abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 december 2009 @ 01:20:43 #1
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75568159
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!


Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.


Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis


Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.



Vorige topics.

De OP vind je hier

  zondag 13 december 2009 @ 01:22:46 #2
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75568206
quote:
Op zondag 13 december 2009 01:16 schreef Edskimo het volgende:
AD(h)D'ers zijn niet gewoon heel druk, alle andere mensen zijn gewoon veel te rustig

ongeveer een jaar geleden hebben ze na 3voudig lezen van mijn testuitslagen toegegeven dat ik ADHD heb, en dat het wel is tijd kon worden voor medicijnen.
Omdat ritalin niet de goede oplossing bleek te zijn, heeft de shrink dextro amfetamine voorgeschreven.
En toen begon de ellende.... insomnia, geen eetlust en geheel sociaal afgevlakt.

Het lijkt allemaal wel beter te gaan, maar dat is gewoon een uitputtingsslag
Ik ben nou aan het afbouwen, en ik krijg m'n eetlust en me slaap ook weer langzaam aan terug.

Dan maar chaotisch en druk, enige probleem is dat dat in deze tijd niet door de maatschappij word geaccepteerd, dus dan word je eigenlijk alleen maar stil gehouden met medicijnen.
Meer doen de medicijnen namenlijk ook niet, ze werken bijna bij elk persoon (ongeacht of het een adhd'er is of niet) hetzelfde.

gevalletje pillenmaffia
They're out to get us!
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:47 schreef Tuttebel. het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ook als het gaat om tijd die je niet hebt voor dingen en afspraken. De gedachtestromen de hele dag zijn uitputtend, daardoor voel ik me sneller moe, en trek ik me liever terug om orde te creeren & alles dat in me opkomt te doen of op te schrijven.
Ja, erg herkenbaar. Ik ben echt benieuwd wat voor effect medicatie op mij gaat hebben.
pi_75568208
Uit vorige topic:
quote:
Pfff, ik ben echt té onrustig en opgefokt de laatste dagen.
Het werkloos thuiszitten en wachten tot behandeling begint zal hierbij niet echt helpen vermoed ik, maar 't is ondertussen echt erg lastig om mezelf voldoende bezig te houden om 's avonds geen bol onrust te worden.
Ik mis totaal iets waarop ik me kan fixeren.. paar weken geleden was dat nog een (moeizame) relatie, en hoewel ik daar helemaal gek van werd zorgde t iig dat ik voortdurend iets had om naar toe te leven (al was t maar wanneer alles achter de rug zou zijn).

Nu voelt alles even heel erg 'niks-ig', ik weet 's ochtends echt amper waarvoor ik mijn bed uit ben gekomen.. 't is ook alsof ik gewoon continu een bepaald soort intensiteit nodig heb.. ik ben liever enorm verdrietig of boos dan gewoon vlakjes en verveeld.. Ik weet best dat als ik nu weer even vrijwilligerswerk of een projectje zoek dat ik er ws wel weer even helemaal in op kan gaan, maar ik heb dat nu al zo vaak zien gebeuren en eindigen in desinteresse dat ik er een beetje moedeloos van wordt.. bestaat mijn hele leven uit tijdelijke thrills waarvan ik achteraf weer realiseer dat ik me veel te veel mee heb laten slepen?
En 't is extra frustrerend omdat ik afgelopen week (met griep en flinke koorts) véél rustiger was dan doorgaans, en gewoon 5 afleveringen van een serie achter elkaar kon kijken.. nu kom ik niet verder dan 5 minuten voordat ik weer mijn mail begin te checken, of al mijnenvegend verder kijk
pi_75568297
als m'n medicatie is uitgewerkt merk ik ook dat ik gewoon ergens over moet malen.
beetje een mindfuck idee, en dat gebeurd altijd op het moment dat ik ga slapen,
en muziek luisteren kan ik ook niet, na 30sec heb ik het wel weer gehoord en gaat er weer een ander liedje op. (tot ongenoegen van de nabije medemens )
pi_75568345
Dat heb ik met muziek ook, tenzij ik ondertussen iets anders doe, maar dat vind ik dan vaak weer zonde omdat ik eigenlijk wel gewoon bewust naar de muziek wil luisteren.
Dat ik te rusteloos ben voor dingen die me niet interesseren vind ik niet zo'n ramp, maar dat ik moeite heb om een hele cd te beluisteren of een film te bekijken (of verder te kijken naar een serie waarvan ik toch echt graag wil weten hoe het verder gaat) is echt érg frustrerend.
  zondag 13 december 2009 @ 01:34:49 #6
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_75568415
Ik word er knettergek van dat ik niet het geduld heb om gewoon toe te werken naar het afloop van een boek, film, game, noem maar op. Nee, ik begin er mee, ik kijk vervolgens op internet hoe het afloopt, daarna ga ik er nog even verder mee maar dan is het al snel niet interessant meer omdat ik al weet hoe het eindigt. Ik vernaai het voor mezelf op die manier, maar ik kan die spanning gewoon niet hebben.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_75568480
quote:
Op zondag 13 december 2009 01:34 schreef Rikketik het volgende:
Ik word er knettergek van dat ik niet het geduld heb om gewoon toe te werken naar het afloop van een boek, film, game, noem maar op. Nee, ik begin er mee, ik kijk vervolgens op internet hoe het afloopt, daarna ga ik er nog even verder mee maar dan is het al snel niet interessant meer omdat ik al weet hoe het eindigt. Ik vernaai het voor mezelf op die manier, maar ik kan die spanning gewoon niet hebben.
mooi verwoord

ik ga weer is een poging doen om de binnenkant van me ogen te bekijken
pi_75568882
TvP
pi_75570132
Back
pi_75573086
adhd tvp
  zondag 13 december 2009 @ 12:24:56 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75573161
Edskimo: balen dat het niet goed ging met de medicatie. Ik ben het overigens niet met je eens dat ze die voorschrijven zodat wij ons moeten/kunnen aanpassen aan de rest van de wereld. Je gaat die pillen toch slikken voor jezelf, omdat jij last van je adhd hebt? en niet omdat de buitenwereld dat heeft? althans dat zou ik raar vinden. Als mensen me te druk vinden (wat niet zoveel voorkomt, want ik ben niet zo druk) dan hebben ze pech. En als het mensen irriteert dat ik in drukke ruimtes niet te lang aan een stuk met ze kan kletsen omdat ik dan steeds afgeleid word, sja dan moeten ze maar 1 op 1 met me afspreken
Maargoed, misschien is het bij jou anders gegaan. Ehhh nu ik eraan denk... hoe ging het bij jou dan? waarom ben je begonnen met de medicatie? En mocht je het wel voor jezelf doen: er zijn meerdere opties dan methylfenidaat en dex En in ieder geval sterkte met het afbouwen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75573805
Gisteren ff wat snoep gehaald bij de kruidvat... Uit die schep-bakken... Nou, daar zit een hoop suiker in , zelfs met pillen kun je blijkbaar stuiteren als een kolibrie op XTC.
pi_75580267
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:24 schreef Murmeli het volgende:
Edskimo: balen dat het niet goed ging met de medicatie. Ik ben het overigens niet met je eens dat ze die voorschrijven zodat wij ons moeten/kunnen aanpassen aan de rest van de wereld. Je gaat die pillen toch slikken voor jezelf, omdat jij last van je adhd hebt? en niet omdat de buitenwereld dat heeft? althans dat zou ik raar vinden. Als mensen me te druk vinden (wat niet zoveel voorkomt, want ik ben niet zo druk) dan hebben ze pech. En als het mensen irriteert dat ik in drukke ruimtes niet te lang aan een stuk met ze kan kletsen omdat ik dan steeds afgeleid word, sja dan moeten ze maar 1 op 1 met me afspreken
Maargoed, misschien is het bij jou anders gegaan. Ehhh nu ik eraan denk... hoe ging het bij jou dan? waarom ben je begonnen met de medicatie? En mocht je het wel voor jezelf doen: er zijn meerdere opties dan methylfenidaat en dex En in ieder geval sterkte met het afbouwen...
in eerste instantie begon ik ermee omdat ik dacht dat ik er beter vanaf zou zijn op die manier.
Maar uiteindelijk wegen de voordelen van de medicatie niet op tegen de nadelen.
Door de medicatie lijkt het alsof je je beter kan concentreren, maar dat komt gewoon door het oppeppende effect ervan, maar het is net als drugs
je heb er steeds meer van nodig om het benodigde effect er van te krijgen.

Zit vanaf vandaag nog op 3x 10mg ipv 3x15mg.
volgende zondag naar 2x 7.5mg en vanaf die zondag daarop helemaal niks meer
quote:
Zeker is wel dat behalve voordelen het ook duidelijk nadelen heeft. Klachten die kunnen optreden zijn onder andere: gewichtsverlies, rusteloosheid, spreekdrang, slapeloosheid, angst, hoofdpijn, ontstemmingstoestanden en verminderde zelfkritiek. Chronisch gebruik, vooral van hoge doses, kan leiden tot psychotische toestanden (hallucinaties) en ernstige depressie. Ook hartkloppingen en hoge bloeddruk kunnen optreden, huidreacties, en maagdarmstoornissen. Bij kinderen kan het ook groeiremmingen veroorzaken. Bovendien waarschuwen sommigen dat het gewenning en verslaving aan het middel in de hand kan werken
Ik kreeg 90% van de bijwerkingen al gelijk met het beginnen met dex, het is eigenlijk gewoon net alsof je speed gebruikt, maar dan van de apotheker.
ik zou het in ieder geval aan iedereen afraden om mee te beginnen..
  zondag 13 december 2009 @ 17:49:02 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75583910
hmmm nja dex hoef ik idd ook niet. vind ik ook teveel op speed lijken. maar dat is misschien gewoon mijn idee maar gezien mijn verleden met drugs moet ik dat maar niet doen
met concerta heb ik dat eigenlijk niet zo dat het oppeppend werkt. ik word er eerder rustiger van. en van ritalin had ik dat helemaal, daar kan ik juist van slapen. dus het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe het bij jou persoonlijk werkt.

edit: oh ook rotterdammer?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75585877
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:49 schreef Murmeli het volgende:
hmmm nja dex hoef ik idd ook niet. vind ik ook teveel op speed lijken. maar dat is misschien gewoon mijn idee maar gezien mijn verleden met drugs moet ik dat maar niet doen
met concerta heb ik dat eigenlijk niet zo dat het oppeppend werkt. ik word er eerder rustiger van. en van ritalin had ik dat helemaal, daar kan ik juist van slapen. dus het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe het bij jou persoonlijk werkt.

edit: oh ook rotterdammer?

ja, heb ook een klein drugsverleden dus dan heb je ook sneller het idee dat je toch stiekum drugs aan het gebruiken bent. concerta en ritalin word ik alleen maar ziek zwak en misselijk van


en ook nog is rotjeknor'er
pi_75586127
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:49 schreef Murmeli het volgende:
hmmm nja dex hoef ik idd ook niet. vind ik ook teveel op speed lijken. maar dat is misschien gewoon mijn idee maar gezien mijn verleden met drugs moet ik dat maar niet doen
met concerta heb ik dat eigenlijk niet zo dat het oppeppend werkt. ik word er eerder rustiger van. en van ritalin had ik dat helemaal, daar kan ik juist van slapen. dus het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe het bij jou persoonlijk werkt.

edit: oh ook rotterdammer?
dexamfetamine = speed, ritalin en concerta ook.. maar heeft een zwakkere werking.
pi_75586209
TVP, Oja , even op mijn ,,to do,, lijst schrijven..

# To do lijst maken #
pi_75587520
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:01 schreef donzine het volgende:

[..]

dexamfetamine = speed, ritalin en concerta ook.. maar heeft een zwakkere werking.
dexamfetamine = dexamfetamine
speed is amfetamine en ritalin en concerta zijn methylfenidaat.
alle 3 hebben ze toch een heel erg verschillende werking naar mijn mening.
pi_75589427
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:42 schreef Edskimo het volgende:

[..]

dexamfetamine = dexamfetamine
speed is amfetamine en ritalin en concerta zijn methylfenidaat.
alle 3 hebben ze toch een heel erg verschillende werking naar mijn mening.
Hier zijn best veel misverstanden over. Sowieso is dexamphetamine een soort speed, wat de naam al zegt.
Methylfenidaat lijkt chemisch gezien best veel op speed, maar heeft een andere kern ofzo.
De uitwerking lijkt meer op coke dan op speed vind ik.
Dat het zwakker is, is niet relevant. Je dosis wordt op je behoefte afgestemd, of er nou 10mg of 2 mg werkzame stof in een pilletje zit.. als het maar werkt.
pi_75590029
TVP, voor ik het weer vergeet
Maar ik ben het roerend eens met de opmerking van Murmeli over medicijnen, dat je die toch voor je zelf pakt en niet "omdat de maatschappij wilt dat je zo of zo bent". Ik pak ze puur voor het feit dat ik dan tenminste 1,5 uur een college kan volgen. En mijn essays af krijg. En eindelijk eens alle tekst en vragen op een tentamen lees. Dus echt puur voor dingen waar ik last van heb. Niet omdat mensen me druk of vervelend vinden. Dat zal me verder worst wezen, als men me daarom niet mag, zoeken ze maar saaie en normale mensen .
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_75595345
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:42 schreef Edskimo het volgende:

[..]

dexamfetamine = dexamfetamine
speed is amfetamine en ritalin en concerta zijn methylfenidaat.
alle 3 hebben ze toch een heel erg verschillende werking naar mijn mening.
Er zijn drie soorten speed, dextro-amfetamine, levo-amfetamine en racemische-amfetamine. Dextro is zelfs nog de potenter dan de levo. En de racemische is 50% dex 50% levo.
pi_75603517
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:53 schreef Edskimo het volgende:

[..]

ja, heb ook een klein drugsverleden dus dan heb je ook sneller het idee dat je toch stiekum drugs aan het gebruiken bent. concerta en ritalin word ik alleen maar ziek zwak en misselijk van


en ook nog is rotjeknor'er
Rotturdam is goed vertegenwoordigd hiero
  maandag 14 december 2009 @ 19:43:29 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75624067
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:13 schreef donzine het volgende:

[..]

Er zijn drie soorten speed, dextro-amfetamine, levo-amfetamine en racemische-amfetamine. Dextro is zelfs nog de potenter dan de levo. En de racemische is 50% dex 50% levo.
huh wat? volgens mij zijn het allemaal amfetaminen en is speed ook een amfetamine
* Murmeli gaat effe googlen

en Rotterdam FTW

Edit: dit zegt wikipedia over methylfenidaat. niet dat wiki nou de wijsheid altijd in pacht heeft maar het zegt iig meer dan ik ervan weet
Methylfenidaat is een psychostimulantium dat sinds het begin van de jaren zestig is geregistreerd als medicijn. Het verschil met amfetamine is dat het een piperidine-kern bevat in plaats van een fenethylaminekern.

geen idee wat ze bedoelen maar aangezien ze het hebben over een verschil met amfetamine zal het dus geen amfetamine zijn gok ik zo Dex is dat dus wel. en speed is het ook, dus geen dex voor murmeli
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75627068
Ritalin is niets voor mij iig Ik heb het in 2006 bijna 4 weken geslikt in lage dosis en werd er compleet overmoedig van. Ik had energie voor 10 mensen en had geen honger meer wel dorst en dat ging op een gegeven moment niet echt goed. Sindsdien geen vervangend medicijn genomen, maar volgende week weer eens met de psieg praten want het moet er toch komen. Mijn huidige medicatie werkt niet zo goed.
pi_75628908
watvoor medicijnen gebruik je nu dan?
pi_75630696
Zijn er ook mensen die zich wel echt geholpen voelen door hun medicatie?
Ik lees nu vooral veel negatieve ervaringen (misschien ook niet vreemd, mensen waarmee het geweldig gaat voelen zich ws minder geroepen hier te posten), die me nogal huiverig maken voor wanneer mijn behandeling begint.. Als ik hoor dat je meer energie van de medicatie krijgt dan denk ik al 'help!' omdat ik nu al omkom in mijn energie, en vergelijkingen met drugs stemmen me ook niet heel gerust aangezien vrijwel elke ervaring met drugs bij mijn in het verleden in paniek eindigde...
  maandag 14 december 2009 @ 22:38:07 #28
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_75632493
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef Maartel het volgende:
Zijn er ook mensen die zich wel echt geholpen voelen door hun medicatie?
Jawohl! Ik gebruik ritalin en word er juist erg rustig van. Let wel: alleen geestelijk, niet lichamelijk. Als ik lange tijd stil zit, heb ik nog steeds wel de neiging om bijvoorbeeld een paar sprintjes te trekken door de ruimte waarin ik me bevind.

Maar geestelijk werkt het echt heel goed. Ik vind het een beetje lastig om uit te leggen, maar het is net alsof alle mist uit mijn hoofd weg is, alle gedachtes waar ik niets mee kon maar die er normaal gesproken wel zaten. Met behulp van mijn medicatie overzie ik situaties een stuk beter en leef ik ook meer op het moment zelf.

Ik zie het zelf altijd een beetje als een tetris spelletje. Zonder ritalin zit het speelveld knalvol met allerlei blokjes die meestal nog eens slecht in elkaar passen ook. Veel open gaten dus, verspreid over het gehele scherm. Dat is al heel chaotisch op zich, maar ik heb daardoor ook nog eens het gevoel dat ik steeds op het randje zit. Er hoeft maar iets onverwachts te gebeuren en het speelveld raakt overvol. Game over, oftewel: ik schiet gigantisch in de stress. Met ritalin is het hele speelveld echter leeg en vallen er alleen blokjes naar beneden die ik op dat moment nodig heb en die ook goed in elkaar passen. En zodra ik die blokken niet meer nodig heb, wordt de onderste rij gecleared, waardoor er steeds voldoende ruimte overblijft voor andere blokjes om te vallen. If you catch my drift.

Verder is mijn concentratievermogen een stuk verbeterd. Het kost me nog wel moeite, i.e. ik moet het echt willen, maar ik kan bijvoorbeeld tegenwoordig de krant erbij pakken en een artikel van één hele pagina lezen zonder dat ik afgeleid raak. Dat lukt me anders echt niet hoor.

Maar zoals ik al zei: ik vind het allemaal erg moeilijk om uit te leggen, wat ik allemaal als verbetering voel. Dat het mij helpt, staat echter vast.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_75633907
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:24 schreef Edskimo het volgende:
watvoor medicijnen gebruik je nu dan?
Momenteel seroquel en efexor en als de drukte echt te gek wordt dan oxazepam.
pi_75639135
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:13 schreef donzine het volgende:

[..]

Er zijn drie soorten speed, dextro-amfetamine, levo-amfetamine en racemische-amfetamine. Dextro is zelfs nog de potenter dan de levo. En de racemische is 50% dex 50% levo.
Die als medicijn worden gebruikt tegen adhd bedoel je?
Er zijn natuurlijk meer soorten, zoals het gewone amfetamine-sulfaat die je hier op staat koopt of methamfetamine (christal meth).
Maar verder niet heel relevant.

Vanaf volgende maand ga ik ook aan de Concerta.
pi_75646478
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 03:22 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Die als medicijn worden gebruikt tegen adhd bedoel je?
Er zijn natuurlijk meer soorten, zoals het gewone amfetamine-sulfaat die je hier op staat koopt of methamfetamine (christal meth).
Maar verder niet heel relevant.

Vanaf volgende maand ga ik ook aan de Concerta.
Amfetamine is een stereo-isomeer, dus dextro en levo geeft alleen aan hoe de molecuul er uit ziet (heeft met spiegelbeeld temaken Link), het is allebei gewoon amfetamine-sulfaat. Methamfetamine is een hele andere stof.

Morgen is het drie weken gelden sinds mijn intake gesprek.. hoop binnekort wat te horen van ze, zou 3-4 weken duren.
pi_75655188
ik heb even een probleempje, ik slik nu een weekje ritalin, 2x per dag 10mg namelijk 's ochtends 9.00 en dan 's middags 13.00. die tweede is rond 19.00 zo goed als uitgewerkt en krijg ik een rebound (zo heet dat geloof ik, dat je even flink gaat stuiteren enzo).
Probleem is dat ik vandaag om 19.00 een redelijk moeilijk tentamen heb, en dat gaat echt niet lukken als ik die rebound heb. Zou het uitmaken als ik vandaag een extra pil neem? Ik wil hem om 18.00 nemen om geen rebound te krijgen tussen 19.00 en 21.
Ik heb gehoord dat je dan wel last kan krijgen met slapen enzo, maar dat neem ik op de koop toe want het is toch vakantie
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:20:01 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75656913
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:39 schreef Denkbaar het volgende:
ik heb even een probleempje, ik slik nu een weekje ritalin, 2x per dag 10mg namelijk 's ochtends 9.00 en dan 's middags 13.00. die tweede is rond 19.00 zo goed als uitgewerkt en krijg ik een rebound (zo heet dat geloof ik, dat je even flink gaat stuiteren enzo).
Probleem is dat ik vandaag om 19.00 een redelijk moeilijk tentamen heb, en dat gaat echt niet lukken als ik die rebound heb. Zou het uitmaken als ik vandaag een extra pil neem? Ik wil hem om 18.00 nemen om geen rebound te krijgen tussen 19.00 en 21.
Ik heb gehoord dat je dan wel last kan krijgen met slapen enzo, maar dat neem ik op de koop toe want het is toch vakantie
dan had je beter je pil van 1 uur niet kunnen nemen en dan om 18 uur die 2e pil nemen. meer nemen dan voorgeschreven is niet hoe het hoort zeg maar. Overigens: ik doe het zelf wel ook hoor (overdag concerta en savonds soms bijsmokkelen met ritalin die ik nog overhad, als ik geen zin heb in stuiterbuien)
Maargoed, officieel moet je het niet doen. en je kan idd wat meer last van de bijwerkingen krijgen. aan de andere kant: ik kreeg met ritalin meteen 3x10 mg dus sja....
succes met je tentamen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:21:33 #34
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75656965
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef Maartel het volgende:
Zijn er ook mensen die zich wel echt geholpen voelen door hun medicatie?
Ja echt wel! concerta en ik ben er blij mee. Alleen altijd hoofdpijn op mn werk
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75657171
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dan had je beter je pil van 1 uur niet kunnen nemen en dan om 18 uur die 2e pil nemen. meer nemen dan voorgeschreven is niet hoe het hoort zeg maar. Overigens: ik doe het zelf wel ook hoor (overdag concerta en savonds soms bijsmokkelen met ritalin die ik nog overhad, als ik geen zin heb in stuiterbuien)
Maargoed, officieel moet je het niet doen. en je kan idd wat meer last van de bijwerkingen krijgen. aan de andere kant: ik kreeg met ritalin meteen 3x10 mg dus sja....
succes met je tentamen
Nou, dan neem ik het risico maar
Dank je wel!
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:28:48 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75657272
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:26 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Nou, dan neem ik het risico maar
Dank je wel!
als je mij de schuld niet geeft als je ineens dood neervalt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75657369
Ok, maar dan geef ik je ook geen credit als ik een 10 haal voor m'n tentamen!
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:37:13 #38
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_75657591
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dan had je beter je pil van 1 uur niet kunnen nemen en dan om 18 uur die 2e pil nemen. meer nemen dan voorgeschreven is niet hoe het hoort zeg maar. Overigens: ik doe het zelf wel ook hoor (overdag concerta en savonds soms bijsmokkelen met ritalin die ik nog overhad, als ik geen zin heb in stuiterbuien)
Maargoed, officieel moet je het niet doen. en je kan idd wat meer last van de bijwerkingen krijgen. aan de andere kant: ik kreeg met ritalin meteen 3x10 mg dus sja....
succes met je tentamen
Ik kreeg gelijk 4x, maar ondertussen doe ik ook wel vaak 5x per dag. Op zich mag het wel van de psych, maar hij zei dat ik er voorzichtig mee moest zijn. Tot nu toe gaat alles goed though, dus ik blijf het gewoon doen als ik het nodig acht.

Het is achteraf praten, maar eigenlijk had je het gisteren al moeten uitproberen, Denkbaar. Of in elk geval een avond waarop je thuis was, met je ouders erbij bijvoorbeeld. Als je dan toch was gaan trippen, wat ik trouwens niet denk, dan was de schade sowieso beperkt gebleven.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:41:29 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75657722
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:30 schreef Denkbaar het volgende:
Ok, maar dan geef ik je ook geen credit als ik een 10 haal voor m'n tentamen!
dat is goed
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75658352
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:37 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik kreeg gelijk 4x, maar ondertussen doe ik ook wel vaak 5x per dag. Op zich mag het wel van de psych, maar hij zei dat ik er voorzichtig mee moest zijn. Tot nu toe gaat alles goed though, dus ik blijf het gewoon doen als ik het nodig acht.

Het is achteraf praten, maar eigenlijk had je het gisteren al moeten uitproberen, Denkbaar. Of in elk geval een avond waarop je thuis was, met je ouders erbij bijvoorbeeld. Als je dan toch was gaan trippen, wat ik trouwens niet denk, dan was de schade sowieso beperkt gebleven.
Had ik idd even moeten doen ja, maar ik dacht er vanmiddag pas aan k heb verder geen extreme reacties op de meds gehad dus 't zal allemaal wel mee vallen
mocht het fout gaan is het sportcentrum waar ik tentamen heb in de buurt van zowel het ziekenhuis als de psychologie faculteit
  dinsdag 15 december 2009 @ 18:05:42 #41
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75658488
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:01 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Had ik idd even moeten doen ja, maar ik dacht er vanmiddag pas aan k heb verder geen extreme reacties op de meds gehad dus 't zal allemaal wel mee vallen
mocht het fout gaan is het sportcentrum waar ik tentamen heb in de buurt van zowel het ziekenhuis als de psychologie faculteit
nja zal nie zo gauw zo erg worden denk ik. komt wel goed
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75660137
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef Maartel het volgende:
Zijn er ook mensen die zich wel echt geholpen voelen door hun medicatie?
Ik lees nu vooral veel negatieve ervaringen (misschien ook niet vreemd, mensen waarmee het geweldig gaat voelen zich ws minder geroepen hier te posten), die me nogal huiverig maken voor wanneer mijn behandeling begint.. Als ik hoor dat je meer energie van de medicatie krijgt dan denk ik al 'help!' omdat ik nu al omkom in mijn energie, en vergelijkingen met drugs stemmen me ook niet heel gerust aangezien vrijwel elke ervaring met drugs bij mijn in het verleden in paniek eindigde...
ja, vooral concerta werkt echt heel erg goed bij mij en ben ook blij dat ik ze heb. Meer energie krijg ik er wel van maar dan op een goede manier, ik word niet meer moe van mezelf en is ook beter over de dag verdeeld, dus niet 's morgens als een gek ronstuiteren en 's middags compleet instorten. Ik vind concerta ook veel beter dan ritlain door de gelijkmatige en langdurige afgifte, waardoor ik 's morgens concerta neem, het een uurtje of 9-10 bij mij werkt en daarna nog een ritalin kan nemen als ik daar 's avonds nog behoefte aan heb. Moet wel zeggen dat de eerste maand (toen ik 4x per dag ritalin slikte) niet vrolijk van alle bijwerkingen (hoofdpijn, misselijk en vooral heel duizelig) werd, maar die zijn bij mij allemaal verdwenen en heb er nu dus alleen maar voordeel van.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_75664986
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:01 schreef Maartel het volgende:
Zijn er ook mensen die zich wel echt geholpen voelen door hun medicatie?
IK
pi_75666688
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:42 schreef laforest het volgende:

[..]

IK
, ik ook...
pi_75668755
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, ik ook...
Ik ook absoluut. Ik had veel last van opvliegers tijdens bijvoorbeeld het autorijden, welke nagenoeg weg zijn. Ook maak ik vaak impulsieve opmerkingen (flapuit), en heel soms ook beledigend naar klanten toe op mijn werk. De medicatie haalt wat dat betreft net de scherpe randen weg.
Als ik bijvoorbeeld iets aan het vullen ben en er valt iets op de grond schop ik er niet meer gelijk tegenaan of gooi een ander product het vak in, maar ik vloek een keer en ga verder.
pi_75683927
Haha, dat merk ik ook wel ja, dat ik niet om het minste of geringste in ene keer woedend word zoals van een klemmende deur of een fiets die niet uit het rek wil

Tentamen ging kut trouwens, veuls te moeilijk extra pil hielp wel, maar rond een uur of elf ging ik toch best wel uit m'n stekker, sliep ook pas om 2 uur ofzo... Klotestudie met z'n rare tentamens ook
  woensdag 16 december 2009 @ 12:58:13 #47
139770 Miasan
Roemer has it
pi_75684490
Heeft hier iemand ervaring met afvallen en medicatie?

Ik gebruik Concerta tegen mijn ADD (zit nu nog maar op 36mg) en ben al zo'n 3 kilo afgevallen terwijl ik een gezond gewicht heb/had. De psychiater zei dat 1-2 kilo afvallen gebruikelijk is, en meer afvallen dan dit wil ik ook niet.
Verder ben ik uitermate tevreden over mijn medicatie, om even op de vraag van Maartel in te gaan.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_75685181
Raar dat hij zegt dat 1 a 2 kilo normaal is. Bij iedereen is het namelijk anders.
Ik ken iemand die met concerta destijds meer dan 10 kilo is afgevallen. En die was al redelijk mager.

Ik zou het in ieder geval even in de gaten houden. Eet je wel normaal dan?
pi_75687198
Heh, dat zou wel uitkomen, ik moet nog 2 kilo kwijt
  woensdag 16 december 2009 @ 14:06:57 #50
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75687307
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:42 schreef Denkbaar het volgende:
Haha, dat merk ik ook wel ja, dat ik niet om het minste of geringste in ene keer woedend word zoals van een klemmende deur of een fiets die niet uit het rek wil

Tentamen ging kut trouwens, veuls te moeilijk extra pil hielp wel, maar rond een uur of elf ging ik toch best wel uit m'n stekker, sliep ook pas om 2 uur ofzo... Klotestudie met z'n rare tentamens ook
hahaha ja dat herken ik, niet meer om het minste of geringste uit mn stekker gaan. Ik doe het inderdaad nu nog el een beetje, maar heb in ieder geval het besef om tegen mezelf te zeggen: kappen murm, doe ff relaxed ofzo! Voorheen had ik niet eens het besef dat het aan mij lag
Heeft iedereen voor niks zich 34 jaar af zitten vragen waarom dat kind toch zo opvliegend was

He, kut van je tentamen Nja je weet iig dat je dat 4e pilletje op een dag wel kan pakken
enne hoezo uit je stekker om 11 uur? wat gebeurde er?

Over het afvallen: ik kreeg in het begin bijna geen eten weg met de concerta. Nu niet meer zoveel last van. Kan gewoon normaal eten, maar moet wel eten op discipline, omdat ik meestal niet echt heb van: zo heb ik effe een partij zin om een paar boterhammen te eten. Ik heb dus soms pas door dat ik moet eten als ik me wat slap ga voelen. Maargoed, ik weet wat ik op een dag moet eten qua hoeveelheid en hoe laat ongeveer en als ik me daaraan houd heb ik niet het idee dat ik echt afval. morgen weer wegen dus dan weet ik het zeker.
Maar afvallen is bij iedereen anders ja. maar bij mij zei hij ook dat als ik meer dan een paar kilo zou kwijtraken dat het niet goed is. (ik heb een redelijk slank postuur en geen overgewicht)
Maar, Missan, kan jij het misschine ook voor elkaar krijgen om op vaste tijden te eten? of krijg je gewoon geen eten weg?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 16 december 2009 @ 14:19:19 #51
139770 Miasan
Roemer has it
pi_75687803
Mijn eetlust is nog steeds hetzelfde als voor de medicatie, net als mijn eetpatroon. 2 Boterhammetjes bij het ontbijt, twee bij de lunch (tenzij ik laat opsta) en vaak nog zo'n liga koekje en fruit als ik naar college ga. Verder snoep ik heel veel en ik eet 's avonds goed en gevarieerd! En ik beweeg ook te weinig. Dus ik snap er niet zoveel van.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  woensdag 16 december 2009 @ 14:22:05 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75687916
even iets dat ik me afvraag over concerta: die pil hebben ze zodanig in elkaar geknutseld dat er gedurende 8 a 12 uur methylfenidaat wordt afgegeven he. Maar... je normale eten dat verlaat toch sneller dan na 8 a 12 uur je lichaam? of niet? Weet iemand hoe dat zit?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 16 december 2009 @ 14:24:19 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75688020
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:19 schreef Miasan het volgende:
Mijn eetlust is nog steeds hetzelfde als voor de medicatie, net als mijn eetpatroon. 2 Boterhammetjes bij het ontbijt, twee bij de lunch (tenzij ik laat opsta) en vaak nog zo'n liga koekje en fruit als ik naar college ga. Verder snoep ik heel veel en ik eet 's avonds goed en gevarieerd! En ik beweeg ook te weinig. Dus ik snap er niet zoveel van.
Ah ok, dan eet je inderdaad ook niet weinig ofzo, vrij normale hoeveelheid zo te horen. En toch afvallen... hmmmz wel apart. Misschien moet je het eens aan de arts vragen.
Een vriendin van mij dacht dat je met concerta op de een of andere manier misschien meer energie verbruikt en daardoor meer eten nodig hebt. Dus dat zou de oorzaak dan kunnen zijn misschien. Ik ga het morgen ook eens kijken, of ik ben afgevallen en zo ja, of de arts dan weet hoe dat komt. Als ik meer weet hou ik je op de hoogte (als ik het niet vergeet, hihihi)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75688367
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:22 schreef Murmeli het volgende:
even iets dat ik me afvraag over concerta: die pil hebben ze zodanig in elkaar geknutseld dat er gedurende 8 a 12 uur methylfenidaat wordt afgegeven he. Maar... je normale eten dat verlaat toch sneller dan na 8 a 12 uur je lichaam? of niet? Weet iemand hoe dat zit?
Er zit een bepaald laagje om de concertapillen heen, wat heel langzaam afgebroken wordt waardoor er steeds maar een klein beetje werkzame stof vrijkomt. Daarom moet je ze heel inslikken, als je ze kapot kauwt komt in een keer de totale dosis vrij.
En volgens mij val je af doordat je eetlust onderdrukt wordt. Je eet dus, zonder dat je het echt in de gaten hebt, veel minder.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:11:32 #55
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75689779
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:33 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Er zit een bepaald laagje om de concertapillen heen, wat heel langzaam afgebroken wordt waardoor er steeds maar een klein beetje werkzame stof vrijkomt. Daarom moet je ze heel inslikken, als je ze kapot kauwt komt in een keer de totale dosis vrij.
En volgens mij val je af doordat je eetlust onderdrukt wordt. Je eet dus, zonder dat je het echt in de gaten hebt, veel minder.
ja dat stuk van die vertraagde afgifte snap ik. maar hoe kan het dat je ze niet uitpoept voor ze zijn uitgewerkt?

nja ik snoep hooguit minder. maar verder nog steeds gewoon 6 bammen en een flink bord avondeten per dag....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75690008
Da's wel een goeie vraag ja... dat zal ik eens navragen aan mijn vriendin, k geloof dat die net een blok over medicijnen heeft afgerond.
pi_75690816
Normaal eten poep je toch ook niet uit binne 8 uur? De concerta pil wordt gewoon over de hele lengte van je verterings stelsel afgebroken. Volgens mij is eten normaal 20 uur ofso onderweg voordat het er weer uit komt.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:47:51 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75696005
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:35 schreef donzine het volgende:
Normaal eten poep je toch ook niet uit binne 8 uur? De concerta pil wordt gewoon over de hele lengte van je verterings stelsel afgebroken. Volgens mij is eten normaal 20 uur ofso onderweg voordat het er weer uit komt.
nou dat vroeg ik me dus af of je normale eten er echt zo lang over doet enzo....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 16 december 2009 @ 17:54:07 #59
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_75696209
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

nou dat vroeg ik me dus af of je normale eten er echt zo lang over doet enzo....
Volgens Wikipedia zit er tussen eten en schijten van één bepaalde maaltijd ongeveer 24 tot 72 uur. Bij een gezond mens althans.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 16 december 2009 @ 18:04:13 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75696543
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:54 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia zit er tussen eten en schijten van één bepaalde maaltijd ongeveer 24 tot 72 uur. Bij een gezond mens althans.
ah, ok, dan schijt je dus idd je concerta niet uit
hoef ik niet meer voorzichtig te poepen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75697299
jeetje, ik dacht toch echt dat het veel sneller ging, zeg in een uur of 2 á 3
  woensdag 16 december 2009 @ 18:27:01 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75697368
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:25 schreef Denkbaar het volgende:
jeetje, ik dacht toch echt dat het veel sneller ging, zeg in een uur of 2 á 3
ja ik dacht een uur of 4.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75698414
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:16 schreef DrD00m het volgende:
Raar dat hij zegt dat 1 a 2 kilo normaal is. Bij iedereen is het namelijk anders.
Ik ken iemand die met concerta destijds meer dan 10 kilo is afgevallen. En die was al redelijk mager.

Ik zou het in ieder geval even in de gaten houden. Eet je wel normaal dan?
Tegen mij werd gezegd dat 2-3kg afvallen de eerste weken normaal is bij dex
Ik ging toen van 62kg naar 57kg, en zit nu weer tegen de 60 aan.
pi_75740682
Nou ik ben sinds de Ritalin en Concerta 10 kilo afgevallen, van 62 naar 52 kilo. Vind het verder niet erg, voel me stukken beter met dit gewicht. Ben ook niet zo lang, en was echt een propje met die 62 kg. Had vooral in het begin geen honger, met de Ritalin, en moest het eten echt naar binnen duwen. Maar heb niet te weining gegeten, gewoon normale porties. Heb wel mijn eetpatroon veranderd, drink nu nagenoeg geen frisdrank meer en heb geen behoefte meer aan snacken. Als ik zin tussendoor heb eet ik fruit of groente oid. Dus ik ben wel veel afgevallen maar ook mede door mijn gezondere eetpatroon. En het feit dat ik voor de medicatie echt een "impuls"eter was, dus proppen en nu dus een gezonde eter.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_75758925
Oke ik heb nu Ritalin tegen ADHD en ik vind het een bagger medicijn.
gebruik het nu een paar dagen. 10mg 3x per dag
-veel minder eetlust. ik moet mij nu letterlijk forceren om te eten
-hoofdpijn
-kan niet meer in slaap komen
+het werkt wel. kan mij duizend keer beter concentreren maar die bij effecten zijn niet gewenst.

Mijn vraag: Gaat dit over na een tijdje? Drink liever wat extra koffie of zo.
Ben benieuwd naar ervaringen.
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
pi_75759020
De bijwerkingen zouden zo ongeveer 3 weken aan kunnen houden. Als het langer duurt, kan je het beste je arts inschakelen.
pi_75759929
tvp
En
Ben lekker aan het genieten van het mooie winterse uitzicht... wow
pi_75760654
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:01 schreef esreality het volgende:
Oke ik heb nu Ritalin tegen ADHD en ik vind het een bagger medicijn.
gebruik het nu een paar dagen. 10mg 3x per dag
-veel minder eetlust. ik moet mij nu letterlijk forceren om te eten
-hoofdpijn
-kan niet meer in slaap komen
+het werkt wel. kan mij duizend keer beter concentreren maar die bij effecten zijn niet gewenst.

Mijn vraag: Gaat dit over na een tijdje? Drink liever wat extra koffie of zo.
Ben benieuwd naar ervaringen.
Ik heb er ook vrij lang last van gehad. De min-punten zijn bij mij na verloop van tijd wel weggetrokken. Je lichaam moet toch wennen aan een "vreemde" stof die het binnenkrijgt. Mocht je je nog niet prettig voelen na een tijd, kun je ook overwegen om over te stappen op Concerta, hoewel deze niet altijd door de zorgverzekeraar wordt vergoedt en de kosten daarvan dus hoger liggen dan bij Ritalin (36 mg kost 40 euro aan eigen bijdrage).
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_75760691
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ah, ok, dan schijt je dus idd je concerta niet uit
hoef ik niet meer voorzichtig te poepen
haha voorzichtig poepen lijkt me niet fijn
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_75765309
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:53 schreef Crapbag het volgende:

[..]

Ik heb er ook vrij lang last van gehad. De min-punten zijn bij mij na verloop van tijd wel weggetrokken. Je lichaam moet toch wennen aan een "vreemde" stof die het binnenkrijgt. Mocht je je nog niet prettig voelen na een tijd, kun je ook overwegen om over te stappen op Concerta, hoewel deze niet altijd door de zorgverzekeraar wordt vergoedt en de kosten daarvan dus hoger liggen dan bij Ritalin (36 mg kost 40 euro aan eigen bijdrage).
gebruik het nu alleen als het echt moet.
ben niet hyperactief alleen moeite met lezen en zo.

ik moet zoveel mogelijk calorieën binnenkrijgen omdat ik veel sport (inclusief bb) . afvallen is geen optie.
rust is ook enorm belangrijk voor mij.

al met al ritalin is een poepmedicijn.
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
pi_75766299
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:54 schreef Crapbag het volgende:

[..]

haha voorzichtig poepen lijkt me niet fijn
Shit.... daar gaat mn pilletje...

TERUG... TERUG!!!!
pi_75766402
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:24 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Shit.... daar gaat mn pilletje...

TERUG... TERUG!!!!
Misschien handige info, die je wellicht nog niet had... Maar zowel Concerta als Ritalin dienen oraal tot je genomen te worden. Niet rectaal
pi_75767251
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Misschien handige info, die je wellicht nog niet had... Maar zowel Concerta als Ritalin dienen oraal tot je genomen te worden. Niet rectaal
Oh gelukkig alleen Ritalin en Concerta pfew... doe ik het iig goed met de Dex..

pi_75767363
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:46 schreef Hilde76 het volgende:

[..]

Oh gelukkig alleen Ritalin en Concerta pfew... doe ik het iig goed met de Dex..


Tja, die ken ik niet Alleen van hier.
pi_75767622
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tja, die ken ik niet Alleen van hier.
Gelukkig niet zo bijzonder... rond, wit, breeklijntje.. je kent het wel.
Meligheid hier zeg, is het vrijdag? Ehm ja dus... weer een week om! Dat gaat snel!
pi_75767711
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:54 schreef Hilde76 het volgende:

[..]

Gelukkig niet zo bijzonder... rond, wit, breeklijntje.. je kent het wel.
Meligheid hier zeg, is het vrijdag? Ehm ja dus... weer een week om! Dat gaat snel!
En de inhoud is net zo wit als de parkeerplaats voor de WUR?
pi_75767851
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En de inhoud is net zo wit als de parkeerplaats voor de WUR?
Juist! Je hebt em!
pi_75768199
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:59 schreef Hilde76 het volgende:

[..]

Juist! Je hebt em!
* RvLaak legt de spiegel al vast klaar

TGIF, zullen we maar denken

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 14:08:45 ]
pi_75778933
ik heb ook nog dex in capsules liggen, apotheek had geen normale voorraad dus hebben ze het zelf gemaakt
zit alleen wel 90% vulstof in, waarschijnlijk zodat niemand t gaat snuiven ofzo
pi_75791863
Ik lees op Wikipedia het volgende over:
Thee & Ritalin.
quote:
Bekend is, dat het innemen van methylfenidaat tezamen met sinaasappelsap (veel vitamine C) een vermindering van de werking teweeg brengt. Dit komt doordat vitamine C een sterk organisch zuur is dat de opname van methylfenidaat in de darmen kan remmen.[5] Bij een hoog vitamine C-gebruik is daarom een hogere dosering van het medicijn noodzakelijk. Ook inname met thee heeft dit effect, vermoedelijk door het binden van het medicament aan de tannine (looizuur) in de thee.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat
Nu is mijn favoriete drankje Lipton icetea

Nu twijfel ik of ik deze drank nog wel kan nuttigen of nie.
weet iemand hier een antwoord op ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_75798064
Als het niet in de bijsluiter staat zal het wel meevallen denk ik. Anders even vragen bij apotheek/dokter. Gelukkig is koffie veul lekkerder dan thee
pi_75798282
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 10:10 schreef Denkbaar het volgende:
Als het niet in de bijsluiter staat zal het wel meevallen denk ik. Anders even vragen bij apotheek/dokter. Gelukkig is koffie veul lekkerder dan thee
dat klopt als je thee lekker vind maar dat is bij mij niet zo :-(
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_75802776
Ice tea lijkt volgens mij niet eens op thee...
En als je er zelf geen last van ondervind, dan betekend dat ook wel dat er niks loos is denk ik.

[ Bericht 52% gewijzigd door donzine op 19-12-2009 14:00:00 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:27:01 #84
139770 Miasan
Roemer has it
pi_75803635
Nog een vraag aan de concerta-gebruikers hier: hoe oud zijn jullie, hoe zwaar zijn jullie en welke dosis gebruiken jullie dagelijks?
Ik wil namelijk van zorgverzekeraar wijzigen en twijfel nog tussen FBTO en Avero Achmea (met royaal). Het dilemma: de eerste is veel goedkoper maar vergoed van de eigen bijdrage voor medicijnen slechts tot EUR 500,-. Ik zit nu op 36 mg (ben bijna 21, weeg 63 kg) en waarschijnlijk ga ik in februari over op 54 mg. Is het een realistische gedachte dat dit genoeg is, of kan ik een nog hogere dosis verwachten? Want als ik op 54 mg blijf is FBTO op jaarbasis net iets goedkoper. En om donorkorting bij Avero Achmea te krijgen moet je moeilijk doen. Wat een poepwebsite.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:34:06 #85
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75806891
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:27 schreef Miasan het volgende:
Nog een vraag aan de concerta-gebruikers hier: hoe oud zijn jullie, hoe zwaar zijn jullie en welke dosis gebruiken jullie dagelijks?
Ik wil namelijk van zorgverzekeraar wijzigen en twijfel nog tussen FBTO en Avero Achmea (met royaal). Het dilemma: de eerste is veel goedkoper maar vergoed van de eigen bijdrage voor medicijnen slechts tot EUR 500,-. Ik zit nu op 36 mg (ben bijna 21, weeg 63 kg) en waarschijnlijk ga ik in februari over op 54 mg. Is het een realistische gedachte dat dit genoeg is, of kan ik een nog hogere dosis verwachten? Want als ik op 54 mg blijf is FBTO op jaarbasis net iets goedkoper. En om donorkorting bij Avero Achmea te krijgen moet je moeilijk doen. Wat een poepwebsite.
oh die donorkorting is zo geregeld. je moet ff zo'n intermediair bellen en die sturen je dan info, dat moet je invullen en terugsturen. ben ik ook mee bezig. scheelt op zich maar 6 euro korting die je per maand krijgt, maargoed, is toch weer 6 euro. als je ze ff belt leggen ze het heel goed uit
veel artsen schrijven maar 1 pil per dag voor, de mijne tot nu toe ook, ik wil liever wel naar 2 en dan is die avero dinges dus wel goedkoper.
ik slik nu trouwens 1x27 mg. nie zoveel dus. ben 34 en weeg iets van 64 denk ik. volgens mij heeft je gewicht er ook niet zoveel mee te maken, het is net hoe je lichaam het opneemt volgens mij.
maar doe maar gewoon even lief bellen naar die mafkezen, de website is kut maar aan de telefoon zijn ze echt lief. ik zag het eerst ook niet zitten, maar nu dus wel
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:35:24 #86
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75806930
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:59 schreef Edskimo het volgende:
ik heb ook nog dex in capsules liggen, apotheek had geen normale voorraad dus hebben ze het zelf gemaakt
zit alleen wel 90% vulstof in, waarschijnlijk zodat niemand t gaat snuiven ofzo
met capsules heb je het risico dat ze er de verkeerde stof in stoppen. schijnt wel es te gebeuren (per ongeluk dan natuurlijk wel) dus i kzou gewoon tabletten vragen. mn vriendje die heeft ze ook en zijn arts die heeft echt geeist dat ie geen capsules meer accepteert bij de apotheek.
mja dex lijkt me hoe dan ook eng. doe mij maar concerta
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75811659
ja ze lijken ook vrijwel bijna tot niet te werken, dat is ook de reden dat ik ze nog steeds heb liggen.


Morgen weer een stapje lager met de dosis dex, ik denk dat als ik in 1x gestopt was dat ik helemaal waardeloos was geweest, op het 1ne moment is er niks aan de hand
en dan vooral 'smiddags zak ik gewoon helemaal in
geen fut, energie of concentratie meer over...
pi_75839195
* daanski82 is om 12 uur zijn ritalin vergeten in te nemen :-S omdat ik druk bezig was met een tijdelijk kippenhok te bouwen in de schuur.
na om 16.00 de eerste weer.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 20 december 2009 @ 16:44:56 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75842191
en hebje je ritalin gemist daanski? of viel het mee? nu weer lekker rustig in den kop?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 20 december 2009 @ 16:50:56 #90
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_75842445
Maar mag je dan ook niet afwijken van die tijden? Doe ik altijd wel. Ik laat er een uurtje of drie, vier tussen zitten (ligt er ook aan hoe lang mijn dag is) maar voor de rest zijn de tijden vrij variabel.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 20 december 2009 @ 16:54:31 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75842606
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:50 schreef Rikketik het volgende:
Maar mag je dan ook niet afwijken van die tijden? Doe ik altijd wel. Ik laat er een uurtje of drie, vier tussen zitten (ligt er ook aan hoe lang mijn dag is) maar voor de rest zijn de tijden vrij variabel.
Inderdaad... ik neem ook gewoon wanneer ik vind dat het nodig is.
oeh had ik nog niet verteld he.... ik mag dus van de psych savonds indien nodig nog ritalin nemen als de concerta is uitgewerkt. en hij gaat intussen uitzoeken offie me ook 2 concerta's per dag mag voorschrijven (ik weet dat dat wel gebeurt maar hij wist dat dus niet)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75911722
Andere AD(H)D'ers ook moeite met op tijd naar bed gaan ?
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_75911756
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 03:34 schreef Reuzelbek het volgende:
Andere AD(H)D'ers ook moeite met op tijd naar bed gaan ?
pi_75911787
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 03:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]


Zullen we dan toch maar naar bed gaan ?
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_75912906
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 03:34 schreef Reuzelbek het volgende:
Andere AD(H)D'ers ook moeite met op tijd naar bed gaan ?
Wat is moeite? Ik heb voor mezelf al lang geleden besloten dat ik geen vaste tijden ga hanteren. Werkt toch niet
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:02:19 #96
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_75913378
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 03:34 schreef Reuzelbek het volgende:
Andere AD(H)D'ers ook moeite met op tijd naar bed gaan ?
Het wordt bij mij altijd minstens een uur later dan ik me voorgenomen had.

't Is ook gewoon kut, want mijn ideale ritme is er één waarbij ik rond een uur of zes 's ochtends naar bed ga. En laat dat nu net de tijd zijn waarop ik normaal gesproken moet opstaan in verband met werk.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_75920354
Ik ben lui, ik heb geen zin om te werken, ik wil in de sneeuw spelen alsof ik 12 ben en ik wil naar huis....


Hee, een vogel
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:03:55 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75943812
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 03:34 schreef Reuzelbek het volgende:
Andere AD(H)D'ers ook moeite met op tijd naar bed gaan ?
het valt op zich mee bij mij, ik ga relatief vroeg slapen, maar wel altijd later dan ik me voorneem...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:13:07 #99
139770 Miasan
Roemer has it
pi_75947985
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 03:34 schreef Reuzelbek het volgende:
Andere AD(H)D'ers ook moeite met op tijd naar bed gaan ?
Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is. Ik blijf makkelijk wakker, maar meestal als ik op tijd in bed ga liggen dan val ik ook wel meteen in slaap. 's Ochtends is echter een ramp - dan ben ik in zombie-modus en kan ik gewoon niet (snel) wakker worden. Het duurt doorgaans een paar uur voordat ik enigzins bij bewustzijn ben.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:16:23 #100
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75948135
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:13 schreef Miasan het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is. Ik blijf makkelijk wakker, maar meestal als ik op tijd in bed ga liggen dan val ik ook wel meteen in slaap. 's Ochtends is echter een ramp - dan ben ik in zombie-modus en kan ik gewoon niet (snel) wakker worden. Het duurt doorgaans een paar uur voordat ik enigzins bij bewustzijn ben.
precies dat dus!! Voordat ik echt helder ben is het vaak wel tegen de middag. en dan zit ik dus al uren op mn werk
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:32:33 #101
139770 Miasan
Roemer has it
pi_75948996
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

precies dat dus!! Voordat ik echt helder ben is het vaak wel tegen de middag. en dan zit ik dus al uren op mn werk
Echt afzien is dat! Ze moeten voor ons AD(H)D'ers de werkdag maar gewoon pas om 11 uur beginnen! Dat zal ze leren!!

Voor mij valt het tegenwoordig wel mee. Concerta innemen, kop onder de douche, neus in de koude buitenlucht en ik ben in zekere mate bij zinnen.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  dinsdag 22 december 2009 @ 23:37:10 #102
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_75949293
's Ochtends stuiter ik meestal van de adrenaline, 's middags kak ik helemaal in en 's avonds word ik dan weer wakker. Met als gevolg dat ik uiteraard weer te laat naar bed ga.

Over te laat gesproken... m'n wekker gaat ook alweer over 4,5 uur. Precies op de tijd dat ik ging slapen als het aan mijn bioritme lag.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_75950736
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:13 schreef Miasan het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is.
Ik denk dat dat ook wel bij AD(H)D hoort?
  woensdag 23 december 2009 @ 00:24:18 #104
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_75951468
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:37 schreef Rikketik het volgende:
's Ochtends stuiter ik meestal van de adrenaline, 's middags kak ik helemaal in en 's avonds word ik dan weer wakker. Met als gevolg dat ik uiteraard weer te laat naar bed ga.

Over te laat gesproken... m'n wekker gaat ook alweer over 4,5 uur. Precies op de tijd dat ik ging slapen als het aan mijn bioritme lag.
Ik heb precies hetzelfde. Het is net alsof mijn motor alvast is warmgedraaid voordat ik wakker wordt, zodat wanneer mijn ogen open gaan, ik meteen klaarwakker ben en al overal kan rondstuiteren.
Meestal in de middag wordt ik een beetje duf (zo rond 3 uur) en ongev. rond 8 a 9 uur in de avond vlieg ik weer overal rond. Vaak ga ik zo rond half 11 a 11 uur naar bed omdat ik de volgende dag toch wel vroeg moet opstaan, en val dan meestal redelijk snel in slaap. Als het niet lukt, dan luister ik meestal even wat muziek op mn koptelefoon (heavy metal ) en dan val ik ook zo in slaap.

Het vervelende is wel dat ik standaard rond 7 a 8 uur wakker wordt als de wekker niet gaat. Al ga ik pas om 4 uur a half 5 naar bed, ogen open = niet meer kunnen slapen
  woensdag 23 december 2009 @ 09:10:11 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75958044
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:32 schreef Miasan het volgende:

[..]

Echt afzien is dat! Ze moeten voor ons AD(H)D'ers de werkdag maar gewoon pas om 11 uur beginnen! Dat zal ze leren!!

Voor mij valt het tegenwoordig wel mee. Concerta innemen, kop onder de douche, neus in de koude buitenlucht en ik ben in zekere mate bij zinnen.
ja het gaat bij mij met concerta ook wel wat beter. al is het maar omdat ik minder tegen de dag opzie omdat mijn dagen wat leuker zijn nu (werk gaat beter en andere dingen ook). en de werkdag later beginnen: dan verschuift mijn ritme mee, ben ik alsnog laat wakker.
maar nu ben ik vrij als t goed is moet er zo iemand langskomen hier dus de wekker stond op half 9 maar kon er zowat niet uitkomen
Oh en wat ik dan ook heb: 's morgens ben ik kapot dan denk ik: ik ga om 8 uur naar bed vanavond. en dan is het 8 uur en dan denk ik: ahhh nee valt mee met de vermoeidheid, kan wel wat later.... hoewel het tegenwoordig wel eens wil lukken omdat ik blijkbaar inmiddels doorheb dat mijn hoofd me voor de gek houdt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75960952
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:13 schreef Miasan het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is. Ik blijf makkelijk wakker, maar meestal als ik op tijd in bed ga liggen dan val ik ook wel meteen in slaap. 's Ochtends is echter een ramp - dan ben ik in zombie-modus en kan ik gewoon niet (snel) wakker worden. Het duurt doorgaans een paar uur voordat ik enigzins bij bewustzijn ben.
Discipline gebrek lijkt me ook een kenmerk van AD(H)D. Ben vandaag om 0.45 naar bed gegaan, wat vroeg is, mijn voornemen was 23.30
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_75961473
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:13 schreef Miasan het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is. Ik blijf makkelijk wakker, maar meestal als ik op tijd in bed ga liggen dan val ik ook wel meteen in slaap. 's Ochtends is echter een ramp - dan ben ik in zombie-modus en kan ik gewoon niet (snel) wakker worden. Het duurt doorgaans een paar uur voordat ik enigzins bij bewustzijn ben.
Dat heb ik ook, maar los het op door minimaal 1,5 uur voor ik weg moet op te staan & sloten koffie te drinken
  woensdag 23 december 2009 @ 11:15:14 #108
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75961699
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, maar los het op door minimaal 1,5 uur voor ik weg moet op te staan & sloten koffie te drinken
dan moet ik nog vroeger opstaan, dat vind ik zo zonde van de tijd. ik wil gewoon opstaan en 3 kwartier later de deur uit. staat ook altijd lang voordat ie weg moet op, maar die is ochtendmens en gewoon heel traag smorgens. ik weet niet wat ie allemaal doet maar hij is bezig en er gebeurt niks ofzo. heel apart...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 23 december 2009 @ 11:42:34 #109
139770 Miasan
Roemer has it
pi_75962740
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Discipline gebrek lijkt me ook een kenmerk van AD(H)D. Ben vandaag om 0.45 naar bed gegaan, wat vroeg is, mijn voornemen was 23.30
Ja dat is misschien ook wel waar.
Vind het trouwens best knap dat je maar 1 uur en een kwartier later naar bed bent gegaan! Ik neem me meestal voor om om 22 uur de PC uit te zetten en voor 24 uur in bed te liggen. En dan zit ik nog tot drie uur 's nachts te Fok!ken ofzo.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_75963146
Ik ga alleen op tijd naar bed als m'n vriendin er is, en dan meestal rond een uur of 11, Dan slaap of bijna gelijk of rond een uur of 1. Ze is er nu al 3 dagen niet en ik ga ook al 3 dagen rond 3 uur naar bed Ik kan ook pas aan m'n dag beginnen na anderhalf uur koffiedrinken
Toch vind ik m'n pillen geweldig, 'k heb opeens hoge (relatief ) cijfers, misschien omdat ik er eindelijk voor studeer en ik vergeet niet eens een briefje te maken met wat ik op 'n dag moet doen, zodat het meeste ook gedaan wordt!

Hoe zit dat trouwens met het gevaar voor rijvaardigheid dat het oplevert? Ik ben stuurman bij een roeivereniging en zit daardoor geregeld in een boot van rond de 40.000 euro. Sinds ik aan de pillen zit hebben we niet meer getraint ivm. sneeuw/ijs/slecht weer dus ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik durf het niet echt tegen m'n coach te zeggen aangezien ik hard heb gewerkt om ingeselecteerd te worden enzo en dalijk flikkert ie me eruit
Iemand tips over combi Ritalin-Sport?

bvd
  woensdag 23 december 2009 @ 12:44:02 #111
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_75965315
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:52 schreef Denkbaar het volgende:
Ik ga alleen op tijd naar bed als m'n vriendin er is, en dan meestal rond een uur of 11, Dan slaap of bijna gelijk of rond een uur of 1. Ze is er nu al 3 dagen niet en ik ga ook al 3 dagen rond 3 uur naar bed Ik kan ook pas aan m'n dag beginnen na anderhalf uur koffiedrinken
Toch vind ik m'n pillen geweldig, 'k heb opeens hoge (relatief ) cijfers, misschien omdat ik er eindelijk voor studeer en ik vergeet niet eens een briefje te maken met wat ik op 'n dag moet doen, zodat het meeste ook gedaan wordt!

