abonnement Unibet Coolblue
pi_76227386
En we gaan hier weer verder met onze kuur.

Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)



Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Het Roaccutane topic
Het Roaccutane topic #2
Het Roaccutane topic #3
Het Roaccutane topic #4
Het Roaccutane topic #5
Het Roaccutane topic #6
Het Roaccutane topic #7
Het Roaccutane topic #8
Het Roaccutane topic #9
Het Roaccutane topic #10
Het Roaccutane topic #11
Het Roaccutane topic #12
Het Roaccutane topic #13
Het Roaccutane topic #14
Het Roaccutane topic #15
Het Roaccutane topic #16
Het Roaccutane topic #17
Het Roaccutane topic #18
Het Roaccutane topic #19
Het Roaccutane topic #20
Het Roaccutane topic #21
Het Roaccutane topic #23
Het Roaccutane topic #24
Het Roaccutane topic #25
Het Roaccutane topic #26
Het Roaccutane topic #27
Het Roaccutane topic #28
Het Roaccutane topic #29
Het Roaccutane topic #30


Laatste post van vorig topic was:
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:52 schreef vdHoek het volgende:
Wanneer je bij een droge huid een goede crème smeert (geen zalf of lotion, de eerste is te dik + trekt slecht in en de tweede is niet hydraterend genoeg + maakt je vaak vreselijk glimmend) merk je er helemaal niets van dat het aanwezig is. Ik vind het een beetje overdreven om hier over te klagen gezien elk serieus anti-acne middel in principe uitdroogt, Roaccutane helemaal natuurlijk als je ziet wat voor invloed het heeft op de talgklieren. Het is smeren of stoppen als je van de droge huid af wil.
[..]

eFarma
Ik weet niet hoe je de OP van de voorgaande topics hier ook precies neerknalt dus als een Mod mij daarbij kan helpen, bedankt daarvoor.

[ Bericht 72% gewijzigd door Mylene op 30-12-2009 19:20:30 (OP toegevoegd) ]
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 december 2009 @ 20:01:55 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76234383
Vandaag zaten vier tubetjes Aquaphor bij de post, kwam heel mooi uit
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76240113
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:01 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag zaten vier tubetjes Aquaphor bij de post, kwam heel mooi uit
Nice, ik heb het nu ook wel nodig. Tijdens het skien een jongedame leren kennen waar ik redelijk veel mee heb gezoend dus mijn hoeken van mn lippen zijn opengescheurd. Dus aquaphor kan ik nu goed gebruiken. Ik ga het ook direct bestellen als ik weer in Nederland ben, toch handig om het in huis te hebben.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 december 2009 @ 22:01:28 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76240364
Lichte hoofdpijn al de hele dag, hoop dat dat niet blijvend is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76243334
Nou ik ga overmorgen beginnen heb de pillen hier al 4 weken liggen maar wou even wachten tot na oud & nieuw.
Morgenavond even flink doorhalen en dan een half jaar niks meer drinken
Naja ben zo meteen wel eindelijk af van die tyfus puisten als het goed is
pi_76249309
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:01 schreef DiRoma het volgende:
Nou ik ga overmorgen beginnen heb de pillen hier al 4 weken liggen maar wou even wachten tot na oud & nieuw.
Morgenavond even flink doorhalen en dan een half jaar niks meer drinken
Naja ben zo meteen wel eindelijk af van die tyfus puisten als het goed is
Ik drink nog tijdens mijn kuur. Kheb afgesproken met mn derma dat zodra mn waardes te gek worden ik dan moet stoppen met alcohol, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd dus ik drink lekker door
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 december 2009 @ 08:45:25 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76252934
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:01 schreef DiRoma het volgende:
Nou ik ga overmorgen beginnen heb de pillen hier al 4 weken liggen maar wou even wachten tot na oud & nieuw.
Morgenavond even flink doorhalen en dan een half jaar niks meer drinken
Naja ben zo meteen wel eindelijk af van die tyfus puisten als het goed is
Dan zou ik steeds weer een nieuwe reden hebben om het uit te stellen... Dus ik ben gewoon begonnen en drink in elk geval niet meer wat ik normaal zou drinken, zo af en toe eens een tijdje een stuk minder drinken is ook helemaal zo slecht nog niet De laatste keer dat ik dat gedaan heb, is ook alweer vijf jaar geleden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76265434
Nou ik ben nu dus 3 maanden bezig. De ROA doet gewoon heel goed zijn werk en waar ik eerst veel last had van allerlei kleine en grotere puisten in mijn gezicht en borst komen die er nog maar weinig door. Het is goed glad in mijn gezicht.

Waar ik me wel heel erg aan stoor is dat als er nu nog iets op komt zetten het veeeeel groter is dan voor mijn kuur. Heb nu een grote puist op mijn wang gehad waar ik normaal echt nooit iets had. Die is echt megagroot geworden en dat is nu aan het genezen met een korst erop en dit duurt zo lang!! Ook op mijn borst heb ik nu ineens weer een onderhuidse ontsteking die ik al lang niet meer heb gehad. Het lijkt erop dat ik even een terugval heb.

Wens iedereen een goei nieuwjaar! haleejkes
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_76266250
tvp'tje
Ik krijg nog geld van je.
pi_76267985
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:20 schreef Rnie het volgende:
tvp'tje
wat tvp´tje.. ik meld alleen mijn voortgang Sir.... zoals velen hier doen vriend.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_76308551
Lees nog even mee..
pi_76312500
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:02 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

wat tvp´tje.. ik meld alleen mijn voortgang Sir.... zoals velen hier doen vriend.
Wat een bullshit. wie ben jij om te bepalen waar ik een tvp plaats?
Ik krijg nog geld van je.
pi_76312609
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:59 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Lees nog even mee..
Pas op Extreme...zometeen krijg je GeordyPride nog op je dak!
Ik krijg nog geld van je.
pi_76337464
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:28 schreef Rnie het volgende:

[..]

Pas op Extreme...zometeen krijg je GeordyPride nog op je dak!
Beetje confrontatie zoeken met Rnie, en dat is gelukt. Goei visweer verekte Mongol. Zal dadelijk die rooie uit Gestel is op je af sturen daar maakte de kachel nie mee aan!

Al zijn jouw posts in dit topic vaak ook niet van denderend nieuwswaardig niveau, dat daargelaten.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_76339687
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:06 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

Beetje confrontatie zoeken met Rnie, en dat is gelukt. Goei visweer verekte Mongol. Zal dadelijk die rooie uit Gestel is op je af sturen daar maakte de kachel nie mee aan!

Al zijn jouw posts in dit topic vaak ook niet van denderend nieuwswaardig niveau, dat daargelaten.
Vanwaar New Kids in een topic over Roaccutane quoten? Behoorlijk nieuwswaardig 'vriend'...
Ga niet mijn tvp'tje belachelijk maken terwijl je zelf geen 'nieuwswaardige' rotzooi verkoopt.

Ik krijg nog geld van je.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 januari 2010 @ 22:26:31 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76340249
Zeg... zullen we het gewoon over Roa hebben hier, onzin is elders op FOK! genoeg te vinden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:33:52 #17
279894 winka
There is no place like home..
pi_76340536
Heb een aantal jaar geleden ook gepost in dit topic (onder een andere username) omdat ik dus ook dit spul slikte. Had al jaren last van ernstige huidproblemen.

Dit paardenmiddel heeft op zich goed geholpen Maar ik ben er wel achter gekomen dat bij mij alles weggaat als ik gezond eet. Dus zo weinig mogelijk suikers e.d. en geen vlees.
Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt omdat ik er klaar mee was. Wilde namelijk ook zwanger worden En ik had ook last van bijwerkingen, enorme jeuk op mijn rug. Dit heb ik nog jaren gehad, alleen heet water hielp er tegen

Maar goed, heb er geen spijt ven gehad, want een slechte huid is gewoon waardeloos..
pi_76341158
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:26 schreef Sjeen het volgende:
Zeg... zullen we het gewoon over Roa hebben hier, onzin is elders op FOK! genoeg te vinden...
Laat ik maar verstandig wezen inderdaad
Ik krijg nog geld van je.
pi_76369574
Lees al een tijdje mee, maar is mijn eerste keer dat ik hier post.
Zit nu denk ik ongeveer 2,5 maand aan de Roa. Eerst 4 weken 30mg per dag en na 4 weken 40mg. Het gaat alleen niet zo snel/ goed als ik had gehoopt. Heb nog steeds behoorlijke last van ontstekingen.

Heb Roa zelf via mijn huisarts voorgeschreven gekregen. Hij vertelde dat de maximale dosis van het medicijn 40mg per dag is en dat voor een periode van max. 6 maand. Vrij apart, want als ik hier zo lees zijn er mensen met een hogere dosis en voor een langere periode. Ook kom ik hierdoor slechts op 90mg/kg ipv 120. Zal binnenkort dus maar weer eens een afspraak maken en dan informeren naar (doorverwijzing naar) een dermatoloog.
  Licht Ontvlambaar zondag 3 januari 2010 @ 21:51:33 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76377382
Voor zover ik gelezen heb, mag je max 1mg per kilo lichaamsgewicht per dag innemen, kan me niet voorstellen dat jij maar 40 kilo weegt?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76387494
De wondere wereld van huisartsen en dermatologen, elk met zijn of haar eigen onzin. In de regel is het gebruikelijk 0.5 tot 1 mg/kg te doseren. Wat Sjeen zegt klopt dan ook: 1mg/kg is bijna altijd de echte max.

Ik zou bij Roa niet al te fixeren op de eerste maanden. Blijf het rustig gebruiken en het resultaat komt vanzelf. Ik zie vaak genoeg foto's waarbij het gezicht pas tegen het einde van de kuur echt acne-vrij werd.

Hamer bij je huisarts op die 120mg/kg die in de bijsluiter staat.
pi_76391451
Nee ik weeg toch echt rond de 75 kilo
In het begin dacht ik ook, ik zie het eerst wel even aan. Misschien is die 40mg voor 6maand wel genoeg. Maar nu ik zo goed als op de helft ben begin ik toch wat te twijfelen. Vooral omdat ik de laatste 1,5 maand niet of nauwelijks vooruitgang zie. Na de heftige outbreak toen ik begon werd het aardig wat beter. Maar sindsdien lijkt er dus weinig meer te gebeuren en blijft de acne op hetzelfde "niveau".
pi_76432784
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef duv3l het volgende:
Nee ik weeg toch echt rond de 75 kilo
In het begin dacht ik ook, ik zie het eerst wel even aan. Misschien is die 40mg voor 6maand wel genoeg. Maar nu ik zo goed als op de helft ben begin ik toch wat te twijfelen. Vooral omdat ik de laatste 1,5 maand niet of nauwelijks vooruitgang zie. Na de heftige outbreak toen ik begon werd het aardig wat beter. Maar sindsdien lijkt er dus weinig meer te gebeuren en blijft de acne op hetzelfde "niveau".
Had ik ook. Paar weken nadat ik gestopt was ging mijn huid opeens weer vooruit. Ben nu iets meer dan 2,5 maar gestopt.

Sinds een paar weken komt er toch weer wat acne bij, maar zijn hele kleine puistjes eigenlijk. Dus het is zeker afgenomen door de kuur. Ik had 3 maanden lang 2*10mg per dag. Toch binnenkort weer even naar de huisarts om te kijken wat we daar nog aan kunnen doen. Maar goed, het heeft toch effect gehad.
pi_76436114
Hey een gelukkig nieuwjaar allemaal nog! Hopelijk is iedereen zijn acne kwijt dit jaar. Ik heb een vraag ik ben namelijk deze zomer midden augustus gestopt met Roaccutane na hoeveel maanden kan ik iets aan mijn littekens doen? Wat zijn de mogelijkheden qua litteken-behandelingen?
pi_76439301
Hoi.

Ik lees hier goede verhalen over Aquaphor, maar zoals ook al bij anderen is gebleken reageert de blogger van Roaccutanekuur.nl niet meer op e-mails.

Wie weet waar Aquaphor voor een redelijke prijs te bestellen is? Via sites als drugstore.com kom ik uit op een totaalbedrag incl. verzendkosten van meer dan ¤ 20,-, terwijl de tube zelf slechts 3 - 4 euro kost.

p.s. ik gebruik nu wel al effaclar h, maar ik ga er vanuit dat Aquaphor geen identiek product is?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kalkbrenner op 05-01-2010 15:33:29 ]
pi_76440679
Wat vreemd dat ze niet reageert. Ik heb een paar weken geleden nog bij haar besteld.
pi_76441222
Zeer vreemd inderdaad, Marjenda was bijzonder snel toen ik haar een week geleden nog mailde en de bestelling was ook rap binnen.
pi_76441531
Heb haar zojuist nogmaals gemaild.
pi_76442361
En alweer een mail terug, erg vlotte reactie.
Er zal met de vorige mail dus ergens iets fout zijn gegaan. Het is geregeld
pi_76444928
Bleh, ik kan maar niet wennen aan die oogdruppels

Trouwens jullie gebruiken allemaal aquaphor voor de lippen toch? Ik gebruik dat niet, maar mn derma heeft wel aan andere hele goede lippenbescherming gegeven. Het heet lanoline vaseline glycerine (bizarre naam ja ) en je kan het krijgen bij de apotheek en het wordt vergoed door je zorgverzekering In het begin stond ik er nogal sceptisch tegen maar bij mij doet het wonderen. Alle wondjes en pijnlijke plekjes zijn na een dag verdwenen. Dus is iemand met dit middeltje bekend?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2010 @ 19:00:58 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76448958
Ik ken lanoline wel, veel gebruikt tijdens borstvoedingsperiode, helpt geweldig tegen tepelkloofjes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76455541
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:20 schreef dreamzk het volgende:
Bleh, ik kan maar niet wennen aan die oogdruppels

Trouwens jullie gebruiken allemaal aquaphor voor de lippen toch? Ik gebruik dat niet, maar mn derma heeft wel aan andere hele goede lippenbescherming gegeven. Het heet lanoline vaseline glycerine (bizarre naam ja ) en je kan het krijgen bij de apotheek en het wordt vergoed door je zorgverzekering In het begin stond ik er nogal sceptisch tegen maar bij mij doet het wonderen. Alle wondjes en pijnlijke plekjes zijn na een dag verdwenen. Dus is iemand met dit middeltje bekend?
Ik dacht dat aquaphor voor de gezichtshuid gebruikt word..
pi_76462791
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik ken lanoline wel, veel gebruikt tijdens borstvoedingsperiode, helpt geweldig tegen tepelkloofjes
Tepelkloofjes, mondkloofjes, its all the same. Werkt iig heel goed
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76497278
Gebruik nu dik een maand roa maar ik begin nu wel een beetje jeuk te krijgen over m'n hele lichaam. Verder is er niks te zien aan de huid behalve dat ie iets droger is. Weet iemand wat ik tegen de jeuk kan doen?
pi_76515442
Rond de 2 maanden bezig...heb 2 break out's gehad maar is nu langzaam aan het wegtrekken...
Begin Feb. moet ik weer bloed prikken...niet zo fijn
Ik krijg nog geld van je.
pi_76515854
Ik moet nog 3 dagen en dan ben ik er vanaf.
Nu helemaal vrij van rode plekjes, ontstekingen e.d. , de littekentjes die ik had beginnen ook langzaam weg te trekken.
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 januari 2010 @ 12:33:10 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76518538
Nice Butterfly! Hoe lang ben je bezig geweest? En hoeveel heb je in totaal binnengekregen?

Ik ben nu 10 dagen onderweg, nog niet echt last ergens van. Maar goed, ik zit ook nog maar op 30mg per dag. Eind januari weer terug naar dermatoloog
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:34:58 #38
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76518601
Ik lees weer even mee!

Momenteel alleen aan de tretoine en er valt mee te leven.
Succes allemaal.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_76519015
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:33 schreef Sjeen het volgende:
Nice Butterfly! Hoe lang ben je bezig geweest? En hoeveel heb je in totaal binnengekregen?

Ik ben nu 10 dagen onderweg, nog niet echt last ergens van. Maar goed, ik zit ook nog maar op 30mg per dag. Eind januari weer terug naar dermatoloog
In totaal 5 maanden (10 augustus begonnen). Ik had maar een heel lage dosering, ene dag 10mg en de andere dag 20mg enz. wat in totaal op ongeveer 45 mg/kg (ik weeg 53 kg) uitkomt.
Maar ik ben erg tevreden met het resultaat.

Gelukkig heb je nog geen last van bijwerkingen, ik had na een week al droge lippen, een zere rug en last van (erge) vermoeidheid (nu nog steeds, maar hopelijk gaat dat snel weer over).
Succes nog met je kuur. (de rest ook trouwens!)
pi_76521730
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:46 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

In totaal 5 maanden (10 augustus begonnen). Ik had maar een heel lage dosering, ene dag 10mg en de andere dag 20mg enz. wat in totaal op ongeveer 45 mg/kg (ik weeg 53 kg) uitkomt.
Maar ik ben erg tevreden met het resultaat.

Gelukkig heb je nog geen last van bijwerkingen, ik had na een week al droge lippen, een zere rug en last van (erge) vermoeidheid (nu nog steeds, maar hopelijk gaat dat snel weer over).
Succes nog met je kuur. (de rest ook trouwens!)
Zou je pics willen posten van het resultaat?
pi_76522504
Lame camera telefoon. Before pics heb ik niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een paar uur haal ik hem wel weg
pi_76534373
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:27 schreef Butterfly91 het volgende:
Lame camera telefoon. Before pics heb ik niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een paar uur haal ik hem wel weg
Jaa what the fuck. Je huid is serieus prima. Ik zie ook niet echt dat jij ooit last had van acne? Het is ook niet vet ofzo. Mijn huid is een mess vergeleken bij jou. Jij hebt ook helemaal geen littekens oid.

Good for you. Ik zal toch wat andere dingen moeten gaan doen om mijn huid weer normaal te krijgen denk ik. Morgen huisarts bellen.
pi_76538301
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:44 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Jaa what the fuck. Je huid is serieus prima. Ik zie ook niet echt dat jij ooit last had van acne? Het is ook niet vet ofzo. Mijn huid is een mess vergeleken bij jou. Jij hebt ook helemaal geen littekens oid.

Good for you. Ik zal toch wat andere dingen moeten gaan doen om mijn huid weer normaal te krijgen denk ik. Morgen huisarts bellen.
Dankje, maar het is niet altijd zo geweest. Voordat ik aan de Roa zat heb ik doxycycline gehad. Dat werkte goed, maar tijdelijk.
Ik had niet echt last van puistjes, maar van ontstekingen. Dat was echt een ramp, van die grote rode ik werd er helemaal gek van. M'n huid was toen ook wat vetter, nu is het normaal tot lichtelijk droog.
Littekens zijn nu niet meer goed zichtbaar, maar ze zijn/waren er wel. Ben blij dat het zo goed is opgeknapt.

Hopelijk slaat het bij jou uiteindelijk ook aan. Niks is vervelender dan een moeilijke en lelijke huid.
No offense van dat laatste, maar I've been there.
pi_76539491
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:06 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Dankje, maar het is niet altijd zo geweest. Voordat ik aan de Roa zat heb ik doxycycline gehad. Dat werkte goed, maar tijdelijk.
Ik had niet echt last van puistjes, maar van ontstekingen. Dat was echt een ramp, van die grote rode ik werd er helemaal gek van. M'n huid was toen ook wat vetter, nu is het normaal tot lichtelijk droog.
Littekens zijn nu niet meer goed zichtbaar, maar ze zijn/waren er wel. Ben blij dat het zo goed is opgeknapt.

Hopelijk slaat het bij jou uiteindelijk ook aan. Niks is vervelender dan een moeilijke en lelijke huid.
No offense van dat laatste, maar I've been there.
Ik heb 3 maanden geslikt van dit spul. 2*10mg per dag. Helaas komt et weer wat terug, maar in minderen mate.. dat wel. Waar ik me gewoon aan erger zijn vooral de littekens/vette huid door smeren en vlekjes die ik er aan over heb gehouden.

Als ik nou gewoon een egale kleur huid had zonder droge/vette delen zou mijn zelfvertrouwen echt stukken hoger liggen. En dat zou weer leiden tot betere prestaties. Daarom maak ik morgen maar een afspraak met de huisarts... weer.
pi_76540324
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:29 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Ik heb 3 maanden geslikt van dit spul. 2*10mg per dag. Helaas komt et weer wat terug, maar in minderen mate.. dat wel. Waar ik me gewoon aan erger zijn vooral de littekens/vette huid door smeren en vlekjes die ik er aan over heb gehouden.

Als ik nou gewoon een egale kleur huid had zonder droge/vette delen zou mijn zelfvertrouwen echt stukken hoger liggen. En dat zou weer leiden tot betere prestaties. Daarom maak ik morgen maar een afspraak met de huisarts... weer.
Oei dat is vervelend idd.
Ik zou ook naar de huisarts gaan en vragen naar e mogelijkheden van eventuele huidbehandelingen.
Succes iig!
pi_76542981
Hee Sjeen, dan lopen wij gelijk
Zit ook op 30mg/dag en moet ook eind januari naar de derma. Ben nu ook 10 dagen onderweg.
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 januari 2010 @ 23:33:38 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76546059
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:30 schreef michael1980nu het volgende:
Hee Sjeen, dan lopen wij gelijk
Zit ook op 30mg/dag en moet ook eind januari naar de derma. Ben nu ook 10 dagen onderweg.
Leuk! Gaat het goed, geen last van bijwerkingen? Ik heb wel een beetje drogere lippen en gezichtshuid, maar daar valt nog goed tegenop te smeren
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76547038
M'n huid is inderdaad vrij droog, maar nog niet echt last van m'n lippen. Heb wel alvast aquaphor in huis gehaald, want de dosis zal nog wel omhoog gaan Ik moet uiteindelijk 120mg/kg binnenkrijgen.
pi_76547157
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leuk! Gaat het goed, geen last van bijwerkingen? Ik heb wel een beetje drogere lippen en gezichtshuid, maar daar valt nog goed tegenop te smeren
Haha blijven smeren. Ik maakte de groteeee fout door in het begin te denken, oh die bijwerkingen vallen wel mee, ik hoef niet te smeren. Totdat ze in 1x hard in kwamen. Nog steeds loop ik eigenlijk achter met smeren en zou ik eigenlijk 4x per dag moeten smeren om het in te halen, maar door studie lukt dat niet altijd en krijg ik een rode en trekkerige huid.

Merk je al wel verbetering bij je huid?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76547727
Ik heb zeggen en schrijven nog 21 tabletten van 20mg. Dat is voor 10,5 dag en dan zit het erop voor mij! Eindelijk! Ik ben bezig geweest vanaf 7 febr. 2009. Ik heb in totaal 120mg per kg lichaamsgewicht geslikt.
Ik heb het geslikt vanwege Hidradenitis en rosacea. Bijwerkingen in hoofdzaak drogelippen, droge lippen, droge lippen, pijnlijke gewrichten, vermoeidheid en niet kunnen slapen en een lever die protesteert maar geen verhoogde leverwaarden.
Resultaat: Rosacea is weg en de hidradenitis is heel rustig nu.
Waar ik me het meeste op verheug is weer heerlijk een avondje kunnen doorzakken. Nu haak ik al af na 1 glas wijn en dan ook niet meer dan 3 per week.
Ik ben blij dat ik de kuur heb gedaan en ik hoop dat het resultaat blijvend is.

@sjeen: Ook voor de HS?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 08:49:56 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552021
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:01 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Haha blijven smeren. Ik maakte de groteeee fout door in het begin te denken, oh die bijwerkingen vallen wel mee, ik hoef niet te smeren. Totdat ze in 1x hard in kwamen. Nog steeds loop ik eigenlijk achter met smeren en zou ik eigenlijk 4x per dag moeten smeren om het in te halen, maar door studie lukt dat niet altijd en krijg ik een rode en trekkerige huid.

Merk je al wel verbetering bij je huid?
Ik smeer al trouw vanaf dag één En heb op aanraden van hier altijd een tubetje aquaphor in mijn zak zitten. Nu met dat koude weer ook wel fijn trouwens.

Ik merk verbetering, maar dat is niet helemaal eerlijk te beoordelen. Ik heb namelijk altijd de schommeling van mijn cyclus. Rondom menstruatie is het altijd het ergste en ik zit nu net tussen twee in, wanneer het normaal ook 'beter' is.even afwachten hoe het over twee weken is
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:17 schreef botterfly het volgende:
Ik heb zeggen en schrijven nog 21 tabletten van 20mg. Dat is voor 10,5 dag en dan zit het erop voor mij! Eindelijk! Ik ben bezig geweest vanaf 7 febr. 2009. Ik heb in totaal 120mg per kg lichaamsgewicht geslikt.
Ik heb het geslikt vanwege Hidradenitis en rosacea. Bijwerkingen in hoofdzaak drogelippen, droge lippen, droge lippen, pijnlijke gewrichten, vermoeidheid en niet kunnen slapen en een lever die protesteert maar geen verhoogde leverwaarden.
Resultaat: Rosacea is weg en de hidradenitis is heel rustig nu.
Waar ik me het meeste op verheug is weer heerlijk een avondje kunnen doorzakken. Nu haak ik al af na 1 glas wijn en dan ook niet meer dan 3 per week.
Ik ben blij dat ik de kuur heb gedaan en ik hoop dat het resultaat blijvend is.

