abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 23 maart 2000 @ 10:22:00 #1
2646 webber
Enough already
pi_254516
Beetje off-forum, maar wel "boeiend":

Uit de Telegraaf van vandaag

quote:

AMSTERDAM - SBS 6 gaat weer een stapje verder in het nieuwe tv-genre reality-soap. Het station zendt vanaf 6 april Geboeid uit, waarin vijf mensen zes dagen aan elkaar worden geketend. Camera's volgen de groep, die in een huis in Amstelveen verblijft, op de voet.

De samenstelling van de groep wisselt wekelijks en bestaat uit een man en vier vrouwen, of uit een vrouw en vier mannen. Dag en nacht zitten zij met kettingen aan elkaar vast ook bij de gang naar toilet of douche. De deur van het kleinste kamertje is van onderen afgezaagd en wie zijn behoefte moet doen, dient onder de deur door te kruipen. De rest wacht voor de deur.

Voor de zes dagen heeft het vijftal een budget van 20.000 gulden. Daarvan worden alle kosten betaald, inclusief eventuele korte trips naar het buitenland. Elke dag kiest de hoofdrolspeler een groepslid dat afvalt. Wie als eerst weg moet, krijgt 1000 gulden, nummer twee 2000 gulden en de derde ontvangt 3000 gulden. Welk bedrag de laatste afvaller krijgt, bepaalt de hoofdrolspeler. De belevenissen van de hele week worden samengevat in een uitzending van een uur.


Ik weet het niet, maar wordt er nu niet langzaam een grens overschreden?

  donderdag 23 maart 2000 @ 10:49:00 #2
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_254517
Toen ik het las dacht ik eerst dat het een 1 April grap was

Of men te ver gaat, wil ik in het midden laten, maar als ze bij de selecties net zo te werk gaan als bij de bus,zal het waarschijnlijk erg gezellig worden..

In 6 dagen is het allemaal nog aftasten, dus vermoed ik niet dat er spectaculaire ruzies of conflicten komen, hooguit ranzigheid , maar de redactie/samenstellers van dit "leuke idee "zullen wel hopen op andere taferelen.

Andere vraag, wat is er in vredesnaam misgegaan met de potentieel kandidaten?

  donderdag 23 maart 2000 @ 10:51:00 #3
1540 Leonie
Voor jou van mij
pi_254518
Lachen man, die overleven dat nooit, met 6 man/vrouw geboeid zitten...ze moeten ook een keer uit eten en op stap, dacht je nou echt dat ze dan niet de gek aangestoken zullen worden, bedreigd en misschien wordt hen ook nog wel wat aangedaan ook. Heel gevaarlijk....zeker weer van SBS
THE WORLD'S GONING CRAZY
Don't touch the computer, don't ever touch the computer!
  donderdag 23 maart 2000 @ 10:54:00 #4
2646 webber
Enough already
pi_254519
quote:
op 03-23-2000 om 10:49 AM schreef Quenda® het volgende:
Toen ik het las dacht ik eerst dat het een 1 April grap was


Dat dacht ik dus ook, maar noch vandaag, noch de start datum van dit stuk tv vermaak lenen zich voor 1 april grappen
  donderdag 23 maart 2000 @ 10:59:00 #5
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_254520
Quote Tanjalies:tanjalies
FOK!member
Van tanjalies - 23 Maart 2000 @ 07:15.

--------------------------------------------------------------------------------

Misschien is het goed om hier eens te melden dat daar waar jullie steeds maar weer over SBS praten, dat fundamenteel onjuist is.

Het is net als bij BB, John de Mol producties is bedenker en verantwoordelijk voor het programma.

SBS heeft het door J d Mol bedachte programma op basis van een format aangekocht, met daarin opgenomen de gebruikelijke voorwaarden die er bij het maken van TV programmaas bestaan.