Hoe zit dat trouwens met het gevaar voor rijvaardigheid dat het oplevert? Ik ben stuurman bij een roeivereniging en zit daardoor geregeld in een boot van rond de 40.000 euro. Sinds ik aan de pillen zit hebben we niet meer getraint ivm. sneeuw/ijs/slecht weer dus ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik durf het niet echt tegen m'n coach te zeggen aangezien ik hard heb gewerkt om ingeselecteerd te worden enzo en dalijk flikkert ie me eruit
Iemand tips over combi Ritalin-Sport?

bvd
als je eraan gewend bent zou het gewoon moeten kunnen. is hetzelfde geval als me autorijden
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_75966394
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:24 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Het is net alsof mijn motor alvast is warmgedraaid voordat ik wakker wordt, zodat wanneer mijn ogen open gaan, ik meteen klaarwakker ben en al overal kan rondstuiteren.
Meestal in de middag wordt ik een beetje duf (zo rond 3 uur) en ongev. rond 8 a 9 uur in de avond vlieg ik weer overal rond. Vaak ga ik zo rond half 11 a 11 uur naar bed omdat ik de volgende dag toch wel vroeg moet opstaan, en val dan meestal redelijk snel in slaap. Als het niet lukt, dan luister ik meestal even wat muziek op mn koptelefoon (heavy metal ) en dan val ik ook zo in slaap.
Ik heb echt precies zo'n ritme. Tot grote ergernis van mijn lief want die heeft last van een ochtendhumeur.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:47:08 #113
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75985628
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Discipline gebrek lijkt me ook een kenmerk van AD(H)D. Ben vandaag om 0.45 naar bed gegaan, wat vroeg is, mijn voornemen was 23.30
Verhip, nu ik de kans krijg en voor mezelf werk wordt het inderdaad vaker wel dan niet 3 uur ofzo terwijl ik mezelf opleg om om 11 uur te gaan. Rara wat klopt er niet

Hoi trouwens , ik heb t topic weer gevonden. Willen jullie hem gaarne niet zo snel vol kalken, zodat ik m niet kwijtraak...
  woensdag 23 december 2009 @ 20:48:06 #114
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75985682
Ik wil mijn Ritalin. Psycholoog, schiet op.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:49:04 #115
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75985730
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:48 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik wil mijn Ritalin. Psycholoog, schiet op.
Ik wacht al n half jaar, dus dimmen, ik ben eerst
  woensdag 23 december 2009 @ 20:50:50 #116
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75985816
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:49 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik wacht al n half jaar, dus dimmen, ik ben eerst
Ik wacht anders ook al een maand. Voordeel is wel dat ik al een officiele diagnose heb, dus theoretisch gezien zou het allemaal niet zo lang moeten duren.
pi_76004560
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:49 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik wacht al n half jaar, dus dimmen, ik ben eerst
Ik ben 29 dec. aan de beurt
pi_76007406
Probeer je huisarts eens. Mijn huisarts stelde voor om tot m'n afspraak met de psychiater gewoon eens Ritalin te proberen en daar was ik het wel mee eens. Misschien niet zo legaal/goed idee, maar ik voel me er een stuk beter onder
Moet over 3 weken naar de psych, vind het toch wel een beetje rot. Vooral omdat vrienden/kennissen er over het algemeen nogal lacherig over doen. zoals mijn huisgenoot het formuleerde: "ADHD is zwaar overgediagnoseerd en je bent gewoon een luie faler, haha!' of mensen die wel eens "zo'n pilletje" willen om "te checken of het werkt". Ik dacht juist dat men blij voor me zou zijn
  donderdag 24 december 2009 @ 11:43:40 #119
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76007955
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:28 schreef Denkbaar het volgende:
Moet over 3 weken naar de psych, vind het toch wel een beetje rot. Vooral omdat vrienden/kennissen er over het algemeen nogal lacherig over doen. zoals mijn huisgenoot het formuleerde: "ADHD is zwaar overgediagnoseerd en je bent gewoon een luie faler, haha!' of mensen die wel eens "zo'n pilletje" willen om "te checken of het werkt". Ik dacht juist dat men blij voor me zou zijn
Ik vind dat altijd wel mooie reacties. Laatst ook zo'n gast, die ik vertelde dat ik ADD had. "Ja," zei die, "iedereen is wel een keer een beetje druk in zijn hoofd." Die begreep er dus ook de ballen van. Ik kan daar ook echt niet meer mee zitten tegenwoordig. Ik weet dat ik het heb, de psych weet het en voor mij is dat genoeg.

Daarbij worden dergelijke opmerkingen ook gemaakt als een soort zelfverdediging, denk ik. Psychiatrie is nog steeds iets waar mensen liever niet over praten, laat staan dat ze echt de confrontatie met hun eigen geest durven aan te gaan. Zulke 'nonchalante' opmerkingen halen dan de lading van het onderwerp af.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:01:29 #120
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76010625
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:28 schreef Denkbaar het volgende:
Probeer je huisarts eens. Mijn huisarts stelde voor om tot m'n afspraak met de psychiater gewoon eens Ritalin te proberen en daar was ik het wel mee eens. Misschien niet zo legaal/goed idee, maar ik voel me er een stuk beter onder
Moet over 3 weken naar de psych, vind het toch wel een beetje rot. Vooral omdat vrienden/kennissen er over het algemeen nogal lacherig over doen. zoals mijn huisgenoot het formuleerde: "ADHD is zwaar overgediagnoseerd en je bent gewoon een luie faler, haha!' of mensen die wel eens "zo'n pilletje" willen om "te checken of het werkt". Ik dacht juist dat men blij voor me zou zijn
Luie faler, tja. Waarschijnlijk is de ziekte gewoon dat je je anders gedraagt / anders denkt dan men van mensen in deze samenleving verwacht. Dat is op zich niet verkeerd, maar wel als je een beetje mee wilt draaien in die samenleving.

Ik zou zeggen, laat die gast eens ruilen (als het kon ), dan ziet ie dat we veel lusten, maar nog meer lasten hebben. Als je het écht hebt is het ook gewoon in je hersenen te zien, lijkt mij. Dus wie weet dat t ooit zo ver komt dat de diagnose gewoon met n hersenscan gemaakt kan worden.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:04:41 #121
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76010736
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:43 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd wel mooie reacties. Laatst ook zo'n gast, die ik vertelde dat ik ADD had. "Ja," zei die, "iedereen is wel een keer een beetje druk in zijn hoofd." Die begreep er dus ook de ballen van. Ik kan daar ook echt niet meer mee zitten tegenwoordig. Ik weet dat ik het heb, de psych weet het en voor mij is dat genoeg.

Daarbij worden dergelijke opmerkingen ook gemaakt als een soort zelfverdediging, denk ik. Psychiatrie is nog steeds iets waar mensen liever niet over praten, laat staan dat ze echt de confrontatie met hun eigen geest durven aan te gaan. Zulke 'nonchalante' opmerkingen halen dan de lading van het onderwerp af.
Het gaat er juist om dat je die drukte in je hoofd niet meer de baas kan, dat je zelfs als er fysiek geen redenen zijn om druk in je hooft te zijn veel drukte is en dat je júist als er geen druk op je ligt - met name in je vrije tijd - erg moe wordt van de overvloed aan gedachten.

Maar goed. Laat die mensen inderdaad maar lekker jammeren. Wie aan zn geest werkt bereikt nog eens wat.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:10:44 #122
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76016303
Wat ook wel eens wil helpen is helemaal uitleggen wat er echt gebeurt in je hoofd. en daarbij ook aangeven dat het niet afentoe is,maar zo goed als heel de tijd. naar je eigen gevoel dik je het dan een beetje aan misschien maar dat is eigenlijk niet zo, omdat we er zelf al aan zijn gewend en het dus ook niet zo heel heftig overbrengen.
hmmmm is het te volgen wat ik wil zeggen?
iig is het mij op die manier al een paar keer gelukt om mensen die het allemaal bagatelliseren de mond te snoeren
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 24 december 2009 @ 15:49:53 #123
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76018282
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:10 schreef Murmeli het volgende:
Wat ook wel eens wil helpen is helemaal uitleggen wat er echt gebeurt in je hoofd. en daarbij ook aangeven dat het niet afentoe is,maar zo goed als heel de tijd. naar je eigen gevoel dik je het dan een beetje aan misschien maar dat is eigenlijk niet zo, omdat we er zelf al aan zijn gewend en het dus ook niet zo heel heftig overbrengen.
hmmmm is het te volgen wat ik wil zeggen?
iig is het mij op die manier al een paar keer gelukt om mensen die het allemaal bagatelliseren de mond te snoeren
M'n vriendin vond dat soort dingen (ADHD etc.) ook onzin, maar sinds ze mij heeft ziet ze overduidelijk het verschil tussen mij en gewone mensen. En vooral tot grote irritatie van haar, want ze kan er nog steeds niet tegen.
  donderdag 24 december 2009 @ 15:58:08 #124
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76018679
ehhh waarom heeft ze wat met jou dan? als ze er niet tegen kan moet ze gewoon nokken, dan kan jij iemand regelen die jou wel tof vindt zoals je bent
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76024609
iets met plus en min polen he

Ik vind niet dat zoiets een relatie mag beinvloeden.
pi_76024741
ADD heeft mij ook goede dingen opgeleverd, mijn algemene kennis is veel hoger dan de gemiddelde leeftijdsgenoot op een aantal gebieden. Niet om arrogant te zijn, maar dat merkte ik al op middelbaar onderwijs.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  donderdag 24 december 2009 @ 19:29:16 #127
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76027623
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:13 schreef Edskimo het volgende:
iets met plus en min polen he

Ik vind niet dat zoiets een relatie mag beinvloeden.
wat niet? het feit dat je partner klaagt over je adhd? of adhd zelf? ik snap heus wel dat het niet altijd makkelijk leven is met iemand met adhd (1: ik heb het zelf 2: mijn ook) maar er niet tegen kunnen...sja... dan werkt het gewoon niet.
of ging het daar dus niet over? dan heb ik niks gezegd...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 24 december 2009 @ 19:58:52 #128
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_76028906
Intake gehad en nu een doorverwijzing voor een 3 uur durende test...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_76029087
Ik vind het gewoon moeilijk, ook vooral omdat het me sinds ik studeer niet echt voor de wind gaat en dat ik daar al vaak genoeg met 'm over gepraat heb enzo. Met ritalin gaat het gewoon een stuk beter met me maar omdat ik zo meer in de buurt kom van 'normaal' valt het niet op ofzo . M'n hele omgeving vind het geloof ik maar aanstellerij en dat is echt vervelend.

Gelukkig ( ) Heb ik twee broertjes en een zusje met adhd en weet m'n moeder er zodoende best wat over, die heeft er dus een avondje met m'n vriendin over gepraat waardoor ze het een en ander beter begrijpt en het zodoende veel beter gaat met ons tweeën
pi_76030584
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wat niet? het feit dat je partner klaagt over je adhd? of adhd zelf? ik snap heus wel dat het niet altijd makkelijk leven is met iemand met adhd (1: ik heb het zelf 2: mijn ook) maar er niet tegen kunnen...sja... dan werkt het gewoon niet.
of ging het daar dus niet over? dan heb ik niks gezegd...
klagen over adhd van je partner, iedereen heeft zo wel zijn dingetjes toch
de 1ne kan niet koken, en de ander heeft adhd bijvoorbeeld
en dan kan je er wel over klagen, maar accepteren is veel makkelijker.
  donderdag 24 december 2009 @ 20:34:32 #131
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76030670
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:32 schreef Edskimo het volgende:

[..]

klagen over adhd van je partner, iedereen heeft zo wel zijn dingetjes toch
de 1ne kan niet koken, en de ander heeft adhd bijvoorbeeld
en dan kan je er wel over klagen, maar accepteren is veel makkelijker.
ja, dat dus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76036601
edit: nog weer eens niet deze pagina gelezen
pi_76102101
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:32 schreef donzine het volgende:
edit: nog weer eens niet deze pagina gelezen
Je zag iets, moest daar op reageren en deed dat zonder nadenken? Goh, hoe buiten karakter in een ADHD topic
pi_76106464
en weer terug bij af, niks lukt of lijkt me nog te doen en ik voel me depressief...
neem op het moment 3x 15mg op een dag, en het lukt me ook niet met afbouwen

de shrink dokter zei dat ze niet snapte waarom ik er vanaf wou, en ik kon het zelf ook niet goed onderbouwen.
zij vind zelf dat ik nu ''goed ingesteld ben op de medicijnen'', dus waarom zou ik dat moeten veranderen?

heb in ieder geval weer stof om overna te denken (en om over te malen en te malen en te malen savonds in bed.)
pi_76109787
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je zag iets, moest daar op reageren en deed dat zonder nadenken? Goh, hoe buiten karakter in een ADHD topic
Haha, inderdaad Ik heb ook vaak dat ik gwoon een heel a4tje aan tekst geschreven heb, en dan denk, fuck it... en gwoon de pagina weg klik zonder te posten
  zondag 27 december 2009 @ 18:52:18 #136
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76112034
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:45 schreef donzine het volgende:

[..]

Haha, inderdaad Ik heb ook vaak dat ik gwoon een heel a4tje aan tekst geschreven heb, en dan denk, fuck it... en gwoon de pagina weg klik zonder te posten
Herkenbaar. Dan ben ik alweer kwijt waarom ik ook alweer wilde posten.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 27 december 2009 @ 20:54:23 #137
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76116354
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:32 schreef Edskimo het volgende:

[..]

klagen over adhd van je partner, iedereen heeft zo wel zijn dingetjes toch
de 1ne kan niet koken, en de ander heeft adhd bijvoorbeeld
en dan kan je er wel over klagen, maar accepteren is veel makkelijker.
Dat probeer ik r elke keer weer duidelijk te maken inderdaad. Maarja, doordringen wil t niet.
pi_76120920
kan zij niet koken dan?
haha, en anders gewoon

WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN

1 week lang volhouden, en dan heeft ze het wel geaccepteerd
pi_76120932
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:45 schreef donzine het volgende:

[..]

Haha, inderdaad Ik heb ook vaak dat ik gwoon een heel a4tje aan tekst geschreven heb, en dan denk, fuck it... en gwoon de pagina weg klik zonder te posten
, heb ik nou nooit... Ik klik altijd op "invoeren" en bedenk me dan pas of het slim was wat ik postte...
pi_76121123
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:33 schreef Edskimo het volgende:
kan zij niet koken dan?
haha, en anders gewoon

WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN

1 week lang volhouden, en dan heeft ze het wel geaccepteerd
Hmm... Krijg in ene flitsen van Jochem Meijer... Dat wil je toch niemand aandoen?
  zondag 27 december 2009 @ 22:41:36 #141
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76121386
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:33 schreef Edskimo het volgende:
kan zij niet koken dan?
haha, en anders gewoon

WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN WAKKER WORDEN

1 week lang volhouden, en dan heeft ze het wel geaccepteerd
Dat is misbruik maken van ADHD. Als er iemand niet grappig is is t iemand die van ADHD zijn unique selling point maakt maakt
pi_76122612
ik heb er tot nogtoe geen een gevonden die mijn gedrag langer als 4 maanden uit kan staan...
ik flap alles eruit en dat word niet altijd geaccepteerd.
pi_76122735
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:48 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik wil mijn Ritalin. Psycholoog, schiet op.
Ik heb net vrijdag mijn nieuwe gekregen, weer een maand supply
pi_76131940
Vannacht niet geslapen, drukke week, wilde vandaag beginnen aan een "grote" klus... Gaat er niet van komen...
  maandag 28 december 2009 @ 18:46:36 #145
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76150420
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:41 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dat is misbruik maken van ADHD. Als er iemand niet grappig is is t iemand die van ADHD zijn unique selling point maakt maakt
Waarom? je kan ervan balen, je kan er ook nuttig gebruik van maken. misbruik maken van adhd vind ik het, als je je erachter verschuilt (je baas wordt boos omdat je altijd alles vergeet en je zegt: ja ik kan er niks aan doen hoor, ik heb adhd). maar je adhd eigenschappen positief gebruiken is juist gewoon een slimme zet.
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:01 schreef Edskimo het volgende:
ik heb er tot nogtoe geen een gevonden die mijn gedrag langer als 4 maanden uit kan staan...
ik flap alles eruit en dat word niet altijd geaccepteerd.
dat probleem heb ik dan weer niet. Ik hou het zelf nooit lang genoeg met iemand uit. na een paar maanden gaat de sex altijd vervelen en dan heb ik daar geen zin meer in. en ik ga me dood ergeren aan iemand. dat waarschijnlijk omdat ze me altijd proberen te claimen/veranderen en ik hen dan ook ga proberen te veranderen, ieuw!
Met scharrel gaat tot nu toe goed, hoewel ik toch de indruk heb dat de concerta net op tijd kwam om de sex te redden, ik begon het namelijk duidelijk minder interessant te vinden. en nu is het weer

Owwhhh en ik heb zo'n fijne kerst gehad samen met een vriendinnetje samen lekker stuiteren afentoe, tot ik het zat was, dan gooide ik er maar weer drugs in was ik weer rustig en dan stak ik haar ook minder aan. Was echt genieten
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, heb ik nou nooit... Ik klik altijd op "invoeren" en bedenk me dan pas of het slim was wat ik postte...
dat ja
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76156014
dex verhoogt de potentie (en ook het uithoudingsvermogen haha) aanzienlijk
vooral de eerste dagen pfoee
  woensdag 30 december 2009 @ 12:37:06 #147
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76216450
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:46 schreef Edskimo het volgende:
dex verhoogt de potentie (en ook het uithoudingsvermogen haha) aanzienlijk
vooral de eerste dagen pfoee
oeh vandaar dat de sex met scharrel de laatste tijd weer zo goed is
ik ben eigk anti-dex maar dan moet ie het nog maar ff blijven slikken dan
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 30 december 2009 @ 14:23:03 #148
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_76220567
Goed nieuws! Ik krijg zojuist een belletje van de Psycholoog, en hij wist mij te meedelen dat ik op zijn laatst begin volgende week aan de beurt ben voor medicatie. Progressie, het is een feit!
pi_76220627
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:23 schreef feelsgoodman het volgende:
Goed nieuws! Ik krijg zojuist een belletje van de Psycholoog, en hij wist mij te meedelen dat ik op zijn laatst begin volgende week aan de beurt ben voor medicatie. Progressie, het is een feit!
Feli
pi_76222279
Ik heb net een gesprek met een reintegratiebureau gehad dat gespecialiseerd is in ADHD-ers en dat was een super gesprek! Ik ga mijn werkcoach vragen om ze in te schakelen.
pi_76223334
Vandaag 5 weken geleden sinds mijn intake... 't zou 3-4 weken duren voordat ik weer wat van ze zou horen
  woensdag 30 december 2009 @ 15:36:20 #152
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76223709
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:27 schreef donzine het volgende:
Vandaag 5 weken geleden sinds mijn intake... 't zou 3-4 weken duren voordat ik weer wat van ze zou horen
Zelf even bellen?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_76223769
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:36 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Zelf even bellen?
Op (bijna) oudjaarsdag? Denk niet dat ze "thuis" zijn...
  woensdag 30 december 2009 @ 15:41:19 #154
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76223916
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Op (bijna) oudjaarsdag? Denk niet dat ze "thuis" zijn...
Je kunt het altijd proberen. Misschien dat ze gesloten zijn, maar dan weet je in elk geval dat je voor maandag geen telefoontje hoeft te verwachten.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_76223983
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:41 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen. Misschien dat ze gesloten zijn, maar dan weet je in elk geval dat je voor maandag geen telefoontje hoeft te verwachten.
Da's waar ja...
  woensdag 30 december 2009 @ 16:48:21 #156
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_76226707
Waarom zouden ze gesloten zijn? Misschien morgen, maar vandaag is gewoon een normale werkdag.
pi_76228974
Zijn hier ook ADHD-ers die in het onderwijs werken als docent?
Juist op mijn vorige werk ben ik mezelf wat dat betreft nogal tegen gekomen; afspraken vergeten, dingen slecht onthouden, chaotisch zijn, stemmingswisselingen (niet handig in bijzijn van leerlingen) etcetera.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
  woensdag 30 december 2009 @ 17:58:03 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76229272
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:02 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik heb net een gesprek met een reintegratiebureau gehad dat gespecialiseerd is in ADHD-ers en dat was een super gesprek! Ik ga mijn werkcoach vragen om ze in te schakelen.
welk reintegratiebureau is dat? ik heb ook een afspraak bij zoiets, in januari, dat is in Delft...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76243833
Houd me op de hoogte hoe het gaat. Ik ben benieuwd wat ze voor je doen.
De mijne heet Beekmans & Van de Ven en ze zitten in Vught. Ze schijnen erg goed te zijn, maar ik moet dat natuurlijk eerst zelf ook meemaken. Tot nu toe heb ik er vertrouwen in.
pi_76252931
afgelopen dinsdag medicatie-consult gehad. Wat een *(*#R gesprek was dat zeg.
Diegene twijfelde bij alles wat degene had ingevuld bij mijn 3 uur durende intake en toen is eigenlijk de intake verkapt opnieuw gedaan in 1,5 uur om tot de conclusie te komen dat het wel een juiste diagnose was..

Ik ga nu morgen beginnen met Methylfenidaat hydrochlorine. (hoort er normaal Ritalin op je doosje te staan of is dit ritalin? Vergeten te vragen ). Ben benieuwd wat het doet
  donderdag 31 december 2009 @ 09:34:10 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76253547
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:45 schreef DrD00m het volgende:
afgelopen dinsdag medicatie-consult gehad. Wat een *(*#R gesprek was dat zeg.
Diegene twijfelde bij alles wat degene had ingevuld bij mijn 3 uur durende intake en toen is eigenlijk de intake verkapt opnieuw gedaan in 1,5 uur om tot de conclusie te komen dat het wel een juiste diagnose was..

Ik ga nu morgen beginnen met Methylfenidaat hydrochlorine. (hoort er normaal Ritalin op je doosje te staan of is dit ritalin? Vergeten te vragen ). Ben benieuwd wat het doet
ja, da's ritalin. merkloze variant. succes ermee. Ben je al begonnen ermee? en zo ja, hoe gaat het?
mocht het tegenvallen in het begin: dat is wel normaal, trekt wel bij als t goed is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76268754
Nee, ik begin er morgen mee. Vanavond staat er nog redelijk wat alcohol op de planning
Stond in de bijsluiter dat het niet met alcohol samengaat. (waarom niet eigenlijk?)
  donderdag 31 december 2009 @ 18:48:39 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76273962
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:20 schreef DrD00m het volgende:
Nee, ik begin er morgen mee. Vanavond staat er nog redelijk wat alcohol op de planning
Stond in de bijsluiter dat het niet met alcohol samengaat. (waarom niet eigenlijk?)
oja natuurlijk
medicijnen en alcohol gaat nooit goed samen. met antidepressiva is het ook niet verstandig, maar niet gevaarlijk. met ritalin kan het geloof ik ook wel gevaarlijk zijn (hoewel het natuurlijk in de partyscene wel gecombineerd wordt)
ik ben nog in twijfel: neem ik vanavond nog ritalin, of ga ik aan de champi om 12 uur
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76292421
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oja natuurlijk
medicijnen en alcohol gaat nooit goed samen. met antidepressiva is het ook niet verstandig, maar niet gevaarlijk. met ritalin kan het geloof ik ook wel gevaarlijk zijn (hoewel het natuurlijk in de partyscene wel gecombineerd wordt)
ik ben nog in twijfel: neem ik vanavond nog ritalin, of ga ik aan de champi om 12 uur
Je had gewoon ritalin kunnen nemen en een paar glaasjes alcohol. Die psychiater van mij zei ook dat je het gewoon kon proberen, een beetje rustig aan doen alleen.

Maar de beste wensen in ieder geval aan al mijn mede-ADHD' ers hier! Dit is toch 1 van de topics waar ik heel veel aan heb gehad afgelopen jaar.

Vanaf morgen aan de Concerta
pi_76292589
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:20 schreef DrD00m het volgende:
Nee, ik begin er morgen mee. Vanavond staat er nog redelijk wat alcohol op de planning
Stond in de bijsluiter dat het niet met alcohol samengaat. (waarom niet eigenlijk?)
Dat staat zowat bij elk medicijn op de bijsluiter.

Alcohol is trouwens nog schadelijker dan methylphenidate (Ritalin etc)
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
pi_76293132
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:25 schreef esreality het volgende:

[..]

Dat staat zowat bij elk medicijn op de bijsluiter.

Alcohol is trouwens nog schadelijker dan methylphenidate (Ritalin etc)
Waar is methylfenidaat dan zo schadelijk voor?
pi_76299344
slecht voor je hart, net als bij elk stimulerend middel.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:06:40 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76301054
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:20 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Je had gewoon ritalin kunnen nemen en een paar glaasjes alcohol. Die psychiater van mij zei ook dat je het gewoon kon proberen, een beetje rustig aan doen alleen.

Maar de beste wensen in ieder geval aan al mijn mede-ADHD' ers hier! Dit is toch 1 van de topics waar ik heel veel aan heb gehad afgelopen jaar.

Vanaf morgen aan de Concerta
ik heb ritalin genomen en geen alcohol... ik zat niet lekker in mijn vel dus wilde sowieso niet drinken...
succes met de concerta!! Hou je ons op de hoogte?

Nja wat betreft 2009: het was een kutjaar maar nu je het erover hebt, dit topic was goed, oa hierdoor ben ik erachter gekomen dat ik ADHD heb en dat dat dus een hoop van de ellende verklaart Dus dat is wel gunstig....

Dr00m: hoe is het gegaan met de ritalin??
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:36:48 #169
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76317631
Ik merk er nog niet zoveel van. Maar heb er ook pas 1 dag op zitten. Heb nu een dosis van 10 pch
Wel lastig om in te delen om een dagritme te vinden wanneer je je pilletjes neemt. Psych zei dat je het elke dag op dezelfde tijdstippen moest nemen.

Merk wel dat ik gister wat minder impulsief was overdag (rijgedrag was abnormaal netjes en geen last gehad van stemmingswisselingen. dat was wel fijn ^^). Had meer last van de bijwerkingen. Voelde me halverwege de middag/begin vd avond flink gespannen met snellere ademhaling en een wat slapper gevoel in mn armen. Wel raar dat je je flink gespannen kan voelen zonder dat je gedachtes ook gespannen zijn.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:34:23 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76322269
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:36 schreef DrD00m het volgende:
Ik merk er nog niet zoveel van. Maar heb er ook pas 1 dag op zitten. Heb nu een dosis van 10 pch
Wel lastig om in te delen om een dagritme te vinden wanneer je je pilletjes neemt. Psych zei dat je het elke dag op dezelfde tijdstippen moest nemen.

Merk wel dat ik gister wat minder impulsief was overdag (rijgedrag was abnormaal netjes en geen last gehad van stemmingswisselingen. dat was wel fijn ^^). Had meer last van de bijwerkingen. Voelde me halverwege de middag/begin vd avond flink gespannen met snellere ademhaling en een wat slapper gevoel in mn armen. Wel raar dat je je flink gespannen kan voelen zonder dat je gedachtes ook gespannen zijn.
ja dat klopt, van die bijwerking van gespannen voelen, had ik ook last van. evt kan je ze per halve nemen de pillen, dan heb je daar minder last van misschien. ik neem zelf als ik ritalin neem sowieso halve. gisteren bij uitzondering een hele genomen en dat voelt toch beetje raar. (beetje drugsig)
Wel fijn dat je merkt dat je rijgedrag en je stemmingen beter worden. Dat is wel een beetje wat het oa zou moeten doen. Merk je iets aan de drukte in je hoofd?

Ik heb vandaag maar eens een dag geen concerta genomen (ga straks een biertje drinken in de stad) en ik merk eigenlijk geen verschil. Of althans niets wereldschokkends ofzo. Maar ja misschien komt het wel straks als ik naar de stad ga fietsen ofzo. dat zijn wel de momenten dat ik normaal gesproken kribbig word van de drukte. Lezen gaat ook wel gewoon goed
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 3 januari 2010 @ 11:30:19 #171
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76351716
ik ga zelf niet de dosis verlagen. Dat ga ik alleen doen wanneer de psych zegt dat de dosis omlaag moet. Die heeft er ook wat meer verstand van dan ik (als het goed is). Ik weet ook niet of 10 pch veel is qua dosis?

Ik merk trouwens wel dat het slapen nu een uitdaging is geworden. Vannacht ook tot half 3 opgeweest, en toen ook nog niet moe.
  zondag 3 januari 2010 @ 11:43:37 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76352023
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:30 schreef DrD00m het volgende:
ik ga zelf niet de dosis verlagen. Dat ga ik alleen doen wanneer de psych zegt dat de dosis omlaag moet. Die heeft er ook wat meer verstand van dan ik (als het goed is). Ik weet ook niet of 10 pch veel is qua dosis?

Ik merk trouwens wel dat het slapen nu een uitdaging is geworden. Vannacht ook tot half 3 opgeweest, en toen ook nog niet moe.
als je de dosering echt te hoog vind, ook na een paar dagen nog, dan zou je de psych kunnen bellen en het voorleggen. Ik heb het toen zelf gedaan (maar niet echt verlaagd, maar 2 halve genomen met een uur tussenpauze maar wel gelijke totale dosering op de dag) en heb dat de dag erna telefonisch meegedeeld aan hem en hij vond dat prima.
10 mg bedoel je denk ik, ehhh ik vind dat veel. het valt bij mij niet lekker, word dan hyper enzo. van 5 mg word ik rustiger. en daar slaap ik ook op zelfs. gisteravond bijv lag ik te hyperen in mn bed, kon niet slapen, heb een halve ritalin genomen en dan slaap ik een half uur later. maargoed, het schijnt wel meer voor te komen dat mensen er slecht van gaan slapen. Hoewe ik dat dus raar vind, je slikt het om rustiger te worden in je hoofd dus dan zou je beter moeten slapen. Denk ik dan. Wanneer moet je weer naar de psych toe?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 3 januari 2010 @ 11:52:53 #173
139770 Miasan
Roemer has it
pi_76352243
Gelukkig nieuw jaar iedereen!

Laat 2010 een jaar zijn waarin we onze intakegesprekken en medicatie snel krijgen, en waarin we goed om leren gaan met onze ehh "gave"
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  zondag 3 januari 2010 @ 11:58:06 #174
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76352391
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:52 schreef Miasan het volgende:
Gelukkig nieuw jaar iedereen!

Laat 2010 een jaar zijn waarin we onze intakegesprekken en medicatie snel krijgen, en waarin we goed om leren gaan met onze ehh "gave"
Yess, gelukkig nieuw decennium .

Trouwens een interessant artikel over Ritalin:

http://www.adhdenik.nl/index.php?sub=diagnosebehandeling&pag=ritalin
  zondag 3 januari 2010 @ 13:49:46 #175
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_76356477
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Dat we met zijn allen maar veel mogen wiebelen, vergeten en per ongelukjes mogen veroorzaken.

2009 was voor mij wel een goed jaar. Ik weet na 26 jaar eindelijk wat er aan scheelt en ben begonnen met mijn leven anders in te richten. Dat is een aardig eind gelukt en nu is in 2010 mijn doel de klus af te maken.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:11:23 #176
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76359757
Jep, nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik baal eigenlijk wel een beetje, want ik heb nieuwe tabletten sinds vandaag. Het gaat nu niet meer via de psych maar via de huisarts, en die schrijft blijkbaar een ander merk voor. Hoe dan ook, ik slik altijd anderhalve pil per keer en deze nieuwe krengen zijn echt fucking dik. Ik heb net tien minuten staan jongleren met zo'n tabletje, totdat ik maar gewoon een mesje besloot te gebruiken.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:38:23 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76360741
owh gisteren geen concerta was geen goed idee heb vandaag weer last van de bijwerkingen en ik vreet me een ongeluk (beetje laat dan, dat zou eigenlijk gisteren geweest moeten zijn zou je denken)
maar goed dat doen we dus niet meer
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 3 januari 2010 @ 15:39:18 #178
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76360776
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:11 schreef Rikketik het volgende:
Jep, nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik baal eigenlijk wel een beetje, want ik heb nieuwe tabletten sinds vandaag. Het gaat nu niet meer via de psych maar via de huisarts, en die schrijft blijkbaar een ander merk voor. Hoe dan ook, ik slik altijd anderhalve pil per keer en deze nieuwe krengen zijn echt fucking dik. Ik heb net tien minuten staan jongleren met zo'n tabletje, totdat ik maar gewoon een mesje besloot te gebruiken.
wel irritant zeg. misschien kan je een ander merk gaan vragen bij de apotheek als je de volgende vooraad moet halen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 3 januari 2010 @ 16:41:47 #179
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76363138
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wel irritant zeg. misschien kan je een ander merk gaan vragen bij de apotheek als je de volgende vooraad moet halen?
Hm, ik weet eigenlijk niet of dat vanuit de apotheek of vanuit de dokter gaat... maar ik moet sowieso eerst naar de dokter bellen voor een nieuwe dosering en als hij vervolgens aangeeft dat het vanuit de apotheek geregeld wordt, dan kan ik dat inderdaad wel eens vragen.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 3 januari 2010 @ 17:13:23 #180
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76364302
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:41 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Hm, ik weet eigenlijk niet of dat vanuit de apotheek of vanuit de dokter gaat... maar ik moet sowieso eerst naar de dokter bellen voor een nieuwe dosering en als hij vervolgens aangeeft dat het vanuit de apotheek geregeld wordt, dan kan ik dat inderdaad wel eens vragen.
de dokter schrijft het voor maar de apotheek kiest het merk uit, heeft ook met de verzekering te maken. maar ze mogen niet zonder jouw toestemming een ander merk geven. dus als jij je oude merk gewend bent moet je dat volgens mij gewoon kunnen eisen (ook al is het een andere apotheek - het zou tenslotte raar zijn als je ineens andere zorg krijgt omdat je een andere zorgverlener (in dit geval apotheek) hebt)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 3 januari 2010 @ 17:41:32 #181
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76365401
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

de dokter schrijft het voor maar de apotheek kiest het merk uit, heeft ook met de verzekering te maken. maar ze mogen niet zonder jouw toestemming een ander merk geven. dus als jij je oude merk gewend bent moet je dat volgens mij gewoon kunnen eisen (ook al is het een andere apotheek - het zou tenslotte raar zijn als je ineens andere zorg krijgt omdat je een andere zorgverlener (in dit geval apotheek) hebt)
Hm, oké. Ik ik denk dat ik het hier wel een maandje mee volhoud, maar dan zal ik het de volgende keer toch eens vragen (of eisen ). Dank je voor de info.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:04:15 #182
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76395508
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

als je de dosering echt te hoog vind, ook na een paar dagen nog, dan zou je de psych kunnen bellen en het voorleggen. Ik heb het toen zelf gedaan (maar niet echt verlaagd, maar 2 halve genomen met een uur tussenpauze maar wel gelijke totale dosering op de dag) en heb dat de dag erna telefonisch meegedeeld aan hem en hij vond dat prima.
10 mg bedoel je denk ik, ehhh ik vind dat veel. het valt bij mij niet lekker, word dan hyper enzo. van 5 mg word ik rustiger. en daar slaap ik ook op zelfs. gisteravond bijv lag ik te hyperen in mn bed, kon niet slapen, heb een halve ritalin genomen en dan slaap ik een half uur later. maargoed, het schijnt wel meer voor te komen dat mensen er slecht van gaan slapen. Hoewe ik dat dus raar vind, je slikt het om rustiger te worden in je hoofd dus dan zou je beter moeten slapen. Denk ik dan. Wanneer moet je weer naar de psych toe?
Probleem is dat ik er pas net mee begonnen ben. Ik kan nog niet precies zeggen hoe een juiste dosering zou moeten werken dus ik kan dan ook nog niet weten wanneer de dosis te laag of te hoog is. Bedoelde inderdaad 10mg (stond ook 10 pch op het doosje en het pilletje)

Wat ik mij wel afvraag.. , ik heb een naamloze variant gekregen (?) , maar wat is dan het verschil tussen de naamloze variant en Ritalin? Zitten er andere stofjes bij of zijn de pilletjes eigenlijk identiek maar betaal je bij Ritalin meer voor het merknaampje zoals bij sommige producten in de supermarkt? Want dat zou wel een kwalijke zaak zijn.

Anyway.. heb volgende week een telefonische afspraak en 28 januari weer een face to face consult hiervoor. Ben benieuwd of de bijwerkingen nog wat verminderen en ik de werking van de pil zelf nog gaat merken. Nu twijfel ik nog bij veel dingen of het door de werking of de bijwerking komt of geen van beide.
pi_76398781
Bestaat er een naamloze variant van Ritalin?
Ik dacht dat Ritalin altijd werkt gemaakt door Novartis?
Concerta is trouwens een mindere versie van Ritalin imho. Met Ritalin heb ik gewoon meer controle over mijn doseringen. Focalin (Dexmethylphenidate) ziet er ook wel leuk uit. Schijnt minder bij effecten te hebben, is alleen niet beschikbaar hier.
Dextro amfetamine is in feite gewoon speed, daarom werkt het ook het beste voor de meeste mensen. Amfetamine's *kwijl*
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:52:47 #184
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76399036
Ik heb Methylfenidaat Hydrochloride. Pharmachemie BV haarlem, member of the Teva Group.
Dit was voorgeschreven door PsyQ en die hadden het er altijd over dat ze met Ritalin werken ed.
pi_76399209
Je hebt gelijk het is precies hetzelfde.
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:58:14 #186
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76399231
even snel gegoogled. Dan zie ik vervolgens wel als 1e hit op de site van Novartis. Ik zie alleen nergens op het doosje ritalin of Novartis oid staan.


--

heb me nu toch even het gevoel alsof ik op flauwvallen sta
dat wordt spannend straks als ik naar huis mag met de auto (zo'n 75km)
Als het morgen nog zo is, ga ik lekker thuis werken

[ Bericht 58% gewijzigd door DrD00m op 04-01-2010 15:54:36 ]
pi_76403891
Beste Wensen allemaal !!!!!!!

Ik lees hier veel over ervaringen met dexam , Ritalin of Concerta, maar zijn er ook mensen die andere medicijnen gebruiken zoals Efexor of Straterra?
  maandag 4 januari 2010 @ 17:51:35 #188
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76405894
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:04 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Probleem is dat ik er pas net mee begonnen ben. Ik kan nog niet precies zeggen hoe een juiste dosering zou moeten werken dus ik kan dan ook nog niet weten wanneer de dosis te laag of te hoog is. Bedoelde inderdaad 10mg (stond ook 10 pch op het doosje en het pilletje)

Wat ik mij wel afvraag.. , ik heb een naamloze variant gekregen (?) , maar wat is dan het verschil tussen de naamloze variant en Ritalin? Zitten er andere stofjes bij of zijn de pilletjes eigenlijk identiek maar betaal je bij Ritalin meer voor het merknaampje zoals bij sommige producten in de supermarkt? Want dat zou wel een kwalijke zaak zijn.

Anyway.. heb volgende week een telefonische afspraak en 28 januari weer een face to face consult hiervoor. Ben benieuwd of de bijwerkingen nog wat verminderen en ik de werking van de pil zelf nog gaat merken. Nu twijfel ik nog bij veel dingen of het door de werking of de bijwerking komt of geen van beide.
Ritalin is een merknaam. Methylfenidaat is de werkzame stof (heet voluit nog iets meer maar ik weet niet precies wat dat is, heb hier het doosje niet). JIj hebt dus een ander merk methylfenidaat. in feite hetzelfde als ritalin qua werkzame stof, maar misschien wat andere vulstoffen ofzo. Het kan qua werking soms iets uitmaken (althans dat is bij antidepressiva zo dacht ik) maar daar zou ik me niet te druk om maken.
Je kunt inderdaad zelf niet zo goed weten of je dosering goed is,maar als je echt teveel en te lang last hebt van de bijwerkingen, dan is de dosering iig te hoog of het medicijn niet passend bij jou en dan moet je eerder contact opnemen met de psych. Anders zou ik het gewoonvolgende week ff telefonisch allemaal bespreken met hem/haar

owh en ik ben weer heel erg helemaal single enzo.... ik had een soort van scharrel/half vriendje maar we hebben elkaar tegelijk gedumpt. van hem uit nogal een trieste reden (beledigd door een sms van mij) wat bij mij dan weer bevestigt waarom ik niet verder wilde met hem.Maargoed, voel me toch wel beetje kut vandaag. heb vanmiddag maar vrij genomen (we zijn collega;s dus hadden elkaar op het werk gedumpt haha)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 4 januari 2010 @ 22:41:16 #189
285351 dalaiblama
too much bla
pi_76419511
Hoi!

Ik slik zelf nu 4 maanden modafinil. Het wordt in NL geloof ik nog niet zo vaak toegepast, maar in Amerika zijn er goede resultaten mee.
Modafinil is van oorsprong een medicijn tegen narcolepsie. Dit krijgen de patienten om niet in slaap te vallen.
Bij een ADHD-er heeft het een omgekeerd effect: ik blijf de hele dag 'stabiel' en rustig.
Ik heb het gekregen omdat ik weiger methylfenidaat te slikken. Ik heb mijn hele jeugd geworsteld met drugs, dus het laatste wat ik wil is nu weer een speed-variant gebruiken.
Dat het 'medicijn' heet, maakt het niet minder speed natuurlijk dus ritalin, concerta en consorten zijn voor mij een no go.

Modafinil werkt heel anders, ik moet ook zeggen dat ik best verwonderd ben over de werking. Ik merk er niks van en dat is denk ik nu net het mooie. Geen opgefokt gedoe, geen rebound, geen buzz. Het werkt gewoon en ik functioneer eindelijk.
Ik slik nu 200 mg per dag en vooralsnog wordt het vergoed. Mijn pyschiater was zo vriendelijk op het recept te zetten dat ik allergisch ben voor methylfenidaat en dan is dit natuurlijk het enige alternatief.
Zijn hier nog mensen die het slikken? en zo ja, bevalt het ook goed?
pi_76421719
oee dat ga ik ook is vragen of ik dat mag.
pi_76427064
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:41 schreef dalaiblama het volgende:
Hoi!

Ik slik zelf nu 4 maanden modafinil. Het wordt in NL geloof ik nog niet zo vaak toegepast, maar in Amerika zijn er goede resultaten mee.
Modafinil is van oorsprong een medicijn tegen narcolepsie. Dit krijgen de patienten om niet in slaap te vallen.
Bij een ADHD-er heeft het een omgekeerd effect: ik blijf de hele dag 'stabiel' en rustig.
Ik heb het gekregen omdat ik weiger methylfenidaat te slikken. Ik heb mijn hele jeugd geworsteld met drugs, dus het laatste wat ik wil is nu weer een speed-variant gebruiken.
Dat het 'medicijn' heet, maakt het niet minder speed natuurlijk dus ritalin, concerta en consorten zijn voor mij een no go.

Modafinil werkt heel anders, ik moet ook zeggen dat ik best verwonderd ben over de werking. Ik merk er niks van en dat is denk ik nu net het mooie. Geen opgefokt gedoe, geen rebound, geen buzz. Het werkt gewoon en ik functioneer eindelijk.
Ik slik nu 200 mg per dag en vooralsnog wordt het vergoed. Mijn pyschiater was zo vriendelijk op het recept te zetten dat ik allergisch ben voor methylfenidaat en dan is dit natuurlijk het enige alternatief.
Zijn hier nog mensen die het slikken? en zo ja, bevalt het ook goed?
Hoe werkt het dan?
pi_76427279
zo mijn eerste week is weer begonnen op mijn oude werkplek. vlak na dat ik ben begonnen met ritalin ben ik naar een andere afdeling gegaan.
dus nu weer terug naar mijn oude. is kijken hoe de komende week daar gaat.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_76427320
Btw. ik weet niet of deze vraag al geweest is maar wat is het effect van ritalin VS. Redbull ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:49:41 #194
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76428468
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:41 schreef dalaiblama het volgende:
Hoi!

Ik slik zelf nu 4 maanden modafinil. Het wordt in NL geloof ik nog niet zo vaak toegepast, maar in Amerika zijn er goede resultaten mee.
Modafinil is van oorsprong een medicijn tegen narcolepsie. Dit krijgen de patienten om niet in slaap te vallen.
Bij een ADHD-er heeft het een omgekeerd effect: ik blijf de hele dag 'stabiel' en rustig.
Ik heb het gekregen omdat ik weiger methylfenidaat te slikken. Ik heb mijn hele jeugd geworsteld met drugs, dus het laatste wat ik wil is nu weer een speed-variant gebruiken.
Dat het 'medicijn' heet, maakt het niet minder speed natuurlijk dus ritalin, concerta en consorten zijn voor mij een no go.

Modafinil werkt heel anders, ik moet ook zeggen dat ik best verwonderd ben over de werking. Ik merk er niks van en dat is denk ik nu net het mooie. Geen opgefokt gedoe, geen rebound, geen buzz. Het werkt gewoon en ik functioneer eindelijk.
Ik slik nu 200 mg per dag en vooralsnog wordt het vergoed. Mijn pyschiater was zo vriendelijk op het recept te zetten dat ik allergisch ben voor methylfenidaat en dan is dit natuurlijk het enige alternatief.
Zijn hier nog mensen die het slikken? en zo ja, bevalt het ook goed?
Heb je daarbij ook last van bijwerkingen? Ik zal vanmiddag eens informeren hoe Psyq tegenover Modafinil staat tijdens mn gesprek en dat hier laten weten


Ook nog even gegoogled net op Modafinil vs AD(H)D
http://www.wellsphere.com(...)bstance-abuse/693866

Dit is wel een interessant artikel erover (ook nog vrij recent van mei 2009)

[ Bericht 9% gewijzigd door DrD00m op 05-01-2010 11:03:28 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:49:29 #195
285351 dalaiblama
too much bla
pi_76433988
Ik heb geen bijwerkingen. Van Ritalin en COncerta werd ik echt ziek op een gegeven moment, ik voelde me echt een junkie. Zeker met rebounds. Verschrikkelijk!.
Ik merk eigenlijk niet eens dat het werkt, behalve dan als ik het vergeten ben Dan word ik mijn drukke zelf.
Met modafinil ben ik ook nog wel mezelf, maar ik ga nooit over het randje.
Het heeft overigens wel 1 nadeel, ik merk dat mijn creativiteit wel iets minder is, maar dat lijkt me ook logisch. Je wordt over de hele linie natuurlijk 'stabieler'.
Ik hoop dat het meer ingezet gaat worden, want vergeleken met de troep die ze nu als medicatie voorschrijven is dit echt een zegen!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:56:25 #196
285351 dalaiblama
too much bla
pi_76434241
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan?

Modafinil affects the activation of orexin-containing neurons. Neurons of the lateral hypothalamus exclusively produce orexin-A and orexin-B, neuropeptides made of 33 and 28 amino acids. These orexins act at axon terminals, increasing the release of the inhibitory transmitter GABA and the excitatory transmitter glutamate. This fact does not necessarily determine the mechanism of action for Modafinil, but confirms its action on the hypothalamus.

Modafinil also does not work unless the patient has a good alpha-one-adrenergic system, but does not appear to be a direct or indirect alpha-adregenergic agonist. The level of c-fos expression rises in patients on Modafinil, in certain areas of the brain. (Agonists are substances that bind to and cause a functional effect identical in quality and quantity to the endogenous ligand, in this case alpha-adregens.)

Unlike amphetamines and Ritalin, Modafinil does not act as a direct or indirect dopamine receptor agonist nor does it bind to possibly relevant receptors including those for norepinephrine, serotonin, gamma-aminobutyric acid (GABA), and dopamine uptake.

French scientists have recently determined that modafinil can help memory and other forms of mental performance in sleep-deprived mice. This meshes with reports of many humans who take modafinil and find the same thing.


Op modafinil.com vind je trouwens ook wat onderzoeken waarin ze andere ADHD medicijnen hebben vergeleken met modafinil en daarbij ook testst hebben gedaan met ritalin EN modafinil etc.
Ik weet overigens niet of dit medicijn werkt voor de echt hevige gevallen. Dat kan een psychiater beter inschatten. De dosering die ik heb, is bijvoorbeeld best laag ( 200 mg, verdeeld over 2 tabletten s'ochtends en s'middags )

Grootste voordeel vind ik overigens dat je er perfect op slaapt en geen opgefokt gevoel van krijgt.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:09:18 #197
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76434775
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:56 schreef dalaiblama het volgende:

[..]


French scientists have recently determined that modafinil can help memory and other forms of mental performance in sleep-deprived mice. This meshes with reports of many humans who take modafinil and find the same thing.


Volgens dat artikel wat ik poste stond ook dat dat het geval was.
quote:
modafinil may be useful in improving the work performance of adults with ADHD by improving short-term memory and visual recall, impulse control, and spatial skills
Ik zal vanavond laten weten hoe ze erover denken.

Op dit moment voel ik mij namelijk vrij vertieft door de methylfenidaat. Het is net alsof ik flinke griep te pakken heb. Momenten dat ik denk dat ik flauw val. Drukkend gevoel op je borst alsof je vergaat van de honger. Constant een gespannen gevoel in mn lichaam. Niet kunnen slapen. Terwijl de werking zelf bijna niet merk.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:16:29 #198
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76434993
De afwezigheid van rebounds klinkt wel aanlokkelijk. Damn, wat heb ik daar een hekel aan. Zolang ik wat doe valt het allemaal wel mee (tijdens werken merk ik er bijvoorbeeld redelijk weinig van, behalve dan dat ik gewoon wat drukker ben), maar als ik bijvoorbeeld in bed lig of op de bank zit als de rebound optreedt... Niet fun.

Dat van die mindere creativiteit merk ik overigens ook wel als ik ritalin heb geslikt (jezus, het klinkt zo echt alsof ik aan de drugs zit). Gelukkig is het nog niet helemaal verdwenen en bovendien is het positief dat ik mijn creativiteit veel beter kan uiten. Zonder medicijnen wilde ik als het ware nog wel eens verdrinken in mijn eigen fantasie. Tijdens het schrijven bijvoorbeeld (een hobby van me), dat er op een gegeven moment zoveel ideeën in mijn hoofd rondzweefden, dat ik letterlijk vastliep. Daarbij vind ik het zonder medicatie moeilijk om gefocust te blijven op het gedeelte waar ik op dat moment mee bezig ben. Ik heb regelmatig gehad dat ik de inleiding schreef, ondertussen al met het einde bezig was en uiteindelijk geen zin meer had om het hele middenstuk (het eigenlijke verhaal! ) nog te schrijven.

Daarbij had ik ook altijd de neiging om heel lang te blijven hangen bij een alinea, omdat die helemaal perfect moest zijn. Ik bleef maar nadenken hoe ik de woorden beter op papier kon krijgen, wat de boel erg vermoeiend maakte. Nu denk ik eigenlijk niet eens meer echt na tijdens het schrijven. Ik ga ook pas corrigeren als ik het hoofdstuk af heb, en dan zijn het vaak maar minieme verbeteringen. Blijkbaar kan ik beter op creativiteit schrijven dan op verstand...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:29:44 #199
285351 dalaiblama
too much bla
pi_76437617
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:09 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Volgens dat artikel wat ik poste stond ook dat dat het geval was.
[..]

Ik zal vanavond laten weten hoe ze erover denken.

Op dit moment voel ik mij namelijk vrij vertieft door de methylfenidaat. Het is net alsof ik flinke griep te pakken heb. Momenten dat ik denk dat ik flauw val. Drukkend gevoel op je borst alsof je vergaat van de honger. Constant een gespannen gevoel in mn lichaam. Niet kunnen slapen. Terwijl de werking zelf bijna niet merk.
Dat had ik ook altijd. Ik voelde me zo slecht. Zo slecht voelde ik me toen ik speed gebruikte en eigenlijk vind ik de uitwerking niet echt verschillen
Modafinil is echt zo anders want je hebt geen rebounds en je hebt geen spannend gevoel in je lijf. Bijkomend voordeel is dat een nacht weinig slaap of een kater ook zo verdwenen zijn als je s'ochtends je meds neemt. Modafinil is een soort kan koffie en bord gebakken eieren met spek in een pilletje waardoor je zelfs na een rotnacht alleen maar denkt : 'kom maar op met die dag, waar is mijn todo lijst!'

Plus dat ik nu mijn todolijsten niet alleen maak, maar ze ook afwerk. De verschillen zijn zo bizar dat ik moeite heb jullie niet allemaal tot vermoeiens to over te halen Man wat was ik ziek van de ritalin
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:34:23 #200
285351 dalaiblama
too much bla
pi_76437805
Oh ja, qua gevoel wat modafinil je geeft kun je het vergelijken met de eerste kop koffie die je s'ochtends neemt. Je hoofd wordt helder, maar je bent niet gejaagd of opgefokt maar gewoon ontspannen ( wat overigens met echte koffie altijd weer verdwijnt na een paar koppen omdat je dan opgefokt wordt )En dat hou je dan de hele dag dat gevoel van dat eerste kopje.
Je voelt de medicijnen ook niet 'werken' en je hebt ook geen inslag ofzo. Heel gek eigenlijk. Wel jammer dat in de states veel 'normale' mensen het gebruiken als smart drugs, dat belemmert vaak de juiste toepassing van een medicijn.
pi_76438299
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:30 schreef DrD00m het volgende:
ik ga zelf niet de dosis verlagen. Dat ga ik alleen doen wanneer de psych zegt dat de dosis omlaag moet. Die heeft er ook wat meer verstand van dan ik (als het goed is). Ik weet ook niet of 10 pch veel is qua dosis?

Ik merk trouwens wel dat het slapen nu een uitdaging is geworden. Vannacht ook tot half 3 opgeweest, en toen ook nog niet moe.
10 pch?? je bedoelt 10mg pilletjes? Wat veel is ligt niet zozeer aan de mate van ernst van je adhd, maar meer aan hoe jij erop reageert. Ik heb niet zo zware adhd, maar zit wel bijna aan de max van medicijnen per dag, het is gewoon redelijk snel uitgewerkt. 3-4 x 10mg per dag is gemiddeld denk ik.

Maar ik vind dat je de beste dosis gewoon zelf moet proberen. Die psychiater zie je eens in de maand ofzo, dat is erg lastig om zo de juiste dosis te bepalen. Probeer gewoon wat zodat jij denkt dat je, je het beste voelt de gehele dag. Schrijf desnoods op na hoelang jij het gevoel hebt een nieuwe dosis te willen, zodat je duidelijk ziet hoelang een dosis bij jou ongeveer werkt. Die psychiater weet er meer van, maar kan niet in jouw hoofd kijken, er is maar 1 iemand die de juiste dosis voor jou kan bepalen.
Het is toch ook makkelijker als je bij je psych komt en zegt dat de dosis te hoog is, maar je iets lager hebt geprobeerd en het dan beter gaat. Daar kan zo'n man toch ook veel meer mee.

Meer zou ik niet zomaar nemen, en je moet ook wat geduld hebben, omdat je eraan moet wennen.
En ik zou even kijken of je de ritalin niet te laat neemt, een keer tot half 3 wakker is geen probleem, maar als je haast nooit meer slaapt voor die tijd breekt dat op een gegeven moment op.
pi_76439898
Trouwens erg tevreden over de eerste 2x concerta. Veel minder last van pieken en dalen, echt een hele vooruitgang. Bijbetaling is overigens rond de 50 euro voor een maand (54mg). Met Achmea Avero betaal je 30 euro extra aan aanvullende verzekering om het geheel vergoed te krijgen.
pi_76439946
Sorry.. dubbel (quote ipv edit).
pi_76444975
@ dalaiblama , bedankt voor de info , ik denk dat de meeste hier weer wat wijzer zijn geworden .

Je verhaal over drugs is iets wat voor de meeste hier wel redelijk herkenbaar is, voor mij in ieder geval zeker,
dat was voor mij ook zeker iets waar ik na de diagnose ,gecombineerde add/adhd, bang voor was , om weer aan de amfetamine te gaan . Ik zit tegenwoordig alweer een tijdje aan de Concerta en merk wel dat ik wat geconcentreerder bezig kan zijn in de dagelijkse dingen, maar tegelijker tijd ben ik wel een soort van sociale zombie aan het worden . Ik heb dit bij mijn psych al aangegeven en we hebben besloten om het nog even aan te kijken , maar mocht het nou niet goed uitpakken , dan zouden we uit gaan kijken naar een andere medicatie ,
Hij zat zelf te denken aan een anti-depressiva , dat schijnt ook te werken . Voel ik me eigenlijk ook niet echt lekker bij , want ik ben helemaal niet DEPRESSIEF!!!!!!! maarja ik heb ook geen narcolepsie . Vandaar dus mijn vraag....

WIE HEEFT ER ERVARING MET MEDICATIE VOOR ADD/ADHD ANDERS DAN CONCERTA, RITALIN ETC ????
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:11:23 #205
285351 dalaiblama
too much bla
pi_76462902
Ik begrijp je opmerking over narcolepsie niet; dat heb ik ook niet. Je krijgt modafinil gewoon voorgeschreven hoor, gewoon voorleggen aan je psychiater.
Ik zou van zijn levensdagen geen concerta/ritalin en aanverwanten slikken, het is gewoon ordinaire pep.
Dat kan ik ook voor 5 euro krijgen op een willekeurige hoek vd straat. Daarmee doet het ook weinig voor je qua anders denken. Ik merk dat modafinil dat wel doet voor me. De belangrijkste reden voor mij is echter dat ik de bijwerkingen gewoon niet meer trek. Ik wil graag nog oud worden en dat leek me onmogelijk met hartklachten en vernauwde bloedvaten.

Anti depressiva is idd gebruikelijk, maar ook dat weiger ik. Ik heb al een leven vol angst en onzekerheid achter de rug omdat ik nooit lekker functioneerde, de kans dat ik de bijwerkingen krijg die AD heeft wil ik niet riskeren. Ik zal niet de eerste zijn die suicidaal word of helemaal de weg kwijt raakt erdoor.
Ik durf het niet maar als het voor een ander werkt is dat natuurlijk prima. Zelf heb ik nog nooit iemand er beter van zien worden
Ik heb ooit een aantal jaren geleden een paar maanden AD geslikt op advies van de HA maar dat was zo'n helse ervaring dat ik de restanten van de verpakking plat heb gestampt en weg gegooid. Ik was een soort apathische idioot die helemaal niet meer zelf kon denken. Geen emotie, niks. Ik hoef niet afgevlakt te worden, mijn drukke zelf is leuk. Enige wat ik wil is wat orde in de chaos. Dan ben ik tevree
pi_76463341
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:11 schreef dalaiblama het volgende:
Ik zou van zijn levensdagen geen concerta/ritalin en aanverwanten slikken, het is gewoon ordinaire pep.
Dat kan ik ook voor 5 euro krijgen op een willekeurige hoek vd straat.
Alleen dexamfetamine is pep, concerta en ritalin is allebei methylfenidaat (verhoogd wel allebei je dopamine, maar is toch niet hetzelfde als pep)

Ik slik nu trouwens piracetam en choline, ff kijke of dat helpt met concentreren.
pi_76466321
dex en pep is een wereld van verschil
pi_76466838
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:30 schreef Edskimo het volgende:
dex en pep is een wereld van verschil
Pep is een straatnaam voor speed. In Nederland wordt amfetamine-sulfaat op straat verkocht als speed, in Amerika vaak ook methamfetamine en dexamfetamine is weer een andere variant. Het is wel ander spul en de uitwerking ook iets, maar het blijft een vorm van amfetamine.
pi_76469022
Hier heb ik laatst al een stukje over geschreven:
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:13 schreef donzine het volgende:

[..]

Er zijn drie soorten speed (amfetamine), dextro-amfetamine, levo-amfetamine en racemische-amfetamine. Dextro is zelfs nog de potenter dan de levo. En de racemische is 50% dex 50% levo Link.
Speed is bijna altijd de racemische variant, want dat is wat je krijgt bij een normale synthese.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:40 schreef donzine het volgende:

[..]

Amfetamine is een stereo-isomeer, dus dextro en levo geeft alleen aan hoe de molecuul er uit ziet (heeft met spiegelbeeld temaken Link), het is allebei gewoon amfetamine-sulfaat. Methamfetamine is een hele andere stof.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:30 schreef Edskimo het volgende:
dex en pep is een wereld van verschil
Jaag maar eens een sleutelpunt pure dex door je neus, inderdaad een wereld van verschil.

[ Bericht 5% gewijzigd door donzine op 06-01-2010 07:31:02 ]
pi_76472472
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 07:20 schreef donzine het volgende:
Hier heb ik laatst al een stukje over geschreven:
[..]

Speed is bijna altijd de racemische variant, want dat is wat je krijgt bij een normale synthese.
[..]


[..]

Jaag maar eens een sleutelpunt pure dex door je neus, inderdaad een wereld van verschil.
Het lijkt hier af en toe meer een speed topic, maar drink maar eens een pul strorum 80, dat is ook een heel verschil met een pilsje.
Nou zit er meer verschil tussen 'normale' speed en dex, maar pure dex en de gemiddelde straatspeed zijn ook 2 uiterste mbt kwaliteit.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:45:10 #211
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76472740
ik vind concerta en ritalin heul anders dan speed hoor. van speed raakte ik inderdaad opgefokt na een paar lijnen, maar dat heb ik van concerta en ritalin echt niet. Waarschijnlijk wel als ik een overdosis neem, maar dat moet je ook niet doen he
En ik leef liever 25 jaar korter en gelukkig, dan dat ik ongelukkig 100 word.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76485479
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:45 schreef Murmeli het volgende:
ik vind concerta en ritalin heul anders dan speed hoor. van speed raakte ik inderdaad opgefokt na een paar lijnen, maar dat heb ik van concerta en ritalin echt niet. Waarschijnlijk wel als ik een overdosis neem, maar dat moet je ook niet doen he
En ik leef liever 25 jaar korter en gelukkig, dan dat ik ongelukkig 100 word.
Of je wordt gelukkig 65 ipv dat je op je 40e ongelukkig sterft.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:05:04 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76485965
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:53 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Of je wordt gelukkig 65 ipv dat je op je 40e ongelukkig sterft.
aan zelfmoord? of wat?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:13:50 #214
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76486366
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:45 schreef Murmeli het volgende:
ik vind concerta en ritalin heul anders dan speed hoor. van speed raakte ik inderdaad opgefokt na een paar lijnen, maar dat heb ik van concerta en ritalin echt niet. Waarschijnlijk wel als ik een overdosis neem, maar dat moet je ook niet doen he
En ik leef liever 25 jaar korter en gelukkig, dan dat ik ongelukkig 100 word.
Ja, ben je ongelukkig van het ADHD hebben?

Ik vind t verschrikkelijk kut, maar ik kan de humor er ook wel van inzien. Misschien komt t wel als ik n echte baan krijg
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:05:38 #215
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76488896
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:13 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ja, ben je ongelukkig van het ADHD hebben?

Ik vind t verschrikkelijk kut, maar ik kan de humor er ook wel van inzien. Misschien komt t wel als ik n echte baan krijg
ja, sinds ik werk heb ik er heel veel last van. Ben zonder meds niet echt in staat tot werken. En zeker omdat ik weet dat ik niet dom ben, vond ik dat erg frustrerend. EN daar was ik heel ongelukkig van, dat werd steeds erger. Bang om mn zekerheid (baan&huis) kwijt te raken. Zo erg dat ik soms liever had dat ik niks had. Maar als ik dat dan dacht voelde ik me ook weer wat beter. (kan je het nog volgen) Nu ik weet waar het door komt, zou ik het denk ik ook zonder meds makkelijker te accepteren vinden, dan moet ik gewoon werk zoeken dat beter bij mij past.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76489502
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:11 schreef dalaiblama het volgende:
Ik begrijp je opmerking over narcolepsie niet; dat heb ik ook niet. Je krijgt modafinil gewoon voorgeschreven hoor, gewoon voorleggen aan je psychiater.
Ik zou van zijn levensdagen geen concerta/ritalin en aanverwanten slikken, het is gewoon ordinaire pep.
Dat kan ik ook voor 5 euro krijgen op een willekeurige hoek vd straat. Daarmee doet het ook weinig voor je qua anders denken. Ik merk dat modafinil dat wel doet voor me. De belangrijkste reden voor mij is echter dat ik de bijwerkingen gewoon niet meer trek. Ik wil graag nog oud worden en dat leek me onmogelijk met hartklachten en vernauwde bloedvaten.

Anti depressiva is idd gebruikelijk, maar ook dat weiger ik. Ik heb al een leven vol angst en onzekerheid achter de rug omdat ik nooit lekker functioneerde, de kans dat ik de bijwerkingen krijg die AD heeft wil ik niet riskeren. Ik zal niet de eerste zijn die suicidaal word of helemaal de weg kwijt raakt erdoor.
Ik durf het niet maar als het voor een ander werkt is dat natuurlijk prima. Zelf heb ik nog nooit iemand er beter van zien worden
Ik heb ooit een aantal jaren geleden een paar maanden AD geslikt op advies van de HA maar dat was zo'n helse ervaring dat ik de restanten van de verpakking plat heb gestampt en weg gegooid. Ik was een soort apathische idioot die helemaal niet meer zelf kon denken. Geen emotie, niks. Ik hoef niet afgevlakt te worden, mijn drukke zelf is leuk. Enige wat ik wil is wat orde in de chaos. Dan ben ik tevree

Wat ik probeer aan te geven is dat ik zeker bereid ben om nieuwe medicatie te proberen , dat dit niet duidelijk werd met mijn opmerking ..ach, slechte woordkeus , mischien een beetje raar gevoel voor humor .
Ik denk dat we wel ongeveer dezelfde mening hebben over de verschillende soorten medicatie , al spreek ik niet uit eigen ervaring , maar ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die ook het een of ander ,,gebruiken,, .
Maar juist omdat ik niet uit eigen ervaring spreek, zou ik graag de ervaringen van andere mensen willen lezen. Tot nu toe gaat mijn voorkeur zeker uit naar Modafinil na het lezen van je posts.

Maare hartklachten en vernauwde bloedvaten vanwege??
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:26:15 #217
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76489804
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, sinds ik werk heb ik er heel veel last van. Ben zonder meds niet echt in staat tot werken. En zeker omdat ik weet dat ik niet dom ben, vond ik dat erg frustrerend. EN daar was ik heel ongelukkig van, dat werd steeds erger. Bang om mn zekerheid (baan&huis) kwijt te raken. Zo erg dat ik soms liever had dat ik niks had. Maar als ik dat dan dacht voelde ik me ook weer wat beter. (kan je het nog volgen) Nu ik weet waar het door komt, zou ik het denk ik ook zonder meds makkelijker te accepteren vinden, dan moet ik gewoon werk zoeken dat beter bij mij past.
Ik doe nu heel veel freelance opdrachten, vriendendiensten en websites voor lekkere bedragjes, en dat werkt prima. Ik raak wel al in paniek bij het idee dat ik mn hele leven moet doen wat anderen willen (dat moet je als je een beetje bijbeunt ook wel, maar dan is de hele aanpak van jou). Ik weet niet of ik dat wel zal kunnen. Ik heb met mn eerste stage mazzel gehad dat ik mensen had die niet mn uren, werk, werkwijze en weet ik wat op de detail bijhielden, dus dat was wel relax. Dat heeft zich uiteindelijk terugbetaald in een mooi project, waar ik veel inzet voor heb teruggegeven.

Nu krijg ik voor mn afstudeerstage wel een contract en een ingeperkte opdracht, dat vind ik al heel beklemmend. Alsof je leven vaststaat. Presteren op commando. Bah. Opgedrongen structuur vind ik heel naar. Ik moet af en toe gewoon uit t raam kunnen kijken en de geest laten waaien.
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:42:43 #218
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76490527
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:26 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik doe nu heel veel freelance opdrachten, vriendendiensten en websites voor lekkere bedragjes, en dat werkt prima. Ik raak wel al in paniek bij het idee dat ik mn hele leven moet doen wat anderen willen (dat moet je als je een beetje bijbeunt ook wel, maar dan is de hele aanpak van jou). Ik weet niet of ik dat wel zal kunnen. Ik heb met mn eerste stage mazzel gehad dat ik mensen had die niet mn uren, werk, werkwijze en weet ik wat op de detail bijhielden, dus dat was wel relax. Dat heeft zich uiteindelijk terugbetaald in een mooi project, waar ik veel inzet voor heb teruggegeven.

Nu krijg ik voor mn afstudeerstage wel een contract en een ingeperkte opdracht, dat vind ik al heel beklemmend. Alsof je leven vaststaat. Presteren op commando. Bah. Opgedrongen structuur vind ik heel naar. Ik moet af en toe gewoon uit t raam kunnen kijken en de geest laten waaien.
Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? Ik wil zelf journalistiek gaan studeren en uiteindelijk ook als freelancer aan de slag gaan. Ik heb echt die vrijheid nodig. Ik werk tegenwoordig als vakkenvuller bij de AH (ik ben 19) en hoewel ik het erg leuk vind om met andere personen samen te werken, kan ik er heel erg slecht tegen als mensen de baas gaan spelen over mij. Zelfs als die personen ook gewoon echt mijn baas zijn. Ik ben wat dat betreft heel anti-autoritair ingesteld. Terwijl ik op zich helemaal niet erg vind om te doen wat van me gevraagd word, het begint me alleen een beetje te jeuken als ik zelf totaal geen inspraak heb.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:13:46 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76491831
Rikketik en Wallofdolls.... ik herken wel wat jullie zeggen. Opdrachten uitvoeren voor iemand vind ik op zich prima, maar owee als het op een manier moet waar ik niet achter sta, dan word ik heel vervelend. Mijn manager zei vorig jaar ook een keer tegen mij: jij weigert gewoon om mijn beslissingen te accepteren. Dat is ook zo. Ik heb hem toenook gezegd: dan moet je uitleggen waarom je die beslissing neemt, dan vind ik het prima.
En thank god heb ik wel meestal werk waar ik zelf een beetje mn dingen kan plannen en op mn eigen manier doen. Als ik dat niet heb, dan vind ik het al gauw nutteloos (gaan mensen mn werk in de gaten lopen houden, in die tijd kunnen ze het beter zelf doen denk ik dan). En ik mag ook zelf weten wanneer ik begin en eindig als ik maar mn uren kan verantwoorden
Maar als ik ooit een baas krijg die me gaat zeggen: jij moet dit en dit op die manier doen, omdat ik het zeg. sja.... denk niet dat die baan lang gaat duren dan. Maargoed gelukkig is dat ook niet meer iets dat heel veel voorkomt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:16:23 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76491952
oh en ik wilde nog een langer verhaal gaan typen maar heb me ingehouden
(werd afgeleid door wat anders, hihi)
zijn jullie nu trots op mij?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:15:26 #221
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76494657
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:42 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? Ik wil zelf journalistiek gaan studeren en uiteindelijk ook als freelancer aan de slag gaan. Ik heb echt die vrijheid nodig. Ik werk tegenwoordig als vakkenvuller bij de AH (ik ben 19) en hoewel ik het erg leuk vind om met andere personen samen te werken, kan ik er heel erg slecht tegen als mensen de baas gaan spelen over mij. Zelfs als die personen ook gewoon echt mijn baas zijn. Ik ben wat dat betreft heel anti-autoritair ingesteld. Terwijl ik op zich helemaal niet erg vind om te doen wat van me gevraagd word, het begint me alleen een beetje te jeuken als ik zelf totaal geen inspraak heb.
Het is ook gewoon dat je bepaalde planningen moet maken, terwijl ik bloednerveus word van planningen. Ik moet gewoon af en toe om me heen kunnen kijken om vervolgens weer hard te werken. Dat wordt weinig geaccepteerd.

Ik ben overigens (web)programmeur.
pi_76526325
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:13 schreef Murmeli het volgende:
Maar als ik ooit een baas krijg die me gaat zeggen: jij moet dit en dit op die manier doen, omdat ik het zeg. sja.... denk niet dat die baan lang gaat duren dan. Maargoed gelukkig is dat ook niet meer iets dat heel veel voorkomt.
Ach.. het went op een gegeven moment... Kost wel een paar opdrachten , maar uiteindelijk went het...

Als is het natuurlijk wel
pi_76527897
Ik vind het eigenlijk altijd het fijnst als ik gewoon lekker door kan werken en precies weet waar ik aan toe ben. Wel met veel afwisseling. Natuurlijk moet een baas wel uitleggen waarom dingen zijn maar dat is toch niet meer dan normaal?
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:49:22 #224
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76528042
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik vind het eigenlijk altijd het fijnst als ik gewoon lekker door kan werken en precies weet waar ik aan toe ben. Wel met veel afwisseling. Natuurlijk moet een baas wel uitleggen waarom dingen zijn maar dat is toch niet meer dan normaal?
Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.
pi_76528155
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:49 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.
Eens... Maar het blijft wel een spel van geven en nemen... Natuurlijk stelt de baas de regels en dien je je daar aan te houden. Echter kan de baas ook rekening houden met zijn medewerkers. Tot op zekere hoogte . Moet wel binnen de functie kunnen natuurlijk.

Een buschauffeur die halverwege zijn route besluit naar het strand te rijden, lijkt me ongewenst .
pi_76528199
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:49 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.
Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:09:02 #227
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76528700
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:53 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.


In dat kader sta ik ook liever van tevoren twee uur langer ingepland dan dat ik op de werkdag zelf opeens twee uur moet overwerken, wat helaas nog wel eens voorkomt.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_76528771
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:09 schreef Rikketik het volgende:

[..]



In dat kader sta ik ook liever van tevoren twee uur langer ingepland dan dat ik op de werkdag zelf opeens twee uur moet overwerken, wat helaas nog wel eens voorkomt.
Ja precies. Zo werkt dat voor mij ook.
Al is het wel zo dat als er dan een crisissituatie is ik ineens barst van de energie en rustig een paar uur doorga tot de crisis is bezworen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:24:49 #229
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76529200
echt grappig, volgens mij heb ik ongeveer alles wat jullie hebben ook hha
- ben dol op crisis, wel bij een ander ofzo hoor, als mn eigen wereld instort ben ik meteen het overzicht kwijt. maar van een crisis sta ik op scherp en krijg ik 10x meer energie
- en ik hou ook liever tevoren extra veel tijd vrij dan dat ik plotseling moet overwerken (tenzij het dan weer een crisis is)
- tijdslimiet, vooral ruim tevoren bekend is een uitdaging (moet ie wel reeel zijn)
- en nja heel strak bepalen wanneer en hoe ik iets moet doen dat bedenk ik liever zelf. of een ander bedenkt het en ik ga het aanpassen hahaha
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76543969
heeft ook te maken met hyperfocus, ik denk dat het door een crisis of stress situatie mischien een beetje aangewakkerd word.
pi_76544183
Dat zou goed kunnen Edskimo. Meestal ben ik dan extra scherp. Erna stort ik dan total loss in.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:39:38 #232
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76546297
Ik heb zojuist n recept voor Ritalin gekregen en nu sta ik alweer gigantisch te twijfelen. Want wil ik dit wel. Ok, ik wil eens weten hoe het voelt, maar zometeen ben ik de unieke wallofdolls-dingen kwijt en wordt ik éen van die suffe mensen die alles voor elkaar hebben. Mijn unique selling points zijn nu juist dat ik warrig ben, mensen daarmee tot huilens aan toe aan het lachen kan maken en dat bij mij nooit iets vast staat tot het moment zelf is aangebroken, dat ik altijd opensta om mijn verantwoordelijkheden opzij te zetten om iets leuks te doen als iemand daar aanleiding toe geeft. Waarom zou ik dat willen veranderen? Ik voel me er goed bij, je moet alleen 40 uur per week op hoog tempo functioneren omdat je anders de hypotheek op het huisje waar die kankerbabyboomers extreme bedragen mee belegd en verdiend hebben niet kan betalen.

Terwijl ik nu ook behoorlijk productief ben, alleen niet op de voorspelbare wijze die deze kutmaatschappij je oplegt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:41:27 #233
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76546369
Oh dat was wel grappig trouwens, hij ging me weer van voor af aan uitpluizen en binnen een uur riep ie: ja, dit is overduidelijk. Vooral omdat ik onbewust over dingen begon die eigenlijk niet bekend staan om hun relatie met ADHD.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:52:12 #234
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76548915
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef wallofdolls het volgende:
Ok, ik wil eens weten hoe het voelt
Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.

Ik zou trouwens ook best trots zijn op zulke 'unieke' karaktereigenschappen. Mensen die alleen om je lachen omdat je domme dingen doet, geen zekerheden kennen in het leven en geen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Nee, dan kan het met ritalin alleen maar slechter gaan...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 02:10:26 #235
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76550095
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:52 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.

Ik zou trouwens ook best trots zijn op zulke 'unieke' karaktereigenschappen. Mensen die alleen om je lachen omdat je domme dingen doet, geen zekerheden kennen in het leven en geen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Nee, dan kan het met ritalin alleen maar slechter gaan...
Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.

[ Bericht 5% gewijzigd door wallofdolls op 08-01-2010 02:17:29 ]
pi_76550845
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.
Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.

Maaruh... Heb je al een pilletje geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:57:39 #237
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76553553
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 04:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.

Maaruh... Heb je al een pilletje geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen...
Oh.

Eh ja nee, nog niet. Ik kreeg gisteravond om 9 uur pas t recept, en ik was t lui om t nu al te halen.
pi_76556196
Ik vind het prima om wat afgestompter te zijn Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt

On another note, heeft iemand ervaring met PsyQ? Ik heb volgende week m'n intake-gesprek en daar moest ik een vragenlijst voor invullen, nou vraag ik me af of ik dat ding moet opsturen of gewoon mee moet nemen naar het gesprek.
Het andere kutte met die vragenlijst is dat je de vragen moet beantwoorden ahv de afgelopen maand. Nu zit ik al anderhalve maand aan de ritalin die ik van de huisarts heb gekregen en gaat het ueberhaupt echt een stuk beter met me nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?

Verder iedereen nog de verlate beste wensen en 'n rustig 2010
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:10:20 #239
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76558031
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:19 schreef Denkbaar het volgende:
Ik vind het prima om wat afgestompter te zijn Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt

On another note, heeft iemand ervaring met PsyQ? Ik heb volgende week m'n intake-gesprek en daar moest ik een vragenlijst voor invullen, nou vraag ik me af of ik dat ding moet opsturen of gewoon mee moet nemen naar het gesprek.
Het andere kutte met die vragenlijst is dat je de vragen moet beantwoorden ahv de afgelopen maand. Nu zit ik al anderhalve maand aan de ritalin die ik van de huisarts heb gekregen en gaat het ueberhaupt echt een stuk beter met me nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?

Verder iedereen nog de verlate beste wensen en 'n rustig 2010
Er wordt niet enkel gekeken naar het formulier wat je hebt ingevuld. Je krijgt een gesprek van 3 uur. Anderhalf uur 1 op 1, en daarna nog anderhalf uur met iemand die jou goed kent hoe je vroeger was en die jou nu goed kent. Daarbij moet je in het gesprek dan ook wel aangeven dat je op dit moment aan de ritalin zit, en dan zal er ook gevraagd worden over de verschillen die je merkt met Ritalin en zonder Ritalin ed.
Op het formulier kan je ook gewoon schrijven dat de informatie die je nu invult op basis is van een maand met Ritalin.

Ik ben zelf overigens niet echt positief over de werking van Methylfenidaat. Ik ben van mening dat het afgestompt moet worden. Het moet juist gestimuleerd worden. Je hyperactiviteit verminderen door je stemming wat meer somber te maken bijv. is in mijn ogen niet juist. Maar het is maar net wat je zelf accepteerd en fijn vind. Hyperactiviteit zie ik zelf niet als een probleem. Net als impulsiviteit tot op zekere hoogte niet een probleem hoort te zijn. Stemmingswisselingen, vergeetachtigheid wat invloed heeft op je werkzaamheden, concentratieproblemen waardoor je werktempo ook lager komt te liggen.... zulke dingen zijn nadelen die gestimuleerd zou moeten worden. Om dat ten koste van te gaan doen.......

Ik ben nu net 1 week bezig met methylfenidaat. Bijwerkingen zijn gelukkig redelijk afgenomen behalve dan de slaapproblemen, eetlust vermindering en dat ik mij veel minder vrolijk voel. (geen depressieve gedachtes gelukkig ) Ik ga het in overleg nog tot eind januari proberen, zodat ik het wel een kans heb gegeven, maar voorlopig sta ik er niet positief tegenover. (komt ook wel bij dat ik er vrijwel niks van merk. het lijkt zelf soms op momenten te versterken.)


(ik hoop dat je wat hebt aan het eerste gedeelte, de rest was meer over de discussie die wall_of_dolls voert )
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:35:16 #240
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76558921
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.
Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.

Maar hey, ik kan niet in jou kijken. Als jij echt zo tevreden bent met je 'unieke' selling points en zo bang bent om die kwijt te raken, dan moet je het recept voor die ritalin maar gelijk in de prullenbak gooien.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:24:11 #241
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76560630
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:35 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.

Maar hey, ik kan niet in jou kijken. Als jij echt zo tevreden bent met je 'unieke' selling points en zo bang bent om die kwijt te raken, dan moet je het recept voor die ritalin maar gelijk in de prullenbak gooien.
Ik bén gelukkig, daar hoef ik me absoluut niet druk over te maken. Ik bén al therapeutisch behandeld. En ik bén me er uitzonderlijk goed van bewust wat de voordelen en de nadelen zijn van het hebben van ADHD zonder medicatie. Ik heb me op praktisch alles al kunnen aanpassen waar ik voorheen grote problemen mee had. Dat brengt echt intens geluk met zich mee, als je jezelf tot een bepaalde mindstate kunt dwingen waarin je enorm stabiel denkt, zonder dat je daarbij hulpmiddelen nodig hebt en zonder dat je daarbij je intense ADHD-gedachtengang laat varen.

Ik snap niet wat het probleem is? Ik wil het gewoon geprobeerd hebben. Misschien is het wel de perfecte aanvulling op mediteren en sporten. Misschien ook niet. Maar het moet niet ten koste gaan van mn creatieve uitspattingen (ja, software engineer zijn is buitengewoon creatief werk) en mn onuitputbare interesse in zaken. Op dat gebied zou het goed kunnen dat ik het wel best vind om door te gaan met Ritalin, omdat het wel lekker makkelijk is.

Nogmaals: ik ben productiever dan andere mensen (collegae), terwijl ik veel vaker improductief bezig ben. Zo'n groot probleem is het dus op dit moment niet, maar zodra ik me moet gaan conformeren aan de norm van een nieuw bedrijf is het wellicht de moeite waard om hier wat hulp in te krijgen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:40:11 #242
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76571247
Vanochtend verslapen waardoor ik even geen meth had geslikt. Zat al dicht richting 2e dosis, dus gewoon pas begonnen bij 2e dosis. half 3 zou 3e dosis zijn., en deze vergeten. Kwam er 3 uur achter, zei dat nog tegen iemand en daarna niet meer aan gedacht omdat ik mijn telefoon aan het pakken was. Half 4 opeens : KUT! alsnog de 3e dosis genomen, maar GVD wat slaat dat in als een bom. (qua bijwerkingen). En dat moet zo nog 1,15 uur in de auto zitten
pi_76571429
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:40 schreef DrD00m het volgende:
Vanochtend verslapen waardoor ik even geen meth had geslikt. Zat al dicht richting 2e dosis, dus gewoon pas begonnen bij 2e dosis. half 3 zou 3e dosis zijn., en deze vergeten. Kwam er 3 uur achter, zei dat nog tegen iemand en daarna niet meer aan gedacht omdat ik mijn telefoon aan het pakken was. Half 4 opeens : KUT! alsnog de 3e dosis genomen, maar GVD wat slaat dat in als een bom. (qua bijwerkingen). En dat moet zo nog 1,15 uur in de auto zitten
Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:47:32 #244
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76571502
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?
om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:07:41 #245
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76572192
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef DrD00m het volgende:

[..]

om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.
Half 7 ja?

Ik krijg het echt puur om te functioneren. Ik moet er 1 om 8 uur en 1 om 12 uur nemen en that's it. Jij hebt t toch ook net? Waarom krijg je meteen al zoveel? Ik moet eerst n proefperiode doorstaan, maar nooit meer dan 2 keer per dag.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:16:55 #246
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_76572526
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:07 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Half 7 ja?

Ik krijg het echt puur om te functioneren. Ik moet er 1 om 8 uur en 1 om 12 uur nemen en that's it. Jij hebt t toch ook net? Waarom krijg je meteen al zoveel? Ik moet eerst n proefperiode doorstaan, maar nooit meer dan 2 keer per dag.
Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.
Heb jij na de uitwerking van die om 12 uur geen rebound dan?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:19:02 #247
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76572592
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.
Heb jij na de uitwerking van die om 12 uur geen rebound dan?
Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.
pi_76577899
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.
Een uur in de rij? Dat overleef ik niet, is echt niet te doen.
Succes morgen!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:41:51 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76578085
Denkbaar: wbt psyQ: ik zou het invullen hoe het was voordat je aan de ritalin begon. en dat er nadrukkelijk opzetten. het gaat er toch neem ik aan om dat ze weten hoe je bent zoals je zelf bent. evt kopieer je de lijst en vul je hem 2x in: voor de afgelopen maand, en voor de periode zonder ritalin. Dan hebben ze zeker genoeg info. Maar alleen invullen hoe het nu met je gaat lijkt me niet handig,
En anders moet je ze ff bellen. Kan je ook meteen vragen of je het moet terugsturen. Dan weet je alles helemaal zeker.

Dr00m: wel heftig als je zulke bijwerkingen hebt dat je niet durft te rijden lijkt me niet zo gezond. Was het niet tegen jou dat ik laatst zei dat je eens eens kon proberen ze per halve te nemen. Ik trek een hele ritalin ook niet. Word ik echt raar nerveuzig van. Ik vreet die echt met halve En hopelijk vanaf volgende week helemaal niet meer want ik hoop dat de psychiater nu wel gewoon ook voor savonds concerta wil geven
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:42:39 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76578116
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.
succes!!
hoe lang wil je het proberen om te kijken of je er wat aan hebt?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:51:39 #251
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76578519
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef DrD00m het volgende:

[..]

om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.
Heel typisch, bij mij staat op het formulier van de totaal van de psychiater onafhankelijke apotheek zelfs dat het sterk af te raden is om na 4 uur te nemen. Maar dat verschilt dan wellicht per middel of methode.

Er staat ook een maximum van 2 a 3 jaar op.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:01:29 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76578948
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Heel typisch, bij mij staat op het formulier van de totaal van de psychiater onafhankelijke apotheek zelfs dat het sterk af te raden is om na 4 uur te nemen. Maar dat verschilt dan wellicht per middel of methode.

Er staat ook een maximum van 2 a 3 jaar op.
max 2 a 3 uur is wel heel weinig. 4 uur is het maximum, maar bij mij werkt ht toch wel 3 a 3,5 uur hoor. en dan neem ik maar halve....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:04:59 #253
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76579102
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

max 2 a 3 uur is wel heel weinig. 4 uur is het maximum, maar bij mij werkt ht toch wel 3 a 3,5 uur hoor. en dan neem ik maar halve....
2 tot 3 jaar dat je t gebruikt en dan staat er dat je op eigen benen moet kunnen staan
pi_76579124
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

2 tot 3 jaar dat je t gebruikt en dan staat er dat je op eigen benen moet kunnen staan
en ik maar denken dat kinderen bij ongeveer 1 al gingen lopen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:10:37 #255
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76579315
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

2 tot 3 jaar dat je t gebruikt en dan staat er dat je op eigen benen moet kunnen staan
owh ik las uur joh.
2 a 3 jaar ja? hmmmz ik dacht gewoon bij kinderen tot ze volwassen zijn en dan zonder proberen. en bij volwassenen tot je zin hebt om zonder te proberen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:31:12 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76580191
heb ik nou 2 topics gekilld gewoon
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76581269
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef Murmeli het volgende:
heb ik nou 2 topics gekilld gewoon
lol, nee hoor... Ik was gewoon druk (kun je het je voorstellen )

OK, ik weet... Niet grappig...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:02:24 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76581549
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

lol, nee hoor... Ik was gewoon druk (kun je het je voorstellen )

OK, ik weet... Niet grappig...
die vond ik wel weer leuk
nja raar soort humor heb ik denk ik

oja trouwens...vandaag op mn werk. ik had een soort functioneringsprek met 2 projectleiders van me. een daarvan wist het nog niet van adhd. maar had ik tijdens het gesprek wel verteld. toen kwame we aan bij het puntje "verbeterpunten'" voor mij in mn werk. zegt die gozer: ja het valt me op dat je concentratie soms nogal slecht is. dan zit je in een overleg en dan zeg je ineens: ehhh kan je het afgelopen kwartier even herhalen ik was er niet zo bij. Maar ik geloof dat ik nu weet hoe het komt
dus ik zo: ehhh kan het niet zo zijn dat het de afgelopen anderhalve maand beter ging? sindsdien heb ik nl pillen en nou ben ik er meestal wel bij. Maar daar had hij dan weer niet op gelet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:02:38 #259
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76581612
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

die vond ik wel weer leuk
nja raar soort humor heb ik denk ik

oja trouwens...vandaag op mn werk. ik had een soort functioneringsprek met 2 projectleiders van me. een daarvan wist het nog niet van adhd. maar had ik tijdens het gesprek wel verteld. toen kwame we aan bij het puntje "verbeterpunten'" voor mij in mn werk. zegt die gozer: ja het valt me op dat je concentratie soms nogal slecht is. dan zit je in een overleg en dan zeg je ineens: ehhh kan je het afgelopen kwartier even herhalen ik was er niet zo bij. Maar ik geloof dat ik nu weet hoe het komt
dus ik zo: ehhh kan het niet zo zijn dat het de afgelopen anderhalve maand beter ging? sindsdien heb ik nl pillen en nou ben ik er meestal wel bij. Maar daar had hij dan weer niet op gelet
ik lol'de.....
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:05:36 #261
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76581690
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:02 schreef wallofdolls het volgende:
Oh, wachtte je op reactie ?
aandacht aandacht
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:06:16 #262
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76581714
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

die vond ik wel weer leuk
nja raar soort humor heb ik denk ik

oja trouwens...vandaag op mn werk. ik had een soort functioneringsprek met 2 projectleiders van me. een daarvan wist het nog niet van adhd. maar had ik tijdens het gesprek wel verteld. toen kwame we aan bij het puntje "verbeterpunten'" voor mij in mn werk. zegt die gozer: ja het valt me op dat je concentratie soms nogal slecht is. dan zit je in een overleg en dan zeg je ineens: ehhh kan je het afgelopen kwartier even herhalen ik was er niet zo bij. Maar ik geloof dat ik nu weet hoe het komt
dus ik zo: ehhh kan het niet zo zijn dat het de afgelopen anderhalve maand beter ging? sindsdien heb ik nl pillen en nou ben ik er meestal wel bij. Maar daar had hij dan weer niet op gelet
hehehehe
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:06:59 #263
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:07:30 #264
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76581786
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

aandacht aandacht
geef geef
pi_76581798
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef wallofdolls het volgende:
Grinniken tegen je monitor is zó oncool.
you made me do it
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:08:40 #267
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76581832
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Heel typisch, bij mij staat op het formulier van de totaal van de psychiater onafhankelijke apotheek zelfs dat het sterk af te raden is om na 4 uur te nemen. Maar dat verschilt dan wellicht per middel of methode.
Staat er bij mij ook op. Ik snap alleen niet waarom precies. Ik heb het nagevraagd aan m'n psych en die zei dat zijn ervaring inderdaad is dat mensen die het gebruiken over het algemeen een betere nachtrust ervaren als de ritalin uitgewerkt is. Toch verschilt dat ook per persoon (ik slaap er niet minder om althans) en als het een uur voordat je slapen gaat uitgewerkt is (i.v.m. de kans op een rebound, waardoor je ook niet bepaald lekker in slaap valt), dan is dat voldoende.

Al heb ik ergens het vermoeden dat die bijsluiter vooral bedoeld is voor ouders van jonge kinderen die ritalin gebruiken.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:13:29 #268
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76582015
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:08 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Staat er bij mij ook op. Ik snap alleen niet waarom precies. Ik heb het nagevraagd aan m'n psych en die zei dat zijn ervaring inderdaad is dat mensen die het gebruiken over het algemeen een betere nachtrust ervaren als de ritalin uitgewerkt is. Toch verschilt dat ook per persoon (ik slaap er niet minder om althans) en als het een uur voordat je slapen gaat uitgewerkt is (i.v.m. de kans op een rebound, waardoor je ook niet bepaald lekker in slaap valt), dan is dat voldoende.

Al heb ik ergens het vermoeden dat die bijsluiter vooral bedoeld is voor ouders van jonge kinderen die ritalin gebruiken.
zoals ik al vaker heb gezegd: ik neem het vaak juist net voor ik ga slapen in. dan blijft mn hoofd rustig. anders tolt het zo en slaap ik dus niet.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef wallofdolls het volgende:
Grinniken tegen je monitor is zó oncool.
nee joh dat is grappig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76582109
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

zoals ik al vaker heb gezegd: ik neem het vaak juist net voor ik ga slapen in. dan blijft mn hoofd rustig. anders tolt het zo en slaap ik dus niet.
Hmm... nog nooit zo bekeken... Interessant... Eens kijken of ik zo'n pilletje kan scoren . Heb mn huidige dosis Concerta nodig om de dag door te komen.

Klanten zijn irritant en te stom om voor de duvel te dansen
quote:
[..]

nee joh dat is grappig
Woon jij alleen?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:18:14 #270
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76582212
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

zoals ik al vaker heb gezegd: ik neem het vaak juist net voor ik ga slapen in. dan blijft mn hoofd rustig. anders tolt het zo en slaap ik dus niet.
[..]

nee joh dat is grappig
Komt dat juist door ritalin of had je dat ook al daarvóor?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:18:34 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76582230
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hmm... nog nooit zo bekeken... Interessant... Eens kijken of ik zo'n pilletje kan scoren . Heb mn huidige dosis Concerta nodig om de dag door te komen.

Klanten zijn irritant en te stom om voor de duvel te dansen
[..]

Woon jij alleen?
wat is er met klanten en waarom?
ja ik woon alleen. nja met noes de poes dan Jij niet?
wat voor pilletje scoren? ritalin? of een extra concerta? met concerta moet je het langer vantevoren nemen he, die werken bij mij pas na een uur. laatst had i kdie smorgens genomen en bleef ik nog ff in bed hangen, viel na een uur in slaap lekker dan lig i kzo lekker rustig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:20:36 #272
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76582320
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:18 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Komt dat juist door ritalin of had je dat ook al daarvóor?
dat mn hoofd tolt? nee dat had ik altijd al. of in ieder geval al jaren. onwijze slaapproblemen. kon vaak niet in slaap komen. mensen vroegen altijd aan me: lig je dan te piekeren? maar ik lag dan plannen te maken dingen te bedenken, de dag te overdenken, van alles maar het ging maar door. en soms als i keen hele drukke dag had was mn kop gewoon allene maar aan het zoemen ofzo. rondrazende gedachten die niet uit woorden bestaan ofzo. op zich niet erg, maar wel als je de volgende dag vroeg op moet en moet werken enzo
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76582515
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wat is er met klanten en waarom?
Ik doe momenteel werken op de WUR als ICT Werkplek Ondersteuner. Maw; de problemen die de klanten hebben, op locatie oplossen. Geen idee wat jouw ICT kennis is, maar je zal versteld staan wat voor domme vragen je regelmatig krijgt. Gek wordt je er van.
quote:
ja ik woon alleen. nja met noes de poes dan Jij niet?
3 poesjes... 2 met 4 poten, 1 tussen de benen van mn vriendin. Dus tegen je monitor zitten te grinniken is ronduit gênant. Gelukkig slaapt ze al.
quote:
wat voor pilletje scoren? ritalin? of een extra concerta? met concerta moet je het langer vantevoren nemen he, die werken bij mij pas na een uur. laatst had i kdie smorgens genomen en bleef ik nog ff in bed hangen, viel na een uur in slaap lekker dan lig i kzo lekker rustig
Ja, ritalin... Concerta slik ik al genoeg van
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:27:08 #274
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76582553
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dat mn hoofd tolt? nee dat had ik altijd al. of in ieder geval al jaren. onwijze slaapproblemen. kon vaak niet in slaap komen. mensen vroegen altijd aan me: lig je dan te piekeren? maar ik lag dan plannen te maken dingen te bedenken, de dag te overdenken, van alles maar het ging maar door. en soms als i keen hele drukke dag had was mn kop gewoon allene maar aan het zoemen ofzo. rondrazende gedachten die niet uit woorden bestaan ofzo. op zich niet erg, maar wel als je de volgende dag vroeg op moet en moet werken enzo
Nou, ik kom maar al te goed in slaap HAHAHA _!!:D!!!!11



Maar serieus, ik hoop dat het geen invloed heeft. Ik heb me namelijk allemaal simpele trucjes aangeleerd waardoor ik als n roos slaap (hoewel ik nog steeds uitgeput wakker word). Ik hoop niet dat die dan niet meer werken.
pi_76582580
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:27 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Nou, ik kom maar al te goed in slaap HAHAHA _!!:D!!!!11



Maar serieus, ik hoop dat het geen invloed heeft. Ik heb me namelijk allemaal simpele trucjes aangeleerd waardoor ik als n roos slaap (hoewel ik nog steeds uitgeput wakker word). Ik hoop niet dat die dan niet meer werken.
Care to share?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:28:23 #276
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76582600
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:26 schreef RvLaak het volgende:


3 poesjes... 2 met 4 poten, 1 tussen de benen van mn vriendin.
Gelukkig ben ik niet de enige met dramatische humor
pi_76582685
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:28 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige met dramatische humor
murmel & ik zitten nu over 2 topics & PM te kletsen... Geeft wat meligheid aan mijn kant
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:30:57 #278
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76582704
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Care to share?
Jacobson oefeningen zijn top . Ja en een bepaalde manier van gedachten wegzetten. En meestal helpt t wel om je hele dag nog even door je hoofd te laten stromen zodat dat er niet in blijft zitten en drukken. Kortom, alles loslaten.

Maar da's best moeilijk
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:32:17 #279
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76582759
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

murmel & ik zitten nu over 2 topics & PM te kletsen... Geeft wat meligheid aan mijn kant
Bovendien telde je niet goed want n poes heeft ook n poes
pi_76582772
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Jacobson oefeningen zijn top . Ja en een bepaalde manier van gedachten wegzetten. En meestal helpt t wel om je hele dag nog even door je hoofd te laten stromen zodat dat er niet in blijft zitten en drukken. Kortom, alles loslaten.

Maar da's best moeilijk
moet ik ff onthouden ( ). Morgen eens inlezen. Vandaag wordt sowieso niets
pi_76582808
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:32 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Bovendien telde je niet goed want n poes heeft ook n poes
Heb toch niet de locatie gegeven van die andere 2...

Daarbij, is een poes nog wel een poes na een castratie? Wordt het dan niet een "je-weet-wel-poes"?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:35:12 #282
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76582881
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

moet ik ff onthouden ( ). Morgen eens inlezen. Vandaag wordt sowieso niets
Ik vind t wel sterk. Elke goede instantie waar ik heb gezeten raadden ze me die oefeningen aan. Dat niet alle psychologen dit als basis gebruiken... zo fucking simpel en wat verlies je ermee.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:35:40 #283
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76582896
Ik ben veilig thuisgekomen
Voelde mij niet meer zo gespannen toen ik eenmaal in de auto stapte, maar wat werdt ik toch een partij depressief zeg..
pi_76582903
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik vind t wel sterk. Elke goede instantie waar ik heb gezeten raadden ze me die oefeningen aan. Dat niet alle psychologen dit als basis gebruiken... zo fucking simpel en wat verlies je ermee.
linkje?

En ja, ik ben lui
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:35:55 #285
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76582904
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Heb toch niet de locatie gegeven van die andere 2...

Daarbij, is een poes nog wel een poes na een castratie? Wordt het dan niet een "je-weet-wel-poes"?
poes <-> kater

toch?
pi_76582923
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef DrD00m het volgende:
Ik ben veilig thuisgekomen
Voelde mij niet meer zo gespannen toen ik eenmaal in de auto stapte, maar wat werdt ik toch een partij depressief zeg..
pi_76582961
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

poes <-> kater

toch?
jij kent Jan, Jans.... We hebben hier idd 2 poezen. Shifty & Layla... Beide zijn gecastreerd. Dus of het daadwerkelijk nog poesjes zijn.... Ik niet weten.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:40:34 #288
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76583087
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

linkje?

En ja, ik ben lui
Uitleg

Geluid

Met als voetnoot dat ik geleerd heb dat je moet inademen terwijl je inspant en uitademt nadat je t losliet
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:41:15 #289
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76583114
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef DrD00m het volgende:
Ik ben veilig thuisgekomen
Voelde mij niet meer zo gespannen toen ik eenmaal in de auto stapte, maar wat werdt ik toch een partij depressief zeg..
Tjeezus. Vandaar dat je daarom officieel niet met Ritalin mag rijden
pi_76583201
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:41 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Tjeezus. Vandaar dat je daarom officieel niet met Ritalin mag rijden
Het is een "Mag wel, maar", sticker
  zaterdag 9 januari 2010 @ 01:05:54 #291
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76587984
Nouja, het had geen invloed verder op mijn reactie vermogen of wat dan ook.
Ik begon mijzelf gewoon best depressief te voelen terwijl ik daar helemaal geen reden voor heb. En dat is dan ook meteen het rare.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 01:33:28 #292
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76588594
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:05 schreef DrD00m het volgende:
Nouja, het had geen invloed verder op mijn reactie vermogen of wat dan ook.
Ik begon mijzelf gewoon best depressief te voelen terwijl ik daar helemaal geen reden voor heb. En dat is dan ook meteen het rare.
Dat heb ik ook zo nu en dan. Inderdaad heel apart, en je kunt ook niet uitleggen waar dat gevoel vandaan komt. Het is er gewoon opeens.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 09:51:04 #293
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:39:43 #294
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76592357
Ok, ik heb t nu ruim een uur geleden ingenomen. Op zich merk ik nog niks in positieve en negatieve zin. Ik prefereer fokken nog steeds boven werken . Maar we zullen afwachten wat de dag nog gaat brengen. Ik denk dat 2 weken wel een reële periode is om dit te testen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:22:17 #295
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76593268
goeiemorgen
zoooowwww dat was lekker om vroeg te gaan slapen ben om 9 uur opgestaan en toen had ik al het gevoel dat ik had uitgeslapen en heb nu al vanalles gedaan. best fijn. maar ik geloof dat ik mezelf nu ff rustig moet gaan maken hahahaha

wallofdolls.... hoe gaat het nu dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:27:23 #296
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76593387
Ja, ik weet niet. Lijk me wel iets beter te kunnen zetten tot dingen die belangrijk zijn, maar dat kan ook het equivalent van een placebo-effect zijn . Zometeen maar s werken en dan kijken hoe dat gaat.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:36:20 #297
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76593645
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:27 schreef wallofdolls het volgende:
Ja, ik weet niet. Lijk me wel iets beter te kunnen zetten tot dingen die belangrijk zijn, maar dat kan ook het equivalent van een placebo-effect zijn . Zometeen maar s werken en dan kijken hoe dat gaat.
ja dan merk je het beter. en teksten gaan lezen. heb je niet het gevoel dat je hoofd rustiger is?
oh en t is de eerste pas he? daar werd ik sowieso niet zo lekker van. gewoon ff kijken hoe het later vandaag of morgen gaat. iig sterkte
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:46:07 #298
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76593894
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja dan merk je het beter. en teksten gaan lezen. heb je niet het gevoel dat je hoofd rustiger is?
oh en t is de eerste pas he? daar werd ik sowieso niet zo lekker van. gewoon ff kijken hoe het later vandaag of morgen gaat. iig sterkte
Ik kan t ook gaan testen door n boek te lezen. Ik heb jarenlang echt moeite gehad me daarop te concentreren... daarna wel een tijdje dat ik dat door oefening heel goed kon, maar nu heb ik ook weer dat ik na 20 minuten een boek echt moet wegleggen, hoe spannend t ook is, omdat ik vermoeid raak an het steeds herconcentreren.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:48:31 #299
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76593957
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:27 schreef wallofdolls het volgende:
Ja, ik weet niet. Lijk me wel iets beter te kunnen zetten tot dingen die belangrijk zijn, maar dat kan ook het equivalent van een placebo-effect zijn . Zometeen maar s werken en dan kijken hoe dat gaat.
Dat is vervelend he. Opeens niet meer weten of hetgeen wat je doet nou gewoon komt vanuit jezelf of dat het pilletje daarvoor zorgt

Verder nog geen bijwerkingen gemerkt? (eerste dag bij mij was dat begin vd avond)
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:55:42 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76594144
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:48 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dat is vervelend he. Opeens niet meer weten of hetgeen wat je doet nou gewoon komt vanuit jezelf of dat het pilletje daarvoor zorgt

Verder nog geen bijwerkingen gemerkt? (eerste dag bij mij was dat begin vd avond)
nja ik heb dat ook een beetje ja. komt het nou van de pillz of niet. mja je moet het ook een beetje op de langere termijn bekijken. functioneer je in het algemeen beter met pillz of niet.

wallofdolls: nja dan probeer je dat. maargoed ik zou me van de effecten o pde eerste dag niet zoveel aantrekken. dan moet je toch ff wennen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:59:19 #301
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76594248
vol
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')