abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 december 2009 @ 17:04:01 #1
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76021633
Ik kwam er vandaag toevallig achter dat het CJIB ongevraagd geld heeft afgeschreven van een girorekening die ik nauwelijks meer gebruik, maar heb aangehouden voor het geval dát. Op het afschrift van de incasso wordt wel verwezen naar een beschikking die ik zou hebben ontvangen, maar van het CJIB heb ik voor zover ik weet nog nooit fanmail gehad, geen beschikkingen en ook geen aanmaningen.

Ik weet dat de rijksfinanciën er slecht voorstaan, maar deze manier om aan geld te komen kende ik nog niet. Wat is de beste en snelste manier om erachter te komen wat hier precies aan de hand is?
Never explain, never apologize.
pi_76021757
CJIB bellen miss?
ฝัน
  donderdag 24 december 2009 @ 17:07:34 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76021805
Bel ze even op.

Of denk je dat wij allemaal bij CJIB werken?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76021824
Ik denk dat een topic openen op FOK!
pi_76021836
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:06 schreef Lano het volgende:
CJIB bellen miss?
dat dus
pi_76021947
Storneren die hap!
  donderdag 24 december 2009 @ 17:12:02 #7
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76022001
*HAP*

Natuurlijk ga ik bellen, maar dat kan pas maandag weer. Meer in het algemeen vraag ik me af of meer mensen dit meegemaakt hebben, of het normaal is dat het cjib automatisch geld incasseert, en zo nee wat er moet gebeuren voor ze daartoe overgaan.
Never explain, never apologize.
pi_76022021
zet je naam en sofinummer hier maar heen, dan zal ik het even nakijken
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vyKfQkAWiH4&feature=related[/youtube]
pi_76022051
Wat voor bedrag is het?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_76022052
Internet maakt mensen dommer.
pi_76022223
Dit is een voorschot op toekomstige bekeuringen.

Tegenwoordig dienen die ook al reeds vooraf betaald te worden!
pi_76022265
Bel gewoon.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_76022300
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:10 schreef MaGNeT het volgende:
Storneren die hap!
Alsof dat gaat lukken
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 24 december 2009 @ 17:19:18 #14
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76022309
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:13 schreef rene90 het volgende:
Wat voor bedrag is het?
64 euro en een beetje. Het bedrag is ook het probleem niet, meer het feit dat er kennelijk geld kan worden afgeschreven zonder dat ik ooit een beschikking of een transactievoorstel heb ontvangen en ook niet weet waarvoor ik nu word aangeslagen.
Never explain, never apologize.
  donderdag 24 december 2009 @ 17:20:42 #15
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76022372
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:17 schreef _Arthur het volgende:
Dit is een voorschot op toekomstige bekeuringen.

Tegenwoordig dienen die ook al reeds vooraf betaald te worden!
Ik zal maandag inderdaad even vragen of dat de nieuwe werkwijze is.
Never explain, never apologize.
pi_76022452
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:19 schreef Lurf het volgende:

[..]

64 euro en een beetje. Het bedrag is ook het probleem niet, meer het feit dat er kennelijk geld kan worden afgeschreven zonder dat ik ooit een beschikking of een transactievoorstel heb ontvangen en ook niet weet waarvoor ik nu word aangeslagen.
Niet toevallig recentelijk verhuisd oid?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 december 2009 @ 17:22:34 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_76022454
wat was de omschrijving?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_76022506
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:17 schreef _Arthur het volgende:
Dit is een voorschot op toekomstige bekeuringen.

Tegenwoordig dienen die ook al reeds vooraf betaald te worden!
Dat is een goed idee. Een internet-cjib-bekeuring-spaarrekening, en dan het liefst met spaarpunten.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_76022777
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Alsof dat gaat lukken
Waarom zou je dit niet kunnen storneren? TS heeft niet zelf opdracht gegeven voor de betaling.
  donderdag 24 december 2009 @ 17:33:59 #20
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76022942
Ik woon al sinds medio 2005 op mijn huidige adres, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze post naar het verkeerde adres hebben gestuurd.

De omschrijving bij de incasso is ook volkomen nietszeggend:

CJIB VZD SANCTIES ZIE DE U AFZONDERLIJK TOEGEZONDEN KENNISGEVING VAN VERHAAL
Never explain, never apologize.
pi_76023171
Dat doen ze (en mogen ze doen) als je na twee aanmaningen je bekeuring nog niet betaald hebt en ook niet in beroep was gegaan.

Misschien staat je kenteken op een oud adres, of rijdt er iemand met een nepkenteken rond dat gelijk is aan het jouwe?

Zie eerdere discussie: CJIB haalt boetes vaker van rekening
pi_76023553
der was toch laatst ook een nieuwsbericht dat ze boetes zonder toestemming van je rekening mogen halen ofzoiets?
Gewoon, omdat het kan.
pi_76024774
VZD: verhaal zonder dwangbevel
pi_76025226
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou je dit niet kunnen storneren? TS heeft niet zelf opdracht gegeven voor de betaling.
Omdat het het CJIB is, die zullen dat vast wel hebben overlegd met de banken en zo laten blokkeren.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76025581
Zo een incassering kan je niet storneren, het enige wat je kan doen is bezwaar indienen.
quote:
Verhaal zonder dwangbevel

Wanneer na de aanmaning(en) niet (volledig) is betaald, onderzoekt het CJIB of het openstaande bedrag kan worden verhaald op uw bank- of girorekening. Dit betekent dat aan uw bank opdracht is gegeven om het nog openstaande bedrag van uw rekening(en) en de invorderingskosten van ¤ 19,26 af te schrijven. Uw bank is wettelijk verplicht dit bedrag over te maken aan het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB).
De bank kan meerdere keren proberen om het verschuldigde bedrag of een deel daarvan af te schrijven. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van één of meer rekening(en) op uw naam.

Het CJIB brengt u van het nemen van verhaal zonder dwangbevel schriftelijk op de hoogte. U ontvangt hiervoor de kennisgeving van verhaal zonder dwangbevel.

Bent u het niet eens met de afschrijving, dan kunt u zich verzetten tegen het verhaal op uw rekening(en) door een bezwaarschrift in te dienen. Het bezwaarschrift is een brief waarin u bezwaar maakt tegen de afschrijving en aangeeft waarom u het er niet mee eens bent. Uw bezwaarschrift moet u binnen zeven dagen na de betekening (speciale uitreiking van poststukken) van de kennisgeving van verhaal indienen bij de (griffie van de) rechtbank van de pleegplaats van het strafbare feit waarvoor de strafbeschikking is uitgevaardigd.

Informatie over het instellen van verzet tegen verhaal vindt u ook terug op de kennisgeving van verhaal (bijvoorbeeld bij welke rechtbank u verzet tegen verhaal moet instellen).
bron
pi_76027440
Vooropgesteld dat ik vind dat je bekeuringen moet betalen bekruipt mij wederom het bekende machteloze gevoel.

Echte criminelen lijken onaantastbaar, kleine draaideurcrminelen onuitroeibaar.
De enige groep waarbij de "plukze wetgeving"succesvol is ingevoerd zijn de gewone mensen, zij met een baan, een auto en een sofinummer waarbij de geldstroom primair naar de schatkist gaat.
Elke dag dat je naar je werk rijdt om voor jezelf en de overheid geld te verdienen kan er achter elke boom een fotograaf liggen die controleert of je dat ook 5 kmu te snel doet. En voor het gemak is er rechtstreekse toegang tot je bankrekening georganiseerd. Ooit bedoeld om echte criminaliteit te bestrijden maar nu dapper misbruikt omdat het "zo handig" is.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_76028017
Vreemd, misschien dat de persoons/adresgegevens behorend bij je kenteken niet kloppen?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  donderdag 24 december 2009 @ 19:42:26 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76028132
TNT Post is hopeloos, zeker 10% van de post die ik krijg is niet voor mij maar voor een ander adres, en ik wil niet weten wat er allemaal niet aankomt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 19:46:12 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 24 december 2009 @ 21:02:28 #30
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76031694
Als ik een boete had gekregen had ik die best willen betalen, maar die heb ik ook niet gehad. Daarnaast had ik dus nog een transactievoorstel en twee aanmaningen moeten krijgen vóór deze incasso-actie. En voorafgaand aan het VZD had ik een aangetekende brief moeten krijgen dat er geld van mijn rekening geincasseerd ging worden. Allemaal niet gebeurd. Dat lijkt mij zelfs voor TNT teveel eer. De gegevens bij de RDW kloppen ook gewoon.