Ik probeer hier niet SBS vrij te pleiten voor een aantal misstanden, maar ik vind wel dat als je iets of iemand ergens van beschuldigd, je dat ook tegen de juiste persoon moet doen.

-----------------------

behalve mijn vraag naar de beweegredenen van de eventuele kandidaten van dit "boeiende"
programma,rest mij nog een vraag

waarom geen programma over de mensen die achter de ideeen zit?

* Quenda® wil die mensen,wel interviewen, uiteraard wens ik onherkenbaar in beeld gebracht te worden.


[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 23 Maart 2000).]

pi_254521

Quenda,

De mensen die TV programmaas maken zijn niet interessant, werken in deze beroepsgroep is net als alle andere beroepen. Met die uitzondering dat 50% van de daar werkzaam zijnde, de dochter of zoon is van een bekende Nederlander. Aan de naam is het vaak niet te ontdekken omdat deze mensen vaak de naam van hun vader of moeder gebruiken die niet bekend is. Als voorbeeld noem ik de productieleidster van RTL-live; Marijke Bongaarts, zij is de dochter van Henk van Dorp. Je weet wel, de compagnon van Frits Barend. De dochter van deze Frits werkt weer bij Joop v d Ende. Het is maar 1 voorbeeld. Maar nogmaals, het is gewoon een beroep wat je hebt, waarbij natuurlijk de kennis van het produceren belangrijk is, en voor sommige is het nodig dat zij weten wat de kijker graag wil zien. Dit laatste wordt overigens hoofdzakelijk bepaald door gedegen markt onderzoek. Het meeste wat we op TV te zien krijgen komt voort uit de gemeten behoefte van de diverse doelgroepen. Een gouden stelregel is; hoe hoger het kijkcijfer, hoe groter de doelgroep, hoe lager de gemiddelde opleiding van die doelgroep. Het is voor sommige misschien pijnlijk om dit te lezen, maar het zijn de, en geloof me, de zeer uitgebreide onderzoeken en metingen die dit uitwijzen. Als programma maker weet ik hier het nodige van.

  donderdag 23 maart 2000 @ 12:55:00 #7
2909 Pissed Off
I'm like totally Pissed O
pi_254522
Nou..uhh..als het maar zes dagen is...
Wil ik best wel met 4 vrouwen vast geketend worden hoor..kan ik er iedere dag een pakken....en na een week mogen ze me weer losmaken...voor 1000 piek..makkelijk verdiend toch..
Pissed Off
  donderdag 23 maart 2000 @ 13:32:00 #8
2646 webber
Enough already
pi_254523
quote:
op 03-23-2000 om 12:55 PM schreef Pissed Off het volgende:
Wil ik best wel met 4 vrouwen vast geketend worden hoor..kan ik er iedere dag een pakken....

Egwel stoer man! Toppie! <geeuw>

  donderdag 23 maart 2000 @ 15:16:00 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_254524
* Verbal was jullie maar anderhalve maand voor...

Kijk HIER even, in het Film, televisie en muziek-forum.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 maart 2000 @ 16:03:00 #10
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_254525
quote:
op 03-23-2000 om 12:17 PM schreef tanjalies het volgende:


Quenda,

De mensen die TV programmaas maken zijn niet interessant, werken in deze beroepsgroep is net als alle andere beroepen. Met die uitzondering dat 50% van de daar werkzaam zijnde, de dochter of zoon is van een bekende Nederlander. Aan de naam is het vaak niet te ontdekken omdat deze mensen vaak de naam van hun vader of moeder gebruiken die niet bekend is. Als voorbeeld noem ik de productieleidster van RTL-live; Marijke Bongaarts, zij is de dochter van Henk van Dorp. Je weet wel, de compagnon van Frits Barend. De dochter van deze Frits werkt weer bij Joop v d Ende. Het is maar 1 voorbeeld. Maar nogmaals, het is gewoon een beroep wat je hebt, waarbij natuurlijk de kennis van het produceren belangrijk is, en voor sommige is het nodig dat zij weten wat de kijker graag wil zien. Dit laatste wordt overigens hoofdzakelijk bepaald door gedegen markt onderzoek. Het meeste wat we op TV te zien krijgen komt voort uit de gemeten behoefte van de diverse doelgroepen. Een gouden stelregel is; hoe hoger het kijkcijfer, hoe groter de doelgroep, hoe lager de gemiddelde opleiding van die doelgroep. Het is voor sommige misschien pijnlijk om dit te lezen, maar het zijn de, en geloof me, de zeer uitgebreide onderzoeken en metingen die dit uitwijzen. Als programma maker weet ik hier het nodige van.


