abonnement Unibet Coolblue
pi_75757180
Interland van Nederland tegen Hong Kong verplaatst naar Maastricht vanwege de vorst
  vrijdag 18 december 2009 @ 08:39:49 #3
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75757229
TVP!

Met een plaatje:

batman!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2009 @ 08:41:33 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_75757250
Rugby
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 18 december 2009 @ 08:43:39 #5
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75757276
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:34 schreef wes55 het volgende:
Interland van Nederland tegen Hong Kong verplaatst naar Maastricht vanwege de vorst
Ik lees het ja:
quote:
In verband met de aanhoudende vorst zijn de velden op het NRCA onbespeelbaar voor de wedstrijden van de Nederlandse selecties aankomende zaterdag. Toch gaan de wedstrijden door: de selecties gaan in Maastricht spelen op speciaal rugby kunstgras.

Zowel de wedstrijd Nederland - Hong Kong als de wedstrijd Nederland O18 - Zweden O18 zijn verplaatst naar het terrein van de Maastricht Maraboes Rugby Combinatie. Zij beschikken over een kunstgrasveld voor rugby.
Toch wel vaag dat een Nederlands Rugby Centrum geen kunstgrasvelden heeft, en een of andere club in Maastricht wel. Ben benieuwd hoe dat speelt trouwens, rugbykunstgras.
batman!
pi_75757300
knnth, Kan jij mij vertellen over het laatste filmpje in het vorige topic over de lineout tactic van italië hoe het komt dat de ref geen penalty geeft aan de tegenstander maar dat de referee het accepteerd?
Ik heb de regels van de IRB even doorgelezen maar kon het niet vinden.
pi_75757375
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:20 schreef thingamajig het volgende:
Morgen naar Stade Francais vs. Ulster Rugby, heb er zin in! Hopelijk is het niet te koud in Brussel...
Ik ben ook van de partij! Brrrr!
  vrijdag 18 december 2009 @ 09:02:07 #8
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75757572
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:45 schreef wes55 het volgende:
knnth, Kan jij mij vertellen over het laatste filmpje in het vorige topic over de lineout tactic van italië hoe het komt dat de ref geen penalty geeft aan de tegenstander maar dat de referee het accepteerd?
Ik heb de regels van de IRB even doorgelezen maar kon het niet vinden.
Ik ga een poging doen om het uit te leggen, al weet ik niet of ik het helemaal correct heb.

Italie doet eigenlijk een paar dingen:

a) ze vormen geen maul. Dat is een hele belangrijke. Zoals je in het filmpje ziet, gaan de Engelse line-out spelers wel klaar staan voor een maul, maar de Italiaanse verdedigers maken geen contact.

b) doordat er geen maul ontstaat, mag de Italiaanse hooker de man met de bal gewoon tackelen. Indien er wel een maul (of ruck) was geweest, had het niet gemogen.

Dit is geloof ik het belangrijkste, maar aanvullingen zijn welkom...

batman!
pi_75758389
Kleine aanvulling aan thingamajigs post: Zodra een maul gevormd is, is er een offside-lijn. Je mag dan alleen aansluiten vanaf de achterste man. Als er geen maul is (it takes two to tango maul) dan mag je dus gewoon direct op de ballcarrier af.
  vrijdag 18 december 2009 @ 10:01:31 #10
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75758930
Stem ook voor de IRPA Try of the Year

Mijn favoriet is nummer 5, de try van Imanol Harinordoquy tijdens Ierland - Frankrijk.

Die van Cedric Heymans tegen de All Blacks (nummer 7) is ook wel erg mooi trouwens.
batman!
pi_75759222
Die van Harinordoquy is echt zo ontzettend Frans: moordend tempo in het spel houden, van de ene kant van het veld naar de andere kant (en weer terug), technisch goed ... klasse gewoon.

Dat moment in try #11 waar die center de bal naar Williams tikt is mooi

Maar mijn favoriet is #3, van Camacho!
pi_75759794
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 09:02 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Ik ga een poging doen om het uit te leggen, al weet ik niet of ik het helemaal correct heb.

Italie doet eigenlijk een paar dingen:

a) ze vormen geen maul. Dat is een hele belangrijke. Zoals je in het filmpje ziet, gaan de Engelse line-out spelers wel klaar staan voor een maul, maar de Italiaanse verdedigers maken geen contact.

b) doordat er geen maul ontstaat, mag de Italiaanse hooker de man met de bal gewoon tackelen. Indien er wel een maul (of ruck) was geweest, had het niet gemogen.

Dit is geloof ik het belangrijkste, maar aanvullingen zijn welkom...


Ah daar gign ik dus al de fout in, met de gedachte dat de maul al gevormd was. Thanks!
  vrijdag 18 december 2009 @ 10:54:02 #13
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75760665
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben ook van de partij! Brrrr!
Het wordt koud (tussen de -2 en -5 graden), maar gelukkig wel droog en geen sneeuw. Handschoenen, muts, sjaal en extra warm vest mee dus!

Waar zitten jullie?
batman!
pi_75760942
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:54 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Het wordt koud (tussen de -2 en -5 graden), maar gelukkig wel droog en geen sneeuw. Handschoenen, muts, sjaal en extra warm vest mee dus!

Waar zitten jullie?
Euh.... Ik heb de kaarten niet besteld Wel goeie plekken dacht ik, dure kaarten. Jij?
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:03:20 #15
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75761004
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Euh.... Ik heb de kaarten niet besteld Wel goeie plekken dacht ik, dure kaarten. Jij?
We zijn voor de kaarten van 20 euro gegaan. Goedkoopste waren 5 euro, dan zit je laag achter de palen. Nu zitten we redelijk...
batman!
pi_75766111
Leuke sport
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_75774064
binnenkort maar naar de tigers
Eins, zwei, hoeplakai.
  zaterdag 19 december 2009 @ 07:16:01 #18
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75796728
quote:
France's first choice scrum-half Julien Dupuy has been ruled out of the Six Nations Championship after receiving a six-month ban for eye-gouging.

An independent disciplinary hearing in Dublin ruled that Dupuy should be suspended up to and including June 3, 2010 for eye-gouging Ulster, Ireland and British and Irish Lions flanker Stephen Ferris during Stade's Pool Four match against Ulster at Ravenhill on December 12.

Stade replacement prop David Attoub, who was also cited for eye-gouging Ferris, faces an anxious wait to learn his fate after independent judicial officer Judge Jeff Blackett ruled that further evidence needed to be considered and adjourned the hearing until a date to be confirmed in January.

Dupuy and Attoub had already apologised and been penalised by Stade, who issued an official apology over the incident.

Dupuy's ban suggests authorities are stepping up the fight against eye-gouging after some high-profile cases.

South Africa lock Schalk Burger was banned for eight weeks for gouging Ireland winger Luke Fitzgerald in the second Lions Test this summer.

The Italy captain, Sergio Parisse, was also suspended for eight weeks in June for an eye-gouging incident in his team's 27-6 defeat to New Zealand.
En terecht, want het is gewoon een misselijkmakende overtreding. Laat Schalk Burger gewaarschuwd zijn!
batman!
pi_75807868
Thingamajig, ben je nog naar Brussel afgereisd? Wedstrijd geannuleerd
  zondag 20 december 2009 @ 17:38:31 #20
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75844400
Ja we waren wel in Brussel ja. Sowieso hadden we al treinkaartjes en een hotel dat niet meer te annuleren was, dus we zijn maar gegaan. Jammer dat de wedstrijd niet doorging, maar verder wel goed vermaakt in Brussel. Heerlijk gegeten onder andere! Heel veel Stade Francais supporters gezien. Heel veel Ulster fans die naar Brussel wilden konden er sowieso niet naar toe, daar vliegtuigen niet vlogen en de Eurostar ook niet ging.
batman!
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:50:31 #21
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76052838
Het rugbyjaar 2009 in 50 mooie foto's
batman!
pi_76069889
Leuke fotoreeks.
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:36:17 #23
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_76078580
tvp dan maar
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:36:57 #24
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_76078600
Ja, ik heb mijn oude account eens uit de kast getrokken.
Oldbie, aangenaam
pi_76079549
Baik.

Misschien geen idee trouwens om hier een kalender voor het komende jaar te maken, dan wel gewoon te kopieren?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:32:04 #27
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77696288
Samoa vs. Fiji in de finale van de Wellington 7's, de nieuwe Olympische sport

batman!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:34:07 #28
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77696309
De kwartfinales van de Heineken Cup 2009-2010. Veel Franse teams, weinige Engelse!

Quarter-finals

The quarter-finals will take place on the 9-11 April. All times are local time. The fixtures are:

9 April 2010
20:00 Leinster (Ireland) v France Clermont Auvergne RDS Arena, Dublin

10 April 2010
16:00 Biarritz France v Wales Ospreys Estadio Anoeta, Donostia-San Sebastián

10 April 2010
17:30 Munster (Ireland) v England Northampton Saints Thomond Park, Limerick

11 April 2010
18:30 Toulouse France v France Stade Français Stadium Municipal, Toulouse

batman!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:58:00 #29
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_78822569
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:34 schreef thingamajig het volgende:
De kwartfinales van de Heineken Cup 2009-2010. Veel Franse teams, weinige Engelse!

Quarter-finals

The quarter-finals will take place on the 9-11 April. All times are local time. The fixtures are:

9 April 2010
20:00 Leinster (Ireland) v France Clermont Auvergne RDS Arena, Dublin

10 April 2010
16:00 Biarritz France v Wales Ospreys Estadio Anoeta, Donostia-San Sebastián

10 April 2010
17:30 Munster (Ireland) v England Northampton Saints Thomond Park, Limerick

11 April 2010
18:30 Toulouse France v France Stade Français Stadium Municipal, Toulouse

[ afbeelding ]
Oeww.
Leuke wedstrijden!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:13:13 #30
270782 Tazar_Yoot
Je moet wat.
pi_78823130
Tvp =)
pi_78850178
TVP
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_78850258
Waarom haalt Nederland eigenlijk geen Zuid Afrikanen, Australiers en Nieuw Zeelanders met een Nederlandse pas die in Nederland kunnen gaan spelen en studeren/werken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78877861
Dat gebeurt regelmatig, vorig seizoen speelde bij HRC nog twee Zuid-Afrikanen (ik schaam me dat ik niet weet of ze er nog spelen ) en zo spelen ook bij een paar andere clubs wat buitenlanders.

