abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75803332
Mijn vader maakte vroeger, als tiener, zijn eigen vuurwerk, en is altijd geinteresseerd gebleven in dat soort dingen. Typische nostalgie voor hem, en daarom leek het me een leuk idee om daar iets mee te doen.

Nu wil ik hem een boek geven over het maken van vuurwerk, beetje "how to"-ig dus. Nu staat het internet vol met Engelse boeken, maar ik zoek een Nederlands boek.

Iemand enige ideeën? Zoeken op BOL.com gaf me niet veel nuttige info.
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:14:30 #2
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
  Boks-Chick zaterdag 19 december 2009 @ 14:16:36 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75803411
GC is hier een beter forum voor .
lolwut
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:19:33 #4
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_75803480
Geef hem een link van een pyrotechnische forum: http://pyroforum.nl/
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_75803566
quote:
Engels, en over (oa) explosieven, geen vuurwerk.
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:39:32 #6
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75803928
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:24 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Engels, en over (oa) explosieven, geen vuurwerk.
Vuurwerk is explosief.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_75804147
als ik jou was zou ik het vragen op www.vuurwerkcrew.nl of op www.avpvuurwerk.nl dat zit vol met freaks dus er zal vast wel iemand zijn die een boek kent
pi_75804228
Hoe wil aan de grondstoffen komen? Buiskruit, etc koop je niet even bij de supermarkt om de hoek.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75804810
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:50 schreef tijnbrein het volgende:
Hoe wil aan de grondstoffen komen? Buiskruit, etc koop je niet even bij de supermarkt om de hoek.
Ehm volgens mij wel hoor!
http://members.lycos.nl/pyrot/

En voeg wat koper of barium vijlsel toe en je hebt mooie kleurtjes

edit: je hebt gelijk BUISkruit maak je niet zomaar.....
pi_75804814
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:39 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Vuurwerk is explosief.
Onder de jusite omstandigheden is bijna alles explosief...
Je zal in het AC geen handleiding vinden voor het maken van een zilveren fontein of een gillende vuurpijl.
pi_75804881
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:50 schreef tijnbrein het volgende:
Op fietsafstand zit hier een ouderwetse drogist waar je alles kan halen wat je evt nodig hebt. Het is echt niet onmogelijk om de spullen te krijgen; sterker nog, ik heb een kast vol, dat nog van m'n opa is geweest.

Het gaat niet om het maken van het vuurwerk, maar eerder gewoon het bestuderen en lezen. Ik zie m'n vader op zijn leeftijd geen kogelmolen bouwen e.d.
pi_75804963
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:47 schreef koenie95 het volgende:
als ik jou was zou ik het vragen op www.vuurwerkcrew.nl of op www.avpvuurwerk.nl dat zit vol met freaks dus er zal vast wel iemand zijn die een boek kent
Ik heb al gezocht maar er zijn (bijna?) geen Nederlandse vuurwerkfora met mensen die daar echt geïnteresseerd in zijn. De meeste kopen alleen (illegaal) vuurwerk, OF komen niet verder dan brandbare dingen aanelkaar ducttapen.
pi_75805065
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:16 schreef _kloon_ het volgende:

[..]

Ehm volgens mij wel hoor!
http://members.lycos.nl/pyrot/

En voeg wat koper of barium vijlsel toe en je hebt mooie kleurtjes

edit: je hebt gelijk BUISkruit maak je niet zomaar.....
Bestellen bij een groothandel gaat niet. Die leveren alleen aan bedrijven etc. Vanwege terrorisme en drugs.
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Op fietsafstand zit hier een ouderwetse drogist waar je alles kan halen wat je evt nodig hebt. Het is echt niet onmogelijk om de spullen te krijgen; sterker nog, ik heb een kast vol, dat nog van m'n opa is geweest.

Het gaat niet om het maken van het vuurwerk, maar eerder gewoon het bestuderen en lezen. Ik zie m'n vader op zijn leeftijd geen kogelmolen bouwen e.d.
En jij denkt dat je zomaar even wat mee krijgt
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75805454
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Bestellen bij een groothandel gaat niet. Die leveren alleen aan bedrijven etc. Vanwege terrorisme en drugs.
[..]

En jij denkt dat je zomaar even wat mee krijgt
Niet genoeg om een bom mee te bouwen, maar je krijgt zeker wel wat mee. Sterker nog, ik heb er zelf wel eens wat gehaald. Een sterke oxidant, ik weet niet meer welke. Genoeg om lekker mee te klooien; puntzakje vol.
pi_75805626
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:41 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Niet genoeg om een bom mee te bouwen, maar je krijgt zeker wel wat mee. Sterker nog, ik heb er zelf wel eens wat gehaald. Een sterke oxidant, ik weet niet meer welke. Genoeg om lekker mee te klooien; puntzakje vol.
Als je beetje zoekt en weet wat je doet kom je inderdaad een heel eind.

Toch een waarschuwing. Een kennis van mij heeft de politie wel eens aan de deur gehad omdat hij chemicalien had besteld bij een groothandel. Dat vond zijn moeder niet zo leuk. Dit was ruim 20 jaar geleden.
14 SHADES OF GREY
pi_75805937
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als je beetje zoekt en weet wat je doet kom je inderdaad een heel eind.

Toch een waarschuwing. Een kennis van mij heeft de politie wel eens aan de deur gehad omdat hij chemicalien had besteld bij een groothandel. Dat vond zijn moeder niet zo leuk. Dit was ruim 20 jaar geleden.
wtf

Nogmaals, ik ga er niets mee doen, het is een cadeau voor m'n vader die er waarschijnlijk ook niets mee gaat doen. Ik ben de leeftijd dat ik harde knallen zo ontzettend interessant vind allang voorbij.
pi_75806127
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:59 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

wtf

Nogmaals, ik ga er niets mee doen, het is een cadeau voor m'n vader die er waarschijnlijk ook niets mee gaat doen. Ik ben de leeftijd dat ik harde knallen zo ontzettend interessant vind allang voorbij.
Vandaar dat de AIVD ook keer bij een natuurkunde leraar op de stoep stond omdat hij info zocht over radio-actieve materialen voor een examenvraag.

Dat jij er niets mee wilt gaan maakt dus niets uit.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:48:51 #18
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_75813008
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:41 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..] Een sterke oxidant, ik weet niet meer welke.
AmmoniumNitraat of KaliumNitraat waarschijnlijk. Allebei zeer makkelijk te verkrijgen, leuker nog KaliumNitraat wordt in 25kg zakken verkocht

Maar goed, iedereen die het in zijn hoofd haalt om zelf vuurwerk te maken. DOE HET NIET!!!!!!!!
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_75814554
http://www.bol.com/nl/p/e(...)001481341/index.html

Pm ff als je een digitale versie wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')