abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 2 mei 2002 @ 22:36:35 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_4046709
...was iedere zondagavond de vinger aan de pols.

Briljante typetjes. Zoals daar waren : Dirk, de vieze man en de gebroeders Temming.

Ben benieuwd wat ze met Pimmetje Fortuyn zouden hebben gedaan.

Nog steeds onovertroffen.

Meer liefhebbers ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_4046716
Hilarisch.

topicspam -> Slotje

pi_4046753
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 22:36 schreef tong80 het volgende:
Ben benieuwd wat ze met Pimmetje Fortuyn zouden hebben gedaan.
Ik zie Wim de Bie al zo voor me als 'de Fortunist' of 'de Pimofiel':

"Ja, en als De Goddelijke Kale hier aan de macht komt *hijg*, dan zal hij *kwijl* wel weer eens orde op zaken *slijm* stellen in dit verdorven land"

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Trouwste user 2022 donderdag 2 mei 2002 @ 22:43:30 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_4046788
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 22:41 schreef Zander het volgende:

"Ja, en als De Goddelijke Kale hier aan de macht komt *hijg*, dan zal hij *kwijl* wel weer eens orde op zaken *slijm* stellen in dit verdorven land"


Ik zie het helemaal voor me.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_4047427
Is voor mij jeugdsentiment *snik*
Elke zondag braaf met m'n ouders zat ik te kijken, ik begreep het niet altijd, vooral vroeger toen ik nog een klein knaapje was , maar vond het altijd erg vermakelijk
  Trouwste user 2022 donderdag 2 mei 2002 @ 23:48:09 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_4047566
Wim de Bie was vanavond weer zo vertederend bij BVD.

Kom terug jongens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 2 mei 2002 @ 23:48:58 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_4047574
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 22:36 schreef tong80 het volgende:
...was iedere zondagavond de vinger aan de pols.

Briljante typetjes. Zoals daar waren : Dirk, de vieze man en de gebroeders Temming.

Ben benieuwd wat ze met Pimmetje Fortuyn zouden hebben gedaan.

Nog steeds onovertroffen.

Meer liefhebbers ?


Yep.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 mei 2002 @ 00:10:35 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_4047797
Zijn ze zo snel vergeten ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 3 mei 2002 @ 00:28:55 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4048024
...en, dus, maar, want...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4048199
Nog wat om ze weer voor de geest te halen...

Jacobse en Van Es, twee Haagse onderwereldsjoemelaars. Deden alle malafiede handeltjes en karweitjes (van het soort waarvoor men nog steeds in consumentenprogramma's gewaarschuwd wordt). Op een gegeven moment gingen die twee zg in de politiek: "De Tegenpartij" Samen voor ons eigen.
Dat werd zo'n succes bij de bevolking dat het een veel grotere groep kijkers aansprak dan de oorsronkelijke VPROliefhebbers. Hoewel ze als komieken slechts een maatschappelijk verschijnsel signaleerden meenden ze dat ze ongewild met deze typetjes reclame voor de Centrum Partij hadden gemaakt. Die kreeg dat jaar een zetel.

Minstens zoveel impact had Koos Koets, de 'oudere jongere'. Wim de Bie als oude skin die een paar tanden mist en Kees van Kooten als langharige overjarige hippie. Een "Koos Koets"type is nog altijd iemand die eeuwig werkloos is en in de blowende jongerencentrumsfeer van de jaren 60 is blijven steken.

Walter de Rochebrune, ook weer De Bie, als geniale gekke geleerde die in een tuinhuisje woont en absurde ideeen heeft om de wereld te veranderen.

Dan deed de Bie ook nog een leraar Duits, weet niet meer wat daarmee was...
En Burgemeester van Juinen was hij ook. Van Kooten wethouder Hekking die zich altijd vooraan de camera opdrong in beeld
En dan de Bussumse damestypetjes die ze speelden... Kees als moeder bvb en Wim als tuiswonende volwassen zoon die zo dolgraag eens een vrouw zou willen maar daar ben ik voor geholpen

Het was wel vaak een hele lange zit want ze deden maar een of een paar typetjes per uitzending. Soort intelectuele Andree van Duyns maar dan veeeeel langzamer kwa ontwikkelen van 'plot' in hun scetches. Zo er al een 'plot' was en niet gewoon een persiflage.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 03-05-2002 00:46]

  vrijdag 3 mei 2002 @ 00:45:07 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_4048289
LPF is niet de grootste partij geworden in Juinen, dat geeft de burger toch moed.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 00:46:11 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4048309
...Do ist der Bahnhof...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 mei 2002 @ 00:51:52 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_4048392
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 00:28 schreef Verbal het volgende:
...en, dus, maar, want...

V.


*Nostalgisch wordt.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 3 mei 2002 @ 01:05:51 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4048587
...ik wil helemaal geen boekenweekgeschenk... moederrrr... ik wil een lekker wijf...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 mei 2002 @ 01:07:08 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_4048609
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 01:05 schreef Verbal het volgende:
...ik wil helemaal geen boekenweekgeschenk... moederrrr... ik wil een lekker wijf...

V.


"Maar ik word er aan geholpen."


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 mei 2002 @ 01:24:53 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_4048845
Walter de Rochebrune. Wie kent 'm niet ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 3 mei 2002 @ 01:27:05 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4048870
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 01:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

"Maar ik word er aan geholpen."



