abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 mei 2002 @ 10:49:18 #1
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4021590
Hiephoi! Iemand met teveel frequent flyer punten* heeft besloten die maar aan mij te spenderen. [Een uitstekende beslissing, wat mij betreft]
De keuze is gevallen op Madrid. We vertrekken al over 10 dagen dus dat is lekker snel.
Het enige wat ik moet doen is het hotel/hostal zoeken en reserveren, dus daar ben ik nu druk mee bezig.
Zijn er nog mensen met tips danwel Madrid ervaringen, dan hoor ik die graag!

* frequent flyer punten kun je krijgen als je je inschrijft als frequent flyer bij bijvoorbeeld de KLM of Lufthansa. Als je genoeg punten hebt, kun je die inwisselen tegen een reisje. Hoe verder weg de bestemming, hoe meer punten. Je moet overigenswel idioot veel vliegen om een leuk puntenaantal bij te schrapen

A clean house is a sign of a wasted life.
  woensdag 1 mei 2002 @ 11:42:59 #2
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4022219
Leuk, ik ben er niet zo lang geleden geweest. Er is hier iemand die je nog meer over Madrid kan vertellen. Je moet alleen haar resaurant tip niet overnemen want het was onvindbaar

Ik vond het een relaxte stad, geen gezeik aan je hoofd van verkopertjes, alles op loop afstand, fijn park om gewoon de hele middag in het gras te liggen, ja echt een aanrader voor een korte trip.

Trouwens als je een beetje zoekt bij Fok, dat had ik ook gedaan, dan vind je leuke tips.

Btw. als je van koala's houdt moet je naar de zoo aldaar want daar zit er eentje!

fake a dream
  woensdag 1 mei 2002 @ 11:48:51 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_4022284
Cool Zwijntje!! Madrid is een geweldige stad...ik heb uren lopen verdwalen in het Reina Sophia museum daar. En lekker Tapas eten natuurlijk!!

In dit topic vind je nog meer info: Liejannuh's reisverhalen uit Barcelona en Madrid

Heel veel plezier!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_4023666
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 10:49 schreef zwijntje het volgende:

Zijn er nog mensen met tips danwel Madrid ervaringen, dan hoor ik die graag!


Nog niet maar ik vlieg er de 9e heen

Voor overnachtingslocaties kun je best gewoon een reisbureau binnenstappen lijkt me.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 1 mei 2002 @ 14:05:05 #5
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4024475
Aangezien ik meer op een "el cheapo" budget reis, ga ik liever niet via een reisbureau een hotel boeken.
Enig onderzoek leverde me de volgende adressen op.
Ze bieden allemaal een lijst met hostels [betaalbaar] en hotels [iets duurder]


http://www.softdoc.es/madrid_guide/accommodation/accommodation.html

http://www.gomadrid.com/madrid-hostels.html

http://www.madridman.com/madridhostels.html

Wellicht heeft iemand hier in de toekomst nog wat aan!

A clean house is a sign of a wasted life.
  woensdag 1 mei 2002 @ 14:22:02 #6
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_4024758
2 jaar geleden nog in Madrid geweest en toen in Hostal Oporto een paar nachten geslapen. Hostal Oporto ligt vlak bij Sol, het uitgaansgebied, midden in het centrum. Echt een zeer goed hostal voor een redelijke prijs. Helaas zijn ze wel iets duurder geworden zie ik op hun web site...maar afdingen lukt er zeker.

http://www.hostaloporto.com/

veel plezier in Madrid

Pistol Pete

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:40:53 #7
1234 HiZ
Istanbullu
pi_4036851
Bij de turismo bureaux bemiddelen ze voor accomodatie in alle soorten hotels en hostals. Jij vertelt hun hoeveel je ongeveer wilt uitgeven, en zij regelen iets voor je. De laatste keer dat ik hun diensten gebruikte was dat helemaal vrij van toeslagen of zo. Het enige wat je wel moet is de eerste dag op het kantoor vooruitbetalen, de kwitantie geef je dan aan de hotelhouder zodat die weet dat je betaald hebt.
  donderdag 2 mei 2002 @ 17:47:52 #8
17764 Niesje
Kèk mè nâh!!
pi_4042648
Ken Madrid (nog) niet, maar over anderhalve maand ga ik op bezoek bij mijn huisgenote/baas die als "au-pair" in Barcelona vertoeft bij een voor haar zeer close vriendin.
Tijdens dat verblijf hoop ik zeker een paar dagen voor Madrid uit te kunnen trekken (aaaaaahhhhhhh......plieeeeessssss Maryon: huur die auto en tuf me door het land

Love U "this" much en ik mis je nu al!!!

Krèg allemaal maah de blafhik!!
  zondag 5 mei 2002 @ 23:34:58 #9
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4075462
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:40 schreef HiZ het volgende:
Bij de turismo bureaux bemiddelen ze voor accomodatie in alle soorten hotels en hostals. Jij vertelt hun hoeveel je ongeveer wilt uitgeven, en zij regelen iets voor je. De laatste keer dat ik hun diensten gebruikte was dat helemaal vrij van toeslagen of zo. Het enige wat je wel moet is de eerste dag op het kantoor vooruitbetalen, de kwitantie geef je dan aan de hotelhouder zodat die weet dat je betaald hebt.
op vliegveld Barajas zit zo'n officina. ze reserveren voor je, spreken prima engels en je krijgt een mooie plano van de metro.

mooie stad trouwens, weet nog iemand ergens goedkope tickets?

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_4110269
quote:
Op zondag 05 mei 2002 23:34 schreef don_quichot het volgende:

mooie stad trouwens, weet nog iemand ergens goedkope tickets?


Basic air.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_4110518
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 11:42 schreef Kimmie het volgende:
Leuk, ik ben er niet zo lang geleden geweest. Er is hier iemand die je nog meer over Madrid kan vertellen. Je moet alleen haar resaurant tip niet overnemen want het was onvindbaar
Nou ja zeg, alle info was voorhanden. Naam, adres, telefoonnummer.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:03:43 #12
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4110552
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 13:01 schreef Lucille het volgende:

[..]

Nou ja zeg, alle info was voorhanden. Naam, adres, telefoonnummer.


Ik ben echt op zoek geweest maar de telefoon werd helemaal niet opgenomen en ik dacht dat je misschien een verkeerd adres had op geschreven dus ben ik nog naar de Calle Zubaran oid geweest (ik had toch nog metro kaartjes over) want als ik iets wil dan moet ik het vinden, maar helaas...
fake a dream
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:55:16 #13
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4111461
quote:
In de buurt van Sol zijn hele leuke restaurantjes te vinden. En als je 1 keertje geen zin hebt om Spaans te eten dan raad ik aan om naar Annapurna te gaan (gelegen aan Zurbaba 5). Wel even van te voren reserveren (tel 91 319 87 16 of 91 308 32 49). Het beste Indiase restaurant van Madrid dus.
Het ging om dit restaurant neem ik aan?
Misschien ga ik nog een poging wagen om het te vinden...
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_4111725
Nog maar wat info dan over dit restaurant:

Annapurna
Zurbano, 5
Tel: 91 319 87 16
Metro: Colón / Alonso Martínez
Open: 13.45-16.00 / 21.00-23.45

Metro station staat in midden van het plaatje (ongeveer).

Hier een plattegrond:

En nu de straten net er boven:

Je loopt dus vanaf het metrostation over de Passeo de Castellana en dan kom je vanzelf aan de linkerkant de straat tegen. Ik zie trouwens dan op de kaart de straat Calle de Zurbaran heet. Hmm, what the f*.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_4111754

Op zich is dit een aardig startpunt op het web voor Madrid:

http://www.softdoc.es/index_madrid.html

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:47:17 #16
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4114185
Ah Lucille, dank voor alle moeite van het plaatsen van kaartjes etc!

Ik heb het vermoeden dat:
1. het een erg goed restaurant is, een ervaring die je wilt delen met velen
of
2. je flink commissie vangt voor elke bezoeker

ik vraag me nu al af wat het toetje gaat zijn

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_4114222
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:47 schreef zwijntje het volgende:
Ah Lucille, dank voor alle moeite van het plaatsen van kaartjes etc!

Ik heb het vermoeden dat:
1. het een erg goed restaurant is, een ervaring die je wilt delen met velen
of
2. je flink commissie vangt voor elke bezoeker

ik vraag me nu al af wat het toetje gaat zijn


Ik heb dus hele goede herinneringen aan dit restaurant. Minstens 1 keer per maand was ik daar te vinden met mijn collega's/vrienden uit de VS en UK. Een enkele keer zelf 2 keer per week. Let wel, we moesten dus wel 30 km rijden om in Madrid te komen. En 60 km om 's nachts weer thuis te komen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 8 mei 2002 @ 22:11:51 #18
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4117891
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:10 schreef Lucille het volgende:
Nog maar wat info dan over dit restaurant:

Annapurna
Zurbano, 5
Tel: 91 319 87 16
Metro: Colón / Alonso Martínez
Open: 13.45-16.00 / 21.00-23.45

[afbeelding]

Metro station staat in midden van het plaatje (ongeveer).

Hier een plattegrond:

[afbeelding]

En nu de straten net er boven:

[afbeelding]

Je loopt dus vanaf het metrostation over de Passeo de Castellana en dan kom je vanzelf aan de linkerkant de straat tegen. Ik zie trouwens dan op de kaart de straat Calle de Zurbaran heet. Hmm, what the f*.


slimme Kimmie dacht al dat je dat bedoelde ik ben daar dus geweest en maar het was er echt NIET!

er zat wel een VIPS

fake a dream
pi_6505485
*schop*

* k_man denkt erover begin december een lang weekend te gaan.

Heeft iemand ervaringen met Madrid in december? Liejannuh? Hoe is het weer dan?

Ticket zal wel van Basiqair komen, maar tips voor hotels?

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 28-10-2002 16:24]

pi_6507027
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 16:10 schreef k_man het volgende:
*schop*

* k_man denkt erover begin december een lang weekend te gaan.

Heeft iemand ervaringen met Madrid in december? Liejannuh? Hoe is het weer dan?

Ticket zal wel van Basiqair komen, maar tips voor hotels?


Hou rekening met een lage temperatuur, want het binnenland is een stuk kouder in de winter dan de kuststreek. Zelf woonde in zo'n 60 km van Madrid en ik heb dus wel sneeuwkettingen moeten gebruiken op sommige dagen om naar mijn werk te gaan. Toegegeven, ik woonde in de bergen op zo'n 1000m hoogte, maar Madrid ligt nog altijd op 600m hoogte. Kortom, temperaturen van 15 a 20 graden zijn uitzondering, hoewel ik wel eens met een t-shirt in januari in de bergen ben gaan wandelen. Spanjaarden liepen natuurlijk nog met een jas daar en lange mouwen. Maar hou dus rekening met regen en sneeuw.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6508506
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 16:10 schreef k_man het volgende:
*schop*

* k_man denkt erover begin december een lang weekend te gaan.

Heeft iemand ervaringen met Madrid in december? Liejannuh? Hoe is het weer dan?

Ticket zal wel van Basiqair komen, maar tips voor hotels?


Toen ik er was was het koud, maar wel heel helder. M'n luchtwegen vonden het er trouwens ook niet echt leuk, volgens mij zat er een flinke lading smog in de lucht ofzo....
Maar volgens mij moet je wel geluk hebben met het weer hoor!

Maar wel een onwijs mooie stad hoor!!!

Het paleis was echt supermooi!
En de grote 3 musea zijn ook absoluut de moeite waard!!
En op zondag is de El Rastro Flea Market ook erg leuk om te zien!

Wij zaten trouwens in Hostal Pinariega (www.hostalpinariega.com) en dat zag er best aardig uit! Lekker dicht bij het Plaza Mayor ook en alles eigenlijk wel op loopafstand!

pi_6521505
He, dank je! Goedkoop, goede locatie en kennelijk verder dus ook best ok. Dat wordt een voordelig reisje, want die tickets zijn ook al zo goedkoop.
pi_6545337
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:01 schreef k_man het volgende:
He, dank je! Goedkoop, goede locatie en kennelijk verder dus ook best ok. Dat wordt een voordelig reisje, want die tickets zijn ook al zo goedkoop.
No Problemo!
Neem trouwens wel een kamer met Bathroom, want die dingen met alleen een douche zijn een stuk kleiner!

Wanneer ga je trouwens?

pi_6552524
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 20:40 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

No Problemo!
Neem trouwens wel een kamer met Bathroom, want die dingen met alleen een douche zijn een stuk kleiner!

Wanneer ga je trouwens?


Fijn, ik heb net een mailtje de deur uitgedaan om te vragen naar de beschikbaarheid van een kamer met douche...

Ik ga van 28 november t/m 1 december.

pi_6552551
Ik vind Madrid een tikkie sfeerloos, maar het Reina Sophia museum moet je gezien hebben. Laat de rijen voor het Prado maar lekker links liggen (of rechts, hangt van je kijkrichting af), het museum ernaast is veel mooier.
Slaapt winter
en zomer
pi_6552888
Ik heb lekker mexicaans gegeten bij El Mariachi [calle de la Huertas, vlakbij metro Anton Matrin]. Vanaf 2 uur wordt daar lunch met 3 gangen + karafje wijn/water geserveerd voor 8 euro. Ik had er o.a. cactussalade en fajitas en een flinke klets tequilla.
Er zijn in Madrid nog meer van dit soort lunchgelegenheden te vinden, maar ik wilde je deze tip niet onthouden.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_6574386
OK. Organisatorisch is het rond. Vlucht geboekt bij de vierdaagse van de KLM en een kamer in Hostal Pinariega (met badkamer Liejannuh... ).

Verdere tips blijven uiteraard welkom. Weet iemand of er in Madrid nog spectacukaire moderne architectuur te zien is?

pi_6739162
Wie kent restaurant Le Theatriz in Madrid?

Tis ontworpen door Philippe Starck.

pi_15548085
Ben er afgelopen weekend geweest, mooie stad, mooie mensen, foto's volgen nog!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_16156841
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 11-01-2004 17:34]

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_16157272
Ben je ook binnen in het paleis geweest? En hoe ver zijn ze nu met die opgravingen naast het paleis?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16157338
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:17 schreef Lucille het volgende:
Ben je ook binnen in het paleis geweest? En hoe ver zijn ze nu met die opgravingen naast het paleis?
Binnen ben ik niet geweest nee, dat kon ook niet met die Guardia Civil daaro. Sjit, de foto is alweer weg, klote-PicServer!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_16157686
* mrcool probeert het nogmaals:





Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_16183396
Rare gebouwen daaro in Madrid!

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_16184089
* mrcool snapt ff nix meer van PicServer!

Avondje Real Madrid-Deportivo. Kaartje gekocht voor 40 euro van een vriendelijke oude man die heel erg toevallig voor de metro-uitgang stond en ook nog heel toevallig recht voor een pin-automaat!

