abonnement Unibet Coolblue
pi_4027872
Ik heb gehoord dat het beste merk onder de draaitafels de Technics zijn. Is dit zo , en wat zijn de betere merken onder de mixers enzo ??
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_4027983
'beste' merken

er is niet zoiets als een beste merk voor DJ gear.

je hebt wel goede merken en daar valt technics ook onder, maar ook numark en vestax.

mixers heb je ook goede merken en geen 'beste' merken. ik noem er maar een paar: Dateq, Allen&Heath, Rodec, vestax, stanton. (zijn er nog meer, maar geen zin om op te zoeken)

pi_4028003
Klopt

Iets goedkoper om mee te beginnen trouwens...
Bij conrad(.nl) hebben ze een tijdje imitatie gehad van deze speler.

  woensdag 1 mei 2002 @ 18:12:27 #4
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_4028165
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 17:53 schreef ydnaR het volgende:
'beste' merken

er is niet zoiets als een beste merk voor DJ gear.

je hebt wel goede merken en daar valt technics ook onder, maar ook numark en vestax.

mixers heb je ook goede merken en geen 'beste' merken. ik noem er maar een paar: Dateq, Allen&Heath, Rodec, vestax, stanton. (zijn er nog meer, maar geen zin om op te zoeken)


Hebtie wel gelijk in ja, het is een kwestie van hoeveel geld je er in wilt steken en gewoon een middagje uitproberen in een goede zaak waar ze alle merken op een rijtje hebben.

Je kan gaan voor de obvious 'zogenaamd' beste opstelling als 2 SL 1200's plus een Dateq XTC, maar dan praat je wel over een slordige 2000 Euro... en je kan ook genoegen nemen met wat goedkopere spullen en dan eens kijken of je A) echt kunt draaien, B) het ook echt leuk vind. Mocht je dan uiteindelijk pro gaan dan kun je altijd nog voor de dure spullen gaan.

High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_4028252
precies!
pi_4028548
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 17:43 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ik heb gehoord dat het beste merk onder de draaitafels de Technics zijn. Is dit zo , en wat zijn de betere merken onder de mixers enzo ??
Technics zijn duur, en als je pas begint kan je beter wat goedkoper spul kopen, want als het je niet bevalt ben je een smak geld kwijt.
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_4028560
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 18:12 schreef Hiroller het volgende:

[..]

Hebtie wel gelijk in ja, het is een kwestie van hoeveel geld je er in wilt steken en gewoon een middagje uitproberen in een goede zaak waar ze alle merken op een rijtje hebben.

Je kan gaan voor de obvious 'zogenaamd' beste opstelling als 2 SL 1200's plus een Dateq XTC, maar dan praat je wel over een slordige 2000 Euro... en je kan ook genoegen nemen met wat goedkopere spullen en dan eens kijken of je A) echt kunt draaien, B) het ook echt leuk vind. Mocht je dan uiteindelijk pro gaan dan kun je altijd nog voor de dure spullen gaan.


die XTC is niet eens zo geweldig, net zoals de sony 700 niet de beste headphone is...

en Technics... tsja.. er zijn tegenwoordig modellen die beter en goedkoper zijn dan een sl1200, maar dan nog zit je te denken in een prijsklasse rond de 500 euro

als je net begint met draaien neem dan gewoon een goedkoop setje van gemini oid. (iig geeen belt-drives), mixer hoef je al helemaal geen geld aan te spenderen als je het eerste jaar toch alleen maar op je slaapkamertje bezig bent en incidenteel een feestje

mijn ideale setje> 3x Technics SL1210m3d, of 3x TT-X, samen met een Allen & Heath of een Pioneer djm-600 mixer

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 1 mei 2002 @ 18:59:26 #8
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_4028651
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 18:50 schreef Ener-G het volgende:

[..]

die XTC is niet eens zo geweldig, net zoals de sony 700 niet de beste headphone is...

en Technics... tsja.. er zijn tegenwoordig modellen die beter en goedkoper zijn dan een sl1200, maar dan nog zit je te denken in een prijsklasse rond de 500 euro

als je net begint met draaien neem dan gewoon een goedkoop setje van gemini oid. (iig geeen belt-drives), mixer hoef je al helemaal geen geld aan te spenderen als je het eerste jaar toch alleen maar op je slaapkamertje bezig bent en incidenteel een feestje

mijn ideale setje> 3x Technics SL1210m3d, of 3x TT-X, samen met een Allen & Heath of een Pioneer djm-600 mixer


Ik draai zelf op 2 Vestax PDX-2000 draaitafels met een Gemini PS-626 mixer en een Sony koptelefoon van 35 Euro. De draaitafels kon ik voor de helft van de winkelwaarde aanschaffen en de mixer is in bruikleen... Daarvoor had ik 1 technics beltdrive en verder noppens en moest ik het leren op allerlei verschillende beltdrive draaitafels van vrienden.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_4028767
Deze merken vind ik wel aardig:

Draaitafel --> Technics

Mengpaneel --> NuMark of Gemini

Take no prisoners... take no shit!
  woensdag 1 mei 2002 @ 19:12:56 #10
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_4028789
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 19:11 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Deze merken vind ik wel aardig:

Draaitafel --> Technics

Mengpaneel --> NuMark of Gemini


Uhm, die ondertitel van jou waar komt die vandaan? Ik heb er een sampletje van, maar heb geen idee waar het uit gepikt is...
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_4028929
Gemini 626 -> Lekkere mixer!

Die Sony 700 zijn niet "de beste" koptelefoons, maar wel de betere als het gaat om DJ werk, ze hebben een piek in de middenfrequenties en daarom wat beter te gebruiken tijdens je set.

Gelukkig heb ik niet zo'n ding. Eerst maar es fatsoenlijke draaitafels (1210's dus )

pi_4029686
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 19:25 schreef Tiim het volgende:
Gemini 626 -> Lekkere mixer!

Die Sony 700 zijn niet "de beste" koptelefoons, maar wel de betere als het gaat om DJ werk, ze hebben een piek in de middenfrequenties en daarom wat beter te gebruiken tijdens je set.

Gelukkig heb ik niet zo'n ding. Eerst maar es fatsoenlijke draaitafels (1210's dus )


geloof me alle koptelefoons in die prijsklasse kun je moeilijk een buil aan vallen.. belangrijker is hoe dat ding gewoon zit en hoe ie afsluit

heb zelf een Ixos dj1002, robuuster en goedkoper dan de Sony, en klinkt even goed (zo niet beter)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_4032070
Ik heb dit zinnetje ooit horen zeggen door Jim Lindberg en Jason Thrisk van Pennywise op Pinkpop '97.
Als ik me het goed herinner komt het zinnetje uit de Tommy Knockers van Stephan King.

Welke titel heeft dat fragmentje van jou dan? Misschien ga ik het ook nog eens downloaden.

Take no prisoners... take no shit!
pi_4033370
Oke , bedankt allemaal
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_4036239
Weet iemand waar je 2e hands Vinyl Trance plaaten kan kopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')