series and Conference finals
[NHL] Part 9 - Met octopussen op het ijs
[NHL] Part 10 - Game 7, Stanley Cup Final!
[NHL] Part 11 - Het lange wachten is weer begonnen
[NHL] Part 12 - En we zijn weer los
[NHL] Part 13 - Waar de Canes eindelijk weer eens winnen

En hier gaat het uiteindelijk allemaal om:



Game On!

[ Bericht 97% gewijzigd door Peterselieman op 08-01-2010 21:08:14 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76311781
Verdorie, ik wou een mooie OP maken
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:37 schreef maartena het volgende:
Ik denk trouwens dat Canada zeker goud wint dit jaar.
Gewaagde voorspelling Zou wel prachtig zijn als ze in hun eigen achtertuin goud pakken maar ik zou graag Rusland zien winnen. Al dat jonge aanvallend talent
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:52:40 #3
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76313467
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:07 schreef Saviola het volgende:

Gewaagde voorspelling Zou wel prachtig zijn als ze in hun eigen achtertuin goud pakken maar ik zou graag Rusland zien winnen. Al dat jonge aanvallend talent
Ik zet in op een Canada - Rusland finale, maar wie er gaat winnen durf ik niet aan. Ik hoop op Rusland, juist omdat de NHL over 4 jaar geen ruimte wil laten voor de spelen in Rusland.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76322365
Ik ga voor Canada - USA in de finale. En de NHL moet uiteraard gewoon ruimte laten voor de Olympics over 4 jaar.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76322380
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:07 schreef Saviola het volgende:
Verdorie, ik wou een mooie OP maken

Kan alsnog hoor Kan ik hem erin laten editen door een FA
Vicariously I live while the whole world dies
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:39:26 #6
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76322430
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef nyny83 het volgende:
Ik ga voor Canada - USA in de finale. En de NHL moet uiteraard gewoon ruimte laten voor de Olympics over 4 jaar.
Ook al zouden ze het niet doen. Geen enkele Russische sterspeler zal doorspelen. En als Rusland al hun sterspelers stuurt dan volgt de rest vanzelf.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76326073
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een Nederlands verslag over de Winter Classic:

http://sport.fok.nl/nieuw(...)-winter-classic.html
Vicariously I live while the whole world dies
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:07:15 #8
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76335462
Eindelijk dat vieze logo gewijzigd?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76344859
Hoppa 3-1 winst op de Pens
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  zondag 3 januari 2010 @ 00:35:41 #10
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76345086
2-1 verloren van LA in LA. Caps waren misschien wel de betere partij, maar als je short handed goal tegen krijgt en zelf geen schot kan forceren in een 5 on 3 dan verdien je ook niks.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76353689
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:28 schreef Saviola het volgende:
Hoppa 3-1 winst op de Pens
Jaja, je hebt zelfs halverwege het seizoen nog hoop op de play-offs, het moet niet gekker worden

Katth, alle goede teams hebben wel eens een kleine terugval. Pens verliezen nu ook 4x op rij.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76354950
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:34 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Jaja, je hebt zelfs halverwege het seizoen nog hoop op de play-offs, het moet niet gekker worden
Ja 't is toch alweer enkele seizoenen geleden maar wel leuker dan helemaal onderin staan idd.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_76368324
tvptje
  maandag 4 januari 2010 @ 10:41:44 #14
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76390967
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:34 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Jaja, je hebt zelfs halverwege het seizoen nog hoop op de play-offs, het moet niet gekker worden

Katth, alle goede teams hebben wel eens een kleine terugval. Pens verliezen nu ook 4x op rij.
Idd, kijk maar naar de Penguins. Ook Sharks hadden even een lastige periode, maar zitten nu toch al op 8 wins op een rij.

Nu voor de Caps 2 thuiswedstrijden daarna 3 roadgames tegen divisie teams, dus er is hoop
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76397142
Waarvan eentje tegen ons, dat zijn al 2 zekere punten voor de Caps
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  maandag 4 januari 2010 @ 14:22:16 #16
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76398056
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:53 schreef Saviola het volgende:
Waarvan eentje tegen ons, dat zijn al 2 zekere punten voor de Caps
Hap hap
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 4 januari 2010 @ 15:57:11 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76401356
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:07 schreef Saviola het volgende:
Verdorie, ik wou een mooie OP maken
Wat let je? Een mod kan die er nog altijd achteraf in plempen.

We wachten af.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 4 januari 2010 @ 16:00:53 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76401486
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:52 schreef Katth het volgende:
Ik hoop op Rusland, juist omdat de NHL over 4 jaar geen ruimte wil laten voor de spelen in Rusland.
Dat doen ze nu toch ook niet? De Canucks gaan bijvoorbeeld op de "longest road trip in NHL history" omdat ze 3 weken lang niet "thuis" kunnen spelen vanwege het Olympische hockey. Geen thuisvoordeel dus, en een aantal "thuis" wedstrijden worden o.a. in Calgary gespeeld.

De NHL gaat gewoon door.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 4 januari 2010 @ 16:04:06 #19
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76401603
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat doen ze nu toch ook niet? De Canucks gaan bijvoorbeeld op de "longest road trip in NHL history" omdat ze 3 weken lang niet "thuis" kunnen spelen vanwege het Olympische hockey. Geen thuisvoordeel dus, en een aantal "thuis" wedstrijden worden o.a. in Calgary gespeeld.

De NHL gaat gewoon door.
De NHL stopt toch echt wel. Ze kunnen waarschijnlijk niet thuis spelen ivm met voorbereidingen op de spelen in dat stadion.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 4 januari 2010 @ 16:12:08 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76401890
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:04 schreef Katth het volgende:
De NHL stopt toch echt wel. Ze kunnen waarschijnlijk niet thuis spelen ivm met voorbereidingen op de spelen in dat stadion.
Je hebt gelijk.

Zal ook weer met de afbraak te maken hebben, kijk maar naar het schema van de Canucks in Maart: http://canucks.nhl.com/club/schedule.htm

Zouden ze in 2002 en 2006 pauzes gehouden hebben?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 4 januari 2010 @ 16:13:49 #21
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76401948
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.

Zal ook weer met de afbraak te maken hebben, kijk maar naar het schema van de Canucks in Maart: http://canucks.nhl.com/club/schedule.htm

Zouden ze in 2002 en 2006 pauzes gehouden hebben?
Ja, maar daar willen ze nu mee stoppen, omdat ze toch vinden dat het programma te druk is in een olympisch jaar. Maar de timing is echt helemaal verkeerd. Nu zijn de spelen in Canada en stoppen ze wel. Over 4 jaar in Rusland en willen ze niet stoppen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  dinsdag 5 januari 2010 @ 08:58:41 #22
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76427550
Nyny 6-2 wtf?

Is dit karma voor die gestolen overwinning in Chicago?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76437962
Nog eens verliezen na 8 wins op een rij, wat een ramp he
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:18:43 #24
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76439660
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:37 schreef Saviola het volgende:
Nog eens verliezen na 8 wins op een rij, wat een ramp he
2 goals op 47 schoten en 6 tegen op 20
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76443836
Niet gezien, maar wel zuur ja. Achja, we hebben zelf ook wel eens een overwinningkje weggestolen
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76468324
quote:
Caps name Alex Ovechkin as new captain

Washington Capitals left wing Alex Ovechkin took the ice for Tuesday's game against the Montreal Canadiens wearing the captain's ‘C' on his sweater for the first time, hours after being named as the 14th captain in club history.

Vice president and general manager George McPhee and coach Bruce Boudreau made the selection, and Boudreau informed his team of the decision Tuesday morning, eight days after the Caps traded their previous captain, Chris Clark, to Columbus.

