Van rechts naar links.quote:
Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
Kom je niet weg met een achterbandje met een iets grotere rolomtrek ??
Heeft hetzelfde effekt, en met zo'n PK pakhuis heb je daar weinig last van in de lagere versnellingen denk ik
Wat zij zegt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef Anne het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel gaaf project gaat worden.
Doorlassen ?quote:Zodra de auto thuis staat ga ik deze eerst helemaal strippen, alle (ja alle) lasnaden opnieuw
De 351W motoren schijnen aardig wat toeren te kunnen maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:58 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Op Spa gooit ie er gewoon een langere final drive er op neem ik aan.
Of toerenbegrenzer een flink eind omhoog, al blijft er weinig vermogen over op hoge toeren met Amerikaanse blokken.
Ik heb een automaat, 3 versnellingen........................(zit er zeer sterk aan te denken om er een aod in te zetten). Wel zit er een leuke motor in mijn 68 fastback, een 351Cquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:26 schreef chilipenn het volgende:
een 4-bak is even wennen, maar rijdt wel goed. heb in mijn 68 fastback ook een 4 bak, en met "slechts" 320 pk gaat ie ook wel van kiet... met nat weer niet te rijden, al dat andere verkeer kan er niet aan wennen als ik rechtdoor rij en dan door het zijraampje moet kijken.... ben benieuwd, wil als het weer droog is wel een keer komen kijken... kleine stang meeting doen meteen dan...
Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:58 schreef boegschroef het volgende:
De zwarte heeft een 347 stroker en die kan / mag ook tot 6800 maar dan denk je wel dat alles uit elkaar valt, wat een geluid komt er dan vanaf....
Eigenlijk wil ik gebruik gaan maken van 2 verschillende differentielen. Een korte en een lange voor verschillende circuits. Maar het is geen leuk karwei om een sper dif te vervangen bij de mustang. Het zou nog makkelijker (en misschien zelfs goedkoper) zijn om 2 versnellingsbakken te pakken met verschillende verhoudingen. Die is makkelijker te vervangen dan een differentieel. Maar dit zijn nu nog dingen voor de toekomst. Eerst de auto in een race staat krijgen en dan nog leren rijden met zo'n auto. Als ik dat een beetje onder de knie heb dan ga ik pas proberen het uiterste uit de auto en circuits te krijgen.
Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik heb echt de ballen verstand van Amerikanen maar dacht wel te weten dat sommige van die grote blokken ook in lichte trucks gebruikt werden, soms met bakken met hoge en lage gearing.
Big if ... maar is er niet zo'n bak waarvan je dan alleen de lage gearing aanpast? Dat je dus in de auto je gewenste gearing kan selecteren .... of is zo'n bak (als íe al bestaat) ombouwen te duur?
Of ga ik nu erg ver?
Zwaardere Trucks danquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:21 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Amerikanen hebben twee verschillende V8's, small blocks en big blocks(small block is tot een aantal cu)
En in de lichtere trucks krijgen meestal een small block, of het moet een speciale editie zijn.
Pas echt de grotere trucks hebben big blocks.
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:43 schreef boegschroef het volgende:
Dit dus, ben heel erg benieuwd!quote:Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Lord_Cardigan het volgende:
tvp, ik heb niets inhoudelijks toe te voegen, vind het wel gaaf om te volgen
100 piekquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:24 schreef boegschroef het volgende:
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet.
Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken.
npquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:24 schreef boegschroef het volgende:
Daar heb ik gekeken maar ze staan er niet allemaal in. Ik heb veel detail foto's maar ik heb de juiste stickers nog niet.
Ik heb wel iemand die de stickers zou kunnen maken als ik de juiste foto's kan aanleveren dus ik kan er nog wel wat hulp bij gebruiken.
Ik ben niet zo into stickerdrukken, gebruik brandsoftheworld al wel een tijdje. Even offtopic maar als je die website gebruikt heb je misschien ook wat aan deze; www.bluevertigo.com.arquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
np
Brandoftheworld gebruik ik bijna dagelijks sinds het bestaat ^^ niet alles staat er inderdaad op maar wel veel.
Dan nog moeten veel logo's aangepast worden om geschikt te maken voor bestickeren (in lagen werken heeft bijv. niet veel zin, behalve de grondlaag (wit of zwart, meestal). Zonder grondlaag werken kan ook maar dan moet je een strakke plaKKer hebben).
Was deze kleur niet speciaal voor de "Twister Special" uitvoering?quote:Op zondag 14 maart 2010 21:11 schreef boegschroef het volgende:
Marti rapport binnen gekregen (een mustang rapport waarin je kan zien hoe de auto origineel geleverd is).
Met als verrassing dat de auto eigenlijk de originele kleur Grabber Orange heeft gehad. Een redelijk zeldzame kleur die de auto straks ook krijgt. Een aangename verassing dus! :clap:
Nee niet helemaal. Alle twister specials waren deze kleur, maar de kleur was ook te krijgen op de gewone auto.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 08:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Was deze kleur niet speciaal voor de "Twister Special" uitvoering?