-Stadion in de middag, nadat we de kaartjes hadden geregeld:

-De wedstrijd in kwestie:

-Foto genomen vanuit de Real-store in het stadion:

-De game:

-Zo zien de straten eruit na afloop van zo'n wedstrijd in het Santiago Bernabeu-stadion:

en nu ben ik benieuwd hoe lang deze foto's zichtbaar zullen blijven

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_16188659
Voetbal...
pi_16188752
quote:
Op maandag 12 januari 2004 16:31 schreef k_man het volgende:
Voetbal...
Nou, ok, das ook weer duidelijk!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  woensdag 29 september 2004 @ 11:39:08 #38
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_22281168
Ik ga over 3 weken 4 daagjes naar Madrid. Wie heeft er nog leuke tips voor restaurantjes, winkels en clubs? En wat moet je absoluut gezien hebben in Madrid?
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_22281344
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:39 schreef Angelic1 het volgende:
Ik ga over 3 weken 4 daagjes naar Madrid. Wie heeft er nog leuke tips voor restaurantjes, winkels en clubs? En wat moet je absoluut gezien hebben in Madrid?
Je moet absoluut ff naar Plaza del Sol gaan, en ook zeker naar het Koninklijk paleis en het park wat daar zit [Ritiro ofzoiets]. Ook moet je het stadion gezien hebben, liefst van binnen, anders alleen de Real Store die in het stadion zit! Verder moet je zeker het nachtleven aan Plaza del Sol geproeft hebben! Ik raad je zeker aan om een keertje bij VIP'S te gaan eten, simpel eten maar mooi modern ingerichte tentjes hebben ze! Bij Pans & Company hebben ze heerlijke broodjes voor ontbijt! Ik was er vorig jaar met kerst en toen was er genoeg te zien op de straten alleen al! Kijk wel uit voor het verkeer, die lu zijn gek daar en hebben nog nooit van rood licht gehoord! De sfeer in de avond en in de nacht op de straten daar is echt lekker, ook al in de metro's, waar toen ik er was echt mensen aan het zingen en aan het dansen waren!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_22312797
Teatriz is een zeer mooi restaurant.

En eigenlijk moet je toch wel twee van de bekende drie musea gezien hebben: Prado, Thyssen Bornemiszu (of zoiets ) en Reina Sofia. De eerste twee als je van wat meer klassiek houdt, de laatste twee als je meer voor modern gaat.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 01:05:01 #41
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_22323276
WAt je niet mag missen:

Koninklijk Paleis en dan kun je net zo goed even la Almudena ( kathedraal) die ernaast staat aandoen.
Retiro park, mijn favo plek en het is nog lekker weer
Verder gewoon de straten, Plaza de España, Plaza Mayor, Gran Vía, Puerta del Sol.
Musea zoals Prado, reina sofía, thyssen.

Uitgaan:

Wijken: Huertas vlak bij Sol, komen veel toeristen maar is wel leuk gemixt allemaal
- Alonso Martinez (wijk). Komen meer jongeren
- La Castellana, meer bekakt
- Chueca, de gay scene.

restaurantjes:
-Las mil y una noche. Superleuk arabisch tentje om thee te drinken en te eten met in het weekend buikdanseressen
- El Jardin Secreto: heel leuk en gezellig ingericht
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:25:49 #42
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_22325102
Thanks! Ik krijg er steeds meer zin in! Ik zit in een hotel op Gran Via. Volgens mij vlak bij Chueca...
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  Moderator zaterdag 2 oktober 2004 @ 00:54:55 #43
45833 crew  Fogel
pi_22344339
Ik ga woensdag naar Madrid, en zoek eigenlijk nog tips voor een leuk lunch-restaurant (vrijdag 8 oct, 12 personen). Heb gehoord dat Plaza de Oriente erg goed en mooi is, maar dat het nogal aan de prijs is.
Aangiezen het voor mijn trouwfeestje is, maakt prijs op zich niet zo heel veel uit eigenlijk, maar we wilden eigenlijk maximaal 100¤ per persoon kwijt zijn aan eten die dag, en voor 's avonds hebben we Botín geboekt (daar gaan we uit van zo'n 50¤ pp).
Hoe zit het trouwens met fooien geven in Madrid (zowel restaurants als taxis)? Wat is normaal (in procenten)?

En toevallig flamenco shows/restaurants aan te bevelen aldaar? De grootouders van mijn aanstaande willen graag een show zien (op zaterdag de 9e oct). Ze zijn nog nooit in Spanje geweest en het lijkt ze wel leuk om mee te maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_22346805
Alvast gefeliciteerd Fogel!
Trouwen jullie in Madrid dan? Vanwaar die keuze??
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:20:59 #45
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_22347053
op www.madrid.nl vind je trouwens ook een hoop info en er was er nog een maar die ben ik even kwijt...
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  Moderator zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:03:01 #46
45833 crew  Fogel
pi_22350805
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 07:17 schreef Liejannuh het volgende:
Alvast gefeliciteerd Fogel!
Trouwen jullie in Madrid dan? Vanwaar die keuze??
Dank je!
Mijn vriendin is Noors en we wilden niet in Nederland of Noorwegen trouwen (beetje "eerlijk" houden voor beide families) en dus besloten we maar ergens anders op een Noorse ambassade te trouwen (ik spreek Noors, zij geen Nederlands). Er zijn in Europa maar enkele Noorse ambassades die de mogelijkheid hebben om een Noor en een niet-Noor te trouwen, en wel in Madrid, Lissabon en Berlijn. Berlijn was niet boeiend genoeg vonden we, Lissabon wel, maar die hadden geen tijd voor 2005, en dus is het Madrid geworden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_22350878
Wow!! Wat bijzonder!
Ik wist niet eens dat je op ambassades kon trouwen!
pi_22350993
Relaxed man Fogel, ik wens je veel geluk toe in je leven met dr. En maak er een mooie dag van kerel!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  Moderator zondag 3 oktober 2004 @ 14:00:26 #49
45833 crew  Fogel
pi_22372050
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:06 schreef Liejannuh het volgende:
Ik wist niet eens dat je op ambassades kon trouwen!
Ambassades zijn stukjes Nederlands (of in mijn geval Noors) grondgebied in een ander land. Binnen de ambassade gelden dan ook de wetten van het betreffende land (Nederland of Noorwegen dus).
En, voor als je plannen hebt, of hebt gekregen; trouwen kan ook op Nederlandse ambassades, zie http://www.justitie.nl/pu(...)itenland_trouwen.asp en hier http://www.minbuza.nl/def(...)957195A2X1X65939X08.

Maaaruh, heb je geen tips voor lunch restaurants?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 4 oktober 2004 @ 11:22:36 #50
45833 crew  Fogel
pi_22391891
Voor de lunch hebben we nu trouwens "La Botilleria del Cafe de Oriente" aangeraden gekregen van verschillende personen.
Wilde dat dus gaan boeken, maar degene die de telefoon opnam sprak geen Engels

Hoe zeg ik in het Spaans: "Ik wil voor aanstaande vrijdag, 8 october, een tafel reserveren voor 12 personen om 14.00u"? (ik heb in een diep, ver, verleden Spaansles gehad, dus de uitspraak kom ik wel ongeveer uit, denk ik...)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:44:24 #51
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_22495196
Me gustaría reservar una mesa para 12 personas a las dos, para este viernes el 8 de octubre.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:45:17 #52
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_22495211
Hmm, het is vandaag 8 oktober dus een beetje te laat
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  Moderator maandag 11 oktober 2004 @ 10:30:44 #53
45833 crew  Fogel
pi_22549042
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:45 schreef La_Guiri het volgende:
Hmm, het is vandaag 8 oktober dus een beetje te laat
Maar toch bedankt! We zijn er gewoon zonder reserveren heen gegegaan, en het is helemaal goed gekomen

Madrid is een mooie stad, maar we hebben niet echt de kans gehad om alles goed te bekijken (beetje lastig als je 10 man aan 'bezoek' bij je hebt en maar 3 dagen de tijd hebt). We gaan dus zeker een keer terug om in alle rust met zijn tweeen te bekijken wat Madrid te bieden heeft.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_30769850
Wat een prachtige stad! Ik k0m net terug en heb er 5 heerlijke dagen beleefd! Heerlijk weer...heerlijk eten...prachtige dingen gezien!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_30772322
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat een prachtige stad! Ik k0m net terug en heb er 5 heerlijke dagen beleefd! Heerlijk weer...heerlijk eten...prachtige dingen gezien!
Wat heb je zoal gedaan?
pi_30782121
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat heb je zoal gedaan?
Reina S0fia bez0cht met haar prachtige m0derne kunst!!!; lange wandeling gemaakt en gepicknickt in Retir0 Park (prachtig!); veel gewandeld d00r de stad en pleintjes en kerken bez0cht (waar0nder de kerk v00r de zieken waar we t0evallig binnenliepen maar die erg bijz0nder bleek te zijn); Mercad0 San Miguel; Paleis Real en de kathedraal ernaast; natuurlijk in tapasbarretjes gegeten en sangria gedr0nken; bust0ur d00r de stad en heerlijk 0p terrasjes gezeten! Dat waren gel00f ik wel de meeste dingen
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 21 september 2005 @ 18:24:17 #57
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_30797961
Leuk!
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:58:30 #58
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31952461
*sgopje...

Uitgaan in Madrid! Wat is leuk, wat is niet leuk? In het bijzonder met oud&nieuw...
Ik zoek: Gezellige barren en leuke plekken om te dansen. Geen beukende house, geen karaoke, geen bejaarden, geen pubers (eind 20-begin 30 is ideaal), geen überhippe scene maar gewoon gezellige tenten met leuke mensen...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:17:23 #59
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31970898
Rond Puerta del Sol liggen wel een aantal leuke bars en andere uitgaansgelegenheden. Vooral het stuk tussen Puerta del Sol, het Koninklijk Paleis en het Plaza Mayor zit vol met leuke barretjes en eventueel discotheken. Iets meer naar het noorden vind je de ietwat ranzig homobuurt
Verder is er nog de wijk vlak achter de Arc de Triomphe waar je leuk kunt uitgaan. Verschil met het Puerta del Sol gebied is dat het hier een stukje goedkoper is, en de gelegenheden zijn over het algemeen wat kleiner.
pi_31971403
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:17 schreef Douwe het volgende:
Rond Puerta del Sol liggen wel een aantal leuke bars en andere uitgaansgelegenheden. Vooral het stuk tussen Puerta del Sol, het Koninklijk Paleis en het Plaza Mayor zit vol met leuke barretjes en eventueel discotheken. Iets meer naar het noorden vind je de ietwat ranzig homobuurt
Verder is er nog de wijk vlak achter de Arc de Triomphe waar je leuk kunt uitgaan. Verschil met het Puerta del Sol gebied is dat het hier een stukje goedkoper is, en de gelegenheden zijn over het algemeen wat kleiner.
Sol staat inderdaad wel zo'n beetje bekend als het uitgaansdistrict van Madrid. In Malasaña zit ook het een en ander.

Die Arce de Triomphe heet overigens de Puerta de Alcalá.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:38:10 #61
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31971489
Ergens wist ik dat ik fout zat
pi_31971580
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:38 schreef Douwe het volgende:
Ergens wist ik dat ik fout zat
Ach, het is allemaal hetzelfde concept. In Barcelona heb je ook al een Arco del Triunfo.

Het beessie heeft alleen steeds een andere naam.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:53:27 #63
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31971880

Ter illustratie

Elke zichzelfrespecterende stad lijkt wel een Arc te hebben... zo snel uit mn hoofd weet ik ook New York en Rome nog, die er een hebben
pi_31972046
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:53 schreef Douwe het volgende:
[afbeelding]
Ter illustratie

Elke zichzelfrespecterende stad lijkt wel een Arc te hebben... zo snel uit mn hoofd weet ik ook New York en Rome nog, die er een hebben
Rome heeft er meerdere, maar zo raakt het off topic.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:04:19 #65
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_31976174
Ik zou ook voor Malasaña of Sol gaan.

Verder heb je nog Alonso Martinez, Arguelles/Moncloa maar dat zijn meer studenten. En Chueca inderdaad, de gay wijk.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:28:53 #66
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_37598074
Volgend jaar 4,5 maand naar deze wereldstad
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_37622009
Ik zou wel eens naar dat nieuwe vijf sterren hotel willen, waar elke verdieping door een andere toparchitect ontworpen is.

Nadeel is wel dat het waarschijnlijk reteduur is en je dan nog maar één kamer ziet van al die verschillende. Of op elke verdieping ergens aankloppen, 'mag ik uw kamer 'ns zien? ook niet als u dan de mijne mag zien?'
pi_37708333
Is er wel eens iemand met de auto naar Madrid gereden? Ik zit erover te denken...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_37765856
hmmm niemand blijkbaar... Het is een kleine 2000km rijden.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:01:15 #70
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_37781003
wat gaan drinken in xxx bar!

Zit omde hoek bij Gran Via, op de Calle del Clavel of de Calle de Victor Hugo

Heb daar in de kleine week dat ik er wasregelmatig met mijn moeder een drankje gedaan
pi_37790496
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:06 schreef highway101 het volgende:
hmmm niemand blijkbaar... Het is een kleine 2000km rijden.
M'n vriend is een tijdje geleden met een busje + aanhanger naar Madrid gereden. 's Middags weg gegaan, overnacht in een hotel in Frankrijk waar ze de volgende ochtend vroeg weggingen en toen waren ze 's avonds laat in Madrid .
amokaapjeeh O+
pi_38928478
Ik ga een half jaar in Madrid wonen!!!
Iemand nog tips over in welke wijken dat je het best kunt wonen, goede bars etc etc

alles is welkom
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:27:05 #73
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_38932000
Alle wijken rondom Sol, ik zel ben niet zo'n fan van de wijken: Lavapies, Legazpi etc. Arguelles en Moncloa daar wonen veel studenten, leuke buurt vind ik.
Ventas is iets goedkoper, maar ook prima en dan heb je nog Plaza Castilla, Retiro, Atocha die ook wel goed zijn.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_39584231
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:37 schreef highway101 het volgende:
Is er wel eens iemand met de auto naar Madrid gereden? Ik zit erover te denken...
Gewoon omdat je graag met de auto wilt? Anders kan ik je aanraden een vlucht te boeken (bijvoorbeeld via Virgin-express (.com) of Vueling (.com), die zijn heel goedkoop namelijk.

Nog een paar dagen, en dan ga ik ook een paar dagen naar Madrid!
Ik begrijp dat een van de musea daar de moeite waard is, iemand nog tips voor aparte/bijzondere kerken/kathedralen of andere gebouwen die erg de moeite waard zijn?
En misschien iets van een tram of bus die door een groot deel van de stad gaat?
Is de dierentuin de moeite waard?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39587994
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:01 schreef Elefes het volgende:

[..]

Gewoon omdat je graag met de auto wilt? Anders kan ik je aanraden een vlucht te boeken (bijvoorbeeld via Virgin-express (.com) of Vueling (.com), die zijn heel goedkoop namelijk.

Nog een paar dagen, en dan ga ik ook een paar dagen naar Madrid!
Ik begrijp dat een van de musea daar de moeite waard is, iemand nog tips voor aparte/bijzondere kerken/kathedralen of andere gebouwen die erg de moeite waard zijn?
En misschien iets van een tram of bus die door een groot deel van de stad gaat?
Is de dierentuin de moeite waard?
Ik vond het koninklijk paleis erg mooi!
En het Thijssen Bornemisza museum.
En verder is het een geweldige stad om in rond te dwalen.
pi_39618951
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:37 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik vond het koninklijk paleis erg mooi!
En het Thijssen Bornemisza museum.
En verder is het een geweldige stad om in rond te dwalen.
Dat dacht ik al . Tnx voor de tips, ik heb er zin in .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:41:28 #77
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_39620247
is 2 dagen genoeg voor de hoogtepunten? ik ben er namelijk volgende week maandag.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_44132571
Hey!

