abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:21:40 #1
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76306781
Toen ik zojuist mijn e-mail wilde bekijken, zag ik 2 mailtjes van PayPal: "Ontvangstbewijs van uw betaling...".
Ik dacht eerst dat mijn vriend misschien iets met PayPal had betaald, maar dat was dus niet het geval.
Toen ik inlogde op mijn PayPal-rekening, zag ik tot mijn grote schrik dat ik vandaag tot twee keer toe een bedrag van 49,99 aan één of ander bedrijf zou hebben betaald. Iemand heeft dus blijkbaar mijn PayPal-account weten te kraken en op mijn kosten spullen besteld (ik maak uit het bedrijf op dat het om tegoed gaat voor online gaming).

Uiteraard heb ik direct mijn gegevens gewijzigd en de transacties bij PayPal als ongeautoriseerd aangegeven.

De vragen die nu door mijn hoofd spoken:

-Kan ik op een of andere manier het bedrag storneren?
-Hoe groot is de kans dat ik mijn 99,98 terugkrijg?
-Hoe groot is de kans dat de hufter die dit geflikt heeft gepakt wordt?

Alvast dank voor jullie reacties!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:02:38 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76308688
Ik neem aan dat je eerst moet kunnen bewijzen dat je niet zelf betaald hebt, niet je gegevens aan anderen hebt gegeven of ergens hebt laten slingeren etc.

Storneren kan volgens mij niet met een Paypail account, of je het geld terug krijgt hangt af van hoe Paypal de zaak aanpakt. Of ze de persoon die wel betaald heeft nog vinden is ook afhankelijk van allerlei factoren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:10:23 #3
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76309078
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat je eerst moet kunnen bewijzen dat je niet zelf betaald hebt, niet je gegevens aan anderen hebt gegeven of ergens hebt laten slingeren etc.

Storneren kan volgens mij niet met een Paypail account, of je het geld terug krijgt hangt af van hoe Paypal de zaak aanpakt. Of ze de persoon die wel betaald heeft nog vinden is ook afhankelijk van allerlei factoren.
Tja, dat wordt lastig bewijzen...

Mijn PayPal-account is direct aan mijn Rabo-rekening gekoppeld. Dus het bedrag wordt via mijn PayPal-rekening van mijn Rabo-rekening afgeschreven. Ik kan die rekeningen niet loskoppelen op dit moment omdat deze transacties nog openstaan.

Ik heb van PayPal inmiddels bericht dat ze informatie gaan opvragen bij de verkoper. Omdat het zeer waarschijnlijk om een tegoed voor online gaming gaat, zal de transactie aan een game-account gekoppeld zijn.
Ik hoop stiekem, dat de hufter die dit met mijn rekening heeft geflikt, via nog meer PayPal-rekeningen zijn account heeft opgewaardeerd. Dit maakt het al meteen een stuk aannemelijker dat het om fraude gaat...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:23:55 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76309688
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Tja, dat wordt lastig bewijzen...

Mijn PayPal-account is direct aan mijn Rabo-rekening gekoppeld. Dus het bedrag wordt via mijn PayPal-rekening van mijn Rabo-rekening afgeschreven. Ik kan die rekeningen niet loskoppelen op dit moment omdat deze transacties nog openstaan.
Dat kan, ik heb die koppeling ook op mijn rekening. Het probleem is alleen dat je alleen kunt betalen als mensen ook je gegevens hebben. Meestal zijn dat dingen die niet zomaar te raden zijn, dus dan moeten ze afgekeken of gekopieerd zijn. Ik denk dat Paypal het daar in eerste instantie op gaat gooien, vandaar dat ik al zei dat jij moet kunnen aantonen dat je zorgvuldig met je gegevens bent omgegaan.
quote:
Ik heb van PayPal inmiddels bericht dat ze informatie gaan opvragen bij de verkoper. Omdat het zeer waarschijnlijk om een tegoed voor online gaming gaat, zal de transactie aan een game-account gekoppeld zijn.
Ik hoop stiekem, dat de hufter die dit met mijn rekening heeft geflikt, via nog meer PayPal-rekeningen zijn account heeft opgewaardeerd. Dit maakt het al meteen een stuk aannemelijker dat het om fraude gaat...
Dan zal de site waarbij dit game account loopt al bereid moeten zijn om NAW gegevens van de user bekend te maken en die moeten dan ook nog correct zijn. Hier stuit je dus weer op allerlei privacy overwegingen, maar het is het proberen waard.
En inderdaad als het via meer Paypal accounts loopt word de kans op fraude al iets groter.

Ik wens je in ieder geval succes, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:28:11 #5
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76309912
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:23 schreef karr-1 het volgende:

Dat kan, ik heb die koppeling ook op mijn rekening. Het probleem is alleen dat je alleen kunt betalen als mensen ook je gegevens hebben. Meestal zijn dat dingen die niet zomaar te raden zijn, dus dan moeten ze afgekeken of gekopieerd zijn. Ik denk dat Paypal het daar in eerste instantie op gaat gooien, vandaar dat ik al zei dat jij moet kunnen aantonen dat je zorgvuldig met je gegevens bent omgegaan.
Welke gegevens moet je dan allemaal hebben? Alleen het wachtwoord is toch genoeg?
Overigens heb ik al een aantal maanden mijn Paypal niet meer gebruikt, dus er zal niets afgekeken zijn...
quote:
Ik wens je in ieder geval succes, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Dank je, ik ook.
Morgenvroeg ben ik de eerste klant van de Rabo om het proberen terug te boeken, maar ik geef mezelf weinig kans...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:32:28 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76310128
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Welke gegevens moet je dan allemaal hebben? Alleen het wachtwoord is toch genoeg?
Overigens heb ik al een aantal maanden mijn Paypal niet meer gebruikt, dus er zal niets afgekeken zijn...
Ik heb Paypal al een tijd niet gebruikt, maar als ik me goed herinner moet je inloggen met een combinatie van mailadres en wachtwoord. Mailadres is nog wel te achterhalen, maar wachtwoord over het algemeen wat minder makkelijk. Je zegt dat je partner de gegevens ook kent? Kan die ze ergens hebben laten slingeren of doorgegeven hebben bv?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:37:02 #7
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76310369
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef karr-1 het volgende:

Ik heb Paypal al een tijd niet gebruikt, maar als ik me goed herinner moet je inloggen met een combinatie van mailadres en wachtwoord. Mailadres is nog wel te achterhalen, maar wachtwoord over het algemeen wat minder makkelijk. Je zegt dat je partner de gegevens ook kent? Kan die ze ergens hebben laten slingeren of doorgegeven hebben bv?
Nee. Het is een e-mailadres dat we gebruiken voor allerhande zaken als Ebay, Marktplaats, enz. Het is mijn wachtwoord, wat totaal niet te linken is aan mijn naam, privé-leven of wat dat ook. Dat mijn partner hier niets mee heeft gedaan staat als een paal boven water, ook niet per ongeluk.

Wat ik me nu bedenk... dit zal toch geen erfenis zijn van die Fok!-hack van een aantal maanden terug...
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 1 januari 2010 @ 23:50:57 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_76311052
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee. Het is een e-mailadres dat we gebruiken voor allerhande zaken als Ebay, Marktplaats, enz. Het is mijn wachtwoord, wat totaal niet te linken is aan mijn naam, privé-leven of wat dat ook. Dat mijn partner hier niets mee heeft gedaan staat als een paal boven water, ook niet per ongeluk.

Wat ik me nu bedenk... dit zal toch geen erfenis zijn van die Fok!-hack van een aantal maanden terug...
je mailadres hier is gelijk aan die van PP?
Zo niet dan lijkt het me sterk....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:52:35 #9
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76311126
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:50 schreef Nizno het volgende:

je mailadres hier is gelijk aan die van PP?
Zo niet dan lijkt het me sterk....
Ja, zelfde mailadres en volgens mij ook zelfde wachtwoord (inmiddels alles wel veranderd natuurlijk).
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:36:47 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76312950
Dan zou het inderdaad nog een restant van de Fok hack kunnen zijn als de gegevens hetzelfde zijn/waren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:43:55 #11
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76313184
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:36 schreef karr-1 het volgende:
Dan zou het inderdaad nog een restant van de Fok hack kunnen zijn als de gegevens hetzelfde zijn/waren.
Dit is dan ook echt het enige dat ik kan bedenken...
Computer is op en top beveiligd, en zoals gezegd kan mijn wachtwoord echt niet zomaar geraden worden.
Is het verstandig dit bij PayPal te melden, of wordt het dan sowieso een gevalletje 'eigen schuld, dikke bult'?

Overigens vraag ik me dan wel twee dingen af:
-Waarom heeft die hufter niet wat eerder toegeslagen?
-Waarom van die lullige kutbedragen?


Ik hoop overigens van harte dat als het inderdaad door de Fok!-hack komt, dat andere users wel zo slim zijn geweest hun PayPal-wachtwoord (indien hetzelfde) te wijzigen...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:55:07 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76313553
Melden kan altijd, of ze er wat mee doen is een tweede. Aangezien het heel lastig om te bewijzen dat je heel zorgvuldig gehandeld hebt zal het een lastige zaak worden.

Waarom niet eerder? Misschien om te voorkomen dat je de link legt met de plaats van het stelen van je wachtwoord. En kleine bedragen vallen vaak minder op in een administratie dan ineens enorme bedragen die afgeschreven worden. Plus dat de controle van bv Paypal bij hele grote bedragen wel een stuk strenger zal zijn dan bij enkele euro's.

En ik heb mede hierdoor meteen mijn Paypal gegevens veranderd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:04:57 #13
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76313815
Mwah, denk dat je 't geld wel terugkrijgt.
Paypal is d'r vrij trots op dat ze "veilig en betrouwbaar" zijn. Had pas op vakantie geld overgemaakt met Paypal en meteen een dag later was mijn account geblokkeerd wegens verdenking van fraude (ander IP, ander continent, gok maar raak).
Die gast die met jouw account credits heeft gekocht zal dat ongetwijfeld vaker gedaan hebben, gok ik. En sowieso: ze kunnen toch nagaan waar ze voor gebruikt zijn? Even game account gegevens tegen Paypal gegevens aanleggen en kloar.

Anders via de Rabo storneren. Ik weet niet of het ondertussen is aangepast, maar tot een jaar of 5 terug kon je alle internetmachtigingen storneren met reden dat er geen handtekening op stond.

Hoe zit het eigenlijk met wet kopen op afstand? Binnen 7 dagen terugroepen?
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:18:36 #14
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76314217
Heb net even mijn Rabo-rekening gecheckt, het is nog niet afgeschreven. Dit zal (over)morgen dan wel gebeuren. Dit is ook de reden dat ik de rekeningen niet kan loskoppelen, daar maak ik me momenteel nog het meest druk om. Ik ga morgen in ieder geval even bij de bank kijken in hoeverre ik deze betaling kan blokkeren, maar ik denk niet dat ik veel kans maak.

