abonnement Unibet Coolblue
pi_76126609
O* London baby!


De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
  • KLM
  • British Airways
  • BMI
  • Transavia
  • RyanAir
  • EasyJet
  • VLM
  • Aer Lingus
  • Eurostar
  • GoLondon (Stena Line)

    Reizen in London:
    Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

    1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

    2) De tweede opties is een Travel Card voor 1, 3 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dagen is altijd duurder dan de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum ligt onder de prijs van een Travel Card voor 1 dag. De Travel Card voor 3 dagen is slecht een paar cent goedkoper als je er vol gebruik van maakt, maar indien je een van de dagen maar 4-6 keer met de metro gaat, is de Oyster wederom goedkoper. Voor mensen die 4-7 dagen blijven wordt een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk.

    Overzicht kosten 1-daagse Travel Card (vergeleken met Oyster)


    Overzicht kosten 1&3-daagse Travel Card (zelf even vergelijken met 3 x Daily Cap op Oyster)


    Overzicht kosten 7-daagse / maand Travel Card


    3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

    Overzicht van prijzen enkele reis met de metro:


    Overzicht van prijzen enkele reis met de bus:


    Overzicht van zone systeem


    Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

  • Transport for London (Al het openbaar vervoer)
  • Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
  • Tube map (pfd)
  • Oystercard

    Things to do in London:
  • LondonTown
  • Visit London
  • Time Out London
  • Events in Westminster
  • TKTS (voorheen \'Official Half-Price Ticket Booth\')

    Vervoer van en naar het vliegveld:
    Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/

    Rail-vervoer
  • Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
  • Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
  • Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
  • Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
  • Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
  • Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
  • Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
  • City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
  • Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
    (eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

    Bussen
  • Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
  • Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
  • Gatwick: National Express
  • Stansted: PDF met alle vervoers opties
  • Luton: Overzicht van bussen

    Overig:
  • BBC Weather

    FOK!kers in London (permanent):
  • Drive-R
  • Stuart
  • MrOrange
  • lushfemke
  • Monopoly_Man


    London 19# Waar is de Barbecue Summer?
    London #20 | Ready for a Christmas Shopping Spree?
    London #21

    Openingspost *klik*

    [ Bericht 98% gewijzigd door DutchTrain op 29-12-2009 14:25:37 ]
  • pi_76126627
    Laatste post in het vorige topic:
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 19:04 schreef dnies7 het volgende:

    [..]

    De terugweg ben ik wel van plan ruim te nemen, zodat we op tijd op het vliegveld staan. Moet er niet aan denken om mijn vliegtuig te missen.

    Easybus geeft een foutmelding op de dagen dat ik reis. Was ook van plan met Terravision te gaan. Daar moet je als je die boekt alleen kiezen tussen Liverpool Street en Victioria Street. Nu is het zo dat het voor ons makkelijker is om naar Liverpool Street te reizen (dichter bij hotel). Het is alleen zo dat die toevallig net of om 10.00 gaat of 11.00. Ons vliegtuig land om 9.30. Ik ben bang dat ik net die van 10.00 mis en heb geen zin om dan een uur te staan wachten om de volgende bus.
    De bus naar Victoria Street die gaat ook om half 11. Diie doet er wel weer 20 minuten langer over. Maar dat doe ik denk ik liever dan een uur op de bus naar Liverpool Street te wachten.

    Nu vroeg ik me af als ik toch nu al op internet een buskaartje voor de bus naar Liverpool Street boek en ik die van 10uur mis, zou ik dan met dat kaartje in de bus naar Victoria Street van 10.30 mogen stappen? Het is allebei Terravision naturllijk.

    Jmac:
    Due to engineering work, a direct bus replacement service will be in operation between London Liverpool Street and Stansted Airport, with an approximate journey time of 1 hour.

    We apologise for any inconvenience and disruption to your journey.

    Ik denk dat ze ook niet tot Tottenham Hale rijden.
    pi_76131090
    Iemand die nog een goed Indiaas restaurant kent in het centrum (Hydepark) van Londen?
    pi_76131738
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 09:12 schreef Ludacriss het volgende:
    Iemand die nog een goed Indiaas restaurant kent in het centrum (Hydepark) van Londen?
    ik heb bij Marsala zone gegeten een poosje geleden, was best ok maar je moet wel in de rij staan voor een plekje.
    pi_76134109
    * Asa woont in Barnsbury (N1)
    pi_76135290
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 09:53 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    ik heb bij Marsala zone gegeten een poosje geleden, was best ok maar je moet wel in de rij staan voor een plekje.
    Ik ga niet voor een restaurant in de rij staan, beetje zonde van mijn tijd. Iemand anders wellicht een idee? Het hoeft niet luxe te zijn als het maar wel lekker is .
    pi_76141587
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 09:12 schreef Ludacriss het volgende:
    Iemand die nog een goed Indiaas restaurant kent in het centrum (Hydepark) van Londen?
    Er zijn er letterlijk honderden en Hyde Park is wel erg algemeen als plaatsnaam... Mayfair en Notting Hill liggen allebei aan het park maar heel ver van elkaar.

    Marsala Zone is een keten met redelijk eten waarschijnlijk maar je kunt het echt veel beter vinden. Kijk naar Square Meal (http://www.squaremeal.co.uk/restaurants/london/selection/96/Best_Indian), kijk naar je prijsklasse en dan daarna naar wat er in de buurt ligt.
    pi_76142044
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 14:54 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Er zijn er letterlijk honderden en Hyde Park is wel erg algemeen als plaatsnaam... Mayfair en Notting Hill liggen allebei aan het park maar heel ver van elkaar.

    Heel ver valt nou ook wel weer mee
    pi_76163711
    en tvp! helaas niet naar de o2 met NYE ik mis mn stage!
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
    pi_76180107
    Huh? Mijn tvp is weg

    Ik ga volgend jaar weer naar Londen toe hoop ik
    pi_76186558
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 11:36 schreef Asa het volgende:
    * Asa woont in Barnsbury (N1)
    Nu weer onder mijn 'oude' account
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76197540
    Yeah, Londen geboekt voor mei 2010 ... het is het Arran House Hotel geworden. Erg goede reviews en mooi centraal gelegen in WC1E

    Hoei!!!
      dinsdag 29 december 2009 @ 23:43:18 #13
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_76203607
    Iemand ervaring met het eurotraveller hotel? Het ziet er op plaatjes wel netjes uit.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
    pi_76205620
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 23:43 schreef monsterd. het volgende:
    Iemand ervaring met het eurotraveller hotel? Het ziet er op plaatjes wel netjes uit.
    Nope

    En tevens tvp gezien ik komende 2 maand Londen tig maal in en uit moet (en ik hoop dat het weer meehelpt komende 2 maand )
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76205790
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 00:28 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Nope

    En tevens tvp gezien ik komende 2 maand Londen tig maal in en uit moet (en ik hoop dat het weer meehelpt komende 2 maand )
    Ik wens je bij voorbaat sterkte
    pi_76206941
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 00:32 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Ik wens je bij voorbaat sterkte
    Ja ik kijk nu al elke dag het weer (en was blij dat die rotsneeuw pleitte was) maar vrees dat de kou nu weer een probleem gaan worden. Maarja, we hebben boot + vliegtuig + trein voor Londen dus ik heb wat opties. Heb alleen niet zoveel tijd tussen travel data en tijd dat ik in Londen moet zijn. Dat wordt nog weer wat!

    Ik merkte overigens dat ik, van nadat ik in de zomervakantie terug kwam naar Londen tot ik voor kerst weer vertrok zo'n 4.5 kilo was afgevallen. Stress en druk leven Naja, iig 1 van mn dingen op het lijstje wat volgend jaar anders moet
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76265694
    Net weer paar dagen geweest, maar wat is het ontzettend druk nu...
    Opvallend veel drukker dan zeg 3 weken geleden. Uiteraard wel te verwachten, maar vond het een zeer duidelijk contrast.

    Btw, wel een zeer goed woordje voor Eurostar.
    Er stonden geweldige rijen, zowel op St Pancras als in Brussel (ik heb eerder nog nooit in de rij gestaan, dus ik vermoed dat dit een combinatie is van de kerst/O&N drukte, en de vertragingen van afgelopen week.). Ik sloot 35 minuten voor vertrek achteraan, en vreesde al voor het ergste. Maar ik zat keurig op tijd in de trein, die ook nog eens zonder een minuut vertraging vertrok. Hulde.

    [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2009 15:08:57 ]
    pi_76268024
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 15:05 schreef Blue_note het volgende:
    Btw, wel een zeer goed woordje voor Eurostar.
    Er stonden geweldige rijen, zowel op St Pancras als in Brussel (ik heb eerder nog nooit in de rij gestaan, dus ik vermoed dat dit een combinatie is van de kerst/O&N drukte, en de vertragingen van afgelopen week.). Ik sloot 35 minuten voor vertrek achteraan, en vreesde al voor het ergste. Maar ik zat keurig op tijd in de trein, die ook nog eens zonder een minuut vertraging vertrok. Hulde.
    Heb eigenlijk nooit problemen met de Eurostar gehad wat betreft 'drukte' of lange vertraging. Zelfs als je trein binnen 5 minuten weggaat, en jij als gekke harrie dat station inrent en wappert met dat ticket wordt je altijd wel toegelaten. Pas op het moment dat de deuren dicht zijn en mensen kloppen dan nog aan lukt dat niet meer. En dat levert woeste gezichten op kan ik je vertellen

    Ze laten je ook sneller door overigens als je trein binnen 10 minuten vertrekt en jij zit in een rij van 30 mensen. Voordeel van de Eurostar hal in Londen is dat de meeste mensen perfect kuddegedrag vertonen. Men weet vaak niet hoe men dat ticket er in moet doen en gaat allemaal staan bij degene die dat wel weet. Wat er voor zorgt dat er 2 lange rijen staan en bij de andere niks

    Wat ik nu wel merk, na een jaar lang de eurostar zeer frequent te hebben gebruikt, dat het steeds drukker werd in de trein zelf, in het begin van het jaar zat ik nog wel eens in lege cabines of waar slechts een kwart gevuld is zodat je iig. in je uppie kan zitten. Nu is het vaak volledig vol, en herrie van kleine kinderen enzo
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76268348
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]
    Wat ik nu wel merk, na een jaar lang de eurostar zeer frequent te hebben gebruikt, dat het steeds drukker werd in de trein zelf, in het begin van het jaar zat ik nog wel eens in lege cabines of waar slechts een kwart gevuld is zodat je iig. in je uppie kan zitten. Nu is het vaak volledig vol, en herrie van kleine kinderen enzo
    klopt inderdaad.
    Gister voor het eerst aan zo'n tafeltje gezeten, met plaats voor 4 personen. En dan een gezien met kinderen erbij, wat een feest . Was blij met m'n iPod.

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2009 16:11:20 ]
    pi_76268609
    Twee jaar geleden geweest. Was erg leuk!
    Maar tegen de derde dag was ik natuurlijk compleet afgepeigerd, dus we gaan nog eens op herhaling

    Zitten momenteel te dubben of we dat komende zomer gaan doen, of toch maar naar Edinburgh te gaan (wat het plan was). Daarna naar The Peak, en dan - toch maar weer - naar huis
    "A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
    - Jonna Jinton
    pi_76268817
    Edinburgh is ook leuk, maar ik zelf prefereer London zonder meer.
    pi_76269212
    Eigenlijk maak ik nooit gebruik van de Eurostar, gek eigenlijk, want ik woon vlakbij het station. Ik vlieg meestal van Heathrow en een enkele keer van Gatwick. Zal City eens proberen en zal de Eurostar eens gebruiken om naar Parijs te gaan
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76284409
    Terug van het vuurwerk bij de London Eye, stond in de buurt van de Big Ben met perfect zicht en de paar uur wachten waren erg goed te doen. Vuurwerk was super, ook erg mooi dat het direct daarna ging sneeuwen wat ervoor zorgde dat alle 200.000 mensen nog eens uit hun dak gingen

    Daarna vanaf de Big Ben naar Trafalgar Square gesjokt (waar we werden tegengehouden door politie te paard omdat er teveel mensen waren) en toen naar Piccadilly en door naar Hyde Park waar we uiteindelijk de metro namen.
    pi_76288267
    Ik ga met m'n vriend van 17 t/m 19 januari weer naar Londen, met de trein ditmaal. Concert van John Mayer bezoeken in de Hammersmith Apollo, en lekker door de stad bazuinen. Ben erg benieuwd naar de zaal vooral. Voor mij de vierde keer naar Londen; hopelijk sneeuwt het niet te erg dat weekend...
      zaterdag 2 januari 2010 @ 02:29:32 #25
    280080 diederik12
    je moeder is mijn moeder niet?
    pi_76315155
    Ik ga naar Londen met mijn moeder, tante en broertje aanstaande woensdag en donderdag. We vliegen vanaf Eindhoven naar Stansted met Ryanair. We slapen in het Hilton London Metropole. Heb bij zowel het Hilton als Ryanair goede ervaring opgedaan.

    Alleen wat me beetje bezig houd. Denk je dat ze woensdag vliegen naar Stansted? Check: http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/357

    Als de terug vlucht niet door gaat vind ik niet zo erg ;-)
    pi_76317011
    Vrijdag die kant op.
    Don't think twice, it's all right.
    pi_76317195
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 16:32 schreef Stuart het volgende:
    Eigenlijk maak ik nooit gebruik van de Eurostar, gek eigenlijk, want ik woon vlakbij het station. Ik vlieg meestal van Heathrow en een enkele keer van Gatwick. Zal City eens proberen en zal de Eurostar eens gebruiken om naar Parijs te gaan
    De hoofdreden dat ik de eurostar gebruik is dat geen enkel vliegreisje London - Nederland qua prijs er tegen op kan
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 02:29 schreef diederik12 het volgende:
    Ik ga naar Londen met mijn moeder, tante en broertje aanstaande woensdag en donderdag. We vliegen vanaf Eindhoven naar Stansted met Ryanair. We slapen in het Hilton London Metropole. Heb bij zowel het Hilton als Ryanair goede ervaring opgedaan.

    Alleen wat me beetje bezig houd. Denk je dat ze woensdag vliegen naar Stansted? Check: http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/357

    Als de terug vlucht niet door gaat vind ik niet zo erg ;-)
    Dat kan je nu nog niet zeggen, ik denk zelf dat het wel meevalt. Je ziet het ook snel genoeg, als meer sneeuwt dan verwacht dan kan het wel eens bende worden. Maarja sneeuw en openbaar vervoer.. praat me er niet van
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:42:46 #28
    280080 diederik12
    je moeder is mijn moeder niet?
    pi_76322552
    quote:
    De hoofdreden dat ik de eurostar gebruik is dat geen enkel vliegreisje London - Nederland qua prijs er tegen op kan
    Niet? Wij vliegen voor 18 p.p. incl. toeslagen retour. En hilton overnachting kost ons 58 euro p.p.

    Update: Oke, we hebben natuurlijk wel stansted express. Eerste klas retour 4 personen kost 179 pond. Dat is dan wel weer prijziger. Maar ja; reizen is gewoon niet goedkoop.
    pi_76323581
    sitting_elfling heeft het geluk dat ie erg goedkoop tickets kan boeken in Londen. Die mogelijkheid hebben wij helaas hier in NL niet anders zou iedereen het zelfde doen! Tenzij je toevallig daar in Londen bent en kan boeken voor een paar maanden later (weet niet of dat mogelijk is).

    [ Bericht 0% gewijzigd door Ludacriss op 02-01-2010 14:26:32 ]
    pi_76325860
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef diederik12 het volgende:

    [..]

    Niet? Wij vliegen voor 18 p.p. incl. toeslagen retour. En hilton overnachting kost ons 58 euro p.p.

    Update: Oke, we hebben natuurlijk wel stansted express. Eerste klas retour 4 personen kost 179 pond. Dat is dan wel weer prijziger. Maar ja; reizen is gewoon niet goedkoop.
    Waarom 1st class voor dat korte stukkie?
    pi_76325932
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 02:29 schreef diederik12 het volgende:
    Ik ga naar Londen met mijn moeder, tante en broertje aanstaande woensdag en donderdag. We vliegen vanaf Eindhoven naar Stansted met Ryanair. We slapen in het Hilton London Metropole. Heb bij zowel het Hilton als Ryanair goede ervaring opgedaan.

    Alleen wat me beetje bezig houd. Denk je dat ze woensdag vliegen naar Stansted? Check: http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/357

    Als de terug vlucht niet door gaat vind ik niet zo erg ;-)
    Standsted is ver vanuit central Londen. Ik hou niet van Stansted of Luton
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76327864
    Wat noem je ver? Ik vlieg in het voorjaar ook op Stansted maar met een goede metroverbinding moet dat toch wel te doen zijn?
    pi_76328995
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 16:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
    Wat noem je ver? Ik vlieg in het voorjaar ook op Stansted maar met een goede metroverbinding moet dat toch wel te doen zijn?
    Ver noem ik een uur in de taxi zitten bijvoorbeeld
    Ik zou niet weten welke metro vanaf Stansted naar central Londen gaat hoor
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76329178
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 17:08 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Ver noem ik een uur in de taxi zitten bijvoorbeeld
    Ik zou niet weten welke metro vanaf Stansted naar central Londen gaat hoor
    Ik ook niet, maar mijn zus had op de kaart gekeken en gezien dat we min of meer voor ons hotel (Arran House in centrum London) uit kunnen stappen. I sure hope so!

    Edit: of ze bedoelde misschien eerst de trein en dan overstappen op de metro. Dat weet ik eigenlijk niet.
    pi_76329299
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 17:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

    [..]

    Ik ook niet, maar mijn zus had op de kaart gekeken en gezien dat we min of meer voor ons hotel (Arran House in centrum London) uit kunnen stappen. I sure hope so!

    Edit: of ze bedoelde misschien eerst de trein en dan overstappen op de metro. Dat weet ik eigenlijk niet.
    Ik vermoed het laatste

    Choo-choo

    [ Bericht 4% gewijzigd door Stuart op 02-01-2010 17:24:05 ]
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76330937
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef diederik12 het volgende:

    [..]

    Niet? Wij vliegen voor 18 p.p. incl. toeslagen retour. En hilton overnachting kost ons 58 euro p.p.

    Update: Oke, we hebben natuurlijk wel stansted express. Eerste klas retour 4 personen kost 179 pond. Dat is dan wel weer prijziger. Maar ja; reizen is gewoon niet goedkoop.
    Naja niet goedkoop. Ik ga altijd uit van het principe dat reizen goedkoop moet zijn. Het voordeel van de Eurostar is nu eenmaal dat je een ticket hebt vanaf Nederland, dat het geldig is vanaf elk station in Nederland tot aan St. Pancras in London. Ik kan dus lopend van huis naar het station in Nederland, dan met de trein door naar Londen en dan lopend van St.Pancras naar waar ik woon in Londen, en dat voor 59,-! Dat kan voor mij echt niet goedkoper (plus dat ik 2x30 bagage mee kan en geen gezeik is met kleine vloeistoffen en andere bullshit)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76333179
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 18:03 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Naja niet goedkoop. Ik ga altijd uit van het principe dat reizen goedkoop moet zijn. Het voordeel van de Eurostar is nu eenmaal dat je een ticket hebt vanaf Nederland, dat het geldig is vanaf elk station in Nederland tot aan St. Pancras in London. Ik kan dus lopend van huis naar het station in Nederland, dan met de trein door naar Londen en dan lopend van St.Pancras naar waar ik woon in Londen, en dat voor 59,-! Dat kan voor mij echt niet goedkoper (plus dat ik 2x30 bagage mee kan en geen gezeik is met kleine vloeistoffen en andere bullshit)
    Maar je doet daar wel 6 uur over, terwijl ik voor 175 euro retour van Rotterdam op City vlieg, en dan deur-tot-deur van huis naar kantoor net 2 uur onderweg bent.
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_76334504
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 19:09 schreef LordLynx het volgende:

    [..]

    Maar je doet daar wel 6 uur over, terwijl ik voor 175 euro retour van Rotterdam op City vlieg, en dan deur-tot-deur van huis naar kantoor net 2 uur onderweg bent.
    Dat mag dan misschien wel zo zijn (de lengte van de reis is mede zo lang door het feit ik in Drenthe in de middle of fucking no where woon ). En in Drenthe is er geen vliegveld wat even 'snel' naar Londen gaat, het duurt al bijna 2.5 uur om uberhaupt in Rotterdam te komen. Besides, in totaliteit hoef ik slechts 3 keer over te stappen dus ik kan ook gewoon aan de studie in de trein. Maar uiteraard was ik als ik in Rotterdam of in de buurt van Schiphol woonde ook gewoon elke keer met het vliegtuig gegaan. Nu kan ik het alleen (goedkoper) via de trein. Dat mag dan langer reizen zijn, so what? Nu heb ik 3 retourtjes voor dezelfde prijs als jij betaald voor 1tje, en ben ik slechts wat langer onderweg. Dat lijkt me een prima deal
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 20:15:41 #39
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_76335804
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 17:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

    [..]

    Ik ook niet, maar mijn zus had op de kaart gekeken en gezien dat we min of meer voor ons hotel (Arran House in centrum London) uit kunnen stappen. I sure hope so!

    Edit: of ze bedoelde misschien eerst de trein en dan overstappen op de metro. Dat weet ik eigenlijk niet.
    Ja dat bedoelde ik Je neemt de trein vanuit stansted, en die rijdt tot een metrostation (weet ff niet welke) van de victoria line, en de victoria line stopt bij ons hotel in de buurt
    pi_76336682
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:

    [..]

    Ja dat bedoelde ik Je neemt de trein vanuit stansted, en die rijdt tot een metrostation (weet ff niet welke) van de victoria line, en de victoria line stopt bij ons hotel in de buurt
    Tottenham Hale vermoed ik.
    pi_76337077
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 20:40 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    Tottenham Hale vermoed ik.
    Prachtige buurt daar, trouwens.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 20:56:56 #42
    280080 diederik12
    je moeder is mijn moeder niet?
    pi_76337149
    Waarom eerste klas? Nou ja, wat beenruimte en rust vinden wij persoonlijk gewoon heerlijk.

    Alleen ik hoop in godsnaam dat het goed gaat met de sneeuw etc. etc. Heeft iemand ervaring met de sneeuw die ze nu opgeven en vliegen op Stansted en Eindhoven?
    pi_76337783
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 19:44 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Dat mag dan misschien wel zo zijn (de lengte van de reis is mede zo lang door het feit ik in Drenthe in de middle of fucking no where woon ). En in Drenthe is er geen vliegveld wat even 'snel' naar Londen gaat, het duurt al bijna 2.5 uur om uberhaupt in Rotterdam te komen. Besides, in totaliteit hoef ik slechts 3 keer over te stappen dus ik kan ook gewoon aan de studie in de trein. Maar uiteraard was ik als ik in Rotterdam of in de buurt van Schiphol woonde ook gewoon elke keer met het vliegtuig gegaan. Nu kan ik het alleen (goedkoper) via de trein. Dat mag dan langer reizen zijn, so what? Nu heb ik 3 retourtjes voor dezelfde prijs als jij betaald voor 1tje, en ben ik slechts wat langer onderweg. Dat lijkt me een prima deal
    Je kan voor 59 euro retour met de eurostar? Ik heb een paar keer gekeken maar ik kwam eigenlijk nooit onder de 150 uit....
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:19:08 #44
    280080 diederik12
    je moeder is mijn moeder niet?
    pi_76337822
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef LordLynx het volgende:

    [..]

    Je kan voor 59 euro retour met de eurostar? Ik heb een paar keer gekeken maar ik kwam eigenlijk nooit onder de 150 uit....
    Huh, dat vind ik best apart! Wij vliegen nu voor de 6e keer in 3 jaar tijd vanaf Eindhoven naar Stansted Airport. En nog nooit boven de 40 euro p.p. inclusief betastingen etc. uitgekomen.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:29:44 #45
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_76338178
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 20:40 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    Tottenham Hale vermoed ik.
    Ja klopt, die was het
    pi_76339042
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:19 schreef diederik12 het volgende:

    [..]

    Huh, dat vind ik best apart! Wij vliegen nu voor de 6e keer in 3 jaar tijd vanaf Eindhoven naar Stansted Airport. En nog nooit boven de 40 euro p.p. inclusief betastingen etc. uitgekomen.
    Helaas vliegt de Eurostar alleen niet .

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit goedkoper uit geweest ben, dan ¤90,- met Eurostar. Maar ik vind de Eurostar ook een goede manier om in London te komen. Alleen hoe vaker je erin zit, hoe meer het gaat vervelen, maargoed.

    [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2010 22:00:47 ]
    pi_76339157
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:

    [..]

    Ja klopt, die was het
    Pak dan in Green Park een stukje Jubilee richting de Docklands, mooie (lees: apartere) tube platforms. En een leuk station als je er bij Canary Wharf uitgaat (zeker als het mooi weer is, dan ga je letterlijk met de roltrap richting de hemel ). Tevens leuk gedeelte om eens rond te lopen. Heel anders dan het echte centrum. Ga alleen niet in het weekend, want dan loop je er bijna in je eentje.

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2010 22:04:16 ]
    pi_76343718
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef LordLynx het volgende:

    [..]

    Je kan voor 59 euro retour met de eurostar? Ik heb een paar keer gekeken maar ik kwam eigenlijk nooit onder de 150 uit....
    Ik boek de tickets vanuit Londen! Andersom werkt niet en ik ben onder de 25(!). Dat is natuurlijk ook een voordeel. De goedkoopste tickets die er zijn kosten 29.50P per heen of terugreis en ik vraag dan aan die gozer dat ik ook een ticket wil hebben naar 'any trainstation' in holland en die komt er dan gewoon boven op. Kost me niks extra. Misschien is dat nu anders maar betwijfel het. Andersom (dus van any train station in holland - Londen en terug, is me nooit gelukt )

    Maar je hoort mij niet klagen, op deze manier kan ik 1 keer in de 2/3 week een aantal dagen naar huis of naar vrienden. Helemaal handig met zo'n treinticket omdat die de hele dag geldig is en je het hele land door kunt die dag Ik laat anders wel een kopietje zien morgen van 1 van die tickets als evidence
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76344832
    Ik geloof je op je woord .
    Bij de eurostar balie op St. Pancras?
    pi_76344988
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 00:27 schreef Blue_note het volgende:
    Ik geloof je op je woord .
    Bij de eurostar balie op St. Pancras?
    Yip, ik boek altijd mn tickets bij de balie. En dan vraag ik om een retourtje London - any trainstation in Holland. En dan krijg je 4 tickets. (je treinticket van Brussel Z - Nederland staat niet eens een datum op enzo ) Sla mezelf wel op het hoofd als iemand van de NS hier meeleest en de eurostar prijzen omhoog flikkert

    Jij woont ook in Londen ofzo?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76346605
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Yip, ik boek altijd mn tickets bij de balie. En dan vraag ik om een retourtje London - any trainstation in Holland. En dan krijg je 4 tickets. (je treinticket van Brussel Z - Nederland staat niet eens een datum op enzo ) Sla mezelf wel op het hoofd als iemand van de NS hier meeleest en de eurostar prijzen omhoog flikkert

    Jij woont ook in Londen ofzo?
    Weet je ook hoe lang het ongeveer is vanaf Londen naar het eerste station in Nederland? Kan dan beetje kijken hoelang het voor mij zou zijn (moet naar station in Harderwijk).

    Denk dat ik volgende keer de trein ga nemen, kijken of dat bevalt, kan je trouwens al ver van tevoren boeken? En is het voor alle dagen/tijden?
    pi_76349396
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 01:25 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Weet je ook hoe lang het ongeveer is vanaf Londen naar het eerste station in Nederland? Kan dan beetje kijken hoelang het voor mij zou zijn (moet naar station in Harderwijk).
    dat kan je toch gewoon zelf bekijken op de ns hispeed website?
    pi_76350306
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
    Yip, ik boek altijd mn tickets bij de balie. En dan vraag ik om een retourtje London - any trainstation in Holland. En dan krijg je 4 tickets. (je treinticket van Brussel Z - Nederland staat niet eens een datum op enzo ) Sla mezelf wel op het hoofd als iemand van de NS hier meeleest en de eurostar prijzen omhoog flikkert
    Die kaartjes kon je op die manier ook omgekeerd krijgen op www.nationalrail.co.uk, maar nu niet meer. Meestal is dat wel de goedkoopste site om je kaartjes te bestellen en je krijgt ze dan gratis opgestuurd vanuit de UK.
    Blijft bijzonder dat bijna via alle websites (eurostar, b-rail, nshispeed en nationalrail.co.uk) er andere tarieven zijn met andere voorwaarden voor hetzelfde product.
    pi_76351418
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 10:21 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Die kaartjes kon je op die manier ook omgekeerd krijgen op www.nationalrail.co.uk, maar nu niet meer. Meestal is dat wel de goedkoopste site om je kaartjes te bestellen en je krijgt ze dan gratis opgestuurd vanuit de UK.
    Blijft bijzonder dat bijna via alle websites (eurostar, b-rail, nshispeed en nationalrail.co.uk) er andere tarieven zijn met andere voorwaarden voor hetzelfde product.
    Haha, oke! Dat wist ik niet. En het is maar goede zaak dat die allemaal een eigen service er op na houden. Ga eens na dat ze zouden samen werken en een gezamenlijke prijs zouden hanteren
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 01:25 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Weet je ook hoe lang het ongeveer is vanaf Londen naar het eerste station in Nederland? Kan dan beetje kijken hoelang het voor mij zou zijn (moet naar station in Harderwijk).

    Denk dat ik volgende keer de trein ga nemen, kijken of dat bevalt, kan je trouwens al ver van tevoren boeken? En is het voor alle dagen/tijden?
    Je kunt 4 a 5 maanden van tevoren boeken. De trein rijdt 7 dagen in de week. De aansluitingen lopen vrij aardig. Qua inchecken met de eurostar is het ook nooit een gedoe wat soms wel het geval is als je vliegend gaat.

    Anywayz, zo zien m'n tickets er uit . Er mag misschien wel Amsterdam op staan ( wat de conducteur dan nog wel eens zegt, maar dan geef je netjes aan dat er ook staat 'valid from / to any dutch station '
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76353505
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
    Jij woont ook in Londen ofzo?
    Helaas (nog) niet !
    Maar mijn vriendin zit er nu een half jaar, en een goede vriend werkt er sinds kort. Dus ik ben er vrij regelmatig. 1 keer per maand probeer ik er te zijn.

    Ben zelf ook aan het kijken om na m'n studie die kant op te gaan en daar te werken.
    pi_76356105
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Haha, oke! Dat wist ik niet. En het is maar goede zaak dat die allemaal een eigen service er op na houden. Ga eens na dat ze zouden samen werken en een gezamenlijke prijs zouden hanteren
    [..]

    Je kunt 4 a 5 maanden van tevoren boeken. De trein rijdt 7 dagen in de week. De aansluitingen lopen vrij aardig. Qua inchecken met de eurostar is het ook nooit een gedoe wat soms wel het geval is als je vliegend gaat.

    Anywayz, zo zien m'n tickets er uit . Er mag misschien wel Amsterdam op staan ( wat de conducteur dan nog wel eens zegt, maar dan geef je netjes aan dat er ook staat 'valid from / to any dutch station '
    Weet je toevallig of je die tickets ook zonder datum kan kopen en dat je ze op het treinstation moet laten afstempelen? Of is dat niet mogelijk?
    pi_76356830
    Je boekt bij Eurostar daadwerkelijk een stoel, je kunt niet op de bonnefooi gaan, en laten stempelen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2010 13:58:58 ]
      zondag 3 januari 2010 @ 17:39:17 #58
    280080 diederik12
    je moeder is mijn moeder niet?
    pi_76365316
    Qua tijd scheelt het vliegtuig en trein bijna niets voor me. Ik vertrek woensdag ochtend rond 6 uur van huis en dan ben ik half 11 hartje centrum. Trein ook zoiets denk ik? Misschien iets langer.

    En nog steeds afwachting voor het sneeuw. Ik hoop dat het goed gaat. Twee jaar geleden heb ik bijna 3 dagen vast gezeten op Stansted ;-)
      zondag 3 januari 2010 @ 17:57:45 #59
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76365951
    Hi!

    Wilde binnenkort een keer een klein weekend (1/2 dagen) naar Londen toe om daar een of meerdere voetbalwedstrijden te bezoeken. Heeft iemand een tip over hoe het goedkoopste vanuit Nederland naar Londen (Engeland) te komen?

    Alvast bedankt
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_76367114
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 08:45 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    dat kan je toch gewoon zelf bekijken op de ns hispeed website?
    Had ik totaal niet over nagedacht, bedankt

    Ongeveer 7uur reizen vanaf Londen naar Harderwijk.
    pi_76367211
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 17:57 schreef Babbatuur het volgende:
    Hi!

    Wilde binnenkort een keer een klein weekend (1/2 dagen) naar Londen toe om daar een of meerdere voetbalwedstrijden te bezoeken. Heeft iemand een tip over hoe het goedkoopste vanuit Nederland naar Londen (Engeland) te komen?

    Alvast bedankt
    Vliegtuig - soms aanbiedingen van Ryanair waardoor je heel goedkoop kan vliegen. Daarnaast kan je Easyjet gebruiken, onthoud wel dat er wat verborgen kosten zijn, voor bijv. reizen naar en van het vliegveld en voor je bagage.

    Boot - via de stenaline, hebben combinatie van trein - boot - trein, je kan dan vanaf elk station in nederland naar hoek van holland, daar de boot naar harwich en dan de boot naar liverpool street station, station in londen.

    Trein - Eurostar :-)
      zondag 3 januari 2010 @ 19:06:43 #62
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76368799


    Wat voor verborgen kosten komen hier dan nog bij? En hoeveel kost het om van het vliegveld naar het centrum van Londen te geraken?
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_76369604
    Ik weet niet hoe Ryanair de bagage regelt die je in checkt(als je dat al doet )

    Stansted - Londen kan met de bus, kost geloof ik 8pond enkeltje.
    Met de trein is zo'n 27pond retour (is met de stansted express). Je treinretour in Engeland zou dus net zo duur zijn als je terugvlucht wat dus nog best veel is.
    pi_76369723
    Is al weer veel te lang geleden dat ik in London ben geweest.....
    pi_76372077
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:06 schreef Babbatuur het volgende:
    [ afbeelding ]

    Wat voor verborgen kosten komen hier dan nog bij? En hoeveel kost het om van het vliegveld naar het centrum van Londen te geraken?
    Alleen CC-kosten (gratis indien je Neteller gebruikt). En kosten als je bagage incheckt. Verder niets. Zie je zelf ook als je doorklikt.
      zondag 3 januari 2010 @ 20:22:16 #66
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_76372140
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:06 schreef Babbatuur het volgende:
    [ afbeelding ]

    Wat voor verborgen kosten komen hier dan nog bij? En hoeveel kost het om van het vliegveld naar het centrum van Londen te geraken?
    Ik heb net geboekt bij Ryan Air.
    De kosten die er nog bij komen:

    -10 euro p.p. aan administratiekosten (als je met creditcard betaalt iig, dat heb ik gedaan)
    - 30 euro per koffer (je mag 1 stuk handbagage meenemen en dat is bij ryan air strenger dan bij andere maatschappijen, je mag bijv geen handtas naast je handbagagetas meenemen.
    - ik heb wel lagere prijzen gezien dan 27 pond voor het treinkaartje vanuit Stansted naar Londen.
      zondag 3 januari 2010 @ 20:30:40 #67
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76372553
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:

    [..]

    Ik heb net geboekt bij Ryan Air.
    De kosten die er nog bij komen:

    -10 euro p.p. aan administratiekosten (als je met creditcard betaalt iig, dat heb ik gedaan)
    - 30 euro per koffer (je mag 1 stuk handbagage meenemen en dat is bij ryan air strenger dan bij andere maatschappijen, je mag bijv geen handtas naast je handbagagetas meenemen.
    - ik heb wel lagere prijzen gezien dan 27 pond voor het treinkaartje vanuit Stansted naar Londen.
    Kun je ook op andere manier betalen dan? Als ik ga dan neem ik ook alleen een rugtas mee, met hooguit een paar schone kleren en een boek. Moet ik hiervoor betalen?
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_76373267
    Nee, maar je moet wel opletten dat je niet meer vloeistoffen of cremes/gel/wax/deodorant etc bij je hebt, dan is toegestaan. Anders kun je die spullen weggooien.
    pi_76379378
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:30 schreef Babbatuur het volgende:

    [..]

    Kun je ook op andere manier betalen dan? Als ik ga dan neem ik ook alleen een rugtas mee, met hooguit een paar schone kleren en een boek. Moet ik hiervoor betalen?
    CC is de enige manier maar je kan onder de administratie fee komen als je betaald met een prepaid mastercard. Als je alleen een rugzak meeneemt is het gratis (wordt gezien als handbagage) maar zorg er wel voor dat alles in je rugzak zit en je niet meerdere zakken met neemt (zie afmetingen voor handbagage op de website). Waar kom je btw vandaan? Het zou namelijk ook voordeliger kunnen zijn om via Weeze te vliegen (net over de grens bij Nijmegen/Venlo).
      zondag 3 januari 2010 @ 22:43:16 #70
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76380473
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 22:23 schreef Ludacriss het volgende:

    [..]