@sjeen: Ook voor de HS?
Super dat je bijna klaar bent en dat het zo'n goed effect heeft! Ik ben eraan begonnen vanwege acné. Heb echter hiervoor een kuur doxy gehad en merkte daaraan dat HS ook een stuk rustiger werd. Ik hoopte al dat de Roa ook invloed op HS zou hebben

Geen alcohol voor mij op het moment. Ik ken mezelf, één glaasje wijn, daar word ik niet vrolijk van. Dus maar even geheelonthouder, heeft ook meteen een stimulerend effect op mijn poging wat kilo's kwijt te raken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76583101
Er komen nu allerlei ontstekingen op. Op m'n rug en schouders. Fijn!
Maar goed, uiteindelijk wordt het beter
pi_76583432
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:40 schreef michael1980nu het volgende:
Er komen nu allerlei ontstekingen op. Op m'n rug en schouders. Fijn!
Maar goed, uiteindelijk wordt het beter
Even een break outje dus. Ben je net begonnen? Het word namelijk eerst erger en dan beter, dus hoef je je geen zorgen te maken
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76599838
Ik zou vandaag mijn med's halen maar wat bleek...apotheek dicht. Is het erg om een dag geen roa te slikken (20mg per dag)?
Ik krijg nog geld van je.
pi_76604837
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:55 schreef Rnie het volgende:
Ik zou vandaag mijn med's halen maar wat bleek...apotheek dicht. Is het erg om een dag geen roa te slikken (20mg per dag)?
Als het goed is blijft het een week in je bloed zitten dus heel veel zorgen hoef je je niet te maken
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76607052
4 januari bloed laten prikken, gisteren de uitslag gekregen, leverwaardes waren nauwelijks verhoogd en ruim onder het maximum.
Dit terwijl ik tussen 31 december en 3 januari toch een biertje of 40 heb weggewerkt, in combinatie met xtc, cocaïne en amfetamine.. (verder absoluut niet bedoeld om stoer te doen, ik weet het)
Het is een extra constante basis-belasting op de lever, dit moet je in je achterhoofd houden. Alcohol of drugsgebruik icm met roaccutane hoeft dus niet voor problemen te zorgen, zolang je lever de hogere belasting aan kan.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 9 januari 2010 @ 22:07:36 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76614289
Mja, ik heb geen zin om dat risico te lopen... Dan maar een tijdje vrijwel zonder alcohol. Maar goed, ik heb natuurlijk ook nog wel meer personen waarmee ik rekening moet houden naast mezelf.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76616937
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:41 schreef SjoerdZwoerd het volgende:
4 januari bloed laten prikken, gisteren de uitslag gekregen, leverwaardes waren nauwelijks verhoogd en ruim onder het maximum.
Dit terwijl ik tussen 31 december en 3 januari toch een biertje of 40 heb weggewerkt, in combinatie met xtc, cocaïne en amfetamine.. (verder absoluut niet bedoeld om stoer te doen, ik weet het)
Het is een extra constante basis-belasting op de lever, dit moet je in je achterhoofd houden. Alcohol of drugsgebruik icm met roaccutane hoeft dus niet voor problemen te zorgen, zolang je lever de hogere belasting aan kan.
Precies, ik leef nog steeds het goede leven. Mn derma gaf al aan dat ik geen bloed meer hoefde te prikken doordat mn leverwaarden goed waren, maar voor de zekerheid laat ik me toch elke keer prikken.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76618396
Ik heb tot vandaag geen druppel alcohol gedronken sinds ik begonnen ben. Na één wijntje had ik vandaag het gevoel alsof ik de hele fles op had... Voor mij maar gewoon even geen alcohol
pi_76626979
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:12 schreef michael1980nu het volgende:
Ik heb tot vandaag geen druppel alcohol gedronken sinds ik begonnen ben. Na één wijntje had ik vandaag het gevoel alsof ik de hele fles op had... Voor mij maar gewoon even geen alcohol
Ga dan ook bier drinken..
pi_76647723
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:27 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

Goede insteek...
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76649617
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:50 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Goede insteek...
Had per ongeluk op 'quote' geklikt ipv op 'edit'.
pi_76667771
Dag kuurders, wat betreft de alcohol is het natuurlijk helemaal je eigen keuze. Ik ben sinds half september aan de ROA en bij mijn laatste bloedcontrole is 1 van de twee leverwaarden wat omhoog geschoten. Maximum is 40 geloof ik, en die was ongeveer 70 geworden. Was niet ernstig aldus mijn derma maar wel reden om te stoppen met alcohol nuttigen. Ik slik 60mg per dag en dat was volgens hem ook al voldoende belastend voor de lever. Ik tik op zaterdag normaal ook nogal de nodige pinten weg die dus nu even in de ijskast gezet kunnen worden.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_76731817
Ben nu vier maanden bezig met 20 mg en alles is vrijwel weg, op hier en daar wat lichtrode vlekje vlekjes en onderhuidse bobbeltjes na. Bijwerkingen zijn nog steeds normaal: droge lippen, brandende ogen en schilferende huid, maar te onderhouden.

In het begin dronk ik steevast niks, nu durf ik op een feestje wel 6 glazen wijn te drinken. Dermatoloog zijn dat dit ook kon ivm de bloedtesten, als ik de volgende dag maar niets drink. Ik heb echt het idee dat ik mijn vrijheid terug heb, hoe raar dat ook mag klinken. Wat is het toch kut, die acne.
pi_76736023
Ik heb 20januari pas weer een afspraak bij mijn derma, en ik heb nu nog maar 1 pil, ik had haar gebeld maar ze wou geen pillen geven voordat ze me weer gezien had
Roa blijft toch 1 week in je bloed?
dus als ik vrijdag mijn laatste pil neem, gaat het nooit voor de 20e uit m'n bloed?
pi_76738339
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:22 schreef mfkz het volgende:
Ik heb 20januari pas weer een afspraak bij mijn derma, en ik heb nu nog maar 1 pil, ik had haar gebeld maar ze wou geen pillen geven voordat ze me weer gezien had
Roa blijft toch 1 week in je bloed?
dus als ik vrijdag mijn laatste pil neem, gaat het nooit voor de 20e uit m'n bloed?
Of je belt je derma even voor wat exra pilletjes?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76774619
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:08 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Of je belt je derma even voor wat exra pilletjes?
Kan je niet lezen?

Ik heb nog een vraagje voor degene die al klaar zijn met de kuur. Ik vroeg me af of jullie last hadden van droge ogen en of dit ook weg is gegaan nadat de kuur klaar was? Ik heb namelijk redelijk last van mijn ogen, maar lees nu op het internet allemaal horror verhalen over blijvende droge ogen

Weet dat er een topic is over Na de roaccutane kuur maar kan hem niet vinden.
pi_76775525
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:29 schreef belendel het volgende:

[..]

Kan je niet lezen?

Ik heb nog een vraagje voor degene die al klaar zijn met de kuur. Ik vroeg me af of jullie last hadden van droge ogen en of dit ook weg is gegaan nadat de kuur klaar was? Ik heb namelijk redelijk last van mijn ogen, maar lees nu op het internet allemaal horror verhalen over blijvende droge ogen

Weet dat er een topic is over Na de roaccutane kuur maar kan hem niet vinden.
Hehe scherp van me
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 januari 2010 @ 20:58:37 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76778680
Mijn apotheek krijgt de 10mg niet geleverd... Ze hadden nog een strip voor me ergens vandaan gehaald, maar die is nu ook bijna op. Ze gingen nu kijken om het via een andere leverancier te krijgen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76786646
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:58 schreef Sjeen het volgende:
Mijn apotheek krijgt de 10mg niet geleverd... Ze hadden nog een strip voor me ergens vandaan gehaald, maar die is nu ook bijna op. Ze gingen nu kijken om het via een andere leverancier te krijgen.
Kan toch ook gewoon 20mg om de dag?
pi_76788092
Ik heb gewoon anderhalve week moeten wachten op de 10mg. Tijd voor een andere apotheek!
pi_76788631
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:29 schreef belendel het volgende:

[..]

KNIP

Weet dat er een topic is over Na de roaccutane kuur maar kan hem niet vinden.
Na de Roaccutanekuur
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 08:51:27 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76796176
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef belendel het volgende:

[..]

Kan toch ook gewoon 20mg om de dag?
Kan ook, maar dan zullen ze me die wel extra moeten leveren. En die oplossing laat ik van hen komen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76798962
Ik probeerde op drogisterij.net mijn o-zo geliefde Cetaphil-crème te bestellen maar tot mijn grote verbazing is het niet meer verkrijgbaar. Oh dear!! Waar bestellen jullie dit? Ik kan nl echt niet zonder

En nog een vraagje: mijn hoofdhuid begint inmiddels uit te drogen en dat zorgt voor schilfertjes in m'n haar - erg lelijk vind ik (al zien anderen het amper en zal ik het wel veel groter maken dan het is ). Anyway, ik heb anti-roosshampoos geprobeerd maar zonder resultaat. Iemand De Gouden Tip?
pi_76808955
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:51 schreef SterreMarit het volgende:
Ik probeerde op drogisterij.net mijn o-zo geliefde Cetaphil-crème te bestellen maar tot mijn grote verbazing is het niet meer verkrijgbaar. Oh dear!! Waar bestellen jullie dit? Ik kan nl echt niet zonder
Bij de apotheek hebben ze het misschien op voorraad, zo niet dan kunnen ze het voor je bestellen.
pi_76812701
Ik gebruik al een hele tijd ROA maar nu begin ik dus echt te merken dat ik meer moedervlekken krijg op mijn hele lichaam. Ik had er eerst 3 op mijn gezicht en nu heb ik er ongeveer 10. Zijn er meer mensen die dit hebben??
hoi
pi_76839135
Volgens mij is dat geen gewone bijwerking, misschien aan je dermatoloog vragen?
pi_76839155
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef jg888 het volgende:
Ik gebruik al een hele tijd ROA maar nu begin ik dus echt te merken dat ik meer moedervlekken krijg op mijn hele lichaam. Ik had er eerst 3 op mijn gezicht en nu heb ik er ongeveer 10. Zijn er meer mensen die dit hebben??
Nee heb ik geen last van, net ook even opgezocht in die brochure die ik bij de ROA kreeg, staat niks over die bijwerking. Volgende keer maar even navragen aan je derma zoals de persoon hier boven schreef.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76842510
Zal blij zijn als ik van deze troep af ben. Net een Chemo-kuur Jonge
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_76842727
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef GeordyPride het volgende:
Zal blij zijn als ik van deze troep af ben. Net een Chemo-kuur Jonge
Chemo is wel wat zwaarder zo ver als ik weet...
pi_76843037
Ik gebruik nu al zo'n half jaar roaccutane.

Int begin had echt echt droge ogen en droge lippen, maar het werkte wel.
Nu de laatste tijd ben ik zo stijf als een plank. Zelf voetbal ik en heb ik nooit last van blessures gehad. Maar toevallig het laatste half jaar heb ik altijd wel ergens last van. Eerst een poos van me lies, toen van me hiel en soms ook nog van me knie. Ook als ik net gesport heb en ik ga ff zitten kom ik bijna niet meer mn stoel uit, zo stijf ben ik. Voorheen had ik daar nooit last van (ff voor de duidelijkheid)

Nu wil ik graag weten of andere mensen hier ook last van hebben gehad? Want ik denk dus dat die blessures door de roaccutane komen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik hoop het wel, want ik moet nog een maandje, dus kan ik daarna weer lekker voetballen!
pi_76843490
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:54 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Chemo is wel wat zwaarder zo ver als ik weet...
Snap ik. Niet te letterlijk nemen,..

NigeldeJong ik voetbal ook en daarnaast doe ik aan hardlopen. Ik merk ook dat ik zo stijf en traag ben als dikke stront bergop. Veel meer dan voor de kuur, dit wordt ook door veel mensen gezegd in deze en eerdere topics.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_76845340
aha oke dan bedankt! Had geen zin om al die eerdere topics te lezen!

Maar dan weet ik dat, maar krijg jij dan ook sneller last van blessures of is het bij jou vooral stijfheid?
pi_76845598
Blessures heb ik niet *klopt af* maar meer last van stijve spieren en pijnlijke gewrichten. Maar ja, de competitie ligt hier al een week of 5 stil dus dat komt me niet verkeerd uit. Die pens die ik er van krijg wel haha
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_76845850
aha oke dan, naja ik moet nog een maandje en is het hopenlijk over,

haha ja hier (zeeland) is het ook niet veel soeps, beetje in de zaal trainen enzo, wordt je ook lekker stijf van;)
pi_76863936
quote:
Ik gebruik nu al zo'n half jaar roaccutane.

Int begin had echt echt droge ogen en droge lippen, maar het werkte wel.
Nu de laatste tijd ben ik zo stijf als een plank. Zelf voetbal ik en heb ik nooit last van blessures gehad. Maar toevallig het laatste half jaar heb ik altijd wel ergens last van. Eerst een poos van me lies, toen van me hiel en soms ook nog van me knie. Ook als ik net gesport heb en ik ga ff zitten kom ik bijna niet meer mn stoel uit, zo stijf ben ik. Voorheen had ik daar nooit last van (ff voor de duidelijkheid)
Ik ken dit dus ook heel erg!
quote:
Nu wil ik graag weten of andere mensen hier ook last van hebben gehad? Want ik denk dus dat die blessures door de roaccutane komen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik hoop het wel, want ik moet nog een maandje, dus kan ik daarna weer lekker voetballen!
Ik denk dat doordat je stijver bent je meer bevattelijk bent voor blessures. Je bent gewoon minder flexibel!


Ik ben dus bij mijn derma geweest
Hij is niet helemaal tevreden en ik zit nu dus op een onderhoudsdosis van 10MG.
Ik had zo gehoopt dat deze laatste tabletten ook echt mijn laatste zouden zijn.
Ik kan wel janken!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_76883440
Nou ben nu 4 maanden onderweg

2 maanden 20mg p/d
2 maanden 40mg p/d

En nu ga ik voor 60mg p/d het resultaat is er nog lang niet naar mijn weten, puisten heb ik altijd weinig last van gehad meer van rode plekken rond mijn neus. Puisten komen niet echt meer maar me huid is best wel rood, smeer er ook al regelmatig beetje foundation op (ja ik ben jongen), omdat het anders toch wel erg rood is en me er onzekerder door voel.

Alleen ik heb laatste tijd zo droge huid vooral na het scheren zie je ook van die witte plekken.. Nu heb ik gelezen dat Roc Dermatologic Calmance erg goed helpt tegen een irriteerde en droge huid iemand hier ervaring mee?
pi_76886585
Doxycycline slikken, is een antibiotica. Je merkt per dag verbetering en bij mij na een kuur van 7 dagen een zuivere huid. (moet ik zeggen dat ik het ook in lichte mate had)
pi_76886918
Tip, neem doxycycline niet te lang. Ik heb het een paar maanden gehad en ik heb er lange tijd nadat ik gestopt was (maandje of 6) nog last van gehad (enorme buikpijn).
M'n huid was goed opgeknapt tijdens en na die kuur, alleen de bijwerkingen waren het me echt niet waard.
pi_76900707
Ik heb ook buijpijn gehad van doxycycline.

Moet zeggen dat ik nu wel begin te merken dat ik roaccutane gebruik. Ben echt doodmoe, heb hoofdpijn en last van m'n benen en rug. Maar goed, even afzien maar!
  zondag 17 januari 2010 @ 18:52:13 #91
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_76933102
Gebruik het nu één week. (nog) Nergens last van. Gebruik 30mg per dag en een vriend van mij had het ook voor 6 maanden gedaan 30mg per dag. Hij had alleen last van droge lippen en zijn onderrug en knie. Maar niet heel erg, hij kon nog 4x per week sporten.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_76933155
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:52 schreef Smoofie het volgende:
Gebruik het nu één week. (nog) Nergens last van. Gebruik 30mg per dag en een vriend van mij had het ook voor 6 maanden gedaan 30mg per dag. Hij had alleen last van droge lippen en zijn onderrug en knie. Maar niet heel erg, hij kon nog 4x per week sporten.
Na een week had ik ook nog nergens last van. Pas vanaf de 3de week begonnen mijn lippen echt te scheuren enzo. Nu na 2,5 maand zijn mijn lippen minder droog. Dati s wel vreemd eigenlijk
Ik krijg nog geld van je.
pi_76936995
Pff enige waar ik echt heel erg last van heb is die droge ogen. Erg vervelend en dat oogdruppelen blijf ik niet prettig vinden. Gelukkig ben ik al over de helft dus nog eventjes doorbijten en dan ben ik (hopelijk) klaar
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  Licht Ontvlambaar zondag 17 januari 2010 @ 22:19:45 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76943120
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:41 schreef ViolaFold het volgende:
Doxycycline slikken, is een antibiotica. Je merkt per dag verbetering en bij mij na een kuur van 7 dagen een zuivere huid. (moet ik zeggen dat ik het ook in lichte mate had)
Ik heb 6 maanden doxy geslikt, zonder last van bijwerkingen en een mooi zuivere huid... Zolang als de kuur duurde, daarna kwam het dubbel en dwars weer terug. Ik geloof dat iedereen die aan de roa is, vantevoren al een antibioticakuur gehad heeft.

Heb nu wel een aardig droge huid trouwens, na een dag buiten lopen, dat wel

Komende woensdag bloedprikken en zwangerschapstest. De 27e moet ik terug naar dermatoloog, kijken wat die gaat zeggen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76943627
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb 6 maanden doxy geslikt, zonder last van bijwerkingen en een mooi zuivere huid... Zolang als de kuur duurde, daarna kwam het dubbel en dwars weer terug. Ik geloof dat iedereen die aan de roa is, vantevoren al een antibioticakuur gehad heeft.

Heb nu wel een aardig droge huid trouwens, na een dag buiten lopen, dat wel

Komende woensdag bloedprikken en zwangerschapstest. De 27e moet ik terug naar dermatoloog, kijken wat die gaat zeggen.
Zwanger
Oeps sorry! Wij maakten er hier altijd een geintje van! Belde het ziekenhuis: helaas mevrouw negatief!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 januari 2010 @ 08:42:53 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76954072
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:28 schreef botterfly het volgende:

[..]

Zwanger
Oeps sorry! Wij maakten er hier altijd een geintje van! Belde het ziekenhuis: helaas mevrouw negatief!
Zo heb ik iedereen ook voor de gek gehouden Gewoon vertellen dat je een maand of negen geen alcohol mag, gegarandeerd succes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 18 januari 2010 @ 09:34:06 #97
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_76955012
Uhm mijn dermatoloog gaf als advies meteen met ROA te beginnen en de antibiotica over te slaan , want dan komt het toch weer terug als je ermee stopt. Kun je eigenlijk ROA én Doxycycline tegelijk nemen? ROA voor het langdurige effect en doxy voor een week of twee om je huidige acne te bestrijden:P?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Licht Ontvlambaar maandag 18 januari 2010 @ 09:38:39 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76955129
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:34 schreef Smoofie het volgende:
Uhm mijn dermatoloog gaf als advies meteen met ROA te beginnen en de antibiotica over te slaan , want dan komt het toch weer terug als je ermee stopt. Kun je eigenlijk ROA én Doxycycline tegelijk nemen? ROA voor het langdurige effect en doxy voor een week of twee om je huidige acne te bestrijden:P?
Nope:
quote:
Gebruik Roaccutane niet:

  • wanneer u een vrouw bent in de vruchtbare leeftijd en dus zwanger zou kunnen zijn of worden omdat Roaccutane misvormingen bij het ongeboren kind kan veroorzaken. Als u samen met de dokter de mogelijke risico's hebt besproken en toch besluit Roaccutane te gebruiken, moet u voldoen aan een aantal STRIKTE voorwaarden (zie bij Zwangerschap).
  • wanneer u borstvoeding geeft.
  • wanneer u overgevoelig bent voor de werkzame stof of een van de hulpstoffen. Roaccutane bevat arachidis-olie (pinda-olie) en soja-olie. Gebruik dit geneesmiddel niet wanneer u overgevoelig bent voor pinda's of soja.
  • wanneer uw lever niet goed werkt.
  • wanneer u onlangs veel vitamine A hebt gebruikt of nog gebruikt, dat wil zeggen meer dan wat normaal met het voedsel wordt ingenomen.
  • wanneer u een antibioticum behorend tot de groep van de tetracyclinen gebruikt.
  • wanneer u teveel vetten en/of cholesterol in uw bloed hebt.
  • You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_76957914
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 09:34 schreef Smoofie het volgende:
    Uhm mijn dermatoloog gaf als advies meteen met ROA te beginnen en de antibiotica over te slaan , want dan komt het toch weer terug als je ermee stopt. Kun je eigenlijk ROA én Doxycycline tegelijk nemen? ROA voor het langdurige effect en doxy voor een week of twee om je huidige acne te bestrijden:P?
    Wel tof van je derma dat ie het zo argumenteerd.
    pi_76985026
    Hallo allemaal

    Ik gebruik sinds ongeveer 2 maanden Isotretinoïne (de nepperd van roaccutane dus) en ik moet zeggen, na een week kreeg ik al van iedereen complimenten over mijn huid Er zijn dagen dat het bijna helemaal weg is (op de rode vlekjes na). Zelfs de zwarte puntjes die ik overal in mijn poriën had zitten op mjin neus en kin zijn allemaal weg, maar zoals bekend gaat het met up en downs. Zo heb ik nu weer 2 gigantische ontstekingen op mijn kin, maar mijn huid ziet er nog altijd beter uit dan toen ik minocycline, diffirin gel en inderm gebruikte.

    Misschien handig om te vermelden, de eerste anderhalve maand slikte ik 20 mg en nu 40 mg per dag. Ik moet zeggen dat ik alleen de eerste anderhalve week van de kuur echt extreem last had van bijwerkingen. Spontane bloedneuzen, kapotte lippen, gigantisch schilferende huid, last van mijn knieën en ellebogen, maar dat verdween allemaal of werd veel minder. Nu ik sinds kort die dosisverhoging kreeg heb ik alleen maar last eigenlijk van mijn lippen en een erg droge gezichtshuid, maar daar heb ik vaseline en cetaphil voor.

    Ondanks dat ik toch 3 keer flink teveel had gedronken tijdens de eerste anderhalve maand, was de bloedtest toch goed en was mijn cholestorol zelfs (gezond) aan de lage kant. Maar omdat ik toch geen risico wil nemen zijn mijn dermatologe en ik het er over eens dat ik voor de carnaval (daar leef ik voor, dus dat ga ik ècht niet missen of alcoholvrij doorbrengen) een week van tevoren tijdelijk stop met de roaccutane. Waarna ik na de carnaval weer direct verder ga met de kuur. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of iemand hier ervaring heeft met het tijdelijk stopzetten van de kuur en wat de gevolgen daarvan (kunnen) zijn?

    Mvg, iemand die heel erg blij is met roaccutane
      maandag 18 januari 2010 @ 22:27:02 #101
    287899 Smoofie
    Duikeendje? Duikeendje!!
    pi_76989197
    Trouwens ik hoor veel mensen over rode plekjes enz. Als tip kan ik vichy normaderm wel adviseren, ook tijdens de kuur. Werkt (bij mij) goed.
    AFCA
    Qui audet adipiscitur
    pi_76989327
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 21:15 schreef mestreech91 het volgende:
    Hallo allemaal

    Ik gebruik sinds ongeveer 2 maanden Isotretinoïne (de nepperd van roaccutane dus) en ik moet zeggen, na een week kreeg ik al van iedereen complimenten over mijn huid Er zijn dagen dat het bijna helemaal weg is (op de rode vlekjes na). Zelfs de zwarte puntjes die ik overal in mijn poriën had zitten op mjin neus en kin zijn allemaal weg, maar zoals bekend gaat het met up en downs. Zo heb ik nu weer 2 gigantische ontstekingen op mijn kin, maar mijn huid ziet er nog altijd beter uit dan toen ik minocycline, diffirin gel en inderm gebruikte.