Ik begin inmiddels wel het sterke vermoeden te krijgen dat het CJIB van een verkeerd rekeningnummer geïncasseerd heeft. Dat zou ook wel verklaren waarom ze incasseren van een rekeningnummer dat ik al jaren niet meer actief gebruik.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lurf op 24-12-2009 21:16:43 ]
Never explain, never apologize.
pi_76032148
De CJIB doet niet alleen in verkeersboetes ze werken (incasseren) voor alle ministeries.
pi_76040702
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
TNT Post is hopeloos, zeker 10% van de post die ik krijg is niet voor mij maar voor een ander adres, en ik wil niet weten wat er allemaal niet aankomt.
TNT en post bezorgen plakken ze een retour afzender sticker op de brief met de juiste postcode schrijven ze het verkeerd over maar daar is een ander topic over.
OT ja cjib kan onterecht afschrijven, aan jou om het terug te krijgen. Tip: even bellen naar ze!
  vrijdag 25 december 2009 @ 14:05:56 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76049106
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:39 schreef dvr het volgende:
Dat doen ze (en mogen ze doen) als je na twee aanmaningen je bekeuring nog niet betaald hebt en ook niet in beroep was gegaan.

Misschien staat je kenteken op een oud adres, of rijdt er iemand met een nepkenteken rond dat gelijk is aan het jouwe?

Zie eerdere discussie: CJIB haalt boetes vaker van rekening

Dan zou de beschikking nog steeds bij TS binnen moeten komen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 28 december 2009 @ 09:53:55 #34
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76131753
Zo, ik heb de vrienden uit Leeuwarden inmiddels gesproken en het blijkt inderdaad om een boete van iemand anders te gaan die van mijn rekening is geïncasseerd. De belastingdienst heeft een verkeerd rekeningnummer doorgegeven en de bank heeft geen naamcontrole uitgevoerd hoewel ze dat (volgens het CJIB) in dit soort gevallen wel verplicht zijn.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik mijn geld uiteindelijk terugkrijg, maar rechtstatelijk heb ik wel mijn bedenkingen bij deze gang van zaken.
Never explain, never apologize.
pi_76134548
Mooi he. Ze halen het geld tegenwoordig gewoon van JOU rekening zonder toestemming .

De overheid heeft daar gewoon bevoegdheid voor. Al halen ze 10000 euro van je rekening ze mogen het gewoon.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is.


Maar ach... we hebben toch niks te verbergen!?
  maandag 28 december 2009 @ 11:52:50 #36
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76134606
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:53 schreef Lurf het volgende:
Zo, ik heb de vrienden uit Leeuwarden inmiddels gesproken en het blijkt inderdaad om een boete van iemand anders te gaan die van mijn rekening is geïncasseerd. De belastingdienst heeft een verkeerd rekeningnummer doorgegeven en de bank heeft geen naamcontrole uitgevoerd hoewel ze dat (volgens het CJIB) in dit soort gevallen wel verplicht zijn.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik mijn geld uiteindelijk terugkrijg, maar rechtstatelijk heb ik wel mijn bedenkingen bij deze gang van zaken.
Wat een belachelijkheid. Voel je je niet boos? Ik zou hier heel slecht tegen kunnen.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:29:47 #37
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_76372508
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:52 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Wat een belachelijkheid. Voel je je niet boos? Ik zou hier heel slecht tegen kunnen.

Ik was niet boos, nu ben ik het wel. Toen ik zojuist het jaaroverzicht van mijn rekening uit wilde printen kwam ik erachter dat er, nádat ik met het CJIB heb gebeld, nog een keer geld van mijn rekening is afgeschreven (ditmaal 260 euro). Ik had net wat geld overgemaakt om te zorgen dat het saldo door die CJIB-actie niet te laag werd, en in afwachting van de terugstorting....
In dit geval vermoed ik een "foutje" van de bank; waarschijnlijk stond er nog een incasso in de wacht. Effectief kan ik mijn rekening dus niet meer gebruiken. Morgen dus nog maar een keer het CJIB bellen, en een boze brief naar de bank sturen
Never explain, never apologize.
pi_78526713
Lurf,

Ik maak nu precies hetzelfde mee!! Gisteravond keek ik naar mijn bij/afschrijvingen en wat zie ik?? 156 euro afgeschreven via een acceptgiro naar het CJIB met een kenmerk. Heb geen idee waar dit vandaan komt.
Heb geen 1 acceptgiro gehad, laat staan dat ik in het bezit ben van een motorvoertuig. Hoe is het bij jou afgelopen uiteindelijk? Ik heb de bank gebeld maar die zeiden dat ze het niet kunnen terugstorten.....Er zit niets anders op dan wachten tot maandag om het CIBJ te bellen.......Wat is wijsheid? Ik ben bang dat het hier gaat om iemand die misbruik maakt van mijn bankrekening....
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:02:32 #39
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_78536882
Als iemand anders via een acceptgiro geld van jouw rekening heeft overgemaakt is het wel degelijk een zaak van de bank; dan hebben ze gewoon een fout gemaakt door de naam en de handtekening niet te controleren.

Als het gaat om een incasso (verhaal zonder dwangbevel) door het CJIB kan de bank daar inderdaad niets aan doen, daarvoor moet je bij het CJIB zijn. Bij mij ging het om incasso's, en bij de transacties stond het volgende:

CJIB VZD SANCTIES
ZIE DE U AFZONDERLIJK TOEGE-
ZONDEN KENNISGEVING VAN VERHAAL

Ik heb mijn geld uiteindelijk, na ongeveer een maand, teruggekregen. In de tussentijd heeft mijn bank het afgeschreven geld voorgeschoten nadat ik ze aansprakelijk had gesteld voor eventuele schade. Aansprakelijkheidsbriefjes doen het altijd goed bij een bank heb ik gemerkt.
Never explain, never apologize.
pi_78538496
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:02 schreef Lurf het volgende:
Als iemand anders via een acceptgiro geld van jouw rekening heeft overgemaakt is het wel degelijk een zaak van de bank; dan hebben ze gewoon een fout gemaakt door de naam en de handtekening niet te controleren.

Als het gaat om een incasso (verhaal zonder dwangbevel) door het CJIB kan de bank daar inderdaad niets aan doen, daarvoor moet je bij het CJIB zijn. Bij mij ging het om incasso's, en bij de transacties stond het volgende:

CJIB VZD SANCTIES
ZIE DE U AFZONDERLIJK TOEGE-
ZONDEN KENNISGEVING VAN VERHAAL

Ik heb mijn geld uiteindelijk, na ongeveer een maand, teruggekregen. In de tussentijd heeft mijn bank het afgeschreven geld voorgeschoten nadat ik ze aansprakelijk had gesteld voor eventuele schade. Aansprakelijkheidsbriefjes doen het altijd goed bij een bank heb ik gemerkt.
Ik neem aan dat ze je ook 6,50 administratiekosten en 6% verhogingskosten hebben vergoed?

Puur asociaal dit, persoonlijk zou ik bij de politie aangifte doen tegen het CJIB, dit is gewoon diefstal.
  zondag 28 februari 2010 @ 10:20:34 #41
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_78545507
Tsja, het CJIB heeft wettelijk het recht om boetes zonder tussenkomst van de rechter te incasseren. Bij dat princicpe heb ik ook zo mijn bedenkingen, maar dat is vooral een politieke aangelegenheid. Dat het in de praktijk regelmatig mis gaat kom omdat het CJIB geen mogelijkheid heeft om rekeninggegevens te verifiëren. Ze krijgen de (foute) rekeningnummers van de Belastingdienst en ze vertrouwen vervolgens op de bank om te controleren of naam en rekeningnummer ook bij elkaar horen.

Dat laatste gebeurt dus niet. Ik heb daar nog een interessante brief over gekregen van mijn bank in reactie op de aansprakelijkheidsstelling die ik ze gestuurd heb. De bank stelt, onder verwijzing naar hun algemene voorwaarden, dat degene die de incasso verstuurt verantwoordelijk is voor de controle van de tenaamstelling van de rekening. Als je erover nadenkt is dat je reinste kolder, omdat ze daarmee eigenlijk iedere verantwoordelijkheid voor misbruik van je rekening via incasso's uitsluiten en er zelfs aan meewerken als de situatie zich voordoet.

Het hele vzd-verhaal is dus een verre van waterdichte systematiek, omdat essentiële controles ontbreken. Dát zou wel een reden zijn om het af te schaffen.
Never explain, never apologize.
pi_78545701
Het is te bizar voor woorden inderdaad. Acceptgiro's/incasso's zouden altijd dubbel gechecked moeten worden, helemaal als het om grotere bedragen gaat(156 vind ik toch een redelijk groot bedrag), helemaal als je student bent. Ik ga het hier ook zeker niet bij laten zitten en ga hier werken van maken. Ik houd jullie op de hoogte!
pi_81906167
Ik heb ook beet

een onverklaarbaar bedrag van 98,01 euro.