--------------

De info dat veel mensen bij de omroepen familie en/of bedpartners van elkaar zijn verbaast mij allerminst.
Maar, het lijkt mij Juist wel erg leuk om juist daar een Hot-programma over te maken. De "mistanden en hierarchieen in de tv wereld"zijn toch uitermate boeidende onderwerpen, denk ik....


Allen vraag ik me af, hoe die "behoeftes in de diverse doelgroepen"worden gemeten.(?)
Voor zowel BB als voor De bus, heb ik de 2 betreffende omroepen op moeten zoeken op mij tv, omdat ik deze zenders niet eens had toegevoegd. (heb al eerder geschreven dat het aspect internet en tv, mij nieuwsgierig maakte naar het programma + de mogelijkheid om mensen 24 uur per dag te kunnen "bestuderen")

(Tanjalies, heb je de mediathriller van Haye van der Heyden ook gelezen? Ik heb helaas het door jou aanbevolen boek nog niet gevonden, had de titel en de schrijver op een los blaadje geschreven, en ben het helaas kwijt geraakt, misschien kun je het me mailen?)

Dat de kijkers van televisie programma's volledig in de maling genomen worden, is 100% waar, maar, hoe kun je dat voorkomen? bestaat eerlijke tv nog wel?
zag van de week tijdens het zappen over de voor mij, "nieuwe zenders" ook mensen als Pieter Storms en Willibrord, voorbijkomen, mensen waarvan ik ook weet dat ze vreselijk zijn om mee te werken (voor de "free-lance" camera en geluidsmensen)....en dat ze hun flaters echt niet uitzenden.....


Tevens maak ik me nu al zorgen over het allernieuwste programma
Op een "integere"manier adoptiekinderen aanbieden aan het kijkerspubliek van de commercieele zenders.

Misselijkmakend amusument, zonder te denken aan de gevolgen die het heeft voor de betrokken kinderen.

Maar....toch hebben ze het idee gekocht....toch komt er een programma....

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 23 Maart 2000).]

pi_254526
quote:
op 03-23-2000 om 10:51 AM schreef Leonie het volgende:
De hel dat zijn de anderen

Fan van Sartre?

gratis en voor niet
  donderdag 23 maart 2000 @ 18:03:00 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_254527
quote:
De info dat iedereen bij de omroepen familie en/of bedpartners van elkaar zijn verbaast mij allerminst.

Hoezo verbaast je dat allerminst? Ik werk bij een tv-produktiebedrijf, en vind het allemaal wel meevallen. Ik hoor vaak zat van mensen in andere branches die ook familie binnen die branche hebben. Moeten daar dan ook programma's aan worden gewijd? 'JEETJE, die jongen neemt de bakkerszaak van zijn vader over!!!, Programma maken over de misstanden in het bakkerswezen, dan maar.'
Onzin! Ik ken twee zussen die in hetzelfde ziekenhuis werken, drie van mijn vrienden zijn na elkaar bij hetzelfde vervoersbedrijf terecht gekomen, en mijn neef is, net als mijn oom vertegenwoordiger bij een middelgrote handelsmaatschappij. Aanpakken al die bedrijven!!!
quote:
Maar, het lijkt mij Juist wel erg leuk om juist daar een Hot-programma over te maken. De "mistanden en hierarchieen in de tv wereld"zijn toch uitermate boeidende onderwerpen, denk ik....
Nogmaals, ik denk zelf dat dat allemaal wel meevalt, maar ik heb daar misschien wat weinig verstand van... ik zit er alleen maar dagelijks tussen .

V

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 maart 2000 @ 18:17:00 #13
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_254528
quote:
op 03-23-2000 om 06:03 PM schreef Verbal het volgende:
[QUOTE]De info dat iedereen bij de omroepen familie en/of bedpartners van elkaar zijn verbaast mij allerminst.

Hoezo verbaast je dat allerminst? Ik werk bij een tv-produktiebedrijf, en vind het allemaal wel meevallen. Ik hoor vaak zat van mensen in andere branches die ook familie binnen die branche hebben. Moeten daar dan ook programma's aan worden gewijd? 'JEETJE, die jongen neemt de bakkerszaak van zijn vader over!!!, Programma maken over de misstanden in het bakkerswezen, dan maar.'
Onzin! Ik ken twee zussen die in hetzelfde ziekenhuis werken, drie van mijn vrienden zijn na elkaar bij hetzelfde vervoersbedrijf terecht gekomen, en mijn neef is, net als mijn oom vertegenwoordiger bij een middelgrote handelsmaatschappij. Aanpakken al die bedrijven!!!
quote:
Maar, het lijkt mij Juist wel erg leuk om juist daar een Hot-programma over te maken. De "mistanden en hierarchieen in de tv wereld"zijn toch uitermate boeidende onderwerpen, denk ik....
Nogmaals, ik denk zelf dat dat allemaal wel meevalt, maar ik heb daar misschien wat weinig verstand van... ik zit er alleen maar dagelijks tussen .

V

[/quote]

De info dat Veel Mensen bij de omroepen familie en/of bedpartners van elkaar zijn verbaast mij allerminst
..
heb het woordje iedereen vervangen door veel mensen
en dat was dan ook wat ik bedoelde.

Ervaar jij het dan anders Verbal?
Ik ken diverse mensen die toch via het "gooise matras"binnen zijn gekomen.
En ik geloof niet dat dat net zo vaak voorkomt in de andere bedrijfstakken.

Mensen hebben er soms letterlijk "alles"voor over om maar "beroemd"te worden of in contact te komen met "beroemdheden".
Verbal, je maakt mij niet wijs dat je dat niet ziet.

  donderdag 23 maart 2000 @ 18:29:00 #14
572 Sniper
Gull Catcher
pi_254529
quote:
op 03-23-2000 om 10:22 AM schreef webber het volgende:
Ik weet het niet, maar wordt er nu niet langzaam een grens overschreden?

Welnee joh! Het wordt alleen maar 'erger'. Ik wacht persoonlijk op Live Uitgezonden Kooigevechten, of zoiets als in die film met A. Schwarzenegger, ja inderdaad The Running Man.

(voor hen onbekend met dit filmisch meesterwerkje: Dus een Live Spelshow waarbij de kandidaat een ter dood veroordeelde is. In de spel arena (de desolate vlaktes ook wel Almere genoemd, of de Bijlmer ofzo) zet je dan diverse gemotiveerde tegenstanders met leuke wapens (vlammenwerpers) die de kandidaat mogen 'verbouwe'.)

Hoe ging die Chinese vloek ook alweer....'May you live in interesting times'??


  donderdag 23 maart 2000 @ 20:47:00 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_254530
quote:
Ervaar jij het dan anders Verbal?
Ja, dat was namelijk de boodschap die ik dacht over te brengen. Natuurlijk zijn er mensen die zich binnenwerken via slinkse wegen, uiteraard bestaat er nepotisme binnen de omroepwereld, en ook het befaamde bed zal in sommige gevallen een rol spelen. Natuurlijk is dat er, en dat zal ik niet ontkennen, maar eerlijk gezegd ken ik meer mensen buiten het omroepbedrijf die via kennisen en vrienden aan hun baan zijn gekomen.
quote:
Ik ken diverse mensen die toch via het "gooise matras"binnen zijn gekomen.
Persoonlijk?
quote:
En ik geloof niet dat dat net zo vaak voorkomt in de andere bedrijfstakken.
Ik vrees dat dat bij 'geloven' blijft. IK weet het ook niet zeker, maar nogmaals, vanuit mijn perspectief vind ik het allemaal reuze meevallen. Sterker nog: over de gevallen DIE bekend zijn wordt door mij en mijn collegae net zo negatief gedacht. Daarnaast is het WERK waarover we praten. Mensen worden (bij ons in ieder geval wel) beoordeeld op hun werk. Je kan 20 keer de dochter van die, of 50 keer de zoon van die zijn, als je je werk kut doet, zoef je eruit. Het is een professionele business, geen sociale werkplaats voor verwende nestjes (want zo zien mensen dat blijkbaar).
quote:
Mensen hebben er soms letterlijk "alles"voor over om maar "beroemd"te worden of in contact te komen met "beroemdheden".
Die zijn er inderdaad. Ik doe wel eens screenings van mensen die in programma's komen als gasten. Het valt mij inderdaad op dat daar mensen tussen zitten die wel bij tv zouden willen werken. 'En wat zou je dan willen doen?' 'PRESENTEREN natuurlijk... dat wil iedereen toch? Jij ook!'. Nou ECHT NIET!!! Ik ben goed als redacteur, presenteren zou ik niet kunnen en ambieer ik ook niet. En vele collega's met mij. Ik vind het verschrikkelijk jammer dat het vele aanwezige talent achter de schermen zo makkelijk op een hoop wordt geveegd. Jongens, luister nou... het is leuk werk, maar je verdient NIET GOED. Geen auto's van de zaak, overuren (gemiddeld 5 a 10 per week) worden niet betaald, er is stress voor 10 en in de drie jaar dat ik er werk heb ik nog geen vast contract van dichtbij gezien. Minder glamour dan jullie zouden denken. Maar het is leuk werk en het is ook een vak. Je moet er ECHT wel iets voor kunnen, net als in andere beroepen. Maar voor geen goud zou iemand mij voor 4000,- meer in de IT zien gaan. Ik ga liever dood.
Even for the record: het laat mij (en VELE collega's van mij) Siberisch dat we met bekende Nederlanders werken. Het zijn gewone mensen, waar je normaal mee kunt praten, en zelfs een gezellige ruzie mee kunt hebben als ze heel dom uit de hoek komen.
quote:
Een aantal, Verbal, je maakt mij niet wijs dat je dat niet ziet.
Ik wil jou helemaal niets wijsmaken. Ik geef mijn op mijn ervaringen gestoelde mening.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 maart 2000 @ 21:01:00 #16
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_254531
op 03-23-2000 om 06:29 PM schreef Sniper het volgende:
Ik wacht persoonlijk op Live Uitgezonden Kooigevechten, of zoiets als in die film met A. Schwarzenegger, ja inderdaad The Running Man.

Wat dacht je van een bus met 10 Seki-klonen? Dat wordt pas gezellig!

pi_254532
quote:
op 03-23-2000 om 12:17 PM schreef tanjalies het volgende:
<snip>
Maar nogmaals, het is gewoon een beroep wat je hebt, waarbij natuurlijk de kennis van het produceren belangrijk is, en voor sommige is het nodig dat zij weten wat de kijker graag wil zien. Dit laatste wordt overigens hoofdzakelijk bepaald door gedegen markt onderzoek. Het meeste wat we op TV te zien krijgen komt voort uit de gemeten behoefte van de diverse doelgroepen. Een gouden stelregel is; hoe hoger het kijkcijfer, hoe groter de doelgroep, hoe lager de gemiddelde opleiding van die doelgroep. Het is voor sommige misschien pijnlijk om dit te lezen, maar het zijn de, en geloof me, de zeer uitgebreide onderzoeken en metingen die dit uitwijzen. Als programma maker weet ik hier het nodige van.

En daar zit hem voor mij nou nèt de kneep, Tanjalies. Ik vind het hierboven (door mij) dikgedrukte nl. een drog-rede.

Het is nl. per definitie onmogelijk, dat een 'markt' onderzocht wordt op behoefte aan een produkt, nog vóórdat dat produkt er werkelijk IS !

Voorbeeld: ik - persoonlijk dus - zit ab-so-luut niet te wachten op een dating-programma voor miljonairs (by Mrs. Schaaphok van v.d.Ende). Het enige onderzoek wat dus mogelijkerwijs te verrichten zou zijn, is het meten van de beoordeling van vergelijkbare programma's. In dit geval in het buitenland.

En dààr sluipt nou precies de norm-verschuiving erin: BB eerst, het volgende programma De Bus wordt ontworpen op basis van de resultaten van beoordeling van BB (kijkcijfers), maar is "een ietsje erger" ( understatement )...

Dan moet dus geen één producer mij komen vertellen dat ook maar iemand de formule van De Bus gewild heeft, en zich daarbij dan verdedigen met 'marktonderzoek'.
Zelfs Parfum-bedrijven hebben die pretentie niet, hoewel het vaak alleen het flesje is wat nieuw is....

Maar....e.e.a. levert natuurlijk wel een prachtige 'coverup' van de werkelijke, manipulatieve invloed van de media op de publieke smaak/normbesef: zelfs nog met de pretentie van wetenschappelijke basis... FOEI !

Zoiets kan een kleuterleidster van een kinderopvang ook voor elkaar krijgen, wanneer ze die kleuters 8 uur per dag onder haar invloed heeft. Maar dat maakt het nog niet 'gewettigd', laat stààn gewild door de ouders.

pi_254533
quote:
op 03-23-2000 om 12:17 PM schreef tanjalies het volgende:


Quenda,

De mensen die TV programmaas maken zijn niet interessant, werken in deze beroepsgroep is net als alle andere beroepen. Met die uitzondering dat 50% van de daar werkzaam zijnde, de dochter of zoon is van een bekende Nederlander. Aan de naam is het vaak niet te ontdekken omdat deze mensen vaak de naam van hun vader of moeder gebruiken die niet bekend is. Als voorbeeld noem ik de productieleidster van RTL-live; Marijke Bongaarts, zij is de dochter van Henk van Dorp. Je weet wel, de compagnon van Frits Barend. De dochter van deze Frits werkt weer bij Joop v d Ende. Het is maar 1 voorbeeld. Maar nogmaals, het is gewoon een beroep wat je hebt, waarbij natuurlijk de kennis van het produceren belangrijk is, en voor sommige is het nodig dat zij weten wat de kijker graag wil zien. Dit laatste wordt overigens hoofdzakelijk bepaald door gedegen markt onderzoek. Het meeste wat we op TV te zien krijgen komt voort uit de gemeten behoefte van de diverse doelgroepen. Een gouden stelregel is; hoe hoger het kijkcijfer, hoe groter de doelgroep, hoe lager de gemiddelde opleiding van die doelgroep. Het is voor sommige misschien pijnlijk om dit te lezen, maar het zijn de, en geloof me, de zeer uitgebreide onderzoeken en metingen die dit uitwijzen. Als programma maker weet ik hier het nodige van.


Eindelijk weer eens een zinnige Topic.
Tanjalies ik vertrouw voor 100% op je zienswijze. Ik kijk ook altijd, nog niet eens zo zeer naar het programma maar, naar de aftiteling. (een tic?) En inderdaad dan denk ik vaak hij/zij ook al!!

