abonnement Unibet Coolblue
pi_76264822
Zo nu weer eens een nieuw project van mij. De 1966 fastback is zo goed als klaar en zal de komende tijd geen grote nieuwe upgrades meer krijgen. De auto is eigenlijk goed zoals ze nu is.
De andere hobby auto’s zijn meer kleine projecten en auto’s waar ik het jammer van vind om er veel geld in te steken omdat je er heel weinig van terug ziet. Daarom heb ik besloten een nieuwe mustang te gaan bouwen puur voor circuit gebruik. Dan hoef ik daar de zwarte fastback ook niet meer voor te gebruiken. Het doel is om de “Trans-am” mustang van parnelli Jones uit 1970 na te bouwen. De auto zal zo veel mogelijk hetzelfde zijn als de auto waarin Jones in 1970 won. Op wat kleine veiligheids punten na.

Foto’s van het doel:






Daarvoor heb ik al een mooi project auto gevonden:





De auto wordt begin dit jaar alvast gekeurd en het kenteken wordt aangevraagd. In België hoeft een oldtimer namelijk na de invoering niet meer opnieuw naar de jaarlijkse apk. Daardoor kan ik de auto helemaal verbouwen naar mijn wensen en toch nog legaal over straat rijden. (mooi land België)
Zodra de auto thuis staat ga ik deze eerst helemaal strippen, alle (ja alle) lasnaden opnieuw

Wel is het de bedoeling om in 2010 toch de auto al een aantal keer op het circuit te krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 31 december 2009 @ 14:50:51 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_76265094
beetje offtopic, maar hoe duur kost zo'n bak nou.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_76265272
4 pedalen?

1 voor de airbag?
  donderdag 31 december 2009 @ 14:56:12 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76265312
Ga je de werkzaamheden bijhouden in dit topic?

Btw, wat heb je voor je project-auto betaald? En wat is de (motorische)staat?
Je moeder is een hamster
pi_76265367
Handrem (voetrem)
pi_76265518
Leuk project, een van de mooiste mustangs qua kleuren/decals e.d.

Toevallig gaat Ford nu ook een remake ervan uitbrengen (weet niet of die op het DM&FF forum is voorbij gekomen), hij is alleen geschikt voor het circuit.







Heb je hem toevallig bij de mustanggarage vandaan?

Welk type motor wil je erin gaan leggen?
Carb of injectie?
Ford motorsports, roush etc?

[ Bericht 2% gewijzigd door ArcticBlizzard op 31-12-2009 15:06:28 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76265631
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
4 pedalen?

1 voor de airbag?
Van rechts naar links.
Gas, rem, mengsel (is dan ook een hendel en geen pedaal), bij mijn 68 is het 4e pedaal voor de ruitensproeiers, hier waarschijnlijk de handrem.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76267453
Hij komt inderdaad van de mustanggarage.
De auto krijgt een 302 blok en zal uiteindelijk een 550 pk moeten gaan leveren. Met dezelfde specs als in 1970 gebruikt werden. Stroken zoals mijn andere mustang is geen optie omdat ik dan niet meer mee zou mogen doen met de historic races. Dus een aangepast 302 boss blok zal het gaan worden.

Wat zo'n bak nou gaat kosten als die helemaal klaar is? Ik heb nu een schatting gemaakt van 50.000 euro. Ik hoop hier toch wel een heel eind mee te kunnen komen.
Daar kan je veel leuke andere auto's van kopen dat weet ik. Maar zo'n wagen doet me gewoon veel meer dan een porsch of ferrari of wat dan ook. Van het 2005 model is er ook al een remake geweest. Zelf vind ik de nieuwe mustang niet echt een leuke mustang.
Ik heb een tijdje getwijfelt maar uiteindelijk toch maar voor een bmw gekozen.

En inderdaad er zitten geen 4 pedalen in. Sterker nog deze uitvoering is nog een automaat... en je ziet 1 hendel voor de choke.

En ik zie nu dat deze in de projecten groep had moeten vallen. Dus als een mod zo vriendelijk zou willen zijn...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_76267678
----> project subforum
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_76268316
Dit wil ik volgen. Succes!
pi_76269921
Klassiekers
Klassiekerracen

Die 'hoofdsteun' op de rolkooi
pi_76270514
Deze wil ik ook absoluut gaan volgen, de vorige Mustang is ook super geworden...
  donderdag 31 december 2009 @ 17:39:25 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76271716
TayVayPay!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 31 december 2009 @ 17:42:09 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76271833
Vet kewl, deze gaan we volgen uiteraard

Ik ben wel benieuwd war er allemaal met het blok uitgespookt gaat worden om er zoveel paardjes uit te laten komen.. ik heb een 302 in de Caprice liggen, en die is niet vooruit te schóppen

Auto staat nu nog in de US neem ik aan ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 31 december 2009 @ 19:16:39 #15
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_76274770
Prachtig project! tvp
pi_76288258
De auto staat al in belgie. Maar omdat de garage en inrit vol is, staat de auto nog niet op z'n plek. De zwarte mustang gaat volgende week naar de nieuwe winterstalling zodat de nieuwe mustang op z'n plek kan staan.

Maar ik kan je wel verzekeren met 550 pk uit een 302 komt die best wel van z'n plek. Ik ben alleen gebonden aan de 4 versnellings bak. Maar met deze waardes mag dat niet veel uit maken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_76290804
Hoezo per se 4 bak? Kun je niet ombouwen na handgeschakeld dan..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76295049
Het wordt een handgeschakelde bak maar in 1970 werden ze alleen met een 4-bak geleverd. Om mee te mogen doen met de historic cup mag ik dan ook alleen maar een 4 bak erin steken. Op zich niet heel erg alleen vrees ik een beetje voor het circuit van Spa. Daar zou een 5e versnelling wel van pas komen de overige circuits zal het wel meevallen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:40:01 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76302120
Kom je niet weg met een achterbandje met een iets grotere rolomtrek ??
Heeft hetzelfde effekt, en met zo'n PK pakhuis heb je daar weinig last van in de lagere versnellingen denk ik
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76306660
Ga ik ook weer volgen, heb erg genoten van je vorige project
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_76323829
tvp
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_76324846
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
Kom je niet weg met een achterbandje met een iets grotere rolomtrek ??
Heeft hetzelfde effekt, en met zo'n PK pakhuis heb je daar weinig last van in de lagere versnellingen denk ik
Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.

Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken.
pi_76325500
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf project gaat worden.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 17:41:34 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76330147
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef Anne het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf project gaat worden.
Wat zij zegt.
quote:
Zodra de auto thuis staat ga ik deze eerst helemaal strippen, alle (ja alle) lasnaden opnieuw
Doorlassen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:48:44 #25
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_76330407
Steve Sclimenti had hetzelfde idee:

http://www.hotrod.com/fea(...)_boss_302/index.html
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_76331662
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
hell yeah
pi_76331771
Het volgen waard!
pi_76333564
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:58 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.

Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken.
De 351W motoren schijnen aardig wat toeren te kunnen maken.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:26 schreef chilipenn het volgende:
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
Ik heb een automaat, 3 versnellingen........................(zit er zeer sterk aan te denken om er een aod in te zetten). Wel zit er een leuke motor in mijn 68 fastback, een 351C
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:46:11 #29
182073 invine
blablabla etc.
pi_76334592
Leuk project ik vond je vorige mustang ook prachtig dus deze ga ik ook volgen.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76335077
tvp
Calm down, please!
pi_76335114
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....

Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_76335545
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:58 schreef boegschroef het volgende:
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....

Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.

Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?

Of ga ik nu erg ver?
Calm down, please!
pi_76336004
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.

Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?

Of ga ik nu erg ver?
Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.

Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
pi_76336133
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:21 schreef MC-Shithead het volgende:

[..]

Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.

Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
Zwaardere Trucks dan
Calm down, please!
pi_76408034
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:43 schreef boegschroef het volgende:
pi_76408341
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_76411412
ff meelezen, heb niks toe te voegen, maar ik vind een mustang zo'n gave auto
Ja en dus?
pi_76412120
Leuk! Ben benieuwd.
Nee.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:09:41 #39
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_76441919
tvp voor de resultaten
The more debt, the better
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:12:15 #40
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76442023
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Lord_Cardigan het volgende:
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
Dit dus, ben heel erg benieuwd!
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76443708
Vast een kleine update voor de motor. Waarschijnlijk gaat het toch de 302 boss worden maar blijkbaar werden er in 1970 verschillende blokken gebruikt waaronder een "Trans Am Racing Version" die tot 9000 rpm kon gaan (470 pk aan de wielen).

Dit heeft waarschijnlijk mijn voorkeur gezien de 4 versnellingen. Met zo'n rpm range zijn al die zorgen de wereld uit alleen zijn de "running kost" van zo'n blok natuurlijk een stuk hoger. En zo zijn er natuurlijk een hoop zaken waar nog beslissingen over gemaakt moeten worden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_79144531
Zo het heeft even wat tijd nodig gehad maar ik heb een kleine update.

Ik heb het te druk gehad met de andere auto's waardoor deze even is blijven staan.

Wat is er ondertussen gebeurd:
Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is).
Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap:
Ik heb de auto door de keuring gehaald en de kenteken platen erop gezet.
De automaat is eruit en de handbak (met 4 versnellingen) zit erin. Wat een verrassend verschil van rijden.
Wel zit er nu een oude techniek van koppelen in (mechanische stangen) die volgend jaar weer veranderd gaat worden. En meteen het juiste stuur gemonteerd.
De remmen nagekeken en de remolie ververst. (Alvast alle olie ververst.)
Nieuwe banden gezocht.... niet kunnen vinden in de maat die ik zoek dus als alternatief de vrij smalle 235/50R15 Toyo R888 gekocht om toch nog wat te kunnen rijden.
Het interieur er helemaal uit en tijdelijk de slechte stoelen van de e30 van zolder gehaald en erin gezet. Dit is nog altijd beter dan de originele stoelen. En nu wachten tot de Sparco's binnen zijn.
En tot slot begonnen om de matte lak op te blinken. Dit begint aardig te lukken maar kost wel wat tijd.

De planning:
Op zoek naar een banden leverancier die wel de juiste banden kan leveren.
Ondertussen het nieuwe blok bouwen (Nog een hoop uitzoek werk wat er allemaal op moet komen)
De planning is om in oktober de auto helemaal uit elkaar te halen (tot de laatste schroef) en dan in december weg te brengen om een rolkooi op maat te laten maken. Daarna spuiten in (de blijkbaar originele) kleur.
Achteras met sper klaarmaken
Nieuwe remmen en ophanging uitzoeken
En vast nog heel veel meer.
Tot oktober is het idee om zoveel mogelijk met de mustang op het circuit te zijn.

Nou leuke woorden dan nog wat foto’s van vanmiddag met het polijsten van de auto:

Het voorste spatbord is al lichtjes gepolijst

Lekker mat:





Stuur en goedkope stoelen en natuurlijk de handbak:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 14 maart 2010 @ 22:42:29 #43
182073 invine
blablabla etc.
pi_79150632
Netjes!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:45:43 #44
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79150816
Prachtig
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:01:28 #45
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_79223583
TVP

Me likes
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 17 maart 2010 @ 03:10:09 #46
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_79240153
tvp
It's okay to be white
pi_79241350
tof!
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:58:54 #48
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_79312477
Ik heb helemaal niks met amerikanen, maar jezus wat een groffe kar is die circuit uitvoering.. Heel erg aso. Succes man! (tevens tvp)
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_79313110
tvp, dit is er eentje om te volgen!
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:02:57 #51
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_79314981
vet!vp
Hoi
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:36:23 #52
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_79316611
Superstoer project, alhoewel ik het stiekem altijd een beetje zonde vind dat de originele staat van de auto helemaal overhoop wordt gegooid. Ik zie het wel, als ie klaar is praat ik waarschijnlijk wel anders, succes ermee
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:06:21 #53
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79318015
TVP
Kijk, dat is nou echt een auto met ballen. Stoer project.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 22 maart 2010 @ 12:56:40 #54
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_79444139
Wat een gave kar

"De Zwarte" is ook al zo'n juweel..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_79447691
Van het weekend heb ik er alvast de nieuwe motorkap geplaatst. Deze moet eigenlijk nog gespoten worden maar dat gebeurd pas in oktober. Maar zo in het zwart ziet er ook niet verkeerd uit.



Verder heb ik de koeling aan moeten pakken, want de mustang liep warm. De radiator zat vol kalk maar na een nachtje in de antikal stroomt de radiator weer als nieuw.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 22 maart 2010 @ 19:38:34 #56
182073 invine
blablabla etc.
pi_79459803
motorkap loopt alleen niet helemaal gelijk met de rest?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_79460312
Klopt, maar dat komt door de rest... hoe gek het ook klinkt, afstellen van alles begint bij de mustang met de motorkap. Maar je bent al snel een dag kwijt met alles recht zetten en je moet ervoor met 3 personen zijn. Dus het zit voorlopig zo wel goed.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_79491307
Stiekem vind ik de rooie, zoals hij nu is, toch mooier, dan in 'Parnelli Jones' uitvoering..

De versie waarnaartoe je wilt werken, is mij té qua looks.
pi_79493774
Als je iemand nodig hebt die die stickers voor je aanlevert als vector-bestand (bruikbaar voor de sticker-boer), geef maar een gil

Wat ik dan van je nodig heb zijn foto's van alle stickers die je erop wilt hebben. Ik teken ze dan na als het vector-bestand niet online te vinden is. Resultaat zou dan een zipje worden met alle stickers erin.
Vectors ... dus scalable!

Edit : Dit vond ik online aan beeldmateriaal



http://www.motorsportsart(...)70-trans-am-mustang/



[ Bericht 45% gewijzigd door Googolplexian op 23-03-2010 15:56:49 ]
Calm down, please!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:09:44 #60
182073 invine
blablabla etc.
pi_79504849
Kijk is op brandsoftheworld.com , daar staan de meeste wel op in vector!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_79511557
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet.
Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_79511955
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:24 schreef boegschroef het volgende:
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet.
Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken.
100 piek

anders geen foto

Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_79515628
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:24 schreef boegschroef het volgende:
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet.
Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken.
np

Brandoftheworld gebruik ik bijna dagelijks sinds het bestaat ^^ niet alles staat er inderdaad op maar wel veel.

Dan nog moeten veel logo's aangepast worden om geschikt te maken voor bestickeren (in lagen werken heeft bijv. niet veel zin, behalve de grondlaag (wit of zwart, meestal). Zonder grondlaag werken kan ook maar dan moet je een strakke plaKKer hebben).
Calm down, please!
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:01:53 #64
182073 invine
blablabla etc.
pi_79526002
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

np

Brandoftheworld gebruik ik bijna dagelijks sinds het bestaat ^^ niet alles staat er inderdaad op maar wel veel.

Dan nog moeten veel logo's aangepast worden om geschikt te maken voor bestickeren (in lagen werken heeft bijv. niet veel zin, behalve de grondlaag (wit of zwart, meestal). Zonder grondlaag werken kan ook maar dan moet je een strakke plaKKer hebben).
Ik ben niet zo into stickerdrukken, gebruik brandsoftheworld al wel een tijdje. Even offtopic maar als je die website gebruikt heb je misschien ook wat aan deze; www.bluevertigo.com.ar
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_79526415
Dikke tvp !
  zaterdag 27 maart 2010 @ 08:39:13 #66
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_79636718
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:11 schreef boegschroef het volgende:

Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is).
Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap:

Was deze kleur niet speciaal voor de "Twister Special" uitvoering?

About the car: The “Twister Special” was a specially made 1970 Mustang Mach1 produced by Ford exclusively for the Kansas City Sales District Ford dealers. Synonymous with the tornado-prone geographical area, the name “Twister” was aptly applied. Consecutively numbered, only 96 Twister Specials were built. In addition, 90 1970 Torino Cobra’s with 428 SCJ motors were fabricated and 4 Torino Ranchero’s with the 351 Cleveland engine were made. Of the 96 Mustang Twister’s, 9 had the 351 Cleveland V-8 with 4-speed tranny, 39 had the same motor with an auto trans, and 24 each, were made with the 428 SCJ; half with a 4-speed, the other half with an automatic transmission. Each and every Twister was painted Grabber Orange while all Torino’s and Ranchero’s were painted in Vermilion.
Graag verwijderen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 08:45:46 #67
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_79636952
Cool, dit ga ik volgen..
pi_79663961
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:39 schreef Charged het volgende:

[..]

Was deze kleur niet speciaal voor de "Twister Special" uitvoering?

About the car: The “Twister Special” was a specially made 1970 Mustang Mach1 produced by Ford exclusively for the Kansas City Sales District Ford dealers. Synonymous with the tornado-prone geographical area, the name “Twister” was aptly applied. Consecutively numbered, only 96 Twister Specials were built. In addition, 90 1970 Torino Cobra’s with 428 SCJ motors were fabricated and 4 Torino Ranchero’s with the 351 Cleveland engine were made. Of the 96 Mustang Twister’s, 9 had the 351 Cleveland V-8 with 4-speed tranny, 39 had the same motor with an auto trans, and 24 each, were made with the 428 SCJ; half with a 4-speed, the other half with an automatic transmission. Each and every Twister was painted Grabber Orange while all Torino’s and Ranchero’s were painted in Vermilion.
Nee niet helemaal. Alle twister specials waren deze kleur, maar de kleur was ook te krijgen op de gewone auto.
Dit weekend zijn er wat kleine spullen binnen gekomen zoals de gordels en de stoelen. 29 april zal ik de auto de eerste keer op het circuit in zandvoort gaan testen zoals hij nu is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_79666931
tvp
pi_87607953
BOEM! heb je al een update?
pi_87661010
Yes ik heb eigenlijk nog wel een update. Ik ben in augustus nog 1 keer naar zandvoort geweest met de mustang:




Maar helaas was dit ook meteen het einde van de motor. Na 2 uurtjes rijden begon de top snelheid steeds minder te worden. Maar het was al snel duidelijk. Het 40 jaar oude blokje heeft het opgegeven.
Dus iets eerder dan geplanned ben ik aan de demontage begonnen.












Ondertussen heb ik het chassis helemaal kaal, maar daar is nog geen foto van. Binnenkort wordt het chassis "gedompeld" en dan kan het laswerk beginnen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_87667993
Wanneer komt de volgende update peter?
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_87823993
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_105047482
Na meer dan 1 jaar toch nog eens een update. Vanwege verschillende redenen heb ik heel lang niets meer kunnen doen.
Dit jaar ben ik niet veel op de circuits geweest en toch mis ik het wel een beetje. Dus ik ben weer verder gegaan met de mustang.

Verdere demontage:


Zonder lak:


Ondertussen is de rolkooi klaar. Deze is ingebouwd door VA-Motorsport Engineering in Sint-oederode en is ook gekeurd.

Dit jaar zal er niet veel meer van komen, maar ik ga begin volgendjaar verder. Eerst volgende plannen: Las werk aand het chassis, verbreden achterschermen en in de lak! Dit moet allemaal in april klaar zijn.

Daarna begint de echte opbouw. Het onderstel is binnen, nieuwe schijfremmen, achteras, stuurstangen alles ligt al een half jaar klaar. Dan ga ik waarschijnlijk de auto verder opbouwen met een gereviseerde versie van de oude motor. Zodat ik terug het circuit op kan. Dan kan ik ondertussen mooi de tijd steken in de bouw van het nieuwe blok.


Conclusie, we gaan weer verder :)

[ Bericht 23% gewijzigd door boegschroef op 01-12-2011 12:50:57 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 1 december 2011 @ 12:34:50 #77
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_105047715
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:28 schreef boegschroef het volgende:
Na meer dan 1 jaar toch nog eens een update. Vanwege verschillende redenen heb ik heel lang niets meer kunnen doen.
Dit jaar ben ik niet veel op de circuits geweest en toch mis ik het wel een beetje. Dus ik ben weer verder gegaan met de mustang.

Verdere demontage:
[ http://img191.imageshack.us/img191/7003/001iaz.jpg (copy/paste deze link) ]

Zonder lak:
[ http://img152.imageshack.us/img152/1619/016acb.jpg (copy/paste deze link) ]

Ondertussen is de rolkooi klaar. Deze is ingebouwd door VA-Motorsport Engineering in Sint-oederode en is ook gekeurd.

Dit jaar zal er niet veel meer van komen, maar ik ga begin volgendjaar verder. Eerst volgende plannen: Las werk aand het chassis, verbreden achterschermen en in de lak! Dit moet allemaal in april klaar zijn.

Daarna begint de echte opbouw. Het onderstel is binnen, nieuwe schijfremmen, achteras, stuurstangen alles ligt al een half jaar klaar. Dan ga ik waarschijnlijk de auto verder opbouwen met een gereviseerde versie van de oude motor. Zodat ik terug het circuit op kan. Dan kan ik ondertussen mooi de tijd steken in de bouw van het nieuwe blok.

[ http://img24.imageshack.us/img24/8968/dsc03250h.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img573.imageshack.us/img573/7351/dsc03251s.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img809.imageshack.us/img809/4271/dsc03252f.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img23.imageshack.us/img23/1496/dsc03253i.jpg (copy/paste deze link) ]

Conclusie, we gaan weer verder :)
Ziet er top uit, de kooi! Auto voor de rest ook nog door laten lassen ivm stijfheid?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_105047897
Ja, hij wordt volledig verstevigd, veel plaatwerk wordt verdubbeld voor de stevigheid. Met name rond de schokbrekers enz.

Even een ander vraagje, ik heb hier al lang niet meer gepost en ik zie nu dat ik mijn eigen plaatjes niet zie. Alleen de link. Hebben jullie daar ook last van of heb ik iets (een update) gemist?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_105047955
Jong een jaar nıet op fok geweest of wat? Imagesneuk doet het nıet, upload ze ff ergens anders.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 1 december 2011 @ 12:43:10 #80
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_105048025
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:39 schreef boegschroef het volgende:
Ja, hij wordt volledig verstevigd, veel plaatwerk wordt verdubbeld voor de stevigheid. Met name rond de schokbrekers enz.

Even een ander vraagje, ik heb hier al lang neit meer gepost en ik zie nu dat ik mijn eigen plaatjes niet zie. Alleen de link. Hebben jullie daar ook last van of heb ik iets (een update) gemist?
*Edit* Ik zie gewoon alle fotos behalve die op de laatste pagina :)

De 'torens' van de schokbrekers is idd een zwak punt bij vrij veel circuitauto's. Goed om te zien dat deze zo grondig aangepakt word :D Toch zoveel km's met de Mustang gemaakt, dat 't blok alweer toe is aan een revisie?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_105048426
Lol, nee ik heb al meer dan een jaar niets gepost ;)

Maar ik heb het aangepast en nu moet het zichtbaar zijn.

Als ik weer thuis ben zal ik het album op flickr in orde maken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_105162541
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2009 14:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
4 pedalen?

1 voor de airbag? :')
Bwahaha, wat een dombo
pi_120265787
Inmiddels ruim een jaar verder..

Ik ben zééér benieuwd hoe het met dit fantastische project staat... :D
  donderdag 13 december 2012 @ 13:41:27 #84
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_120265850
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Bwahaha, wat een dombo
:') :D
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 13 december 2012 @ 15:55:25 #85
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_120270904
Ja, updates. :)
  donderdag 13 december 2012 @ 16:53:17 #86
182073 invine
blablabla etc.
pi_120273047
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:55 schreef Compoantje het volgende:
Ja, updates. :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_120299423
Tja de voortgang... zeg maar helemaal niets....

De auto staat onder een doek in de garage zoals die er 1 jaar geleden neergezet is :'(

Vanwege de problemen met de bouw van mijn huis is het helemaal stil komen te liggen (aannemer failliet enz...)

De bedoeling is dat er volgend jaar weer aan gewerkt wordt. Alle onderdelen zijn wel binnen behalve de motor. Die moet nog gebouwd worden. Echter gaat dit te duur worden en heb ik besloten geen nieuw blok te bouwen. Ik ga het blok uit de andere mustang halen en die in de race mustang plaatsen. Dan plaats ik een rustige motor in de andere mustang.

Voor degene die mijn andere mustang niet kennen:
PTA / [PROJECT] 1966 Mustang fastback gt

blokje:


Ik heb dit blok nog wel wat aangepast voor extra vermogen maar dit is de laatste foto die ik bij de hand heb.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_121012809
super mooi blok succes met de bouw !
pi_122857782
Jammer genoeg wel een hoop Edelbrock zooi.. Maar ziet er wel puik uit!
pi_135781147
is er toevallig al weer wat fapmateriaal?
pi_135784683
Ik ben ook wel benieuwd.
pi_135791779
Jammer genoeg niet...... Ik denk dat ik in heel 2013 ongeveer 2 dagen aan de auto gewerkt heb :(

Veel te veel plannen en te weinig tijd.... Ondertussen is wel het hele motor plan (wederom) veranderd en komt er tijdelijk een 408cui in (+- 6,7 liter) De bedoeling is de auto toch wel in april / mei in de juiste kleur te hebben.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_147603661
Wederom maar eens een eindejaars kick. Maar deze keer met goed nieuws!

Morgen is het zo ver, na dik 3 jaar weggeweest te zijn komt de auto terug *O*
(Om vervolgens binnekort weer weg te gaan waarschijnlijk...)

Komende weken zal ik hier weer wat meer gaan posten. Al het laswerk is ondertussen gedaan en morgen kan ik de auto gaan halen.
Vervolgens kan ik de onderdelen en de motor de week erop halen. Kortom alles ligt nog voor het einde van het jaar thuis.

Vervolgens ga ik de wagen spuitklaar maken en een spuiter zoeken die de wagen in de juiste kleur wil zetten. Daarna begint de opbouw met de hoop het nieuwe seizoen toch weer te kunnen rijden :)

Foto's komen morgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 16 december 2014 @ 05:59:43 #94
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_147627466
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:34 schreef boegschroef het volgende:
Wederom maar eens een eindejaars kick. Maar deze keer met goed nieuws!

Morgen is het zo ver, na dik 3 jaar weggeweest te zijn komt de auto terug *O*
(Om vervolgens binnekort weer weg te gaan waarschijnlijk...)

Komende weken zal ik hier weer wat meer gaan posten. Al het laswerk is ondertussen gedaan en morgen kan ik de auto gaan halen.
Vervolgens kan ik de onderdelen en de motor de week erop halen. Kortom alles ligt nog voor het einde van het jaar thuis.

Vervolgens ga ik de wagen spuitklaar maken en een spuiter zoeken die de wagen in de juiste kleur wil zetten. Daarna begint de opbouw met de hoop het nieuwe seizoen toch weer te kunnen rijden :)

Foto's komen morgen.
Het is al morgen...en,en,en,en. :9~
Graag verwijderen.
pi_147646793
Hij is eindelijk thuis:


Eerst volgende taak: het 360graden frame er terug op zetten en alle onderdelen naar huis halen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_147808604
Zo, de auto staat ook weer op een frame:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_148085200
En gisteren alle spulletjes weer opgehaald.

Nu kan ik de komende weken echt beginnen :)

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_148092157
Mooi!! _O_ _O_

En wat een werkplaats :D

Alleen, die mandjes mag je eigenlijk niet mee de winkel uit nemen :P

Weet niet of je de Top Gear special gezien hebt, maar je kunt ook een Mach1 gaan maken :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 december 2014 @ 15:12:15 #99
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_148096517
Prachtig project _O_ Blijf dit zeker volgen ^O^
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_148177866
Dankje,

Gisteren maar eens aan de bodem begonnen. Ik hoop die deze week af te hebben en dan maar weer eens de wielen eronder.


Ik hoop rond april / mei de eerste meter weer gereden te hebben ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door boegschroef op 31-12-2014 11:16:18 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_148290742
Update van de dag:

Eerst maar eens wat opruimen want het begon een zooitje te worden:


Daarna een motor test systeem gebouwd, alleen kon ik de motor niet starten omdat ik nog een onderdeeltje van het blok niet terug kan vinden (olie druk sensor) Nu zit er een open gat....


En toen ik daar klaar mee was toch maar vast aan de bodem begonnen met schuren en grondlak:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:55:32 #102
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148290933
Goffer wat een lekker knutselhokkie _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148312212
Ho lee fuk, mooie auto en goed bezig!!
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_148566231
Na 4 jaar het blok weer eens laten lopen.

Er zit een tik in, maar die zat er al in toen ik hem 4 jaar geleden weg gezet had. Ik hoop dat het aan de kleppen ligt, maar ik ben er bang voor dat het de krukaslagers zijn...

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 11 januari 2015 @ 14:47:43 #105
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_148567013
Gewoon een dikke nieuwe HEMI kopen :7
pi_148574581
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:47 schreef MrBanaan1 het volgende:
Gewoon een dikke nieuwe HEMI kopen :7
Een Hemi in een Ford, dat is hetzelfde als een BMW bouwen met een AMG blok.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 11 januari 2015 @ 18:30:33 #107
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_148575743
quote:
18s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:03 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Een Hemi in een Ford, dat is hetzelfde als een BMW bouwen met een AMG blok.
Kan. Dan gooi je er een ander crate model in :P
Hoop niet dat je die post überhaubt serieus nam.

OT: Wil je de motor volledig reviseren etc, of is dit al gebeurd? Heb daar niet zoveel verstand van.
pi_148596750
Ik heb al iets anders klaar staan, maar ik wilde even weten wat het oude blokje nog zou doen.

Nu heb ik het vermoeden dat het de krukas lagers zijn, ik ga deze even vervangen en kijken wat hij dan doet. Mocht het blokje daarna goed lopen dan heb ik altijd een reserve blok staan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_148791691
Vanmorge maar eens gaan kijken wat de tik in het blok was. Mijn eerste gedachte was eigenlijk 1 van de krukas lagers. Maar nu blijken het de drijfstang lagers te zijn.

Zat ik er toch niet heel ver naast.

zo begon ik:

Na wat montage:


De zuigers:

En het probleem:
De linkse lager is nog een goede, de rechter is helemaal de vernieling in gedraaid:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 18 januari 2015 @ 00:56:09 #110
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_148795121
Gave foto's!!!
pi_148804181
Te gek!
  zondag 18 januari 2015 @ 14:56:57 #112
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_148805843
Weet niet of het al eens gevraagd is (topic loopt al een tijdje hehe) maar hoe kom je aan al deze kennis/ervaring? Heb je boeken gelezen, of ben je monteur?
Ik snap dat met nieuwe auto's dit al wat lastiger wordt ivm de electronica, maar dit is toch echt niet makkelijk lijkt me.
pi_148807423
Google... (Serieus)

Ik ben ook maar een simpele IT-er.

Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 18 januari 2015 @ 15:37:50 #114
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_148807608
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef boegschroef het volgende:
Google... (Serieus)

Ik ben ook maar een simpele IT-er.

Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen.
Hmm, gaaf _O_

En de electronica zal dan, met de goede wireschemes, voor jou prima te doen zijn. Afstellen etc is waar ik bezorgd om zou zijn. Maar echt een mooi project hey.
  zondag 18 januari 2015 @ 23:41:45 #115
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_148826441
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef boegschroef het volgende:
Google... (Serieus)

Ik ben ook maar een simpele IT-er.

Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen.
Goede werkplaats voor een simpele IT-er _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_149607399
Zo, de onderdelen zijn binnen, inclusief een donor blok met een goede krukas.

Ik kan weer even aan de gang:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:50:13 #117
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_149607507
nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door Charged op 12-02-2015 20:19:36 ]
Graag verwijderen.
pi_149607639
Dat is ook een 302 blok of niet
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_149607843
Ja, een 302 is het enige blok die geen uitwisselbare krukas heeft (met andere modellen). Dus het moet een pre 84 302 zijn. Maar die heb ik nu 1 :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_150070358
Helaas wat drukke weekenden gehad, maar ik heb nog wat tijd in het blok kunnen stoppen.
Ondertussen loopt hij weer als nieuw :)

En er was wat extra werk bij gekomen want de zuigers zaten met pers-pinnen vast. Dit betekende de oude drijfstangen los maken met een pers en de nieuwe erin stoppen door de drijfstang heet te stoken. Dit was aardig spannend voor de eerste keer, maar het is me gelukt. (je hebt maar 1 kans als het mislukt dan kan je in de meeste gevallen de nieuwe zuiger weggooien....)

Nieuwe lagers erin:


Blok terug op de bok met de nieuwe krukas:


Timing goed gezet:


Drijfstangen overzetten:


Allemaal klaar:


Daarna ben ik helaas gestopt met foto's maken....

Filmpje:
Bekijk deze YouTube-video
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_150152104
Filmpje werkt niet, maar dat kan aan mij liggen ;(
Maar tof zo'n foto's te zien.
pi_151014156
Gisteren het 450pk blok uit de andere mustang gehaald om te gebruiken voor dit project:











Volgende stap:

In de andere mustang het stuurhuis vervangen, engine bay opnieuw spuiten en het andere blok er in hangen.

Dan het snelle blok uit elkaar, alles nameten, opnieuw balanceren en kijken of we toch boven de 500 pk uit kunnen komen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_151162844
En het andere blokje terug:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_152242794
Dit weekend weer eens tijd gehad en mijn lasapparaten zijn ook weer terug.

Dus gestart met het lassen en verstevigen van de bodem :)



Helaas ben ik vergeten foto's te maken van de extra verstevigingen, maar dat mag de pret niet drukken.

Toen nog een kleurtje erop:
Eerst grondlak, daarna gewone lak en dan nog een laag extra bescherming tegen steenslag.



Nu staat dit te drogen voor een paar dagen en ga ik beginnen aan de achteras:
Het wordt een 9" met detroit locker :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 3 mei 2015 @ 21:05:24 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_152244916
Mooi project
2016 rijden? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_152245363
Zijn die steekassen ook alleen in het diff geborgd, of zit de naaf ook nog vast?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_152245755
Ik heb nu alle onderdelen bij elkaar (denk ik...) dus eigenlijk wil ik dit jaar nog rijden. Maar ik lig alweer achter op mijn eigen schema :(

De steekassen op een 9" zitten alleen vast bij de uiteinde (bij de remmen). Niet in het differentieel.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_152246247
dat is dan toch anders dan bij onze lincoln towncar, daar zitten ze alleen in het diff vast
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_152615894
Ondertussen ben ik alweer een stukje verder, met als doel aan het einde van deze week de wagen weer terug op zijn wielen te krijgen.

Helaas 3 problemen:
1 De pakking van het differentieel zit niet bij het pakket :( deze heb ik maar besteld.
2 Ik ben mijn wielmoeren kwijt......
3 Tijdens het klussen ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen, helaas heb ik last van nierstenen en lig ik nu plat....

Toch nog een update met foto's tot zo ver:

Achteras terug onder de auto, de beugels steken wel verder uit dan ik verwacht had, misschien dat ik die nog even op maat moet maken, of de auto nog verder verlagen:


De voorste assen in elkaar gezet:


De hubs erop gezet zodat ik makkelijk van schijven kan verwisselen. (Normaal bestaan de schijven en hubs uit 1 stuk. waardoor je bij het vervangen van de schijven ook de lagers moet demonteren enz):


En de schijven natuurlijk zelf nog:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_153541503
Dit weekend gelukkig weer wat kunnen doen. De lang verwachte onderdelen zijn binnen dus meteen weer aan de slag:

Een beetje slechte foto's maar toch:

De detroid locker voor een 9":


De locker en steekassen gemonteerd:


De schijfremmen achter, dit was een 'easy conversion set' en zou zo moeten passen. nou... het paste voor geen meter.


En na jaren staat de wagen eindelijk weer op zijn eigen wielen :)



Volgende klussen:
Motor terug in elkaar, ik heb de krukas opnieuw laten balanceren, dit was neit voor niets! er zat 100 gram onbelans in!!!

Dan rem leiding afmaken (zodra de onderdelen binnen zijn)
En motor plaatsen :)

Ik heb nu als doel, in Juli de eerste meter rijden!

