abonnement Unibet Coolblue
pi_75634689


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: Roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende Fok!ers roeien!

- Aegir - Groningen:
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
Danseresje84
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (selecteert)
huilend_komeetje

- Daventria - Deventer:

- Euros - Enschede
ocf81 (clubroeier)
virmes (coach barlid)
SeanFerdi (bestuurt)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje

- Nereus - Amsterdam:
Staal_

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NL-Roei reporter, Coach EJL '10)
BlauweBal (licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah (clubroeister)
La_Tramposa (Wedstrijdroeister) (bij Triton)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach EJD '10)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJD '10)
Sjobber (toerroeier)

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (selecteert voor Zwaar)
De_Ananas (coach/clubroeier)
Pullup (betere coach)
SkollZwaar09 (MGZ)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (coach)
AHappelstroop (licht)
FerreroNutella
Lucas0 (EJL 2010)
La_Tramposa (EJD 2010)

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien en Ergometeren XXX - Op naar de NKIR
Roeien en Ergometeren XXIX - Lang en hard
Roeien & Ergometeren XXVIII - Van Zomer8en naar November4en
Roeien en Ergometeren XXVII: Zon, Sjaars & Krachtsinspanning
Roeien en Ergometeren XXVI: Alweer bijna selectietijd!
Roeien en Ergometeren XXV: Summertime! lekker roeien :)
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren


Belangrijke sites:

Foto's:

www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifotos.nl - Relatief nieuw, dus nog weinig archiefmateriaal. Een race met blik als gevolg kan nooit genoeg gefotografeerd zijn, dus kijk ook hier even doorheen!
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen

www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 15-12-2009 18:43:29 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_75634796
Fipo! En tevens TVP!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75635521
Als titel het eerste vaarverbod, echter zover ik weet is er in ieder geval op W3 daar nog geen sprake van. Daar zal alleen niet gevaren worden als er ijs ligt, de thermometer speelt daar geen rol. Een van de mooiste coach trainingen die ik ooit gedaan heb was winter 2007/2008 toen de Amstel nog net open was met mooi stroperig en daardoor zeer glad water door de kou. In Ouderkerk was de buitenschaatsbaan al open, dus aan de ene kant schaatsen aan de andere kant roeien.
pi_75635694
Het is gewoon koud kutweer tevens heb ik een kutdag vandaag

En over sterke kouverhalen gesproken: Een paar jaar geleden heb ik voorliggend gestuurd terwijl de sneeuwvlokken op me neerdaalden. Da's op zich warmer dan voorin liggen in de regen en storm.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  maandag 14 december 2009 @ 23:50:56 #5
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_75635789
Op de eerste post (hoe heet zo'n ding toch)

@ Phocas:
delnooz is ex-lid
sjobber is toer
brok en ikzelf (dodona) zijn beiden coachend in ejd'10
en hebben onze wedstrijdpakjes even aan de wilgen gehangen
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_75636031
Ik heb ook een roeitrainer gekocht, misschien kom ik nog handige dingen tegen hier
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_75636166
En ik roei weer lekker mee
pi_75636187
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:44 schreef jw3 het volgende:
Als titel het eerste vaarverbod, echter zover ik weet is er in ieder geval op W3 daar nog geen sprake van. Daar zal alleen niet gevaren worden als er ijs ligt, de thermometer speelt daar geen rol. Een van de mooiste coach trainingen die ik ooit gedaan heb was winter 2007/2008 toen de Amstel nog net open was met mooi stroperig en daardoor zeer glad water door de kou. In Ouderkerk was de buitenschaatsbaan al open, dus aan de ene kant schaatsen aan de andere kant roeien.
Hehe, vorig jaar door de ijsschotsen geroeid op de Amstel met m'n EJD. Half Amsterdam stond hoofdschuddend te kijken naar zoveel materiaalbesef.
pi_75636231
Ik heb een jetstream jmr-5000 gekocht en wil werken aan mijn conditie. Heeft iemand tips om dit op te bouwen? Wat voor tijden et cetera? Ik ben een man, 1.90, 85 kg.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 15 december 2009 @ 00:04:25 #10
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_75636310
Wat mij betreft mag dat grapje over PE en Rotterdam Noord wel eens uit de OP. Zo kunnen we wel voor elke club hun leuke koosnaampjes erbij zetten. (disclaimer: ik ben niet dezelfde persoon achter Pikhoofd die hier gewoonlijk post).
pi_75637216
De selectie bij Laga is dan nu ook eindelijk bekend .

tvp
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_75637417
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:02 schreef rene90 het volgende:
Ik heb een jetstream jmr-5000 gekocht en wil werken aan mijn conditie. Heeft iemand tips om dit op te bouwen? Wat voor tijden et cetera? Ik ben een man, 1.90, 85 kg.
Heb geen ervaring met dit apparaat, maar ik zie dat hij hartslag kan registreren. Mijn advies daarom: regel een hartslagmeter en ga op HR 140 - 160 zitten. Minimaal 20 minuten achter elkaar, dan bouw je conditie op. Gaat het makkelijk, dan ga je langer en op een hogere hartslag.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75639287
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:48 schreef Virmes het volgende:
Het is gewoon koud kutweer tevens heb ik een kutdag vandaag

En over sterke kouverhalen gesproken: Een paar jaar geleden heb ik voorliggend gestuurd terwijl de sneeuwvlokken op me neerdaalden. Da's op zich warmer dan voorin liggen in de regen en storm.
Waarom heb je een kutdag dan? (ik hoorde iets over date perikelen)
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:04 schreef Pikhoofd het volgende:
Wat mij betreft mag dat grapje over PE en Rotterdam Noord wel eens uit de OP. Zo kunnen we wel voor elke club hun leuke koosnaampjes erbij zetten. (disclaimer: ik ben niet dezelfde persoon achter Pikhoofd die hier gewoonlijk post).
We noemen het wel Den Haag zuid oost
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 december 2009 @ 06:41:58 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75639572
Ik doe ook weer mee
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75640206
ik ook..

*kuch* *kuch*

Trouwens, dit weekend een goede kans dat er niet geroeid, maar geschaatst wordt!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  dinsdag 15 december 2009 @ 08:54:40 #16
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_75640503
dat gaat leuk worden met de trials zaterdag
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_75641259
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 08:36 schreef SkollZwaar09 het volgende:
ik ook..

*kuch* *kuch*

Trouwens, dit weekend een goede kans dat er niet geroeid, maar geschaatst wordt!
Leek net of je een valse start ging maken!
Maar bij ons is het zo gauw het onder 0 graden vaarverbod En als er ijsvorming is kan het nog langer duren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:40:02 #18
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_75641337
Ik ben in plaats van roeien aan het hardlopen geslagen, en ben hard op weg om eens een 10 km te rennen (zit nu op 6 km en dit was m'n 2e training nog maar )

Maar komend weekend wel weer lekker trainen en in de kerstvakantie gaat er (hopelijk) ook lekker veel geroeid worden.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:43:07 #19
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_75641412
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Leek net of je een valse start ging maken!
Maar bij ons is het zo gauw het onder 0 graden vaarverbod En als er ijsvorming is kan het nog langer duren..
Ja klopt, en het ziet er naar uit dat het nog wel even kan duren dat vaarverbod..
'Triton de Edelste'
pi_75641750
Toch wel de moeite waard dit:

pi_75642062
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:57 schreef De_Brok het volgende:
Toch wel de moeite waard dit:


Hij doet er ook wel extreem lang over Net de Muda's die bij elke willekeurige gelegenheid hun pakje omlaag doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_75642141
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hij doet er ook wel extreem lang over Net de Muda's die bij elke willekeurige gelegenheid hun pakje omlaag doen..
Haha, volgens mij is dat een Skollding, alle ouderejaars lopen als t even kan met hun pakje omlaag..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_75642335
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Haha, volgens mij is dat een Skollding, alle ouderejaars lopen als t even kan met hun pakje omlaag..
Skoll ouderejaars

Tevens is een vaarverbod mooi want dan loop ik minder achterstand op in vergelijking met de tegenstanders
pi_75642804
Bij ons geloof ik nog geen vaarverbod, maar als het nog één nacht doorvriest komt dat er sowieso. Het bestuur hier is nogal zuinig op de bootjes... Maar als wij moeten trainen, ontkennen we meestal dat het vriest. Heel dicht bij de thermometer staan helpt meestal wel.

En pakje omlaag is sowieso beter! Al heb ik er dan toch wel een t-shirt bij aan.
pi_75643197
TVP
Nog steeds moeite met lopen sinds de dies
pi_75643715
TVP

Het eerste vaarverbod Op zich niets mis mee om de hele kerstvakantie bij m'n ouders te hangen en elke dag te kunnen schaatsen achter het huis, maar daarvoor moet het wel echt even flink vriezen en het wordt toch ook eens tijd dat we wat meer trainingsuren draaien in de boot met deze ploeg...

Afwachten maar wat de coaches hebben besloten gisteravond en wat de weergoden doen. Vanavond eerst lekker indooren
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:29:43 #27
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75644321
Nou c'est bon... jullie zijn net de laat om met Sinterklaas mee richting Spanje te gaan om daar te trainen
Wel balen van 't vaarverbod en de weinige gezamelijke booturen!

succes bij de indoor... ik kom jullie na de kerst vergezellen op dinsdag!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:31:19 #28
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75644367
Hallo roeiers!

Een vraagje voor jullie, vanuit een onwetende
wat zijn belangrijke termen om te weten over het roeien, wanneer je in gesprek gaat met een prof?
en kan iemand een beschrijving geven van een wedstrijd, hoe gaat dit precies in zijn werk (start, met hoeveel boten tegelijk, hoe voelt dat, wat moet je als eerste doen/waar let je het meeste op, de duur van een wedstrijd, gaat dit in je beleving heel snel, of juist heel langzaam? kun je de wedstrijd in bepaalde delen opsplitsen? hoe verloopt het eind, sprake van een sprint bijvoorbeeld?)
De beschrijving mag dus zowel objectief als subjectief ingevuld zijn, ik wil graag wat meer te weten te komen over het verloop, maar ook over wat een wedstrijd voor jou als roeier inhoudt, hoe het voelt en wat je beleeft etc...
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75644415
Prof's? Alleen financiele steun van het NOC/NSF ofzo lijkt me Of zijn er mensen die er echt geld mee verdienen, weet iemand dat?
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:38:41 #30
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75644578
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:32 schreef De_Ananas het volgende:
Prof's? Alleen financiele steun van het NOC/NSF ofzo lijkt me Of zijn er mensen die er echt geld mee verdienen, weet iemand dat?
nou ja, in ieder geval een tandje hoger dan recreatieve roeier! (lees: A status).
Maar that's beside the point, ik was gewoon te lui om daar meer woorden voor te gebruiken
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75644622
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:44 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met dit apparaat, maar ik zie dat hij hartslag kan registreren. Mijn advies daarom: regel een hartslagmeter en ga op HR 140 - 160 zitten. Minimaal 20 minuten achter elkaar, dan bouw je conditie op. Gaat het makkelijk, dan ga je langer en op een hogere hartslag.
Ja je kan een hartslag instellen en dan zorg het apparaat automatisch dat je daarop blijft d.m.v. electronisch de weerstand aan te passen.
Bedankt voor het advies
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_75645706
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Hallo roeiers!

Een vraagje voor jullie, vanuit een onwetende
wat zijn belangrijke termen om te weten over het roeien, wanneer je in gesprek gaat met een prof?
en kan iemand een beschrijving geven van een wedstrijd, hoe gaat dit precies in zijn werk (start, met hoeveel boten tegelijk, hoe voelt dat, wat moet je als eerste doen/waar let je het meeste op, de duur van een wedstrijd, gaat dit in je beleving heel snel, of juist heel langzaam? kun je de wedstrijd in bepaalde delen opsplitsen? hoe verloopt het eind, sprake van een sprint bijvoorbeeld?)
De beschrijving mag dus zowel objectief als subjectief ingevuld zijn, ik wil graag wat meer te weten te komen over het verloop, maar ook over wat een wedstrijd voor jou als roeier inhoudt, hoe het voelt en wat je beleeft etc...
Waar gaat het om? Specifieke voorbereiding voor een interview?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75645916
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja je kan een hartslag instellen en dan zorg het apparaat automatisch dat je daarop blijft d.m.v. electronisch de weerstand aan te passen.
Bedankt voor het advies
Kun je niet de weerstand vastzetten en gewoon je eigen kracht en tempo aanpassen naar aanleiding van je hartslag. Dat lijkt mij veel relaxter, aangezien je ook zo op normale ergometers roeit.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_75646067
Ha, eindelijk, de coach had gefilmd zaterdag:
Bekijk deze YouTube-video

Ik ben dus voor het publiek de tweede van rechts
Ik haal scheef aan

ah, crap, filmpje is prive...
pi_75646546
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:32 schreef De_Ananas het volgende:
Prof's? Alleen financiele steun van het NOC/NSF ofzo lijkt me Of zijn er mensen die er echt geld mee verdienen, weet iemand dat?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75646748
Vanochtend lag er al ijs op de amstel Dit gaat een saaie periode worden
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75646766
Eenzijdig verhaal, Sander van Dijk? Volgens mij niet.

(over NLroei)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:48:45 #38
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75646788
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:15 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Waar gaat het om? Specifieke voorbereiding voor een interview?
het interview zal gaan over een slechte en een goede wedstrijd. het is dus handig als ik alle woorden snap
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75646836
Ik dacht stiekem ook dat je vals ging starten Skollzwaar Ben het overigens niet helemaal eens met de conclusie in het filmpje met de jongen die zijn trui tergend langzaam uittrekt.. Hoop toch dat hij iets sneller ergometert dan dat ie zich omkleedt!

Prima hoor, dat 't zo koud is.. Als het maar niet zoals vorig jaar wordt: 31 dagen vaarverbod (achter elkaar.) Hup spinfietsje!
pi_75647029
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef WanEnOonlie het volgende:
Eenzijdig verhaal, Sander van Dijk? Volgens mij niet.

(over NLroei)
Omvattender kan het niet worden inderdaad.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75647305
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:42 schreef pullup het volgende:

[..]

Hoeveel uur coach je dan echt? Of is het niet je enige werk?
pi_75647946
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:03 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Hoeveel uur coach je dan echt? Of is het niet je enige werk?
Tegenwoordig 36 uur per week en sinds een paar jaar doe ik er niets meer naast.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75649468
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

het interview zal gaan over een slechte en een goede wedstrijd. het is dus handig als ik alle woorden snap
Pfff, ja, sorry. Je zult echt specifieker moeten zijn dan dat. Er zijn namelijk wel honderden termen en dingen die kan uitleggen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75649533
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:49 schreef Bellah het volgende:
Ik dacht stiekem ook dat je vals ging starten Skollzwaar Ben het overigens niet helemaal eens met de conclusie in het filmpje met de jongen die zijn trui tergend langzaam uittrekt.. Hoop toch dat hij iets sneller ergometert dan dat ie zich omkleedt!

6:39 voor een sjaars EJZ. zijn techniek was duidelijk meer bottleneck dan z'n kracht, maar dat ziet iedere leek
pi_75649786
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:14 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Pfff, ja, sorry. Je zult echt specifieker moeten zijn dan dat. Er zijn namelijk wel honderden termen en dingen die kan uitleggen.
Het lezen van de afgelopen 30 topics kan ook wonderen doen!
pi_75650548
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:42 schreef pullup het volgende:

[..]

Whehe.

Roeiers bedoel ik
pi_75653512
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:47 schreef pullup het volgende:
Vanochtend lag er al ijs op de amstel Dit gaat een saaie periode worden
Begin februari komt Phocas weer langs voor trainingskamp.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_75654306
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:01 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Begin februari komt Phocas weer langs voor trainingskamp.
Oeps, even Sevilla boeken voor die periode....
pi_75656363
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:22 schreef pullup het volgende:

[..]

Tegenwoordig 36 uur per week en sinds een paar jaar doe ik er niets meer naast.
Ha, mooi moet dat zijn! Echt van je hobby je werk maken!
pi_75656730
Ik kan uit de OP, hoop dat de volgende OP-er dat onthoudt: dus nogeenmaarten is roeier af.
Awel, allicht richting einde van topic nog maar eens herhalen.
pi_75657506
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ik kan uit de OP, hoop dat de volgende OP-er dat onthoudt: dus nogeenmaarten is roeier af.
Awel, allicht richting einde van topic nog maar eens herhalen.
Je bent er al uit.

Nog meer verzoeknummers?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_75657852
Ik wil ook als NLroei-schrijver in de OP
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75657967
Jep, kan je bij mij MGZ er achter zetten? Of wedstrijdroeier, me om het even..

Dat wordt dit weekend schaatsen op de Bosbaan!
En even terug naar huis, schaatsen over de oostvaarders plassen..!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_75670413
Bolle,
Je bent vergeten de credits bij dat filmpje te zetten. Je bent zelfs te lui geweest de titel aan te passen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_75671111
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je bent er al uit.

Nog meer verzoeknummers?
Ja; bij mij graag achter mijn naam (OJLicht)
En haal jezelf weg bij Orca graag
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_75671927
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je bent er al uit.

Nog meer verzoeknummers?
Verzoekje! Selecties zijn voorbij, ik ben wedstrijdroeier!
  woensdag 16 december 2009 @ 00:05:37 #57
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75672958
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:14 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Pfff, ja, sorry. Je zult echt specifieker moeten zijn dan dat. Er zijn namelijk wel honderden termen en dingen die kan uitleggen.
Ik hoef niet een volleerd xpert te zijn/worden, maar ik vroeg me gewoon af, zijn er woorden die veel voorkomen onder roeiers en die in zo'n geval (een wedstrijd verslag dus) handig zijn om van tevoren te weten?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75673400
Een normale roeier zal alle termen gewoon even uitleggen in zijn verhaal. Op zich is roeien ook niet de meeste gecompliceerde sport. Je start -hier- en je eindigt -daar- 2km verderop. Als het goed is ligt er niemand in de weg en als je goed genoeg bent eindig je nog als eerste ook. Zo makkelijk is dat, winnen in het roeien
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_75673714
Ja, en wat mij betreft ben ik af en toe doodzenuwachtig voor een wedstrijd, maar ik roei liever dan dat ik zou sturen; als roeier hoef je alleen maar hard te roeien, bij de finish kom je -op de een of andere manier- toch wel. En als je dan toch doodgaat, doe het dan ook terwijl je wint.

En jeej voor Fiekie !!
pi_75674590
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:05 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik hoef niet een volleerd xpert te zijn/worden, maar ik vroeg me gewoon af, zijn er woorden die veel voorkomen onder roeiers en die in zo'n geval (een wedstrijd verslag dus) handig zijn om van tevoren te weten?
Nouja, ik weet niet hoe je kennis is van roeien? Weet je wel iets of echt helemaal blanco?
Als je echt nog niets weet is het handig om termen als blikken (medailles winnen), stuur/bakboord verschil, opzetjes (korte stukjes sprinten), verschillende boottypen (verschil tussen 2-, 2x en 2+ etc.) te kennen. Maar als je wel een beetje de termen kent, kom je al een heel eind. Er zitten niet heel veel moeilijke termen in, misschien wat technische puntjes, maar die kan de roeier in dat geval het best zelf uitleggen denk ik.

Vanavond ploegenpresentatie gehad op Skøll, toch jammer dat we met zwaar niets konden presenteren
pi_75674909
Zwaar klote inderdaad.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_75680054
Vanavond presentatie van de EJD8+! Yeah, wordt weer een avond om niet te vergeten (wat ik gezien de drank waars toch ga doen...)
pi_75680091
quote:
Op woensdag 16 december 2009 01:25 schreef Leso_Varen het volgende:

Vanavond ploegenpresentatie gehad op Skøll, toch jammer dat we met zwaar niets konden presenteren
Wij hebben de vereniging alweer 9 kale koppen cadeau gedaan, dus dat was het wel weer wat betreft de zware kolom qua presentaties
  woensdag 16 december 2009 @ 11:02:10 #64
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75680343
quote:
Op woensdag 16 december 2009 01:25 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet hoe je kennis is van roeien? Weet je wel iets of echt helemaal blanco?
Als je echt nog niets weet is het handig om termen als blikken (medailles winnen), stuur/bakboord verschil, opzetjes (korte stukjes sprinten), verschillende boottypen (verschil tussen 2-, 2x en 2+ etc.) te kennen. Maar als je wel een beetje de termen kent, kom je al een heel eind. Er zitten niet heel veel moeilijke termen in, misschien wat technische puntjes, maar die kan de roeier in dat geval het best zelf uitleggen denk ik.

Vanavond ploegenpresentatie gehad op Skøll, toch jammer dat we met zwaar niets konden presenteren
Thanks! De eerste paar termen ken ik wel, opzetjes nog niet. handig om te weten!
En ik ga er inderdaad van uit dat mijn gesprekspartner ook wel e.e.a. zal willen toelichten.
ben benieuwd het gesprek moet ongeveer 2 uur gaan duren, das best lang

Jullie allemaal veel roei-plezier, ik trek me weer terug uit dit topic
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75680778
Ik vind het maar een raar verhaal :S
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  woensdag 16 december 2009 @ 11:31:12 #66
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75681325
mijn verhaal? Wat is daar raar aan? het kan toch, dat je voor studie iemand moet interviewen en dat ik even wat info op voorhand wil hebben?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75683860
x = skullen (met 2 riemen, géén 'peddels' dus)
+ = plus stuurman/vrouw

Meest gangbare velden:
1x = Skiff (eenpersoons, uiteraard skull)
2x = 'Dubbeltwee', beide roeiers twee riemen, geen stuur
2- = 'Tweezonder', beide roeiers één riem, geen stuur
4x = 'Dubbelvier', alle vier de roeiers twee riemen, geen stuur
4- = 'Vierzonder', alle vier de roeiers één riem, geen stuur
4+ = 'Viermet', alle vier de roeiers één riem, met stuur
8+ = 'Achtmet' (er is geen acht zonder stuurman), alle 8 de roeiers één riem, met stuur.

Dan heb je Dames-velden.
Deze zijn onderverdeeld in 'Lichte Dames' en 'Dames' (gewicht kan je wel vinden op de KNRB-site)

Herenvelden.
Deze zijn onderverdeeld in 'Licht' (boot moet gemiddeld 70kg zijn, roeiers mogen niet zwaarder zijn dan 72,5kg) en 'Zwaar'.

Dan heb je nog 'niveau's' binnen het wedstrijdroeien:
B: Beginneling (geen 'blik'/tellende overwinningen)
N: Nieuweling (1 of 2 blikken)
O: Overgangs (3 of 4 blikken)
SB: Senioren B (in het jaar dat je 23 wordt mag je dit veld nog starten)
SA: Senioren A (8 blikken)

Dus je kan het volgende veld hebben:
LDSA1x: Lichte Dames Senioren A Skiff
B8+: Beginnelingen Acht-met (Zwaar)
LB8+: Lichte Beginnelingen Acht-met
N4-: Nieuwelingen vierzonder

vet veel moeite voor gedaan, misschien iets voor in de OP?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_75683961
Ben ik alleen nog benieuwd wie je moet interviewen?!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_75684397
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:43 schreef Kluupkluup het volgende:
Ben ik alleen nog benieuwd wie je moet interviewen?!
en ik ben benieuwd naar het resultaat
  woensdag 16 december 2009 @ 16:06:35 #70
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75692173
wie dat doet er verder niet zoveel toe ivm zijn en mijn privacy

Het voorlopige resultaat is goed! gesprek liep soepel en vlot en hij vond het ook leuk om erover te vertellen. Kwamen een paar woorden voorbij waarvan ik dacht "ha das mooi dat ik dat heb geleerd" maar verder deden technische woorden er niet echt toe. Ik heb in ieder geval de info binnen die ik nodig had, en hij vertelde achteraf nog wat nieuwe inzichten te hebben gekregen die hij in de toekomst wil gaan gebruiken, dus das ook tof
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75711289
cool story bro, maar waar was het interview voor. Wordt het ergens gepubliceerd?
zeg dronQ? Hoe zit dat met dat vaarverbod bij ons. Geloof dat er een baan van 2 km van de hoop t/m utrechtsebrug nog wel beschikbaar is om te roeien.
pi_75719284
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:06 schreef _Calimero_ het volgende:
wie dat doet er verder niet zoveel toe ivm zijn en mijn privacy

Het voorlopige resultaat is goed! gesprek liep soepel en vlot en hij vond het ook leuk om erover te vertellen. Kwamen een paar woorden voorbij waarvan ik dacht "ha das mooi dat ik dat heb geleerd" maar verder deden technische woorden er niet echt toe. Ik heb in ieder geval de info binnen die ik nodig had, en hij vertelde achteraf nog wat nieuwe inzichten te hebben gekregen die hij in de toekomst wil gaan gebruiken, dus das ook tof
Fijn dat het goed ging. Je antwoord geeft precies aan waarom het hier een raar verhaal wordt gevonden door WAN bijvoorbeeld (correct me if i'm wrong wan). Het roeierswereldje is klein. Iedereen is aanspreekbaar; roeiers die dat niet denken te zijn stellen zich aan. Privacy wordt over het algemeen gezien als duurdoenerij. Dan komt het vreemd over als je van alles en nog wat wilt weten, maar vervolgens geheimzinnig doet over je doelen...
  donderdag 17 december 2009 @ 10:51:18 #73
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75720925
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:08 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Fijn dat het goed ging. Je antwoord geeft precies aan waarom het hier een raar verhaal wordt gevonden door WAN bijvoorbeeld (correct me if i'm wrong wan). Het roeierswereldje is klein. Iedereen is aanspreekbaar; roeiers die dat niet denken te zijn stellen zich aan. Privacy wordt over het algemeen gezien als duurdoenerij. Dan komt het vreemd over als je van alles en nog wat wilt weten, maar vervolgens geheimzinnig doet over je doelen...
op die manier... nou ja, het is hier gewoon een algemeen forum natuurlijk, en ik wil zelf ook graag enigszins mijn anonimiteit bewaren. Het is trouwens voor een opdracht van mijn studie en zal dus nergens gepubliceerd gaan worden ofzo. niks geheimzinnigs aan, verder
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75721804
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:08 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Fijn dat het goed ging. Je antwoord geeft precies aan waarom het hier een raar verhaal wordt gevonden door WAN bijvoorbeeld (correct me if i'm wrong wan). Het roeierswereldje is klein. Iedereen is aanspreekbaar; roeiers die dat niet denken te zijn stellen zich aan. Privacy wordt over het algemeen gezien als duurdoenerij. Dan komt het vreemd over als je van alles en nog wat wilt weten, maar vervolgens geheimzinnig doet over je doelen...
Dankje. Precies wat ik bedoel.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75726530
Pff.. nu al 2 wkn niet geroeid, begin er een beetje zenuwachtig van te worden, zeker met deze weersvoorspellingen.. Zit de hele dag al filmpjes te kijken van olympische finales en k wil gewoon zelf weer een haal maken!
Morgen maar even bakken denk ik
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_75729510
Die stomme temperatuur is me nu wel genoeg geweest idd. Ik had voor vandaag een roeiafspraak, maar die kan dus niet doorgaan. Ergomteren als vervanging is dan nogal kut en na 20 min heb ik er maar de brui aan gegeven.
pi_75730501
De tering, kerstdiner op Skøll was echt heftig! Wel gezellig

Onze survival gaat trouwens niet door vanwege het weer. Ergens wel logisch.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 december 2009 @ 15:41:14 #78
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75731957
Ik kan verlopig niet sporten

Voedselvergiftiging waar ik behoorlijk last van heb gehad en nog steeds heb met ontregelde darmen waardoor er opeens even ruim 7 kilo af is gegaan.

En bloedonderzoek naar misschien pfeiffer of iets dergelijks.

Ik baal

Dat wordt de komende twee weken helemaal niets nada noppes doen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75732094
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:36 schreef ocf81 het volgende:
Die stomme temperatuur is me nu wel genoeg geweest idd. Ik had voor vandaag een roeiafspraak, maar die kan dus niet doorgaan. Ergomteren als vervanging is dan nogal kut en na 20 min heb ik er maar de brui aan gegeven.
Ja en met dit weer kan je dus ook niet gaan hardlopen
pi_75733146
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik kan verlopig niet sporten

Voedselvergiftiging waar ik behoorlijk last van heb gehad en nog steeds heb met ontregelde darmen waardoor er opeens even ruim 7 kilo af is gegaan.

En bloedonderzoek naar misschien pfeiffer of iets dergelijks.

Ik baal

Dat wordt de komende twee weken helemaal niets nada noppes doen.
Da's wel matig, maar normaal gesproken is de kerst toch al een onproduktieve kuttijd, dus veel mis je niet
En je kan weer even goed bij-eten met alle diners, als je die inmiddels weer trekt.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_75734059
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik kan verlopig niet sporten

Voedselvergiftiging waar ik behoorlijk last van heb gehad en nog steeds heb met ontregelde darmen waardoor er opeens even ruim 7 kilo af is gegaan.

En bloedonderzoek naar misschien pfeiffer of iets dergelijks.

Ik baal

Dat wordt de komende twee weken helemaal niets nada noppes doen.
Hm, dat is echt balen! Schrale troost is dat het vriest. Nu maar hopen dat het bloedonderzoek een gunstige uitkomst heeft
pi_75735783
Jesses D_A.. Ben je zomaar ineens bijna licht! Nee zonder gekheid, hoop dat je je gauw beter voelt. Vanavond hebben wij ook kerstdiner, en mijn ploeg is gevraagd om de nieuwe competitie 4+ voor te roeien en te dopen.. Eer! Maar nu is het vaarverbod..
pi_75736325
Hmm, kut voor je D_A. Beterschap!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2009 17:37:01 ]
pi_75736435
Pfoe, 7 kg is niet niks.. Succes met herstel!
Had je hier dan ook al last van tijdens de nkir?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 december 2009 @ 17:57:26 #85
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75737023
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:10 schreef Virmes het volgende:

[..]

Da's wel matig, maar normaal gesproken is de kerst toch al een onproduktieve kuttijd, dus veel mis je niet
En je kan weer even goed bij-eten met alle diners, als je die inmiddels weer trekt.
Ach roeiers, willen toch altijd meer en beter?
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:32 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Hm, dat is echt balen! Schrale troost is dat het vriest. Nu maar hopen dat het bloedonderzoek een gunstige uitkomst heeft
Zodra ik het weet zal ik eens een update geven
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:18 schreef Bellah het volgende:
Jesses D_A.. Ben je zomaar ineens bijna licht! Nee zonder gekheid, hoop dat je je gauw beter voelt. Vanavond hebben wij ook kerstdiner, en mijn ploeg is gevraagd om de nieuwe competitie 4+ voor te roeien en te dopen.. Eer! Maar nu is het vaarverbod..
Ach je voelt je gewoon nogal slap etc, nu snap ik pas hoe lichte pikken zich voelen
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:33 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, kut voor je D_A. Beterschap!
Dank je wel
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:37 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Pfoe, 7 kg is niet niks.. Succes met herstel!
Had je hier dan ook al last van tijdens de nkir?
Ik heb er al tijden last van, na de U8 is het een beetje op komen zetten. Erg druk gehad en ook met veel slaap kwam het er niet van om het in te halen. Voor de NKIR heb ik 4 dagen in bed gelegen dus kon het lichaam wel een klein beetje iets aan maar het werkt uiteraard averecht op de lange termijn. Dus helaas ook niet de prestatie die ik wilde leveren. Maar goed, ik ben blij dat er nu actie op wordt ondernomen en dat we nu eens gaan kijken wel traject we in gaan.

Nu eens kijken of ik een bakje magere Yoghurt met beschuit binnen kan houden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75738479
jeetje D_A, dat zijn veel kilo's! Hoop dat je snel weer normaal kunt eten en dat die test meevalt!
pi_75760757
Ah, d'r schijnen twee Nerieden met onze selectie mee te trainen!
Dus nu hebben we al weer 9 man, woepie...
pi_75764833
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:56 schreef Leso_Varen het volgende:
Ah, d'r schijnen twee Nerieden met onze selectie mee te trainen!
Dus nu hebben we al weer 9 man, woepie...
Wie zijn die 2 nereïden? Sprak gisteren steyn die het misschien wilde? Hoop voor jullie dat jullie een boot kunnen vormen
pi_75773160
Zo ik ga een alternatieve training van een week doen, skieen Weet dat t niet echt verstandig is maar was al tijden geboekt en ik ga heel voorzichtig doen! Hopelijk voor iedereen is het vaarverbod snel over
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_75774482
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:47 schreef the_goeie_roeier het volgende:

[..]

Wie zijn die 2 nereïden? Sprak gisteren steyn die het misschien wilde? Hoop voor jullie dat jullie een boot kunnen vormen
Ik heb geen idee, ik heb ze nog niet gesproken.
Ik hoorde vandaag dat er ook waarschijnlijk nog iemand van Triton kwam en misschien ook nog iemand van Okeanos. We horen dinsdag de definitieve selectie als het goed is
pi_75776900
@ SeanFerdi: klopt het dat jij met een van m'n roeiers naar het Phocasgala gaat? Hoorde vandaag iets in die richting
pi_75780581
En de goede-ogen-award gaat naar La_Tramposa en APpelstroop

La_Tramposa omdat ze de ''nootjeshouding'' bekritiseerde van mij en Appelstroop die met zijn dikke pens op de foto liet zien hoe het wel moet

Hulde voor deze mensen die mijn blessure analyseren
pi_75784054
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:47 schreef De_Ananas het volgende:
En de goede-ogen-award gaat naar La_Tramposa en APpelstroop

La_Tramposa omdat ze de ''nootjeshouding'' bekritiseerde van mij en Appelstroop die met zijn dikke pens op de foto liet zien hoe het wel moet

Hulde voor deze mensen die mijn blessure analyseren
Wat fIjn dat je zo blij bent! Maar ik snap er niet zoveel van, wat voor blessure heb je nu?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 december 2009 @ 22:47:14 #94
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75788136
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:16 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Wat fIjn dat je zo blij bent! Maar ik snap er niet zoveel van, wat voor blessure heb je nu?
De gemene bitterballen ziekte.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75789871
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

De gemene bitterballen ziekte.
Pas maar op of ik gooi je op de grond, lichte pik

En C'est.bon ik heb pijn in mijn linkerarm (nu grotendeels over heb ik het idee) en mijn knieen/rug zijn verrot. Komt door mijn extreem kromme rug met roeien/zitten/lopen etc. Tramposa zei het als eerste en Appelstroop deed voor hoe het wel moest, vandaar :p

Heb er wel vertrouwen in dat het met deze fysio over gaat, het voelt in ieder geval al een stuk beter na 2 weken 23 januari wordt het doel.
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:47:35 #96
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75793101
Sjee D_A dat is echt enorm vervelend... helaaaaas komt jouw verhaal me redelijk bekend voor
Hopelijk valt t allemaal mee! (en k ben natuurlijk erg benieuwd naar de uitslag!)
pi_75811456
Nou, we hebben zelfs drie Nereïden die met ons meelopen. Onder andere inderdaad die Steyn waar je het over had, en verder Matis (Of zo, geen idee hoe je het schrijft) en ook Laurens.
Wellicht (maar waarschijnlijk niet) komt de sterkste gast van de selectie die een paar weken geleden was afgehaakt weer terug. Z'n buitenlandse stage gaat niet door. Dus dan hebben we nu 10 man, en wellicht dus 11. Morgen is er voor iedereen een kans om nog een 2K test te doen, vooral omdat het voor de Nereïden het NKIR hun eerste 2K test was, dus een herkansing, en om gewoon voor ons nog een keertje te vlammen. Dan wordt maandag of dinsdag de selectie bekend gemaakt. Wel jammer dat we dan geen kans hebben gehad om met onze Nereus gasten in de boot te zitten.

Maar dit biedt toch wel mogelijkheden
pi_75817156
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef Leso_Varen het volgende:
Nou, we hebben zelfs drie Nereïden die met ons meelopen. Onder andere inderdaad die Steyn waar je het over had, en verder Matis (Of zo, geen idee hoe je het schrijft) en ook Laurens.
Wellicht (maar waarschijnlijk niet) komt de sterkste gast van de selectie die een paar weken geleden was afgehaakt weer terug. Z'n buitenlandse stage gaat niet door. Dus dan hebben we nu 10 man, en wellicht dus 11. Morgen is er voor iedereen een kans om nog een 2K test te doen, vooral omdat het voor de Nereïden het NKIR hun eerste 2K test was, dus een herkansing, en om gewoon voor ons nog een keertje te vlammen. Dan wordt maandag of dinsdag de selectie bekend gemaakt. Wel jammer dat we dan geen kans hebben gehad om met onze Nereus gasten in de boot te zitten.

Maar dit biedt toch wel mogelijkheden
Komt Dolf terug!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!

Dan kunnen jullie wel hard gaan dit jaar

Goed nieuws man
pi_75818541
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:49 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Komt Dolf terug!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!

Dan kunnen jullie wel hard gaan dit jaar

Goed nieuws man
Inderdaad, want van 1 roeier gaat n boot hard...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_75829592
Na 3 ergometertrainingen achter elkaar gaan we morgen bakken....... bij Skoll
pi_75830251
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:17 schreef Staal_ het volgende:
Na 3 ergometertrainingen achter elkaar gaan we morgen bakken....... bij Skoll
Poets je alles wel netjes na afloop?

En Blokhoofd, ik weet dat ja maar het is mooi nieuws dat ie misschien weer gaat roeien
pi_75832400
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:41 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Poets je alles wel netjes na afloop?

En Blokhoofd, ik weet dat ja maar het is mooi nieuws dat ie misschien weer gaat roeien
Kleine kans hoor! Hij twijfelt nog heel hard. Komende dagen horen we meer, maar we rekenen er maar niet op.
pi_75833788
Vakantie! Vakantie!
pi_75835847
Sneeuw! Sneeuw!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 20 december 2009 @ 14:40:18 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75837334
Binnen zitten Binnen zitten

Nuttige posts dit.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75844175
Kotsen Kotsen

Kut 2K test Ergens na 600 meter trok m'n maag het echt niet meer, dus toen maar even boven de wc pot gaan hangen
pi_75879937
Wel vervelend. Heb je de test nog opnieuw gedaan? Hoe kwam het eigenlijk, was je ziek? 600 meter is wel heel snel om het niet meer te trekken.
pi_75888664
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:43 schreef ocf81 het volgende:
Wel vervelend. Heb je de test nog opnieuw gedaan? Hoe kwam het eigenlijk, was je ziek? 600 meter is wel heel snel om het niet meer te trekken.
Ik weet het niet, ik voelde me al niet topfit toen ik ging trainen. Maar na 600 meter had ik echt iets van "als ik nu niet stop, kots ik de ergometer onder" dus toen maar afgestapt.
En de test niet opnieuw gedaan, het was een test die mocht, maar niet hoefde, om je NKIR tijd nog iets scherper te zetten. Maar dat was voor mijn positie qua ergo-tijden niet relevant. Dus toen adviseerden de coaches om hem ook maar niet over te doen.
Er waren trouwens 3 van de 5 roeiers die de test deden gisteren afgestapt. Wel bizar.
  maandag 21 december 2009 @ 18:51:22 #109
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_75890009
Weet trouwens iemand of er ergens nog foto's van de NKIR online staan? Want tot nu toe heb ik alleen een paar foto's van Merijn Soeters gevonden en een paar op de Nereus site. Wel vreemd want het wemelde van de fotografen en ik meen mij te herinneren dat er van mij zo'n beetje om de paar honderd meter een foto werd gemaakt...

Ik word overigens (nu al) helemaal gek van dat vaarverbod, al 5 dagen het water niet opgekund!
'Triton de Edelste'
pi_75898743
Woehoe, ik ben officieel zware bal
Eindelijk duidelijkheid, het wordt een viertje met alleen maar Skøllies. Supermooi!
pi_75899116
Gefeliciteerd!
pi_75904605
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:51 schreef Lucas0 het volgende:
Weet trouwens iemand of er ergens nog foto's van de NKIR online staan? Want tot nu toe heb ik alleen een paar foto's van Merijn Soeters gevonden en een paar op de Nereus site. Wel vreemd want het wemelde van de fotografen en ik meen mij te herinneren dat er van mij zo'n beetje om de paar honderd meter een foto werd gemaakt...

Ik word overigens (nu al) helemaal gek van dat vaarverbod, al 5 dagen het water niet opgekund!
NLroei was er niet. Fotograaf was ziek.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75906872
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Leso_Varen het volgende:
Woehoe, ik ben officieel zware bal
Eindelijk duidelijkheid, het wordt een viertje met alleen maar Skøllies. Supermooi!
Gefeliciteerd!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 december 2009 @ 10:14:08 #114
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75915108
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Leso_Varen het volgende:
Woehoe, ik ben officieel zware bal
Eindelijk duidelijkheid, het wordt een viertje met alleen maar Skøllies. Supermooi!
Gefeliciteerd
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75915644
Foto's van NKIR zijn ook hier te vinden.
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_75917961
wij zijn gisteren gewoon gaan varen op de amstel. bizarre ervaring :S! Alles vroor gewoon dicht. Slides, riggers, doll, zelfs mijn kleren. Gelukkig geen ijsschotsen geraakt.
pi_75918134
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:36 schreef the_goeie_roeier het volgende:
wij zijn gisteren gewoon gaan varen op de amstel. bizarre ervaring :S! Alles vroor gewoon dicht. Slides, riggers, doll, zelfs mijn kleren. Gelukkig geen ijsschotsen geraakt.
Zullen ze blij mee zijn Wat ik van de Amstel gezien heb is dat er maar een kleine vaargeul vrij was en de rest bevroren.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 december 2009 @ 11:44:51 #118
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75918290
Ach wacht maar totdat het straks echt koud is, zelfs dan heb je van die apen die toch het water op gaan
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75918499
Individuele tijden NKIR staan online: http://nereus.nl/nkir/dut/?p=uitslagen

Wie trok er bij de sjaars van Okeanos 1.33.6? Respect.

Ik hoop (tegen beter weten in), dat t vanavond niet al te koud is, zodat we morgen de Amstel op kunnen. Wil gewoon halen maken..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 december 2009 @ 11:52:07 #120
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75918601
Nog een uurtje dan belt de dokter met uitslagen, komt u maar door.. Brrr

Onze Noor die met boomstammen op zijn rug aan een ergometer trekt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75918925
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog een uurtje dan belt de dokter met uitslagen, komt u maar door.. Brrr

Onze Noor die met boomstammen op zijn rug aan een ergometer trekt.
hehe, die Noor van jullie moet wel heul groot zijn!

En over een uurtje gaan we voor het eerst het water op met EJD20010! Yeah
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 december 2009 @ 12:03:35 #122
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75919059
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:00 schreef De_Brok het volgende:

[..]

hehe, die Noor van jullie moet wel heul groot zijn!

En over een uurtje gaan we voor het eerst het water op met EJD20010! Yeah


Links van die grote in het midden.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75919758
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Links van die grote in het midden.
Het is maar goed dat jij er tussen staat zodat je weet hoe groot ze zijn anders zou je denken dat het wel meevalt, haha. Iedereen boven de 190 of zit er nog een lilliputter tussen?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 december 2009 @ 12:24:34 #124
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75919926
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:20 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Het is maar goed dat jij er tussen staat zodat je weet hoe groot ze zijn anders zou je denken dat het wel meevalt, haha. Iedereen boven de 190 of zit er nog een lilliputter tussen?
Ik ben de kleinste met 192

Bloedtesten waren allemaal negatief, dus ergens is dat wel prettig. Waarschijnlijk door de druk van afgelopen maanden heeft mijn lichaam gewoon even gezegd. Ik ben toe aan vakantie, nou dan moeten we die maar geven hè.

[ Bericht 17% gewijzigd door D_A op 22-12-2009 12:31:41 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75927044
Een afvaller van onze selectie gaat nu bij Okeanos selectie lopen voor zwaar trouwens.
pi_75927295
Waar kan ik een roei legging kopen ?
pi_75927364
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:30 schreef P.F het volgende:
Waar kan ik een roei legging kopen ?
http://www.concept2.nl/shop/broeken/
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75928514
Je kan in principe iedere thermobroek gebruiken, er zijn niet echt specifieke extra voorwaarden waar zo'n broek aan moet voldoen, behalve dat ie strak moet zitten..
Ik gebruik bijvoorbeeld vaak een thermobroek van Underarmour, die zijn wat warmer dan die van Concept2 zelf..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:04:36 #129
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_75928536
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:30 schreef P.F het volgende:
Waar kan ik een roei legging kopen ?
en in aanvulling op pullup een budget tip (voor als je geen 35 euro kwijt wil zijn):
straks in januari komen overal weer aanbiedingen voor harlopers, hardloopbroeken roeien prima. Ik heb al jaaaaaaaaaaaren 2 hardloopbroeken die ik ooit voor een tientje bij de aldi heb gekocht en daar heb ik het nog nooit koud in gehad (y). Dus kijk vooral ook even bij de aldi en de lidl, want die spullen daar zijn helemaal prima (y)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_75930897
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef Pluizel het volgende:

[..]

en in aanvulling op pullup een budget tip (voor als je geen 35 euro kwijt wil zijn):
straks in januari komen overal weer aanbiedingen voor harlopers, hardloopbroeken roeien prima. Ik heb al jaaaaaaaaaaaren 2 hardloopbroeken die ik ooit voor een tientje bij de aldi heb gekocht en daar heb ik het nog nooit koud in gehad (y). Dus kijk vooral ook even bij de aldi en de lidl, want die spullen daar zijn helemaal prima (y)
je haalt me de woorden uit de mond. Ooit twee voor 20 pleuro gekocht bij intersport. Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is kun je prima kwaliteit kopen voor weinig. Dat underarmour en Concept2 zijn vast erg hip, maar ook belachelijk duur.

Owja: Dark_A, ga jij nou voor Dev4- of EJ8+?
pi_75931608
C2 is eigenlijk alleen handig voor roeipakjes, omdat ze bijna nergens anders te krijgen zijn. Voor de rest kan je beter elders shoppen idd.
pi_75932951
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:12 schreef ocf81 het volgende:
C2 is eigenlijk alleen handig voor roeipakjes, omdat ze bijna nergens anders te krijgen zijn. Voor de rest kan je beter elders shoppen idd.
Dibi, JL racing...
Voor turtles is Concept2 wel handig. Echt handige dingen
pi_75934847
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:47 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Dibi, JL racing...
Voor turtles is Concept2 wel handig. Echt handige dingen
Meestal kopen we die bij de vereniging centraal, maar idd, voor roeispecefieke kledij is C2 wel makkelijk
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 december 2009 @ 19:40:05 #134
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75936899
Dibisport.co.uk

[ Bericht 0% gewijzigd door D_A op 22-12-2009 21:10:17 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75942288
Gisteren mee geprobeerd te doen met de indoor voor de eerstejaars.. Man, dat beviel slecht :S
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75963609
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dibisport.co.uk

Wat een geniaal pakje
pi_75966059
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:05 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een geniaal pakje
Lichte pikken hebben zo'n pakje niet nodig

Ik mag van de fysio weer ergometeren Alhoewel ik als échte clubroeier een schijthekel heb aan ergometeren ben ik er toch blij mee
pi_75994695
Nou, misschien zondag weer het water op
Het is trouwens wel gelijk te merken dat de trainingen net weer een tandje zwaarder worden! Wel positief

Top trouwens dat je weer iets mag gaan doen Ananas!
pi_76047362
Die sneeuw en ijs ik word er zo moe van
Die uren ergometeren zijn ook doodsaai, hopelijk begin volgende weer weer wat roeien...
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:30:03 #140
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_76051416
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:07 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Die sneeuw en ijs ik word er zo moe van
Die uren ergometeren zijn ook doodsaai, hopelijk begin volgende weer weer wat roeien...
Meh, ik hoorde dat het na 1 januari weer hard gaat vriezen
'Triton de Edelste'
pi_76051786
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:30 schreef Lucas0 het volgende:

[..]

Meh, ik hoorde dat het na 1 januari weer hard gaat vriezen

Dat zou wel hard balen zijn. Nu vind ik het wel even gezellig zo'n koude witte kerst bij de kachel, maar vanaf zondag moeten we gewoon weer kunnen roeien! Zometeen sneeuwwandeling Jeej kersemis!

Jullie ook een fijne kerst roei-verslaafden! NIet uit elkaar knallen van teveel aan energie door al dat stilzitten (of al dat suiker en vet in je lichaam ineens )

pi_76054036
Ik moest ook echt even mijn energie kwijt vanmiddag na de lunch en drie uur Risk spelen Fijne Kerst iedereen!
pi_76069802
Hardlopen dan maar!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76096812
Zo maar eens naar Skøll toe, kijken of er nog ijs ligt op de Amstel!
pi_76107338
Net lekker hardgelopen. Alleen m'n nieuwe schoenen moeten wennen. Nu heb ik blaren aan de binnenkant van m'n voeten zitten. Minder! Het ging wel heel erg lekker verder, ben helemaal blij!

Ik wil weer roeien!!!

Vanochtend bij de Muda's geweest voor een interview met Tycho. Ik studeer journalistiek en heb nu het blok interviewen. Ben niet helemaal tevreden en ik moet nog monteren maar heb alle vertrouwen in iig een voldoende. En echt super-leuke jongens!
pi_76109930
Woepie, lekker geroeid
Ging nog best okay voor de eerste keer in een vier. 't Was wel erg koud, maar wel mooi dat we weer even het water op waren!
pi_76121202
ff een teken van leven geven hier..

Als het goed is gaan we deze week weer een beetje roeien met de gasten..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_76130379
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Woepie, lekker geroeid
Ging nog best okay voor de eerste keer in een vier. 't Was wel erg koud, maar wel mooi dat we weer even het water op waren!
Dat ging dan zeker goed als het de eerste keer in de vier was

Ik ben bang dat ons een nieuwe koude periode staat te wachten dus vet de ergometers maar vast in allemaal.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76133304
quote:
Op maandag 28 december 2009 07:32 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat ging dan zeker goed als het de eerste keer in de vier was

Ik ben bang dat ons een nieuwe koude periode staat te wachten dus vet de ergometers maar vast in allemaal.
Fietste je met EJD mee?

En kut, ik was net zo blij dat we weer even konden roeien
pi_76148055
Yessssss, zojuist terug van twee heerlijke trainingen! Eerst een heel stuk kilometers gemaakt in de 2x en toen nog een uurtje geskifft in de warme zon. Heerlijk!

En als het weer gaat vriezen, wil ik dat het goed vriest, zodat we tenminste kunnen schaatsen! Anders liever niet dus. Al dat ergometeren >.<
pi_76155051
Haha, morgen eindelijk weer roeien!!! 2X, dat dan weer wel, maar tering! Ik wil echt weer water onder me door voelen glijden, anders wordt ik helemaal gek!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 december 2009 @ 20:28:10 #152
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76155096
Ik zit lekker in Brugge te genieten van lekker eten en een fijn wijntje.

Is weer eens wat anders dan het kanaal richting Zeebrugge te bevaren
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76157774
Vanmiddag 3x 5 gedaan. Ging goed maar ik was me toch kapot na de eerste 5

Morgen 3x 10 proberen, hopelijk gaat dat goed. Ik moest de verleiding weerstaan vanmiddag om niet in de boot te stappen, het zag er geil uit buiten
pi_76161837
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Haha, morgen eindelijk weer roeien!!! 2X, dat dan weer wel, maar tering! Ik wil echt weer water onder me door voelen glijden, anders wordt ik helemaal gek!
Ik kom net van Willem III en zag dat de Amstel alweer helemaal dicht lag...
pi_76169179
quote:
Dat is goed geregeld daar. Die topteams gaan daar nooit komen om te trainen voor de spelen 2012, die hebben heus hun trainingslocatie allang geboekt, maar het klinkt wel lekker om subsidie binnen te koppen natuurlijk.
Als ik lees dat de Universiteit daar 2,5 ton gaat meebetalen ben ik wel jaloers. Volgens mij is de UVA niet zo scheutig.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76169379
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:47 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik kom net van Willem III en zag dat de Amstel alweer helemaal dicht lag...
Kak, dat wordt spannend zo.. Hopen dat t alleen de vlotten zijn, dat is wel op te lossen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76171278
gisteren 2+ geroeid met diederik simon. Fokking leerzaam
pi_76173678
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 06:55 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat is goed geregeld daar. Die topteams gaan daar nooit komen om te trainen voor de spelen 2012, die hebben heus hun trainingslocatie allang geboekt, maar het klinkt wel lekker om subsidie binnen te koppen natuurlijk.
Als ik lees dat de Universiteit daar 2,5 ton gaat meebetalen ben ik wel jaloers. Volgens mij is de UVA niet zo scheutig.
Komt omdat de UVT wél een goede universiteit is, de UvA is een drama.
pi_76175177
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:45 schreef ewieee het volgende:
Yessssss, zojuist terug van twee heerlijke trainingen! Eerst een heel stuk kilometers gemaakt in de 2x en toen nog een uurtje geskifft in de warme zon. Heerlijk!

En als het weer gaat vriezen, wil ik dat het goed vriest, zodat we tenminste kunnen schaatsen! Anders liever niet dus. Al dat ergometeren >.<
Mee eens! Als we niet kunnen roeien wil ik schaatsen!
ewieee, wat voor nummer(s) ga jij eigenlijk starten komend seizoen? Zijn er meer niet-meer-junioren roeisters op je vereniging of ben je de enige?
pi_76178465
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:19 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Mee eens! Als we niet kunnen roeien wil ik schaatsen!
ewieee, wat voor nummer(s) ga jij eigenlijk starten komend seizoen? Zijn er meer niet-meer-junioren roeisters op je vereniging of ben je de enige?
Er is nog één meisje-van-net-boven-de-18 op Daventria, maar waarschijnlijk gaan we allebei skiffen, want zij kan nooit van dr leven licht worden en ik nooit van m'n leven zwaar. Maar er schijnen bij de Zwolsche ook 2 meerderjarige meisjes te zijn, we gaan binnenkort kijken of we daar iets mee kunnen combineren. Lijkt me opzich wel een gunstig plan

En het wordt kouuuddddd! Ik hoorde dat het -15 gaat worden
pi_76179548
Woei, ondanks het ijs ga ik zo toch lekker in de acht meevaren met EJL
pi_76182168
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:36 schreef ewieee het volgende:

[..]

Er is nog één meisje-van-net-boven-de-18 op Daventria, maar waarschijnlijk gaan we allebei skiffen, want zij kan nooit van dr leven licht worden en ik nooit van m'n leven zwaar. Maar er schijnen bij de Zwolsche ook 2 meerderjarige meisjes te zijn, we gaan binnenkort kijken of we daar iets mee kunnen combineren. Lijkt me opzich wel een gunstig plan

En het wordt kouuuddddd! Ik hoorde dat het -15 gaat worden
Licht skiffen, vet!
En ook heerlijk dat jij daar blijkbaar niet een hele winter voor op selderij hoeft te kauwen. Dat lijkt me namelijk verschrikkelijk!
pi_76200378
Au au! Spierpijn! 17,5 km hardgelopen als voorbereiding op de halve van Egmond. Eerste keer zo ver.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  woensdag 30 december 2009 @ 15:15:59 #165
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_76222837
Oeh respect dat je aan de halve van Egmond gaat meedoen!
Dat is de enige hardloopwedstrijd die ik nog niet aandurf. Hij 's echt zwaar, schijnt....


Dus: enorm veel succes met je voorbereiding!
pi_76225883
Welke voorbereiding?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76245530
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:42 schreef WanEnOonlie het volgende:
Au au! Spierpijn! 17,5 km hardgelopen als voorbereiding op de halve van Egmond. Eerste keer zo ver.
deze voorbereiding bedoelt ze wrs
pi_76254311
Wij gingen gister in de 4+ roeien, achten is natuurlijk supergaaf en gaat hard en zo, maar ik blijf het roeien in de 4+ toch echt wel zo fijn vinden!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76260177
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:13 schreef the_goeie_roeier het volgende:
gisteren 2+ geroeid met diederik simon. Fokking leerzaam
Klinkt inderdaad tof!

Gisteren ook wat halen gemaakt, in de 2x. Wat is roeien toch leuk!!
Ging beter dan verwacht, konden redelijk watervrij roeien terwijl dit de 1e x was dat we samen scullden
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76284234
Iedereen een mooi en blikrijk 2010, dat er maar weer snel gewoon gevaren kan worden.
pi_76290887
Ja, gelukkig nieuwjaar enzo
Morgen maar weer eens al die oliebollen eraf gaan trainen
pi_76292224
Een gelukig nieuw decennium allemaal (en natuurlijk ook een gelukkig nieuw jaar)

@ Leso_Varen: Damn, gelijk weer de focus op de kilo's. hihi. Terecht, maar december was voor mij killing . (+4 kg ofzo?)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2010 15:13:50 ]
pi_76296460
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:13 schreef ocf81 het volgende:
Een gelukig nieuw decennium allemaal (en natuurlijk ook een gelukkig nieuw jaar)

@ Leso_Varen: Damn, gelijk weer de focus op de kilo's. hihi. Terecht, maar december was voor mij killing . (+4 kg ofzo?)
Meh, december op zich was voor mij positief! Vooral vet verloren, maar de laatste week daarentegen was echt niet grappig Al die kerstmaaltijden en oliebollen enzo zijn veels te lekker!
pi_76299195
Succes ermee Ik wens iedereen hier een sterk 2010.. Dat lijkt me een mooie!
pi_76306228
Iedereen gelukkig nieuwjaar en op naar een seizoen met mooie wedstrijden!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76349005
zo, net weer terug van de uizuip. Was reuze gezellig dit jaar.
pi_76354161
quote:
Op zondag 3 januari 2010 05:22 schreef ocf81 het volgende:
zo, net weer terug van de uizuip. Was reuze gezellig dit jaar.
Ben je nog heel thuisgekomen dan? je was niet bepaald stabiel meer te noemen

Harm ook niet ergens in een sloot achtergebleven?
pi_76354525
Ik ben niet gevallen ofzo. Alleen heb ik met het brassen is mijn knie wel een beetje bezeerd, maar dat was bij Euros al zo. ik had vooral veel op.
Harm heb ik nog de bocht om zien gaan naar huis, ik neem aan dat hij die laatste 2 bochten nog wel aan kon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2010 13:08:03 ]
pi_76391441
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76391906
Ik moet een groot Sportmedisch onderzoek omdat mijn hartslag zich niet normaal gedraagt.. Heb al allerlei nachtmerries over wat het kan zijn maar ik hoop dat het een beetje meevalt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76392313
Wat naar voor je. Hopelijk komt alles goed!


Over de ergohead: ik denk dat ik hem neit ga starten. Ik heb wel even met de gedachte gespeeld, maar ik heb er helemaal geen zin in om op een ergometer te gaan zitten in zo'n hal. Ik heb tegenwoordig sowieso meer zin in echt roeien dan ergometeren. Helaas is dat met dit weer geen keuze, dus dan moet ik wel ergometeren, maar het gaat niet van harte en steeds vaker heb ik geen zin.
pi_76392393
Gisteren moest de fysio coachen terwijl ik aan het ergometeren was Ik zit in de goede houding volgens hem, kan alleen mijn biceps nog wat meer belasten door mijn armen meer naar binnen te draaien Gaat de goede kant op

Als er trouwens mensen zijn die een hotseknotse wedstrijd of een serieuzere wedstrijd hebben bij hun vereniging of ergens anders (in het weekend) dan moet je dat even laten weten, dan wil ik wel starten ! Mixen met mij mag is ook leuk
pi_76392411
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.
pi_76393439
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:29 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.
Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.
Ik heb vorig jaar LHB veld gewonnen, was beetje lafjes maar toch leuk
Nu we toch zoveel op de ergo zitten laatste maand, train ik gelijk maar voor een wedstrijd. Hebben de ergotrainingen ten minste een beetje een doel Helaas dit jaar LSA starten, kijken wat ik er van ga bakken!
Vind het iig wel leuk altijd, ergo'en, ik heb er dus wel zin in!

[ Bericht 0% gewijzigd door AHappelstroop op 04-01-2010 12:12:53 ]
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76393940
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:02 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.
Ik heb vorig jaar LHB veld gewonnen, was beetje lafjes maar toch leuk
Nu we toch zoveel op de ergo zitten laatste maand, train ik gelijk maar voor een wedstrijd. Hebben de ergotrainingen ten minste een beetje een doel Helaas dit jaar LSA starten, kijken wat ik er van ga bakken!
Vind het iig wel leuk altijd, ergo'en, ik heb er dus wel zin in!
Hij ja. Ik kan ergo alleen als ik harde muziek op heb staan.
pi_76395733
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
We gaan 'm niet starten. Tegen die tijd heb ik ook een uitwisseling in Moskou dus ik kán 'm niet eens starten.. Zit nu met 'mijn' Rus te mailen over hoe ik toch door kan trainen. We vinden vast een sportschool waar een ergo staat en het is 'maar' tien dagen dus dat moet te overbruggen zijn.
pi_76429858
En dan is het altijd rete druk hier, nu post er opeens niemand meer? Jullie moeten mij wel een beetje bezig houden op mijn stage hoor
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76430066
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer (stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
pi_76430298
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer (stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
Daar heeft Triton weer iets moois voor verzonnen
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76430617
Even een noobvraagje:

Is een 2 kilometer max test op de ergometer zwaar voor een wielrenner?
Ik ga meedoen aan een competitie waar ik moet hardlopen, tijdrijden, zwemmen, zwemloop (zwemmen en hardlopen), schaatsen en dus ergometeren.

Kan ik beter van te voren een beetje gaan trainen, of gewoon lekker naar de tering gaan?
pi_76430876
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:14 schreef Tommeke het volgende:
Even een noobvraagje:

Is een 2 kilometer max test op de ergometer zwaar voor een wielrenner?
Ik ga meedoen aan een competitie waar ik moet hardlopen, tijdrijden, zwemmen, zwemloop (zwemmen en hardlopen), schaatsen en dus ergometeren.

Kan ik beter van te voren een beetje gaan trainen, of gewoon lekker naar de tering gaan?
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door AHappelstroop op 05-01-2010 11:27:44 ]
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76431355
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.
als je nog nooit op zo;n apparaat hebt gezeten zijn deze tijden wellicht wat snel.
met 70kg zou ik eerder weggaan op 1:50 dan kun je altijd nog zien of je de tweede km wat over hebt... Bij een gebrek aan techniek lijkt me dat al stug
pi_76431472
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.
Je bent wat optimistisch in de tijd die je hem meegeeft Ik moet de eerste lichte roeier nog zien die onder de 7.00 kan varen zonder wat training..

Het maakt zeker uit of je een paar keer op een ergometer hebt gezeten overigens. het ligt er maar net aan hoe belangrijk het voor je eindresultaat is of je er veel aandacht aan wil besteden, kapot ga je sowieso
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76432127
Ik zie dat je in Groningen woont.. Kijk anders eens of je bij Gyas of Aegir (beiden studenten roeiverenigingen) iemand kan vinden die je de basics van het ergometeren wilt leren..
Ik denk dat als je de techniek een beetje onder controle hebt, je dit misschien wel 15 seconden op je 2k-tijd kan schelen...
Wil je er ook gericht op gaan trainen..?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76433605
Thnx voor de tips. Het is ook bij Gyas. Het is een competitie die wordt georganiseerd door de verschillende studentensportverenigingen. Elke vereniging organiseert een laagdrempelige activiteit om zo aan het einde van de competitie te zien wie de beste duursporter is.
Ik denk niet dat ik er gericht op ga trainen, omdat ik me eigenlijk vooral met wielrennen bezig hou. (Af en toe wat hardlopen en schaatsen), maar misschien is het wel leuk om even iemand van Gyas of Aegir aan te spreken.
Ik wil natuurlijk niet meteen een modderfiguur slaan daar
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 januari 2010 @ 12:41:02 #196
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76433664
Ha ik ben ook weer begonnen met trainen na mijn afvallen, bloedtesten, en andere toestanden. Voelt wel alsof ik drie weken niets gedaan hebt. En jawel dat klopt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76434599
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer (stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
Er zijn toch een paar spiegels die je er voor kunt zetten?
Ik vind spiegels ook wel relaxt (Y)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76434650
en btw een 2k test laagdrempelig :|
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76434906
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:
en btw een 2k test laagdrempelig :|
Op de NKIR deden ze bij aangepast roeien een 1k
pi_76435284
Meh, morgen naar de longarts. Loop al een maand of twee vervelend hard te hoesten! Word d'r gek van, al allerlei medicatie gehad maar niets hielp. Ik wil echt duidelijkheid verdomme
pi_76435850
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:
en btw een 2k test laagdrempelig :|
Het is maar hoe zwaar je het zelf maakt he
Een beetje uitdaging mag er wel in zitten. Er zit ook 13,1 km tijdrijden tussen. Klinkt ook niet ver, maar 13,1 km boven de 40 per uur fietsen is ook echt zwaar.
pi_76442142
Let wel op, je gebruikt echt ontzettend veel spieren bij het roeien, vooral de rug en armen zul je misschien wat meer moeten trainen, aangezien je die bij het wielrennen niet ontzettend aanspreekt..
Ben trouwens wel benieuwd naar hoe je het vond gaan en wat je score uiteindelijk is!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76442794
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:14 schreef Tommeke het volgende:
Even een noobvraagje:

Is een 2 kilometer max test op de ergometer zwaar voor een wielrenner?
Ik ga meedoen aan een competitie waar ik moet hardlopen, tijdrijden, zwemmen, zwemloop (zwemmen en hardlopen), schaatsen en dus ergometeren.

Kan ik beter van te voren een beetje gaan trainen, of gewoon lekker naar de tering gaan?
Het is in ieder geval erg belangrijk dat je die 2 kilometer niet ziet als een sprint.
Je denkt te eerste 500 a 1000 meter dat het makkelijk gaat, maar je blaast jezelf nergens zo makkelijk op, als op een ergometer.
Het is echt aan te raden om hier goed op te trainen. Kan je heel veel tijd schelen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_76443590
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:30 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Het is in ieder geval erg belangrijk dat je die 2 kilometer niet ziet als een sprint.
Je denkt te eerste 500 a 1000 meter dat het makkelijk gaat, maar je blaast jezelf nergens zo makkelijk op, als op een ergometer.
Het is echt aan te raden om hier goed op te trainen. Kan je heel veel tijd schelen..
Dat wordt dus circuiten etc de komende periode
Dat opblazen heb ik op de fiets ook vaak gehad. Je denkt dat je goed zit, en plotseling is het over.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:15 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Let wel op, je gebruikt echt ontzettend veel spieren bij het roeien, vooral de rug en armen zul je misschien wat meer moeten trainen, aangezien je die bij het wielrennen niet ontzettend aanspreekt..
Ben trouwens wel benieuwd naar hoe je het vond gaan en wat je score uiteindelijk is!
Ik zelf ook
Tzt post ik m'n tijd en ervaring hier wel!
pi_76445339
hoeveel weeg je nou? :p
pi_76445524
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef AHappelstroop het volgende:
En dan is het altijd rete druk hier, nu post er opeens niemand meer? Jullie moeten mij wel een beetje bezig houden op mijn stage hoor
Ik kan beter maar niks posten want het is echt helemaals niks nu.
Roeien is gewoon bagger op het moment.

Gister dede we 3x20 op de ergo, niets mis met 3x20 zou je zeggen maar het was echt 3x niks. Gadver. En ik vind ergometeren nog wel leuk (stiekem). Weet niet wat het is. En toen kwamen er ook nog allemaal figuren binnen om elkaar een gelukkig nieuw jaar te wensen enzo terwijl ik net voor de derde keer zat dood te gaan om die stomme rottijd op dat stomme rotklokje, kon ze wel afschieten.

Ben verder niet gefrustreerd ofzo

Mis m'n bootje.

Morgen intraining, dat is dat wel weer leuk! Ben benieuwd wat ze voor ons in petto hebben...
pi_76445784
Begint bij jullie het ijs al schaatsbaar te worden? Ik heb nog steeds de hoop dat ik hier wat baantjes kan trekken aan alternatieve training .
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_76445845
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:33 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Ik kan beter maar niks posten want het is echt helemaals niks nu.
Roeien is gewoon bagger op het moment.

Gister dede we 3x20 op de ergo, niets mis met 3x20 zou je zeggen maar het was echt 3x niks. Gadver. En ik vind ergometeren nog wel leuk (stiekem). Weet niet wat het is. En toen kwamen er ook nog allemaal figuren binnen om elkaar een gelukkig nieuw jaar te wensen enzo terwijl ik net voor de derde keer zat dood te gaan om die stomme rottijd op dat stomme rotklokje, kon ze wel afschieten.

Ben verder niet gefrustreerd ofzo

Mis m'n bootje.

Morgen intraining, dat is dat wel weer leuk! Ben benieuwd wat ze voor ons in petto hebben...
Waarom doodgaan bij 3x20, dat is niet echt de bedoeling lijkt me

Voor mij is het altijd het belangrijkste dat je niet naar je tijd kijkt maar naar hoe het voelt, anders ga je jezelf alleen maar kei hard opnaaien en daar wordt het alleen maar slechter van.
pi_76447815
Mijn roeien lijdt ook aan een algehele winterdip, lijkt het wel... ik was ziek en volgens mij ben ik daarna nog niet echt beter geworden. Mn tijden lijken zo nergens op dat ik voor het eerst braaf óver mn monitording heenkijk omdat ik het gewoon niet wil weten.

Echt, als het dan toch zo nodig moet vriezen wil ik ook gewoon schaatsen! Maar het ijs in onze haven is nog veel te dun, dus dat wordt 'm ook niet.

Bleeeeehhh, ik snap echt helemaal hoe je je voelt, C.est_Bon.
pi_76450648
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:40 schreef Virmes het volgende:
Begint bij jullie het ijs al schaatsbaar te worden? Ik heb nog steeds de hoop dat ik hier wat baantjes kan trekken aan alternatieve training .
De Bosbaan is keurig te gebruiken, als schaatsbaan dan dus....
pi_76452122
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:29 schreef De_Brok het volgende:
hoeveel weeg je nou? :p
77 kilo, maar dat tegen die tijd wel een paar kilo minder zijn.
pi_76462088
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:42 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Waarom doodgaan bij 3x20, dat is niet echt de bedoeling lijkt me

Voor mij is het altijd het belangrijkste dat je niet naar je tijd kijkt maar naar hoe het voelt, anders ga je jezelf alleen maar kei hard opnaaien en daar wordt het alleen maar slechter van.
Ja dat klopt wel maar dat deed ik dus helemaal fout

Kan niet slapen teveel zin in intraining! Joechei om 4 uur opstaan!
sl 3 2 bg stuurtje (= 4 roeisters en 1 stuurtje die morgen intraining gaan en nu teveel energie hebben en elkaar druk sms-en ipv naar bed gaan )
pi_76462594
Een echte roeier heeft genoeg discipline om zelf te weten wanneer die intraining gaat
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 januari 2010 @ 23:06:58 #214
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76462684
Jups, sinds September al dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76463051
Pff intraining..
Die hebben wij de 30e jan pas, maar ik drink uberhaupt amper..
Komende donderdag voor de laatste x op stap, 1x knallen in de Paradiso..
Daarna alleen nog het intrainingsfeest en ons herendiner, en verder geen alcohol..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76463437
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Pff intraining..
Die hebben wij de 30e jan pas, maar ik drink uberhaupt amper..
Komende donderdag voor de laatste x op stap, 1x knallen in de Paradiso..
Daarna alleen nog het intrainingsfeest en ons herendiner, en verder geen alcohol..
Wedstrijdroeiers kunnen ook helemaal niet drinken

En je bent niet van plan om te gaan blikken dit jaar dat je niet meer drinkt of...?
pi_76463632
Oh gaan we opscheppen?
pi_76465032
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:25 schreef C.est_Bon het volgende:
Oh gaan we opscheppen?
Over bierdrinken? We zullen eens kei hard gaan zuipen en dan zonder te slapen een wedstrijd roeien, ik denk dat ik dan wél kans maak om te winnen
pi_76469890
Indd, intraining gaan wij de 16e maar ik heb er niet echt behoefde aan. 1 week later de Ergohead en sowieso als ik zuip, dan komt die kater altijd 5x zo hard bij mij aan, dus heb ook alweer een tijdje niet meer gedronken. Volgens mij heb in 3 feestjes bijgewoond sinds september, ik voel me iig heerlijk fit

@Ananas, win je zonder drank dan anders nooit?
@Tommeke; natuurlijk zijn wij straks wel onwijs benieuwd wat je gevaren hebt!
@JW; heb je je schaatsen al tevoorschijn gehaald dan? Jij hebt toch van die opklikbare dingen voor onder je schoenen?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76472750
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:57 schreef AHappelstroop het volgende:
@Ananas, win je zonder drank dan anders nooit?
Ik zat zo ff na te denken over mijn wedstrijden, ik heb er 5 geroeid in mijn leven en ben 5x laatste geworden

Wel allemaal met reden smoesjes ja maar toch best triest Ga er dit jaar verandering in brengen, dat weet ik 100% zeker. Zit er zelfs aan te denken om maar gewoon een half jaar te stoppen met drinken omdat ik nu eindelijk toch wat wil doen met sporten (op Ajax en mijn verjaardag na )
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:04:46 #221
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_76473467
ik probeer me heel hard ter herinneren hoe het ook alweer voelt om in de boot te zitten en het lukt niet zo goed kutsneeuw en kutijs. Ik loop niet hard in de sneeuw (want glad en zwakke enkels gaan niet samen) dus ik kan nog steeds geen 10 km hardlopen (terwijl ik nu volgens mijn schema al ruim 8km zou moeten kunnen lopen, doe ik nu al 2 weken niks aan het lopen).

toe nou dooi, kom dan, kom dan!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_76473734
Ik kon me de laatste keer dat ik in de boot zat niet meer zo goed herinneren... Bwaaah! En C'est Bon, ik heb me vorig jaar ook af en toe flink gefrustreerd door dat stomme schermpje. Gewoon wegklappen en je ding doen, dat lukte bij mij al een stuk beter. Gelukkig geldt wel: hoe vaker je 't doet, hoe beter het gaat.. Misschien is dat een schrale troost Hou er nu nog steeds niet echt van trouwens, de rest was altijd sneller dan ik

Leso, wat zei de longarts?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 11:13:33 #223
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76473802
Gisteren 3x20 gedaan, vandaag maar eens 3x30min. We beginnen langzaam weer op de rails te komen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76474190
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:11 schreef Bellah het volgende:
Ik kon me de laatste keer dat ik in de boot zat niet meer zo goed herinneren... Bwaaah! En C'est Bon, ik heb me vorig jaar ook af en toe flink gefrustreerd door dat stomme schermpje. Gewoon wegklappen en je ding doen, dat lukte bij mij al een stuk beter. Gelukkig geldt wel: hoe vaker je 't doet, hoe beter het gaat.. Misschien is dat een schrale troost Hou er nu nog steeds niet echt van trouwens, de rest was altijd sneller dan ik

Je had iig gisteren weer een opvallend truitje aan
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76475145
Ik moet vanavond 2x30.. Hopelijk op slides maar dat zal wel niet lukken als het zo druk is
Ik zal ook wel belachelijke tijden moeten gaan trappen wil mijn hartslag enigszins in de buurt komen van de 150.. Maar goed, hopelijk na dinsdag (groot sportmedisch onderzoek) meer duidelijkheid daarover!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76475550
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:23 schreef AHappelstroop het volgende:
Je had iig gisteren weer een opvallend truitje aan
Lekker fel! Wilde nog lief lachen maar dat is geloof ik mislukt, en heb wel fijn héél veel stabilisatieoefeningetjes (galgje?) gedaan. Is 't nog een beetje te doen op je stage, of moet er nog meer gepost worden? Ik probeer mijn paper af te krijgen..

Jeej voor D_A! En niet jeej voor Krista..
pi_76476345
Galgje? Die ken ik nog niet.. wel de penguin, de sumo-lunge, het eitje, de superman en de two-pointed dog
Nu ben ik wel benieuwd naar dat truitje ghehe.
Nou ik wil gewoon weer roeien, wie gaat er mee kokend water in het merwede gooien?

oh ik snap hem nu pas, de "galgje" is geen oefening maar stabilisatieoefening is een goed galgje-woord.. *schaam*!

[ Bericht 15% gewijzigd door La_Tramposa op 06-01-2010 12:31:29 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:59:33 #228
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_76478323
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Galgje? Die ken ik nog niet.. wel de penguin, de sumo-lunge, het eitje, de superman en de two-pointed dog
Nu ben ik wel benieuwd naar dat truitje ghehe.
Nou ik wil gewoon weer roeien, wie gaat er mee kokend water in het merwede gooien?

oh ik snap hem nu pas, de "galgje" is geen oefening maar stabilisatieoefening is een goed galgje-woord.. *schaam*!
Ik doe met je mee, zullen we ook direct even een ijsbreker huren?
'Triton de Edelste'
pi_76480218
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:59 schreef Lucas0 het volgende:

[..]

Ik doe met je mee, zullen we ook direct even een ijsbreker huren?
Lang leve het Maas-Waalkanaal met zijn eeuwig voorbijvarende ijsbrekers! Nu nog even boven nul en we kunnen weer vlammen...
pi_76483354


Mijn logo van komend jaar.
pi_76491617
Mooi.
pi_76494476
'BEFEM'?!
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_76495156
*kuch*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede paintskills ananas!
Vandaag even flink ziek, hele dag in bed gelegen..
Maar!! Dit weekend wordt er geroeid!!
In de omgeving van a'dam is er een uit de kluiten gewassen sloot die blijkbaar zo zout is dat we er kunnen roeien... Gelukje dat de ouders van een ploeggenoot er tegenover wonen en wij daar dus kunnen trainen!!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76499261
Groeten vanuit Noorwegen! Ben bij Olaf Tufte aan het logeren en foto's aan het maken
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76500908
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:11 schreef Bellah het volgende:
[...]
Leso, wat zei de longarts?
Beschadigde slijmvliezen waarschijnlijk. Heeft veel tijd nodig om te herstellen gezien mijn aanleg voor astma. D'r is ook bloed geprikt, wordt getest op allerlei onzin om te kijken of ik nog ergens allergisch ben voor iets. Half februari ergens krijg ik ook een aantal onderzoeken om m'n longfunctie uitgebreid te testen. Verder gewoon m'n inhalers blijven gebruiken, en dan zou het hoesten van zelf over moeten gaan

En ik wil verdomme roeien

Oh, goed bezig trouwens WeO! Is het voor een artikel of zo?
pi_76509944
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:57 schreef AHappelstroop het volgende:
Indd, intraining gaan wij de 16e maar ik heb er niet echt behoefde aan. 1 week later de Ergohead en sowieso als ik zuip, dan komt die kater altijd 5x zo hard bij mij aan, dus heb ook alweer een tijdje niet meer gedronken. Volgens mij heb in 3 feestjes bijgewoond sinds september, ik voel me iig heerlijk fit

@Ananas, win je zonder drank dan anders nooit?
@Tommeke; natuurlijk zijn wij straks wel onwijs benieuwd wat je gevaren hebt!
@JW; heb je je schaatsen al tevoorschijn gehaald dan? Jij hebt toch van die opklikbare dingen voor onder je schoenen?
Schaatsen is voor mensen die sporten zelf doen, ik ben meer van het kijken naar sporten, wordt je een stuk minder moe van.
pi_76510214
Hear, hear!
Desondanks ga ik wel dit weekend de loosdrechtse plassen rondschaatsen, en als het meezit, ga ik ook ijszeilen.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_76514516
Top Wan ,, voor je boek zeker? Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76516990
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:49 schreef Virmes het volgende:
Hear, hear!
Desondanks ga ik wel dit weekend de loosdrechtse plassen rondschaatsen, en als het meezit, ga ik ook ijszeilen.
Zozo op de L'plassen! Waar woon je dan? Ooit bij Tromp een baantje getrokken?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76519161
[Rant-mode]GVD, het wordt ook nog lang niet warm of wel dan? Argh, uit frustratie heb ik de ergometer al een week of twee niet opgezocht.
Het is echt te vervelend om alléén maar te ergometeren. Fietsen met deze staat van de wegen is ook al niet zo'n fijn idee. misschien toch maar weer eens gaan hardlopen, ook al is het killing voor mijn knieën.[/Rant-mode]

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2010 12:51:14 ]
pi_76519890
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:50 schreef ocf81 het volgende:
[Rant-mode]GVD, het wordt ook nog lang niet warm of wel dan? Argh, uit frustratie heb ik de ergometer al een week of twee niet opgezocht.
Het is echt te vervelend om alléén maar te ergometeren. Fietsen met deze staat van de wegen is ook al niet zo'n fijn idee. misschien toch maar weer eens gaan hardlopen, ook al is het killing voor mijn knieën.[/Rant-mode]
Met dit weer wil je ook niet hardlopen hoor, 1 stukje ijs en je ligt plat
pi_76520366
In het park ligt vooral sneeuw, dus dat moet wel lukken denk ik.
pi_76520499
Is idd voor m'n boek. Had alleen niet direct verwacht zo gastvrij te worden ontvangen. Not complaining though!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76520501
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef ocf81 het volgende:
In het park ligt vooral sneeuw, dus dat moet wel lukken denk ik.
Krachttraining is ook afwisseling!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76531812
Heel veel nkir heats op www.roei.tv! Super leuk om terug te kunnen zien (en horen )!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76535929
Ik hoorde van onze knrb-blazer dat Tufte eventueel zelfs zou kunnen meedoen met de special-olympics?
pi_76545317
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Heel veel nkir heats op www.roei.tv! Super leuk om terug te kunnen zien (en horen )!
Oh, tof! Ik ben nog best goed in beeld
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 januari 2010 @ 23:19:38 #248
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76545398
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Oh, tof! Ik ben nog best goed in beeld
Ik ook
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76550050
NKIR

Echte mannen starten bumpings.
pi_76550400
Jammer Maurits. Toch niet de laatste post Leuk, zo'n nieuwjaarsborrel!

Misschien dat de Orcabumping niet doorgaat hoor, als het zo blijft vriezen...
pi_76555315
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 03:00 schreef Bellah het volgende:
Jammer Maurits. Toch niet de laatste post Leuk, zo'n nieuwjaarsborrel!

Misschien dat de Orcabumping niet doorgaat hoor, als het zo blijft vriezen...
We moeten nog een volle pagina hoor (in mijn settings dan)

Welke vereniging gaat trouwens waar en wanneer skiën dit jaar?
pi_76555616
Ik bedoelde qua tijd... Orca geloof ik Risoul vanaf vandaag tot en met zondag over een week. Als ik het goed heb.
pi_76557433
Skoll is nu een weekje weg..
Maar waar heen..?

Dit weekend eindelijk weer boordroeien! Zin in..! Alhoewel de weersverwachtingen wel ietswat jammer zijn.. Sneeuw, vrieskou..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76557758
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:53 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Skoll is nu een weekje weg..
Maar waar heen..?

Dit weekend eindelijk weer boordroeien! Zin in..! Alhoewel de weersverwachtingen wel ietswat jammer zijn.. Sneeuw, vrieskou..
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Als er werkelijk te roeien is kunnen we daar wellicht een algemene skoll locatie van maken volgend weekeinde
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76558042
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:02 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Als er werkelijk te roeien is kunnen we daar wellicht een algemene skoll locatie van maken volgend weekeinde
Dat zou inderdaad best positief zijn! Ik mis het roeien
pi_76558066
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:02 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Als er werkelijk te roeien is kunnen we daar wellicht een algemene skoll locatie van maken volgend weekeinde
Er is dan vast nog wel plek voor een extra skiff op de botenwagen hé
pi_76558147
Triton gaat ergens begin februari. 4 feb tot 14 ofzo, weet niet precies. Weet wel dat Oud Zwicht dan in Sevilla zit

Over roei.tv; jammer geen LSA..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76558199
Nee, dan is er geen plek voor een skiff op de botenwagen. Compo's mogen lekker ergometeren

Ik ben ook benieuwd, mijn ploeggenoot had het er al wel over dat wanneer boten elkaar kruizen, het ietwat krap zou worden..
Ben trouwens ook erg benieuwd hoe het dan zal lopen qua sturen in een zonder.. Zat de vorige trainingen altijd op de stuurpositie en dat ging niet altijd even soepel, haha..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76558285
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Nee, dan is er geen plek voor een skiff op de botenwagen. Compo's mogen lekker ergometeren
Club is geen compo
pi_76558468
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Nee, dan is er geen plek voor een skiff op de botenwagen. Compo's mogen lekker ergometeren

Ik ben ook benieuwd, mijn ploeggenoot had het er al wel over dat wanneer boten elkaar kruizen, het ietwat krap zou worden..
Ben trouwens ook erg benieuwd hoe het dan zal lopen qua sturen in een zonder.. Zat de vorige trainingen altijd op de stuurpositie en dat ging niet altijd even soepel, haha..
Zorg in ieder geval dat je niet in aanraking komt met het water want dat kan nooit erg gezond zijn.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76569302
Ik ben momenteel meer bezig met dingen regelen dan met roeien.. Intraining, langlaufweekends, ploegjassen, integratie-etentjes, alternatieve trainingen.. Leuk zeg dat eerstejaarsroeien

oja en:
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:17 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Club is geen compo
Wel

[ Bericht 47% gewijzigd door La_Tramposa op 08-01-2010 17:20:42 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76572966
Het is comporoeien+ IMO
pi_76574225
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:30 schreef ocf81 het volgende:
Het is comporoeien+ IMO
Er bestaat competitieroeien en wedstrijdroeien. Geen competitieroeien+.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76574906
Club = club en geen wedstrijdroeien of compo.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:08:50 #265
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_76576716
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:13 schreef AHappelstroop het volgende:
Triton gaat ergens begin februari. 4 feb tot 14 ofzo, weet niet precies. Weet wel dat Oud Zwicht dan in Sevilla zit

Over roei.tv; jammer geen LSA..
Volgens mij is dit toch echt LSA

http://www.roei.tv/index.php?item=play&pid=18368& ?
'Triton de Edelste'
pi_76576936
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:08 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Er bestaat competitieroeien en wedstrijdroeien. Geen competitieroeien+.
Dat is jouw mening, maar die deel ik uitdrukkelijk niet. Clusroeiers zijn toch echt een ander slag roeiers dan wat vroeger regioroeiers genoemd werd en ik meen dat er dan ook een onderscheid gemaakt kan worden tussen die twee.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2010 20:14:56 ]
pi_76586413
Hihi, ik zag een skollie op haar mooie mondje gaan op ned 1 .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_76587246
Wat een onzin. Je hoeft toch niet een speciale, aparte categorie te gaan verzinnen voor de wat actievere competitieroeiers? Sowieso vind ik (en dat is dan weer mijn mening, ocf81) het een hoop aandachtstrekkerij. Als je 5 of 6 keer kan trainen, dan moet je maar gaan wedstrijdroeien. Als je daar niet goed genoeg voor bent (of je kan het niet opbrengen), dan ben je gewoon competitieroeiers.

Bovendien: regioroeiers? Dat bestaat alleen bij junioren, niet bij studenten-roeiverenigingen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76590897
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:14 schreef SFRje het volgende:
Hihi, ik zag een skollie op haar mooie mondje gaan op ned 1 .
En ze had nog mazzel dat ze er niet door het ijs ging. Dat was op de Keizersgracht en erg dik is het ijs daar niet kan ik je melden.

Gevonden Op AT5 http://www.at5.nl/artikel(...)3-jaar-weer-verreden

[ Bericht 20% gewijzigd door pullup op 09-01-2010 07:50:50 ]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76591778
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 07:45 schreef pullup het volgende:

[..]

En ze had nog mazzel dat ze er niet door het ijs ging. Dat was op de Keizersgracht en erg dik is het ijs daar niet kan ik je melden.

Gevonden Op AT5 http://www.at5.nl/artikel(...)3-jaar-weer-verreden
Gekkenwerk inderdaad

Ik wil roeien verdomme
pi_76593861
Jitske !
pi_76596020
Net van Nereus naar Ouderkerk gerend om vervolgens uitgeselecteerd te worden. Wat een kak ochtend
pi_76597305
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:57 schreef Staal_ het volgende:
Net van Nereus naar Ouderkerk gerend om vervolgens uitgeselecteerd te worden. Wat een kak ochtend
Fijn is dat :S
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76597321
Hmm, dat is wel kut voor je Staal_ . gecondoleerd

@Wan, het zelfde wat jij zegt over clubroeiers kan gezegd worden over lichte roeiers. Ik denk dat een onderschei dus best gemaakt kan worden op basis van inspanning en mentaliteit, en dat het niet zo zwart-wit hoeft te zijn als dat jij het nu voorstelt.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2010 13:39:19 ]
pi_76599113
he fuck, al 2,5 training op die kutfiets gezeten in plaats van op de ergometer... Ik ga het ergometeren bijna missen
pi_76600478
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:38 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, dat is wel kut voor je Staal_ . gecondoleerd

@Wan, het zelfde wat jij zegt over clubroeiers kan gezegd worden over lichte roeiers. Ik denk dat een onderschei dus best gemaakt kan worden op basis van inspanning en mentaliteit, en dat het niet zo zwart-wit hoeft te zijn als dat jij het nu voorstelt.
Licht roeien is ook 'gehandicaptenroeien'. Dat klinkt bikkelhard, maar dat is het gewoon wel. Sport is per definitie oneerlijk. Alle sporten met gewichtsklassen moeten zich af en toe achter de oren krabben waarom ze eigenlijk verschillende gradaties hebben. Grote boksers zijn nu eenmaal sterker dan kleine. Grote roeiers zijn nu eenmaal sterker dan kleine. De enige reden dat licht roeien ooit Olympisch is gemaakt is om niet-Westerse landen erbij te betrekken. Heeft dat gewerkt? Niet bepaald. Nummer 1,2,3 op de Olympische Spelen van Beijing in de LM2x was Groot-Brittannië, Griekenland, Denemarken. Natuurlijk, China en Japan doen nu mee, we hebben ook Brazilianen die het goed doen, een lichte skiffeur uit Iran (Mohsen Shadi Nagadeh), maar over de hele genomen is het nog steeds een elitesport. Met andere woorden: het effect is er niet.

De discussie ging alleen over competitieroeien of clubroeien. Ik vind het een schreeuw om aandacht als je als competitieroeier jezelf een nieuwe 'titel' aanmeet om maar onderscheid te maken met de feestende, zuipende, rokende gelegenheidsroeiers die een keer in de twee weken 5 minuten op de ergo zitten. Zwart-wit misschien, maar ik vind dat echt onzin. Ik kan daar best kwaad om worden, want op Njord lopen genoeg van die nepperds rond.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76600599
Bij ons hebben we een eigen Clubdiner, kerstdiner is samen met de wedstrijdafdeling, intraining is de clubafdeling ook altijd bij aanwezig

Ligt er misschien ook aan omdat onze clubafdeling redelijk groot is. Ik pleit altijd voor een aparte clubcoordinator, die moet er echt nog een keer komen terwijl ik lid ben

De overstap van Club naar Wedstrijd is ook veel logischer dan van Compo naar Wedstrijd. Ook een stap die veel makkelijker gemaakt kan worden als alles goed geregeld is.

Ik heb het idee dat de Clubafdeling bij ons wel redelijk serieus genomen wordt maar dat moet Leso_varen of Skollzwaar maar beantwoorden
pi_76600913
Club is gewoon ouderejaars Compo. Ook op Skoll.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76600973
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:30 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Club is gewoon ouderejaars Compo. Ook op Skoll.
Die harder gaan dan EJZ op de Heineken

Die verdien je!

En waarom is er dan uberhaupt een clubveld en heet het niet gewoon Compoveld?
pi_76601248
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Die harder gaan dan EJZ op de Heineken

Die verdien je!

En waarom is er dan uberhaupt een clubveld en heet het niet gewoon Compoveld?
Klopt, maar dat is Pain is Pleasure, een acht vol met oud-wedstrijdroeiers...
Er is een competitieveld omdat daar alle c4+ met eerstejaars in starten.. Beetje lullig om dan meteen tegen ouderejaars te moeten starten, niet?
Zo is er ook een eerstejaars veld voor wedstrijdroeiers..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76601371
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:42 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is Pain is Pleasure, een acht vol met oud-wedstrijdroeiers...
Er is een competitieveld omdat daar alle c4+ met eerstejaars in starten.. Beetje lullig om dan meteen tegen ouderejaars te moeten starten, niet?
Zo is er ook een eerstejaars veld voor wedstrijdroeiers..
Whehe daar had ik niet eens aan gedacht.
Maar er is een ouderejaars compoveld én een clubveld. Er zit dus wel degelijk verschil in, maar dan is dus de vraag of dat verschil nodig/nuttig is. Ik denk dat het zeker makkelijk is, voor sommige is het te zwaar om in eens 6/7/8x per week te trainen als je Eerste Jaars bent. Dat hebben wij vorig jaar ook gemerkt bij sommige roeiers. Als je een goede lichting hebt én goede coaches voor clubroeien kan je daar genoeg leren om dan een hele goede overstap te maken naar wedstrijdroeien.

Overigens zullen we het er nooit over eens zijn. Mijn medecoach van vorig jaar die zelf ook Club geroeid heeft en meerdere jaars wedstrijd zegt ook steeds dat het compo is
pi_76605022
Clubroeien is hartstikke fanatiek en leuk en hard trainen, maar het blijft een feit dat er maar 2 soorten roeien zijn, wedstrijdroeien en competitieroeien. En clubroeien is gewoon de fanatiekste vorm van competitieroeien!
Natuurlijk dekt dat niet altijd de hele lading, maar ik als eerstejaarsroeier ben toch ook niet te vergelijken met ouderejaars wedstrijdroeiers die 14x in de week trainen en elke avond om 9 uur in bed liggen..?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76623475
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Die harder gaan dan EJZ op de Heineken

Die verdien je!

En waarom is er dan uberhaupt een clubveld en heet het niet gewoon Compoveld?
Als je het puur reglementair bekijkt is een clubveld een veld met enkel plegen bestaande uit leden van dezelfde vereniging, en een compoveld een veld bestaande uit competitieroeiers, ongeacht voor welke vereniging ze uitkomen.

Dit houd in dat je in het clubveld dus niet mag combineren, terwijl dit in een normaal competitieveld dus wel mag. Volgens de KNRB is er dus totaal geen onderscheid tussen club- en competitieroeie, want iedereen die "club"roeit is gewoon een competitieroeier. Het enige onderscheid wat hierin gemaakt wordt is binnen de vereniging zelf. Hiervoor gelden de mores die binnen de betreffende vereniging gelden, maar deze worden dus niet erkend binnen het RvR.

Het "club" roeien is duidelijk vastgesteld in het RvR, en wat voor status eraan vasthangt is dus volledig afhankelijk van welke vereniging je lid bent.

P.S. gezien het tijdstip bij voorbaat excuses voor eventuele spel- en grammaticale fouten
pi_76623536
Zo, in-getraind!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 januari 2010 @ 08:28:12 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76623642
Ja wij ook intraining, zo maar even lekker hardlopen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76625231
quote:
Op zondag 10 januari 2010 06:47 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Als je het puur reglementair bekijkt is een clubveld een veld met enkel plegen bestaande uit leden van dezelfde vereniging, en een compoveld een veld bestaande uit competitieroeiers, ongeacht voor welke vereniging ze uitkomen.

Dit houd in dat je in het clubveld dus niet mag combineren, terwijl dit in een normaal competitieveld dus wel mag. Volgens de KNRB is er dus totaal geen onderscheid tussen club- en competitieroeie, want iedereen die "club"roeit is gewoon een competitieroeier. Het enige onderscheid wat hierin gemaakt wordt is binnen de vereniging zelf. Hiervoor gelden de mores die binnen de betreffende vereniging gelden, maar deze worden dus niet erkend binnen het RvR.

Het "club" roeien is duidelijk vastgesteld in het RvR, en wat voor status eraan vasthangt is dus volledig afhankelijk van welke vereniging je lid bent.

P.S. gezien het tijdstip bij voorbaat excuses voor eventuele spel- en grammaticale fouten
Maar er zijn wel genoeg combi-ploegen in het clubveld.
pi_76629599
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:12 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar er zijn wel genoeg combi-ploegen in het clubveld.
Dat kan dus niet, dan is het gewoon een competiteveld
pi_76630101
Ghehe wat een gala
pi_76630899
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:17 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, dan is het gewoon een competiteveld
Orca Slot vorig jaar HCl8+ veld, combi ploeg van Skoll/Triton.
pi_76638466
Vandaag voor het eerst geroeid in Waverveen..
Toen we de snelweg af reden zagen we de plassen allemaal dikke sneeuwlagen hebben, het enige stuk water dat niet bevroren was het slootje/kanaaltje voor mijn ploeggenoot zijn huis..!
De boot liep behoorlijk lekker! Kanaaltje was wel ietwat smal, waardoor er vaak bijgestuurd moest worden, maar dikke prima!
Water over je schoenen is overigens niet aan te bevelen met dit weer.. Tering, wat had ik een koude poten!
edit; ploeggenoot heeft n filmpje gemaakt:

@ Pullup, er kan daar niet geroeid worden met achten, viertjes, tweetjes en skiffs moeten zeker mogelijk zijn.. Ik denk dat als er twee viertjes elkaar kruizen, t ook ietwat krap kan zijn, dus in ieder geval niet met te veel boten tegelijk t water op..

[ Bericht 18% gewijzigd door SkollZwaar09 op 10-01-2010 16:56:05 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76641800
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vandaag voor het eerst geroeid in Waverveen..
Toen we de snelweg af reden zagen we de plassen allemaal dikke sneeuwlagen hebben, het enige stuk water dat niet bevroren was het slootje/kanaaltje voor mijn ploeggenoot zijn huis..!
De boot liep behoorlijk lekker! Kanaaltje was wel ietwat smal, waardoor er vaak bijgestuurd moest worden, maar dikke prima!
Water over je schoenen is overigens niet aan te bevelen met dit weer.. Tering, wat had ik een koude poten!
edit; ploeggenoot heeft n filmpje gemaakt:

@ Pullup, er kan daar niet geroeid worden met achten, viertjes, tweetjes en skiffs moeten zeker mogelijk zijn.. Ik denk dat als er twee viertjes elkaar kruizen, t ook ietwat krap kan zijn, dus in ieder geval niet met te veel boten tegelijk t water op..
Is dit een aanstormende development ploeg?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 januari 2010 @ 17:53:22 #292
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76642138
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:44 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Is dit een aanstormende development ploeg?
Neeee, dit is een development ploeg.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76642765
Inclusief lichte invaller idd, wat dan..?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76642934
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:08 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Inclusief lichte invaller idd, wat dan..?
Was dat JW? Ik vond het al zo raar dat er opeens een kleine kerel tussen zat.
pi_76642941
Gvd.... coachcursus (weer) vergeten. Normaal gezien had ik niet gekund doordat ik de Halve van Egmond ging lopen, maar die ging niet door, dus had ik me nu wel enigszins nuttig kunnen maken. Grrrr.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_76643269
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef WanEnOonlie het volgende:
Gvd.... coachcursus (weer) vergeten. Normaal gezien had ik niet gekund doordat ik de Halve van Egmond ging lopen, maar die ging niet door, dus had ik me nu wel enigszins nuttig kunnen maken. Grrrr.
Ik ben de nieuwjaarsborrel vergeten
pi_76643277
@SkollZwaar09:

Respect hoor! Met deze omstandigheden. Ik loop m'n roeiende ex-vriendinnetje altijd te pesten dat roeiers mietjes zijn die naar binnen gaan met een beetje sneeuw en ijs, waar wij wielrenners de mountainbike of cyclocrosser pakken. Maar dit is straffe kost!
pi_76643429
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:57 schreef AHappelstroop het volgende:

@Tommeke; natuurlijk zijn wij straks wel onwijs benieuwd wat je gevaren hebt!

Dat post ik hier dan ook zeker
pi_76643491
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:20 schreef Tommeke het volgende:
@SkollZwaar09:

Respect hoor! Met deze omstandigheden. Ik loop m'n roeiende ex-vriendinnetje altijd te pesten dat roeiers mietjes zijn die naar binnen gaan met een beetje sneeuw en ijs, waar wij wielrenners de mountainbike of cyclocrosser pakken. Maar dit is straffe kost!
Ik denk dat je roeiers niet zo snel mietjes kan noemen hoor, dat men niet roeit als het vriest komt omdat je niet op ijs kan roeien óf omdat de boten snel kapot gaan en die zijn niet goedkoop.
pi_76643503
Ennnnn slotje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')