Ovechkin, 24, is the first European-born captain in Capitals history and the second-youngest captain in team history -- Ryan Walter was 21 when he captained the 1979-80 team. The Moscow native is the sixth Russian-born player to be an NHL captain and joins Atlanta's Ilya Kovalchuk as the only active Russians to captain their teams (Pavel Bure, Alexander Mogilny, Alexei Yashin and Alexei Zhamnov also served as captains at points during their careers).

Ovechkin has been one of the Caps' alternate captains since 2006-07, his second season in the NHL.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 6 januari 2010 @ 02:39:07 #27
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76468382
Het lag voor de hand dat het Ovechkin zou worden, ik ben er blij mee, maar was ook blij geweest met Brooks Laich.

Nu trouwens mooie wedstrijd tegen de Habs, 3-1 na 2 periodes. Shots zijn 28 vs 13 voor de Caps.

Ik ga morgen kapot zijn op werk
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 6 januari 2010 @ 02:40:37 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76468389
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:07 schreef Saviola het volgende:
Verdorie, ik wou een mooie OP maken
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76470008
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 02:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet zo sip, de Ducks hebben van de Red Wings gewonnen
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:17:12 #30
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76470241
4-2 gewonnen van de Habs
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76472027
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76479077
Vannacht de finale van het World Junior Championship gekeken, zonder twijfel de beste hockeywedstrijd die ik het hele jaar al heb gezien. Maarja junior hockey is zowiezo veel aanvallender en spectaculairder dan NHL en dat soort wedstrijden zijn altijd genieten. USA versloeg Canada met 6-5 in OT na een goal van John Carlson (19-jarige verdediger die dit jaar al in de NHL speelde bij de Caps), nadat Canada in de laatste 3 minuten nog een 5-3 achterstand goedmaakte. Canada had 5x op rij goud gewonnen overigens, tot nu dus.

Samenvatting van TSN:

http://watch.tsn.ca/international-hockey/clip252502#clip252502
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:52:14 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76485445
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:05 schreef nyny83 het volgende:
Niet zo sip, de Ducks hebben van de Red Wings gewonnen
Ja ja, gezien gisteravond

Het ging me meer om die mooie OP die Saviola gaat maken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76510337
Zit Rangers VS Stars te kijken nu. 2-2, aardige wedstrijd.
Vicariously I live while the whole world dies
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:39:24 #35
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76514584
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 02:06 schreef nyny83 het volgende:
Zit Rangers VS Stars te kijken nu. 2-2, aardige wedstrijd.
NHL.com kopt ook mooi "Simply the Pest" hehe.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76514751
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76516758
Ik dacht, laten we nog eens gezellig Tampa kijken vannacht. Maar na precies 2 minuten en 11 seconden spelen was het al 3-0 Buffalo en bedtijd.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_76527286
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:43 schreef Saviola het volgende:
Ik dacht, laten we nog eens gezellig Tampa kijken vannacht. Maar na precies 2 minuten en 11 seconden spelen was het al 3-0 Buffalo en bedtijd.
Ja, en ze kwamen nog goed terug... jammer dat ze dat niet doorzetten.
Vicariously I live while the whole world dies
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:18:43 #39
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76531064
Sabres zijn vrij sterk dit seizoen mede door Miller. Zeker play offs voor hun.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76531569
I know. Dankzij hem draai ik zo goed in mn fantasy league.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:21:51 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76536244
Saviola, waar blijft die mooie OP van je?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76540769
Die komt er volgend topic wel aan?
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:34:34 #43
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76543215
Deze snel even volgooien dan
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:36:35 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76543313
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:53 schreef Saviola het volgende:
Die komt er volgend topic wel aan?
Post em vast hier.... dan kan de volgende topic opener em meenemen. Of een op kan em in de huidige zetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:46:07 #45
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76546539


Het centrale FOK! topic over de Noord-Amerikaanse National Hockey League, de grootste en bekendste IJshockey League ter wereld. Bespreek hier je favoriete team(s), wedstrijden, en alles omtrent de sport IJshockey in de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

Wat is de NHL?