[anally retentive]

'Daar word ik voor behandeld'

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 03-05-2002 01:27]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4048872
Tong wat deed de rochebrune nou precies behalve zonderlinge excentriek zijn? was ie kunstenaar of citeerde hij altijd Goethe of was dat die leraar Duits juist. Ik meen dat die leraar Duits altijd in het centrum van Bussum klaagde over verkeersproblemen enzo
pi_4049139
Onovertroffen en klassiek geworden. Ze moeten ze gaan herhalen, alleen is beetje jammer dat er nu niet meer zoiets is, omdat het toch ook altijd actueel was
pi_4049942
"Jaaaaa Maaaaa....."
"Heel fijn Maaaaa....."

grandioos

  vrijdag 3 mei 2002 @ 08:06:17 #21
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_4050022
Memories...

De heus aan heus verkoper, met oa zijn eunieke jubi-leum plakkaten, Dr. Clavan, de euh... alles-deskundige, Vogel en de Mik, Dirk de alcoholistische liefhebber van berelullen, van Kooten als de Vieze Man met bolderkar zien lopen net als er problemen zijn geweest in kindercdentrum De Bolderkar, De Bie als zwerver voor een kop koffie zien bedelen. "Doe je geen truukje?"

en natuurlijk hun Keek op de Week!

memories...

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_4050024
"Hou je d'r buiten Cock!!!"
pi_4050032
OMG, idd, wat zouden ze niet met Pim Fortuyn hebben kunnen uithalen! Een goudmijntje!! ! "Ja toch, niet dan?".
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 3 mei 2002 @ 08:17:25 #24
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_4050047
jemig de pemig
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_4050062
"Mijn naam is Cor van der Laak, al 25 jaar kritisch AVRO lid, en wel hierom..."
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:46:07 #26
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_4050469
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 22:36 schreef tong80 het volgende:
...was iedere zondagavond de vinger aan de pols.
Briljante typetjes. Zoals daar waren : Dirk, de vieze man en de gebroeders Temming.
Ben benieuwd wat ze met Pimmetje Fortuyn zouden hebben gedaan.
Nog steeds onovertroffen.
Meer liefhebbers ?

Zie dan ook http://www.kootenbie.nl/
pi_4050491
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:46 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

Zie dan ook http://www.kootenbie.nl/


Geweldige site! Thanks!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage vrijdag 3 mei 2002 @ 09:53:55 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4050533
Wim de Bie plaatst zijn porgramma's tegenwoordig direct op het internet.
pi_4050582
Heeeey Hoi... Wat??? Neee.. Hahaha... Neee, Neee even.

Burgemeester van ?? Laren ofzo?

Laatst heb ik hun dvd: Vieze Man gekocht, echt gelachen.

Wim de Bie als Martin Simek in Kloer bekennen.

Jammer dat ik geen VCR heb, want anders had ik die videobanden ook wel gekocht.

  Redactie Frontpage vrijdag 3 mei 2002 @ 10:03:13 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4050603
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 10:01 schreef Freak187 het volgende:
Wim de Bie als Martin Simek in Kloer bekennen.

De Bie vind net als ik Martin Simek een enge man!

  vrijdag 3 mei 2002 @ 11:26:04 #31
2889 Zander
He's gone
pi_4051386
De langspeelplaten van Koot en Bie zijn trouwens ook geweldig, zoals die stukjes over 'het wereldkampioenschap kunstpoepen' en 'de commissie klemtonen', ik blijf er elke keer weer om lachen. Of 'Onze God is de beste' van de Positivo's, dat is ook een sterke.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 mei 2002 @ 18:10:35 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_4053816
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 11:26 schreef Zander het volgende:
De langspeelplaten van Koot en Bie zijn trouwens ook geweldig,
"Ik spuit zo een volwassen vent van z'n bromfiets...12 keer."


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 mei 2002 @ 14:45:06 #33
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_4082354
Deze is redelijk onbekend gebleven (ontbrak zelfs op de dubbel CD het lachtste van van Kooeten en de Bie) maar is daarom niet minder briljant:

Goedemiddag dames en heren, hier spreekt u purser en ik heet u namens onze captain nogmaals hartelijk welkom aan boord van deze Boeing zeven vier zeven. Ons toestel, u heeft dat misschien bij het instappen gezien, heet de Vincent van Gogh, en is genoemd naar de beroemde Nederlandse schilder Vincent van Gogh, die ook nog een tijdje in Frankrijk heeft gewoond, waar vooral veel wijn vandaan komt. Wij vliegen momenteel op een hoogte van elfhonderd voet en onze snelheid bedraagt tweehonderdtachtig mijl per uur, wat overeenkomt met tweehonderdvijftig knopen. Ik hoef u niet te vertellen dat dat hele andere knopen zijn dan u gewend bent, en dat zouden er bovendien wel wat veel zijn: tweehondervijftig knopen aan uw jas of broek. Als een Boeing zeven vier zeven opnieuw moet worden overgeschilderd, dames en heren, dan kost dat het lieve sommetje van maar liefst honderdzestigduizend gulden. En alleen die verflaag weegt al zo'n zeshonderd kilogram, wat ongeveer acht maal zoveel is als Vincent van Gogh moet hebben gewogen. Op het einde van zijn leven gingen er misschien wel tien a twaalf van Goghs uit het gewicht van de verflaag op deze Boeing zeven vier zeven. Het is misschien ook wel leuk om te vertelleen en anders is het wel aardig om te weten dat de vrachtuitvoering van de Boeing zeven vier zeven een laadruimte heeft ter grootte van twee tennisbanen. Dat is nogal wat, als u bedenkt dat een tennisbaan tenminste vierentwintig meter lang moet zijn en minimaal acht meter en drieentwintig centimeter breed. Wist u overigens dat het net altijd op een meter en zeven centimeter hoog precies moet hangen? En dat Bjorn Borg al op vijftienjarige leeftijd zijn Davis Cup debuut maakte? In negentientweeenzeventig was dat. Toen werd er al twee jaar gevlogen met de Boeing zeven vier zeven. In negentienzesenzeventig, toen onze Boeing zeven vier zeven al zes jaar in de lucht was, werd Borg Wimbledon kampioen in Wimbledon, en hij heeft deze titel vooral dankzij zijn knoerteharde service vijf achtereenvolgende jaren gewonnen. Dat is des te opmerkelijker als u bedenkt dat Borg van huisuit een gravelspeler was, en bepaald niet verzot was op gras. Zonder gras, maar dat hoef ik u nauwelijks te vertellen, zouden wij geen melk en geen vlees hebben. Zonder koeien trouwens ook niet, want van alle graseters zijn vooral de koeien ontzettend belangrijk. Zij zetten de plantaardige voedingsstoffen die in gras zitten, immers om in melk en vlees. Voor baby's of kleine kinderen is er desgewenst melk verkrijgbaar aan boord van deze Boeing zeven vier zeven, maar volwassenen drinken in de regel liever wijn of een glaasje whisky. Reeds tweeduizend jaar voor het begin van onze jaartelling werd er door de Chinezen wijn gedronken, en verder weten wij dat wijn ten tijde van de Griekse dichter Homerus in heel Griekenland bekend was. De eilanden die u rechts ziet liggen zijn overigens geen Griekse eilanden, maar meer de Hebryden, waar in de regel ook meer whisky dan wijn wordt gedronken. Op de Hebryden wordt echter Schots gesproken en geen Hebreeuws zoals er soms ten onrechte wordt gedacht. Hebreeuws wordt geschreven van rechts naar links, dus net andersom dan wij op dit moment vliegen met onze Boeing zeven vier zeven. Een boek in het Hebreeuws begint dus op de laatste bladzijde, terwijl zijde het product is van rupsen. Deze rupsen maken een uiterst fijne draad die zij gebruiken voor het spinnen van de cocon, waarin zij zich verpoppen. Het waren alweer de Chinezen, dames en heren, die drieduizend jaar geleden op het idee kwamen om die draad af te wikkelen en tot weefgaren te spinnen. Spinnen hebben acht poten, en een lichaam uit twee delen, maar ook een poes kan spinnen, waarmee zij aangeeft dat ze tevreden is. En u weet het: een tevreden roker is geen onruststoker. Of anders kent u wel de volkswijsheid die zegt van: waar rook is, moet vuur zijn. Vuur werd al zesduizend jaar geleden een van de vier elementen genoemd door wie anders dan door weer de Chinezen. De andere drie elementen waren water, aarde en lucht, waar wij met onze Boeing zeven vier zeven momenteel doorheen vliegen boven het water dat u daar heeelemaal beneden ziet, en hopelijk landen wij straks allemaal veilig op de aarde, want ik vertel u dit allemaal om uw aandacht af te leiden van het vuur dat een half uur lang uit twee van onze turbo-van-motoren komt. Ik dank u wel.

Ladies and gentlemen, this is your purser speaking, and on behalf of the captain I would like to welcome you again on board of this Boeing seffe vier seffe. While stepping in the Boeing seffe vier seffe perhaps you did notice the name of our Boeing seffe vier seffe, and the name is Vincent ven Go, and this Boeing seffe vier seffe is then also named after the famous Dutch painter Vincent ven Go, who used to live in the country of France for a while, and you know from the country of France comes especially a lot of wine for drinking. Wine is a very famous drink in the France, but also in other countries, and it were the little Chinese people who noticed the pleasence of wine, and they did it notice before, ooo dzjee, before two sousand years of our counting of the years in general, for the Christ was born and all the terrible things that happened after he was born, which would follow me too far out to talk...

De mensen zijn gek geworden
  maandag 6 mei 2002 @ 14:57:53 #34
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_4082628
quote:
Op maandag 06 mei 2002 14:45 schreef Da hopman het volgende:
een lang citaat van vK&dB
Doet me denken aan Monty Python:

First Expert: (Graham Chapman) Well, if you can imagine the size of Nelson's Column, which is roughly three times the size of a London bus, then Tchaikovsky was much smaller. His head was about the same size as that of an extremely large dog, that is to say, two very small dogs, or four very large hamsters, or one medium-size rabbit if you count the whole of the body and not just the head. Robin.

(He has a model of Tchaikovsky which comes apart.)

Second Expert: (Terry Jones) Thank you. Well here is a three-stage model of Tchaikovsky. Here you see the legs, used for walking around, and which can be jettisoned at night. (he takes the legs off) And this is the main trunk, the power house of the whole thing, incorporating of course the naughty bits, which were extremely naughty for his time, and the whole thing is subservient to (takes it off) this small command module, the, as it were, head of the whole, as it were, body.

  Trouwste user 2022 maandag 6 mei 2002 @ 16:07:30 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_4083936
Kent iemand de bescheurkalenders nog ?

Briljant leesvoer.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 6 mei 2002 @ 16:08:12 #36
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_4083950
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:07 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand de bescheurkalenders nog ?

Briljant leesvoer.



