Niet onverstandig, dat ga ik ook doen zodra dat kan. Nogmaals, ik kom nooit op dubieuze sites en download nooit films, muziek of onbetrouwbare bestanden, maar ben dus waarschijnlijk ook het haasje.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:18 schreef alwaysedo het volgende:
na het lezen van dit topic heb ik ook maar besloten om bankrekening va mijn paypal account te verwijderen. als ik iets nodig heb van ebay ofzo dan kan ik hem altijd weer toevoegen. En ik moet ook toegeven dat ik een redelijk risico loop voor dit soort fraude, als je kijkt wat ik op mijn laptop doe (niet de hele dag op banners klikken (adblock) of porno in .exe files downloaden hoor)
ergens in 2009 moest je je ww opnieuw opvragen via de passmailer en is er aangegeven dat je je ww beter niet weer net zo kan doen als voor de passmailer.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef skattebaut het volgende:
Waar vind ik iets over die nu 300 keer aangehaalde (maar niet besproken) fok hack?
Wel gemerkt dat de server er gister een tijdje uit lag.
En een wazige error 5 code of zoiets?
Die hack van een paar maanden terug, kun je die niet meer herinneren?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef skattebaut het volgende:
Waar vind ik iets over die nu 300 keer aangehaalde (maar niet besproken) fok hack?
Wel gemerkt dat de server er gister een tijdje uit lag.
En een wazige error 5 code of zoiets?
Hier: ALLE PASSWORDS WORDEN GERESET!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef skattebaut het volgende:
Waar vind ik iets over die nu 300 keer aangehaalde (maar niet besproken) fok hack?
Wel gemerkt dat de server er gister een tijdje uit lag.
En een wazige error 5 code of zoiets?
Is vreemd, ik log al tijden in met 1 en hetzelfde password, is nooit gereset...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:31 schreef Light het volgende:
[..]
Hier: ALLE PASSWORDS WORDEN GERESET!
Kun je iets specifieker zijn over je ervaring?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:42 schreef kieskleurig het volgende:
Paypal, ik dacht ook altijd dat het allemaal wel goed zat en dat die negatieve sites lichtelijk overdreven waren. En als koper was ik al helemaal in de veronderstelling goed beschermd te worden door Paypal. Helaas weet ik na een maandenlange strijd wel beter. Ik heb mijn rekening opgeheven en zou niemand aanraden het te gebruiken, zeker niet voor hoge bedragen.
Ik hoop voor je dat je je geld terugkrijgt.
Ik zeg dan ook hetzelfde als jij dus dan lullen we allebei slap.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:16 schreef bijderechter het volgende:
Karr-1 is weer eens slap aan het lullen
Heb je nog geluk.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:08 schreef kieskleurig het volgende:
Zal het kort proberen samen te vatten. Ik had een merkproduct gekocht op eBay, verkoper was een powerseller, prijs was standaard voor dat product/merk (niet verkrijgbaar in Nederland).
Nadat ik het product 3/4x hooguit gebruikt had, werd duidelijk dat het een nepprodukt was. Er begon vanalles af te bladderen en het origineel is solide, kon dus nooit een origineel product zijn. Contact opgenomen met de verkoper, die was inmiddels van eBay verwijderd, maar die reageerde niet. Een claim ingediend bij Paypal, alles netjes volgens hun regels gedaan, dure retourzending, dure faxen via het postkantoor om te bewijzen dat ik het retourgestuurd had. Alleen bleek mijn track and trace code op internet niet te werken? Paypals conclusie, we sluiten de claim in voordeel van de verkoper. Die toen dus mijn geld en het produkt had. Ik ben toen gaan bellen met Paypal, na aandringen van mijn kant kreeg ik de tijd om via TNT een onderzoek in te laten stellen om te achterhalen of het pakketje bij de verkoper aangekomen was. Het was een aangetekend pakketje met track and trace. Na 3 maanden van TNT de bevestiging gekregen dat de verkoper inderdaad het pakketje had ontvangen, kopie van die brief weer gefaxt naar Paypal. Toen kreeg ik in eerste instantie gelijk en zou ik het geld terugkrijgen. Echter de verkoper claimde dat ik een leeg pakketje had gestuurd, claim werd weer gesloten door Paypal in het voordeel van de verkoper. Ik heb daarna nog tig keer met ze aan de telefoon gehangen, tot 2x toe nogmaals al het papierwerk doorgefaxt, diverse mailtjes gestuurd en eindelijk ruim een half jaar na het indienen van de claim kreeg ik alsnog gelijk en geld terug. Maar dan wel minus bijna 20 euro die Paypal voor zichzelf hield vanwege wisselkoersen en andere vage onkosten.