[ Bericht 59% gewijzigd door boegschroef op 15-06-2015 08:56:04 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 15 juni 2015 @ 12:43:56 #131
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_153546117
Auto op z'n eigen pootjes _O_ Mooie update weer :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 22 juni 2015 @ 13:47:28 #132
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_153744891
Blijft ontzettend gaaf om te lezen/volgen O+ .
Ben nog wat bang om zo maar ff met auto's en metaal aan de gang te gaan (doe voornamelijk huis & hout tot nu toe)

Ooit wil ik ook zoiets gaan doen, een '59 Corvette C1 restomodden ofzo. Maar moet maar eens beginnen met het regelen van een ruime garage in de buurt en 60K bij elkaar sparen ;( :P .
pi_154408571
Er lijkt niet veel voortgang, maar ik ben toch weer een stukje verder. Ik ben de laatste tijd vooral bezig met het lassen van rotte plekken in de deuren en andere plekken.
Daarnaast het opnieuw opbouwen van het blok (opnieuw de krukas laten balanceren)






Helaas nu ook weer een paar tegenvallers. De uitlaat die ik voor ogen had gaat niet passen. Dit betekend dat ik een andere moet gaan zoeken en dat ik waarschijnlijk niet in Juli de eerste meters kan rijden :(

Ik heb ook nog een probleem met de hoogte van het blok, het lijkt erop dat mijn blok te hoog uitvalt waardoor de motorkap straks niet past....
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_154509096
Ik heb de motorsteunen van de 2 mustangs gewisseld nadat ik zag dat die van de 66'er platter waren.
Het resultaat: De motor kap past :)

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_154676430
Dit weekend de versnellingsbak geplaatst en de koppeling gemonteerd:



En het is nog redelijk strak onder de auto:



Volgende taken in de lijst:
Als mijn felsset binnenkomt: de remleidingen afmaken en de remmen vullen met vloeistof
Als de uitlaat(header) binnenkomt deze plaatsen en de rest van de uitlaat maken/lassen
De rest van de binnenkant spuiten en de tank plaatsen
Motor (met of zonder uitlaat) klaar maken en een keer starten.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  FOK!fotograaf maandag 27 juli 2015 @ 16:33:16 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154677455
Ga je de onder kant nog helemaal dichtschroeven met plaatwerk of houd je dat zo open als het nu is?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154702363
Aan de voorkant komt er nog wel een plaat. Als bescherming voor als ik in de grindbak kom.

Verder blijft het wel open, ook voor de koeling.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_154759865
Nou... de nieuwe uitlaten zijn binnen. Misschien niet het beste van het beste maar ze passen redelijk goed. Alleen zat de koppeling in de weg.

Na een hele avond passen, meten, slijpen, lassen en weer passen is het me gelukt om de koppeling te verplaatsen. Al het nieuwe werk staat nu in de lak en vanavond maar eens plaatsen. Maar het lijkt erop dat de nieuwe headers er goed onder kunnen zonder erop te slaan met een hamer ;)

De nieuwe headers:


Alvast aan 1 kant zonder problemen:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_155374144
Zo we zijn weer wat verder... Ik heb lang moeten wachten op bepaalde onderdelen maar ze zijn nu binnen.

Nu gisteren voor het eerst de motor gestart. Helaas loopt deze nog niet zo soepel als ik gehoopt had. Maar hij start in ieder geval erg goed.



In dit laatste filmpje zie je wat backfire rond 29 en 33 seconden :7
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:16:59 #140
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_155375472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:00 schreef boegschroef het volgende:
Zo we zijn weer wat verder... Ik heb lang moeten wachten op bepaalde onderdelen maar ze zijn nu binnen.

Nu gisteren voor het eerst de motor gestart. Helaas loopt deze nog niet zo soepel als ik gehoopt had. Maar hij start in ieder geval erg goed.



In dit laatste filmpje zie je wat backfire rond 29 en 33 seconden :7
Klinkt goed, hij start tenminste _O_ Wat is nu de volgende stap?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_155375896
Oja, volgende stappen:

Wachten op mijn nieuwe kruiskoppeling (eta 8 werkdagen :( )
Benzine tank in orde maken en plaatsen
Benzine leiding maken
Uitlaat afmaken
Electronica.... aansluiten
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:07:55 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155379389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:39 schreef boegschroef het volgende:
Oja, volgende stappen:

...
Benzine tank in orde maken en plaatsen
Benzine leiding maken...
Originele tank of wat nieuws/fuel cell?
Al plannen mbt. brandblusser ed?

Mijn 1986 911 tank is niet helemaal top meer. Heb een nieuwe tank op zolder liggen. Qua brandblusser moet ik ook eens wat doen, maar eigenlijk geen idee wat er mogelijk is. Vandaar mijn puureigenbelangvraagje hierboven. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155379854
fuel cell is tegenwoordig verplicht voor dagen die ik mee wil gaan rijden, dus ik moet daar naar toe. Maar omdat die nogal wat kosten en ik eest de auto weer rijdend wil hebben plaats ik tijdelijk de orginele tank.

Brandblussers plaats ik gewoon in de auto. Ik ga geen automatisch systeem bouwen dat wordt me te duur ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:55:45 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155380451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:29 schreef boegschroef het volgende:
...

Brandblussers plaats ik gewoon in de auto. Ik ga geen automatisch systeem bouwen dat wordt me te duur ;)
Ik rij alleen maar op de weg :)
Denk zelf ook aan losse brandblussers. Meer om de auto te redden dan de inzittenden. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155699317
Deze keer geen foto's maar een filmpje :)

Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden *O*

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 31 augustus 2015 @ 09:02:58 #146
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_155699402
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef boegschroef het volgende:
Deze keer geen foto's maar een filmpje :)

Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden *O*

Nice! Klinkt in ieder geval goed, maar hij loopt stationair nog een klein beetje moeizaam, of lijkt dat maar zo? Geluid is wel O+
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_155699446
Dat komt ook vooral om door het geluid en door de wilde nokkenas.

Nu aan de slag om het bedienings paneel en de metertjes in de wagen te maken
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 31 augustus 2015 @ 21:52:34 #148
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_155719351
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 09:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

maar hij loopt stationair nog een klein beetje moeizaam, of lijkt dat maar zo? Geluid is wel O+
Da heurt.
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:50:17 #149
169715 Mano_
Manomanoman..
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:12:11 #150
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_155722481
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef boegschroef het volgende:
Deze keer geen foto's maar een filmpje :)

Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden *O*

Hoewel ik heel erg een millieuhippie ben, vind ik het geluid uit die oude Muscle cars fantastisch :@ _O_ *O*
pi_155926153
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:00 schreef boegschroef het volgende:
Zo we zijn weer wat verder... Ik heb lang moeten wachten op bepaalde onderdelen maar ze zijn nu binnen.

Nu gisteren voor het eerst de motor gestart. Helaas loopt deze nog niet zo soepel als ik gehoopt had. Maar hij start in ieder geval erg goed.



In dit laatste filmpje zie je wat backfire rond 29 en 33 seconden :7
''You're gonna hear me roar'' Goeie timing.

Mag ik vragen of je misschien weet waar iemand moet zoeken naar een oude Mustang project? Ik ben op zoek naar een van <1970, maar kan niets anders vinden dan dure geldputten bij importbedrijven.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_155942089
Eigenlijk is het tegenwoordig heel moeilijk een mustang voor de 'juiste' prijs te kopen. In Nederland en Belgie wordt deze door de handelaren veel te hoog gehouden. Je kan beter in Duitsland gaan kijken.

Of geluk hebben maar de meeste handelaren zitten er zelf al boven op als er een mustang op marktplaats komt tegen een mooie prijs...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_156295551
Een kleine update, deze week gaat de auto naar de spuiter. Ik heb toch besloten om de wagen niet zelf te spuiten.

Dus deze week de kofferbak, deuren en alles geplaatst om zeker te weten dat alles nog goed past. En nu afwachten wanneer ik de wagen mag brengen.

Om niet stil te gaan zitten heb ik er maar een nieuw project bijgepakt. Deze keer een 1969 sportsroof. Eigenlijk is het zo goed als dezelfde auto. Deze gaat ook circuit klaargemaakt worden. Deze is zeer rot, maar nu ik het lassen aardig onder de knie heb durf ik dat wel aan.

