abonnement Unibet Coolblue
pi_254565
Verschenen in de Aktueel nr. 11
(en gelezen op de site van Mediactua/Goodyman)

Seki's leed en Esmaralda's verleiding.

Afvaller Lex over De Bus.

Lex is tijdens de voorronden van de Bus als laatste kandidaat afgevallen. Hij werd met 1% verschil verslagen door Seki die volgens velen nu op het punt staat eruit gegooid te worden. Lex is daar nog niet zo zeker van, vooral omdat er met de hele procedure is en wordt gerommeld. Een onthullend kijkje achter de schermen.

Na tien jaar over de hele wereld lopende banden te hebben geïnstalleerd vestigde Lex zich in Breda, maar daar kwamen al snel de muren op hem af. Hij gaf zich op voor de Bus. Het survival-weekend in Beekse Bergen vond hij leuk, maar zijn plezier werd vergald toen hij merkte dat de hele selectieprocedure doorgestoken kaart was.

'Zaterdag 12 februari kon het publiek tot 10.00 uur doorbellen wie als laatste kandidaten de Bus in mochten. Maar al om 09.30 uur kreeg ik te horen dat ik was afgevallen. En volgens de uitslag was Seki met slechts 1% voorsprong door 'het publiek' gekozen. Sindsdien wist ik hoe laat het was.'

Lex is ervan overtuigd dat SBS nog erger manipuleert dan Veronica met Big Brother.'De kandidaten zijn slechts gebruiksvoorwerpen om geld te oogsten.'

Dat kan wel zo zijn, maar de winnaar kan meer dan een miljoen verdienen.

'Als er voor 20 miljoen via de l-gulden-per-minuut-lijn van SBS wordt gebeld wel ja; de andere tien deelnemers worden bedankt voor hun tijd. Die mogen nog een paar weken het ik-word-herkend- in-de-supermarkt-gevoel koesteren en dan houdt het op. Van Big Brother weet nu al bijna niemand meer hoe ze er uitzagen behalve Ruud, Bart en Sabine.'

Maar jij wilde ook de Bus in, en als je bij de laatste elf had gezeten had je zonder morren met dat circus meegedaan.

'Klopt. Maar achteraf ben ik toch blij dat het niet zo is gelopen. Ik zie namelijk hoe die mensen, die ik wekenlang van dichtbij heb meegemaakt, zijn veranderd. Die gasten doen alles áIs er maar een camera in de buurt is. Ze lijken niet meer op de mensen die ik kende van de voorronden.'

Waarom ben je de Bus uit gekukeld?

'Ik krijg, afgaande op wie ik in de Bus zie zitten, het gevoel dat iedereen puur op kneedbaarheid en uiterlijk is geselecteerd. Er zitten inmiddels nog negen van de elf 'hulzen' in de Bus. Als ik bij mezelf naga met wie ik in het survivalweekend ben opgetrokken, zijn alle persoonlijkheden afgevallen.'

Je zat met Seki in de groep, en uigerekend van hem verloor jij de strijd om de laatste plek. Heb je nu een hekel aan hem?

'Nee. Seki kan daar niets aan doen. Het mooie aan hem is dat hij zichzelf nog het minst in de hand heeft. Hij gaat dwars door de muur als het in zijn bol slaat. Tijdens het selectieweekeinde moest ik hem al geregeld in zijn kraag pakken en tot rede brengen. Dan zei ik: 'Kom op man, laat je niet gek maken'. Tegelijkertijd kwam hij zich tijdens de officiële gedeelten en zo wel keurig netjes melden. Op normale momenten was het een hele begripvolle jongen.'

Waarom denk je dat ze hem in de Bus hebben gezet?

'Seki is de enige onzekere factor. Hij moet in de aanloop wat stennis schoppen en daama wordt hij eruit gekieperd.'

Hoe gevaarlijk is Seki eigenlijk?

'Hij ziet er wel ruig uit, maar heeft een lief karakter. Dat moet je echter wel in hem weten te raken, want anders ziet hij je al snel als de vijand. Seki heeft namelijk een hoop agressie in zich. Dat hangt samen met zijn achtergrond. Hij is een eenvoudige havenarbeider en de Bus is zijn enige kans om uit dat milieu te komen. Alleen als hij het programma wint zou hij kunnen breken met zijn verleden.'

Een vrend van Seki, die niet met naam genoemd wil worden:

'Ik zal je een tip geven. Seki heeft in een illegaal circuit gezeten en wat vijanden gemaakt. Niet de juiste mensen de juiste bedragen betaald, voor koppelbazen gewerkt en in wat verboden produkten gehandeld je begnjpt me wel. Hij heeft gewoon dik in de shit gezeten. Hij is van zijn vrouw af en ziet zijn kind alleen nog om het weekend. Hij ziet het zelf niet in, maar hij heeft dat niet kunnen verwerken. Omdat hij echter met zijn Joegoslavische trots nooit zal toegeven dat hij het emotioneel allemaal niet aankan, doet hij alsof. Daarom is hij zo verbeten, draaft hij soms zo door.'

Hij is dus niet gewoon om de papieren getrouwd?

'Nee, hij hield van haar, de Bus is zijn oplossing.'

Er gaan geruchten dat hij in de verdovende middelen heeft gezeten.

'Dat zou kunnen, maar daar weet ik verder niks van. Laat ik het zo zeggen: van zijn naïviteit is flink misbruik gemaakt. Ik heb een beetje met hem te doen. Wat jullie informant zegt, dat hij 'gebruikt' is, klopt zeker. Ik denk dat voor Seki maar één ding belangrijk is: dat hij niet wordt genomineerd, of dat nu door het publiek gebeurt, of door John de Mol, want bij een nominatie komen die valse krengen in de Bus aan de beurt en dan is het voor Seki voorbij.'

Mensen bellen dus voor...

'Ja, mensen bellen voor Jan Lul. Die lijn is er alleen maar om De Mol's zakken te spekken. De keuze staat namelijk allang vast! Dat zullen de anderen ook zeggen.' Volgens Esmee heeft De Mol Produkties nog een manier om te manipuleren. Zij bepalen welke fragmenten van welke camera's worden uitgezonden. Wil je Seki's goede kant laten zien, dan let je daarop, wil je hem als een gevaarlijke gek afschilderen, dan zoekje andere beelden uit.

Hoe authentiek zijn de beelden eigenlijk?

'Er is 24 uur per dag regie aanwezig. Bij de proefopnamen in de supermarkt ging het zo van: 'leg die chips even terug, dan doen we het nog een keer'. Het zal afgelopen week wel zo gegaan zijn dat ze aan Tessa hebben gevraagd: 'Pak eens een doek en ga even schoonmaken, dan kunnen we het filmen voor de uitzending.'

Over de nominaties is Lex al even duidelijk

'De populairiteitsmeting was twee of drie uur van tevoren opeens heel anders dan de dagen daarvoor. Nou, dan weet je het wel. Bovendien waren de meting en de uitzetting absoluut niet op het vooraf aangegeven moment. Nu zal het in 90 tot 95% van de gevallen misschien uitkomen, maar als het niet strookt met De Mol's planning, wordt er ingegrepen.'

Wie willen ze eigenlijk laten winnen

'Bart? Die wordt telkens genomineerd en dat is een risico, want dan hangt het echt van de medepassagiers af. Iwan was ook een mogelijkheid, maar die wil volgens mij zelf niet meer. Tessa heeft volgens mij iets met iemand van het produktieteam.'

Pardon?

'Dat is wat ik zag op de Beekse Bergen. Mijn collega's hebben het ook gezien. Let maar op, een paar maanden nadat ze de Bus heeft verlaten, verschijnt ze op betere feestjes aan zijn zijde.'

Wie zijn er momenteel het meest zichzelf?

'Seki! Zonder twijfel. Verder heb ik bij Esmee en Antonette in de groep gezeten. Esmee is exit, zij telt dus niet meer mee. Antonette was dat weekend een stomvervelend meisje, maar ze is totaal veranderd. Bart en Iwan waren van zichzelf rustig, dat zijn ze nog. Tessa is mij eerïijk gezegd nooit opgevallen, en Esmeralda, onze barbiepop, kreeg tijdens het Beekse Bergen-weekeinde van nervositeit hooguit één of twee happen door haar keel.'

Nu zit te in de Bus. Alle camera's zijn op haar gericht. Haar droom werd werkelijkheid, toch?!

'For the time being. Eén nominatie en ze wordt door alle anderen weggestemd. Daar zit eigenlijk iedereen op te wachten - de afrekening! Dan is er Büllent. Maar helaas, als Turk kan hij nooit winnen.'

Maar hij is politieagent, dus de persoon bij uitstek om Seki, die toch een beetje iets van een messentrekker heeft, in bedwang te houden als het nodig mocht zijn. Volgens mij blijft hij éen nominatie langer dan Seki.

'Als Esmeralda een beetje haar best deed, kon zij hem zelf in bedwang houden, maar ja, daar is wel wat meer voor nodig dan drooggeilen. Wat een cockteaser! Daar heeft Seki helemaal gelijk in.'

Reality of soap, maakt het wat uit? Hetzelfde publiek kijkt immers dagelijks naar low level soapacteurs in fictie-series. Zo bezien lijkt De Mol Produkties met het 'gratis weggeven' van hoofdrollen in reality-soaps een onuitputtelijke bron goedkope arbeidskrachten te hebben aangeboord. De acteurs ontvangen aan

pi_254566
  donderdag 23 maart 2000 @ 14:20:00 #3
2640 dolphin
Je zelf zijn, dat is het!
pi_254567
Bepaalde vermoedens worden bevestigd, maar in hoeverre is hij echt objectief???

Hij heeft zich niet voor niets opgegeven en is er uitgeflikkerd.

Amusant verhaal.

Meesteroplichter, Barkeeper en Uw gastheer tijdens duistere praktijken. Ook deskundig op het gebied van de psychose.


  donderdag 23 maart 2000 @ 15:38:00 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_254568
* Quenda® denkt nog steeds dat Bülent gaat winnen.
  donderdag 23 maart 2000 @ 15:42:00 #5
2674 elfje!
Onrust stoker
pi_254569
Ik gok op John de Mol/SBS 6 als winnaar

pi_254570
quote:
op 03-23-2000 om 01:53 PM schreef emmy het volgende:
Verschenen in de Aktueel nr. 11
(en gelezen op de site van Mediactua/Goodyman)

Seki's leed
-Hoe gevaarlijk is Seki eigenlijk?
-'Hij ziet er wel ruig uit, maar heeft een lief karakter. Dat moet je echter wel in hem weten te raken, want anders ziet hij je al snel als de vijand. Seki heeft namelijk een hoop agressie in zich. Dat hangt samen met zijn achtergrond. Hij is een eenvoudige havenarbeider en de Bus is zijn enige kans om uit dat milieu te komen. Alleen als hij het programma wint zou hij kunnen breken met zijn verleden.'
-Een vrend van Seki, die niet met naam genoemd wil worden:
-'Ik zal je een tip geven. Seki heeft in een illegaal circuit gezeten en wat vijanden gemaakt. Niet de juiste mensen de juiste bedragen betaald, voor koppelbazen gewerkt en in wat verboden produkten gehandeld je begnjpt me wel. Hij heeft gewoon dik in de shit gezeten. Hij is van zijn vrouw af en ziet zijn kind alleen nog om het weekend. Hij ziet het zelf niet in, maar hij heeft dat niet kunnen verwerken. Omdat hij echter met zijn Joegoslavische trots nooit zal toegeven dat hij het emotioneel allemaal niet aankan, doet hij alsof. Daarom is hij zo verbeten, draaft hij soms zo door.'
-Hij is dus niet gewoon om de papieren getrouwd?
-'Nee, hij hield van haar, de Bus is zijn oplossing.'
met dank aan gesprek van de dag.
© 2000 Aktueel / Goodyman


Kan iemand mij in godsnaam uitleggen hoe (als deze theorien waar zouden zijn)Seki een "oplossing"(voor wat dan?) zou kunnen zien in het winnen van "de bus"?????????
*De titel "winnaar van de bus" op zich heb je helemaal niets aan. Het hangt echt van je persoon af of mensen het als iets positiefs zien. Serker nog, je moet wel heel erg tof zijn wil je geen last hebben van deze vulgaire titel!
*1 miljoen heb je helemaal niets aan, een aardig huisje, niet eens groot of byzonder mooi en een jaar redelijk gezellig leven(zonder mooie auto) en het is weg. Die 250.000 liet ons al over de grond rollen van het lachen, maar een miljoen kan je dus echt niet van rentenieren!
Bovendien heeft Seki geen commercieel talent, geen reclamemaker zal met hem in zee gaan lijkt mij!

Dus wat Seki nou in godsnaam denkt aan die hele bus (-overwinning) te kunnen hebben ???????Breken met je verleden, oplossing blablabla enz. lijkt mij heeel veel te veel gevraagd. Als z'n "vriend" gelijk heeft kan Seki, zelfs als 'ie wint (onmogelijk), alleen maar teleurgesteld worden. Hoop niet dat 'ie echt zo wanhopig is en zo graag wil winnen als zij zeggen, wanhopige mensen zijn zo eng triest om naar te kijken.

  donderdag 23 maart 2000 @ 23:29:00 #7
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_254571
Ik zou Seki zeker niet uitsluiten voor reclamevoer. Reclamemakers (waaronder ikzelf) werken het liefst met herkenbare "bekendheden". Natuurlijk is het absurd om Seki always met vleugels te laten presenteren. Misschien voor Centraal Beheer? Of Monsterboard? Iets extreems. Ik geef Seki op dit moment de meeste reclamekansen. Oh en natuurlijk page 3 in de gaykrant.

Lafayette

pi_254572
Deze Lex, is dat niet degene die volgens Seki zijn buurvrouw had liggen douwen?? En dat Seki zich voelde of hij achteraf een mes in zijn rug van deze (lex?)kreeg. Maar hij komt nog wel, zei Seki toen.

VAMOS

pi_254573
LOSER 1
AKTUEEL 13

Katja Colpa is nog steeds reservekandidaat en kan bij een rode kaart de plaats van een deelnemer innemen. Als de verliefde Aziz dan nog in de BUS zit, wordt het misschien nog spannend! Tijdens de presentatie van de BUS aan de pers verklaarde Aziz in pathetische bewoordingen zijn liefde aan Katja die op dat moment buiten aan het uithuilen was, omdat ze naast de boot was gevallen. De afgevallen kandidaten mochten niet toekijken, ze mochten zelfs niet meeluisteren naar wat er op de persconferentie werd verteld. Katja was zich tot het moment dat ze in Aktueel over Aziz' liefdesverklaring las dan ook niet bewust van zijn gevoelens. Het was haar hooguit opgevallen dat Aziz zich bij haar erg op zijn gemak voelde. Nu heeft ze besloten zijn brieven te beantwoorden. Katja: 'Concreet kan ik er weinig over zeggen, maar het is een gevoel. Gisteravond heb ik voor het eerst zijn brieven beantwoord. Wat ik precies schrijf, kan ik je niet vertellen, maar het is zeker geen afwijzing. Het is eerder het begin van een gedachtenuitwisseling.

Wat heeft Aziz dan geschreven?
Wat hij voor mij voelt; dat hij praten wil als hij uit de BUS komt en dat hij daar een bepaalde voorstelling van heeft. Hij denkt veel aan mij.'

En daar ben je op ingegaan?
'Ik zal Aziz zeker opwachten als hij de BUS uitkomt, en ik ga ook zeker op zijn verzoek in hem een kans te geven door eens wat met hem te gaan drinken. Dat kan toch geen kwaad?'

Dus je voelt wat voor hem?
'Zo vaak heb ik hem niet gezien, maar het is natuurlijk erg vleiend, zo'n liefdesverklaring ten overstaan van heel Nederland. Daar kun je eigenlijk moeilijk omheen. Die jongen steekt wel zijn nek uit, en daar heb ik respect voor.'

Hoe zit het eigenlijk met je burgerlijke staat?
'Ik ben ongehuwd!'

Vriend?
'Eh... nee.'

Cupmaat?
D

Bart’s verliefdheid pakte slecht uit, heeft hij zich niet vreselijk laten inpakken?
'Inpakken, inpakken... je moet jezelf blijven. Als je verliefd wordt, dan is dat zo. Zo gaat het in het dagelijkse leven ook. Esmeralda is Esmeralda, zo ben ik niet.'

Hoe ben jij wel?
Een hele lieve blonde meid.'

Waarom zit jij er niet in?
'Ik ben te evenwichtig, te gecontroleerd en te intelligent voor zo'n televisieprogramma. Ze hebben uiteindelijk toch mensen nodig die in het Jerry Springer-concept passen. Ik vind het hartstikke tof voor degenen die er in zitten, want die passen in dat concept, maar achteraf is het heel logisch dat ik er niet in zit. Mensen uit mijn omgeving zeggen soms: Wees maar blij, daar ben jij veel te goed voor! In zekere zin hebben ze daar wel gelijk in. En dat geldt ook voor andere mensen van wie ik vooraf dacht dat ze ver zouden komen. Dat waren namelijk allemaal markante karakters en van hen heb je er met Jop, Esmeralda en Seki wel genoeg. Anders wordt het té.'

Vatten alle afvallers, of zoals jullie jezelf noemen, losers, het zo gemakkelijk op?
'Nee. Er zijn er die er verschrikkelijk mee zitten dat ze niet in de bus zitten.'

Bedenk een alternatief...
'Wat dan? De FLAT of zo, eigenlijk best een leuk idee! Er is destijds tijdens het losersfeest (het feest van de afvallers, red.) ook wel over gesproken, maar daar komt dan weer niets van.

' Je moet het dan wel iets harder maken...
'Met sex en zo zeker! Nee, da's niks voor mij. Er moeten wel grenzen zijn.’

Zijn het nu eigenlijk geen apen die worden rondgereden?
'Het is meer een schoolreisje met camera's, waardoor de deelnemers niet zichzelf kunnen zijn. Dat is ook het verschil met Big Brother; daar waren de deelnemers nauwelijks op de hoogte van de impact. Ze waren veel meer zichzelf.’

Is het niet te soft?
'Er komen langzamerhand allerlei privé-zaken boven tafel, waar sommigen van zeggen: moet dat nu?'

Dat had jou ook kunnen overkomen?
'Als je een Bekende Nederlander wilt worden, en dat wil je als je I aan dat programma meedoet, dan komt alles boven. Dat is bij de tientallen voorgesprekken met SBS ook duidelijk aan de orde gesteld. Daar kun je nu niet meer over zeuren.'

Relaties in de BUS?
'Als je wilt winnen, moet je je in de BUS niet met iemand inlaten. Dat kan daarna nog wel. Die BUS is een baan, een carrière waarbij maar één iemand directeur wordt. Daar moet je alles op afstemmen. Waarom zou je het jezelf aandoen om verliefd te worden in de BUS?!'

Favoriet?
'Seki. Die zegt tenminste wat hij vindt en doet in elk geval niet standaard aardig tegen iedereen Hij is eigenlijk de ultieme anti-held. Wel eenzijdig, want luisteren kan hij absoluut niet.'

Esmeralda?
'Iedereen noemt haar dom, maar ze is de enige die studeert, dus dat klopt niet. Ze is hooguit nog onvolwassen, en dat mag ook op die leeftijd. Twee opvallend aanwezige kandidaten die er voor moeten zorgen niet genomineerd te worden.'

Nu ben je reservekandidaat. Zou je erin gaan? Zou je eventueel je plek kopen, als de mogelijkheid zich voordoet?
'Afhankelijk van of ik die plaats kan betalen, zou ik hem kopen, ja.'

Waarom?
'Om het perspectief dat het biedt: leuke feestjes, misschien wel een leuke baan in de media, iets bij een omroep, VJ of zo.'

Wat is er nu zo leuk aan de showbusiness?
'Daar ontmoet je volgens mij interessante mensen.'

Nu moet jij drie van de buspassagiers naar huis sturen!
'Tessa en Iwan, want van hen zie ik weinig. En de derde zal Willeke worden, omdat ze haar man erg schijnt te missen.'

LOSER 2
AKTUEEL 13

Lennart van der Ham uit Wassenaar had net als Katja Colpa een grote hoofdrol in de promotiefilm voor de BUS. Achteraf bleek het een figurantenrol en hij is daar nog boos over. Lennart: 'Als je mijn echte mening wilt hebben, dan kun je die krijgen. Of ik gehuild heb? Ja, ik heb gehuild. Het sportweekend was voor iedereen extreem zwaar. Elke seconde dat je leeft, wordt er op je gelet. Je moet rekening houden met iedereen. Je bent onzeker, je wilt die bus in en probeert uit iedere opmerking iets af te leiden. Dat maakte het ook geestelijk tamelijk zwaar. Ik kijk naar Big Brother en zie dat Ruud binnen is! Die kans had ik ook willen krijgen, en iemand spoelt die dan zomaar door het toilet!'

Maar wil je nu echt met alle geweld een carrière in de media?
'Voor een carrière in de mediawereld zou ik heel veel over hebben ja.'

Hoeveel? Sommige sterren werkten zich via het bed omhoog, zou jij dat doen?
'Ik weet niet. Luister: de meeste bazen zijn mannen... ik zou er zeker over nadenken. Als het zekerheid bood, zou ik eventueel wel richting 'ja' gaan.

Waarom ben je niet in de BUS gekomen?
'Geen idee. Ik heb het wel aan vijf verschillende mensen bij SBS gevraagd, maar de afvallers zijn afgedankt. Die staan ze niet eens meer te woord. Als ik op de reacties die mijn persoon oproept afga, kom ik misschien wel patserig over. Ik ben een beetje gek, maar dat is Jop ook. Het verschil is dat iedereen hem mocht, terwijl veel kandidaten mij niet mochten. Misschien wilde ik het wel te graag. Ik heb voor de grap gezegd dat ik zelfmoord zou plegen, als ik er niet in kwam. Er zaten mensen tussen die die uitspraak tegen mij gebruikt hebben.'

Is 't voor sommige mensen niet een onevenredig zware psychische belasting?
'Misschien wel. Zeker als je de afvallers van het selectieweekeinde op zondagavond letterlijk het bos in stuurt. Geen vervoer naar het station in Tilburg, niks. Gewoon: Je bent het niet geworden, bedankt en zoek het verder maar uit. Er waren mensen die een uur naar het station hebben moeten lopen.'

Over het programma is Lennart onverwacht positief.
'Ik kijk en vind het ook leuk om naar te kijken. Jammer alleen dat het alleen maar gaat over hoe de media over hen denken. Niemand leeft in die bus. Ze zijn er zo verschrikkelijk bezig om leuk gevonden te worden door het publiek.'

Als je er nu op terugkijkt, wat zeg je dan over het feit dat jij als de grote jongen mocht rondlopen in de promotiefilm, om vervolgens te worden bedankt?
'Ik voel me gebruikt. Aan de andere kant roept iedereen dat SBS manipuleert, maar wát ze ook manipuleren: wie van de drie er uit gaat bepalen de passagiers en niet SBS. Dat kan niemand stu

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_254574
pi_254575
quote:
op 03-24-2000 om 08:44 PM schreef Hunter het volgende:

Niet slecht voor iemand met een strafblad.'

Strafblad?
'Ja, Jop heeft voor zover ik weet een strafblad, en dat is nu precies wat mij zo verbaast: hoe kun je een verklaring van onbesproken gedrag overleggen als je een strafblad hebt?'

MEER MEER

Bedankt voor al je tikwerk.



pi_254576
Hunter, ik maak me een beetje zorgen

Je weet hoe ik je krant-quotes altijd waardeerde, maar de halve Aktueel overgetypt...?

Ben je op een lees-portefeuille overgestapt, of zit je erg vaak bij de kapper ?

  vrijdag 24 maart 2000 @ 23:38:00 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_254577
quote:
op 03-24-2000 om 11:23 PM schreef Moor het volgende:
Hunter, ik maak me een beetje zorgen

Je weet hoe ik je krant-quotes altijd waardeerde, maar de halve Aktueel overgetypt...?


Misschien gebruikt Hunter OCR. Wel zo makkelijk

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_254578
Misschien gebruikt Hunter OCR. Wel zo makkelijk

Wat is dat R@B????

pi_254579
tekst-herkennings-software voor scans, Coos.

Maar dat was natuurlijk niet mijn vraag aan Hunter

  zaterdag 25 maart 2000 @ 00:27:00 #16
2705 cynix
is verdwaald
pi_254580
Hunter, bedankt!
Zijn we weer helemaal bij.

Overigens: Alles wat in de Aktueel staat, is toch wel echt waar he? Nee, dan is het goed.
Kon me al niet voorstellen dat in zo'n kwaliteitsblad als de Aktueel ooit een roddel zou staan.

pi_254581
quote:
op 03-24-2000 om 08:44 PM schreef Hunter het volgende:

(katja in actueel)

(knip)
Waarom zit jij er niet in?
'Ik ben te evenwichtig, te gecontroleerd en te intelligent voor zo'n televisieprogramma.
(knip)
achteraf is het heel logisch dat ik er niet in zit. Mensen uit mijn omgeving zeggen soms: Wees maar blij, daar ben jij veel te goed voor! In zekere zin hebben ze daar wel gelijk in.
(knip)


(knip)
Nu ben je reservekandidaat. Zou je erin gaan? Zou je eventueel je plek kopen, als de mogelijkheid zich voordoet?
'Afhankelijk van of ik die plaats kan betalen, zou ik hem kopen, ja.'
(knip)


[Dit bericht is gewijzigd door PC eend (Datum 25 Maart 2000).]

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_254582
Moor, bedankt voor je (niet geheel ten onrechte) bezorgdheid.

Er zijn een aantal redenen om mij te 'verlagen' de Aktueel te kopen (ik probeer m altijd met de voorkant naar onderen op de lopende band te leggen) en de artikelen te kopieren (en ja, ik gebruik OCR dus zoveel werk is het niet).
De Nieuwe Revu koop ik meestal toch wel, dus die gaat in één moeite door.

Ten eerste zijn er niet zoveel andere bladen die aandacht aan de De Bus besteden. Bij BB had ik een veel ruimere keus.

Ten tweede is de inhoud vaak dubieus (bijvoorbeeld de strafblad-quote, dat is natuurlijk makkelijk gezegd zonder nadere informatie, het kan net zo goed op Jop's binnendringen bij BB slaan). Maar het niveau is niet lager dan van het programma zelf, dus het kan leuk hier voor wat gespreksstof dienen. In tegenstelling tot dat andere programma heb ik geen enkele behoefte die Bussagiers in bescherming te nemen. Ze hebben er zelf (bewust van de gevolgen!) voor gekozen en de rommelbladen zijn een deel van het risico. Bergbeklimmers vallen ook wel eens naar beneden.

Ten derde, en dat is de belangrijkste reden: de rommelbladen vormen een integraal deel van de opzet van het programma. Het is de feedback die de bussagiers zelf ook onder ogen krijgen en waarop ze ook reageren in gesprekken of door hun gedrag aan te passen.
Zo liet Seki op de streams weten dat hij nog wel eens bij die Lex uit het eerste stuk van dit topic (dat overigens ook door mij op het net is gezet) langs zou gaan en hem eerst de gelegenheid zou geven zich te verklaren, en dan ....
Het stuk van Katja heeft Aziz al de hele week op zitten wachten en hij zal er ook wel op reageren. Katja ziet hem natuurlijk als laatste redmiddel om toch in de publiciteit te blijven, dus die houdt hem nog wel even aan het lijntje.

Overigens staat er ook nog een groot artikel over Sabine in die laatste Aktueel ('de magic met Bart was direct na afloop van het programma weg'), compleet met naaktfoto's (minder smaakvol dan die van Playboy)

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')