abonnement Unibet Coolblue
pi_77175533
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef polariteit het volgende:

[..]

Wat hebben mensen toch tegenvogels op foto's

komt wsl door het verkleinen dat het eruit ziet als een punt, op origineel is het nml nog wel een vogel

Heb trouwens DAGEN, zo niet weken, nagedacht over deze compositie, er zit een heel denkproces achter deze foto.

Vind het altijd een beetje apart dat men gaat roepen dat er niet is nagedacht over een foto. Vind het prima als je vind dat de compositie te centraal is of als er geen dingen zijn die de aandacht vasthouden oid. maar om te zeggen dat er niet is nagedacht, nee dat vind ik een beetje gek.
mischien dan ook leuk om er wat meer over te vertellen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_77192975
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef polariteit het volgende:

[..]

Wat hebben mensen toch tegenvogels op foto's

komt wsl door het verkleinen dat het eruit ziet als een punt, op origineel is het nml nog wel een vogel

Heb trouwens DAGEN, zo niet weken, nagedacht over deze compositie, er zit een heel denkproces achter deze foto.

Vind het altijd een beetje apart dat men gaat roepen dat er niet is nagedacht over een foto. Vind het prima als je vind dat de compositie te centraal is of als er geen dingen zijn die de aandacht vasthouden oid. maar om te zeggen dat er niet is nagedacht, nee dat vind ik een beetje gek.
Aan de andere kant is het net zo jammer als goed bedoelde kritiek weggewuifd wordt... Als je er dan toch fel tegenin gaat, vertel er dan op z'n minst bij hoe jij de foto zelf ziet of bedoeld had?
  zondag 24 januari 2010 @ 01:18:54 #178
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77197827
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef polariteit het volgende:

[..]

Wat hebben mensen toch tegenvogels op foto's
Niks hoor, als ze er niet uitzien als een stofvlekje tenminste
quote:
komt wsl door het verkleinen dat het eruit ziet als een punt, op origineel is het nml nog wel een vogel
Ongetwijfeld
quote:
Heb trouwens DAGEN, zo niet weken, nagedacht over deze compositie, er zit een heel denkproces achter deze foto.
Please, care to share? Want ik ben heel benieuwd waarover jij weken hebt gedenkprocessed om vervolgens met dit resultaat te komen.
quote:
Vind het altijd een beetje apart dat men gaat roepen dat er niet is nagedacht over een foto.
Dat heb ik niet gezegd, ik heb namelijk gezegd dat er niet GOED over is nagedacht.
quote:
Vind het prima als je vind dat de compositie te centraal is of als er geen dingen zijn die de aandacht vasthouden oid. maar om te zeggen dat er niet is nagedacht, nee dat vind ik een beetje gek.
En dat heb ik dan ook niet gezegd. Dus je moet me geen woorden in de mond leggen hoor!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77201695
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef polariteit het volgende:

[..]

Wat hebben mensen toch tegenvogels op foto's
Dit moest ik echt even 2x lezen (ik vroeg mij af wat tegenvogels zijn )
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Niks hoor, als ze er niet uitzien als een stofvlekje tenminste
Eens, ik zou de vogel in dit geval weg klonen.
  zondag 24 januari 2010 @ 11:42:14 #180
167923 appelsjap
All the above
pi_77203810
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:59 schreef polariteit het volgende:
@zquing:

-Die kleuren, ieuw m'n ogen
+tof onderwerp.

[ link | afbeelding ]
+Kleuren
+Water
+ Landschap
- niet veel bijzonders


Groter: http://www.flickr.com/photos/djahani/4299500285/
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_77206815
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:18 schreef Mike-Nikon het volgende:
Leuk plaatje...

Wel erg uitgebeten op het witte gedeeltje.
Wel lekker scherp.

[ afbeelding ]
Kwam net toevallig na het intikken van 'biertje' ( )via Google afbeeldingen op jouw webpagina uit geloof ik. Je hebt nog zo'n foto gemaakt of niet?



Wel toevallig dus dat ik gisteren je andere foto in dit topic had gezien en 'm daardoor herkende.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:26:29 #182
167923 appelsjap
All the above
pi_77207044
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:19 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

Kwam net toevallig na het intikken van 'biertje' ( )via Google afbeeldingen op jouw webpagina uit geloof ik. Je hebt nog zo'n foto gemaakt of niet?

[ afbeelding ]

Wel toevallig dus dat ik gisteren je andere foto in dit topic had gezien en 'm daardoor herkende.
Die bavaria foto is niet mijn foto
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_77225163
Ah, in that case... nevermind.
pi_77232959
quote:
+ DoF
+ Scherpte
+ Positie t.o.v. andere auto's
- Overbelichte sneeuw en lucht
- Iets meer auto en minder achtergrond zou de aandacht meer naar het onderwerp verleggen



Groter: http://farm5.static.flickr.com/4048/4300282556_b2aff39477_b.jpg
  maandag 25 januari 2010 @ 17:53:27 #185
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_77257045
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:23 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ DoF
+ Scherpte
+ Positie t.o.v. andere auto's
- Overbelichte sneeuw en lucht
- Iets meer auto en minder achtergrond zou de aandacht meer naar het onderwerp verleggen

[ afbeelding ]

Groter: http://farm5.static.flickr.com/4048/4300282556_b2aff39477_b.jpg
+ Ik vind de sobere kleuren wel cool
+ Mooi scherp
- Ik weet niet wat het onderwerp is, de boom of de lantaarnpaal.

Kerstcadeautje van mijn huisgenote:


groot: http://lh3.ggpht.com/_Hl-(...)r23eHGR4I/V%2001.jpg
pi_77257386
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

+ Ik vind de sobere kleuren wel cool
+ Mooi scherp
- Ik weet niet wat het onderwerp is, de boom of de lantaarnpaal.

Kerstcadeautje van mijn huisgenote:
[ afbeelding ]

groot: http://lh3.ggpht.com/_Hl-(...)r23eHGR4I/V%2001.jpg
+ sfeer past goed bij onderwerp
+ lekkere duistere plaat
- Als je hem zo in het midden zet dan zou ik hem ook helemaal recht zetten. Hij staat nu net niet helemaal recht, wat op zich geen must is in een foto uiteraard, maar wel als je hem zo presenteert. De foto straalt symmetrie uit, maar dat wordt verbroken doordat je onderwerp scheef staat. Zonde. (vind ik).


Twin Tullips

[ Bericht 5% gewijzigd door Uncle op 25-01-2010 18:08:22 ]
  maandag 25 januari 2010 @ 18:09:57 #187
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_77257656
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:02 schreef Uncle het volgende:

[..]

+ sfeer past goed bij onderwerp
+ lekkere duistere plaat
- Als je hem zo in het midden zet dan zou ik hem ook helemaal recht zetten. Hij staat nu net niet helemaal recht, wat op zich geen must is in een foto uiteraard, maar wel als je hem zo presenteert. De foto straalt symmetrie uit, maar dat wordt verbroken doordat je onderwerp scheef staat. Zonde. (vind ik).

[ afbeelding ]
Twin Tullips
Wat kan ik dan beter doen om de foto mooier te maken, proberen het poppetje recht te zetten, of hem gewoon uit het midden halen (zoals hier bijvoorbeeld: http://lh5.ggpht.com/_Hl-(...)6/V%2002%20logo.jpg)

Mooie foto trouwens! Hoe maak je zoiets?
pi_77257927
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat kan ik dan beter doen om de foto mooier te maken, proberen het poppetje recht te zetten, of hem gewoon uit het midden halen (zoals hier bijvoorbeeld: http://lh5.ggpht.com/_Hl-(...)6/V%2002%20logo.jpg)

