abonnement Unibet Coolblue
pi_76331662
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
hell yeah
pi_76331771
Het volgen waard!
pi_76333564
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:58 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.

Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken.
De 351W motoren schijnen aardig wat toeren te kunnen maken.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:26 schreef chilipenn het volgende:
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
Ik heb een automaat, 3 versnellingen........................(zit er zeer sterk aan te denken om er een aod in te zetten). Wel zit er een leuke motor in mijn 68 fastback, een 351C
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:46:11 #29
182073 invine
blablabla etc.
pi_76334592
Leuk project ik vond je vorige mustang ook prachtig dus deze ga ik ook volgen.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76335077
tvp
Calm down, please!
pi_76335114
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....

Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_76335545
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:58 schreef boegschroef het volgende:
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....

Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.

Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?

Of ga ik nu erg ver?
Calm down, please!
pi_76336004
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.

Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?

Of ga ik nu erg ver?
Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.

Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
pi_76336133
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:21 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.

Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
Zwaardere Trucks dan
Calm down, please!
pi_76408034
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:43 schreef boegschroef het volgende:
pi_76408341
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_76411412
ff meelezen, heb niks toe te voegen, maar ik vind een mustang zo'n gave auto
Ja en dus?
pi_76412120
Leuk! Ben benieuwd.
Nee.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:09:41 #39
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_76441919
tvp voor de resultaten
The more debt, the better
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:12:15 #40
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76442023
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Lord_Cardigan het volgende:
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
Dit dus, ben heel erg benieuwd!
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76443708
Vast een kleine update voor de motor. Waarschijnlijk gaat het toch de 302 boss worden maar blijkbaar werden er in 1970 verschillende blokken gebruikt waaronder een "Trans Am Racing Version" die tot 9000 rpm kon gaan (470 pk aan de wielen).

Dit heeft waarschijnlijk mijn voorkeur gezien de 4 versnellingen. Met zo'n rpm range zijn al die zorgen de wereld uit alleen zijn de "running kost" van zo'n blok natuurlijk een stuk hoger. En zo zijn er natuurlijk een hoop zaken waar nog beslissingen over gemaakt moeten worden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_79144531
Zo het heeft even wat tijd nodig gehad maar ik heb een kleine update.

Ik heb het te druk gehad met de andere auto's waardoor deze even is blijven staan.

Wat is er ondertussen gebeurd:
Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is).
Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap:
Ik heb de auto door de keuring gehaald en de kenteken platen erop gezet.
De automaat is eruit en de handbak (met 4 versnellingen) zit erin. Wat een verrassend verschil van rijden.
Wel zit er nu een oude techniek van koppelen in (mechanische stangen) die volgend jaar weer veranderd gaat worden. En meteen het juiste stuur gemonteerd.
De remmen nagekeken en de remolie ververst. (Alvast alle olie ververst.)
Nieuwe banden gezocht.... niet kunnen vinden in de maat die ik zoek dus als alternatief de vrij smalle 235/50R15 Toyo R888 gekocht om toch nog wat te kunnen rijden.
Het interieur er helemaal uit en tijdelijk de slechte stoelen van de e30 van zolder gehaald en erin gezet. Dit is nog altijd beter dan de originele stoelen. En nu wachten tot de Sparco's binnen zijn.
En tot slot begonnen om de matte lak op te blinken. Dit begint aardig te lukken maar kost wel wat tijd.

De planning:
Op zoek naar een banden leverancier die wel de juiste banden kan leveren.
Ondertussen het nieuwe blok bouwen (Nog een hoop uitzoek werk wat er allemaal op moet komen)
De planning is om in oktober de auto helemaal uit elkaar te halen (tot de laatste schroef) en dan in december weg te brengen om een rolkooi op maat te laten maken. Daarna spuiten in (de blijkbaar originele) kleur.
Achteras met sper klaarmaken
Nieuwe remmen en ophanging uitzoeken
En vast nog heel veel meer.
Tot oktober is het idee om zoveel mogelijk met de mustang op het circuit te zijn.

Nou leuke woorden dan nog wat foto’s van vanmiddag met het polijsten van de auto:

Het voorste spatbord is al lichtjes gepolijst

Lekker mat:





Stuur en goedkope stoelen en natuurlijk de handbak:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 14 maart 2010 @ 22:42:29 #43
182073 invine
blablabla etc.
pi_79150632
Netjes!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:45:43 #44
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79150816
Prachtig
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:01:28 #45
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_79223583
TVP

Me likes
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 17 maart 2010 @ 03:10:09 #46
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_79240153
tvp
It's okay to be white
pi_79241350
tof!
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:58:54 #48
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_79312477
Ik heb helemaal niks met amerikanen, maar jezus wat een groffe kar is die circuit uitvoering.. Heel erg aso. Succes man! (tevens tvp)
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_79313110
tvp, dit is er eentje om te volgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')