Ja, die heb ik wel eens gehad. Ik was alleen te jong om het te kunnen waarderen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Trouwste user 2022 maandag 6 mei 2002 @ 16:10:47 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_4084002
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, die heb ik wel eens gehad. Ik was alleen te jong om het te kunnen waarderen.


Probeer ze nog maar eens op de kop te tikken.

Echt geweldig.

Niet kapot scheuren btw.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 mei 2002 @ 16:13:47 #38
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_4084060
Misschien nog wel te vinden: Het Groot Bescheurboek. Een superdik boek met het beste van 15 jaar bescheurkalenders. Ikzelf heb het al jaren in mijn bezit. Af en toe blader ik er nog wel eens in en vind telkens weer wat nieuws.
Ik zou zeggen, let er eens op als je in de 2ehands boekwinkel bent. Het is een vrij groot boek met een knalrode kaft.
  Trouwste user 2022 maandag 6 mei 2002 @ 16:16:24 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_4084111
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:13 schreef Frollo het volgende:
Misschien nog wel te vinden: Het Groot Bescheurboek. Een superdik boek met het beste van 15 jaar bescheurkalenders. Ikzelf heb het al jaren in mijn bezit. Af en toe blader ik er nog wel eens in en vind telkens weer wat nieuws.
Ik zou zeggen, let er eens op als je in de 2ehands boekwinkel bent. Het is een vrij groot boek met een knalrode kaft.
Heb ik ook. Met die rooie kaft.

Topklasse. En echt om je te bescheuren.

Heb 'm zelf wel kapot gelezen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 6 februari 2003 @ 15:53:04 #40
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8314088
Typetje:

Die kritische verzetsheld met dat oranje-speldje

HAHAHA

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8314401
Ha, jaaa geweldig zijn ze!

Ik ken een heleboel teksten volledig uit mijn hoofd, zeker de hele plaat van "op hun pik getrapt" en "mooie meneren", echt prachtig!

Biggest idol fan? That's me!
pi_8314472
quote:
Op vrijdag 3 mei 2002 10:01 schreef Freak187 het volgende:


Wim de Bie als Martin Simek in Kloer bekennen.


ow geweldig zeg! dat wil ik zien. Martin Simek is echt zo'n type die de kat in het donker knijpt. Nu wordt ie us lekker neergezet door de Bie!
Biggest idol fan? That's me!
  Redactie Frontpage dinsdag 18 november 2003 @ 16:06:33 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14903705
Die is alweer vol.

Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen staan alleen maar in de wèèèèèg!

  dinsdag 25 november 2003 @ 23:26:41 #45
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_14931673
Ik zag ze net in het 8-uur journaal (live-interview met Philip 'de hakkelaar' Freriks) en ze waren weer in vorm! Ze kunnen zo weer terug met hun Keek...
pi_15139904
Woei! Sinterklaas net aan de deur met z'n bestelbusje! .

De Koot&Bie-Bliotheek!

  † In Memoriam † maandag 15 december 2003 @ 00:54:26 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_15418916
* Cynix ® heeft de Koot en Biebliotheek ook besteld vandaag.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_15446944
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:14 schreef DennisMoore het volgende:
Woei! Sinterklaas net aan de deur met z'n bestelbusje! .

De Koot&Bie-Bliotheek!
[afbeelding]


Onfatsoenlijke vraag : Wat kost zoiets? Die wil ik ook!
pi_15446984
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 06:33 schreef Albertinho het volgende:

Onfatsoenlijke vraag : Wat kost zoiets? Die wil ik ook!


www.dvdoutlet.nl : 159,95 euro
pi_15446996
Ok bedankt! Ik ga hem direct maar ff bestellen denk ik.
  woensdag 17 december 2003 @ 15:54:40 #51
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_15485476
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 07:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

www.dvdoutlet.nl : 159,95 euro


IS dat in of exclusief neutronenkorrels.
De mensen zijn gek geworden
  woensdag 17 december 2003 @ 15:55:29 #52
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_15485500
Blad-schurft....
Nou doe je het weer!
pi_15498375
Scheurgras. Al 't gras hep de scheur, mevrôwtje.
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 19:06:20 #54
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_16466636
* Cynix ® heeft 'm ook binnen! De Koot & Bieb! Wel een erg leuk hebbeding-setje hoor.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_18206383
Ik ben binnenkort jarig en wilde wel graag zo'n dvdtje van van Kooten en de Bie op me verjaardag...
Maar welke is nou de beste van hun? En is er ook een verzamel?
Ik vond vooral van wo ist der bahnhof ofzo het leukst...
Was een tijdje geleden op tv en ik heb genoten dus iemand op fok! die een kenner is?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2004 @ 22:24:51 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_18206600
Ze hebben volgens mij iets van 20 DVD's op de markt gezet.

Er is iig laatst een hele serie uitgebracht.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18206917
ja maar welke is de leukste?
En is er ook een verzamel?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 6 april 2004 @ 10:35:49 #58
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18213790
@vdo28

Dan moet je Ons Kijkt Ons 1: 'Het wel en wee van Arie en Gé' hebben, denk ik. Daar staat 'Wo ist de Bahnhof?' op.

http://www.theaterboekwinkel.nl/V.cabaret.kooten.en.de.bie.htm
pi_18214738
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 10:35 schreef Frollo het volgende:
@vdo28

Dan moet je Ons Kijkt Ons 1: 'Het wel en wee van Arie en Gé' hebben, denk ik. Daar staat 'Wo ist de Bahnhof?' op.

http://www.theaterboekwin(...)m
Thanx
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 6 april 2004 @ 13:00:45 #60
12220 Izzy_Mendelbaum
I think it moved
pi_18217187
'Wanneer de polarisatie der standpunten, in het gangbare denken en het vaak al te weinig door enige kennis van zaken gehinderde, impulsieve doen, zich blijven ontwikkelen in het huidige, mede door de media veroorzaakte tempo, zal het karakter van een volgende generatie Nederlanders als meest in het oog springende wezenskenmerk, een permanente staat van aggressieve ontevredenheid met al het denkbare vertonen'
'But nobody was listening! That doesn't make it right.'
  dinsdag 6 april 2004 @ 13:06:49 #61
12220 Izzy_Mendelbaum
I think it moved
pi_18217337
Maar voorafgaand aan die discussie (vierde simpelpee) krijgen de heren eerst nog even ruzie. Bie, met toenemende aggressie:

'Ik vind, dames en heren thuis, dat Koot, door bepaalde dingetjes, absoluut niet geschikt is voor het geven van enige leiding waaraan dan ook. En Koot kan het niet, Koot doet het niet, meneer Koot wil het ook niet. En als er iets georganiseerd moet worden, zoals nu dit panel, dan krijgt Koot griep, hij moet naar de tandarts of zijn kinderen zwemmen af. En als ik na oneindig veel moeite in mijn eentje iets op poten heb gezet, zoals nu dit panel, wat een heidens karwei was, he, dan, als we dan eindelijk met de discussie kunnen beginnen, dan doet Koot zijn mond open en vraagt in het openbaar, hier op de plaat, waarom hij geen voorzitter kan zijn. Hij wil dan blijkbaar ineens voorzitter zijn. Terwijl Koot donders goed weet, dat ik nou eenmaal beschik, en zo leuk is dat helemaal niet, over een enorm brok 'natuurlijk leiderschap', wat Koot ten enen male ontbreekt. Zo!'
'But nobody was listening! That doesn't make it right.'
pi_18594085
Is retourtje Juinen leuk?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_45130027
De laatste dagen flink wat oude opgenomen afleveringen van Keek op de Week weer gekeken, inderdaad echt nog steeds onovertroffen humor. Dr. Clavan, Dhr. Oosting, de Neerlandicus (Kipping geloof ik), het Wetenschappelijk Bureau van het Simplisties Verbond, minister Alders, O. den Beste, het "Herborium", Memien Holboog, Aad van der Naad (en zn vriendin), allemaal zo scherp!
  maandag 8 januari 2007 @ 00:17:31 #64
11102 knep
Mountainfreak
pi_45130474
Aardige kick .

Koot & Bie waren hun tijd in ieder geval vooruit,veel zaken zijn nog altijd actueel .
  Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2007 @ 07:47:17 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_45134306
Leuke kick

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 januari 2007 @ 08:02:17 #66
80382 manny
30 is best veel
pi_45134422
Hulde voor deze twee helden.

Manny komt uit VPRO nest, dus de bescheurkallenders en de elpees van het symplistisch verbond ken ik goed. Helaas kan ik me van televisie alleen keek op de week echt goed herinneren.Legendarische momenten met de leraar duits, dirk, hoebema, clavan en de vieze man.

Zeker nu ik Den Haag woon zijn Jacobse en van Es mijn favorieten. Dat is naar mijn mening ook de leukste DVD van de serie.

Even een site leegetrokken:




"Volgens de dopingcontrole was ik positief, omdat mijn plas een halve liter efedrine bevatte, dus ik vertelde ze dat ik voor het criterium een liter neusdruppels had gedronken, omdat ik verkouden was. Vraagt die dokter: 'Waarom heeft u die dan niet gewoon door de neus ingenomen?' Ik zeg: 'Man, denk nou even na! Die was toch verstopt!""



Effe denken , is dit nou de eerste van vanochtend , of de laatste van gisteravond ? want altijd dronken is ook een geregeld leven.



Ik was netjes over het hek geklommen, dus ik was al in het stadion, maar nog vraag die pet om mijn plaatsbewijs! Nou, dat zijn toch je reinste nazi-methoden?"
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Trouwste user 2022 maandag 8 januari 2007 @ 08:09:25 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_45134476
De bescheurkalenders waren idd geweldig.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 januari 2007 @ 09:51:21 #68
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_45135705
ga vandaag nog ff wat kijken van keek op de week
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:43:24 #69
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49266042
Mag ik deze even een schopje geven dan? Wat een geniale televisie hebben deze twee heren gemaakt. Met humor, scherpte en cabaret - zoiets uitgebreids en goeds is daarna nooit meer op televisie gekomen.



Dáág... Ik zou wel een eh... een bonbonnetje lusten.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 mei 2007 @ 22:31:03 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_49284835
'Bah wat vies, uuuurgghhhh'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:54:00 #71
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49287636
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:31 schreef tong80 het volgende:
'Bah wat vies, uuuurgghhhh'

Nee! Vond ik geen lekkere bonbon. Getverdemme, vieze bonbon... Ik moet er bijna een beetje van overgeven... blup... blup... maar dat ken natuurlijk niet hè, dan moeten mensen eerst over zo'n grote uitsmijter van de kots om bij de bonbons te komen.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:22:17 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_49348186
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 14 mei 2007 @ 00:16:52 #73
154052 RobertVH
I am your father
pi_49349828
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:09 schreef DennisMoore het volgende:
Scheurgras. Al 't gras hep de scheur, mevrôwtje.
Het is gewoon griezelig, hoeveel u, op mijn moeder lijkt, die heb namelijk net zo'n stoel.