Mooie foto trouwens! Hoe maak je zoiets?
Die tweede kan ik ook zeer waarderen. Zoals ik al zei, een onderwerp hoeft niet altijd recht en in het midden. Zoals je de eerste presenteert vind ik hem erg sterk in het midden echter geeft het je plaat een symmetrische look. Dus dan is het storend als je onderwerp niet helemaal symmetrisch recht staat. De eerste had ik dus zeker even recht gezet (dat is in de nabewerking meestal ook niet zo moeilijk mits de verhoudingen dan niet scheef gaan lopen). Bij de tweede is geen symmetrisch geheel dus hoeft het onderwerp ook niet recht te staan. Dat is een prima plaat.

ps. mijn foto is gewoon een tulp op een spiegel leggen en dan afdrukken. Heb geen fancy licht en flits setjes thuis dus het is altij een beetje improviseren Deze was gewoon met daglicht (door het grijze weer krijg je ook mooi diffuus ligt)
pi_77258036
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
- Ik weet niet wat het onderwerp is, de boom of de lantaarnpaal.
Beiden. En de mist. Gewoon het totaalplaatje zoals ik het zag toen ik aan kwam rijden.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:28:06 #190
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_77258299
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:17 schreef Uncle het volgende:

[..]

Die tweede kan ik ook zeer waarderen. Zoals ik al zei, een onderwerp hoeft niet altijd recht en in het midden. Zoals je de eerste presenteert vind ik hem erg sterk in het midden echter geeft het je plaat een symmetrische look. Dus dan is het storend als je onderwerp niet helemaal symmetrisch recht staat. De eerste had ik dus zeker even recht gezet (dat is in de nabewerking meestal ook niet zo moeilijk mits de verhoudingen dan niet scheef gaan lopen). Bij de tweede is geen symmetrisch geheel dus hoeft het onderwerp ook niet recht te staan. Dat is een prima plaat.
Oke, bedankt. Ik ga kijken of ik dat voor elkaar krijg
quote:
ps. mijn foto is gewoon een tulp op een spiegel leggen en dan afdrukken. Heb geen fancy licht en flits setjes thuis dus het is altij een beetje improviseren Deze was gewoon met daglicht (door het grijze weer krijg je ook mooi diffuus ligt)
Vet, zoiets ga ik ook eens proberen. Ik heb zo'n kleine ministudio staan (is nu 19 euro bij de marskramer). Vond het een mooie foto
pi_77261846
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:19 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

Kwam net toevallig na het intikken van 'biertje' ( )via Google afbeeldingen op jouw webpagina uit geloof ik. Je hebt nog zo'n foto gemaakt of niet?


Wel toevallig dus dat ik gisteren je andere foto in dit topic had gezien en 'm daardoor herkende.
Heb er inderdaad wel meer van die strakke pakjes...
Leuk dat je hem herkent.

Kom hier mooie platen tegen zeg...........
Nikon spul....
  Moderator maandag 25 januari 2010 @ 20:05:12 #192
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_77262853
http://picasaweb.google.c(...)zxVA?feat=directlink

Nou dan doe ik ook maar eens mee. Ben nog niet zo heel ervaren met fotografie, maar ik doe mijn best
pi_77262862
@ Uncle

+ super scherp
+ prefecte foto
- nou omdat het moet het is een bloem (sorry zag niet veel min punten aan je pic)

Foto van gisteren avond schot wat een fractie later een doelpunt blijkt te zijn via de goalie zelf.
pi_77263268
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:05 schreef dick_laurent het volgende:
http://picasaweb.google.c(...)zxVA?feat=directlink

Nou dan doe ik ook maar eens mee. Ben nog niet zo heel ervaren met fotografie, maar ik doe mijn best
Dan zul je wel eerst je link werkend moeten maken, én even de OP moeten lezen.
  maandag 25 januari 2010 @ 20:24:04 #195
225308 Row-1
'sup money?
pi_77264032
+ Mooi shot, mooie blik van de goalie.
- Had misschien wat meer beweging in de puk willen zien, jammer dat je de stick niet helemaal ziet.