De NHL staat voor National Hockey League, en is de voornaamste hockeycompetitie in Noord Amerika, en bevat teams uit zowel de Verenigde Staten van Amerika als Canada.

Hoe steekt de competitie in elkaar?

Bron: Wikipedia.

De National Hockey League bestaat uit 30 teams, verdeeld over twee conferences (Western Conference en Eastern Conference). Deze twee conferences zijn weer verdeeld over drie divisies. Elke conference bestaat dus uit 15 teams en elke divisie bestaat uit vijf teams. In het eerste gedeelte speelt een team in de competitie, zestien teams gaan dan verder in de play-offs.

Competitie opzet:

Elk team speelt in de competitie 82 wedstrijden, waarvan 41 thuis en 41 uit. Deze wedstrijden zijn niet gelijk verdeeld, een team speelt niet even vaak tegen elk team. Je speelt namelijk 24 wedstrijden in je divisie, zes wedstrijden per divisieteam. Dan speel je 40 wedstrijden tegen conferencegenoten die niet in je divisie zitten, vier wedstrijden per conferenceteam. De 18 wedstrijden die overblijven speel je tegen teams van de andere conference. Er wordt een keer tegen ieder team uit de andere conference gespeeld. De drie overblijvende wedstrijden worden gespeeld tegen random gekozen teams uit de andere conference. Voor de wedstrijden tegen de teams uit de andere conference wordt elk jaar afwisselend thuis en uit gespeeld. Dus de ploeg die het vorige seizoen op bezoek moest bij een team uit de andere conference, speelt het seizoen erop een thuiswedstrijd tegen datzelfde team. Deze opzet is van toepassing sinds het seizoen 2008 - 2009.

Play-offs opzet:

Na de competitie volgen de play-offs. Hieraan doen de beste acht teams van elke conference mee. Deze acht teams worden als volgt berekend: plaats 1-3 zijn gereserveerd voor de drie divisiewinnaars en plaats 4-8 voor de niet-divisiewinnaars met de meeste punten. Het kan dus voorkomen dat er een team negende is geworden, dus niet geplaatst voor de play-offs, terwijl het team meer punten heeft dan een divisiewinnaar.

De play-offs zijn eigenlijk het beste te zien als twee conferenceplay-offs, waarvan de beide winnaars tegen elkaar strijden om de Stanley Cup. Elke ronde bestaat uit een best of seven serie. In de eerste ronde van de conferenceplay-offs, de kwartfinale, speelt de nummer n van de conference tegen de nummer acht, twee tegen 7, drie tegen zes en vier tegen vijf. In de halve finale wordt er opnieuw geplaatst: het hoogst overgebleven team wordt al eerste geplaatst enzovoort. Nummer n speelt dan tegen nummer vier en twee tegen drie. De winnaars van deze serie spelen tegen elkaar in de conferencefinale. Het team dat deze serie wint krijgt alvast een prijs, maar die prijs is niet veel waard vergeleken met de prijs waarom de twee conferencewinnaars spelen. De winnaar van deze tweestrijd wint namelijk de Stanley Cup.

Het hoogst geplaatste team speelt eerst twee keer thuis en dan twee keer uit. Als de serie dan nog niet beslist is, zullen het hoogst geplaatste team eerst thuis spelen, indien noodzakelijk nog een wedstrijd uit en als de serie dan ng niet beslist is, vindt de beslissing plaats in het stadion van het hoogstgeplaatste team.

Puntentelling:

Het team dat een wedstrijd wint, verdient twee punten. Het maakt voor de punten niet uit, of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd, in de verlenging of tijdens een shootout. Als je de wedstrijd verliest in de reguliere speeltijd, krijg je nul punten. Als je de wedstrijd verliest in de verlenging of tijdens een shootout, krijg je n punt. In de play-offs zijn er geen punten zoals in de competitie, de winnaar krijgt een punt in de best of seven serie. In de play-offs maakt het niet uit of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd of in de verlenging.