    CC is de enige manier maar je kan onder de administratie fee komen als je betaald met een prepaid mastercard. Als je alleen een rugzak meeneemt is het gratis (wordt gezien als handbagage) maar zorg er wel voor dat alles in je rugzak zit en je niet meerdere zakken met neemt (zie afmetingen voor handbagage op de website). Waar kom je btw vandaan? Het zou namelijk ook voordeliger kunnen zijn om via Weeze te vliegen (net over de grens bij Nijmegen/Venlo).
    Kan vanaf Enschede reizen, dus weet niet of dat scheelt aangezien ik een (weekend) OV in Nederland heb
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_76381394
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 22:43 schreef Babbatuur het volgende:

    [..]

    Kan vanaf Enschede reizen, dus weet niet of dat scheelt aangezien ik een (weekend) OV in Nederland heb
    De trein reis naar Nijmegen zal dan gratis zijn maar dan zou je daar de bus naar vliegveld Weeze moeten nemen en dat kost 27 euro retour. Ik heb de data 5 maart heen en 8 maart terug ook geselecteerd bij ryanair en dan kom je uit op 30 euro (exclusief administratie fee) dus in totaal 57 euro per persoon.

    Je moet even een rekensommetje maken om te zien wat goedkoper is. Met de auto zou Weeze absoluut het goedkoopst zijn.
      maandag 4 januari 2010 @ 00:29:23 #72
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76385128
    Misschien mijn ouders eens lief aankijken hehe. In ieder geval bedankt

    Zie dat je zelf Spurs-supporter bent, jij nog tips voor het bezoeken van voetbalwedstrijden?
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_76385682
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 00:29 schreef Babbatuur het volgende:
    jij nog tips voor het bezoeken van voetbalwedstrijden?
    Wat wil je weten?
    pi_76386081
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 00:29 schreef Babbatuur het volgende:
    Misschien mijn ouders eens lief aankijken hehe. In ieder geval bedankt

    Zie dat je zelf Spurs-supporter bent, jij nog tips voor het bezoeken van voetbalwedstrijden?
    Wat wil je precies weten? Ik ga uitsluitend naar wedstrijden van Tottenham maar vanwege mijn studie is dit helaas alweer 1 jaar geleden. Kan je natuurlijk White Hart Lane absoluut aanraden maar kaartjes zijn best lastig te krijgen als je niet al jaren lid bent (misschien dat je geluk hebt bij de kassa). Volgens mij heb je bij Fulham vaak kans op kaarten en ze hebben een geweldig stadion!
    pi_76386312
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 00:59 schreef Ludacriss het volgende:

    [..]
    Volgens mij heb je bij Fulham vaak kans op kaarten en ze hebben een geweldig stadion!
    VInd je? Dodelijk saai, weinig sfeer, slecht tot matig voetbal. Geweldig stadion? Nuja, ieder z'n ding zullen we maar zeggen. Maar inderdaad: voor 9/10 wedstrijd kan je met gemak kaarten bestellen bij Fulham. Koop zelf vaak pas 1 dag vantevoren kaarten voor de matches bij hen via de site en nooit geen probleem (hoe eerder hoe meer keus ofcourse).

    Overigens kun je OVERAL bij ELKE match wel naar binnen, maar is het gewoon afhankelijk van hoeveel geld je wilt besteden. Maar Fulham/Millwall/Westham/crystal kan je sowieso altijd wel in de pre-sale aan de kaarten komen. De overige zijn idd afhankelijk van de wedstrijd en inschrijving/memberships.
    pi_76386411
    Bij Fulham kan je makkelijk aan kaarten komen en het stadion is inderdaad mooi. Ben er zelf meerdere keren geweest en de sfeer is altijd goed, Fulham staat ook bekend om dat het blije fans zijn die niet voor problemen zorgen. (ok, ik ben zelf ook member van de club dus niet helemaal onbevooroordeeld maar tot nu toe zijn dit seizoen maar 13 Fulham hooligans gearresteerd en dat is het minste van alle teams in de Premier League).

    Top clubs kan je vergeten tenzij je heel veel wilt betalen aan een vage kerel op straat
    pi_76386474
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 01:08 schreef jmac het volgende:

    [..]

    VInd je? Dodelijk saai, weinig sfeer, slecht tot matig voetbal. Geweldig stadion? Nuja, ieder z'n ding zullen we maar zeggen. Maar inderdaad: voor 9/10 wedstrijd kan je met gemak kaarten bestellen bij Fulham. Koop zelf vaak pas 1 dag vantevoren kaarten voor de matches bij hen via de site en nooit geen probleem (hoe eerder hoe meer keus ofcourse).

    Overigens kun je OVERAL bij ELKE match wel naar binnen, maar is het gewoon afhankelijk van hoeveel geld je wilt besteden. Maar Fulham/Millwall/Westham/crystal kan je sowieso altijd wel in de pre-sale aan de kaarten komen. De overige zijn idd afhankelijk van de wedstrijd en inschrijving/memberships.
    Geen sfeer? Hoe durf je!

    Ligt er ook beetje aan waar je zit, Hammersmith End is aan te raden
      maandag 4 januari 2010 @ 01:33:13 #78
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76386908
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 01:08 schreef jmac het volgende:

    [..]

    VInd je? Dodelijk saai, weinig sfeer, slecht tot matig voetbal. Geweldig stadion? Nuja, ieder z'n ding zullen we maar zeggen. Maar inderdaad: voor 9/10 wedstrijd kan je met gemak kaarten bestellen bij Fulham. Koop zelf vaak pas 1 dag vantevoren kaarten voor de matches bij hen via de site en nooit geen probleem (hoe eerder hoe meer keus ofcourse).

    Overigens kun je OVERAL bij ELKE match wel naar binnen, maar is het gewoon afhankelijk van hoeveel geld je wilt besteden. Maar Fulham/Millwall/Westham/crystal kan je sowieso altijd wel in de pre-sale aan de kaarten komen. De overige zijn idd afhankelijk van de wedstrijd en inschrijving/memberships.
    Ik houd nu al rekening met prijzen die worden gegeven op www.londenvoetbal.nl , zie dat je inderdaad via de Fulham-site kunt bestellen, wel met een creditcard (die ik niet heb) maar daar valt wel wat mee te regelen. Ook al zal het lastig zijn twee plaatsen naast elkaar te krijgen.

    Bij West Ham is het inderdaad ook gewoon mogelijk, moet daar nog even twee plaatsen dicht bij elkaar zien te vinden, maar dat gaat ook vast wel lukken. Wel zijn de tickets duur zie ik al.

    Bij clubs als Millwall, Charlton, Crystal Palace, QPR zal het wel gewoon mogelijk zijn op de wedstrijddag zelf tickets te halen?
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
      maandag 4 januari 2010 @ 01:34:59 #79
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76386941
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 01:11 schreef Niek. het volgende:
    Bij Fulham kan je makkelijk aan kaarten komen en het stadion is inderdaad mooi. Ben er zelf meerdere keren geweest en de sfeer is altijd goed, Fulham staat ook bekend om dat het blije fans zijn die niet voor problemen zorgen. (ok, ik ben zelf ook member van de club dus niet helemaal onbevooroordeeld maar tot nu toe zijn dit seizoen maar 13 Fulham hooligans gearresteerd en dat is het minste van alle teams in de Premier League).

    Top clubs kan je vergeten tenzij je heel veel wilt betalen aan een vage kerel op straat
    Hoe kom jij meestal aan je kaarten dan? Ook gewoon via de verkoop op de website? En dan haal je ze gewoon op op wedstrijddag?

    Craven Cottage lijkt mij een belevenis op zich. Is het trouwens wel mogelijk als bijvoorbeeld Arsenal, Chelsea of Spurs niet speelt een rondleiding te krijgen in het stadion?

    Kijken hoeveel stadions we kunnen zien/bezoeken in een weekendje. Zal ook even kijken naar Brentford, Barnet, Wimbledon enz.:)
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_76412566
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 01:34 schreef Babbatuur het volgende:

    [..]

    Hoe kom jij meestal aan je kaarten dan? Ook gewoon via de verkoop op de website? En dan haal je ze gewoon op op wedstrijddag?

    Craven Cottage lijkt mij een belevenis op zich. Is het trouwens wel mogelijk als bijvoorbeeld Arsenal, Chelsea of Spurs niet speelt een rondleiding te krijgen in het stadion?

    Kijken hoeveel stadions we kunnen zien/bezoeken in een weekendje. Zal ook even kijken naar Brentford, Barnet, Wimbledon enz.:)
    Altijd via de website omdat ik dan precies weet/zelf kan kiezen waar ik zit. Rondleidingen zijn volgens mij bij vrijwel alle stadions mogelijk, kan je het beste even kijken op de website van de club.

    Fulham is bijna nooit uitverkocht (alleen als ze tegen een top club moeten) dus je kan best naar de kassa gaan hoor.
    pi_76413587
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 01:11 schreef Niek. het volgende:
    Top clubs kan je vergeten tenzij je heel veel wilt betalen aan een vage kerel op straat
    Je kunt je voor 30 pond inschrijven bij Arsenal en daarna voor 50 pond per ticket (grofweg) tickets kopen voor een thuiswedstrijd in Emirates?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76415232
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Je kunt je voor 30 pond inschrijven bij Arsenal en daarna voor 50 pond per ticket (grofweg) tickets kopen voor een thuiswedstrijd in Emirates?
    Ik denk niet dat iedereen direct lid wil worden van Arsenal En voor die 30pond kan je 1 maand na andere leden kaarten kopen dus dan zullen sommige wedstrijden alsnog uitverkocht zijn voordat je aan de beurt bent.

    Maar het kan inderdaad wel
    pi_76417619
    Hoe gaat het trouwens bij de Eurostar met paspoort controle
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76419792
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 22:04 schreef Stuart het volgende:
    Hoe gaat het trouwens bij de Eurostar met paspoort controle
    Je komt brussel in, dan moet je eerst 1 keer je passpoort laten zien aan de douane, dan door de poortjes heen, dan je passpoort zien aan de UK douane. 2 keer dus.

    Voor de rest heb ik nooit problemen gehad met die douane controle of poortjes, en ook niet gezien. Het is allemaal vrij vlot doorlopen
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76420808
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Je komt brussel in, dan moet je eerst 1 keer je passpoort laten zien aan de douane, dan door de poortjes heen, dan je passpoort zien aan de UK douane. 2 keer dus.

    Voor de rest heb ik nooit problemen gehad met die douane controle of poortjes, en ook niet gezien. Het is allemaal vrij vlot doorlopen
    Dank voor je heldere antwoord
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76420900
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:07 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Dank voor je heldere antwoord
    Andersom is het overigens 1 keer van Londen naar Brussel qua paspoort controlel. En ook daar totaal geen problemen en gezeik met poortjes, vloeistoffen enzo. Een feest in vergelijking met vliegvelden. Je flikkert je tas daar in die scanner loopt direct door het poortje en pakt je tas weer op.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76421170
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Andersom is het overigens 1 keer van Londen naar Brussel qua paspoort controlel. En ook daar totaal geen problemen en gezeik met poortjes, vloeistoffen enzo. Een feest in vergelijking met vliegvelden. Je flikkert je tas daar in die scanner loopt direct door het poortje en pakt je tas weer op.
    Ga het toch maar eens uitproberen. Woon in Islington (Barnsbury) dus eigenlijk ben ik gek dat ik het niet doe aangezien het trein station zo dichtbij is voor mij
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76421495
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:16 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Ga het toch maar eens uitproberen. Woon in Islington (Barnsbury) dus eigenlijk ben ik gek dat ik het niet doe aangezien het trein station zo dichtbij is voor mij
    Damn! Ben jaloers op je! Jij kunt gewoon sochtens vroeg er heen lopend! Terwijl ik in de echt vroege ochtend een taxi moet hebben als ik de 1e trein neem (5.56). Overigens is de eurostar om 5.56 nemen echt zwaar relaxed. Meesten zijn allemaal zo duf als een konijn, men staat paniekerig bij de gates waar je de tickets in moet doen, er is bijna altijd wel 1 waar helemaal niemand staat, kun je direct doorlopen Het enige wat je moet doen is zo'n ticket in een gaatje proppen. Erg lastig in de ochtend

    Daarna ff krantje meenemen uit de WHS, dan na 20 minuten de trein in, lekker eem pitten want sochtens is het lekker stil in de trein en dan vanaf Brussel zuid de intercity nemen naar Amsterdam Centraal en dan lekker wakker worden met krant en dan begin/rond de middag thuis zijn. Rawrrrrrr....
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76421789
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Damn! Ben jaloers op je! Jij kunt gewoon sochtens vroeg er heen lopend! Terwijl ik in de echt vroege ochtend een taxi moet hebben als ik de 1e trein neem (5.56). Overigens is de eurostar om 5.56 nemen echt zwaar relaxed. Meesten zijn allemaal zo duf als een konijn, men staat paniekerig bij de gates waar je de tickets in moet doen, er is bijna altijd wel 1 waar helemaal niemand staat, kun je direct doorlopen Het enige wat je moet doen is zo'n ticket in een gaatje proppen. Erg lastig in de ochtend

    Daarna ff krantje meenemen uit de WHS, dan na 20 minuten de trein in, lekker eem pitten want sochtens is het lekker stil in de trein en dan vanaf Brussel zuid de intercity nemen naar Amsterdam Centraal en dan lekker wakker worden met krant en dan begin/rond de middag thuis zijn. Rawrrrrrr....
    Klinkt goed. Moet even kijken of het qua tijd niet langzamer is dan vliegen. Mijn ouders wonen bij Amsterdam dus vliegen op Schiphol of de trein is goed te doen. Het mee kunnen nemen van meer bagage vind ik aantrekkelijk
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76422171
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:31 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Klinkt goed. Moet even kijken of het qua tijd niet langzamer is dan vliegen. Mijn ouders wonen bij Amsterdam dus vliegen op Schiphol of de trein is goed te doen. Het mee kunnen nemen van meer bagage vind ik aantrekkelijk
    Het is 4.5 uur reizen vanaf Londen - Amsterdam. (londen - brussel schommelt tussen 1.45 - 2.15 uur en brussel - amsterdam is 2.5 uur) Meest optimale geval ben je er dus binnen 4 uur.

    Dus dat is misschien wat te lang voor je ( al kun je veel meer bagage mee .. zonder extra kosten). Afhankelijk hoelang je doet over het gaan naar het vliegveld in Londen + inchecken + uit vliegtuig enzo. Als je eenmaal uit de eurostar komt kun je in 1 keer direct doorlopen naar de trein naar Amsterdam, je bent binnen 2/3 minuten in die trein
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76422278
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Het is 4.5 uur reizen vanaf Londen - Amsterdam. (londen - brussel schommelt tussen 1.45 - 2.15 uur en brussel - amsterdam is 2.5 uur) Meest optimale geval ben je er dus binnen 4 uur.

    Dus dat is misschien wat te lang voor je ( al kun je veel meer bagage mee .. zonder extra kosten). Afhankelijk hoelang je doet over het gaan naar het vliegveld in Londen + inchecken + uit vliegtuig enzo. Als je eenmaal uit de eurostar komt kun je in 1 keer direct doorlopen naar de trein naar Amsterdam, je bent binnen 2/3 minuten in die trein
    Het niet hoeven wachten op je bagage vind ik ook een grote plus. Ik zorg meestal dat ik 75-90 minuten voor vetrek van mijn vlucht op het vliegveld ben. De taxi duurt soms tot 45 minuten dus veel tijd gaat verloren aan wachten. En dan ook weer op je koffer op Schiphol. Gemiddeld duurt het voor mij dus minstens 4 uur
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76422458
    Mijn acteerschool is trouwens ook in Barnsbury en ik ga meestal uit in dezelfde buurt. Vind alles tussen Angel en Highbury & Islington wel goed te doen qua kroegjes en eetgelegenheden

    En de bioscoop is op loopafstand (N1) dus ik mag qua locatie niet klagen waar ik woon
    Ik lunch op zondag ook wel eens in Notting Hill hoor, ben niet helemaal verbonden aan N1
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76422483
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Het niet hoeven wachten op je bagage vind ik ook een grote plus. Ik zorg meestal dat ik 75-90 minuten voor vetrek van mijn vlucht op het vliegveld ben. De taxi duurt soms tot 45 minuten dus veel tijd gaat verloren aan wachten. En dan ook weer op je koffer op Schiphol. Gemiddeld duurt het voor mij dus minstens 4 uur
    Holy crap, 75 - 90 minuten voor je vlucht op vliegveld + taxi wachten

    Hier is het dat je 45 minuten voor dat je vertrekt incheckt (moet minstens een half uur zijn maar ook al zou je nog maar 10 minuten hebben voor de trein vertrekt wordt je vaak nog wel toegelaten mits je lief kijkt). Dan heb je nog 40 minuten voor de trein vertrekt, dan haal ik altijd ff mn ontbijt op en 20 minuten voor vertrek mag je de trein in dus sta ik direct klaar om in te stappen.

    En inderdaad je bagage verlies je geen enkel moment uit het zicht

    Gosh, ik zou geld moeten vragen van Eurostar voor al die verkoop praatjes van me
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76422582
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Holy crap, 75 - 90 minuten voor je vlucht op vliegveld + taxi wachten

    Hier is het dat je 45 minuten voor dat je vertrekt incheckt (moet minstens een half uur zijn maar ook al zou je nog maar 10 minuten hebben voor de trein vertrekt wordt je vaak nog wel toegelaten mits je lief kijkt). Dan heb je nog 40 minuten voor de trein vertrekt, dan haal ik altijd ff mn ontbijt op en 20 minuten voor vertrek mag je de trein in dus sta ik direct klaar om in te stappen.

    En inderdaad je bagage verlies je geen enkel moment uit het zicht

    Gosh, ik zou geld moeten vragen van Eurostar voor al die verkoop praatjes van me
    Overal zitten voor- en nadelen aan though. Op het vliegveld kan ik gebruik maken van de lounges, vind ik het leuk om in de winkeltjes tax-free shit te kopen zoals Chanel 5 en duurt de vlucht maar iets van 50 minuten.

    Voor mij is het grootste voordeel om over na te denken de extra bagage en dat je deze in principe nooit kwijtraakt
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76422594
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:46 schreef Stuart het volgende:
    Mijn acteerschool is trouwens ook in Barnsbury en ik ga meestal uit in dezelfde buurt. Vind alles tussen Angel en Highbury & Islington wel goed te doen qua kroegjes en eetgelegenheden

    En de bioscoop is op loopafstand (N1) dus ik mag qua locatie niet klagen waar ik woon
    Ik lunch op zondag ook wel eens in Notting Hill hoor, ben niet helemaal verbonden aan N1
    Ik mag ook niet klagen waar ik woon hoor Ladbroke road in Nuttiin Hilbilly. Ook veel toeristen plekken op loopafstand. Alleen beetje iedereen die ik ken woont allemaal in het oosten.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76422674
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik mag ook niet klagen waar ik woon hoor Ladbroke road in Nuttiin Hilbilly. Ook veel toeristen plekken op loopafstand. Alleen beetje iedereen die ik ken woont allemaal in het oosten.
    Notting Hill is leuk inderdaad
    Ik ken weinig mensen in het oosten. Bijna al mijn vrienden wonen in N of NW en een enkeling SW. Het meest in oostelijke richting is Hackney waar ik vrienden heb. Ja, the Murder Mile
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76424778
    National Science museum is trouwens echt een aanrader. Zou het elke toerist aanraden ipv het national history. Veel interactiever, rustiger, meer dingen te doen + Mega 3d-Imax.
    pi_76426175
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 01:03 schreef zeebeschuit het volgende:
    National Science museum is trouwens echt een aanrader. Zou het elke toerist aanraden ipv het national history. Veel interactiever, rustiger, meer dingen te doen + Mega 3d-Imax.
    Science museum is inderdaad erg leuk! Ben daar nooit naar de imax geweest, mocht je nog een hollywood film willen zien dan kan je het beste naar Imax Waterloo gaan, grootste scherm van Engeland en het is echt gigantisch
    pi_76429141
    Uiteindelijk komt die rechstreekse trein Londen - Amsterdam er ook wel...

    Barnsbury is trouwens een heel mooie wijk. Ik heb kennissen met prachtig huis aan Thornhill Square Gardens... moet echt een van de mooiste plekjes van Londen zijn...
    pi_76429409
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 01:03 schreef zeebeschuit het volgende:
    National Science museum is trouwens echt een aanrader. Zou het elke toerist aanraden ipv het national history. Veel interactiever, rustiger, meer dingen te doen + Mega 3d-Imax.
    Bedoel je niet het Natural history museum, ipv het National history museum trouwens?

    Imperial war museum is ook zeker een aanrader (Elephant&Castle).
    Museum of London daarentegen vind ik weer erg tegenvallen.

    [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2010 10:32:57 ]
    pi_76429792
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Uiteindelijk komt die rechstreekse trein Londen - Amsterdam er ook wel...
    Weetje hoe vet dat zou zijn . Trein heeft mijn voorkeur boven vliegen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76433727
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 10:45 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Weetje hoe vet dat zou zijn . Trein heeft mijn voorkeur boven vliegen.
    Ik ook! Maar mijn familie woont in Maastricht dus voor mij is het al heel makkelijk met de Eurostar naar Brussel en dan een uurtje in de auto of de IC naar Maastricht (aan 200 km/u tussen Brussen en Luik).
    En dan is het maar 2 x 30 pond en geen voor/navervoerskosten.
      dinsdag 5 januari 2010 @ 20:36:26 #103
    280080 diederik12
    je moeder is mijn moeder niet?
    pi_76454193
    Morgenochtend vliegen we rond half 10 naar Londen. Mensen tot vrijdag!
    pi_76454898
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 20:36 schreef diederik12 het volgende:
    Morgenochtend vliegen we rond half 10 naar Londen. Mensen tot vrijdag!
    Dan ligt er hier 30 centimeter sneeuw
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76455026
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 10:29 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    Bedoel je niet het Natural history museum, ipv het National history museum trouwens?

    Imperial war museum is ook zeker een aanrader (Elephant&Castle).
    Museum of London daarentegen vind ik weer erg tegenvallen.
    * Stuart is een groot fan van the Imperial War Museum
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76455232
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Uiteindelijk komt die rechstreekse trein Londen - Amsterdam er ook wel...

    Barnsbury is trouwens een heel mooie wijk. Ik heb kennissen met prachtig huis aan Thornhill Square Gardens... moet echt een van de mooiste plekjes van Londen zijn...
    Dat is 3 straten bij mij vandaan
    Waar ik woon is ook mooi hoor, maar niet zo mooi als daar helaas
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76455709
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 20:49 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Dan ligt er hier 30 centimeter sneeuw
    Serieus, gaat het zo hard daar? Dan moet ik me bijna zorgen gaan maken op mijn vluchten van vrijdag heen en zondag terug.
    Don't think twice, it's all right.
    pi_76456057
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:03 schreef JH87 het volgende:

    [..]

    Serieus, gaat het zo hard daar? Dan moet ik me bijna zorgen gaan maken op mijn vluchten van vrijdag heen en zondag terug.
    Neem je wellies mee en je slee
    quote:
    Weather Warning

    Tuesday 5 January

    WEATHER WARNING

    There is a high risk an extreme weather event affecting parts of southern England this evening and overnight. A period of exceptionally heavy snowfall is expected with accumulations pf 15-30cm and perhaps in excess of 40cm. This is expected to cause widespread disruption to the transport network and could lead to problems with power supplies.

    Valid until 2010-01-06 1800GMT.
    Bron: BBC
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76457116
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:10 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Neem je wellies mee en je slee
    [..]

    Bron: BBC
    Ik moet de 14e met de eurostar naar londen vanaf 11 uur in Brussel. Ik moet die trein hebben omdat ik de 15e iets belangrijks heb. Als er dan overal sneeuw ligt .. of het vriest ... Ik word al zenuwachtig bij de gedachte
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76457288
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:27 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik moet de 14e met de eurostar naar londen vanaf 11 uur in Brussel. Ik moet die trein hebben omdat ik de 15e iets belangrijks heb. Als er dan overal sneeuw ligt .. of het vriest ... Ik word al zenuwachtig bij de gedachte
    Dan is het waarschijnlijk wel weer weg joh
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76464663
    De ergste sneeuw in 50 jaar volgens de telegraph. T zal me benieuwen! Vluchten op luton iig al gecancelled of via omleidingen..
    pi_76466171
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 23:48 schreef jmac het volgende:
    De ergste sneeuw in 50 jaar volgens de telegraph. T zal me benieuwen! Vluchten op luton iig al gecancelled of via omleidingen..
    Begint het gedonder al....

    Ik zie net op Eurostar..
    quote:
    TRAVELLER INFORMATION - TUESDAY 5 JANUARY 2010

    Heavy snow has been forcast in the South East of England overnight. Eurostar services are scheduled to operate on Wednesday 6th January, however the severe weather may result in some slight delays or last minute changes to our normal schedule. To be kept up-to-date on Wednesday's services, please continue to check Eurostar.com.
    Echt die hele winter moet optieven. Gooi er maar lekker 10 graden tegenaan. Want ja als het sneeuwt gaan vliegtuigen ook niet, de trein niet, dan moet ik maar met de boot. Desnoods ga ik zwemmen, ik moet die 15e echt in Londen zijn.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76466691
    Als je nu de fiets pakt ben je er wel tegen de 15e
    pi_76467566
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 20:36 schreef diederik12 het volgende:
    Morgenochtend vliegen we rond half 10 naar Londen. Mensen tot vrijdag!
    Welke vlucht heb je? AMS-Luton is zojuist gecancelled voor morgenvroeg.
      woensdag 6 januari 2010 @ 09:28:29 #115
    497 Maja
    Ja denk!?!
    pi_76470481
    Ik ga zaterdag naar Fulham en zondag naar West Ham United. Kaarten zijn binnen, via internet (CC) bestellen ging prima.

    Gisteren waren er 2 wedstrijden afgelast (Blackburn & Manchester C.) omdat de politie het voor het publiek niet veilig genoeg achtte om naar het stadion te komen. Iemand een idee of politie dit dit weekend ook in London zou kunnen doen?

    Of gaat iedereen met de metro naar het stadion en rijdt die prima?
    pi_76470640
    Fulham is enige club in de Premier League zonder veldverwarming, kans is best groot dat die wedstrijd wordt afgelast als het weer zo slecht is.
      woensdag 6 januari 2010 @ 09:51:21 #117
    497 Maja
    Ja denk!?!
    pi_76471020
    Ik zie voor vandaag ook vluchten gecancelled van A'dam - Gatwick. En volgens mij zijn de vooruitzichten ook niet heel goed
    pi_76481794
    Afgelopen maandag in 40 minuten ( ) van Swiss Cottage via Paddington naar Heathrow T5 gereisd. T5 is overigens wel een verademing zich ten opzichte van T4. Alles gaat zooooo snel en het is er brandschoon. Prachtig pand ook. Simpel maar effectief. Eindelijk ook een fatsoenlijke hoeveelheid zitplaatsen

    Het enige nadeel is dat het nogal lang duurt voordat de gate bekend is voor vluchten binnen Europa.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 6 januari 2010 @ 16:01:46 #119
    280080 diederik12
    je moeder is mijn moeder niet?
    pi_76485817
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 09:51 schreef Maja het volgende:
    Ik zie voor vandaag ook vluchten gecancelled van A'dam - Gatwick. En volgens mij zijn de vooruitzichten ook niet heel goed
    Vanochtend rond 9.25 vertrokken vanuit Eindhoven en ruim 2 uur later geland op Luton i.p.v. Stansted i.v.m. de hevige sneeuwval. Allemaal rondjes boven Londen gevlogen. En het knalt inderdaad goed uit de lucht. Ben benieuwd naar de terug vlucht morgen ;-).

    Al lees ik wel dat de luchthavens weer allemaal geopend zijn.
    pi_76486442
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 14:23 schreef Jaguarized het volgende:
    Het enige nadeel is dat het nogal lang duurt voordat de gate bekend is voor vluchten binnen Europa.
    Dat doet BAA, eigenaar van o.m. Heathrow en Stansted om de mensen langer in de buurt van de winkels te houden
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_76487071
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 16:01 schreef diederik12 het volgende:

    [..]

    Vanochtend rond 9.25 vertrokken vanuit Eindhoven en ruim 2 uur later geland op Luton i.p.v. Stansted i.v.m. de hevige sneeuwval. Allemaal rondjes boven Londen gevlogen. En het knalt inderdaad goed uit de lucht. Ben benieuwd naar de terug vlucht morgen ;-).
    Alle vluchten Luton >ams zijn iig geannuleerd. Moet sitting gelijk Geven: vanwege de nood naar st. Pancras gegaan en voor 79single binnen 1uur in de eurostar naar any dutch station zonder delay.

    [ Bericht 7% gewijzigd door jmac op 06-01-2010 17:16:01 ]
      woensdag 6 januari 2010 @ 17:02:31 #122
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_76488760
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 09:28 schreef Maja het volgende:
    Ik ga zaterdag naar Fulham en zondag naar West Ham United. Kaarten zijn binnen, via internet (CC) bestellen ging prima.

    Gisteren waren er 2 wedstrijden afgelast (Blackburn & Manchester C.) omdat de politie het voor het publiek niet veilig genoeg achtte om naar het stadion te komen. Iemand een idee of politie dit dit weekend ook in London zou kunnen doen?

    Of gaat iedereen met de metro naar het stadion en rijdt die prima?

    Ik hoop dat alles goed gaat komen voor je, ben benieuwd naar je ervaringen? Wij zijn nog steeds aan het orienteren wat we precies gaan doen:)
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_76489727
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 09:28 schreef Maja het volgende:
    Ik ga zaterdag naar Fulham en zondag naar West Ham United. Kaarten zijn binnen, via internet (CC) bestellen ging prima.

    Gisteren waren er 2 wedstrijden afgelast (Blackburn & Manchester C.) omdat de politie het voor het publiek niet veilig genoeg achtte om naar het stadion te komen. Iemand een idee of politie dit dit weekend ook in London zou kunnen doen?

    Of gaat iedereen met de metro naar het stadion en rijdt die prima?
    Hehe ik ga precies hetzelfde doen...

    Vrees alleen het ergste. Arsenal vanavond is al afgelast...
    pi_76521077
    De Eurostar heeft al weer vast gezeten in de tunnel vanochtend.....
    pi_76522402
    Ik ga volgende week zaterdag naar Londen. Zie dat de weersvoorspelling sneeuw blijft houden. Ik hoop zo dat het tegen die tijd beter weer is!
    pi_76536470
    De 23e één dag op en neer naar Londen vanaf Weeze. 's ochtends rond half 7 wegvliegen vanaf weeze naar Stansted en 's avonds rond half 10 weer richting Weeze
    pi_76538075
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 20:27 schreef MarkTP het volgende:
    De 23e één dag op en neer naar Londen vanaf Weeze. 's ochtends rond half 7 wegvliegen vanaf weeze naar Stansted en 's avonds rond half 10 weer richting Weeze
    Wat ga je kopen?
    pi_76540131
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 20:27 schreef MarkTP het volgende:
    De 23e één dag op en neer naar Londen vanaf Weeze. 's ochtends rond half 7 wegvliegen vanaf weeze naar Stansted en 's avonds rond half 10 weer richting Weeze
    Waarom
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76568653
    Kan weer een linkje uit de OP

    http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=33376
    quote:
    ...Aer Lingus brengt de capaciteit op de luchthaven Londen Gatwick terug. Het aantal op de Engelse luchthaven gestationeerde vliegtuigen wordt teruggebracht van vijf naar drie en een aantal bestemmingen, waaronder Eindhoven, sneuvelt..
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_76569646
    ze waren pas net begonnen.
    pi_76571633
    Lekker handig als Ryanair op de zelfde vluchthaven naar Londen vliegt en ook nog eens goedkoper is. Geen wonder dat je weinig mensen zult aantrekken.
    pi_76590976
    Ben weer op de terugweg richting Londen! Voor de voetbal-fans: lid worden van een club en dan kaarten kopen is geen onmogelijke optie. Ik doe het zelf bij verschillende grote clubs en ga zo elke maand gemiddeld een wedstrijd kijken voor ~40-60 pond per ticket, plus natuurlijk de jaarlijkse contributie van 80 pond voor drie clubs. Voor de toerist is het een optie om gewoon lid te worden, die 30 pond contributie ben je zeker kwijt als je kaarten via een vage kerel in een regenjas gaat lopen regelen. Niet nodig voor alle clubs natuurlijk, maar voor Chelsea, Arsenal of Tottenham wel zo makkelijk...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76603299
    kan het zo nergens terugvinden, zijn de winkels, shoppingmalls e.d. op zondag geopend in Londen? Eind januari met vriendin naar londen om een wedstrijd te bezoeken en gelijk maar 2 dagen extra vakantie eraan vast geplakt.
    Hooray for boobies!
    pi_76603956
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 16:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
    kan het zo nergens terugvinden, zijn de winkels, shoppingmalls e.d. op zondag geopend in Londen? Eind januari met vriendin naar londen om een wedstrijd te bezoeken en gelijk maar 2 dagen extra vakantie eraan vast geplakt.
    Natuurlijk zijn ze open
    pi_76624350
    ga zo even een oystercard regelen online. neem aan dat het net zoals hier is dat je paar met 1 persoon per kaart kan reizen?
    Hooray for boobies!
    pi_76624707
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 10:21 schreef Spockjuh_ het volgende:
    ga zo even een oystercard regelen online. neem aan dat het net zoals hier is dat je paar met 1 persoon per kaart kan reizen?
    Inderdaad, je koopt voor iedereen een eigen Oystercard.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76625855
    helemaal duidelijk... nu nog even een hotel en treinreis regelen maar dat is zo gepiept. Rest van de tijd kan ik mooi gebruiken om de oudere londen topics door te spitten op zoek naar tips and tricks..;)
    Hooray for boobies!
    pi_76633297
    Wat een sneeuw gisteren weer in LDN
    pi_76634443
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Wat een sneeuw gisteren weer in LDN
    Helemaal niks hier
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76634531
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 15:02 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Helemaal niks hier
    Hier ook niks in Noord-london. Zal wel weer lokaal buitje zijn geweest
    pi_76636913
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 14:38 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Wat een sneeuw gisteren weer in LDN
    SW15 heeft al paar dagen geen sneeuwvlok gezien
    pi_76644716
    wauw, één van de meest uitgebreide topics onder reizen, zeker met de OP!
    Erg blij mee, alhoewel mijn vlucht wel in orde komt (na getraumatiseerd te zijn door de NS de afgelopen maand, vertik ik het om naar Londen te treinen). maar de uitgebreide info over airport-transfers en kaartjes voor OV zijn geweldig!

    Ik ga met mijn mams in maart en ben op zoek naar een hotel of appartement, centraal gelegen (dicht bij een metro) en liefst dichtbij of in Camden!
    Heeft iemand betaalbare aanraders? Op zich vind ik wel het één en ander op easytobook.com, maar als er mensen zijn die net terug zijn en positieve ervaringen hebben, hoor ik het graag!

    Daarnaast nog een vraag: is er een attractie/event half/eind maart wat ik ECHT niet mag missen?

    Alvast bedankt!
    Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
    pi_76645091
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 18:53 schreef single_queen het volgende:
    wauw, één van de meest uitgebreide topics onder reizen, zeker met de OP!
    Erg blij mee, alhoewel mijn vlucht wel in orde komt (na getraumatiseerd te zijn door de NS de afgelopen maand, vertik ik het om naar Londen te treinen). maar de uitgebreide info over airport-transfers en kaartjes voor OV zijn geweldig!

    Ik ga met mijn mams in maart en ben op zoek naar een hotel of appartement, centraal gelegen (dicht bij een metro) en liefst dichtbij of in Camden!
    Heeft iemand betaalbare aanraders? Op zich vind ik wel het één en ander op easytobook.com, maar als er mensen zijn die net terug zijn en positieve ervaringen hebben, hoor ik het graag!

    Daarnaast nog een vraag: is er een attractie/event half/eind maart wat ik ECHT niet mag missen?

    Alvast bedankt!
    Dan zou ik deze doen: http://www.britanniahotels.com/hotels/london-hampstead Is letterlijk om de hoek van Camden (de markt etc.) Binnen 5minuten lopen ben je er (even de berg naar beneden lopen langs chalk farm station en je bent in 't middelpunt van de actie). En is met z'n 2'en erg goedkoop en gewoon goed/degelijk hotel. Voor 3 nachten eind maart betaal je pp maar ongeveer 100pond. Anders kom je op hostels uit in deze regio.

