abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 14 december 2009 @ 08:05:57 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75603326


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
  maandag 14 december 2009 @ 08:06:51 #2
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75603334
Is CLI goed of is mijn romeins slecht? Kunnen we niet gewoon normale tekens doen? :-)

Enneh..Lambiekje, leuk dat je het vorige topic vol maakt, maar wie A zegt moet ook B zegegn. Dus maak daarna ook even een nieuw topic aub.
pi_75603361
GI Joe..

Wat een bagger film, niet eens helemaal gezien...
  maandag 14 december 2009 @ 08:25:49 #4
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_75603518
The Hurt Locker

Prima film met spannende momenten en komt realistisch over. Wel erg irritant gefilmd! Cijfer een 7,5

The taking of Pelham 123

Zoveelste prima thriller/actie film. Zit prima in elkaar, maar is weinig nieuws Cijfer een 6,5
Stand for something or fall for anything
  maandag 14 december 2009 @ 09:32:35 #5
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75604340
The gift, geweldig idee, prima uitgewerkt
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  Moderator maandag 14 december 2009 @ 09:39:42 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_75604449
Gisteren District 9 gekeken. De film kon me niet pakken, verscheidene stukjes doorgespoeld omdat ik er eigenlijk niet zo veel aan vond. Wel afgekeken, maar voor mij persoonlijk een tegenvaller.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_75604554
Inconvenient truth...Aanrader!
indrukwekkend, ik ga hem ook nog een keer kijken...
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
  maandag 14 december 2009 @ 09:47:01 #8
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_75604583
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:39 schreef CoolGuy het volgende:
Gisteren District 9 gekeken. De film kon me niet pakken, verscheidene stukjes doorgespoeld omdat ik er eigenlijk niet zo veel aan vond. Wel afgekeken, maar voor mij persoonlijk een tegenvaller.
An sich een prima bankhangertje om met wat vrienden en bier te kijken. Er zitten zeker leuke stukjes tussen, maar het verhaal is slecht uitgewerkt
Stand for something or fall for anything
pi_75607850
Assassination of a High School President



Film, waarin een journalist van de universiteitskrant probeert de diefstal van een SAT-test te ontrafelen. Alhoewel het een typische film met een redelijk standaard einde was, kon het me wel vermaken.

IMDB: 7
Mijn cijfer: 7
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_75608242
Gamer

Vermakelijke actiefilm, niet meer dan dat eigenlijk. Visueel is alles wel cool in beeld gebracht. Af en toe wel wat te snel waardoor niet echt te volgen is wat er nou eigenlijk gebeurt.

IMDB 5.8
Ik 6.0
pi_75608762
Law Abiding Citizen

IMDB

Toffe film met genoeg spanning en actie
Turn the world into your dance floor.
pi_75608987
Good Stuff

Geen spijt dat ik die gekocht heb.

  Moderator maandag 14 december 2009 @ 12:33:48 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_75609421
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:10 schreef JoeThePlumber het volgende:
GI Joe..

Wat een bagger film, niet eens helemaal gezien...
Die heb ik toevallig ook gisteren gekeken. Inderdaad bagger, alleen de achtervolging door Parijs vond ik dan wel weer aardig, met als klap op de vuurpijl de Eifeltoren die wordt neergehaald.

Verder nog gekeken dit weekend:
Halloween II (2009)
Remake/vervolg op de bekende Halloween films

De originele Halloween films vond ik altijd reuze spannend, maar de remakes/nieuwe versies, echt helemaal niets aan. Niet echt spannend, dom verhaaltje eromheen, gewoon dom.

The Final Destination
Alweer het vierde deel, verhaal is wel bekend denk ik.

Het acteerwerk is weer om te huilen, maar de manieren waarop iedereen dood gaat is dan wel weer goed gevonden soms. Ach, wel aardig als er niets op tv is.