Prachtig figuur die Jacobse, altijd die lange bruine jas met zn witte stappers
  Trouwste user 2022 maandag 14 mei 2007 @ 00:38:02 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_49350367



Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49351084
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:43 schreef TNA het volgende:
Mag ik deze even een schopje geven dan? Wat een geniale televisie hebben deze twee heren gemaakt. Met humor, scherpte en cabaret - zoiets uitgebreids en goeds is daarna nooit meer op televisie gekomen.

[afbeelding]

Dáág... Ik zou wel een eh... een bonbonnetje lusten.
Ben ik het helemaal mee eens!!

Ik keek vroegah ook met pa mee en begreep er nog weinig van maar naar mate de jaren verstrijken ging ik steeds meer inzien wat voor een toppers die 2 zijn/waren.
De alleenstaande vandaal dat ie een hand met zand richting de langsrijdende trein gooit, ge-wel-dig!
Dirk
Dr. Clavan
en vooral Ed van Thijn was geweldig.

Veel onderwerpen zijn nu actueel en dat is lachen als je die 2 nu bekijkt.

Als je ziet wat er vandaag de dag op TV is, alleen maar trpoep.

Weet iemand waar je DVDs van Kooten en de Bie kunt kopen?
Op jouwbuis staan er ook genoeg!

Tot de volgende keek.

[ Bericht 9% gewijzigd door ZoneKill op 14-05-2007 13:03:59 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 20:23:20 #76
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49377044
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:23 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens!!

Ik keek vroegah ook met pa mee en begreep er nog weinig van maar naar mate de jaren verstrijken ging ik steeds meer inzien wat voor een toppers die 2 zijn/waren.
De alleenstaande vandaal dat ie een hand met zand richting de langsrijdende trein gooit, ge-wel-dig!
Dirk
Dr. Clavan
en vooral Ed van Thijn was geweldig.

Veel onderwerpen zijn nu actueel en dat is lachen als je die 2 nu bekijkt.

Als je ziet wat er vandaag de dag op TV is, alleen maar trpoep.

Weet iemand waar je DVDs van Kooten en de Bie kunt kopen?
Op jouwbuis staan er ook genoeg!

Tot de volgende keek.
Same here Ik begreep er ook nooit zoveel van toen mijn ouders het vroeger keken, maar ik ben het steeds meer gaan waarderen. En wat je zegt, het is nog ongekend actueel als je bedenkt dat de programma's al aardig gedateerd zijn.

De DVD's kan je overigens gewoon op internet bestellen, bijvoorbeeld hier
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 mei 2007 @ 00:21:21 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_49387406
Ik ben iets ouder dan jullie. Ik dacht bijvoorbeeld bij Pim Fortuijn wie zou Pim hebben gespeeld. Balkenende is ook rijp voor satire. Ik mis ze echt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49388125
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:21 schreef tong80 het volgende:
Ik ben iets ouder dan jullie.
Dat zie ik!

Nee serieus, ja wat zouden ze met Fortyn hebben gedaan? Niet zo heel veel denk ik ze deden toch vooral mensen "van de straat" neerzetten!?I Daarom waren ze toch zo goed!? Ik kan me eigenlijk alleen Ed van Thijn herinneren als rechtstreekse persiflage, maar misschien zit ik er wel naast.

Een Pim Fortyn persifleren is voor hun veel te makkelijk.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 mei 2007 @ 01:00:34 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_49388361
Dat vergeet je Hirsch Ballin, Karel Timofeef, Frank de Grave, Klazien uut Zalk, erc...

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:17:17 #80
80382 manny
30 is best veel
pi_49391682
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:00 schreef tong80 het volgende:
Dat vergeet je Hirsch Ballin, Karel Timofeef, Frank de Grave, Klazien uut Zalk, erc...

Inderdaad. Als je ze vergelijkt met koefnoen, die wel heel veel "echte typetjes" doen, dan vindt ik ze wat betreft variatie van de typetjes en zeker ook wat betref diepgang en de "raakheid" van de humor een stuk verder.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_49393105
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:00 schreef tong80 het volgende:
Dat vergeet je Hirsch Ballin, Karel Timofeef, Frank de Grave, Klazien uut Zalk, erc...

Van die kan ik me idd alleen Klazien uut Zalk herinneren, maar dat zegt meer over mij dan over jullie.

Ik heb dan ook lang niet alles van hun gezien. Maar ik ben van plan een hoop in te halen d.m.v. aanschaf DVDs.
pi_50247423
quote:
Kees van Kooten en Wim de Bie kijken op zaterdag 9 juni in het VARA-programma "De zomer draait door" terug op veertig jaar unieke satire. In Studio De Plantage in Amsterdam praten Matthijs van Nieuwkerk en tafelheer Marc-Marie Huijbregts met het legendarische duo over hun samenwerking.

Tentoonstelling
Het gesprek vindt plaats naar aanleiding van een tentoonstelling bij Beeld en Geluid in Hilversum, die donderdag 14 juni aanstaande feestelijk wordt geopend: "Van Kooten en De Bie: En wel hierom!". Het is gelukkig niet de laatste keer dat Van Kooten & De Bie op televisie te zien zijn. Ook zullen ze woensdag nog een persconferentie geven over hun tentoonstelling.

40 jaar
De samenwerking tussen Kees van Kooten en Wim de Bie staat voor meer dan 40 jaar aan sketches, publicaties, taalvernieuwing ("regelneef'" en "doemdenken"), liedjes, televisie- en radioprogramma’s.

