abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:05:20 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198515
Haken!

hier wat handige sites:
haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
haaknaalden
hier kun je je werk bijhouden
bloemen haken
zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry

Klik voor leesbare versie!




Vorige delen:
Het grote haaktopic #1
Het grote haaktopic #2
Het grote haaktopic #3
Het grote haaktopic #4
Het grote haaktopic #5


---------
De laatste getoonde wonderschone creaties:

Manda-rijn liet 'm blozen


Wampi houdt haar appels warm


Mmascha maakte geniale cactussen

En ik sloot 'm met een uiteenzetting over hoe ik onthoud waar ik ben:
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik tel vaak hardop en moet van mezelf dan dus geconcentreerd blijven tot een rondje weer af is. En bij meerderen, bijv. elke 5e eentje extra, onthoud ik dat dat moet bij 5-10-15 etc. En soms zit je een kwartier uit te zoeken waar je bent, omdat de telefoon ging ofzo
Oh ja, en ik print vaak het patroon uit en omcirkel steeds waar ik ben.
Game Hook on!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 30-12-2009 11:55:47 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:06:36 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198574
*wist zweet van voorhoofd

Zo, dat duurde even want ik open nooit topics. Maar nou zie ik dat er 2 zijn!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76198588
oo sorry Lemijn, geduld is niet mijn beste eigenschap dus ik had er ook al 1 gemaakt. ik zal vragen of de mijne dicht mag, jij hebt foto's geplakt
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76198616
Waar koop jij de garen trouwens Wampi? Ik ben vanmiddag bij Pipoos geweest.

Mijn kuikentje wordt ook paars
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:09:30 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_76198703
Ik houd ook op papier bij hoeveel toeren of steken ik heb gehad.
Mijn bal is nu net over de helft, dus morgen ga ik me verdiepen in het onzichtbaar minderen! (was toch van 2 steken alleen het eerste lusje pakken in 1 steek?)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:09:35 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198708
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:06 schreef Wampi het volgende:
oo sorry Lemijn, geduld is niet mijn beste eigenschap dus ik had er ook al 1 gemaakt. ik zal vragen of de mijne dicht mag, jij hebt foto's geplakt
En dat terwijl ik zo mn best deed het snel te doen
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:55 schreef Wampi het volgende:
hahaha trui, jouw gechat tegen jezelf !!

ik heb in de trein aan Charly t zeepeerd zitten haken. dat werd enthousiast bekeken door twee oudere dames en hun mannen, best geinig, en zij vonden het ook leuk om een 'jong iemand' te zien haken geloof ik . Charly wordt trouwens paars, dat was toch geen kleur voor een zeepeerd zei een van de mannen. dat ik toevallig paars bij me had was geen excuus
Hee wat leuk dat je ook aan Charly werkt. De mijne wordt donkerrood en ik vind dat het zeker wel kan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76198717
Dus ik ben niet de enige die hardop als een idioot zit te tellen Heb er zelfs een Excel-sheet bij gepakt, maar het zou me niks verbazen als ik soms nog te veel/weinig steken heb
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76198761
Ik heb van mijn moeder een heleboel gekregen, dus daar kan ik mee vooruit, en ik werk in Utrecht waar een hele goede wolwinkel zit . Pipoos ben ik nog nooit geweest voor wol, maar ga ik zeker n keer doen! in winkelcentrum Maaspoort zit ook een fourniturenwinkel die wol verkoopt, weet niet of dat wat is eigenlijk, ga ik binnenkort ook een keer kijken..

Lemijn, ik tel als ik alleen thuis ben ook hardop . in de trein heb ik daar van die riedeltjes in m'n hoofd voor waardoor het ookniet mis kan, en als het wel misgaat haal ik het weer uit .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:11:08 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198775
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef PM-girl het volgende:
Ik houd ook op papier bij hoeveel toeren of steken ik heb gehad.
Mijn bal is nu net over de helft, dus morgen ga ik me verdiepen in het onzichtbaar minderen! (was toch van 2 steken alleen het eerste lusje pakken in 1 steek?)
Dat vroeg ik ook net idd, ik haalde deze site aan:
quote:
Ik ga voor 't eerst iets decreasen... tot nu toe deed ik alleen increasen of vlak haken. Ik voel me weer helemaal een beginner. Gebruiken jullie deze decreasing invisible techniek? Of een andere?
zo, dat waren wel weer even genoeg posts
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76198867
O ja, dat onzichtbaar minderen doe ik volgens die link idd. Werkt erg mooi
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:12:58 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76198869
Ik moet ook echt gaan tellen. Ik vergeet het altijd en kom dan altijd op een ander aantal steken uit dan waarop ik uit had moeten komen. Volgens mij is dat mijn grote probleem met patroontjes. Ik moet teveel opletten. Ik wil haken en tegelijkertijd ook andere dingen doen. Net als nu. Ik ben aan een pannenlap bezig en ik zit te fokken en ik ben een gruwelijk slechte film aan het kijken. Hoe bedoel je multitasken
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_76198989
mijn moeder heeft daar trouwens een telraam voor, voor het steken/ toeren tellen , misschien een handige tip..
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76199069
Heeft er iemand trouwens nog linkjes/goede filmpjes voor het afwerken? Ben bijna klaar met het lijfje van mijn allereerste kuikentje
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76199090
Gaat hard met het topic zo
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:26:54 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76199553
Een telraam, geniaal!
Ik zit ook vaak fout en vooral als het laat wordt en ik moet tot 72 tellen kom ik steeds op wat anders uit...

Eigenmeisje: ik haal meestal mn haakwerk door de lus en dat is 't dan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76199950
He hallo, alweer een nieuw topic.
Mooie creaties weer die er voorbij kwamen (heb wel gekeken, maar niet gereageerd deze week...)! Die cacdtussen vind ik wel heel tof, en die appelverwarming

Ik heb effe geen tijd gehad om te haken (iets met een kind krijgen en zo) maar zal het snel weer oppakken! Dan kan ik mijn kip afmaken en iets nieuws beginnen.

Oh en ik zal me ook es op ravelry gaan melden zsm.
pi_76200256
Lijnloos, gefeliciteerd met je dochter!! Leuk joh, kan je voor haar gaan haken!!


Zeg eh, we hadden het er al eerder over, maar: what about 'n haakmeet? Wie heeft serieus interesse, kan het nog steeds bij Troel, en doen we het ergens in februari/ maart volgend jaar?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:46:37 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76200613
Hoi Lijnloos! Jij hebt een mooie Minke gehaakt, dat telt voorlopig wel hoor!

Haakmeet: voor!

Over dat decreasen: als je zo'n mindersteek maakt neem je dus alleen de buitenste lusjes, en de 'gewone' steken erna weer allebei de lusjes, klopt dat?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76200641
Ik wil zo'n bal oid maken zoals Trui in het vorige topic (met meerdere kleurtjes). Moet ik dan bij de 2e kleur de draad van de 1e kleur afknippen of gewoon eraan laten en weer oppakken als ik met kleur 1 verder ga?
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76200694
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:47 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik wil zo'n bal oid maken zoals Trui in het vorige topic (met meerdere kleurtjes). Moet ik dan bij de 2e kleur de draad van de 1e kleur afknippen of gewoon eraan laten en weer oppakken als ik met kleur 1 verder ga?
Dat vroeg ik me ook al af.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:51:49 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76200881
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:47 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik wil zo'n bal oid maken zoals Trui in het vorige topic (met meerdere kleurtjes). Moet ik dan bij de 2e kleur de draad van de 1e kleur afknippen of gewoon eraan laten en weer oppakken als ik met kleur 1 verder ga?
Ik knipte ze wel steeds af, ook omdat je anders steeds aan al die bollen vast zit. en toen ik klaar was legde ik steeds met de naast elkaar liggende stukjes een knoopje dat aan de binnenkant kwam.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76201051
hallo mede-ravelry-gangers
ik ben lekker aan de haak vandaag eerst al verder met het dekentje, maar doordat de wol op was, ben ik nieuwe gaan kopen en ook gelijk andere wol voor andere projecten maar toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat ik gewoon verkeerde wol had gekocht... gewone ipv babywol... balen, want dat verschil zie je wel... morgen maar even terug dus...
maar goed, daardoor ben ik nu bezig met een speldenkussen... (op ravelry is al iets te zien, maar nog niet veel... als ik wat verder ben, zal ik het laten zien )
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:58:05 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76201248
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef Wampi het volgende:
Zeg eh, we hadden het er al eerder over, maar: what about 'n haakmeet? Wie heeft serieus interesse, kan het nog steeds bij Troel, en doen we het ergens in februari/ maart volgend jaar?
Zeg eh, niet om 't een of ander, maar waarom moeten meets altijd 3 maanden vooruit gepland? Want het lijkt alsof er dan meer mensen kunnen maar volgens mij is dat in praktijk nooit zo, in de laatste week haken ( ) er toch wel weer mensen af. Niet dat het erg is hoor! Maar ik heb er zin in en dan duurt het zo lang het valt me altijd op.

note to self: zie hier de reden dat je zo goed geoefend was in lurken, het post-aantal loopt gelijk uit de hand...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76201477
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

note to self: zie hier de reden dat je zo goed geoefend was in lurken, het post-aantal loopt gelijk uit de hand...
Je postcount is onzichtbaar
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:04:39 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76201578
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Je postcount is onzichtbaar
dank voor de tip! dat houden we dan zo!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')