    Misschien handig om te vermelden, de eerste anderhalve maand slikte ik 20 mg en nu 40 mg per dag. Ik moet zeggen dat ik alleen de eerste anderhalve week van de kuur echt extreem last had van bijwerkingen. Spontane bloedneuzen, kapotte lippen, gigantisch schilferende huid, last van mijn knieën en ellebogen, maar dat verdween allemaal of werd veel minder. Nu ik sinds kort die dosisverhoging kreeg heb ik alleen maar last eigenlijk van mijn lippen en een erg droge gezichtshuid, maar daar heb ik vaseline en cetaphil voor.

    Ondanks dat ik toch 3 keer flink teveel had gedronken tijdens de eerste anderhalve maand, was de bloedtest toch goed en was mijn cholestorol zelfs (gezond) aan de lage kant. Maar omdat ik toch geen risico wil nemen zijn mijn dermatologe en ik het er over eens dat ik voor de carnaval (daar leef ik voor, dus dat ga ik ècht niet missen of alcoholvrij doorbrengen) een week van tevoren tijdelijk stop met de roaccutane. Waarna ik na de carnaval weer direct verder ga met de kuur. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of iemand hier ervaring heeft met het tijdelijk stopzetten van de kuur en wat de gevolgen daarvan (kunnen) zijn?

    Mvg, iemand die heel erg blij is met roaccutane
    Waarom zou je het in godsnaam tijdelijk stoppen? Alsof het slecht is om te drinken terwijl je het gebruikt. En als je dan toch stopt voor carnaval, houd je zelf dan niet voor de gek om 1 week van te voren te stoppen. Doe het dan gelijk een paar maand. Want dat spul blijft echt nog wel ff in je bloed zitten. Daarnaast, waarom zou je het risico nemen om een terugval te krijgen?

    Je wordt alleen eerder zat van alcohol, je gaat er niet dood aan. Dus ik zeg.. Gewoon door gaan met roa en ook gewoon drinken.
    pi_77008922
    Thnqs voor alle reacties!

    Nog een vraagje voor alle mensen die klaar zijn met roaccutane (of moet ik dan zijn bij Na de roaccutanekuur): Hebben jullie na het stoppen met de kuur nog steeds last van stijfheid? Of is dat 'meteen' weg?
    pi_77011343
    Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Sporten is een ramp op het moment.
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_77013930
    Volgens mij heeft het geholpen dat ik hier een tijdje geleden heb geklaagd dat het niet goed ging!
    Sinds zo'n 2 weken gaat het echt een stuk beter (Zit nu iets over de 3 maand van de kuur). Wel merk ik ook meer van de bijwerkingen. Had tot nu toe alleen redelijk droge lippen, huid en neus. Maar ik begin nu toch wel sneller m'n rug te voelen. En ik wordt ook sneller rood (/roder) in m'n gezicht als ik het warm heb.
    Maarja, als het zo goed blijft gaan vind ik dit allemaal niet zo erg (en nu maar hopen dat ik niet te vroeg juich ).
    pi_77014612
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:29 schreef niet_toegestaan het volgende:

    [..]

    Waarom zou je het in godsnaam tijdelijk stoppen? Alsof het slecht is om te drinken terwijl je het gebruikt. En als je dan toch stopt voor carnaval, houd je zelf dan niet voor de gek om 1 week van te voren te stoppen. Doe het dan gelijk een paar maand. Want dat spul blijft echt nog wel ff in je bloed zitten. Daarnaast, waarom zou je het risico nemen om een terugval te krijgen?

    Je wordt alleen eerder zat van alcohol, je gaat er niet dood aan. Dus ik zeg.. Gewoon door gaan met roa en ook gewoon drinken.
    Ik ga ervan uit dat wat mijn dermatoloog zegt klopt. En zij zei dus dat rde hoeveekheid roa in je bloed binnen een paar dagen al meer dan voor de helft weg is en het daarna gewoon heel erg traag gaat voordat de rest eruit is. Daarbij heb ik liever kans op een terugval dan kans op een leveraandoening, want zelfs zonder roa krijgt mijn lever het erg zwaar te verduren met de carnaval (is toch 3 dagen zo'n 12 uur per dag bezopen zijn )
    pi_77053730
    Ik heb zelf al jaren last van acne. In een ver verleden (5 jaar ongeveer) ben ik al is via de huisarts naar een dermatoloog doorverwezen welke mij allerlei middelen heeft voorgeschreven die totaal geen effect hadden (differin en een antibioticakuur).

    Eergister ben ik weer naar de huisarts gegaan in de hoop Roaccutane voorgeschreven te krijgen. Omdat ze als huisarts mij niet meer kon voorschrijven dan een antibiotica kuur heeft ze me een verwijsbrief voor een dermatoloog meegegeven.

    Mijn vraag : Kent iemand in dit topic toevallig een dermatoloog in de regio amsterdam die niet terughoudend tegenover het gebruik van Roaccutane staat? Ik wil namelijk niet weer zoals een aantal jaar geleden door een hele reeks aan middelen gaan die uiteindelijk niets oplevert. Als ik de ervaringen van anderen lees op verschillende fora zijn er toch een hoop dermatologen die eerst met allerlei andere middelen komen voordat ze roaccutane willen aanbevelen. Ik hoop daarom een dermatoloog te vinden die mij direct dit middel zal voorschrijven.
    pi_77057010
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:51 schreef Arconis het volgende:
    Ik heb zelf al jaren last van acne. In een ver verleden (5 jaar ongeveer) ben ik al is via de huisarts naar een dermatoloog doorverwezen welke mij allerlei middelen heeft voorgeschreven die totaal geen effect hadden (differin en een antibioticakuur).

    Eergister ben ik weer naar de huisarts gegaan in de hoop Roaccutane voorgeschreven te krijgen. Omdat ze als huisarts mij niet meer kon voorschrijven dan een antibiotica kuur heeft ze me een verwijsbrief voor een dermatoloog meegegeven.

    Mijn vraag : Kent iemand in dit topic toevallig een dermatoloog in de regio amsterdam die niet terughoudend tegenover het gebruik van Roaccutane staat? Ik wil namelijk niet weer zoals een aantal jaar geleden door een hele reeks aan middelen gaan die uiteindelijk niets oplevert. Als ik de ervaringen van anderen lees op verschillende fora zijn er toch een hoop dermatologen die eerst met allerlei andere middelen komen voordat ze roaccutane willen aanbevelen. Ik hoop daarom een dermatoloog te vinden die mij direct dit middel zal voorschrijven.
    Je kan toch aangeven dat je al die middeltjes hebt gebruikt en zeggen dat je graag aan de ROA wilt? Mijn derma in Utrecht staat er wel bekend om dat hij snel ROA meegeeft, dus mischien is dat wat voor jou?
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_77067303
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 14:51 schreef Arconis het volgende:
    Mijn vraag : Kent iemand in dit topic toevallig een dermatoloog in de regio amsterdam die niet terughoudend tegenover het gebruik van Roaccutane staat? Ik wil namelijk niet weer zoals een aantal jaar geleden door een hele reeks aan middelen gaan die uiteindelijk niets oplevert. Als ik de ervaringen van anderen lees op verschillende fora zijn er toch een hoop dermatologen die eerst met allerlei andere middelen komen voordat ze roaccutane willen aanbevelen. Ik hoop daarom een dermatoloog te vinden die mij direct dit middel zal voorschrijven.
    Wat ik gewoon gedaan heb is op een vriendelijke manier bijna geëist dat ik roaccutane wilde gebruiken. Ik heb gewoon gezegd dat ik het gehad heb met de acne en al die middeltjes die toch voor geen reet helpen. Daar stemden mijn huisarts en dermatoloog zonder discussie direct mee in Dus gewoon een beetje assertief zijn, maar wel vriendelijk blijven en zorgen dat ze begrip voor je situatie hebben.
      Licht Ontvlambaar woensdag 20 januari 2010 @ 21:23:30 #110
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77070843
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:19 schreef mestreech91 het volgende:

    [..]

    Wat ik gewoon gedaan heb is op een vriendelijke manier bijna geëist dat ik roaccutane wilde gebruiken. Ik heb gewoon gezegd dat ik het gehad heb met de acne en al die middeltjes die toch voor geen reet helpen. Daar stemden mijn huisarts en dermatoloog zonder discussie direct mee in Dus gewoon een beetje assertief zijn, maar wel vriendelijk blijven en zorgen dat ze begrip voor je situatie hebben.
    Zit je ook in azM bij dermatoloog?
    Ik heb ook min of meer aangegeven dat ik het helemaal gehad had ermee en dat ik wel klaar was voor Roa
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77071689
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:23 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    Zit je ook in azM bij dermatoloog?
    Ik heb ook min of meer aangegeven dat ik het helemaal gehad had ermee en dat ik wel klaar was voor Roa
    In het AZM ja, bij zo'n vrouwelijke dermatoloog
      Licht Ontvlambaar woensdag 20 januari 2010 @ 21:48:03 #112
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77072180
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:38 schreef mestreech91 het volgende:

    [..]

    In het AZM ja, bij zo'n vrouwelijke dermatoloog
    Me too
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77079609
    Ik zit in Haarlem bij een dermatoloog en die stelde het bij het eerste consult al voor...
    pi_77089727
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 00:03 schreef michael1980nu het volgende:
    Ik zit in Haarlem bij een dermatoloog en die stelde het bij het eerste consult al voor...
    Toen ik voor het eerst bij derma zat, was het juist zijn suggestie ermee te beginnen. Ik had er nog nooit van gehoord en had ook nog nooit andere middeltjes gebruikt.
    pi_77101285
    Ik in het lucas in Amsterdam. Ik kreeg het ook meteen bij 1e consult.

    Over die stijfheid, ik ben eind oktober/begin november gestopt, na de volledige dosis en heb geen last meer. Niet van stijfheid, niet van andere bijwerkingen. ook niet van puistjes! Tijdens de kuur zat ik op het eind op een vrij hoge dosis (60mg). Daar heb ik wel klachten van gehad. Het viel wel zwaar.

    Ik zie nog wel het restant van jaar heftige acne, derm zei dat ik in april in aanmerking kom voor dermabrasie (als ik dat nog wil), met verwijzing van ziekenhuis. :-) Dit was even mn update en stiekeme afkick tvp
    pi_77130949
    Heeft iemand hier ook de bijwerking veel zweten en snel moe zijn?
      Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 10:02:19 #117
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77130991
    Veel zweten absoluut niet, wel sneller verhit raken inclusief rode wangen En ook wat eerder vermoeid dan normaal, maar gezien meer slapen daar nauwelijks effect op heeft, heb ik besloten me daar maar niks van aan te trekken
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77133924
    Rode oren en rode wangen wel, meer zweten niet. M'n lippen zijn helemaal niet droog meer terwijl ik pas 2 weken geleden gestopt ben.
    Mij dermatoloog begon ook gelijk over ROA, gelukkig maar want ik heb daarvoor een waslijst aan zalfjes en antibiotica geprobeerd.
    pi_77144531
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 10:00 schreef Turalyon het volgende:
    Heeft iemand hier ook de bijwerking veel zweten en snel moe zijn?
    Zweten heb ik geen last van. Ben wel behoorlijk moe en ga dus eerder naar bed dan voorheen. Verder wel last van rode wangen en oren en stijve benen en pijn in m'n rug.
    pi_77147827
    Kan iemand mij een link geven met een plaatje van Cetaphil dat vrij veel mensen hier gebruiken? Ik kan et maandag ophalen en wil wel even weten of ik het goede spul heb.
    pi_77164753
    Ik heb nu 30mg per dag voor de komende 2 maanden. ik had liever 40mg gehad, want nu moet ik nog in de zomer door slikken als ik de 120mg wil halen.
    Maar ik wil nu beginnen met beetje trainen thuis van mijn spieren,
    Is het zo dat je geen nieuwe spiermassa kan aanmaken, of kan het wel maar dan langzamer?
    pi_77177730
    Gebruik nu zo'n 2 maanden 40 mg per dag, moet zeggen dat het spul me qua bijwerkingen nog niks doet. M'n huid is echter een heel stuk verbeterd. Volgende week bloed prikken en naar de dermatoloog, dan ga ik ook mooi beginnen met 60mg per dag.
      Licht Ontvlambaar maandag 25 januari 2010 @ 11:19:00 #124
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77242136
    Hmmm... beetje verrwarrend resultaat bij dermatoloog. Mijn leverwaarden waaren perfect en ik ben niet zwanger Dohhh. Het resultaat van vier weken 30mg per dag is dermate goed dat ik nu de komende 4 weken 20mg mag gaan slikken... En ik hoef naar alle waarschijnlijkheid ook niet de volledige 120mg per kilo lichaamsgewicht te halen. Op zich natuurlijk best fijn, want minder last van bijwerkingen en uiteindelijk waarschijnlijk minder lang bezig met kuur. Maar aan andere kant ook een beetje Gaat dit dan wel effect hebben op de lange duur en zit ik niet volgend jaar weer aan een kuur...

    We zullen het maar afwachten
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77278813
    Beetje een raar verhaal van je dermatoloog. Als de bijwerkingen meevallen dan wordt er in de regel juist meer gedoseerd. De kans is veel en veel kleiner dat je permanent af bent van je acne bij een korte kuur met een lage dosis. De talgklieren zijn amper onder handen genomen en krijgen weer de gelegenheid hun massaproductie op te schroeven.

    Ik vind dat echt weer een geval van mensen aan het lijntje houden. Een beetje net als bij het voorschrijven van antibiotica voor acne dus. Blijf kritisch bij de bezoeken.
      Licht Ontvlambaar dinsdag 26 januari 2010 @ 09:20:50 #126
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77280453
    De bijwerkingen vallen niet mee, het resultaat is goed Ik heb een erg droge huid, heel droge lippen enzo... Maar ik heb nauwelijks een breakout gehad en mijn rug is zo goed als clean. Daarom wordt het iets teruggeschroefd om te kijken hoe het resultaat is dan. Ik ben zeker kritisch, ze wilden in eerste instantie terug naar 10mg, maar nu dus eerst kijken wat vier weken 20mg voor resultaat boekt
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77280838
    -edit: dat is niet de bedoeling, zoek een andere huisarts of laat je doorverwijzen naar een dermatholoog,

    [ Bericht 85% gewijzigd door Mylene op 26-01-2010 10:38:01 ]
    pi_77280875
    Doe je het op eigen houtje? Of wel via de derma?
    pi_77281048
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 09:38 schreef Paul19 het volgende:
    *************
    Zullen we ruilen voor een kuur Prednison?
    Doe normaal man en zoek een andere huisarts.

    Zijn er ook mensen die Tretinoïne hebben gesmeerd voordat ze de overstap naar Roaccutane hebben gemaakt. Ik smeer het echt al enige tijd maar het helpt niet echt. De pukkeltjes zijn vlot weer weg maar ze blijven wel opkomen. Begin het echt zat te worden maar Roaccutane klinkt zo eng omdat ik mijn spieren echt nodig heb voor mijn werk bijvoorbeeld.

    [ Bericht 24% gewijzigd door Mylene op 26-01-2010 10:38:23 (zie boven) ]
    Go hard or go home
    pi_77283328
    Net bij derma geweest. Wat ik dacht dat een droge plek bij mn oog was, is dus blijkbaar exzeem. Dus daarvoor heeft ze nu een cortisone creme voorgeschreven. Ook dacht ik dat ik al bijna klaar was, ben ik pas net op de helft
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_77303346
    Ik heb nu ook dat Cetahpil creme. Smeert prima en mijn huid wordt er ook soepel van. Ik heb alleen wel het idee dat het een glanzend effect geeft, alsof er een laagje platic op ligt?

    Ook heb ik dat na een paar uur mijn huid weer vet wordt, en dat ziet er niet uit in de zon vind ik. Hebben meer mensen deze effecten ook? En wat kun je er tegen doen?
    pi_77303822
    Ik heb nu ik op 40 mg/dag zit veel minder last van bijwerkingen dan toen ik nog op 20 mg/dag zat.
    Ik stop ongeveer een halve week voor de carnaval voor een weekje, zodat ik me kan uitleven zonder me al te druk te hoeven maken om mijn lever. Daarna ga ik verder met de 40 mg/dag en als dat dan ook nog te doen is, ga ik vragen of ik aan 60 mg/dag mag beginnen, want ik moet echt in mei eigenlijk klaar zijn met mijn kuur i.v.m. zomervakantie en direct daarna opleiding bij het leger.
    pi_77307419
    Zojuist bij de dermatoloog vandaan en mag stoppen. Heb 5 maanden 20mg/d gekregen en ben wel helemaal puist vrij. Ben alleen bang dat het weer terug komt

    Heb wel differin gel meegekregen en een lotion.
    pi_77307652
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:23 schreef niet_toegestaan het volgende:
    Ik heb nu ook dat Cetahpil creme. Smeert prima en mijn huid wordt er ook soepel van. Ik heb alleen wel het idee dat het een glanzend effect geeft, alsof er een laagje platic op ligt?

    Ook heb ik dat na een paar uur mijn huid weer vet wordt, en dat ziet er niet uit in de zon vind ik. Hebben meer mensen deze effecten ook? En wat kun je er tegen doen?
    Zit er spf in die creme?
    Go hard or go home
    pi_77309692
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 20:46 schreef Noek het volgende:

    [..]

    Zit er spf in die creme?
    SPF? Wat is dat?
    pi_77309934
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 21:24 schreef niet_toegestaan het volgende:

    [..]

    SPF? Wat is dat?
    Sun protection factor. Dus of er een (anti)zonnebrand werking in zit.

    Al twee weken gestopt en nog niks te zien . Droge lippen zijn verdwenen en bijna geen last meer van m'n rug.

    [ Bericht 8% gewijzigd door Butterfly91 op 26-01-2010 21:33:27 ]
    pi_77310412
    Soms denk ik echt van... Waarom moet mij dit overkomen dat mijn huid zo vertiefd is.
    pi_77326226
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 21:28 schreef Butterfly91 het volgende:

    [..]

    Sun protection factor. Dus of er een (anti)zonnebrand werking in zit.

    Al twee weken gestopt en nog niks te zien . Droge lippen zijn verdwenen en bijna geen last meer van m'n rug.
    Fijn dat je bijwerkingen langzaam verdwijnen. Omdat ik op 75% zit van mijn kuur zou ik graag willen weten of je al merkt dat je huid zelf al wat minder droog is. De mijne is zo kurkdroog dat het maar amper meer bij te smeren is.
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
      woensdag 27 januari 2010 @ 15:38:40 #139
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_77337344
    Nieuw op het forum, heb wat pukkelgenootjes gevonden

    Ik ben gister begonnen met roaccutane.. Hiervoor 3 maand minocycline geslike en het helpt redelijk, maar ben bang dat het terug komt. Tis meer preventief, zeg maar.. Heb nog wel littekentjes (rode plekjes, geen huidbeschadigingen), heeft iemand hier tips voor?? En welke producten gebruiken jullie tijdens de kuur?
    Ik heb gewoon vaseline opgehaald en gebruik producten van Babor en Dermalogica, maar weet niet of er iets speciaals is...?

    Wat betreft drinken, mijn arts zei dat het in principe wel kan, maar ik niet 4x per week ladderzat moet zijn oid. Vrijdag gewoon een biertje dus.
      woensdag 27 januari 2010 @ 15:42:26 #140
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_77337492
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:32 schreef mestreech91 het volgende:
    Ik heb nu ik op 40 mg/dag zit veel minder last van bijwerkingen dan toen ik nog op 20 mg/dag zat.
    Ik stop ongeveer een halve week voor de carnaval voor een weekje, zodat ik me kan uitleven zonder me al te druk te hoeven maken om mijn lever. Daarna ga ik verder met de 40 mg/dag en als dat dan ook nog te doen is, ga ik vragen of ik aan 60 mg/dag mag beginnen, want ik moet echt in mei eigenlijk klaar zijn met mijn kuur i.v.m. zomervakantie en direct daarna opleiding bij het leger.
    Een weekje stoppen heeft geen zin, het zit nog een poos in je bloed dus je lever blijft (ook na het stoppen) nog een tijd aan het werk.. Ik geloof twee maand, dat is ook de tijd die er overheen moet gaan voor je zwanger mag worden..

    Balen he, al die regeltjes en bijwerkingen. Ben ook benieuwd hoe dat bij mij uitpakt... Heb nu een gaaf huidje dus even doorpakken voor er weer zo'n stomme uitbraak komt
      woensdag 27 januari 2010 @ 15:50:37 #141
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_77337824
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 09:48 schreef Noek het volgende:

    [..]

    Zullen we ruilen voor een kuur Prednison?
    Doe normaal man en zoek een andere huisarts.

    Zijn er ook mensen die Tretinoïne hebben gesmeerd voordat ze de overstap naar Roaccutane hebben gemaakt. Ik smeer het echt al enige tijd maar het helpt niet echt. De pukkeltjes zijn vlot weer weg maar ze blijven wel opkomen. Begin het echt zat te worden maar Roaccutane klinkt zo eng omdat ik mijn spieren echt nodig heb voor mijn werk bijvoorbeeld.
    Ik heb tretinoine gebruikt voordat ik met minocycline en roaccutane begon.. Vond het rotspul, had het idee dat ik vaseline op m'n gezicht smeerde! Mijn huid begon heel erg te schilferen en had ook niet het idee dat het echt hielp, ook niet na een aantal weken. Het zijn pure hormonen wat je er direct op smeert, niet echt gezond. (alhoewel roaccutane dat ook niet is) Op een gegeven moment raakte ik het tubetje kwijt en was ik er ook meteen klaar mee. Geen aanrader dus..

    Let er trouwens op dat er geen paraffine of alcohol in je gezichtsproducten zit!! Gebruik dus vooral geen loreal of garnier etc...
    pi_77337835
    A.S. dinsdag als het goed is voor de laatste keer naar de dermatoloog!
    Ik heb geen ontstekingen en puistjes meer, alleen nog 'vlekken' die overgebleven zijn van de puistjes en ontstekingen. Heeft iedereen dat van jullie, of wordt de kuur verlengt tot ook die vlekken weg zijn. (of gaan die vanzelf weg?)
      woensdag 27 januari 2010 @ 16:01:22 #143
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_77338287
    Schijnen vanzelf weg te gaan... Tenminste, toen ik als puber acné had, bleven er ook vlekjes over. Die zijn vanzelf weggetrokken... Tot ik op m'n 19e uit het niets weer een uitbraak kreeg

    Er is wel een middeltje voor, maar ben de naam kwijt.................
    pi_77338492
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 16:01 schreef Birs88 het volgende:
    Schijnen vanzelf weg te gaan... Tenminste, toen ik als puber acné had, bleven er ook vlekjes over. Die zijn vanzelf weggetrokken... Tot ik op m'n 19e uit het niets weer een uitbraak kreeg

    Er is wel een middeltje voor, maar ben de naam kwijt.................
    aha oke bedankt!, dat is mooi dat ze vanzelf weggaan, dan hoop ik maar dat ik na dinsdag klaar ben en dan mijn spierpijn en stijfheid verdwijnt
      woensdag 27 januari 2010 @ 16:07:50 #145
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_77338578
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef NigeldeJong het volgende:

    [..]

    aha oke bedankt!, dat is mooi dat ze vanzelf weggaan, dan hoop ik maar dat ik na dinsdag klaar ben en dan mijn spierpijn en stijfheid verdwijnt
    Wat fijn!! Hoelang heb je de kuur geslikt?? Had je veel last van de bijwerkingen? Ik vind het best spannend allemaal.. Heb zoveel geprobeerd, maar nu toch overstag.

    Zon helpt ook tegen de vlekjes, en je kunt littekencreme proberen. Kijk met de zon wel uit, want je huid wordt er weer dikker van, waardoor talg z'n weg niet kan vinden en je sneller kans hebt op een uitbraak.. Maaaaaar, ik neem aan dat jij dat niet snel meer zal hebben na de kuur!! Super voor je
    pi_77339123
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 16:07 schreef Birs88 het volgende:

    [..]

    Wat fijn!! Hoelang heb je de kuur geslikt?? Had je veel last van de bijwerkingen? Ik vind het best spannend allemaal.. Heb zoveel geprobeerd, maar nu toch overstag.

    Zon helpt ook tegen de vlekjes, en je kunt littekencreme proberen. Kijk met de zon wel uit, want je huid wordt er weer dikker van, waardoor talg z'n weg niet kan vinden en je sneller kans hebt op een uitbraak.. Maaaaaar, ik neem aan dat jij dat niet snel meer zal hebben na de kuur!! Super voor je
    Ik heb 8 maanden de kuur geslikt, het aantal m/g weet ik niet precies!
    De bijwerking bij mij waren int begin droge ogen, maar dat was al snel over. En nu nog beetje last van droge lippen, maar labello doet wonderen! Verder ben ik dus wel stijver geworden en heb ik sneller spierpijn. Ik voetbal zelf maar hou het niet meer zo lang vol als eerst:p

    Jij gaat je er dus ook aan wagen? Ik heb eerst ook van alles geprobeerd. Van tetracycline tot benzolyperoxide, maar niks hielp. Roaccutane dus wel! Me gezicht is nu helemaal goed, (op wat kleine littekens na) alleen op mijn rug dus nog wat vlekken! Maar ik kan het je zeker adviseren! Maar goed dat ik niet van te voren zoveel ingelezen was, anders had ik er ook wel aan getwijfeld. Maar ben dus blij dat ik het gedaan heb.