Waarschijnlijk gaat dan de BMW (mijn reserve circuit wagen) de deur uit mocht ik er een leuk prijsje voor kunnen krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:06:44 #154
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_156295802
Ben benieuwd naar het resultaat, boeg! ^O^
pi_156491593
Zo de auto is naar de spuiter hij gaat het in de avond uren doen dus het kan even duren. Dus vandaar maar een nieuw project gestart:





Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_156504312
Ja joh, waarom ook niet :D! _O_
pi_159220949
Lang geen update maar ik heb er nu 2.

Eerst het nieuwe project, ik plaatst hier nu de laatste voortgang, als er interesse is dan open ik nog een nieuw topic voor deze ander hou ik er voorlopig mee op. De rolkooi bouwer heeft nu ook tijd om hier een kooi in te zetten dus deze ben is weer een maandje (of langer) weg.

In de bok:



Bodem schoongemaakt, gelast en gespoten in de grondlak.


Achteras:






En de voorkant gelast, gespoten en opbouw:

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_159221001
Maar nu verder met het project van dit topic.

Eindelijk staat de mustang in de juiste kleur. Helaas was het de eerste keer mis gegaan omdat de kleur van een ander jaartal gebruikt was. Maar het eindresultaat mag er we zijn :)

Nog even geduld maar deze week ga ik hem als het goed is nog ophalen en dan ga ik hem afbouwen:



oeps iets te geel....


juiste kleur grabber orange:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:13:42 #159
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_159221386
Geel. _O_

Ge-wel-dig! komen er ook zwarte 'racing stripes' op of is dat niet period correct?
Ik meen me te herinneren dat dat van die tijd was.
pi_159221656
voor degene die het niet meer weten, dit is het einddoel:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_159222198
Oeh :9~. Als de lak erop zit, wordt het opbouwen!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:13:30 #162
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:30:23 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_159222877
Bazen kleur :Y
pi_159223138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:39 schreef boegschroef het volgende:

Eerst het nieuwe project, ik plaatst hier nu de laatste voortgang, als er interesse is dan open ik nog een nieuw topic voor deze
Graag!! Echt geweldig leuk om je topics te volgen. ^O^
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 10:49:49 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159223227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:28 schreef boegschroef het volgende:
voor degene die het niet meer weten, dit is het einddoel:
[ afbeelding ]
:9~ :9~
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159229166
^O^
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:38:40 #167
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_159229829
_O_ Prachtig!
Half bezopen is weggegooid geld.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 18:08:52 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159233615
Zo, dies geel ^O^

Wat weegt zo'n holle achteras nou?
Ziet er zwaardegelijk uit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159235157
Dank, de lege behuizing weegt niet heel veel, makkelijk te tillen, maar met diff, assen en schijfremmen heb je 2 tot 3 man nodig om hem goed te verplaatsen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:17:19 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159235872
2-3 man :D

In de VS is alles groter. :P

Napier Deltic trein diesel (UK :P )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159236250
Ik heb het nog even opgezocht, de as met remmen weegt 118 kg :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_159236360
De pingonas moet een voorspanning hebben, wou dat nog een beetje? Ik stoei er nog wel eens mee, net te veel of te weinig _O-
pi_159247820
Het afstellen van het diff is eigenlijk 1 van de weinige dingen die ik niet zelf doe. Dit laat ik over aan een specialist. (In dit geval koop ik gewoon een gemonteerde 3th member) Ik heb er nu 3 liggen, met 3 verschillende overbrengingen. 1 voor Zolder en Zandvoort, 1 voor Spa (Anders zit ik in het midden van het rechte stuk in mijn top) en 1 voor driftwerk :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_159550746
Zo de auto is eindelijk weer thuis. In de stromende regen tot mijn onderbroek nat maar uiteindelijk staat de auto weer in de garage.

Nu de komende weken de auto klaar maken.









Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 31 januari 2016 @ 20:01:15 #175
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159551285
Dat ziet er in de regen heel anders uit dan op de gemiddelde zonovergoten pic uit de US. Lijkt bijna oranje op die bovenste foto's. Mooi hoor. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159575277
Dit is echt heel gaaf _O_
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:22:44 #177
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_159623477
Maar maar maar....die stickers hoeven er toch niet echt allemaal op he? :@
pi_159748769
Ik plak er niet alle stickers op, maar wel een aantal.

Voortgang van een zondagje:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_159827976
Over de stickers gesproken ze zijn net binnen :)

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:51:07 #180
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159861912
Aardig wagenparkje _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_160096583
Ik heb heel even stil gezeten maar dit weekend weer wat voortgang geboekt:





En het dashboard, zit nog niet helemaal goed maar het begint er al op te lijken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 21 februari 2016 @ 17:49:39 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_160096902
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:36 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb heel even stil gezeten maar dit weekend weer wat voortgang geboekt:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En het dashboard, zit nog niet helemaal goed maar het begint er al op te lijken.
[ afbeelding ]
Lijkt lekker op te schieten. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_160316201
Dit weekend veel voortgang maar weinig zichtbaar :(

De achterruit zit erin :)



En de elektra is voor 90% klaar. Alleen de alternator nog op het systeem aansluiten en de nieuwe sensoren aansluiten zodra de nieuwe klokken met sensoren binnen zijn.

(De huidige achterband is even tijdelijk omdat mijn nieuwe velgen met banden nog niet binnen zijn, ziet er nu een beetje raar uit ;) )
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_160476270
Gaaf project! En ook lekkere plek om te knutselen! #jaloers
pi_161092951
Weer een stapje verder:




Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:48:01 #186
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_161093413
Prachtig, volg dit nog steeds met veel interesse :) Heb je al een streefdatum voor de eerste testruns?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_161093504
ja uhhhh... 15 April :@

Maar dat wordt nog twijfelachtig. Ik kan nog wel een eind komen maar ik wacht nog op wat belangrijke onderdelen zoals de dempers :X
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:46:23 #188
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_161096908
Blijft gaaf updates te zien _O_

Waar ergens staat de auto eigenlijk?
pi_161374335
Dit weekend nog wat voortgang:


Tijdelijke metertjes erin


En een filmpje gemaakt in de 70's style. Ik moet nog wat meer dempers plaatsen want hiermee kan ik maar 1 a 2 rondjes rijden op het circuit ;)

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:48:37 #190
169715 Mano_
Manomanoman..
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:49:38 #191
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_161375633
Waaaaaauw _O_
pi_161376131
Heerlijk gegorgel van die V8 _O_
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:13:41 #193
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_161379775
Het leeft _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_161516822
Nog even een bijpassende helm gemaakt:




En tentoongesteld dit weekend:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_161527267
Vet! _O_ _O_ _O_
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_161527941
Echt mooi! En dat geluid is ook prachtig, heb ik altijd al van gehouden. O+

Toch even een vraagje, gewoon puur uit nieuwsgierigheid:
Die stickers op de auto, word je gesponsord of zitten die stickers er alleen voor het uiterlijk?
pi_161529220
Die stickers zijn voor de sier. Sterker nog, ik heb toestemming moeten vragen om ze te mogen gebruiken in een wedstrijd. Officieel mag ik nu nieteens een wedstrijd rijden op andere banden dan firestone of ik moet de sticker afplakken.

De enige sponsor is mijn eigen bankrekening.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_161529610
Duidelijk, dank je. :)
  maandag 18 april 2016 @ 19:40:55 #199
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_161529876
Wat een extreem vette bak is het geworden O+
  maandag 18 april 2016 @ 19:44:12 #200
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_161529982
Wooow _O_ _O_

Maar, wat dom van die stickers :X
pi_162292851
Waarschijnlijk 1 van de laatste updates hier, de wagen is bijna klaar. Gisteren zijn eindelijk de velgen binnen gekomen en ben ik no bezig met de bande keus, achter is al goed, maar voor moeten ze nog wat breder.