De mijne, op een Mazda 323F Meeting.

  maandag 25 januari 2010 @ 20:27:47 #196
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_77264285
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:24 schreef Row-1 het volgende:
+ Mooi shot, mooie blik van de goalie.
- Had misschien wat meer beweging in de puk willen zien, jammer dat je de stick niet helemaal ziet.

Je ziet de stick toch wel helemaal? Volgens mij is de zwarte stick degene waarmee de puck geslagen wordt.
pi_77264662
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:27 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je ziet de stick toch wel helemaal? Volgens mij is de zwarte stick degene waarmee de puck geslagen wordt.
Stick van de speler die schiet is in zijn totaal niet zichtbaar waS zeker mooier geweest als dat er ook op stond.
En tja meer beweging in de puck betekend een langere sluitertijd betekend ook veel sneller bewogen foto's bij deze sport .
pi_77284881
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Niks hoor, als ze er niet uitzien als een stofvlekje tenminste
[..]

Ongetwijfeld
[..]

Please, care to share? Want ik ben heel benieuwd waarover jij weken hebt gedenkprocessed om vervolgens met dit resultaat te komen.
[..]

Dat heb ik niet gezegd, ik heb namelijk gezegd dat er niet GOED over is nagedacht.
[..]

En dat heb ik dan ook niet gezegd. Dus je moet me geen woorden in de mond leggen hoor!

Excuus, dan heb ik niet goed gelezen. Maar ik blijf er wel bij dat ik het irritant vind als iemand zegt 'er is niet goed nagedacht over je foto',. want dit kan je gewoon niet weten. ik vind dit soort opmerkingen eigenlijk in de zelfde categorie vallen als ' wow mooie foto' of 'wat een lelijke foto' ofzoiets.

Het moge duidelijk zijn dat mijn reactie over de dagen en weken nadenken lichtelijk sarcastisch bedoelt was.

Mijn bedoeling met de foto was om de ruimtelijkheid van het zeeuwse landschap te tonen met daarin de dam geplaatst. dat je daarop commentaar geeft over de uitvoering als de centrale dam en de centrale horizon en het vogeltje: prima, daar kan ik wat mee en dat waardeer ik zelfs. dan kan ik er wat mee namelijk. maar met een opmerking als 'er is niet goed nagedacht' kan ik echt helemaal niks.

was trouwens niet persoonlijk bedoelt
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:40:17 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77307274
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:00 schreef polariteit het volgende:

[..]

Excuus, dan heb ik niet goed gelezen. Maar ik blijf er wel bij dat ik het irritant vind als iemand zegt 'er is niet goed nagedacht over je foto',. want dit kan je gewoon niet weten. ik vind dit soort opmerkingen eigenlijk in de zelfde categorie vallen als ' wow mooie foto' of 'wat een lelijke foto' ofzoiets.
Okay, maar je moet het niet zo persoonlijk en zwaar opvatten denk ik. Want zo was het absoluut niet bedoeld.

Je foto maakt juist heel duidelijk wat je wilt laten zien, veel ruimte, maar de ruimtelijkheid had, als je er wat beter over had nagedacht , meer tot zijn recht gekomen als je een heel stuk dichter bij dat ding was gaan staan en de weg die het aflegt naar de verte had proberen vast te leggen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Je had dus beter de foto in het verlengde van de dam kunnen maken in plaats van de zijkant te fotograferen. Dus zoiets
Ik vind bij jouw foto het onderwerp veel te ver weg om ruimtelijkheid te suggereren.

Hmm, ik hoop echt dat ik het duidelijk uitleg
Sorry als dat niet het geval is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77322967
quote:
Hmm, ik hoop echt dat ik het duidelijk uitleg
Jep
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')