    Chalk Farm station ligt ook nog 's op de Northern line die je snel naar het centrum brengt (Charing cross/leicester square etc.).

    Geen idee wat er eind maart allemaal te doen is maar ik zou zeggen: kijk 's op timeout.com/london of ticketmaster.co.uk en zoek op de datum dat je er bent. Het is maar net ook wat je leuk vind en wat je wil doen.
    pi_76645337
    superbedankt voor je snelle antwoord en bedankt voor de links! ga ik zeker kijken!

    Ik weet dat ik weer naar een voorstelling wil, laatste keer naar Shakespeare's Globe geweest en dat vond ik fantastisch. Daarnaast kan ik Tate niet missen én als een enorme fan van eten/koken etc moet ik wel ff fatsoenlijk high-tea doen (met je moeder lijkt me dat de meest logische combi).
    Ook ga/ben ik op zoek naar goede restaurantjes. In 2009 heb ik dat ook in Rome en Stockholm gedaan en ik heb nog nooit zo goed gegeten als in 2009 ;-).

    Tips op het gebied van high tea en restaurantjes (als men die al wil delen ) zijn natuurlijk ook welkom
    Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
      zondag 10 januari 2010 @ 20:41:11 #145
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_76650489
    @ single_queen : ik heb geboekt bij het Arran House Hotel (http://www.arranhotel-london.com/) en alhoewel ik er nog niet ben geweest, ik ga pas in mei, lijkt het me een leuk en centraal gelegen hotelletje met zeer goede reviews (klik ) en ook een schappelijke prijs.

    Dan heb je wat te kiezen!

    Oh enne, leuke tips als je in maart geweest bent zijn welkom, want ik ga met mijn drie zussen! Dus High-tea-dingetjes zijn dan altijd leuk
    pi_76666419
    Voor de liefhebbers in London: http://www.hmvnextbigthing.com Allemaal concerten voor 'n tientje begin februari. Waaronder de Hollandse Wouter Hamel. De rest zijn allemaal up-and-coming waaronder een deel dat binnenkort wel in grotere zalen zal staan.
    pi_76680753
    Mag ik jullie nogmaals irriteren met een vraag over Stansted? Ik wil namelijk online een Terravision buskaartje kopen. Nu kun je tussen Victoria en Liverpool Street kiezen. Mijn vliegtuig landt om 9.30 en ik heb alleen handbagage bij me. Naar allebei de eindstations gaat om 10uur een bus. Nu is Liverpool Street dichter bij ons hotel en zou daar mijn voorkeur dus ook naar uitgaan. Het probleem is dat als ik die mis ik pas om 11uur de volgende bus weer heb, terwijl om 10.30 wel nog een bus naar Victoria Street gaat.

    Hoe zijn jullie ervaringen. Als ik om half 10 land, met alleen handbagage, zou ik dan om 10uur de bus naar Liverpool Street redden?
    pi_76681063
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 15:31 schreef dnies7 het volgende:
    Mag ik jullie nogmaals irriteren met een vraag over Stansted? Ik wil namelijk online een Terravision buskaartje kopen. Nu kun je tussen Victoria en Liverpool Street kiezen. Mijn vliegtuig landt om 9.30 en ik heb alleen handbagage bij me. Naar allebei de eindstations gaat om 10uur een bus. Nu is Liverpool Street dichter bij ons hotel en zou daar mijn voorkeur dus ook naar uitgaan. Het probleem is dat als ik die mis ik pas om 11uur de volgende bus weer heb, terwijl om 10.30 wel nog een bus naar Victoria Street gaat.

    Hoe zijn jullie ervaringen. Als ik om half 10 land, met alleen handbagage, zou ik dan om 10uur de bus naar Liverpool Street redden?
    Ik weet niet waar je hotel zit, maar als het echt dicht bij Liverpool Street is, maakt het natuurlijk niks uit. Ok, je moet wat langer wachten op je bus, maar een eerdere bus naar Victoria levert je niks op. Dan zit je immers weer 20 minuten of meer in de metro om terug richting Liverpool Street te komen...

    Waar is het hotel eigenlijk precies?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76681225
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 15:38 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik weet niet waar je hotel zit, maar als het echt dicht bij Liverpool Street is, maakt het natuurlijk niks uit. Ok, je moet wat langer wachten op je bus, maar een eerdere bus naar Victoria levert je niks op. Dan zit je immers weer 20 minuten of meer in de metro om terug richting Liverpool Street te komen...

    Waar is het hotel eigenlijk precies?
    Ons hotel zelf zit bij metrostation Lancaster Gate. Is vanaf Liverpool Street nog wel een stuk met de metro, maar vanaf Victoria ook. De bus naar Victoria doet er alleen 20 minuten langer over dan die naar Liverpool Street. Dat is het vervelende.
    pi_76681376
    Waarom zo moeilijk doen? Je weet nooit hoe het gaat met het vliegtuig. Koop gewoon een kaartje als je aankomt. Dan weet je direct welke bus je moet nemen.
    pi_76681482
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 15:41 schreef dnies7 het volgende:

    [..]

    Ons hotel zelf zit bij metrostation Lancaster Gate. Is vanaf Liverpool Street nog wel een stuk met de metro, maar vanaf Victoria ook. De bus naar Victoria doet er alleen 20 minuten langer over dan die naar Liverpool Street. Dat is het vervelende.
    Is beide even goed te doen, dus dat scheelt weinig. Als de bus 20 minuten langer is, lijkt de keuze makkelijk. En inderdaad, waarom beslis je niet ter plekke?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76681611
    Omdat ons plan was om daar geld te pinnen, dus dan hebben we geen ponden op zak. Als je daar met credit card kan betalen is er geen probleem.
    pi_76681830
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 15:51 schreef dnies7 het volgende:
    Omdat ons plan was om daar geld te pinnen, dus dan hebben we geen ponden op zak. Als je daar met credit card kan betalen is er geen probleem.
    Je kunt altijd wel met CC of pinpas betalen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76682183
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 15:56 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Je kunt altijd wel met CC of pinpas betalen.
    Dan is er geen probleem. Dankje.
    pi_76719057
    We gaan eind van de maand... nu al enorm zin in

    Gaan waarschijnlijk naar Priscilla de Musical en het ABBA museum
    pi_76723290
    wat een gezeur met de eurostar website. als ik vanaf brussel naar london selecteer, zegt ie dat brussel geen geldig station is. alleen als ik dan adult selecteer (ipv youth) dan doet ie het weer wel. hoe krijg je nu 2 tickets als youth besteld (we zijn allebei jonger dan 25).
    pi_76752326
    nog iemand tips qua clubs of discotheken??? ik ga t weekend van 27 feb voor het eerst naar londen. de pacha heeft dan nog niks op het progamma staan, maar ministry of sound lijkt me bijv. wel wat
    pi_76753292
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 09:51 schreef warezguy05 het volgende:
    nog iemand tips qua clubs of discotheken??? ik ga t weekend van 27 feb voor het eerst naar londen. de pacha heeft dan nog niks op het progamma staan, maar ministry of sound lijkt me bijv. wel wat
    In die trant kun je ook de Fabric proberen, iets minder commercieel denk ik. Verder niet echt bekend met dat soort clubs, ga meer naar kleinere "posh" tenten. Als ik uberhaupt als naar een club ga, natuurlijk
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76753999
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 10:27 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    In die trant kun je ook de Fabric proberen, iets minder commercieel denk ik. Verder niet echt bekend met dat soort clubs, ga meer naar kleinere "posh" tenten. Als ik uberhaupt als naar een club ga, natuurlijk
    Fabric ben ik vorig jaar geweest, wat een tent
    pi_76788183
    Matter, bij de o2 Arena, is nog niet zo lang open geloof ik, kan zo´n 3000 man in.
    pi_76792652
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 10:27 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    In die trant kun je ook de Fabric proberen, iets minder commercieel denk ik. Verder niet echt bekend met dat soort clubs, ga meer naar kleinere "posh" tenten. Als ik uberhaupt als naar een club ga, natuurlijk
    hmm...das hiphop / breakbeat / drum & bass / electro volgens Wikipedia. niet echt mijn ding

    eerste optie op vrijdag 26 feb is Ministry of Sound met o.a. Marco V, Judge Jules en Menno de Jong. lekker trancen...alleen hik ik een beetje tegen die drankprijs aan. ik las in een review over de MOS uit 2008 dat je daar voor n biertje 8 pond betaalt?! das me eigenlijk iets teveel vh goede want ik wil wel ff lekker drinken zo'n avond

    tweede optie is Egg Club. reviews zijn op zich positief, op de uitsmjiters na dan

    zaterdag 27 feb wordt het "History of Hardcore" in Club Union in de Vauxhall

    [ Bericht 14% gewijzigd door warezguy05 op 14-01-2010 02:42:16 ]
    pi_76794707
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 01:23 schreef warezguy05 het volgende:

    [..]

    hmm...das hiphop / breakbeat / drum & bass / electro volgens Wikipedia. niet echt mijn ding

    eerste optie op vrijdag 26 feb is Ministry of Sound met o.a. Marco V, Judge Jules en Menno de Jong. lekker trancen...alleen hik ik een beetje tegen die drankprijs aan. ik las in een review over de MOS uit 2008 dat je daar voor n biertje 8 pond betaalt?! das me eigenlijk iets teveel vh goede want ik wil wel ff lekker drinken zo'n avond

    tweede optie is Egg Club. reviews zijn op zich positief, op de uitsmjiters na dan
    Van die reviews moet je niet echt uitgaan vwb problemen. Je gaat immers eerder je beklag doen als je geweigerd ben oid
    pi_76794869
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 02:55 schreef tjoptjop het volgende:

    [..]

    Van die reviews moet je niet echt uitgaan vwb problemen. Je gaat immers eerder je beklag doen als je geweigerd ben oid
    das waar maar negatieve comments m.b.t. uitsmijters ben ik bij reviews van andere clubs zelden tot nooit tegengekomen, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten. ik lees verder ook dat er minimaal 1 uitsmijter ontslagen is vorige maand dus de club zal het zelf ook als probleem zien gelukkig
    pi_76795535
    Als je wil drinken doe je dat vantevoren in een pub of thuis.. in een club is dat inderdaad ontzettend duur en die 8 pond is waarschijnlijk ook maar een klein flesje, geen pint.
    pi_76796816
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 01:23 schreef warezguy05 het volgende:

    [..]

    hmm...das hiphop / breakbeat / drum & bass / electro volgens Wikipedia. niet echt mijn ding

    eerste optie op vrijdag 26 feb is Ministry of Sound met o.a. Marco V, Judge Jules en Menno de Jong. lekker trancen...alleen hik ik een beetje tegen die drankprijs aan. ik las in een review over de MOS uit 2008 dat je daar voor n biertje 8 pond betaalt?! das me eigenlijk iets teveel vh goede want ik wil wel ff lekker drinken zo'n avond

    tweede optie is Egg Club. reviews zijn op zich positief, op de uitsmjiters na dan

    zaterdag 27 feb wordt het "History of Hardcore" in Club Union in de Vauxhall
    The EGG

    Een van de meeste vage tenten in Londen, veel drugs. Ben er al jaren niet meer geweest, maar vroeger ging je daarheen na de Fabric enzo. Ging namelijk om 7 uur 's ochtends dicht en dan om 7.15 uur 's ochtends weer op. Kon je dus doorgaan tot de volgende middag
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76814052
    Ik heb over een tijdje een tussenstop van 11 uur op Heathrow. Gewoon 's nachts, dus ik wil een hostelkamer boeken in de stad. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om het vliegveld te verlaten tijdens tussenstops? Ik heb gewoon NLs paspoort. Ik kom aan op Terminal 5, maakt dat nog iets uit? Ik weet niet of m'n bagage in 1x doorgaat (naar Africa) of dat ik het zelf weer moet ophalen om later opnieuw in te checken.
    pi_76816154
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 17:20 schreef emss het volgende:
    Ik heb over een tijdje een tussenstop van 11 uur op Heathrow. Gewoon 's nachts, dus ik wil een hostelkamer boeken in de stad. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om het vliegveld te verlaten tijdens tussenstops? Ik heb gewoon NLs paspoort. Ik kom aan op Terminal 5, maakt dat nog iets uit? Ik weet niet of m'n bagage in 1x doorgaat (naar Africa) of dat ik het zelf weer moet ophalen om later opnieuw in te checken.
    Misschien iets als Yotel? Dat zijn van die kleine "pods", lijkt me altijd wel grappig. Voor iets van £60 ben je klaar, geloof ik. Je kunt ongetwijfeld nog goedkopere plekken vinden in Londen, maar het scheelt je weer wat geld en vooral tijd met reizen. Volgens mij krijg je ook vrij veel TV kanalen en internet gratis, dus da's weer bonus.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76816221
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:26 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    The EGG

    Een van de meeste vage tenten in Londen, veel drugs. Ben er al jaren niet meer geweest, maar vroeger ging je daarheen na de Fabric enzo. Ging namelijk om 7 uur 's ochtends dicht en dan om 7.15 uur 's ochtends weer op. Kon je dus doorgaan tot de volgende middag
    dat klinkt me als muziek in de oren
    pi_76816542
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 18:18 schreef Drive-r het volgende:

    [..]
    Volgens mij krijg je ook vrij veel TV kanalen en internet gratis, dus da's weer bonus.
    Schandalig eigenlijk dat je in veel (dure) hotels nog gewoon moet betalen voor internet. En dan niet een paar pond - nee we vragen gewoon 15pond per dag
    pi_76816945
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 18:28 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Schandalig eigenlijk dat je in veel (dure) hotels nog gewoon moet betalen voor internet. En dan niet een paar pond - nee we vragen gewoon 15pond per dag
    True. Ik slaap voor werk in vrij dure hotels (laten we zeggen Amstel, etc...) en bijna overal moet je dus nog betalen voor internet. Terwijl ik in goedkopere hotels (waar ik privé zit) vaak gratis internet krijg. Net als roomservice trouwens. Laatst in een 5-sterren hotel in Genève 50 euro mogen betalen voor een pasta met tomatensaus
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76820258
    verbaas me inderdaad over de prijzen als je een redelijk hotel zoekt in bv westminster. Een beetje hotel is al bijna 200 euro voor 2 nachten en dat is dan zonder ontbijt of gratis internet. Pech is dat een hotel verder buiten het centrum natuurlijk veel goedkoper is maar dat je met het pendelen naar het centrum toch weer op duur uit bent.

    Aankomende dagen maar eens volledig onder werktijd focussen op het vinden van die ene geniale aanbieding...
    Hooray for boobies!
    pi_76824985
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 18:38 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    True. Ik slaap voor werk in vrij dure hotels (laten we zeggen Amstel, etc...) en bijna overal moet je dus nog betalen voor internet. Terwijl ik in goedkopere hotels (waar ik privé zit) vaak gratis internet krijg. Net als roomservice trouwens. Laatst in een 5-sterren hotel in Genève 50 euro mogen betalen voor een pasta met tomatensaus
    Dat is inderdaad nogal aan de prijs
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_76858730
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 18:38 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    True. Ik slaap voor werk in vrij dure hotels (laten we zeggen Amstel, etc...) en bijna overal moet je dus nog betalen voor internet. Terwijl ik in goedkopere hotels (waar ik privé zit) vaak gratis internet krijg. Net als roomservice trouwens. Laatst in een 5-sterren hotel in Genève 50 euro mogen betalen voor een pasta met tomatensaus
    Maar voor dat geld brengen ze het waarschijnlijk wel om 3 uur 's nachts op je kamer
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_76868211
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 20:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
    verbaas me inderdaad over de prijzen als je een redelijk hotel zoekt in bv westminster. Een beetje hotel is al bijna 200 euro voor 2 nachten en dat is dan zonder ontbijt of gratis internet. Pech is dat een hotel verder buiten het centrum natuurlijk veel goedkoper is maar dat je met het pendelen naar het centrum toch weer op duur uit bent.

    Aankomende dagen maar eens volledig onder werktijd focussen op het vinden van die ene geniale aanbieding...
    Ik zit komende 1.5 week in het Central Park Hotel, voor grofweg 40 pond per nacht. Dat is voor prijs/kwaliteit verhouding best aardig. Volgens mij is dat inclusief ontbijt.

    Ook geen vertraging met de trein (ns/eurostar) toen ik terug ging naar Londen. En het was nog eens minder druk. Yay!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76874193
    Nog tips voor dingen om te doen van het weekend? Weet al wel paar dingen:

    London Art Fair in Angel
    London Ice Sculpture Festival in Canary Wharf
    London Mimi Festival in verschillende theaters
    pi_76882391
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:

    Ook geen vertraging met de trein (ns/eurostar) toen ik terug ging naar Londen. En het was nog eens minder druk.
    Niemand durft meer, in angst uren in de tunnel vast te zitten
    pi_76884071
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 01:23 schreef warezguy05 het volgende:

    [..]

    hmm...das hiphop / breakbeat / drum & bass / electro volgens Wikipedia. niet echt mijn ding

    eerste optie op vrijdag 26 feb is Ministry of Sound met o.a. Marco V, Judge Jules en Menno de Jong. lekker trancen...alleen hik ik een beetje tegen die drankprijs aan. ik las in een review over de MOS uit 2008 dat je daar voor n biertje 8 pond betaalt?! das me eigenlijk iets teveel vh goede want ik wil wel ff lekker drinken zo'n avond

    tweede optie is Egg Club. reviews zijn op zich positief, op de uitsmjiters na dan

    zaterdag 27 feb wordt het "History of Hardcore" in Club Union in de Vauxhall
    Prijzen vallen heel erg mee bij Ministry. Voor een Corona ben je onder de 5 pond klaar, tapbier geloof ik 4 oid. Vergeleken met Ibiza blijven de superclubs in London nog altijd een goedkope optie En ga niet naar Leicester Square, je zal geheid teleurgesteld wegkomen als je merkt hoe laag de kwaliteit van die "clubs" is.
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik zit komende 1.5 week in het Central Park Hotel, voor grofweg 40 pond per nacht. Dat is voor prijs/kwaliteit verhouding best aardig. Volgens mij is dat inclusief ontbijt.

    Ook geen vertraging met de trein (ns/eurostar) toen ik terug ging naar Londen. En het was nog eens minder druk. Yay!
    Verwacht maar niet al te veel van het eten bij Central Park, maar slecht is het niet . 40 pond is ook een nette prijs, gemiddeld hanteren ze 90p/n. Overdag is de receptie volgens mij op dit moment ook nog steeds bijna volledig Nederlandstalig
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
    pi_76901646
    Ryanair heeft een actie voor feb/maart London-Stansted 10 euro retour (geen belastingen en geen incheckkosten).
    Ain't nothing to it but to do it.
    Greece
    pi_76902778
    quote:
    Op zaterdag 16 januari 2010 20:54 schreef Mendeljev het volgende:
    Ryanair heeft een actie voor feb/maart London-Stansted 10 euro retour (geen belastingen en geen incheckkosten).
    Dat is zowat standaard dus geen nieuws.
      zondag 17 januari 2010 @ 01:09:28 #180
    236716 motherflocker
    live for the weekends
    pi_76911243
    Zo even verlaten post nog

    Oud en nieuw in Londen was leuk, waren naar de tent SeOne geweest, onder een brug iig. Nooit geweten dat die Engelse zo slecht met drank/drugs om konden gaan zeg, de ene na de andere ging out tegen de vloer

    Nee, een pilletje zoals hier in NL en lekker uit je dak gaan is niet voor hun weggelegd, in de rij naar binnen stond 90% gewoon strak, en dan moet je nog 10 uur ...

    Verder was het bier wel erg goedkoop, dus wij hebben wél een leuke avond gehad. (3 pond voor halve liter in blik ) en de engelsman die nog wel kon praten etc was wel erg chill

    Verder geen toeristische dingen gedaan, heb Londen daarvoor al bezocht.
    PSV
    4 in a row!
    29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
      zondag 17 januari 2010 @ 12:08:57 #181
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_76917788
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:

    Ik zit komende 1.5 week in het Central Park Hotel, voor grofweg 40 pond per nacht. Dat is voor prijs/kwaliteit verhouding best aardig. Volgens mij is dat inclusief ontbijt.
    £40 per nacht? Das zo'n £1200 per maand.. Wil je voor dat geld liever geen flatje oid huren?
    reset
    pi_76919049
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 12:08 schreef Individual het volgende:

    [..]

    £40 per nacht? Das zo'n £1200 per maand.. Wil je voor dat geld liever geen flatje oid huren?
    Ik heb ook op het moment nog een kamer in een LHA hostel, maar dat is een gedeelde kamer die en oud is en erg klein en erg vies. Ik was dat zat dus ben ik maar naar dat hotel gegaan. Ik ben gewoon erg picky omtrent een kamer, ik zoek iets rondom Hyde Park dus zoveel plek is er ook niet continu. Of het nu een studio / appartement of flatshare is maakt me niet zoveel uit.

    Tussen de condo's/studio's advertenties zit alleen veel rotzooi tussen qua advertenties. Heb je nog wat ideeën? Zoals flatshare.uk/easyroommate.uk/gumtree.uk etc.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 17 januari 2010 @ 13:11:48 #183
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_76919744
    Probeer primelocation.com. Daar vond ik meer dan 300 resultaten van £0-£1250/maand voor Hyde Park.

    Je kan natuurlijk ook een real estate agency binnenlopen. Daar zijn er nog steeds erg veel van over overal.

    In de lokale krant staan vaak ook flatshares enz.

    Vraag eens rond bij je medestudenten.

    Als je erg picky bent zou ik er maar eens flink werk van maken, een vaste kamer/flat/huis betrekken en snel geld besparen. (Dan hoef je ook niet elk weekend meer naar huis )
    reset
    pi_76921061
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 13:11 schreef Individual het volgende:
    Probeer primelocation.com. Daar vond ik meer dan 300 resultaten van £0-£1250/maand voor Hyde Park.

    Je kan natuurlijk ook een real estate agency binnenlopen. Daar zijn er nog steeds erg veel van over overal.

    In de lokale krant staan vaak ook flatshares enz.

    Vraag eens rond bij je medestudenten.

    Als je erg picky bent zou ik er maar eens flink werk van maken, een vaste kamer/flat/huis betrekken en snel geld besparen. (Dan hoef je ook niet elk weekend meer naar huis )
    Oke, bedankt! Ik heb soms ook gewoon even een schop nodig om eens iets vast op te zoeken. Ik was inderdaad al weer van plan om 26jan weer een week naar huis te gaan in Nederland
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76921653
    Voor 1200 kan je kast van een kamer krijgen zeg...

    Ik heb overigens nog een grote kamer voor 716 available + bills. Is alleen ERG koud in de winter. Maar in de zomer wel (alleen niet in Hyde Park maar NW).
    pi_76932585
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 13:56 schreef zeebeschuit het volgende:
    Voor 1200 kan je kast van een kamer krijgen zeg...

    Ik heb overigens nog een grote kamer voor 716 available + bills. Is alleen ERG koud in de winter. Maar in de zomer wel (alleen niet in Hyde Park maar NW).
    Hoe komt het eigenlijk dat de kamer erg koud is in de winter? En welke NW is het?

    Ik heb overigens al van alles meegemaakt met kamers. Bedbugs, matrassen waar je zowat door heenzakt of de steun waar het matras op ligt in elkaar klapt nadat je 1 keer goed ploft op je bed. Dan hebben we nog de tv's(included in furbished kamer) die niet werken, plugs die niet werken. Water wat alleen uit de kraan komt als je er op drukt zodat je nooit fatsoenlijk je handen kunt wassen . WC's die niet doorspoelen, douches die een pisstraaltje geven of alleen erg warm of erg koud zijn.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76932843
    Vraag ik me toch af waar je zoekt of hoe je daar terecht komt. Heb voordat ik hier kwam te wonen toch veel kamers gezien en nooit problemen gehad/gezien/meegemaakt eigenlijk. En dat in de 700-800 range. Ik heb gewoon 'groot' huis met tuin, keuken/huiskamer, badkamer, 2 slaapkamers en dat voor die prijs dus volgens mij kan je voor 1000-1200 echt relaxte kamers krijgen.

    Kou komt doordat 't slecht geisoleerd is (ok, dat is wel een probleem maar is zowat standaard in London van wat ik zie. Is maar 4 maanden per jaar een probleem ).

    Zie verder je PM
    pi_76962082
    700-800 voor een kamer in een flatshare is ook veel, hoor. Daar mag je zeker wel iets fatsoenlijks voor verwachten. Probleem voor biutenlandse studenten is dat ze natuurlijk niet al te makkelijk kunnen zoeken, vaak kamers regelen voordat ze hier aankomen, buurten niet kennen etc. etc. Je kan makkelijk worden opgelicht indien je alles via het internet regelt.

    Sitting_Elfling: betaal je dus £1200 + voor die andere kamer die je huurt maar niet gebruikt? Dat is toch echt belachelijk?
    pi_76962814
    hij huurt een hotelkamer voor 40 pond per nacht, en dat zou dan omgerekend voor een maand 1200 pond zijn.
    pi_76963886
    Ja maar hij vermeld ook een kamer in een LHA hostel wat daar nogmaals bovenop komt geloof ik...
    pi_76966616
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 13:15 schreef Monopoly_Man het volgende:
    700-800 voor een kamer in een flatshare is ook veel, hoor. Daar mag je zeker wel iets fatsoenlijks voor verwachten. Probleem voor biutenlandse studenten is dat ze natuurlijk niet al te makkelijk kunnen zoeken, vaak kamers regelen voordat ze hier aankomen, buurten niet kennen etc. etc. Je kan makkelijk worden opgelicht indien je alles via het internet regelt.

    Sitting_Elfling: betaal je dus £1200 + voor die andere kamer die je huurt maar niet gebruikt? Dat is toch echt belachelijk?
    Ik zei toch ook dat ik volgende week dinsdag al weer naar huis ging voor een weekje of misschien 1.5 week? Ik kwam naar dat Hostel om te kijken of de kamer een beetje in orde was. En om iig. zekerheid te hebben van een slaapplek. Toen dat niet veel voorstelde (en ik weinig slaap krijg omdat ik er toch wel vroeg uit moet en de roommates beetje laat gingen pitten, wel tof waren daar niet van ) ben ik maar in een hotel gaan zitten maar dat is slechts tot volgende week maandag. Dan ga ik weer richting Nederland.

    Dan zien we daarna wel weer verder hoe ik weer terugkom in Londen en waar ik ga pitten. Ik betaal nu(!) dus even dubbel maar niet voor een lange periode! Het komt ook wel goed uit omdat ik nog wat examens heb deze week. De LHA hostel kamer (2 bedden in 1 kamer) is 111 pond per week. Echt belachelijk duur (voor het geen wat je krijgt) maar dat kan ik niet direct opzeggen omdat het per week is. Het is niet optimaal maarja. Grote kans dat ik in de 1.5 week thuis weer wat kamers ga uitzoeken die ik wil bezoeken, en dan eventueel weer wat hotel dagen boek of een hostel kamer om weer een nieuwe kamer te vinden. School begint pas weer 8/9 februari dus heb nog even de tijd.

    En wat betreft het oplichten, je hebt volledig gelijk. Ik denk dat minstens de helft van de mails die ik binnen kreeg de nigerianen/western union scam is. En ik stuur zo nog wel even een pm terug jmac, atm. wat druk.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_76973739
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Hoe komt het eigenlijk dat de kamer erg koud is in de winter? En welke NW is het?

    Ik heb overigens al van alles meegemaakt met kamers. Bedbugs, matrassen waar je zowat door heenzakt of de steun waar het matras op ligt in elkaar klapt nadat je 1 keer goed ploft op je bed. Dan hebben we nog de tv's(included in furbished kamer) die niet werken, plugs die niet werken. Water wat alleen uit de kraan komt als je er op drukt zodat je nooit fatsoenlijk je handen kunt wassen . WC's die niet doorspoelen, douches die een pisstraaltje geven of alleen erg warm of erg koud zijn.
    In meer of mindere mate is dit altijd wel een beetje waar voor Londense huizen.

    In mijn huis komt er ook een klote straaltje uit de douche maar warm is ie gelukkig wel. De WC spoelt op zich wel door maar meestal moet je het twee keer doen voor alles weg is. De kranen zijn ok behalve dan dat het dus kranEN zijn, één voor warm en één voor koud, zodat je altijd of je bek brandt of bevriest als je je mond wil spoelen. Maar goed, het functioneert min of meer.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_76973864
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:30 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    In meer of mindere mate is dit altijd wel een beetje waar voor Londense huizen.

    In mijn huis komt er ook een klote straaltje uit de douche maar warm is ie gelukkig wel. De WC spoelt op zich wel door maar meestal moet je het twee keer doen voor alles weg is. De kranen zijn ok behalve dan dat het dus kranEN zijn, één voor warm en één voor koud, zodat je altijd of je bek brandt of bevriest als je je mond wil spoelen. Maar goed, het functioneert min of meer.
    Daar irriteer ik me ook mateloos aan Wie heeft dat lopen bedenken. Er is niks ertussen dus die warme kraan zit in de badkamer voor jan lul want het is na een paar seconde gloedjeheet

    Ben deze week naar Bristol, iemand nog tips?
    pi_76974530
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:33 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Daar irriteer ik me ook mateloos aan Wie heeft dat lopen bedenken. Er is niks ertussen dus die warme kraan zit in de badkamer voor jan lul want het is na een paar seconde gloedjeheet

    Ben deze week naar Bristol, iemand nog tips?
    Ik erger me daar na 4 maanden London dus ook nog elke dag 2 keer aan, bij het tandenpoetsen 's avonds en 's morgens. Mijn handen was ik tegenwoordig maar in de keuken.

    Ik heb daar eens wat op gegooglet op die kranen en dat blijkt dus al van voor de oorlog te stammen, toen had het een waterbesparende functie ofzo. Ze hebben gewoon nooit de moeite genomen dat te veranderen. Eigenlijk zou je namelijk de stop in de wastafel moeten doen en hem dan vol laten lopen met warm en koud om zo je handen te wassen of mond te spoelen. Maar erg hygienisch is dat niet.

    Hier trouwens een oplossing die ik net zag op Youtube!
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_76974740
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Ik erger me daar na 4 maanden London dus ook nog elke dag 2 keer aan, bij het tandenpoetsen 's avonds en 's morgens. Mijn handen was ik tegenwoordig maar in de keuken.

    Ik heb daar eens wat op gegooglet op die kranen en dat blijkt dus al van voor de oorlog te stammen, toen had het een waterbesparende functie ofzo. Ze hebben gewoon nooit de moeite genomen dat te veranderen. Eigenlijk zou je namelijk de stop in de wastafel moeten doen en hem dan vol laten lopen met warm en koud om zo je handen te wassen of mond te spoelen. Maar erg hygienisch is dat niet.

    Hier trouwens een oplossing die ik net zag op Youtube!

    Dat was dus ook een duidelijke no-no toen ik op zoek ging naar mijn huidige huurwoning. Ik wilde niks zien met tapijt in de badkamer (liever nog nergens tapijt in huis), zonder meng-kranen of met van die lullige douche-straaltjes...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76980061
    Ik heb nog enkele vragen over het OV.
    Wat kost het ongeveer om met de bus of trein vanuit Stansted naar Londen te gaan?

    Over de Oyster kaart: je koopt deze voor 3 pond (borg). Moet je hier dan ook nog een soort van tegoed op zetten? En hoeveel kost het om 1 dag vrij te reizen in zone 1-2?
    pi_76981653
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef Ez3 het volgende:
    Ik heb nog enkele vragen over het OV.
    Wat kost het ongeveer om met de bus of trein vanuit Stansted naar Londen te gaan?

    Over de Oyster kaart: je koopt deze voor 3 pond (borg). Moet je hier dan ook nog een soort van tegoed op zetten? En hoeveel kost het om 1 dag vrij te reizen in zone 1-2?
    Staat allemaal zo'n beetje in de OP. Je moet er tegoed op zetten (vervoer is natuurlijk niet gratis) en je moet in de OP maar even checken wat het kost.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76984933
    zojuist hotel geregeld, het mic hotel in camden. Mooi centraal en vlakbij een metrostation (niet zo lastig in londen... )

    nu alleen nog 2 oystercards online bestellen voor 3 dagen londen. Wat raden jullie aan qua bedrag per kaart? kaart wordt gebruikt om op zaterdag vanaf westham united naar euston station te crossen en vermoedelijk een paar korte ritjes om naar bv harrods, regent street en nog wat dingen in het centrum te komen.
    Hooray for boobies!
    pi_76999403
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:33 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Daar irriteer ik me ook mateloos aan Wie heeft dat lopen bedenken. Er is niks ertussen dus die warme kraan zit in de badkamer voor jan lul want het is na een paar seconde gloedjeheet

    Ben deze week naar Bristol, iemand nog tips?
    Dat heb je inderdaad in oudere Londense huizen... ik ben blij dat wij geen tapijt in de badkamer of twee kranen hebben, en ook een goede douche. Een ander vreemd Engels ding is dat er geen knop maar een hendel aan je toilet zit.

    Bristol is trouwens een van m'n favoriete stadjes in Engeland. De Clifton Bridge is zeker het bezoeken waard en er is ook een heel mooie pub dicht daarbij. Er zijn heel wat leuke winkeltjes en een paar leuke parken en markten. Als je genoeg tijd hebt kun je natuurlijk ook Bath even bezoeken.
    pi_77007855
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 21:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
    zojuist hotel geregeld, het mic hotel in camden. Mooi centraal en vlakbij een metrostation (niet zo lastig in londen... )

    nu alleen nog 2 oystercards online bestellen voor 3 dagen londen. Wat raden jullie aan qua bedrag per kaart? kaart wordt gebruikt om op zaterdag vanaf westham united naar euston station te crossen en vermoedelijk een paar korte ritjes om naar bv harrods, regent street en nog wat dingen in het centrum te komen.
    bestellen? kost dat niet extra geld? je kunt ze ook gewoon bij de automaat kopen bij de meeste stations denk ik.

    verder kun je de bedragen er ook gewoon bij de ticket automaten telkens met muntjes opzetten zodat je zeker weet dat er niet teveel op staat.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_77043047
    geen extra kosten volgens mij. maar je zegt dus elk metrostation heeft een automaat staan waar je die cards gelijk kan kopen met muntgeld?
    Hooray for boobies!
    pi_77046064
    ik heb de mijne op een groter station gekocht, maar anders is er altijd wel een ticketoffice, in Camden Town heb je die ook wel gewoon
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_77046874
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 10:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
    geen extra kosten volgens mij. maar je zegt dus elk metrostation heeft een automaat staan waar je die cards gelijk kan kopen met muntgeld?
    je betaald wel verzendkosten naar NL (3 pond). A
    ls je op liverpool street station aankomt, dan kun je ze daar aan de balie van de metro kopen. (contant of met cc)

    [ Bericht 1% gewijzigd door mister_HP op 20-01-2010 12:24:15 ]
    pi_77054229
    Ik zou die Oyster kaart gewoon kopen zodra je aankomt.
    Ik weet niet hoe je reist, maar ik hoor ze in de Eurostar altijd omroepen dat ze Oysters in de trein verkopen (de kaarten dan ), heb alleen geen idee of zij daar nog een winstpercentage bovenop gooien.

    Verder zijn ze, zoals al eerder verteld is, op ieder groter station te koop. Maar ook bij veel van de kleinere supermarkten/tijdschriftenwinkels/groentewinkels. Kun je herkennen aan de Oyster sticker op het raam, of de deur.

    Ik zou ze geeneens laten verzenden met de post, want de post daar is echt verschrikkelijk. Moet vaker weken wachten voordat een poststuk aankomt in NL.
    Terwijl post uit Amerika vaak al 4 tot 5 dagen later op de mat ligt.

    [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 15:04:38 ]
    pi_77055941
    We gaan volgende week naar London toe....

    Iemand tips qua winkelen en eten ?
    pi_77056361
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 15:40 schreef linebear het volgende:
    We gaan volgende week naar London toe....

    Iemand tips qua winkelen en eten ?
    In een dergelijk grote stad moet je echt wat meer hints geven. Wat voor winkels zoek je, waar logeer je, wat wil je uitgeven aan eten, etc....
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77057003
    Dat is waar

    Wij verblijven in Oval.... Het eten hoeft niet duur te zijn, als het maar goed is.
    Wilden in ieder geval een avond in China town eten. Mogelijk ook een keer indiaas.

    Verder gaan we ook naar een musical (waarschijnlijk Priscilla, adventures of the desert queen)
    Ook naar ABBAworld

    Wat shoppen betreft. Wil graag naast Oxford street naar de leuke kleinere shops qua kleding, films en muziek (Tower Records of HMV zal ik zeker ook niet over slaan)
    pi_77057301
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef linebear het volgende:
    Dat is waar

    Wij verblijven in Oval.... Het eten hoeft niet duur te zijn, als het maar goed is.
    Wilden in ieder geval een avond in China town eten. Mogelijk ook een keer indiaas.

    Verder gaan we ook naar een musical (waarschijnlijk Priscilla, adventures of the desert queen)
    Ook naar ABBAworld

    Wat shoppen betreft. Wil graag naast Oxford street naar de leuke kleinere shops qua kleding, films en muziek (Tower Records of HMV zal ik zeker ook niet over slaan)
    Daar in de buurt weet in niet zo even wat. Voor indiaas naar Noor Jahan op Bina Gardens. Voor shoppen de gebruikelijk plekken: Covent Garden, Soho (Carneby Street), Marylebone of richting SW en dan Knightsbridge, Sloan Square en Kings Road doen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77057898
    nuttige info, dank
    Hooray for boobies!
    pi_77058666
    Pak de Tube naar station Shepherd's Bush, dan kom je bij Westfield. Mooi groot overdekt winkelcentrum (grootste van Europa meen ik). Je vind er vanalles, van Louis Vuitton tot aan A&F bijvoorbeeld.

    Tevens een leuk restaurant daar dicht in de buurt is The meat and wine company.

    Westfield
    The meat and wine co.

    [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 16:45:05 ]
    pi_77058965
    Westfield

    Was erg warm daar, geen jas nodig, zelfs niet in de winter.
    pi_77059609
    Daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Gek genoeg ken ik ook niemand in Londen die er heen gaat, wel veel Nederlanders. Maar goed, het moet vrij mooi zijn, hoor je in ieder geval altijd. Ik zelf hou niet van die "shopping mall" achtige onderneming en ken alles in Londen ook wel. Kan dus op mijn fietsje in een dag hetzelfde bereiken als in zo'n Westfield en dan heb ik een leuker dagje uit gehad
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77059789
    Volgens mij moet je echt vrouw zijn om daar te kunnen genieten. Ik vind het een depressieve commerciele mall waar echt alles draait om zoveel mogelijk te verkopen. Het ziet er idd shiny uit maar imo totally sfeerloos. Verder zijn het vooral de duurdere zaken die er zitten dus je moet daar net van houden.
    pi_77060053
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 17:08 schreef zeebeschuit het volgende:
    Volgens mij moet je echt vrouw zijn om daar te kunnen genieten. Ik vind het een depressieve commerciele mall waar echt alles draait om zoveel mogelijk te verkopen. Het ziet er idd shiny uit maar imo totally sfeerloos. Verder zijn het vooral de duurdere zaken die er zitten dus je moet daar net van houden.
    Mwah, ik hoef mijn vriendin er ook niet los te laten, komt ze er ook meteen weer uit lopen. Niks mis met de winkels op zich, maar het is leuker om wat door de stad te banjeren, beetje te genieten van hou mooi Londen is en wat nieuwe dingen bekijken.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77060119
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef linebear het volgende:
    Dat is waar

    Wij verblijven in Oval.... Het eten hoeft niet duur te zijn, als het maar goed is.
    Wilden in ieder geval een avond in China town eten. Mogelijk ook een keer indiaas.

    Verder gaan we ook naar een musical (waarschijnlijk Priscilla, adventures of the desert queen)
    Ook naar ABBAworld

    Wat shoppen betreft. Wil graag naast Oxford street naar de leuke kleinere shops qua kleding, films en muziek (Tower Records of HMV zal ik zeker ook niet over slaan)
    Voor Indisch eten zijn er echt heel veel restaurants. Ik zelf ga graag naar de Agra in Bethnal Green Road, E1, maar of het het waard is om helemaal daarnaartoe te gaan vanuit Oval... kijk op www.squaremeal.co.uk/ bijvoorbeeld en zoek naar Indisch eten in je buurt.
    3Shoppen: Grote department stores zijn Selfridges, John Lewis etc. Qua muziek zijn de Virgin Stores nu gesloten, de grote HMV bij Tottenham Court Road is er nog steeds. Winkelcentra inderdaad Westfield enzo maar of dat nu leuk is... ga liever naar Regent's Street, Carnaby, Covent Garden of Knightsbridge/Kensington/King's Road in het westen van Londen. Ook Camden Town is look voor de vele markten en Islington heeft heel veel kleine independent stores.
    pi_77060198
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 17:03 schreef Drive-r het volgende:
    Daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Gek genoeg ken ik ook niemand in Londen die er heen gaat, wel veel Nederlanders. Maar goed, het moet vrij mooi zijn, hoor je in ieder geval altijd. Ik zelf hou niet van die "shopping mall" achtige onderneming en ken alles in Londen ook wel. Kan dus op mijn fietsje in een dag hetzelfde bereiken als in zo'n Westfield en dan heb ik een leuker dagje uit gehad
    Ik ben daar gelukkig nog nooit Nederlanders tegengekomen .
    Klopt inderdaad dat het over het algemeen duurdere zaken zijn, maar dat maakt het niet minder leuk toch?!
    Het is wel een echte Amerikaanse shoppingmall (zonder parkeerplaats dan...), en daar moet je van houden.
    Ben het wel met je tweede opmerking eens, dat door de stad lopen leuker is. Maar bij echt slecht weer is dit zeker een leuk alternatief.

    Aan de overkant ligt wel een leuke bioscoop trouwens.

    [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 17:18:47 ]
    pi_77060284
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 17:15 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]
    3Shoppen: Grote department stores zijn Selfridges, John Lewis etc.
    Ga dan ook eens kijken bij Liberty's, apart, leuk, en mooi.
    pi_77062590
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 17:17 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    Ik ben daar gelukkig nog nooit Nederlanders tegengekomen .
    Klopt inderdaad dat het over het algemeen duurdere zaken zijn, maar dat maakt het niet minder leuk toch?!
    Het is wel een echte Amerikaanse shoppingmall (zonder parkeerplaats dan...), en daar moet je van houden.
    Ben het wel met je tweede opmerking eens, dat door de stad lopen leuker is. Maar bij echt slecht weer is dit zeker een leuk alternatief.

    Aan de overkant ligt wel een leuke bioscoop trouwens.
    Zoals ik al zei, is het dure het probleem niet

    En de enige bioscoop waar ik echt heen wil is de Electric
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77062601
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 17:20 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    Ga dan ook eens kijken bij Liberty's, apart, leuk, en mooi.
    Beste warenhuis in Londen. Daarna Harvey Nichols
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77064927
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 18:26 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Zoals ik al zei, is het dure het probleem niet

    Dat idee had ik al .
    pi_77067193
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 18:26 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Zoals ik al zei, is het dure het probleem niet

    En de enige bioscoop waar ik echt heen wil is de Electric
    Prince Charles Cinema is verrreweg mijn favoriete cinema. Briljante independent cinema met een goede mix van oude en nieuwe films. Daarnaast zijn de Curzons en Everyman Cinemas twee kleinere ketens die erg goed zijn. Electric Cinema ben ik nog steeds niet geweest maar moet inderdaad ook goed zijn!

    Go vooral niet naar een Odeon of Cineworld als je in Londen bent. Vue vind ik wel oke qua grote ketens.
    pi_77067384
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:16 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Prince Charles Cinema is verrreweg mijn favoriete cinema. Briljante independent cinema met een goede mix van oude en nieuwe films. Daarnaast zijn de Curzons en Everyman Cinemas twee kleinere ketens die erg goed zijn. Electric Cinema ben ik nog steeds niet geweest maar moet inderdaad ook goed zijn!

    Go vooral niet naar een Odeon of Cineworld als je in Londen bent. Vue vind ik wel oke qua grote ketens.
    Electric is nog een tikkie anders, met enorm grote stoelen en een bar in de zaal die tot aanvang geopend is en lekker dingen heeft. Voor de zondag middag kun je gewoon ontbijt bestellen voor tijdens de film en voor een avondfilm een lekker kaasplankje en een fles rode wijn
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77067478
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 17:03 schreef Drive-r het volgende:
    Daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Gek genoeg ken ik ook niemand in Londen die er heen gaat, wel veel Nederlanders. Maar goed, het moet vrij mooi zijn, hoor je in ieder geval altijd. Ik zelf hou niet van die "shopping mall" achtige onderneming en ken alles in Londen ook wel. Kan dus op mijn fietsje in een dag hetzelfde bereiken als in zo'n Westfield en dan heb ik een leuker dagje uit gehad
    Ben er 2x geweest en mij zul je daar niet meer zien. Het is misschien best mooi maar te groot en sfeerloos. Maar goed, ik ben ook geen fan van Harrods omdat ik dat te groot en te druk vind.

    Daarentegen vind ik Harvery Nichols en Selfridges wel okay al is laatstgenoemde ook te druk in het weekend
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77067617
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:22 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Ben er 2x geweest en mij zul je daar niet meer zien. Het is misschien best mooi maar te groot en sfeerloos. Maar goed, ik ben ook geen fan van Harrods omdat ik dat te groot en te druk vind.

    Daarentegen vind ik Harvery Nichols en Selfridges wel okay al is laatstgenoemde ook te druk in het weekend
    En dan moet jij zeker naar Liberty
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77067732
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:25 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    En dan moet jij zeker naar Liberty
    Grappig eigenlijk. Ik woon al 4 jaar in Londen en ben er nog nooit geweest
    Ik ga vaak 'gericht' shoppen. Zo heb ik afgelopen weekend een mooie jas gekocht bij Aquascutum (Regent St)
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77069261
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:16 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]
    Go vooral niet naar een Odeon of Cineworld als je in Londen bent. Vue vind ik wel oke qua grote ketens.
    Uiteraard zijn dat vooral de bioscopen waar ik ben geweest

    Als we het toch over bioscopen hebben, wat vinden jullie van BFI IMAX in de buurt van waterloo?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77072205
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:25 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    En dan moet jij zeker naar Liberty
    Heb net op de website gekeken en ik ga daar vrijdag of zaterdag even heen
    Eens kijken of ze iets moois van John Smedley voor me hebben
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77073438
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Uiteraard zijn dat vooral de bioscopen waar ik ben geweest

    Als we het toch over bioscopen hebben, wat vinden jullie van BFI IMAX in de buurt van waterloo?
    Grootste scherm, beste geluid, 3d films! Maar ook weinig beenruimte...

    Heb daar Avatar gezien, echt een aanrader. Als de film die ik wil zien draait in die Imax ga ik hem daar zien anders ga ik nog wel eens naar Vue Islington
    pi_77073484
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 22:12 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Grootste scherm, beste geluid, 3d films! Maar ook weinig beenruimte...

    Heb daar Avatar gezien, echt een aanrader. Als de film die ik wil zien draait in die Imax ga ik hem daar zien anders ga ik nog wel eens naar Vue Islington
    Daar kom ik ook regelmatig. Is ook maar zo'n 8 minuten lopen vanaf mijn huis
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77082792
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 22:12 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Grootste scherm, beste geluid, 3d films! Maar ook weinig beenruimte...

    Heb daar Avatar gezien, echt een aanrader. Als de film die ik wil zien draait in die Imax ga ik hem daar zien anders ga ik nog wel eens naar Vue Islington
    Mja, maar als je dat vergelijkt met de IMAX op leicester square vraag je je haast af waarom ze dat(!) ook IMAX noemen

    Overigens ziet het er van de buitenkant natuurlijk niet uit, rare ronde koektrommel.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77090614
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:54 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Uiteraard zijn dat vooral de bioscopen waar ik ben geweest

    Als we het toch over bioscopen hebben, wat vinden jullie van BFI IMAX in de buurt van waterloo?
    Mooi en groot! Maar het is altijd zo druk... wij wilden naar de Waterloo IMAX gaan om Watchmen te zien... het was volledig uitverkocht voor de 8 uur voorstelling voor de 3-4 dagen waarop we konden gaan. Dus keken we even of er nog plaatsen waren in de IMAX in Wimbledon... we konen daar gewoon tickets kopen. Kwamen er aan, er was helemaal niemand. We hadden met ons drieen een supergrote bioscoopzaal met een fantastisch en gigantisch IMAX scherm voor ons alleen!
    pi_77094177
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:16 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Go vooral niet naar een Odeon of Cineworld als je in Londen bent. Vue vind ik wel oke qua grote ketens.
    Wat is er mis met Odeon? Ik ben 2x bij Odeon geweest en ik vond het allemaal wel prima. IMAX North Greenwich was in tegenstelling tot IMAX Waterloo wel gewoon plek en bij Odeon Marble Arch had ik alleen wat weinig beenruimte. Verder geen klachten eigenlijk...
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_77103147
    Odeon: veel reclame, weinig beenruimte, hoge prijzen voor zowel tickets als popcorn/drank/whatever, "premier seats" welke alle goede plaatsen innemen en nog een extra 3 pond kosten ofzo.
    pi_77104046
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:45 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Odeon: veel reclame, weinig beenruimte, hoge prijzen voor zowel tickets als popcorn/drank/whatever, "premier seats" welke alle goede plaatsen innemen en nog een extra 3 pond kosten ofzo.
    Agreed Ik ga altijd naar de Odeon in Whiteleys, in zo'n veredelde mall in Bayswaters. Rond de 10 pond per kaartje en dure popcorn en andere lekkernij. Maarja, het is dichtbij hae
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77120922
    Ik ga vanaf maart stage lopen in Londen en wil daarom graag in februari een kamer regelen. Is het zo dat je een kamer vrijwel direct krijgt als je deze na bezichtiging wilt nemen, of duurt het dan nog een paar weken? Met andere woorden: moet ik midden of eind februari naar Londen om in maart een kamer te hebben?
    pi_77124054
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 22:49 schreef sierrayankee het volgende:
    Ik ga vanaf maart stage lopen in Londen en wil daarom graag in februari een kamer regelen. Is het zo dat je een kamer vrijwel direct krijgt als je deze na bezichtiging wilt nemen, of duurt het dan nog een paar weken? Met andere woorden: moet ik midden of eind februari naar Londen om in maart een kamer te hebben?
    Werk voor een bedrijf dat anti kraak panden beheerd, wij hebben bezichtigingen en mensen ondertekenen ook dan het contract, betalen borg en ontvangen de sleutels zodat ze direct kunnen verhuizen.

    Denk dat je het beste een week voordat je stage begint naar Londen kan gaan, dan heb je een week om kamers te kijken.
    pi_77160685
    oystercards a 10 euiro ps en stekkeradapter ook binnen. vriendin was zo spontaan om die dingen te bestellen zonder dat ik het wist. dinsdag besteld woensdag in huis. niet slecht...
    Hooray for boobies!
    pi_77162363
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 22:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
    oystercards a 10 euiro ps en stekkeradapter ook binnen. vriendin was zo spontaan om die dingen te bestellen zonder dat ik het wist. dinsdag besteld woensdag in huis. niet slecht...
    Hoeveel staat er dan op je oystercard?
    pi_77172899
    Handig: nieuwe Lonely Planet van London komt binnen paar weken uit: http://www.bookdepository.com/book/9781741792263/ tientje, incl. verzending .

    Zeer waarschijnlijk half mart paar dagen naar Londen , dus ik lees ff mee. Nemen waarschijnlijk de trein (via NS Hispeed); qua tijd en kosten vanuit Maastricht stuk beter dan vliegtuig .
    pi_77175568
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 12:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Handig: nieuwe Lonely Planet van London komt binnen paar weken uit: http://www.bookdepository.com/book/9781741792263/ tientje, incl. verzending .
    Cheap
    pi_77176838
    staat 10 pond op de oystercard. voldoende om een dagje rond te touren
    Hooray for boobies!
    pi_77186299
    Zo voor het eerst in mn leven kennis gemaakt met de Leeds voetbalfans. Het gebeurde toen ik van oxford circus richting St.Pancras ging vanmiddag rond een uur of 5. Na de 1e stop werd al omgeroepen dat de eerste 2 coaches leeg moesten van de tube-driver omdat de politie dat wou. Ik snapte er niks van dus ging ik in coach 3 zitten. Ja hoor, kwamen we op Warren Street aan, hels kabaal op het perron, continu dat voetbal lied zingen, geur van heb ik jou daar. Stelletje weirdo's lol. Ik snap echt niet waarom je stomdronken al de tube in wil en dan is de wedstrijd waarschijnlijk nog niet eens begonnen.

    Moet wel zeggen dat er (erg) veel politie was om het hele feest te controleren.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77186364
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:
    Zo voor het eerst in mn leven kennis gemaakt met de Leeds voetbalfans. Het gebeurde toen ik van oxford circus richting St.Pancras ging vanmiddag rond een uur of 5. Na de 1e stop werd al omgeroepen dat de eerste 2 coaches leeg moesten van de tube-driver omdat de politie dat wou. Ik snapte er niks van dus ging ik in coach 3 zitten. Ja hoor, kwamen we op Warren Street aan, hels kabaal op het perron, continu dat voetbal lied zingen, geur van heb ik jou daar. Stelletje weirdo's lol. Ik snap echt niet waarom je stomdronken al de tube in wil en dan is de wedstrijd waarschijnlijk nog niet eens begonnen.

    Moet wel zeggen dat er (erg) veel politie was om het hele feest te controleren.
    2-2 laatste seconde

    Dat gaat op de terugweg 20x zo hard

    pi_77247151
    Even een korte vraag, want zijn veel tegenstrijdige berichten te lezen op internet:

    Hoe duur is uitgaan nu echt in Londen... 5 pond per bier in clubs als Fabric en Matters?
    En is er strikt deurbeleid qua leeftijd? 21 jaar of 18 jaar?

    Oja zijn taxi's net zo duur als in Nederland?
    pi_77247350
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:
    Ik snap echt niet waarom je stomdronken al de tube in wil en dan is de wedstrijd waarschijnlijk nog niet eens begonnen.
    Ben je wel eens in de metro richting Adam Zuidoost geweest als Ajax speelt?
    pi_77247379
    Vijf dagen half maart met paar collega's/vrienden geboekt . We nemen de trein .
    pi_77251583
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:03 schreef Jerryoon het volgende:
    Even een korte vraag, want zijn veel tegenstrijdige berichten te lezen op internet:

    Hoe duur is uitgaan nu echt in Londen... 5 pond per bier in clubs als Fabric en Matters?
    En is er strikt deurbeleid qua leeftijd? 21 jaar of 18 jaar?

    Oja zijn taxi's net zo duur als in Nederland?
    Qua leeftijd doen ze niet zo moeilijk, 18 is altijd voldoende. Qua prijzen geen idee, ben al te lang niet meer bij Fabric geweest, maar 5 pond per bier lijkt me wat meer dan ik zou verwachten.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77252663
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:03 schreef Jerryoon het volgende:
    Even een korte vraag, want zijn veel tegenstrijdige berichten te lezen op internet:

    Hoe duur is uitgaan nu echt in Londen... 5 pond per bier in clubs als Fabric en Matters?
    En is er strikt deurbeleid qua leeftijd? 21 jaar of 18 jaar?

    Oja zijn taxi's net zo duur als in Nederland?
    Nee, taxi's zijn hier goedkoper dan in Nederland (Amsterdam) waar ze woekertarieven hanteren
    Je kunt alleen beter vooruit een taxi (mini cab) boeken als je ver moet rijden.
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77253878
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 22:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
    oystercards a 10 euiro ps en stekkeradapter ook binnen. vriendin was zo spontaan om die dingen te bestellen zonder dat ik het wist. dinsdag besteld woensdag in huis. niet slecht...
    Je heb 10 pond betaald en er staat 10 pond op Weet je dat zeker? Staat er niet 7 pond op en 3 pond borg???
      maandag 25 januari 2010 @ 17:24:14 #250
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_77256044
    half februari een lang weekendje in Londen. Dus even een tvp
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_77257546
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Qua leeftijd doen ze niet zo moeilijk, 18 is altijd voldoende. Qua prijzen geen idee, ben al te lang niet meer bij Fabric geweest, maar 5 pond per bier lijkt me wat meer dan ik zou verwachten.
    Dus je kunt prima een weekend zuipen met gasten van ongeveer 20 jaar voor een internationaal gezien niet eens belachelijk hoge prijs?
    pi_77257682
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 18:07 schreef Jerryoon het volgende:

    [..]

    Dus je kunt prima een weekend zuipen met gasten van ongeveer 20 jaar voor een internationaal gezien niet eens belachelijk hoge prijs?
    Ik zou wel een ID meenemen. Er zijn kroegen die moeilijk doen als je onder de 21 'lijkt'. Soms is dat zelfs bij U25
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77257944
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 18:10 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Ik zou wel een ID meenemen. Er zijn kroegen die moeilijk doen als je onder de 21 'lijkt'. Soms is dat zelfs bij U25
    Vooral in supermarkten
    pi_77258052
    Dus er is wel een officiële leeftijdsgrens van 21 jaar voor consumptie van alcohol?
    pi_77263676
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 18:21 schreef Jerryoon het volgende:
    Dus er is wel een officiële leeftijdsgrens van 21 jaar voor consumptie van alcohol?
    Nee, maar de regel is dat als je er "21"uitziet je best wel eens onder de 18 kan zijn, dus moeten ze je controleren. In supermarkten is het nu zelfs zo dat als je er onder de 25 uitziet ze moeten controleren... maar 18 is de minimumleeftijd, hoor.
    pi_77269760
    ik had de borg er zeker niet bij vermeld? nee indeed, borg komt er nog bij maar aangezien ik in de toekomst ook voor mijn werk geregeld naar londen moet is het een goede investering die ik weer op kan geven bij mijn werkgever....
    Hooray for boobies!
    pi_77272310
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 20:18 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Nee, maar de regel is dat als je er "21"uitziet je best wel eens onder de 18 kan zijn, dus moeten ze je controleren. In supermarkten is het nu zelfs zo dat als je er onder de 25 uitziet ze moeten controleren... maar 18 is de minimumleeftijd, hoor.
    Tot nu toe 1 keer meegemaakt dat ik mn ID moest laten zien voor een biertje. (ben 22 )
    En werd er gevraagd hoe oud ik was toen ik een schaar ging kopen bij de M&S.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77279338
    Wat is verstandiger.... een Travelcard of Oystercard kopen ?

    Heb de tabellen even geheckt in de openingspost, ziet er naaruit dat Travelcard goedkoper is
    pi_77279557
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 07:34 schreef linebear het volgende:
    Wat is verstandiger.... een Travelcard of Oystercard kopen ?

    Heb de tabellen even geheckt in de openingspost, ziet er naaruit dat Travelcard goedkoper is
    Op de site van oystercard staat een tabelletje waarin is aangegeven wanneer je welke kaart het beste kunt aanschaffen
    pi_77280011
    Overigens worden Oysters nu eindelijk ook steeds meer toegelaten op de (trein)stations buiten het centrum. Althans wat ik van vrienden hoorden die daar dagelijks heen en weer reizen. Scheelt per dag toch weer een paar pond.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77280298
    Iemand hier trouwens enig idee hoe lang 't duurt om een ansichtkaartje vanuit Londen naar NL te sturen? Potdorie die dingen meer dan twee weken geleden op de bus gedaan en nog steeds nergens aangekomen.
    Don't think twice, it's all right.
    pi_77281073
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 09:12 schreef JH87 het volgende:
    Iemand hier trouwens enig idee hoe lang 't duurt om een ansichtkaartje vanuit Londen naar NL te sturen? Potdorie die dingen meer dan twee weken geleden op de bus gedaan en nog steeds nergens aangekomen.
    Als ik wat opstuur via Royal Mail is het vaak binnen 2-3 dagen van Londen in Drenthe. En dat duurt 2 tot max. 3 werkdagen. Maar volgens mij maak ik wel gebruik van de sneldienst.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77281561
    Ik heb er gewoon internationale stamps op gedaan en het in zo'n bus langs de straat gedeponeerd.
    Don't think twice, it's all right.
    pi_77281727
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 10:08 schreef JH87 het volgende:
    Ik heb er gewoon internationale stamps op gedaan en het in zo'n bus langs de straat gedeponeerd.
    Dat durf ik vaak niet aan Ik wil vaak garantie hebben dat ik 100% weet dat het op de post is gegaan
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77282110
    Maar daar zijn die bussen toch voor, waarom staan ze er anders?
    Don't think twice, it's all right.
    pi_77282460
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef JH87 het volgende:
    Maar daar zijn die bussen toch voor, waarom staan ze er anders?
    Sja, als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb is het post wat niet komt En ik schat de kansen dat het komt hoger als ik het overhandig ipv in zon rode bus flikker.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77283227
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 09:49 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Als ik wat opstuur via Royal Mail is het vaak binnen 2-3 dagen van Londen in Drenthe. En dat duurt 2 tot max. 3 werkdagen. Maar volgens mij maak ik wel gebruik van de sneldienst.
    Ik maak het regelmatig mee dat het 3-4 weken duurt voordat er post uit Engeland aankomt.
    Zowel pakketjes als brievenbus post. Zeer irritant, maar weinig aan te doen helaas.
    pi_77283871
    Ah, zolang het dan nog maar een keer aankomt is het prima.
    Don't think twice, it's all right.
    pi_77286913
    Inderdaad. Als je ziet hoe ze met de post omgaan hier Wat een kneuzenbende bij dat bedrijf.
    pi_77290321
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 08:55 schreef sitting_elfling het volgende:
    Overigens worden Oysters nu eindelijk ook steeds meer toegelaten op de (trein)stations buiten het centrum. Althans wat ik van vrienden hoorden die daar dagelijks heen en weer reizen. Scheelt per dag toch weer een paar pond.
    Oyster werkt nu overal binnen de Londense zones, met twee uitzonderingen (de hogesnelheidslijn en de Heathrow Express)
    pi_77299643
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 12:55 schreef zeebeschuit het volgende:
    Inderdaad. Als je ziet hoe ze met de post omgaan hier Wat een kneuzenbende bij dat bedrijf.
    Wel stomtoevallig dat juist op de dag dat ik dit hier aankaart (hihoeha wat een woordspeling) komen die dingen aan. Acht januari op de bus gedaan daar.
    Don't think twice, it's all right.
    pi_77302073
    Hop, vanaf donderdag t/m zondag met 4 man naar London. Wat zijn een beetje leuke plekken om uit te gaan? Onze gemiddelde leeftijd is ongeveer 25. Of het nu een pub of discotheek is maakt ons niet zoveel uit, zolang het er maar gezellig is
    pi_77308896
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 10:08 schreef JH87 het volgende:
    Ik heb er gewoon internationale stamps op gedaan en het in zo'n bus langs de straat gedeponeerd.
    Als er een 'Airmail' sticker op zit komt het wel binnen 3 werkdagen aan hoor
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77308925
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 11:11 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    Ik maak het regelmatig mee dat het 3-4 weken duurt voordat er post uit Engeland aankomt.
    Zowel pakketjes als brievenbus post. Zeer irritant, maar weinig aan te doen helaas.
    Nooit last van. Ligt aan de manier van verzenden
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77323536
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 21:11 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Nooit last van. Ligt aan de manier van verzenden
    Altijd met airmail en priority sticker, echter heel vaak dan nog steeds 3-4 weken voordat ze in NL aankomen.
    Andersom ook b.t.w.

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 09:42:06 ]
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 januari 2010 @ 10:29:05 #276
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_77324814
    September gezellig naar Muse in Wembley
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_77325990
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 09:39 schreef Blue_note het volgende:

    [..]

    Altijd met airmail en priority sticker, echter heel vaak dan nog steeds 3-4 weken voordat ze in NL aankomen.
    Andersom ook b.t.w.
    Dat is heel vreemd. Een pakje is vanaf hier meestal binnen 5 werkdagen binnen in Nederland en andersom meestal binnen 7 werkdagen.

    Voor een brief geldt in mijn ervaring dat dit binnen 3 werkdagen binnen is of ontvangen hier
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77328272
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:04 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Dat is heel vreemd. Een pakje is vanaf hier meestal binnen 5 werkdagen binnen in Nederland en andersom meestal binnen 7 werkdagen.

    Voor een brief geldt in mijn ervaring dat dit binnen 3 werkdagen binnen is of ontvangen hier
    Zelfs een pakje is bij mij altijd 2-3 werkdagen . Misschien woon je in het noordelijkste puntje van Nederland? Mijn post moet naar het zuiden van Drenthe.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77345028
    Nee, woon in een vrij grote plaats, op een normaal adres :p !
    Ik snap het ook niet dan....Moet zeggen dat een brief uit Amerika nu ook al 4 weken onderweg is, terwijl dat normaal een paar werkdagen is! Is mijn postbode lui misschien ?
    pi_77348436
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:48 schreef Blue_note het volgende:
    Nee, woon in een vrij grote plaats, op een normaal adres :p !
    Ik snap het ook niet dan....Moet zeggen dat een brief uit Amerika nu ook al 4 weken onderweg is, terwijl dat normaal een paar werkdagen is! Is mijn postbode lui misschien ?
    Ik denk dat jouw postbode eerst thuis alle brieven openstoomt om te kijken wat erin zit
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77352414
    Ik vond het altijd al een aparte man . Och, ik heb niks te verbergen .

    [ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 21:06:02 ]
      donderdag 28 januari 2010 @ 20:17:02 #282
    258616 Mr.DD
    Yes, it is me.
    pi_77390181
    Vraagje:
    Ik doe naast mn vwo ook tto (tweetalig onderwijs) en daarbij hebben we extra lessen Engels, including IB Higher Level exam volgend jaar. Maar nu moet ik een stage vinden ergens in een Engelstalige omgeving op deze aardbol. Na heel wat zoeken en mailen heb ik nog steeds niet echt iets gevonden of ben ik geaccepteerd ("Blabla your age is a problem").
    Nu zoek ik dus naar een hotel/café/jeugdherberg/anders ergens in London waar ik terecht kan voor een 5daagse work experience.

    Hebben jullie nog tips? Buurten waarin ik moet zoeken? Plaatsen waar ik misschien terecht kan?
    Thanks
    Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
    pi_77391480
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 20:17 schreef Mr.DD het volgende:
    Vraagje:
    Ik doe naast mn vwo ook tto (tweetalig onderwijs) en daarbij hebben we extra lessen Engels, including IB Higher Level exam volgend jaar. Maar nu moet ik een stage vinden ergens in een Engelstalige omgeving op deze aardbol. Na heel wat zoeken en mailen heb ik nog steeds niet echt iets gevonden of ben ik geaccepteerd ("Blabla your age is a problem").
    Nu zoek ik dus naar een hotel/café/jeugdherberg/anders ergens in London waar ik terecht kan voor een 5daagse work experience.

    Hebben jullie nog tips? Buurten waarin ik moet zoeken? Plaatsen waar ik misschien terecht kan?
    Thanks
    Je kunt LHA proberen. Dat is een soort self cleaning hostel. Je woont er dus een week, maar je kunt daar ook een week werken als schoonmaker. Je werkt dan 4 uur op een dag, 6 dagen in de week. Maar je betaald dan geen huur voor je kamer waar je slaapt.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      donderdag 28 januari 2010 @ 20:47:44 #284
    258616 Mr.DD
    Yes, it is me.
    pi_77391826
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Je kunt LHA proberen. Dat is een soort self cleaning hostel. Je woont er dus een week, maar je kunt daar ook een week werken als schoonmaker. Je werkt dan 4 uur op een dag, 6 dagen in de week. Maar je betaald dan geen huur voor je kamer waar je slaapt.
    Oeh thanks! Alleen klein probleem:
    quote:
    All that we ask is that you are willing to commit 20 hours a week for a minimum of 6 weeks to your tasks.
    Maar ik mail alsnog, you never know.
    Meer ideeën?
    Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
    pi_77396823
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 20:47 schreef Mr.DD het volgende:

    [..]

    Oeh thanks! Alleen klein probleem:
    [..]

    Maar ik mail alsnog, you never know.
    Meer ideeën?
    Oxfam Novib bellen? Die doen aan vrijwilligerswerk. Vriend van me heeft er een poosje gewerkt. Dat was gewoon een baantje in een winkel van Oxfam in Londen. Je krijgt er niks voor maar het is wel werk experience ( :
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77397128
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 22:31 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Oxfam Novib bellen? Die doen aan vrijwilligerswerk. Vriend van me heeft er een poosje gewerkt. Dat was gewoon een baantje in een winkel van Oxfam in Londen. Je krijgt er niks voor maar het is wel werk experience ( :
    Dat is met al dat soort winkels, e.g. British Heart Foundation of Cancer Research UK
    Er is heel veel vrijwilligerswerk te vinden in Londen. Je moet alleen even zoeken natuurlijk
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77397534
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 22:38 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Dat is met al dat soort winkels, e.g. British Heart Foundation of Cancer Research UK
    Er is heel veel vrijwilligerswerk te vinden in Londen. Je moet alleen even zoeken natuurlijk
    Wat te denken van de OS straks
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77397631
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Wat te denken van de OS straks
    Dat gaat echt heel druk worden. Veel van mijn Engelse vrienden willen dan juist niet in Londen zijn
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77397758
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 22:49 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Dat gaat echt heel druk worden. Veel van mijn Engelse vrienden willen dan juist niet in Londen zijn
    Die kunnen flink cashen door hun huis te verhuren

    Ik blijf zitten waar ik zit. Trein voor de deur die rechtstreeks naar Olympics gaat en de wielrentocht voor de deur als de route zo blijft kan niet wachten (ondanks de drukte en al 't ongemak).
    pi_77397794
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 22:52 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Die kunnen flink cashen door hun huis te verhuren
    Twee van mijn vrienden gaan dat waarschijnlijk ook doen
    "If you see someone without a smile, give them one of yours.”
    pi_77412130
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 22:52 schreef Stuart het volgende:

    [..]

    Twee van mijn vrienden gaan dat waarschijnlijk ook doen
    Hier nog eentje. Lekker onder verhuren voor die periode en zelf een tijdje vanuit Nederland gaan werken. Wordt toch dikke ellende tegen die tijd.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77413341
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 12:42 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hier nog eentje. Lekker onder verhuren voor die periode en zelf een tijdje vanuit Nederland gaan werken. Wordt toch dikke ellende tegen die tijd.
    Hoezo wordt het dikke ellende tegen die tijd? S'toch gezellig de OS?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_77413608
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 13:10 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Hoezo wordt het dikke ellende tegen die tijd? S'toch gezellig de OS?
    Man, tubes zullen wel compleet vast gaan lopen, vliegvelden overbevolkt, etc... Ik reis nogal veel, dus wekelijks Londen in en uit zal wel hele worden...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 29 januari 2010 @ 13:22:41 #295
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_77413892
    Sorry als dit hier al besproken is maar kon het zo snel niet vinden. Hoe heet die enorme overdekte hal (dacht ik?) waar je goed kan shoppen in Londen? Bedoel dus niet een winkelcentrum oid maar iets van een markt/hal/... met -ik geloof- vintage en nieuwe kleding. Ik heb het ooit bij ANTM gezien maar niet onthouden.
    pi_77413941
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 13:22 schreef Spees_Eend het volgende:
    Sorry als dit hier al besproken is maar kon het zo snel niet vinden. Hoe heet die enorme overdekte hal (dacht ik?) waar je goed kan shoppen in Londen? Bedoel dus niet een winkelcentrum oid maar iets van een markt/hal/... met -ik geloof- vintage en nieuwe kleding. Ik heb het ooit bij ANTM gezien maar niet onthouden.
    Spitalfields Market
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 29 januari 2010 @ 13:26:25 #297
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_77414033
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 13:24 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Spitalfields Market
    Thanx
    En is dat ook echt de moeite waard of m.n goedkope Helmond-Weekmarkt-Troep?
    pi_77414816
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 13:26 schreef Spees_Eend het volgende:

    [..]

    Thanx
    En is dat ook echt de moeite waard of m.n goedkope Helmond-Weekmarkt-Troep?
    Het is wel de moeite waard, meer omdat het ook wel een leuk buurtje is met meer vintage winkels om de hoek. Wel beetje toeristisch aan het worden, maar dat is nog niet echt storend.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 29 januari 2010 @ 16:12:41 #299
    258616 Mr.DD
    Yes, it is me.
    pi_77421110
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 22:40 schreef zeebeschuit het volgende:
    http://www.do-it.org.uk/
    Die maar dan even proberen
    Vandaag mail terug gehad van dat LHA> "insurance problem, blabla, not 18"



    edit: Die site heeft niet echt wat ik zoek. Kent hier niemand een cafeetje om de hoek ofzo waar ze een slaaf kunnen gebruiken voor 5 dagen? Of een ander bedrijfje?

    [ Bericht 15% gewijzigd door Mr.DD op 29-01-2010 16:54:59 ]
    Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
    pi_77430521
    Maar je moet dus voor 5 dagen naar Engeland om te werken?
    pi_77430693
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Je kunt LHA proberen. Dat is een soort self cleaning hostel. Je woont er dus een week, maar je kunt daar ook een week werken als schoonmaker. Je werkt dan 4 uur op een dag, 6 dagen in de week. Maar je betaald dan geen huur voor je kamer waar je slaapt.
    24 uur? Aanmeldingsformulier wat ik eens per post toegestuurd heb gekregen heeft het over 20. Daarvoor krijg je dan accommodatie, ontbijt en diner. Minimum verblijf is 2 maand.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_77446499
    Volgende deel => London #23
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')