Na heeel erg goedkoop een ticket te hebben gekocht naar Madrid ben ik nu een beetje aan het kijken wat er daar te doen valt. Omdat ik eigen ervaringen beter/leuker vind dan reisgidsen vraag ik het dus maar hier .
Wie is er wel eens naar Madrid geweest, en weet leuke plekken om dingen te bekijken, te eten, uit te gaan, stappen enz.???

(we gaan trouwens met z'n tweeen, van donderdag tot maandag).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44134094
Wil ik graag weten waar je dat ticket gekocht hebt. Ik ben er nooit geweest, maar ik ga er 5 januari heen. Vijf maanden studeren daar . Ik heb bij Vueling een ticket voor 40 euro heen gekocht. Terugticket koop ik later wel
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44134142
Meer over Madrid in: Madrid

En die goedkope tickets waren vorige week bij Ryanair en bij Vueling
pi_44134995
Tickets waren idd bij ryanair. Met z'n 2en heen en terug incl. tax voor 70 euro !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 4 december 2006 @ 16:08:20 #82
27929 piere
doe mij maar bier
pi_44135104
Madrid is leuk! Mooie parken en mooie gebouwen. Gewoon een beetje rondhobbelen daar is al een aanrader
fok you ja!
pi_44135884
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:08 schreef piere het volgende:
Madrid is leuk! Mooie parken en mooie gebouwen. Gewoon een beetje rondhobbelen daar is al een aanrader
Dat klopt volkomen! Bezoekje aan het stadion mag ook niet ontbreken.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 4 december 2006 @ 16:56:47 #84
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44136970
Ben vorig jaar met Transavia gevlogen. Was ook niet duur....
Qua stappen ben ik niet zo van de mega-tenten, maar in Madrid zijn al die kleine barretjes zó leuk: lekker wijntje drinken (kun je daar nog doen zonder dat je gelijk chateau migraine krijgt) en een tapaatje prikken.
Reina Sophia is een prachtig museum. Zeker even doen, al was het alleen maar om (ondanks alle drukte) even je adem in te houden bij "La Guernica"
Op zondag is er een gewelige vlooienmarkt in El Rastro. Genieten van leuke kraampjes, grappige mensen, meer tapas en hier en daar nog een leuke koop.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_44137422
Toen ik 3 jaar geleden in december in Madrid was liepen op een goeie dag alle vrouwen met gekleurde pruiken enzo, was geloof ik een of andere feestdag.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_44137751
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:28 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dat klopt volkomen! Bezoekje aan het stadion mag ook niet ontbreken.
We hadden idd al gekeken of er een voetbalwedstrijd was van Real, maar ze spelen dan niet...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44138723
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:18 schreef henkSX het volgende:

[..]

We hadden idd al gekeken of er een voetbalwedstrijd was van Real, maar ze spelen dan niet...
Ga er alsnog heen en bezoek eens die winkel in het stadion.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 4 december 2006 @ 21:35:31 #88
27929 piere
doe mij maar bier
pi_44146559
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:18 schreef henkSX het volgende:

[..]

We hadden idd al gekeken of er een voetbalwedstrijd was van Real, maar ze spelen dan niet...
Atletico maybe? Ook best leuk (ben ik geweest)
fok you ja!
pi_44146743
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:56 schreef Hik het volgende:
Reina Sophia is een prachtig museum. Zeker even doen, al was het alleen maar om (ondanks alle drukte) even je adem in te houden bij "La Guernica"
Drukte? Er was geen hond. Ik was er in december, dat zal schelen.

En qua eten is Teatriz een aanrader.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2006 21:45:19 ]
pi_44146850
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Drukte? Er was geen hond.

En qua eten is Teatriz een aanrader.
Waar zit dat ergens??
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44146973
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:35 schreef piere het volgende:

[..]

Atletico maybe? Ook best leuk (ben ik geweest)
Hmm, ook niet...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44147145
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:45 schreef henkSX het volgende:

[..]

Hmm, ook niet...
als met oud&nieuw gaat, is er weinig voetbal ja
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44147229
Haha, nee ga 14 december
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44147288
Teatriz

Cuisine Italian
Hours Daily 1:30-4pm and 8:30pm-12:30am
Address Calle Hermosilla 15
Location Retiro/Salamanca
Transportation Metro: Serrano
Reservations Reservations recommended
Phone 91-577-53-79
Prices Main courses 11¤-17¤ ($13-$20); menú completo 20¤ ($23)
Credit Cards AE, DC, MC, V
Season Closed Aug

Decorated by the famed French architect and designer Philippe Starck, this old theater is now transformed into a top-notch Italian restaurant. Theater seats have long given way to dining tables, but Starck kept many of the elements of the old theater. As you head for the restrooms, you encounter a stunning fountain of marble, silver, and gold, everything bathed in a bluish light, making you think you're in a nightclub. The kitchen closes at midnight, but the bar remains open until 3am. The dishes are genuine and cleverly crafted. Launch yourself with fresh mozzarella with tomatoes in virgin olive oil or raw salmon and turbot flavored with fresh dill. One of the best pastas is a tortellini filled with Parmesan-flavored ground meat. The desserts are worth saving room for, including cannelloni stuffed with dark chocolate or a fresh cheese mousse with mango ice cream. There is also a velvety smooth tiramisu.
pi_44149093
Bedankt! Klinkt leuk. En een keer Italiaans eten kan ook wel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:47:44 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44155887
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:09 schreef mrcool het volgende:
Toen ik 3 jaar geleden in december in Madrid was liepen op een goeie dag alle vrouwen met gekleurde pruiken enzo, was geloof ik een of andere feestdag.
Met oud en nieuw is dat vaak.
Heeft overigens niets met traditie te maken, maar gewoon met de lokale kerstmarkt die die meuk verkoopt.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:49:07 #97
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44155910
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Drukte? Er was geen hond. Ik was er in december, dat zal schelen.
Ik was er ook in December...
Maar sowieso ben ik er nu drie keer geweest en het was drie keer hartstikke druk. Misschien trek ik het aan...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_44156423
Oe, tip voor mensen die ook naar Madrid willen. Ryanair heeft weer een actie tot en met donderdag lopen voor goedkope ticktes!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:48:26 #99
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_44159679
madrid: heerlijk relaxed, overal van die gezellige eet en drinkgelegenheden. wat me ook opviel is dat er laat op de avond op de pleinen nog allerlei volk op straat loopt, iet alleen uitgaanspubliek maar ook oudere dames en zo. Het is anders dan hier. Ik vond het wel een beetje saai en zal er niet zo snel wéér naartoe gaan

Het kan echter niet tippen aan barcelona . Deze plaats doet me een beetje denken aan de zuideuropeesche versie van.amsterdam
god bless america!
  woensdag 6 december 2006 @ 19:16:28 #100
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_44202180
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:51 schreef henkSX het volgende:
Haha, nee ga 14 december
atletico speelt in het weekend van 17 december thuis tegen Getafe. Dat kan op zaterdag of op zondag zijn. Dat wordt pas een week voor de wedstrijd bekend gemaakt. Denk persoonlijk dat het zaterdagavond is (stadsderby en Atletico speelt vaak op zaterdagavond). Ik weet niet hoe het zit met kaartjes.. Iemand die dat wel weet?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44206394
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:47 schreef Hik het volgende:

[..]

de lokale kerstmarkt die die meuk verkoopt.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_44221919
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:16 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

atletico speelt in het weekend van 17 december thuis tegen Getafe. Dat kan op zaterdag of op zondag zijn. Dat wordt pas een week voor de wedstrijd bekend gemaakt. Denk persoonlijk dat het zaterdagavond is (stadsderby en Atletico speelt vaak op zaterdagavond). Ik weet niet hoe het zit met kaartjes.. Iemand die dat wel weet?
Deelt AM het stadion met Real? Of is het vergelijkbaar qua grootte?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44225445
Atletico Madrid speelt in Vicente Calderon. Stadion waar een man of 50.000 in kan. Beide teams staan in de top 10 dus het kan een leuke wedstrijd worden.

De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44255115
OK, nu eens kijken hoe aan kaartjes te komen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44262444
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:28 schreef henkSX het volgende:
OK, nu eens kijken hoe aan kaartjes te komen
Wij kochten die kaartjes voor Real-Deportivo toen gewoon van een bejaarde Madrileen die voor het stadion kaartjes stond te verkopen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_44308923
Ik vertek eind januari voor een half jaar 'studeren' whiehoeeee *:*

Iemand tips om een redelijke kamer te vinden (min 12m2, max 430 euro)??
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 18:42:27 #107
45833 crew  Fogel
pi_44309538
Ik vlieg morgenvroeg naar Madrid (en dan pak ik de trein naar Valladolid).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 11 december 2006 @ 14:15:50 #108
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_44325817
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:12 schreef runaway het volgende:
Ik vertek eind januari voor een half jaar 'studeren' whiehoeeee *:*

Iemand tips om een redelijke kamer te vinden (min 12m2, max 430 euro)??
ik ga ook . Vijf januari

Welke school ga je?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44468609
Is Madrid een dure stad als je kijkt naar Nederlandse maatstaven??? Misschien ga ik er binnenkort een weekje heen, dus dat zou ik wel even willen weten...
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:14:32 #110
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_44468712
Nee, maar ook niet echt goedkoop.
pi_44469895
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:15 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

ik ga ook . Vijf januari

Welke school ga je?
Carlos III

en jij?

(zoek trouwens nog een kamerrrrrrrrrrrrrrrr )
pi_44509745
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:14 schreef Douwe het volgende:
Nee, maar ook niet echt goedkoop.
OK, duidelijk, haha... Maar hoe liggen de prijzen daar ongeveer bij het uitgaan in het centrum?
  zondag 17 december 2006 @ 18:28:16 #113
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_44514067
Uitgaan vond ik best prijzig eigenlijk, een beetje vergelijkbaar met wat je hier in Amsterdam bijvoorbeeld betaald. Je kunt de prijzen van Madrid over het algemeen best vergelijken met wat je hier betaald.

Van alle steden waar ik in Spanje ben geweest is Madrid veruit de duurste
pi_44518073
Ik dacht eigenlijk altijd dat Barcelona duurder was dan Madrid. Maar misschien ben je daar niet geweest...
  zondag 17 december 2006 @ 20:44:16 #115
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_44518556
Jawel
Prijsniveau is wel ongeveer gelijk, alleen uitgaan is schrikbarend veel duurder in Madrid.
  zondag 17 december 2006 @ 21:22:26 #116
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44520055
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:15 schreef mrcool het volgende:

[..]

Wij kochten die kaartjes voor Real-Deportivo toen gewoon van een bejaarde Madrileen die voor het stadion kaartjes stond te verkopen.
Ik ben in September geweest en had kaarten voor Atletico v Sevilla via Caixa (pinautomaat). Wel week vantevoren aangeschaft.
Was die dinsdag ook nog naar Real v Dynamo Kiev geweest voor de CL en kaarten had ik een dag vantevoren gekocht bij de ticketbox; 25¤ p/s en zaten op de 13e rij bij de cornervlag, vlak naast de Ultrasur.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_44532468
Kom net terug uit Madrid, Wat een superstad!

Leuke mensen, schitterende stad, lekker eten, goed OV en leuk voetbal .

Echt een aanrader.

Prijsniveau ligt trouwens lager dan in NL, alleen stappen lijkt vrij duur. Dit komt omdat ze voor een cuba lible 1/3 rum en 2/3 cola erin doen. Daar betaal je dan ongeveer 6 á 7 euro voor. Lijkt dus heel erg duur, maar valt best wel mee.

Voetbalkaarten hebben we trouwens een dag van tevoren gekocht bij het stadion. Ging heel erg makkelijk. We zaten tussen Getafe en Atletico supporters, en het ging allemaal heel gebroederlijk langs elkaar.

Over een paar maanden gaan we weer!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 18 december 2006 @ 13:23:48 #118
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_44534994
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:58 schreef runaway het volgende:

[..]

Carlos III

en jij?

(zoek trouwens nog een kamerrrrrrrrrrrrrrrr )
nebrija

zoek ook nog een kamer
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44575450
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:50 schreef henkSX het volgende:
lekker eten,
Teatriz?
pi_44577395
Nee, zijn er niet meer geweest. Had het adres wel meegenomen, maar is er niet meer van gekomen.
Over een paar maanden gaan we weer, dus wie weet
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_44580700
Hoe warm is het eigelijk zo gemiddeld in de zomer?
Voor mij zelf is Madrid helemaal niks. Ik ben meer zo iemand van hotel bij de kust en zwemmen.
Amstelveen de beste
pi_44581216
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:55 schreef anisubs het volgende:
Hoe warm is het eigelijk zo gemiddeld in de zomer?
Voor mij zelf is Madrid helemaal niks. Ik ben meer zo iemand van hotel bij de kust en zwemmen.
Ik was er afgelopen zomer een paar dagen (halverwege juli) en toen was het 35 tot 40 graden. Toch nog best warm (en dan gaan er wel een paar flessen water op een dagje wandelen doorheen).
Desondanks vond ik Madrid echt geweldig, ontzettend gezellige stad.

Ik heb weer helemaal niets met het strand, ga liever wat dingen bekijken dan een dag aan het strand liggen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44635430
quote:
Op zondag 17 december 2006 20:44 schreef Douwe het volgende:
Jawel
Prijsniveau is wel ongeveer gelijk, alleen uitgaan is schrikbarend veel duurder in Madrid.
Ik ben er afgelopen zomer geweest! (GEWELDIGE STAD)
Eerder ben ik ook 3x in Barcelona geweest en als je kijkt naar de prijzen, dan vond IK Madrid spotgoedkoop.
Je moet vooral naar de wijk Chueca gaan! Geweldig leuke winkels (Barcelona eat your heart out) en eten in de wijk chueca en omheen is ook niet duur.
Ik at daar in een hele hippe leuke tent voor 35,- met z'n tweeen.
Maar goed.. Hangt natuurlijk wel af waar je naar toe gaat. Als je de standaard ketens pakt zal het niet veel schelen.

Veel plezier in ieder geval.
  donderdag 21 december 2006 @ 22:38:22 #124
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_44642609
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:01 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Ik ben er afgelopen zomer geweest! (GEWELDIGE STAD)
Eerder ben ik ook 3x in Barcelona geweest en als je kijkt naar de prijzen, dan vond IK Madrid spotgoedkoop.
Je moet vooral naar de wijk Chueca gaan! Geweldig leuke winkels (Barcelona eat your heart out) en eten in de wijk chueca en omheen is ook niet duur.
Ik at daar in een hele hippe leuke tent voor 35,- met z'n tweeen.
Maar goed.. Hangt natuurlijk wel af waar je naar toe gaat. Als je de standaard ketens pakt zal het niet veel schelen.

Veel plezier in ieder geval.
Haha vreemd, heb het écht totaal anders ervaren, en ben ook in Chueca geweest. Ach ja, in februari ben ik er voor een herkansing
pi_44666093
Fuck zeg, ik heb gewoon heimwee naar Madrid.

Zal eens gaan kijken of ik stage kan gaan lopen bij een bedrijf in Mardid volgens collegejaar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_45213638
Dilemma:

Kan momenteel 2 kamers krijgen; eentje van 10m2/390 per maand/rest gedeeld met 2 pers waarvan eentje een vaste baan heeft, ander van 16m2/450 per maand/eigen douche/een huisgenoot die er nooit is. Beide in het centrum.

Hoe zit het in Madrid met studentenhuizen? ik wil namelijk het liefst in een groot gezellig huis waar altijd leven in de brouwerij is (en ook nog met spanjaarden als het kan )
Iemand ervaring??
pi_45218830
Als je iets buiten het centrum gaat wonen ben je veeel goedkoper uit. Had in een hostel ook een paar advertenties gezien voor de huur van een kamer. Volgens mij was het iets van 20m2 voor 240 euro.

Qua huisgenoten weet ik natuurlijk niks af
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_45291171
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:32 schreef runaway het volgende:
Dilemma:

Kan momenteel 2 kamers krijgen; eentje van 10m2/390 per maand/rest gedeeld met 2 pers waarvan eentje een vaste baan heeft, ander van 16m2/450 per maand/eigen douche/een huisgenoot die er nooit is. Beide in het centrum.

Hoe zit het in Madrid met studentenhuizen? ik wil namelijk het liefst in een groot gezellig huis waar altijd leven in de brouwerij is (en ook nog met spanjaarden als het kan )
Iemand ervaring??
Ik heb vorig jaar een half jaartje in Madrid gestudeerd en verbleef in een groot huis buiten het centrum. Mijn metrohalte was Arturo Soria (Linea 4). Ik vond het heerlijk om daar te wonen.
M'n kamer was gigantisch (30m² denk ik), huis bestond uit allemaal mensen die er tijdelijk in woonden (ik zat met Spanjaarden, Fransen, Duitser en een Amerikaan) en het huis had een redelijk groot terras waar we vaak gebruik van maakten met bbq's, verjaardagen en feestjes. De voorzieningen waren erg goed met 3 douches en 4 toiletten. Ik betaalde hiervoor 450 per maand. Wel erg prijzig, maar ik had het wel al vanuit Nederland geregeld, zodat ik zorgeloos kon aankomen en me geen zorgen hoefde te maken over het zoeken naar een kamer. Ook was Wifi-internet hierbij inbegrepen.

Naar de universiteit (juan carlos) deed ik er een half uur over en naar het centrum iets langer. Maar ik vond het nooit zo erg eigenlijk; iPodje in, lekker zitten en een marca of el mundo lezen.

Met uitgaan vond ik het ook nooit echt een probleem, want er reden genoeg nachtbussen en de taxi is niet zo schandalig duur als in Nederland. Daarnaast kon ik altijd wel bij andere studenten (die wel in het centrum woonden) slapen.

Ik had in elk geval een erg mooie tijd in Madrid!
pi_45341695
De 24ste vertrek ik ook naar Madrid, half jaartje studeren. Heb er zin in.
pi_45343136
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:09 schreef Jed1Gam het volgende:
De 24ste vertrek ik ook naar Madrid, half jaartje studeren. Heb er zin in.
welke uni?

Ik ga naar carlos III

en heb je al een kamer? Ik begin waarschijnlijk in een hostel, en dan via www.erasmusfriends.com een kamer regelen (schijnt vrij snel te gaan)

Alvast veel plezier!!
  zondag 14 januari 2007 @ 15:36:52 #131
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_45344277
Madrid meld zich. Ik ben hier nu een week en ik doe nu een maand taalcursus aan Nebrija. Daarna begint het reguliere semester. Ik heb heel snel een kamer gevonden via een tussenpersoon. Zaterdag met hem gesproken en zondag had k een kamer. Grote kamer, mooi plekje. Helaas wel aan een drukke straat maar dat went ook wel. Ik deel het appartement met drie personen. Goede voorzieningen en aardige lui. Kan niet beter dus. Helaas geen internet, maar als ik de deur van mijn balkon openzet heb ik het wel. Ik zit nu lekker in de zon te internetten dus. Adios
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_45345132
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:59 schreef runaway het volgende:

[..]

welke uni?

Ik ga naar carlos III

en heb je al een kamer? Ik begin waarschijnlijk in een hostel, en dan via www.erasmusfriends.com een kamer regelen (schijnt vrij snel te gaan)

Alvast veel plezier!!
Hee die site ken ik nog niet! Ik ga naar de UPM , faculteit ETSAM (Escuela técnica superior de arquitectura de Madrid). Ik heb nog geen kamer. Zit nog te twijfelen hoe ik het ga doen. Ik heb een omroep geplaatst op www.segundamano.es. 2 Reacties op gehad met een telefoonnummer die ik kan bellen. Dus die ga ik zo maar ff bellen denk ik in zeer gebrekkig spaans. Als dat niet lukt begin ik ook in een hostel.
pi_45348700
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hee die site ken ik nog niet! Ik ga naar de UPM , faculteit ETSAM (Escuela técnica superior de arquitectura de Madrid). Ik heb nog geen kamer. Zit nog te twijfelen hoe ik het ga doen. Ik heb een omroep geplaatst op www.segundamano.es. 2 Reacties op gehad met een telefoonnummer die ik kan bellen. Dus die ga ik zo maar ff bellen denk ik in zeer gebrekkig spaans. Als dat niet lukt begin ik ook in een hostel.
dan heb je http://madrid.loquo.com/ daar misschien ook wel iets aan!! Ook voor internships etc etc!!!
pi_45350357
thnx!! goede site.
pi_45724640
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hee die site ken ik nog niet! Ik ga naar de UPM , faculteit ETSAM (Escuela técnica superior de arquitectura de Madrid). Ik heb nog geen kamer. Zit nog te twijfelen hoe ik het ga doen. Ik heb een omroep geplaatst op www.segundamano.es. 2 Reacties op gehad met een telefoonnummer die ik kan bellen. Dus die ga ik zo maar ff bellen denk ik in zeer gebrekkig spaans. Als dat niet lukt begin ik ook in een hostel.
enne!?!?! Hoe is het afgelopen?

Ik vertrek donderdag spannennnnnnnnd

Heb de info over het eerste erasmusfeest al binnen
pi_45754229
Ik heb een kamer bij metro Marques de Vadillo. Niet in het centrum maar wel een aardige kamer en niet al te duur, 320eu incl. Jammer genoeg nog geen internet, maar dat gaat die dude nog fixen. Zit daar samen met een Nederlander die 6 jaar in Madrid woont en een Frans meisje. Het is erg vet hier, zelfs nu het nog koud is is het al erg druk op straat en vooral s´avonds. Gisteren nog 2 Poolse studenten ontmoet die nu in Madrid werken en voorheen een half jaar in Eindhoven hebben gestudeerd, waarvan ik ze dus ken.
Ik had alleen wel wat meer Spaans moeten studeren, zelfs de persoon die de uitwisseling van studenten coordineert spreekt geen Engels , maar dat was te verwachten.
pi_45764957
Ja hoe zit het met het weer? Wil ivm ruimtegebrek natuurlijk zoveel mogelijk warme kleren (winterjas etc) thuislaten.........
pi_45774656
Ik ga 6 mei vijf dagen naar Madrid! Kijken hoe daar het onderwijs is en zelf natuurlijk ook lesgeven!
(PABO)
Noot noot.
pi_45792582
Het is fokking koud iig. Paar dagen geleden zelfs wat sneeuw meegemaakt.
pi_45854933
Weet iemand leuke clubs in madrid met minimal/techno/electro dj's?
pi_45918983
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:53 schreef runaway het volgende:
Weet iemand leuke clubs in madrid met minimal/techno/electro dj's?
Chille muziekkeuze, ik weet er nog geen, hopelijk binnenkort wel. Club Joy is in iedergeval geen aanrader, 11 euro voor een biertje en allemaal rijke oude mannetjes die willen laten zien hoe rijk ze zijn. Wel mooie danseressen.
pi_45919207
ik ben errrrrrrrrr ! :cheer!!!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:42:15 #143
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_45920506
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 15:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Chille muziekkeuze, ik weet er nog geen, hopelijk binnenkort wel. Club Joy is in iedergeval geen aanrader, 11 euro voor een biertje en allemaal rijke oude mannetjes die willen laten zien hoe rijk ze zijn. Wel mooie danseressen.
klopt idd. Heb me er zaterdagavond wel vermaakt. Muziek is namelijk wel goed. Wel jammer van het publiek. Toen ik op een gegeven moment een Nederlands stel ziet die mijn vader en moeder konden zijn, wist ik wel hoe laat het was.

Kapital is wat dat betreft beter. Bevalt de muziek je op de ene verdieping niet, ga je naar de volgende
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_46023078
In april 4 dagen naar Madrid. Ben benieuwd. Vlucht en hotel in ieder geval voor een spotprijsje.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:24:45 #145
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_46047736
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:05 schreef Dylan Dog het volgende:
In april 4 dagen naar Madrid. Ben benieuwd. Vlucht en hotel in ieder geval voor een spotprijsje.
met wedstrijdje van Real/Atletico?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:35:36 #146
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46048045
Goed punt Terreros85... ik ben in april ook in Madrid, precies in het weekend dat Real Madrid thuis tegen Valencia speelt. Real heeft itt Barcelona geen online-boek optie, maar wat denk je, maak ik nog kans op een kaartje?
pi_46069128
Ik heb ook een kamer, vlakbij San Bernando.
Kan er volgende week in!

FIestaaaaaaaaaaaaaaa *:*
pi_46098482
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:24 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

met wedstrijdje van Real/Atletico?
Ik hoop erop. Real speelt uit. Atletico thuis, dus dat gaan we proberen. Verder dos and don'ts?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:02:48 #149
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46098951
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:46 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik hoop erop. Real speelt uit. Atletico thuis, dus dat gaan we proberen.
Probeer bij de Caixa (bankautomaat) kaarten te regelen, hebben wij ook gedaan en het werkte prima!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46102039
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:46 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik hoop erop. Real speelt uit. Atletico thuis, dus dat gaan we proberen. Verder dos and don'ts?
Let op voor zakkenrollers!! Ook als je iets gaat eten of drinken, hang je tas NOOOOIT over een stoel ofzo!

Do's: Bezoek puerto del sol, plaza mayor, en wandel wat rond en geniet! Verder is de metro erg handig en snel, alhoewel wandelen hier ook niet erg is!
Dont's: teveel museums bezoeken (saaaaai), in bed blijven liggen
pi_46105185
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:37 schreef runaway het volgende:

[..]

Let op voor zakkenrollers!! Ook als je iets gaat eten of drinken, hang je tas NOOOOIT over een stoel ofzo!

Do's: Bezoek puerto del sol, plaza mayor, en wandel wat rond en geniet! Verder is de metro erg handig en snel, alhoewel wandelen hier ook niet erg is!
Dont's: teveel museums bezoeken (saaaaai), in bed blijven liggen
www.pasandthecity.nl Zij is kort na aankomst berooft. Kwam haar link tegen op hyves en het blijkt dat ze hier in de buurt woont. Do: Bocadillo Calamares bij een tent achter Plaza Mayor. Het zit in een steegje als je het plein verlaat. Echte aanrader! Ben er zelf niet zo gek op, maar vrienden van mij hier zijn er wild van. Andere Do: Veel museums zijn gratis op zondag. Prado is echt schitterend

Don't: Joy en Palacio, tenzij je van tenten houdt met heel veel buitenlanders en waar de sfeer net iets over-the-top is. Andere don't: Met de metro van sight naar sight gaan. Met lopen kom je zoveel mooie dingen tegen.

Het regent hier pijpestelen overigens. Dacht dat het hier (bijna) nooit regende
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_46110762
Voelt net als Nederland hier vandaag ja.
In een straatje dat uitloopt op Puerta del Sol zit een kroeg in de kelder. Kannen sangria drinken voor weinig geld. (check de piano speler ) Aanrader.
pi_46137986
Prima tips dit!

Ik heb een connectie in Madrid die gaat kijken voor kaartjes. Tassen zullen we niet bij ons hebben als we iets gaan drinken, zijn met 4 gasten. Overigens zit ons hotel op letterlijk steenworp afstand van het Plaza Mayor. Dat Bocadillo Calamares klinkt prima!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:51:14 #154
43551 johnny_rabbitte
Levend kun je meer...
pi_46138215
Zeg dog, sinds wanneer ben jij voor go ahead?
For sale: Parachute, only used once, never opened, small stain
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:51:52 #155
43551 johnny_rabbitte
Levend kun je meer...
pi_46138242
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:48 schreef Jed1Gam het volgende:

In een straatje dat uitloopt op Puerta del Sol zit een kroeg in de kelder. Kannen sangria drinken voor weinig geld. (check de piano speler ) Aanrader.
Dit klinkt goed, weet je toevallig een naam?
For sale: Parachute, only used once, never opened, small stain
pi_46143126
GIsteren in Palacia geweest, echt heeeel erg mooi!!!

Iemand in voor een crazy meeting? *doet spontane gooi*
pi_46143202
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:51 schreef johnny_rabbitte het volgende:
Zeg dog, sinds wanneer ben jij voor go ahead?
Niet meer en nooit geweest. Weddenschapje verloren...

Schoen opeten #2 Wie durft?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_46148199
Iemand bekend met 'Hotel Marlasca' ? Dat zit als het goed is midden in het centrum!
Noot noot.
pi_46154870
Vanavond naar guy gember & Sven vath als alles goed gaat

Niet verkeerd
pi_46155800
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:49 schreef Jojoortje het volgende:
Iemand bekend met 'Hotel Marlasca' ? Dat zit als het goed is midden in het centrum!
Daar heb ik zo'n 8 jaar geleden eens overnacht... herinner me nog dat er niemand Engels sprak (en ik geen Spaans) en het interieur uit 1880 ofzo kwam. Maar goed, het was goedkoop, in het centrum, schoon en je kon er slapen

De straten eromheen zaten toen wel vol met hostals van veel mindere (lees: dubieuze) kwaliteit.
pi_46157982
ik zit in hostel 'los amigos' , 16 euro per nacht en prima kwaliteit! (en supergezellig!!!!!!!!!!)
pi_46300142
Ga niet (echt NIET) naar het Ole Hostel... Het is goedkoop, dat inderdaad, maar het is een groot schimmelhostel! We waren met vier en we kregen wel een eigen kamer met 2 stapelbedden, maar een van de bovenste bedden 'viel' naar links! Doodeng... En overal zat schimmel en het was echt ontzettend muf. De douches en de wc's zaten naast de tv-ruimte, en er waren maar 2 wc's die het deden voor het hele hostel en elke keer in je pyama langs al die mensen in de tv-kamer lopen is ook niks... Het ontbijt was nog wel te doen, dat was gewoon brood met jam, maar om nou echt te zeggen lekker...

Madrid zelf is wel helemaal goed!! Ga ook langs het grote park bij het Prado in de buurt, erg leuk!
pi_46375779
Palacio is ook niet een aanrader, wat een baggertent is dat zeg.
Muziek
pi_46377875
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Palacio is ook niet een aanrader, wat een baggertent is dat zeg.
Muziek
latin-zaal is wel ok toch??? Die trance-zaal is idd wat minder

Pacha inmiddels gehad (woensdag). Tent met potentie denk ik... Leuke muziek, alleen wat leegjes (maar goed, was woensdag he )
  maandag 19 februari 2007 @ 13:45:13 #165
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_46455873
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Palacio is ook niet een aanrader, wat een baggertent is dat zeg.
Muziek
Lerares bij mij op school zei het zo: ,,Je moet het een keer gezien hebben, maar dat is alles''

Op woensdag naar Chesterfield/Bourbon Street is beter dan donderdagavond palacio
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 19 februari 2007 @ 16:09:39 #166
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46460230
Een tip voor flamencoliefhebbers die binnenkort naar Madrid gaan:
De voorstelling Al Natural van de jonge dansers Farru, Barullo y José Maya met begeleiding van zang, percussie en gitaar en een hilarisch gastoptreden van de Amerikaanse tapdanser Van The Man Porter. Zie http://tinylink.com/?IZLLEy05pB
Ik ben afgelopen zaterdag naar deze geweldige voorstelling geweest, het publiek brak de zaal af.
Je kunt kaartjes reserveren via www.topticketline.es, laatste voorstelling 18 maart
It's not a lie, if you believe
pi_46855516
vanavond naar een tresor party!! Voor mensen die into toffe muziek (=techno/minimal/dnb) zijn:
www.clubbingspain.com

Iemand nog leuke disco/kroeg tips?

Ik tip areia !
pi_46855858
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:06 schreef runaway het volgende:
Iemand nog leuke disco/kroeg tips?

Ik tip areia !
Zit je daar nog steeds dan?

Tips zijn welkom, ik ben er over drie weken
pi_46858745
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zit je daar nog steeds dan?

Tips zijn welkom, ik ben er over drie weken
Ik woon er tot juli

Waar houd je van?

Dance : www.clubbingspain.com

bekende discotheken: joy eslava (nog niet geweest), palacio (mooi gebouw, klote trancezaal, een zaal wel leuk), pacha (vette muziek (house/techno), mooie club, binnenkomen schijnt moeilijk te zijn in het weekend), kapital (7 verdiepingen, nog niet geweest)
pi_46870375
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:39 schreef runaway het volgende:
Waar houd je van?
Kleine rock / indie / pop / jazz concerten en bijbehorende kroegen. En soms wat groots is ook wel leuk
pi_46909620
We willen van de zomer misschien naar Madrid en omgeving gaan. Is dat aan te raden of is het echt te heet? Vorig jaar zijn we o.m. in Rome geweest.
  zondag 4 maart 2007 @ 17:15:03 #172
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46910499
Madrid is midden in de zomer wel érg heet, temperatuur loopt met gemak op naar 40 graden, en dat met vrij weinig wind. Ik zou het voorjaar of het najaar verkiezen voor die omgeving, maar ja, het kán natuurlijk wel
pi_46997171
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 03:39 schreef DutchTrain het volgende:
Kleine rock / indie / pop / jazz concerten en bijbehorende kroegen.
Zo te zien moet ik daarvoor naar Gruta 77 en Tabóo

http://www.gruta77.com/
http://www.taboo-madrid.com/
pi_47012504
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:51 schreef Herodus het volgende:
We willen van de zomer misschien naar Madrid en omgeving gaan. Is dat aan te raden of is het echt te heet? Vorig jaar zijn we o.m. in Rome geweest.
Ik ben er afgelopen jaar half juli een paar dagen geweest Het is erg warm dan, eigenlijk wel een beetje te warm als je echt wat dingen wilt zien. Het gaat wel, wij hebben het ook overleefd ook al waren we de hele dag op pad, maar er gaan dan toch gemakkelijk een aantal grote flessen water doorheen op een dag. En al haal je alleen adem bij wijze van spreke, als het 40 graden is zweet je daar al van
Het ligt er een beetje aan ook hoe goed je tegen warmte kunt, een hotel met airco is sowieso aan te raden (daar ben je echt heel blij mee). Sommige metro rijtuigen hebben ook airco, anderen niet. 's Avonds koelde het wel wat af trouwens.

Kortom, het is te doen, maar heel erg aan te raden is het niet. Het is gewoon gruwelijk warm, dus als je twijfelt tussen andere steden zou ik dat doen, en Madrid een keer in het voorjaar of in het najaar doen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_47017821
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:10 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik ben er afgelopen jaar half juli een paar dagen geweest Het is erg warm dan, eigenlijk wel een beetje te warm als je echt wat dingen wilt zien. Het gaat wel, wij hebben het ook overleefd ook al waren we de hele dag op pad, maar er gaan dan toch gemakkelijk een aantal grote flessen water doorheen op een dag. En al haal je alleen adem bij wijze van spreke, als het 40 graden is zweet je daar al van
Het ligt er een beetje aan ook hoe goed je tegen warmte kunt, een hotel met airco is sowieso aan te raden (daar ben je echt heel blij mee). Sommige metro rijtuigen hebben ook airco, anderen niet. 's Avonds koelde het wel wat af trouwens.

Kortom, het is te doen, maar heel erg aan te raden is het niet. Het is gewoon gruwelijk warm, dus als je twijfelt tussen andere steden zou ik dat doen, en Madrid een keer in het voorjaar of in het najaar doen.
ja, dat kan dus helaas niet ivm. werkzaamheden. Bovendien gaan we kamperen, dus airco zit er niet in.

Hmm, ik wil er vooral heen vanwege de musea, en ik gok er een beetje op dat die een bepaald klimaatbeheersingssyteem hebben?
pi_47021367
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:34 schreef Herodus het volgende:

[..]

ja, dat kan dus helaas niet ivm. werkzaamheden. Bovendien gaan we kamperen, dus airco zit er niet in.

Hmm, ik wil er vooral heen vanwege de musea, en ik gok er een beetje op dat die een bepaald klimaatbeheersingssyteem hebben?
Dan zou ik (persoonlijk) alleen gaan als je echt heel goed tegen warmte kunt. In de zomer is het regelmatig 40 graden in Madrid (en dat is een stuk warmer dan het hier in Nederland ooit wordt). Ik was erg blij af en toe op de hotelkamer even te kunnen ontsnappen aan de hitte d.m.v. de airconditioning.
De musea zullen dat waarschijnlijk wel hebben ja, maar je zit ook niet de hele dag daar binnen natuurlijk

Wellicht dat er hier iemand een andere mening over heeft, ik zou gewoon kijken of er niet een andere plek is waar je ook heen wilt en waar het weer wat fijner is rond die tijd.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_47111632
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:08 schreef Elefes het volgende:
Dan zou ik (persoonlijk) alleen gaan als je echt heel goed tegen warmte kunt. In de zomer is het regelmatig 40 graden in Madrid (en dat is een stuk warmer dan het hier in Nederland ooit wordt). Ik was erg blij af en toe op de hotelkamer even te kunnen ontsnappen aan de hitte d.m.v. de airconditioning.
De musea zullen dat waarschijnlijk wel hebben ja, maar je zit ook niet de hele dag daar binnen natuurlijk
Ja dat klopt, wat Elefes zegt.
Zelf ben ik gek op bloedhitte, maar als je daar niet echt opgesteld bent, is Madrid vaak behoorlijk afzien in de zomer...
Bovenop de zomerhitte heb je in de straten van de stad bovendien de gerecycleerde hete lucht die juist uit de airco's van alle gebouwen wordt geblazen. Dubbelheet dus.

Maar Madrid is absoluut een toffe stad! Mooie musea met inderdaad koele ruimtes , mooie parken om lekker siesta te houden... Wat mij betreft zou het best uit te houden zijn. Maargoed, eerlijk is eerlijk, als je slecht tegen de hitte kunt, kan het zwaar worden.

Aan jou de keuze.
 FR
pi_47115070
Me gustaría vivir en Madrid también y por eso estoy buscando trabajar (me imagino un período de prácticas) ahora. Quiero perfeccionar mi español allí pero he oído que los Madrileños son entendible difícil y se hablan demasiado rápido.
pi_47115282
Ja da' klopt: de echte Madrilenen hebben inderdaad een typische manier van praten, die in het begin misschien een beetje moeilijk te volgen is. Maar Madrid is een wereldstad, dus je zult er Spanjaarden (en andere nationaliteiten) van allerlei horizons tegenkomen. Ik zou me er dan ook geen zorgen over maken.

Maarreh, meteen werk vinden is niet altijd even simpel. Met name als je Spaans nog niet zo up-to-date is.
In wat voor richting zoek je precies?
 FR
pi_47123316
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:25 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Maar Madrid is absoluut een toffe stad! Mooie musea met inderdaad koele ruimtes , mooie parken om lekker siesta te houden... Wat mij betreft zou het best uit te houden zijn. Maargoed, eerlijk is eerlijk, als je slecht tegen de hitte kunt, kan het zwaar worden.

Aan jou de keuze.
Madrid is zeker een toffe stad Ik vond de sfeer er ook heel fijn.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_47133982
Het valt me alleen een beetje tegen dat je om 0300-0400 al uit veel kroegen wordt gekicked.
pi_47280092
hey hey allen..
Madrid...lijkt me een erg mooie stad, is de stad ook een beetje leuk in oktober? Temperatuur enzo? En vooral wat trekt jullie aan in Madrid?
pi_47311661
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:40 schreef exode het volgende:
hey hey allen..
Madrid...lijkt me een erg mooie stad, is de stad ook een beetje leuk in oktober? Temperatuur enzo? En vooral wat trekt jullie aan in Madrid?
Precies wat ik wilde vragen, is Madrid een beetje te doen eind september?

En weet iemand een betaalbaar hotel voor een getrouwd stel wat op honeymoon wil, zeg 1 of 2 weken in de stad? Hoeft niet in het centrum, als het maar betaalbaar en een beetje leuk is
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:51:53 #184
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_47312011
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Het valt me alleen een beetje tegen dat je om 0300-0400 al uit veel kroegen wordt gekicked.
Je moet ook niet in kroegen blijven...clubs en discotheken
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_47611423
Hoe is de temperatuur in Madrid 15 mei t/m 23 mei? Korte mouwen of valt dat mee?

Oh, en zijn hostels makkelijk te vinden? We willen op de bonnefooi hostels gaan zoeken, maar ik hoop niet dat ze al vol zitten.
pi_47611453
Madrid is toch ook een stad waar ik wel weer eens een keer terug zou willen gaan.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_47614193
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe is de temperatuur in Madrid 15 mei t/m 23 mei? Korte mouwen of valt dat mee?

Oh, en zijn hostels makkelijk te vinden? We willen op de bonnefooi hostels gaan zoeken, maar ik hoop niet dat ze al vol zitten.
ik denk idd wel korte mouwen hoor, je kunt nu al de zon in met t-shirt!!!!

Verwacht eind mei een temperatuur van 25-30 graden.

Ik heb zelf in hostel Los Amigos gezeten, zeeeeeeeer goede lokatie (Calle Arenal) en goedkoop! Bovendien gingen we daar ook vaak op stap met mede-reizigers. Er zijn er genoeg, maar ik weet niet hoe de drukte in mei is.

Is iemand trouwens in voor een crazy madrid meeting in een toffe tent?
Oh en ik zoek nog een toffe dnb/techno/minimal tent!!! Iemand??
pi_47616190
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe is de temperatuur in Madrid 15 mei t/m 23 mei? Korte mouwen of valt dat mee?

Oh, en zijn hostels makkelijk te vinden? We willen op de bonnefooi hostels gaan zoeken, maar ik hoop niet dat ze al vol zitten.
Het is hier vandaag al warm genoeg om in een t-shirt rond te lopen. Dat doen de Hollanders hier dan ook... de Madrilenen lopen nog rond in dikke truien.

Hostels en hotels genoeg hier in de stad. Je zal zeker wat vinden, maar of ze ook genoeg plaats hebben is een tweede. Zelfs dit niet zo bijzondere weekend zit alles vol.

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 24-03-2007 18:29:51 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 00:07:06 #189
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_47629060
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:06 schreef runaway het volgende:

[..]
Ik heb zelf in hostel Los Amigos gezeten, zeeeeeeeer goede lokatie (Calle Arenal) en goedkoop! Bovendien gingen we daar ook vaak op stap met mede-reizigers. Er zijn er genoeg, maar ik weet niet hoe de drukte in mei is.

Is iemand trouwens in voor een crazy madrid meeting in een toffe tent?
Oh en ik zoek nog een toffe dnb/techno/minimal tent!!! Iemand??
Los Amigos was wel relaxt ja . Ik zat er ook voordat ik een kamer vond hier. Wat dacht je van een grote konininginnedagmeet hier in Madrid? Ik was gisteren in Taboo, club in Tribunal. Daar was wel vette muziek en redelijk Spaans publiek. Ben een beetje zat van alle toeristische clubs zoals Kapital, Palacio . Eén keer in Palacio geweest en nooit meer. Wat een bud-tent. Vriendin van me komt er nog wel eens, maar die moet me elke keer gelijk geven als ik zeg dat het een bud-tent is.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_47633306
Ik was in tiffanies, ook wel aardig voor een keer.........

Kapital en joy moet ik nog heen. Areia is nog steeds een tip, net als de ramdall (salsaclub @ maandag)

Koninginnedag duurt nog langgggggg!
  zondag 25 maart 2007 @ 17:21:31 #191
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_47644643
TVP

Ik ga met 2 vrienden naar Madrid toe van 12 t/m 15 mei. Ik zie nu al dat je in een t-shirt kunt lopen daar. Dan moet dat helemaal goed komen half mei.

Dat weekend speelt Real thuis tegen Espanyol. We gaan daar proberen wat kaartjes te regelen. Verder staat er op het "programma": door de stad heen lopen, terras pakken, uitgaan evt. museum pakken.

Verder nog geen plannen maar ik denk dat het meeste vanzelf wel komt.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_47646191
Ik was gisteren ook in Tabóo
Kon er helaas niet al te lang blijven.

Zeker aardige muziek en het publiek zag er ook wat beter uit dan dat bij El Sol Jardines voor de deur stond vrijdag.... (speelde blijkbaar iets van een Metal-band).

Vanavond denk ik maar naar de bioscoop. 300 lijkt mij een film die ik ook zonder verstaanbare dialogen wel kan volgen. Nog tips welke bios ik zou moeten kiezen? Principe Pío of iets op Gran Via?
pi_47647081
tvp, woon al een tijdje in Madrid (tien minuten loopafstand van Sol en Gran Via zie ik zowat uit m´n raam ) maar vind het wel interessant om te zien wat mensen anderen aanraden
  maandag 26 maart 2007 @ 21:41:16 #194
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_47689338
quote:
Op zondag 25 maart 2007 06:33 schreef runaway het volgende:
Ik was in tiffanies, ook wel aardig voor een keer.........

Koninginnedag duurt nog langgggggg!
Maar zit dat ergens en wat is het voor gelegenheid?

ben je in het weekend van 6/7/8 april in Madrid? Ben daarvoor namelijk een weekje in het zuiden. Ff de toerist uitghangen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_47710665
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:16 schreef DutchTrain het volgende:
Ik was gisteren ook in Tabóo
Kon er helaas niet al te lang blijven.

Zeker aardige muziek en het publiek zag er ook wat beter uit dan dat bij El Sol Jardines voor de deur stond vrijdag.... (speelde blijkbaar iets van een Metal-band).

Vanavond denk ik maar naar de bioscoop. 300 lijkt mij een film die ik ook zonder verstaanbare dialogen wel kan volgen. Nog tips welke bios ik zou moeten kiezen? Principe Pío of iets op Gran Via?
Ze draaien ook OV van films, volgens mij nabij het pleintje met die Haagen Dasz banner.
pi_47731503
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze draaien ook OV van films, volgens mij nabij het pleintje met die Haagen Dasz banner.
Dat is een tip voor de volgende keer, ik ben inmiddels weer terug. Niet naar de bios geweest, eten duurt in Madrid toch altijd langer dan gepland
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:31:27 #197
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_47733177
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is een tip voor de volgende keer, ik ben inmiddels weer terug. Niet naar de bios geweest, eten duurt in Madrid toch altijd langer dan gepland
bij welke was je geweest? Ik wil 300 namelijk ook wel zien in de bios
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_47733329
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:31 schreef Terreros85 het volgende:
bij welke was je geweest? Ik wil 300 namelijk ook wel zien in de bios
Ik ben dus niet geweest. Maar de film draait in Principe Pio, het winkelcentrum bij Estacion Norte en zo te zien ook nog wel in de andere bioscopen in de stad.
pi_47735568
Bij de bios op Gran Via, om de hoek van de FNAC, zit ook een supergrote bios en ze hebben daar een grote 300 poster hangen. Lijkt me niet dat ze zo snel die film daar gedubt hebben dus denk dat ze hem daar ook in het Engels spelen met Spaanse subs. Zal eens checken bij een collega .
pi_47774237
Ik wil naar Toledo gaan. Hoe kan je daar komen? Trein/bus? En zijn daar hostels?
pi_47785177
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik wil naar Toledo gaan. Hoe kan je daar komen? Trein/bus? En zijn daar hostels?
http://www.t-descubre.com/mi9/ii/sii01.php

astu
pi_47811732
Afgelopen weekend was het weer eens tijd voor een weekendje weg naar een Europese hoofdstad. Dit keer: Madrid. En voor wie het wederom weten wil: een retourtje kostte dit keer EUR 76,76.

Dag 1

Om drie uur pak ik de trein naar Schiphol, om daar ruim drie kwartier later uit te stappen en mij te begeven naar Hal 1, balierij 3-4 voor het inchecken op de Transavia vlucht van 17.00 naar Madrid. Ik had nog niet online ingecheckt, dus moet nog langs de balies van de KLM om dat te doen. Ik verbaas me er nog over dat er acht personen nodig zijn om 2 vluchten in te checken, maar dat zal wel KLM service zijn… Ik krijg zonder het te vragen een plaats bij de nooduitgang (zoals vrijwel altijd op Schiphol) en zonder veel oponthoud kan ik door de security en door naar de gate op de C pier, alwaar we met een vertraging van 15 minuten door de drukte op Madrid vertrekken richting Polderbaan, een rondje over Amsterdam, Utrecht en verder naar Parijs en Bordeaux.

Bij aankomst op Terminal 1 van Barajas gaat alles minstens even snel, wel wederom een kwartiertje taxi-en van de meest oostelijke baan, maar eenmaal uit het vliegtuig binnen 20 minuten met bagage in de metro, na ook nog een flinke wandeling door de terminal. Het hostal blijkt op nog geen minuut lopen van metro Opera te zijn, wat de totale reistijd van deur tot deur tot nog geen 6 uur maakt.

Het hostal is een toonbeeld van efficient inrichten, maar voor 35 euro per nacht mag ik niet klagen; er is een bed, een koelkast, en douche / toilet / wastafel in de kamer. En ook nog eens zeer centraal gelegen.

Tijd voor een rondje lopen door de stad; dat rondje wordt al snel een wandeling van een paar uur, waarbij ook nog wat pogingen worden gedaan om wat te eten. De meeste tapasbars staan of zitten dusdanig vol dat rustig iets uit kunnen kiezen er niet in zit, dus ik loop nog wel weer door. Onderweg kom ik nog een aantal restaurantjes tegen die ik de volgende avonden nog wel wil proberen, maar nu al aan het sluiten zijn. Eerste indruk is dat je hier niet van de honger om hoeft te komen.



Dag 2

Vandaag staat een tochtje naar de buitenwijken op het programma en dus koop ik een dagkaart Zona T en reis af richting Alcorcon voor allereerst een bezoekje aan het luchtvaartmuseum nabij Cuatro Vientos. Dat blijkt allereerst wat lastiger bereikbaar dan verwacht (achteraf omdat de buschauffeur vergat te stoppen en goede reisinformatie niet te krijgen is voor de buslijnen) en bovendien groter dan verwacht.

Daarna is het tijd voor lunch. Erg benieuwd geraakt naar de nieuwe buitenwijken van Madrid, kwam ik op de kaart (en Google Earth) het zuidwestelijke deel van de stad tegen, dat een eigen metro heeft en groots lijkt opgezet. Vanuit de lucht lijkt Parcque Oeste een groot winkelcentrum, dus ga ik daar eerst naar toe om te lunchen. Niets blijkt echter minder waar: het is geen overdekt winkelcentrum, maar het zijn een tiental superstores (IKEA, Decathlon etc.) die op een heel groot parkeerterrein staan. Verder wordt er nog een en ander gebouwd en is er een universiteit en een gevangenis. Maar gelukkig is er ook nog een Museo de Jambon, alwaar je voor 10 euro een driegangenlunch kan krijgen

Terug in de stad is het tijd voor nog wat tapas in het Estacion Norte en later een broodje van de Pans (wel eens betere gehad daar), alvorens nog een blik te wagen op wie of wat er zou spelen in El Sol de Jardines deze avond. Het publiek dat voor de deur stond maakte duidelijk dat het een metal concert zou worden, dus dat liet ik maar aan me voorbij gaan.



Dag 3

Zaterdag, winkeldag. En volgens alle reisgidsen moet je daarvoor naar de wijk Salamanca. Ik begin de dag dus met een wandeling door de stad richting het park Retiro en door naar Salamanca. Het begint nu ook echt warm te worden dus het is al vroeg druk in het park. Ik loop langs de wat exclusievere winkels (Bulgari, Gucci etc.) maar echt bijzonder doet het niet aan, terwijl de hoeveelheid dure auto s (Bugatti, Bentley, Porsche) toch anders doen vermoeden. De wijk ziet er niet veel anders uit dan andere delen van de stad.
Na nog wat omzwervingen langs het nieuwe sportpaleis en Dos del Mayo, loop ik uiteindelijk naar de Funicular die me in 11 minuten met een mooi uitzicht op een stukje afstand van de stad brengt. Opvallend dat het naastgelegen pretpark met achtbanen en andere kermisattracties meer geluid produceert dan een vliegveld, waardoor je niet het idee hebt dat het er echt rustig is.



Zaterdag is natuurlijk ook de dag om uit te gaan, of op z'n minst mee te doen met de 'marcha' zoals ze dat hier noemen; van cafe naar tapasbar lopen en hier en daar wat eten en drinken. Daarna door naar de wijk Tribunal waar het erg druk is op straat. Voor Sala Taboo staat om 23.00 een lange rij. Toch sluit ik maar aan om nog wat Spaanse live muziek mee te krijgen van de bandjes Propergol80 en SanGris die daar deze avond spelen. Aangename muziek die veel invloeden heeft van the Pixies, Radiohead en Spaanse gitaarmuziek.



Dag 4

Zondag, museumdag. Dus alleerst naar het Reina Sofia voor de collectie moderne kunst. Maar niet voor het zondagse ontbijt van chocolatte con churros . Daarna wordt het al snel later en mooier weer, dus in plaats van nog naar het Prado of het Thyssen te gaan, pak ik de trein naar El Escorial. Een mooi treinritje door de (nu) groene omgeving brengt mij in een uurtje naar El Escorial, alwaar het nog 20 minuten heulvelop naar het bekende klooster lopen is. Een indrukwekkend groot gebouw van binnen en buiten, waar je ook weer genoeg tijd kwijt kan zijn.
Terug in Madrid geen zin meer om op zoek te gaan naar een restaurantje, dus een makkelijke keuze voor het buffetrestaurant naast het hotel.


Dag 5

Maandag, kantoordag... de telefoon gaat al weer, tijd om terug te gaan. Ik ga wat vroeger dan normaal naar het vliegveld om daar nog rustig te kunnen lunchen. De realiteit is echter anders; 1u25 minuten wachten voor de check-in, terwijl er nog geen 30 mensen voor me staan. Vervolgens de security die ook nog eens 25 minuten duurt en dan er achter komen dat er geen tijd meer is om iets te eten, maar ook dat er eigenlijk vrijwel niets te eten te krijgen is. Maar goed, drie uur later land ik alweer op Schiphol...

Conclusie

Madrid is een stad die op het eerste gezicht niet zo bijzonder lijkt. Er is niet echt een grote publiekstrekker, het heeft geen directe aantrekkingskracht, maar het is toch in vrijwel alles een grote stad, met verschillende wijken en buurten. De stad komt vooral 's avonds en 's nachts tot leven. Opvallend ook dat het op elk uur van de dag wel druk was op straat en er nergens een gevoel van onveiligheid hangt. Vrijwel geen zwervers, schone straten en al helemaal geen straatmuzikanten of rozenverkopers, wat toch wel vreemd is voor zo'n grote stad.
En het beste blijft toch wel de tapas-cultuur
pi_47812839
Meer foto's >>>hier<<<
pi_47818370
Thanks DutchTrain! Leuk om te lezen.

(Ik krijg gewoon trek van de gedachte aan tapas alleen al! )
 FR
pi_47825480
Leuk DutchTrain!
Noot noot.
pi_48480567
Zijn er nou ook mensen die hier, zoals mij, echt wonen in Madrid? Of gaan jullie meer voor de weekendtripjes enzo?
pi_48498456
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:46 schreef G-Mart het volgende:
Zijn er nou ook mensen die hier, zoals mij, echt wonen in Madrid? Of gaan jullie meer voor de weekendtripjes enzo?
Ik woon er tm juni!!!

Dan helaas weer terug naar nl
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:22:31 #208
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_48582062
Fijn, jouw verhaal, Dutch Train. Ik heb net (als verrassing) een volle vier dagen geboekt voor mij en mijn lief (inderdaad ongeveer 75 euro retour pp). Kan bijna niet wachten om het hem te vertellen, maar ga dat echt pas doen op het moment van vertrek. Ik ga nu eerst de rest van het topic doorspitten. Maar nu al even een vraag: na jouw ervaring van 5 dagen. Wat raad je me aan? Het nachtleven dus, en vuel tapas eten.... maar verder? Wat waren de hoogtepunten voor jou? Of voor anderen natuurlijk...
  zondag 22 april 2007 @ 14:49:55 #209
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_48598432
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:32 schreef runaway het volgende:

[..]

Ik woon er tm juni!!!

Dan helaas weer terug naar nl
ik ook
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_48601334
Waar wonen jullie? Ik woon in een straat achter Gran Via .
pi_48604360
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:46 schreef G-Mart het volgende:
Zijn er nou ook mensen die hier, zoals mij, echt wonen in Madrid? Of gaan jullie meer voor de weekendtripjes enzo?
Ik ben er alweer een tijdje niet geweest, maar ik heb er regelmatig gewerkt.
Verder natuurlijk ook ontspanningstrips en reisjes... Love it!!!
 FR
pi_48611033
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:22 schreef renzell het volgende:
Wat raad je me aan? Het nachtleven dus, en vuel tapas eten.... maar verder? Wat waren de hoogtepunten voor jou? Of voor anderen natuurlijk...
El Escorial en dat kabelbaantje zeker doen. In beide gevallen geeft het een goed gevoel om even uit de stad te zijn. Het nachtleven... dat is maar net wat je leuk vindt. Kijk van tevoren even in de timeoutguide of op de uitgaanskalender. En anders is het een prima stad om je te laten verrassen tijdens een nachtelijke wandeling door de stad
  maandag 23 april 2007 @ 00:21:20 #213
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_48619227
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:59 schreef G-Mart het volgende:
Waar wonen jullie? Ik woon in een straat achter Gran Via .
arguelles, naast de grote Zara
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_48622449
quote:
Op maandag 23 april 2007 00:21 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

arguelles, naast de grote Zara
san bernardo, een metrostop voor arguelles
  maandag 23 april 2007 @ 09:14:29 #215
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48622786
quote:
Op maandag 23 april 2007 08:53 schreef runaway het volgende:

[..]

san bernardo, een metrostop voor arguelles
He, daar heb ik ook een paar maandjes gewoond. San bernardo kickt ass. Ga je wel eens naar de bar van die Fransen? .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48805796
Waar is Taboó Madrid? Ik kan het nergens vinden

(kan niet wachten tot 15 mei )
pi_48810183
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waar is Taboó Madrid? Ik kan het nergens vinden

(kan niet wachten tot 15 mei )
http://www.taboo-madrid.com/ => San Vincente Ferrer 23. Ik meen vlakbij San Bernardo metro.

Als er een concert is, is het herkenbaar aan de lange rij voor de deur. Overdag is het nauwelijks herkenbaar, zoals zo vele clubs in Madrid
pi_48928600
Lekkere rellen gisteravond in omgeving Tribunal


Paar dagen geleden ben ik naar Segovia geweest, leuk dorpje in de buurt van Madrid. De hoofdattractie is een Romeins aquaduct, dat zonder gebruik van mortel is opgebouwd. Erg indrukwekkend. Verder zijn er nog wat kerkjes en een kasteel.
Voor de geinteresseerden: Nabij Principe Pio is een busstation te vinden (overkant van de straat) waar je voor 12 euro een retourtje kan kopen. Elk half uur gaat er een bus.

http://members.chello.nl/~j.moonen/panorama2.jpg

[ Bericht 74% gewijzigd door Jed1Gam op 02-05-2007 16:35:19 ]
pi_48930940
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Lekkere rellen gisteravond
Waar?

owh, om wat exacter te zijn, ik woon in Calle de la Manzana. Als je vanaf Gran Via San Bernardo inloopt is het een van de eerste zijstraten naar links .
pi_48931354
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:30 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Waar?

owh, om wat exacter te zijn, ik woon in Calle de la Manzana. Als je vanaf Gran Via San Bernardo inloopt is het een van de eerste zijstraten naar links .
Plaza dos de Mayo, daar in de buurt. We kwamen straabezopen de kroeg uit. Kleine brandjes, omgegooide vuilnisbakken, containers, hekwerken, verkeersborden, hordes politie.
pi_48932556
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Plaza dos de Mayo, daar in de buurt. We kwamen straabezopen de kroeg uit. Kleine brandjes, omgegooide vuilnisbakken, containers, hekwerken, verkeersborden, hordes politie.
hmkee, is daar vandaag geen feest??? Wil er zo nog ff heen.......
pi_48984489
We willen uitgaan in Madrid, maar ik weet niet precies welke muziekstijlen er gedraaid worden bij de clubs en of ze gezellig zijn of niet. Kan iemand mij dat vertellen van de volgende clubs:

El Sol, Gruto 77, Kapital, Joy en Palacio?
pi_48984646
Oeh ik ga zondag naar Madrid! Zo veel zin in
Noot noot.
pi_48990832
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
We willen uitgaan in Madrid, maar ik weet niet precies welke muziekstijlen er gedraaid worden bij de clubs en of ze gezellig zijn of niet. Kan iemand mij dat vertellen van de volgende clubs:

El Sol, Gruto 77, Kapital, Joy en Palacio?
even in zijn algemeenheid; ga altijd een beetje op tijd en zoek wat proppers, anders betaal je waaaaaay too much!!!

el sol (of bedoel je el son??): een keer voor de ingang gestaan, liep een beetje wazig (wat ouder ong 30+) publiek naar binnen. Gehoord dat het een rocktent is

Grutt 77: ken ik niet

Kapital: wel aardig om eens gezien te hebben, 3 muziekstijlen; dance (house), spaanse muziek en hiphop. Sfeer wel ok, maar door de grootte van de discotheek krijg je niet echt een eenheidsgevoel. Aanwezig: bioscoop en loungezaal met zwembad!!!

joy: vorige week geweest; vreselijk!!!!!!! Oud publiek (35+), die op de verkeerde manier hip willen zijn. Verder van die cheape trance/house deuntjes.....

Palacio: ook wel een mooie discotheek, leuk om eens heen te gaan. muziek: trance (ook 'gouden oude' met een prachtige beat eronder ), spaans en eentje spaans gemixed met gouden oude.

mijn tips:
Ik ben vorige week in sala Heineken geweest (plaza espana), was toen een erg leuke sfeer!! (technomuziek).
Mocht je van salsa houden, ga dan naar club Ramdall (calle ferraz 38) Niet zo toeristisch als el son en mensen die echt komen om te dansen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:43:36 #225
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48993961
Pacha is ook wel leuk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48996282
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:43 schreef Posdnous het volgende:
Pacha is ook wel leuk.
Jawel, alleen bevalt me de houding van die uitsmijters daar niet. We stonden laatst op de gastenlijst (voor wat dat voor mag stellen ) en toen we vooraan waren was het ineens ' solo chicas, no chicos' . En wij waren met een groep waar 5 jongens bij waren ............ Omgedraaid dus maar..........

Maar wel een leuke tent, ga er gewoon vroeg heen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:15:58 #227
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48996772
Idd, die uitsmijters zijn echt kut met peren.

En dan al die kutventjes die voordringen en doen alsof ze die uitsmijters kennen en popijopie staan te doen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_49031666
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
We willen uitgaan in Madrid, maar ik weet niet precies welke muziekstijlen er gedraaid worden bij de clubs en of ze gezellig zijn of niet. Kan iemand mij dat vertellen van de volgende clubs:

El Sol, Gruto 77, Kapital, Joy en Palacio?
El Sol is wel geinig, leuke sfeer, disco/rock/funk muziek, leeftijd rond de 20-30
Joy moet je vooral niet heengaan, wat een baggertent is dat
Palacio, mooie tent, maar je moet van de muziek houden, Spaanse popmuziek en goedkope trance.
De andere ben ik nog niet geweest.

9 mei naar Ladytron in Sala Heineken, jeej jeej.
pi_49034091
Thanks voor de info!
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:27:10 #230
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_49201478
Aanstaande zaterdag ga ik met vrienden naar Madrid toe. Ik heb een beetje het topic doorgelezen en zat toch met een vraagje betreft het metrostation.

Je kan er van die 10 rittenkaarten kopen was me al duidelijk geworden. Als je met de metro gaat is overal het zelfde tarief? Dus of het uitmaakt hoeveel haltes je pakt per rit?

En met de voetbalkaarten voor Real Madrid. Kan je die alleen bij het stadion kopen of ook bij iedere VVV kantoor?
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:32:59 #231
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49201777
Je kunt beter gewoon een kaartje voor een aantal dagen (5 geloof ik) kopen. Kost maar een Euro of 15 en je kunt overal gratis in de stad heenrijden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_49201963
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:32 schreef Posdnous het volgende:
Je kunt beter gewoon een kaartje voor een aantal dagen (5 geloof ik) kopen. Kost maar een Euro of 15 en je kunt overal gratis in de stad heenrijden.
Inderdaad. En dan hoef je ook helemaal niet na te denken hoeveel kaartjes nog hebt, etc. Wel even navragen of ie zeg maar 2 dagen geldig is, of bijvoorbeeld 48 uur.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:38:51 #233
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49202068
En je hebt ook kaartjes die ook voor buiten Madrid zijn en zelfs tot Toledo gaan geloof ik. Die zijn een stukkie duurder. Oppassen dat je die niet per ongeluk neemt als je ze niet nodig hebt (had ik de eerste keer )
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:57:46 #234
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_49203133
Hey Dutchtrain,

je bent toch wel in meerdere steden binnen spanje geweest? vind je madrid nou echt een tapas cultuur hebben? vond het juist helemaal niet, helemaal niet vergeleken met iets kleinere steden sevilla, salamanca, zaragoza, bilbao, donostia, a coruña, etc...

en tja madrid... ik ben het wel eens met je conclusies... mischien er aan toevoegen dat het gehalte "chulos" wel erg hoog is...

fb
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:00:10 #235
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49203248
Tapas in Madrid is op zich wel oke hoor.

maar in vergelijking met Sevilla en omgeving is het natuurlijk niks.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:32:54 #236
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_49205148
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:27 schreef Klapdeur het volgende:
En met de voetbalkaarten voor Real Madrid. Kan je die alleen bij het stadion kopen of ook bij iedere VVV kantoor?
De wedstrijd tegen Espanyol is uitverkocht . Vriend van me hier wil er ook heen met zijn bezoekers. Helaas stond er maandag al op de site dat het uitverkocht is. Je kunt het proberen, maar ik geef je weinig kans.

Het spijt me om de brenger te zijn van het slechte nieuws
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_49205677
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

De wedstrijd tegen Espanyol is uitverkocht . Vriend van me hier wil er ook heen met zijn bezoekers. Helaas stond er maandag al op de site dat het uitverkocht is. Je kunt het proberen, maar ik geef je weinig kans.

Het spijt me om de brenger te zijn van het slechte nieuws
Het is echt iedere keer hetzelfde gezeik met de kaarten. Wij wilden ook bestellen maar ging niet met een europese creditcard (storing oid).

Vorige wedstrijd wilden we ook al gaan, via internet was het toen ook al uitverkocht. Wij een dag van tevoren naar de deurverkoop (stond op de site) maar niets....... was geeneens open. Een vriend van mij is op de dag zelf gegaan, 3 uur in de rij gestaan en ja hoor........ kaarten!!!

Spaanse logica

Wij gaan het vrijdag en zaterdag dus weer proberen
  woensdag 9 mei 2007 @ 23:52:17 #238
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_49208823
interessant. Ik zal het iig doorgeven aan die vriend van me. Ik ben al genoeg in stadions geweest, dus ik heb het al wel gezien. Twee keer Atletico en twee keer Real is wel genoeg lijkt me. Tevens ben ik dit weekend in Engeland. Voor het eerst weer in het buitenland na vier manden Spanje .
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_49211251
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:57 schreef PhatBastard het volgende:
Hey Dutchtrain,

je bent toch wel in meerdere steden binnen spanje geweest? vind je madrid nou echt een tapas cultuur hebben? vond het juist helemaal niet, helemaal niet vergeleken met iets kleinere steden sevilla, salamanca, zaragoza, bilbao, donostia, a coruña, etc...
Alleen in BCN, Valencia en Madrid / Toledo geweest voorlopig, dus in Madrid zeker wel de meeste tapasbars gezien van deze steden

Vooral het idee van la Marcha sprak me wel aan, alleen niet echt in praktijk gebracht. Zag in een aantal buurten 's avonds / 's nachts.

Opvallend eigenlijk wel dat het een hele andere stad / cultuur is als in Barcelona. Dat zul jij waarschijnlijk ook beamen?
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:05:03 #240
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49215881
Barcelona is heel Europees, Madrid is gewoon echt Spaans, dus dat is een wereld van verschil.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:08:31 #241
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_49232858
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:32 schreef Posdnous het volgende:
Je kunt beter gewoon een kaartje voor een aantal dagen (5 geloof ik) kopen. Kost maar een Euro of 15 en je kunt overal gratis in de stad heenrijden.
Kijk aan dat lijkt me ideaal, bedankt.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

De wedstrijd tegen Espanyol is uitverkocht . Vriend van me hier wil er ook heen met zijn bezoekers. Helaas stond er maandag al op de site dat het uitverkocht is. Je kunt het proberen, maar ik geef je weinig kans.

Het spijt me om de brenger te zijn van het slechte nieuws
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:43 schreef runaway het volgende:

[..]

Het is echt iedere keer hetzelfde gezeik met de kaarten. Wij wilden ook bestellen maar ging niet met een europese creditcard (storing oid).

Vorige wedstrijd wilden we ook al gaan, via internet was het toen ook al uitverkocht. Wij een dag van tevoren naar de deurverkoop (stond op de site) maar niets....... was geeneens open. Een vriend van mij is op de dag zelf gegaan, 3 uur in de rij gestaan en ja hoor........ kaarten!!!

Spaanse logica

Wij gaan het vrijdag en zaterdag dus weer proberen
Oke, dan ga ik het ook gewoon nog proberen als we zaterdag aankomen. Kaartjes kan je alleen bij het stadion halen?
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_49233140
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:08 schreef Klapdeur het volgende:


Oke, dan ga ik het ook gewoon nog proberen als we zaterdag aankomen. Kaartjes kan je alleen bij het stadion halen?
jup, en kijk uit voor de handelaren
pi_49233734
Zit nu in Madrid! Heel erg gaaf en een temperatuur van 30 graden... Heerlijk!
Ben ook naar het stadion geweest voor maar 7 euro.. Wat een ervaring! Zo groot, zo mooi!!

Madrid zelf is druk en gezellig! Onze stamkroeg is O´ Connels Super gezellig daar!
Zat. ochtend vlieg ik jammer genoeg weer terug, dus ik ga nog even flink genieten!

Noot noot.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:48:13 #244
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_49275831
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:16 schreef runaway het volgende:

[..]

jup, en kijk uit voor de handelaren
Hoezo dat? Dan zijn de kaartje het dubbele van de prijs of zijn die vals?
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_49285258
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:48 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

Hoezo dat? Dan zijn de kaartje het dubbele van de prijs of zijn die vals?
twee- tot drie dubbele ofzo, of ze vals zijn weet ik niet.

Voor de techno liefhebbers: http://www.clubbingspain.com/eventos.php?lng=es&id=42399

ik ga wellicht even een kijkje nemen

  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:09:04 #246
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_49288288
Oke, naja ik ga het iig proberen en dan zal ik wel vertellen hoe het allemaal is afgelopen. Ik ga rap m'n bed in, morgen TE vroeg eruit om het vliegtuig naar Spanje toe te nemen
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_49288637
Dutchtrain: Hoe was de bezetting van de vlucht (als je vanaf Eindhoven vloog met Ryanair)? Ben wel benieuwd naar die lijndienst of die goed loopt. Niet dat jouw bevindingen representatief zullen zijn maar het geeft vast een indicatie.
pi_49291179
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:19 schreef MCH het volgende:
Dutchtrain: Hoe was de bezetting van de vlucht (als je vanaf Eindhoven vloog met Ryanair)? Ben wel benieuwd naar die lijndienst of die goed loopt. Niet dat jouw bevindingen representatief zullen zijn maar het geeft vast een indicatie.
Ik vlieg dinsdagochtend met ryanair
pi_49294594
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:19 schreef MCH het volgende:
Dutchtrain: Hoe was de bezetting van de vlucht (als je vanaf Eindhoven vloog met Ryanair)? Ben wel benieuwd naar die lijndienst of die goed loopt. Niet dat jouw bevindingen representatief zullen zijn maar het geeft vast een indicatie.
Ik vloog met Transavia en die zat wel vol
pi_49298668
ik ga naar real madrid - espanyol vanavond !!!!!!!!!!!!!

kaartjes halen ging eigenlijk erg makkelijk, aan de kassa waren er gewoon nog van 25 euro!! whiehoeeeeeeee
pi_49298909
Ben net terug van een weekje Madrid... Wat een ervaring

Ik vloog overigens ook met Ryan Air. Zat helemaal vol, heen en terugweg!
Noot noot.
pi_49299114
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:55 schreef Jojoortje het volgende:
Ben net terug van een weekje Madrid... Wat een ervaring

Ik vloog overigens ook met Ryan Air. Zat helemaal vol, heen en terugweg!
Wat heb je daar gedaan/meegemaakt?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:20:10 #253
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49302276
Relaxed, ik ben alleen een paar keer bij Atletico geweest.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_49314587
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:

Wat heb je daar gedaan/meegemaakt?
We gingen met de PABO naar Madrid. We hebben daar een basisschool bezocht en een universiteit. Natuurlijk ook de nodige musea, maar voor de rest hadden we erg veel vrije tijd dus dat was wel tof!

Ik heb mijn ogen uitgekeken. We zaten midden in het centrum van Sol, dus dat was wel gaaf. Er is altijd wel wat te doen in Sol! Ik heb de nodige politieachtervolgingen gezien... De eerste dag dat we daar waren was het al meteen raak en iedereen was ontzettend verbaasd. Maar als je het elke dag ziet, wordt het gewoon normaal

We hadden trouwens ook veel geluk met het weer. Als wij een week eerder waren gegaan hadden we een week vol regen gehad. Nu hebben we elke dag ongeveer een temperatuur van 32 graden gehad, dus zeer lekker!

Wel een nadeel is dat je niet uit de kraan kan drinken, dus je moet altijd een fles water meeslepen Maarja, je kunt op iedere hoek wel een fles water halen dus zo'n big deal was dat ook niet.

We moesten een les geven per tweetal op een basisschool. Toch wel lastig als de lerares absoluut geen woord Engels spreekt en de kinderen kunnen alleen tellen in het Engels. Nouja, met handen en voeten toch duidelijk gemaakt wat ze moesten doen!

Maar ik ga nu slapen... Heb bijna 30 uur geen slaap gehad
Noot noot.
pi_49317827
helemaal naar de klote vanavond, straks nog even naar sala sol. Erasmus
pi_50442402
Even dit topic tvp'en.

In de zomer 3 dagen naar Madrid. Nog must see tips van de mensen hier.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50445329
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:04 schreef zjroentje het volgende:
Even dit topic tvp'en.

In de zomer 3 dagen naar Madrid. Nog must see tips van de mensen hier.
Sowieso het grote Retiro-park En als je daar tijd voor hebt moet je je laten rondleiden in het Estadio Santiago Bernabéu
Noot noot.
pi_50445943
Bernabeu staat sowieso op het programma, evenals Vicente Calderon.

Of de vriendin het nou wil of niet.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50446518
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:49 schreef zjroentje het volgende:
Bernabeu staat sowieso op het programma, evenals Vicente Calderon.

Of de vriendin het nou wil of niet.
Goed zo
Noot noot.
pi_50528498
Hoe spannend wordt het morgen........ ik heb nu al de zenuwen
pi_50601760
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:40 schreef runaway het volgende:
Hoe spannend wordt het morgen........ ik heb nu al de zenuwen
En.... ?
pi_50602237
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 01:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En.... ?
waaaaaaaaaaanzinnig!!!!!!!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:14:27 #263
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_50616032
Ik zit er ook aan te denken die kant op te gaan, ben nog nooit echt bewust in Spanje geweest .
deze ruimte is te huur
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:03:28 #264
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:04:37 #265
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50888126
Even bijlezen dus...
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:58:04 #266
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50927619
Nog goede clubs in de aanbieding?
pi_50929826
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:58 schreef renzell het volgende:
Nog goede clubs in de aanbieding?
tis madrid

wat zoek je ? Er staan trouwens al wat clubs beschreven 1 of 2 paginas terug...........
pi_50932452
Ik mag er toch van uitgaan dat er een Hard Rock cafe is in Madrid?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:00:40 #269
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50932728
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef runaway het volgende:

[..]

tis madrid

wat zoek je ? Er staan trouwens al wat clubs beschreven 1 of 2 paginas terug...........
Ik ga eens even uitgebreid 'bladeren' zo. Ik zoek: een goed (en eventueel wat alternatiever) poppodium en/of een danceclub. Niet te hip, wél met goede dj's uiteraard. Richting: techno/electro/eventueel mnml. Opties?


En juist het feit dat er zo veel is, maakt dat ik graag een paar tips van ervaringsdeskundige heb..
pi_52408922
Ik heb net een paar dagen Madrid geboekt als verjaardagskadootje voor mijn vriend. We gaan half november. Hotel is ook al geboekt

Nu dit topic eens goed doorlezen op zoek naar de tips
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_52427690
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:00 schreef renzell het volgende:

[..]

Ik ga eens even uitgebreid 'bladeren' zo. Ik zoek: een goed (en eventueel wat alternatiever) poppodium en/of een danceclub. Niet te hip, wél met goede dj's uiteraard. Richting: techno/electro/eventueel mnml. Opties?


En juist het feit dat er zo veel is, maakt dat ik graag een paar tips van ervaringsdeskundige heb..
Late reactie maar goed

Club Heineken (metro: Plaza Espana)

Sala Macumba is ook wel leuk, maar toen ik er was een beetje vreemd volk (wellicht gewoon toeval) Wel grote djs.

Kijk eens op www.clubbingspain.com
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:39:36 #272
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52843836
Nou aangezien Twente Getafe heeft geloot in de UEFA cup gaan we er met 10 man heen. Maar heb natuurlijk wel een aantal vraagjes. Hoe zit het met de metro, Getafe is een voorstad van Madrid volgens mij gaat de trein zover?

Heeft iemand een site over de metro in Madrid.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52845104
Ik ging altijd in Getafe naar school

Je kunt als volgt:
- per trein: vanuit metrostation Atocha Renfe kun je de trein pakken naar Getafe. Het eindstation van deze lijn is Parla en volgens mij is het lijn 6. (+/- 15 min)
- per metro: je kunt er ook per metro komen, maar dat duurt erg lang (+/- 1 uur)
- bus: vanuit Atocha (dus NIET atocha renfe) kun je een (groene) bus pakken naar Getafe, lijn 441 en 442 gaan in ieder geval naar de uni, weet niet of die ook naar het stadion gaan maar dat kun je even navragen. (+/- 20 min)
- taxi: in vergelijking met de andere vervoersmiddelen prijzig maar relatief gezien erg goedkoop. Denk dat je er voor 10-15 euro wel bent.


Oh en ik weet niet hoe lang jullie gaan maar tevens een algemene tip aan iedereen: ga naar het graf van Franco, echt heeeeeeel erg indrukwekkend!
pi_54780491
Ik ben van 7-10 januari weer even terug in Madrid!
  donderdag 22 november 2007 @ 12:40:47 #275
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54780521
Geweldige stad, ik ga ook zeker nog een keer terug.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 25 november 2007 @ 19:45:24 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_54832262
even een tvp-tje, ga misschien in de meivakantie naar Madrid
  zondag 25 november 2007 @ 22:32:27 #277
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54836823
Ik ben er in juni 4 dagen geweest (voor het eerst) en de stad heeft echt mijn hart veroverd. Ik, die altijd fervent Barcelonafanaat was, moest ineens tóch toegeven dat ook Madrid heel gezellig en bijzonder charmant is. Ik moet zeggen; we vielen ook met onze neus in de boter, want er was een gigantische gay-pride-achtig festival. Dit resulteerde in 3 uitmuntend goede avonden, tussen de tienduizenden homo's die de stad over hadden genomen, op avond 3 een gay-parade en uiteindelijk tot 6 uur 's nachts op een kliko staan dansen, midden op een afgeladen plein vol uitzinnige nichten. Was te gek!
We wilden héél cultureel doen, uiteraard. Maar realiteit is dat we alleen het Reina Sofia hebben bezocht (prachtige werken gezien, met als klap op de vuurpijl een tóch wel erg imposante Guernica) en verder alleen maar van tapasbar naar tapasbar zijn gezworven. Oh nee, we hebben tassen, shirtjes en zonnebrillen gekocht op El Rastro, zijn héél veel parque del Retiro geweest, maar dat was het wel zo'n beetje. Maar mai oh mai.... die Madrilenen weten wél hoe je tapas moet maken zeg! Ik heb echt heel erg genoten van de gezellige barretjes, terrasjes, het mooie weer, het fantastische eten en de fijne mensen. Ik hoor dat dit vaak als anders wordt ervaren (met name de mensen), maar dit weekend (wellicht mede door het festival) was iedereen alleen maar leuk en aardig. Ik vond Madrid TOP!

[ Bericht 6% gewijzigd door renzell op 26-11-2007 11:46:06 ]
pi_54836972
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:32 schreef renzell het volgende:
Ik ben er in juni 4 dagen geweest (voor het eerst) en de stad heeft echt mijn hart veroverd. Ik, die altijd fervent Barcelonafanaat was, moest ineens tóch toegeven dat Madrid heel gezellig en bijzonder charmant is. Ik moet zeggen; we vielen ook met onze neus in de boter, want er was een gigantische gay-pride-achtig festival. Dit resulteerde in 3 uitmuntend goede avonden, tussen de tienduizenden homo's die de stad over hadden genomen, op avond 3 een gay-parade en uiteindelijk tot 6 uur 's nachts op een kliko staan dansen, midden op een afgeladen plein vol uitzinnige nichten. Was te gek!
We wilden héél cultureel doen, uiteraard. Maar realiteit is dat we alleen het Reina Sofia hebben bezocht (prachtige werken gezien, met als klap op de vuurpijl een tóch wel erg imposante Guernica) en verder alleen maar van tapasbar naar tapasbar zijn gezworvan. Oh nee, we hebben tassen, shirtjes en zonnebrillen gekocht op El Rastro, zijn héél veel parque del Retiro geweest, maar dat was het wel zo'n beetje. Maar mai oh mai.... die Madrilenen weten wél hoe je tapas moet maken zeg! Ik heb echt heel erg genoten van de gezellige barretjes, terrasjes, het mooie weer, het fantastische eten en de fijne mensen. Ik hoor dat dit vaak als anders wordt ervaren (met name de mensen), maar dit weekend (wellicht mede door het festival) was iedereen alleen maar leuk en aardig. Ik vond Madrid TOP!
Iedereen heeft het altijd over de tapas, ik vond het erg weinig toen ik er was:{ Ik zal wel iets fout gedaan hebben
  zondag 25 november 2007 @ 22:44:31 #279
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54837237
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Iedereen heeft het altijd over de tapas, ik vond het erg weinig toen ik er was:{ Ik zal wel iets fout gedaan hebben
Dat denk ik ook. Man, ik heb me haast ongans gegeten aan de heerlijkheden. Ieder terras was een excuus om een biertje te gaan drinken, zogezegd. En ja, als je tóch een biertje hebt, dan ook maar meteen wat tapas erbij, toch? Ben je trouwens in die prachtige 'Palacios del Jamón' geweest? HET concept van de eeuw, vind ik. Een uitmuntende slagerij(keten) waar je tevens een bar hebt, broodjes kunt bestellen en bier kunt drinken. Echt helemaal aan mij besteeed, zoiets.
pi_54837410
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Iedereen heeft het altijd over de tapas, ik vond het erg weinig toen ik er was:{ Ik zal wel iets fout gedaan hebben
Weinig? Je snapte wel dat een portie tapas niet bedoeld is als een volledige maaltijd, hè?
pi_54871223
Madrid eind oktober voor het eerst geweest geweldig! Hotel vlakbij Puerta del Sol. 'Ham museum' op de hoek, heerlijk eten en mjammie wijntjes.

3 dagen rondgezworven, veel gegeten, wijntjes en biertjes op, geshopt, mooie gebouwen bewonderd en van schitterend weer genoten. Chueca viel wat tegen maar verder tooooop! en eten zo heerlijk goedkoop. Wil teruuuuug!
  donderdag 29 november 2007 @ 18:57:54 #282
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_54925570
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Iedereen heeft het altijd over de tapas, ik vond het erg weinig toen ik er was:{ Ik zal wel iets fout gedaan hebben
Als je meer wilt, moet je een ración bestellen.
It's not a lie, if you believe
  donderdag 29 november 2007 @ 19:20:27 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_54926168
Heeft er iemand suggesties voor een goed hotel of appartement in Madrid, niet te duur, voor 3 personen?
  Moderator donderdag 29 november 2007 @ 19:31:10 #284
45833 crew  Fogel
pi_54926478
Ligt er een beetje aan wat je duur vind, maar dit is in ieder geval een redelijk/goed, vrij centraal gelegen hotel voor een OK prijs: http://www.solmelia.com/s(...)jsp?codigoHotel=2815
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 29 november 2007 @ 19:39:03 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_54926700
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:31 schreef Fogel het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je duur vind, maar dit is in ieder geval een redelijk/goed, vrij centraal gelegen hotel voor een OK prijs: http://www.solmelia.com/s(...)jsp?codigoHotel=2815
Als je met z'n 3-en op één kamer kan is 84 euro prima, maar als dat niet kan wordt het 2 keer zo duur. Daarom gaat er van mij ook een lichte voorkeur uit naar een appartementje (en ik realiseer me dat dat waarschijnlijk iets duurder is).
pi_54926758
Ik kan iedereen die naar Madrid gaat Hotel de las Letras aanbevelen. Ligt perfect en super service.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:11:58 #287
62913 Blik
The one and Only!
pi_54927726
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:40 schreef Lassekjus het volgende:
Ik kan iedereen die naar Madrid gaat Hotel de las Letras aanbevelen. Ligt perfect en super service.
mag dan ook wel voor bijna 200 euro per nacht
  zondag 6 januari 2008 @ 23:58:33 #288
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_55836992
Moest de nacht van vrijdag op zaterdag lang wachten op Madrid ivm een doorvlucht. Tja dan ga je de stad maar in. Je merkt het goed dat de metroschoonmakers staken... maar gelukkig niet zo erg als Amsterdam CS met koninginnedag. En de Dixi of plaskruizen hebben ze er nog niet uitgevonden....
Anyway laatste metro richting de stad, na wat info bleek het bij metrostation 'Sol' allemaal te gebeuren. Vond het nachtleven nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Ben naar El Pirata geweest, een leuke tent, lijkend op een Nederlands danscafé, maar dan met uitsluitend Spanjaarden. Sluit echter om 3 uur, net als alle andere kroegjes. Sta je dan in de stad, alleen dure discotheken zijn nog open, maar wel om 6 uur terug op het vliegveld zijn
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_55896068
tvp

Komende zomer een week Valencia en daarna een week Madrid met tussendoor waarschijnlijk nog een nachtje Ibiza.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56012774
Zitten er nog fokkers in Madrid???
pi_56022363
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:51 schreef Knoekie het volgende:
Zitten er nog fokkers in Madrid???
Ja, ik woon er, maar ik ga eind deze maand verhuizen naar Londen
pi_56314809
Over pakweg 2,5 uur vertrekt m'n vlucht naar Madrid. Voor een weekendje. Eens even kijken of Madrid in januari ook tof is.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zondag 27 januari 2008 @ 02:35:52 #293
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_56333540
Briljante stad, samen met Berlijn de meest dynamische van Europa. Tips: veel lopen. Loop door Cueca en, ga 's avonds uit in Malasana (boheems) , Salamanca (goede clubs) of La Latina (vooral zondagavond). Vermijd Sol en Plaza Mayor behalve na 2 uur 's nachts. Zondag overdag mojitos drinken op straat om 11.00 in Lavapies aan achterkant Rastro.

Verder: Tapas y canas bij Atleti stadion voor wedstrijd; retiro in de morgen; arguelles voor aperitief.
pi_56346179
Goede tips
  zondag 27 januari 2008 @ 21:19:13 #295
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56348652
quote:
Vermijd Sol en Plaza Mayor behalve na 2 uur 's nachts
waarom?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:15:21 #296
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_56387024
waarom moeten we sol vermijden ?
pi_56388264
heerlijke stad, ga eind februari weer naar een vriendin.

must sees; het treinstation met een mini indoor parkje, la reina sofia en het nachtleven. ik heb me overal vermaakt, van ananda in chueca ( travestieten en mini talentenjacht, heel vermakelijk) tot kapital 7 verdiepingen aan mensen die alleen maar willen scoren en drinken ! Geweldig toch?
pi_56389236
Madrid was ontzettend gaaf. Afgelopen zaterdag heen, en maandagochtend weer terug. Strakblauwe lucht en fel zonnetje, dus prima terrasweer. Zaterdagnacht inderdaad in Kapital wezen stappen. Wat een tent, ongelofelijk. Overigens viel dat drinken wel mee daar: 7 euro voor een biertje.





















"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_56392218
die bootjes! ik wil ook in die bootjes zitten, waar is dat?

oh en ja, toen ik er was was ik met een meisje dat binnen no-time naam had gemaakt in madrid en duizend connecties had. we mochten dus overal op de gastenlijst en kregen drankbonnen toegestopt, handig wel.

sowieso is het slim om toch een keer je costa-frustraties aan de kant te zetten en aan te pappen met proppers in madrid, scheelt geld!
pi_56395953
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:54 schreef tokyo het volgende:
die bootjes! ik wil ook in die bootjes zitten, waar is dat?

oh en ja, toen ik er was was ik met een meisje dat binnen no-time naam had gemaakt in madrid en duizend connecties had. we mochten dus overal op de gastenlijst en kregen drankbonnen toegestopt, handig wel.

sowieso is het slim om toch een keer je costa-frustraties aan de kant te zetten en aan te pappen met proppers in madrid, scheelt geld!
De bootjes waren in Parque del Retiro, in hetzelfde park als het glazen paleis en die vreemde bomen. Behoorlijk groot en mooi aangelegd. Weer eens wat anders dan het Vondelpark in ieder geval.

Kijk, dat is beter. We waren inderdaad ook op zoek naar proppers, maar die konden we zo gauw niet vinden. Met flyer was het 14,- euro geweest in plaats van 20,- en bovendien met twee gratis drankjes, i.p.v. één. Ondanks dat prima vermaakt. Ongelofelijk vette tent.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_56400838
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:


Kijk, dat is beter. We waren inderdaad ook op zoek naar proppers, maar die konden we zo gauw niet vinden. Met flyer was het 14,- euro geweest in plaats van 20,- en bovendien met twee gratis drankjes, i.p.v. één. Ondanks dat prima vermaakt. Ongelofelijk vette tent.
Er waren altijd proppers in overvloed, vanaf metrostation atocha.......

Moet je wel voor half 2 binnen zijn
  Moderator woensdag 30 januari 2008 @ 15:44:59 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56411284
Nieuw deel: Madrid #2
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')