Wat zijn de spelregels van IJshockey?

Voor een goede doch beknopte uitleg van de spelregels, zie deze Wikipedia pagina.


Team overzicht:

Kaart met alle teams.




Atlantic Division:

New Jersey Devils
New York Islanders
New York Rangers
Philadelphia Flyers
Pittsburgh Penguins

Northeast Division:

Boston Bruins
Buffalo Sabres
Montreal Canadiens
Ottawa Senators
Toronto Maple Leafs

Southeast Division:

Atlanta Thrashers
Carolina Hurricanes
Florida Panthers
Tampa Bay Lightning
Washington Capitals




Central Division

Chicago Blackhawks
Columbus Blue Jackets
Detroit Red Wings
Nashville Predators
St. Louis Blues

Northwest Division

Calgary Flames
Colorado Avalanche
Edmonton Oilers
Minnesota Wild
Vancouver Canucks

Pacific Division

Anaheim Ducks
Dallas Stars
Los Angeles Kings
Phoenix Coyotes
San Jose Sharks


Links:

Officile NHL Site.
NHL Wikipedia Nederlands
NHL Wikipedia Engels
Eastern Conference Wiki (Engels)
Western Conference Wiki (Engels)

OUDE NHL Topics:

NHL - Season 2005/2006
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 2
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 3
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 4
[NHL] - Season 2005/06 - Deel 5
[NHL] Season 2005/2006, Deel 6
[NHL] Season 2005/2006 Deel 7
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 8
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 2: Playoffs!
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 3: Playoffs!

HUIDIGE Reeks:

[NHL] Season 2007 - 2008
[NHL] Season 2007-2008 Part II
NHL Part 3: Battle for the Cup
[NHL] Part 4 - Working Overtime!
[NHL] Part 5 - Winter Special!
[NHL] Part 6 - Let the playoffs begin!
[NHL] Part 7 - Waar de playoffs in volle gang zijn..
[NHL] Part 8 - Seven Game series and Conference finals
[NHL] Part 9 - Met octopussen op het ijs
[NHL] Part 10 - Game 7, Stanley Cup Final!
[NHL] Part 11 - Het lange wachten is weer begonnen
[NHL] Part 12 - En we zijn weer los
[NHL] Part 13 - Waar de Canes eindelijk weer eens winnen

En hier gaat het uiteindelijk allemaal om:



Game On!

[ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 08-01-2010 00:21:32 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:47:03 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76546581
Goed, omdat als je iets gedaan wil hebben..... je het gewoon zelf moet doen..... bij deze een ietwat fraaiere OP.

Ik edit em nog wat bij denk ik, en dan waarschuw ik een OP.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76548164
De tering... daar zit wat werk in Netjes gedaan hoor
Vicariously I live while the whole world dies
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:35:03 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76549720
Nu nog een wakkere mod vinden..... ik heb al een topic report gedaan
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 04:06:26 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76550682
TV aan. Blues @ Ducks. Game on.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 04:22:57 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76550751
quote:
OUDE NHL Topics:

NHL - Season 2005/2006
Ha! ik was de TS. Maar seizoen 05/06 met een post uit 2004?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 04:31:13 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76550778
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 04:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Ha! ik was de TS. Maar seizoen 05/06 met een post uit 2004?
Ik denk dat dat topic naar verloop van tijd gemerged of hernoemt is door een mod ofzo..... Ik heb alleen maar even snel linkjes gekopieerd voor de OP, meer niet
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 04:42:18 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76550807
Aha ja, dat was net na of tijdens de lockout.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 05:22:15 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76550886
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 04:42 schreef popolon het volgende:
Aha ja, dat was net na of tijdens de lockout.
Ja.... Mijn oom toen ik in 2004 in Canada was: "I swear,I will never watch hockey ever again!!"

(Ik heb em in 2007 meegenomen naar Ducks/Flames toen ie in California was, en in 2007 en 2009 toen ik in Canada was, was ie niet weg te slaan van Maple Leafs games! )
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 06:11:05 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76550937
Tja, er is maar 1 sport in Canada die echt telt.

