abonnement Unibet Coolblue
pi_75694952

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK


Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP
pi_75695057
Eerste keer dat ik hier post en gelijk een nieuwe reeks te pakken

Ik reageerde op deze een na laatste post:
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:42 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hallo,

ik moet dit jaar op school of volgend jaar op school een stage naar het buitenland maken van 1-2 weken. Het moet persé een ENGELSTALIGE stage zijn. en btw ik ben dan 16/17 en zit dan in de 4e/5e en ik doe VWO én ik krijg 250 euro vergoed van de school.

Ik wil eigenlijk niet in een soort bedrijf ofzo stage willen lopen maar het liefste zou ik wel 2 weekjes ofzo ontwikkelingshulp oid doen. Weet iemand hier organisaties die ontwikkelingshulp geven en dat zijn dan engelstalige organisaties?

Maarr ik wil niet echt persé ontwikkelingshulpstage doen, het mag ook wel iets anders zijn. Iemand dan nog tips?

Alvast bedankt!
Met de vraag in welke richting de stage moet zijn?
pi_75706318
Ik kan uit de OP hoor, zat 1,5 jaar geleden als stagiair in Londen, en ben er nu fulltime aan het werk
pi_75706846
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:17 schreef Tahiti het volgende:
Eerste keer dat ik hier post en gelijk een nieuwe reeks te pakken

Ik reageerde op deze een na laatste post:
[Hallo,

ik moet dit jaar op school of volgend jaar op school een stage naar het buitenland maken van 1-2 weken. Het moet persé een ENGELSTALIGE stage zijn. en btw ik ben dan 16/17 en zit dan in de 4e/5e en ik doe VWO én ik krijg 250 euro vergoed van de school.

Ik wil eigenlijk niet in een soort bedrijf ofzo stage willen lopen maar het liefste zou ik wel 2 weekjes ofzo ontwikkelingshulp oid doen. Weet iemand hier organisaties die ontwikkelingshulp geven en dat zijn dan engelstalige organisaties?

Maarr ik wil niet echt persé ontwikkelingshulpstage doen, het mag ook wel iets anders zijn. Iemand dan nog tips?

Alvast bedankt!]

Met de vraag in welke richting de stage moet zijn?
nou dat maakt helemaal geen ene donder uit. Gewoon iets wat een 4e/5e jaars VWOér kan doen...
pi_75712849
Hallo

Heb zojuist 4 maanden in Helsinki (Finland) gestudeerd. Vrijdag vertrek ik HELAAS weer naar NL en kan terugkijken op één van de beste periodes uit mijn leven. Finland, een waar paradijs op aarde. Ze bestaan nog. Nuchtere en eerlijke mensen, heerlijk eten, schitterende natuur, bloedmooie vrouwen en een prachtige elegante en schone stad, Helsinki, waar je vervolgens 4 maanden mag zitten.
pi_75718630
Ik weet dat er in Schotland wel van die volunteery camps zijn. Heb zelf wel er eens aan gedacht om voor 2 weken naar St. Kilda te gaan en daar mee te helpen met restauratie werkzaamheden. En van de rust te genieten (maar mischien wel teveel rust voor mij)

Alle info vind je hier: http://www.kilda.org.uk/

En andere plekken in Schotland hier: http://www.nts.org.uk/Home/ en hier: http://www.snh.org.uk/

Of ga een weekje naar London en dan vrijwilliger in de London Zoo: http://www.zsl.org/info/jobs/volunteering,191,AR.html
  donderdag 17 december 2009 @ 09:53:20 #7
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_75718808
tvp, want denk erover om over ~ een jaar een buitenlandse stage te gaan lopen. Alleen waarheen
pi_75719419
tvp, kan in de OP voor een studie in Beijing, China
pi_75724073
Leuk, Bejing!
Zit je er al, of ga je nog?
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:53 schreef peejdorie het volgende:
tvp, want denk erover om over ~ een jaar een buitenlandse stage te gaan lopen. Alleen waarheen
Keuze te over, lijkt me.
 FR
pi_75732088
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:47 schreef Tahiti het volgende:
Ik weet dat er in Schotland wel van die volunteery camps zijn. Heb zelf wel er eens aan gedacht om voor 2 weken naar St. Kilda te gaan en daar mee te helpen met restauratie werkzaamheden. En van de rust te genieten (maar mischien wel teveel rust voor mij)

Alle info vind je hier: http://www.kilda.org.uk/

En andere plekken in Schotland hier: http://www.nts.org.uk/Home/ en hier: http://www.snh.org.uk/

Of ga een weekje naar London en dan vrijwilliger in de London Zoo: http://www.zsl.org/info/jobs/volunteering,191,AR.html
Zou jij wat meer informatie kunnen geven over dat St. Kilda? Is het makkelijk jezelf op te geven? Wat moet je doen? Is het duur? etc. Zou je alsjeblieft zoveel informatie erover gegeven aangezien jij er veel over weet...

Alvast bedankt!

EN NOG IETS:
Ik heb op de site http://www.nts.org.uk/Home/ gekeken en ik zie dat er veel mogelijkheden zijn om vrijwilligerswerk te doen in Schotland. Heeft iemand ervaring heermee?

[ Bericht 8% gewijzigd door pizza-tonijn op 17-12-2009 16:09:02 ]
pi_75734015
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:44 schreef pizza-tonijn het volgende:

[..]

Zou jij wat meer informatie kunnen geven over dat St. Kilda? Is het makkelijk jezelf op te geven? Wat moet je doen? Is het duur? etc. Zou je alsjeblieft zoveel informatie erover gegeven aangezien jij er veel over weet...

Alvast bedankt!

EN NOG IETS:
Ik heb op de site http://www.nts.org.uk/Home/ gekeken en ik zie dat er veel mogelijkheden zijn om vrijwilligerswerk te doen in Schotland. Heeft iemand ervaring heermee?
Over St. Kilda: Ik heb een obsessie met eilanden, wat dat aangaat ben ik net Boudewijn Buch Ik ben verliefd geworden op Schotland en Ierland en dan met name de eilanden daar. En als je er achter komt dat er buiten de hebriden een obscuur eilandje ligt dat in 1930 'gedwongen' ontruimt is dan moet ik daar eens heen natuurlijk

Nouja zodoende ben ik gaan zoeken en kwam er achter dat St. Kilda inmiddels 2 maal op de wereld erfgoedlijst staat eenmaal voor de natuur en eenmaal voor de geschiedenis. En dat het mogelijk is om daar mee te helpen met het restaureren van de oude huisjes daar.

On topic: Het kost je £750.00 (all-in) voor 2 weken dus uiteindelijk zo een 600 euro zelf betalen. (excl. reis er naar toe) periode is 5 mei t/m 16 juni (3 x 2 weken)

En als je het een beetje slim aanpakt met school en wellicht FOK!, de lokale gemeente/krant etc. is er in ruil voor een paar foto's en een leuk verhaal wel 600 euro op te halen

Succes
pi_75734031
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:13 schreef Bora-Bora het volgende:
Leuk, Bejing!
Zit je er al, of ga je nog?
[..]
Moet nog gaan, reis er begin februari heen voor 5 maanden En heb er idd zin in, er is zoveel te doen daar dat ik me niet hoef te vervelen!
pi_75734590
@ Tahiti, Bedankt! Ik zal eens kijken wat er allemaal te regelen valt maare heeft niemand anders ervaringen met de organisatie http://www.nts.org.uk/Home/ of dergelijke organisaties?
pi_75749888
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:32 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Moet nog gaan, reis er begin februari heen voor 5 maanden En heb er idd zin in, er is zoveel te doen daar dat ik me niet hoef te vervelen!
Nee die 5 maanden zijn volgens mij zo om!
Have fun daar! Het is alweer bijna februari.
 FR
  Moderator donderdag 17 december 2009 @ 23:05:51 #15
45833 crew  Fogel
pi_75750229
Aangezien de mensen hier wat internationaler georienteerd zijn: de dochter van een collega wil via erasmus in Groningen gaan studeren en krijgt (als Noorse studente) een Noorse uitwonende beurs. Is het voor haar mogelijk om op een of andere manier een Nederlandse OV jaarkaart te krijgen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_75767534
heeft niemand anders ervaringen met de organisatie http://www.nts.org.uk/Home/ of dergelijke organisaties?
pi_75778581
Hai, even een vraagje voor mensen die in Engeland/VK studeren.

Ik ben bezig om me in te schrijven op een uni, en volgens de admissions tutor daar kan ik met mijn havo diploma daar prima studeren, ik begrijp alleen iets niet over het geld. Ze had het namelijk over ELQ, equivalent or lower qualification. Weet iemand hier wat meer over? Mensen die een ELQ gaan studeren krijgen namelijk geen geld van de overheid en volgens haar verschilt het enorm met de kosten...
  vrijdag 25 december 2009 @ 01:01:59 #18
163136 MvdZ
Smile, it confuses people.
pi_76039779
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:31 schreef Leonidas82 het volgende:
Hallo

Heb zojuist 4 maanden in Helsinki (Finland) gestudeerd. Vrijdag vertrek ik HELAAS weer naar NL en kan terugkijken op één van de beste periodes uit mijn leven. Finland, een waar paradijs op aarde. Ze bestaan nog. Nuchtere en eerlijke mensen, heerlijk eten, schitterende natuur, bloedmooie vrouwen en een prachtige elegante en schone stad, Helsinki, waar je vervolgens 4 maanden mag zitten.
Gaaf. Ik kan mijn ervaringen in Turku ongeveer hetzelfde omschrijven. Ik ben net weer 3 dagen terug in NL na 4 maanden in Turku gestudeerd te hebben, en ik wil alweer terug! De mensen, de eerlijkheid, de natuur de vrouwen! Fantastisch! Overigens vond ik Turku niet echt een mooie stad in tegenstelling tot Helsinki. Maar het uitgaansleven maakte een hoop goed, eveneens als m'n accomodatie en studie.
Als ik ooit zou emigreren, dan weet ik bij deze waarheen.
pi_76076891
vet om te horen dat finland zo goed bevalt als studie plaats. Mijn school heeft er een aantal erasmuspartners en dit klinkt goed.

Ik ga nu zelf eerst 6 maanden naar indonesie stage lopen : D
pi_76113560
Hoi!
Ik zit erover te denken om volgend schooljaar mijn stage in Londen te doen. Nu moeten wij vanuit school zelf een stageplek regelen. Iemand tips waar ik moet beginnen? Ik studeer Human Resource Management (Hbo).

Alvast bedankt.
pi_76114077
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:35 schreef dnies7 het volgende:
Hoi!
Ik zit erover te denken om volgend schooljaar mijn stage in Londen te doen. Nu moeten wij vanuit school zelf een stageplek regelen. Iemand tips waar ik moet beginnen? Ik studeer Human Resource Management (Hbo).

Alvast bedankt.
Zorg dat je weet wat je wilt met je stage en wat de eisen vanuit school zijn. Zoek dan bedrijven die daarbij aansluiten en stuur hun een goede brief en cv en hoop het beste.

Een bedrijf vinden is prioriteit 1, huisvesting is een stuk makkelijker.
pi_76188299
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:48 schreef Niek. het volgende:

[..]

Zorg dat je weet wat je wilt met je stage en wat de eisen vanuit school zijn. Zoek dan bedrijven die daarbij aansluiten en stuur hun een goede brief en cv en hoop het beste.

Een bedrijf vinden is prioriteit 1, huisvesting is een stuk makkelijker.
Dus je zult echt naar bedrijven zelf opzoek moeten? Het probleem is dat ik met mijn opleiding bij heel veel bedrijven terecht kan.

Ik zal na de vakantie eerst maar eens met de internationale coordinator van de opleiding een gesprek plannen. Die kan me hopelijk ook meer duidelijkheid geven over de specifieke eisen vanuit de opleiding.
pi_76191922
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef dnies7 het volgende:

[..]

Dus je zult echt naar bedrijven zelf opzoek moeten? Het probleem is dat ik met mijn opleiding bij heel veel bedrijven terecht kan.

Ik zal na de vakantie eerst maar eens met de internationale coordinator van de opleiding een gesprek plannen. Die kan me hopelijk ook meer duidelijkheid geven over de specifieke eisen vanuit de opleiding.
Toen ik op zoek ging naar een stage in het buitenland ben ik zelf op zoek gegaan. Er was vanuit school een simpele database met bedrijven (gegevens daarin hopeloos veroudert dus niet al te bruikbaar), daarnaast kwam de mogelijkheid om een aanzienlijk bedrag te betalen en dan voor ik geloof 12 weken naar Malta te gaan.

Ik besloot zelf contact op te nemen met allemaal bedrijven, ook omdat ik dan alles zelf in handen had en zelf kon bepalen waar ik terecht kwam, ook had ik dan direct contact met mensen van de bedrijven in plaats van dat school daar nog half tussen zit.

Het kan dus zijn dat je school al in contact is met bedrijven maar ik zou er zeker ook over nadenken om zelf op zoek te aan omdat je dan meer mogelijkheden hebt en meer zelf kan bepalen waar je terecht gaat komen. Meer kansen dus maar ook meer werk.
  woensdag 30 december 2009 @ 04:04:46 #24
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_76209378
Ik zit nu in het buitenland voor een jaar op uitwisseling (zit ong up de helft dus) en ga aankomend academisch jaar mijn master doen in Nederland.

Ik heb het nu in mijn hoofd om een tweede (1 of 2-jarige) master te doen daarna, mocht dat financieel haalbaar zijn. Als in, een scholarship is toch een vereiste vrees ik, evenals Engels als voertaal van de studie (dus niet per sé het land)..

Mijn richting is sociale wetenschappen, verder maakt het me nu nog niet zoveel uit waar en wat, ik wil alleen kijken of mijn plan überhaupt levensvatbaar is. Iemand ideeën, tips, uni's?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  donderdag 31 december 2009 @ 00:20:59 #25
284911 She_Wolf
Viva la Vodka!
pi_76247171
Na alle enthousiaste verhalen van mensen hier, en ook elders, wil ik dolgraag mijn afstudeerstage doen in Finland! Maar hoe begin ik hier aan? Ik studeer Communicatie, spreek Engels maar geen Fins en ga dus een onderzoek/afstudeerstage doen. Is hier iemand die mij een beetje vooruit kan helpen?
pi_76445776
Heeft hier iemand ooit gebruik gemaakt van een bemiddelingsbureau voor een stage in het buitenland? Ik ben zelf op zoek naar een stage in Engeland, maar tot heden niets kunnen vinden.

Iemand hier ervaring mee?
pi_76474754
Even een vraagje. Velen van jullie zullen ook wel het erasmus programma hebben gedaan. Mijn vraag is voelen jullie je ook meer toegetrokken tot Europa of Europeser daardoor?
pi_76610414
Hallo allemaal. Ik wil graag na dit jaar een half/heel jaar gaan studeren in Engeland. Ik ben dan als het goed is klaar met BA Psychologie. Weet iemand hier hoe ik dat het beste aan kan pakken? Op dit moment studeer ik aan de RU in Nijmegen.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:23:14 #29
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_76683148
Ik meld me hier ook ff. Ik vertrek de 29e voor 5 maanden naar Suriname voor stage. Ik zal daar een marktonderzoek gaan doen en een marketingplan gaan schrijven voor de plaatselijk boeren daar. Dus ik hoop dat ze heel blij met mij zullen zijn
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_76791960
Ik vertrek de 21e naar Kaapstad.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  donderdag 14 januari 2010 @ 03:05:19 #31
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_76794814
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:13 schreef Operc het volgende:
Hallo allemaal. Ik wil graag na dit jaar een half/heel jaar gaan studeren in Engeland. Ik ben dan als het goed is klaar met BA Psychologie. Weet iemand hier hoe ik dat het beste aan kan pakken? Op dit moment studeer ik aan de RU in Nijmegen.
Ga je daar een masters doen? Of extra bachelor/undergraduate-vakken volgen? Want als dat laatste het geval is, zorg er dan voor dat je niet je bul haalt voordat je vertrekt. Je moet namelijk nog enrolled zijn bij je eigen uni als student (en als je je BA hebt, ben je dat dus niet, behalve als je een MA gaat doen, maar dat zou weer je level veranderen aan de host uni), anders kan je geen gebruik maken van de exchange programs, beurzen, etc. Snappie?

Ik doe het zo dat ik bij terugkomst pas mijn examenbriefje inlever van mijn bachelorscriptie (die ik al lang en breed heb gedaan en gehaald vorig jaar) zodat het cijfer wordt verwerkt in hun administratie en ik dan pas voldoe aan de eisen van mijn BA.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_76796325
Nou eindelijk mijn admission forms binnen op een Chinees visum op te halen. Het kostte wat telefoontjes, maar dat was ook wel nodig. heb 2 maanden geleden alle zooi ingestuurd (en dat was echt een hoop), en na een telefoontje te horen gekregen dat alles was opgestuurd. met nog een maand te gaan hier in Nederland schiet het eindelijk op Beijing, Here I come!
pi_77059044
Ivw88, waarom heb je voor Beijing gekozen? Ik mag in september ook stage gaan lopen, hong kong lijkt mij vet!
pi_77060362
Ik vertrek de 13de naar Nederland
pi_77062069
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:50 schreef Stienn het volgende:
Ivw88, waarom heb je voor Beijing gekozen? Ik mag in september ook stage gaan lopen, hong kong lijkt mij vet!
Is studie, geen stage. konden kiezen uit Uni's in Beijing, Nanjing, Chongqing en Ningbo, en die van Beijing stond het beste aangeschreven. En Beijing is ook gewoon een geweldige stad! Hebben nu ook een appartement gevonden, met 3 personen voor 5500 kuai, in Chaoyang, incl 2 badkamers Best belachelijk, maar ga me daar zo heus wel vermaken!

