abonnement Unibet Coolblue
pi_76497395
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:09 schreef Refurb het volgende:
Er was toch iets met belastingfraude en vreemdgaan omtrand "El Sympatico"?
Dat klinkt wel héél bekakt!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_76498470
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:22 schreef Biogarde het volgende:
waterkip, haat zaaiende uitlatingen en xenofoob gedrag, weg.
WTF zijn zaaiende uitlatingen
pi_76501148
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:21 schreef Dibble het volgende:
ik had m'n moeder bijna overtuigt van hun foute weten maar meteen spring m'n zus ervoor als een kat in het nou.
Nauw ja zeg!

Ik heb de andere fouten maar niet benadrukt; ze zijn amper origineel te noemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_76504446
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:24 schreef ova het volgende:
*knip*

Een bloemetje is flauwe kul.

*knip*
Gewoon een beetje zout toevoegen!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_76505296
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:43 schreef t-8one het volgende:
Mń collega's uit Amsterdam vertrokken om half vijf ineens halfs over kop
Te laat vermoed ik zo
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:50:39 #156
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_76505478
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef Biancavia het volgende:
Die neem ik mee hier naar toe: FOK!-pareltjes !
Leuk!
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_76508340
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef GS42 het volgende:

[..]

Als auteur van je taalfout weet ik niet of ik het met je eens ben. Nadat je het gepost hebt, ben ik ook gaan twijfelen, maar is bovenstaande niet gewoon een variant op "het gaat mij om..." en "het gaat hem niet om..."? (Misschien dat dit spreektaal is, maar Google vindt zo 250.000 voorkomens op de eerste variant.) De extra constructies maken het wat verwarrend, maar ik weet niet zeker of je twee toevoegingen noodzakelijk zijn.
Ik weet het ook niet heel zeker (en heb het vet later verplaatst, voor de goede orde), maar ik dacht om te beginnen aan de uitdrukking: "Het gaat mij erom dat......" en dan "Het gaat mij erom, om ........".
En zoals gezegd: het was mijn gevoel en ik weet dat taalgevoelens heel verkeerd aangelegd kunnen worden.
Maar anderzijds: Google is echt geen betrouwbare bron voor correct taalgebruik. Bealve als de meerderheid beslist (wat zij uiteindelijk natuurlijk ook doet.)

Nou ja, het is geen halszaak, maar het zoeken naar het juiste gevoel is wel leuk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:45:17 #158
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76525452
Ik hoor een collega zeggen "Hij wordt op handen en voeten gedragen".
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_76549792
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:42 schreef 311258 het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen maar wat vind je van het feit dat een partij die zegt voorvechters te zijn voor de vrijheids van menings uiting eist dat dit artikel verwijderd word.
Consequent in het hele topic is hij wel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:31:16 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_76558776
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:46 schreef Ensaf het volgende:
Er zitten zoveel mensen op Hyves die meer vrienden hebben dan er bezoekers zijn bij een middenmotor in de Eerste Divisie dat je toch gaat hopen dat die lui geen stemrecht hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_76558878
Goeie argumentatie ook van Ensaf.
pi_76559993
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:23 schreef zwaaibaai het volgende:
Waarschijnlijk moet ik hiervoor een nieuw topic openen, aangezien deze zometeen vol zit. Maar toch wil ik het er even over hebben.

In de afgelopen aflevering ( een paar minuten geleden ( red. ) ) was er een spruitjesboer die, samen met zijn broer, in Zeewolde een kwekerij heeft. Vier jaar geleden was hij boos, woest, ontzet en bijna agressief over de prijs die de supermarkten rekenden voor zijn spruitjes: Tussen de 10 en 19 cent per kilo. Hij briestte dat zijn kostprijs 39 cent is en dat hij alles ver onder de kostprijs moest verkopen. Een aanslag op zijn bestaan als kweker.

Wat schetst mijn alles behalve geringe verbazing: Dezelfde kweker kweekt nog steeds spruitjes tegen dezelfde prijs. Alleen schijnt hij nu er wel mee te kunnen leven na vier jaar. Hij levert namelijk aan the greenery om zijn spruitjes te verkopen. Deze "tussenhandel" verkoopt het weer door naar o.a. de Plusmarkt . De Plusmarkt bepaalt feiltelijk de prijs: Zij schatten in hoeveel ze waarvan verkopen, en vragen de Greenery dit leveren tegen de prijs die zij opleggen. Hoe boos de betreffende kweker nu is, hoe blij is hij nu met zijn afzet markt. Maar dan wel tegen dezelfde prijs als vier jaar geleden.

Een verslaggever heeft voor de kweker uitgerekend dat hij op jaarbasis 400.000 euro verliest op zijn kwekerij. De kweker houdt het een beetje vaag over hoe hij verder aan zijn inkomen komt. Het feit blijft dat, zoals de kweker zelf aangeeft, er maar 10 kwekers overblijven over een paar jaar als de prijzen zo door gaan. Tevens wordt pijnlijk duidelijk gemaakt door een manager van 1 van de grootste ketens van Plusmarkt dat de supermarkt, en niet de veiling, de prijs bepaalt.

"Het is goed boeren bij de Plus" gaat niet op. Niet de boer, maar de supermarkt bepaald de prijs van het produkt. En als dat onder de kostprijs ligt van de boer, so be it. Zolang de klanten maar te vreden over zijn lijkt het wel. En zolang de Plusmarkt maar blijft verdienen uiteraard.

Een level van frustratie viel mij ten deel. Het kan toch niet waar zijn dat een boer niet kan overleven omdat de supermarkt de prijs bepaald? Ik, in al mijn naiviteit, dacht dat dit alleen in Jappan voorkwam. De prijs van de eindverkoper bepaalt de hoogte, niet de tussenhandel en al helemaal niet de kweker. In Nederland is het al jaren niet anders. Je ziet het aan de melkoorlog, aan de prijzen van alle verse groenten en vlees. Wellicht dat ik uit het oosten kom, en ik mij daarom over opwind. Ik vind zelf namelijk dat de kweker, boer of welke agrarier dan ook het recht heeft een boterham te verdienen. Juist omdat ze goed zijn in hun vak. Ze weten van de hoed en de rand, ze weten hoe je het beste hun producten kunnen kweken en toch gaan ze massaal het schip in.

Behalve onverteerbaar, vind ik het volslagen idioot dat een kweker op de fles moet omdat de supermarkt, en derhalve de consument, bepaald dat zij onder de kostprijs betalen voor een al dan niet eerlijk product.

Hierbij een oproep naar de lokale natuurwinkel te gaan of zo. Iets waar je zeker van bent dat het product eerlijk betaald is, uit je eigen streek. Zo hou je manipulerende supermarkt ketens op afstand en kan je eerlijk je brood verdienen.


Ik heb niet alles aangegeven hoor, dat was me te veel moeite.
Grappig hieraan vind ik vooral dat hij de ene keer "bepaalt" wel goed schrijft en een paar regels later juist weer met een d.
En de samengevoegde uitspraken "Wat schetst mijn alles behalve geringe verbazing" en "Een level van frustratie viel mij ten deel" zijn ook leuk.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 januari 2010 @ 13:36:43 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76561131
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:56:05 #164
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76564463
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:47 schreef TjalleVeldt het volgende:

[..]

hind zal op de bood en wie nog meer?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:57:55 #165
251975 kissaa
fka: kissa
pi_76567292
Op een prikbord gevonden

"En nog wat, ik liet het toch weten dat ik bericht heb gestuurd naar de webmaster, ik heb gewoon gevraagd of jij maar alles mag zoals andere mensen in discritiek brengen. dus niks stiekems bij.
pi_76570625
Is al eerder gepost, nvm.

[ Bericht 92% gewijzigd door Jore op 08-01-2010 17:30:12 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:09:23 #167
71048 Tokay
makes your day!
pi_76572265
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:11 schreef Riann het volgende:
kopje groentensoep en 2 snee met pathe
Gebraden kipfile als broodbeleg zag ik in het betreffende topic al eens voorbijkomen, maar deze is nieuw.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 januari 2010 @ 21:39:32 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76580565
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:30 schreef nickname89 het volgende:
Nu heb ik deze opgehaald, maar tot mijn stomste verbijzing was het boek niet groter dan 7x7 cm.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76582226
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:39 schreef Rewimo het volgende:

[..]


Dit vond ik ook wel een leuke zin in datzelfde topic:
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:57 schreef nickname89 het volgende:

Het is niet te bewijzen dat ze express het bonnetje niet heeft gegeven maar dat is niet te bewijzen.

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 02:58:43 #170
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_76590057
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:51 schreef ErwinRommel het volgende:
God verhefe ons!!!!
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_76600240
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik heb ze een dinsdag gehaald en heb inmiddels al 4 repen achter m'n kiezen. Natuurlijk een vent die de nodige commentaar levert, voornamelijk om me op de kast te beuren van zal je dat nu wel doen mop enzo. J
Opjagend, zo'n vent.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_76600761
Gehoord op tv (Herbert Dijkstra?) tijdens het EK schaatsen:
"<naam> heeft haar kansen op een goed toernooi vergooid door een slechte 500 meter. Nu is het de beurt aan haar broer om hetzelfde te doen."
Jammer genoeg voor de commentator schaatste deze broer een persoonlijk record.

(ik weet de namen niet meer.. Beckert misschien?)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 januari 2010 @ 15:39:34 #173
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76601151
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:29 schreef Dibble het volgende:
Ik zat vandaag aan tafel en schenkde me en lekker glas fruitdrank in.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_76601209
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:39 schreef Rewimo het volgende:

En verderop in dat topic:
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:36 schreef Rijpie het volgende:
Als er niet zo'n gaatje opzit lijkt het net of iemand met parkinson heeft ingeschenkt
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_76601249
Die hele post is om te janken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')