Verder merkte je op: de beroepsgroep is net als alle andere beroepen.

Volgens mij is deze 'beroepsgroep' zéér vatbaar voor beroepsdeformatie.

  vrijdag 24 maart 2000 @ 02:00:00 #19
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_254534
quote:
op 03-23-2000 om 08:47 PM schreef Verbal het volgende: [QUOTE]Persoonlijk?

Ja

pi_254535

Moor,

Je schrijft dat het produkt nog niet bestaat. Dat is natuurlijk wel zo, het gaat om TV programmas in brede zin. Het gaat om amussement, en met dat als uitgangspunt is er veel te onderzoeken. Bovendien hebben vele soaps (GTST) aangegeven wat voor types er wel of niet in welke tijd populair zijn. Ik geef maar een voorbeeld.
Ik kan me je redenering voorstellen, maar helaas is het toch echt zo dat er vele methodes bestaan om te onderzoeken wat de ingrediënten moeten zijn voor een TV programma met hoge kijkcijfers. Het betekend niet dat je dan ook maar achter elkaar succes programmaas kan maken, daar is natuurlijk meer voor nodig. Maar op basis van deze door mij genoemde uitslagen worden vaak programma concepten in elkaar gezet. Natuurlijk komen hierbij missers voor, maar binnen de groep programma makers wordt zeer nadrukkelijk rekening gehouden met de regelmatig verrichte onderzoeken, dan wel de nieuwe concepten worden getoetst en bij geslepen op basis daar van. Als je BB en de Bus uit elkaar trekt en de concepten beziet voldoet het volkomen aan de vraag van de meerderheid van het grote kijkerspubliek. Als je niet tot die doelgroep behoort is het moeilijk om je dat voor te stellen. Seki’s plaatsing in de Bus is hier een goed voorbeeld van, hij is in zijn optreden de herkenning, van de agressie waar we dagelijks in verschillende situaties mee geconfronteerd worden, dus is hij positief of negatief spraakmakend bij een grote groep. Zijn plaatsing komt voort uit het onderzoek wat er na BB heeft plaats gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies (Datum 24 Maart 2000).]

pi_254536

Moor,

Naast mijn vorige reactie in deze topic waar wij kennelijk van mening verschillen, ter aanvulling het volgende. Het idee voor BB is voortgekomen uit de gemeten behoefte dan wel de aanmerkingen op de karakters in de diverse soaps. Men vond deze steeds onechter worden en men uite de behoefte aan meer werkelijkheid. Dit heeft ten grondslag gelegen aan de gedachte dat realsoap misschien wel eens de nieuwe trend zou moeten/kunnen worden. Dat vervolgend John de mol dit wist te vertalen in het BB concept is zijn verdienste. En nu zet uiteraard die trend zich voorlopig nog even door. Je ziet dus dat de door mij genoemde metingen wel degelijk van invloed zijn op wat we krijgen voorgeschoteld. Het zijn de metingen en onderzoeken op basis van bestaande programmaas en wat men(het grote publiek) het liefst anders wil zien(de BUS) die aan de basis liggen van de nieuwe concepten. Gewenning en vervlakking lijden vervolgens weer tot lagere kijkcijfers, maar zo gaat het al vele jaren. De grote massa bepaald(commercie) en de enkeling staat aan de zijlijn toe te kijken.


pi_254537
quote:
op 03-24-2000 om 07:52 AM schreef tanjalies het volgende:
<snip>
Als je BB en de Bus uit elkaar trekt en de concepten beziet voldoet het volkomen aan de vraag van de meerderheid van het grote kijkerspubliek. Als je niet tot die doelgroep behoort is het moeilijk om je dat voor te stellen. Seki’s plaatsing in de Bus is hier een goed voorbeeld van, hij is in zijn optreden de herkenning, van de agressie waar we dagelijks in verschillende situaties mee geconfronteerd worden, dus is hij positief of negatief spraakmakend bij een grote groep. Zijn plaatsing komt voort uit het onderzoek wat er na BB heeft plaats gevonden.