Ik hanteer een stuk of 3 a 4 verschillende wachtwoorden voor de verschillende internetpraktijken. Ik dacht dat ik alle belangrijke dingen had veranderd die hetzelfde wachtwoord hadden als mijn Fok!-account vóór de hack, maar PayPal ben ik helemaal vergeten (waarschijnlijk omdat ik het zelden gebruik).

De hufter heeft verder niets in mijn account veranderd, geen ander e-mailadres ofzo toegevoegd. Ik kwam er dan ook achter via mijn mail, niet via mijn PayPal-account.

Is het misschien een goed idee om ook het bedrijf waar het geld heen is gegaan te mailen, of kan ik beter op een reactie van PayPal wachten?

Die 99,98 overleef ik wel, hoewel het natuurlijk een behoorlijk bedrag is om zomaar te zien verdwijnen. Het feit dat iemand er op een dergelijke wijze met het geld waar ik hard voor werk vandoor gaat, maakt me zo ontzettend kwaad...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:19:23 #15
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76314236
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:04 schreef matthijst het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wet kopen op afstand? Binnen 7 dagen terugroepen?
Maar wat als hij zijn tegoed al verbruikt heeft?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:25:35 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76314414
Met een mailtje naar dat bedrijf heb je denk ik sneller antwoord dan van Paypal.
Gewoon mailen dat jouw account 2x is misbruikt om credits te kopen, transactied-ID's erbij en vragen of ze daar iets mee kunnen. Aangeven dat je er al melding van hebt gemaakt bij Paypal, maar ook graag hen wilt waarschuwen.

Dat hij zijn credits al heeft gebruikt zal allemaal wel.
Jouw account is misbruikt, daar heeft Paypal ongetwijfeld "een potje voor".
Die 3% kosten die de ontvanger over een transactie betaalt moeten toch ergens goed voor zijn
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:52:02 #17
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76314648
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:25 schreef matthijst het volgende:
Met een mailtje naar dat bedrijf heb je denk ik sneller antwoord dan van Paypal.
Gewoon mailen dat jouw account 2x is misbruikt om credits te kopen, transactied-ID's erbij en vragen of ze daar iets mee kunnen. Aangeven dat je er al melding van hebt gemaakt bij Paypal, maar ook graag hen wilt waarschuwen.

Dat hij zijn credits al heeft gebruikt zal allemaal wel.
Jouw account is misbruikt, daar heeft Paypal ongetwijfeld "een potje voor".
Die 3% kosten die de ontvanger over een transactie betaalt moeten toch ergens goed voor zijn
Ik heb net dat bedrijf gemaild, bedankt voor je tip. Ik hoop dat ik een reactie krijg...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:53:50 #18
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76314670
Paypal Fraude

Als ik deze topic lees heb ik ten eerste geluk dat het om 'maar' 99,98 gaat en ten tweede heb ik goede hoop dat de Rabo wel iets voor me kan betekenen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 02:08:31 #19
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76314895
Hmm, dat bedrijf verkoopt maar één product van 49,99. Dit is één of ander spel dat je moet downloaden en waar je vervolgens 12,99 per maand voor moet betalen om het te kunnen spelen.

Voor die 49,99 heb je het volgende:
•A serial code for account creation.
•Access to the full Aion™ game via downloadable client.
•1 month of game time. Activation with a valid credit card or game time card is required.

Waarschijnlijk heeft hij dus twee accounts gekocht. Om de eerste maand te kunnen spelen, moet hij óf met een credit card óf met een game time card de boel registreren. Met een CC is hij natuurlijk makkelijk te achterhalen, maar zo'n game time card kun je volgens de site bij iedere spellenwinkel kopen.

Wat ik me wel afvraag: In hoeverre bestaat de kans dat die hufter zich via mijn PayPal-account heeft geabonneerd op dit spel?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:14:33 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76317376
Dat kan je zien in je Paypal historie.
Recurring payment oid.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:12:23 #21
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76318212
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:14 schreef matthijst het volgende:
Dat kan je zien in je Paypal historie.
Recurring payment oid.
Ah, bedankt. Onder 'geschiedenis' staan alleen die 2 bedragen van 49,99.

Wat ik ook niet helemaal begrijp:



Dit staat bij beide transacties. Hier staat toch dat die 49,99 al van mijn bankrekening is overgeboekt? Als ik inlog op mijn bankrekening, zie ik dat er nog niets is afgeboekt.

En wat houdt die 'Totaal: -1,05 EUR' in? Mijn PayPal-saldo is 0,00...

Overigens heb ik van dat bedrijf vanochtend een e-mail gekregen dat mijn 'zaak' nu bij een Senior Account Support Representative (jaja ) ligt. Ben benieuwd.

Toch vind ik het wel raar dat die hufter niet tijdelijk mijn e-mailadres in PayPal heeft veranderd zo dat hij (of zij) de mailtjes met betalingsgegevens zou hebben ontvangen. Nu ben ik er veel eerder achtergekomen. Als ik gisteren niet mijn e-mail had gecheckt, had ik het pas geweten op het moment dat ik mijn bankrekening zou bekijken. Sowieso is het dan nog de vraag of ik het uberhaupt had gezien.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:16:47 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76318298
De persoon die het gedaan heeft zal niet al te slim zijn geweest, waardoor het nogal in de gaten loopt. Verder hebben overschrijvingen van de bank in deze tijd wat vertraging wegens feestdagen enzo, dus het kan best dat je dat pas maandag op je rekening ziet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:20:52 #23
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76318380
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:16 schreef karr-1 het volgende:
De persoon die het gedaan heeft zal niet al te slim zijn geweest, waardoor het nogal in de gaten loopt. Verder hebben overschrijvingen van de bank in deze tijd wat vertraging wegens feestdagen enzo, dus het kan best dat je dat pas maandag op je rekening ziet.
Toch zo maar even bij de bank naar binnen lopen. Is het trouwens zinvol om aangifte te doen bij de politie? Dat ik mijn 99,98 terugkrijg is één ding, veel belangrijker vind ik het dat die hufter gepakt wordt...

Is die Fok!-hacker eigenlijk ooit gepakt?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:33:36 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76318680
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Toch zo maar even bij de bank naar binnen lopen. Is het trouwens zinvol om aangifte te doen bij de politie? Dat ik mijn 99,98 terugkrijg is één ding, veel belangrijker vind ik het dat die hufter gepakt wordt...

Is die Fok!-hacker eigenlijk ooit gepakt?
Aangifte doen zou ik altijd doen, al is het maar dat je iets hebt als ze de persoon in kwestie ooit pakken. Geen idee of de Fok hacker ooit gepakt is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:40:17 #25
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76318908
Dan ga ik nu met zoveel mogelijk gegevens naar de bank, hoewel ik verwacht dat die pas actie kunnen ondernemen als er daadwerkelijk iets afgeboekt is.

Ik wacht even de reactie van dat bedrijf, PayPal en de bank af, afhankelijk daarvan ga ik aangifte doen.
pi_76320032
Ik denk dat je gewoon dezelfde paswoord hebt gebruikt?

Paypal is onveilig want hij stuurt geen sms als je betaalt of heeft een pincode om transacties te doen.
Het enige is paswoord en email en dan kan iemand meteen voor honderden euros van de creditcard of bankrekening halen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:50:51 #27
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76320876
Paypal is een groot rukbedrijf, ik heb er mijn account gesloten vanwege verschillende redenen.

Ten eerste is het extreem duur.
Ten tweede beschadigd Paypal alleen verkopers op Ebay (ten koste van niet betalende kopers, lees oplichters)
Ten derde is Paypal onveilig en hebben ze daarbij ook nog iedereen gedwongen zijn bankrekening te koppelen aan Paypalrekening. (zodat ze altijd aan je geld kunnen)
Ten vierde houden ze betalingen veel te lang achter.
Ten vijfde blokkeren ze zomaar en meestal ten onrechte tegoeden van mensen, en probeer dat maar gedeblokkeerd te krijgen dan.

http://www.paypalwarning.com/

http://www.screw-paypal.com/
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:53:09 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76320943
Is het niet 1 transactie?
Dus 1x 49,99

Die 1,05 misschien transactiekosten ofzo?
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:58:59 #29
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76321117
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:53 schreef matthijst het volgende:
Is het niet 1 transactie?
Dus 1x 49,99

Die 1,05 misschien transactiekosten ofzo?
Nee, dit was een voorbeeld van één transactie, er zijn er echt twee.

Ik kom net bij de bank vandaan. Die mevrouw zei dat er inderdaad nog niets was afgeboekt en dat er -voor zover zij kon zien- ook niets 'in de wacht' stond. De bank kan op dit moment niets doen, maar zodra het bedrag daadwerkelijk is afgeboekt is de kans groot dat het gestorneerd kan worden omdat betalingen van PayPal doorlopende machtigingen betreffen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:03:52 #30
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76321309
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:50 schreef skattebaut het volgende:
Paypal is een groot rukbedrijf, ik heb er mijn account gesloten vanwege verschillende redenen.

Ten eerste is het extreem duur.
Ten tweede beschadigd Paypal alleen verkopers op Ebay (ten koste van niet betalende kopers, lees oplichters)
Ten derde is Paypal onveilig en hebben ze daarbij ook nog iedereen gedwongen zijn bankrekening te koppelen aan Paypalrekening. (zodat ze altijd aan je geld kunnen)
Ten vierde houden ze betalingen veel te lang achter.
Ten vijfde blokkeren ze zomaar en meestal ten onrechte tegoeden van mensen, en probeer dat maar gedeblokkeerd te krijgen dan.

http://www.paypalwarning.com/

http://www.screw-paypal.com/
Zodra ik mijn bankrekening kan loskoppelen van mijn PayPal-rekening zal ik dat ook zeker doen. Als het echt allemaal zo ruk is, vraag ik me wel af waarom zoveel mensen (zowel kopers als verkopers) met PayPal in zee gaan. Sterker nog, bij steeds meer (Ebay)bedrijven kun je alleen maar met PayPal betalen...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:04:06 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76321318
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:50 schreef skattebaut het volgende:
Paypal is een groot rukbedrijf, ik heb er mijn account gesloten vanwege verschillende redenen.

Ten eerste is het extreem duur.
Ten tweede beschadigd Paypal alleen verkopers op Ebay (ten koste van niet betalende kopers, lees oplichters)
Ten derde is Paypal onveilig en hebben ze daarbij ook nog iedereen gedwongen zijn bankrekening te koppelen aan Paypalrekening. (zodat ze altijd aan je geld kunnen)
Ten vierde houden ze betalingen veel te lang achter.
Ten vijfde blokkeren ze zomaar en meestal ten onrechte tegoeden van mensen, en probeer dat maar gedeblokkeerd te krijgen dan.

http://www.paypalwarning.com/

http://www.screw-paypal.com/
Er is op zich niets mis met Paypal ik gebruik het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan en even opletten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:04:28 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76321335
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:19 schreef jongegast het volgende:
Ik denk dat je gewoon dezelfde paswoord hebt gebruikt?