About the car: The “Twister Special” was a specially made 1970 Mustang Mach1 produced by Ford exclusively for the Kansas City Sales District Ford dealers. Synonymous with the tornado-prone geographical area, the name “Twister” was aptly applied. Consecutively numbered, only 96 Twister Specials were built. In addition, 90 1970 Torino Cobra’s with 428 SCJ motors were fabricated and 4 Torino Ranchero’s with the 351 Cleveland engine were made. Of the 96 Mustang Twister’s, 9 had the 351 Cleveland V-8 with 4-speed tranny, 39 had the same motor with an auto trans, and 24 each, were made with the 428 SCJ; half with a 4-speed, the other half with an automatic transmission. Each and every Twister was painted Grabber Orange while all Torino’s and Ranchero’s were painted in Vermilion.
quote:
Ziet er top uit, de kooi! Auto voor de rest ook nog door laten lassen ivm stijfheid?quote:Op donderdag 1 december 2011 12:28 schreef boegschroef het volgende:
Na meer dan 1 jaar toch nog eens een update. Vanwege verschillende redenen heb ik heel lang niets meer kunnen doen.
Dit jaar ben ik niet veel op de circuits geweest en toch mis ik het wel een beetje. Dus ik ben weer verder gegaan met de mustang.
Verdere demontage:
[ http://img191.imageshack.us/img191/7003/001iaz.jpg (copy/paste deze link) ]
Zonder lak:
[ http://img152.imageshack.us/img152/1619/016acb.jpg (copy/paste deze link) ]
Ondertussen is de rolkooi klaar. Deze is ingebouwd door VA-Motorsport Engineering in Sint-oederode en is ook gekeurd.
Dit jaar zal er niet veel meer van komen, maar ik ga begin volgendjaar verder. Eerst volgende plannen: Las werk aand het chassis, verbreden achterschermen en in de lak! Dit moet allemaal in april klaar zijn.
Daarna begint de echte opbouw. Het onderstel is binnen, nieuwe schijfremmen, achteras, stuurstangen alles ligt al een half jaar klaar. Dan ga ik waarschijnlijk de auto verder opbouwen met een gereviseerde versie van de oude motor. Zodat ik terug het circuit op kan. Dan kan ik ondertussen mooi de tijd steken in de bouw van het nieuwe blok.
[ http://img24.imageshack.us/img24/8968/dsc03250h.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img573.imageshack.us/img573/7351/dsc03251s.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img809.imageshack.us/img809/4271/dsc03252f.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img23.imageshack.us/img23/1496/dsc03253i.jpg (copy/paste deze link) ]
Conclusie, we gaan weer verder
*Edit* Ik zie gewoon alle fotos behalve die op de laatste paginaquote:Op donderdag 1 december 2011 12:39 schreef boegschroef het volgende:
Ja, hij wordt volledig verstevigd, veel plaatwerk wordt verdubbeld voor de stevigheid. Met name rond de schokbrekers enz.
Even een ander vraagje, ik heb hier al lang neit meer gepost en ik zie nu dat ik mijn eigen plaatjes niet zie. Alleen de link. Hebben jullie daar ook last van of heb ik iets (een update) gemist?
quote:
Het is al morgen...en,en,en,en.quote:Op maandag 15 december 2014 15:34 schreef boegschroef het volgende:
Wederom maar eens een eindejaars kick. Maar deze keer met goed nieuws!
Morgen is het zo ver, na dik 3 jaar weggeweest te zijn komt de auto terug
(Om vervolgens binnekort weer weg te gaan waarschijnlijk...)
Komende weken zal ik hier weer wat meer gaan posten. Al het laswerk is ondertussen gedaan en morgen kan ik de auto gaan halen.
Vervolgens kan ik de onderdelen en de motor de week erop halen. Kortom alles ligt nog voor het einde van het jaar thuis.
Vervolgens ga ik de wagen spuitklaar maken en een spuiter zoeken die de wagen in de juiste kleur wil zetten. Daarna begint de opbouw met de hoop het nieuwe seizoen toch weer te kunnen rijden
Foto's komen morgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Hemi in een Ford, dat is hetzelfde als een BMW bouwen met een AMG blok.quote:
Kan. Dan gooi je er een ander crate model inquote:Op zondag 11 januari 2015 18:03 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Een Hemi in een Ford, dat is hetzelfde als een BMW bouwen met een AMG blok.
Hmm, gaafquote:Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef boegschroef het volgende:
Google... (Serieus)
Ik ben ook maar een simpele IT-er.
Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen.
Goede werkplaats voor een simpele IT-erquote:Op zondag 18 januari 2015 15:33 schreef boegschroef het volgende:
Google... (Serieus)
Ik ben ook maar een simpele IT-er.