Als afstudeerstage wil ik eigenlijk naar Hong Kong of iets dergelijks, Shenzhen zou ook een optie kunnen zijn
pi_77180928
Tvp, ik ga volgend jaar september ook naar het buitenland (op dat moment 3e-jaars BA) om aan een andere universiteit te studeren. Ik wil graag naar Stockholm of Lünd, nu nog hopen dat ik een plaats krijg toegewezen! Iemand ervaringen met studeren in één van deze steden?
pi_77253687
Vraagje.. Heeft 1 van jullie ervaring met juridische stages in Amerika? Of misschien tips? Het moet sowieso iets te maken hebben met internationaal recht..
pi_77285301
Weet je school niks? hoorde laatst bij mij op school dat je sowieso $1000,- kwijt bent aan een werkvergunning voor de VS
pi_77296602
tvp ivm mogelijk stage in het buitenland vanaf volgend schooljaar. Ik doe Informatica (management) richting, wellicht dat ik via mn pa's werk in Zweden terecht kan, maar zit eventueel ook te kijken naar steden als Londen.

Mensen met een informatica studie die mij nog wat ervaringen / dingen kunnen meegeven.

- hoeveel je eigen geld gespaard hebt bijvoorbeeld
pi_77299537
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:12 schreef Stienn het volgende:
Weet je school niks? hoorde laatst bij mij op school dat je sowieso $1000,- kwijt bent aan een werkvergunning voor de VS
Nee, mijn academie (Bestuur & Recht) heeft geen ervaring met juridische stages in Amerika.. Waar zit je op school als ik vragen mag, niet toevallig Saxion? Zag FC Twente staan?
pi_77300246
Ja zit op Saxion Deventer, alle stages worden toch geregeld door Dienst Externe Betrekkingen? Tenminste zo gaat dat bij ons.
pi_77300616
Nee hoor, wij kunnen het allemaal zelf regelen.. Vind ik op zich niet zo erg, alleen jammer dat ze er geen ervaring mee hebben.. Ik zit trouwens in Enschede op het Saxion. De opleiding moet de stage wel goedkeuren, maar verder hebben ze er in principe niets mee te maken.
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 18:42:06 #43
45833 crew  Fogel
pi_77301491
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:41 schreef Apfel. het volgende:
tvp ivm mogelijk stage in het buitenland vanaf volgend schooljaar. Ik doe Informatica (management) richting, wellicht dat ik via mn pa's werk in Zweden terecht kan, maar zit eventueel ook te kijken naar steden als Londen.

Mensen met een informatica studie die mij nog wat ervaringen / dingen kunnen meegeven.

- hoeveel je eigen geld gespaard hebt bijvoorbeeld
In Zweden en Noorwegen zijn stages vaak onbetaald, hou daar rekening mee. Op welk niveau ga je stage doen (welk jaar, hbo/uni)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:12:45 #44
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_77302847
Ik zit ook nog op Saxion Enschede. Doe Elektrotechniek. Wij moeten ook zelf alles regelen. Het moet alleen als laatste even goed gekeurd worden.

Maare daarom post ik niet. Ik zit inmiddels in mijn laatste tentamenweek van het 2e jaar (ben in februari begonnen). En heb nu mijn P+51 studiepunten. Eén tentamen was namelijk een programmeerpracticum en daar heb ik mijn cijfer dus gelijk voor gekregen. Morgen en overmorgen nog 2 tentamens en dan heb ik ze als het goed is alle 60 punten van het tweede jaar.
Nu moet ik dus per september op stage. En ik wilde dat gaan doen in Australië. Amerika lijkt me ook mooi, maar dat is een stuk moeilijker (en duurder) om te realiseren.
Het makkelijkste leek me het om dit via http://www.stagehuis.nl/ te doen. Ik zag al in het vorige topic dat iemand er mee heen was geweest. Maar ik vroeg me af of iemand hier verder nog ervaringen (goede of slechte) mee heeft. Overige tips zijn natuurlijk ook welkom.

@ Fogel. In veel landen krijg je geen stagevergoeding. Zo krijg je in in Amerika, Australië en Zuid-Afrika over het algemeen ook geen vergoeding. Volgens mij is die vergoeding eerder uitzondering dan regel .
pi_77303273
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

In Zweden en Noorwegen zijn stages vaak onbetaald, hou daar rekening mee. Op welk niveau ga je stage doen (welk jaar, hbo/uni)?
HBO, en die stage is van het 3e jaar.

Wat informatica betreft hoor ik wel dat er in Zweden e.d. veel te doen is. Echter trek Engeland mij wel meer. Binnenkort gesprek met stagecoordinator, hoop dat die mij kan vertellen hoe ik aan huisvesting en bedrijven kom. Zit zelf op de HvA, en hoor wel goede verhalen over begeleiding met buitenland stages.

Ben met name op zoek naar informatie over kosten (bv huisvesting).
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:22:16 #46
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_77303289
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:40 schreef Regenbui het volgende:
Heeft hier iemand ooit gebruik gemaakt van een bemiddelingsbureau voor een stage in het buitenland? Ik ben zelf op zoek naar een stage in Engeland, maar tot heden niets kunnen vinden.

Iemand hier ervaring mee?
Heb voor Engeland ook niet veel bureau's kunnen vinden. Die ik wel heb gevonden zijn vrij duur:
http://www.stageplaza.nl/voor_studenten/stage_in_buitenland.asp
http://www.buitenlandsestage.nl/
http://www.travelactive.nl/stages/europa

[ Bericht 4% gewijzigd door Thormodo op 26-01-2010 19:41:56 ]
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 19:36:14 #47
45833 crew  Fogel
pi_77303987
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

HBO, en die stage is van het 3e jaar.

Wat informatica betreft hoor ik wel dat er in Zweden e.d. veel te doen is. Echter trek Engeland mij wel meer. Binnenkort gesprek met stagecoordinator, hoop dat die mij kan vertellen hoe ik aan huisvesting en bedrijven kom. Zit zelf op de HvA, en hoor wel goede verhalen over begeleiding met buitenland stages.

Ben met name op zoek naar informatie over kosten (bv huisvesting).
Huisvesting: kijk gewoon even op de websites van hogescholen/universiteiten in de regio waar je stage wil lopen, daar staan alle tips op die je nodig hebt. Bedrijven vinden kan lastiger zijn, maar als je eenmaal een beetje weet wat je wil, kan je doelgericht gaan zoeken en contact opnemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_77341897
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:12 schreef pieter_R het volgende:
Tvp, ik ga volgend jaar september ook naar het buitenland (op dat moment 3e-jaars BA) om aan een andere universiteit te studeren. Ik wil graag naar Stockholm of Lünd, nu nog hopen dat ik een plaats krijg toegewezen! Iemand ervaringen met studeren in één van deze steden?
Nog geen ervaring. Heb de mogelijkheid om daar middels erasmus een half jaar te studeren. Sept 10' - jan 11'

Nog 1.5 jaar en mn undergraduate zit er op in Londen, binnen paar maand inschrijven voor vervolg opleiding in New York. NYU.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77420968
Er heeft zich een mogelijkheid aangediend om bij Deutsche Bahn mijn stage te doen om de uitbreidingsmogelijkheden van DB in Azië te onderzoeken. Maar de stage zal plaatsvinden in Frankfurt, Duitsland.

Maar ik wil liever mijn stage ergens in Azië doen.
Alhoewel, bij zo'n toonaangevende bedrijf (grootste railroad transportbedrijf in Europa) geeft op zich een basis voor goede carrieremogelijkheden later.

Doen of niet doen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_77421754
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:08 schreef Asskicker14 het volgende:
Er heeft zich een mogelijkheid aangediend om bij Deutsche Bahn mijn stage te doen om de uitbreidingsmogelijkheden van DB in Azië te onderzoeken. Maar de stage zal plaatsvinden in Frankfurt, Duitsland.

Maar ik wil liever mijn stage ergens in Azië doen.
Alhoewel, bij zo'n toonaangevende bedrijf (grootste railroad transportbedrijf in Europa) geeft op zich een basis voor goede carrieremogelijkheden later.

Doen of niet doen?
Ik zou zeggen doen! Deutsche Bahn is een van de grootste transportbedrijven ter wereld! Je kunt altijd nog verder van huis. Dit lijkt me juist een perfecte stap om te netwerken want je zult in Frankfurt niet de enige zijn die naar het 'buitenland' wil vertrekken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77442684
Ik heb een kamer gevonden in Berlijn , is iemand hier in Berlijn geweest en heb je nog praktische tips?
pi_77443211
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zou zeggen doen! Deutsche Bahn is een van de grootste transportbedrijven ter wereld! Je kunt altijd nog verder van huis. Dit lijkt me juist een perfecte stap om te netwerken want je zult in Frankfurt niet de enige zijn die naar het 'buitenland' wil vertrekken.
Wou precies hetzelfde zeggen. Ze staan ook in de top 100 van bedrijven met de meeste omzet.
pi_77525962
Goede Avond,

Ik studeer momenteel commerciele economie in Den Bosch en ben flink op zoek naar een Stage plaats in New York beginnend in September 2010. Ik had de vraag of er misschien mensen zijn die al op stage zijn geweest of eventueel bedrijven kennen die ervaring hebben met interns uit Europa.

Als je me kunt helpen, alvast bedankt!
pi_77600984
Goedendag allemaal,

Ben al een tijdje over aan het nadenken om te gaan studeren in Engeland.
Doe op het moment ICT-beheer (MBO-N4) zit officieel nog in mijn derde jaar, maar ben sinds maandag begonnen aan een versneld traject waarmee ik aan het einde van dit schooljaar al mijn diploma KAN hebben.

Ik heb al een hoop informatie gevonden over het studeren in Engeland, maar mijn plannen waren om pas over een jaar te gaan, maar met dit versneld traject komt het allemaal erg snel dichterbij.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand van jullie bekend is met een full-time studie volgen in Engeland (wil een undergraduate studie tot Bachelor of Software Engineering doen)
Ben ondertussen al zo ver dat ik weet dat (veel) universiteiten mensen toelaten tot een undergraduate opleiding als je het nederlandse MBO N4 diploma hebt.

Ik zit er het meest mee in de knoop hoe ik mijn financiën moet regelen. Volgens IB-groep heb ik recht op een stufi voor uitwonende, ook als ik in het buitenland ga studeren en ook dat ik een vergoeding krijg voor het ontbreken van de OV-jaarkaart.
Maar je hebt ook nog verschillende engelse beursen, heb wel een hoop gelezen, maar kan niet met zekerheid vaststellen op welke ik recht heb, en het geld voor de tuition fees kan je als het goed is lenen bij Student Loans Company (SLC), heb ik hier, als EU student, recht op?

hoop dat jullie iets kunnen maken van mijn verhaaltje, en als het nodig is typ ik met liefde nog wat meer bij
pi_77703189
Tvp. Ik ga het later lezen en inhoudelijk reageren, wil ook een studie gaan doen in het buitenland!
pi_77765859
mijn studiefinancieringsaanvraag voor een Amerikaanse opleiding is afgelopen week ingediend bij de IB-Groep.

ik hoop a.s. september te kunnen beginnen op het Santa Barbara City College.

iemand ervaring met het aanvragen van studiefinanciering voor een buitenlandse opleiding en de aanmeldingsprocedure op de school? hoe lang het duurt voor je een reactie krijgt enzo.

Groetjes, Mtfirst
travel the world, take nothing but photo's, leave nothing but footprints
pi_77833543
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:17 schreef mtfirst het volgende:
mijn studiefinancieringsaanvraag voor een Amerikaanse opleiding is afgelopen week ingediend bij de IB-Groep.

ik hoop a.s. september te kunnen beginnen op het Santa Barbara City College.

iemand ervaring met het aanvragen van studiefinanciering voor een buitenlandse opleiding en de aanmeldingsprocedure op de school? hoe lang het duurt voor je een reactie krijgt enzo.

Groetjes, Mtfirst
Lang. Duurde bij mij drie maanden en dan ben je er nog steeds niet van af. Ik moet zelf zo nu en dan wat formulieren invullen voor de IB-Groep.

Mag ik trouwens vragen of je al bent aangenomen voor SBCC? Want je moet wel kunnen bewijzen dat je er heen gaat voordat je aanvraging wordt goedgekeurd.
pi_77920437
Hoe liggen de kansen van een MBOer BOL N4 voor een stage in het buitenland?
hoor weinig/niets over MBOers met ervaring van een stage in het buitenland.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_77921184
TVP! Ik ga over een maand of 3 een half jaar stage lopen in Philadelphia (Amerika dus).
Are you pondering what I'm pondering?
pi_77931014
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 01:06 schreef Greci het volgende:

[..]

Lang. Duurde bij mij drie maanden en dan ben je er nog steeds niet van af. Ik moet zelf zo nu en dan wat formulieren invullen voor de IB-Groep.

Mag ik trouwens vragen of je al bent aangenomen voor SBCC? Want je moet wel kunnen bewijzen dat je er heen gaat voordat je aanvraging wordt goedgekeurd.
3 maanden?? dat duurt wel erg lang, maar je studeert nu wel in Amerika? en heb je een goedkeuring gekregen na die 3 maanden?

bij de IB-Groep vertelden ze me dat ik eerst moest kijken of deze opleiding voldoet aan de eisen, daarna mag ik aanmelden voor de school. en daarna door voor visumaanvraag.

ik wil graag International Business studies gaan doen dit is een Associate in Arts degree (wordt in Nederland ook gegeven maar dan zonder talen) dit is een 2jarige opleiding. mag ik vragen voor wat voor opleiding je studiefinanciering hebt aangevraagd?
travel the world, take nothing but photo's, leave nothing but footprints
pi_77937533
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoe liggen de kansen van een MBOer BOL N4 voor een stage in het buitenland?
hoor weinig/niets over MBOers met ervaring van een stage in het buitenland.
Heb in 2008 zelf als MBO'er in Londen stage gelopen, werk nu bij dat stage bedrijf dus als je interesse hebt kan je me altijd pm'en.
pi_78009185
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:59 schreef mtfirst het volgende:

[..]

3 maanden?? dat duurt wel erg lang, maar je studeert nu wel in Amerika? en heb je een goedkeuring gekregen na die 3 maanden?

bij de IB-Groep vertelden ze me dat ik eerst moest kijken of deze opleiding voldoet aan de eisen, daarna mag ik aanmelden voor de school. en daarna door voor visumaanvraag.

ik wil graag International Business studies gaan doen dit is een Associate in Arts degree (wordt in Nederland ook gegeven maar dan zonder talen) dit is een 2jarige opleiding. mag ik vragen voor wat voor opleiding je studiefinanciering hebt aangevraagd?
Ik studeer aan een Liberal Arts College in de VS voor een Bachelor Degree in Social Science. Mijn richting gaat waarschijnlijk international relations worden.

Ik heb vorig jaar maart mijn aanvraag bij de IB-Groep ingediend en in juni kreeg ik te horen dat de aanvraag was goedgekeurd. Ik krijg nu 350 euro per maand van de IB-Groep (stufi + vergoeding OV). Volgens de IB-Groep word je aanvraag goedgekeurd als je opleiding gelijkwaardig is aan een nederlandse variant. Hoewel ik niet weet hoe dat proces van goedkeuring gaat, denk ik dat ze kijken naar de opleiding zelf en hoeveel uren er in gaat zitten en of de universiteit waar je gaat studeren erkend is.

Mag vragen aan welke uni/college je gaat studeren?
pi_78024755
quote:
Op maandag 15 februari 2010 04:32 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik studeer aan een Liberal Arts College in de VS voor een Bachelor Degree in Social Science. Mijn richting gaat waarschijnlijk international relations worden.

Ik heb vorig jaar maart mijn aanvraag bij de IB-Groep ingediend en in juni kreeg ik te horen dat de aanvraag was goedgekeurd. Ik krijg nu 350 euro per maand van de IB-Groep (stufi + vergoeding OV). Volgens de IB-Groep word je aanvraag goedgekeurd als je opleiding gelijkwaardig is aan een nederlandse variant. Hoewel ik niet weet hoe dat proces van goedkeuring gaat, denk ik dat ze kijken naar de opleiding zelf en hoeveel uren er in gaat zitten en of de universiteit waar je gaat studeren erkend is.

Mag vragen aan welke uni/college je gaat studeren?
Dat wordt het Santa Barbara City College, daar zitten veel internationale studenten en volgens de website zijn ze geaccrediteerd dus ik hoop natuurlijk op een goedkeuring.

volgt de IB-Groep precies voor welke opleiding je hebt opgegeven hoorde van een vriend dat achteraf zijn diploma niet erkend werd en dat hij dus alsnog zijn stufi + ov vergoeding moest terugbetalen. omdat hij een andere richting had gekozen ofzoiets.
travel the world, take nothing but photo's, leave nothing but footprints
pi_78050057
Weet iemand hier toevallig of voor een Amerikaans studentenvisum je paspoort nog een half jaar geldig moet zijn vanaf de dag dat je Amerika weer verlaat? Op de website van de Amerikaanse overheid is het niet echt duidelijk of Nederland nou onder de landen valt waarbij dat niet hoeft.

Is het trouwens te doen om een visum zelf te regelen? Ik heb gezien dat er ook bureaus bestaan om je daarbij te helpen, maar ik heb weinig zin om daar 1000 euro voor neer te tellen. Ben alleen een beetje bang dat ik dom bezig ben door het zelf te willen doen.
Het consulaat is niet erg makkelijk te bereiken voor vragen, maar als de universiteit waar ik heen ga mijn sponsor is en de juiste formulieren opstuurt zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78063050
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:05 schreef mtfirst het volgende:

[..]

Dat wordt het Santa Barbara City College, daar zitten veel internationale studenten en volgens de website zijn ze geaccrediteerd dus ik hoop natuurlijk op een goedkeuring.

volgt de IB-Groep precies voor welke opleiding je hebt opgegeven hoorde van een vriend dat achteraf zijn diploma niet erkend werd en dat hij dus alsnog zijn stufi + ov vergoeding moest terugbetalen. omdat hij een andere richting had gekozen ofzoiets.
Ik heb even op de site van SBCC zitten kijken en ik ben bang dat een associate degree niet door de IB-Groep wordt vergoed aangezien dit gelijkwaardig is aan een MBO diploma. Ik ben echter niet 100% zeker en je kan het beste gewoon even een email schrijven naar de IB-Groep zodat je zelf precies weet waar je aan toe bent.
pi_78063235
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Weet iemand hier toevallig of voor een Amerikaans studentenvisum je paspoort nog een half jaar geldig moet zijn vanaf de dag dat je Amerika weer verlaat? Op de website van de Amerikaanse overheid is het niet echt duidelijk of Nederland nou onder de landen valt waarbij dat niet hoeft.