Moon
SF

Sam zit alleen in een ruimtestation op de maan, voor 3 jaar lang, zijn gezelschap bestaat uit een intelligente computer (Gerty). Op een gegeven moment krijgt Sam een ongeluk tijdens een missie op het maanoppervlak en als hij wakker wordt krijgt hij last van hallucinaties, tenminste dat is wat hij in het begin denkt.

Goede film wel, alleen de clou kwam een beetje vroeg, waardoor ik eigenlijk dacht dat het niet echt de clou was. Misschien wel een beetje langdradig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75612445
Trailer Park Boys: Countdown to Liquor Day

Leuk verhaaltje, een 7. De serie vond ik ook altijd lachen.
pi_75613128
Brødre (Brothers)
Two brothers must negotiate changing roles and shifting family dynamics when one is sent to war in Afghanistan.

Sterke dramafilm. Door deze film ben ik erg benieuwd geworden naar de remake.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 8,3
  maandag 14 december 2009 @ 15:36:49 #16
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75615179
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:08 schreef norich het volgende:
Law Abiding Citizen

IMDB

Toffe film met genoeg spanning en actie
Nu pas? Hij is sinds de 10e uit?

btw ik vond m echt geweldig, had niet verwacht dat t liep zoals t liep
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  maandag 14 december 2009 @ 15:43:09 #17
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75615375
Heb trouwens van het weekend ook nog gezien:

The Box
quote:
A small wooden box arrives on the doorstep of a married couple, who know that opening it will grant them a million dollars and kill someone they don't know



Komt een vrouw bij de dokter
quote:
Stijn and Carmen have everything± they are young, successful and wealthy. They live a perfect live in Amsterdam
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_75618213
Seven Men From Now 1956

Ben Stride verliest zijn vrouw bij een overval, deze voormalige sherrif gaat op zoek naar de daders.
Onderweg komt hij een koppel tegen die dezelfde richting uitgaan en twee outlaws die hij niet meer kwijtraakt.
Western van Budd Boetticher die sterk begint met mooie scenes en een boeiend verhaal, helaas wordt het op de helft een standaard en voorspelbare film. Geweldige rol van lee Marvin als de bad guy.
7/10
pi_75618410
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:08 schreef norich het volgende:
Law Abiding Citizen

IMDB

Toffe film met genoeg spanning en actie
Daar ben ik vrijdag geweest in Pathé de Kuip.
Goede film ja
pi_75621787
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:06 schreef SnuggLe het volgende:
Is CLI goed of is mijn romeins slecht? Kunnen we niet gewoon normale tekens doen? :-)

Enneh..Lambiekje, leuk dat je het vorige topic vol maakt, maar wie A zegt moet ook B zegegn. Dus maak daarna ook even een nieuw topic aub.
Volgens mij deed hij het bewust...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  maandag 14 december 2009 @ 19:55:23 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_75624673
The Birds (1963, VS, Alfred Hitchcock)
Ik vond deze Hitchcock wat tegenvallen. Hij kon nooit echt spannend worden. De sfx waren imho te nep en achterhaald om ooit echt eng te worden. Jessica Tandy en Rod Taylor riepen bij mij weinig sympathie op en dat komt de film ook niet ten goede. Bovendien stoorde ik me eraan dat er geen verklaring werd gegeven.
cijfer: 6.5

Fatal Attraction (1987, VS, Adrian Lyne)
Niet heel bijzondere dertien-in-een-dozijn thriller imo. Hij kwam vooral erg traag op gang. Dat ik totaal niet inzag dat iemand zich aangetrokken kon voelen tot Glenn Close zorgde ervoor dat ik moeite had om in de film te komen. Later als overbegerige vrouw was ze wel overtuigender. Maar het meeste kwaad was toen al geschied en kon ik er niet meer echt in de film komen. Michael Douglas was wel weer top zoals meestal.
cijfer: 6.5

American Pie Presents The Naked Mile (2006, VS, Joe Nussbaum)
Tja het ene meisje is nog knapper dan het andere. Dat is ongeveer het enige goede dat ik kan melden over dit excuus voor een tienkomedie.
cijfer: 3

Le silence de Lorna (2008, Bel, Jean-Pierre & Luc Dardenne)
Mooi realistisch drama. In het begin had ik een hekel aan Lorna, maar langzaam aan ging ik steeds meer met haar mee leven.
Minpuntje van de film was dat er soms wel erg grote tijdsprongen worden gemaakt in het verhaal. Vooral op het einde, als ze eerst opeens naar het ziekenhuis moet en daarna het huwelijk met de Rus is afgelopen en ze terug moet naar Albanië, vond ik een iets te grote sprong voor één keer.
cijfer: 7.5
pi_75627561
The keeper (2009)

De nieuwe film van Steven Seagal en ook een van de slechtste van hem die ik tot nu toe heb gezien van hem.
Een soort slechte man on fire rip-off waarbij een vrouw wordt gekidnapt en hij haar terug gaat halen. 2/10
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
  maandag 14 december 2009 @ 23:07:35 #23
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_75633940


To Kill A Mockingbird (1962)

Vanuit de optiek van een zesjarig meisje wordt het thema racisme aangesneden in een moordzaak, maar dat komt pas later in de film ten tonele. Het begint allemaal heel gemoedelijk en het duurt even voordat je in de film zit. Maar dan is het wel genieten geblazen!

7,5/10
Overal verstand van.
  Redactie Games dinsdag 15 december 2009 @ 02:06:26 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_75638714
Extract (2009)


Genre: Komedie
Regisseur: Mike Judge
met Jason Bateman, Mila Kunis en Ben Affleck
Land: Verenigde Staten
Tijd: 91 minuten
IMDb-score: 6.7/10 (4.185 stemmen)

Joel is de eigenaar van een extractenfabriek, die te maken heeft met een aantal ongelukkige dingen in z'n leven. Ten eerste krijgt zijn toekomstige vloermanager een ongeluk waardoor het voortbestaan van zijn eigen bedrijf in gevaar komt, ten tweede staat zijn huwelijk op een laag pitje en tenslotte is er ook nog een jonge aantrekkelijke fraudeur die zijn bedrijf probeert te bestelen. Tussen al deze strubbelingen probeert Joel de touwtjes in handen te houden..

Dit is de tweede film geregisseerd door Mike Judge, deze kennen o.a. het eerder geniale Office Space en van de tekenfilmseries, Beavis & Butthead en King of The Hill.
Het verhaal is flinterdun, maar goed daar kun je mee leven met een komedie. De film is grappig, maar op een andere manier dan Office Space. Het is grappig op een beetje knullige manier. Er zitten echt wel leuke momenten in, maar op een gegeven moment gaan ze de grappige momenten herhalen en dan wordt het stuntelig, bijna storend. Joel is echt een Pussy door heel die film, Ben Affleck is afgrijselijk in de film en Mila Kunis, tja ik heb het idee dat ze alleen voor het nodige vrouwelijke sexy vlees in de film is gestopt, als je haar scenes eruit zou halen, zou het niet eens afbreuk aan de film doen. Qua tijd was het prima, het had ook niet langer hoeven duren.

Eerlijk gezegd vraag ik me af waar Mike Judge met deze film heen wilde , het kan niet tippen aan
Office Space
. Toch wel jammer, had wat beters verwacht..

Mijn score: 5,0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_75643989
The Box
quote:
Norma en Arthur Lewis, een jong stel dat in de buitenwijken woont, krijgen een simpel houten doosje cadeau. Een vreemdeling komt langs met het bericht dat de eigenaar van het doosje $1.000.000 zal krijgen als die op een knop drukt. Maar de druk op de knop zorgt er ook voor dat ergens anders op de wereld iemand sterft, iemand die ze niet kennen. Met de doos maar 24 uur in hun bezit, zitten Norma en Arthur met een dilemma.
De film begint vrij aardig met het mysterie van "the box", helaas wordt er vrij snel prijsgegeven wat het drukken op de knop precies voor gevolgen heeft. Daarna zwakt de film imo teveel af naar "wazige" sci-fi.
Cijfer:6
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')