Volgens mij is/was de flyhalf van Oranje zelfs een Zuid-Afrikaan die een NL paspoort gekregen heeft.
pi_79288453
volgens mij ook ja

jammer dat Tim Visser niet voor oranje gaat:
pi_79288984
Bij bijna elke club die uitkomt in de Ereklasse spelen wel één of meerdere buitenlanders (Kiwi's, Zuid-Afrikanen, Australiërs)
pi_79299859
Iemand wel eens Touch Rugby gespeeld? Start in April in de competitie (in Engeland).
pi_79300384
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:21 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand wel eens Touch Rugby gespeeld? Start in April in de competitie (in Engeland).
Als ik een potje rugby in het park speel is het meestal dat ja.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79300557
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:46 schreef wes55 het volgende:
Bij bijna elke club die uitkomt in de Ereklasse spelen wel één of meerdere buitenlanders (Kiwi's, Zuid-Afrikanen, Australiërs)
Met een Nederlands paspoort?

Komen ze dan ook uit voor Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79303866
DAM heeft het volgens mij over buitenlanders die de Nederlandse identiteit krijgen en dus voor NL mogen spelen. In geval van de Zuid Afrikanen zou je het qua naam vaak niet eens merken.

Ik weet wel dat de regels omtrent dit soort zaken niet heel rigide zijn in rugby. Zuid-Afrikanen met een Nederlandse overgrootouder mogen volgens mij ook voor NL uitkomen. Die zijn er volgens mij nog best veel. NL heeft hetzelfde gedaan op de OS van 1980. Toen hadden we een ijshockeyteam vol Canadezen met een NLse voorouder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_79304233
Het verschil met ijshockey is dat nu een NC eerst 2 jaar in Nederland moet spelen. Als die regel er niet zou zijn had Nederland de OS kunnen halen. Ik weet niet of die regel er is bij het rugby.

Er zijn natuurlijk heel veel Nederlanders naar Zuid Afrika, Australie en Nieuw Zeeland gegaan na de oorlog en als hun zonen niet goed genoeg zijn voor het NT zouden ze voor Nederland uit kunnen komen. Als ze in Nederland komen wonen dan kunnen ze ook mee doen in de competitie. Er zullen vast ook wel een aantal profs in Europa spelen die ook recht hebben op een Nederlands paspoort.

Werven in Zuid Afrika, Australie of Nieuw Zeeland zou natuurlijk kostbaar worden, lijkt me dat je moet zoeken in spelers die in Europa spelen/wonen

Ik ben weleens een speler van een Zuid Afrikaans semi-prof tegengekomen in Argentinie die daar was om wedstrijden te spelen en die had ook een Nederlandse pas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79310208
Als een speler 3 of 5 jaar(weet niet precies aantal jaar) rugby speelt in eenland anders dan hun geboorteland mogen ze uitkomen voordat land. Zie bijvoorbeeld het rugby team van Hong Kong (HK Sevens).
pi_79310677
Vergelijkbare regels dus bij het ijshockey, weet iemand om hoeveel jaar het gaat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79311713
5 jaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_79311852
Veel spelers van Samoa, Fiji en Tonga spelen trouwens voor Nieuw-Zeeland, omdat ze ergens wel een Nieuw-Zeelandse voorouder hebben en het meer geld oplevert. Nieuw Zeeland heeft vorig jaar een voorstel gedaan om deze spelers - nadat ze voor de All Blacks hebben gespeeld - terug te kunnen laten keren in het nationale team van hun eiland. De IRB heeft dit voorstel weggestemd. Volgens sommigen omdat de Keltische landen bang zijn voor te sterke Pacifische Eilanden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_79314868
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:06 schreef Nielsch het volgende:
5 jaar.
Dat haalt weinig uit dan

Maar die spelers uit Samoa spelen allemaal al lang in NZ dus?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79315133
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat haalt weinig uit dan

Maar die spelers uit Samoa spelen allemaal al lang in NZ dus?
Ja, volgens mij wel

Dit is het artikel: http://www.planetrugby.com/story/0,25883,3562_5742531,00.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_79315365
Hier wat meer over eligibility regels: http://www.fira-aer-rugby(...)bregulation8_883.pdf

Ik ga het zelf ook eens lezen...

Ah, het is dus niet 5 jaar maar 3 jaar (36 maanden)... Tenzij (een van) je ouders of grootouders is geboren in het land waarin je wilt spelen, dan mag het gelijk...

Wat ze dus kunnen doen is Zuid-Afrikanen zoeken met een Nederlandse grootouder, die mogen direct voor NL uitkomen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_79315624
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:10 schreef Nielsch het volgende:
Hier wat meer over eligibility regels: http://www.fira-aer-rugby(...)bregulation8_883.pdf

Ik ga het zelf ook eens lezen...

Ah, het is dus niet 5 jaar maar 3 jaar (36 maanden)... Tenzij (een van) je ouders of grootouders is geboren in het land waarin je wilt spelen, dan mag het gelijk...

Wat ze dus kunnen doen is Zuid-Afrikanen zoeken met een Nederlandse grootouder, die mogen direct voor NL uitkomen.
2e en 3e generatie Nederlanders dus, dat zijn er echt heel veel in ZA,AU en NZ
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79323491
Ja, heel veel. Maar zal ook een kostbare zoektocht zijn. Denk aan: tickets, hotels, etc.
De Nederlandse Rugby Bond heeft maar een begroting van rond de ¤500.000.
pi_79327796
Zoals ik al zei, werven om ze te laten spelen en te laten werken/studeren in Nederland of spelers die (semi) prof spelen in Europa
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79380498
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoals ik al zei, werven om ze te laten spelen en te laten werken/studeren in Nederland of spelers die (semi) prof spelen in Europa
Je kan natuurlijk ook gewoon scouten in de Zuid-Afrikaanse profcompetitie. Elke speler met een Nederlandse achternaam die nog niet voor de Springbokke heeft gespeeld komt gewoon in aanmerking voor een plek in het Nederlands team. Zet er een stagiair op en je hebt met een maand een shortlist. Goed, het zou een soort van Zuid-Afrika B worden, maar wel met allemaal Nederlandse achternamen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_79381865
Afstammelingen van Nederlanders die in de 17e en 18e eeuw zijn vertrokken natuurlijk niet en gaan recuiten in ZA is te duur dus je zal het moeten hebben van Zuid Afrikanen die in Europa spelen of bereid zijn om in Europa te gaan wonen/spelen en ook graag voor Nederland willen uitkomen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79381903
Als Andy Jones overigens een Nederlandse moeder of oma heeft dan komt hij ook in aanmerking
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79642613
Dit weekend zijn de Hong Kong Sevens, het grootste Sevens toernooi van de kalender en een van de bekendste rugbyfeesten wereldwijd. Hier de finale van 2009:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_79705112
http://nos.nl/video/146802-titelstrijd-rugby-dukeshilversum.html

Finale om het Landskampioenschap, afgelopen zaterdag.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 april 2010 @ 19:22:48 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80674078
quote:
Ondanks een kleine nederlaag (14-16) tegen Kroatië hebben de Nederlandse rugbyers promotie naar Europese Divisie 2A afgedwongen.

De Kroaten kunnen nog wel op gelijke hoogte komen, maar het onderlinge is in Oranjes voordeel.
Hebben we wat te zoeken in die divisie?
België, Tsjechië, Polen en Duitsland zijn dan onze tegenstanders. Volgens de ranking zitten we in de middenmoot.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_80678625
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:22 schreef borisz het volgende:

[..]

Hebben we wat te zoeken in die divisie?
België, Tsjechië, Polen en Duitsland zijn dan onze tegenstanders. Volgens de ranking zitten we in de middenmoot.
Volgens mij is dit wel het hoogst haalbare voor Nederland. Nog een klasse hoger zitten landen als Portugal, Roemenie, Rusland en Georgie... daar gaan we het echt niet van winnen. Interessant om te zien of ze zich in de nieuwe klasse kunnen handhaven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 25 april 2010 @ 17:40:01 #58
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_80699351
Ik heb alle wedstrijden van afgelopen ronde in de Super 14 geupload op Youtube.
Hiervoor heb ik een paar Bulls wedstrijden op mijn kanaal staan.

Mijn kanaal: http://www.youtube.com/user/Oldbie1

Super14 is op dit moment heel erg spannend. Mijn team (en regerend kampioen), Bulls, staat aan kop maar over 3 ronden kan het heel anders zijn en zij kunnen de semi-finals zelfs nog mislopen: http://www.super14.com/




Ze moet nog:
Thuis: Sharks
Thuis: Crusaders
Uit: Stormers

Ik zal de volgende ronden en de finalewedstrijden ook uploaden.
Veel plezier ermee
pi_80743634
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:40 schreef Beavis het volgende:
Ik heb alle wedstrijden van afgelopen ronde in de Super 14 geupload op Youtube.
Hiervoor heb ik een paar Bulls wedstrijden op mijn kanaal staan.