    Bedankt voor de adviezen en zal uit de zon blijven!
      woensdag 27 januari 2010 @ 16:31:49 #147
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_77339754
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 16:19 schreef NigeldeJong het volgende:

    [..]

    Ik heb 8 maanden de kuur geslikt, het aantal m/g weet ik niet precies!
    De bijwerking bij mij waren int begin droge ogen, maar dat was al snel over. En nu nog beetje last van droge lippen, maar labello doet wonderen! Verder ben ik dus wel stijver geworden en heb ik sneller spierpijn. Ik voetbal zelf maar hou het niet meer zo lang vol als eerst:p

    Jij gaat je er dus ook aan wagen? Ik heb eerst ook van alles geprobeerd. Van tetracycline tot benzolyperoxide, maar niks hielp. Roaccutane dus wel! Me gezicht is nu helemaal goed, (op wat kleine littekens na) alleen op mijn rug dus nog wat vlekken! Maar ik kan het je zeker adviseren! Maar goed dat ik niet van te voren zoveel ingelezen was, anders had ik er ook wel aan getwijfeld. Maar ben dus blij dat ik het gedaan heb.

    Bedankt voor de adviezen en zal uit de zon blijven!
    Ik neem vanavond m'n twee "dosis"!! Ben erg benieuwd. 8 maanden is wel lang zeg! Lijkt me irritant in de zomer, aangezien je niet in de zon mag.. Ik heb ook tetra en benzoyl gebruikt!! Minocycline hielp bij mij wel.. Hoop voor je dat die littekens snel verdwijnen, ik heb er niet zo'n last van: een laagje make-up doet ook wonderen
    Ik geef les in een sportschool dus hoop dat die spierpijn aan mijn straatje voorbij gaat....

    Mocht je nog tips hebben, dan horen we het wel! Altijd fijn om ook een ex-gebruiker in ons midden te hebben
    pi_77341725
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:11 schreef GeordyPride het volgende:

    [..]

    Fijn dat je bijwerkingen langzaam verdwijnen. Omdat ik op 75% zit van mijn kuur zou ik graag willen weten of je al merkt dat je huid zelf al wat minder droog is. De mijne is zo kurkdroog dat het maar amper meer bij te smeren is.
    Mijn huid is nooit echt droog geweest eigenlijk tijdens de kuur, tot mijn grote verbazing. Normaal heb ik een gecombineerde huid, de ene keer vettig en de andere keer weer (super)droog. Nu is het gewoon normaal.
    Als dagcrème heb ik Vichy Nutrilogie 1, wel een fijne crème vind ik zelf. De crème zelf is voor een droge huid, je hebt ook Nutrilogie 2 en dat is voor de extra droge huid. Ik weet niet of het eraan bijgedragen heeft dat m'n huid niet extra droog is geworden, maar misschien kan jij het proberen om je huid weer een beetje meer gehydrateerd te krijgen.
    pi_77354023
    Edit: -

    [ Bericht 90% gewijzigd door d0tz op 27-01-2010 22:28:18 ]
    pi_77358875
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 16:31 schreef Birs88 het volgende:

    [..]

    Ik neem vanavond m'n twee "dosis"!! Ben erg benieuwd. 8 maanden is wel lang zeg! Lijkt me irritant in de zomer, aangezien je niet in de zon mag.. Ik heb ook tetra en benzoyl gebruikt!! Minocycline hielp bij mij wel.. Hoop voor je dat die littekens snel verdwijnen, ik heb er niet zo'n last van: een laagje make-up doet ook wonderen
    Ik geef les in een sportschool dus hoop dat die spierpijn aan mijn straatje voorbij gaat....

    Mocht je nog tips hebben, dan horen we het wel! Altijd fijn om ook een ex-gebruiker in ons midden te hebben
    ja 8 maanden is ook redelijk lang, maar mijn huisarts was een beetje laks hierin. En de dermatoloog raadde me ook aan zo snel mogelijk te beginnen, ook al zat er dus een zomer tussen. Dat heb ik maar voor lief genomen en gelukkig maar, want ben tevreden met het resultaat! Helaas gebruik ik geen make-up;)hehe
    Aha oke hopen voor je dat de sportschool idd de spierpijn verhelpt.

    Tip of zie het als mijn ervaring
    Wanneer ik alcohol had gedronken merkte ik de dagen erna dat me huid toch even wat onrustig werd. Voor de rest gewoon de kuur volgen;)
    pi_77366941
    Even een tvp, ik ben inmiddels niet meer een Roaccutane gebruiker maar ben bijna 2 mnd geleden gestopt, heb een kuur van 8 maanden gehad.
    pi_77377092
    Ik ga et is anders aanpakken. Gewoon 's avonds goed insmeren met cethaphil, en dan 's ochtends een korte douche en daarna niet smeren. Wil toch is van dat troep op me gezicht smeren af.

    En dan komende week afspraak maken met dokter voor mijn huid.. Hopen dat ik mijn huid weer stabiel krijg en dus niet droog of vet.
    pi_77401648
    Weet iemand een middel tussen roa en minocycline in?
    Ik heb helemaal geen last van veel puistjes o.i.d. Maar wel elke dag wel eentje (klein, vaak alleen zichtbaar van dichtbij), en al sinds mijn 12e (ben nu 24). Heb al een roa kuur gehad in het verleden, ik heb die toen niet geheel afgemaakt (weet niet meer waarom, is zo'n 10 jaar geleden nu).

    Heb sindsdien dus nog elke dag wel ergens een klein bobbeltje. Ik vind dit uitermate vervelend. Heb alle cremes weer geprobeerd, ook 6 maanden minocycline gebruikt nu(en dat ging redelijk goed, maar zodra je stopt is het effect weg) , maar wil nu toch een middel wat beter werkt dat minocycline.

    Ik ben alleen bang dat mijn huisarts of dermatoloog, nooit roa gaat voorschrijven voor mijn geringe klachten.
    Is er geen tussen middel o.i.d?
    pi_77405460
    Helaas.

    Ik zat in eenzelfde parket als jij en ik ben toen aan de research gegaan. Geen enkele systemische oplossing (lees: pillen) is op de (echt) lange termijn te gebruiken als man zijnde (vrouw: Diane/Yasmin). Roaccutane heeft als voordeel permanent talgklieren aan te pakken.

    Wil je iets op de echt lange termijn kunnen hanteren dan moet dat cutaan (lees: smeren). Benzoylperoxide bij vooral ontstoken acne, adapaleen (Differin) of tretinoïne bij niet-ontstoken acne.

    Er is nog een extra oplossing in het smeren van azelaïnezuur, maar heel erg veel is er niet over geschreven in de wetenschap (niet zoveel als de andere 3 hierboven) en het is ook maar een zijpad voor de behandeling van acne. Gezien het cutaan is, is het wel een oplossing voor de lange termijn.

    Verder hanteer ik nu tegen rosacea een lage dosis roaccutanekuur (20 mg) die ik later omzet in een microdosis (dan moet je denken aan max 5 mg roaccutane per dag). In principe zou zoiets ook voldoende moeten zijn tegen (zeer) milde acne. Dit is een alternatieve gebruikswijze van roaccutane: wetenschappelijke studies zijn er, maar artsen kijken niet verder dan hun kompas dus je zal dan zelf aan de slag moeten.
    pi_77407292
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 09:21 schreef vdHoek het volgende:
    Helaas.

    Ik zat in eenzelfde parket als jij en ik ben toen aan de research gegaan. Geen enkele systemische oplossing (lees: pillen) is op de (echt) lange termijn te gebruiken als man zijnde (vrouw: Diane/Yasmin). Roaccutane heeft als voordeel permanent talgklieren aan te pakken.

    Wil je iets op de echt lange termijn kunnen hanteren dan moet dat cutaan (lees: smeren). Benzoylperoxide bij vooral ontstoken acne, adapaleen (Differin) of tretinoïne bij niet-ontstoken acne.

    Er is nog een extra oplossing in het smeren van azelaïnezuur, maar heel erg veel is er niet over geschreven in de wetenschap (niet zoveel als de andere 3 hierboven) en het is ook maar een zijpad voor de behandeling van acne. Gezien het cutaan is, is het wel een oplossing voor de lange termijn.

    Verder hanteer ik nu tegen rosacea een lage dosis roaccutanekuur (20 mg) die ik later omzet in een microdosis (dan moet je denken aan max 5 mg roaccutane per dag). In principe zou zoiets ook voldoende moeten zijn tegen (zeer) milde acne. Dit is een alternatieve gebruikswijze van roaccutane: wetenschappelijke studies zijn er, maar artsen kijken niet verder dan hun kompas dus je zal dan zelf aan de slag moeten.
    Hakt 5 mg per dag er alsnog niet in als je dat gewoon ELKE dag moet innemen. Of neem je dat maar voor een periode in? Daarnaast, je kunt de zon er ook niet echt mee in? Zal altijd schilferig gezicht hebben en droge huid? Ik zou er gek van worden.
    pi_77410693
    Dinsdag naar de derma...Ben benieuwd. Aangezien de klachten bijna niet te zien zijn, en het echt maar enkele plekjes bedragen zal het geen roa worden denk ik. De klachten zijn wel structureel, en hardnekkig...Ben benieuwd.
    pi_77412779
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 12:04 schreef Blue_note het volgende:
    Dinsdag naar de derma...Ben benieuwd. Aangezien de klachten bijna niet te zien zijn, en het echt maar enkele plekjes bedragen zal het geen roa worden denk ik. De klachten zijn wel structureel, en hardnekkig...Ben benieuwd.
    Als er risico is op littekens willen ze je vaak wel Roa voorschrijven.
    pi_77413028
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:

    [..]

    Als er risico is op littekens willen ze je vaak wel Roa voorschrijven.
    Die zijn er niet (denk ik). Nu niet in ieder geval.
    pi_77417448
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 10:30 schreef niet_toegestaan het volgende:

    [..]

    Hakt 5 mg per dag er alsnog niet in als je dat gewoon ELKE dag moet innemen. Of neem je dat maar voor een periode in? Daarnaast, je kunt de zon er ook niet echt mee in? Zal altijd schilferig gezicht hebben en droge huid? Ik zou er gek van worden.
    Rosacea is niet te genezen zoals acne dat wel is met Roaccutane, maar het is wel te onderdrukken met een lange termijn behandeling. Je hoeft het niet elke dag in te nemen: iedere 4 dagen een pil van 20mg werkt hetzelfde. 5mg is zo weinig dat bijna niemand daar bijwerkingen bij heeft en mocht je tot de ongelukkigen behoren dan zijn de bijwerkingen zeer mild. Je kan dan ook denken aan 1 pil van 20mg per week (en wellicht zet ik die stap ook wel in de loop der tijd).
    pi_77425504
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:23 schreef niet_toegestaan het volgende:
    Ik heb nu ook dat Cetahpil creme. Smeert prima en mijn huid wordt er ook soepel van. Ik heb alleen wel het idee dat het een glanzend effect geeft, alsof er een laagje platic op ligt?

    Ook heb ik dat na een paar uur mijn huid weer vet wordt, en dat ziet er niet uit in de zon vind ik. Hebben meer mensen deze effecten ook? En wat kun je er tegen doen?
    La Roche-Posay - Effaclar H creme


    Werkt erg goed tegen een droge huid, maakt je huid zacht en glad, gaat niet glimmen/wordt niet vet en werkt lang.
    Apotheek, +-13 euro voor een tube van 40ml waar je vrij lang mee doet.
    Speciaal ontwikkeld voor huid die onderhevig is aan behandeling/medicatie. (Zie ook opschrift: 'Oily skin fragilized by over-drying skincare'
    pi_77433309
    Ik kan m'n ogen bijna niet openhouden van de slaap en ze branden ook best wel. Hopen dat het van m'n verkoudheid komt. Want brandende ogen is wel een bijwerking van de Roa geloof ik.
    pi_77492292
    Ik zit nu inmiddels op dag 19 van 30 mg/dag isotretinoïne (roaccutane). Mijn ervaring:

    Bijwerkingen: droge lippen, droge ogen, schilferende huid (eindelijke geen vette huid meer ), pijn in mn schouder.
    Dit is allemaal minder erg dan het klinkt en ik heb er totaal geen spijt van.

    -Voor de lippen gebruik ik purol vaseline, eventueel als het erger wordt kan ik hiervoor Aquaphor bestellen.
    -Voor de schilferende huid gebruik ik een creme van nivea for men, opzich prima maar het werkt niet bepaald lang. Ik zoek daarom iets anders dat niet glimt, brand en echt goed voor de huid is, iemand een idee?
    -Droge ogen had ik voorheen ook al een beetje last van, is mee te leven en zo niet dan oogdruppels halen.
    -Pijn in mn schouder komt omdat ik een beetje over mijn grenzen heen ben gegaan op de sportschool, dacht dat ik de hulk was ofso met bankdrukken, totdat ik de volgende dag wakker werd. Al anderhalve week last van mn schouder , ik heb het gecheckt en het klopt dat er meer mensen zijn die beweren dat ze eerder last hebben van blessures en dat spierpijn ook langer aanhoudt.

    Wat betreft mijn huid: rond dag 10-12 een terugval. Stuk of vijf kleine onderhuidse ontstekingen die moeilijk weggingen, heel vervelend, maar ook wel mn eigen schuld omdat ik er een beetje veel aanzat en telkens al het talg eruit wou hebben. Maar nu kan ik duidelijk zeggen dat het absoluut helpt, ik denk dat de puistjes met ongeveer 50% zijn verminderd.

    Ik heb alleen nog even een vraag en ik hoop echt dat iemand die kan beantwoorden: ik gebruik 10mg van het merk Mylan en 20mg van het merk PCH bij elkaar (goedkoper vermoed ik vanuit de apotheek), kan dit nadelig zijn of minder goed werken dan alles van 1 merk

    [ Bericht 2% gewijzigd door Burnster op 31-01-2010 22:05:15 ]
    pi_77499107
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 21:52 schreef Burnster het volgende:
    -Voor de schilferende huid gebruik ik een creme van nivea for men, opzich prima maar het werkt niet bepaald lang. Ik zoek daarom iets anders dat niet glimt, brand en echt goed voor de huid is, iemand een idee?

    -Ik heb alleen nog even een vraag en ik hoop echt dat iemand die kan beantwoorden: ik gebruik 10mg van het merk Mylan en 20mg van het merk PCH bij elkaar (goedkoper vermoed ik vanuit de apotheek), kan dit nadelig zijn of minder goed werken dan alles van 1 merk
    - La Roche-Posay - Effaclar H creme, apotheek

    -Neen, Isotretinoïne = Isotretinoïne. Alleen de hulpstoffen zullen iets anders zijn, maar daar zal je nooit wat van merken
    pi_77521068
    Hee Sjoerdzwoerd die la roche creme van het apotheek gebruik ik ook. Erg goed over tevreden Gebruikte eerst een creme van Roc maar had het idee dat die weer voor puistjes zorgde. Deze is goed te doen! Op het moment helemaal onstekingsvrij na 4 maanden kuur.
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_77527036
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 21:52 schreef Burnster het volgende:
    Ik zit nu inmiddels op dag 19 van 30 mg/dag isotretinoïne (roaccutane). Mijn ervaring:

    Bijwerkingen: droge lippen, droge ogen, schilferende huid (eindelijke geen vette huid meer ), pijn in mn schouder.
    Dit is allemaal minder erg dan het klinkt en ik heb er totaal geen spijt van.

    -Voor de lippen gebruik ik purol vaseline, eventueel als het erger wordt kan ik hiervoor Aquaphor bestellen.
    -Voor de schilferende huid gebruik ik een creme van nivea for men, opzich prima maar het werkt niet bepaald lang. Ik zoek daarom iets anders dat niet glimt, brand en echt goed voor de huid is, iemand een idee?
    -Droge ogen had ik voorheen ook al een beetje last van, is mee te leven en zo niet dan oogdruppels halen.
    -Pijn in mn schouder komt omdat ik een beetje over mijn grenzen heen ben gegaan op de sportschool, dacht dat ik de hulk was ofso met bankdrukken, totdat ik de volgende dag wakker werd. Al anderhalve week last van mn schouder , ik heb het gecheckt en het klopt dat er meer mensen zijn die beweren dat ze eerder last hebben van blessures en dat spierpijn ook langer aanhoudt.

    Wat betreft mijn huid: rond dag 10-12 een terugval. Stuk of vijf kleine onderhuidse ontstekingen die moeilijk weggingen, heel vervelend, maar ook wel mn eigen schuld omdat ik er een beetje veel aanzat en telkens al het talg eruit wou hebben. Maar nu kan ik duidelijk zeggen dat het absoluut helpt, ik denk dat de puistjes met ongeveer 50% zijn verminderd.

    Ik heb alleen nog even een vraag en ik hoop echt dat iemand die kan beantwoorden: ik gebruik 10mg van het merk Mylan en 20mg van het merk PCH bij elkaar (goedkoper vermoed ik vanuit de apotheek), kan dit nadelig zijn of minder goed werken dan alles van 1 merk
    Voor mijn huid gebruik ik Cetaphil, ideaal spul en gewoon te krijgen bij de apotheker.
    pi_77533462
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 18:31 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

    [..]

    La Roche-Posay - Effaclar H creme
    [ afbeelding ]

    Werkt erg goed tegen een droge huid, maakt je huid zacht en glad, gaat niet glimmen/wordt niet vet en werkt lang.
    Apotheek, +-13 euro voor een tube van 40ml waar je vrij lang mee doet.
    Speciaal ontwikkeld voor huid die onderhevig is aan behandeling/medicatie. (Zie ook opschrift: 'Oily skin fragilized by over-drying skincare'
    Van dat spul kreeg ik puistjes..
    pi_77534007
    vanaf 11 november bezig. begint nu langzamerhand weg te trekken. Heb nog wel veel last van rode vlekjes op mijn gezicht. Hopelijk trekt dat binnen een aantal maanden weg

    Volgende week ook maar ff bloed laten prikken. Heb de afgelopen maad redelijk wat biertjes weggetikt dus hoop dat de leverwaardes een beetje in orde zijn
    Ik krijg nog geld van je.
    pi_77538909
    Ik ben 18 jaar en sinds 5 dagen ook begonnen met het slikken van Roaccutane, 2 pillen van 20mg/dag!
    Ben benieuwd of het gaat werken.. Ik heb best een erge variant van acne, ik heb gelukkig genoeg sociale contacten en hoor er nooit iemand iets over zeggen omdat ze me zo eenmaal kennen. Toch is het niet fijn op met zon lelijk huidje rond te lopen... en wil er dus graag wat aan doen!!
    Ik heb tot nu toe nog geen bijwerkingen maar dat zou misschien nog wel te snel zijn ook! Ik had een vraag me betrekking tot alcohol.. het is binnenkort carnaval en gewoonlijk ben ik gewoon 5 dagen vol aan het bier andere andere drank... wat raden jullie me aan om te doen hiermee wat zijn de bijwerkingen bij ( te veel) alcohol?
    Toen ik ook overige posts zat te lezen viel mij op dat bijna iedereen een terug val heeft... het komt er toch op neer dat in deze tijd heel veel talg enz de huid verlaat? Werkt het dan niet om een paar dagen goed je huid te stomen... dan komt het vuil er sneller uit en lijkt mij dus effectief, iemand ervaring mee?
    Hoe weet je eigenlijk wanneer je kuur voorbij is en hoeveel kuren je moet... ik heb namelijk een doos meegekregen maar die is binnen een maand op.. waarschijnlijk iedere keer een nieuwe doos halen als je ook bloed laat prikken.
    Tijdens het gebruik van Roaccutane smeer ik ook nog iedere avond Triamcinolon 1mg/g, weet iemand of het erg is dat je deze 2 producten tegelijk gebruikt?

    Zooo wel weer even genoeg vraagjes voor de eerste post:)
    pi_77539825
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 01:06 schreef micheldan het volgende:
    Ik ben 18 jaar en sinds 5 dagen ook begonnen met het slikken van Roaccutane, 2 pillen van 20mg/dag!
    Ben benieuwd of het gaat werken.. Ik heb best een erge variant van acne, ik heb gelukkig genoeg sociale contacten en hoor er nooit iemand iets over zeggen omdat ze me zo eenmaal kennen. Toch is het niet fijn op met zon lelijk huidje rond te lopen... en wil er dus graag wat aan doen!!
    Ik heb tot nu toe nog geen bijwerkingen maar dat zou misschien nog wel te snel zijn ook! Ik had een vraag me betrekking tot alcohol.. het is binnenkort carnaval en gewoonlijk ben ik gewoon 5 dagen vol aan het bier andere andere drank... wat raden jullie me aan om te doen hiermee wat zijn de bijwerkingen bij ( te veel) alcohol?
    Toen ik ook overige posts zat te lezen viel mij op dat bijna iedereen een terug val heeft... het komt er toch op neer dat in deze tijd heel veel talg enz de huid verlaat? Werkt het dan niet om een paar dagen goed je huid te stomen... dan komt het vuil er sneller uit en lijkt mij dus effectief, iemand ervaring mee?
    Hoe weet je eigenlijk wanneer je kuur voorbij is en hoeveel kuren je moet... ik heb namelijk een doos meegekregen maar die is binnen een maand op.. waarschijnlijk iedere keer een nieuwe doos halen als je ook bloed laat prikken.
    Tijdens het gebruik van Roaccutane smeer ik ook nog iedere avond Triamcinolon 1mg/g, weet iemand of het erg is dat je deze 2 producten tegelijk gebruikt?

    Zooo wel weer even genoeg vraagjes voor de eerste post:)
    Dat wordt een goedkope carnaval voor jou. Het komt namelijk aanzienlijk harder aan dan gewoonlijk, dus niet te hard van start gaan en rustig aanvoelen hoeveel je kan hebben. Geef je lever niet teveel werk, hij is al druk genoeg met de ROA.
    pi_77545380
    Vanmiddag naar de dermatoloog!
    Ik heb er een kuur van 8 maanden opzitten. Hoop dat hij nu afgelopen is!Ben redelijk tevreden, alleen hoop wel dat die vlekjes verdwijnen, zondat dat ik nog roaccutane hoef te slikken. Want vind het wel mooi geweest zo, vooral omdat het mijn sportprestaties heeft beinvloed
    pi_77555128
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 12:01 schreef NigeldeJong het volgende:
    Vanmiddag naar de dermatoloog!
    Ik heb er een kuur van 8 maanden opzitten. Hoop dat hij nu afgelopen is!Ben redelijk tevreden, alleen hoop wel dat die vlekjes verdwijnen, zondat dat ik nog roaccutane hoef te slikken. Want vind het wel mooi geweest zo, vooral omdat het mijn sportprestaties heeft beinvloed
    Succes
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_77557891
    Weer mino gekregen, nu de 100mg...Ben benieuwd.
    pi_77558579
    Ben vandaag ook naar de derma geweest. Ga nu naar 40mg per dag en daar blijf ik waarschijnlijk op zitten tot ik de 120mg/kilo bereikt heb. Gaat wel ff duren dus...

    De resultaten zijn in ieder geval prima tot nu toe!
    pi_77562375
    Hoop dat het bij iedereen goed werkt... hoe lang duurt het bij jullie voor je kan zegge ik 'schaam' me er niet meer voor?
    Nu 5e dag en me eerste bijwerking: bloedneus, had ik egt nog noooit gehad!