Paypal is onveilig want hij stuurt geen sms als je betaalt of heeft een pincode om transacties te doen.
Het enige is paswoord en email en dan kan iemand meteen voor honderden euros van de creditcard of bankrekening halen.
En daarom moet je dus ook voorzichtig zijn met je gegevens
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:22:35 #33
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76321879
Ik heb tot op heden ook nooit problemen met PayPal gehad, hoewel ik het ook maar een paar keer gebruikt heb.

De sites die skattebaut in zijn post heeft staan, bevatten beiden alternatieven voor PayPal. Lijkt me dus ook dat ze er baat bij hebben PayPal zo slecht mogelijk neer te zetten.

Ik ben dus (naar mijn idee) altijd zeer zorgvuldig met gegevens, hanteer niet voor niets diverse wachtwoorden en heb mijn computer helemaal dichtgetimmerd. Echt het enige dat ik kan bedenken, is de link met die Fok!-hack. Maar dat zou dus betekenen dat iemand de PayPal-accounts van duizenden users heeft lopen checken om vervolgens voor 99,98 aan spelletjes te kunnen kopen. Lijkt me dat een gewone baan meer oplevert...
pi_76322040
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb tot op heden ook nooit problemen met PayPal gehad, hoewel ik het ook maar een paar keer gebruikt heb.

De sites die skattebaut in zijn post heeft staan, bevatten beiden alternatieven voor PayPal. Lijkt me dus ook dat ze er baat bij hebben PayPal zo slecht mogelijk neer te zetten.

Ik ben dus (naar mijn idee) altijd zeer zorgvuldig met gegevens, hanteer niet voor niets diverse wachtwoorden en heb mijn computer helemaal dichtgetimmerd. Echt het enige dat ik kan bedenken, is de link met die Fok!-hack. Maar dat zou dus betekenen dat iemand de PayPal-accounts van duizenden users heeft lopen checken om vervolgens voor 99,98 aan spelletjes te kunnen kopen. Lijkt me dat een gewone baan meer oplevert...
een mogelijkheid is ook keylogger, cookiegrabber of iemand die je kent die toegang heeft tot je computer of heeft gezien welk paswoord je gebruikt. aangezien het een spel is voor kiddos misschien je zoon die het stiekum heeft gedaan? cookiegrabber lijkt me ook logisch want om email te veranderen heb je geloof ik paswoord nodig.

trouwens als iemand toegang heeft tot jouw email, heeft hij ook toegang tot je paypal. je email is waarschijnlijk de zwakste schakel.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:32:57 #35
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76322216
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En daarom moet je dus ook voorzichtig zijn met je gegevens
Jij kunt wel extreem veilig met je gegevens als passwords en inlogcodes omgaan, dat wil niet zeggen dat je account dan veilig is!

Wereldwijd wordt er op grote schaal data gestolen van servers, ja, ook van e-bay en Paypal.
Daar melden die bedrijven echter niets over. Die willen geen negatieve reclame.
Bij zulke hacks worden echt enorme aantallen actuele gegevens gestolen welke daarna worden doorverkocht aan wie er maar voor betaald.

Laatst ben ik bezig geweest met een fraudezaak waarbij iemand (een Mexicaan) de ebay account van mijn broer had gehackt met gestolen inlogcode.

Die gast had het e-mailadres veranderd en was vanuit mijn broers account stevig zaken aan het doen.
Cq. pogen dure voorwerpen zogenaamd goedkoop te verkopen. (deze echter nooit leveren)
Ook hoog bieden op items van anderen en deze verzonden proberen te krijgen naar wazige adresjes.
Ongelofelijk uitgekookt.
Mooiste was dat het Ebay allemaal geen zak interesseerde, wij moesten zelf alles recht zetten.
Kregen van ebay geen enkele medewerking.

Verder had die gek gewoon een rekening op een valse naam bij de Bank of America.
Ook deze bank heeft NOOIT gereageerd op alle meldingen die we naar ze stuurden ivm de fraudes.
De politie in Amerika heeft ook nooit terug gereageerd.

Je bent dus gewoon het zakje als iemand met ebay/paypal heeft gerommeld.

Het zijn enorm grote bedrijven die geen oog hebben voor individuen.
Lees de miljoenen klachten over Paypal en Ebay.

Beste en veiligste oplossing?

Meteen sluiten dat account.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:35:09 #36
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76322295
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef jongegast het volgende:

een mogelijkheid is ook keylogger, cookiegrabber of iemand die je kent die toegang heeft tot je computer of heeft gezien welk paswoord je gebruikt. aangezien het een spel is voor kiddos misschien je zoon die het stiekum heeft gedaan? cookiegrabber lijkt me ook logisch want om email te veranderen heb je geloof ik paswoord nodig.

trouwens als iemand toegang heeft tot jouw email, heeft hij ook toegang tot je paypal. je email is waarschijnlijk de zwakste schakel.
Kinderen heb ik niet, ik ben de enige met toegang tot mijn computer (waar ik zelf met een wachtwoord op inlog), mijn computer heeft altijd de meest recente virusdefinities met alles erop en eraan (Norton Internet Security) en iedere week wordt het register opgeschoond met CrapCleaner. De enige die toegang tot mijn mail zou kunnen hebben is mijn partner, en die heeft dus niets besteld. Daarnaast heb ik dus al maanden niet meer op mijn PayPal-account ingelogd.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:36:31 #37
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76322333
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:32 schreef skattebaut het volgende:
Beste en veiligste oplossing?
De internetstekker eruit trekken en spaarcentjes weer in een oude sok onder het matras bewaren.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:38:57 #38
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76322411
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:


De sites die skattebaut in zijn post heeft staan, bevatten beiden alternatieven voor PayPal. Lijkt me dus ook dat ze er baat bij hebben PayPal zo slecht mogelijk neer te zetten.
Die sites zijn van zwaar gedupeerde paypal users die aan de buitenwereld willen tonen hoe gevaarlijk/oneerlijk/bedrieglijk etc paypal en ebay zijn.

Als hulp geven ze alternatieven die veiliger zijn dan paypal.

Zie hier. http://www.screw-paypal.com/alternatives/alternatives.html
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:42:15 #39
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76322530
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

De internetstekker eruit trekken en spaarcentjes weer in een oude sok onder het matras bewaren.
Waarom zou je een hoog-risicoproduct als Paypal, dat je zegt weinig te gebruiken, koppelen aan een bankrekening die je wel echt nodig hebt?

De rekeningen loskoppelen en er incidenteel geld heen overhevelen is niet genoeg?
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:49:43 #40
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76322794
Heb net in ieder geval mijn Ebay-account dichtgegooid. Hoewel andere inlognaam en wachtwoord, ben ik toch een beetje huiverig omdat mijn PayPal-account eraan gekoppeld is.

Zijn die alternatieven wel veiliger? Ik betwijfel het, maar momenteel vertrouw ik geen enkele pagina meer.

En tja, in mijn beleving is/was PayPal helemaal geen risicoproduct. Voordat ik met PayPal betaalde, ging contant geld nog wel eens in een envelop naar het buitenland. Over een hoog risico gesproken...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:00:55 #41
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76323136
Dat laatste heb je allemaal zelf in de hand.

Zodra je echter je betaalrekening aan paypal koppelt heb je niets meer in de hand, wel paypal, die hebben volledig recht geld van je rek. af te halen...
Das nogal een verschil.

Nu betreft het een relatief klein bedrag.
Hoe hoog zou je springen als het 998,- euro waren geweest?

Heb je de voorwaarden van Paypal allemaal doorgespit en begrepen voordat je op "accepteert u de voorwaarden" JA! klikte?
Geloof er niets van eerlijk gezegd.
Dat soort clicks doe je uit goed vertrouwen.
Vertrouwen in een goede reputatie van Paypal etc.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:07:06 #42
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76323289
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:00 schreef skattebaut het volgende:
Dat laatste heb je allemaal zelf in de hand.

Zodra je echter je betaalrekening aan paypal koppelt heb je niets meer in de hand, wel paypal, die hebben volledig recht geld van je rek. af te halen...
Das nogal een verschil.

Nu betreft het een relatief klein bedrag.
Hoe hoog zou je springen als het 998,- euro waren geweest?

Heb je de voorwaarden van Paypal allemaal doorgespit en begrepen voordat je op "accepteert u de voorwaarden" JA! klikte?
Geloof er niets van eerlijk gezegd.
Dat soort clicks doe je uit goed vertrouwen.
Vertrouwen in een goede reputatie van Paypal etc.
Natuurlijk zou ik het een stuk erger hebben gevonden als het bedrag veel hoger was geweest, logisch toch? En zoals je zelf al aangaf, er MOET een bankaccount aan PayPal gekoppeld worden. Dat snap ik vanuit PayPal ook wel, ik denk dat er heel wat illegale transacties plaats hebben gevonden (en waarschijnlijk toch nog steeds plaatsvinden).

En nee, ik heb niet alle voorwaarden tot op de letter doorgespit, eerlijk is eerlijk.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:18:19 #43
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76323599
P.s. Het zijn een ebay en Paypal combinatie die jouw en vele anderen dwingen om gebruik te maken van hun dure en onveilige producten...
En dat tegen hun voorwaarden die geheel eenzijdig zijn opgesteld, alles ten gunste van Paypal.

Ik ben iig benieuwd of je je geld gaat terug krijgen?

Wanneer zij zich op het standpunt stellen dat jij onveilig met gegevens bent omgegaan, dan kun je aan het kortste eind trekken.
Zeker ook omdat je ze gemachtigd hebt om de openstaande bedragen van je rekening te mogen boeken.
Dat storneren van die betaling daar heb ik ook eens iets over gelezen dat dat met paypal niet zomaar kon.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:27:50 #44
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76323847
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef skattebaut het volgende:
P.s. Het zijn een ebay en Paypal combinatie die jouw en vele anderen dwingen om gebruik te maken van hun dure en onveilige producten...
En dat tegen hun voorwaarden die geheel eenzijdig zijn opgesteld, alles ten gunste van Paypal.

Ik ben iig benieuwd of je je geld gaat terug krijgen?

Wanneer zij zich op het standpunt stellen dat jij onveilig met gegevens bent omgegaan, dan kun je aan het kortste eind trekken.
Zeker ook omdat je ze gemachtigd hebt om de openstaande bedragen van je rekening te mogen boeken.
Dat storneren van die betaling daar heb ik ook eens iets over gelezen dat dat met paypal niet zomaar kon.
Volgens die mevrouw van de bank lag het aan het soort machtiging. Omdat de machtiging van PayPal een doorlopende machtiging betreft achtte ze de kans vrij groot dat het zonder problemen gestorneerd kan worden zodra het bedrag daadwerkelijk afgeschreven is.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:53:01 #45
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76324675
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:56:10 #46
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76324781
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:53 schreef skattebaut het volgende:
Paypal Fraude
Ja, die had ik al gepost. Bij die user ligt het er iets dikker bovenop omdat het zoveel transacties zijn, verder komt het behoorlijk overeen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:29:50 #47
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76327700
Ik bedoelde te zeggen,
Dat deze shit vaker voor komt dan je denkt.
Paypal er niet veel aan doet.
De oplichters altijd actief blijven.
Je zelf er maar achteraan mag om e.e.a. recht te zetten.
De bedragen van laag, tot HEEL hoog kunnen fluctueren.
De uitkomst van de problemen niet te voorspellen kan zijn.