Mijn kanaal: http://www.youtube.com/user/Oldbie1

Super14 is op dit moment heel erg spannend. Mijn team (en regerend kampioen), Bulls, staat aan kop maar over 3 ronden kan het heel anders zijn en zij kunnen de semi-finals zelfs nog mislopen: http://www.super14.com/

[ afbeelding ]


Ze moet nog:
Thuis: Sharks
Thuis: Crusaders
Uit: Stormers

Ik zal de volgende ronden en de finalewedstrijden ook uploaden.
Veel plezier ermee
Nice! Hoop op een spannende finale, niet zo een als vorig jaar...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 26 april 2010 @ 22:33:22 #60
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_80746328
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nice! Hoop op een spannende finale, niet zo een als vorig jaar...
Vorig jaar was inderdaad een walk-over en een vrij teleurstellende finale voor de neutrale kijker. Hoewel je mij niet hoorde klagen. Een spannende finale is natuurlijk wel een stuk leuker

Persoonlijk zou ik dit jaar een finale Bulls-Stormers wel erg leuk vinden. Alleen jammer dat de Bulls een eventuele halve finale en finale niet op Loftus kan afwerken. Op 20 mei moeten zij hun stadion overdragen aan de FIFA.
pi_80795210
Hoera, ons seizoen is 2 weken oud en ik heb de pols nu al in het gips zitten.

Ach, het hoort erbij zullen we maar zeggen...
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_80814463
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:33 schreef Beavis het volgende:

[..]

Vorig jaar was inderdaad een walk-over en een vrij teleurstellende finale voor de neutrale kijker. Hoewel je mij niet hoorde klagen. Een spannende finale is natuurlijk wel een stuk leuker

Persoonlijk zou ik dit jaar een finale Bulls-Stormers wel erg leuk vinden. Alleen jammer dat de Bulls een eventuele halve finale en finale niet op Loftus kan afwerken. Op 20 mei moeten zij hun stadion overdragen aan de FIFA.
Zijn er nog een beetje normale stadions over? Ik weet dat het Newlands vrij is, maar dat ligt niet in Pretoria. Zuid-Afrika speelt daar - na toestemming van de FIFA - ook haar test tegen Frankrijk tijdens het WK.

Hehe, misschien in het Odi Stadium? Ligt ook in de Bulls regio. Ziet er wel lollig uit. Orlando Stadium voldoet ook aan die eis en is wat dat betreft wat moderner.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nielsch op 28-04-2010 19:14:58 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_80814474
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:40 schreef aussieaussie het volgende:
Hoera, ons seizoen is 2 weken oud en ik heb de pols nu al in het gips zitten.

Ach, het hoort erbij zullen we maar zeggen...
Wat gebeurde er?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 28 april 2010 @ 20:25:09 #64
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_80817543
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zijn er nog een beetje normale stadions over? Ik weet dat het Newlands vrij is, maar dat ligt niet in Pretoria. Zuid-Afrika speelt daar - na toestemming van de FIFA - ook haar test tegen Frankrijk tijdens het WK.

Hehe, misschien in het Odi Stadium? Ligt ook in de Bulls regio. Ziet er wel lollig uit. Orlando Stadium voldoet ook aan die eis en is wat dat betreft wat moderner.
Het wordt dan idd Orlando Stadium in Soweto (Johannesburg dus)
pi_80830109
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat gebeurde er?
Ik werd achterover geduwd en landde verkeerd en hoorde het gelijk kraken. De pijn viel mel mee en het duurde ook 4 dagen (na aandringen van mijn vrouw) voordat ik naar de dokter ging.
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_80848598
Dit weekend de halve finales van de Heineken Cup. Het gaat twee keer een wedstrijd tussen Frankrijk en Ierland worden. Op zaterdag speelt Stade Toulousain in het Stadium Municipal tegen Leinster. Biarritz Olympique (Frankrijk) speelt zondag in het Estadio Anoeta in het Spaanse San Sebastian tegen de Ierse provincie Munster.

De kwartfinales waren alle vier erg spannend en ik hoop dat de halve finales ook spannend worden! De finale is op 22 mei in het Stade de France.

http://en.wikipedia.org/wiki/2009%E2%80%9310_Heineken_Cup
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_80849264
Dit seizoen wordt Europa duidelijk gedomineerd door de Fransen en de Ieren. Daar zijn deze halve finales een mooie afspiegeling van. Toch hoop ik dat de finale een Iers onderonsje wordt, net als vorig jaar die halve finale

Probeer er eentje mee te pikken dit weekend maar de 22e staat sowieso in mijn agenda
pi_80939806
Het lijkt erop dat het een all-France final gaat worden. Toulouse heeft gisteren gewonnen van titelverdediger Leinster en Olympique Biarritz speelt nu in een uitverkocht Real Sociedad stadion tegen Munster en ze staan ook voor, al kan er nog van alles gebeuren: 12-7 met nog 7 minuten te spelen.

Heb een goede stream gevonden, beetje jammer van het Franse commentaar...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 2 mei 2010 @ 17:58:11 #69
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_80939918
Oh, ik was even opgeslokt door voetbal. Sorry
Mijn Super 14 samenvattingen staan trouwens wel weer online.

Nu ff Heineken cup kijken.....nog maar 4 minuten wel engels commentaar
pi_80939984
Penalty Biarritz... als deze zit is het over... gok ik...

Raak!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_80940010
15-7

Nog een paar minuten voor Munster om een try + con + pen te scoren, gaat ze niet lukken...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_80940129
Heineken Cup finale: Olympique Biarritz - Stade Toulousain...

Serieus, de clubs uit de Home Nations hebben echt teleurgesteld dit jaar...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81041740
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:40 schreef Beavis het volgende:
Ik heb alle wedstrijden van afgelopen ronde in de Super 14 geupload op Youtube.
Hiervoor heb ik een paar Bulls wedstrijden op mijn kanaal staan.

Mijn kanaal: http://www.youtube.com/user/Oldbie1

Super14 is op dit moment heel erg spannend. Mijn team (en regerend kampioen), Bulls, staat aan kop maar over 3 ronden kan het heel anders zijn en zij kunnen de semi-finals zelfs nog mislopen: http://www.super14.com/

[ afbeelding ]


Ze moet nog:
Thuis: Sharks
Thuis: Crusaders
Uit: Stormers

Ik zal de volgende ronden en de finalewedstrijden ook uploaden.
Veel plezier ermee
Als de Bulls vandaag winnen van de Crusaders kunnen de Waratahs of de Brumbies zo 1 ronde voor het einde nog in de play-offs terechtkomen. Geen Nieuw-Zeelands team in de play-offs zou wel opvallend zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:48:20 #74
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_81042636
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als de Bulls vandaag winnen van de Crusaders kunnen de Waratahs of de Brumbies zo 1 ronde voor het einde nog in de play-offs terechtkomen. Geen Nieuw-Zeelands team in de play-offs zou wel opvallend zijn.
Het is bevrijdingsdag, nog geen weekend
Wedstrijd van de Bulls is vrijdag om 19:10
pi_81042719
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:48 schreef Beavis het volgende:

[..]

Het is bevrijdingsdag, nog geen weekend
Wedstrijd van de Bulls is vrijdag om 19:10
huh, ja je hebt gelijk... ik zat met vandaag in m'n hoofd...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81050286
Tvp!

Ik doe sinds kort aan rugby en vind het echt geweldig. Ook om te kijken is het echt gaaf. Die wedstrijden waar jullie het over hebben kun je zeker alleen via stream kijken?
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:03:59 #77
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_81050509
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:56 schreef StinsonB het volgende:
Tvp!

Ik doe sinds kort aan rugby en vind het echt geweldig. Ook om te kijken is het echt gaaf. Die wedstrijden waar jullie het over hebben kun je zeker alleen via stream kijken?
Ik kijk bij www.rugbyzone.com
Kost wel geld maar je weet zeker dat je kán kijken. (of achteraf downloaden als je het hebt gemist)
pi_81060430
Ik zal die site eens doorkijken, bedankt!

Zijn er trouwens nog wat sites over rugby die leuk zijn om te volgen? Zoiets als voetbalzone.nl maar dan voor rugby natuurlijk. Ik zou er graag wat meer over willen lezen, weet ik een beetje waar elk team staat enzovoort. Maakt het leuker om het allemaal te volgen!
pi_81060619
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:25 schreef StinsonB het volgende:
Ik zal die site eens doorkijken, bedankt!

Zijn er trouwens nog wat sites over rugby die leuk zijn om te volgen? Zoiets als voetbalzone.nl maar dan voor rugby natuurlijk. Ik zou er graag wat meer over willen lezen, weet ik een beetje waar elk team staat enzovoort. Maakt het leuker om het allemaal te volgen!
www.scrum.com

www.planetrugby.com

De competities in Frankrijk (Top 14), Engeland (Guinness Premiership), Keltische landen (Magners League) en de internationale clubcompetities (Heineken Cup en Super 14) naderen hun ontknoping en zijn dus leuk om te volgen.

Daarna volgen de mid-year rugby tests, welke wel live worden uitgezonden op de BBC (als ik het goed heb).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:06:59 #80
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_81152633
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als de Bulls vandaag winnen van de Crusaders....
40-35 Na 80 minuten stond het nog 33-35 en toch kwam het goed.
Over zo'n 2 uur staat de samenvatting wel op mijn Youtube
pi_81161198
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:06 schreef Beavis het volgende:

[..]

40-35 Na 80 minuten stond het nog 33-35 en toch kwam het goed.
Over zo'n 2 uur staat de samenvatting wel op mijn Youtube
Ben benieuwd of de Waratahs en de Brumbies kunnen profiteren van het verlies van de Crusaders!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:45:38 #82
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_81162310
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de Waratahs en de Brumbies kunnen profiteren van het verlies van de Crusaders!
Zou wel leuk zijn als zij de druk nog een beetje opvoeren.
"Home" Semi final voor de Bulls is wel zeker.

Ohja, samenvatting is online: http://www.youtube.com/user/Oldbie1
pi_81171554
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:45 schreef Beavis het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn als zij de druk nog een beetje opvoeren.
"Home" Semi final voor de Bulls is wel zeker.

Ohja, samenvatting is online: http://www.youtube.com/user/Oldbie1
Inderdaad geen knock-on bij die try in de allerlaatste actie van de game
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81171684
Ik heb mij maar ook even geabonneerd op je youtube channel! Ik vind de samenvattingen erg leuk om te kijken! Afgelopen donderdag weer een training gehad bij het sportcentrum en weet nu wel 100% zeker dat ik mij volgend jaar ga aanmelden bij de rugbyvereniging om hopelijk echte wedstrijden te spelen.

Wel weer een paar flinke schaafplekken en blauwe plekken, maar dat hoort erbij .
pi_81229874
MAGNERS LEAGUE SEMI FINALS
quote:
14 May 2010
19:05 Swansea Ospreys (Wales) v Glasgow Warriors (Scotland), Liberty Stadium, Swansea

15 May 2010
Leinster Rugby (Ireland) v Munster Rugby (Ireland)
TOP 14 SEMI FINALS
quote:
14 May 2010
21:00 USA Perpignan v Stade Toulousain, Stade de la Mosson, Montpellier

15 May 2010
16:30 RC Toulon v ASM Clermont Auvergne, Stade Geoffroy-Guichard, Saint-Étienne
GUINNESS PREMIERSHIP SEMI FINALS
quote:
10 May 2010
13:30 Northamptan Saints v Saracens, Franklin's Gardens, Northampton

10 May 2010
16:00 Leicester Tigers v Bath Rugby, Welford Road, Leicester


[ Bericht 31% gewijzigd door Nielsch op 09-05-2010 22:16:22 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81747753
Afgelopen donderdag de scrum voor het eerst geoefend. Wist niet dat er nog zoveel eigenlijk bij komt kijken. Heb nu ongelooflijke spierpijn in mijn nek en bovenbenen.

Weet wel dat ik niet een positie als prop of hooker ambieer na deze training . Ben daar denk ook iets te licht voor (80kg).
pi_81756084
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:17 schreef StinsonB het volgende:
Afgelopen donderdag de scrum voor het eerst geoefend. Wist niet dat er nog zoveel eigenlijk bij komt kijken. Heb nu ongelooflijke spierpijn in mijn nek en bovenbenen.

Weet wel dat ik niet een positie als prop of hooker ambieer na deze training . Ben daar denk ook iets te licht voor (80kg).
Gewicht maakt niet echt uit als hooker of prop (oké het is wel mooi meegenomen) maar meer hoe je staat en hoe laag je kan staan.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:44:12 #88
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_81763829
Halve finale Super 14 vandaag:
Bulls-Crusaders (begint over een kwartiertje)
Stormers-Waratahs (om 19:10)

Ik zit er klaar voor
pi_81765866
Bent benieuwd of de Crusaders nog terug kunnen komen in de tweede helft!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81765885
Ik had nog niet gepost of er wordt een mooie try gedrukt! 23-15
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81765954
Nu er twee Franse teams in de Heineken Cup finale staan, spreekt het me toch minder aan eigenlijk.... Zou anders wel in de kroeg gaan kijken, nu wellicht even een stream zoeken straks. Nu ook goede stream voor Super 14 gevonden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81766690
Heineken Cup finale is nu al een kickfestijn helaas, maar dat krijg je met Franse ploegen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_81766719
Bulls - Crusaders is met 36-17 en nog iets meer dan tien minuten spelen te gaan wel afgelopen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:44:06 #94
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_81767112
Bulls-Crusaders 39-24

Finale dus in Loftus Orlando stadium.
Nu maar hopen dat de Stormers straks winnen van de Waratahs
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:53:33 #95
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_81771377
Stormers-Waratahs 25-6

All South African final: Bulls-Stormers
Dan mag duidelijk zijn dat ik een Bulls fan ben
pi_81902999
Voor degenen die zaterdag rugby willen gaan kijken, bijvoorbeeld in de kroeg: de tijden van alle vier de kampioenswedstrijden die op die dag worden gespeeld
quote:
17:05 Vodacom Bulls - Vodacom Stormers / Super 14 Final @ Orlando Stadium, Soweto, South Africa
18:30 Leicester Tigers - Saracens FC / Guinness Premiership Final @ Twickenham, London, England
19:30 Leinster Rugby - Swansea Ospreys / Magners League Final @ RDS Arena, Dublin, Ireland
21:00 USA Perpignan - ASM Clermont Auvergne / Top 14 Final @ Stade de France, Paris, France
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_82050550
<----

Dat ze maar mogen winnen vanavond!
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:50:47 #98
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82065999
Rust bij Bulls-Stormers: 16-3
Ziet er goed uit
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:43:01 #99
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82067541
Bulls-Stormers 25-17

sig aangepast (Youtube samenvatting volgt)
pi_82067588
Zuid-Afrikaanse monoloog hier.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:44:45 #101
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82067607
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:44 schreef Leatherface het volgende:
Zuid-Afrikaanse monoloog hier.
Lekker hoor
  zondag 30 mei 2010 @ 12:41:08 #102
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82095350
Hierbij mijn Youtube samenvatting van de finale:



Ik hoop dat er binnenkort een andere is want de commentator is slecht te horen vanwege de vuvuzelas
pi_82122385
Leuk al die samenvattingen zeg!

Wel jammer dat je niks kan horen van het commentaar.. ik ben toch niet zo heel erg fan van de vuvuzulas .
pi_82123824
Cool

En gefeliciteerd
pi_82131362
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:41 schreef Beavis het volgende:
Hierbij mijn Youtube samenvatting van de finale:



Ik hoop dat er binnenkort een andere is want de commentator is slecht te horen vanwege de vuvuzelas
Nice!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:22:40 #106
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_82148163
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 01:18 schreef Mr. Orange het volgende:
<----

Dat ze maar mogen winnen vanavond!
En dat hebben ze gedaan! Een erg goeie wedstrijd!
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_82357318
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:22 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

En dat hebben ze gedaan! Een erg goeie wedstrijd!
Was inderdaad mooi! Samenvatting van rugbydump:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_82357375
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:32:59 #109
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82361729
quote:
Ik moest lachen
pi_82385199
Samenvatting van Ierland - Barbarians FC van afgelopen vrijdag

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_82385439
De eerste try van Ireland was wel erg mooi!!
pi_82476158
Samenvatting van de test tussen Wales en wereldkampioen Zuid Afrika van afgelopen zondag. De moeite van het kijken waard...

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_82739324
Even een vraagje over Zuid Afrika?

Spelen de meeste blanke kinderen het? En waar spelen ze als ze jong zijn. Meestal de blanke gemeenten op het platteland of in de country clubs waar ze wonen?

Beginnen ook steeds meer zwarten aan rugby?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juni 2010 @ 13:46:38 #114
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82739470
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Even een vraagje over Zuid Afrika?

Spelen de meeste blanke kinderen het? En waar spelen ze als ze jong zijn. Meestal de blanke gemeenten op het platteland of in de country clubs waar ze wonen?

Beginnen ook steeds meer zwarten aan rugby?
Ja, een heleboel blanke kinderen spelen rugby. In ZA hebben ze een beetje het sportmodel zoals in Amerika: schoolteams. Kinderen leren en beoefenen sport dus op school.
Sinds afschaffing van apartheid zijn de scholen nu gemengd dus zullen steeds meer zwarten ook aan rugby beginnen hoewel voetbal nog steeds meer aantrekkingskracht heeft voor de zwarten daar.
pi_82739606
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:46 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ja, een heleboel blanke kinderen spelen rugby. In ZA hebben ze een beetje het sportmodel zoals in Amerika: schoolteams. Kinderen leren en beoefenen sport dus op school.
Sinds afschaffing van apartheid zijn de scholen nu gemengd dus zullen steeds meer zwarten ook aan rugby beginnen hoewel voetbal nog steeds meer aantrekkingskracht heeft voor de zwarten daar.

Maar de meeste blanke kinderen die rugbyen zullen toch wel naar (dure) prive scholen gaan waar weinig zwarten zitten?

In Argentinie wordt rugby vooral gespeeld op dure privescholen en in de countryclubs alleen is het wel heel elitair
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juni 2010 @ 13:53:59 #116
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82739771
Nee. Dan zou je maar heel weinig rugbyspelers hebben denk ik.
Hier een link naar de rugbypagina van de school waar ik op heb gezeten (in de jaren 80). Tegenwoordig hebben ze nog steeds een aantal goede teams. Aan de foto's te zien zijn het voornamelijk blanken....ik zie maar 1 donker hoofd.

Dit is trouwens geen dure prive school.
pi_82739941
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:53 schreef Beavis het volgende:
Nee. Dan zou je maar heel weinig rugbyspelers hebben denk ik.
Hier een link naar de rugbypagina van de school waar ik op heb gezeten (in de jaren 80). Tegenwoordig hebben ze nog steeds een aantal goede teams. Aan de foto's te zien zijn het voornamelijk blanken....ik zie maar 1 donker hoofd.

Dit is trouwens geen dure prive school.
Maar wel een priveschool? Die teams spelen zeg maar in een competitie tegen andere scholen in de buurt?

In Argentinie zijn er overigens niet weinig rugbyspelers, dat kan ook niet als je verschillende rugbylanden voorbij bent gestreefd.Het is wel een hele elitaire sport bij de meeste country-clubs moet je door de ballotage(of daar een huis kopen/huren) en als je daar wil gaan tennissen bijvoorbeeld moet je en door de ballotage en een jaar rugbyen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juni 2010 @ 14:00:34 #118
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82740016
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar wel een priveschool? Die teams spelen zeg maar in een competitie tegen andere scholen in de buurt?
Neem gewoon een openbare school.
Er was inderdaad een scholencompetitie.
pi_82740081
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:00 schreef Beavis het volgende:

[..]

Neem gewoon een openbare school.
Er was inderdaad een scholencompetitie.
Waar woonde je toen?

Als je die competitie wint kan je met je team ook doorstromen naar een regio toernooi/competitie of zo?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juni 2010 @ 14:07:18 #120
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82740284
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar woonde je toen?

Als je die competitie wint kan je met je team ook doorstromen naar een regio toernooi/competitie of zo?
Ik woonde in Pretoria.
Ja, lagere competities zijn stedelijk. Hogere competities worden regionaal en van daaruit worden provinciale en uiteindelijk landelijke competities georganiseerd.

Dat was in ieder geval hoe het was toen ik er woonde....dat is ruim 20 jaar geleden. Ik denk wel dat het nog zo geregeld is. Zoals ik nu de rugbypagina lees is mijn oude school provinciaal:
quote:
Na die Julie skoolvakansie neem ons weer deel aan die Beeld Trofee waar ons teen die top rugbyskole van ander provinsies gaan deel neem. Ons wil graag ons puik prestasies in Pretoria, na die Provinsiale vlak neem.
pi_82740454
En als je dan 18/20 bent kunnen de spelers die uitblinken op regionaal en/of landelijk niveau prof worden?

Is rugby meer een sport voor in de steden of wordt het ook veel gespeeld op het platteland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juni 2010 @ 14:13:48 #122
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82740554
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je dan 18/20 bent kunnen de spelers die uitblinken op regionaal en/of landelijk niveau prof worden?

Is rugby meer een sport voor in de steden of wordt het ook veel gespeeld op het platteland?
Spelers worden bij de scholencompetities gescout. Het kan dus wel zo zijn dat je als 14 jarig mannetje door de Blue Bulls wordt gescout waardoor je bij hun in de jeugdopleiding instroomt.

Weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed de steden omdat daar nou eenmaal meer scholen zijn.
pi_82740639
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:13 schreef Beavis het volgende:

[..]

Spelers worden bij de scholencompetities gescout. Het kan dus wel zo zijn dat je als 14 jarig mannetje door de Blue Bulls wordt gescout waardoor je bij hun in de jeugdopleiding instroomt.

Weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed de steden omdat daar nou eenmaal meer scholen zijn.
De beste clubs hebben dus wel jeugdopleidingen en komen daar dan ook de meeste goede spelers vandaan? Of kan je gewoon je school afmaken en dan alsnog instromen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 13 juni 2010 @ 14:17:37 #124
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82740741
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De beste clubs hebben dus wel jeugdopleidingen en komen daar dan ook de meeste goede spelers vandaan? Of kan je gewoon je school afmaken en dan alsnog instromen?
School maak je sowieso af. Scholen in Zuid Afrika hebben hele leuke tijden: 7:30 - 13:00. Elke dag.
Daarna is tijd voor schoolsport of, als je geluk hebt, tijd voor een jeugdopleiding bij een profclub. Doe je niet aan sport dan heb je vrij.
pi_82869283
De kaarten voor Australie - Ierland zijn inmiddels binnen

Tevens: aankomende zaterdag voor het eerst weer op het veld sinds mijn pols-fractuur 8 weken terug
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_83488106
Ik was een enorme fan van Heaslip maareh ...



  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2010 @ 13:45:43 #127
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_83488305
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:40 schreef knnth het volgende:
Ik was een enorme fan van Heaslip maareh ...




Krijgt vijf weken schorsing daarvoor.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_83490536
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:40 schreef knnth het volgende:
Ik was een enorme fan van Heaslip maareh ...




trieste overtreding, nergens voor nodig ook...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_84159983
Leuke naam overigens, Bakkies Botha.

Hoe laat staat er morgen springbokke vlees op het menu?

Ik zat overigens in het vliegtuig met de scheidsrechter supervisor van Rugby SA en die was positief over Argentinie, over de try nations met Argentina en zegt dat Argentinie een super 14 team krijgt

[ Bericht 0% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 17-07-2010 02:44:17 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84160649
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 02:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leuke naam overigens, Bakkies Botha.

Hoe laat staat er morgen springbokke vlees op het menu?

Ik zat overigens in het vliegtuig met de scheidsrechter supervisor van Rugby SA en die was positief over Argentinie, over de try nations met Argentina en zegt dat Argentinie een super 14 team krijgt
Dat zou dan het Super 16 team zijn

Wel mooi, heb laatst een samenvatting gezien van de vriendschappelijke test tussen Argentinie en Frankrijk. Zag er goed uit!

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_84160650
Ben benieuwd of Zuid Afrika vandaag iets meer in de melk te brokkelen heeft tegen de All Blacks in de 2de wedstrijd van de #Tri-Nations

http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Tri_Nations_Series
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_84160651
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 02:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leuke naam overigens, Bakkies Botha.

Misseljik makende overtreding in de eerste wedstrijd van de 2010 Tri-Nations. Scheids had het even gemist, dus mooi dat we bij rugby ook aan de hand van tv-beelden achteraf straffen uit kunnen delen! 9 weken vind ik inderdaad wel een mooie straf voor dit figuur.



Goed, wat Cowen deed mocht ook niet (vasthouden, wat een voetbal-actie ), maar dan hoef je nog niet als een voetballer te reageren zoals Botha deed....
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_84162589
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 06:06 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd of Zuid Afrika vandaag iets meer in de melk te brokkelen heeft tegen de All Blacks in de 2de wedstrijd van de #Tri-Nations

http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Tri_Nations_Series
Hoe laat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84162610
Bakkies Botha is zeg maar toch vrij vertaald pick up truck Botha?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84162890
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 06:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zou dan het Super 16 team zijn

Wel mooi, heb laatst een samenvatting gezien van de vriendschappelijke test tussen Argentinie en Frankrijk. Zag er goed uit!


Wauw, Argentinië speelt echt mooi rugby af en toe. Contepomi is wel een beetje een patser geworden zeg
pi_84163120
Nu weet ik nog niet hoe laat de All Blacks de Springbokke gaan killen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84163187
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:09 schreef knnth het volgende:

[..]

Wauw, Argentinië speelt echt mooi rugby af en toe. Contepomi is wel een beetje een patser geworden zeg
Australie 4-12-1
All Blacks 0-12-1
Springboks 0-12-0

Tegenvallen kan het niet in elk geval
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84163625
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu weet ik nog niet hoe laat de All Blacks de Springbokke gaan killen
Is al afgelopen: 31-17

AB duidelijk favoriet nu dus ...
pi_84163651
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:37 schreef knnth het volgende:

[..]

Is al afgelopen: 31-17

AB duidelijk favoriet nu dus ...
Pff, en ik moest in ZA maar steeds horen dat de Springbokke duidelijk de beste van de wereld zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84190829
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:37 schreef knnth het volgende:

[..]

Is al afgelopen: 31-17

AB duidelijk favoriet nu dus ...
De samenvatting van rugbydump.com:



Weer kunnen de Springboks zich niet gedragen. Gele kaart in de 4de minuut en gelijk afgestraft met 2 tries twee minuten en zeven minuten later
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_84190836
De nummer 11 van de AB mag ook wel geschorst worden voor z'n shouldercharge!

Wel goed dat de derde try van Nieuw Zeeland werd toegekend. In de finale van de WK2007 werd zo'n zelfde try van Engeland onterecht afgekeurd...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 13:57:53 #142
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84434576
Australie wint met 30:13 van Zuid-Afrika.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_85237680
Dit topic moet weer nieuw leven ingeblazen krijgen. Dus volgende tri nationts game: ZA tegen ab's, kan za thuis orde op zaken stellen en de eerste overwinning boeken van dit toernooi, in een vol soccer city?
--
pi_85275174
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:54 schreef rutger415 het volgende:
Dit topic moet weer nieuw leven ingeblazen krijgen. Dus volgende tri nationts game: ZA tegen ab's, kan za thuis orde op zaken stellen en de eerste overwinning boeken van dit toernooi, in een vol soccer city?
Denk dat de All Blacks het moeilijk gaan krijgen in Soccer City. Ik hoop het wel tenminste, houdt de tri nations nog enigszins spannend dan :).
pi_85275335
Ik hoop het ook. Ik heb eerder het gevoel dat een stenen muur de AB nog niet kunnen tegenhouden momenteel.

Deze maar eens live kijken.
pi_85275861
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:23 schreef knnth het volgende:
Ik hoop het ook. Ik heb eerder het gevoel dat een stenen muur de AB nog niet kunnen tegenhouden momenteel.

Deze maar eens live kijken.
Kijk jij op internet stream? En ja ZA zou zo maar eens kunnen verassen, als ze dit keer wat meer dicipline tonen en geen sin bings oplopen, want zo slecht waren ze nou ook weer niet de afgelopen keer.
--
pi_85279006
Soms doe ik dat wel maar dat zijn geen betaalde streams en de kwaliteit is navenant. Dus zaterdag wordt het gewoon weer de pub :)
pi_85282766
Hmm, de Ierse pubs zullen rugby wel uitzenden toch? Hoe laat Nederlandse tijd begint de wedstrijd?

Het is jammer dat ik vrij weinig mensen ken die rugby ook leuk vinden :P
pi_85287214
15:00 ... denk ik, je weet bij Tri-Nations maar nooit of de aangekondigde tijden kloppen.
pi_85364916
Soccer City Stadium heet - na een uitspraak door de rechter - trouwens weer als vanouds FNB Stadium. All Blacks gaan ook op Zuid Afrikaanse bodem gehakt maken van de Bokke.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_85368832
Helemaal gemist, die tri nations matches.

Opmerkelijk, de laatste plaats van Zuid-Afrika. Een indicidentele slechte reeks, of hebben ze nu een nieuwe lichting die minder sterk is?
pi_85461926
Voor degenen die volgend jaar de Rugby World Cup live op tv willen zien, is CanalDigitaal wellicht een aanrader. Hiermee kun je de Engelse zender ITV ontvangen, welke de uitzendrechten in de UK heeft verworven.

Ik ga er zeker eens serieus naar kijken...

http://www.canaldigitaal.nl/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_85483029
Goeie tip, bedankt!

Schijnen nog wel wat issues te zijn met ITV-ontvangst in Nederland. Het kan alleen via (TripleSat) satelliet (vandaar dus dat alleen CanalDigitaal het heeft) en het is vooralsnog open ontvangst maar misschien gaat ITV in de toekomst dingen veranderen: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3485

Nog even afwachten dus maar als het gaat werken ga ik het niet laten liggen voor dat geld!

[ Bericht 93% gewijzigd door knnth op 19-08-2010 18:39:34 ]
pi_85566064
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:16 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Denk dat de All Blacks het moeilijk gaan krijgen in Soccer City. Ik hoop het wel tenminste, houdt de tri nations nog enigszins spannend dan :).
Leuke wedstrijd wel, maar uiteindelijk een terechte Tri-Nations 2010 winnaar. Zouden de All Blacks wederom te vroeg pieken voor RWC2011?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 22-08-2010 12:20:11 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_85566085
Fijn zo trouwens, zonder al die kutvuvuzela's!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_85566331
Indien NZ faalt op het WK straks, wie zijn dan de voornaamste kanshebbers? Toch weer Zuid-Afrika? Of maken Engeland, Frankrijk, Wales of Ierland dan een heel wezenlijke kans?

En hoe sterk zijn de Wallabies tegenwoordig?
pi_85566511
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:23 schreef Leatherface het volgende:
Indien NZ faalt op het Wk straks, wie zijn dan de voornaamste kanshebbers? Toch weer Zuid-Afrika? Of maken Engeland, Frankrijk, Wales of Ierland dan een heel wezenlijke kans?

En hoe sterk zijn de Wallabies tegenwoordig?
Indien Nieuw Zeeland echt faalt, dan zijn Zuid-Afrika en in mindere mate Australie zeker kanshebbers.

Frankrijk maakt mijns inziens ook altijd een redelijke kans om op eigen kracht wereldkampioen te worden. Het hangt bij hen wel echt van de vorm van de dag af... Daar is soms echt geen pijl op te trekken.

Ierland, Engeland, Argentinië en Wales zie ik in 2011 alleen wereldkampioen worden met heel veel geluk. Het is dan echt een kwestie van zelf continu pieken en hopen dat de sterkere teams een off-day hebben...

Schotland, Samoa, Fiji, Tonga en Italie heb ik zeker sympathie voor, maar zullen zeker geen WK worden.

In de verdere toekomst zie ik de USA en Rusland trouwens ook wel als tier 1 nations en wellicht kanshebbers...

De VS zelf ook trouwens:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_85567224
Zit net dat youtube-filmpje van Argentinie - Frankrijk te kijken.

Toch wel een mooie try van Contepomi. Zou goed zijn als de Argentijnen bij de Tri Nations en Super 14 komen.
pi_85567317
Deze gaat overigens naar het subforum overige, daar stond ie nog niet in.
pi_85807833
Nu live op BBC 1 de finale van de Rugby League Challenge Cup tussen Warrington Wolves en Leeds Rhinos vanuit een uitverkocht Wembley.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_87057463
kleine kick..

16 oktober naar Heineken Cup London Wasps vs. Glasgow Warriors!
pi_87057517
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:49 schreef wes55 het volgende:
kleine kick..

16 oktober naar Heineken Cup London Wasps vs. Glasgow Warriors!
cool, have fun!

je weet dat de London Wasps niet in Londen zelf spelen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_87059036
HAHA nope, wist ik niet.
Nu wel gelukkig ;-) thanks.
pi_87059282
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:30 schreef wes55 het volgende:
HAHA nope, wist ik niet.
Nu wel gelukkig ;-) thanks.
na ja, met de trein is het goed te doen... 30 a 40 minuten vanaf Marylebone Tube Station (op de Bakerloo Line)

Heb je al kaartjes? Je kan een dag eerder ook naar Saracens - Leinster Rugby in 't Wembley Stadium

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 01-10-2010 13:43:58 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_87064599
Thanks voor de tip.
Ja heb al kaartjes!
pi_87083889
Vond wembley niet echt een fijne locatie..
Twickers heeft meer charisma :) En veel er om heen te doen. Met een beetje geluk heb ik kaartjes voor 1 van de autumn internationals :)
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:46:12 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87582648
WK schema
GMT +12 ofwel haal er 11 uur af.

Kortom de finale is zondag 23 oktober 2011 10.00 NLtijd :+.

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 15-10-2010 19:56:51 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_87582907
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:46 schreef borisz het volgende:
WK schema
GMT +12 ofwel haal er 11 uur af.

Kortom de finale is 23 oktober 2011 10.00 NLtijd :+.
Op een zondag! Dat wordt English Breakfast in de pub :Y
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_87582922
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef wes55 het volgende:
Thanks voor de tip.
Ja heb al kaartjes!
Veel plezier dit weekend!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_87842653
Ik vroeg me af wat voor schoenen jullie lijnspelers aanraden? Ik gebruik nu hele goedkope voetbalschoenen maar die vallen nu al uit elkaar, ik wil nu gewoon goede schoenen aanschaffen. Ik speel meestal in de lijn, en heel af en toe flanker als dat nodig is.
pi_88038038
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 19:50 schreef StinsonB het volgende:
Ik vroeg me af wat voor schoenen jullie lijnspelers aanraden? Ik gebruik nu hele goedkope voetbalschoenen maar die vallen nu al uit elkaar, ik wil nu gewoon goede schoenen aanschaffen. Ik speel meestal in de lijn, en heel af en toe flanker als dat nodig is.
Ik ken genoeg lijnspelers die op voetbalschoenen spelen. Ze zeggen dat ze daarmee sneller zijn dan op rugbyschoenen (met lange stalen noppen).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88038141
Binnenkort weer live rugby op de BBC in verband met de 2010 End of Year Tests.

Klik hier voor alle wedstrijden die op het programma staan.

En hierrrr het uitzendschema van de BBC.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88095445
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]



Ik ken genoeg lijnspelers die op voetbalschoenen spelen. Ze zeggen dat ze daarmee sneller zijn dan op rugbyschoenen (met lange stalen noppen).
Als je perse stalen noppen wilt hebben zou ik ervoor kiezen om niet meer dan 6 noppen per schoen te hebben. Hoe meer noppen hoe beter de grip maar ook langzamer. Wil je perse juist snelheid dan zou ik kiezen voor kunststof noppen.
pi_88095451
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Veel plezier dit weekend!
Haha thanks. Was een erg amusante game!
pi_88144416
Oldbie, weet jij hier iets meer over?

quote:
No Springbok on chest of RWC South African Jersey

Pretoria - The Springbok emblem will not be on the chest of the Springbok jersey at the World Cup in New Zealand next year.

Springbok supporters are in for a shock on Friday when the South African Rugby Union (SARU) introduces a supporters' shirt in anticipation of the World Cup, which will kick off in New Zealand in less than a year.

Government guidelines determine that the official South African sports emblem - the protea - be placed on the left side of the chest on national sports jerseys.

This rule had already forced SA Rugby to move the Springbok from the left of the chest to the right side.

According to guidelines from the International Ruby Board (IRB), its World Cup logo must be placed on the right side of the chest on all teams' jerseys during the tournament.

In the Springboks' case, this means there will be no space on the front of the jersey for the most famous badge in world rugby.

Negotiations in this regard between the IRB, the government and SA Rugby have apparently ended in a stalemate, which leaves SARU with no choice but to move the Springbok to the sleeve of the World Cup jersey.

This might be everything but a popular choice, but SA Rugby doesn't have much of a choice in this case.

The IRB's policy also determines that no jersey sponsor's name may appear on the jerseys, which means Absa - who in all likelihood will take over as sponsor from Sasol next year - will not be able to exercise that right during the World Cup.

The Springbok emblem and its placement on the jersey has long been an emotional issue, and it's mainly thanks to former president Nelson Mandela that the emblem has stayed on the jersey.
Belachelijk bureaucratisch gelul weer zeg... Jammer hoor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:33:18 #176
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_88145714
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 16:48 schreef Nielsch het volgende:
Oldbie, weet jij hier iets meer over?
[..]

Belachelijk bureaucratisch gelul weer zeg... Jammer hoor.
Ik las dit idd eerder al:
http://www.springboksuppo(...)-logo-placement.aspx

Jammer maar het is niet anders.... Australië zit overigens met hetzelfde probleem.
pi_88155709
Jammer, het is toch het mooiste en zo'n beetje herkenbaarste logo in de rugbywereld. "Gelukkig" is het om bureaucratische redenen en niet om dat gezeik van vroeger.

Trouwens kaarten voor Schotland-Ierland geregeld voor 6N. Zitten nog in een soort van loting (via zakelijke kanalen) maar de kans is 90% dat we de kaarten krijgen. Kan ik eindelijk mijn favoriete land in actie zien :)
pi_88159067
Een Historische zege van de Wallabies over de AB's gisteren. Ik denk dat ik nog nooit zo hard vanuit mijn luie stoel naar de TV geschreewt heb.

Wat een enorm slechte scheidsrechter trouwens.
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_88163149
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:21 schreef aussieaussie het volgende:
Een Historische zege van de Wallabies over de AB's gisteren. Ik denk dat ik nog nooit zo hard vanuit mijn luie stoel naar de TV geschreewt heb.

Wat een enorm slechte scheidsrechter trouwens.
Of het echt historisch is weet ik niet, maar het was zeker een spannende wedstrijd met een tof einde!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88163156
Rare jongens die Parijzenaren....

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88164471
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 02:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]



Of het echt historisch is weet ik niet, maar het was zeker een spannende wedstrijd met een tof einde!
De eerste zege over de AB's na een droogte van 2 jaar vind ikzelf als wallabies suporter wel een belangrijk keerpunt zo vlak voor het WK.
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_88165080
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 04:10 schreef aussieaussie het volgende:

[..]



De eerste zege over de AB's na een droogte van 2 jaar vind ikzelf als wallabies suporter wel een belangrijk keerpunt zo vlak voor het WK.
In dat licht bekeken is het een mooie opsteker. Australië werkt al jaren met een erg jong team en plukt daar nu wellicht de vruchten van!