Z = for Zamboni.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 06:26:58 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76550971
Ducks pakken de Blues met 4-2
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 06:27:46 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76550977
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 06:11 schreef popolon het volgende:
Tja, er is maar 1 sport in Canada die echt telt.

Z = for Zamboni.
En terecht.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 06:57:46 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76551068
Joh! Scoren de Red Wings gewoon 2-1 tegen Los Angeles met nog 17 seconden op de klok.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:33:17 #58
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76552926
Mooie OP Maartena, echt top

Caps 5-2 gewonnen van de Sens

Ovechkin had 10 schoten, 1 goal, 2 assists en +/- van +4
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:40:07 #59
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76553076
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 06:57 schreef maartena het volgende:
Joh! Scoren de Red Wings gewoon 2-1 tegen Los Angeles met nog 17 seconden op de klok.....
LA had 52 schoten op goal, niet normaal!
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:10:54 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76567830
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76570277
quote:
Heeft Saviola hier geloof ik al eens gepost een paar maanden terug, maar wel leuk ja

En popolon, ik denk dat je post van tijdens de lockout was, want je vroeg of het nieuwe seizoen wel zou doorgaan
Vicariously I live while the whole world dies
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:37:03 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76577911
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:14 schreef nyny83 het volgende:
Heeft Saviola hier geloof ik al eens gepost een paar maanden terug, maar wel leuk ja
Ah, heb ik toen gemist.....

Die goalie staat er ook zo bij van.... "WTF....just happened?"
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:37:52 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76577936
Overigens, twee topic reports en een feedback-topic-post, maar nog geen mod die de OP wil verhuizen.....

Kent iemand de SPT mods?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76579187
Ik ga erachteraan.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76579245
En done dankzij deze maffe Fries: Peterselieman
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76579697
Goed gedaan maartena, wel een hele lap tekst daar had ik misschien ook gewoon linkjes van gemaakt.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:20:31 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76579724
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:14 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Heeft Saviola hier geloof ik al eens gepost een paar maanden terug, maar wel leuk ja

En popolon, ik denk dat je post van tijdens de lockout was, want je vroeg of het nieuwe seizoen wel zou doorgaan
Ja klopt!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:21:17 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76582345
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:09 schreef nyny83 het volgende:
En done dankzij deze maffe Fries: Peterselieman
Met Dank!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76588486
Lightning zowaar voor tegen de Devs. 1-0 nu
Vicariously I live while the whole world dies
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:49:42 #70
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76595796
Die wedstrijd is afgeblazen omdat het licht uitviel en ze het niet meer konden fixen, Tampa stond met 3-0 voor met nog 9 min te gaan in de 2e periode.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76597235
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:28 schreef nyny83 het volgende:
Lightning zowaar voor tegen de Devs. 1-0 nu
Je doet nu alsof Tampa een of ander bierteam is ofzo Zal ik je aan de uitslag van TB-SJ herinneren van dit jaar?

Maarja echt te bizar die wedstrijd van vannacht.. Ze hebben in NJ daar de meest nieuwe en moderne arena uit de hele NHL zowat, maar het blijkt onmogelijk om wat lichtjes opnieuw aan het werken te krijgen?
Volgens fans kon er trouwens gewoon doorgespeeld worden, 1 van de reacties:
quote:
I just got home from the game.

Insanity.

They're lining up for a Faceoff and half of the lights that light the rink just go out (My part of the arena too). It wasn't dark AT ALL. Just not as bright as the other half.

So we sit around for 2 hours. Many leave. I search for a pretzel. EVERY PRETZEL IN THE ARENA WAS SOLD OUT. No joke, I was told by a concessions manager. There's no PR announcements until the cancellation.