Is het trouwens te doen om een visum zelf te regelen? Ik heb gezien dat er ook bureaus bestaan om je daarbij te helpen, maar ik heb weinig zin om daar 1000 euro voor neer te tellen. Ben alleen een beetje bang dat ik dom bezig ben door het zelf te willen doen.
Het consulaat is niet erg makkelijk te bereiken voor vragen, maar als de universiteit waar ik heen ga mijn sponsor is en de juiste formulieren opstuurt zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Mijn F-1 visum is langer geldig dan mijn paspoort, aangezien mijn visum voor vijf jaar is en een paspoort ook.

Over het visum regelen hoef je je niet zo druk te maken. Als jij al je papier werk in orde hebt, kan je gemakkelijk zelf doen. Bureau's die daarbij helpen zijn vaak oplichters.
pi_78081786
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:58 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik heb even op de site van SBCC zitten kijken en ik ben bang dat een associate degree niet door de IB-Groep wordt vergoed aangezien dit gelijkwaardig is aan een MBO diploma. Ik ben echter niet 100% zeker en je kan het beste gewoon even een email schrijven naar de IB-Groep zodat je zelf precies weet waar je aan toe bent.
Hey Greci, ga morgen inderdaad weer even een mailtje naar IB-groep wagen, de nederlandse AD opleiding is de 1e 2 jaar van een HBO opleiding en sinds een aantal jaar goed voor een diploma, misschien is het voor een Amerikaans diploma inderdaad anders. op de site van SBCC word nog wel vermeld dat voor studiefinanciering je een transferprogramma moet volgen (dit wil zoveel zeggen dat je voldoende vakken en studiepunten behaald om door te mogen naar een university) de opleiding die ik wil gaan volgen is dat ook maar dat is natuurlijk nog geen garantie op succes.

heb jij eerst aangemeld op het College voordat je de aanvraag voor studiefinanciering hebt aangevraagd? mijn aanvraag is namelijk al naar de IB-Groep.
travel the world, take nothing but photo's, leave nothing but footprints
pi_78087435
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:28 schreef mtfirst het volgende:

[..]

Hey Greci, ga morgen inderdaad weer even een mailtje naar IB-groep wagen, de nederlandse AD opleiding is de 1e 2 jaar van een HBO opleiding en sinds een aantal jaar goed voor een diploma, misschien is het voor een Amerikaans diploma inderdaad anders. op de site van SBCC word nog wel vermeld dat voor studiefinanciering je een transferprogramma moet volgen (dit wil zoveel zeggen dat je voldoende vakken en studiepunten behaald om door te mogen naar een university) de opleiding die ik wil gaan volgen is dat ook maar dat is natuurlijk nog geen garantie op succes.

heb jij eerst aangemeld op het College voordat je de aanvraag voor studiefinanciering hebt aangevraagd? mijn aanvraag is namelijk al naar de IB-Groep.
Het hangt er denk ik om of je aanvraag zal worden goedgekeurd. Hopen dat de IB-Groep met een duidelijk antwoord komt. En anders kan je nog altijd (goedkoop) lenen bij de IB-Groep.

Ik was al aangenomen bij verschillende colleges voordat ik mijn aanvraag had gemaakt
pi_78090050
Alvast een tvp Vanaf september 2010 zit ik voor 5 maanden in Kaapstad
pi_78168438
Vorig topic had ik al geschreven dat ik me had ingeschreven voor een studie voor een half jaar in Noorwegen.
Hier desbetreffend bericht:
quote:
Heb me vrijdag ingeschreven voor een studie in Noorwegen, voor een half jaar. Het is verplicht bij mijn opleiding(HBO, business logistics and management) om naar het buitenland te gaan(moet in mijn 4e jaar ook stage doen in buitenland). Studie is in het 3e jaar.
Heb er iig erg veel zin in, hoop echt dat ik wordt uitgekozen om daarheen te gaan
En heb gisteren bericht gekregen dat ik ben uitgekozen om daarheen te gaan Vertrek in september dit jaar en duurt tot eind januari/ midden februari. Enige eisen zijn een P(heb ik ) en 22,5 Studiepunt(heb ik al), dus ik mag sowieso erheen. Ben er echt blij mee
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:25:34 #71
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_78186770
Is er iemand hier die ook een motivatiebrief heeft moeten schrijven voor een stage. Daar vraagt stagehuis namelijk om bij het inschrijven. Van een sollicitatiebrief (cover letter) weet ik nog wel wat ik er in moet zetten. Maar nu moet ik dus een brief schrijven zonder dat ik weet wat soort opdracht het is of naar welk bedrijf de brief gaat. Behalve natuurlijk dat de opdracht in mijn richting (Elektrotechniek) moet liggen.
Natuurlijk kan ik aangeven wie ik ben/wat ik gedaan heb en wat voor soort opdracht me leuk lijkt. Maar dat staat grotendeels al in mijn CV. Heeft iemand dus een voorbeeld of wat punten wat ik er in kan zetten?
pi_78279210
Goed, ik ben nog enorm vroeg in mijn oriëntatiefase, maar advies inwinnen lijkt me altijd een leuke start

Momenteel ben ik druk bezig met mijn bachelor. Na vier feitelijk verzaakte jaren (slechts een propedeuse) ben ik geswitcht en probeer nu in twee jaar een bachelor communicatie & informatiewetenschappen te halen (dat gaat wel lukken). Een van de dingen die ik overweeg na mijn bachelor (die ik dan in 2011 heb) is een master doen in het buitenland en om specifieker te zijn, Australië. (ben er ooit geweest, gaaf land, wil terug, the usual).

Nou is er natuurlijk een berg zaken waar ik rekening mee moet gaan houden, maar voor ik ook maar mezelf in wil gaan spannen is er één groot punt, de financiële kant. Als ik mijn BA heb, mag ik nog 1 jaar lenen van DUO. Dus zelfs als ik de opleiding die ik wil doen geaccrediteerd krijg (denk dat dat nog niet eens het probleem zal zijn) zit ik nog een half jaar zonder financiële steun vanuit onze overheid en studeren in AU is relatief vrij duur. Een tabelletje van de universeit van Queensland schat de levenskosten per jaar op 20.000 tot 25.000 dollar incl. collegegeld. (en dat is dan natuurlijk het absolute minimum)

Nu heb ik rijke ouders (niet steenrijk, maar ze zitten alles behalve financieel aan de grond), maar die betalen nu al vijf jaar mee aan mijn studie en die vinden het ook welletjes geweest na dit jaar. Ik heb hier en daar al naar beurzen gekeken, maar voor een zelfstandige student blijkt dat verrassend lastig. De enige die ik vond vroeg een gemiddeld cijfer van een 8 en behoren tot de beste 10% van je jaar. Dat laatste lukt me wel, dat eerste zou ik nog hard voor moeten werken, sta nu iets van 7,2.

Verder heb ik wat rondgespeurd naar beurzen die in Australië zelf verkregen kunnen worden, maar daarvoor kwalificeer ik me gewoon eigenlijk niet, helaas.

Dus hoe zijn de ervaringen hiermee. Wat zijn de mogelijkheden om het financieel wat op poten te zetten? Het gaat gelukkig maar om een half jaar wat ik zou moeten bijeensprokkelen, zeg zo'n 15 duizend dollar, of 10.000 euro, hoe je het noemen wilt. Werken is uiteraard geen probleem en van te voren wat sparen doe ik natuurlijk ook niet moeilijk over. Maar denk niet dat ik in twee jaar zoveel geld bij elkaar kan krijgen alleen daarmee.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_78485844
Ik loop nu stage op cracao, Het is me gelukkig toch nog gelukt, ben hier nu al weer 3 weken bevalt hier echt goed. Doe commerciele economie en werk bij Blue Bay. Nog meer mensen die op curacao zitten?
pi_78493169
Weet iemand hoe de kosten van levensonderhoud als student in Canada zijn? In vergelijking met ons en in vergelijk met de USA? Wat je gemiddeld ongeveer uitgeeft per week, exclusief onderdak.

[ Bericht 20% gewijzigd door EddyAlbena op 26-02-2010 20:32:06 ]
pi_78532239
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:08 schreef Mini_rulez het volgende:
TVP! Ik ga over een maand of 3 een half jaar stage lopen in Philadelphia (Amerika dus).
Wat was je kwijt aan je visum?
pi_78556014
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:13 schreef Stienn het volgende:

[..]

Wat was je kwijt aan je visum?
Nog niks, ik ben het nog aan het regelen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78571316
TVP studeer in de VS, Boston
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:46:58 #78
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_78693487
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:21 schreef nickybolletje het volgende:
TVP studeer in de VS, Boston
Leuke stad! Wat studeer je?

Ik ga over anderhalve maand voor drie maanden naar Libie om stage te lopen op de ambassade. Aangezien ik nu in de VS zit, moet ik straks alles in een maand regelen, dus als iemand wat algemene tips heeft... graag!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_78695058
een vraag voor degene hier met studiefinanciering voor(complete) studie in 't buitenland...ik overweeg een complete studie te gaan volgen in het buitenlandm, maar moet dan wel studiefinanciering zien te krijgen wil ik het kunnen betalen.
Maar ik kan dan uitwonende studiefinanciering krijgen, aangezien ik niet meer bij mijn ouder woon dan. Maar nu controleert de ib-groep dus regelmatig. Moet ik me dan uitschrijven uit nederland?
Hoe hebben jullie dit geregeld???
pi_78717293
Is er hier iemand die in Canada (bij voorkeur Toronto) heeft gestudeerd en waar ik even contact mee kan houden om wat vragen te stellen?
pi_78757944
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:24 schreef francis998 het volgende:
een vraag voor degene hier met studiefinanciering voor(complete) studie in 't buitenland...ik overweeg een complete studie te gaan volgen in het buitenlandm, maar moet dan wel studiefinanciering zien te krijgen wil ik het kunnen betalen.
Maar ik kan dan uitwonende studiefinanciering krijgen, aangezien ik niet meer bij mijn ouder woon dan. Maar nu controleert de ib-groep dus regelmatig. Moet ik me dan uitschrijven uit nederland?
Hoe hebben jullie dit geregeld???
Je moet uitschrijven uit Nederland en een bewijs van inschrijving van je buitenlandse universiteit hebben.
pi_79219409
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:59 schreef nickybolletje het volgende:

[..]

Je moet uitschrijven uit Nederland en een bewijs van inschrijving van je buitenlandse universiteit hebben.
je kan zeker pas sf aanvragen nadat je dat bewijs hebt??
Want het schoolljaar waar ik heen wil begint in augustus, en moet me daar dan al inschrijven, en de ib-groep moet eerst nog kijken of ik wel recht heb op sf, en hoelang kan dat duren?
Kan je niet van te voren vragen om een beoordeling van de studie voor sf? Aangezien ik zonder sf de studie niet kan betalen
pi_79240341
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:15 schreef francis998 het volgende:

[..]

je kan zeker pas sf aanvragen nadat je dat bewijs hebt??
Want het schoolljaar waar ik heen wil begint in augustus, en moet me daar dan al inschrijven, en de ib-groep moet eerst nog kijken of ik wel recht heb op sf, en hoelang kan dat duren?
Kan je niet van te voren vragen om een beoordeling van de studie voor sf? Aangezien ik zonder sf de studie niet kan betalen
Je kan je aanvraag indienen bij de IB-Groep als je zeker weet dat je in het buitenland gaat studeren. Die aanvraag duurt ongeveer drie maanden voordat je weet of ze het goed- of afkeuren.
pi_79245736
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 04:33 schreef Greci het volgende:

[..]

Je kan je aanvraag indienen bij de IB-Groep als je zeker weet dat je in het buitenland gaat studeren. Die aanvraag duurt ongeveer drie maanden voordat je weet of ze het goed- of afkeuren.
Oke, maar je hebt toch een bewijs van inschrijving nodig om de aanvraag te kunnen indienen? Of niet?
pi_79260515
Zijn er nog mensen die weten waar ik een stage kan vinden voor het buitenland, maakt niet uit waarheen. Branche: Toerisme (receptionist).
pi_79282143
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:49 schreef francis998 het volgende:

[..]

Oke, maar je hebt toch een bewijs van inschrijving nodig om de aanvraag te kunnen indienen? Of niet?
Zover ik mij kan herrinneren heb ik vorig jaar geen bewijs van inschrijving meegestuurd met de aanvraag. Bij de aanvraag moet je wel invullen aan welke universiteit je gaat studeren en het kan dus best zijn dat de IB-Groep natrekt of je daar bent aangenomen.
pi_79575140
Zoekt iemand een stage in hartje Berlijn? Je zou bij wijze van spreken volgende week al kunnen beginnen. Als je geen Duits kunt spreken: geen probleem! Je hebt het meeste contact met mij in het Nederlands, en daarnaast zal je werk ook in het Nederlands zijn. Je zult je bezig houden met Social Media Optimization en andere aspecten van online marketing. Stagevergoeding is 400 euro per maand.

Ik werk er nu als country manager nederland, ook als stage. Dus bij deze, misschien is iemand ook geinteresseerd in de stage als country manager vanaf juli? Je zou bijv. nu al kunnen beginnen met de SMO-stage en daarna verder kunnen gaan als country manager.

Let me know als je geinteresseerd bent!
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_79813473
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 04:02 schreef Greci het volgende:

[..]

Zover ik mij kan herrinneren heb ik vorig jaar geen bewijs van inschrijving meegestuurd met de aanvraag. Bij de aanvraag moet je wel invullen aan welke universiteit je gaat studeren en het kan dus best zijn dat de IB-Groep natrekt of je daar bent aangenomen.
hmmm..dat word lastig. Wil miss halverwege augustus met een studie beginnen, maar het hangt in mijn geval namelijk af van de mogelijkheid wel of geen studiefinanciering te ontvangen. Want zonder studiefinanciering kan ik niet gaan studeren..
ga de ib groep binnekort maar een mailtje sturen om te vragen of er een manier is om dit voorelkaar te krijgen.
pi_79813661
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:43 schreef Faerie het volgende:
Zoekt iemand een stage in hartje Berlijn? Je zou bij wijze van spreken volgende week al kunnen beginnen. Als je geen Duits kunt spreken: geen probleem! Je hebt het meeste contact met mij in het Nederlands, en daarnaast zal je werk ook in het Nederlands zijn. Je zult je bezig houden met Social Media Optimization en andere aspecten van online marketing. Stagevergoeding is 400 euro per maand.

Ik werk er nu als country manager nederland, ook als stage. Dus bij deze, misschien is iemand ook geinteresseerd in de stage als country manager vanaf juli? Je zou bijv. nu al kunnen beginnen met de SMO-stage en daarna verder kunnen gaan als country manager.

Let me know als je geinteresseerd bent!
Als ik geen technische studie deed en niet bezig was met afstuderen had ik zo ja gezegd. Duitsland
pi_79838019
Zojuist aangekomen in Londen voor m'n afstudeer stage, wat een bagger weer :p. Toevallig nog meer mede fokker die zich in Londen bevinden
pi_80112873
Aan kosten voor F-1 visumaanvraag, incl. SEVIS-fee, ben je zo rond de 300 dollar kwijt.
pi_80112952
[..]

hmmm..dat word lastig. Wil miss halverwege augustus met een studie beginnen, maar het hangt in mijn geval namelijk af van de mogelijkheid wel of geen studiefinanciering te ontvangen. Want zonder studiefinanciering kan ik niet gaan studeren..
ga de ib groep binnekort maar een mailtje sturen om te vragen of er een manier is om dit voorelkaar te krijgen.
[/quote]

Gewoon aanvraag bij Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen: IB-groep) indienen om je recht op stufi naar een Amerikaanse opleiding aan een regionaal geaccrediteerde instelling mee te nemen en na ongeveer 3 maanden krijg je een beslissing per post. Ook als je een opleiding aan een tweejarig junior college volgt kun je onder bepaalde voorwaarden je recht of stufi naar de VS meenemen.
pi_80271229
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:12 schreef MarinaM het volgende:
[..]

hmmm..dat word lastig. Wil miss halverwege augustus met een studie beginnen, maar het hangt in mijn geval namelijk af van de mogelijkheid wel of geen studiefinanciering te ontvangen. Want zonder studiefinanciering kan ik niet gaan studeren..
ga de ib groep binnekort maar een mailtje sturen om te vragen of er een manier is om dit voorelkaar te krijgen.
Gewoon aanvraag bij Dienst Uitvoering Onderwijs (voorheen: IB-groep) indienen om je recht op stufi naar een Amerikaanse opleiding aan een regionaal geaccrediteerde instelling mee te nemen en na ongeveer 3 maanden krijg je een beslissing per post. Ook als je een opleiding aan een tweejarig junior college volgt kun je onder bepaalde voorwaarden je recht of stufi naar de VS meenemen.
[/quote]

okey, nheb dus een mailtje naa DUO gestuurd, om te vragen of ik een mogelijkheid heb op eerder aanvragen. Krijg ik de eisen voor de studie thuisgestuurd..maar nog geen antwoord op mijn vraag..
Aangezien daar het tweede semester start eind juli, 1e semester kan ik overslaa vanwege vooropleiding.
Maar ik zit dus met een klein dillema, als ik vertrek dan kan ik pas begin juli inschrijve, en dan zou ik me dus inschrijven gelijk..en gelijk de aanvraag doen.
Maar die duurt 3 maanden, Juli, agustus,september. En da ga ik ervanuit dat ik eind september/begin oktober de beslissing te horen krijg.
Maar als die negatief is, dan zou ik terug moeten keren naar nederland, maar dan ben ik al te laat om hier een studie te beginnen.
Omdat ik zonder studiefinanciering nergens kan studeren...en ik heb mijn mbo gedaan, op mijn 21 afgerond..en inmiddels al 3 jaar verder..dus ik begin toch veel tijd te verliezen en ik wil nu echt een studie beginnen.
Maar weet niet hoe dit te doen...iemand tips..
pi_80309977
Ben vorig jaar op stage geweest in Shanghai, is me erg goed bevallen. Nu wil ik volgend jaar een half jaartje in het buitenland gaan studeren.

Vanuit de school zelf zijn er meerdere opties waarbij ik Mexico, Zuid Korea en Indonesie heb ingevuld als keuzes, maar het liefst zou ik naar Zuid Amerika gaan... Heeft iemand hier ervaring met studeren in Argentinie, Brazilie e.d.??
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar het niveau van de universiteiten, of er les in engels word gegeven e.d. maar de info is moeilijk te vinden!
pi_80801290
Heeft iemand toevallig ervaring met een bankrekening openen in the VS vanuit NL?
Ik ga namelijk eind augustus voor een half jaar studeren in Wisconsin.
I.v.m. met de aanhoudende koersschommelingen zou ik graag wat op euro's op een (online)bank account willen zetten.
pi_80801549
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:46 schreef INRI het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met een bankrekening openen in the VS vanuit NL?
Ik ga namelijk eind augustus voor een half jaar studeren in Wisconsin.
I.v.m. met de aanhoudende koersschommelingen zou ik graag wat op euro's op een (online)bank account willen zetten.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1253132
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=24901
En anders even aan de Nederlanders in het topic van Amerika vragen; Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
pi_80812517
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:43 schreef MassApeal het volgende:
Ben vorig jaar op stage geweest in Shanghai, is me erg goed bevallen. Nu wil ik volgend jaar een half jaartje in het buitenland gaan studeren.

Vanuit de school zelf zijn er meerdere opties waarbij ik Mexico, Zuid Korea en Indonesie heb ingevuld als keuzes, maar het liefst zou ik naar Zuid Amerika gaan... Heeft iemand hier ervaring met studeren in Argentinie, Brazilie e.d.??
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar het niveau van de universiteiten, of er les in engels word gegeven e.d. maar de info is moeilijk te vinden!
Vaak gewoon in het Spaans of Portugees, dus een paar goede taalcursussen zijn waarschijnlijk wel gewenst.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:47:58 #98
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_80853135
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoe liggen de kansen van een MBOer BOL N4 voor een stage in het buitenland?
hoor weinig/niets over MBOers met ervaring van een stage in het buitenland.
Welk jaar? En krijg je dat niet van je school te horen? En wat voor opleiding doe je? Bij mij kan ik in het 3e en 4e jaar namelijk stage lopen in het buitenland, ook mbo bol n4.

Ik ga volgend schooljaar (als het allemaal goed gaat en doorgaat) naar een internationale school, in stockholm.
pi_81343729
Zit zomaar een beetje over mijn toekomst na te denken, en het lijkt me eigenlijk wel heeel vet om, als ik over 2 jaar klaar ben met mn vwo, in het buitenland te gaan studeren. Heb nu een aantal leuke (engelstalige) studies met een internationaal karakter gevonden in Zweden (malmö) en Denemarken (roskilde). Hoe belangrijk is het om dan vloeiend deens/zweeds te spreken of red je je ook met een beginnerscursusje?
pi_81347859
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef kimski het volgende:
Zit zomaar een beetje over mijn toekomst na te denken, en het lijkt me eigenlijk wel heeel vet om, als ik over 2 jaar klaar ben met mn vwo, in het buitenland te gaan studeren. Heb nu een aantal leuke (engelstalige) studies met een internationaal karakter gevonden in Zweden (malmö) en Denemarken (roskilde). Hoe belangrijk is het om dan vloeiend deens/zweeds te spreken of red je je ook met een beginnerscursusje?
met zweden of denemarken heb ik zelf geen ervaring net zoals met engelstalige les. Maar het lijkt me wel handig om het iets meer dan o beginnersniveau te spreken.
Miss ook handig om te informeren of lectuur(boeken enzo) ook in het engels zijn.

maar nogmaals ik heb met geen van 3 ervaring
pi_81447834
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:13 schreef Stienn het volgende:

[..]

Wat was je kwijt aan je visum?
Nu weet ik het wel. Je betaalt een SEVIS-fee van 180 dollar, 15 euro voor een afspraak bij het consulaat en ter plekke nog eens 98 euro. Ik heb overigens een J-1visum.

En nu zit ik in Philadelphia.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:51:01 #102
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_81626096
Tvp, ga vanaf februari 2011 een tweede master doen in Londen.

Ik heb dan vier jaar gestudeerd dus geen recht op stufi meer, maar lenen kan ook nog gewoon als je in het buitenland gaat studeren toch? En als er een paar maanden tussenzit (ik verwacht september/oktober af te studeren), is het dan kwestie van opzeggen en opnieuw aanvragen?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_81628545
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:51 schreef Jabberwocky het volgende:
Tvp, ga vanaf februari 2011 een tweede master doen in Londen.

Ik heb dan vier jaar gestudeerd dus geen recht op stufi meer, maar lenen kan ook nog gewoon als je in het buitenland gaat studeren toch? En als er een paar maanden tussenzit (ik verwacht september/oktober af te studeren), is het dan kwestie van opzeggen en opnieuw aanvragen?
Ja, dit kun je makkelijk doen via DigiD. Dan kun je de maand voor de maand dat je geen stufi meer wil of juist wel dat makkelijk aangeven via DigiD.

Je kunt ook OV-vergoeding aanvragen. Na die 4 jaar heb je namelijk nog wel recht op een OV-kaart en als je naar het buitenland gaat of deze niet nodig hebt kun je daarvoor geld krijgen. Bij mij is dat ongeveer 70 euro per maand.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_81629083
Je hebt nog 3 jaar na de officiële duur van je studie recht op lening en OV, maar als je zeker wilt weten of dat ook voor studies in het buitenland geldt zou ik het even navragen. De IB-Groep moet je studie waarschijnlijk wel van tevoren goedkeuren, net als met de basisbeurs.

Je kunt het wel tijdelijk opzeggen, maar je recht op stufi loopt gewoon door dus het is dan niet zo dat je aan het einde van je 3 jaar nog een maand langer kunt lenen als je nu een maand stopt.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:31:22 #105
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_81655091
Ok, thanks. Die drie jaar is verder geen probleem want de studie duurt maar een jaar. Ik ga het eens navragen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_81894369
Hi,

Ik ga het komende fall semester mijn buitenlandminor aan de Southern Utah University volgen, vanaf augustus t/m december. Mijn huidige kamer in Tilburg (uitwonend) zeg ik op, in januari ga ik opzoek naar een nieuwe kamer. Je kunt je bij DUO gewoon opgeven als student in het buitenland zit, maar weet iemand wat ik het beste kan doen met gemeente etc.? Want dat zou betekenen dat ik uitgeschreven ben in Nederland voor een tijd. Lijkt me nogal omslachtig. Ik kan me ook weer inschrijven in Zeeland bij mijn ouders, vervolgens IB Groep en dan veranderen in USA. Maar dat is nog omslachtiger.

Iemand die een helder antwoord heeft?
pi_81921446
Niet uitschrijven. De rompslomp die het uitschrijven met zich meebrengt is het niet waard voor die korte tijd. Anders moet je ontzettend veel dingen aanvragen (ziektekostenverzekering, etc) die geld en tijd kosten.
pi_81922510
Hell yeah! ik heb een stage op sint maarten! voor een half jaar!
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:00:16 #109
67670 Skv
Cynist.
pi_81924723
Op 27 september vlieg ik naar Zuid-Afrika!
Twee maanden interviews houden bij allerhande organisaties, daarna een week of 5 rondreizen.
Thuisbasis wordt Pretoria.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:53:39 #110
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_82032774
tvp, eind augustus naar Seoul (Zuid-Korea) voor een semester uitwisseling!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_82037168
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:16 schreef Stienn het volgende:
Hell yeah! ik heb een stage op sint maarten! voor een half jaar!
Oe...dit lijkt me heerlijk, sint maarten
pi_82333669
Even een flinke kick. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar afstuderen bij mijn HBO studie Sportmarketing. Ik zou hierna graag een half jaar naar Amerika willen, en dan het liefst een aantal vakken volgen die aansluiten op mijn opleiding. Het enige probleem is, dat ik rolstoelgebonden ben door een spierziekte. Er is veel mogelijk en ik ben er zeker van dat dit ook moet lukken, maar daar zal ik waarschijnlijk wel de hulp van een bemiddelingsbureau bij nodig hebben, omdat zij net even wat meer contact kunnen leggen dan ik als individu.

Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een bepaald bemiddelingsbureau of iets in die richting en dat zij deze kunnen aanraden? Het zal mij absoluut geld gaan kosten, ik moet er iets voor over hebben, en er zullen veel uren in gaan zitten, daarom zou ik graag een betrouwbaar bureau willen hebben.

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Thnx!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_82715165
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:22 schreef denthemen het volgende:
Even een flinke kick. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar afstuderen bij mijn HBO studie Sportmarketing. Ik zou hierna graag een half jaar naar Amerika willen, en dan het liefst een aantal vakken volgen die aansluiten op mijn opleiding. Het enige probleem is, dat ik rolstoelgebonden ben door een spierziekte. Er is veel mogelijk en ik ben er zeker van dat dit ook moet lukken, maar daar zal ik waarschijnlijk wel de hulp van een bemiddelingsbureau bij nodig hebben, omdat zij net even wat meer contact kunnen leggen dan ik als individu.

Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een bepaald bemiddelingsbureau of iets in die richting en dat zij deze kunnen aanraden? Het zal mij absoluut geld gaan kosten, ik moet er iets voor over hebben, en er zullen veel uren in gaan zitten, daarom zou ik graag een betrouwbaar bureau willen hebben.

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Thnx!
Ik heb zelf veel positieve ervaringen gehad met Kilroy http://education.kilroyworld.nl/, dus wellicht kun je dat eens proberen, die hebben vast zo hun ingangen.
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_82918129
Ik studeer al sinds april in Berlijn. Opleiding is een Bachelor of Laws aan de Universiteit Hagen. 3,5 jarige voltijdopleiding waar je eigenlijk VWO voor moet hebben. Opleiding is geaccrediteerd. Neem aan dat je hier wel StuFi voor zou moeten krijgen? Heb dit een maandje geleden aangevraagd. Duurt het echt zo lang voor je daar een antwoord voor krijgt? En krijg je dan StuFi met terugwerkende kracht?
pi_82937273
Volgens mij is het niet mogelijk om met terugwerkende kracht stufi aan te vragen. Dit soort dingen moet je gewoon regelen voordat je aan een studie begint.
De IB-Groep kan best traag zijn met dit soort dingen, maar je zou eens kunnen bellen om te vragen of ze er al mee bezig zijn. In mijn ervaring zijn de mensen aan de telefoon wel behulpzaam en kunnen dingen dan soms ineens wel snel geregeld worden.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_83054309
Zoals ik al eerder gemeld heb ga ik een half jaar weg. Nu ben ik zelf even opzoek geweest naar een verzekering voor diefstal e.d.

Heeft iemand hier nog tips voor?
  zondag 20 juni 2010 @ 21:36:55 #117
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_83072805
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef Stienn het volgende:
Zoals ik al eerder gemeld heb ga ik een half jaar weg. Nu ben ik zelf even opzoek geweest naar een verzekering voor diefstal e.d.

Heeft iemand hier nog tips voor?
Valt dat niet gewoon onder 'verlies' bij een reis-/studentenverzekering?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:25:56 #118
67670 Skv
Cynist.
pi_83076690
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef Stienn het volgende:
Zoals ik al eerder gemeld heb ga ik een half jaar weg. Nu ben ik zelf even opzoek geweest naar een verzekering voor diefstal e.d.

Heeft iemand hier nog tips voor?
Ik heb vanuit de Uni een gratis reisverzekering. Dekt niet alles, maar het navragen wel waard.

Ben nu overigens bezig de laatste hand te leggen aan mijn Research Design, 1e versie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83246922
Is het aan te raden om een buitenlandse rekening te openen?

Ik ga (6 maanden) naar het VK en betaal dan dus opnamekosten en wisselkoersen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

En wat is goedkoper indien je geen rekening opent je bank of een GWK/Western Union?

BVD

[ Bericht 2% gewijzigd door Blackman op 24-06-2010 16:16:01 ]
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:08:40 #120
67670 Skv
Cynist.
pi_83247077
Net aangemeld voor een safari van vier dagen in het Krügerpark.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83251637
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef Blackman het volgende:
Is het aan te raden om een buitenlandse rekening te openen?

Ik ga (6 maanden) naar het VK en betaal dan dus opnamekosten en wisselkoersen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

En wat is goedkoper indien je geen rekening opent je bank of een GWK/Western Union?

BVD
Als je de mogelijkheid hebt om een rekening te openen is dat beter. Want dan op het moment dat de wisselkoers gunstig voor jou is neem je gewoon een flink bedrag op, voor 3 maanden ofzo en stort je dat op de rekening.

GWK/Western union is niet handig. Want die brengen kosten in rekening, die hoog kunnen oplopen. En anders kan je altijd met je Nederlandse rekening daar geld op te nemen.
Wel zou ik een pas voor een gemagtigde regelen, want als je daar eenmaal bent, is er kans dat de passen niet goed werken, vooral met ABN AMRO.
DIe werkte de ene keer wel en andere keer niet. Dus zorg wel voor een backup rekening ofzo.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:41:44 #122
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83480788
Mijn semester in Leeds begint realistische vormen aan te nemen!

Ik heb mn offer ge-accept en mn accommodation aangevraagd, dus als het goed is zit ik zo van half/eind september tot eind januari in Leeds, aan het English Department!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_83482421
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mijn semester in Leeds begint realistische vormen aan te nemen!

Ik heb mn offer ge-accept en mn accommodation aangevraagd, dus als het goed is zit ik zo van half/eind september tot eind januari in Leeds, aan het English Department!
leuk.

Ik ben zelf nu aan het orienteren op een volledige opleiding in het buitenland, voor in maart. Maar grote kans dat ik in Nederland blijf en gewoon een stage in het buitenland ga zoeken.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:24:16 #124
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_83727643
Zaterdag heb ik de IELTS test, moet ik daar nog iets voor voorbereiden of is het een formaliteit? Ik moet overal een 6 voor halen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:29:54 #125
67670 Skv
Cynist.
pi_83727927
Even een vraagje om te kijken of ik alle zaken nu heb geregeld.
De volgende dingen heb ik op mijn checklist staan. Heeft iemand nog aanvullingen?

  • Reisverzekering via Uni
  • Apparatuurverzekering en ziektekosten privé
  • Inentingen
  • Visum + visumverlenging
  • Huisvesting
  • Internationaal rijbewijs
  • Beurs uni
  • Ministerie: formulieren en formele zaken
  • Vlucht
  • OV-kaartvergoeding
  • Taalcursus
  • Registratie buitenlandstage Uni
  • Financiën op orde (genoeg geld op rekening + credit card)
  • Werk: vrij regelen gedurende periode
  • ???

    Als er nog tips zijn: graag!
  • Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_83854423
    Mag ik ook in de OP ? Ben op dit moment bezig met een stageplaats in Colombo, Sri Lanka, start ergens begin september.

    Lijkt me een goed plan om dit topic eens door te nemen
    pi_84170788
    ZIjn er ook MBO'ers (ICT Beheer niveau 4) die in het buitenland stage hebben gelopen, dit lijkt me heel mooie ervaring. Echter heb ik maar een stageperiode van 11 weken en school heeft zelf niks in de aanbieding wat betreft buitenlandse stages, dus het wordt wellicht wel moeilijk.
    pi_84265225
    Praktische vraag: zijn er tricks om met je nederlandse telefoonabonnement om te gaan? Het spreekt voor zich dat ik daar geen gebruik van ga maken de maanden dat ik weg ben. Bij t-mobile is het echter niet mogelijk je abonnement tijdelijk stop te zetten. Ik heb een iPhone abonnement en die zou ik om kunnen zetten naar relax zodat m'n minuten bewaard blijven, maar daar staat tegenover dat ik bij terugkomst een hoger tariefplan heb dan wat ik nu heb (je kunt alleen maar omhoog).

    Iemand hier een slimme oplossing voor ? Ik baal een beetje van ¤ 45,- per maand down the drain.
    pi_84409755
    Ben sinds een paar weken officieel aangenomen door UC Berkeley, ik ga er in januari 2011 heen voor een half jaar. Als uitwisseling met de TU/e. Ga vooral richting de New Media/Computer Science/Cognition denk ik. Erg spannend! Ben erg benieuwd!
    pi_84410145
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 19:32 schreef Steincity87 het volgende:
    Ben sinds een paar weken officieel aangenomen door UC Berkeley, ik ga er in januari 2011 heen voor een half jaar. Als uitwisseling met de TU/e. Ga vooral richting de New Media/Computer Science/Cognition denk ik. Erg spannend! Ben erg benieuwd!
    Cognition? Het is een beetje offtopic maar wat houdt dat in, als ik vragen mag?
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_84410417
    Omdat het nogal moeilijk in een zin is uit te leggen, even een letterlijke quote van wikipedia: Cognitie kan ook staan voor de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.

    In mijn geval dan in combinatie met technologie, hoe kennis over cognitie, dus hoe wij denken en interpreteren kan gebruikt worden voor het verbeteren en innoveren van technologie, en dat kan heel breed zijn..
    pi_84411569
    Ah, interessant.
    Ik doe het tegenovergestelde, technologie gebruiken om meer te weten te komen over cognitie.
    Are you pondering what I'm pondering?
      Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 20:28:22 #133
    45833 crew  Fogel
    pi_84411867
    Cognition: Theory and Applications van Stephen Reed is een aanrader
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_84519717
    Hoi,

    Ik ga stage lopen in het buitenland en denk dat een smartphone wel iets voor mij is. Dus een iPhone of Blackberry.

    Weet iemand hier of er goede abonnementen zijn voor gebruik in het buitenland, waarbij ik me niet blauw betaal vanwege het feit dat het abonnement via NL loopt? Ik blijf daar sowieso 7 maanden.

    Of komt het neer op cheapass tel. + beltegoed kaarten kopen?
    pi_84523796
    Hallo, ik heb een vraagje ik wil miss. Bedrijfskundige informatica gaan studeren, en vroeg me af of er mensen zijn met ervaring met een buitenlandse stage en bedrijfskundige informatica? Want het lijkt me echt super interesant?
    pi_84524337
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 20:43 schreef Kalkbrenner het volgende:
    Hoi,

    Ik ga stage lopen in het buitenland en denk dat een smartphone wel iets voor mij is. Dus een iPhone of Blackberry.

    Weet iemand hier of er goede abonnementen zijn voor gebruik in het buitenland, waarbij ik me niet blauw betaal vanwege het feit dat het abonnement via NL loopt? Ik blijf daar sowieso 7 maanden.

    Of komt het neer op cheapass tel. + beltegoed kaarten kopen?
    Aan een smartphone heb je weinig zonder databundel, en voor zover ik weet is dataverkeer in het buitenland altijd erg duur bij Nederlandse providers. Ik zou je sowieso aanraden om een sim-kaart te kopen in het land waar je heen gaat, want dan is het veel goedkoper om te bellen en om anderen jou te laten bellen als je daar zit. Welk land ga je eigenlijk naartoe?
    Of het dan nog steeds de moeite waard is om een Nederlands abonnement af te sluiten voor die smartphone moet je zelf beslissen. In mijn geval was het dat wel, omdat ik een abonnement heb met een laag basistarief en geen belminuten ofzo (die ik toch niet zou gebruiken).
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_84525276
    Thanks voor je reactie, ik ga naar Duitsland.

    Er werd me net ook al aangeraden toch voor een prepaid kaart te gaan, dus ik bestel even een goedkoop los toestel. Als ik nog iets tegenkom wat aantrekkelijk is daar dan kan ik het altijd nog overwegen. En anders na afloop in NL of als ik besluit te blijven in DE aan de smartphone.
    pi_84572267
    ik ben al een tijdje aan het regelen dat ik naar portugal kan, om een half jaar te studeren.
    Ik krijg nu alleen al weken mijn learning agreement niet terug. Ik weet dus nog steeds niet of ik kan,
    terwijl ik er al in september zou moeten zijn
    pi_84954452
    Ik studeer momenteel op de UU en zit eraan te denken een half jaartje ofzo in het buitenland te gaan studeren, maar liefst buiten Europa. Nou zitten er een hoop haken en ogen aan, maar als we even enkel kijken naar de financiën, hoe zit dat met studiebeurzen buiten Europa? Op welk bedrag kan ik ongeveer rekenen bij een aangesloten universiteit?
    pi_85430803
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 21:19 schreef gekkewiebel het volgende:
    Ik studeer momenteel op de UU en zit eraan te denken een half jaartje ofzo in het buitenland te gaan studeren, maar liefst buiten Europa. Nou zitten er een hoop haken en ogen aan, maar als we even enkel kijken naar de financiën, hoe zit dat met studiebeurzen buiten Europa? Op welk bedrag kan ik ongeveer rekenen bij een aangesloten universiteit?
    Als je in je bachelor gaat (buitenlandminor bijvoorbeeld) kun je 's kijken naar de Erasmusbeurs. Vaak geen instellingsgeld, hulp bij huisvesting, etc. :)
    Ja doei.
    pi_85430921
    en tevens ook hoi! :W

    Ik heb besloten mijn master in het buitenland te willen doen.

    Keus is gevallen vooralsnog op de Universiteit van York in de UK. Plan is om daar een 1 of 2 jarige master te gaan doen (voltijd of deeltijd afhankelijk van financiering en zulks: als ik er naast moet werken dan wordt 't 2 jaar). Mijn man gaat mee als hij daar werk kan vinden (als hij dat niet kan dan gaat 't niet door, zijn niet voor niets getrouwd ;) ) en ik ga binnenkort eens kijken naar alle mogelijkheden, eisen en andere belangrijke zaken. Begin nu aan mijn tweede jaar, maar wil erg graag weten hoe het zit met eventuele gemiddelde-eisen enzovoorts zodat ik daar gewoon rekening mee kan houden.

    Ook wil ik kijken of ik voor mijn Bachelor(scriptie) naar het buitenland kan (evt. icm stage) en dan dus langer in York kan zitten wat gunstig is voor mijn man bij het vinden van werk en wat we stiekem ook gewoon leuk vinden: daar een tijd wonen om te kijken hoe 't is.

    Mensen nog bepaalde tips voor zaken waar ik aan moet denken, achteraan kan/moet gaat, etc.? :)
    Ja doei.
    pi_85432241
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
    en tevens ook hoi! :W

    Ik heb besloten mijn master in het buitenland te willen doen.

    Keus is gevallen vooralsnog op de Universiteit van York in de UK. Plan is om daar een 1 of 2 jarige master te gaan doen (voltijd of deeltijd afhankelijk van financiering en zulks: als ik er naast moet werken dan wordt 't 2 jaar). Mijn man gaat mee als hij daar werk kan vinden (als hij dat niet kan dan gaat 't niet door, zijn niet voor niets getrouwd ;) ) en ik ga binnenkort eens kijken naar alle mogelijkheden, eisen en andere belangrijke zaken. Begin nu aan mijn tweede jaar, maar wil erg graag weten hoe het zit met eventuele gemiddelde-eisen enzovoorts zodat ik daar gewoon rekening mee kan houden.

    Ook wil ik kijken of ik voor mijn Bachelor(scriptie) naar het buitenland kan (evt. icm stage) en dan dus langer in York kan zitten wat gunstig is voor mijn man bij het vinden van werk en wat we stiekem ook gewoon leuk vinden: daar een tijd wonen om te kijken hoe 't is.

    Mensen nog bepaalde tips voor zaken waar ik aan moet denken, achteraan kan/moet gaat, etc.? :)
    Zo lastig is het in de UK allemaal niet. Ik weet niet welke master je op het oog hebt maar de meeste universiteiten hebben gewoon een lijstje met vereisten waar je bachelor aan moet voldoen. Daarbij is het ook even kijken hoeveel mensen er voor aanmelden en hoeveel ook daadwerkelijk die studie doen. Dan heb je zelf een goed idee als je ver boven de minimum eisen zit of je kans hebt om straks die master te gaan studeren. Zoals je zelf al wel weet zijn masters in de UK relatief duur. Mede omdat men in de UK normaliter niet direct een master doet na hun bachelor maar aan het werk gaat.

    Je kunt dus overwegen om ergens in de UK een stage of werk te zoeken gerelateerd aan je studie om te kijken of het leven in York en de UK je wel trekt.

    Ik vraag me alleen af of er echt heel veel werk te vinden is in York gerelateerd aan je studie. No idea, zit zelf in Londen en daar is van alles wel wat te vinden maar ik heb al zo'n vaag vermoeden dat je Londen niks vindt :P
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_85469107
    -never mind-

    ff goed verder lezen nog
    Ja doei.
    pi_85470246
    Heb jij nog goede tips qua sites voor baantjes voor studenten naast hun studie, sitting_elfling? Dan kan ik in januari ook geld gaan verdienen ipv het alleen uit te geven. :P
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_85470753
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 13:11 schreef Jabberwocky het volgende:
    Heb jij nog goede tips qua sites voor baantjes voor studenten naast hun studie, sitting_elfling? Dan kan ik in januari ook geld gaan verdienen ipv het alleen uit te geven. :P
    Je kunt kijken bij de Student Services: Career Development and Employment optie via de universiteit waar je bij zit. Ik heb er wel eens bij gekeken, misschien zit er iets leuks voor je tussen? Wordt regelmatig geupdate. Desnoods moet je even naar de balie zelf gaan. Volgens mij zit dat toch allemaal in Noord.

    En begin je in Januari pas? Ik ga mijn 3e jaar beginnen in de 1e week van Oktober dacht ik.

    En mocht je om wat voor reden dan ook in Moorgate terecht komen, ga dan ff naar MG4-12 (2e computer hok rechts) waar BB opstaat. Daar zal ik waarschijnlijk 6 dagen in de week zitten vanaf oktober.

    Voor de rest zijn er enorm veel recruitment agencies in London waar je je kunt inschrijven en daar aan het werk kunt. Ik heb een boel mede studenten die daar gebruik van maken. Alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee. Misschien weten andere FOK!ers hier nog een aantal goede?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_85471018
    oh, en nee, ik wil niet naar London nee... :) :+
    Ja doei.
    pi_85471112
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
    oh, en nee, ik wil niet naar London nee... :) :+
    Waarom niet? ;(
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_85471233
    omdat het noorden van de UK me veel meer trekt qua omgeving en sfeer :)
    En ach, ik woon nu ook in een 'achtergesteld' gebied qua vacatures en carrièremogelijkheden, ben 't wel geweld :P
    Ja doei.
    pi_85487134
    Thanks sitting_elfling. Daar ga ik dan tegen die tijd achteraan. :)

    Ik begin inderdaad in januari pas, september was ook een optie maar dan kom ik hier een beetje in tijdsproblemen, dus ik stroom halverwege in. Zoals het ernaar uitziet allemaal North Campus wel.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      donderdag 19 augustus 2010 @ 20:31:57 #150
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_85487354
    Ik denk dat niemand mij wil hebben in Leeds voor maar 2,5 maand, of is dat wat te negatief gedacht? :+ Ach eventueel kijk ik daar wel, ik zat erover te denken om misschien te vrijwilligeren daar als ik toch niks betaalds kan vinden :Y
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_85488726
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 20:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ik denk dat niemand mij wil hebben in Leeds voor maar 2,5 maand, of is dat wat te negatief gedacht? :+ Ach eventueel kijk ik daar wel, ik zat erover te denken om misschien te vrijwilligeren daar als ik toch niks betaalds kan vinden :Y
    Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?

    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 20:26 schreef Jabberwocky het volgende:
    Thanks sitting_elfling. Daar ga ik dan tegen die tijd achteraan. :)

    Ik begin inderdaad in januari pas, september was ook een optie maar dan kom ik hier een beetje in tijdsproblemen, dus ik stroom halverwege in. Zoals het ernaar uitziet allemaal North Campus wel.
    Wie weet zie ik je dan nog wel ;). Ik heb in North examens en krijg er les in 1 van de 4 vakken die ik per semester heb. Tot dusver ben ik nog maar 2 andere Nederlanders tegengekomen ;( . 1tje zit bij mij in de klas en 1 keer zag ik een Nederlandse naam op een administratie papier.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      donderdag 19 augustus 2010 @ 21:26:15 #152
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_85489428
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?
    [..]

    Super! Dank je wel! O+ Heb al wat gave dingen erbij zien staan :9
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
      donderdag 19 augustus 2010 @ 21:34:53 #153
    308438 Ser_Ciappelletto
    Semi-professionele SJW
    pi_85489757
    Kan ik me hier aanmelden voor die lijst? :P

    Ik studeer al een jaar in Leuven. Ik doe er een volledige studie, dus ik moet nog zeker 2 à 3 jaar. Of is België niet buitenland genoeg? :P
    pi_85489824
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?
    [..]

    Wie weet zie ik je dan nog wel ;). Ik heb in North examens en krijg er les in 1 van de 4 vakken die ik per semester heb. Tot dusver ben ik nog maar 2 andere Nederlanders tegengekomen ;( . 1tje zit bij mij in de klas en 1 keer zag ik een Nederlandse naam op een administratie papier.
    Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 21:51:22 #155
    45833 crew  Fogel
    pi_85490376
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
    Kan ik me hier aanmelden voor die lijst? :P

    Ik studeer al een jaar in Leuven. Ik doe er een volledige studie, dus ik moet nog zeker 2 à 3 jaar. Of is België niet buitenland genoeg? :P
    Leuven is een uitermate toffe stad :) Ik heb sinds kort een samenwerkingsverband met een onderzoeksgroep daar.
    Wat studeer je daar?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 19 augustus 2010 @ 21:54:42 #156
    308438 Ser_Ciappelletto
    Semi-professionele SJW
    pi_85490488
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:51 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Leuven is een uitermate toffe stad :) Ik heb sinds kort een samenwerkingsverband met een onderzoeksgroep daar.
    Wat studeer je daar?
    Taal- en letterkunde, en Leuven is inderdaad een uitermate toffe stad :D
    pi_85542775
    Heb hier al een tijdje zitten lurken, het is wel vriendelijk als ik me dan ook maar eens meld :) Ik zit vanaf september een jaar op de University of Portsmouth om een MSc Digital Media te doen.

    Dus eh... hoi :W
    "de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
    pi_85568418
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?
    Dat was ook de bedoeling dat ik in Augustus 2009 voor een periode in NY zou gaan studeren. Dat is 2 week voor vertrek gecanceled ivm. gezondheids (stress) problemen. En dan is Nederland - NY een ver van je bed show en Londen - Nederland binnen een aantal uur te doen. Kwam ook nog eens bij dat de universiteit in NY eind Augustus al begon. Terwijl mijn universiteit in Londen pas de 1e week van Oktober zou starten. Een extra 5 week vakantie om uit te rusten.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_85568686
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 14:27 schreef Tommy2K het volgende:
    Heb hier al een tijdje zitten lurken, het is wel vriendelijk als ik me dan ook maar eens meld :) Ik zit vanaf september een jaar op de University of Portsmouth om een MSc Digital Media te doen.

    Dus eh... hoi :W
    Vanwaar Portsmouth? :P En ik neem aan dat je voor een MSc niet hetzelfde betaald als een undergraduate? Want persoonlijk vind ik masters nogal duur in de UK.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 22 augustus 2010 @ 17:43:53 #160
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85575696
    Ik ga een tweede master doen, en die is daar voort goedkoper dan een tweede master in Nederland. :P
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_85576115
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 17:43 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ga een tweede master doen, en die is daar voort goedkoper dan een tweede master in Nederland. :P
    Hoe duur is een 2e master in Nederland dan? Ik zit zelf ook na te denken over masters o.a in de UK. Maar dan tik je al snel tegen de 10 - 25k pond.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 22 augustus 2010 @ 18:04:24 #162
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85576282
    Zoveel? Mijn master in UK is 5800 pond, in Nederland kosten ze nu zo'n 9000 euro. Wel alleen als je al een mastergraad hebt, is het je eerste master betaal je wel nog het gewone collegegeld van zo'n 1700 euro.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_85591949
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 18:04 schreef Jabberwocky het volgende:
    Zoveel? Mijn master in UK is 5800 pond, in Nederland kosten ze nu zo'n 9000 euro. Wel alleen als je al een mastergraad hebt, is het je eerste master betaal je wel nog het gewone collegegeld van zo'n 1700 euro.
    5800 pond is relatief goedkoop. Masters in Londen zijn volgens mij sowieso al duurder. Een relatief 'globale' master Finance op LSE kost je alleen al £23,928 pond.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 23 augustus 2010 @ 08:05:13 #164
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85595953
    Inmiddels een week in Molde, Noorwegen voor studie, introductie zit erop en vandaag eerst lessen. Supermooi hier O+
      maandag 23 augustus 2010 @ 10:57:47 #165
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85598991
    Holy crap dat is duur. Ja, dan zijn ze in Nederland nog steeds goedkoper. :P
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 11:13:50 #166
    45833 crew  Fogel
    pi_85599496
    AMDB, ben je daar een heel of een half jaar?
    En krijg je Nederlandse of Noorse stufi? (want de Noorse is waarschijnlijk hoger, ca 80.000 NOK ~10k¤ per jaar als ik het goed herinner)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_85601403
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Vanwaar Portsmouth? :P En ik neem aan dat je voor een MSc niet hetzelfde betaald als een undergraduate? Want persoonlijk vind ik masters nogal duur in de UK.
    Via de masterbeurs in Utrecht kwam ik in contact met iemand van de University of Portsmouth... Ik was eigenlijk op zoek naar een studie in Londen, maar m'n financiele situatie liet dit iets beter toe, zogezegd :) Want zoals je terecht opmerkt is een master nogal prijzig! En ik was eigenlijk aangenaam verrast door de Uni.
    "de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
    pi_85605027
    Hoeveel kleding moet ik meenemen als ik 4 maanden weg ga :')
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_85630201
    Ik hoop volgend jaar in Londen te zitten :D En het leuke is, een vriendin van me gaat waarschijnlijk mee studeren *O* Dus we zijn nu al bezig met voorbereidingen en of we samen op de campus een kamer kunnen krijgen enz. Oeh ik heb er zo'n zin in! :D
      dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:58:46 #170
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85641123
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:
    AMDB, ben je daar een heel of een half jaar?
    En krijg je Nederlandse of Noorse stufi? (want de Noorse is waarschijnlijk hoger, ca 80.000 NOK ~10k¤ per jaar als ik het goed herinner)
    Een half jaar, voor de kerst weer terug waarschijnlijk. Hoop hier nog wel wat sneeuw mee te pakken :) En ik krijg NL stufi, maar dat gaat inmiddels de laatste maand in dus het wordt lenen hierna, volgens mij geen recht op Noorse stufi...
    pi_85642854
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 13:37 schreef MoneyTalks het volgende:
    Hoeveel kleding moet ik meenemen als ik 4 maanden weg ga :')
    Nou ja, ik zou uitgaan van 'twee weken' zeg maar: 14 shirts, 5 a 6 broeken, 3 paar schoenen (net, gympen, nog iets), uiteraard boxers en zulks..

    wassen ga je toch :+ enzo kun je ook nog 's wat anders aan :+

    Als wij 2 weken weg gaan, gaat er voor 7 dagen aan kleren mee, want we wassen dan halverwege een keer, dus zo'n tactiek kun je ook op zoiets wel toepassen? :)
    Ja doei.
    pi_85654767
    Over twee weken zit m'n stage erop in London.....wat een geweldige stad is het. Enige nadeel is dat het een redelijke aanslag was op m'n bankrekening :(
    pi_85681692
    Wanneer begint voor de mede buitenlandse studenten de universiteiten weer? Ik zelf hoorde gister dat 4 oktober het feest weer voor mij in Londen begint. Is dat in de rest van Europa ook een beetje zo? (sinds ze in Nederland een maand eerder beginnen)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 12:05:54 #174
    45833 crew  Fogel
    pi_85683058
    Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
    Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 25 augustus 2010 @ 12:30:55 #175
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85683937
    Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
    pi_85684012
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef Fogel het volgende:
    Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
    Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
    Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.

    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:30 schreef AMDB het volgende:
    Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
    Wanneer begint je zomer?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 12:55:44 #177
    45833 crew  Fogel
    pi_85684824
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
    [..]

    Wanneer begint je zomer?
    Ik volg wat ik wil en wanneer ik het wil, niks verplicht.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 25 augustus 2010 @ 13:01:30 #178
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85685054
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
    [..]

    Wanneer begint je zomer?
    Weet ik niet eigenlijk zit hier maar voor 1 semester, ik gok vrij vroeg omdat ik voor kerst klaar ben met dit semester en in januari het nieuwe semester weer begint...
    pi_85685338
    Nog een maand en 2 dagen. *O*
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_85774505
    veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

    Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

    En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
    -géén blogabet, bvd-
      vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:47:38 #181
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85780132
    Volgens mij kijken ze in Engeland vooral naar je degree en niet zozeer naar of dat HBO of Universitair is. Dus als je een HBO bachelor hebt, zou dat in principe genoeg zijn voor toelating tot een master, afhankelijk van de extra eisen die gesteld worden daar.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zondag 29 augustus 2010 @ 23:15:05 #182
    197338 Knevelt
    Een lekkere boy met brains
    pi_85855700
    Beste allen,

    Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen. :s)

    Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij. _O_
    1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

    2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

    3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

    4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

    Bij voorbaat hartelijk dank! :D
    Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
    TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
    pi_85855841
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
    Beste allen,

    Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij. _O_
    1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

    2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

    3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

    4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

    Bij voorbaat hartelijk dank! :D
    1. Niet voor master geldig
    2. Afhankelijk waar je zit. Cambridge is goedkoper dan Londen. Londen hangt af van wat je eisen zijn. Je kunt erg goedkoop en erg duur wonen. Londen is wel zo groot dat er voor ieder wat wils is. Levensonderhoud in Londen is net wat duurder dan in Nederland
    3. Cambridge is pittig en moet je soms gewoon geluk hebben. Cijferlijst is niet voldoende, een leuk cv helpt ook. Londen zijn je kansen sowieso hoger, maar zou zeker beide proberen.
    4. No idea.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 30 augustus 2010 @ 00:05:01 #184
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85857534
    Er zijn wel meer beurzen dan Erasmus. Ik heb voor mijn master in Londen een VSBfonds beurs gekregen. Er is ook een Huygensbeurs. Ik denk dat jouw master ook nog mogelijk is voor Prins Bernhard Cultuurfonds, maar dat weet ik niet zeker. Kijk even naar de eisen die die fondsen stellen en ga het proberen zou ik zeggen.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      maandag 30 augustus 2010 @ 09:39:26 #185
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_85862820
    1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

    Erasmus is niet voor master geldig en inderdaad alleen bij uitwisseling (zoals in mijn geval ook). Er zijn een paar fondsen zoals Jabberwocky al noemt. Alternatief is ook nog bijvoorbeeld lenen met speciale lening van de universiteit zelf, de meeste colleges hebben hiervoor regelingen waarop je aanspraak zou kunnen maken (lees: als je erg hoge cijfers haalt nu, en in Cambridge is het enorm van belang dat je beetje algemene kennis van natuurkunde tot aan engelse literatuur zo paraat hebt).

    2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

    Stel, je wordt geaccepteerd door 1 van de colleges, dan zullen zij met jou aan de tafel gaan zitten om de financien door te nemen. Vaak zit in de kostprijs de kamer, het collegegeld en het studiemateriaal inbegrepen, en soms ook eten en verzorging. Dat verschilt per college, en wat ik heb gehoort zowat ook per student. De totaalprijs hangt dan ook van dit pakket af, en in welke mate je voor beurzen in aanmerking komt.


    3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

    Mijn toelating was gewoon een uitwisselingstraject. Als je echt de gehele master wilt doen en daarvoor geselecteerd wilt worden heeft het flink de voorkeur uit te blinken op werkzaamheden op dat vakgebied. Als je reeds een bachelor achter de kiezen hebt, zou je bijvoorbeeld al een publicatie in die richting op je naam hebben staan, zeker omdat de master vrij onderzoeksachtig klinkt. Zorg dat je cijfer structureel hoog zijn, en expliceer je motivatie aan de hand (bijv.) politiekeof historisch intelectuele bezigheden in je vrije tijd.

    4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

    Ik vermoed dat je gewoon het basis nederlands collegegeld zou hoeven te betalen, omdat de ib-groep nog niet van je 1e master op de hoogte is (die master is namelijk niet geregistreerd, dus je krijgt geen stufi). Wel ontgaat het me volledig waarom je nog een 2e master zou willen doen. Ten eerste ben je dan financieel volledig uitgekleed, en daarnaast heb je het meest uitgebreide en inspirerende onderwijs op je vakgebied al gedaan, een master in Nijmegen zal alleen maar een slap afstreksel zijn. Zonder al teveel de psycholoog uit te hangen zou ik eerst bij jezelf te rade gaan of deze keus echt uit interesse voor die master komt of omdat je het echte werkende bestaan onbewust zo lang mogelijk wil uitstellen :)
      zaterdag 4 september 2010 @ 23:34:47 #186
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_86075454
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
    Beste allen,

    Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen. :s)
    Hoi :)

    Je stuurde een PM, bij deze antwoord op je vragen.

    Ik heb geen toelatingstest of -examen hoeven doen, omdat ik, toen bekend werd dat ik ook Geneeskunde (en Rechten) studeerde en goed op weg was daarmee, gevraagd ben om een paar maanden daar in het academisch ziekenhuis een persoonlijk programma te doorlopen; ik ken de medisch directeur van dat ziekenhuis, iemand met de sleutel van het ziekenhuis (mijn oma, voor 25 jaar vrijwilligerswerk) en mijn vader is bovendien ook (o.a.) een Cambridge graduate; elk van de drie was op zichzelf al voldoende daarvoor. Connecties zijn erg belangrijk inderdaad. :)

    Hou er wel rekening mee dat je in principe voor een mogelijke toelating moet ingeschreven zijn bij een van de colleges (dwz inderdaad bunken met een ander iemand op een kamer, gezamenlijk eten, etc (!)) om überhaupt voor een opleiding in aanmerking te komen.

    Het type programma wat ik heb doorlopen kost normaal zo'n GBP 1500 per week als je er zelf als buitenlander om verzoekt; collegegeld was ik niet verschuldigd (mede omdat ik dit al in NL betaalde en ik bovendien buiten het reguliere onderwijsprogramma toegelaten werd, zo redeneerde men aldaar). Inmiddels weet ik dat je zelfs om maar bij het ziekenhuis op de grote stapel te komen (dus nog niet eens gekozen voor een interview of beoordeling van je aanvraag) al zo'n GBP 420 kwijt bent, omdat ze vanuit de hele wereld helemaal gek worden gepost. En ja, de kans om erdoor te komen is zeer klein, een indrukwekkende cijferlijst is zeker niet voldoende. In Oxford daarentegen accepteren ze helemaal geen internationals zonder het reguliere toelatingsexamen, dus het kan nog altijd lastiger zijn.

    Levensonderhoud was voor mij niet aan de orde, omdat wij dus een ideaal verblijfadres hebben vlakbij het ziekenhuis. Ik ging meestal met de fiets of lopend, maar alles is daar goed te doen met de bus als je geen auto bij je hebt; het OV is daar vrij goed geregeld en je kunt ook een soort bus-OVdagkaart krijgen voor een heel laag bedrag (of equivalent per week of maand). Een auto hebben is ideaal, maar niet noodzakelijk om naar een van de Tesco's of ASDA's kunt gaan om zo ongeveer alles wat je nodig hebt te kunnen krijgen (model naar Franse hypermarche's). Voor het centrum geldt uiteraard hetzelfde. Bus en boodschappen zijn vaak ook goedkoper dan in Nederland :)

    Verder moet je jezelf ervan bewust zijn dat studeren daar geen sinecure is: men verwacht veel van je, zeker omdat ze kunnen kiezen uit het beste aanbod wat er is (als een van de top3 uni's ter wereld). Verwacht niet elke avond in de kroeg te kunnen hangen, een levendig studentennachtleven heb je daar ook eigenlijk zo goed als niet.

    Dit terzijde heb ik geen dag spijt van mijn tijd daar en er ook bij mijn onderwijs/latere carrière veel profijt van gehad. Verder is mijn eigen achtergrond Brits/Commonwealth (via pa) en is UK voor mij altijd een tweede vaderland geweest, dus op die manier heb ik het land en al zijn rare quirks ook wat beter leren kennen :) Verwacht niet dat alles zo eenvoudig gaat als in NL, eerder omgekeerd. Maar het eindresultaat is zeer bevredigend.

    Wat betreft je volgorde van masters, ik raad aan om die in NL eerst te doen nu het eventueel nog kan voor het lagere bedrag, want dat zal niet lang meer mogelijk zijn. Je toelating voor Cambridge is hoe dan ook niet zomaar in een paar maanden geregeld en een master ben je (doorgaans) in voltijd ook wel in een jaartje doorheen.

    Ik realiseer me dat dit niet een antwoord is van iemand die heeft doorlopen wat jij wilt doorlopen, maar hopelijk heb je er toch wat aan :)

    Hoe kwam je er btw achter dat ik daar had gestudeerd? Of heb ik weer ergens in een dronken bui teveel over mezelf verteld? :P
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_86155259
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
    veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

    Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

    En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
    Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
      dinsdag 7 september 2010 @ 20:28:08 #188
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_86178121
    OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!

    Ik denk dat ik van alles ga vergeten :') Gelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen :P
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_86198089
    Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland :W
    Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
      woensdag 8 september 2010 @ 14:44:07 #190
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_86204661
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef Syr het volgende:
    Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland :W
    Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
    Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
    pi_86206205
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:44 schreef AMDB het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
    Ja zover was ik al. Maar gezien mijn uni in deze periode er geruime tijd over doet om mijn mails te beantwoorden, hoopte ik dat iemand hier zijn/haar ervaringen kon delen.
    pi_86227109
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 09:14 schreef Kaas- het volgende:

    [..]

    Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
    Weet iemand hier hoe het zit met pre-masters in Duitsland en Zweden? Heb eigenlijk ook wel zin om in een keer door te gaan na m'n HBO in plaats van nog een jaar aan te kloten op een Nederlandse universiteit.
    pi_86542358
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
    veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

    Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

    En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
    Ik ben zojuist begonnen aan een MSc aan de University of Portsmouth. Ik heb enkel een HBO Bachelor, (plus goede referenties m.b.t. werkervaring), daarom ben ik toegelaten.

    De prijs die je noemt is vergeleken met mijn prijs (3466 pond) wel wat aan de hoge kant, maar goed, ik weet niet precies wat je studie betreft?
    "de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
    pi_86542432
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
    OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!

    Ik denk dat ik van alles ga vergeten :') Gelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen :P
    En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik :')
    "de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
    pi_86543109
    Over 10 dagen vlieg ik! :)
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      Moderator vrijdag 17 september 2010 @ 18:09:03 #196
    45833 crew  Fogel
    pi_86544660
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:

    [..]

    En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik :')
    Een normale "Nederlandse" stekker krijg je ook wel in een UK socket gepropt als het echt moet ;)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_86608836
    Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
    Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.

    Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?

    [ Bericht 0% gewijzigd door BeyondTheGreen op 19-09-2010 19:11:15 ]
    Unbowed, Unbent, Unbroken.
      Moderator zondag 19 september 2010 @ 23:54:17 #198
    45833 crew  Fogel
    pi_86621937
    quote:
    Op zondag 19 september 2010 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
    Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.

    Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?
    Waarom wil je zeker geen laptop kopen?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_86632601
    Je gaat toch geen hele pc meezeulen? :') Gewoon je laptop mee. En die Wii kan je vergeten..
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      maandag 20 september 2010 @ 13:43:59 #200
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_86634537
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:

    [..]

    En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik :')
    Zijn mee! Ik zit nu (met laptop! :P) op mn studentenkamertje bij de campus :Y)
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
      maandag 20 september 2010 @ 15:00:38 #201
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_86637157
    Veel succes in Leeds!
      maandag 20 september 2010 @ 16:33:34 #202
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_86640621
    quote:
    Op maandag 20 september 2010 15:00 schreef Grumpey het volgende:
    Veel succes in Leeds!
    Danke schön!
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_86645775
    Ik studeer op het moment Commerciële Economie en ik zit in mijn tweede jaar. Volgend jaar mag ik gaan studeren in het buitenland. Welk land/school staat het hoogst aangeschreven in het buitenland op het gebied van Marketing? Het liefst wil ik studeren in een grote stad in Duitsland. Berlijn heeft dan natuurlijk mijn voorkeur als stad en omdat je daar ook het meest kan doen qua studentenleven. Is dat eigenlijk wel aan te raden op het gebied van marketing. Ik heb namelijk 1 studentenverslag gevonden gelezen van iemand die ook Commerciële Economie studeerde en voor een semester naar Berlijn ging. Hij vond het qua niveau wat minder. Ik wil natuurlijk ook wel wat gaan leren.

    Heeft iemand ervaring met in het buitenland studeren en specifiek marketing of Duitsland/Berlijn?
    Wil je meer weten over wodka, cocktails en alle andere zaken die met wodka te maken hebben dan? Bekijk dan http://wodkaboys.nl/
    pi_86720216
    kunnen jullie vanuit het buitenland inloggen op mijn ibgroep? ik krijg maar geen smsje op m'n nederlandse nummer. meer mensen hier last van?
      woensdag 22 september 2010 @ 18:29:59 #205
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_86720307
    dit topic had ik nog niet eerder gezien! :D
    Studerend?: check ;)
    stage in het buitenland?: check ;)
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
    pi_86746352
    Als mijn contract eens binnenkomt loop ik over 2 maandjes stage in Auckland, Nieuw-Zeeland :D
    Voor de rest alles al geregeld, neem aan dat ik gewoon mijn buitenlandse adres moet doorgeven voor stufi aangezien ik mijn kamer in onderverhuur doe.
    pi_86764278
    quote:
    Op woensdag 22 september 2010 18:27 schreef Stienn het volgende:
    kunnen jullie vanuit het buitenland inloggen op mijn ibgroep? ik krijg maar geen smsje op m'n nederlandse nummer. meer mensen hier last van?
    Deed het bij mij wel gewoon altijd!
    pi_86764647
    Ik heb vorig jaar een jaartje in het buitenland gestudeerd, was super :). Nu begint het toch wel weer erg te kriebelen om weer weg te gaan, en volgend jaar zou daar perfect voor zijn. Dan heb ik mijn ba afgerond en aangezien ik mijn master in een andere stad ga doen moet ik toch mijn kamer ed opzeggen. En aangezien ik al heb gestudeerd in het buitenland, lijkt het me nu leuk om stage te lopen.

    Alleen... hoe moet ik nu kiezen waar ik naar toe wil? :| Zo veel keus, ik weet het echt niet!
    Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Hadden jullie van te voren al een voorkeur voor een bepaald land?
    pi_86764932
    Bij mij (in de VS) werkt dat sms'en ook gewoon. Het maakt wel uit op welk netwerk ik zit. Doet je Nederlandse telefoon het voor de rest wel?
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_86765547
    ..

    [ Bericht 99% gewijzigd door Miless op 23-09-2010 21:09:16 (dubbel) ]
      donderdag 23 september 2010 @ 23:04:26 #211
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_86771814
    quote:
    Op donderdag 23 september 2010 20:48 schreef Miless het volgende:
    Ik heb vorig jaar een jaartje in het buitenland gestudeerd, was super :). Nu begint het toch wel weer erg te kriebelen om weer weg te gaan, en volgend jaar zou daar perfect voor zijn. Dan heb ik mijn ba afgerond en aangezien ik mijn master in een andere stad ga doen moet ik toch mijn kamer ed opzeggen. En aangezien ik al heb gestudeerd in het buitenland, lijkt het me nu leuk om stage te lopen.

    Alleen... hoe moet ik nu kiezen waar ik naar toe wil? :| Zo veel keus, ik weet het echt niet!
    Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Hadden jullie van te voren al een voorkeur voor een bepaald land?
    Ik heb geen ervaring met stages, maar zou kijken waar je iets kunt doen wat goed aansluit bij je studie, binnen de financiële mogelijkheden ligt, etc. Als je een voorkeur hebt voor een land begin je daar met oriënteren :P Kijk ook naar eventuele afspraken tussen je uni en stage-regel-dingesen, dat maakt het soms makkelijker lijkt me!

    EDIT: hm ik lees dit net terug en ik zie dat het eigenlijk best wel een Captain Obvious post is :') Excusez-moi, ik ben ietwat gaar!

    [ Bericht 7% gewijzigd door MariaEtcetera op 23-09-2010 23:13:51 ]
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_86884174
    :W vanuit Aberdeen.Ook op uitwisseling voor een half jaartje.

    Het is me alleen niet geheel duidelijk wanneer die ERASMUS-beurs wordt uitbetaald. Iemand die dat weet? Ik weet alleen dat je terug moet betalen, als je resultaten niet goed genoeg zijn...
    pi_86899290
    quote:
    Op zondag 26 september 2010 23:40 schreef Rucebo het volgende:
    :W vanuit Aberdeen.Ook op uitwisseling voor een half jaartje.

    Het is me alleen niet geheel duidelijk wanneer die ERASMUS-beurs wordt uitbetaald. Iemand die dat weet? Ik weet alleen dat je terug moet betalen, als je resultaten niet goed genoeg zijn...
    Ik kreeg 75% voordat ik ging. Maar je universiteit betaald de beurs uit aan jou, dus het zal per universiteit verschillen wanneer ze betalen. De overige 25% krijg je alleen als je voldoende punten haalt, en die kreeg ik ongeveer 2 maanden nadat ik terug was :)
    pi_86902568
    Om 17 uur vertrek ik. Wel een beetje zenuwachtig.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_87044262
    Mag ik in de OP? :)

    6 maanden studie in Beijing (jan 2011) - ik ga o.us tegenkomen *O*
    volledige studie in Londen (nazomer 2011)

    Voor Londen moet ik onwijs veel regelen, ik ben momenteel niet verbonden aan een uni of een andere school. Wordt vast onwijs moeilijk, maar ik ga mijn best doen! :)

    [ Bericht 11% gewijzigd door ThePianoMan op 01-10-2010 14:15:13 ]
      vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:13:37 #216
    67670 Skv
    Cynist.
    pi_87060553
    Doe mij ook maar in de OP. Drie maanden Pretoria!
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_87061001
    quote:
    Op donderdag 30 september 2010 23:03 schreef ThePianoMan het volgende:
    Mag ik in de OP? :)

    6 maanden studie in Beijing (jan 2011) - ik ga o.us tegenkomen *O*
    volledige studie in Londen (nazomer 2011)

    Voor Londen moet ik onwijs veel regelen, ik ben momenteel niet verbonden aan een uni of een andere school. Wordt vast onwijs moeilijk, maar ik ga mijn best doen! :)
    Dingen regelen voor Londen moet opzich wel meevallen hoor? Weet niet wat je gaat doen?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_87114020
    Wij hebben volgende week voorlichtingen op de uni. Ben benieuwd, want wil wel graag een halfjaartje ergens anders studeren. VS bijvoorbeeld. Ben alleen benieuwd hoe dat met mijn studie (Nederlands recht) zit, aangezien dat gewoon heel erg op Nederland gericht is. Maar misschien wat andere vakken of een andere richting ofzo. :9
    pi_87120623
    quote:
    Op zaterdag 2 oktober 2010 21:22 schreef Smart_ass het volgende:
    Wij hebben volgende week voorlichtingen op de uni. Ben benieuwd, want wil wel graag een halfjaartje ergens anders studeren. VS bijvoorbeeld. Ben alleen benieuwd hoe dat met mijn studie (Nederlands recht) zit, aangezien dat gewoon heel erg op Nederland gericht is. Maar misschien wat andere vakken of een andere richting ofzo. :9
    Ik doe ook Nederlands recht en ik zit nu in het buitenland. Je kan prima naar het buitenland hoor. Gewoon wat vakken uit een ander rechtssysteem, die toch raakvlakken hebben met je eigen profiel. Of een paar Europees of Internationaal rechtelijke vakken.
    pi_87132001
    Maar ben jij bezig met je bachelor of je master? Want als ik de op site van onze uni kijk staat er dat ze adviseren om het in de master te doen. Ik denk dat dat komt omdat we dan vrije ruimte hebben, en in de bachelor nagenoeg niet. Al zou ik zelf liever in m'n bachelor gaan (volgend jaar dus).
    pi_87134844
    quote:
    Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Smart_ass het volgende:
    Maar ben jij bezig met je bachelor of je master? Want als ik de op site van onze uni kijk staat er dat ze adviseren om het in de master te doen. Ik denk dat dat komt omdat we dan vrije ruimte hebben, en in de bachelor nagenoeg niet. Al zou ik zelf liever in m'n bachelor gaan (volgend jaar dus).
    Tussen bachelor en master in eigenlijk. Maar ik zou het in de bachelor doen.
    pi_87135706
    Ja dat wil ik zelf dus ook het liefst. Ga weleens kijken wat ze te zeggen hebben van de week.
    pi_87379773
    yay! Eind van de maand gaan we op 'verkenningsexpeditie' *O*
    Ja doei.
      zondag 10 oktober 2010 @ 12:55:33 #224
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_87381597
    Qua (betaalbare) huizenjacht maak ik het mezelf niet echt makkelijk door in januari te beginnen ipv september. Als iemand nog gouden tips, graag. :P

    (Londen)
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_87447239
    Ik zit echt met een dilemma. Ik heb ik Curacao de perfecte stage gevonden. Daar kan ik volgend jaar zo naar solliciteren. Maar, dat land spreekt me niet aan. Ik zou liever naar Canada of Australië gaan. Maar daar is het erg moeilijk om een stage te krijgen voor mijn opleiding (Toegepaste Psychologie met specialisatie orthopedagogiek.)
    Wat te doen, wat te doen?
      dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:44:33 #226
    66083 Platina
    78th Element
    pi_87447315
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2010 08:38 schreef _Loki het volgende:
    Ik zit echt met een dilemma. Ik heb ik Curacao de perfecte stage gevonden. Daar kan ik volgend jaar zo naar solliciteren. Maar, dat land spreekt me niet aan. Ik zou liever naar Canada of Australië gaan. Maar daar is het erg moeilijk om een stage te krijgen voor mijn opleiding (Toegepaste Psychologie met specialisatie orthopedagogiek.)
    Wat te doen, wat te doen?
    Verder zoeken? Je moet nog solliciteren op die in Curucao zeg je net zelf }:|
    pi_87447356
    quote:
    Op zondag 3 oktober 2010 16:01 schreef Rucebo het volgende:

    [..]

    Tussen bachelor en master in eigenlijk. Maar ik zou het in de bachelor doen.
    Ik doe het ook in mijn bachelor. Goede keuze vind ik zelf! Vermaak me hier ook prima!
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_87455158
    Bwoah wat een klotezooi. Ik zit nu zo'n 3 maanden in Duitsland voor een afstudeerstage. Heerlijke ervaring tot nu toe, maar 1 cruciale zaak lijkt me nu op te breken.

    In tegenstelling tot wat ik met mijn stagebegeleider heb besproken, kwam gisteren op weinig subtiele wijze de boodschap dat er eigenlijk helemaal geen behoefte is aan en voorzieningen zijn voor mijn onderzoek.

    Het is enorm druk (entertainment industrie: mailtjes in mijn inbox die zaterdagnacht en zondagochtend verzonden zijn b.v.) en daar heb ik begrip voor.. maar ik maak niet voor niets afspraken over werken EN een onderzoek waar ik vervolgens veel tijd en moeite in steek, en nota bene voor verhuis naar DE.

    Zij hebben liever alleen een assistent maar ik moet ook afstuderen. Mijn werkplan werd telkens maar vooruit geschoven, en daardoor dus ook het contract. Ik hoorde gisteren ook dat de workshops op een conferentie waar ik surveys wil afnemen veranderd zijn. Nu is het publiek wat ik nodig heb daar schijnbaar niet eens aanwezig. Nou ik ben ik de beroerdste niet om me dynamisch op te stellen, maar daar baseer ik wel een planning op en bovendien moet ik die informatie echt uit ze trekken. Survey is al bijna klaar nota bene.

    Pluspunt is wel dat ik echt goede lessen leer in dit bedrijf.

    Lesje voor mezelf: nooit meer een werkplek aannemen voordat er vrijwel direct een plan ondertekend kan worden. Ik was dus uit een teken van good-will in de zomer al begonnen, terwijl mijn opleiding nog gesloten was, en vervolgens samen met het bedrijf het onderwerp en de aanpak te bepalen. Da's dus ook de laatste keer geweest.

    Dusja, ik ben niet in paniek ofzo maar zit me nu wel even goed af te vragen hoe ik hier mee verder moet.. Terug naar NL en overnieuw beginnen is echt het laatste wat ik wil.
    pi_87459665
    Ik kreeg net te horen dat mijn plaatsvervangende begeleider zich niet bekwaam genoeg voelt in mijn onderzoeksveld en daarom op zoek gaat naar een nieuwe plaatsvervanger. :{
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_87473605
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2010 15:49 schreef Skv het volgende:
    Ik kreeg net te horen dat mijn plaatsvervangende begeleider zich niet bekwaam genoeg voelt in mijn onderzoeksveld en daarom op zoek gaat naar een nieuwe plaatsvervanger. :{
    That sucks :')

    Voor iedereen die 1e of 2e jaars undergraduate is in de UK. Of plannen heeft om te studeren daar. Ze zijn van plan om het collegeld naar zo'n 7000 pond te gooien. (het is nu 3250 per jaar). Dan ben je gewoon 21k per studie kwijt, the fuck! :') Ik ben blij dat ik nu afstudeer zeg. O+
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:54:29 #231
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_87474596
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2010 21:38 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    That sucks :')

    Voor iedereen die 1e of 2e jaars undergraduate is in de UK. Of plannen heeft om te studeren daar. Ze zijn van plan om het collegeld naar zo'n 7000 pond te gooien. (het is nu 3250 per jaar). Dan ben je gewoon 21k per studie kwijt, the fuck! :') Ik ben blij dat ik nu afstudeer zeg. O+
    Ahja er zijn nu hier allemaal demonstraties gaande hiertegen geloof ik! (in Leeds dus) Dacht dat alle fees omhoog gingen, niet alleen die van 1e/2ejaars? Zoiets zei een docent iig, dus het kan fout zijn.

    Uberhaupt vind ik het trouwens echt schrikbarend hoeveel international students van buiten de EU betalen aan fees :o De reden: omdat ze nog Engels moeten leren...? Idioot, want velen spreken beter Engels dan studenten uit de EU. Laat ze dan een test afnemen ofzo...
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_87475622
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef MariaEtcetera het volgende:

    [..]

    Ahja er zijn nu hier allemaal demonstraties gaande hiertegen geloof ik! (in Leeds dus) Dacht dat alle fees omhoog gingen, niet alleen die van 1e/2ejaars? Zoiets zei een docent iig, dus het kan fout zijn.

    Uberhaupt vind ik het trouwens echt schrikbarend hoeveel international students van buiten de EU betalen aan fees :o De reden: omdat ze nog Engels moeten leren...? Idioot, want velen spreken beter Engels dan studenten uit de EU. Laat ze dan een test afnemen ofzo...
    Ja volgens mij gaan alle fees omhoog. Dus ook voor jezelf toch? Ik heb er geen last meer van want zit in mijn 3e jaar van een undergraduate studie in Londen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:14:10 #233
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_87475734
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ja volgens mij gaan alle fees omhoog. Dus ook voor jezelf toch? Ik heb er geen last meer van want zit in mijn 3e jaar van een undergraduate studie in Londen.
    Nee ik heb er ook geen last van! Ben postgraduate visiting student, dus betaal alleen een fee per credit. Alsnog niet bepaald goedkoop helaas (ben voor 1 semester Leeds bijna evenveel kwijt als voor een jaar collegegeld in NL :+ ), maar alsnog stukken minder dan sommige anderen moeten ophoesten.

    Gelukkig maar :+
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_87478940
    tvp :)! Is het eigenlijk een hele hoop gezeik om een fatsoenlijke woning in het buitenland te vinden. Ik ga met mijn stage waarschijnlijk een half jaar naar India wat dan dus wel in houd dat ik niet eventjes langs kan gaan om te kijken of een appartement wel of niet goed is :{ .
    pi_87530959
    Hallo! O+

    Ik heb momenteel een tussenjaar en wil volgend jaar als 'free mover' in Londen studeren. Ik ben niet verbonden aan een universiteit of hogeschool.. weten jullie hoe dat zit met beurzen en andere vergoedingen?

    :) alvast bedankt! :)
    pi_87574212
    Ik sluit me aan bij de laatste reactie! Ik ben namelijk afgestudeerd en omdat ik nog altijd graag een stukje buitenlandse ervaring op wil doen ben ik op zoek naar een stageplaats.
    Uiteindelijk heb ik in Denemarken een bedrijf gevonden dat me erg graag wil hebben, echter ze hebben geen financiën beschikbaar om mij te betalen... daarentegen stellen ze wel een kamer aan mij beschikbaar.
    Om het toch iets aangenamer te maken heb ik een Leonardo beurs aangevraagd. In tegenstelling tot wat in de OP staat is deze uitsluitend voor afgestudeerden.
    In afwachting of ik die beurs krijg doet zich nu echter een probleem bij het bedrijf aan omdat ze me geen stagecontract kunnen aanbieden omdat ik niet meer studeer...

    De vraag nu, heeft iemand ervaring met de Leonardo beurs en stage lopen na je afstuderen? Weet iemand iets van contracten zodat ik toch kan beginnen, echter zonder betaald te krijgen? Traineeship contract?
    pi_87601905
    Woei, ik ga voor een half jaar naar Universiteit Bergen. Zelf samengesteld studieprogramma van Mastervakken twv 30ec.



    Dat zijn de sfeerimpressies die ik graag zie. :7
    pi_87620796
    Een vriendin van me (Noorse stagiare) heeft daar ook gestudeerd. Volgens haar prima onderwijs!
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 00:02:30 #239
    45833 crew  Fogel
    pi_87620919
    Bergen is voor enkele studierichtingen OK, maar niet voor alles... wat ga je doen?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_87625676
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2010 00:02 schreef Fogel het volgende:
    Bergen is voor enkele studierichtingen OK, maar niet voor alles... wat ga je doen?
    Postgraduate courses aan faculteit Social sciences, Law and Psychology (http://www.uib.no/educati(...)w-and-psychology#law)
      Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 10:27:15 #241
    45833 crew  Fogel
    pi_87625818
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2010 10:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

    [..]

    Postgraduate courses aan faculteit Social sciences, Law and Psychology (http://www.uib.no/educati(...)w-and-psychology#law)
    UiO en UiB verschillen elkaar daar niet zoveel, het voornaamste verschil is de manier waarop colleges gegeven worden (met bij UiO alleen examen net voor de zomer, en UiB een examen iedere 8 weken).

    Tip: Neem een paraplu/regenpak mee, in Bergen regent het gemiddeld 242 dagen per jaar met in de loop van een jaar ca 2250mm neerslag.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 21 oktober 2010 @ 15:40:00 #242
    66083 Platina
    78th Element
    pi_87795639
    Vraagje, waar kan ik ergens terug zien op de site van DUO dat mijn aanvraag voor OV-vergoeding ivm buitenlandse stage succesvol is doorgekomen?
    pi_87796693
    Volgens mij helemaal nergens. Ik kreeg op een gegeven moment een brief thuis met de bevestiging.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_87855210
    Sinds September zit ik voor één semester als onderdeel van een uitwisselingsprogramma in Toronto, Ryerson University. Qua locatie echt geweldig, midden-midden-downtown, meer downtown kan echt niet. M'n appartement zit op zo'n 5-10 mins lopen.
    Het niveau is hier verder niet bijzonder ofzo, maar de workload is nog steeds wennen. Zolang ik alles pass vind ik het ook prima, mooie tijd in ieder geval hier.
    pi_87859229
    quote:
    Op donderdag 21 oktober 2010 15:40 schreef Platina het volgende:
    Vraagje, waar kan ik ergens terug zien op de site van DUO dat mijn aanvraag voor OV-vergoeding ivm buitenlandse stage succesvol is doorgekomen?
    Zie je vanzelf als je je geld binnenkrijgt als je in het buitenland zit :P
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_88096918
    Als iemand zin heeft om een biertje in Nepal te drinken: ik zit 7.5 maand in Jumla. Wel heel erg the middle of nowhere, al ruim een maand geen Westerling meer gezien. Ben hier nog tot mid Februari 2011 voor een gecombineerd stage/afstudeerproject.
      woensdag 3 november 2010 @ 12:24:47 #247
    157428 GoodGawd
    This is your captain speaking!
    pi_88282482
    Ik zou ook graag op stage in het buitenland willen gaan, ik weet al precies welke luchthaven (Ambon, Indonesie), ik doe nl. een luchtvaart gerelateerde studie. Die plek is voor mij handig om dat ik er familie vlak bij heb wonen dus dan is huisvesting meteen geregeld.

    Ik probeer nu langzamerhand wat informatie in te winnen de afgelopen 2 dagen, maar het is toch wel een hele klus heb ik gemerkt. Je moet met ontzettend veel dingen rekening houden. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen. Hoe zijn jullie begonnen om aan een stage in het buitenland te regelen?
    Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
    pi_88431859
    Zijn er nog mensen die in september een gedeelte van hun een lio-stage in Suriname willen gaan doen?
      zondag 7 november 2010 @ 17:01:25 #249
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_88438050
    quote:
    1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:24 schreef GoodGawd het volgende:
    Ik zou ook graag op stage in het buitenland willen gaan, ik weet al precies welke luchthaven (Ambon, Indonesie), ik doe nl. een luchtvaart gerelateerde studie. Die plek is voor mij handig om dat ik er familie vlak bij heb wonen dus dan is huisvesting meteen geregeld.

    Ik probeer nu langzamerhand wat informatie in te winnen de afgelopen 2 dagen, maar het is toch wel een hele klus heb ik gemerkt. Je moet met ontzettend veel dingen rekening houden. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen. Hoe zijn jullie begonnen om aan een stage in het buitenland te regelen?
    Eerst solliciteren naar een functie, en dat afwachten

    Daarna dingen zoals huisvesting, reis ernaar toe etc. regelen.

    Op het laatste eventueel een extra reisverzekering nemen (ik heb het niet gedaan, ik zit in Polen dus dat is ook niet gigantisch ver weg), dingen bij ib-groep wijzigen, dingen op school doorgeven en de rest wat ik nu even vergeet :P
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
    pi_88443640
    Hebben jullie ervaring met bemiddelingbureaus? Daar hoor ik heel veel verschillende verhalen over.
      maandag 15 november 2010 @ 20:53:43 #251
    321595 pluséén
    [I'm the Decider!']
    pi_88754310
    Loki, een vriend van me heeft gebruik gemaakt van 4exchange.nl. Daarmee is hij naar Zuid-Afrika gegaan om een stage te volgen. Dat is m heel goed bevallen, Hij kwam er aan met een hoop andere Nederlanders die ook stages volgen en hij had een heel luxe appartement toegewezen gekregen via 4exchange. Hij heeft echt de tijd van zijn leven gehad. (Kaapstad)

    Ik ga zelf in Januari naar Bloemfontein voor een half jaar. Dat is gewoon vanuit de universiteit geregeld. Ik denk dat als je gaat studeren dat je het sowieso beter van uit je universiteit of Hogeschool kan organiseren.

    Bij ons op de universiteit in Nijmegen heb je ook een aantal bemiddelingsorganisaties die stages in het buitenland organiseren, daar hoor ik ook alleen maar goede verhalen over.
    George W. Bush: 'I'm the decider and I decide what's best!'
    pi_88754473
    Ik kan www.unsa.nl wel aanraden voor Zuid-Afrika.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_88754711
    Ik heb overigens 350 euro betaald en voor mij is een stageplek en huis geregeld. Vlucht enzo konden ze ook regelen, maar zelf kon ik het goedkoper. Ben er best tevreden over, hoewel 350 Euro wel een behoorlijk bedrag is..
    Ben er wel van overtuigd dat ik zonder hulp van deze bemiddelaar niet dezelfde topstage had kunnen krijgen als nu. Hij is er wel echt achteraan gegaan.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_88880388
    Ik ben nu ook zelf aan het rondkijken voor bedrijven die me interessant lijken. Hoe hebben de mensen die zelf een stageplek gezocht hebben dit aangepakt? Gewoon gemailt en gevraagd of ze een plek hebben? En wat voor iets mail je dan?
    pi_89671118
    o hai

    *schop*

    ben nu m'n motivatiebrief voor een beurs aan 't schrijven.. en ik weet écht niet wat ik er in moet schrijven.. formeel? Informeel? Kruising? Persoonlijk? Verre van persoonlijk en alleen maar academisch gezien?

    Er is maar één plek voor een Nederlandse student in York via deze beurs en ik wil 'm! Maar ik ben zo aan het twijfelen wat de juiste weg is. Iemand een idee?
    Ja doei.
      woensdag 8 december 2010 @ 12:15:00 #256
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_89671220
    Ik heb mijn motivatiebrieven wel formeel gehouden, met hier en daar ook wel wat persoonlijke dingen er in, je moet toch duidelijk maken waarom jij 'm zou moeten krijgen. :)
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_89671339
    Ik ben zelf ontzettend niet formeel :@ zeg maar.. en dat brengt me tot dusver altijd overal waar ik zijn moet, en ik kan me voorstellen dat zo'n standaardbrief ook niet echt opvalt tussen alle aanvragen :') maar ergens twijfel ik of ik dan niet gewoon goed moet zijn in het schrijven van een saaie brief :') :P
    Ja doei.
      Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:33:05 #258
    45833 crew  Fogel
    pi_89671942
    Bel ze en vraag het? Of ga langs (dat was voor mij effectief).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_89672000
    'ze' zijn niet echt bereikbaar, en de docenten zeggen allemaal 'doe maar formeel', meer omdat ze niet anders gewend zijn gok ik zo, maar dat staat mij dus tegen :')
    Ja doei.
      woensdag 8 december 2010 @ 12:42:53 #260
    308438 Ser_Ciappelletto
    Semi-professionele SJW
    pi_89672276
    Bij de voorlichting aan mijn universiteit (KULeuven) zeiden ze dat je er het beste een persoonlijke noot in kon leggen. Dat je wilt gaan omdat dat mooi staat op je CV, en omdat je graag iets bij wil leren, dat weten ze daar ook wel, en dat schrijft iedereen. Volgens de man die dat regelde kun je het beste op een persoonlijke manier proberen uit te leggen waarom jij het dan toch verdient, zodat je iets hebt dat je onderscheidt van de grauwe massa.
      Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:44:23 #261
    45833 crew  Fogel
    pi_89672324
    Dan doe je gewoon waar je zelf wel mee kan leven. Formeel is ook niet mijn ding.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 8 december 2010 @ 12:45:41 #262
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_89672383
    Precies, formeel met een persoonlijke noot, dat lijkt mij ook het handigst.

    Maar als informeel meer je ding is, waarom niet? Als ze een beetje opletten kijken ze toch wel door de stijl heen, of het nu formeel is of niet. En je valt wel meer op. Misschien is het een gok, maar echte kwaliteit en talent betaalt zich toch wel uit, daar geloof ik wel in.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_89673144
    Ik schrijf gewoon. Punt

    Hoi, ik schrijf dit omdat

    Ik ben ...

    Ik wil net als iedereen blablablabla, MAAR

    <insert persoonlijk verhaal over specifieke vakken en richtingen die ik wil volgen, master die daar gegeven wordt die ik aansluitend wil volgen, dat we al naar York en de Universiteit geweest zijn en ik me daar wel thuis voelde en mijn man zich daar ook wel ziet wonen. Het geven van Nederlandse les aan studenten lijkt me leuk om te zien of academisch lesgeven (een van mijn optie) ook geschikt voor me is>

    ah, please, gimme gimme,

    Kusjes,

    Mo

    *)
    Ja doei.
    pi_89673156
    nou ja, grofweg dan hè? :+

    Hoop 'm vanavond wel af te hebben :P
    Ja doei.
    pi_89675624
    Bezig met aanbevelingen schrijven. *O*
    Daarna nog alles op spelling checken (100 pagina's) en een samenvatting schrijven. Blegh.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_89715077
    ok, hai! Vraagje! :P

    Ben eens aan het zoek geslagen, overleggen geslagen en ik ga mijn 'keus' uitbreiden naar Hull.

    Dus apply nu voor York en Hull. Wil nog steeds het liefste naar York, maar aangezien we niet in de stad willen wonen maar ergens in de buurt is ergens in de buurt van Hull ook een optie.

    So far, so good. 'Even' mn motivatie daar op aanpassen zodat het ook overtuigend overkomt dat ik ook wel naar Hull zou willen.

    Maar nu ben ik eens op financiering gaan zoeken en kwam ik terecht op deze website van de overheid.

    Enige wat ik moeilijk kan vinden (zelf) is of dat ook geldt als je maar 2 jaar in de UK wilt gaan studeren waarbij je dus in jaar 1 iig ook je collegegeld nog in Nederland betaalt (daar moet ik m'n bachelor halen).

    :) ik kan ze altijd morgen even bellen, ze hebben een hulplijn, of mailen natuurlijk, maar wellicht heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van financiering bij de Britse overheid?
    Ja doei.
    pi_91201450
    :% zit op de uitslag van de universiteit te wachten... ;(

    en ik ben zo slecht in wachten ;(

    januari 'ergens' krijg ik wat te horen of ze me meenemen in het overleg... en als ze je meenemen heb je wel een grote kans dat je mag... hoop wel dat als ik NIET mag, dat ze dat nu al in januari laten weten, dan heb ik nog alle tijd om alles zelf te regelen. Dan gaan we definitief naar York overigens :)
    Ja doei.
      woensdag 12 januari 2011 @ 11:12:37 #268
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_91203316
    Hoe is het met de financiering van de overheid afgelopen eigenlijk? Want ik had het idee dat ik helemaal niks kan aanvragen.

    Maar als ik het goed begrijp kun je sowieso gaan studeren in York dan? Netjes. :)
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_91203556
    wat ik begreep van de dames van het international office daar wel ja :)
    Ja doei.
    pi_91230740
    Heeft iemand hier heel, heeeeel toevallig ervaring met Queens University in Kingston, Canada?

    Of anders sowieso met studeren in Canada?

    Ik zit er dus aan te denken om daar een semester te studeren, maar wil eigenlijk ook wel eens een ervaringsverhaal horen.
    pi_91235476
    Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

    In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
      Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 21:56:58 #272
    45833 crew  Fogel
    pi_91236472
    quote:
    11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
    Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

    In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
    Als je al een graad op zak hebt kan je gewoon aankloppen en vragen of ze al dan niet plek hebben.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_91239080
    quote:
    11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
    Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

    In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
    hoi :W ik ook nog niet hoor :)

    maar kan wel naar York als alles goed gaat áls ik de beurs niet krijg, dus dan ga ik dat 'gewoon' doen :)
    Ja doei.
      woensdag 12 januari 2011 @ 22:38:36 #274
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_91239838
    quote:
    11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
    Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

    In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
    Ik heb me in Londen aangemeld zonder dat daar een verbinding aan een NL universiteit op van toepassing was (al zat ik toen nog wel in het traject van afstuderen). Dat kan dus gewoon, alleen moet je waarschijnlijk iets meer zelf regelen, maar dat is wel te overzien. :)
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_91241905
    quote:
    1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:38 schreef Jabberwocky het volgende:

    [..]

    Ik heb me in Londen aangemeld zonder dat daar een verbinding aan een NL universiteit op van toepassing was (al zat ik toen nog wel in het traject van afstuderen). Dat kan dus gewoon, alleen moet je waarschijnlijk iets meer zelf regelen, maar dat is wel te overzien. :)
    Dat is waar ook. Begin jij niet zo spoedig aan mijn universiteit :P ? Ik heb 17 en 19 examens en normaliter heb ik die in Noord. Meestal in dat grote hoofdgebouw.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 12 januari 2011 @ 23:16:06 #276
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_91242392
    Ja over 2,5 week is welcome week, maar ik verhuis zaterdag al. :)
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_91242438
    wat tof! Spannend!
    Ja doei.
    pi_91242488
    quote:
    1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:16 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ja over 2,5 week is welcome week, maar ik verhuis zaterdag al. :)
    Welcome week? :') Waar heb je het? Zeker een uitje in de Rocket? :')

    Ik ga komende Zondag weer heen maar ben er maar voor een aantal dagen. Mocht je hulp nodig hebben wil ik je wel rondleiden :')

    quote:
    1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:16 schreef motorbloempje het volgende:
    wat tof! Spannend!
    Helemaal als hij opdezelfde uni gaat studeren in pitoresk Londen :+

    [ Bericht 10% gewijzigd door sitting_elfling op 12-01-2011 23:24:22 ]
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 12 januari 2011 @ 23:20:34 #279
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_91242644
    Geen idee, we gaan onder andere naar het Arsenal museum geloof ik. Daar zit ik niet echt op te wachten, maar oke, ik ga wel mee. :P

    En waarschijnlijk Rocket Complex ja. Is dat een beetje de moeite? Schijnt een keer tot beste studentenkroeg ofzo te zijn benoemd? Maar toen ik er op de open dag binnen was, had het niet die uitstraling haha.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_91242671
    als mij ;(
    Ja doei.
    pi_91242718
    oh, en yay, dit topic leeft weer O+ *O*
    Ja doei.
    pi_91243029
    quote:
    1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:20 schreef Jabberwocky het volgende:
    Geen idee, we gaan onder andere naar het Arsenal museum geloof ik. Daar zit ik niet echt op te wachten, maar oke, ik ga wel mee. :P

    En waarschijnlijk Rocket Complex ja. Is dat een beetje de moeite? Schijnt een keer tot beste studentenkroeg ofzo te zijn benoemd? Maar toen ik er op de open dag binnen was, had het niet die uitstraling haha.
    De rocket is inderdaad niet best. De Hub bij aldgate is ook niet veel beter. Jammer dat je geen lessen in Moorgate hebt. Beste gebouw van de gehele uni :)

    quote:
    11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:21 schreef motorbloempje het volgende:
    als mij ;(
    Ik woon nu al 2.5 jaar in Engeland. Mijn Nederlands is behoorlijk achteruit gegaan aan als je alleen(!) maar op FOK nog nederlands schrijft ;)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_91243068
    echt, als mij dat overkomt straks, dan ga ik mezelf straf geven :')
    Ja doei.
    pi_91243149
    quote:
    1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:28 schreef motorbloempje het volgende:
    echt, als mij dat overkomt straks, dan ga ik mezelf straf geven :')
    Maar jij studeert toch ook iets met taal enzo? Ik doe financiele wiskunde. Dus heb sowieso al weinig met taal.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 12 januari 2011 @ 23:31:09 #285
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_91243212
    In het najaar heb ik een vak in Moorgate. Maar als daar die flashy studieruimte zit voor postgrads kom ik daar wel eens zitten natuurlijk. :7

    Waar gaan studenten dan zuipen? Want na het studeren moet er wel een pint of lager genuttigd worden natuurlijk!
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_91243546
    quote:
    1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:31 schreef Jabberwocky het volgende:
    In het najaar heb ik een vak in Moorgate. Maar als daar die flashy studieruimte zit voor postgrads kom ik daar wel eens zitten natuurlijk. :7

    Waar gaan studenten dan zuipen? Want na het studeren moet er wel een pint of lager genuttigd worden natuurlijk!
    In het najaar zit ik niet meer op die universiteit. Hopelijk ben ik dan afgestudeerd. Ben op het moment me al aan het aanmelden voor master studies in UK en NL.

    Pubs in de buurt van Londen noord ken ik verder niet. Vind het een beetje een maffe buurt. Erg huizelijk allemaal.

    In de buurt van Moorgate heb je genoeg pubs, direct tegenover heb je de Globe zitten. Wel leuke plek. Maar het is wel een financiele buurt daar. Dat zal wel niet je interesse hebben. Desalniettemin zit er wel een flashy postgraduate suite bij Moorgate.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 12 januari 2011 @ 23:49:37 #287
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_91244175
    Waarom zou dat niet mijn interesse hebben? Ik vind City wel een leuke buurt, ik houd wel van moderne hoge gebouwtjes enzo, Canary Wharf vind ik ook leuk. :)

    Globe ga ik een keer proberen, maar ik woon zelf ook vlakbij North Campus dus ik ga het daar ook eens uitproberen.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_91511129
    Ik vertrek over 2 weken naar Wenen voor 5 maanden. Hier mensen die ook deze weg belopen hebben en nog tips hebben?
    www.pokercity.nl
    pi_91566787
    quote:
    11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
    Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

    In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
    Ik ga, als ik geaccepteerd word, per Augustus voor een Master naar Zweden (terug, want heb er al gezeten). Dus is totaal niet moeilijk, Je kan je gewoon inschrijven in ieder land voor een opleiding, zolang je aan de toelatingseisen voldoet kun je daar heen!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_91719379
    Nou, de beurs heb ik niet gekregen, dus nu op zoek naar alternatieven :)
    Ja doei.
    pi_91719535
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:10 schreef motorbloempje het volgende:
    Nou, de beurs heb ik niet gekregen, dus nu op zoek naar alternatieven :)
    Beurs om van te leven of een beurs wat betreft het college geld?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_91720032
    collegegeld.. :) maar daar kwam nog wel een extra Erasmusbeurs bij dan, dus dan zou ik ook nog wel een paar honderd euro krijgen om van te leven.. Nu hopen dat ik alsnog een Erasmusbeurs kan regelen :)
    Ja doei.
    pi_91720965
    Mijn verblijf in het buitenland zit er over een week alweer op. Het was echt geweldig, dus ik kan het iedereen aanraden :)!
    pi_91852415
    Ik ben nu bezig met het plannen van een master volgend jaar. Ik wil in Berlijn de master Politikwissenschaft gaan volgen aan de Freie Universität. Zijn er mensen bekend met de Freie? En weet iemand hoe het zit met de vereiste taalvaardigheden? De master is deels in het Duits en ik geloof dat ik op een of andere manier officiele erkenning van mijn taalniveau moet zien te krijgen voor inschrijving. Weet iemand hoe dat over het algemeen in zijn werk gaat?
    pi_91853891
    Gisteren mijn Bsc afgrond. Goed gevoel!
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_91854088
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:46 schreef Skv het volgende:
    Gisteren mijn Bsc afgrond. Goed gevoel!
    Lekker he :9

    Heb 'm ook sinds een paar weken, alleen ik zit nog te twijfelen of ik nu m'n diploma zal aanvragen. Als ik het niet doe kan ik de vakken die ik komend semester ga volgen nog aan mijn diploma toevoegen. Maar voor de inschrijving in het buitenland is het wel handig als je een diploma kan laten zien.
    pi_91870019
    En ik vertrek ook weer! *O* Afstuderen in Dublin vanaf Februari, ben benieuwd want ben er nog nooit geweest! :)
    pi_91875731
    Is een beurs echt een pure gift, of moet je die later ook weer terugbetalen? Just wondering ;)
    pi_91875908
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:16 schreef fh101 het volgende:
    Is een beurs echt een pure gift, of moet je die later ook weer terugbetalen? Just wondering ;)
    Hier zitten zoveel uitzonderingen op. Check de gegevens van de beurs. Kan wel, kan soms niet. Soms de helft, soms afhankelijk van bepaalde eisen.

    Ik ga waarschijnlijk na 3 jaar londen BSc ook nog een jaar weer ergens buiten de deur een MSc doen. Zo als het er nu naar uitziet heeft Zwitserland prio.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_91880317
    Heb nu Dubai, India en Zuid-Afrika gehad (minor, bachelor). Masteropdracht ga ik maar eens wat dichter bij huis doen. :)
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_92098616
    Hallo allemaal!
    Ik ben van plan om in het buitenland te studeren. In 2008 heb ik m'n MBO-4 (Marketing/Communicatie) afgerond. Begin 2009 ben ik naar Australie/Nieuw-Zeeland geweest voor een half jaar, backpacken. Het idee was om daarna te beginnen met een HBO opleiding, hier in Nederland. Dat heb ik maar een half jaar volgehouden en ben gestopt. Nu werk ik alweer een jaartje en wil z.s.m. terug naar school! Alleen niet in Nederland...

    Nu heb ik zitten kijken voor studies in Australie/Nieuw-Zeeland, maar het collegegeld is daar veel te hoog. In Amerika heb je een aantal scholen die redelijke betaalbaar zijn (vanaf 6000 USD per jaar).

    Nu is mijn vraag, is dit allemaal te financieren met studiefinanciering, collegekrediet, lening e.d.?
    En kan je er ook nog een beetje van leven daar? Plus is het (nog steeds) noodzakelijk dat je rijke ouders hebt die kunnen financieren, of is het mogelijk om het allemaal zelf te doen?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groeten,
    William
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')