    [ Bericht 57% gewijzigd door micheldan op 02-02-2010 20:15:02 ]
    pi_77567727
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 19:19 schreef micheldan het volgende:
    Hoop dat het bij iedereen goed werkt... hoe lang duurt het bij jullie voor je kan zegge ik 'schaam' me er niet meer voor?
    Nu 5e dag en me eerste bijwerking: bloedneus, had ik egt nog noooit gehad!
    Ik heb nu zo nog af en toe een puisje of 4 in totaal. Verdwijnen vrij snel, wel binnen 2 dagen. Maar daar schaam ik me niet voor ofzo. Ik weet dat wanneer het zomer is en ik lekker bruin ben ze minder opvallen en je een veel egalere kleur krijgt. Ik heb nu juist dat mijn huid weer vettig word, en dat zuigt pas hard.
    pi_77591178
    Ben nu dus minimaal 3 maanden gestopt met roa en heb weer eens biergisttabletten aangeschaft van kruidvat. Dat kan toch geen kwaad voor mij? Het heeft van vit B te maken, en naast je roa kuur mocht je toch juist niet meer Vit a binnenkrijgen?
      Licht Ontvlambaar woensdag 3 februari 2010 @ 17:14:38 #177
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77597560
    Pijn in mijn rug...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77600259
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 14:29 schreef niet_toegestaan het volgende:
    Ben nu dus minimaal 3 maanden gestopt met roa en heb weer eens biergisttabletten aangeschaft van kruidvat. Dat kan toch geen kwaad voor mij? Het heeft van vit B te maken, en naast je roa kuur mocht je toch juist niet meer Vit a binnenkrijgen?
    Kan prima, mag zelfs tijdens de kuur gebruikt worden.
    Tijdens je roaccutane kuur is het inderdaad af te raden vitamine a supplementen te gebruiken, dit omdat de lever al belast is met de verwerking van een extreme dosis vitamine a(roaccutane).
    Biergist kan verder geen kwaad, het ondersteunt de werking van de lever zelfs.(extreme dosissen uitgezonderd natuurlijk) Ook ondersteunt het een gezonde huid(wat waarschijnlijk de rede is waarom je het neemt:P) en haargroei. (roaccutane kan haaruitval veroorzaken wegens tekort aan vitamine b7(biotine), biergist bevat o.a. vitamine b7)
    Nog een rits aan werkingen en overige info: http://www.umm.edu/altmed/articles/brewers-yeast-000288.htm

    [ Bericht 3% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 03-02-2010 19:06:58 ]
    pi_77621119
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 01:06 schreef micheldan het volgende:
    Ik ben 18 jaar en sinds 5 dagen ook begonnen met het slikken van Roaccutane, 2 pillen van 20mg/dag!
    Ben benieuwd of het gaat werken.. Ik heb best een erge variant van acne, ik heb gelukkig genoeg sociale contacten en hoor er nooit iemand iets over zeggen omdat ze me zo eenmaal kennen. Toch is het niet fijn op met zon lelijk huidje rond te lopen... en wil er dus graag wat aan doen!!
    Ik heb tot nu toe nog geen bijwerkingen maar dat zou misschien nog wel te snel zijn ook! Ik had een vraag me betrekking tot alcohol.. het is binnenkort carnaval en gewoonlijk ben ik gewoon 5 dagen vol aan het bier andere andere drank... wat raden jullie me aan om te doen hiermee wat zijn de bijwerkingen bij ( te veel) alcohol?
    Toen ik ook overige posts zat te lezen viel mij op dat bijna iedereen een terug val heeft... het komt er toch op neer dat in deze tijd heel veel talg enz de huid verlaat? Werkt het dan niet om een paar dagen goed je huid te stomen... dan komt het vuil er sneller uit en lijkt mij dus effectief, iemand ervaring mee?
    Hoe weet je eigenlijk wanneer je kuur voorbij is en hoeveel kuren je moet... ik heb namelijk een doos meegekregen maar die is binnen een maand op.. waarschijnlijk iedere keer een nieuwe doos halen als je ook bloed laat prikken.
    Tijdens het gebruik van Roaccutane smeer ik ook nog iedere avond Triamcinolon 1mg/g, weet iemand of het erg is dat je deze 2 producten tegelijk gebruikt?

    Zooo wel weer even genoeg vraagjes voor de eerste post:)
    Ik zou oppassen, ikzelf begon ook met 40 mg /dag, eerste 2 weken geen enkele bijwerking daarna begonnen mijn lippen wat droger te worden, bloedneuzen en als laatste werd ik heftig depressief. Ik heb toen meteen de dosis verlaagd tot 30, hielp ook niet zo goed. Ben toen overgegaan naar 10, en uiteindelijk paar dagen gestopt is alles weggegaan. Weer begonnen met 20 mg/ dag en vanuit daar als ik geen bijwerkingen had rustig opgebouwd naar 30, blijkt dat 30 ook te hoog voor me was, weer bijwerkingen, maar lang niet zo heftig als van 40.

    Ik zit nu op 20 mg/dag voor de 4e maand ofzo(ben zelf 74kg), acne is aanzienlijk minder, vrijwel geen bijwerkingen, echte puisten komen soms, voornamelijk vlekken die ik heb nu. Enkel tijd nodig om te herstellen, mag gelukkig over een paar maanden stoppen.

    Ieder mens reageert anders, als ik jou was zou ik met een lagere dosering beginnen, en als jij er goed tegen kan kan je altijd nog de dosis verhogen. Niet te blij zijn als je na 5dagen nog niks hebt had ik ook na 2 weken zelfs, kan zomaar omslaan.
    pi_77641247
    Zo ben nu ongeveer een maand bezig met roa de bijwerkingen vallen bij allemaal wel mee is prima te doen alleen droge lippen en huid maar daar valt tegen te smeren.
    Vandaag ook naar derma geweest voor controle bloed enzo alleen nu zei de derma dat je geen normale huid creme mag smeren rondom je puisten ik mocht alleen cetaphil smeren dus dat heb ik gelijk maar besteld met de roa kan ik dus morgen allebei ophalen.
    Voor de rest het spul werkt fantastisch het is al een stuk minder geworden hopelijk blijft het zo werken en ben ik over 5 maanden klaar voor de zomervakantie
    pi_77694016
    Turalyon & ....

    Ik ben nu ongeveer 10 dagen bezig met de kuur en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen... het kan nog komen zoals je al zei... ( en daar ga ik ook wel vanuit)...Alle andere producten die ik van de dokter voorgeschreven kreeg hadden allemaal Geen bijwerkingen! Hopelijk dat de kuur van 2x 20 mg/dag goed blijft gaan, mijn huid veranderd wel wat maar zie nog geen verbeteringen maar dit is ook vrij logisch.
    Ik heb gisteren voor het eerst egt wat alcohol op, en mijn vrienden voelden zich gewoon normaal.. en ik kon toch al merken dat ik 'wat verdere heen was'. Ik denk dus wel dat het harder aanslaat... wordt dus rekening mee houden de komende tijd/ carnaval.

    Weltrusten!
    pi_77694418
    Ik heb een maand of 6 ook een Roaccutane kuur gevolgd. Ik vond het echt TOP spul. Het is fantastisch low maintenance spul. Twee keer per dag een pilletje naar binnen werken en langzaam aan verbeterd de huid zich.

    Wat bij mij vooral heeft geholpen is vooral niet te veel te letten op je huid. Elke dag jezelf uitvoerig bekijken of dat ene pukkeltje nou wel of niet weg is heeft totaal geen zin. Volgens mij loop je je jezelf dan alleen maar op te vreten en dat is ook weer niet goed

    Wat betreft bijwerkingen: beetje last van mijn onderrug gehad en droge lippen en ogen. Purol voor de lippen en 's avonds kneiter veel er op smeren!

    Wat betreft alcohol: in het begin lette ik er streng op om onder mijn max van 3 biertjes per week te blijven. Na verloop van tijd heb ik dit redelijk los gelaten, elke keer waren mijn bloedwaarden zeer goed. Zelfs na een keer prikken één dag na een flink een feestje. De alcohol heeft wel wat meer effect dan normaal op mij gehad en beestige katers had ik ook.

    Tijdens de gehele periode op 2*20 gezeten en voor één week 3*20 gezeten om het een boost te geven. Ik was niet altijd even consequent met het slikken van de pilletjes en heb daardoor ook niet de aanbevolen dosis mg/kg gehaald. Ik stopte op het punt dat mijn huid voor een langere tijd, zeg een maand, totaal gaaf was. Nu 2 maanden na het stoppen van de kuur heb ik nog steeds nergens last van. Mijn huid is uitermate gaaf, geen pukkeltje te vinden. Wel vind ik mijn huid nog steeds wel een beetje droog maar niet niet aan het schilferen.

    De rode vlekken in mij gezicht waar eerst de ontsteking zat doven ook langzaam maar zeker uit. Ik heb nog wel een aantal littekens van de acne op mijn gezicht, iemand een idee of deze weg trekken?
    pi_77695911
    De 100mg Mino werkt echt super! Nu al 100% clean (het was al 98% voordat ik ermee begon)!
      Licht Ontvlambaar zaterdag 6 februari 2010 @ 10:08:40 #184
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77695937
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 10:07 schreef Blue_note het volgende:
    De 100mg Mino werkt echt super! Nu al 100% clean (het was al 98% voordat ik ermee begon)!
    Hou er rekening mee dat het effect zolang duurt als de kuur
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77696846
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 10:08 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    Hou er rekening mee dat het effect zolang duurt als de kuur
    I Know...maar mijn derma (die toch goed staat aangeschreven) had er alle vertrouwen in, dat mits de juiste dosering voor een bepaalde tijd was toegepast, de klachten weg zouden blijven. Daar gaan we dan maar even vanuit....Al heb ik andere ervaringen.
      Licht Ontvlambaar zaterdag 6 februari 2010 @ 16:41:29 #186
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77705979
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 11:04 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    I Know...maar mijn derma (die toch goed staat aangeschreven) had er alle vertrouwen in, dat mits de juiste dosering voor een bepaalde tijd was toegepast, de klachten weg zouden blijven. Daar gaan we dan maar even vanuit....Al heb ik andere ervaringen.
    Dat kan inderdaad wel, als je nog in de leeftijd zit dat je eroverheen kunt groeien. Dat je die periode kunt overbruggen... Ik hoop het voor je
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77708495
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 16:41 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    Dat kan inderdaad wel, als je nog in de leeftijd zit dat je eroverheen kunt groeien. Dat je die periode kunt overbruggen... Ik hoop het voor je
    pi_77728470
    Voor mij nu inmiddels dag 26 van mijn roa kuur van 30mg/dag voor 9 maanden.
    De bijwerkingen zijn nog hetzelfde als ik hiervoor al een keer had gepost.
    Wat ik daarnaast wel merk is dat het aantal mee-eters in mijn neus flink is toegenomen en dat ik de ene dag 1-2 kleine puistjes heb en de andere dag geen één. Het schommelt dus een beetje, wat ik ook wel van meer mensen heb gehoord.

    Wat betreft de rode vlekjes, gebruik ik een klein beetje foundation (nee dat is niet voor homo's). Werkt super goed, je hoeft niet veel aan te brengen. Heel klein beetje is prima en je ziet het zo goed al niet.

    Ik vraag me alleen af wat jullie hiernaast nog meer gebruiken. Ik heb bijv. nog Inderm en Differin Gel (gebruikte ik voor roa) kan ik dit ook samen met roa gebruiken?

    En gebruiken jullie ook nog andere cosmetica voor je gezicht? En maakt het ook nog uit of ik 's ochtends en 's avonds mijn gezicht met warm/koud water was?

    Alvast bedankt
    pi_77768092
    Ik gebruik momenteel ook Inderm in combinatie met roaccutane en dat werkt prima! De roa zorgt ervoor dat er (bijna) geen nieuwe ontstekingen komen en de inderm laat de ontstekingen die er al zijn sneller weg gaan Ik heb hier overigens ook nog een tube differin gel staan maar het lijkt me een beetje overbodig om 3 verschillende medicijnen die alle 3 uitdrogen te gebruiken

    Overigens ga ik die diffirin zooi misschien wel gebruiken de komende week aangezien ik een weekje ga stoppen met roa i.v.m. de carnaval, zodat het grootste gedeelte van de roa uit mijn bloed is en mijn lever dus niet EN een verse dosis roa EN een tientallen liters bier hoeft te verwerken voor 3 dagen lang
    pi_77773877
    3 dagen, dat wordt een korte carnaval... ik probeer de 5 dagen met ROA en bier te voltooien!
    Denk jullie trouwens dat bier een slechte invloed kan hebben op het herstel van de huid? of maakt het alleen maar de acne erger?
    pi_77775903
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 16:55 schreef micheldan het volgende:
    3 dagen, dat wordt een korte carnaval... ik probeer de 5 dagen met ROA en bier te voltooien!
    Denk jullie trouwens dat bier een slechte invloed kan hebben op het herstel van de huid? of maakt het alleen maar de acne erger?
    Alcohol zorgt ervoor dat de ROA niet meer goed werkt
    pi_77776306
    IK zit nu al bijna 13 maanden aan de ROA 20mg/dag maar heb nu een lichte voorhoofdsholteontsteking.
    Ik gebruik daarvoor de homeopathische cinuforce neusspray en tabeltten.
    Weet iemand of dit invloed heeft op de ROA???
    hoi
    pi_77776430
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 16:55 schreef micheldan het volgende:
    3 dagen, dat wordt een korte carnaval... ik probeer de 5 dagen met ROA en bier te voltooien!
    Denk jullie trouwens dat bier een slechte invloed kan hebben op het herstel van de huid? of maakt het alleen maar de acne erger?
    Mischien omdat je meer vocht uitpist door de alcohol dat de werking minder is, maar het gaat vooral om de belasting van je lever. Ik denk dat een weekje wel kan, je krijgt alleen zulke godsgruwelijke katers van dit spul.
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_77783288
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 17:14 schreef Sjeen het volgende:
    Pijn in mijn rug...
    Ook in de onderrug?
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:57 schreef jg888 het volgende:
    IK zit nu al bijna 13 maanden aan de ROA 20mg/dag maar heb nu een lichte voorhoofdsholteontsteking.
    Ik gebruik daarvoor de homeopathische cinuforce neusspray en tabeltten.
    Weet iemand of dit invloed heeft op de ROA???
    Ik vind 13 maanden wel lang hoor.. Hoe oud ben je en hoeveel weeg je? Nooit een hogere dosis geprobeerd?
      Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 20:50:42 #195
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77784220
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 20:31 schreef StephenP het volgende:

    [..]

    Ook in de onderrug?
    jup onderrug... Het hoeft niet van de Roa te zijn overigens. Ik heb sinds bevalling regelmatig lage rugklachten, loop daarvoor bij manueel therapeut. Maar ik was eigenlijk al heel lang klachtenvrij en heb nu al meer dan een week echt zware rugpijn. Zit op moment op 2 keer naproxen 500 en 3 keer paracetamol 1000 per dag, dat maakt het enigszins dragelijk
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77784821
    Slik al een aantal maanden Roa.....maar ik begin me vaak kut te voelen. Omtzettend somber en heb vaak geen zin om dingen te ondernemen. Op de bijsluiter staat dat roa depressie kan veroorzaken...

    Hebben jullie hier ervaring mee? Laat het me weten
    Ik krijg nog geld van je.
    pi_77785737
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 13:50 schreef Burnster het volgende:

    Wat ik daarnaast wel merk is dat het aantal mee-eters in mijn neus flink is toegenomen en dat ik de ene dag 1-2 kleine puistjes heb en de andere dag geen één. Het schommelt dus een beetje, wat ik ook wel van meer mensen heb gehoord.
    Mijn ervaring met de Roa was dat deze alle mee-eters eruit werkte bij mij. De mee-eters die je nu ziet zullen waarschijnlijk eerst onderhuids gezeten hebben/ niet opgemerkt en dat wordt er allemaal nu uitgewerkt.

    Komt wel goed
      Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 21:33:39 #198
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_77786569
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 21:01 schreef Rnie het volgende:
    Slik al een aantal maanden Roa.....maar ik begin me vaak kut te voelen. Omtzettend somber en heb vaak geen zin om dingen te ondernemen. Op de bijsluiter staat dat roa depressie kan veroorzaken...

    Hebben jullie hier ervaring mee? Laat het me weten
    Aangeven bij je dermatoloog!
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_77797297
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 20:31 schreef StephenP het volgende:

    [..]

    Ik vind 13 maanden wel lang hoor.. Hoe oud ben je en hoeveel weeg je? Nooit een hogere dosis geprobeerd?
    Ik wil express zo'n lage dosis omdat ik nu al last heb van concentratieproblemen en moeheid. Hogere dosis wil ik dus niet riskeren ook omdat ik nu in mijn examenjaar zit en het wel wil halen. Maar de vraag was of jullie weten of cinuforce tabletten en neusspray enige invloed heeft of de ROA?
    hoi
    pi_77800712
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 21:01 schreef Rnie het volgende:
    Slik al een aantal maanden Roa.....maar ik begin me vaak kut te voelen. Omtzettend somber en heb vaak geen zin om dingen te ondernemen. Op de bijsluiter staat dat roa depressie kan veroorzaken...

    Hebben jullie hier ervaring mee? Laat het me weten
    Welke dosis zit je en hoe zwaar ben je? Dosering verminderen is de oplossing. Ik had het ook, van 35 mg/dag naar 20 uiteindelijk gegaan en weeg zelf 74kg. Depressie was geleidelijk weggetrokken. Depressie is wel 1 van de kutste en uiterste bijwerkingen die je kan treffen . Had je ook nog andere bijwerkingen behalve depressie?
    pi_77819776
    Depressie is inderdaad ernstig, als het egt ernstige depressie is is het te vraag of je ROA moet blijven gebruiken.. maar dat is voor iedereen verschillend.. lagere dosis lijkt mij idd dat het kan veranderen (ook al heb ik nauwelijks ervaring!)
    Ik ben nu bijna 2 weken bezig, wel soms wat last van de onder rug maar dat wil ik niet meteen op de roa afschuiven kan ook een andere reden hebben en misschien is het over 2 dagen weer weg. Voor de rest heb ik (nog) geen bijwerkingen ondervonden, maar aan aan me gezicht is nog niets veranderd.
    Ik heb redelijk wat last dus van witte kopjes op de acne, dit is natuurlijk ook geen gezicht, en ik probeer nu iedere avond (en soms smorgens als het kan) mijn gezicht te stomen, zou dit nut hebben? Is er misschien iets wat ik in het hete water kan gooien wat goed is voor mijn gezicht?
    Jullie ervaring hiermee?
    pi_77820315
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 19:41 schreef micheldan het volgende:
    Depressie is inderdaad ernstig, als het egt ernstige depressie is is het te vraag of je ROA moet blijven gebruiken.. maar dat is voor iedereen verschillend.. lagere dosis lijkt mij idd dat het kan veranderen (ook al heb ik nauwelijks ervaring!)
    Ik ben nu bijna 2 weken bezig, wel soms wat last van de onder rug maar dat wil ik niet meteen op de roa afschuiven kan ook een andere reden hebben en misschien is het over 2 dagen weer weg. Voor de rest heb ik (nog) geen bijwerkingen ondervonden, maar aan aan me gezicht is nog niets veranderd.
    Ik heb redelijk wat last dus van witte kopjes op de acne, dit is natuurlijk ook geen gezicht, en ik probeer nu iedere avond (en soms smorgens als het kan) mijn gezicht te stomen, zou dit nut hebben? Is er misschien iets wat ik in het hete water kan gooien wat goed is voor mijn gezicht?
    Jullie ervaring hiermee?
    Gewoon afwachten en eraf blijven, wat tip nummer 1 is bij acné/puistjes. In het begin zal het inderdaad verergeren, maar binnen 2 weken zal je al een verbetering zien...

    En over die depressie... Praat erover met je dermatoloog, maar de kans is wel groot dat je geen roa meer zal mogen nemen. Misschien moet je naar een psycholoog gaan om de depressie te behandelen, al vraag ik me af of hij je wel kan helpen aangezien jouw depressie door medicatie wordt veroorzaakt en niet door een (onverwerkt) trauma.
    Op internet kan je verhalen lezen van jongeren die zelfmoord hebben gepleegd toen ze aan de roa waren. Zeggen dat het enkel en alleen door de roa komt doe ik niet, maar ik heb spijtig genoeg ook wel moeten ervaren wat voor een verdomd smerig spul roaccutane wel is. 't is een prachtig medicament als je geen of weinig bijwerkingen hebt, maar anders is het de grootste rommel die je kan innemen...
    pi_77837267
    Ik ben ook depressief geworden van de ROA. Had voordat ik dit gebruikte nooit ergens last van maar dit medicijn heeft er voor mij voor gezorgd dat ik een onverklaarbare leegte in mijn hoofd kreeg en echt nergens zin meer in had. Heel vreemd aangezien in normaal gezien overal graag bij ben. Gelukkig is de depressie wel weggetrokken en gaat het met mijn huid nu supergoed!
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_77844114
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 10:16 schreef GeordyPride het volgende:
    Ik ben ook depressief geworden van de ROA. Had voordat ik dit gebruikte nooit ergens last van maar dit medicijn heeft er voor mij voor gezorgd dat ik een onverklaarbare leegte in mijn hoofd kreeg en echt nergens zin meer in had. Heel vreemd aangezien in normaal gezien overal graag bij ben. Gelukkig is de depressie wel weggetrokken en gaat het met mijn huid nu supergoed!
    Same here, ik noem het niet echt een depressie. Maar ik moet mezelf een stuk meer motiveren dan vroeger om iets te gaan doen met vrienden, kblijf liever in mn stoel zitten tv kijken Natuurlijk als ik er eenmaal ben heb ik een toptijd maar toch blijft er altijd een soort blokkade waar ik overheen moet om iets te gaan doen.
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_77844542
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 14:02 schreef dreamzk het volgende:

    [..]

    Same here, ik noem het niet echt een depressie. Maar ik moet mezelf een stuk meer motiveren dan vroeger om iets te gaan doen met vrienden, kblijf liever in mn stoel zitten tv kijken Natuurlijk als ik er eenmaal ben heb ik een toptijd maar toch blijft er altijd een soort blokkade waar ik overheen moet om iets te gaan doen.
    Dat probleem heb ik zonder de Roa. Maar dat is eerder luiheid en lusteloosheid, niet echt een depressie.

    Wordt nog leuk als ik straks aan de Roa ga.
    pi_77846033
    Hallo iedereen

    Ik ben in november vorig jaar vroegtijdig gestopt met mijn kuur: ik moest normaal gezien nog één maand volhouden, maar de nevenwerkingen waren gewoon te belastend (vaker moe, erg zweten, etc.). Het probleem is: de voorbije weken begin ik te zien dat mijn acne stilaan terugkomt Weet iemand of het zou helpen mocht ik de rest van mijn kuur nu (dus een paar maanden nadien) nog verder nemen? Of moet ik helemaal herbeginnen?

    Groeten
    C.
    pi_77925176
    Nou mijn eerste gedeelte van de kuur is op, 30 tablette (2 per dag).. ga nu gewoon verder door met het gebruik van ROA, kheb nu wel een ander doosje gekregen van de apotheek maar dat zal niet veel uitmaken.
    Ik ben nou dus 15 dagen bezig, en heb eigenlijk vrijwel geen last van bijwerkingen behalve droge lippen maar dat kon ook door dit koude weer komen. De werking weet ik nog niet zoveel van, vandaag ziet mijn gezicht er 'redelijk' uit maar dat kan morgen weer veel erger zijn.
    Betreft het alcohol gebruik met carnaval was ik gisteren voor het eerst weg en ik voelde me niet anders dan normaal.. dus ik denk dat nog wel meevalt maar dat kan in de komende dagen misschien wel hard aankomen.

    En C. ik denk niet perse dat het nodig is om de hele kuur overnieuw te doen. Ik denk dat als je nou nog een maand met die kuur doorgaat dat het dan wel goed komt. (want de ernst van je acne is nu toch niet zo erg?)!
    Maar ik weet dit ook niet 100% zeker, er zijn vast andere mensen hier die dat beter weten!

    Op naar de 2e avond van Carnaval, hopen dat het in combi met ROA nog steeds goed gaat.
    Hebben andere al last ondervonden met gebruik tijdens carnaval? (ook al is het net begonnen)
    pi_78049329
    Hee everybody,

    Na vandaag bij de dermatoloog te zijn geweest voor een check-up, vertelde ze me dat ik al na amper 4 maanden (40 mg per dag) roaccutane er mee mocht stoppen. Mijn huid is idd verbeterd, maar als ik het vergelijk met een vriendinnetje die óók aan de roa zat (7 maanden, waarvan ze tijdens de laatste 3 60 mg slikte), heb ik nog een lange weg te gaan! Ik krijg niet echt last van bovenhuidse/ oppervlakkige ontstekingen, maar heb nog aardig wat onderhuidse bobbels... Daarnaast ben ik doodsbang dat de acne gewoon weer doodleuk terugkomt. Wanneer weet je of je wel of niet met roa kunt stoppen, afgezien van wat de dermatoloog je probeert te verkopen?

    (Ik heb inmiddels een second opinion aangevraagd overigens; ben benieuwd... )
    pi_78050770
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 10:42 schreef Applejuice_ het volgende:
    Hee everybody,

    Na vandaag bij de dermatoloog te zijn geweest voor een check-up, vertelde ze me dat ik al na amper 4 maanden (40 mg per dag) roaccutane er mee mocht stoppen. Mijn huid is idd verbeterd, maar als ik het vergelijk met een vriendinnetje die óók aan de roa zat (7 maanden, waarvan ze tijdens de laatste 3 60 mg slikte), heb ik nog een lange weg te gaan! Ik krijg niet echt last van bovenhuidse/ oppervlakkige ontstekingen, maar heb nog aardig wat onderhuidse bobbels... Daarnaast ben ik doodsbang dat de acne gewoon weer doodleuk terugkomt. Wanneer weet je of je wel of niet met roa kunt stoppen, afgezien van wat de dermatoloog je probeert te verkopen?

