abonnement Unibet Coolblue
pi_75895026
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:28 schreef paulramon het volgende:
oeps, ben benieuwd hoe er over mijn handeltje wordt gesproken?
Prima shop natuurlijk
Eerlijke merchandise, niks mis mee.

En die gratis poster hangt nog steeds
pi_75895148
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Nee maar hij verplicht jou om die spullen aan te schaffen. Het is gewoon een debiel zonder enig hart voor de muziek maar alleen voor zijn beurs.
Hoe bedoel je 'hij verplicht jou'?

Ik ken de beste man verder niet, ben nooit in zijn museum (of wat daar voor door moet gaan) geweest, maar hij lijkt mij in eerste instantie een Beatlesfan die vanuit hobbyisme Beatlesprullaria, bootlegs, opnames, etc verzamelt en het leuk vindt dat te verspreiden. Tot zover weinig verschil met de meeste vaste klanten uit dit topic.

Dat hij aan die hobby blijkbaar onevenredig veel geld verdient (ik weet dat niet) is misschien verwerpelijk en ergerlijk maar net zo goed een gevolg van de vraag die er naar is en de prijs die ervoor betaald wordt.

En misschien is zijn museum voor iets minder fanatieke liefhebbers die nog niet zelf alles hebben uitgeplozen of niet van de Internetgeneratie zijn wel ontzettend interessant.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
pi_75895589
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:35 schreef Archipel het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'hij verplicht jou'?

Ik ken de beste man verder niet, ben nooit in zijn museum (of wat daar voor door moet gaan) geweest, maar hij lijkt mij in eerste instantie een Beatlesfan die vanuit hobbyisme Beatlesprullaria, bootlegs, opnames, etc verzamelt en het leuk vindt dat te verspreiden. Tot zover weinig verschil met de meeste vaste klanten uit dit topic.
Hij vindt het vooral leuk om dingen te krijgen en dan ineens niets meer van zich te laten horen, als ik menig trade-forum mag geloven. Hij staat online echt bekend als een unfair trader.
Verder vindt hij het vooral heel leuk om torrentsites af te struinen, wat downloads te branden en in grote getale te verpatsen voor veel te veel geld aan mensen die simpelweg niet beter weten.
quote:
En misschien is zijn museum voor iets minder fanatieke liefhebbers die nog niet zelf alles hebben uitgeplozen of niet van de Internetgeneratie zijn wel ontzettend interessant.
Dat hele 'museum' is geďnitieerd om mensen te belazeren. Allereerst is er niets te zien. 38 verschillende versies van Imagine. Een gitaar die lijkt op die van George. Vooral heel veel merchandise die indertijd werd verkocht. Niets spannends dus.
Het hele idee erachter is dat je zijn spullen koopt. Al die tijd dat je binnen bent hijgt meneer in je nek met "die moet je hebben" en "als je dat leuk vindt, moet je deze kopen". En al die arme onwetende klanten kopen het nog ook, omdat Azing bekend staat als 'expert' (ja, als Mathijs van Nieuwkerk je een expert noemt, ben je blijkbaar een expert). Maar het is een bandiet.
pi_75896243
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:44 schreef webfreak het volgende:

[..]

Hij vindt het vooral leuk om dingen te krijgen en dan ineens niets meer van zich te laten horen, als ik menig trade-forum mag geloven. Hij staat online echt bekend als een unfair trader.
Dat is niet correct nee.
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:44 schreef webfreak het volgende:
Verder vindt hij het vooral heel leuk om torrentsites af te struinen, wat downloads te branden en in grote getale te verpatsen voor veel te veel geld aan mensen die simpelweg niet beter weten.
[..]
Dat voldoet dan blijkbaar aan de behoefte van mensen die niet met torrents om kunnen gaan maar toch graag die opnames willen hebben. Dat geldt net zo goed voor elk album dat je in een cd-winkel koopt.
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:44 schreef webfreak het volgende:
Dat hele 'museum' is geďnitieerd om mensen te belazeren. Allereerst is er niets te zien. 38 verschillende versies van Imagine. Een gitaar die lijkt op die van George. Vooral heel veel merchandise die indertijd werd verkocht. Niets spannends dus.
Het hele idee erachter is dat je zijn spullen koopt. Al die tijd dat je binnen bent hijgt meneer in je nek met "die moet je hebben" en "als je dat leuk vindt, moet je deze kopen". En al die arme onwetende klanten kopen het nog ook, omdat Azing bekend staat als 'expert' (ja, als Mathijs van Nieuwkerk je een expert noemt, ben je blijkbaar een expert). Maar het is een bandiet.
Zelfs als het inderdaad zo is dat hij het doet om er geld aan te verdienen; is dat dan zo erg?
Als je naar het Van Gogh of Madame Tussauds oid gaat moet je je voor de uitgang ook langs allerlei spullen worstelen waar je vrij weinig aan hebt maar waarvan zij graag willen dat je het koopt. En toch zie je elke keer weer hordes blije mensen met een postertje van een paar zonnebloemen onder hun arm naar buiten komen. Aan jou om het wel of niet te kopen.
pi_75896303
Krijg inderdaad vooral het idee dat het 'em ontbreekt aan een hart voor de muziek. Met technische details en feitjes en weetjes heb ik zelf niet zo veel. Kan de toon in de meeste van z'n boekjes ook niet uitstaan. Plus dat het gewoon samenvattingen en vertalingen zijn van het harde werk van John C. Winn, Chip Madinger, Mark Lewisohn en anderen. Heb 'em laatst ook weer dingen horen zeggen over McCartney waarvan ik dacht...
  Redactie Frontpage maandag 21 december 2009 @ 21:04:18 #131
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75896721
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:57 schreef Aisumasen het volgende:
Krijg inderdaad vooral het idee dat het 'em ontbreekt aan een hart voor de muziek. Met technische details en feitjes en weetjes heb ik zelf niet zo veel. Kan de toon in de meeste van z'n boekjes ook niet uitstaan. Plus dat het gewoon samenvattingen en vertalingen zijn van het harde werk van John C. Winn, Chip Madinger, Mark Lewisohn en anderen. Heb 'em laatst ook weer dingen horen zeggen over McCartney waarvan ik dacht...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75896904
Ik doel op persingen, verschillende uitgaven, welke mix waar op staat, bedragen op contracten, bezochte plaatsen tijdens een tournee, namen van organisators etc.
pi_75896991
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:57 schreef Aisumasen het volgende:
Krijg inderdaad vooral het idee dat het 'em ontbreekt aan een hart voor de muziek. Met technische details en feitjes en weetjes heb ik zelf niet zo veel.
Je postsignatuur is met alle respect niet helemaal in overeenstemming met een desinteresse in feitjes en weetjes, hoe onbeduidend ook. Waarom zou dat uberhaupt 'hart voor de muziek' uitsluiten?
pi_75897067
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ik doel op persingen, verschillende uitgaven, welke mix waar op staat, bedragen op contracten, bezochte plaatsen tijdens een tournee, namen van organisators etc.
  Redactie Frontpage maandag 21 december 2009 @ 21:13:48 #135
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75897339
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ik doel op persingen, verschillende uitgaven, welke mix waar op staat, bedragen op contracten, bezochte plaatsen tijdens een tournee, namen van organisators etc.
Come on...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75897442
Ik zie het verschil niet echt.
pi_75897506
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Come on...
Er is een verschil tussen de interesse voor een alternatieve mix, omdat er andere muziek op te horen is, of het verzamelen van elke afwijkende LP van "Sgt. Pepper" omdat de mastering iets anders is op de Braziliaanse 2de druk uit 1971. En zie ook de rest van de genoemde punten. Ieder z'n ding verder.
  Redactie Frontpage maandag 21 december 2009 @ 21:17:54 #138
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75897601
Ham meegebakken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75897787
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ham meegebakken.
?
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:15 schreef Archipel het volgende:
Ik zie het verschil niet echt.
Nogmaals: Ieder z'n ding, maar ik interesseer mij eerder voor de details van een studio-sessie en het horen van een alternatieve take, dan over bijvoorbeeld dat de sheriff van Texas John Lennon een Cadillac cadeau heeft gedaan op 9 maart 1964, en George Harrison op die dag post verstuurde aan zijn ouders, nadat Ringo een Engels ontbijt had verorbert. Da's toch een redelijk verschil, niet?
pi_75897891
Oh, en dat heeft inderdaad niets van doen met het hebben of ontbreken van een hart voor muziek. Dat heb ik misschien verkeerd laten overkomen. Maar behalve dat ik mij lang afzijdig heb gehouden uit deze discussie, heb ik de beste man vaak genoeg meegemaakt op bijvoorbeeld platenbeurzen, en ik mij zoals eerder gezegd telkens weer verbaas over de manier waarop hij praat over bijvoorbeeld McCartney.
  Redactie Frontpage maandag 21 december 2009 @ 21:26:00 #141
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75898091
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, en dat heeft inderdaad niets van doen met het hebben of ontbreken van een hart voor muziek. Dat heb ik misschien verkeerd laten overkomen. Maar behalve dat ik mij lang afzijdig heb gehouden uit deze discussie, heb ik de beste man vaak genoeg meegemaakt op bijvoorbeeld platenbeurzen, en ik mij zoals eerder gezegd telkens weer verbaas over de manier waarop hij praat over bijvoorbeeld McCartney.
Vertel eens? Wat zegt-ie daarover?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75898120
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef Archipel het volgende:

[..]

Dat is niet correct nee.
[..]

Dat voldoet dan blijkbaar aan de behoefte van mensen die niet met torrents om kunnen gaan maar toch graag die opnames willen hebben. Dat geldt net zo goed voor elk album dat je in een cd-winkel koopt.
[..]

Zelfs als het inderdaad zo is dat hij het doet om er geld aan te verdienen; is dat dan zo erg?
Als je naar het Van Gogh of Madame Tussauds oid gaat moet je je voor de uitgang ook langs allerlei spullen worstelen waar je vrij weinig aan hebt maar waarvan zij graag willen dat je het koopt. En toch zie je elke keer weer hordes blije mensen met een postertje van een paar zonnebloemen onder hun arm naar buiten komen. Aan jou om het wel of niet te kopen.
Het verschil is natuurlijk dat hetgeen wat Azing doet volledig illegaal is en bovendien moreel verwerpelijk.
Hij verdient heel veel geld met iets waar anderen veel werk en tijd in hebben gestoken.
Dat kun je niet vergelijken met legale merchandise en al helemaal niet met "albums in een CD-winkel".
pi_75898404
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, en dat heeft inderdaad niets van doen met het hebben of ontbreken van een hart voor muziek. Dat heb ik misschien verkeerd laten overkomen. Maar behalve dat ik mij lang afzijdig heb gehouden uit deze discussie, heb ik de beste man vaak genoeg meegemaakt op bijvoorbeeld platenbeurzen, en ik mij zoals eerder gezegd telkens weer verbaas over de manier waarop hij praat over bijvoorbeeld McCartney.
Hij weet vaak wel niet waar 'ie het over heeft.
Hij heeft me wel eens 10 minuten aan m'n kop zitten lullen over een jamsessie die volgens hem "hét bewijs is dat The Beatles perfect op elkaar ingespeeld waren".

Vervolgens liet 'ie me een Let-It-Be outtake zien, waarin John uit de maat zit te drummen met een tamboerijn op z'n hoofd, terwijl Paul wat dissonant op een gitaar zit te rammen.
"ZIE JE!?! John gaat op RIngo's kruk zitten, pakt die stokken en hij begint gewoon te drummen! Paul, eigenlijk een bassist, pakt Johns gitaar, en je hoort niet eens dat ze van plaats zijn gewisseld! WAAR ZIE JE DAT NOG??".
Het kwijl droop langs z'n lippen. Op dat moment werd alles duidelijk: deze man is een idioot.
  Redactie Frontpage maandag 21 december 2009 @ 21:34:12 #144
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75898607
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:30 schreef webfreak het volgende:

[..]

Hij weet vaak wel niet waar 'ie het over heeft.
Hij heeft me wel eens 10 minuten aan m'n kop zitten lullen over een jamsessie die volgens hem "hét bewijs is dat The Beatles perfect op elkaar ingespeeld waren".

Vervolgens liet 'ie me een Let-It-Be outtake zien, waarin John uit de maat zit te drummen met een tamboerijn op z'n hoofd, terwijl Paul wat dissonant op een gitaar zit te rammen.
"ZIE JE!?! John gaat op RIngo's kruk zitten, pakt die stokken en hij begint gewoon te drummen! Paul, eigenlijk een bassist, pakt Johns gitaar, en je hoort niet eens dat ze van plaats zijn gewisseld! WAAR ZIE JE DAT NOG??".
Het kwijl droop langs z'n lippen. Op dat moment werd alles duidelijk: deze man is een idioot.
Of geestelijk gehandicapt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75898672
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:26 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk dat hetgeen wat Azing doet volledig illegaal is en bovendien moreel verwerpelijk.
Hij verdient heel veel geld met iets waar anderen veel werk en tijd in hebben gestoken.
Dat kun je niet vergelijken met legale merchandise en al helemaal niet met "albums in een CD-winkel".
Plus dat als hij het zo goed voor heeft met de fans, hij die gebrande CD's toch kan aanbieden voor een kleine vergoeding zoals 5 euro?
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Vertel eens? Wat zegt-ie daarover?
Nou, nu wordt het wel erg roddel-niveau . Maar als ik op een platenbeurs langsloop, en ik hem hoor zeggen tegen wat mensen dat hij McCartney al 20 keer heeft gezien, maar weinig zin heeft in het Gelredome-concert, omdat z'n stem "geen noot meer kan raken", en de band steeds harder en sneller gaat spelen om dat te verbloemen......

Dat komt op mij (behalve de muzikale onwetendheid) over: Kijk, ik heb 'em lekker al 20 keer gezien, en nu jullie allemaal weer de kans krijgen om hem ook te zien, doe ik alsof het mij niet kan interesseren. Want het moet natuurlijk wel exclusief en bijzonder blijven voor hem. En natuurlijk uitspraken als dat McCartney al 20 jaar geen goede plaat meer heeft gemaakt, etc. Om over het commentaar op Yoko ("ze heeft álles voor ons verpest!") nog maar te zwijgen.