KN: xxxxxxxxxxxxxxx
CJIB VZD SANCTIES
ZIE DE U AFZONDERLIJK TOEGE-
ZONDEN KENNISGEVING VAN VERHAAL

Straks even bellen en ruzie maken.
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 07:38:12 #44
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81906373
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:36 schreef noam het volgende:
Het is te bizar voor woorden inderdaad. Acceptgiro's/incasso's zouden altijd dubbel gechecked moeten worden, helemaal als het om grotere bedragen gaat(156 vind ik toch een redelijk groot bedrag), helemaal als je student bent. Ik ga het hier ook zeker niet bij laten zitten en ga hier werken van maken. Ik houd jullie op de hoogte!
Nou, dat is je wel gelukt

[ Bericht 1% gewijzigd door jitzzzze op 26-05-2010 09:54:42 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:02:59 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81907467
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:12 schreef Lurf het volgende:
*HAP*

Natuurlijk ga ik bellen, maar dat kan pas maandag weer. Meer in het algemeen vraag ik me af of meer mensen dit meegemaakt hebben, of het normaal is dat het cjib automatisch geld incasseert, en zo nee wat er moet gebeuren voor ze daartoe overgaan.
CJIB incasseert niet automatisch, maar kan een invordering zonder dwangbevel doen. CJIB doet dit wanneer er na de 2e aanmaning niet betaald wordt. CJIB gebruikt hiervoor bankgegevens zoals die bij de belastingdienst geregistreerd staan.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:05:25 #46
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81907520
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:24 schreef quo_ het volgende:
Vooropgesteld dat ik vind dat je bekeuringen moet betalen bekruipt mij wederom het bekende machteloze gevoel.

Echte criminelen lijken onaantastbaar, kleine draaideurcrminelen onuitroeibaar.
De enige groep waarbij de "plukze wetgeving"succesvol is ingevoerd zijn de gewone mensen, zij met een baan, een auto en een sofinummer waarbij de geldstroom primair naar de schatkist gaat.
Elke dag dat je naar je werk rijdt om voor jezelf en de overheid geld te verdienen kan er achter elke boom een fotograaf liggen die controleert of je dat ook 5 kmu te snel doet. En voor het gemak is er rechtstreekse toegang tot je bankrekening georganiseerd. Ooit bedoeld om echte criminaliteit te bestrijden maar nu dapper misbruikt omdat het "zo handig" is.
Onzin. Ook als je een normale baan hebt, moet je gewoon je boetes betalen en nog beter geen overtredingen begaan. Je verkrijgt door te werken niet het recht om overtredingen te begaan.
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:50:43 #47
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_81938854
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

CJIB incasseert niet automatisch, maar kan een invordering zonder dwangbevel doen. CJIB doet dit wanneer er na de 2e aanmaning niet betaald wordt. CJIB gebruikt hiervoor bankgegevens zoals die bij de belastingdienst geregistreerd staan.
Precies, maar als de belastingdienst verkeerde gegevens aanlevert heb je pech, want ze worden nergens in het proces geverifieerd. Niet door het CJIB en niet door de bank. De "zorgvuldigheid" in het VZD-traject zou moeten komen van de aangetekende brief (de kennisgeving van verhaal) die verstuurd wordt, maar ook dat gaat alleen maar goed als men de juiste naam bij het juiste rekeningnummer heeft. Het CJIB zou, voordat overgegaan wordt tot verhaal van een boete, eerst moeten controleren of naam en rekeningnummer wel bij elkaar horen. Dit is gewoon een kapitale fout in de vzd-systematiek die in het geheel niet voor zou mogen komen.
Never explain, never apologize.
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:30:48 #48
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81956387
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef Lurf het volgende:

Precies, maar als de belastingdienst verkeerde gegevens aanlevert heb je pech, want ze worden nergens in het proces geverifieerd. Niet door het CJIB en niet door de bank. De "zorgvuldigheid" in het VZD-traject zou moeten komen van de aangetekende brief (de kennisgeving van verhaal) die verstuurd wordt, maar ook dat gaat alleen maar goed als men de juiste naam bij het juiste rekeningnummer heeft. Het CJIB zou, voordat overgegaan wordt tot verhaal van een boete, eerst moeten controleren of naam en rekeningnummer wel bij elkaar horen. Dit is gewoon een kapitale fout in de vzd-systematiek die in het geheel niet voor zou mogen komen.
De vraag is of dit aan het CJIB te wijten is, of aan de bank. Het CJIB kan echter niet controleren of een naam/rekeningnummer-combinatie klopt. Ik heb het niet nagekeken, maar ik ga er zomaar vanuit dat het CJIB geen bevoegdheden heeft om zomaar rekeninggegevens op te vragen bij banken.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:34:42 #49
128384 mcwops
gat in je glas
pi_85660992
f*ck! :(
vandaag afgeschreven. wtf
morgen ff bellen
229,26 Af
CJIB VZD SANCTIES
ZIE DE U AFZONDERLIJK TOEGE-
ZONDEN KENNISGEVING VAN VERHAAL
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_85676657
Ik krijg juist steeds geld van het CJIB. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')