    (Ik heb inmiddels een second opinion aangevraagd overigens; ben benieuwd... )
    Is inderdaad lastig. Mijn huisarts vond ook al wel dat ik kon stoppen, omdat ik op het moment nauwelijks meer ontstekingen krijg. Maar dat is pas sinds een paar weken zo, dus ik vond het nog veel te vroeg. Krijg het liefst de aanbevolen 120mg/kg binnen. Dan weet je zeker dat je goed zit. Beter nu in een keer goed dan later nog weer een keer met een hele kuur moeten beginnen. Mijn huisarts heeft me nu nog weer voor 2 maanden meegegeven, waardoor ik op 90mg/kg zal komen (in totaal 6 maand dan). Maar ik heb ook nog om een doorverwijzing naar een dermatoloog gevraagd (en gekregen). Daar kan ik met een paar weken heen, en dan maar is horen wat die er over te zeggen heeft.

    Ik ga volgende week op wintersport. Ben heel benieuwd hoe me dat afgaat. Mensen met ervaring en tips? Ik ga sowieso een fles Sunblock (/ zeer hoge factor) meenemen. En verder heel veel purol smeren i guess.
    pi_78051210
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 11:37 schreef duv3l het volgende:

    [..]

    Is inderdaad lastig. Mijn huisarts vond ook al wel dat ik kon stoppen, omdat ik op het moment nauwelijks meer ontstekingen krijg. Maar dat is pas sinds een paar weken zo, dus ik vond het nog veel te vroeg. Krijg het liefst de aanbevolen 120mg/kg binnen. Dan weet je zeker dat je goed zit. Beter nu in een keer goed dan later nog weer een keer met een hele kuur moeten beginnen. Mijn huisarts heeft me nu nog weer voor 2 maanden meegegeven, waardoor ik op 90mg/kg zal komen (in totaal 6 maand dan). Maar ik heb ook nog om een doorverwijzing naar een dermatoloog gevraagd (en gekregen). Daar kan ik met een paar weken heen, en dan maar is horen wat die er over te zeggen heeft.

    Ik ga volgende week op wintersport. Ben heel benieuwd hoe me dat afgaat. Mensen met ervaring en tips? Ik ga sowieso een fles Sunblock (/ zeer hoge factor) meenemen. En verder heel veel purol smeren i guess.
    Blijven smeren om je huid vochtig te houden!!! En savonds als je thuis komt ook je gezicht goed insmeren met goede cremes. Toen ik ging skien heb ik dat de eerste 2 dagen een beetje verwaarloosd, op de derde dag was mn gezicht compleet uitgedroogd en met hangende velletjes

    Vandaag en gisteren weer voor het eerst 2 heel kleine witte puntjes op mn wangen ontdekt. Direct uitgeknepen maar toch bizar dat het nog steeds kan opkomen met ROA.
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_78061582
    @ Duvl;
    Ja precies! Ik slik liever nu nog een paar maanden door, dan dat ik straks in de zomer een terugval krijg en het zonder roa moet doen... Het schijnt trouwens dus ook zo te zijn dat als je te vroeg stopt met roa, je acne dubbel zo hard terug kan komen. Ik zeur nog wel ff door dus...

    Succes met de wintersport! Ik zou het persoonlijk niet aandurven... Maar ik lees ook geregeld dat mensen gewoon lekker onder de zonnebank liggen te bakken terwijl ze aan de roa zitten, en geen last hebben van horrorbijwerkingen. Het is persoonlijk, I guess!
    pi_78061835
    Oja, (sorry voor dubbelpost): weet iemand hoelang je huid ongeveer nodig heeft om te herstellen van roa? (en dan bedoel ik niet de zovaak gehoorde 2 maanden, waarna je weer mag zuup'n etc.) Ik wil graag iets aan mijn littekens gaan doen, maar dat werd met sterk afgeraden omdat roa het relïëf van de huid aantast (en in combinatie met zuren/ laserpeelings is dat geen succesverhaal).
    pi_78064064
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 16:33 schreef Applejuice_ het volgende:
    Oja, (sorry voor dubbelpost): weet iemand hoelang je huid ongeveer nodig heeft om te herstellen van roa? (en dan bedoel ik niet de zovaak gehoorde 2 maanden, waarna je weer mag zuup'n etc.) Ik wil graag iets aan mijn littekens gaan doen, maar dat werd met sterk afgeraden omdat roa het relïëf van de huid aantast (en in combinatie met zuren/ laserpeelings is dat geen succesverhaal).
    6 maanden tot een 1 jaar dacht ik.
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_78064097
    6 maand heb ik me hier laten vertellen......
    pi_78078864
    Dat klopt idd, in de bijsluiter staat minimaal een half jaar. Zou die tijd maar even afwachten, misschien is het over een half jaar wel zo goed als allemaal verdwenen, scheelt je dan een hoop geld en gedoe. Laserpeeling is volgens mij minder leuk dan je denkt, volgens mij heb je na iedere behandeling wel een beetje een rooie kop en sommige behandelingen moet je een aantal keer herhalen.


    Ik ga even La Roche-Posay - Effaclar H crème bestellen, ik hoop dat het goed werkt. Ben mijn brandende commerciële nivea creme een beetje zat.

    En ik ga ook nog even Cetaphil bestellen, ik weet alleen niet welke ik het beste kan gebruiken, de lotion of crème. Ik las dat verschillende mensen zowel creme of lotion gebruiken. Volgens mij hydrateerd de crème beter maar is deze wel erg vet. Ik heb dit niet echt nodig aangezien mijn vette oliehuid op het moment anti-roa is , het verschilt een beetje de ene keer vet andere keer normaal.

    Kan ik dan het beste voor de lotion gaan? En weet iemand waar ik dit kan halen, want ik las dat de Cetaphil uit Amerika minder vet was maar op ebay zijn de verzendkosten net zo hoog als het product. Op zich maakt me dat niet eens zoveel uit, zolang ik maar een goede dagcrème heb. Alleen ik vraag me af of die uit Amerika echt daadwerkelijk een stuk minder vet is, lijkt me een beetje vreemd
    pi_78091213
    Het is nu de 20ste dag van het Roa gebruik, ik heb met carnaval helemaal geen last van roa gehad met betrekking tot alcohol, ik kon gewoon net zoveel drinken als mijn vrienden.. zonder dat het andere bijwerkingen had dan gewoonlijk! Dit is natuurlijk heel mooi en fijn gewist, maar is het niet een teken dat de Roa niet aanslaat??
    pi_78095036
    Ik ben nu 5,5 maand bezig met ROA en de bijwerkingen beginnen met nou wel een beetje de keel uit te hangen
    Ik ben moe, zweet veel, droge ogen/lippen, kan me niet goed concentreren. Nog 3 weken en dan zijn m'n pillen op en moet ik weer naar de derma, heb dan wel bijna 120 mg/k binnengekregen dus hoop dat ik mag stoppen!
    M'n huid ziet er wel super goed uit! Nog wel rode plekken die heeel langzaam wegtrekken.
    Wondjes enzo helen ook heel langzaam, maar ik wil graag een piercing in m'n oor laten zetten, het is niet echt slim om dat nu al te doen toch? Hoelang moet ik wachten voordat m'n huid zich weer een beetje goed kan herstellen?
    En nog 1 vraagje: ik wil wel graag onder de zonnebank gaan om de vlekjes een beetje weg te krijgen, hoelang na de kuur moet ik wachten voordat m'n huid de zonnebank aankan?
    Suc6 iedereen
      Licht Ontvlambaar woensdag 17 februari 2010 @ 12:55:14 #218
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78095367
    Ik heb vandaag weer bloedgeprikt, ben eens benieuwd wat de uitslagen gaan zijn na 5 dagen carnaval Moet maandag weer terug naar derma, ga daar wel aangeven dat ikzelf niet blij ben met vermindering van dosis. Ik zit nu op 20mg per dag en merk duidelijk verschil met vorige maand toen ik op 30mg per dag zat. In bijwerkingen, maar absoluut ook qua huid. Stuk minder rustig en clean...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78097595
    Men spreekt hier vaak over 20 mg per dag... is dat niet bijzonder weinig? Bedoel slik 60 mg. en vindt dit eigenlijk al niet echt veel. Met 20 mg doe je er toch ook maanden en maanden over voor je uberhaupt 120 mg/k heb bereikt.
    Drama means nothing, it's part of the game.
    pi_78099564
    Iemand wel eens Manuka Honing geprobeerd? Ik doe dagelijks een 30min masker en merk na een paar dagen al enorme verbetering.
      Licht Ontvlambaar woensdag 17 februari 2010 @ 16:39:43 #221
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78104710
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 13:51 schreef DigitalGirl het volgende:
    Men spreekt hier vaak over 20 mg per dag... is dat niet bijzonder weinig? Bedoel slik 60 mg. en vindt dit eigenlijk al niet echt veel. Met 20 mg doe je er toch ook maanden en maanden over voor je uberhaupt 120 mg/k heb bereikt.
    Mijn dermatoloog is van mening dat ik de 120mg/kg niet zou hoeven halen... Ik ben het daar nog niet helemaal mee eens. Maar ach, ik zou het rustig een jaar trekken met 20mg pd
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78185816
    -edit: spam is dus niet gewenst

    [ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 19-02-2010 17:30:40 ]
    Love may be blind, but marriage is a real eye-opener. No, dont get me wrong, I do love you honey..
      Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2010 @ 15:20:28 #223
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78186522
    Je bent nieuw en post meteen een reclameverhaaltje met een link... Da's hardstikke spam hoor.

    En voor wat je product betreft, ik geloof niet dat het werkt
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78186915
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef Sjeen het volgende:
    Je bent nieuw en post meteen een reclameverhaaltje met een link... Da's hardstikke spam hoor.

    En voor wat je product betreft, ik geloof niet dat het werkt
    Als ik de informatie van die website hier erop gooi dan is het ook spam volgens jou, ik bespaar mezelf de moeite. Maargoed even on-topic blijven hier..

    Uiteraard mag iedereen geloven wat hij/zij wilt, maar ik wil graag weten waarom jij het dan niet gelooft?
    Omdat je het niet kent, omdat er nog niet veel over bekend is in Nederland of.. zo simpelminded maargoed ik kan het wel begrijpen hoor.

    Het middel - waar ik in deze post dan maar de naam niet van noem - is afkomstig uit China waar men nog nooit van Roaccutane heeft gehoord en als dat wel het geval was zou men het alsnog niet innemen. Maargoed in China is het dus wel enorm populair en ik moet zeggen dat het voor mij bijzonder goed gewerkt heeft.

    Stuur anders een e-mail naar de eigenaar van de website, misschien kunt u een paar gratis tubes aanvragen voor uw met acne geteisterde forumleden en put it to the test
    Love may be blind, but marriage is a real eye-opener. No, dont get me wrong, I do love you honey..
      Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2010 @ 15:41:31 #225
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78187426
    Neuh, het is spam omdat je hier een link en een reclamepraatje komt droppen... Maar goed, als je dat niet wilt begrijpen, dan laat je het.

    En waarom ik er niet in vertrouw? Heel simpel, als iets te goed klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook Ik ben heel blij voor je dat het bij jou helpt hoor, maar ik hou het voorlopig gewoon even bij iets wat ik maar tijdelijk hoef te slikken en niet de rest van mijn leven zal moeten smeren
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78188059
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:41 schreef Sjeen het volgende:
    Neuh, het is spam omdat je hier een link en een reclamepraatje komt droppen... Maar goed, als je dat niet wilt begrijpen, dan laat je het.

    En waarom ik er niet in vertrouw? Heel simpel, als iets te goed klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook Ik ben heel blij voor je dat het bij jou helpt hoor, maar ik hou het voorlopig gewoon even bij iets wat ik maar tijdelijk hoef te slikken en niet de rest van mijn leven zal moeten smeren
    Begrijpelijk, al zitten er wel een paar haken en ogen aan. Ten eerste is er helemaal geen garantie dat je roa alleen maar tijdelijk hoeft in te nemen. Ik ken zat mensen die na hun derde of vierde kuur (uiteraard niet allemaal achter elkaar) stoppen met roa. Ten tweede loop je het risico op blijvende schade van de serieuzere bijwerkingen (de kans is klein maar zeker aanwezig).

    Je hoeft het trouwens ook niet te zien als een wondermiddel o.i.d.
    Voorbeeld: voor iemand met ernstige acne en een kinderwens is Diane-35 natuurlijk vrij lastig (behoeft geen uitleg neem ik aan) en Roaccutane helemaal uit den boze (wegens de grote kans op misvormingen bij het kind en een vergrote kans op een miskraam) voor zo iemand is dit middel een geweldige oplossing.
    Tijdens de zwangerschap acnevrij zijn en daarna of zo nu en dan bijhouden met hetzelfde product of terugvallen op de Diane-35 of Roa. Ideaal toch?
    Love may be blind, but marriage is a real eye-opener. No, dont get me wrong, I do love you honey..
      Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2010 @ 16:03:40 #227
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78188315
    Waarom vind op google slechts een paar reclamepraatjes op nederlandse sites en verder geen enkele link naar een chinese/engelse/franse site?

    En nogmaals, als jij het ideaal vindt, dan ben ik blij voor jou. Ik ga het in elk geval niet proberen, heb geen kinderwens meer en geen zin om de hele dag met zo'n tube rond te slepen. Sowieso zou ik niet weten wie ik op mijn werk zou moeten vragen om mijn rug in te smeren
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78188837
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 16:03 schreef Sjeen het volgende:
    Waarom vind op google slechts een paar reclamepraatjes op nederlandse sites en verder geen enkele link naar een chinese/engelse/franse site?

    En nogmaals, als jij het ideaal vindt, dan ben ik blij voor jou. Ik ga het in elk geval niet proberen, heb geen kinderwens meer en geen zin om de hele dag met zo'n tube rond te slepen. Sowieso zou ik niet weten wie ik op mijn werk zou moeten vragen om mijn rug in te smeren
    Gadver, ik wilde dus echt niet weten dat je last hebt van acne op je rug!
    Hele flauwe opmerking, als je gelezen had dan had je gezien dat de tube niet zo heel groot en zwaar is

    Dat jij geen Chinees mandarijn kan zou wellicht kunnen verklaren waarom er geen Chinese links verschijnen, daarnaast is google niet zo heel erg groot in China. Ow, heb je ********** in het westers geschrift ingevoerd? Werkt niet in China heh, daar doet men niet aan pinyin op websites. nu ben ik lekker flauw. Zoekt met taobao of baidu en gij zult vinden. Zoals men ook aangeeft op dougenjin.nl is het een vrij onbekend product, dit geldt niet alleen voor in Nederland maar ook de rest van Europa.

    Dat iemand iets niet kent zegt niets, Clearasil kent iedereen en god wat geweldig is dat Dat artsen en dermatologen Roaccutane voorschrijven zegt heel wat over de kennis van dit soort figuren. Maargoed dat is geen discussie waard.

    In ieder geval succes en sterkte aan iedereen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 19-02-2010 17:45:26 ]
    Love may be blind, but marriage is a real eye-opener. No, dont get me wrong, I do love you honey..
      Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2010 @ 16:31:01 #229
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78189371
    zelfs de nederlandse site komt niet naar voren als je op het produkt zoekt... en waarom is het niet bekend in engelstalige landen, waarom niet in Frankrijk waar het 10 jaar lang onderzocht zou zijn? Ik vind het minimaal wat apart dat er alleen reclame te vinden is en geen enkel medisch artikel, vooral omdat het onderzocht zou zijn in Europa...

    En mij heb je nergens horen zeggen dat Clearasil geweldig is, dat haal jij er nu bij... roaccutane is ook niet geweldig, maar het is wel effectief. En voordat je eraan begint, moet je de voor- en nadelen goed afwegen. En het zegt inderdaad iets over de kennis van dermatologen dat zij dit middel voorschrijven, pas na een hele reeks andere 'lichtere' behandelingen.

    En even wat anders... 'Dit middel kent geen bijwerkingen! Maar als u allergisch blijkt te zijn dan moet u meteen stoppen.' Beetje dubbel, niet?
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78190439
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 16:31 schreef Sjeen het volgende:
    zelfs de nederlandse site komt niet naar voren als je op het produkt zoekt... en waarom is het niet bekend in engelstalige landen, waarom niet in Frankrijk waar het 10 jaar lang onderzocht zou zijn? Ik vind het minimaal wat apart dat er alleen reclame te vinden is en geen enkel medisch artikel, vooral omdat het onderzocht zou zijn in Europa...

    En mij heb je nergens horen zeggen dat Clearasil geweldig is, dat haal jij er nu bij... roaccutane is ook niet geweldig, maar het is wel effectief. En voordat je eraan begint, moet je de voor- en nadelen goed afwegen. En het zegt inderdaad iets over de kennis van dermatologen dat zij dit middel voorschrijven, pas na een hele reeks andere 'lichtere' behandelingen.

    En even wat anders... 'Dit middel kent geen bijwerkingen! Maar als u allergisch blijkt te zijn dan moet u meteen stoppen.' Beetje dubbel, niet?
    De Nederlandse site is deze maand de lucht in gegaan, google indexeerd slechts een keer per maand of zelfs per twee a drie maanden. Maar ok, dat kon jij ook niet weten.
    Waarom zou het wel bekend moeten zijn in Engelstalige landen? Doesn't make sense, does it?
    Medische artikelen zijn te vinden in het Chinees Mandarijn, waarom moet dit ook in het Frans geschrijven zijn? Het is in opdracht van JonDe (Chinees bedrijf) door een Frans laboratorium onderzocht, de opdrachtgever is Chinees. Medische onderzoeken in opdracht van bedrijven worden niet openbaar gemaakt mits dit door het bedrijf zelf gebeurd.

    Zoals ik al zei, iedereen kent Clearasil en ********** is nog onbekend omdat het voor deze markt een nieuw middel is. Dat zegt niets over de effectiviteit of betrouwbaarheid ervan.

    En het zegt inderdaad iets over de kennis van dermatologen dat zij dit middel voorschrijven, pas na een hele reeks andere 'lichtere' behandelingen. Het zegt dat zij niets anders kunnen verzinnen dan uiteindelijk naar een paardenmedicijn met mankementen grijpen, dit terwijl er wel alternatieven zijn die werken maar niet in hun hoofd voorkomen. Moet je eens in een ziekenhuis komen, daar wordt zoveel misdiagnoses gedaan doordat artsen niet over voldoende kennis beschikken, schrikbarend.

    Die laatste opmerking is echt te dom voor woorden. Ik neem deze opmerking niet al te serieus daarom krijg je hem ook weer terug. Het gebruik van tandpasta kent geen bijwerkingen, mocht je allergisch blijken voor een van de ingredienten/bestanddelen dan moet je daar ook meteen mee stoppen. Dan moet je het niet blijven gebruiken totdat de tube op is.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 19-02-2010 17:46:42 ]
    Love may be blind, but marriage is a real eye-opener. No, dont get me wrong, I do love you honey..
      Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2010 @ 18:38:44 #231
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78193765
    Lekker denigrerend... Goede reclame voor je tubetje Succes ermee he
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78201240
    Ik wil misschien binnenkort ook aan een kuur beginnen bij de dermatoloog, maar ik vroeg me af in hoeverre je echt zonlicht moet mijden?
    Heb namelijk wel een vakantie op de planning staan naar Italie deze zomer, zou dit problemen kunnen opleveren, of loopt dit niet zo nauw?
    pi_78203295
    Zou iemand nog een poging kunnen doen om mijn laatste vraag te beantwoorden?

    Is de Cetaphil uit Amerika het echt waard op te bestellen, minder vet i.v.m Europese?
    En mijn huid is niet extreem droog, kan ik dan beter voor de lotion of de crème gaan?

    Alvast super bedankt!
    pi_78209984
    Lance is me iets té goed op de hoogte van dat spul.. Donder op met je crap en ga hier al helemaal geen mensen afbranden, wil je?
    pi_78213281
    Lance komt voornamelijk ook om de ROA af te kraken en daarvoor moet je hier ook niet zijn..

    Betreft de zon zomer vakantie in de Italie zie ik geen reden om niet aan de Roa te beginnen.. Het duurt nog best veel maanden voor dat de zomervakantie echt begint (juli?). Tegen die tijd is hopelijk de roa verminderd... uit ervaring merk ik dat de acne in de zomer veel minder erg is dan in de koude maanden...
    Ik zit zelf 20 dagen aan de kuur en heb geen angst voor van de zomer!
    pi_78213522
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 01:04 schreef micheldan het volgende:
    Lance komt voornamelijk ook om de ROA af te kraken en daarvoor moet je hier ook niet zijn..

    Betreft de zon zomer vakantie in de Italie zie ik geen reden om niet aan de Roa te beginnen.. Het duurt nog best veel maanden voor dat de zomervakantie echt begint (juli?). Tegen die tijd is hopelijk de roa verminderd... uit ervaring merk ik dat de acne in de zomer veel minder erg is dan in de koude maanden...
    Ik zit zelf 20 dagen aan de kuur en heb geen angst voor van de zomer!
    Dat geen zon in combinatie met ROA heeft vooral te maken met het feit dat je door de zon pigmentvlekken kan krijgen als je aan de ROA zit. Ga langs bij je derma en vraag hem hoe nauw je het moet nemen en of het mogelijk is om een leuke zonvakantie in Italie te hebben.
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
      Licht Ontvlambaar zaterdag 20 februari 2010 @ 11:06:50 #237
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78222588
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 22:00 schreef Burnster het volgende:
    Zou iemand nog een poging kunnen doen om mijn laatste vraag te beantwoorden?

    Is de Cetaphil uit Amerika het echt waard op te bestellen, minder vet i.v.m Europese?
    En mijn huid is niet extreem droog, kan ik dan beter voor de lotion of de crème gaan?

    Alvast super bedankt!
    Ik heb echt geen idee of het verschilt tussen Amerika en Europa, maar als je het liefst niet te vet hebt, zou ik sowieso voor lotion gaan.
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78245249
    Heey allemaal!
    Ik ben sinds vrijdag begonnen met mijn roa kuur. Heb sinds december weer erg last van locale acne in mijn gezicht.

    Kan het zijn dat de bijwerkingen nu al beginnen? :s

    Ik heb gruwelijk last van hoofdpijn, moeheid en druk achter mijn ogen. Moet er wel bijzetten dat ik vorige week ziek/grieperig ben geweest en toch een heftige carnaval heb gehad ( nu het nog kon ). Dus het zou natuurlijk ook nog de griep kunnen zijn.

    Oh ja ik slik 80 mg/dag voor 3mnd, erg veel volgensmij, maar ik ben dan ook 1m95 en weeg net over 90kg. Dermatoloog zei dat zijn ervaring was dat het met zon hoge dosering vaak beter uitpakte..


    Hoop dat bijwerkingen meevallen, ben nogal fanatiek in de sportschool met kracht én conditie..
    pi_78299697
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 22:52 schreef Xarabass het volgende:
    Heey allemaal!
    Ik ben sinds vrijdag begonnen met mijn roa kuur. Heb sinds december weer erg last van locale acne in mijn gezicht.

    Kan het zijn dat de bijwerkingen nu al beginnen? :s

    Ik heb gruwelijk last van hoofdpijn, moeheid en druk achter mijn ogen. Moet er wel bijzetten dat ik vorige week ziek/grieperig ben geweest en toch een heftige carnaval heb gehad ( nu het nog kon ). Dus het zou natuurlijk ook nog de griep kunnen zijn.

    Oh ja ik slik 80 mg/dag voor 3mnd, erg veel volgensmij, maar ik ben dan ook 1m95 en weeg net over 90kg. Dermatoloog zei dat zijn ervaring was dat het met zon hoge dosering vaak beter uitpakte..


    Hoop dat bijwerkingen meevallen, ben nogal fanatiek in de sportschool met kracht én conditie..
    \

    Bijwerkingen kunnenn nog niet zo snel optreden. Geef het een week a 2 de tijd voordat je bijwerkingen vaststel dus waarschijnlijk zit het gwn tussen je oren (nu dan). 80 is idd veel ook al weeg je 90. Maarja iedereen reageert anders op roa dus gewoon ff afwachten welke bijwerkingen je krijgt. Kan best zijn dat je er makkelijk tegen kan. Oja je conditie zal wel hoogstwaarschijnlijk achteruit gaan, iig wel bij mij, maar ik heb het ervoor over. Ben van plan mn conditie weer flink bij te scherpen als roa voorbij is. Succes!