En vooral dat het helemaal niet altijd aan de paypalgebruiker ligt dat inlogcodes uitlekken.
Dat er zelfs medewerkers zijn met toegang tot ebay/paypalservers die de betreffende data gewoon stelen en verkopen.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:32:26 #48
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76327782
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:29 schreef skattebaut het volgende:
En vooral dat het helemaal niet altijd aan de paypalgebruiker ligt dat inlogcodes uitlekken.
Dat er zelfs medewerkers zijn met toegang tot ebay/paypalservers die de betreffende data gewoon stelen en verkopen.
Met alle respect, maar dat vind ik een beetje paranoide klinken. Ik en vele mensen die ik ken hebben al jaren een Paypal account met koppeling en ik ken echt niemand die er ooit problemen mee gehad heeft. Wat doen wij dan anders dan mensen die wel problemen hebben?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:31:00 #49
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76329788
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:32 schreef karr-1 het volgende:
Wat doen wij dan anders dan mensen die wel problemen hebben?
Dat zou ik ook weleens willen weten. Wat doe jij anders dan ik?
pi_76330354
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
-Kan ik op een of andere manier het bedrag storneren?
Even contact opnemen met paypal, zijn gewoon procedures etc voor.
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
-Hoe groot is de kans dat ik mijn 99,98 terugkrijg?
Heel groot, maak je daarmaar niet druk om
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
-Hoe groot is de kans dat de hufter die dit geflikt heeft gepakt wordt?
Hangt van 2 zaken af : hoe slim "die hufter" te werk is gegaan en hoeveel tijd politie heeft...
In princiepe ben je met paypal altijd te traceren maar dan moeten er nog wel mensen de tijd er voor over hebben...

Verder zou ik windows op je computer opnieuw installeren. Ik ben voor 99% zeker dat je account niet "gekraakt" is maar dat het gewoon met een keylogger of internetexplorer/firefox pass stealer is gedaan.
Dat betekent dat het virus nog steeds op je computer staat. Aangezien de meeste skids ook wel eens van crypters/binders hebben gehoord zou ik niet op een virusscanner vertrouwen.

Virusscanners heb je trouwens sowieso niks aan, de beste virusscanner is nogsteeds de eindgebruiker.
Trouwens de laatste tijd nog louche .exe bestanden gedownload/gekregen van vrienden/familie?
Of misschien usb/cd/telefoons van "vrienden" in je computer gedouwd?

Eerste wat ik zou doen is op een andere computer AL je wachtwoorden te veranderen.
Vervolgens windows opnieuw(laten) installeren, even wat heen en weer bellen/mailen met paypal en klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flepke op 02-01-2010 17:52:53 ]
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:48:10 #51
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76330384
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat zou ik ook weleens willen weten. Wat doe jij anders dan ik?
Nou, het lijkt me een soort lotto?

De vraag is niet wordt je slachtoffer, eerder wanneer.

Typ eens in Google : Paypal+Hack
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_76330618
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:48 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me een soort lotto?

De vraag is niet wordt je slachtoffer, eerder wanneer.

Typ eens in Google : Paypal+Hack
Doe eens niet zo wijs en lees mijn vorige post eens
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:01:22 #53
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76330867
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:47 schreef Flepke het volgende:

[..]

Even contact opnemen met paypal, zijn gewoon procedures etc voor.
[..]

Heel groot, maak je daarmaar niet druk om
[..]

Hangt van 2 zaken af : hoe slim "die hufter" te werk is gegaan en hoeveel tijd politie heeft...
In princiepe ben je met paypal altijd te traceren maar dan moeten er nog wel mensen de tijd er voor over hebben...

Verder zou ik windows op je computer opnieuw installeren. Ik ben voor 99% zeker dat je account niet "gekraakt" is maar dat het gewoon met een keylogger of internetexplorer/firefox pass stealer is gedaan.
Dat betekent dat het virus nog steeds op je computer staat. Aangezien de meeste skids ook wel eens van crypters/binders hebben gehoord zou ik niet op een virusscanner vertrouwen.

Virusscanners heb je trouwens sowieso niks aan, de beste virusscanner is nogsteeds de eindgebruiker.
Trouwens de laatste tijd nog louche .exe bestanden gedownload/gekregen van vrienden/familie?
Of misschien usb/cd/telefoons van "vrienden" in je computer gedouwd?

Eerste wat ik zou doen is op een andere computer AL je wachtwoorden te veranderen.
Vervolgens windows opnieuw(laten) installeren, even wat heen en weer bellen/mailen met paypal en klaar.
Ik download nooit dingen en doe nooit onbetrouwbare dingen in mijn pc. Ik Fok! een beetje, mail een beetje en werk vooral veel met Word.

Ik wil niet al te panisch worden. Nogmaals, als ik echt goed gekraakt zou zijn, dan hadden ze m'n credit card wel leeggetrokken. De wachtwoorden zijn inmiddels allemaal veranderd (en allemaal anders), ik wacht eerst even PayPal. Misschien betreft het een administratieve fout, of ben ik dan heel naief? Er is nog altijd niets afgeboekt...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:01:30 #54
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_76330869
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:48 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me een soort lotto?

De vraag is niet wordt je slachtoffer, eerder wanneer.

Typ eens in Google : Paypal+Hack
Wat een enorme onzin. Heb je ooit wel eens een conflict situatie met PayPal meegemaakt?
En dan nog. Een automatische incasso van PayPal kun je gewoon laten storneren. Dat PayPal daarna gaat mekkeren lijkt me logisch, maar het kan dus wel.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_76330902
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:47 schreef Flepke het volgende:

[..]

Even contact opnemen met paypal, zijn gewoon procedures etc voor.
[..]

Heel groot, maak je daarmaar niet druk om
[..]

Hangt van 2 zaken af : hoe slim "die hufter" te werk is gegaan en hoeveel tijd politie heeft...
In princiepe ben je met paypal altijd te traceren maar dan moeten er nog wel mensen de tijd er voor over hebben...

Verder zou ik windows op je computer opnieuw installeren. Ik ben voor 99% zeker dat je account niet "gekraakt" is maar dat het gewoon met een keylogger of internetexplorer/firefox pass stealer is gedaan.
Dat betekent dat het virus nog steeds op je computer staat. Aangezien de meeste skids ook wel eens van crypters/binders hebben gehoord zou ik niet op een virusscanner vertrouwen.

Virusscanners heb je trouwens sowieso niks aan, de beste virusscanner is nogsteeds de eindgebruiker.
Trouwens de laatste tijd nog louche .exe bestanden gedownload/gekregen van vrienden/familie?
Of misschien usb/cd/telefoons van "vrienden" in je computer gedouwd?

Eerste wat ik zou doen is op een andere computer AL je wachtwoorden te veranderen.
Vervolgens windows opnieuw(laten) installeren, even wat heen en weer bellen/mailen met paypal en klaar.
Een keylogger lijkt me echt zo vergezocht. Die moet de gegevens nog steeds sturen over internet. Dus een firewall houd deze tegen als de virusscanner hem niet oppikt.

Misschien zit het lek in wachtwoordbeheer. Heb je het wachtwoord opgeslagen in firefox watchwoordbeheer of dergelijke? Deze is absoluut niet veilig. Beter is het om een programma als roboform te gebruiken
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:07:38 #56
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76331042
De wachtwoorden staan in Identity Safe van Norton. Zeg ik nu iets heel ergs?
pi_76331229
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik download nooit dingen en doe nooit onbetrouwbare dingen in mijn pc. Ik Fok! een beetje, mail een beetje en werk vooral veel met Word.
Mailen, daar heb je het al...
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]
Ik wil niet al te panisch worden. Nogmaals, als ik echt goed gekraakt zou zijn, dan hadden ze m'n credit card wel leeggetrokken.
Goedgekraakt bestaat niet, of het is gekraakt of niet...
Paypal & creditkaart maatschappijen zijn ook niet achterlijk.
Als jij normaal 10 euro per maand overmaakt en dan opeens 100000 uitgeeft zit je account meteen opslot.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]
De wachtwoorden zijn inmiddels allemaal veranderd (en allemaal anders), ik wacht eerst even PayPal.
Heb je dit wel op een andere computer gedaan?
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien betreft het een administratieve fout, of ben ik dan heel naief? Er is nog altijd niets afgeboekt...
Je kan het altijd blijven hopen...
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:02 schreef jongegast het volgende:

[..]

Een keylogger lijkt me echt zo vergezocht. Die moet de gegevens nog steeds sturen over internet. Dus een firewall houd deze tegen als de virusscanner hem niet oppikt.
*Zucht*
You Have Much to Learn, Grasshopper.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:02 schreef jongegast het volgende:

[..]
Misschien zit het lek in wachtwoordbeheer. Heb je het wachtwoord opgeslagen in firefox watchwoordbeheer of dergelijke? Deze is absoluut niet veilig. Beter is het om een programma als roboform te gebruiken
Oja want een pass stealer verzend niks via internet?

In de tijd die het kost om 1 wachtwoord te woordenboekaanvallen/bruteforcen/rainbowattacken/man_in_the_middelen hebben l33t haxors al volledige controle over 10000 computers van onoplettende thuisgebruikers. Zeg dat na een weekje 10% op paypal heeft ingelogd/ww had opgeslagen dan is het toch wel iets effectiever...
+ Dat een botnet ook bruikbaar is/geld oplevert
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_76331277
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De wachtwoorden staan in Identity Safe van Norton. Zeg ik nu iets heel ergs?
Programma ken ik zelf niet maar het woord norton geeft me een vermoede
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_76331314
Karr-1 is weer eens slap aan het lullen

Niet JIJ, maar ZIJ moeten bewijzen dat jij iets besteld hebt.
Niet JIJ, maar ZIJ moeten bewijzen dat je niet zorgvuldig bent omgegaan met je gegevens.
Zij gaan namelijk iets eisen en dan moeten zij bewijzen. Dat is ook logisch, je kan nooit bewijzen wat je niet gedaan hebt...

Je kan nog zo zorgvuldig zijn met je gegevens, maar als je 1 keer op een site iets besteld welke niet volledig veilig is zijn je gegevens zichtbaar. Kun jij verder niets aan doen.

Het is mij overkomen met Click&Buy, 100, - euro afgeschreven, zelfde koppeling met mijn bankrekening, dus het is dat ik een keer keek wat er afgeschreven was. Ik had niet eens mailtjes ontvangen. En dit account ken echt alleen ik met een zeer uniek wachtwoord.

Maar goed, aangifte doen kán, maar als je je geld terugkrijgt is het niet langer jouw probleem, maar dat van Paypal. Die moeten dan eigenlijk aangifte doen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:17:00 #60
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76331349
Nee, wachtwoorden zijn op eigen pc veranderd.
pi_76331488
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nee, wachtwoorden zijn op eigen pc veranderd.
Toevallig geen toegang tot andere computer?
Ik zou de belangrijkste dingen dan daar ook nog even aanpassen, dingen zoals paypal, email msn etc.
In je fok wachtwoord etc is toch niemand geïnteresseerd
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:33:49 #62
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76331910
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:20 schreef Flepke het volgende:

[..]