Invloed
Hun werk is van grote invloed geweest op de Nederlandse televisiesatire en -humor. Alleen al daarom verdient het voormalige duo een overzichtstentoonstelling. Of, in de woorden van beroepsquerulant Cor van der Laak, een van de vele door Van Kooten en De Bie verzonnen typetjes: "En wel hierom! ".

"De zomer draait door", met Matthijs van Nieuwkerk, Marc-Marie Huijbregts en Erik van Muiswinkel, op zaterdagavond 9 juni 2007 om 20.25 uur bij de VARA op Nederland 1.

VARA.nl


Info Tentoonstelling "Van Kooten en de Bie: En wel hierom!"


[ Bericht 3% gewijzigd door ZoneKill op 08-06-2007 19:46:34 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 juni 2007 @ 19:22:05 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_50248911


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:39:46 #84
80382 manny
30 is best veel
pi_50249518
zeker kijken
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:46:37 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50249790
Koot en Bie waren een slordige 5-6 jaar voor ze ophielden al over hun hoogtepunt en het kopspijkers cabaret was beter, leuker en intelligenter dan K&B ooit geweest zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 juni 2007 @ 19:48:06 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_50249850
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Koot en Bie waren een slordige 5-6 jaar voor ze ophielden al over hun hoogtepunt.


Wat een dooddoener. Ze waren tot het einde briljant.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:49:39 #87
80382 manny
30 is best veel
pi_50249903
en geniaal ook bovendien
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:50:38 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50249942
En dat de Vpro een klasse beter was als omroep dan de rest is ook zeker 20 jaar al niet meer het geval.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 juni 2007 @ 19:52:13 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_50249997
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat de Vpro een klasse beter was als omroep dan de rest is ook zeker 20 jaar al niet meer het geval.
Formuleer deze zin eens in correct Nederlands

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:53:14 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50250037
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

Formuleer deze zin eens in correct Nederlands
Als ik weer nuchter ben, okay?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 juni 2007 @ 19:54:01 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_50250068
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik weer nuchter ben, okay?
Ik

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juni 2007 @ 20:06:07 #92
862 Arcee
Look closer
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 juni 2007 @ 17:45:14 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_50274408
*KICK*

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:00:05 #94
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50276335
Van sommige fok!kers word je toch gek om de handse ... een topic te openen pfffffffff
HE TONG80 80
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 juni 2007 @ 19:04:15 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_50276425
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:00 schreef Haaibaaike het volgende:
Van sommige fok!kers word je toch gek om de handse ... een topic te openen pfffffffff
HE TONG80 80
Ja hier heb ik ook spijt van. Als het nu echte helden waren. Maar het bleken twee niet ter zaken doende lolbroeken te zijn. Je hebt gelijk haaibaaike. Zelden zo'n spijt gehad van een topic.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 juni 2007 @ 19:24:09 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_50276945
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50277214
Leukste vind ik dat ze die arbeidscontroleurs spelen.
The gum you like, is coming back in style.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:56:15 #98
80382 manny
30 is best veel
pi_50277912
Maison Pretty Boy,
Tuin winterklaar
Grand Prix de Binnenhof
Clavan
Dirk
De vieze man
Juinen
Alleenstaande Vandaal

Het houdt gewoon niet op....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 juni 2007 @ 20:14:59 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_50278580
'Is uw man thuis ?'

'Mooi, we komen namelijk uw tuin winterklaar maken'

'Ik zie het al, bladschurft'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:19:48 #100
80382 manny
30 is best veel
pi_50278776
Maison Pretty Boy voor al uw dameswensen...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:20:26 #101
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50278803
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:14 schreef tong80 het volgende:
'Is uw man thuis ?'

'Mooi, we komen namelijk uw tuin winterklaar maken'

'Ik zie het al, bladschurft'

Jacobse & Van Es toch?
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 juni 2007 @ 20:30:30 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_50279219
Ja

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:31:17 #103
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50279246
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:30 schreef tong80 het volgende:
Ja

Met dat geniale basloopje als muziekje
pi_50279252
Half 9 toch?
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 juni 2007 @ 20:31:55 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_50279276
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:31 schreef Repeat het volgende:
Half 9 toch?
Ja en noem me geen toch

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 juni 2007 @ 20:32:43 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50279312
ik kijk tong
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_50279994
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:00 schreef tong80 het volgende:
Dat vergeet je Hirsch Ballin, Karel Timofeef, Frank de Grave, Klazien uut Zalk, erc...

Hans Alders en Bert de Vries (de saaiste man ooit?) hebben ze ook briljant gepersifleerd.
pi_50284637
Aanstaande woensdag zijn ze samen in 'Met het oog op morgen'.
pi_50286484
De laaste jaren keek ik nauwlijks meer, na het jaren fanatiek gevolgd te hebben. Het was me te braaf, te verantwoord en te flauw. Ik kon er niet meer om lachen.
  Trouwste user 2022 zondag 10 juni 2007 @ 02:24:01 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_50288978
Je hebt heel wat gemist dus

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50290167
Geweldig zoals ze in de zomer draait door waren, vooral mooi dat ze de typetjes weer na gingen doen.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zondag 10 juni 2007 @ 10:19:20 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50291486
quote:
Op zondag 10 juni 2007 02:24 schreef tong80 het volgende:
Je hebt heel wat gemist dus

Ach er zijn ook mensen die Seth Gaaikema leuk vinden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 zondag 10 juni 2007 @ 21:58:36 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_50312107
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach er zijn ook mensen die Seth Gaaikema leuk vinden
Wat een vergelijking