    Lance flikker op.. thx
      Licht Ontvlambaar maandag 22 februari 2010 @ 12:57:49 #240
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78299995
    Ik ben weer goedgekeurd Zelfs 5 dagen carnaval en op woensdag leverwaarden laten checken, had nauwelijks een effect... Ik zat iets hoger dan toen ik begon, dus volgens mijn dermatoloog was het geen probleem om af en toe eens wat te drinken.

    Ben wel weer terug op 30mg per dag, omdat ik met 20mg toch wat doorbraken had. Als hde bijwerkingen blijven zoals het was, dan vind ik het geen probleem om dit nog een flink aantal maanden vol te houden. Alleen mijn haar, da's flink droger en dunner dan normaal, dat viel de kapper ook al op
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78314598
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 22:52 schreef Xarabass het volgende:
    Heey allemaal!
    Ik ben sinds vrijdag begonnen met mijn roa kuur. Heb sinds december weer erg last van locale acne in mijn gezicht.

    Kan het zijn dat de bijwerkingen nu al beginnen? :s

    Ik heb gruwelijk last van hoofdpijn, moeheid en druk achter mijn ogen. Moet er wel bijzetten dat ik vorige week ziek/grieperig ben geweest en toch een heftige carnaval heb gehad ( nu het nog kon ). Dus het zou natuurlijk ook nog de griep kunnen zijn.

    Oh ja ik slik 80 mg/dag voor 3mnd, erg veel volgensmij, maar ik ben dan ook 1m95 en weeg net over 90kg. Dermatoloog zei dat zijn ervaring was dat het met zon hoge dosering vaak beter uitpakte..


    Hoop dat bijwerkingen meevallen, ben nogal fanatiek in de sportschool met kracht én conditie..
    Wow dat is best wel een flinke dosis. Ik slik de helft en ben ook ongeveer 90kg. Slik nu al zo´n 3 weekjes en de bijwerkingen zijn al behoorlijk te merken, maar zeker ook het resultaat.
    pi_78322984
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 19:22 schreef Timmi het volgende:

    [..]

    Wow dat is best wel een flinke dosis. Ik slik de helft en ben ook ongeveer 90kg. Slik nu al zo´n 3 weekjes en de bijwerkingen zijn al behoorlijk te merken, maar zeker ook het resultaat.
    Nu al.. is de acne nu al aan het verminderen dan? Ik zit nu bijna aan een maand gebruikt maar heb nog geen resultaat. ( maar wel last van lichte bijwerkingen )
    pi_78324989
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 22:08 schreef micheldan het volgende:

    [..]

    Nu al.. is de acne nu al aan het verminderen dan? Ik zit nu bijna aan een maand gebruikt maar heb nog geen resultaat. ( maar wel last van lichte bijwerkingen )
    Ik had na een week al dat ik geen puisten meer kreeg van roac. Nooit breakout gehad oid.

    Ik ging op den duur trouwens na de kuur biergist slikken. Maar daar krijg ik juist puisten van. Ben nu gestopt en geen puisten meer. Beetje vaag of niet?
    pi_78331659
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 22:08 schreef micheldan het volgende:

    [..]

    Nu al.. is de acne nu al aan het verminderen dan? Ik zit nu bijna aan een maand gebruikt maar heb nog geen resultaat. ( maar wel last van lichte bijwerkingen )

    Ja ik vond het ook al wonderlijk. Ook werd het bij mij niet zo zeer slechter. Wel moet ik zeggen dat ik voor Roa antibiotica slikte die niet meer hielp. Dus ik kreeg Roa in combinatie met clindamycine. Beide zorgde ervoor dat de acne heel erg verminderde, al in drie week.
    pi_78421761
    Na bijna 3 maanden op 40mg/dag merk ik nu toch wel dat mijn huid dunner begint te worden. Voornamelijk in het gezicht en op de handen.
    Zo stootte ik zojuist (wel vrij hard) met de rug van mijn hand precies op de rand van een deur en m'n huid splijt gewoon een stukje(halve cm) open op die plek.. Zou normaal gesproken niet zo open liggen.

    Leverwaarden nog steeds prima ondanks de 25 à 30 glazen alcohol per week(grotendeels verdeeld over 2 avonden). Ik kan ook niet zeggen dat ik sneller of anders dronken word of extra last heb van een kater. Wel sla ik mijn avond-dosis roaccutane over in geval van een avondje(nachtje) zuipen, dit om de lever op dat moment wat te ontlasten. Oja, en water drinken, veel water.

    Wel merk ik dat ik de laatste tijd wat lamlendiger(lui, futloos) ben en me minder goed kan concentreren(wazig). Maar dit hoeft niet perse direct verband te houden met roaccutane.

    [ Bericht 4% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 25-02-2010 02:20:04 ]
    pi_78422414
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 01:46 schreef SjoerdZwoerd het volgende:
    Na bijna 3 maanden op 40mg/dag merk ik nu toch wel dat mijn huid dunner begint te worden. Voornamelijk in het gezicht en op de handen.
    Zo stootte ik zojuist (wel vrij hard) met de rug van mijn hand precies op de rand van een deur en m'n huid splijt gewoon een stukje(halve cm) open op die plek.. Zou normaal gesproken niet zo open liggen.
    Bleh, dat klinkt niet al te best
    quote:

    Leverwaarden nog steeds prima ondanks de 25 à 30 glazen alcohol per week(grotendeels verdeeld over 2 avonden). Ik kan ook niet zeggen dat ik sneller of anders dronken word of extra last heb van een kater. Wel sla ik mijn avond-dosis roaccutane over in geval van een avondje(nachtje) zuipen, dit om de lever op dat moment wat te ontlasten. Oja, en water drinken, veel water.
    13-15 glazen alcohol op een avond is geen aanslag op je lichaam? misschien moet je in plaats van al dat bier (?) een keer proberen water te drinken. Je hebt alle (mogelijke) bijwerkingen van roa er wel over om van je acne af te komen maar 20 biertjes minder in de week kan er niet af?

    Desondanks veel sterkte en succes
    pi_78436690
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 02:45 schreef Hangzhou-ren het volgende:

    [..]

    Bleh, dat klinkt niet al te best
    [..]

    13-15 glazen alcohol op een avond is geen aanslag op je lichaam? misschien moet je in plaats van al dat bier (?) een keer proberen water te drinken. Je hebt alle (mogelijke) bijwerkingen van roa er wel over om van je acne af te komen maar 20 biertjes minder in de week kan er niet af?

    Desondanks veel sterkte en succes
    Ach alcohol kan prima met ROA, ik drink ook stevig door ondanks de kuur en mn leverwaarden houden het vol. Ik word ietsje sneller bezopen maar het meeste last heb ik van de katers, gebeurd nu regelmatig dat ik nog dronken wakker word na een avondje zuipen
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_78447974
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 14:38 schreef dreamzk het volgende:

    [..]

    Ach alcohol kan prima met ROA, ik drink ook stevig door ondanks de kuur en mn leverwaarden houden het vol. Ik word ietsje sneller bezopen maar het meeste last heb ik van de katers, gebeurd nu regelmatig dat ik nog dronken wakker word na een avondje zuipen
    Het schijnt te zijn dat het nuttige van alcohol een negatief effect heeft op de werking van Roa. Dus het is altijd beter om niet te drinken tijdens je Roa kuur.
    pi_78447977
    van de alcohol had ik ook geen last... tijdens carnaval iedere avond ( 6 ) tog zat gewist.. en nergens last van gehad dus ook geen kater..! miss wel een periode dat de roa minder goed werkt..
    bloed uitslag komt binnekort binnen.. maar denk niet dat alchol daar invloed op heb!!!!
      vrijdag 26 februari 2010 @ 12:18:15 #250
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_78475403
    Hoi allemaal!

    Ik heb dnsdag m'n twee check gehad bij de derma, bloed geprikt en een zwangerschapstest gedaan. Nu heb ik dit met m'n stomme kop op dezelfde dag gedaan als het gesprek, dus wist ze nóg niet of m'n waarden goed zijn en ik niet zwanger ben.. Maar goed, het vertrouwen was er gelukkig, dus ben nu van 30mg naar 40 gegaan.
    Ik moet zeggen dat ik niet veel bijwerkingen heb, alleen droge lippen. De eerste keer dat ik de kroeg in ging kon ik na 2 uur niet meer op m'n benen staan: last van m'n rug en SUPER moe na twee drankjes. Nu heb ik daar geen last meer van en kan ik gewoon weer de stad in gaan onder het genot van een borrel..

    De roa sloeg snel aan bij mij. Hiervoor heb ik, zoals ik eerder al zei, 3mnd minocycline geslikt. Dit heeft al supergoed geholpen, maar bij mij is het probleem dat ik om de 3 mnd van een supergaaf huidje naar een zware uitbraak ga. Elke keer dat ik denk dat ik er vanaf ben en zelf m'n littekens weg zijn, is het wachten op de volgende uitbraak en zit ik er weer onder.
    Als ik nu een pukkeltje heb, is ie veel sneller weg dan voorheen. Ik denk trouwens dat ik niet veel van de bijwerkingen merk, omdat ik bij minocycline ook al erg moe was en ik daarna direct door ben gegaan met roa. Misschien ben ik eraan gewend dat ik een stuk vermoeider ben..

    Ik gebruikte steeds een creme van Babor, hij is net op en ben weer overgegaan op FES. Een multifunctionele huidcreme, te koop bij de Rima en de Tuinen e.d. Niet vet, betaalbaar en het werkt prima. Ik zou ook niet teveel vette troep op je gezicht smeren, aangezien de roa er juist zo druk mee bezig is om je huid minder vet te maken. Voor m'n lippen gebruik ik eigenlijk van alles, tis maar net wat er in m'n tas zit.. Blistex en vaseline vind ik het beste helpen.

    Nogmaals: niet teveel dure cremes etc aanschaffen, want het maakt geen verschil met een milde en iets goedkopere creme! Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd, van Hema tot Chanel. Als er maar geen paraffine of alcohol in zit.

    Succes allemaal!
      vrijdag 26 februari 2010 @ 12:19:13 #251
    289205 Birs88
    Love the life you live, live t
    pi_78475433
    Ik drink trouwens ook gewoon alcohol, zolang je niet 5 dagen in de week ladderzat bent is er niks aan de hand geloof ik.. Ik moet wel zeggen dat m'n huid er "the day after" minder goed uit ziet!
    pi_78519514
    Heb nu de eerste week gehad van mijn 80mg/dag-kuur . En alles gaat nog goed (Y)
    De hoofdpijn was inderdaad nog van het ziek zijn, gelukkig! had niet moeten denken 3 maanden met zulke hoofdpijn te lopen. Ik kon m'n hoofd nog amper bewegen of ik ging door de grond van de pijn!

    Vooral mijn neus is aan het vervellen en nogal gevoelig, de acne op mijn voorhoofd is wat onrustig nog maar het is net of alles veel sneller komt en gaat. Gister even in de sauna gaan zitten, haha daar wordt de huid echt ontzettend trekkerig van!

    Vraag me af of de bijwerkingen nog veel erger worden, want zoals het afgelopen week was hou ik het zeker wel vol.. Is net of je gezicht door de zon verbrand is eigenlijk. (ik heb mijn gezicht 2x tweede graad verbrand gehad dus ben wel wat ergers gewend )

    Gister avond ook gewoon uitgegaan, wel geprobeerd om wat rustiger te doen. Maar blijkbaar kan ik na 2 a 3 biertjes al geen nee meer zeggen tegen de rest dat mij aangeboden worden :S Heb voordat ik naar bed ging maar een aantal glazen water gedronken..

    [ Bericht 3% gewijzigd door Xarabass op 27-02-2010 14:31:39 ]
    pi_78519603
    Ik gebruik trouwens gewoon vaseline creme voor m'n gezicht want dat stinkt tenminste niet, en als je 't dun smeert (wat volgensmij ook beter is) trekt het ook goed in.

    Had eerst zo'n zooi van Dove gekocht, maar dan stink je de hele dag een uur in de wind.
    Voor m'n lippen heb ik vaseline cetomacrogolcreme gekregen maar voor nu volstaat blistex nog.
    pi_78549172
    Kun je van een dosis verhoging ook outbreaks krijgen? Ik zat eerst op 40mg ben nu naar 60 gegaan, al lijkt m'n huid nu een stuk slechter te worden.
    pi_78553336
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 13:06 schreef Deventer__ het volgende:
    Kun je van een dosis verhoging ook outbreaks krijgen? Ik zat eerst op 40mg ben nu naar 60 gegaan, al lijkt m'n huid nu een stuk slechter te worden.
    Volgensmij kan dit wel, er zijn meer mensen die dit hebben ervaart. Ik denk alleen dat het op ten duur nog 'sneller' zal verbeteren. (En de bijwerkingen kunnen natuurlijk ook erger worden). In ieder geval veel succes met je kuur!
    pi_78554454
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 15:15 schreef Timmi het volgende:

    [..]

    Volgensmij kan dit wel, er zijn meer mensen die dit hebben ervaart. Ik denk alleen dat het op ten duur nog 'sneller' zal verbeteren. (En de bijwerkingen kunnen natuurlijk ook erger worden). In ieder geval veel succes met je kuur!
    Bedankt!

    Zitten er hier trouwens nog mensen die meer dan 60mg/dag nemen? Ik zit nu een tweetal weken aan 60mg maar ik heb geen bijwerkingen.
    pi_78557474
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 15:50 schreef Deventer__ het volgende:

    [..]

    Bedankt!

    Zitten er hier trouwens nog mensen die meer dan 60mg/dag nemen? Ik zit nu een tweetal weken aan 60mg maar ik heb geen bijwerkingen.
    Gelukkig niet, ik zit op de 40mg/dag en dat vind ik meer dan genoeg
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_78557838
    Ja ik dus, begin nu ook aan m'n tweede week. Bijwerkingen zijn nog goed te hebben..
    pi_78564279
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 15:50 schreef Deventer__ het volgende:

    [..]

    Bedankt!

    Zitten er hier trouwens nog mensen die meer dan 60mg/dag nemen? Ik zit nu een tweetal weken aan 60mg maar ik heb geen bijwerkingen.
    Hoeveel weeg je? De 'normale' dosering is tussen de 0.5 en 1mg per kg per dag.
      Licht Ontvlambaar zondag 28 februari 2010 @ 20:35:20 #260
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78565018
    Zit op 30mg per dag en vind het prima te doen zo, we zien wel waar het schip strandt...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78569867
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 20:20 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

    [..]

    Hoeveel weeg je? De 'normale' dosering is tussen de 0.5 en 1mg per kg per dag.
    70kg ongeveer, maar ik heb echt totaal geen probleem met de roa, ik zit er nu bijna 3 maand aan.
    pi_78621052
    Ik zit momenteel op 40 mg/dag, maar aangezien de bijwerkingen eigenlijk volledig verdwenen zijn (op droge lippen na) ga ik binnenkort aan mijn dermatologe vragen voor een dosisverhoging
    pi_78634930
    ik zit op 60mg, nog 2 maandjes te gaan. Last van spierpijn, maar daar is nog wel overheen te komen...
    En ik heb last van m'n stuitje
    pi_78684202
    Ik zit ook op 60mg. Ook erg veel spierpijn en toevallig ook van mijn stuitje. Voor mij nog een maand nadat er 5 maanden opzitten. Weeg 100 kilo, iedereen succes. O ja en mijn neus is vanbinnen zo hard als steen, niet al te prettig.
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_78685308
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 20:35 schreef Sjeen het volgende:
    Zit op 30mg per dag en vind het prima te doen zo, we zien wel waar het schip strandt...
    Is de acné bij jou eigenlijk hormonaal want blijft het probleem dan niet bestaan omdat je elke maand blijft schommelen?
    Go hard or go home
      Licht Ontvlambaar woensdag 3 maart 2010 @ 15:56:23 #266
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78686172
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 15:40 schreef Noek het volgende:

    [..]

    Is de acné bij jou eigenlijk hormonaal want blijft het probleem dan niet bestaan omdat je elke maand blijft schommelen?
    Gedeeltelijk hormonaal, als in altijd last van acne, alleen soms is het erger... En nu is het eigenlijk gewoon rustig, geen hormonale invloed te merken
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78686499
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 15:56 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    Gedeeltelijk hormonaal, als in altijd last van acne, alleen soms is het erger... En nu is het eigenlijk gewoon rustig, geen hormonale invloed te merken
    Oh, dat is wel fijn. Wat heb je hiervoor allemaal gekregen of gebruikt? Je zit in mijn doelgroep namelijk en ik smeer mijn huid kapot met tretitoine wat echt geen hol helpt dus ik hou je in de gaten.
    Go hard or go home
      Licht Ontvlambaar woensdag 3 maart 2010 @ 16:07:07 #268
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78686778
    Ooit begonnen met Diane-35, dat 7 jaar geslikt en dat hielp redelijk... Geen zin meer in hormonale anticonceptie

    De afgelopen jaren aangeklooid met over-the-counter spul, differin gel, doxycycline en dan nu na ruim twee jaar twijfelen dus aan de Roa. En tot op heden bevalt dat prima... De bijwerkingen zijn te doen, en ik vind het niet belastend om elke maand bloedonderzoek en zwangerschapstest te laten doen. Alleen maar de extra bevestiging dat ik niet zwanger ben, want dat wil ik sowieso niet. En het is ook fijn om eens te weten hoe mijn cholesterol en leverwaarden zijn, ondanks mijn eet- en drinkpatroon
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      woensdag 3 maart 2010 @ 16:09:09 #269
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_78686880
    Iedere keer als ik dit topic zie denk ik, oja dat moet ik ook eens regelen.
    Binnenkort toch echt maar eens een doorverwijzing vragen, al die simpele apothekersgoedjes werken hier toch niet of slechts tijdelijk en dan nog voor de helft.
    pi_78689104
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 16:07 schreef Sjeen het volgende:
    Ooit begonnen met Diane-35, dat 7 jaar geslikt en dat hielp redelijk... Geen zin meer in hormonale anticonceptie

    De afgelopen jaren aangeklooid met over-the-counter spul, differin gel, doxycycline en dan nu na ruim twee jaar twijfelen dus aan de Roa. En tot op heden bevalt dat prima... De bijwerkingen zijn te doen, en ik vind het niet belastend om elke maand bloedonderzoek en zwangerschapstest te laten doen. Alleen maar de extra bevestiging dat ik niet zwanger ben, want dat wil ik sowieso niet. En het is ook fijn om eens te weten hoe mijn cholesterol en leverwaarden zijn, ondanks mijn eet- en drinkpatroon
    Ik heb al wel de Yasmin geslikt en dat leek echt te helpen alleen werd ik staatsgevaarlijk van die hormonen.
    Bij mij laait het wel echt op cyclus-wise dus ik vraag me dan of Roa me dan wel gaat helpen want ook na die kuur hou ik die schommelingen. Ik ga iig vrijdag weer met de huisarts overleggen. Zal wel eerst weer een verhoogde dosis van de Tretitoine worden.

    Hoelang moet je het eigenlijk nog slikken en hoe gaat het met je spieren?
    Go hard or go home
    pi_78766363
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 15:50 schreef Deventer__ het volgende:

    [..]

    Bedankt!

    Zitten er hier trouwens nog mensen die meer dan 60mg/dag nemen? Ik zit nu een tweetal weken aan 60mg maar ik heb geen bijwerkingen.
    Jep, ik ben sinds gisteren begonnen met 80 mg per dag, na een maand 40 mg per dag geslikt te hebben. De 40 mg vielen me tot nu toe reuze mee, droge gezichtshuid en droge lippen maar verder nog nergens last van gehad. Kan zelfs mijn lenzen nog gewoon inhouden. Voor de droge huid heb ik een hydraterende lotion en creme (altijd fijn, vriendin die schoonheidsspecialiste is ) en voor de lippen volstaat de Blistex nog.

    Hoop dat de bijwerkingen door het verdubbelen van de dosering niet verder verergeren want zoals het nu gaat kan ik er goed mee leven.

    En het effect is ook al redelijk te zien, gezicht is al helemaal clean maar het gaat voornamelijk om de borst en rug en daar is nog een lange weg te gaan.

    So far, so good! Hou jullie op de hoogte
      Licht Ontvlambaar vrijdag 5 maart 2010 @ 11:26:36 #272
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78766787
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 16:54 schreef Noek het volgende:

    [..]

    Ik heb al wel de Yasmin geslikt en dat leek echt te helpen alleen werd ik staatsgevaarlijk van die hormonen.
    Bij mij laait het wel echt op cyclus-wise dus ik vraag me dan of Roa me dan wel gaat helpen want ook na die kuur hou ik die schommelingen. Ik ga iig vrijdag weer met de huisarts overleggen. Zal wel eerst weer een verhoogde dosis van de Tretitoine worden.

    Hoelang moet je het eigenlijk nog slikken en hoe gaat het met je spieren?
    Beetje vertraagde reactie

    Ik heb geen idee hoelang nog, heb net even zitten rekenen... Heb inmiddels 1780mg binnen, 1 maand 30mg pd, 1 maand 20mg pd en nu weer op 30mg pd. Met mijn lichaamsgewicht moet ik ongeveer 10.500mg binnen krijgen, wil ik op 120mg pkg zitten, dus zou ik nu ongeveer op 17% zitten. Als ik op 30mg pd blijf, dan ben ik nog 290 dagen bezig (ongeveer 9,5 maanden) dus. Ik was zelf al uitgegaan van een jaar en met deze mate van bijwerkingen is het best vol te houden. Misschien dat ik zal aansturen op een verhoging naar 40mg pd, om er iets sneller vanaf te zijn.

    Wat bijwerkingen betreft, ik heb de standaard droge lippen. Mijn gezicht en handen zijn ook droger dan normaal, maar dat valt goed weg te smeren met Clinique DDML en garnier handcreme. Mijn haar, dat normaal na anderhalve dag vet is, is nu haast stro Verder ben ik wat vermoeider, maar daar trek ik me weinig van aan. Ik heb een paar weken gruwelijke rugpijn gehad, maar ook dat is iets wat niet helemaal aan Roa te wijten is bij mij. Ik loop al langer bij manueel therapeut voor rug. En sinds een paar dagen kraken mijn knieën als ik traploop

    Best te doen zo, het valt me in elk geval erg mee
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_78810353
    Haha, toevallig heb ik gisteren ook een berekening gemaakt om te kijken wanneer ik er vanaf ben.
    Met mijn gewicht moet ik 8640 mg binnenkrijgen. De eerste anderhalve maand 20 mg/pd en de 3 maanden daarna 40 mg/pg, waardoor ik nu in totaal 4260 mg heb binnengekregen waardoor ik op de helft zit nu.

    Aangezien ik een week voor de carnaval was gestopt en pas 1 week na de carnaval weer ben begonnen met slikken ben ik gewoon verder gegaan met 40 mg/pd, maar het vreemde ik dat ik nu ik 2 weken aan het slikken ben veel minder bijwerkingen heb dan voorheen. Geen droge handen meer, geen gewrichtspijnen meer, geen extreem droog/schilferend gezicht meer. Sterker nog, mijn gezicht is vrij vettig zelfs Alleen nog droge lippen, maar daar kan ik prima mee leven.

    Met deze dosis zou ik nog ruim 4 maanden moeten slikken, dus tot begin augustus, maar dat gaat niet aangezien ik in juni naar graspop (festival) ga, waar ik 3 dagen de hele dag in de volle zon loop en ik in juli voor 10 dagen naar Salou ga.

    Aangezien ik toch nooit echt last van de bijwerkingen heb gehad bij 40 mg/pd ga ik vragen aan mijn dermatologe of ik mijn dosis mag verhogen tot 60 mg/pd. Helaas is mijn afspraak pas volgende maand, dus ga ik maandag proberen haar telefonisch te bereiken en te vragen of ik zelfstandig mijn dosis mag verhogen, dan zou ik in dat geval eind mei klaar zijn met slikken en dan heeft mijn huid toch nog 2 maanden de tijd om zich te herstellen voor ik naar spanje ga
    pi_78815672
    Nou m'n huid is wel bijna helemaal vlak nu 1 klein bultje nog, weet iemand hoelang het nog duurt voordat de rode vlekjes weg trekken?
    pi_78856751
    Ik heb 2 Roa kuren gehad en jaren Diane35 geslikt.. niet dat het veel hielp. Diane heeft nooit geholpen, de Roa opzich wel, behalve als weer ongesteld moest worden. Dan is het gewoon niet tegen te houden:( en sinds ik met mn 2e kuur in november ben gestopt ben ik weer een glimworm. Heb de laatste tijd ook rode bulten op mn wang/voorhoofd, terwijl ik ze voorheen altijd op mn kin had. Hebben jullie trouwens last (gehad) van haaruitval? Bij mij is t flink uitgedund iig, weet alleen niet aan welk medicijn het nou ligt. Ik slik nu maar helemaal niks meer, puistjes blijven komen, dus dan heb ik liever wat haar meer.

    x
    pi_78857285
    Ik ben 1.5 maan aan de Roa, in ieder geval geen haaruitval. (Heb trouwens ook niet een extreem hoge dosis 40mg op 90kg).

