abonnement Unibet Coolblue
pi_76827292
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb maar eens geprobeerd om een vissengraat te maken, bleek eigenlijk best simpel . Het lukte zelfs bij mijn eigen haar, en dat terwijl ik helemaal niet goed dingen bij mezelf kan maken
ik krijg er echt lamme handen van, was echt superlang bezig en nog leek het nergens naar
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:21:57 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76827348
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:20 schreef alors het volgende:

[..]

ik krijg er echt lamme handen van, was echt superlang bezig en nog leek het nergens naar
Die kreeg ik ook Daarom doe ik het eind vanaf de zijkant waardoor er een knik in komt

Hoe doe jij het dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76827933
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:21 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die kreeg ik ook Daarom doe ik het eind vanaf de zijkant waardoor er een knik in komt

Hoe doe jij het dan?
Nou ik heb dus een poging gewaagd met mijn handen achter mijn hoofd, maar dat is gegarandeerd lamme handen dus

Ik heb trouwens het idee dat ik maar zo weinig haar heb Sommige hebben als ze een vlecht hebben echt zo'n dikke vlecht. Of ze hebben een vlecht op hun hoofd van een deel van hun haar die bijna net zo dik is als een vlecht van mijn hele haar
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:46:03 #104
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76828630
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef alors het volgende:

[..]

Nou ik heb dus een poging gewaagd met mijn handen achter mijn hoofd, maar dat is gegarandeerd lamme handen dus

Ik heb trouwens het idee dat ik maar zo weinig haar heb Sommige hebben als ze een vlecht hebben echt zo'n dikke vlecht. Of ze hebben een vlecht op hun hoofd van een deel van hun haar die bijna net zo dik is als een vlecht van mijn hele haar
Doe ik ook, en daarna lam dus vlecht over de schouder en doorvlechten -> knik

Mijn haar lijkt in een vlecht ook altijd veel minder hoor. En korter ook, uiteraard. Ik heb een mislukte foto van mijn eerste niet geweldige vissengraat, op de foto valt het nog wel iets mee, maar ik was aardig wat volume kwijt
Een gewone vlecht is bij mij meestal nog wel dik als ik het nat vlecht. Als ik het droog vlecht lijkt ie geheid dunner.

Ik moet sowieso nog even de aanzet oefenen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76829317
Nou jouw haar is veel dikker dan dat van mij

Ik vlecht het altijd droog, moet sowieso eerst allemaal volumezooi in om het niet zo belachelijk sluik te laten lijken

Zo 'dik' is het bij mij ongeveer



ik heb zelf mn vlecht net uitgehaald, dus geen foto.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_76829357
Ik kom hier ook maar eens kijken! Mijn haar is blond/zwart geverfd, maar ik heb de uitgroei van het blonde al vijf maanden niet bijgewerkt en ben bezig om het volledig uit te laten groeien. Het zwarte trouwens ook, maar omdat het onderlaag is valt dat gelukkig niet echt op. Het blonde is mij iets te geel en ik zou graag mn eigen kleur willen. Het zwarte wordt heel snel een soort donkerbruin en dat is lelijk!

Heb één keer de CO methode gebruikt, mn haar gewassen met het laatste restje Herbal Essences conditioner (uplifting volume geloof ik). Ik had geen andere, voedende conditioner maar toch voelt mijn haar super! Was bang dat het vet zou worden maar het is superzacht en glanzend, kan er niet vanaf blijven! Ben dus overtuigd en vandaag twee flessen Herbal gehaald, voor de prijs van één en een voedende conditioner van Schwarzkopf. Geen idee of ik de goede heb gepakt, maar ik stond een half uur te kijken en heb toen die maar genomen...

Nou kom ik er net achter dat in beide conditioners één bestanddeel met -cone zit. Verder niets wat eigenlijk niet 'mag'. Ik heb stijl haar en omdat ik het al een keer probleemloos uitgeprobeerd heb, vroeg ik me af of het echt heel veel uitmaakt.

Verder ben ik mijn haar lang aan het groeien, maar zoek nog een mooi model hiervoor. Zodat het toch een beetje leuk uitziet tijdens het groeien (had eerst heel veel korte laagjes, maar de laatste keer is het echt ellendig geknipt en die laat ik nu langer groeien). En ik wil het lichtblonde verven naar mijn eigen, donkerblonde kleur. Wat kan ik het beste doen, thuis of bij de kapper?