Logisch nadenken, laptop erbij en uizoeken en maar schroeven. (goede tip is een printer en een goedkoop zwart toetenbord erbij) dan gaat de laptop wat langer mee. En vooral niet bang zijn, gewoon beginnen. Cursus lassen is wel een aanrader. Zelf heb ik een online cursus gedaan en daarna iemand die beroeps lasser is gevraagd mij het een dagje in praktijk mee te leren lassen.
Klinkt goed, hij start tenminste Wat is nu de volgende stap?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:00 schreef boegschroef het volgende:
Zo we zijn weer wat verder... Ik heb lang moeten wachten op bepaalde onderdelen maar ze zijn nu binnen.
Nu gisteren voor het eerst de motor gestart. Helaas loopt deze nog niet zo soepel als ik gehoopt had. Maar hij start in ieder geval erg goed.
In dit laatste filmpje zie je wat backfire rond 29 en 33 seconden
Originele tank of wat nieuws/fuel cell?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:39 schreef boegschroef het volgende:
Oja, volgende stappen:
...
Benzine tank in orde maken en plaatsen
Benzine leiding maken...
Ik rij alleen maar op de wegquote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:29 schreef boegschroef het volgende:
...
Brandblussers plaats ik gewoon in de auto. Ik ga geen automatisch systeem bouwen dat wordt me te duur
Nice! Klinkt in ieder geval goed, maar hij loopt stationair nog een klein beetje moeizaam, of lijkt dat maar zo? Geluid is welquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef boegschroef het volgende:
Deze keer geen foto's maar een filmpje
Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden
Da heurt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 09:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
maar hij loopt stationair nog een klein beetje moeizaam, of lijkt dat maar zo? Geluid is wel
Hoewel ik heel erg een millieuhippie ben, vind ik het geluid uit die oude Muscle cars fantastischquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef boegschroef het volgende:
Deze keer geen foto's maar een filmpje
Ik heb na bijna 5 jaar eindelijk de eerste meters gemaakt EN Geen rare bijgeluiden
''You're gonna hear me roar'' Goeie timing.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:00 schreef boegschroef het volgende:
Zo we zijn weer wat verder... Ik heb lang moeten wachten op bepaalde onderdelen maar ze zijn nu binnen.
Nu gisteren voor het eerst de motor gestart. Helaas loopt deze nog niet zo soepel als ik gehoopt had. Maar hij start in ieder geval erg goed.
In dit laatste filmpje zie je wat backfire rond 29 en 33 seconden
Graag!! Echt geweldig leuk om je topics te volgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:39 schreef boegschroef het volgende:
Eerst het nieuwe project, ik plaatst hier nu de laatste voortgang, als er interesse is dan open ik nog een nieuw topic voor deze
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:28 schreef boegschroef het volgende:
voor degene die het niet meer weten, dit is het einddoel:
[ afbeelding ]
Lijkt lekker op te schieten.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:36 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb heel even stil gezeten maar dit weekend weer wat voortgang geboekt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het dashboard, zit nog niet helemaal goed maar het begint er al op te lijken.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:58 schreef boegschroef het volgende:
Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar vandaag na wat afstellen een eerste echte proefrit.
Wat een geluid! Prachtig project met een machtig mooi resultaat. Heb met plezier meegelezen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:58 schreef boegschroef het volgende:
Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar vandaag na wat afstellen een eerste echte proefrit.
Meegelezen klinkt zo definitief...hoop dat er nog veel gaat volgen want idd een prachtig project.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Wat een geluid! Prachtig project met een machtig mooi resultaat. Heb met plezier meegelezen.
Ben ik met je eens hoor maar uit reactie 201 maak ik op dat er niet veel updates meer te verwachten zijn helaasch.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:36 schreef Charged het volgende:
[..]
Meegelezen klinkt zo definitief...hoop dat er nog veel gaat volgen want idd een prachtig project.
Hopen op een nieuw project van boegschroefquote:Op zondag 24 juli 2016 12:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor maar uit reactie 201 maak ik op dat er niet veel updates meer te verwachten zijn helaasch.
Nu dan iets uit '74, dan zit er mooi steeds 4 jaar tussen .quote:Op zondag 24 juli 2016 13:00 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Hopen op een nieuw project van boegschroef
Kom maar op met die '74 Dodge Chargerquote:Op zondag 24 juli 2016 13:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Nu dan iets uit '74, dan zit er mooi steeds 4 jaar tussen .
Krijgen we dan gewoon weer een projecttopic ?quote:Op maandag 25 juli 2016 14:52 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben nog bezig met een ander project uit 69, en ik ben nog een andere 69 mach 1 aan het overwegen: http://link.marktplaats.nl/m1015186252
om daar dit van te maken (zo is deze dus ook origineel) ik heb nog onderdelen genoeg over...:
[ afbeelding ]
Dus ik heb nog genoeg te doen.
Daarnaast wil ik ook nog een keer een cabrio opknappen maar ik hou het wel bij mustangs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |