abonnement Unibet Coolblue
pi_76122482
Een tijdje geleden kwam ik op het idee mijn oude "Chesterfield" bank (een neppert denk ik) opnieuw te bekleden... Ik ga bijna verhuizen en ik kan dan eindelijk van mijn Ikea bank af met deze "nieuwe" bank. Laten doen kost zo'n 800 tot 1500 euro, dus ik dacht: dat kan ik zelf wel
Zo gezegd, zo gedaan. Een aantal boeken geraadpleegd en tot de ontdekking gekomen dat het met een hoop geduld te doen moet zijn. Nu is geduld niet mijn beste eigenschap en ook stond in de boekjes dat je het beste kon beginnen met een makkelijk item (niet dit dus), maar ach, wie niet waagt, wie niet wint...
Omdat er niet veel op internet over te vinden is, is het misschien leuk en nuttig voor anderen die dit in de toekomst ook willen gaan doen, te zien hoe ik dit doe. Dus vandaar dit topic! (En ook om de donkere dagen tussen kerst en oud en nieuw door te komen, voor de liefhebbers )
Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met het strippen van de bank (honderden nietjes en spijkertjes er uit trekken, leuk joh! ) maar nu gaat het grote opbouwen beginnen. De pootjes zitten weer goed vast, zijn geschuurd en gebeitst en ook zitten er al nieuwe singels op de onderkant.

Uiteraard ook wat plaatjes!

Dit is 'm dan, my pride and joy


Mijn hobby de laatste maand: spijkers en nietjes wippen...




Als je dan dit overhoudt, denk je alle nietjes gehad te hebben, maar niets is minder waar. Ik had het zo gehad dat ik het laatste stukje stof (bovenkant van de zitting, waar de kussens op komen) maar gewoon losgeknipt heb, die nietjes zitten toch ergens binnenin de bank.


Eigenlijk was ik van plan ook alle vulling te vernieuwen, maar dat ga ik alleen bij de losse kussens waar je op zit doen, de rest is nog prima en het schuimrubber heeft precies de goeie vorm. Scheelt weer tijd en geld.

Mijn eerste opbouwende werkje: de singels vervangen. (Oja, daarvoer moesten er ook weer tientallen spijkertjes uit gewerkt worden, was ik even vergeten )
Voor:


Na:


Alleen de vering moet nog even aan de singels vastgemaakt worden (moet normaal van bovenaf, maar dit was even handiger), dat komt later, als ik de stoffeernaald die ik heb besteld, in huis heb.

Niet slecht he voor een amateur?
Ik ga nu even singels op de rugleuning zetten (zit er nu maar 1, maar lijkt me eigenlijk een beetje weinig en heb toch singelband over) en dan hoop ik vanavond laat als ik nog energie heb en anders morgen met het bekleden te beginnen. Dan volgt uiteraard een update...
pi_76126682


Wat een lief bankje!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_76130217
poe poe wat een klus !

En ga je hem - of haar als Chessie ook zelf weer capitonneren?
Dan zal een een vingerhoed wel handig zijn!

Ben erg benieuwd naar het resultaat.
pi_76132943
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:24 schreef Oblivion het volgende:


Wat een lief bankje!
Ja he? Thx...
quote:
poe poe wat een klus !

En ga je hem - of haar als Chessie ook zelf weer capitonneren?
Dan zal een een vingerhoed wel handig zijn!

Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Ja dat is dus wel het plan ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken, een vingerhoed zal inderdaad geen overbodige luxe zijn denk ik Voordeel is dus wel dat dat schuimrubber al de goede vorm heeft, daar blijf ik lekker van af...

Ik zal jullie op de hoogte houden...
  maandag 28 december 2009 @ 13:04:28 #5
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_76137068
Je hebt van die strips waar van om de 5 ofzo een echte tussenzit. Hoef je niet alle nagels los in te slaan.

Zie eventueel voor tips Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank! #2
Ben benieuwd hoe het wordt, veel succes!
an urge to help mankind overcomes me
pi_76137876
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:04 schreef saaw het volgende:
Je hebt van die strips waar van om de 5 ofzo een echte tussenzit. Hoef je niet alle nagels los in te slaan.

Zie eventueel voor tips Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank! #2
Ben benieuwd hoe het wordt, veel succes!
Die ga ik ook gebruiken ja...
Dank je!
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 13:29:09 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76137964
Dit soort topics zie je jammer genoeg niet zo heel veel verschijnen hier; ben benieuwd naar het eindresultaat Ikzelf zal er geen geduld genoeg voor hebben
pi_76140372
Updateje: dit heb ik gisteravond nog even gedaan, maar had toen geen zin het te uploaden...



Twee brede singels achter in plaats van één smalle.
En de eerste laag stof er op gedaan:



Dit is dus niet de uiteindelijke stof hoor, hij wordt uiteindelijk grijs/antracietig (het originele poepgroen vond ik toch niet zo mooi )...
Nu ga ik even de restjes stof wegknippen en knoopjes bekleden met stof, zodat straks de uiteindelijke stof er over heen kan. En wat nietjes die ik op de verkeerde plek had gezet (ik had ze bij de armleuningen onderaan zo gezet dat er nu geen tweede laag stof meer door kan) even verplaatsen...
  maandag 28 december 2009 @ 20:40:03 #9
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76155715
Oeh, dit ga ik volgen. Super tof idee. Ik heb een stoel die ik wilde laten bekleden, ook met van die fijne spijkers en nietjes. Als het bij jou lukt ga ik het zeker ook eens proberen. (je hebt trouwens idd niet het meest eenvoudige bankje gekozen, wel heel mooi). Succes!
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_76162185
Updateje:

Eerst even alle stof netjes weggeknipt enzo...


Toen gaatjes voor de knopen gemaakt en de onderkant gestoffeerd:


Met sierrandje (handgenaaid )


En ook op de onderkant nog even de veren vastgezet (niet volgens het boekje, maar ach...)


Nu even puinruimen, en dan morgen verder met de binnenkant van de armleuningen en de binnenkant van de rugleuning, knopen zetten dus, hopelijk gaat dat lukken...
pi_76162428
Leuk bankje Maar wat een project zeg! Ik was waarschijnlijk halverwerge gestopt om de boel vervolgens te laten verstoffen.
pi_76162464
Oh, dat gaat goed!

Je hebt gepypinkt!

Piping is dat randje wat je gemaakt hebt..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_76163087
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:59 schreef Oblivion het volgende:
Oh, dat gaat goed!

Je hebt gepypinkt!

Piping is dat randje wat je gemaakt hebt..
Ah goed om te weten, zo leer je nog eens wat

En dank allebei!
pi_76163149
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuk bankje Maar wat een project zeg! Ik was waarschijnlijk halverwerge gestopt om de boel vervolgens te laten verstoffen.
Oja, wat in zo'n geval helpt is hem midden in je te kleine woonkamer zetten zodat je nauwelijks meer op je oude bank kan zitten of tv kan kijken... Dat motiveert wel
  dinsdag 29 december 2009 @ 00:32:33 #15
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_76166324
ziet er al goed uit zeg!

die knopen wordt een rotklusje..
O+
  dinsdag 29 december 2009 @ 02:48:26 #16
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_76168532
Wat een verschríkkelijke bank! Chesterfield zou echt verboden moeten worden wegens maatschappij-ontwrichtende wansmaak.

Edoch, succes met de opknapbeurt. Als jij hem in huis hebt, verschijnt dit gedrocht in elk geval al niet meer in mijn geestesoog, ergens, toevallig.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_76171634
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 02:48 schreef Duderella het volgende:
Wat een verschríkkelijke bank! Chesterfield zou echt verboden moeten worden wegens maatschappij-ontwrichtende wansmaak.

Edoch, succes met de opknapbeurt. Als jij hem in huis hebt, verschijnt dit gedrocht in elk geval al niet meer in mijn geestesoog, ergens, toevallig.
Haha... Dat vond ik eerst ook. Maar je went er aan. In al zijn lelijke groenheid werd ie langzaam aan mooi. En straks in een grijs jasje is ie gewoon echt mooi.

En @ Saisai, knopen worden inderdaad hels denk ik...
pi_76171714
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 02:48 schreef Duderella het volgende:
Wat een verschríkkelijke bank! Chesterfield zou echt verboden moeten worden wegens maatschappij-ontwrichtende wansmaak.
Echt niet!

Chesterfield...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_76177585
Dat is al véél te v''eél geduld, petje af hahaha!

Ik zou het niet op kunnen brengen!
pi_76178309
whahaha, amateur?

een ware prof, dat randje erin... !
pi_76179233
o nee nog een chesterfield look-a-like die het licht ziet
ik ga mee met duderella
het is het icoon van wansmaak.. enkel in lelijke opzichtige stoffen worden deze zo lelijk dat ze mooi worden
lees: suede of goudkleurig nepleer enz
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_76190414
Tja, over smaak valt niet te twisten... Zeker niet over die van mij...
Ik zal als ik straks mijn huisje heb en deze bank daar in de rest van het interieur mooi staat te wezen wel even het effect laten zien...

Net dit gedaan:





Linker driehoekje had wat strakker gemogen, maar ben niet ontevreden. En al doende leert men, dus de volgende worden alleen maar beter, misschien doe ik deze dan nog wel even opnieuw (haha niet dus )... Heb alleen geen goed touw en geen goede naald, dus is een beetje pielen, maar heb geen zin om te wachten tot mijn bestelling er over 5 dagen is dus ik ga stug door na het eten zo.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:10:02 #23
107521 Furia
snoopy weer
pi_76190915
Wat knap zeg! Ziet er al prachtig uit!
pi_76191680
Ziet er prima uit...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:29:47 #25
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76196878
Wat een geduld, gaat goed! Ik sluit me aan bij _Ophelia_. Zelfs al had je hem midden in mn keuken gezet (maar ja geduld is ook niet echt mijn ding...)
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_76197496
Echt een super project. Mooi om te zien hoe ver je al bent en hoe je het aanpakt. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
pi_76324503
Het nieuwe knopentouw was binnengekomen dus ik ben weer verder gegaan met de andere armleuning.