Dit was mijn verhaaltje, vraag me af of iemand tijd en moeite neemt om het te lezen

pi_76829363
Dit vind ik zo supermooi

know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:05:20 #108
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76829558
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:59 schreef alors het volgende:
Nou jouw haar is veel dikker dan dat van mij

Ik vlecht het altijd droog, moet sowieso eerst allemaal volumezooi in om het niet zo belachelijk sluik te laten lijken

Zo 'dik' is het bij mij ongeveer

[ afbeelding ]

ik heb zelf mn vlecht net uitgehaald, dus geen foto.
Oh, dat is wel heel dun . Als je het eerst licht toupeert en daarna losjes vlecht dan? Creëer je dan geen volume?
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef alors het volgende:
Dit vind ik zo supermooi

[ afbeelding ]
Vind ik ook leuk Maar dan wil ik mn haar eerst iets langer hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 14-01-2010 23:10:21 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:10:04 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76829793
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:00 schreef Snowcold het volgende:
Ik kom hier ook maar eens kijken! Mijn haar is blond/zwart geverfd, maar ik heb de uitgroei van het blonde al vijf maanden niet bijgewerkt en ben bezig om het volledig uit te laten groeien. Het zwarte trouwens ook, maar omdat het onderlaag is valt dat gelukkig niet echt op. Het blonde is mij iets te geel en ik zou graag mn eigen kleur willen. Het zwarte wordt heel snel een soort donkerbruin en dat is lelijk!

Heb één keer de CO methode gebruikt, mn haar gewassen met het laatste restje Herbal Essences conditioner (uplifting volume geloof ik). Ik had geen andere, voedende conditioner maar toch voelt mijn haar super! Was bang dat het vet zou worden maar het is superzacht en glanzend, kan er niet vanaf blijven! Ben dus overtuigd en vandaag twee flessen Herbal gehaald, voor de prijs van één en een voedende conditioner van Schwarzkopf. Geen idee of ik de goede heb gepakt, maar ik stond een half uur te kijken en heb toen die maar genomen...

Nou kom ik er net achter dat in beide conditioners één bestanddeel met -cone zit. Verder niets wat eigenlijk niet 'mag'. Ik heb stijl haar en omdat ik het al een keer probleemloos uitgeprobeerd heb, vroeg ik me af of het echt heel veel uitmaakt.

Verder ben ik mijn haar lang aan het groeien, maar zoek nog een mooi model hiervoor. Zodat het toch een beetje leuk uitziet tijdens het groeien (had eerst heel veel korte laagjes, maar de laatste keer is het echt ellendig geknipt en die laat ik nu langer groeien). En ik wil het lichtblonde verven naar mijn eigen, donkerblonde kleur. Wat kan ik het beste doen, thuis of bij de kapper?

Dit was mijn verhaaltje, vraag me af of iemand tijd en moeite neemt om het te lezen

Ingrediënten weet ik niets van, maar ik zou het niet aandurven om dat zelf te gaan verven.

Als je nu kort haar hebt zul je eerst over het vervelende groeipunt heen moeten, daar is geen goed kapsel voor te bedenken Wanneer het bij je schouders komt ben je wel over dat punt heen en kun je een kapsel gaan verzinnen. Maar met lang haar heb je vrij weinig opties, hoor. Laagjes, pony en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76830194
Ik kan ook niet slordig vlechten, mijn haar is veel te glad en steil daarvoor
Ik wil het ook niet touperen, straks raak ik nog meer haar kwijt

Ik heb een foto gemaakt, zo vind ik het zelf nog wel wat meevallen

know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:29:47 #111
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76830646
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef alors het volgende:
Dit vind ik zo supermooi

[ afbeelding ]
De tweede vlecht hier lijkt dunner dan de jouwe

Als je het wat 'teased' zoals ze dat noemen blijft het ook niet zitten? Ik heb vandaag de graat eruit gehaald en mn haar niet gekamd dus t zag eruit alsof het licht geteased is. Ik kon wat losser vlechten en kreeg toch wat volume
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76830870
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:29 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

De tweede vlecht hier lijkt dunner dan de jouwe

Als je het wat 'teased' zoals ze dat noemen blijft het ook niet zitten? Ik heb vandaag de graat eruit gehaald en mn haar niet gekamd dus t zag eruit alsof het licht geteased is. Ik kon wat losser vlechten en kreeg toch wat volume
Die van mij is denk ik wel wat dunner, maarja die vlechten zijn ook helemaal perfect gestyled, hoe nonchalant ze er ook uitzien.

Dat zou kunnen, maar ik ben bang dat ik mn haar daarmee beschadig... Ik gebruik al zoveel haarlak om het te laten blijven zitten
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 02:07:39 #113
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_76835639
@snow ja dat maakt heel veel uit, als je shampoo gaat uitbannen dan ga je dus ook geen sulfaten (SLS) meer gebruiken en laat je die nou juist nodig hebben om silliconen (dus bijv. de ingrediënten die eindigen op -cone) uit je haar te krijgen. Gevolg: de silliconen stapelen elkaar op (zogenaamde build-up) en dat heeft tot gevolg dat het op de lange termijn je haar erg nasty maakt.

Voor een paar weken zal het niet uitmaken, maar als je langer van plan bent CO te gaan is het ten strengste af te raden.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:12:47 #114
123170 alors
zlata1234
pi_76845875
Misschien moet ze even uitzoeken wat voor cone het is, ik dacht dat er ook wateroplosbare ofzo ware, vluchtige oid....
know'm sayin?
×
word? word.
pi_76856131
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef alors het volgende:
Dit vind ik zo supermooi

[ afbeelding ]
Idd.

Maar daar heb ik nog te kort haar voor. Maar het groeit al wel snel.
Striving to be more than average.
pi_76859530
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ingrediënten weet ik niets van, maar ik zou het niet aandurven om dat zelf te gaan verven.

Als je nu kort haar hebt zul je eerst over het vervelende groeipunt heen moeten, daar is geen goed kapsel voor te bedenken Wanneer het bij je schouders komt ben je wel over dat punt heen en kun je een kapsel gaan verzinnen. Maar met lang haar heb je vrij weinig opties, hoor. Laagjes, pony en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
Haha, het is al over mijn schouders heen! Maar goed, zo te horen heb ik weinig andere opties dan wat ik al heb. Ik denk dat ik mn laagjes gewoon iets langer laat groeien, want ik vind het bovenop wel erg kort.

Even de ingrediënten vd conditioners waar -cone achter staat: Amodimethicone (Schwarzkopf) en dimethicone (Herbal). Klinkt als het zelfde bestanddeel.

En ik ben van plan om dan in de weekenden CWC te doen, zou dat helpen tegen teveel siliconen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:13:03 #117
123170 alors
zlata1234
pi_76863014
http://healthycurls.awardspace.com/cones.html

Kijk hier staan alle cones op met hun eigenschappen. De twee die jij noemt zijn niet oplosbaar in water en moeten denk ik met SLS shampoo eruit gewassen worden...
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:45:27 #118
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_76866669
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:13 schreef alors het volgende:
http://healthycurls.awardspace.com/cones.html

Kijk hier staan alle cones op met hun eigenschappen. De twee die jij noemt zijn niet oplosbaar in water en moeten denk ik met SLS shampoo eruit gewassen worden...
Inderdaad, das pech hebben snow
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_76873401
Nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

EDIT: SLS shampoo, I has it.

[ Bericht 31% gewijzigd door Snowcold op 15-01-2010 23:16:59 ]
pi_76882379
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:00 schreef Snowcold het volgende:
Nou kom ik er net achter dat in beide conditioners één bestanddeel met -cone zit. Verder niets wat eigenlijk niet 'mag'. Ik heb stijl haar en omdat ik het al een keer probleemloos uitgeprobeerd heb, vroeg ik me af of het echt heel veel uitmaakt.
Ja, dat maakt heel erg veel uit. Siliconen zijn niet wateroplosbaar en spoel je dus niet uit. De eerste paar keren zal het goed gaan, maar daarna gaan de siliconen zich opbouwen. Resultaat; een gestressde hoofdhuid en vet haar.

Daarom mag je ook geen siliconen gebruiken als je geen sulfaten gebruikt. Niet omdat siliconen slecht zijn, maar omdat je ze niet uit je haar krijgt zonder een sulfaat.

Zonde van je geld...

*edit*Oh hoi, spuit elf hier! *edit*

Over wateroplosbaarheid; staat er peg voor, dat zijn ze schijnbaar wateroplosbaar. Hoe hoger het cijfer, hoe beter wateroplosbaar. Ik vermijd alle siliconen gewoon, zeker voor co-wash.
pi_76900385
Nog stee-.. laat ook maar..

Ik ga het nu gewoon wassen met die twee en dan gewoon in het weekend met shampoo erbij, zodat die siliconen zich niet te veel opstapelen. Geen idee of het zo werkt, maar ga het gewoon proberen. Mijn haar kan mij het beste vertellen of ik het goed doe of niet. En als dit spul dan op is kijk ik de volgende keer wat beter naar de ingrediënten.
pi_76901437
Ik had ook iets van Schwarzkopf, rook vet lekker, maar ik zag dus ook gisteren dat daar siliconen in zaten. Dus heb ik het maar weer met SLS gewassen.
En ik heb nu dat guhl spul gebruikt om het hier en daar wat op te lichten. M'n kapper zal er wel weer over zeuren, maarja het is nu zo donker echt grauw
know'm sayin?
×
word? word.
pi_76902487
Volgende week woensdag trouwens bij de Aldi wat spulletjes voor je haar.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/index03.shtml

o.a. tonic en shampoo voor dunner wordend of uitvallend haar en serums en shampoo's voor glad of krullend haar.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_76902971
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:49 schreef alors het volgende:
Ik had ook iets van Schwarzkopf, rook vet lekker, maar ik zag dus ook gisteren dat daar siliconen in zaten. Dus heb ik het maar weer met SLS gewassen.
En ik heb nu dat guhl spul gebruikt om het hier en daar wat op te lichten. M'n kapper zal er wel weer over zeuren, maarja het is nu zo donker echt grauw
Toevallig met perzik? Want die heb ik en die vind ik echt onwijs lekker ruiken!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:30:17 #125
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_76902980
Hoi, mijn haar wordt snel statisch, is stijl en futloos en ik heb veel maar dun haar. Wat kan ik het beste voor verzorgingsproducten gebruiken? En is conditioner only wassen een goed idee?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')