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50317753
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Koot en Bie waren een slordige 5-6 jaar voor ze ophielden al over hun hoogtepunt en het kopspijkers cabaret was beter, leuker en intelligenter dan K&B ooit geweest zijn.
Onzin, andere tijden, ander publiek en andere humor. Het is/was allebei briljant namelijk.
  Trouwste user 2022 maandag 11 juni 2007 @ 00:40:04 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_50318032
Nee het ene was leuk het andere was briljant

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50318797
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Onzin, andere tijden, ander publiek en andere humor. Het is/was allebei briljant namelijk.
Jij zegt andere tijden, maar ik vind het juist zo frappant dat als je oude afleveringen van Koot en Bie kijkt dat dat gewoon nu nog gekund had. Ze kaartten vaak maatschappelijke misstanden aan die nu nog geen haar beter, of zelfs slechter zijn geworden.
pi_50318821
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:40 schreef tong80 het volgende:
Nee het ene was leuk het andere was briljant

In de goeie volgorde snap ik je tong.
pi_50323181
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:30 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Jij zegt andere tijden, maar ik vind het juist zo frappant dat als je oude afleveringen van Koot en Bie kijkt dat dat gewoon nu nog gekund had. Ze kaartten vaak maatschappelijke misstanden aan die nu nog geen haar beter, of zelfs slechter zijn geworden.
Ja, qua thema's en ideeen waren ze tijdloos. In tijden van grove, shockerende humor doet het wel braaf aan.
pi_50326344
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:00 schreef Haaibaaike het volgende:
Van sommige fok!kers word je toch gek om de handse ... een topic te openen pfffffffff
HE TONG80 80
Wat bedoel je daarmee?
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 11 juni 2007 @ 12:30:51 #120
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_50327212
Oh Mijn God, wat waren ze goed...
Nu doe je het weer!
pi_50328559
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, qua thema's en ideeen waren ze tijdloos. In tijden van grove, shockerende humor doet het wel braaf aan.
Nee, da's niet waar, ze waren niet tijdloos. Dat is bijvoorbeeld Jiskefet wel, die kaarten geen actuele onderwerpen aan. Maar dat deden zij wel. Het rare is juist dat diezelfde onderwerpen van 15, 20 jaar geleden nu vaak nog actueel zijn!
  Trouwste user 2022 maandag 11 juni 2007 @ 23:50:37 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_50356673
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:05 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Dat ze niet spoort

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 11 juni 2007 @ 23:56:49 #123
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50356906
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat ze niet spoort

Begin jij weer KIjk zelf wat je geflikt hebt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 juni 2007 @ 00:32:02 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_50357980
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:56 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Begin jij weer KIjk zelf wat je geflikt hebt.
Sorry, je hebt gelijk. Ik had dit topic nooit mogen openen.

Slotje graag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50358800
Maar, ik vind het eigenlijk wel een interessant topic......
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 juni 2007 @ 20:14:11 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_50384674
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:07 schreef bloodymary het volgende:
Maar, ik vind het eigenlijk wel een interessant topic......
Ik ook

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 juni 2007 @ 01:08:27 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_50473109
Gaat er nog iemand naar hun tentoonstelling ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_55115168
Ik wil een dvd van Koot en de Bie bestellen voor mijn vader voor kerst. Ik zie op Bol.com dat er een stuk of elf uitgebracht zijn. Welke is het leukst?
pi_55115449
ja
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 8 december 2007 @ 16:08:15 #130
131456 Klummie
Sterker door Strijd
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2008 @ 12:50:02 #131
862 Arcee
Look closer
pi_56151196
http://www.youtube.com/watch?v=ODEpa1eQSV8

Grappig om nu te horen, dat begin over Kroatië en Servië.
pi_56151737
quote:
Op maandag 6 mei 2002 16:16 schreef tong80 het volgende:
Best ironisch, je rept over Pim Fortuyn in de OP en na het geciteerde bericht leefde Fortuyn nog maar 2 uur...
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 januari 2008 @ 16:55:01 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_56156634
Oeps

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2008 @ 20:51:35 #134
862 Arcee
Look closer
pi_57335312
quote:
20.50-22.00 uur VAN KOOTEN EN DE BIE

Van oude jongens krentenbrood

Compilatie van scènes uit de archieven
van het Simplisties Verbond rond het
thema van de Boekenweek.Van Ouwe
Lullen en Krasse Knarren.
Da's nu dus op Nederland 2.
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 maart 2008 @ 21:02:34 #135
22592 crew  Ole
pi_57335547
Compilatie

van scènes uit de archieven van het Simplisties Verbond rond het thema van de Boekenweek. Van Ouwe Lullen en Krasse Knarren.

In aansluiting op het thema van de Boekenweek - 'Van oude menschen… De derde leeftijd en de letteren' - stelden Van Kooten en De Bie een compilatie samen van scènes uit hun oeuvre. Gedurende een uur ventileren krasse knarren, ouwe lullen en andere senioren de wrokken, twijfels, missers, beloften en verwachtingen waar ons land in het laatste kwart van de vorige eeuw mee worstelde en die men, zoals nu is gebleken, niet te boven kwam


Ik kijk

voetbal is toch stom
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 maart 2008 @ 21:04:37 #136
22592 crew  Ole
pi_57335587
geniaal!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 maart 2008 @ 21:11:06 #137
22592 crew  Ole
pi_57335729
deze is ook goed!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:44:30 #138
139330 TNA
For the stars that shine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')