Was een dure les.
Wel een andere situatie dus, maar ik heb helaas kennis mogen maken met de volkomen onlogische werkwijze van Paypal.
Ah je bedoeld die grote kloon opruim actiequote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:25 schreef Nizno het volgende:
was dus augustus 2009:
'Paswoorden MOETEN WORDEN gereset'
ben nog op zoek naar het nieuwsbericht...
Teneerste keiharde faal van jou, wie gaat er nou nieuwe merkproducten kopen op ebayquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:08 schreef kieskleurig het volgende:
Zal het kort proberen samen te vatten. Ik had een merkproduct gekocht op eBay, verkoper was een powerseller, prijs was standaard voor dat product/merk (niet verkrijgbaar in Nederland).
Nadat ik het product 3/4x hooguit gebruikt had, werd duidelijk dat het een nepprodukt was. Er begon vanalles af te bladderen en het origineel is solide, kon dus nooit een origineel product zijn. Contact opgenomen met de verkoper, die was inmiddels van eBay verwijderd, maar die reageerde niet. Een claim ingediend bij Paypal, alles netjes volgens hun regels gedaan, dure retourzending, dure faxen via het postkantoor om te bewijzen dat ik het retourgestuurd had. Alleen bleek mijn track and trace code op internet niet te werken? Paypals conclusie, we sluiten de claim in voordeel van de verkoper. Die toen dus mijn geld en het produkt had. Ik ben toen gaan bellen met Paypal, na aandringen van mijn kant kreeg ik de tijd om via TNT een onderzoek in te laten stellen om te achterhalen of het pakketje bij de verkoper aangekomen was. Het was een aangetekend pakketje met track and trace. Na 3 maanden van TNT de bevestiging gekregen dat de verkoper inderdaad het pakketje had ontvangen, kopie van die brief weer gefaxt naar Paypal. Toen kreeg ik in eerste instantie gelijk en zou ik het geld terugkrijgen. Echter de verkoper claimde dat ik een leeg pakketje had gestuurd, claim werd weer gesloten door Paypal in het voordeel van de verkoper. Ik heb daarna nog tig keer met ze aan de telefoon gehangen, tot 2x toe nogmaals al het papierwerk doorgefaxt, diverse mailtjes gestuurd en eindelijk ruim een half jaar na het indienen van de claim kreeg ik alsnog gelijk en geld terug. Maar dan wel minus bijna 20 euro die Paypal voor zichzelf hield vanwege wisselkoersen en andere vage onkosten.
Was een dure les.
Wel een andere situatie dus, maar ik heb helaas kennis mogen maken met de volkomen onlogische werkwijze van Paypal.
Dat is toch gewoon volkomen randdebieligheid van jou kant, dat jij niet even uitzoekt wat de regels van klachten centrum zijn ligt toch niet aan hun?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:21 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Heb je nog geluk.
Hele volksstammen verkopers zijn hun geld gewoon kwijt.
Hun rekening voor onbepaalde tijd gesloten en tegoeden bevroren etc.
Alleen maar bij zogenaamde vermoedens van fraude.
En probeer maar een ingang te vinden in die paypalwereld...
Ik ben zelf een tijd achter een Turk (bleek later) aan geweest, die mij met een Duits account iets had verkocht. (deed zich ook voor als een Duitser)
Bouwde eerst credit op middels vele minimale bedragen, en verkocht vervolgens aan een heleboel klanten spullen die echter nooit werden geleverd.