Hier wat highlights van de Wallabies - All Blacks wedstrijd in een stadion in Hong Kong:


Hopelijk kunnen ze volgend jaar de Bledisloe Cup weer eens overnemen van Nieuw Zeeland.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88401731
Nu op BBC2, Wales-Australië, gevolgd door Ierland-Zuid-Afrika. Helaas geen Engeland-Nieuw-Zeeland maargoed :)
pi_88402718
Schrale troost, maar live blog van the Guardian is een aardige vervanger.

quote:
There's lots of ridiculous Harry Potter-type music, flame-throwers, slow-motion footage and hugging going on as England emerge. It's a game of rugby, for pity's sake, not the end of some Hollywood action movie.
:D
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_88403238
:D Ik heb daar ook niets mee. Gewoon 't veld op, volkslied zingen en ballen ...
pi_88405833
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 15:13 schreef knnth het volgende:
Nu op BBC2, Wales-Australië, gevolgd door Ierland-Zuid-Afrika. Helaas geen Engeland-Nieuw-Zeeland maargoed :)
Australië speelde sterk volkomen terecht gewonnen. Ik kijk uit naar Ierland-Suid Afrika straks in het nieuwe Lansdowne. _O_
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88406390
Wales viel me niet tegen maar Australië was inderdaad sterker.

Benieuwd naar het nieuwe stadion ja, jammer dat het zo "klein" is, ze hebben bewezen 82500 plaatsen te kunnen vullen.

Come on Ireland!
pi_88406452
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:44 schreef knnth het volgende:
Wales viel me niet tegen maar Australië was inderdaad sterker.

Benieuwd naar het nieuwe stadion ja, jammer dat het zo "klein" is, ze hebben bewezen 82500 plaatsen te kunnen vullen.

Come on Ireland!
Hopelijk is de atmosfeer net zo goed als in het oude stadion. :)
Kom op die Bokke! ;)
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88406939
Oh God, Sexton op 10 ... nouja, Kidney zal er wel verstand van hebben ...
pi_88407333
Ironie, net vandaag is het niet uitverkocht :')

Wat een prachtig stadion trouwens. Daar wil ik heen.
pi_88407356
Echt heel erg weinig mensen in het Aviva stadion! Te dure tickets?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88407595
Je kon alleen packages (RSA, NZ, ARG, SAM) kopen voor 340 euro ... dat is 85 euro per wedstrijd :X
pi_88407662
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:23 schreef knnth het volgende:
Je kon alleen packages (RSA, NZ, ARG, SAM) kopen voor 340 euro ... dat is 85 euro per wedstrijd :X
Ha! Mooie backfire voor degene die dat verzonnen heeft. Jammer voor het team!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88407747
Ik vind dat stadion wel mooi maar ook wel raar... 1 ring achter de goals, maar 3 ringen langs de zijlijnen... of zie ik dat verkeerd?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88407933
Aan één kant ja: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Aviva.jpg
De andere kant is gewoon drie ringen http://en.wikipedia.org/wiki/File:7o7Pw.jpg

Misschien (net als bij Croke Park) om de woonwijk erachter (Ballsbridge) niet zonder daglicht te laten zitten?
pi_88407964
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:23 schreef knnth het volgende:
Je kon alleen packages (RSA, NZ, ARG, SAM) kopen voor 340 euro ... dat is 85 euro per wedstrijd :X
Jezus hoe achterlijk zeg...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88408003
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:03 schreef knnth het volgende:
Oh God, Sexton op 10 ... nouja, Kidney zal er wel verstand van hebben ...
Nouja als het echt mis gaat zit O'gara altijd nog op de bank. :P
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88408673
2007 all over again ... slordig Ierland en Springbokke profiteren er vlekkenloos van.
pi_88408906
Allemaal erg chaotisch bij de Ieren. Met zo'n ervaren team hoort dat eigenlijk niet...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88409370
De Bokke knallen er echt vol op zeg, mooi om te zien, dat fysieke spel.

Jammer dat Ierland zo dramatisch speelt.
pi_88409606
Straks zijn de shirts nog op bij de Ieren als het zo door gaat! :D
Maar de Bokke spelen echt heerlijk, natuurlijk hebben ze ook wel iets goed te maken na de tri-nations. ^O^
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:47:29 #202
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_88410640
Sinds mijn vakantie paar jaar geleden in SA verliefd geworden op rugby. Voor het eerst in tijden dat ik nu weer zit te kijken naar de BBC. Ligt het aan mij of vallen de Ieren nogal tegen vanavond?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_88411136
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Sinds mijn vakantie paar jaar geleden in SA verliefd geworden op rugby. Voor het eerst in tijden dat ik nu weer zit te kijken naar de BBC. Ligt het aan mij of vallen de Ieren nogal tegen vanavond?
Dat ligt niet aan jou.


Edit: De wissels van Ierland hebben geholpen, wat een wedstrijd! _O_

[ Bericht 16% gewijzigd door Stephen_Dedalus op 06-11-2010 20:11:10 ]
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88411653
Kijk Kidney, dáárom is O'Gara nog onmisbaar ... _O_
pi_88412631
Was O'Gara eigenlijk niet fit omdat hij op de bank begon?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88413118
Sexton krijgt (sinds de vorige autumn internationals) voorkeur van Kidney. Op zich logisch, O'Gara is ook alweer 31 ofzo maar hij komt zeker qua kicking game niet in de buurt van O'Gara.
pi_88438789
Artikel over het "ticketschandaal" in Dublin... Interessant om te lezen. Zijn de tickets enkel te duur of is er een overkill aan test rugby?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88667394
Vandaag:

Om 15.15 Wales - Suid Afrika op BBC1
Om 18.00 Schotland - Nieuw Zeeland op BBC2

Ik denk dat het zuidelijk halfrond vandaag zal winnen, maar misschien kan Wales nog voor een verassing zorgen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88668116
Yay *O*

Hopelijk veel try's, boeiend wie ze maakt :P

Bij Ierland trouwens O'Gara in de basis. Tegen Samoa 8)7 Dat is juist een pot waar je Sexton lekker moet laten ballen. O'Gara moet je tegen NZ laten spelen volgende week, niet nu.
pi_88668388
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:47 schreef knnth het volgende:
Yay *O*

Hopelijk veel try's, boeiend wie ze maakt :P

Bij Ierland trouwens O'Gara in de basis. Tegen Samoa 8)7 Dat is juist een pot waar je Sexton lekker moet laten ballen. O'Gara moet je tegen NZ laten spelen volgende week, niet nu.
O'Gara tegen Samoa in de basis... 8)7
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2010 @ 12:56:44 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88668405
Vandaag ook duel 1 om het laatste WKticket: Uruguay vs Romania
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88668417
Vandaag het debuut van Tommasso Benvenuti bij Italie (tegen Argentinie). Ben benieuwd! In de Magners League / Heineken Cup vind ik hem zeer goed spelen voor Benetton Treviso.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88668434
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:56 schreef borisz het volgende:
Vandaag ook duel 1 om het laatste WKticket: Uruguay vs Romania
Dat gaat over 2 wedstrijden (uit en thuis)...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2010 @ 12:58:24 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88668470
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]



Dat gaat over 2 wedstrijden (uit en thuis)...
Jups over twee weken de return.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88671393
Nu Italie - Argentinie op de stream, hopelijk ook een mooie wedstrijd!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88671589
Huh, er stond net in beeld:

12:45 min
Italie 12 - Argentinie 64...

Zou wel raar zijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88671611
wow bijna try van italie!

penalty try??? volgens mij wel..

edit: geen penalty try, maar had er wel een moeten zijn vinnik...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88671799
veel druk van Italie de eerste 10 minuten... al bijna 2 tries op het bord...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88672468
Wales voor 7-3

Wtf: Tweede try voor Wales 14-3
Mooi debuut voor North trouwens.

[ Bericht 40% gewijzigd door Stephen_Dedalus op 13-11-2010 15:50:45 ]
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88672718
Wat een begin voor Wales! Twee mooie try's!

14-3
pi_88672784
Noordelijk halfrond voor (of gelijk) in alle vier de live wedstrijden nu. Kijken of ze het zou kunnen houden tegen het Zuidelijk halfrond.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673111
Ierland - Samoa is ook leuk, nu 13-7 na 35 minuten spelen..., geweldige try trouwens van Samoa...

[ Bericht 23% gewijzigd door Nielsch op 13-11-2010 16:16:03 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673192
Aviva Stadion lijkt iig voller te zitten dan vorige week...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673265
Goed verdedigd van Wales zo vlak voor de rust!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673275
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:13 schreef Nielsch het volgende:
Aviva Stadion lijkt iig voller te zitten dan vorige week...
Misschien heeft de Ierse bond kaartverkoop toegestaan aan de kassa? Beetje achterlijk dat Lansdowne voller zit tegen Samoa dan tegen de wereldkampioen....

17-9 voor Wales bij half time.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88673341
Half time

Wales - Zuid Afrika 17-9
Ierland - Samoa 13-7
Engeland - Australia 16-6

56ste minuut

Italie - Argentinie 6-13
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673671
Het gaat inderdaad goed voor het noordelijk halfrond. Engeland alweer 26-6.

Alleen Italië staat achter maar dat gun ik Argentinië wel ;)

Nu moet Schotland alleen nog even NZ oprollen :+
pi_88673696
ja, want Frankrijk zal vanavond ook wel winnen van Fiji...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673711
Italie is trouwens lekker aan het aanvallen, maar ze kunnen die try niet drukken... nu wel net een penalty 9-13
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673732
Wales - SA 20-12 by the way, allebei een penalty sinds de rust...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673796
Ierland 13 - Samoa 10
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673811
Hoor ik nu dingen of worden er oergeluiden gemaakt door het publiek van Wales als de nummer 1 van SA de bal heeft?
pi_88673854
Ze roepen "BEAST BEAST BEAST BEAST" ... dat is z'n bijnaam.
pi_88673863
Try door Willem Alberts. 20-19!

Beast! :)
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88673889
Spannende wedstrijd!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673902
Spelbeeld is nogal omgekeerd zeg ... RSA schakelt een paar tandjes bij.