Toevallig geen toegang tot andere computer?
Ik zou de belangrijkste dingen dan daar ook nog even aanpassen, dingen zoals paypal, email msn etc.
In je fok wachtwoord etc is toch niemand geïnteresseerd
Jawel, heb hier meerdere computers, zal straks wat ww's verwisselen. Toch denk ik nog steeds dat de computer + verbinding goed beveiligd zijn, ik zie ook geen opvallende dingen in het taakbeheer staan.
pi_76332159
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Jawel, heb hier meerdere computers, zal straks wat ww's verwisselen. Toch denk ik nog steeds dat de computer + verbinding goed beveiligd zijn, ik zie ook geen opvallende dingen in het taakbeheer staan.
Denk je dat virusjes/keyloggers/passstealers zich in het taakbalk voordoen als, KILLALEXETERROROMGSTEALINGANDDELITINGAllSHIZZLEONYOURPC.exe

Juist ja, denk het niet.
Meeste virussen injecteren zich in explorer.exe, svchost.exe, winlogon.exe etc dus dan kan je lang blijven zoeken..
Dat je het zelf niet opmerkt?, ja dat is nou juist de bedoeling van 9/10 virussen...
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:45:01 #64
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76332245
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:42 schreef Flepke het volgende:

[..]

Denk je dat virusjes/keyloggers/passstealers zich in het taakbalk voordoen als, KILLALEXETERROROMGSTEALINGANDDELITINGAllSHIZZLEONYOURPC.exe

Juist ja, denk het niet.
Meeste virussen injecteren zich in explorer.exe, svchost.exe, winlogon.exe etc dus dan kan je lang blijven zoeken..
Dat je het zelf niet opmerkt?, ja dat is nou juist de bedoeling van 9/10 virussen...
Ah, dat wist ik niet. Maar goed, daar heb ik Norton voor, hoewel dat hier wel een beetje een scheldwoord lijkt te zijn.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:46:39 #65
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76332289
Ik heb wel een tracking cookie volgens Norton, is dat heel erg?
pi_76332522
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb wel een tracking cookie volgens Norton, is dat heel erg?
Die heeft iedereen Verwijderen kan geen kwaad, houden ook niet..
pi_76332704
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:53 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Die heeft iedereen Verwijderen kan geen kwaad, houden ook niet..
In theorie zou het kwaad kunnen, maar ja...
Tracking cookies brengen meestal alleen je surfgedrag op bepaalde sites in kaart zodat ze je gerichtere reclame kunnen weergeven.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_76332922
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:13 schreef Flepke het volgende:
Oja want een pass stealer verzend niks via internet?

In de tijd die het kost om 1 wachtwoord te woordenboekaanvallen/bruteforcen/rainbowattacken/man_in_the_middelen hebben l33t haxors al volledige controle over 10000 computers van onoplettende thuisgebruikers. Zeg dat na een weekje 10% op paypal heeft ingelogd/ww had opgeslagen dan is het toch wel iets effectiever...
+ Dat een botnet ook bruikbaar is/geld oplevert
Ik dacht dat een programma dat een exploit van Firefox misbruikt dat doet via de browser http poort, en een keylogger die mogelijkheid niet heeft. Over het algemeen staat de browser poort open, maar elke andere random poort toch niet? Dus die firefox wachtwoordbeheer-steler doet dat via een gat in de firewall waardoor men normaal surft.
Voor keyloggers moet men nog steeds iets downloaden en bij een paswoordsteler of cookiegrabber juist niet, dus daarom lijkt mij een keylogger juist helemaal niet waarschijnlijk
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:07:17 #69
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76333091
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:58 schreef Flepke het volgende:

[..]

In theorie zou het kwaad kunnen, maar ja...
Tracking cookies brengen meestal alleen je surfgedrag op bepaalde sites in kaart zodat ze je gerichtere reclame kunnen weergeven.
Het is een cookie met (volgens Norton) een laag risico. Toen ik vandaag Ebay opzegde, zag ik ook een soort bericht van eind november van ze waarin ze uitleg geven over een softwarefout. Misschien is dit ook geen zuivere koffie, maar voorlopig houd ik het maar even op een fout bij PayPal of een gevolg van de Fok!-hack.
pi_76333291
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:03 schreef jongegast het volgende:

[..]

Ik dacht dat een programma dat een exploit van Firefox misbruikt dat doet via de browser http poort, en een keylogger die mogelijkheid niet heeft. Over het algemeen staat de browser poort open, maar elke andere random poort toch niet? Dus die firefox wachtwoordbeheer-steler doet dat via een gat in de firewall waardoor men normaal surft.
Waarom zou een keylogger dat niet kunnen?
Of bedoel je serverside?

Je zit iig op de goede weg
Er zijn verschillende methodes:
(in de media) bekende wormpjes/virusjes schakelen vaak gewoon vanaf de windows beveiliging totaan door gebruiker geïnstalleerde shit uit...

Er schijnen deze dagen ook een hoop mensen het internet te bezoeken door zogenaamde browsers, vaak sturen dat soort mensen ook elektronische berichten genaamd email, genoeg verkeer wat een firewall niet tegenhoud/controleert.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_76333321
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het is een cookie met (volgens Norton) een laag risico. Toen ik vandaag Ebay opzegde, zag ik ook een soort bericht van eind november van ze waarin ze uitleg geven over een softwarefout. Misschien is dit ook geen zuivere koffie, maar voorlopig houd ik het maar even op een fout bij PayPal of een gevolg van de Fok!-hack.
Huh lolwhut?
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 januari 2010 @ 19:17:39 #72
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_76333461
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:13 schreef Flepke het volgende:

[..]

Huh lolwhut?
die FOK!hack niet meegekregen? Dat je daarom je wachtwoord hier moest wijzigen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_76333481
na het lezen van dit topic heb ik ook maar besloten om bankrekening va mijn paypal account te verwijderen. als ik iets nodig heb van ebay ofzo dan kan ik hem altijd weer toevoegen. En ik moet ook toegeven dat ik een redelijk risico loop voor dit soort fraude, als je kijkt wat ik op mijn laptop doe (niet de hele dag op banners klikken (adblock) of porno in .exe files downloaden hoor)
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:20:05 #74
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76333542
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:13 schreef Flepke het volgende:
Huh lolwhut?
Je hebt de topic niet vanaf het begin gelezen?

Na de Fok!-hack heb ik alle belangrijke wachtwoorden gewijzigd, maar PayPal was ik helemaal vergeten (simpelweg omdat ik het toen al meer dan een half jaar niet gebruikt had). Ik vermoed dat het PayPal-wachtwoord (gisteren natuurlijk meteen gewijzigd) hetzelfde was als mijn Fok!-wachtwoord en wachtwoord dat bij het Fok!-mailadres hoorde...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:22:12 #75
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76333620
Waar vind ik iets over die nu 300 keer aangehaalde (maar niet besproken) fok hack?

Wel gemerkt dat de server er gister een tijdje uit lag.
En een wazige error 5 code of zoiets?
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:23:36 #76
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76333668
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:18 schreef alwaysedo het volgende:
na het lezen van dit topic heb ik ook maar besloten om bankrekening va mijn paypal account te verwijderen. als ik iets nodig heb van ebay ofzo dan kan ik hem altijd weer toevoegen. En ik moet ook toegeven dat ik een redelijk risico loop voor dit soort fraude, als je kijkt wat ik op mijn laptop doe (niet de hele dag op banners klikken (adblock) of porno in .exe files downloaden hoor)
Niet onverstandig, dat ga ik ook doen zodra dat kan. Nogmaals, ik kom nooit op dubieuze sites en download nooit films, muziek of onbetrouwbare bestanden, maar ben dus waarschijnlijk ook het haasje.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:24:09 #77
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76333689
En nu weer error 5.2... ???
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 januari 2010 @ 19:24:17 #78
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_76333695
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef skattebaut het volgende:
Waar vind ik iets over die nu 300 keer aangehaalde (maar niet besproken) fok hack?

Wel gemerkt dat de server er gister een tijdje uit lag.
En een wazige error 5 code of zoiets?
ergens in 2009 moest je je ww opnieuw opvragen via de passmailer en is er aangegeven dat je je ww beter niet weer net zo kan doen als voor de passmailer.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:24:45 #79
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76333717
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef skattebaut het volgende:
Waar vind ik iets over die nu 300 keer aangehaalde (maar niet besproken) fok hack?

Wel gemerkt dat de server er gister een tijdje uit lag.
En een wazige error 5 code of zoiets?
Die hack van een paar maanden terug, kun je die niet meer herinneren?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 januari 2010 @ 19:25:48 #80
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_76333774
was dus augustus 2009:

'Paswoorden MOETEN WORDEN gereset'
ben nog op zoek naar het nieuwsbericht...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:28:07 #81
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:28:37 #82
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76333877
Ik begon al te stijgeren toen Paypal plots met hun gedwongen verificatie en koppeling aan bankrekening etc kwamen.
Hup, weg paypal.
Zelfs geld over boeken naar je pp.rekening via overschrijving duurt soms meer dan een week.
Dat is veel te lang om een transactie af te handelen.
Het is daarbovenop veel te duur voor verkopers.

Geef mij maar een betaalmethode als Ideal, dat werkt tenminste fatsoenlijk.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_76333967
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:22 schreef skattebaut het volgende:
Waar vind ik iets over die nu 300 keer aangehaalde (maar niet besproken) fok hack?

Wel gemerkt dat de server er gister een tijdje uit lag.
En een wazige error 5 code of zoiets?
Hier: ALLE PASSWORDS WORDEN GERESET!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:36:34 #84
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76334196
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:31 schreef Light het volgende:

[..]

Hier: ALLE PASSWORDS WORDEN GERESET!
Is vreemd, ik log al tijden in met 1 en hetzelfde password, is nooit gereset...

Verder wil toch niemand inloggen onder mijn account, krijgt ie alleen maar meteen een lading shit over zich heen.
Zelfs van mods...
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_76334423
Paypal, ik dacht ook altijd dat het allemaal wel goed zat en dat die negatieve sites lichtelijk overdreven waren. En als koper was ik al helemaal in de veronderstelling goed beschermd te worden door Paypal. Helaas weet ik na een maandenlange strijd wel beter. Ik heb mijn rekening opgeheven en zou niemand aanraden het te gebruiken, zeker niet voor hoge bedragen.

Ik hoop voor je dat je je geld terugkrijgt.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:49:28 #86
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76334743
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:42 schreef kieskleurig het volgende:
Paypal, ik dacht ook altijd dat het allemaal wel goed zat en dat die negatieve sites lichtelijk overdreven waren. En als koper was ik al helemaal in de veronderstelling goed beschermd te worden door Paypal. Helaas weet ik na een maandenlange strijd wel beter. Ik heb mijn rekening opgeheven en zou niemand aanraden het te gebruiken, zeker niet voor hoge bedragen.

