Only @ Dakarquote:Op donderdag 14 januari 2010 08:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar vanwege tijdcompensatie voor een aantal rijders welke de verkeerde weg in gestuurd werden door een politieagent lijkt hij de overwinning verloren te hebben
Is onderstaande echt waar?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:58 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Idd wat een trieste bende...word steeds erger....
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=20722quote:SANTIAGO - Doordat Pascal de Baar eergisteren opnieuw de route opgestuurd was door de organisatie om een andere deelnemer uit het vrachtwagenklassement overeind te helpen, kon De Baar pas heel laat beginnen aan de negende etappe waardoor hij als laatste deelnemer op het parcours was. Het gevolg was dat toen de Baar in de problemen kwam er niemand meer op het parcours was om hem te assisteren en hij daardoor veel te laat in het bivak arriveerde. Hij kreeg een startverbod voor etappe van gisteren en mistte deze zelfs.
Het team Prodakar heeft nu bij de A.S.O aangeklopt met het feit dat Pascal de Baar en zijn mannen nu uit de race zijn nadat zij door de organisatie gevraagd waren om te helpen. De organisatie neemt de aanvraag in behandeling en zal hier later op terugkomen.
Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de auto's wordt een 2e fabrieksteam gemist. X-Raid doet natuurlijk erg haar best, maar als semi-fabrieksteam kunnen ze over de hele rally gezien niet het niveau halen wat VW doet.
Bij de trucks, voor de meeste Nederlanders toch het belangrijkste, worden De Rooy, Stacey en in mindere mate Beckx gemist.
Ook maar enigszins hoor. Eigenlijk hebben zij ook geen kans tegen de Kamazzen. Is dat eigenlijk een fabrieksteam? Een volwaardige bedoel ik? De Rooy deed immers alles toch zelf met geld van DAF?quote:Op zondag 17 januari 2010 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.
Tsja, de Nederlandse teams zijn niet meer dan amateurs eigenlijk, dus in dat opzicht doen ze het gewoon goed.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Kamaz is 100% fabrieksteam. Henk (die moeten we er toch inhouden he ) en Kabirov Bierhof rijden door het hele jaar rallies. Kortom dat team is het hele jaar met rally bezig.
Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:27 schreef Xaobotnik het volgende:
Inderdaad. Al moet wel gezegd worden dat ze wel flinke steun krijgen van hun merk, en we de truckrallysport ook niet moeten overschatten. Als mensen al in de top kunnen meerijden zonder het als vaste bezigheid te hebben, is dat wellicht gewoon het verschil en zijn de Kamazzen helemaal niet zo ongebreikbaar wanneer je je ervoor zou geven. Het is echter zo dat niemand het geld voor een dergelijke onaantrekkelijke sport over heeft. Want wanneer wordt er nu veel naar truckrally gekeken? Alleen tijdens Dakar.
Met een goede truck kun je al in de top meerijden.
Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?
Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.quote:Dakar win je niet met een goede truck. Dat hebben ontzettend veel mensen voorheen al bewezen. Dakar win je met een samenspel van een goede truck, een goede chauffeur, een goed team, genoeg materiaal, etc etc. En allemaal in superlatieven gesproken natuurlijk.
Hobbyisten zijn de mensen die meedoen omdat ze het mooi en leuk vinden. Mensen als Stacey en de Rooy hebben gewoon een bedrijf wat Dakar heet waar bijvoorbeeld 5 monteurs een heel jaar fulltime werken, 2 coördinators en nog een directeur. Dat heeft niets meer met amateurisme te maken, dat is gewoon een vol jaar beulen voor een Dakar prestatie.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:14 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.
Jij stelt dat je de truckklasse niet moet overschatten omdat mensen die niet als beroep "Dakar-rijder" hebben in de top mee kunnen doen en daarom de Kamazzen niet zo ongrijpbaar zijn.quote:[..]
Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |