abonnement Unibet Coolblue
pi_75495698
Omdat de vorige vol is. Zal zo even een betere startpost maken.



Vorig topic: Rome #5
pi_75495938
Direct maar even openen met een vraag:

Hoe is Rome in de zomer? Heb gehoord dat het vrij warm is en enorm druk. Warmte is opzich niet heel erg, ben op meerdere plaatsen geweest waar je vrijwel neerviel als je tussen 12:00 en 15:00 buiten kwam, alleen die drukte lijkt me niet heel erg fijn.

Is het slim om in de zomer te gaan, of geniet je er meer van als je in het voor- of najaar gaat?
pi_75496934
ik vond rome te doen in de zomer... maar ik was grotendeels in Bracciano te vinden...
gewoon lekker koel dinken.. met de drukte valt het mee zeker als je het vergelijkt met april/mei
Be brave. Be kind.
pi_75496991
Ik zou in voor- of najaar gaan, maar dat is vanwege de warmte. Als de mussen dood van het dak vallen, zit ik ook liever ergens binnen/in de schaduw. Drukte in de zomer heb ik geen ervaring mee.

Waarschijnlijk voorjaar 2011 weer . Of, als ik hard spaar, voorjaar 2010 ook .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 10 december 2009 @ 22:01:33 #5
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_75498582
Ik zou niet in de zomer naar Rome gaan, in het voor- of najaar is het er veel fijner. Ik ben er afgelopen week een week geweest en merendeels heb ik prachtig weer gehad: 15 graden en zonnig. Ik heb 1 dag regen gehad.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_75498970
Nouja de warmte is opzich niet heel erg, ik ben altijd nog naar plaatsen geweest waar het 35-40 graden was of warmer en dat is ook plan B dit jaar, als Rome niet doorgaat.

Alleen het is vooral de drukte. Ik hoorde namelijk verhalen dat als je op drukke straten bent, je soms gewoon mee word genomen door de massa en geen kant op kan. Dat lijkt me dan weer niks. Maarja met 40 graden in een stad zitten is ook niet ideaal, liever zit ik dan ergens met zee in de buurt.

Dus ik denk dat we Rome later maar gaan doen en gewoon in de zomer naar de zee gaan ergens. Bedankt voor de adviezen iig .
pi_75536419
Ik heb geen ervaring met Rome in hoogzomer, maar afgelopen jaar was ik in juli in Barcelona en dat vond ik echt hels Nou ja, de stad is leuk, maar zo vreselijk veel mensen! Schreeuwende Hollanders! Het leek wel of half Rotterdam was uitgelopen

Ik weet niet... Ik vermijd grote steden in Zuid-Europa vanaf nu maar in juli en augustus. Als Rome ook maar enigszins in de buurt komt van Barcelona, qua bezoekersaantallen, zou ik het je echt afraden!
pi_75591453
Net terug van 5 dagen Rome, eerste keer voor mij, fantastische stad, veel gezien, veel gelopen, prachtig allemaal. Wellicht nog wat meer verhaal binnenkort
pi_75680601
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zou niet in de zomer naar Rome gaan, in het voor- of najaar is het er veel fijner. Ik ben er afgelopen week een week geweest en merendeels heb ik prachtig weer gehad: 15 graden en zonnig. Ik heb 1 dag regen gehad.
Wat toevallig ik ben maandag terug gekomen van 5 dagen Rome, en ook 1 dag regen gehad
Voor de rest stralend blauwe lucht
Heerlijke vakantie gehad.

Zomer zou ik niet aanraden, voor en najaar zijn ideaal qua temperatuur.
De koepel in de Sint Pieter wil je niet met 30 graden beklimmen, 531 treden

En met openbaar vervoer (Roma Pass) is bijna alles wel goed te bereiken. Al is een metrolijn C wel welkom.

Verder kan ik het restaurant met de lamskoteletten dat op pagina 12 stond van Rome 5 afraden.
Had zelf een entrecote die geen smaak had, en me vriendin lamsvlees wat ondefinieerbaar was.

Het restaurant Baires (Argentijsn grill restaurant) had perfect vlees. Heerlijk sappige stukken
Met een pure chocolade cake als toetje
pi_75729868
Met oud & nieuw in Rome Iemand nog tips/aanraders van evt. festiviteiten tegen die tijd?
pi_75777156
Ik ben er in de zomer geweest, het was er s ochtends al 37 graden maar dat was zelfs voor Italie extreem zeiden ze . Heel erg druk was het dan ook niet, alleen bij de Trevi was het stervensdruk, maar verder viel het reuze mee. Heb zelf alleen het Forum gemist, want we hadden een gecombineerde rondleiding Colosseum + Forum midden op de dag en na het Colosseum vielen we zowat dood neer van de hitte en zijn we op een overdekt terras gaan zitten. Je moet vooral veel water drinken en in restaurants erop letten dat ze flesjes water/fris voor je ogen openmaken, anders krijg je gewoon kraanwater in een karaf .
Tap tap tap
  zondag 20 december 2009 @ 21:23:01 #12
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_75853962
IK GA MORGEN
als mijn reis niet gecancelled word
pi_76679056
waarschijnlijk ga ik begin februari naar Rome.
ik heb zelf de meeste hot-spots al gezien, omdat ik er met school al eens geweest ben, maar nu ga ik samen met mijn vriend. We willen dus graag de bekende dingen zien, maar ook een paar leuke minder bekende dingen zien. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop hotelletje in Trastevere.
als iemand tips heeft... laat maar weten.
pi_76795236
Ik ga volgende week.

Zie dit maar als een tvp.
pi_76795244
Overrated
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76805160
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 05:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Overrated
Vertel eens waarom dat het geval zou zijn.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_76938514
Is het een beetje in een midweek te zien allemaal?
Ik bedoel maandagmiddag aankomen en vrijdagmiddag weer vertrekken, dus praktisch drie dagen: is dat genoeg voor een goede indruk?
Is Ryan Air via Charleroi nog steeds de goedkoopste manier om er te komen?
pi_76977612
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:50 schreef Moona het volgende:
waarschijnlijk ga ik begin februari naar Rome.
ik heb zelf de meeste hot-spots al gezien, omdat ik er met school al eens geweest ben, maar nu ga ik samen met mijn vriend. We willen dus graag de bekende dingen zien, maar ook een paar leuke minder bekende dingen zien. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop hotelletje in Trastevere.
als iemand tips heeft... laat maar weten.
Als je per sé een hotel wilt, dan heb je niks aan deze post: maar heb je al gedacht aan een appartement?
Wij hebben 90¤ p/n betaald voor een appartement midden in Trastevere, prima accomodatie, prima locatie en wat mij betreft 10x sfeervoller dan een hotel.
pi_76977861
link?
Be brave. Be kind.
pi_76978346
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:01 schreef Esje-lief het volgende:
link?
http://www.rentalinrome.com/solebstudio/soleb.htm En zo zijn er op die site nog véél meer appartementen, én nog veel meer sites met andere appartementen.
pi_76978500
nice!!
Be brave. Be kind.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:42:55 #22
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  dinsdag 19 januari 2010 @ 02:36:17 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76997282
Ik ben er van 2 tot 4 februari, dus eigenlijk maar 1 hele dag. Heeft iemand tips hoe deze tijd zo efficient mogelijk besteed kan worden? Ik weet eigenlijk vrij weinig van Rome, behalve dat het Colosseum er staat . Het lijkt me zo zonde om enthousiast thuis te komen en dan achteraf allerlei dingen te lezen die je had willen doen .
2000 light years from home
pi_77000949
Gewoon een goede reisgids kopen en van tevoren goed nadenken over wat je wilt zien en hoe je dat zo efficient mogelijk in 1 dag gepropt krijgt..
pi_77008459
Dikke klotestad.

Onvriendelijke mensen, vies, warm in de zomer, regenachtig in de winter, groot, slecht openbaar vervoer.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:41:03 #26
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77017667
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:45 schreef JohnDDD het volgende:
Dikke klotestad.

Onvriendelijke mensen, vies, warm in de zomer, regenachtig in de winter, groot, slecht openbaar vervoer.
Mwah, een klotestad is het niet, ik heb persoonlijk meer met het binnenland van Italië en in het noorden, maar Rome is wel leuk hoor, niet m'n favoriete stad, ook niet in Italie, dan vind ik bijvoorbeeld Firenze nog een stuk gezelliger.
pi_77191429
deze zomer ga ik 2 weken in Bracciano vertoeven, dus dat wordt zeker een bezoekje aan Rome!
pi_77203452
Ja, geboekt! Begin mei 4 nachten Casa de' Fiori in de wijk Navona. Nog tips voor die wijk?
pi_77203942
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:25 schreef Mip1988 het volgende:
deze zomer ga ik 2 weken in Bracciano vertoeven, dus dat wordt zeker een bezoekje aan Rome!
mijn nicht woont daar... ga ook nog ff een paar daagjes... heeerlijk!!
Be brave. Be kind.
pi_77204491
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zou niet in de zomer naar Rome gaan, in het voor- of najaar is het er veel fijner. Ik ben er afgelopen week een week geweest en merendeels heb ik prachtig weer gehad: 15 graden en zonnig. Ik heb 1 dag regen gehad.
Ik ben 2 jaar geleden eind augustus naar Rome geweest het was steeds tussen de 36 en 40 graden, maar met veel water drinken en een pet op was het prima te doen!
  zondag 24 januari 2010 @ 12:32:29 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_77205238
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:10 schreef Mestras het volgende:

[..]

Ik ben 2 jaar geleden eind augustus naar Rome geweest het was steeds tussen de 36 en 40 graden, maar met veel water drinken en een pet op was het prima te doen!
Maar het is prettiger als je dat soort vorozorgsmaatregelen nioet hoeft te nemen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_77208803
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:23 schreef Rory78 het volgende:
Ja, geboekt! Begin mei 4 nachten Casa de' Fiori in de wijk Navona. Nog tips voor die wijk?
Mooie locatie! Wat kost dat als ik vragen mag?
Is trouwens gewoon hartje centrum.
pi_77301617
Heb je een pb gestuurd.
Dus alles is een beetje "te voet" te doen?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:15:12 #34
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_77309158
Ik denk: in het voorjaar is Rome op zijn mooist - dan zie je bij de Spaanse Trappen prachtige bloemen in plaats van een stel verdorde stengels en zo... - en iedereen kan nog normaal met de toeristen omgaan omdat ze een hele tijd niet zijn lastig gevallen - in het najaar is het imho toch allemaal een beetje minder / ze hebben genoeg van de toeristen - het seizoen loopt op zijn eind...
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 31 januari 2010 @ 12:32:59 #35
208890 June.
Seriously?
pi_77473724
Even meelezen, eind mei een lang weekend naar Rome . Lijkt me wel een goede periode, als ik het zo lees.
Shine bright like a diamond.
pi_77539545
Ik ben zojuist weer terug gekomen uit Rome!

Wat een geweldige stad! Zoveel te zien, we kwamen tijd tekort!
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:45 schreef JohnDDD het volgende:
Dikke klotestad.

Onvriendelijke mensen, vies, warm in de zomer, regenachtig in de winter, groot, slecht openbaar vervoer.
Daar ben ik het op alle punten mee oneens.
pi_77918638
Wij hebben in maart 6 nachten in dit appartement geboekt, perfecte ligging als je het mij vraagt
pi_77920195
Zit een fantastsiche ijssalon in Via del Governo Vecchio. Ze hebben een groot bord butien staan met iets van "natuurlijk ijs" erop ofzo. Lieve mensen ook.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77936756
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef JohnDDD het volgende:
Zit een fantastsiche ijssalon in Via del Governo Vecchio. Ze hebben een groot bord butien staan met iets van "natuurlijk ijs" erop ofzo. Lieve mensen ook.
Mimi e Coco?
pi_77936879
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:03 schreef slashdev het volgende:
Wij hebben in maart 6 nachten in dit appartement geboekt, perfecte ligging als je het mij vraagt
Als je het mij vraagt ook. Je moet wel echt naar Da Bafetto gaan.
pi_77943358
Wij verbleven 6 nachten in Hotel Les Chambres de ligging was perfect.
Het Vaticaan op nog geen 5 minuten lopen en vlak bij Metro station Ottaviano.

In de meeste steden waar we geweest zijn had je aan drie dagen wel genoeg om alles te zien maar in Rome hebben we alle tijd nodig gehad.
pi_78091539
Ik heb gisteren geboekt, we vliegen 24 april naar Napels, gaan 25 april naar Pompeii ( vanwege culturele week gratis toegang maar ben bang dat het dan erg druk is, had dan liever gewoon betaald) en die avond naar Rome. 30 april weer naar huis.

Ik moet het hotel voor dat ene nachtje Napels (of in die buurt ergens) nog boeken maar in Rome logeren we in hotel Artorius.

Daarnet heb ik naar het Vaticaan gemaild voor een plekje op een tour door de necropolis daar. Ik hoop dat het lukt, er mogen maar zo'n 200 man per dag naar binnen. Als we mogen dan geven zij ons een dag/tijd en dan moet ik de rest maar daaromheen plannen, ik wil namelijk ook nog een tijd boeken voor de Galleria Borghese.
Ik hoop op de maandag voor het Vaticaan want dan zijn veel andere dingen dicht.
pi_78307404
woehoeee

Vandaag geboekt.. 27 april tot 1 mei
Heerlijk!!
Be brave. Be kind.
pi_78558485
Deze zomer naar Bracciano, dus ook zeker een aantal keer naar Rome!
I'm an assassin and I had a job to do
pi_78628445
Hm, Rome

Wil misschien nog wel een weekendje in het voorjaar..
pi_78628696
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb gisteren geboekt, we vliegen 24 april naar Napels, gaan 25 april naar Pompeii ( vanwege culturele week gratis toegang maar ben bang dat het dan erg druk is, had dan liever gewoon betaald) en die avond naar Rome. 30 april weer naar huis.

Ik moet het hotel voor dat ene nachtje Napels (of in die buurt ergens) nog boeken maar in Rome logeren we in hotel Artorius.

Daarnet heb ik naar het Vaticaan gemaild voor een plekje op een tour door de necropolis daar. Ik hoop dat het lukt, er mogen maar zo'n 200 man per dag naar binnen. Als we mogen dan geven zij ons een dag/tijd en dan moet ik de rest maar daaromheen plannen, ik wil namelijk ook nog een tijd boeken voor de Galleria Borghese.
Ik hoop op de maandag voor het Vaticaan want dan zijn veel andere dingen dicht.
Eén tip, in Napels doe dit: http://napolisotterranea.it/ (Tour door de grotten onder Napels) en o ja, ga hier pizza eten: http://www.accademiadellapizza.it/
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78679281
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Eén tip, in Napels doe dit: http://napolisotterranea.it/ (Tour door de grotten onder Napels) en o ja, ga hier pizza eten: http://www.accademiadellapizza.it/
Wij komen pas in de middag aan in Napels en gaan de volgende ochtend al weer weg. We hebben dus net tijd om het Archeologisch museum te bezoeken en 's avonds wat te eten. Voor een ondergrondse tocht hebben we dus helaas geen tijd. Had me wel mooi geleken.

Sorbillo heb ik al op meer plekken aangeraden gezien, we hebben nog een paar andere opties zoals Da Michele.maar pizza wordt het zeker
pi_78681096
Deze keer gaan mijn neefje en nichtje van 13 en 15 ook mee..
Is er nog iets in Rome waarvan jullie zeggen dat gaan ze helemaal geweldig vinden?
Be brave. Be kind.
pi_78682808
Transavia heeft momenteel een aanbieding waarbij je door flexibel te zijn met je datums voor 100 euro per persoon heen en weer kunt in maart en april
pi_78718742
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:01 schreef Esje-lief het volgende:
Deze keer gaan mijn neefje en nichtje van 13 en 15 ook mee..
Is er nog iets in Rome waarvan jullie zeggen dat gaan ze helemaal geweldig vinden?
Ben er zelf dus nog niet geweest maar de meeste jongeren schijnen de crypte van de kapucijner monniken nogal fascinerend te vinden.

http://atlasobscura.com/place/santa-maria-della-concezione
pi_78723413
ik ben er zelf al geweest...
Heb me neefje er over verteld, maar hij wil het liever niet zien...
zelf niet op de foto hahahaha
Be brave. Be kind.
pi_78735742
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ben er zelf dus nog niet geweest maar de meeste jongeren schijnen de crypte van de kapucijner monniken nogal fascinerend te vinden.

http://atlasobscura.com/place/santa-maria-della-concezione
Apart was dat ja Niet groot, het is één gangetje, maar wel heel luguber. Met lampenkappen van vingerbotjes enzo .
Tap tap tap
pi_79123882
ikzelf ben afgelopen augustus/september in rome geweest. de temperatuur varieerde van 25 tot 30 graden.
het is al gauw heel warm als je met zulke temperaturen door een stad loopt, en aangezien het daar in juni en juli nog veel warmer is, zou ik aanraden om in het voor- of najaar te gaan...
of gewoon midden in de zomer natuurlijk, als je een warmbloedig dier bent!

ik heb nog een aanrader wat eten betreft:
Ristorante Elettra
Via Principe Amedeo 72A/74
Roma

[ Bericht 13% gewijzigd door supergirl17 op 14-03-2010 14:53:44 ]
pi_79166387
1 tot 5 mei naar Rome.

2 vraagjes, is 1 mei daar een 'echte' feestdag zoals in Frankrijk, dus alles dicht en niets te doen?

Heeft iemand een goede tip waar je een appartement kan boeken, we gaan met een redelijk grote groep en een appartement lijkt ons een stuk gezelliger als losse hotelkamers. Vind via google wel genoeg, maar op de een of andere manier komt het mij gewoon niet zo betrouwbaar over allemaal (veel sites zonder beschikbaarheden enzo...)
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_79175797
wij hebben geboekt bij rental in rome
www.rentalinrome.com

kon zelfs in het nederlands mailen met een mederwerker..
Be brave. Be kind.
pi_79176578
Die site had ik ook gevonden, maar daar staan dus nergens beschikbaarheden bij en ik heb afgelopen vrijdag voor een appartement gemailed en nog niets terug, als je voor elk appartement moet mailen en 4 dagen moet wachten zit ik in het vliegtuig voor ik iets gevonden heb denk ik....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_79176750
ik had echt binnen een half uur een antwoord terug.. helaas niet het appartement wat me wilde, maar inc. beschikbare andere in de zelfde prijsklasse..
Be brave. Be kind.
pi_79178757
1 mei is er wel een groot muziekfestival in de stad...
pi_79178779
er is nu een grote caravaggio tentoonstelling ion het quirinale hè
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_79914901
Ik heb vorig jaar vanuit Rome een ansichtkaart verstuurd van een beroemde foto van een meisje dat haar handen wast bij een waterpomp met op de achtergrond uitzicht op Rome. Weet iemand misschien welke foto ik bedoel en door wie hij gemaakt is (of waar ik hem online kan vinden)?
pi_80924264
Zo, wij gaan ook naar Rome. Logeren in het Tiber Village / Camping / Hostel vlak buiten Rome. Kleine huisjes, voor weinig geld. We hebben heel veel recensies over deze camping gelezen. De een zegt dat het een half uurtje kost om in het centrum te komen, de ander zegt anderhalf uur. Nou ja, afwachten dus. Vragen:

- Wat kosten taxi's in Rome? Is dat betaalbaar? Het OV rijdt maar tot ongeveer 11 uur naar die camping. Er zijn ook nachtbussen, maar die schijnen echt heel onhandig te zijn;
- Is het mogelijk om een scooter / fietsen te huren, of slaat dat nergens op? Of is een auto huren geen slecht idee?
- Wij gaan een weekje, wat voor OV-kaart moeten we kopen? En wat kost dat?
- Waar kunnen we het beste uit eten? Het schijnt dat buiten het centrum heerlijke, betaalbare restaurants te vinden zijn?
- Is een dagje strand goed te doen bij Rome? Is het ver weg? Is het er mooi?

Zoiets even . Misschien domme vragen, maar ik maak me vooral zorgen om het vervoer van en naar die camping, op de één of andere manier.
pi_80924643
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:34 schreef Stofje het volgende:
Zo, wij gaan ook naar Rome.
Eten in Rome hoeft niet duur te zijn.. pak dan niet een restaurant op Piazza Navona of bij het Pantheon. Loop gewoon een paar straten verder.
Als je een goede autorijder in Nederland bent, is het nog moeilijk om je in het romeinse verkeer te begeven. scooters worden veeeeeel gebruikt, maar het is zeker niet ongevaarlijk.
Taxi's zijn niet heel erg duur, ik denk vergelijkbaar met Nederland.
Een 3 dagen Ov kaart kost 11 euro. 7 dagen uit me hoofd 23. Een 75 min kaartje 1 euro.

Strand is te doen zolang de Italianen zelf geen vrij dag hebben. Gister stond er een file van 5 uur naar het strand omdat het de dag van de arbeid was. Bij Lido heb je een leuke boulevard.

Als je dan een auto huurt, is het misschien leuk om een dagje Bracciano te pakken. De weg ernaartoe is erg mooi, veel heuvels en een mooi uitzicht. Het stadje zelf niet erg groot, maar het kasteel is heel mooi en het meer is prachtig!!
Be brave. Be kind.
pi_80924726
Hm, ik ben een tamelijk onervaren bestuurder in Nederland, dus zo te lezen moet ik dat maar niet doen . Ik denk dat we voornamelijk het OV moeten gebruiken en als het even niet anders kan een taxi pakken. Die drie dagen kaart (de BTI) zullen we denk ik wel nemen, net even op rome.nl gekeken en daar staan ook wel wat praktische tips. En Lido dus, ik noteer het. Dank je voor je tips!
  woensdag 5 mei 2010 @ 01:36:40 #64
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_81038538
Wat die goedkope restaurants betreft: het centrum is vrij hopeloos, maar als je met de metro naar een willekeurige halte in een buitenwijk gaat, vind je vast en zeker binnen een paar straten een pizzeria of trattoria waar vrijwel alleen maar Romeinen komen. Kan een geweldige ervaring zijn! Zo vind je bijvoorbeeld bij metrostation Cornelia de pizzeria Ferro e Ghisa (zie google maps, er zijn er daar veel meer), gewoon een standaard Romeinse tent met houtovenpizza's en vooral op zaterdagavond is het daar een reuze gezellige heksenketel. Grote porties, redelijk tot goed eten, spotgoedkope wijn. voor 30 tot 40 euro eet je daar met zijn tweeen gewoon prima. En één ding weet je zeker: je wordt er niet opgelicht en dat moet je in het centrum altijd nog maar afwachten.
Een ov-kaart voor drie dagen kost 11 euro, maar je kunt beter een Roma Pass voor ¤ 25 kopen, dan krijg je er twee musea gratis bij en vele andere attracties met korting, bijvoorbeeld Colosseum en Forum (telt als één museum en kost normaal al 12 euro; ook het museo Nazionale, het schitterende Palazzo Altemps en de thermen van Diocletianus tellen als één museum), dat is al gauw voordeliger. De Roma Pass kun je bij de deelnemende musea kopen (bij het Colosseum staat meestal een enorme rij, bij de rest niet).
Wat de bussen betreft: de dienstregeling ziet er vaak schitterend uit, maar 's avonds is het allemaal vrij hopeloos. Je staat dan vaak een half uur tot een uur bij een halte te wachten voordat er een bus komt (zelf neem ik altijd een appartement in een buitenwijk en dat is dan wel een groot nadeel). Helaas, maar dat moet je maar voor lief nemen in de mooiste stad ter wereld. De metro rijdt overigens wel goed op tijd en frequent.
It's not a lie, if you believe
  maandag 14 juni 2010 @ 12:40:54 #65
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_82782375
ik ga met mn vriendin 7 dagen naar Rome
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar zij wel. Dus dat scheelt al wat in de onbekendheid haha.
Echt duur is het allemaal niet, leuke aanbieding voor goedkoop hotelletje, en apart vliegen geboekt
bij transavia voor nog geen 120eu pp retour. 28 juli gaan we vliegen.

Het zal inderdaad wel warm zijn trouwens.... pffft. Zij kan er beter tegen dan ik, maar dat is dan niet anders.
Het was ook de enige mogelijkheid om op vakantie te gaan

plannen....
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:33:11 #66
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_82955892
Rome Wat een geweldige stad is dat
Wie dit leest is alfabeet.
pi_84047916
ik zit eraan te denken begin augustus een week naar rome te gaan... is dat aan te raden?
en is er in rome genoeg te doen/beleven/bekijken om er een week te zijn?
pi_84048732
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:20 schreef casper019 het volgende:
ik zit eraan te denken begin augustus een week naar rome te gaan... is dat aan te raden?
en is er in rome genoeg te doen/beleven/bekijken om er een week te zijn?
Dan is het heel erg druk en heel erg warm, maar verder goed te doen!
pi_84102996
Ik sta op het punt om Camping Tiber te reserveren (kamperen). Maar her en der lees ik dat er veel muggen zitten (de camping grenst aan een klein riviertje..).

Iemand ervaring?

Edit: ik kom zojuist tot de ontdekking dat Flaminio voor ons net zoveel kost als Tiber.

[ Bericht 21% gewijzigd door JJasperO op 15-07-2010 19:58:42 ]
pi_84103594
iemand ervaring met hotel aphrodite??
pi_84165324
woohoo heb net mn reisje geboekt, 11 tot 18 augustus!

tips voor rome, restaurantjes... inkopen.. alles is welkom!
pi_84176740
Hoe zit het eigenlijk met het eten in rome.. daar nog tips voor?
pi_84317100
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:40 schreef Holy_Goat het volgende:
ik ga met mn vriendin 7 dagen naar Rome
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar zij wel. Dus dat scheelt al wat in de onbekendheid haha.
Echt duur is het allemaal niet, leuke aanbieding voor goedkoop hotelletje, en apart vliegen geboekt
bij transavia voor nog geen 120eu pp retour. 28 juli gaan we vliegen.

Het zal inderdaad wel warm zijn trouwens.... pffft. Zij kan er beter tegen dan ik, maar dat is dan niet anders.
Het was ook de enige mogelijkheid om op vakantie te gaan

plannen....
Ik vlieg met m'n familie ook de 28e naar Rome (maar dan met KLM en voor 6 dagen).
Voor mij de tweede keer Rome, anderhalf jaar terug geweest met school en dus alle hoogtepunten en zo hier en daar wat aparte kerkjes bezichtigd.

Volgende week mag ik dus voor gids spelen, ben namelijk de enige die ooit in Rome is geweest.
Wat ik zelf vrij bijzonder vond, was de San Clemente: een van de oudste kerken in Rome die gebouwd is op diverse huizen en basilieken van duizenden jaren oud. En lekker koel zo zomers .

http://nl.wikipedia.org/wiki/San_Clemente_(basiliek)

Heeft iemand anders nog tips om te bezichtigen naast de grote attracties ?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_84317333
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:40 schreef casper019 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het eten in rome.. daar nog tips voor?
Zat vorig jaar met school vrijwel direct aan Piazza Navona (een "monnikenhotel" met een geweldig uitzicht vanaf het balkon). Maar zoals eerder gezegd, de obers zijn wellicht hartstikke vriendelijk op de populaire pleinen/straten, maar je betaalt je daar blauw.

En dat is helemaal niet nodig, ga wat van het centrum af, of duik gewoon een straatje in en wij waren dan meestal voor hooguit tien euro p.p. klaar. Moet ik wel zeggen dat we daarvoor natuurlijk geen driegangenmenu hadden, maar bijvoorbeeld een pizza , 2 drankjes en met geluk een klein dessert na.
Maar het geeft wel aan voor hoe goedkoop je in Rome kunt eten !
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_84319255
Misschien eind dit jaar een stedentripje naar Rome
pi_84364761
@yosander: de knokenkelder?
pi_84373443
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:57 schreef Rory78 het volgende:
@yosander: de knokenkelder?
Heet dat zo ?!
Zag het al in dit topic voorbij komen en gaan we zekers bezoeken. Dank!

[ Bericht 8% gewijzigd door yosander op 23-07-2010 04:02:29 ]
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_84373790
Ben ik ook geweest, is vrij klein en je mag binnen helaas geen foto's maken. Maar wel aardig luguber zeg, gatver
Tap tap tap
pi_84445570
He!

Ik ga volgende maandag naar rome en venetie en ik verblijf in hotel veneto (rome) en hotel ca' del moro (venetie) iemand ervaringen mee? Ziet er goed uit op de foto's

Verder hoe zit het met winkelen in rome en venetie, niet de dure designerspullen maar gewoon h en m of zara-prijzen :p

[ Bericht 1% gewijzigd door Gino36 op 24-07-2010 19:54:41 (plaats vergeten ) ]
  zondag 25 juli 2010 @ 14:07:07 #80
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_84466488
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:45 schreef Gino36 het volgende:

Verder hoe zit het met winkelen in rome en venetie, niet de dure designerspullen maar gewoon h en m of zara-prijzen :p
Winkelen in Rome is alleen leuk als je echt wat uit te geven hebt. Die categorie die jij noemt, vind ik echt heel slecht vertegenwoord. Daarvoor kun je veel beter in Spanje terecht.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:43:22 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_84632536
wellicht ga ik een lang weekend naar Rome toe in oktober. Ik weet het, 4 dagen is veel te kort. Maar ik kan niet meer vrij krijgen dan 2 dagen, ik ben al teveel op vakantie geweest dit jaar :P

Iemand tips voor een appartementje (met gezelligheid 's avonds en centrale ligging)?
pi_84641942
Ik ben net terug uit Rome. Wat een geweldig mooie, romantische stad is dat O+
Dit was voor mij de tweede keer Rome en ik heb er weer ontzettend van genoten. Mijn favoriet stadsdeel is Trastevere O+ O+ Er was toen wij er waren een soort van festival langs de Tiber, enorm gezellig.

Maar moet wel zeggen dat het me een beetje tegen valt over regels en manier van werken het lijkt of ze heel laks mee zijn en voor mij totaal niet logisch. En van gastvrijheid hebben sommigen ook nooit gehoord, komt allemaal heel erg arrogant over. Maar voor de rest was het super!! O+
pi_84697278
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:04 schreef DesertRose het volgende:
Ik ben net terug uit Rome. Wat een geweldig mooie, romantische stad is dat O+
Dit was voor mij de tweede keer Rome en ik heb er weer ontzettend van genoten. Mijn favoriet stadsdeel is Trastevere O+ O+ Er was toen wij er waren een soort van festival langs de Tiber, enorm gezellig.

Maar moet wel zeggen dat het me een beetje tegen valt over regels en manier van werken het lijkt of ze heel laks mee zijn en voor mij totaal niet logisch. En van gastvrijheid hebben sommigen ook nooit gehoord, komt allemaal heel erg arrogant over. Maar voor de rest was het super!! O+
Lungo il Tevere heet het festival! Inderdaad hartstikke gezellig.
Trastevere is ook mijn favoriete plek in Rome, zo jammer dat veel mensen dat overslaan.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:00:45 #84
208890 June.
Seriously?
pi_84701522
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:43 schreef Blik het volgende:
wellicht ga ik een lang weekend naar Rome toe in oktober. Ik weet het, 4 dagen is veel te kort. Maar ik kan niet meer vrij krijgen dan 2 dagen, ik ben al teveel op vakantie geweest dit jaar :P

Iemand tips voor een appartementje (met gezelligheid 's avonds en centrale ligging)?
http://www.tripadvisor.co(...)otel-Rome_Lazio.html

Hier heb ik toen gezeten, echt een heerlijk hotel. Je zit midden in het oude centrum en eigenlijk alles is wel te lopen. Dichtbij campo de fiori :)
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:05:09 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_84703263
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:00 schreef June. het volgende:

[..]

http://www.tripadvisor.co(...)otel-Rome_Lazio.html

Hier heb ik toen gezeten, echt een heerlijk hotel. Je zit midden in het oude centrum en eigenlijk alles is wel te lopen. Dichtbij campo de fiori :)
Had al even gekeken waar ik zou willen zitten, en het wordt inderdaad die wijk of Trastevere (wijk eronder). Echter kan dit hotel niet want het zit vol. En aangezien we met 3-en zijn hebben we liever een appartement
pi_84703868
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Had al even gekeken waar ik zou willen zitten, en het wordt inderdaad die wijk of Trastevere (wijk eronder). Echter kan dit hotel niet want het zit vol. En aangezien we met 3-en zijn hebben we liever een appartement
http://www.holiday-velvet(...)sortBy/most-comments
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:51:49 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_84704468
quote:
goeie link, had al een paar andere links gevonden met veel appartementen. Maar hier staan toch wel een paar toppers :)
pi_84704791
Hmm.. ik vond Trastevere anders flink tegenvallen.. :s
pi_84705710
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:02 schreef Rory78 het volgende:
Hmm.. ik vond Trastevere anders flink tegenvallen.. :s
In welk opzicht? Ik kan me er niks bij voorstellen namelijk.
pi_84713897
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:27 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

In welk opzicht? Ik kan me er niks bij voorstellen namelijk.
Me neither
pi_84729658
Ik was er vijftien jaar geleden en het was er top; nu vond ik het er rustig en achteraf gelegen..
Misschien is mijn smaak veranderd, maar ik vond het niet het walhalla waar iedereen zo over spreekt. ;)
(voor de rest: Rome is en blijft TOP, hoor!)
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:24:27 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_84747401
Ticket en appartement geboekt :) Zit van 15 t/m 19 oktober in Rome in een appartement in Trastevere
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:53:41 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_84748691
Wat is trouwens een goede reisgids voor Rome?
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:45:15 #94
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_84751350
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:53 schreef Blik het volgende:
Wat is trouwens een goede reisgids voor Rome?
Ik heb voor, tijdens en na mijn Rome-bezoek 2 gidsen gebruikt:

Om je in te lezen vind ik de Capitool-reisgids erg nuttig: uitgebreide informatie (van geschiedenis , festivals en reisinformatie tot bezienswaardigheden en restaurants) en het is een erg mooi boekje (veel afbeeldingen, heldere structuur). Nadeel is dat-ie vrij prijzig is (tegen de ¤30 dacht ik), bovendien heb ik hem tijdens het sightseeën nooit meegenomen, daarvoor vond ik hem wat te kostbaar en bovendien had ik een andere gids.

Dat was de 100% Rome-gids, die wat praktischer is: hij is van een klein formaat en heeft bovendien handige kaartjes (en er zat ook nog een uitneembare en uitvouwbare stadsplattegrond in). De gids is wel wat oppervlakkiger en besteedt aan restaurants even veel tekst als aan attracties (minder achtergrondinformatie dus).

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt (handzaam, veel of weinig informatie etc.), maar hopelijk heb je hier wat aan.
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:59:09 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_84763724
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:45 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik heb voor, tijdens en na mijn Rome-bezoek 2 gidsen gebruikt:

Om je in te lezen vind ik de Capitool-reisgids erg nuttig: uitgebreide informatie (van geschiedenis , festivals en reisinformatie tot bezienswaardigheden en restaurants) en het is een erg mooi boekje (veel afbeeldingen, heldere structuur). Nadeel is dat-ie vrij prijzig is (tegen de ¤30 dacht ik), bovendien heb ik hem tijdens het sightseeën nooit meegenomen, daarvoor vond ik hem wat te kostbaar en bovendien had ik een andere gids.

Dat was de 100% Rome-gids, die wat praktischer is: hij is van een klein formaat en heeft bovendien handige kaartjes (en er zat ook nog een uitneembare en uitvouwbare stadsplattegrond in). De gids is wel wat oppervlakkiger en besteedt aan restaurants even veel tekst als aan attracties (minder achtergrondinformatie dus).

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt (handzaam, veel of weinig informatie etc.), maar hopelijk heb je hier wat aan.
Ik gebruik altijd Lonely Planets voor vakanties, echter betwijfel ik of ik zo'n uitgebreide reisgids met o.a. veel beschrijvingen van hotels, hostels etc. nodig ga hebben. Ik weet niet hoe de Lonely Planets verder zijn van grote steden. Zat ook al te denken aan de Capitool reisgids, vanwege de beschrijvingen. Alleen zit daar weer geen goede kaart in van Rome...

komend weekend maar eens even naar de Interglobe in Utrecht gaan, die hebben alle reisgidsen wel op een rijtje staan.
pi_84857161
Ik had de Lonely Planet gids bij me maar ik was er niet tevreden over. Er stond bar weinig informatie over de bezienswaardigheden maar wel enorm veel over restaurants en cafe´s.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:11:00 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_84857310
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:07 schreef DesertRose het volgende:
Ik had de Lonely Planet gids bij me maar ik was er niet tevreden over. Er stond bar weinig informatie over de bezienswaardigheden maar wel enorm veel over restaurants en cafe´s.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Om diezelfde reden heb ik 2 jaar geleden een voor mij onbekende reisgids gekocht van Madrid, de Time-Out. Erg goed bevallen, veel uitgebreide beschrijvingen.
pi_84969533
kan je in rome eigenlijk savonds ook gewoon simpel eten eigenlijk?
zonder al die gangen?

en heb je als je echt even simpel wil ook gewoon een mcdonalds, kentucky ofzo inr ome??

en voor andere dagen, zijn er ook restaurants die gewoon simeple pastas enzo als hoofdgerecht serveren?

hebben jullie tips voorlueke simpele nietal te dure restaurants?
pi_84969621
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:29 schreef casper019 het volgende:
kan je in rome eigenlijk savonds ook gewoon simpel eten eigenlijk?
zonder al die gangen?

en heb je als je echt even simpel wil ook gewoon een mcdonalds, kentucky ofzo inr ome??

en voor andere dagen, zijn er ook restaurants die gewoon simeple pastas enzo als hoofdgerecht serveren?

hebben jullie tips voorlueke simpele nietal te dure restaurants?
Ook bij dat soort restaurants kun je vragen om een pasta als hoofdgerecht. Oke, in principe is het not done, maar er komen zoveel toeristen, daar kijken ze over het algemeen echt niet vreemd van op.
McDonalds is er ook. Naast de Spaanse trappen zit een grote.
En verder zitten er natuurlijk honderden goedkope pizzaria's.
pi_84969827
ik hou alleen niet van pizza :P

wat kan je in rome naast pastas en zo nog eten>
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:55:02 #101
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_84970117
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:43 schreef casper019 het volgende:
ik hou alleen niet van pizza :P

wat kan je in rome naast pastas en zo nog eten>
Van alles. Je vindt er veel, heel veel Italiaanse restaurants, maar ook voor andere keukens kun je er zeker terecht. Even Googlen kan je al aardig op weg helpen, evenals een reisgids (als je die hebt).
Wie dit leest is alfabeet.
pi_84970207
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:43 schreef casper019 het volgende:
ik hou alleen niet van pizza :P

wat kan je in rome naast pastas en zo nog eten>
Het is een wereldstad, je kunt er alles krijgen wat je maar wilt. Persoonlijk zou ik gaan genieten van alles wat er te krijgen is en niet bij zo'n internationale fastfood tent gaan zitten, ik zou dat zonde vinden.
En probeer de pizza gewoon eens, misschien vind je de Romeinse variant wel lekker.

Wij hebben 2x fantastisch geluncht bij Il Margutta, een bekend vegetarisch restaurant. Dat kost maar 12 euro (!) en daarvoor krijg je soep met brood, mag je een bord vullen van het zeer uitgebreide buffet, achteraf neem je fruitsalade of een appel uit de oven en water en sap zijn inbegrepen. Was erg lekker en dus niet duur. Ook voor niet-vegetariërs een belevenis, mijn carnivore man wilde ook een 2e keer terug en volgende keer weer.

Naast lekker veel Italiaans (pasta vongole :9 ) hebben we bij een goede Argentijn en de Japanner gegeten, er zaten ook veel Indiase restaurants bij ons in de buurt, dus keuze genoeg.
pi_85149994
ben nu in rome maar wat me opvalt is dat de restaurant wel pastas op het menu hebben maar dat alleen als voorgerecht op de kaart staat

ik vroeg me af als je dat besteld voor alleenals hoofdgerecht krijg je dan genoeg voor een avondmaaltijd?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:45:39 #104
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85150749
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:22 schreef casper019 het volgende:
ben nu in rome maar wat me opvalt is dat de restaurant wel pastas op het menu hebben maar dat alleen als voorgerecht op de kaart staat

ik vroeg me af als je dat besteld voor alleenals hoofdgerecht krijg je dan genoeg voor een avondmaaltijd?
Ja dat is bijna overal in Italië wel zo, maar ik vind het genoeg als een avondmaaltijd hoor, anders gewoon een salade ernaast bestellen. Het is namelijk gewoon een bord vol, maar voor hun is dat inderdaad gewoon een voorgerecht, echt grote vlees en visgerechten zijn vaak het hoofdgerecht.
pi_85158435
hoe zijn de vlees gerechten dan, zijn dat dan enorme borden of?

en vaak is het dan alleen vlees + SALADE
als je daar dan ook nog aardappels uit de oven bijbesteld krijg je dan echt een mega bord
of valt het te vergelijken met een gemiddelde portie avondeten??
pi_85158841
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:43 schreef casper019 het volgende:
hoe zijn de vlees gerechten dan, zijn dat dan enorme borden of?

en vaak is het dan alleen vlees + SALADE
als je daar dan ook nog aardappels uit de oven bijbesteld krijg je dan echt een mega bord
of valt het te vergelijken met een gemiddelde portie avondeten??
Waarom doe je zo moeilijk :{ ? Probeer het gewoon een keer.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:11:03 #107
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85159833
Gewoon proberen allemaal! Maar ik weet niet hoeveel jij eet natuurlijk.. dat verschilt echt per persoon, misschien dat jij wel zoveel als een gemiddelde Italiaan kan eten, terwijl ik dan weer kan leven van een salade als avondmaal lol.
pi_85173430
Je moet dan wel even oppassen als je zoiets besteld met meer mensen. Ik had pasta als hoofdgerecht besteld, maar omdat het in Italië als voorgerecht wordt beschouwd kreeg ik het ook als voorgerecht. Met als gevolg dat ik als enige eerst zat te eten en toen ik het op had de rest hun hoofdgerecht kreeg :P .
Shine bright like a diamond.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:17:08 #109
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85175060
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 06:11 schreef June. het volgende:
Je moet dan wel even oppassen als je zoiets besteld met meer mensen. Ik had pasta als hoofdgerecht besteld, maar omdat het in Italië als voorgerecht wordt beschouwd kreeg ik het ook als voorgerecht. Met als gevolg dat ik als enige eerst zat te eten en toen ik het op had de rest hun hoofdgerecht kreeg :P .
Meestal houden ze daar wel rekening mee hoor! Bij mij wordt het tenminste altijd netjes gevraagd van of ik alleen dat wil en of ik het tegelijk wil met de rest :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:59:24 #110
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_85179927
De Italiaanse eetgewoonten zijn inderdaad wat merkwaardig voor ons. In het algemeen is het zo dat het helemaal geen probleem is een pasta als hoofdgerecht te bestellen. Wat je kunt doen is een salade (insalata verde of mista) erbij bestellen, laat dan wel weten dat je die tegelijk wilt (als je dat wilt), anders krijg je die eerst en wachten ze tot je bord leeg is.
Je kunt natuurlijk ook eerst wat bruschetta bestellen als voorgerechtje als je aan alleen pasta niet genoeg hebt, of je neemt een dessert, die kosten in de meeste restaurants maar ¤ 4 of zo.
De hoofdgerechten zijn inderdaad vaak alleen een stuk vlees of vis, de rest moet je bijbestellen (contorni). Dat is voor ons wat vreemd, en al helemaal als je eerst een bord pasta bestelt en dan nog een lap vlees gaat verorberen..
Als je alleen pasta en verder helemaal niets bestelt, maak je je zeker niet echt populair bij de uitbater, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er een probleem van wordt gemaakt als je geen hoofdgerecht bestelt, maar wel een antipasto (bruschetta, insalata capresa) + voorgerecht (pasta dus) of pasta plus een nagerecht.
Bij pizza is het allemaal nog makkelijker, daar maakt het helemaal niks uit wat je bestelt. Pizza eten is goedkoop uit eten voor het hele gezin, het is ook heel populair om dan een hele fles cola van 1,5 liter te bestellen voor de hele tafel.
En wel altijd een fles water bestellen natuurlijk, als je geen water bestelt denken ze dat je ziek bent. En als je na het eten cappuccino bestelt, denken ze dat je gek bent. En dat laten ze soms nog merken ook!
It's not a lie, if you believe
pi_85206260
mijn hotel zit vlakbij de trevi fontijn en de spaanse trappen, en ben nu 2 avonden indeze omgeving uit eten geweest. maar vind er savonds vrij weinig te doen.
Ik ben geen uitgaans type van bars of discos ofzo. maar wat night entertaiment vindik wel leuk

hebben jullie miss tips waar ik savonds heen kan gaan, en zit er in naast mijn omgeving nog andere plaatsen die een beetje in de buurt zijn plaatsen om savonds leuk voor een niet al te dure prijs uit eten te gaan?
pi_85211513
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:01 schreef casper019 het volgende:
mijn hotel zit vlakbij de trevi fontijn en de spaanse trappen, en ben nu 2 avonden indeze omgeving uit eten geweest. maar vind er savonds vrij weinig te doen.
Ik ben geen uitgaans type van bars of discos ofzo. maar wat night entertaiment vindik wel leuk

hebben jullie miss tips waar ik savonds heen kan gaan, en zit er in naast mijn omgeving nog andere plaatsen die een beetje in de buurt zijn plaatsen om savonds leuk voor een niet al te dure prijs uit eten te gaan?
Piazza Navona is altijd wel wat te doen 's avonds. In een van die zijstraatjes kun je ook lekker eten bij La Fraschetta!
pi_85224449
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:01 schreef casper019 het volgende:
mijn hotel zit vlakbij de trevi fontijn en de spaanse trappen, en ben nu 2 avonden indeze omgeving uit eten geweest. maar vind er savonds vrij weinig te doen.
Ik ben geen uitgaans type van bars of discos ofzo. maar wat night entertaiment vindik wel leuk

hebben jullie miss tips waar ik savonds heen kan gaan, en zit er in naast mijn omgeving nog andere plaatsen die een beetje in de buurt zijn plaatsen om savonds leuk voor een niet al te dure prijs uit eten te gaan?
Inderdaad rond Piazza Navona (onder andere via del Governo Vecchio).
Rond Piazza del Popolo.
Campo dei Fiori.
En iets verder weg Trastevere (Piazza di Santa Maria en het pleintje direct aan Ponte Sisto, ben even de naam kwijt. Direct link van Ponte Sisto, als je vanaf het centrum komt, zit een van de leukste barretjes van Rome, Freni e Frizione).
pi_85245591
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Piazza Navona is altijd wel wat te doen 's avonds. In een van die zijstraatjes kun je ook lekker eten bij La Fraschetta!
thx voor de tip, daar ga ik vanavond even rondkijken!

watik wel minder vind is dat ik altijd steeds de 1e ben die eet :p

ik lunch meestal rond 13.00 .. dan smiddags meestal nog iets van chips en een lekkere grote ijscoupe

maar ik heb dan rond 19.00 echt wel weer dikke honger
zon dag lopen in de zon maakt hongerig ...

ik snap echt niet waarom eten al die mensen in rome pas na 20.00-21.00?
hoelaat gingen jullie eten toen je in rome was?
pi_85245750
en kan iemand me vertellen wat er in spaghetti vongole zit??
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:36:18 #116
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85245986
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:31 schreef casper019 het volgende:
en kan iemand me vertellen wat er in spaghetti vongole zit??
Zucht: http://lmgtfy.com/?q=spaghetti+vongole

Zoiets kun je toch zelf wel opzoeken? Of probeer het anders gewoon eens, of vraag het aan de ober (als het al niet op de menukaart staat aangegeven).
Wie dit leest is alfabeet.
pi_85248412
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:28 schreef casper019 het volgende:

[..]

thx voor de tip, daar ga ik vanavond even rondkijken!

watik wel minder vind is dat ik altijd steeds de 1e ben die eet :p

ik lunch meestal rond 13.00 .. dan smiddags meestal nog iets van chips en een lekkere grote ijscoupe

maar ik heb dan rond 19.00 echt wel weer dikke honger
zon dag lopen in de zon maakt hongerig ...

ik snap echt niet waarom eten al die mensen in rome pas na 20.00-21.00?
hoelaat gingen jullie eten toen je in rome was?
In andere steden, maar dus ook in Rome heb je Aperitivo, ook wel happy hour genoemd, om 1800. Dan heb je een drankje + klein buffetje voor 8 euro ofzo Misschien is dat een oplossing. Zomaar wat links van Google. (dus niet inhoudelijk niet gecheckt.)
http://roma.tonight.eu/aperitivi
http://roma.nottidaleon.it/aperitivi/
http://www.ecodiroma.org/aperitivo-a-roma-i-nostri-consigli.htm
http://www.travelblog.it/(...)pazzi-per-laperitivo
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_85253257
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:52 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Waarom doe je zo moeilijk :{ ? Probeer het gewoon een keer.
Je haalt de woorden uit mijn mond!!
pi_85253386
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:28 schreef casper019 het volgende:
ik snap echt niet waarom eten al die mensen in rome pas na 20.00-21.00?
hoelaat gingen jullie eten toen je in rome was?
Zo rond zes, zeven uur. Als Nederlander ben je dat gewend en in Italië zijn de restaurants ook dan al open. Dus waarom niet eten wanneer jou dat uitkomt?
pi_85253429
ook na achten, want voor die tijd was het te heet om te eten en had ik geen honger :P
Tap tap tap
pi_85260118
heerlijk gegeten op de piazao navano vanaaf en leuke straatmuziekanten ook goeie tip!! :D

weet iemand of gnocchi lekker iS? ik zie het vaak op het menu met tomatensaus en mozarella

maar het lijkt me zo raar avondeten zonder vlees, is dat wel een maaltijd voor avondeten dan?
enis het lekker?
pi_85265681
Gnocchi is gewoon een pasta soort geloof ik.

Italianen eten (als ze volgens het boekje eten) antipasti, primo, secundo (+contorno), dolce. Dus voorgerecht, pasta of rissotto, vlees (+bijgerechten als patat, aardappelen en/of salade) en nagerecht.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_85282922
vandaag bij ''blue ice'' in rome ijs gehaald WOWWW ik vind ze daar echt het lekkerste ijs hebben wat ik in tijden gegeten heb
en ook enorme porties niet normaal
ik had een ijs beker voor 3 euro besteld (beker)
3 smaken

de hoeveelheid wat ik kreeg was miss wel 6-7 bolletjes vergeleken met NL en andere italiaanse ijszaken

ik heb nu trouwens het meeste in rome bezocht, vaticaan.. traverste, trevi fontain, de bekende pleinen, het coleseum en omliggende dingen
morgen villa borgese en de dierentuin
maar dan heb ik nog 3 dagen.. hebben jullie miss wattips??
pi_85283297
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:21 schreef casper019 het volgende:
vandaag bij ''blue ice'' in rome ijs gehaald WOWWW ik vind ze daar echt het lekkerste ijs hebben wat ik in tijden gegeten heb
en ook enorme porties niet normaal
ik had een ijs beker voor 3 euro besteld (beker)
3 smaken

de hoeveelheid wat ik kreeg was miss wel 6-7 bolletjes vergeleken met NL en andere italiaanse ijszaken

ik heb nu trouwens het meeste in rome bezocht, vaticaan.. traverste, trevi fontain, de bekende pleinen, het coleseum en omliggende dingen
morgen villa borgese en de dierentuin
maar dan heb ik nog 3 dagen.. hebben jullie miss wattips??
Je mist In ieder geval nog:
Forum Romanum
Engelenburcht
Pantheon (en een ijsje in een van de straatjes tegenover het Pantheon, bij Gelateria della Palme)
Capitool museum
Santa Maria Maggiore (kerk)

En verder kun je ook nog naar:
San Giovanni in Laterano (kerk)
Gianicolo (voor het uitzicht) en het park Villa Phamphilli
Villa d'este (landhuis met prachtige tuin, buiten Rome)
pi_85283671
Je mist In ieder geval nog:
Forum Romanum
Engelenburcht
Pantheon (en een ijsje in een van de straatjes tegenover het Pantheon, bij Gelateria della Palme)
Capitool museum
Santa Maria Maggiore (kerk)

En verder kun je ook nog naar:
San Giovanni in Laterano (kerk)
Gianicolo (voor het uitzicht) en het park Villa Phamphilli
Villa d'este (landhuis met prachtige tuin, buiten Rome)


pantheon heb ik gezien, santa maria ook, san giovanni ook

waar ligt engelenburcht en het forum romanum??
pi_85284141
Het Forum Romanum ligt naast het Colosseum.
De Engelenburcht (castel sant angelo) ligt ongeveer tussen het Vaticaan en Piazza Navona in, aan de zelfde kant van de Tiber als het Vaticaan.
pi_85284472
Wat ook wel leuk is om te doen is, beginnen bij Monumento Vittorio Emanuelle, dan het Capitool (en eventueel het museum), dan naar Bocca della Verita en Circo Massimo. En tot slot langs de rozentuin de Aventijn op voor het uitzicht en het sleutelgat van Piazza dei Cavalieri di Malta waardoor je in de verte de Sint Pieter kunt zien.
pi_85290828
Vittorio Emanuelle, dan het Capitool (en eventueel het museum), dan naar Bocca della Verita en Circo Massimo. En tot slot langs de rozentuin de Aventijn op voor het uitzicht en het sleutelgat van Piazza dei Cavalieri di Malta waardoor je in de verte de Sint Pieter kunt zien.

klinkt leuk, is het iets wat je zelf kan doen en met de bus/metro kan bereiken??
pi_85290926
Vittorio Emanuelle is de taartdoos aan het einde van de Via del Corso.. het Capitool is de berg daarachter en vanaf het capitool kan je circo massimo zien liggen.. in de ruine daarnaast staat de bocca della verita.

Ik moet dan altijd aan bassie en adriaan denken :P
Be brave. Be kind.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:01:29 #130
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85291515
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:36 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Je mist In ieder geval nog:
Forum Romanum
Engelenburcht
Pantheon (en een ijsje in een van de straatjes tegenover het Pantheon, bij Gelateria della Palme Giolitti)
Capitool museum
Santa Maria Maggiore (kerk)

En verder kun je ook nog naar:
San Giovanni in Laterano (kerk)
Gianicolo (voor het uitzicht) en het park Villa Phamphilli
Villa d'este (landhuis met prachtige tuin, buiten Rome)
Het ijs van Giolitti :9~
Wie dit leest is alfabeet.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:04:59 #131
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85291617
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:36 schreef casper019 het volgende:
Vittorio Emanuelle, dan het Capitool (en eventueel het museum), dan naar Bocca della Verita en Circo Massimo. En tot slot langs de rozentuin de Aventijn op voor het uitzicht en het sleutelgat van Piazza dei Cavalieri di Malta waardoor je in de verte de Sint Pieter kunt zien.

klinkt leuk, is het iets wat je zelf kan doen en met de bus/metro kan bereiken??
Het sleutelgat kun je zelf bekijken, het wordt nog bewaakt ook geloof ik. :P

Het ligt een stukje van het Circo Massimo (hier), maar het is nog wel prima te belopen.

Bij het Vittorio Emanuelle-monument en het Capitool zit je ook vlakbij het Forum Romanum, als je nog van plan bent dat te doen. ;)
Wie dit leest is alfabeet.
pi_85314194
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:01 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Het ijs van Giolitti :9~
vanmiddag geweest, WOW dats inderdaad superijs!!

morgen staat Vittorio Emanuelle op het programma

waar eet je trouwens in rome nou echt de lekkerste pasta?

en welke pasta is nou echt een aanrader?
Is de arra... (die met spicy tomatensaus) een aanrader?
pi_85314354
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:17 schreef casper019 het volgende:

[..]

vanmiddag geweest, WOW dats inderdaad superijs!!

morgen staat Vittorio Emanuelle op het programma

waar eet je trouwens in rome nou echt de lekkerste pasta?

en welke pasta is nou echt een aanrader?
Is de arra... (die met spicy tomatensaus) een aanrader?
Jongen, ga zelf eens op onderzoek uit en probeer verschillende dingen? We kunnen wel alles gaan voorkauwen, maar dan kun je net zo goed in Nederland blijven.
pi_85315056
sorry ben nog 2 dagen in rome en ben zo bang dat ik iets mis!
pi_85315339
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:44 schreef casper019 het volgende:
sorry ben nog 2 dagen in rome en ben zo bang dat ik iets mis!
Who cares? Net alsof je ALLES in Rome gezien kunt hebben in een paar dagen/weken. Dat kun je toch bewaren voor de volgende keer?
pi_85324661
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:17 schreef casper019 het volgende:

[..]

vanmiddag geweest, WOW dats inderdaad superijs!!

morgen staat Vittorio Emanuelle op het programma

waar eet je trouwens in rome nou echt de lekkerste pasta?

en welke pasta is nou echt een aanrader?
Is de arra... (die met spicy tomatensaus) een aanrader?
Pasta cacio e pepe (kaas en peper), typisch Romeins.
Arrabiata is ook lekker, met pepers dus pittig.
pi_85327087
arrabitta vanavond gehad inderdaad heel erg lekker!

ik kreeg een supergroot bord (zou het normalitair nooit opgekregen hebben)
maar t was echt zo lekker dat het toch opgegaan is :P
pi_85357221
morgen mn laatste dag wil ik of naar de catacomben of naar tivoli
wat raden jullie me aan?
pi_85522593
Rome was Top ^O^
Heerlijk gegeten bij Piazza Navona, Pizza gehad met stukjes gehakt(naam ben ik kwijt ;( )
Verukkelijke Cappuccino bij Marriarette(weet niet meer precies hoe die heet) :9~
En altijd wel lachen met die gasten _O-

Zo'n voorbeeld zat net aan een Cappuccino zegt die kerel van ''hier neem een croissantje''
Nou oke altijd lekker en gratis :9
En dat zegt hij ''Ja dat wordt dan ¤0,90''

Had hem maar snel terug gelegt die gasten lagen helemaal dubbel ;( :'(
pi_85535555
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:45 schreef rickyszz het volgende:
Rome was Top ^O^
Heerlijk gegeten bij Piazza Navona, Pizza gehad met stukjes gehakt(naam ben ik kwijt ;( )
Verukkelijke Cappuccino bij Marriarette(weet niet meer precies hoe die heet) :9~
En altijd wel lachen met die gasten _O-

Zo'n voorbeeld zat net aan een Cappuccino zegt die kerel van ''hier neem een croissantje''
Nou oke altijd lekker en gratis :9
En dat zegt hij ''Ja dat wordt dan ¤0,90''

Had hem maar snel terug gelegt die gasten lagen helemaal dubbel ;( :'(
Pizza Bolognese :s).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_85570890
Weet iemand de naam van het kasteel dat tegenover Vaticaanstad ligt. Als je Vaticaanstad uitloopt naar een van de bruggetjes kom je langs het kasteel, ligt aan je linkerhand. Ik ben er geweest maar de naam vergeten. Prachtig uitzicht over Rome en een leuk terras meegerekend om op adem te komen. O+

Rome wát een sfeer. Een van de leukste steden waar ik geweest bent. Historie en geloof op elke straathoek. Het ijs was super, eten viel enorm tegen (bad luck?) Ga absoluut terug om de paus te zien preken en de sfeer opnieuw te proeven. *O*
pi_85571359
Castel Sant Angelo (Engelenburcht).
pi_85571512
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 15:14 schreef _Boo_ het volgende:
Castel Sant Angelo (Engelenburcht).
That's it! Thanks. :)
pi_85573121
paar dagen thuis nu weer en damn wat mis ik rome, de sfeer... het eten.. het weer ... het ijs... alles
het is echt een geweldige stad. Zou er graag zelf ook wonen.

Het eten vond ik wel OK persoonlijk, het was nou niet echt super veel lekkerder die pasta dan dat ik in Nederland gewent ben. Maja ik ben ook niet echt in de meest dure tenten gaan eten maar meestal gewoon een gemiddeld restaurantje. Ik koos ze meer uit op het uitzicht/de plaats (dus touristen lokaties als aan het pantheon/piaza novana dan op kwaltieit denk ik). Het ijs is wel voortreffelijk!, en ze hebben zeker leuke dingen in de supermarkt :D (nutella dippers, magnum pasta voor op brood etc)
Ook de sfeer van het land is erg fijn, geen opgefokte sfeer maar lekker relaxed... ondanks dat er zoveel touristen zijn.
Ik kom zeker nog een keer terug
pi_85579007
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:19 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Lungo il Tevere heet het festival! Inderdaad hartstikke gezellig.
Trastevere is ook mijn favoriete plek in Rome, zo jammer dat veel mensen dat overslaan.
Eensch. Gezellig en volks. Niet overspoeld door massa's toeristen. S'avonds was het wel druk, maar de gezelligheid bleef.
pi_85690647
Zojuist vliegtickets geboekt voor een lang weekend Rome. Eind november zal ik daar mijn eerste vuurdoop hebben :) Nu nog een leuk hotel vinden.
pi_85691049
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 03:05 schreef yosander het volgende:

[..]

Pizza Bolognese :s).
:')
Italianen die on-Italiaanse gerechten gaan maken met on-Italiaanse namen, triest...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_86903157
Hoe zijn de ervaringen met Rome in november / december? Is dat een beetje te doen qua weer?
pi_86906769
Oh en voor welke dingen is het mogelijk / handig / wenselijk om van tevoren kaartjes te bestellen via internet?
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:23:38 #150
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_86939025
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:46 schreef k_man het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met Rome in november / december? Is dat een beetje te doen qua weer?
Ik zou maar een paraplu meenemen.
Voordeel is wel dat er in deze periode minder toeristen zijn. In de Villa Borghese konden wij zo kaartjes kopen voor het volgende tijdslot (dus niet tevoren via internet besteld).
Overigens hadden we in december ook een dag mooi zonnig weer in Tivoli (Villa Hadriani), dus het weer kan variëren, zeg maar...
It's not a lie, if you believe
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:10:53 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_87301202
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:07 schreef k_man het volgende:
Oh en voor welke dingen is het mogelijk / handig / wenselijk om van tevoren kaartjes te bestellen via internet?
Ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk. Moet je bijvoorbeeld kaartjes vantevoren regelen voor het Colloseum, St. Pieter, musea etc.

Ga over een week naar Rome toe, en heb nog nul aan voorbereiding gedaan
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:30:49 #152
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_87305570
Voor het Colosseum moet je je kaartje NIET in het Colosseum kopen want daar staat altijd een enorme rij. Je moet je kaartje iets verderop aan de kant van het forum kopen, daar is het veel en veel rustiger: een stukje doorlopen tussen het Colosseum en het Forum Romanum door. Tickets voor het Colosseum zijn altijd combitickets voor Colosseum, Forum en Palatijn.
De St. Pieter is gratis maar je moet toch in de rij want je moet door een scanner lopen. Voor de Vaticaanse musea moet je in de rij gaan staan, die rij is 's ochtends vreselijk lang maar 's middags vanaf een uur of twee veel korter. Je kunt geen kaartjes van tevoren kopen.
It's not a lie, if you believe
pi_87311434
Je kan beter een Roma pass kopen. 2 museums en 3 dagen openbaar vervoer http://www.romapass.it/p.aspx?l=en Deze wordt als ik me niet vergis ook bij veel tijdschriftenkioskjes op straat verkocht.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:03:03 #154
246373 Idler
Simplicity!
pi_87314497
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:30 schreef 18konijn het volgende:
Voor het Colosseum moet je je kaartje NIET in het Colosseum kopen want daar staat altijd een enorme rij. Je moet je kaartje iets verderop aan de kant van het forum kopen, daar is het veel en veel rustiger: een stukje doorlopen tussen het Colosseum en het Forum Romanum door. Tickets voor het Colosseum zijn altijd combitickets voor Colosseum, Forum en Palatijn.
De St. Pieter is gratis maar je moet toch in de rij want je moet door een scanner lopen. Voor de Vaticaanse musea moet je in de rij gaan staan, die rij is 's ochtends vreselijk lang maar 's middags vanaf een uur of twee veel korter. Je kunt geen kaartjes van tevoren kopen.
Voor het museum kun je wel kaarten vooraf kopen volgens mij, heb ik van verschillende mensen gehoord. Niet nodig als je op een doordeweekse dag na twaalven gaat.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:41:53 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_87315435
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:03 schreef Idler het volgende:

[..]

Voor het museum kun je wel kaarten vooraf kopen volgens mij, heb ik van verschillende mensen gehoord. Niet nodig als je op een doordeweekse dag na twaalven gaat.
Klopt idd, kunt kaartjes met een bepaalde entreetijd vantevoren kopen ben ik zojuist achter gekomen.

Is er verschil qua drukte op een zaterdag en maandag?
pi_87317256
Het topic even globaal gelezen, maar kwam het zo gauw niet tegen. Heeft iemand nog tips / goede ervaringen met een prima hostel in Rome. Hoef er in principe alleen maar te kunnen overnachten..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:32:16 #157
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_87343615
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:41 schreef Blik het volgende:

[..]
Klopt idd, kunt kaartjes met een bepaalde entreetijd vantevoren kopen ben ik zojuist achter gekomen.
Is er verschil qua drukte op een zaterdag en maandag?
Ja, ik zie het nu ook op de site van het vaticaan. Dat is dan vrij nieuw. Kost wel ¤ 4 extra per ticket.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:46:46 #158
246373 Idler
Simplicity!
pi_87352457
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:41 schreef Breach het volgende:
Het topic even globaal gelezen, maar kwam het zo gauw niet tegen. Heeft iemand nog tips / goede ervaringen met een prima hostel in Rome. Hoef er in principe alleen maar te kunnen overnachten..
The Yellow is een prima hostel, misschien niet het beste hostel als je alleen komt om te slapen, het kan wat lawaaiig zijn.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:15:57 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_87773533
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:03 schreef Idler het volgende:

[..]

Voor het museum kun je wel kaarten vooraf kopen volgens mij, heb ik van verschillende mensen gehoord. Niet nodig als je op een doordeweekse dag na twaalven gaat.
Om 1 uur stond er nog een dikke rij, om 15:30 kon je echter zo doorlopen.

Ben dus net terug van 4 dagen Rome, was erg prima. Zaten eigenlijk precies tussen Trastevere en Vaticaanstad in, mooi appartement aan de de Via della Lungara. Aan de Tiber, 90 m2 met een enorm dakterras. Iedere avond prima gegeten in Trastevere, lekkere pizza's, pasta's, risotto's etc. En een nieuwe favoriet gevonden, namelijk gnocchi. had ik nooit eerder op en vond het erg lekker, vnl de Gnocchi alla Romana.

In 4 dagen de volgende dingen bezocht:
Dag 1: Campo e Fiori, Piazza Navona, Pantheon, Trevi-fontein, Spaanse Trappen
Dag 2: Palatino, Foro Romano, Collosseum
Dag 3: St. Pieter, Museum Vaticaanstad
Dag 4: Castel Sant'Angelo, en verder wat rondgelopen op zoek naar goede producten op lokale marktjes zoals olijfolie e.d.

Al met al dus aardig wat gezien, werden af en toe beetje opgehouden door schoonmoeders die longemfyseem heeft, maar die heeft zich kranig verweerd. Geen één keer het openbaar vervoer gebruikt, een metrostation in Trastevere was echter wel prettig geweest...
  zondag 5 december 2010 @ 13:40:28 #160
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_89548372
wil in het voorjaar met mijn ouders een weekje naar Rome. Het is een cadeau, maar wil toch een beetje op mijn budget letten. Weet iemand een redelijk geprijst hotel of appartement? Moet natuurlijk wel een beetje netjes zijn.

Budget voor 6 dagen: tussen 600 en 1000 euro
en graag met 2 slaapkamers

[ Bericht 5% gewijzigd door greatgonzo op 05-12-2010 13:45:32 ]
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_91872087
Dit weekend naar Rome. Kom zaterdag aan op Rome Ciampino. Wat is de beste manier om vandaar in Rome te komen? We landen om 18.30 en moeten voor 21.30 in ons appartement aan de Spaanse trappen zijn. Dat moet lukken toch?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:51:24 #162
62913 Blik
The one and Only!
pi_91874030
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:23 schreef KneiterS het volgende:
Dit weekend naar Rome. Kom zaterdag aan op Rome Ciampino. Wat is de beste manier om vandaar in Rome te komen? We landen om 18.30 en moeten voor 21.30 in ons appartement aan de Spaanse trappen zijn. Dat moet lukken toch?
taxi is het makkelijkste. Kost 30 euro (vaste prijs) per taxi. Laat je niet afzetten door meer te betalen. Voornamelijk als je laat aankomt willen ze de toeristen gaan afzetten
pi_91874955
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:23 schreef KneiterS het volgende:
Dit weekend naar Rome. Kom zaterdag aan op Rome Ciampino. Wat is de beste manier om vandaar in Rome te komen? We landen om 18.30 en moeten voor 21.30 in ons appartement aan de Spaanse trappen zijn. Dat moet lukken toch?
Taxi is inderdaad het makkelijkst.

Goedkoopst en ook goed te doen is de bus en metro. Alleen geen idee wat de precieze busfrequentie is. Twee jaar terug ook 's avonds aangekomen en per metro verder naar Termini gegaan (centraal metro/bus/treinstation).
Als je met OV wil: de eerste de beste bus naar een metrostation pakken van lijn A, dan bij Spagna uitstappen en vanaf daar zijn de Spaanse trappen nog maar paar honderd meter.
Kost je als 't goed is maar twee euro p.p. :).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91876980
Bedankt. Kijken we even wat we doen.

Als het uitloopt wordt het dan de taxi. Ben je dan in een half uur in Rome? En kunnen die je in de buurt van de Spaanse trappen brengen, of moet je dan nog stuk lopen?
pi_91877671
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:40 schreef KneiterS het volgende:
Bedankt. Kijken we even wat we doen.

Als het uitloopt wordt het dan de taxi. Ben je dan in een half uur in Rome? En kunnen die je in de buurt van de Spaanse trappen brengen, of moet je dan nog stuk lopen?
Gok van wel. Van de zomer met een taxi vanuit het centrum naar Fiumicino gereden, 's middags. Duurde hooguit drie kwartier en ligt iets verder van Rome af dan Ciampino.
De straat die langs de Spaanse trappen loopt is normaal gesproken enkele honderden meter voor de Spaanse trappen zelf, afgesloten voor verkeer. Dus prima te doen!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_91883596
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2010 22:30 schreef 18konijn het volgende:

De St. Pieter is gratis maar je moet toch in de rij want je moet door een scanner lopen. Voor de Vaticaanse musea moet je in de rij gaan staan, die rij is 's ochtends vreselijk lang maar 's middags vanaf een uur of twee veel korter. Je kunt geen kaartjes van tevoren kopen.
Wij hebben op onze Vaticaan dag ook nog een tour door de necropolis onder de St Pieter gedaan. Toen keizer Constantijn een kerk wilde bouwen op het graf van st Pieter vonden de Romeinen dat niet zo leuk want die hadden daar een hele dodenstad gebouwd met behoorlijk dure grafhuizen. Die hebben ze toen niet afgebroken maar de 1e st Pieter is zo gebouwd dat de begraafplaats in de kelder kwam te liggen. Bij de 2e st Pieter kwam er een crypte bovenop de necropolis en dan pas de kerk zelf.

Ik vond de rondleiding erg mooi, je loopt ineens rustig met een klein groepje mensen tussen behoorlijk intacte Romeinse gebouwtjes onder de grond terwijl er boven je hoofd drommen toeristen in een gebouw van een heel ander tijdperk rondlopen . Er waren hele mooie fresco's te zien en de hele geschiedenis van het gebouw vond ik erg fascinerend. De rondleiding is verplicht met gids maar deze vertelde echt een heel goed gestructureerd verhaal waarin hij toewerkte naar het bewijs dat het vaticaan daar echt de botten van St Pieter heeft liggen. En uiteindelijk sta je dus ook aan het graf van de man himself.

De rondleiding is te boeken door behoorlijk op tijd te mailen naar de archeologische dienst van het Vaticaan. http://www.vatican.va/rom(...)ion_20040112_en.html

Als je klaar bent met de rondleiding en je hebt een beetje toffe gids dan brengt hij je niet terug naar het kantoor van de archeologische dienst maar dropt je af in de crypte. Dan ben je gelijk in de St Pieter en hoef je daar niet meer in de rij. We zijn ook nooit door een scanner geweest, we zijn aan de linkerkant door de colonnade gelopen naar het kantoor van de Archeologische dienst (je moet dan langs wat heren van de Zwitserse garde) en via daar zijn we gewoon binnen gekomen. We zagen pas scanners toen we de st Pieter verlieten.

Wij hadden een ochtendrondleiding, daarna zijn we gaan lunchen en dan 's middags naar het museum. Eigenlijk wat te laat want ik wilde graag de Etruskische tentoonstelling bekijken maar die gaat blijkbaar eerder dicht dan de rest van het museum. Ik had vooraf kaartjes geboekt maar om 13.30 dinsdagmiddag was het heel rustig bij de ingang.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:17:26 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_91886642
Over de Vaticaanse musea. Je kunt online gewoon kaartjes kopen en langs die lange rij lopen. Je betaald alleen iets meer (4 euro per kaartje), maar als je in de ochtend naar het museum wilt zou ik dat zeker aanraden.
pi_91886991
Of je kunt het er gewoon op gokken en terplekke tot de ontdekking komen dat er geen hond in de rij staat, ook 's ochtends niet. Naar binnen wandelen, kaartje kopen, klaar. Hetzelfde geldt trouwens voor het Colosseum: je kunt van tevoren kaartjes kopen via internet, maar da's nergens voor nodig: ik wandelde zo naar binnen. ^O^

Dat zal vast niet werken als je in het hoogseizoen gaat, maar toen ik er vorige maand was, was dat wel de situatie. :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:55:41 #169
62913 Blik
The one and Only!
pi_91892680
quote:
6s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:28 schreef k_man het volgende:
Of je kunt het er gewoon op gokken en terplekke tot de ontdekking komen dat er geen hond in de rij staat, ook 's ochtends niet. Naar binnen wandelen, kaartje kopen, klaar. Hetzelfde geldt trouwens voor het Colosseum: je kunt van tevoren kaartjes kopen via internet, maar da's nergens voor nodig: ik wandelde zo naar binnen. ^O^

Dat zal vast niet werken als je in het hoogseizoen gaat, maar toen ik er vorige maand was, was dat wel de situatie. :)
In de winter zal het wel meevallen inderdaad, denk dat het tussen maart en oktober/november wel erg druk is bij deze plekken. Kaartjes voor het Colosseum kun je overigens het beste kopen door eerst naar het Forum Romanum te gaan. Daar is de rij een stuk korter over het algemeen.
pi_91894764
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:55 schreef Blik het volgende:
Kaartjes voor het Colosseum kun je overigens het beste kopen door eerst naar het Forum Romanum te gaan. Daar is de rij een stuk korter over het algemeen.
Palatino. :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:27:06 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_91899590
quote:
3s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Palatino. :)
of daar :)
pi_92131102
Belangstellende lezertjes kunnen hier de foto's vinden van mijn reisje naar Rome, afgelopen december. :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:01:08 #173
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_93854508
Ik zit er momenteel, vanochtend aangekomen. Wat zijn de leukere musea om te bezoeken en waar kan je nou écht lekker eten? Ben hier ter ere van de verjaardag van m'n vader en moet ook nog wat regelen als cadeau, suggesties zijn altijd welkom. Zat te denken aan een voorstelling van iets, maar ik gok dat ik daar een beetje laat mee ben.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_93854845
Wat betreft musea: het MAXXI steekt er met kop en schouders bovenuit, wat mij betreft. Verder zijn de musea van het Vaticaan natuurlijk een verplicht nummer. :)
pi_99347690
Eind augustus een paar dagen Rome geboekt. We gaan 4 dagen, waarbij 2 volle dagen en 2 reisdagen (aankomst 11:30 vertrek 18:00, dus effectief heb je ook nog iets aan die reisdagen). Lijkt me toch wel zat genoeg tijd om de grote sights te zien?

Het zal wel warm weer zijn, maar vind dat niet zo erg :P . Paar jaar terug ook in de zomer naar NYC geweest, waar het ook constant 35 graden was en geen enkel probleem.

Hebben jullie nog tips om vanaf het vliegveld (Fiumicino) naar Rome te gaan? We zitten in Scott House Hotel, die heel dicht bij een station zit. Gewoon met de trein gaan dus? :P
pi_99348377
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:59 schreef Palomar het volgende:
Eind augustus een paar dagen Rome geboekt. We gaan 4 dagen, waarbij 2 volle dagen en 2 reisdagen (aankomst 11:30 vertrek 18:00, dus effectief heb je ook nog iets aan die reisdagen). Lijkt me toch wel zat genoeg tijd om de grote sights te zien?

Het zal wel warm weer zijn, maar vind dat niet zo erg :P . Paar jaar terug ook in de zomer naar NYC geweest, waar het ook constant 35 graden was en geen enkel probleem.

Hebben jullie nog tips om vanaf het vliegveld (Fiumicino) naar Rome te gaan? We zitten in Scott House Hotel, die heel dicht bij een station zit. Gewoon met de trein gaan dus? :P
Gewoon trein inderdaad, er vertrekken er een aantal per uur.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_99361376
Wat is de handigste manier van vervoer in Rome om de bekende bezienswaardigheden te kunnen zien? Lees dat de metro niet zoveel voorstelt. Is tram/bus een goed alternatief? En hoe zit het qua loopafstanden? Ziet er op de map niet zo ver uit allemaal ;) Een eind lopen vind ik niet zo'n bezwaar, mits je niet door ongure wijken oid moet met allemaal mafiosi :+

Zie ook dat er een Roma-pass is met oa. 3 dagen gratis OV. Is dat aan te raden?
pi_99361505
Ja, want met die Romapas kan je ook het coleseum binnen geloof ik :)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_99361613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:24 schreef tim2308 het volgende:
Ja, want met die Romapas kan je ook het coleseum binnen geloof ik :)
Jep, en allerlei andere musea wat bij de Europese uni hoort! :P
pi_99361669
Die pas moet je daar kopen zeker? Op de site ervan zie ik alleen maar: PLEASE NOTE: Roma Pass is not available at the moment :P
pi_99362431
Ja, of waar ze van die metro kaartjes verkopen. :)
pi_99367238
Roma Pass is - net zoals de meeste van dat soort passen in andere steden - vaak niet rendabel. Dus van tevoren even bedenken wat je wilt doen en of je er echt iets aan hebt.

Metro is best goed. Brengt je dicht bij Colosseum, Vaticaan, Spaanse Trappen, etc. Bus en tram heb ik niet gebruikt. Plus veel lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2011 14:53:21 ]
pi_99367442
Bedenk wel dat die pas alleen in Rome geldig is. En niet in Vaticaanstad. Wij hadden ook zo'n pas gekocht, maar die bleek dus niet geldig te zijn in de Vaticaanse musea. En dus ook niet voor de Sixtijnse Kapel.
pi_99425305
Nah, wij gaan met het vliegtuig. Is toch het snelst voor 3 daagjes Rome denk ik ;) Met de trein/auto zie je wel meer natuurlijk, maar vanuit het vliegtuig vind ik het ook altijd best indrukwekkend. Vooral zulke vluchten over land en over de Alpen :) (als er geen wolken zijn :P ).
pi_99426429
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:27 schreef rickyszz het volgende:

[..]

Jep, en allerlei andere musea wat bij de Europese uni hoort! :P
:') :?
Colosseum is vrij toegankelijk voor Europese minderjarigen en studenten.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_99428352
quote:
12s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:34 schreef yosander het volgende:

[..]

:') :?
Colosseum is vrij toegankelijk voor Europese minderjarigen en studenten.
:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99523520
ik heb een rome reis te koop in het vraag en aanbod forum
pi_99535441
Heel veel informatie over Rome http://www.roninrome.com/site-search en mijn links op http://bit.ly/romelinks
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:53:34 #189
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99745604
Weet iemand een relatief goedkoop hotel met een leuke prijs/kwaliteit verhouding in Rome??

Of weet iemand misschien een leuke aanbieding hotel+vliegreis ergens tussen 20 en 26 augustus??

[ Bericht 37% gewijzigd door T.O.P op 21-07-2011 13:02:45 ]
:-)
pi_99917305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:53 schreef T.O.P het volgende:
Weet iemand een relatief goedkoop hotel met een leuke prijs/kwaliteit verhouding in Rome??

Of weet iemand misschien een leuke aanbieding hotel+vliegreis ergens tussen 20 en 26 augustus??
Wij gaan naar Scott House Hotel. Zit centraal, niet al te duur en reviews waren ook wel okee. Eigenlijk ook eerste de beste hotel dat ik tegenkwam (volgens mij via dit topic :P ) en gewoon geboekt. Je hoeft er toch alleen maar te slapen, dus heb niet te kritisch gekeken en vergeleken.
Vliegtickets gewoon via Easyjet geboekt. In totaal geloof ik voor 3 nachten zo'n 350 euro pp. kwijt (vlucht EUR125, hotel EUR225). En kan vast nog wel goedkoper op bepaalde dagen.
pi_99917389
Heb ik zelf nog een andere vraag. Hoe zit het eigenlijk qua Engels spreken in Rome? Spreken de mensen bij openbare gelegenheden dat een klein beetje? Bij het hotel neem ik aan van wel, maar bijv. in restaurants of bezienswaardigheden?

Heb al wel een boekje met Italiaanse woorden/zinnen gehaald, omdat ik als ik naar een land ga wel een klein beetje op de hoogte wil zijn van de taal, maar het leren van de taal lukt natuurlijk niet zo snel ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 12:51:07 #192
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_99917782
Ik zou er niet al te veel op rekenen.
2000 light years from home
pi_104775276
Hallo,

Komende kerst ga ik voor het eerst naar Rome (24-30 december, lang zat om alle bezienswaardigheden te spotten en te genieten van het leven, toch?) Ik vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met kerst vieren in Rome. Zijn de restaurants eerste kerstdag geopend? En zo ja, is reserveren een must of kom je overal wel eettentjes tegen? Hoeft allemaal niet te chic, enige wat ik nu tegenkom zijn torenhoge prijzen a 100 euro voor een menu. Alvast bedankt!
pi_105947873
Net terug van vijf dagen Rome. Wat is het toch een heerlijke, prachtige stad! Was er vaak in de zomer al dagjes geweest (vanaf locaties in de buurt) maar nog niet een echte stedentrip met slapen in de stad. Hotel in Trastevere. Dat is echt een aanrader. Toch redelijk dicht bij alle bezienswaardigheden en 's avonds alleen maar gezelligheid, lekker eten en lekker drinken. Campo de Fiori is ook zeer gezellig. Vond het ook leuk dat zelfs in december het leven zich vooral nog buiten afspeelt, met overdekte terrassen met warmtelampen. Komt natuurlijk ook omdat bijna alle Italianen roken.
pi_106860449
Komende zomer zitten we een week in Casperia, vandaar gaan we een paar keer met de trein naar Rome. Kan nog wel wat tips gebruiken. Dit topic maar eens goed doorlezen.
pi_106872297
Leuk om wat dingen te lezen hier! O+
Ik ga 2 februari emigreren. Heb samen met een vriend en een vriendin vorig jaar een huisje in Rome gekocht!
Ben wel vaker in Italië geweest natuurlijk maar verbazingwekkend weinig van Rome gezien.
Heel spannend en eng, maar ook zo overweldigend leuk.
Ik heb eigenlijk alles nu al ingepakt en we gaan dit weekend een afscheidsfeest houden.
Nog wel veel dingen te regelen, papierwerk etc ook. Nog even druk de laatste dagen en dan vertrekken.

*O*
pi_106872328
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:45 schreef Aliana het volgende:
Leuk om wat dingen te lezen hier! O+
Ik ga 2 februari emigreren. Heb samen met een vriend en een vriendin vorig jaar een huisje in Rome gekocht!
Ben wel vaker in Italië geweest natuurlijk maar verbazingwekkend weinig van Rome gezien.
Heel spannend en eng, maar ook zo overweldigend leuk.
Ik heb eigenlijk alles nu al ingepakt en we gaan dit weekend een afscheidsfeest houden.
Nog wel veel dingen te regelen, papierwerk etc ook. Nog even druk de laatste dagen en dan vertrekken.

*O*
Leuk, waar in Rome ga je wonen? En waarom met een vriend en vriendin? Gaat dat wel goed?
pi_106966696
Ik vertrek volgende maand voor 6 dagen naar Rome. En als echte toerist wil ik een reisgids meenemen. Welke reisgids adviseren jullie?
History became legend, legend became myth.
pi_106967935
Ik heb denk ik alle reisgidsen die er zijn over Rome.. Haha en gebruik er geen 1

We hebben 5 jaar geleden wel een geplastificeerde kaart van Rome gekocht van de ANWB. Die we nog steeds veel gebruiken. Die raad ik je zeker aan.
Be brave. Be kind.
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:08:46 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_106979685
Wat achtergrond-informatie is anders best leuk om te hebben, maakt de gebouwen een stuk interessanter naar mijn mening als je het verhaal erbij kent. Ik heb naar Rome een Capitool reisgids meegenomen (geleend van mijn ouders).

Maar met het huidige digitale tijdperk zou je ook een digitale reisgids kunnen overwegen van bijv. Lonely Planet of Time-Out
pi_106985191
Wat ook leuke gidsen zijn, 100 % (Rome), zit ook meteen een plattegrond bij en veel informatie ook over eet- en drinkgelegenheden. Voor de echte cultuurdingen zou je dan nog een capitoolgids mee kunnen nemen.
pi_107294271
Mijn vriendin en ik zitten in de week van 11 februari in Rome. Graag zou ik een wedstrijd willen bezoeken van Lazio of AS. Is er dan een wedstrijd in Rome? En is het uberhaupt wel veilig om daar een wedstrijd te bezoeken voor toeristen zoals ik en mijn vriendin?
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:12:57 #203
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_107294313
Kijk naar het speelschema :P ? En het zal heus wel veilig zijn.
2000 light years from home
pi_107294343
Ik zie dat Lazio thuis moet. Maar die Italianen zijn volgens mij niet te vertrouwen.
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:28:43 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_107294924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:13 schreef valek het volgende:
Ik zie dat Lazio thuis moet. Maar die Italianen zijn volgens mij niet te vertrouwen.
Niet te vertrouwen in wat?
pi_107295802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Niet te vertrouwen in wat?
Zakkenrollen, rellen, agressiviteit. En dan vooral bij het voetballen bedoel ik dan he. Maar als het niet zo is hoor ik het graag.
History became legend, legend became myth.
pi_107296546
Haha, overdrijven is ook een vak.

Ik heb ook een keer een wedstrijd van Lazio met mijn vriendin bezocht. Niks geen problemen hoor. Je moet alleen dan niet een sjaal van Roma omdoen, dat is vragen om problemen :P Kaarten kun je kopen bij de meeste sigarenzaakjes. Paspoort wel meenemen, want wedstrijdkaarten zijn persoonsgebonden.

Maar als je er nu al zo in staat is het misschien beter niet te gaan.
pi_107296819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:21 schreef Grunner het volgende:
Haha, overdrijven is ook een vak.

Ik heb ook een keer een wedstrijd van Lazio met mijn vriendin bezocht. Niks geen problemen hoor. Je moet alleen dan niet een sjaal van Roma omdoen, dat is vragen om problemen :P Kaarten kun je kopen bij de meeste sigarenzaakjes. Paspoort wel meenemen, want wedstrijdkaarten zijn persoonsgebonden.

Maar als je er nu al zo in staat is het misschien beter niet te gaan.
Je krijgt op tv vaak de erge dingen te zien. En ik heb op tv al vaak gezien dat Italie nou niet echt "voetbalvriendelijk is". Maar het lijkt me wel machtig om dat stadion te zien en een wedstrijd mee te maken.
History became legend, legend became myth.
pi_107296847
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:08 schreef Blik het volgende:
Wat achtergrond-informatie is anders best leuk om te hebben, maakt de gebouwen een stuk interessanter naar mijn mening als je het verhaal erbij kent. Ik heb naar Rome een Capitool reisgids meegenomen (geleend van mijn ouders).

Maar met het huidige digitale tijdperk zou je ook een digitale reisgids kunnen overwegen van bijv. Lonely Planet of Time-Out
Of e-tours/podcasts/apps downloaden, dan heb je je eigen rondleiding op je MP3 speler/smartphone. Wij hebben er een paar van Rick Steves gebruikt voor het Pantheon, de Sint Pieter en de Sixtijnse kapel. Vooral die laatste voegde echt veel toe.
pi_107667715
16 mei voor 4 dagen eindelijk weer naar Rome! :D
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_107866652
ik zit er nu... wat een kut weer joh. gisteravond 3cm sneeuw, vanochtend prachtig zonnig, en vanmiddag een complete sneeuwstorm...

Foto van vanochtend in Villa Borghese:


en vanmiddag St. Pieterplein:

Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 18:30:20 #212
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107866758
Pics?
!!! Go 49-ers !!!
pi_107866789
een paar, van de eerste dagen: https://picasaweb.google.(...)9gwE&feat=directlink

zitten er een paar tussen die voor mij wel grappig zijn, maar voor buitenstaanders totaal onbegrijpelijk om foto's van te maken(kraan;tnt;trein) so be it ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:35:41 #214
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107868974
Shitweer zeg, ik ga er binnenkort ff naar toe......
!!! Go 49-ers !!!
pi_107880133
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 18:31 schreef Spro het volgende:
een paar, van de eerste dagen: https://picasaweb.google.(...)9gwE&feat=directlink

zitten er een paar tussen die voor mij wel grappig zijn, maar voor buitenstaanders totaal onbegrijpelijk om foto's van te maken(kraan;tnt;trein) so be it ;)
Waar zijn de Romeinse ragazze ?? :)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_107880211
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 18:31 schreef Spro het volgende:
een paar, van de eerste dagen: https://picasaweb.google.(...)9gwE&feat=directlink

zitten er een paar tussen die voor mij wel grappig zijn, maar voor buitenstaanders totaal onbegrijpelijk om foto's van te maken(kraan;tnt;trein) so be it ;)

San Crispino's Gelateria? :o
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_107880358
Haha, zie het al helemaal voor me, die Italianen helemaal overstuur. Ik was er in december en toen was het 8 graden en hoe ze reageerden en de hele dag over kou klaagden, leek het wel of het min 15 was!

Moet trouwens wel zeggen dat het binnen dan in restaurants en zo vaak wel koud is, slecht geisoleerd en slechte verwarming.
pi_107899560
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 00:40 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Waar zijn de Romeinse ragazze ?? :)
Zat leuke meiden gezien, niet alleen italiaanse :+
Vind je het erg als ik voorlopig een heel eind bij alles wat geen lul heeft uit de buurt blijf? 8)7

quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2012 00:43 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
San Crispino's Gelateria? :o
:Y :Y :9 *;

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, zie het al helemaal voor me, die Italianen helemaal overstuur. Ik was er in december en toen was het 8 graden en hoe ze reageerden en de hele dag over kou klaagden, leek het wel of het min 15 was!

Moet trouwens wel zeggen dat het binnen dan in restaurants en zo vaak wel koud is, slecht geisoleerd en slechte verwarming.
Compleet de weg kwijt... sneeuwkettingen, bobcats om sneeuw weg te schuiven, snowboots... je ziet alles. wat ik beroerder vind: ze gooien ook van alles dicht door een beetje sneeuw; de spaanse trappen waren (grotendeels) afgesloten, coloseum, forum romanum zijn dicht, sint pieter mocht even niet beklommen worden( en dat kan ik wél begrijpen!)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_110426896
Komende zomer zitten wij een weekje in een agriturismo in de buurt van Rome. Uiteraard gaan we dan ook een aantal keren naar Rome zelf. Wordt voor ons de eerste keer.
Heeft iemand tips voor leuke betaalbare restaurantjes waar je niet alleen maar toeristenvoer krijgt voorgeschoteld? Het liefst wel in buurt van de toeristische hot-spots. Of is dat een tegenstrijdigheid?
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:03:48 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_110426946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:59 schreef Heufje het volgende:
Komende zomer zitten wij een weekje in een agriturismo in de buurt van Rome. Uiteraard gaan we dan ook een aantal keren naar Rome zelf. Wordt voor ons de eerste keer.
Heeft iemand tips voor leuke betaalbare restaurantjes waar je niet alleen maar toeristenvoer krijgt voorgeschoteld? Het liefst wel in buurt van de toeristische hot-spots. Of is dat een tegenstrijdigheid?
De hele wijk Trastevere is geweldig qua eten/drinken. Vanuit het centrum de Ponte Sisto oversteken, de wijk inlopen en een beetje links aanhouden en je komt direct een heleboel leuke betaalbare restaurantjes tegen :)
pi_110428155
Inderdaad Trastevere en ook het plein Campo di Fiori. Piazza Navona kun je beter overslaan.
pi_110435283
Dank voor de tips! Trastevere en Campo di Fiori staan genoteerd.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:28:12 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110719831
Tips voor een citytrip Rome met 2 tieners? De een wil haar nieuwe camera testen en de ander wil naar het Colosseum. Ik zat te denken om een dag of 4 te gaan, dus 1 dagje buiten Rome mag best. En juli-augustus te heet zeker?
Resistance is futile.
pi_110720651
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:28 schreef Seven. het volgende:
Tips voor een citytrip Rome met 2 tieners? De een wil haar nieuwe camera testen en de ander wil naar het Colosseum. Ik zat te denken om een dag of 4 te gaan, dus 1 dagje buiten Rome mag best. En juli-augustus te heet zeker?
Vooral druk.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110720819
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:28 schreef Seven. het volgende:
Tips voor een citytrip Rome met 2 tieners? De een wil haar nieuwe camera testen en de ander wil naar het Colosseum. Ik zat te denken om een dag of 4 te gaan, dus 1 dagje buiten Rome mag best. En juli-augustus te heet zeker?
St. Pieter (beklimmen), Forum Romanum, Piazza Navona, Santa Maria della Concezione dei Cappuccini (bottenkapel), Trevifontein, Spaanse Trappen, Villa Borghese (groot park), Pantheon, San Clemente basiliek.
Kan nog wel doorgaan, maar daar heb je al wel een flink aantal dagen mee gevuld :P.

Zal wel warm zijn in die maanden inderdaad, maar is nog wel te doen hoor :Y.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_110724613
Degene die haar camera wil uitproberen kan zich naar hartelust uitleven bij het MAXXI.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:31:09 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_110734186
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:28 schreef Seven. het volgende:
Tips voor een citytrip Rome met 2 tieners? De een wil haar nieuwe camera testen en de ander wil naar het Colosseum. Ik zat te denken om een dag of 4 te gaan, dus 1 dagje buiten Rome mag best. En juli-augustus te heet zeker?
4 dagen kun je makkelijk vullen met alleen maar Rome :)
pi_110735137
Vond 4 dagen zelf wel redelijk aan de lange kant. Op een gegeven moment heb je de 'highlights' wel gezien ;) Desalniettemin mooie stad :) In juli/augustus vind ik het ook prima te doen. Ja, wel 30-35 graden, maar daar kun je je wel op aanpassen. Af en toe even chillen in een park, om 22:00 uur eten etc. ;)
pi_110741051
Als je bij je eerste bezoek vier dagen te lang vindt, is er iets niet helemaal in orde. Of je bent een Japanner. Ik was er zes dagen en ik heb desondanks niet alles kunnen zien wat ik in gedachten had.

Dag 1: heenreis
Dag 2: Vaticaanse musea, St. Pieter
Dag 3: Spaanse trappen, Museo dell'Ara Pacis, Pantheon, Trevi Fontein en diverse kerken
Dag 4: Parco della Musica, MAXXi
Dag 5: Colosseum, Palatino, Forum Romanum
Dag 6: Scala Santa, Palazzo & Basilico Laterano, terugreis.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:32:24 #230
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_110741685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:48 schreef Palomar het volgende:
Vond 4 dagen zelf wel redelijk aan de lange kant. Op een gegeven moment heb je de 'highlights' wel gezien ;) Desalniettemin mooie stad :) In juli/augustus vind ik het ook prima te doen. Ja, wel 30-35 graden, maar daar kun je je wel op aanpassen. Af en toe even chillen in een park, om 22:00 uur eten etc. ;)
4 dagen lang genoeg? Ik ben er 9 dagen geweest waarbij ik dagelijk van 8 tot 5 constant dingen heb bezocht en ik heb nog lang niet alles gezien, zelfs niet de bekende toeristische dingen.
Jawel, je keek.
pi_110741743
En zeker omdat je er twee keer per dag minimaal 2 a 3 uur moet gaan zitten eten, daar gaat ook veel tijd in zitten!
pi_110744232
Ach, dat hoeft nou ook niet persé. Het is ook wel eens leuk om ergens aan een barretje op de hoek van de straat een broodje en een espresso te nemen. Kost je weinig tijd en weinig geld.
  woensdag 25 april 2012 @ 14:41:53 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110767926
Right, ik zal dan maar eens boeken 1 dezer dagen.

We vliegen Ryanair, Campiano of hoe dat vliegveld ook heet. Nog tips voor de bereikbaarheid?
Resistance is futile.
pi_110768540
quote:
6s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:41 schreef Seven. het volgende:
Right, ik zal dan maar eens boeken 1 dezer dagen.

We vliegen Ryanair, Campiano of hoe dat vliegveld ook heet. Nog tips voor de bereikbaarheid?
Bus pakken naar metrostation Anagnina (lijn A) en vanuit daar naar Termini (hoofdstation bus/metro/trein) is het handigst, maar ligt eraan waar je in Rome verblijft natuurlijk.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:40:48 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_110777860
Taxi kan ook. Let wel op als je 's avonds aankomt, dan proberen de taxi-chauffeurs je massaal te naaien. Er is een standaard tarief
pi_110782692
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:01 schreef k_man het volgende:
Ach, dat hoeft nou ook niet persé. Het is ook wel eens leuk om ergens aan een barretje op de hoek van de straat een broodje en een espresso te nemen. Kost je weinig tijd en weinig geld.
Maar het is geen straf om lekker uitgebreid te eten in Italie! Lekker aanpassen aan het land.