Ik hoop voor je dat je je geld terugkrijgt.
Kun je iets specifieker zijn over je ervaring?
pi_76335523
Zal het kort proberen samen te vatten. Ik had een merkproduct gekocht op eBay, verkoper was een powerseller, prijs was standaard voor dat product/merk (niet verkrijgbaar in Nederland).
Nadat ik het product 3/4x hooguit gebruikt had, werd duidelijk dat het een nepprodukt was. Er begon vanalles af te bladderen en het origineel is solide, kon dus nooit een origineel product zijn. Contact opgenomen met de verkoper, die was inmiddels van eBay verwijderd, maar die reageerde niet. Een claim ingediend bij Paypal, alles netjes volgens hun regels gedaan, dure retourzending, dure faxen via het postkantoor om te bewijzen dat ik het retourgestuurd had. Alleen bleek mijn track and trace code op internet niet te werken? Paypals conclusie, we sluiten de claim in voordeel van de verkoper. Die toen dus mijn geld en het produkt had. Ik ben toen gaan bellen met Paypal, na aandringen van mijn kant kreeg ik de tijd om via TNT een onderzoek in te laten stellen om te achterhalen of het pakketje bij de verkoper aangekomen was. Het was een aangetekend pakketje met track and trace. Na 3 maanden van TNT de bevestiging gekregen dat de verkoper inderdaad het pakketje had ontvangen, kopie van die brief weer gefaxt naar Paypal. Toen kreeg ik in eerste instantie gelijk en zou ik het geld terugkrijgen. Echter de verkoper claimde dat ik een leeg pakketje had gestuurd, claim werd weer gesloten door Paypal in het voordeel van de verkoper. Ik heb daarna nog tig keer met ze aan de telefoon gehangen, tot 2x toe nogmaals al het papierwerk doorgefaxt, diverse mailtjes gestuurd en eindelijk ruim een half jaar na het indienen van de claim kreeg ik alsnog gelijk en geld terug. Maar dan wel minus bijna 20 euro die Paypal voor zichzelf hield vanwege wisselkoersen en andere vage onkosten.
Was een dure les.

Wel een andere situatie dus, maar ik heb helaas kennis mogen maken met de volkomen onlogische werkwijze van Paypal.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:10:40 #88
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76335605
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:16 schreef bijderechter het volgende:
Karr-1 is weer eens slap aan het lullen
Ik zeg dan ook hetzelfde als jij dus dan lullen we allebei slap.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:12:31 #89
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76335684
Is inderdaad een andere situatie, maar wel zeer vervelend.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:21:18 #90
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76335999
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:08 schreef kieskleurig het volgende:
Zal het kort proberen samen te vatten. Ik had een merkproduct gekocht op eBay, verkoper was een powerseller, prijs was standaard voor dat product/merk (niet verkrijgbaar in Nederland).
Nadat ik het product 3/4x hooguit gebruikt had, werd duidelijk dat het een nepprodukt was. Er begon vanalles af te bladderen en het origineel is solide, kon dus nooit een origineel product zijn. Contact opgenomen met de verkoper, die was inmiddels van eBay verwijderd, maar die reageerde niet. Een claim ingediend bij Paypal, alles netjes volgens hun regels gedaan, dure retourzending, dure faxen via het postkantoor om te bewijzen dat ik het retourgestuurd had. Alleen bleek mijn track and trace code op internet niet te werken? Paypals conclusie, we sluiten de claim in voordeel van de verkoper. Die toen dus mijn geld en het produkt had. Ik ben toen gaan bellen met Paypal, na aandringen van mijn kant kreeg ik de tijd om via TNT een onderzoek in te laten stellen om te achterhalen of het pakketje bij de verkoper aangekomen was. Het was een aangetekend pakketje met track and trace. Na 3 maanden van TNT de bevestiging gekregen dat de verkoper inderdaad het pakketje had ontvangen, kopie van die brief weer gefaxt naar Paypal. Toen kreeg ik in eerste instantie gelijk en zou ik het geld terugkrijgen. Echter de verkoper claimde dat ik een leeg pakketje had gestuurd, claim werd weer gesloten door Paypal in het voordeel van de verkoper. Ik heb daarna nog tig keer met ze aan de telefoon gehangen, tot 2x toe nogmaals al het papierwerk doorgefaxt, diverse mailtjes gestuurd en eindelijk ruim een half jaar na het indienen van de claim kreeg ik alsnog gelijk en geld terug. Maar dan wel minus bijna 20 euro die Paypal voor zichzelf hield vanwege wisselkoersen en andere vage onkosten.
Was een dure les.

Wel een andere situatie dus, maar ik heb helaas kennis mogen maken met de volkomen onlogische werkwijze van Paypal.
Heb je nog geluk.
Hele volksstammen verkopers zijn hun geld gewoon kwijt.
Hun rekening voor onbepaalde tijd gesloten en tegoeden bevroren etc.
Alleen maar bij zogenaamde vermoedens van fraude.

En probeer maar een ingang te vinden in die paypalwereld...

Ik ben zelf een tijd achter een Turk (bleek later) aan geweest, die mij met een Duits account iets had verkocht. (deed zich ook voor als een Duitser)
Bouwde eerst credit op middels vele minimale bedragen, en verkocht vervolgens aan een heleboel klanten spullen die echter nooit werden geleverd.

Mijn schade was toen 70 euro.

Paypal hield me echter samen met ebay aan het lijntje totdat ik een claim wilde indienen.
Iedere keer stelden ze voor nog even te wachten, dat de zending nog onder weg kon zijn etc.
Fout in de betaling blabla.
Toen weigerden ze plots die claim omdat er een 45 dagen termijn geldt waarbinnen die claim ingediend diende te zijn.

Geschillen

Als u een geschil wilt openen via het online Klachtencentrum van PayPal, moet u dit binnen 45 dagen na het uitvoeren van uw betaling doen.

Meneer de Turk was echter al met alle geld van gedupeerden over alle bergen.

Fok Paypal met zijn koperbescherming.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_76350931
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:25 schreef Nizno het volgende:
was dus augustus 2009:

'Paswoorden MOETEN WORDEN gereset'
ben nog op zoek naar het nieuwsbericht...
Ah je bedoeld die grote kloon opruim actie
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:08 schreef kieskleurig het volgende:
Zal het kort proberen samen te vatten. Ik had een merkproduct gekocht op eBay, verkoper was een powerseller, prijs was standaard voor dat product/merk (niet verkrijgbaar in Nederland).
Nadat ik het product 3/4x hooguit gebruikt had, werd duidelijk dat het een nepprodukt was. Er begon vanalles af te bladderen en het origineel is solide, kon dus nooit een origineel product zijn. Contact opgenomen met de verkoper, die was inmiddels van eBay verwijderd, maar die reageerde niet. Een claim ingediend bij Paypal, alles netjes volgens hun regels gedaan, dure retourzending, dure faxen via het postkantoor om te bewijzen dat ik het retourgestuurd had. Alleen bleek mijn track and trace code op internet niet te werken? Paypals conclusie, we sluiten de claim in voordeel van de verkoper. Die toen dus mijn geld en het produkt had. Ik ben toen gaan bellen met Paypal, na aandringen van mijn kant kreeg ik de tijd om via TNT een onderzoek in te laten stellen om te achterhalen of het pakketje bij de verkoper aangekomen was. Het was een aangetekend pakketje met track and trace. Na 3 maanden van TNT de bevestiging gekregen dat de verkoper inderdaad het pakketje had ontvangen, kopie van die brief weer gefaxt naar Paypal. Toen kreeg ik in eerste instantie gelijk en zou ik het geld terugkrijgen. Echter de verkoper claimde dat ik een leeg pakketje had gestuurd, claim werd weer gesloten door Paypal in het voordeel van de verkoper. Ik heb daarna nog tig keer met ze aan de telefoon gehangen, tot 2x toe nogmaals al het papierwerk doorgefaxt, diverse mailtjes gestuurd en eindelijk ruim een half jaar na het indienen van de claim kreeg ik alsnog gelijk en geld terug. Maar dan wel minus bijna 20 euro die Paypal voor zichzelf hield vanwege wisselkoersen en andere vage onkosten.
Was een dure les.

Wel een andere situatie dus, maar ik heb helaas kennis mogen maken met de volkomen onlogische werkwijze van Paypal.
Teneerste keiharde faal van jou, wie gaat er nou nieuwe merkproducten kopen op ebay
Ten tweede TNT heeft in jou verhaal gafaalt, niet paypal.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:21 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Heb je nog geluk.
Hele volksstammen verkopers zijn hun geld gewoon kwijt.
Hun rekening voor onbepaalde tijd gesloten en tegoeden bevroren etc.
Alleen maar bij zogenaamde vermoedens van fraude.

En probeer maar een ingang te vinden in die paypalwereld...

Ik ben zelf een tijd achter een Turk (bleek later) aan geweest, die mij met een Duits account iets had verkocht. (deed zich ook voor als een Duitser)
Bouwde eerst credit op middels vele minimale bedragen, en verkocht vervolgens aan een heleboel klanten spullen die echter nooit werden geleverd.

Mijn schade was toen 70 euro.

Paypal hield me echter samen met ebay aan het lijntje totdat ik een claim wilde indienen.
Iedere keer stelden ze voor nog even te wachten, dat de zending nog onder weg kon zijn etc.
Fout in de betaling blabla.
Toen weigerden ze plots die claim omdat er een 45 dagen termijn geldt waarbinnen die claim ingediend diende te zijn.

Geschillen

Als u een geschil wilt openen via het online Klachtencentrum van PayPal, moet u dit binnen 45 dagen na het uitvoeren van uw betaling doen.

Meneer de Turk was echter al met alle geld van gedupeerden over alle bergen.

Fok Paypal met zijn koperbescherming.
Dat is toch gewoon volkomen randdebieligheid van jou kant, dat jij niet even uitzoekt wat de regels van klachten centrum zijn ligt toch niet aan hun?

Ik heb zelf voor honderden euro's gekocht en verkocht over zo'n beetje heel de wereld, met en zonder ebay. Nooit maar dan ook nooit heeft paypal een fout gemaakt in de afgelopen jaren.
Paypal>Paypal overboeking die voldoet aan je uitgaven patroon staat er gewoon binnen 1 seconde op, beter kan niet.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zondag 3 januari 2010 @ 11:33:20 #92
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76351780
Er is nog steeds niets van mijn bankrekening afgeschreven.
  zondag 3 januari 2010 @ 13:45:43 #93
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76356307
Ik heb bericht van PayPal:

2 x dit bericht (1 per transactie):
quote:
Deze e-mail bevestigt dat u uw factuurovereenkomst met [Naam bedrijf] heeft geannuleerd. Er worden geen verdere betalingen meer verricht van uw PayPal-rekening naar deze handelaar. Als u verdere vragen heeft over deze overeenkomst of als u de annulering van deze overeenkomst wilt terugdraaien, kunt u rechtstreeks contact opnemen met NCsoft Europe Limited.
2 x dit bericht (wederom 1 per transactie):
quote:
Wij hebben uw ongeautoriseerde activiteitenclaim gecontroleerd. Het bedrag
van de transactie zal aan u worden terugbetaald. Het kan maximaal vijf
werkdagen duren voordat het geld op uw rekening staat.
En tot slot dit bericht:
quote:
Als beveiligingsmaatregel controleren we regelmatig activiteiten op PayPal.
Onlangs hebben we een probleem met uw rekening geconstateerd.