Before being cancelled, a few people discover that free knit hats are projectiles and launch them on the ice. They cleverly throw one or two at a time to numerous cheers. Then as they're picked up and the guy who never grew up dreaming he'd be picking up hats off of ice skates away, another hat will come down on the other side of the ice. And the dude was forced to skate and grab it. Repeat ad nauseum.

Then the game is canceled. More hats rain down. A few water bottles too. One or two beers as well. I would've thrown mine if it wasn't $8. I think gold at that weight costs less.

Who it truly sucks for is people like me, the little guy. This game was a Christmas present for my little brother, who I don't get to see nearly enough. I spent money I could spend on meals to give him a cool gift. Then these lights go out, and the rink is totally still playable, and let's be honest all of these players have played in darker arenas in minors/college/Siberia/whatever. Then we dick around for 2 hours only to have the game canceled. Now I have to wait to hear whether I'll get either a refund or a rain check to HALF of a game I might not be able to make with my team down 3-0.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_76597974
En nu? De wedstrijd in zijn geheel opnieuw of oppakken waar ze gebleven waren?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76598032
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:57 schreef nyny83 het volgende:
En nu? De wedstrijd in zijn geheel opnieuw of oppakken waar ze gebleven waren?
En vooral ook: wanneer? Zou lullig zijn als de teams er door trades al volledig anders uitzien zodra de rest vd wedstrijd wordt gespeeld.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76598045
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:35 schreef Saviola het volgende:

[..]

Je doet nu alsof Tampa een of ander bierteam is ofzo Zal ik je aan de uitslag van TB-SJ herinneren van dit jaar?


Dat niet, maar ik schat de Devils toch hoger in. En meestal hebben de Lightning het moeilijk tegen een team dat goed verdedigt
Vicariously I live while the whole world dies
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:00:50 #75
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76598067
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:59 schreef nyny83 het volgende:

[..]

En vooral ook: wanneer? Zou lullig zijn als de teams er door trades al volledig anders uitzien zodra de rest vd wedstrijd wordt gespeeld.
Wordt verder gespeeld vanaf de tijd dat het is gestopt. Lekker voor die Devils fans die opnieuw naar zo'n wedstrijd moeten waar ze al 3-0 achter staan.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76598215
The Tampa Bay Lightning are going to have to wait a little longer to end their 10-game losing streak against the New Jersey Devils.

How long? Nobody really knows after the Devils-Lightning game was suspended Friday night when a lighting problem on one side of the arena could not be fixed.

The teams waited almost two hours before the league decided to suspend the game with the Lightning leading 3-0 with 9:12 left in the period.

"We felt the teams could not continue playing," said Colin Campbell, the NHL's senior executive vice-president of hockey operations. "We tried for an hour and 52 minutes to restore power and appropriate lighting, but were left with no alternative but to postpone further play for the evening."

The game will resume at the point where play was stopped.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_76618711
Nou morgenavond wordt de wedstrijd hervat Gister dus in New Jersey, vanavond spelen we in Philadelphia en morgen mogen we terug naar NJ..
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  zondag 10 januari 2010 @ 02:04:12 #78
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76621733
Caps gaan lekker in de 1e periode tegen de Trashers 3-0 met een shorty van Semin.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  zondag 10 januari 2010 @ 02:31:52 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76622295
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:21 schreef Saviola het volgende:
Nou morgenavond wordt de wedstrijd hervat Gister dus in New Jersey, vanavond spelen we in Philadelphia en morgen mogen we terug naar NJ..
"we"

Zit je in Tampa met tickets dat je ook echt "we" kunt zeggen, of is het een beetje een verre-afstands "we".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 10 januari 2010 @ 03:32:23 #80
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76622968
Eindstand 8-1

Jeff Schultz met een +/- van +5

[ Bericht 16% gewijzigd door Katth op 10-01-2010 03:39:00 ]
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  zondag 10 januari 2010 @ 04:42:16 #81
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76623337
Minnesota stond 5-1 achter voor de 3e periode en slepen een shoot out eruit