En try Matfield. Mooie wedstrijd voor Matfield om de voorsprong te pakken :) Hij is vandaag recordinternational geworden en hij scoort ook nog 'ns bijna nooit.
pi_88673905
Try Mattfield! Bokke bokke bokke!!!!!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88673913
tering... het ZH komt echt terug!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673935
Ierland - Samoa was ook bijna 13-13............
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673959
Wat een debuut voor North!!! 2 belangrijke try's !!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2010 @ 16:47:28 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88673964
Try door North :). Wales weer voor.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88673972
volgens mij werd hij vastgehouden!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673978
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:47 schreef knnth het volgende:
Wat een debuut voor North!!! 2 belangrijke try's !!!
Ik wilde het net gaan posten! :D
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88673985
hehe mooi man!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88673993
schitterende wedstrijd daar in Cardiff! Stuk spannender dan die in Verona!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674026
Inderdaad zeg, genieten dit :)
pi_88674040
Italie 16 - Argentine 19... met nog 1 minuut te gaan!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674097
Ierland 18 - Samoa 10... try van o'gara...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674121
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:50 schreef Nielsch het volgende:
Italie 16 - Argentine 19... met nog 1 minuut te gaan!
Afgelopen, 16 - 22
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674463
Persoonlijk vind ik - zo een jaar voor het WK - de noordelijk halfrond landen (en dan met name Wales, Ierland en Engeland) er goed voor staan. Het gat met het zuidelijk halfrond is in ieder geval kleiner dan dat het de afgelopen jaren geweest is. Als dit zo door gaat kan het een zeer spannend WK worden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674716
Zo, gaat het Engeland?

35-18 met 9 succesvolle kicks van Flood. Wow.
pi_88674721
Waarom trapte Shanklin die bal dan ook???
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674745
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:15 schreef knnth het volgende:
Zo, gaat het Engeland?

35-18 met 9 succesvolle kicks van Flood. Wow.
De nieuwe JW...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674757
COME ON WALES!!!!!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674767
laatste kans voor wales nu denk ik...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674855
fluit dan!!!!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88674895
Jammer voor Wales, goede tweede helft van Zuid-Afrika. Mooie wedstrijd!
pi_88674911
Gave wedstrijd, vooral de laatste aanval van Wales!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674919
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:19 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
fluit dan!!!!
Hoezo? Daar zijn duidelijke regels voor...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88674925
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:21 schreef Nielsch het volgende:
Gave wedstrijd, vooral de laatste aanval van Wales!
Verdomd spannend einde....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2010 @ 17:22:01 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88674927
Mooi duel :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88674947
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]



Hoezo? Daar zijn duidelijke regels voor...
Jaja dat weet ik maar ik wilde dat de scheids af zou fluiten. :P
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88675084
Het valt me op dat ik nooit zo voor Wales ben maar naarmate een wedstrijd vordert ik altijd heel snel pro-Wales word. Iedere keer weer. Geweldig team is het gewoon :)

Maar echt geweldig verdedigd op het eind van Zuid-Afrika. En hoe ze de wedstrijd omdraaiden.

Nogmaals: toffe wedstrijd :)
pi_88675208
Ben benieuwd of de wedstrijden van vanavond nog een beetje spannend gaan worden. Op papier zijn ze erg eenzijdig in het voordeel van Nieuw Zeeland en Frankrijk...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88676434
Fiji heeft wel gave shirts zeg!



Frankrijk - Fiji 3-3 trouwens...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88676510
Blijft raar dat die Schotten hebben dat ze met hun nationale instrument niet kunnen spelen :+
De eennalaatste noot is een halve toon verlaagd (klein septiem) en dat is met een doedelzak niet te spelen.
pi_88676567
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:18 schreef knnth het volgende:
Blijft raar dat die Schotten hebben dat ze met hun nationale instrument niet kunnen spelen :+
De eennalaatste noot is een halve toon verlaagd (klein septiem) en dat is met een doedelzak niet te spelen.
ik kan me er niet echt aan storen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88676814
Het lijkt er niet op dat Schotland het NZ moeilijk gaat maken.
pi_88676855
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:31 schreef knnth het volgende:
Het lijkt er niet op dat Schotland het NZ moeilijk gaat maken.
Nee, niet echt. Nieuw Zeeland is altijd gewoon zo veel agressiever dan z'n tegenstander...

Die Sonny Bill Williams is echt een goede aanwinst voor de All Blacks. Dit is zijn tweede wedstrijd voor NZ (in union dan) en nu al heel belangrijk in het team.

En naast professioneel rugby speler is hij sinds dit jaar ook nog eens professioneel boxer. Ik bedoel, dat verzin je toch niet :D



[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 13-11-2010 18:40:03 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88677269
Na een half uur spelen is het in principe al afgelopen voor Schotland.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88677770
Vage stream voor Uruguay - Roemenie voor het laatste WK ticket...

http://www.sportonetv.com/channel-2/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 november 2010 @ 21:18:35 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88681690
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:07 schreef Nielsch het volgende:
Vage stream voor Uruguay - Roemenie voor het laatste WK ticket...

http://www.sportonetv.com/channel-2/
21-21 FT
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88681804
Roemenie was onder het communistische bewind van Caucescue (?) trouwens best een goed rugbyland en konden ze enigszins meekomen met de top 10 landen. Er was toen zelfs sprake van om ze toe te voegen aand de 5 Nations...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88761828
Twee Zuid-Afrikanen (Ralepelle en Basson) zijn positief bevonden:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/rugby_union/9190833.stm
pi_88762059
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:22 schreef Nielsch het volgende:
Roemenie was onder het communistische bewind van Caucescue (?) trouwens best een goed rugbyland en konden ze enigszins meekomen met de top 10 landen. Er was toen zelfs sprake van om ze toe te voegen aand de 5 Nations...
In 2003 deden ze nog mee aan de Wereldbeker.

Georgie is trouwens ook een aardig rugbyland.
pi_88765535
Roemenië was er in 2007 toch ook bij? Die gasten waren door het dolle heen toen ze een try maakten tegen de AB. Werd uiteindelijk 85-8 ofzo, maar toch :)
pi_88767578
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]



In 2003 deden ze nog mee aan de Wereldbeker.

Georgie is trouwens ook een aardig rugbyland.
Jawel, maar de gloriejaren van Roemenie lagen in de jaren '80...

quote:
At their best, during the 1980s, the national side defeated Wales (twice), Scotland (the 1984 Grand Slam side) and France (twice). In 1981, they lost to the All Blacks 14-6 but had two tries disallowed. Many felt it was wrong for the rugby powers to fail to bring them in to top-flight competition. There are even rumours that the Oaks were invited to join but refused because the championship took place during their winter break. However, with the subsequent deterioration of the domestic political and economic situation in the country rugby in Romania suffered.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88767611
De filmpjes van Total Rugby uit niet-oorspronkelijke rugbylanden vind ik trouwens best leuk:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88820809
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:15 schreef Nielsch het volgende:
Fiji heeft wel gave shirts zeg!

[ afbeelding ]

Frankrijk - Fiji 3-3 trouwens...
Zeker gaaf shirt, iemand enig idee waar je deze zou kunnen bestellen? Heb al even gezocht maar niks kunnen vinden...
pi_88915656
Vanaf nu op BBC 2; Wales - Fiji
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88915788
Vanaf nu op BBC 2; Wales - Fiji

De laatste keer dat ik die twee landen tegen elkaar zag spelen was op het WK 2007. Het werd een waar spektakel en een van de leukste wedstrijden van het toernooi:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88915845
Het moet gezegd worden dat het Wales van nu een stuk sterker is dan het Wales in 2007...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88916453
Om wat voor vage trofee spelen deze twee landen nou weer?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88917613
Hmm, eigenlijk andere plannen maar toch even snel inschakelen. Was inderdaad een toffe wedstrijd. Fiji was destijds (samen met Argentinië) wel de smaakmaker.
pi_88918087
sorry, maar die "gevaarlijke" tackle vond ik geen gele kaart waard....
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88918093
Ai, geel voor de flyhalf van Fiji. Halve spear tackle.

6-3 voor Wales.
pi_88918106
Fiji deed het heel goed de eerste 20 minuten... nu 10 minuten zonder fly-half.... is lastig...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88918136
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Nielsch het volgende:
sorry, maar die "gevaarlijke" tackle vond ik geen gele kaart waard....
Commentatoren twijfelen ook, scheids gaf hem op advies touch judge. Hopelijk is dit geen dure beslissing. Laatste tijd lijkt een gele kaart een garantie op een try tegen.
pi_88918171
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:58 schreef knnth het volgende:

[..]

Commentatoren twijfelen ook, scheids gaf hem op advies touch judge. Hopelijk is dit geen dure beslissing. Laatste tijd lijkt een gele kaart een garantie op een try tegen.
nee, de ref stelde geel zelf voor, touch judge was het er mee eens...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88918622
Fiji is echt fucking sterk in de ruck zeg! Mag die man nog niet terug trouwens?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88918651
Ah, okay.

Nou, Fiji lijkt het redelijk vol te houden, zelfs weer op gelijke hoogte gekomen. Sin bin zit er bijna op.

En nu is het na 4 penalty's tijd voor een try.
pi_88918987
Wat een try!

Denk ik. Toch nog TMO!...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88919055
En ja hoor! Goed werk! Die nummer 8 van Fiji stop je ook niet zomaar zeg, pffff!
pi_88919060
Fiji toont echt wel brute kracht!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88920980
held up I'd say... ben benieuwd... lijkt niet op een try eigenlijk... hand ligt tussen de bal en de lijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88921440
De ref heeft geen zin in een penalty try ...
pi_88921453
wtf... die scrum duurt nu al een kwartier ofzo..
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88921502
nu wel dan... beetje jammer dit, maar op zich terecht...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88921503
Zo wat keek hij boos toen hij hem toch gaf :D
pi_88921531
dicht
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_88921555
nu dan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')