Helemaal met je eens, Tanjalies. Ik bestreed ook niet DAT die programma's op basis van onderzoeken worden gemaakt/bijgeslepen,
ik noem het een drogrede, dat er gesproken wordt over "de vraag van het (kijkers-)publiek".

Juist omdat een groot deel van dat publiek géén of weinig onderscheidings-vermogen heeft op bv. moreel gebied (dus wat schending van menselijke integriteit inhoudt),
is het een zéér schijnheilige houding om te verkondigen dat je als producer 'alleen maar leverancier van het gevraagde bent',
terwijl je juist bezig bent, die toch-al-niet-ver-ontwikkelde 'smaak' te indoctrineren met junk-food....

McDonalds zegt toch ook dat de kinderen zijn hamburgers de lekkerste vinden ?
Noemen we daarom die kinderen experts op het gebied van gezonde voeding voor hun lichaam ?

  vrijdag 24 maart 2000 @ 14:13:00 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_254538
quote:
McDonalds zegt toch ook dat de kinderen zijn hamburgers de lekkerste vinden?
Noemen we daarom die kinderen experts op het gebied van gezonde voeding voor hun lichaam ?
Ik denk niet dat er mensen zullen zijn die 'De Bus' verantwoorde televisie zullen noemen. Maar het maken van televisie 'sec', is ook al een vak. Ik vind het verder de zaak van de producent om een bepaalde verantwoordelijkheid te nemen of niet. Maar zolang er gretig wordt gekeken naar dit soort programnma's (en ja, ik kijk De Bus ook) zullen ze worden gemaakt. En onlogisch vind ik dat niet. Er moet alleen niet net worden gedaan OF het verantwoorde televisie is. Maar een hamburger van McDonald's is op zijn tijd best lekker, toch?

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_254539
quote:
op 03-24-2000 om 02:13 PM schreef Verbal het volgende:
Maar een hamburger van McDonald's is op zijn tijd best lekker, toch?

V


Precies En lekker anoniem een klein groepje 'kermisratten-in-een-kooi' de pan inhakken op een FOKForum ook - toch ?

  vrijdag 24 maart 2000 @ 14:41:00 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_254540
quote:
Precies En lekker anoniem een klein groepje 'kermisratten-in-een-kooi' de pan inhakken op een FOKForum ook - toch ?

Daarom...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_254541

Moor,

Het is uiteindelijk toch die commercie die de aansturing is van dat wat we te zien krijgen. Dat gaat natuurlijk ook op voor McDonalds, daar is het ook niet de vraag of het wel kwalitatief goed is of waar het vlees vandaan komt, maar wat is de gemiddelde smaak van het produkt zodat er een hoge omzet ontstaat. Iets wat overigens ook via vele testen en een breed marktonderzoek is vastgesteld. We begeven ons nu op het terein van de marketing en aanverwante strategieen. Je zou kunnen zeggen, dat wat voor de grote winkelketens opgaat, geld ook voor de TV producent. De commercie, qc. de markt bepaald onder een zekere aansturing de vraag, waarbij trendverschuivingen continu aan de orde zijn.

pi_254542
het wordt steeds gekker. zo is het niet meer leuk hoor. het moet wel serieus blijven. zo wordt het gewoon. en vinden de mensen er niets meer aan. dan is het interessante eraf.
Ik ben best wel blij nu
  maandag 27 maart 2000 @ 11:14:00 #28
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_254543
Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om een DATING programma
  maandag 27 maart 2000 @ 11:20:00 #29
2465 De Parasiet
How about no?
pi_254544
wel een gave vorm van sm, een soort multi-sm, dan zeg maar....
ik zou wel met 4 mannen geboeid willen zitten hoor..
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')