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:52:22 #202
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_162299658
Uiteraard sluit dit topic niet voordat er wat actieshots gepost worden :P ;)
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 27 juni 2016 @ 23:11:43 #203
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163357219
Wist je misschien al, maar de echte gaat onder de hamer: https://www.rmsothebys.co(...)raft-trans-am/238692
pi_163961828
Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar vandaag na wat afstellen een eerste echte proefrit.

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:15:40 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163962255
Ik vind het een fucking dikke bak geworden _O_ _O_ _O_ _O_

Had alleen die kleinere sponsorstickertroep eraf gelaten. Die 15 op de deur heeft wel wat :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:17:25 #206
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163962291
Geluidje O+
pi_163967143
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:17 schreef bleiblei het volgende:
Geluidje O+
  zondag 24 juli 2016 @ 08:33:18 #208
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_163969118
Prachtig resultaat!
Echt gaaf _O_

Maar rij je nou met blote voeten? Word het plaatwerk daar niet bloedjeheet want headers enz in de buurt? (Of lul ik nou maar wat)
Graag verwijderen.
pi_163970608
Ik rij in de zomer eigenlijk altijd op blote voeten, maar in dit geval werd het wel heet ja. Die headers lopen daar inderdaad dicht langs af.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 24 juli 2016 @ 12:17:40 #210
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_163971463
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 20:58 schreef boegschroef het volgende:
Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar vandaag na wat afstellen een eerste echte proefrit.

_O_ O+
Half bezopen is weggegooid geld.
  Forum Admin zondag 24 juli 2016 @ 12:25:07 #211
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_163971576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 20:58 schreef boegschroef het volgende:
Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar vandaag na wat afstellen een eerste echte proefrit.

Wat een geluid! Prachtig project met een machtig mooi resultaat. Heb met plezier meegelezen.
  zondag 24 juli 2016 @ 12:36:19 #212
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_163971741
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Wat een geluid! Prachtig project met een machtig mooi resultaat. Heb met plezier meegelezen.
Meegelezen klinkt zo definitief...hoop dat er nog veel gaat volgen want idd een prachtig project.
Graag verwijderen.
  Forum Admin zondag 24 juli 2016 @ 12:45:24 #213
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_163971883
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:36 schreef Charged het volgende:

[..]

Meegelezen klinkt zo definitief...hoop dat er nog veel gaat volgen want idd een prachtig project.
Ben ik met je eens hoor maar uit reactie 201 maak ik op dat er niet veel updates meer te verwachten zijn helaasch.
  zondag 24 juli 2016 @ 13:00:01 #214
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_163972102
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ben ik met je eens hoor maar uit reactie 201 maak ik op dat er niet veel updates meer te verwachten zijn helaasch.
Hopen op een nieuw project van boegschroef :P
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_163972245
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:00 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Hopen op een nieuw project van boegschroef :P
Nu dan iets uit '74, dan zit er mooi steeds 4 jaar tussen :Y).
  zondag 24 juli 2016 @ 13:10:36 #216
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_163972304
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Nu dan iets uit '74, dan zit er mooi steeds 4 jaar tussen :Y).
Kom maar op met die '74 Dodge Charger :D

Half bezopen is weggegooid geld.
pi_163999218
Ik ben nog bezig met een ander project uit 69, en ik ben nog een andere 69 mach 1 aan het overwegen: http://link.marktplaats.nl/m1015186252
om daar dit van te maken (zo is deze dus ook origineel) ik heb nog onderdelen genoeg over...:


Dus ik heb nog genoeg te doen.
Daarnaast wil ik ook nog een keer een cabrio opknappen maar ik hou het wel bij mustangs ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 25 juli 2016 @ 16:07:34 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164001009
Vanaf 1981 in een lekke schuur?
Wat een roest. :@
Blok en bak ook weinig info. Zal wel vast zitten, vrees ik!?
En geen Energielabel :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 juli 2016 @ 16:20:58 #219
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_164001259
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:07 schreef Hyperdude het volgende:
...
En geen Energielabel :(
Lekker belangrijk xD
pi_164002675
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:52 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben nog bezig met een ander project uit 69, en ik ben nog een andere 69 mach 1 aan het overwegen: http://link.marktplaats.nl/m1015186252
om daar dit van te maken (zo is deze dus ook origineel) ik heb nog onderdelen genoeg over...:
[ afbeelding ]

Dus ik heb nog genoeg te doen.
Daarnaast wil ik ook nog een keer een cabrio opknappen maar ik hou het wel bij mustangs ;)
Krijgen we dan gewoon weer een projecttopic *O* ?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 21:10:51 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164208974
Volgende project botsauto?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166057165
Toch nog een update, gisteren voor het eerst op het circuit.
Wat een ervaring en meteen maar beginnen met een foto. Even snel 1 gepakt van Facebook dus de kwaliteit is niet alles:



De positieve dingen:
- Het vermogen is geweldig, zeker op het rechte stuk kwam niemand me voorbij. Vele porsches en m3tjes hadden het zwaar :)
- De remmen werken ook zeer goed, (hoewel de witte velgen ook erg snel zwart worden). Nog steeds geen fading ondanks 3 uur goed door rijden op circuit zolder (bekend als remmen killer)
- Temperaturen perfect in orde, zowel olie als water temperatur, geen oliedruk problemen in de bochten enz.

Helaas heb ik meer minpunten...
- Ophanging achter te slap, kan het vermogen niet aan, op een filmpje zie ik de achteras erg veel in 3 richtingen bewegen waar deze slechts alleen verticaal hoort te bewegen. (bladveren...)
- Benzine druk, het lijkt dat ik door het vele bochtwerk de carburateur niet goed gevuld kan houden. waardoor ik af en toe een flink stuk vermogen verlies. (Ik verwacht dat het de benzine druk is, anders zou ik het nog niet weten)
- Alternator overleden.
- Straatbanden gaan er heel snel vanaf, voorbanden mogen een maatje kleiner.
- Geluid, 95 db max, zat nieteens volg gas al aan de 102....
- verbruik is meer dan verwacht, ergens rond de 1 op 2 :o Dat is niet zo'n probleem behalve dat ik er elke 25 rondjes af moet om te tanken. Misschien maar eens een grotere tank steken.


Ik ben wel blij dat ik dit nog heb kunnen doen, dan heb ik deze winter de tijd om oplossingen te vinden voor de problemen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_166058517
Ik neem hem wel van je over als het moet :D

Maar dat geluid is gewoon gaaf, niks aan doen :@
  woensdag 19 oktober 2016 @ 16:32:56 #224
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_166060225
1 op 2! "I like your Prius: You save, I use" :D _O-

Vet ding hoor 8-)
Life's like music, get the rhythm..
pi_181812549
Even een trap voor dit topic, na de rit in 2016 heeft de wagen eigenlijk niet meer gereden. Hij staat vooral tentoon gesteld bij beurzen en op autoworld in Brussel (heeft ie 2x 3 maanden gestaan in de afgelopen 2 jaar).



Het is meer een 'trailer queen' geworden :'(
Dit vind ik zonde van de wagen en nu ik mijn zinnen heb gezet op een nieuw model (2018 V8) of een BMW M4 ga ik met toch wel wat pijn in mijn hart de mustang te koop zetten.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')