Wij hebben redenen om aan te nemen dat derden toegang tot uw rekening
hebben gehad. We hebben de toegang tot gevoelige
PayPal-rekeningeigenschappen beperkt voor het geval dat derden
ongeautoriseerde toegang tot uw rekening hebben gekregen. We begrijpen dat
deze beperkte toegang u ongemak kan opleveren, maar de beveiliging van uw
rekening staat bij ons voorop.

Referentienummer: XXXXXXXXXXXXXXXXX

We hebben de toegang tot uw rekening tijdelijk beperkt. We beoordelen de
beperking opnieuw nadat u heeft gereageerd met de informatie waarom we
hebben verzocht.


Ga naar het Klachtencentrum om te reageren en de beperking te laten
opheffen. Als u een toelichting op de beperking wenst, kunt u in het
Klachtencentrum op de link Contact met ons opnemen klikken.

Bedankt voor uw hulp bij de oplossing van dit probleem.
Het geld gaat dus netjes teruggestort worden.
Wel vraag ik me af op welke informatie ze doelen....

Edit: Ik moet een document met mijn naam en adres uploaden als bewijs dat ik ik ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheSilentEnigma op 03-01-2010 13:52:24 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 13:55:12 #94
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76356692
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het geld gaat dus netjes teruggestort worden.
Wel vraag ik me af op welke informatie ze doelen....

Edit: Ik moet een document met mijn naam en adres uploaden als bewijs dat ik ik ben.
Gelukkig maar, toch nog alles goed afgelopen. Gefeliciteerd !!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 3 januari 2010 @ 14:01:44 #95
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76356972
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gelukkig maar, toch nog alles goed afgelopen. Gefeliciteerd !!
Dank u.
Ik denk toch dat ik wel aangifte ga doen, of zal hier niet veel mee gebeuren?
pi_76357394
het probleem met paypal is dat het lijkt alsof paypal de verkoop en aankoop van spullen verzorgt, maar niets is minder waar. Dat is iets alleen tussen de koper en verkoper. Als jij wordt opgelicht door een koper of verkoper doet Paypal daar niks aan. Je moet gewoon gezond verstand gebruiken. ALs je spullen koopt bij marktplaats en je ziet een tweedehands auto voor 500 euro, denk je dan dat je wordt opgelicht of niet, of je nou betaalt via rabobank of paypal? Paypal is gewoon de tussenpersoon. Je moet het beschouwen als een bank, maar dan met chargebacks. Wat ik niet goed vind van Paypal ze doen alsof het hun wel uitmaakt op mensen worden opgelicht of niet in reclame op internet "safe shopping e.d.", nee dat maakt hun echt niks uit.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:13:54 #97
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76357437
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:12 schreef jongegast het volgende:
het probleem met paypal is dat het lijkt alsof paypal de verkoop en aankoop van spullen verzorgt, maar niets is minder waar. Dat is iets alleen tussen de koper en verkoper. Als jij wordt opgelicht door een koper of verkoper doet Paypal daar niks aan. Je moet gewoon gezond verstand gebruiken. ALs je spullen koopt bij marktplaats en je ziet een tweedehands auto voor 500 euro, denk je dan dat je wordt opgelicht of niet, of je nou betaalt via rabobank of paypal? Paypal is gewoon de tussenpersoon. Je moet het beschouwen als een bank, maar dan met chargebacks. Wat ik niet goed vind van Paypal ze doen alsof het hun wel uitmaakt op mensen worden opgelicht of niet in reclame op internet "safe shopping e.d.", nee dat maakt hun echt niks uit.
Nou ja, het doet ze blijkbaar wel iets als er oneigenlijk gebruik van je account wordt gemaakt.
  zondag 3 januari 2010 @ 16:05:46 #98
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76361669
Nadat ik vanmiddag een document met mijn gegevens heb ingescand en upgeload heb, is zojuist de toegang tot mijn rekening weer volledig hersteld. Helaas kan ik mijn bankrekening nog niet loskoppelen omdat er nog steeds transacties in behandeling zouden zijn...
pi_76367119
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook hetzelfde als jij dus dan lullen we allebei slap.

Gast ik zeg precies het omgekeerde van jou... lees het nog maar eens goed na, en quote me maar als je nog steeds denkt dat we hetzelfde zeggen..
  maandag 4 januari 2010 @ 19:17:18 #100
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76409508
Vandaag is het geld toch van mijn rekening afgeschreven. Even in de gaten houden dus...
pi_76415659
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is het geld toch van mijn rekening afgeschreven. Even in de gaten houden dus...
ik heb net geld op mijn rekening bijgeschreven ongeveer 140 euro uit paypal
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 4 januari 2010 @ 22:11:00 #102
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_76417991
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is het geld toch van mijn rekening afgeschreven. Even in de gaten houden dus...
storneren kan geloof ik 28 dagen... dus denk er wel om dat je je niet aan het lijntje laat houden met beloften... Binnen 28 dagen handelen indien nodig.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:15:39 #103
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76418234
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:11 schreef Nizno het volgende:

storneren kan geloof ik 28 dagen... dus denk er wel om dat je je niet aan het lijntje laat houden met beloften... Binnen 28 dagen handelen indien nodig.
Ik ga ervan uit dat het binnen 2 werkdagen geregeld zal zijn, zoniet dan laat ik de boel woensdag storneren + ga ik aangifte doen.
pi_76418937
paypal is stom.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 4 januari 2010 @ 22:36:56 #105
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_76419308
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat het binnen 2 werkdagen geregeld zal zijn, zoniet dan laat ik de boel woensdag storneren + ga ik aangifte doen.
Heel goed.
Het wil namelijk nog wel eens dat partijen aan het lijntje gaan houden waardoor de termijn van storneren overschreden zal worden.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:28 schreef Tamashii het volgende:
paypal is stom.
zeer goed inhoudelijke reactie!
Hulde!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:46:18 #106
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76419753
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:36 schreef Nizno het volgende:

[..]

Heel goed.
Het wil namelijk nog wel eens dat partijen aan het lijntje gaan houden waardoor de termijn van storneren overschreden zal worden.
Volgens de informatie van PayPal heeft dat bedrijf het geld reeds teruggeboekt. Nu schijnt PayPal geld een paar dagen achter te houden, maar ik geef ze tot uiterlijk woensdag.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 4 januari 2010 @ 22:57:00 #107
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_76420306
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Volgens de informatie van PayPal heeft dat bedrijf het geld reeds teruggeboekt. Nu schijnt PayPal geld een paar dagen achter te houden, maar ik geef ze tot uiterlijk woensdag.
maar het zou bij jou toch niet afgeschreven worden stond er in de mail die je gekregen had? Snap ik eerlijk gezegd niet dat het alsnog afgeschreven is.
Maar goed dat zal ook wel weer met bureaucratie en alles te maken hebben, denk ik dan maar.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 4 januari 2010 @ 23:09:24 #108
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76420851
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:57 schreef Nizno het volgende:

[..]

maar het zou bij jou toch niet afgeschreven worden stond er in de mail die je gekregen had? Snap ik eerlijk gezegd niet dat het alsnog afgeschreven is.
Maar goed dat zal ook wel weer met bureaucratie en alles te maken hebben, denk ik dan maar.
Nee, er staat dat het wordt terugbetaald. Toen ik die mails kreeg, was er nog helemaal niets afgeschreven. Ik denk dat het geld vandaag pas is afgeschreven door de feestdagen en het weekend, hoewel volgens PayPal de transactie vrijdag al was voltooid.
Volgens de status van PayPal is de terugboeking ook al voltooid, de PayPal-status en de daadwerkelijke situatie verschillen dus gewoon.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:55:53 #109
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76462164
Het geld staat nog niet op mijn bankrekening, maar ik heb wel al een enquete ontvangen over de afhandeling van de situatie. Typisch...
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:58:43 #110
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76473256
Typ vor de grap eens bij google.

'sell verified pp'

of

'sell ccv dumps'

Het is gewoon een criminele bedrijfstak. (met meer opbrengst dan drugshandel wereldwijd)
Je kan er imo niets aan doen dat je bent gepakt dat kan iedereen overkomen.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:49:10 #111
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76477908
Heb net met PayPal gebeld omdat ik nog steeds mijn geld niet terug heb. Ik heb eerst 15 minuten in de wacht gestaan bij het 0900-nummer.
Toen ik iemand te pakken had, kreeg ik op bijna iedere vraag het antwoord 'daar mag ik geen informatie over verstrekken'. Kort samengevat kwam het op het volgende neer:
PayPal neemt 5 dagen de tijd om het geld op mijn PayPal-account te storten (houden het geld dus achter), vervolgens moet ik zelf dit bedrag overboeken naar mijn rekening.

Het is één grote boevenbende. Ik ga dan ook geen aangifte doen tegen een onbekend persoon die mogelijk mijn PayPal-account heeft gekraakt, maar tegen PayPal zelf.
pi_76478730
Aangifte doen tegen Paypal heeft geen zin. Als je juridisch al iets wil dan zal het civielrechtelijk moeten, maar ook daar vraag ik me af wat je gaat eisen..
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:18:43 #113
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76479159
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:09 schreef bijderechter het volgende:
Aangifte doen tegen Paypal heeft geen zin. Als je juridisch al iets wil dan zal het civielrechtelijk moeten, maar ook daar vraag ik me af wat je gaat eisen..
Ik wil helemaal niets eisen, maar ik vind het zo onbevredigend dat er blijkbaar heel makkelijk derden bij je geld kunnen komen. Dat is toch diefstal, en dat mag niet onbestraft blijven.

Heeft aangifte doen uberhaupt zin? Of moet ik rustig wachten op mijn geld, mijn account sluiten en het daarbij maar laten?
pi_76479341
Dat laatste. Er is geen sprake van diefstal of enig ander strafbaar feit.
En als je een civiele zaak wil starten (wat dan de enige mogelijkheid nog is) dan moet je wat te eisen hebben Heb je dat niet kun je eventueel nog een klacht indienen, maar goed, we weten denk ik allemaal wel wat dat voor zin zal hebben...
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:31:58 #115
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76479703
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:23 schreef bijderechter het volgende:
Dat laatste. Er is geen sprake van diefstal of enig ander strafbaar feit.
En als je een civiele zaak wil starten (wat dan de enige mogelijkheid nog is) dan moet je wat te eisen hebben Heb je dat niet kun je eventueel nog een klacht indienen, maar goed, we weten denk ik allemaal wel wat dat voor zin zal hebben...
Ja, precies. Toen ik aan de telefonist vroeg of PayPal zelf stappen onderneemt tegen een persoon in een geval van dit kreeg ik ook een sociaal wenselijk antwoord.