Van dat sisal-achtige touw en extra sterk garen dat ik eerst gebruikte, werkte niet, elke keer als ik de knoop strak wilde trekken achter de rugleuning, knapte het.
Voor degene die dit ook eens wil gaan doen, wat ik doe is dit: ik steek telkens de knoop aan een draad met aan elke kant een naald, die steek ik beide door de leuning en trek de draad met knoop er aan dan strak aan de andere kant. Dan leg ik daarna een knoop met strikje in de twee uiteinden. Dat strikje niet ik dan vervolgens nog een keer vast op het hout. Zo hoort het niet geloof ik, maar het werkt wel


Eerst had ik dit als resultaat bij de tweede armleuning:



Maar ik vond het niet strak genoeg geworden (op de foto zie je het minder, maar in het echt zie je dat er geen/nauwelijks plooien in zitten en dat, omdat ik een te klein stuk stof had, de draad scheef liep) en heb het er dus weer afgehaald en opnieuw gedaan. En dit is het resultaat:





Die armleuningen gaan echt verassend makkelijk en snel. Ik ga nu met de rugleuning beginnen, hopelijk gaat dat ook zo voorspoedig en kom ik snel weer met een update.
pi_76328094
Eerste rij zit er op!





Even kleine pauze.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:46:04 #29
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_76328217
wauw ik vind het al tof worden hoor!
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:15:43 #30
19242 yavanna
Results may vary.
pi_76329219
Wauw, knap hoor, wat een geduld. Het resultaat zal er wel naar zijn, zo te zien.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_76329679
Wow wat een klus Ik wil onze redelijk strakke bank eigenlijk zelf bekleden, maar stel dat al steeds uit...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:04:17 #32
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_76330957
Wat gaaf!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_76331095
Knap werk, ik doe het je niet na....
pi_76339674
Kom net 9 knopen te kort, verkeerd geteld, dus kan het vanavond niet afmaken
Maar toch wel leuk het resultaat tot nu toe even online te zetten

pi_76339916
Gaaf hoor, krijgen de pootjes ook nog een ander kleurtje?
Hoogglans zwart ofzo.
pi_76340226
Nee pootjes hou ik zo...
pi_76420497
Bijna af!



Alle knopen zitten er nu op... Alleen een paar plooien moeten nog wat strak getrokken, de achterkant moet gevuld en bekleed worden, er moeten siernagels op de rand en de kussens die ik heb laten overtrekken (heb zelf geen naaimachine) moeten terugkomen - en dan... is ie klaar!
Over een week pas weer tijd om verder te gaan, maar dan volgt natuurlijk een foto van het eindresultaat...
Heb er voor vandaag ook wel weer even genoeg van tijd om te slapen
pi_76420573
Oh beijtje wat issie al mooi geworden Petje af hoor!
pi_76420711
NOU! Wat een skeetje!!! *kirt!!!


Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 4 januari 2010 @ 23:05:29 #40
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_76420722
Wow
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_76420872
Dank jullie! Ben zelf ook wel blij met het resultaat, al zie ik zelf natuurlijk her en der plekjes die beter hadden gekund, maar goed da's iets voor de volgende bank die ik ga bekleden
pi_76421440
Wow! Wat een geduld-klus!! Maar het wordt echt zeker super gaaf!
Handig truukje ook met die knopen en twee naalden
Als ik nog eens een bank wil beknopen, dan zal ik die zeker onthouden!

Ben benieuwd naar het eindresultaat, wat er nu toch wel bijna aan gaat komen ♥
pi_76427278
Toen ik het topic voor het eerst zag, dacht ik:

Maar het resultaat is echt prachtig geworden. Petje af, hulde:
pi_76449841
Nou het resultaat is echt super. Als je je nog verveelt in de toekomst is hier een leuk centje mee te verdienen voor je. Is vast wel vraag naar dit soort klussen.
pi_76451240
Poepgroen vond ik 'm mooier! Maar repsect.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:06:09 #46
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_76452362
wauw
an urge to help mankind overcomes me
pi_76455220
Tof

Alleen die pootjes zou ik een ander kleurtje geven
  woensdag 6 januari 2010 @ 08:24:56 #48
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_76469484

Dat ziet er goed uit
Het is absoluut niet mijn type bank dus ik kan de bank helaas niet mooi noemen maar je werk daarentegen... dat heb je zeer goed gedaan hoor
pi_76474427
Wat een lief bankje
All good things are wild and free.
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:02:07 #50
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_76508189
Wat tooooof!!!
Ik ga binnenkort ook aan mijn stoeltjes beginnen en krijg er dankzij jouw topic gewoon weer zin in (ik stel het al 4 maanden uit terwijl de zitting helemaal door is)
Big mouth strikes again
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')