Haha, wat lekker Nederlands weer, een broodje en een espresso.....
pi_110783875
Juist lekker Italiaans. Of denk je dat elke Italiaan elke dag drie uur zit te lunchen in een fantastisch restaurant? Die gaan ook gewoon naar zo'n zaakje op de hoek van de straat en kopen een broodje, een krant en een lot.
pi_110814118
Nee joh, lekker twee uur lunchen met vier gangen tussen de kantoormensen (ja die zitten er net zo lang). Wijntje er bij....!
pi_110814174
Dat ook, maar niet elke dag. Je moet beide kanten van de medaille gezien hebben.
pi_110819596
Is ook zo hoor, absoluut. Het is ook allemaal even lekker in Italie, of je nu uitgebreid eet of gewoon een lekker panini of cornetto con crema. Waarom is dat hier niet...?
  donderdag 26 april 2012 @ 20:08:23 #241
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_110829782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Is ook zo hoor, absoluut. Het is ook allemaal even lekker in Italie, of je nu uitgebreid eet of gewoon een lekker panini of cornetto con crema. Waarom is dat hier niet...?
och, in Rome valt dit best mee hoor. Neem van mij aan, ga niet op hoofdwegen of bij toeristische plekken eten. In de zijstraatjes is het eten veel beter en goedkoper, niet Italianen worden ongelooflijk snel afgezet in Italie en zoek ook plekjes op waar je de Italianen zelf zie eten. Die zijn het best!
pi_111379144
Ik wil mijn moeder en haar vriend voor hun verjaardag 4 dagen naar Rome sturen. Nu zit ik met een probleem. In welke periode kan ik dat het beste doen? Is het in augustus niet veel te heet en te druk daar? Zou september niet een betere periode zijn? Of is het daar dan nog steeds druk? En hoe is het weer daar in september?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:38:56 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_111379806
quote:
19s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:23 schreef Guidetti het volgende:
Ik wil mijn moeder en haar vriend voor hun verjaardag 4 dagen naar Rome sturen. Nu zit ik met een probleem. In welke periode kan ik dat het beste doen? Is het in augustus niet veel te heet en te druk daar? Zou september niet een betere periode zijn? Of is het daar dan nog steeds druk? En hoe is het weer daar in september?
Oktober kan ook nog prima, 20-25 graden was het daar toen ik er was vorig jaar. Wel wat meer kans op regen, maar dat was ook maar een halve dag
pi_111380040
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Oktober kan ook nog prima, 20-25 graden was het daar toen ik er was vorig jaar. Wel wat meer kans op regen, maar dat was ook maar een halve dag
Oke bedankt! Hoe zit het in september/oktober met de drukte?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:48:23 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_111380199
quote:
19s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:45 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Oke bedankt! Hoe zit het in september/oktober met de drukte?
Rome is altijd druk, behalve tijdens de echte wintermaanden misschien niet. In de rij staan (voor Forum Romanum, Collosseum, St. Pieter, Vaticaans Museum voor Sixtijnse Kapel) zul je volgens mij altijd wel moeten doen.

Wat belangrijker is, is dat het in september/oktober niet zo drukkend heet is.
pi_111383213
Nog 6 dagen... O+
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_112304813
We verblijven komende zomer een week in een agriturismo in Casperia. Vandaar willen we met de trein een aantal dagen naar Rome. We stappen op in Poggio Mirteto en 50 minuten later staan we op Rome Tiburtina. Lijkt mij helemaal perfect!

Het plan is om drie keer een dag naar Rome te gaan.

Nu zijn aan het kijken wat we allemaal willen en kunnen zien. We zullen keuzes moeten maken.

We denken nu aan:

dag 1:
Vaticaan, Sint Pieter inclusief koepel, Museum van Vaticaan
Engelenburcht en Engelenbrug

dag 2:
Forum Romana
Collosseum
San Clemente
En hopelijk nog wat rondstruinen door Trastevere

dag 3:
In de Capitoolgids staat een wandeling die begint mij metrostation Barberino en die gaat langs
Trevifontein, Pantheon, Vierstromenfontein en een aantal Bernini bezienswaardigheden
Hierna nog naar:
Spaanse trappen en Piazza del Popolo (Santa Maria del Popolo, Santa Maria di Montesanto, Santa Maria dei Miracoli)

Denken jullie dat dit een beetje te doen is of word het wel heel erg racen langs alles?

Voor het Museum van het Vaticaan willen we vantevoren alvast kaartjes kopen via de website om de lange rij te vermijden. Alleen moet je daar een tijd opgeven dat je naar binnen wilt. Hoe lang heb je nodig om het museum op een normale manier te bekijken? Zelf dacht ik er aan om in de ochtend Sint Pieter te doen en na de lunch het museum.
pi_112305029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:20 schreef Heufje het volgende:
We verblijven komende zomer een week in een agriturismo in Casperia. Vandaar willen we met de trein een aantal dagen naar Rome. We stappen op in Poggio Mirteto en 50 minuten later staan we op Rome Tiburtina. Lijkt mij helemaal perfect!

Het plan is om drie keer een dag naar Rome te gaan.

Nu zijn aan het kijken wat we allemaal willen en kunnen zien. We zullen keuzes moeten maken.

We denken nu aan:

dag 1:
Vaticaan, Sint Pieter inclusief koepel, Museum van Vaticaan
Engelenburcht en Engelenbrug

dag 2:
Forum Romana
Collosseum
San Clemente
En hopelijk nog wat rondstruinen door Trastevere

dag 3:
In de Capitoolgids staat een wandeling die begint mij metrostation Barberino en die gaat langs
Trevifontein, Pantheon, Vierstromenfontein en een aantal Bernini bezienswaardigheden
Hierna nog naar:
Spaanse trappen en Piazza del Popolo (Santa Maria del Popolo, Santa Maria di Montesanto, Santa Maria dei Miracoli)

Denken jullie dat dit een beetje te doen is of word het wel heel erg racen langs alles?

Voor het Museum van het Vaticaan willen we vantevoren alvast kaartjes kopen via de website om de lange rij te vermijden. Alleen moet je daar een tijd opgeven dat je naar binnen wilt. Hoe lang heb je nodig om het museum op een normale manier te bekijken? Zelf dacht ik er aan om in de ochtend Sint Pieter te doen en na de lunch het museum.
3 dagen van Casperia naar Rome pendelen lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo perfect. Ik zou dan gewoon naast die vakantie in Casperia een keer 3 dagen Rome boeken. Je moet ook in de gaten houden dat het in de Zomer in Rome erg warm is en dat de wachtrij bij de verschillende bezienswaardigheden lang zal zijn.
Bij het Vaticaan zou ik zeker een rondleiding boeken en niet zelf gaan lopen want dan krijg je niet zoveel van de achtergrond en het verhaal mee.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:23:32 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112307154
Hoe kom je trouwens het best in Pompeii vanuit Rome? Het is 250km ongeveer.
Resistance is futile.
pi_112507985
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

3 dagen van Casperia naar Rome pendelen lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo perfect. Ik zou dan gewoon naast die vakantie in Casperia een keer 3 dagen Rome boeken. Je moet ook in de gaten houden dat het in de Zomer in Rome erg warm is en dat de wachtrij bij de verschillende bezienswaardigheden lang zal zijn.
Bij het Vaticaan zou ik zeker een rondleiding boeken en niet zelf gaan lopen want dan krijg je niet zoveel van de achtergrond en het verhaal mee.
Zo doen wij het in Toscane ook altijd. We zitten dan in Orciatico, ongeveer 1 tot 1,5 rijden van Pisa, Siena, Firenze, Lucca. Prima te doen!
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 15:42:48 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_112616955
Weekje Rome geboekt van 16 tot 22 oktober *O* Als verrassing voor mijn vriend dus hij weet nog van niks :) Goeie deal blijkbaar, vlucht was 185 euro met Easyjet voor 2 personen :s) Mijn ouders stellen 150 euro beschikbaar voor een hostel. Iemand tips voor een leuk hostel wat ongeveer 30 euro per nacht kost?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:51:11 #252
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_112647319
Ik heb met Easyjet mijn reis naar Rome geboekt omdat ik mij blind staarde op de prijs, maar daar heb ik spijt van. Je betaalt voor elke stuk check-in baggage 28 euro per vlucht, dus 56 euro voor heen en terugvlucht voor 1 persoon. Als je daar niet voor kiest, mag je slechts één stuk carry-on (hand) baggage meenemen van max. 55cm x 45cm x 25cm. Ze stunten met prijzen maar je wordt helemaal uitgeknepen met dit soort zaken. Volgende keer wordt het British Airways, KLM of Lufthansa.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:56:58 #253
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_112647454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:42 schreef MaJo het volgende:
Weekje Rome geboekt van 16 tot 22 oktober *O* Als verrassing voor mijn vriend dus hij weet nog van niks :) Goeie deal blijkbaar, vlucht was 185 euro met Easyjet voor 2 personen :s) Mijn ouders stellen 150 euro beschikbaar voor een hostel. Iemand tips voor een leuk hostel wat ongeveer 30 euro per nacht kost?
Rekenen is niet je sterkste vak hé. Met 30 euro per nacht op een budget van 150 euro haal je geen 6 overnachtingen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:30:53 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112659424
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 01:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb met Easyjet mijn reis naar Rome geboekt omdat ik mij blind staarde op de prijs, maar daar heb ik spijt van. Je betaalt voor elke stuk check-in baggage 28 euro per vlucht, dus 56 euro voor heen en terugvlucht voor 1 persoon. Als je daar niet voor kiest, mag je slechts één stuk carry-on (hand) baggage meenemen van max. 55cm x 45cm x 25cm. Ze stunten met prijzen maar je wordt helemaal uitgeknepen met dit soort zaken. Volgende keer wordt het British Airways, KLM of Lufthansa.
Oh, really? :')

Even serieus, dat weet toch iedereen? Je boekt het toch juist omdat je al je overbodige shit thuis laat? Je kunt toch nagaan dat ze goedkoop zijn omdat ze geen vreten aan boord hebben en geen dure extra faciliteiten voorzien? Je weet toch van tevoren dat je gewoon KLM tarieven betaalt als je wel die extra faciliteiten verwacht?

Het is een beetje alsof jij bij MacDonalds een medium doorbakken steak besteld, en in plaats van de frietjes graag aardappelkroketjes.
Resistance is futile.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:49:13 #255
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_112660136
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, really? :')

Even serieus, dat weet toch iedereen? Je boekt het toch juist omdat je al je overbodige shit thuis laat? Je kunt toch nagaan dat ze goedkoop zijn omdat ze geen vreten aan boord hebben en geen dure extra faciliteiten voorzien? Je weet toch van tevoren dat je gewoon KLM tarieven betaalt als je wel die extra faciliteiten verwacht?

Het is een beetje alsof jij bij MacDonalds een medium doorbakken steak besteld, en in plaats van de frietjes graag aardappelkroketjes.
Ik ben ook niet een heavy packer. Maar ik wil wel iets mee naar huis kunnen brengen zonder die extra kosten die verbonden zijn aan check-in baggage.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_112688677
Goedemorgen mensen,

Ik heb een klein vraagje. Ik ga volgend weekend naar Rome met mijn vriendin om te shoppen en te bezichtigen. We gaan 5 dagen.

1.Waar is het het beste shoppen in rome vergelijkbaar qua prijzen met Nederlandse warenhuizen, outlets en dergelijke.
2. Wat is interessant om te bezichtigen. Wat moet ik dus gezien hebben.
3. Weten jullie enkele restaurantjes waar je goed en niet te duur kunt eten, ook vergelijkbaar met nederlandse prijzen.
4. Reizen van en door rome, beste met trein, metro, voet, fiets of scootertje?

Groeten,

Vic.
  zondag 10 juni 2012 @ 12:40:47 #257
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_112689098
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:23 schreef Seven. het volgende:
Hoe kom je trouwens het best in Pompeii vanuit Rome? Het is 250km ongeveer.
Met de trein naar Napels ;) Vanuit Napels kan je met een speciale trein naar Pompeii. Het is een eindje rijden, maar zeker de moeite waard!
pi_112689305
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:26 schreef booze26 het volgende:
Goedemorgen mensen,

Ik heb een klein vraagje. Ik ga volgend weekend naar Rome met mijn vriendin om te shoppen en te bezichtigen. We gaan 5 dagen.

1.Waar is het het beste shoppen in rome vergelijkbaar qua prijzen met Nederlandse warenhuizen, outlets en dergelijke.
2. Wat is interessant om te bezichtigen. Wat moet ik dus gezien hebben.
3. Weten jullie enkele restaurantjes waar je goed en niet te duur kunt eten, ook vergelijkbaar met nederlandse prijzen.
4. Reizen van en door rome, beste met trein, metro, voet, fiets of scootertje?

Groeten,

Vic.
Investeer eerst eens een paar euro in een reisgidsje. Dan weet je wat er er te zien is, in welke wijken de restaurantjes geconcentreerd zijn, hoe het OV werkt, etc.
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 16:07:16 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_112741300
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 01:56 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Rekenen is niet je sterkste vak hé. Met 30 euro per nacht op een budget van 150 euro haal je geen 6 overnachtingen.
Goh :') ik snap ook wel dat het 25 euro per nacht is maar ik wil best wat bijleggen, vandaar dat ik ook ongeveer 30 euro per nacht zeg ;) maar bedankt voor de constructieve bijdrage :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_113396923
TVP. Donderdag vertrek ik om een paar dagen door Rome te struinen. Ben héél benieuwd.
pi_113421041
Morgen t/m zondag naar Rome! Ben benieuwd of het een beetje draaglijk is met 33/34 graden :P
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 14:59:59 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_113460895
Nog steeds op zoek naar een leuk hostel voor in oktober. Budget opgeschroefd naar 400 euro voor 6 nachten met z'n tweeën. Iemand nog tips?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:05:23 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_113461188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:59 schreef MaJo het volgende:
Nog steeds op zoek naar een leuk hostel voor in oktober. Budget opgeschroefd naar 400 euro voor 6 nachten met z'n tweeën. Iemand nog tips?
appartementje geen idee i.p.v. hostel? 33 euro per persoon per nacht is niet bijster veel als budget voor Rome
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 01:06:13 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_113495836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:05 schreef Blik het volgende:

[..]

appartementje geen idee i.p.v. hostel? 33 euro per persoon per nacht is niet bijster veel als budget voor Rome
Appartementen zijn nog een stuk duurder helaas. Ik heb een aantal hostels gezien van rond de 400 euro maar ik heb geen idee of die buurten een beetje ok zijn. Wat zijn de leukste buurten van Rome? Het liefst niet al te ver van het centrum en met een beetje levendigheid :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_113497249
Heb nog steeds geen idee hoe lang je nodig hebt om het museum van het Vaticaan op een normale manier te bekijken? Zelf dacht ik er aan om in de ochtend Sint Pieter te doen en na de lunch het museum. Is dit te doen?
Ik wil namelijk op voorhand vast kaartjes kopen, je moet dan geven hoe laat je wilt gaan.
pi_113497570
Een halve dag is voldoende om de hoogtepunten te zien.
pi_114013738
Ik vertrek maandag met de auto naar Rome, bij het hotel is een parkeerplaats..
Verder kan ik de auto het beste laten staan denk ik, en met het OV gaan? Of zijn er goede parkeergarages in het centrum?
pi_114017279
De vraag is: hoe gesteld ben je op je auto? Er rijdt daar geen auto zonder deuk.
pi_114018084
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 01:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Appartementen zijn nog een stuk duurder helaas. Ik heb een aantal hostels gezien van rond de 400 euro maar ik heb geen idee of die buurten een beetje ok zijn. Wat zijn de leukste buurten van Rome? Het liefst niet al te ver van het centrum en met een beetje levendigheid :)
Trastevere, absoluut!
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 21:16:49 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_114032688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Trastevere, absoluut!
Dat wil ik ook :Y Alleen is het wel iets prijziger dan gedacht -O- Denk dat we ons budget maar weer moeten verhogen :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_114032913
Ja, gewoon smijten met dat geld, daar krijg je geen spijt van. Trastevere is echt een topwijk, tot laat in de nacht nog een hoop volk op straat, veel studenten, goede restaurantjes ook helemaal niet duur en je steekt de brug over en bent midden in het centrum. Ook dicht bij het Vaticaan.

En het verblijf is misschien wel wat duurder, maar doordat eten en drinken relatief goedkoop is, zeker in verhouding met andere grote steden, trek je dat wel weer recht.
pi_114035414
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:10 schreef k_man het volgende:
De vraag is: hoe gesteld ben je op je auto? Er rijdt daar geen auto zonder deuk.
Haha nouja een deukje is niet erg, is de auto van mn baas :P
Maar misschien (waarschijnlijk) is het OV handiger...
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:56:18 #273
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_115205105
Ik ben net terug van 7 dagen Rome, wat wel grappig was is dat ik ontzettend veel Nederlanders heb gezien. Het leek wel alsof ze uit alle hoeken en gaten kwamen. Bij het Vaticaan, bij het Colosseum, bij Villa Borghese, bij Barberini en bij supermarkten in Centro Storico.

Ik moet zeggen dat ik verliefd ben geworden op de cultuur van Rome, het centrum van Rome is in weze één groot historisch monument. Je kunt geen straat inlopen of je komt een idyllische gebouw tegen, overblijfselen van het oude Rome.

Daarnaast werkt de metro-systeem superfijn, ik zat in een hotel langs de Tiber aan de Lungotevere in Prati. 10 minuten lopen naar Lepanto en dan de metro naar Spagna, Flaminio, Barberini of Termini. Ik ben minder te spreken over de bussen, buschaffeurs praten geen Engels en de halteborden zijn niet altijd even duidelijk (soms is het compleet onduidelijk welke haltes er voorafgaan en welke haltes er volgen.

Enige nadeel, is dat het nét iets te heet was, elke dag rond de 35 graden. Dat was even acclimatiseren aangezien 35 graden in Rome niet hetzelfde is als 35 graden in Nederland.

Mijn favoriete bezochte plekken:

- Villa Borghese (oase van rust in het noorden van Rome in een anderzijds overdrukke Rome)
- Via Corso (prachtige lange winkelstraat waar alles te vinden is die van Spagna naar het Centro Storico loopt)
- Piazza Navona (overdag niet bijzonder maar komt tot leven 's avonds)
- Piazza Del Popolo (oftewel de toegangspoort tot Rome, erg atmosferisch
- Colosseum (het meeste populaire en kenmerkende monument van Rome; 's ochtends bezocht in alle rust en de rijen ontweken met mijn Roma Pass; mijn mond viel open)
- Via Appia Antica (de langste weg in Rome; raar genoeg zeer weinig toeristen hier te vinden, aanrader als je een ochtend/middagje de drukte wilt ontlopen, daarnaast zijn de Catacombes van St. Sebastian zeer de moeite waard)
- De vele kerken van Rome (stuk voor stuk indrukwekkend)
- Pantheon (één woord: wow)
- Palatino/Roman Forum
- Capitoline Hill (en de museum)

Mijn minst favoriete bezochte plekken:

- De Spaanse trappen (had mij er van te voren veel meer van voorgesteld; het is niet zo mooi als dat ik van plaatjes had vernomen)
- Trevi Fontein (Ten alle tijden verschrikkelijk druk, en ongeacht op welke tijdstip je daar komt (tenzij je midden in de nacht komt), er is vrijwel geen manier om in relatieve rust traditiegetrouw een munt in de fontein te gooien, dat heb ik dus ook niet gedaan)
- Travestere (de zogenaamde uitgaansbuurt van Rome, veel Italiaanse studenten hangen hier rond, vooral op vrijdagavond is het hier druk)

Eten in Rome:
- Pizza Al Staglio in Centro Storico
- Italiaanse fastfood-pizza bij Spizzico
- Bourgondische Italiaanse pizza bij het Pizzarium bij Cipro
- Traditionele Italiaanse panini vlakbij de Capitoline Hill
- Gelati bij een gelateria (veel unieke smaken geprobeerd waarvan ik nog nooit gehoord had)

Mijn gemiste bezienswaardigheden:
- St. Pieter's Basilicum (lange wachtrijen gedurende de hele dag; uiteraard wel het St. Pieter's plein en het daarnaast liggende Vaticaan Stad (en de Musei Vaticani/Sistine Chapel) bezocht.

- Castel Sant Angelo (schijnt de moeite waard te zijn en een mooi uitzicht te geven van Rome)

Rome en veiligheid:
Ik heb mij zelden zo veilig gevoeld in een wereldstad, lage criminaliteit, overal staat politie of hangen bewakingscamera's, dit betekent dat het probleem van zakkenrollers en tasjesdieven bijna niet voorkomt.

Rome en drink-fonteinen:
Hulde dat er op zoveel verscheidene plekken, tientallen in Rome, koud en drinkbaar water uit kraantjes en fonteintjes te vinden zijn, dat heeft mij veel geld bespaard.

Italië en televisie:
's Nachts arriveren op je hotelkamer en een uitzending van Veline meepikken. :9~

Ik heb mij vooral voorgenomen geen map mee te nemen, en gewoon lukraak te wandelen in het centrum van Rome; zo zie je nog het meest van Rome.

Grappig:
- Een straat genaamd Via di Febo (o.i.d.), helaas kennen ze het begrip Febo als snacktent niet in Italië
- Spar (de supermarkt), heet in Italië Despar
- Gypsies en dakloze zwervers (die verder niemand lastigvallen) die de hele dag op een drukke winkelstraat staan te bedelen en aan het eind van de dag net genoeg geld hebben gebedeld om een Happy Meal te kopen.
- De mannen die rozen staan uit te delen aan meisjes; wat is daar de gedachte achter?
- De zingende opera straatzanger bij Piazza del Popolo, is van een kilometer afstand te horen.
- Afrikaanse-Italiaanse straatverkopers die ruzie staan te maken met elkaar
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_115211575
Wat vond je niet leuk aan Trastevere? Dat is echt de gezelligste buurt van heel Rome!
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:35:28 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_115212013
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat vond je niet leuk aan Trastevere? Dat is echt de gezelligste buurt van heel Rome!
Dit

En ongelooflijk dat je niet in de St. Pieter bent geweest, die wachtrij gaat eigenlijk heel snel, loopt continue door.

edit: en Castel Sant'Angelo :X

[ Bericht 10% gewijzigd door Blik op 06-08-2012 22:51:17 ]
pi_115212797
Als jij dat verhaal zo lees, ga ik zo weer terug!
Be brave. Be kind.
pi_115212995
Als je in een verslag over Rome het woord Febo en fastfoodpizza noemt, dan denk ik dat ik al begrijp waarom je Trastevere niet leuk vond...... :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:52:08 #278
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_115213149
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je in een verslag over Rome het woord Febo en fastfoodpizza noemt, dan denk ik dat ik al begrijp waarom je Trastevere niet leuk vond...... :')
Er is een straat die Febo heet in Rome. Ik zie de link niet met Trastevere. Ik hoop niet dat je bedoeld te zeggen dat Trastevere een buurt is voor mensen met een verfijnde smaak.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:54:05 #279
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_115213297
Ze zeggen trouwens dat Augustus traditioneel niet eens in het hoogseizoen valt in Rome, het was verschrikkelijk druk. Ik kan mij niet voorstellen hoe druk het is als het wel het hoogseizoen is.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:37:46 #280
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_115216872
Je moet wel degelijk uitkijken met zakkenrollers. Vanuit m'n studie is er elk jaar een reis naar Rome en elk jaar is er wel iemand de pineut. Afgelopen reis weer iemand van wie dr tas in de metro met een mes was opengesneden.

Verder kan ook ik me niet voorstellen hoe je trastevere niet leuk kan vinden. :{
Jawel, je keek.
pi_115220787
Destijds geen rij gezien voor de Sint Pieter. Nergens eigenlijk. :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:29:22 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_115230925
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:37 schreef k_man het volgende:
Destijds geen rij gezien voor de Sint Pieter. Nergens eigenlijk. :)
Was jij niet ergens in de winter in Rome?
pi_115233975
Ja, medio december. Perecte periode.
pi_115235721
Mijn beste ervaring in Rome was een bezoek aan het huis van Nero. Tegenover het Colloseum een kleine ingang, maar binnen krijg je een blik in het verleden. Ook al is het helemaal kaal en zijn ze heel veel bezig met preserveren, is het geweldig om te zien hoe dat paleis eruit had gezien. Jammer dat door instortingsgevaar en luchtvochtigheid ze tegenwoordig geen rondleidingen meer doen.

Oh en pasta eten in een tussen straatje in een wijk boven het Vaticaan. Alleen maar Italianen en heerlijke pasta con vongole op.
Be brave. Be kind.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:18:32 #285
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116097304
En schop!

Ik wil begin oktober met mijn vriendin naar Rome. Maar heeft iemand nog aanraders voor een niet al te duur, maar toch goed hotel? Er zijn volgens mij duizenden plaatsen om te overnachten in Rome, daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer...

Overigens nog een vraag: ik zag de goedkoopste vliegtickets via Rome Ciampino, is dat een beetje te doen of ligt dat wel erg ver weg?
Don't let my username fool you...
pi_116097803
Ciampino is goed te doen. Er gaat een Shuttlebus naar het noorden van het centrum van Rome. Ik geloof voor 6 Euro. Vandaar kun je verder met openbaar vervoer of taxi. Wij hadden op de heenweg een taxi genomen vanaf Ciampino omdat we geen zin hadden om allemaal met onze koffer te moeten gaan zoeken en sjouwen en dat was 40 Euro.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:21:27 #287
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116117672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ciampino is goed te doen. Er gaat een Shuttlebus naar het noorden van het centrum van Rome. Ik geloof voor 6 Euro. Vandaar kun je verder met openbaar vervoer of taxi. Wij hadden op de heenweg een taxi genomen vanaf Ciampino omdat we geen zin hadden om allemaal met onze koffer te moeten gaan zoeken en sjouwen en dat was 40 Euro.
Thanks, ja, zag op de site van het vliegveld al dat het 4 euro was voor de bus. Dan sleep ik wel even met mijn koffer (ik reis toch niet al te zwaar). Maar iemand nog tips voor hotels? Er zijn er gewoon teveel in Rome... :{
Don't let my username fool you...
pi_116117870
Ja er zijn er echt heel veel. Ik zou kijken op tripadvisor, dan kun je goed zoeken naar de ligging die je wilt (Trastevere is top!) en de prijs en daar staan ook meestal wel goede recensies op.
pi_116123068
Het ding met Rome en goede hotels, je moet ruim van te voren boeken om er een goede prijs voor te krijgen. Ik ben zelf naar Hotel Donna Laura Palace gegaan en ik was er zeer over te spreken.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116134067
Ik was wel te spreken over dit hotel. :)
pi_116134111
Via Firenze? Dan betaal je de hoofdprijs.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116134247
Het is inderdaad een erg goede locatie en als je het - zoals je zelf al zegt - een beetje handig aanpakt is de prijs prima te doen. Ik betaalde zo'n 130 euro per nacht. Dat is wat je in vergelijkare steden ook betaalt voor een dergelijk hotel.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:09:06 #293
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116138077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Het ding met Rome en goede hotels, je moet ruim van te voren boeken om er een goede prijs voor te krijgen. Ik ben zelf naar Hotel Donna Laura Palace gegaan en ik was er zeer over te spreken.
Daar ben ik voor die periode voor 5 nachten 1200 euro kwijt... Voor dat geld zit ik ook aan de andere kant van de wereld.

130 euro voor een nacht vind ik ook wel behoorlijk prijzig, in geen enkele stad heb ik dat geloof ik ooit voor een hotel betaald. Ik stel niet zoveel eisen, als ik maar goed kan slapen, douchen en ontbijten. De rest van de tijd ben je toch niet in het hotel.
Don't let my username fool you...
pi_116597342
Ik ben van plan om met mijn pa even 4 dagen naar Rome te gaan 12 oktober. Maar weet iemand waar ik het beste kan boeken en welk hotel een beetje aan te raden is in het centrum? ( ik heb zelf alleen ervaringen met hostels)
  maandag 10 september 2012 @ 13:20:02 #295
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116598968
Ik heb trouwens vorige week ook geboekt, goedkope vlucht Weeze - Rome Ciampino en een B&B die een zeer goede review kreeg :)
Don't let my username fool you...
pi_116650635
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:20 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb trouwens vorige week ook geboekt, goedkope vlucht Weeze - Rome Ciampino en een B&B die een zeer goede review kreeg :)
welk B&B? :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:12:50 #297
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116651208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:53 schreef louter_genieten het volgende:

[..]

welk B&B? :)
Momi geloof ik. Kreeg ook meteen een mail terug van de eigenaar die vroeg of we een twin of dubbel bed wilden en hoe laat we precies zouden arriveren (omdat ze geen receptie hebben)
Don't let my username fool you...
  zondag 23 september 2012 @ 00:14:31 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117135622
We lopen hier een beetje vast in de zoektocht naar een appartement. 2 volwassenen, 2 tieners. We willen 2 dagen naar Napels dus we zoeken een hotel voor 4 nachten. En dat voor een leuk prijsje natuurlijk :+ . Ik vind alleen bijna geen appartementen?
Resistance is futile.
pi_117339422
pff appartement of hotel voor 3 mannen vader 60+ en twee zonen 18 en 28 boeken in rome.. Liefst in Trastevere, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer..

Veel duurs met weinig (Italiaanse) kwaliteit of te prijzig en te sjiek voor een stedentrip. Eindelijk iets leuks dan weer uitverkocht terwijl ik toch ruim van te voren ben (24 nov). Ik zoek een prettige prijs/kwaliteit verhouding :( grrrrr
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:24:02 #300
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117767240
Net terug van 6 dagen Rome, brrr, wat is het koud hier in Nederland...

Echt ontzettend veel gezien. Alleen Trastevere hebben we niet bezocht, volgens mijn vriendin was daar ook weinig te zien. We zaten in Bed and Breakfast Momi, vrij dichtbij Termini. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding (ook goede recensies op Tripadvisor), was even zoeken waar het was (zit in een appartementencomplex en de naam staat niet heel duidelijk in de rij met deurbellen), maar was echt heel goed schoon, aardige jonge kerel die ons netjes nog wat tips heeft gegeven om te doen in Rome. Ontbijt was erg basic, maar goed, ik heb 's morgens niet veel eisen. Kan het iedereen aanraden. :)

Ontzettend veel gelopen, in Rome is zoveel te zien dat het eigenlijk zonde is als je voor alles de metro pakt. Nog nooit in zoveel kerken geweest in mijn leven als tijdens ons tripje naar Rome (en ik zal ook nooit meer in zoveel kerken komen :') ) Die Spaanse trappen vond ik eigenlijk wel erg tegenvallen, het zijn eigenlijk gewoon....uhh... ja.... trappen... Wel moet ik zeggen dat we 's avonds na het eten niet echt meer de stad in zijn geweest, vriendin is altijd op tijd moe en tja, 's morgens zijn we wel elke dag weer vroeg opgestaan om op pad te gaan. Alle plaatsen ook uit Angels&Demons/Bernini-mysterie bezocht, wel jammer dat toch veel in renovatie was, zo was net de Chigi Chapel in Santa Maria del Popolo de enige kapel in die kerk die dicht was en waar een groot wit doek voor hing. Colosseum bezocht, Forum Romanum, Castel Sant'Angelo, St. Pieter (inclusief beklimming van de koepel door die veel te krappe trapjes), Sancta Scala enz enz. Erg indrukwekkend allemaal.

We spraken nog een restaurant-eigenaar die vroeger een restaurant in Maastricht had gehad, maar die zei al dat het toerisme toch met een 20 a 25% was teruggelopen het afgelopen jaar. Waar hij eerder nog elke avond de tent vol had, had hij nog enkele tafels vrij elke dag. De crisis zorgt toch voor minder citytrips denk ik dan, alhoewel daar bij de grote toeristische trekpleisters niets van te merken was.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:02:41 #301
62913 Blik
The one and Only!
pi_117768570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:24 schreef Metalfreak het volgende:
Net terug van 6 dagen Rome, brrr, wat is het koud hier in Nederland...

Echt ontzettend veel gezien. Alleen Trastevere hebben we niet bezocht, volgens mijn vriendin was daar ook weinig te zien.
gemiste kans, de leukste wijk van Rome. Misschien niet bijzonder qua highlights, maar 's avonds super gezellig en dé plek voor een lekker hapje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')