Voor mij is in ieder geval duidelijk dat PayPal absoluut niet zo veilig is als ze zelf beweren, in tegendeel. Ik ben nu gratis gewaarschuwd, maar waarschijnlijk zullen er velen na mij volgen die er niet zo goed vanaf komen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:20:57 #116
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_76481684
quote:
Voor mij is in ieder geval duidelijk dat PayPal absoluut niet zo veilig is als ze zelf beweren, in tegendeel. Ik ben nu gratis gewaarschuwd, maar waarschijnlijk zullen er velen na mij volgen die er niet zo goed vanaf komen.
Dit dus. (Al zijn er nog hele volksstammen op Fok! die het tegendeel geloven...)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:21:43 #117
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76481714
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:20 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dit dus. (Al zijn er nog hele volksstammen op Fok! die het tegendeel geloven...)
Yep, ik dus. Ik heb er namelijk geen problemen mee
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_76482159
Het meest irritante is dat een bedrijf als PayPal (of Click&Buy in mijn geval) geen enkel onderzoek doen naar frauduleuze transacties. Ze leggen het probleem neer bij de gedupeerde(n) en gaan nooit uit van een fout bij hen.

Click&Buy heeft het tot nu toe bij mij tot Intrum Jutitia geschopt. Die heb ik van repliek gediend en nu wacht ik eigenlijk op een dagvaarding Alhoewel eea al weer een tijd terug is...
Gasten reageerden nergens op totdat ik het bedrag storneerde, toen was het meteen bingo de volgende dag
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:32:26 #119
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76482178
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep, ik dus. Ik heb er namelijk geen problemen mee
Ik tot kortgeleden dus ook niet. Die knul van PP vertelde dat er meerdere dubieuze overboekingen naar dat bedrijf waren gedaan en dat ze daarom zo snel konden concluderen dat er onrechtmatig gebruik van mijn rekening was gemaakt. Toen ik vroeg of er vaker rekeningen 'gekraakt' werden, begon hij te hakkelen en zei 'daar mag ik helaas niets over zeggen'. I rest my case...
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:42:43 #120
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76482646
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik tot kortgeleden dus ook niet. Die knul van PP vertelde dat er meerdere dubieuze overboekingen naar dat bedrijf waren gedaan en dat ze daarom zo snel konden concluderen dat er onrechtmatig gebruik van mijn rekening was gemaakt. Toen ik vroeg of er vaker rekeningen 'gekraakt' werden, begon hij te hakkelen en zei 'daar mag ik helaas niets over zeggen'. I rest my case...
Ik sluit ook niet uit dat het ooit gebeurd, meer dat ik tot nu toe geluk gehad heb blijkbaar. Ik ken meer horrorverhalen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:47:44 #121
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76482836
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik sluit ook niet uit dat het ooit gebeurd, meer dat ik tot nu toe geluk gehad heb blijkbaar. Ik ken meer horrorverhalen.
Ik hoop ook oprecht dat het niet zal gebeuren. Nu ging het bij mij om 'slechts' 100 euro, maar het idee dat iemand zomaar aan je zuurverdiende geld kan komen en je adresgegevens, betaalgeschiedenis en weet ik allemaal wat nog meer kan inzien heb ik als zeer onaangenaam ervaren. Dat geld op zich vond ik misschien nog wel het minst vervelende.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:19:28 #122
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76596721
Sinds vandaag staat het geld (99,98) op mijn PayPal-rekening. Heb het direct overgemaakt naar mijn bankrekening, maar omdat het een bedrag van minder dan 100 euro betreft kost het wel een euro. Het geld zal 2-3 dagen onderweg zijn.

Ik ga haast denken dat er allemaal opzet in het spel is; bijna 2 weken over geld beschikken en nog geld vragen om het geld weer bij de rechtmatige eigenaar terug te krijgen...
pi_76599702
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik tot kortgeleden dus ook niet. Die knul van PP vertelde dat er meerdere dubieuze overboekingen naar dat bedrijf waren gedaan en dat ze daarom zo snel konden concluderen dat er onrechtmatig gebruik van mijn rekening was gemaakt. Toen ik vroeg of er vaker rekeningen 'gekraakt' werden, begon hij te hakkelen en zei 'daar mag ik helaas niets over zeggen'. I rest my case...
Paypal op zich is veilig. Maar de veiligheid valt of staat met de sterkte van het wachtwoord dat gebruikt wordt.
Als ik 12345 als wachtwoord heb moet ik niet raar opkijken als mijn account gekraakt wordt.

Wat misschien verbeterd kan worden is de uiteindelijke betaling. BV net als bij de Postbank ING eerst een sms met een authorisatiecode. Maar dat is dan weer minder gebruikersvriendelijk.

En ik denk dat dat juist het hele probleem is. Alles op het web moet gebruikersvriendelijk blijven zodat iedereen zonder computerkennis dit ook nog kan gebruiken. Er zal een balans gezocht moeten worden tussen gebruikersgemak en veiligheid.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_76600119
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:51 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Paypal op zich is veilig. Maar de veiligheid valt of staat met de sterkte van het wachtwoord dat gebruikt wordt.
Als ik 12345 als wachtwoord heb moet ik niet raar opkijken als mijn account gekraakt wordt.

Wat misschien verbeterd kan worden is de uiteindelijke betaling. BV net als bij de Postbank ING eerst een sms met een authorisatiecode. Maar dat is dan weer minder gebruikersvriendelijk.

En ik denk dat dat juist het hele probleem is. Alles op het web moet gebruikersvriendelijk blijven zodat iedereen zonder computerkennis dit ook nog kan gebruiken. Er zal een balans gezocht moeten worden tussen gebruikersgemak en veiligheid.

Ik had een wachtwoord van 11 karakters met daarin 4 cijfers en een nonwoord opgenomen... knappe jongen die dat kraakt. Toch raakte ik 100,- euro kwijt...

Ik denk dat het meer opletten geblazen is bij welke website je wat aankoopt. Misschien zijn verbindingen met bepaalde websites toch niet zo heel veilig...
pi_76606809
Hoe is het afgelopen met C&B en de maffia van justitia bijderechter?
Facts don't care about your feelings
pi_76607186
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe is het afgelopen met C&B en de maffia van justitia bijderechter?
Niks meer vernomen van Intrum nadat ik aangaf dat ten eerste hun incassokosten te hoog waren (zoals altijd) en ten tweede ik bewijs wilde zien dat ik iets besteld had.


C&B heeft ook niets meer van zich laten horen.
Maar ik hou nog wel rekening met een deurwaarder of iets dergelijks
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:26:28 #127
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76614939
Zie net het volgende in de mail van PayPal waarin ze mijn overboeking bevestigen:
quote:
Het verwerken van dit verzoek duurt doorgaans 2-3 werkdagen, maar dat kan per bank verschillen.

We denken dat het geld op 16 jan 2010 op uw bankrekening is bijgeschreven.
Het verwerken van het verzoek zou 2-3 werkdagen duren, maar het bedrag is al van mijn PayPal-rekening afgeschreven. Ze houden het dus gewoon expres een week achter, stelletje parasieten.

Over mijn wachtwoord; dit was een wachtwoord wat niet te raden en/of te gokken valt. Indien het niet door de Fok!-hack komt, is het voor mij een raadsel hoe iemand dit heeft kunnen achterhalen.
pi_76623800
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:05 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ik had een wachtwoord van 11 karakters met daarin 4 cijfers en een nonwoord opgenomen... knappe jongen die dat kraakt. Toch raakte ik 100,- euro kwijt...

Ik denk dat het meer opletten geblazen is bij welke website je wat aankoopt. Misschien zijn verbindingen met bepaalde websites toch niet zo heel veilig...
Dan zou ik als ik jouw was eens goed mijn pc nakijken of er niet een keylogger actief is.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_76642255
quote:
Op zondag 10 januari 2010 09:15 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik jouw was eens goed mijn pc nakijken of er niet een keylogger actief is.
Dit dus.

Mensen waarvan de computer vol zit met pass stealers/keyloggers maar wel gaan zeiken dat hun account "gekraakt" is....
Nogmaals, de kans dat je wachtwoord ge_bruteforced/ge_rainbow_attackt/ge_woordenboek_aagevald/ge_man_in_the_middeld word is 1%

Een keylogger/pass stealer maken kost heeeeeeel wat minder tijd om te maken, een goede verspreid zichzelf ook nog eens en heb je dus geen omkijken meer naar. Vervolgens merkt de gebruiker er niks van totdat zijn bank/creditkaart/paypal word leeg getrokken. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan die kut bank/creditcard maatschappij/paypal, of niet?
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zondag 10 januari 2010 @ 18:19:45 #130
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_76643228
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:55 schreef Flepke het volgende:

[..]

Dit dus.

Mensen waarvan de computer vol zit met pass stealers/keyloggers maar wel gaan zeiken dat hun account "gekraakt" is....
Nogmaals, de kans dat je wachtwoord ge_bruteforced/ge_rainbow_attackt/ge_woordenboek_aagevald/ge_man_in_the_middeld word is 1%

Een keylogger/pass stealer maken kost heeeeeeel wat minder tijd om te maken, een goede verspreid zichzelf ook nog eens en heb je dus geen omkijken meer naar. Vervolgens merkt de gebruiker er niks van totdat zijn bank/creditkaart/paypal word leeg getrokken. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan die kut bank/creditcard maatschappij/paypal, of niet?
Ja, daar ligt dat wel aan!
Als de door hun (PP) gebruikte betaalwijze onveilig blijkt, dan moeten ze deze aanpassen en niet de eindgebruiker met de problemen opzadelen. (lekker makkelijk, een consument kan zich niet verdedigen)
Wat is er mis met bijv. een SMS notificatie/bevestiging? werkt perfect bij ing.

Wie zijn de lui die pass-stealers/keyloggers zomaar kunnen verspreiden?
Waar is de anti criminelen recherche die deze lui op de huid zou moeten zitten? (nergens te bekennen)
Je bent als klant bij deze instellingen overgeleverd aan willekeur.
Ik haat Paypal.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_76643647
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:55 schreef Flepke het volgende:

[..]

Dit dus.

Mensen waarvan de computer vol zit met pass stealers/keyloggers maar wel gaan zeiken dat hun account "gekraakt" is....
Nogmaals, de kans dat je wachtwoord ge_bruteforced/ge_rainbow_attackt/ge_woordenboek_aagevald/ge_man_in_the_middeld word is 1%

Een keylogger/pass stealer maken kost heeeeeeel wat minder tijd om te maken, een goede verspreid zichzelf ook nog eens en heb je dus geen omkijken meer naar. Vervolgens merkt de gebruiker er niks van totdat zijn bank/creditkaart/paypal word leeg getrokken. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan die kut bank/creditcard maatschappij/paypal, of niet?

Gast ik heb echt geen logger op mijn PC hoor, die wordt daarop om de zoveel tijd gecheckt..

Zoals ik al zei, naar mijn mening moet het liggen aan een aankoop een keer via een wat minder beveiligde website. Dat lijkt mij een stuk waarschijnlijker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')