    De Roa kan in ieder geval voor haaruitval verantwoordelijk zijn. Aangezien je al flink wat Roa achter de kiezen hebt na twee kuren kan ik me best voorstellen dat je last hebt gehad van haaruitval.

    In ieder geval veel succes!
    pi_78881653
    -niet gewenst op FOK!-

    Ikzelf ben bij een dermatologe in behandeling geweest gedurende 10 maanden (30 mg geslikt gedurende 10 maanden: vooral last van droge lippen als neveneffect voor de rest oK) en ben na 6 maanden nu nog steeds acnévrij (hout vasthouden). Zeker het proberen waard want van pil slikken heb je alleen maar andere bijwerkingen en het geraakt niet opgelost. Ik gebruik nu niets meer van anticoptie (gebruiken nu tijdelijk condoom, man gaat zich laten steriliseren om mij die hormonen te besparen en van nevenwerkingen te verlossen!). We hebben 1 zoon en zijn tevreden.

    Mvg
    Caro

    [ Bericht 13% gewijzigd door Sjeen op 08-03-2010 11:22:07 ]
    pi_78882598
    Nou ik heb dus een klote ervaring. Ben vrijdag geopereerd aan mijn tongriem en dat moest onder narcose. Daarbij hebben ze mijn mond opengezet met een of andere techniek. Nu heb ik twee grote rode schrammen op mijn gezicht die niet wegtrekken door de ROA. Het zijn echt korsten aan het worden en dat terwijl ik de anesthesist nog door heb gegeven dat ik deze medicijnen slik. Wat een onkunde
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_78883910
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 11:44 schreef GeordyPride het volgende:
    Nou ik heb dus een klote ervaring. Ben vrijdag geopereerd aan mijn tongriem en dat moest onder narcose. Daarbij hebben ze mijn mond opengezet met een of andere techniek. Nu heb ik twee grote rode schrammen op mijn gezicht die niet wegtrekken door de ROA. Het zijn echt korsten aan het worden en dat terwijl ik de anesthesist nog door heb gegeven dat ik deze medicijnen slik. Wat een onkunde
    Ai, sterkte ermee. Ga anders even naar de dokter of derma, die kan je mischien een middeltje voorschrijven wat het herstel van de huid versnelt/verbetert.
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_78884952
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 12:17 schreef dreamzk het volgende:

    [..]

    Ai, sterkte ermee. Ga anders even naar de dokter of derma, die kan je mischien een middeltje voorschrijven wat het herstel van de huid versnelt/verbetert.
    Thx. Morgen toevallig een afspraak bij de derma maar die zal er ook niet freet mee zijn.
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_78892877
    Alweer een week terug van wintersport. Laatste paar jaar erg weinig lekker weer gehad. Moet net dit jaar nu ik aan de ROA ben een dag of 4/5 de zon schijnen. Elke dag factor 50 gesmeerd, maar mn huid lijkt toch wel geirriteerd (rood). Wat ook wel logisch is. De laatste paar weken lijk ik sowieso erg snel rood te worden. Als ik het ook maar een beetje warm heb worden, vooral mn wangen, echt super rood. Meer mensen die hier last van hebben? En weten jullie dan ook of het snel wegtrekt als je stopt? Dacht namelijk ook ergens gelezen te hebben dat dit nog wel eens blijvend kan zijn, wat echt super kut zou zijn!

    Van de week ook nog (voor het eerst) bij de dermatoloog geweest. Heb ROA voorgeschreven gekregen via de huisarts. Had twee vragen voor de derma. Namelijk of hij me alvast een beetje kon informeren over eventuele nabehandelingen. En over de dosis en termijn waarop ik op dit moment ROA slik. De huisarts vond namelijk dat ik met ongeveer 1,5 maand wel kon stoppen terwijl ik dan pas 90mg/kg binnen zou hebben gekregen. Toch was de derma het hier ook mee eens. Hij zei zelfs dat langer doorgaan de kans niet verkleint dat het later terug komt, wat ik wel erg raar vond.

    Maarja, als ze er beide zo over denken zal het wel... Dus nog 1,5 maand te gaan
    pi_78901770
    Damn, ben nu al anderhalve maand bezig.. het werkt, maar dan alleen de bijwerkingen !
    Eerste maand had ik 2x 20mg/d en nu 2x 30mg/d... me onderarmen worden rood.. gaan wat vervellen..kome kleine bultjes op en kleine wondjes kdoe er wel wat van dove op dat helpt wel beetje.. het jeukt gelukkig nog niet erg.. kheb het gevoel dat het langzaam nr de bovenarm toetrekt, kweet wel zkr dat het door de ROA komt.
    Voor de rest wat droge lippen, hier heb ik geen last van want valt reuze mee en is met labello goed te doen!.. droge huid in gezicht is met dag creme 2x te smeren ook wel goed... beetje last van de onderrug maar dat is ook nog goed te doen...
    Erg is dus mijn armen.. maar het aller ergste is dat het voor het verhelpen van de acne nog totaal niet helpt!!!
    Mijn gezicht is nog even vol als eerst... ik moet toch onderhand al wel de eerste verbeteringen gaan zien???
    Nog iemand last van dat bepaalde lichaamsdelen rood werden of iets dergelijks?

    Daaaag owja zie het nog wel positief in met de roa.. als het maar niet te lang duuurt voordat het werkt
    pi_78922860
    Nog 5 weken
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_78924725
    Nog 4 weken hehe
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_78924935
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 19:13 schreef micheldan het volgende:
    Damn, ben nu al anderhalve maand bezig.. het werkt, maar dan alleen de bijwerkingen !
    Eerste maand had ik 2x 20mg/d en nu 2x 30mg/d... me onderarmen worden rood.. gaan wat vervellen..kome kleine bultjes op en kleine wondjes kdoe er wel wat van dove op dat helpt wel beetje.. het jeukt gelukkig nog niet erg.. kheb het gevoel dat het langzaam nr de bovenarm toetrekt, kweet wel zkr dat het door de ROA komt.
    Voor de rest wat droge lippen, hier heb ik geen last van want valt reuze mee en is met labello goed te doen!.. droge huid in gezicht is met dag creme 2x te smeren ook wel goed... beetje last van de onderrug maar dat is ook nog goed te doen...
    Erg is dus mijn armen.. maar het aller ergste is dat het voor het verhelpen van de acne nog totaal niet helpt!!!
    Mijn gezicht is nog even vol als eerst... ik moet toch onderhand al wel de eerste verbeteringen gaan zien???
    Nog iemand last van dat bepaalde lichaamsdelen rood werden of iets dergelijks?

    Daaaag owja zie het nog wel positief in met de roa.. als het maar niet te lang duuurt voordat het werkt
    Laat de ROA lekker zijn werk doen. De acne is ook niet in 1 maand gekomen dus kan het ook niet in 1 keer weg zijn. Het spul gaat zeker werken maar geduld is het toverwoord. Het aantal ontstekingen zal echt steeds minder worden. Stay postive!
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_78950807
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:01 schreef GeordyPride het volgende:

    [..]

    Laat de ROA lekker zijn werk doen. De acne is ook niet in 1 maand gekomen dus kan het ook niet in 1 keer weg zijn. Het spul gaat zeker werken maar geduld is het toverwoord. Het aantal ontstekingen zal echt steeds minder worden. Stay postive!

    Ja maar ik ga/ging er wel vanuit dat het langzaam verbeterd en dat na andere halve maand toch wel moet gebeure..
    pi_78954124
    Snap ´t dat je dat wil, het is even ellende.

    Maar heb deze link http://mdlestat.blogs.com/ al een keer eerder geplaatst die van een gast is met cystic acne. Hij maakte elke week foto´s en daarop is ook te zien dat het eerst elke week erger werd alvorens het echt begon te werken. En zie ook vooral de pictures NA de kuur. Pas dan gaat de huid echt weer dik en zuiver worden.
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_78959656
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 22:26 schreef micheldan het volgende:

    [..]

    Ja maar ik ga/ging er wel vanuit dat het langzaam verbeterd en dat na andere halve maand toch wel moet gebeure..
    Zo werkt het niet, helaas. Ik heb een kuur van 5 maanden gedaan, en na 5 maanden was er pas niks meer te zien. Tijdens de kuur heb ik altijd wel een of twee ontstekingen gehad (wel kleiner dan voor de ROA).
    pi_78971566
    Ik ben nu een half jaar bezig en zit op 40mg/dag nu. Ik moet nog zo'n 10 weken geloof ik en zal blij zijn als het klaar is. De bijwerkingen ben ik nu toch wel beu...op mijn lijstje staan inmiddels: vermoeidheid (hoe lang ik ook slaap!), somber gevoel, droge lippen/huid en met stip op nr 1 zijn de rode, schrale vlekjes die almaar terugkomen in mijn gezicht. Het zijn vlekjes van ca 1cm doorsnede die lijken op kleine schaafwondjes, en zo voelen ze ook. Ze zijn vuurrood, schilferig en het duurt een week voor een vlekje weg is...en gemiddeld heb ik er zo'n 10 over mijn gezicht. Buiten dat het zeer doet ziet het er gewoon niet uit Ik smeer er enkel Cetaphil op en reinig mijn gezicht enkel met water, zelfs een washandje is al te veel nu. Hebben anderen hier ook last van? Het is sinds mijn dosis verhoogd is dusdanig erg dat ik eigenlijk niet meer kan sporten omdat ieder beetje zweet prikt in bestaande 'plekjes' en ook nieuwe vlekjes veroorzaakt. En...naja, ik ben het wel beu eigenlijk! Het is nu ontsierender dan toen ik nog veel acne had verdorie.
    pi_78985431
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 23:34 schreef GeordyPride het volgende:
    Snap ´t dat je dat wil, het is even ellende.

    Maar heb deze link http://mdlestat.blogs.com/ al een keer eerder geplaatst die van een gast is met cystic acne. Hij maakte elke week foto´s en daarop is ook te zien dat het eerst elke week erger werd alvorens het echt begon te werken. En zie ook vooral de pictures NA de kuur. Pas dan gaat de huid echt weer dik en zuiver worden.
    Die link is inderdaad wel een duidelijk voorbeeld van hoe het moet zijn. Valt op dat de zegma acne bulten steeds meer verdwijnen en alleen rode vlekjes overblijve... Ik zit iig nog in de stap dat het niet erger wordt maar ook niet minder om wordt, we zullen zien hoe het gaat werken!!!!
    pi_79017304
    http://mdlestat.blogs.com/

    Die gozer had wel extreme acne zeg. Maar valt het jullie op dat onder zijn kuur zijn huid er niet droog of schilferig uitziet? Ook houdt hij HELEMAAL geen littekens over. Dat heb ik helaas wel in mijn gezicht. En.. je ziet dat ie op de laatste foto's een stuk bruiner is. Kan zelf ook niet wachten tot de zomer en flink bruin worden.

    Zijn er ook pics van mensen die hun huid hebben laten laseren met before en after? Daar ben ik zeer benieuwd naar.

    Verder nog iets persoonlijks. Ik merk dat de huid in mijn nek prima is. Voelt lekker soepel aan en ziet er goed uit. Maar gelijk mijn huid in mijn gezicht, vanaf de kaaklijn, is dan weer vet of droog en nooit lekker soepel. Heeft een rode geirriteerde kleur. Hoe kan het nou zijn dat de huidtypes van mijn gezicht en hals zo erg verschillen?

    [ Bericht 18% gewijzigd door niet_toegestaan op 11-03-2010 15:10:41 ]
    pi_79020062
    Volgens mij heeft hij wel littekens, je ziet die vlekkerige plekken nog namelijk.. En die zou ik wel eens vanuit een ander standpunt willen zien. Verder is hij er wel heel goed vanaf gekomen zeg!
    pi_79020573
    Bij mij is mijn huid in mijn gezicht ook anders dan in mijn nek.
    Ik heb een onzuivere huid die droog is met grove poriën, maar mijn nek heeft nergens last van en is gewoon zacht zonder onzuiverheden

    Ik wil ook een mooi huidje ik heb hier nu al 10 jaar last van, ik zit er aan te denken om ook aan de roaccutane te beginnen alleen zie erg op tegen de bijwerkingen en dat het in het begin erger wordt, want ik kan het namelijk nu nog aardig met makeup wegwerken
    pi_79021785
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:17 schreef Mehehelzs het volgende:
    Bij mij is mijn huid in mijn gezicht ook anders dan in mijn nek.
    Ik heb een onzuivere huid die droog is met grove poriën, maar mijn nek heeft nergens last van en is gewoon zacht zonder onzuiverheden

    Ik wil ook een mooi huidje ik heb hier nu al 10 jaar last van, ik zit er aan te denken om ook aan de roaccutane te beginnen alleen zie erg op tegen de bijwerkingen en dat het in het begin erger wordt, want ik kan het namelijk nu nog aardig met makeup wegwerken
    Wat mij nog het meest irriteert is dat ik mijn huid niet lekker soepel kan bewegen, maar dat het altijd trekkerig aanvoelt. Het bepaald serieus mijn hele leven. Mijn zelfvertrouwen gaat er door naar beneden. Als ik met iemand praat heb ik steeds het idee dat ze kijken hoe lelijk mijn huid wel niet is.

    Zelf voel ik me nu ook redelijk lelijk, terwijl ik weet dat wanneer ik een normale huid zou hebben ik best een goede kop zou hebben.

    Daarom ga ik zsm naar de dokter om weer een doorverwijzing te vragen naar de dermatoloog. Nu is hopen dat deze dermatoloog ook echt luistert naar wat ik te vertellen heb..
    pi_79022174
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:41 schreef niet_toegestaan het volgende:

    [..]

    Wat mij nog het meest irriteert is dat ik mijn huid niet lekker soepel kan bewegen, maar dat het altijd trekkerig aanvoelt. Het bepaald serieus mijn hele leven. Mijn zelfvertrouwen gaat er door naar beneden. Als ik met iemand praat heb ik steeds het idee dat ze kijken hoe lelijk mijn huid wel niet is.

    Zelf voel ik me nu ook redelijk lelijk, terwijl ik weet dat wanneer ik een normale huid zou hebben ik best een goede kop zou hebben.

    Daarom ga ik zsm naar de dokter om weer een doorverwijzing te vragen naar de dermatoloog. Nu is hopen dat deze dermatoloog ook echt luistert naar wat ik te vertellen heb..
    Wat voor soort creme gebruik je?

    Ik gebruik nu het 3 stappen plan van clinique, nummer 2, moet zeggen dat ik er erg blij mee ben, het geeft mijn huid wat rust.

    Wat voor mij ook helpt, hoevaak mensen zeggen dat het er niets mee te maken heeft, goed eten ...
    Ik ben begonnen met producten eten met zo min mogelijk suiker, veel water drinken, heel weinig vlees (dit ligt 2 dagen te rotten in je lichaam voordat het verwerkt wordt) etc, scheelt een hoop!
    pi_79022917
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:49 schreef Mehehelzs het volgende:

    [..]

    Wat voor soort creme gebruik je?

    Ik gebruik nu het 3 stappen plan van clinique, nummer 2, moet zeggen dat ik er erg blij mee ben, het geeft mijn huid wat rust.

    Wat voor mij ook helpt, hoevaak mensen zeggen dat het er niets mee te maken heeft, goed eten ...
    Ik ben begonnen met producten eten met zo min mogelijk suiker, veel water drinken, heel weinig vlees (dit ligt 2 dagen te rotten in je lichaam voordat het verwerkt wordt) etc, scheelt een hoop!
    Ben wel minder gaan snoepen. Drink sowieso elke dag wel 8 glazen water (Op 1 bak koffie per dag na, vind het te lekker <3). Ik drink alleen nog maar water eigenlijk.

    Ik heb vaseline creme (wit spul) geprobeerd en cetaphil. Vind ze beiden vrij matig. Vaseline heb je zoveel voor nodig voor het een keer goed op je gezicht zit, maar zulk vies dik spul vind ik het. Cetaphil trekt snel in en smeert makkelijk uit, maar mijn huid gaat er ongelofelijk van glimmen. Nu smeer ik soms wat babyolie op mijn gezicht. Eigenlijk vind ik dat ook niet veel aan. Als jongen loop ik liever rond zonder wat op mijn gezicht te smeren. Dat probeer ik nu ook eigenlijk, in de hoop dat mijn huid wat hersteld.

    Hier (http://www.huidinfo.nl/drogehuid.htm) had ik gelezen dat je huid een week nodig heeft om te herstellen mits je 'm rust geeft. "Bij uitdroging gaat de huid zelf extra huidvetten produceren om de weggespoelde huidvetten te vervangen en zo de huidbarrière te repareren. Dit herstel duurt ongeveer 1 week, mits de huid met rust gelaten wordt en de tijd krijgt om weer te herstellen. Door de oppervlakte van de huid met een beschermende vette crème in te wrijven krijgt de huid inderdaad de kans om volledig te herstellen."

    Betekend dit dat je em dan ook niet mag wassen met water? Ik ben er eigenlijk best voor in dat uit te proberen, als dat mijn huid gaat helpen op natuurlijke manier te herstellen.

    Oja verder nog iets. Ik ben ooit denk ik op mijn 14e begonnen met van die fash washes (van mijn zus) en zolang ik kan herinneren is toen het droge gezicht ontstaan. Had er namelijk eerst nooit last van. Later heb ik helaas nog met meer producten geexperimenteerd. Zou het zo zijn dat ik hierdoor mijn eigen huid verkloot heb? Zou heel zuur zijn.
    pi_79023020
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:49 schreef Mehehelzs het volgende:

    [..]

    Wat voor soort creme gebruik je?

    Ik gebruik nu het 3 stappen plan van clinique, nummer 2, moet zeggen dat ik er erg blij mee ben, het geeft mijn huid wat rust.

    Wat voor mij ook helpt, hoevaak mensen zeggen dat het er niets mee te maken heeft, goed eten ...
    Ik ben begonnen met producten eten met zo min mogelijk suiker, veel water drinken, heel weinig vlees (dit ligt 2 dagen te rotten in je lichaam voordat het verwerkt wordt) etc, scheelt een hoop!
    Voordat ik aan de ROA zat gebruikte ik ook clinique maar dat spul maakte het erger bij mij, zelfde soort effect als clearasil terwijl her minder aggresief is. Dus ik denk dat het eraan ligt wat voor een huidtype je hebt (mijne is extreem gevoelig).

    Dat trekkerige herken ik ook wel, vooral na het douchen. Maar sinds de kuur is begonnen is mijn huid stukken beter geworden. Iedereen weet ook dat ik het slik dus vaak krijg ik complimentjes dat mijn huid er zo goed uit, helpt heel erg met mn zelfvertrouwen. Ook boek ik steeds meer succes met de vrouwen dus als ik ergens buiten de deur ben ik niet non stop bezig met mijn huid. Enige waar ik altijd mee zit zijn mijn lippen. Ik smeer niet non stop vet erop dus soms heb ik het idee dat als ik met iemand praat dat hij kan zien hij rood en droog mijn bovenlip is. Natuurlijk zien ze er niks van, maar ik vind het toch altijd fijn om dan even naar de wc te lopen en te checken

    Nog paar weekjes en ik ben ervan af, hopelijk blijft het ook weg
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_79024583
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:07 schreef dreamzk het volgende:

    [..]

    Voordat ik aan de ROA zat gebruikte ik ook clinique maar dat spul maakte het erger bij mij, zelfde soort effect als clearasil terwijl her minder aggresief is. Dus ik denk dat het eraan ligt wat voor een huidtype je hebt (mijne is extreem gevoelig).

    Dat trekkerige herken ik ook wel, vooral na het douchen. Maar sinds de kuur is begonnen is mijn huid stukken beter geworden. Iedereen weet ook dat ik het slik dus vaak krijg ik complimentjes dat mijn huid er zo goed uit, helpt heel erg met mn zelfvertrouwen. Ook boek ik steeds meer succes met de vrouwen dus als ik ergens buiten de deur ben ik niet non stop bezig met mijn huid. Enige waar ik altijd mee zit zijn mijn lippen. Ik smeer niet non stop vet erop dus soms heb ik het idee dat als ik met iemand praat dat hij kan zien hij rood en droog mijn bovenlip is. Natuurlijk zien ze er niks van, maar ik vind het toch altijd fijn om dan even naar de wc te lopen en te checken

    Nog paar weekjes en ik ben ervan af, hopelijk blijft het ook weg
    Zou jij is wat pics willen posten van je huid? Ben wel benieuwd.
    pi_79025267
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:36 schreef niet_toegestaan het volgende:

    [..]

    Zou jij is wat pics willen posten van je huid? Ben wel benieuwd.
    Zal ik dit weekend wel doen. Ik heb niet van begin tot einde fotos gemaakt dus je ziet nu alleen het resultaat
    Cause I'm a motherlover,
    You're a motherlover.
    We should fuck each others mothers
    pi_79033379
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:07 schreef dreamzk het volgende:

    [..]

    Voordat ik aan de ROA zat gebruikte ik ook clinique maar dat spul maakte het erger bij mij, zelfde soort effect als clearasil terwijl her minder aggresief is. Dus ik denk dat het eraan ligt wat voor een huidtype je hebt (mijne is extreem gevoelig).

    Dat trekkerige herken ik ook wel, vooral na het douchen. Maar sinds de kuur is begonnen is mijn huid stukken beter geworden. Iedereen weet ook dat ik het slik dus vaak krijg ik complimentjes dat mijn huid er zo goed uit, helpt heel erg met mn zelfvertrouwen. Ook boek ik steeds meer succes met de vrouwen dus als ik ergens buiten de deur ben ik niet non stop bezig met mijn huid. Enige waar ik altijd mee zit zijn mijn lippen. Ik smeer niet non stop vet erop dus soms heb ik het idee dat als ik met iemand praat dat hij kan zien hij rood en droog mijn bovenlip is. Natuurlijk zien ze er niks van, maar ik vind het toch altijd fijn om dan even naar de wc te lopen en te checken

    Nog paar weekjes en ik ben ervan af, hopelijk blijft het ook weg
    Zow Nice!! Heel herkenbaar stukje voor mij. Volgens mij ben je ongeveer tegelijk met mij gestart (ik in september) en ik krijg tegenwoordig ook echt veel complimentjes dat mijn huid zo zuiver en glad is. En inderdaad dat geeft meer zelfvertrouwen en de vrouwen zien dat als je dat hebt.

    Bij mij was het op mijn borst ook zo erg dat ik in twee jaar gewoon niet naar het strand of zwembad durfde. Het zat vol met ontstekingen en onderhuidse cystes. Terwijl ik (23) niks liever doe dan na het werken nog ff lekker bakken op het strand met een halve liter in de hand. Wel op vakantie geweest in de zomer en daar uit schaamte mijn shirt maar aanhouden, toen na de vakantie aan de bel getrokken en heb ROA voorgeschreven gekregen, eindelijk!! En na lang geduld te hebben begon het te werken, ook op mijn borst nu geen puisten meer gelukkig en dit jaar gaat deze jongen weer meer dan ooit tevoren genieten op het strand.

    Zie tegenwoordig trouwens wel meer mensen met lichte of zware acne. Zou ze dan spontaan dit redmiddel aan willen bevelen. Nog ff volhouden voor mij en voor de rest hier!! Want die bijwerkingen krijgt onzen hond de hik van, pfoeeeee!!

    Greetz, Geordy
    -je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
    pi_79035099
    Ik heb mijn besluit genomen denk ik. Ik ga eerst zo snel mogelijk naar de dermatoloog. Kijken wat hij kan doen met mijn zodat ie weer enigszins verdraagbaar word. Ik ben wel acne vrij, maar mijn huid is extreem gevoelig. Na douchen is ie helemaal rood, ook al was ik mijn gezicht maar een paar tellen. In de buitenlucht word mijn huid extreem snel vettig.

    Mijn plan is nu om lekker bruin te worden in de zomer, zodat mijn huid bruiner wordt en dus littekentjes minder zichtbaar worden of verdwijnen. Je kan wel lekker de zon in als je sinds begin november ben gestopt met een lichte kuur toch?

    Dan wil ik vanaf november, jaar na de kuur, een huid behandeling nemen om mijn huid van wat acne littekens te ontdoen. Ik zag net op internet dat putjes nog redelijk te behandelen zijn. Mijn vraag echter... Is het mogelijk om je huid van zeg maar richting gevoelig naar meer normaal te krijgen? Ooit hoop ik toch van de cremepjes etc af te zijn.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')