Mijn schade was toen 70 euro.
Paypal hield me echter samen met ebay aan het lijntje totdat ik een claim wilde indienen.
Iedere keer stelden ze voor nog even te wachten, dat de zending nog onder weg kon zijn etc.
Fout in de betaling blabla.
Toen weigerden ze plots die claim omdat er een 45 dagen termijn geldt waarbinnen die claim ingediend diende te zijn.
Geschillen
Als u een geschil wilt openen via het online Klachtencentrum van PayPal, moet u dit binnen 45 dagen na het uitvoeren van uw betaling doen.
Meneer de Turk was echter al met alle geld van gedupeerden over alle bergen.
Fok Paypal met zijn koperbescherming.
2 x dit bericht (wederom 1 per transactie):quote:Deze e-mail bevestigt dat u uw factuurovereenkomst met [Naam bedrijf] heeft geannuleerd. Er worden geen verdere betalingen meer verricht van uw PayPal-rekening naar deze handelaar. Als u verdere vragen heeft over deze overeenkomst of als u de annulering van deze overeenkomst wilt terugdraaien, kunt u rechtstreeks contact opnemen met NCsoft Europe Limited.
En tot slot dit bericht:quote:Wij hebben uw ongeautoriseerde activiteitenclaim gecontroleerd. Het bedrag
van de transactie zal aan u worden terugbetaald. Het kan maximaal vijf
werkdagen duren voordat het geld op uw rekening staat.
Het geld gaat dus netjes teruggestort worden.quote:Als beveiligingsmaatregel controleren we regelmatig activiteiten op PayPal.
Onlangs hebben we een probleem met uw rekening geconstateerd.
Wij hebben redenen om aan te nemen dat derden toegang tot uw rekening
hebben gehad. We hebben de toegang tot gevoelige
PayPal-rekeningeigenschappen beperkt voor het geval dat derden
ongeautoriseerde toegang tot uw rekening hebben gekregen. We begrijpen dat
deze beperkte toegang u ongemak kan opleveren, maar de beveiliging van uw
rekening staat bij ons voorop.
Referentienummer: XXXXXXXXXXXXXXXXX
We hebben de toegang tot uw rekening tijdelijk beperkt. We beoordelen de
beperking opnieuw nadat u heeft gereageerd met de informatie waarom we
hebben verzocht.
Ga naar het Klachtencentrum om te reageren en de beperking te laten
opheffen. Als u een toelichting op de beperking wenst, kunt u in het
Klachtencentrum op de link Contact met ons opnemen klikken.
Bedankt voor uw hulp bij de oplossing van dit probleem.
Gelukkig maar, toch nog alles goed afgelopen. Gefeliciteerd !!quote:Op zondag 3 januari 2010 13:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het geld gaat dus netjes teruggestort worden.
Wel vraag ik me af op welke informatie ze doelen....
Edit: Ik moet een document met mijn naam en adres uploaden als bewijs dat ik ik ben.
Dank u.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, toch nog alles goed afgelopen. Gefeliciteerd !!
Nou ja, het doet ze blijkbaar wel iets als er oneigenlijk gebruik van je account wordt gemaakt.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:12 schreef jongegast het volgende:
het probleem met paypal is dat het lijkt alsof paypal de verkoop en aankoop van spullen verzorgt, maar niets is minder waar. Dat is iets alleen tussen de koper en verkoper. Als jij wordt opgelicht door een koper of verkoper doet Paypal daar niks aan. Je moet gewoon gezond verstand gebruiken. ALs je spullen koopt bij marktplaats en je ziet een tweedehands auto voor 500 euro, denk je dan dat je wordt opgelicht of niet, of je nou betaalt via rabobank of paypal? Paypal is gewoon de tussenpersoon. Je moet het beschouwen als een bank, maar dan met chargebacks. Wat ik niet goed vind van Paypal ze doen alsof het hun wel uitmaakt op mensen worden opgelicht of niet in reclame op internet "safe shopping e.d.", nee dat maakt hun echt niks uit.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook hetzelfde als jij dus dan lullen we allebei slap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |