abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 29 december 2009 @ 09:04:31 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76169988


James Cameron (T1, T2, Titanic, Aliens etc.) is bezig aan een nieuw project getiteld 'Avatar'. Die zo rond december 2009 in de bioscopen moet verschijnen.
In de hoofdrollen zien we Sigourney Weaver (Alien), Michelle Rodriguez (SWAT, Lost), Sam Worthington (MacBeth), Giovanni Ribisi (Friends, Gone in Sixty Seconds, Saving Private Ryan) en Zoe Saldana (Star Trek: XI).
quote:
Premise
In director James Cameron's original script treatment of Avatar, a man tries to make his way as a miner by combining with an alien during an interplanetary war in which aliens can manifest themselves by possessing human bodies — avatars.

When Avatar was titled "Project 880", a casting call was put out in June 2006 with a plot description provided, saying, "In the future, Jake, a paraplegic war veteran is brought to another planet, Pandora, which is inhabited by the Na'vi, a humanoid race with their own language and culture. Those from Earth find themselves at odds with each other and the local culture."

In December 2006, Cameron described Avatar as "a futuristic tale set on a planet 200 years hence... an old-fashioned jungle adventure with an environmental conscience... [that] aspires to a mythic level of storytelling." The January 2007 press release described the film: "Avatar is also an emotional journey of redemption and revolution. It is the story of a wounded ex-marine, thrust unwillingly into an effort to settle and exploit an exotic planet rich in bio-diversity, who eventually crosses over to lead the indigenous race in a battle for survival," and "We're creating an entire world, a complete ecosystem of phantasmagorical plants and creatures, and a native people with a rich culture and language."
Veel is er nog niet bekend over de film; posters, teasers en trailers zullen nog wel minimaal een half jaartje op zich laten wachten.
Wel is bekend dat het hier gaat om een 100% 3D-film, waarbij gebruik wordt gemaakt van HDTV cameras en iets wat ze 'Fusion Camera System' noemen.
Daarnaast heeft de film een groot budget van $195 miljoen en zal de titelscore verzorgd worden door James Horner, die al eerder met Cameron samenwerkte aan Alien en Titanic.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_76169994
All good things are wild and free.
pi_76170102
Goede film
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_76170396
Kijken dus.
pi_76170779
The steak is a lie.
pi_76170801
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:47 schreef zarGon het volgende:
The steak is a lie.
spoiler
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:56:24 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_76170943
Wat een prachtige film

Heb em 2 keer gezien inmiddels, uiteraard in 3D
pi_76171011
Gezien in 3D imax .

Prachtige film .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ijs_beer fan!
pi_76171504
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:48 schreef zquing het volgende:

[..]

spoiler
SPOILER: The steak is a lie.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76171641
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:00 schreef NanKing het volgende:
Gezien in 3D imax .

Prachtige film .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik toch een beetje het mindere van de film. Op zich een mooie boodschap, maar zo vaak herkauwd. Ook die hele 'noble savage' mythe; het heeft wel iets aantrekkelijks, maar het is ook ongeloofwaardig en eveneens al te vaak gedaan.
pi_76171746
Hoezo is het ongeloofwaardig? Het is enigszins waar.

Ik ben wel zo'n idealistische doos dus ik vond 't ondanks de cliche's wel mooi
ijs_beer fan!
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:43:33 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_76171903
Ik vond de film op zich leuk om te zien.. aparte ervaring dat 3D alhoewel ik wel vond dat het net film kijken was met een zonnebril op.. allemaal zo donker..

Daarnaast vond ik de film eigenlijk te lang duren.. vooral ook omdat ik hem erg voorspelbaar vond. Gast gaat als Na'vi spioneren.. nou wat zal er gaan gebeuren.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:46:34 #13
85962 ioko
I Appear Missing
pi_76171984
Erg mooie film, door de 3D effecten werden zelfs de kleuren mooier. Het verhaal is wat minder vernieuwend, maar genoeg om je 3 uur niet te laten vervelen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_76172043
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:37 schreef NanKing het volgende:
Hoezo is het ongeloofwaardig? Het is enigszins waar.

Ik ben wel zo'n idealistische doos dus ik vond 't ondanks de cliche's wel mooi
Nee, het is sentimenteel gedoe waar West-Europeanen eeuwen geleden ook al in trapte. Toen ging het over de Indianen, waar de Na'vi overduidelijk op gebaseerd zijn. Alsof de Indianen-stammen geen oorlog, honger, geweld en onderdrukking kenden totdat de decadente Europeanen verschenen...
pi_76172296
Verwachten jullie trouwens een vervolg? Moeilijk om dit te toppen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:58:31 #16
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_76172315
Ik vond het een erg goede film. Sterker nog, het is mijn film van het jaar.
You know, I've learned something today
pi_76172332
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:57 schreef JohnLocke het volgende:
Verwachten jullie trouwens een vervolg? Moeilijk om dit te toppen.
Ja, vooral eigenlijk omdat Cameron dit zelf heeft aangegeven. Denk niet dat iemand hem tegen kan houden in Hollywood als hij iets gedaan wil krijgen. En de man heeft een uitstekende reputatie met sequels, dus wat mij betreft: doen

Morgen waarschijnlijk voor de 4e keer.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_76172497
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:01 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Ik wilde hem in Lanaken gaan zien, maar kan me bijna niet voorstellen dat die oude meuk bioscoop 3D mogelijkheden heeft
De techniek die in Lanaken gebruikt wordt, daar hoeft alleen een andere projector voor neer gezet te worden. Dus de oude meuk werkt daar prima mee. Alleen de bril die je dan moet gebruiken is anders.
pi_76172537
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:57 schreef JohnLocke het volgende:
Verwachten jullie trouwens een vervolg? Moeilijk om dit te toppen.
Als dit deel een succes werd, dan zouden er nog 2 'vervolgen' komen zelfs. Maar wat ik er van begreep zouden deze niet aansluiten op dit verhaal, maar een compleet los verhaal zijn.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:17:37 #20
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_76172887
Visueel mooi, verhaaltechnisch but (District 9, Dances with wolves, The last samurai deden het al eerder). Ik vond het matig.
Begon leuk maar daarna kakte het in. En gaarne opdarren met dat Al Gore gesmurf
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_76173343
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als dit deel een succes werd, dan zouden er nog 2 'vervolgen' komen zelfs. Maar wat ik er van begreep zouden deze niet aansluiten op dit verhaal, maar een compleet los verhaal zijn.
Ik begreep eigenlijk dat het juist doorgaat met Jake en Ney'tiri. Cameron wil manen rondom Pandora gaan verkennen heeft hij zelf gezegd, maar wel met deze personages.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_76173415
Over mogelijk vervolg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76175604
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:30 schreef Jeeh het volgende:

[..]

Ik begreep eigenlijk dat het juist doorgaat met Jake en Ney'tiri. Cameron wil manen rondom Pandora gaan verkennen heeft hij zelf gezegd, maar wel met deze personages.
Zo zie je maar weer. De vele bronnen die er op internet zijn, hebben allemaal een andere visie.

Over een paar jaar zullen we het weten.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:31:42 #24
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_76175611
2x gezien
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_76177208
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer. De vele bronnen die er op internet zijn, hebben allemaal een andere visie.

Over een paar jaar zullen we het weten.
Zeker waar. Maar ik zal het even onderbouwen

MTV:
quote:
Cameron made clear that the next film won't be a prequel, recounting previous backstory, but will begin after the events of the initial movie. "We'll follow Jake and Neytiri," he confirmed.

With Avatar's resounding box office success, the sequels are inevitable. And even better, Cameron promises they won't take nearly as long to make as the first Avatar:

"So now we have Jake, we have Neytiri. Sam can step right back into it, the characters will fit them like a glove, and we'll just go on. So a lot of the start-up torque that had to be done for one movie really makes more sense if you play it out across several films."
http://www.mtv.com/movies(...)20091218/story.jhtml

LA Times:
quote:
I made a point to mention that Pandora wasn't the only moon shown orbiting the distant Polyphemus and the filmmaker acknowledged that his story ideas for the "Avatar" universe aren't boxed in by Pandora.
http://latimesblogs.latim(...)-avatar-sequel-.html
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')