En Minnesota wint
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76623537
Verloren van de Wings
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76630621
quote:
Op zondag 10 januari 2010 02:31 schreef maartena het volgende:
Zit je in Tampa met tickets dat je ook echt "we" kunt zeggen
i wish
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  zondag 10 januari 2010 @ 14:17:55 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76632381
quote:
Op zondag 10 januari 2010 07:35 schreef nyny83 het volgende:
Verloren van de Wings
Yep, eindelijk weer eens een goede win. Blijft matig tot nu toe.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:59:00 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76648181
Zelfs de Ducks wonnen onlangs van de Wings..... en ik zeg "zelfs" omdat de Ducks het ook maar heel erg magertjes doen dit seizoen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76664259
http://video.nhl.com/videocenter/console?hlg=20092010,2,663&event=MTL678

Coole replay van de winnende goal van Parise tegen Montreal.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76672834
Nou EINDELIJK gewonnen van de Devils, in het 4de en laatste onderlinge duel dit seizoen.

1e => gelijkmaker van de Devils met minder dan een seconde te gaan in de 3rd, shootout verlies
2e => weer shootout verlies
3e => bij een gelijke stand in de laatste minuut van de wedstrijden scoren de Devils de winner

Overigens, vannacht scoorden ze alweer een goal in de laatste minuut maar gelukkig had Stamkos (na een geweldige actie van St Louis) ondertussen al voor een 4de goal gezorgd.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_76672882
Gisteren de eerste 2 perioden van Ducks @ Hawks gezien. Ducks speelden vrij goed en wonnen dan ook met 3-1.
Vicariously I live while the whole world dies
  maandag 11 januari 2010 @ 12:10:28 #89
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76673041
Ik heb Canes vs Sens gekeken. Sens begonnen sterk, maar Canes kwamen in de 2e periode gelijk en namen daarna de wedstrijd over.

[ Bericht 2% gewijzigd door Katth op 11-01-2010 18:40:57 ]
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 11 januari 2010 @ 18:39:40 #90
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76694229
Zo'n wedstrijd staak je toch gewoon?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76748896
Hoera tegen de Caps zometeen..
quote:
Washington has won 12 straight over Tampa Bay, the second-longest active streak between two teams in the League. In fact, since the Caps' last loss to the Bolts they've gotten two division titles and a new coach.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:06:23 #93
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76751455
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 00:54 schreef Saviola het volgende:
Hoera tegen de Caps zometeen..
[..]


Tampa heeft Caps toch lekker potje afgedroogd
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76752640
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:06 schreef Katth het volgende:

[..]

Tampa heeft Caps toch lekker potje afgedroogd
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:18:01 #95
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76752966
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:05 schreef nyny83 het volgende:

[..]


Ach, Caps hebben nog 14 punten om te verspelen
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76755401
Vicariously I live while the whole world dies
pi_76755422
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:18 schreef Katth het volgende:

[..]

Ach, Caps hebben nog 14 punten om te verspelen
Och, het gaat om de play-offs. Veel punten halen in het reguliere seizoen is mooi meegenomen, maar niet meer dan dat. Trust me, I know
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:35:55 #98
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76755797
Zo'n verliespartij is ook goed op zijn tijd. Na de 8-1 tegen Atlanta staan ze mooi weer met beide benen op de grond.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_76757058
Wooo 7-4 nice. Eindelijk weer eens gewonnen van de Caps zeg..

NYI-Detroit 6-0 ook opvallende uitslag..
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:20:30 #100
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_76759124
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:11 schreef Saviola het volgende:
Wooo 7-4 nice. Eindelijk weer eens gewonnen van de Caps zeg..

NYI-Detroit 6-0 ook opvallende uitslag..
Gefeliciteerd trouwens

Zie dat Caps 4-1 achter stonden na 1e periode en in de 2e periode nog 4-4 hebben kunnen maken, maar werd al snel weer 5-4 voor Tampa. En in de 3e periode hebben ze de Caps goed uit de wedstrijd gehaald met fights/etc.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')