Maar genoeg daarover.
pi_75899617
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:26 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk dat hetgeen wat Azing doet volledig illegaal is en bovendien moreel verwerpelijk.
Hij verdient heel veel geld met iets waar anderen veel werk en tijd in hebben gestoken.
Dat kun je niet vergelijken met legale merchandise en al helemaal niet met "albums in een CD-winkel".
De vergelijking is dat als jij gewoon een cd koopt dat net zo goed vele malen goedkoper had gekund, of je je daar nu bewust van bent of niet. Dat is niet per se moreel verwerpelijk.
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:30 schreef webfreak het volgende:

[..]

Hij weet vaak wel niet waar 'ie het over heeft.
Hij heeft me wel eens 10 minuten aan m'n kop zitten lullen over een jamsessie die volgens hem "hét bewijs is dat The Beatles perfect op elkaar ingespeeld waren".

Vervolgens liet 'ie me een Let-It-Be outtake zien, waarin John uit de maat zit te drummen met een tamboerijn op z'n hoofd, terwijl Paul wat dissonant op een gitaar zit te rammen.
"ZIE JE!?! John gaat op RIngo's kruk zitten, pakt die stokken en hij begint gewoon te drummen! Paul, eigenlijk een bassist, pakt Johns gitaar, en je hoort niet eens dat ze van plaats zijn gewisseld! WAAR ZIE JE DAT NOG??".
Het kwijl droop langs z'n lippen. Op dat moment werd alles duidelijk: deze man is een idioot.
Klinkt als een (weliswaar niet zo snuggere) fan.
pi_75899657
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Plus dat als hij het zo goed voor heeft met de fans, hij die gebrande CD's toch kan aanbieden voor een kleine vergoeding zoals 5 euro?
[..]

Nou, nu wordt het wel erg roddel-niveau . Maar als ik op een platenbeurs langsloop, en ik hem hoor zeggen tegen wat mensen dat hij McCartney al 20 keer heeft gezien, maar weinig zin heeft in het Gelredome-concert, omdat z'n stem "geen noot meer kan raken", en de band steeds harder en sneller gaat spelen om dat te verbloemen......

Dat komt op mij (behalve de muzikale onwetendheid) over: Kijk, ik heb 'em lekker al 20 keer gezien, en nu jullie allemaal weer de kans krijgen om hem ook te zien, doe ik alsof het mij niet kan interesseren. Want het moet natuurlijk wel exclusief en bijzonder blijven voor hem. En natuurlijk uitspraken als dat McCartney al 20 jaar geen goede plaat meer heeft gemaakt, etc. Om over het commentaar op Yoko ("ze heeft álles voor ons verpest!") nog maar te zwijgen.

Maar genoeg daarover.
Aaah, dat is irritant ja.
pi_75900483
Ik zit net even de oude Beatles topics door te nemen en zie nu pas hoeveel we dit jaar gepost hebben Voor wie van statistiekjes houden, hier een overzicht van het aantal posts in de Beatles topics per jaar:

2000 - 49
2001 - 46
2002 - 53
2003 - 589
2004 - 620
2005 - 1211
2006 - 1502
2007 - 2707
2008 - 594
2009 - 5136 (mits dit topic vol komt)

Was vorig jaar echt zo'n traag Beatles? Slechts twee topics zijn er in 2008 geopend tegen 17 (!!!) topics in 2009

Ja ik weet het, ik heb niks beters te doen
  maandag 21 december 2009 @ 22:05:40 #149
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75900570
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zit net even de oude Beatles topics door te nemen en zie nu pas hoeveel we dit jaar gepost hebben Voor wie van statistiekjes houden, hier een overzicht van het aantal posts in de Beatles topics per jaar:

2000 - 49
2001 - 46
2002 - 53
2003 - 589
2004 - 620
2005 - 1211
2006 - 1502
2007 - 2707
2008 - 594
2009 - 5136 (mits dit topic vol komt)

Was vorig jaar echt zo'n traag Beatles? Slechts twee topics zijn er in 2008 geopend tegen 17 (!!!) topics in 2009

Ja ik weet het, ik heb niks beters te doen
Ik vind zulke statistieken ook tof, dank Begrijpelijk dat het dit jaar hard gaat dankzij McCartney, maar waarom was vorig jaar zo bizar stil?
pi_75900745
Sorry, interesseer mij niet voor statistieken . Ehhhh... .

Vorig jaar was zo'n rustig topic-jaar, omdat er geen Beatles-gerelateerde projecten waren, weinig bijzondere McCartney-evenementen etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')