Zo het heeft even wat tijd nodig gehad maar ik heb een kleine update.
Ik heb het te druk gehad met de andere auto's waardoor deze even is blijven staan.
Wat is er ondertussen gebeurd:
Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is).
Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap:
Ik heb de auto door de keuring gehaald en de kenteken platen erop gezet.
De automaat is eruit en de handbak (met 4 versnellingen) zit erin. Wat een verrassend verschil van rijden.
Wel zit er nu een oude techniek van koppelen in (mechanische stangen) die volgend jaar weer veranderd gaat worden. En meteen het juiste stuur gemonteerd.
De remmen nagekeken en de remolie ververst. (Alvast alle olie ververst.)
Nieuwe banden gezocht.... niet kunnen vinden in de maat die ik zoek dus als alternatief de vrij smalle 235/50R15 Toyo R888 gekocht om toch nog wat te kunnen rijden.
Het interieur er helemaal uit en tijdelijk de slechte stoelen van de e30 van zolder gehaald en erin gezet. Dit is nog altijd beter dan de originele stoelen. En nu wachten tot de Sparco's binnen zijn.
En tot slot begonnen om de matte lak op te blinken. Dit begint aardig te lukken maar kost wel wat tijd.
De planning:
Op zoek naar een banden leverancier die wel de juiste banden kan leveren.
Ondertussen het nieuwe blok bouwen (Nog een hoop uitzoek werk wat er allemaal op moet komen)
De planning is om in oktober de auto helemaal uit elkaar te halen (tot de laatste schroef) en dan in december weg te brengen om een rolkooi op maat te laten maken. Daarna spuiten in (de blijkbaar originele) kleur.
Achteras met sper klaarmaken
Nieuwe remmen en ophanging uitzoeken
En vast nog heel veel meer.
Tot oktober is het idee om zoveel mogelijk met de mustang op het circuit te zijn.
Nou leuke woorden dan nog wat foto’s van vanmiddag met het polijsten van de auto:
Het voorste spatbord is al lichtjes gepolijst
Lekker mat:
Stuur en goedkope stoelen en natuurlijk de handbak:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!