abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_75495698
Omdat de vorige vol is. Zal zo even een betere startpost maken.

Vorig topic: Rome #5
pi_75495938
Direct maar even openen met een vraag:

Hoe is Rome in de zomer? Heb gehoord dat het vrij warm is en enorm druk. Warmte is opzich niet heel erg, ben op meerdere plaatsen geweest waar je vrijwel neerviel als je tussen 12:00 en 15:00 buiten kwam, alleen die drukte lijkt me niet heel erg fijn.

Is het slim om in de zomer te gaan, of geniet je er meer van als je in het voor- of najaar gaat?
pi_75496934
ik vond rome te doen in de zomer... maar ik was grotendeels in Bracciano te vinden...
gewoon lekker koel dinken.. met de drukte valt het mee zeker als je het vergelijkt met april/mei
Be brave. Be kind.
pi_75496991
Ik zou in voor- of najaar gaan, maar dat is vanwege de warmte. Als de mussen dood van het dak vallen, zit ik ook liever ergens binnen/in de schaduw. Drukte in de zomer heb ik geen ervaring mee.

Waarschijnlijk voorjaar 2011 weer . Of, als ik hard spaar, voorjaar 2010 ook .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 10 december 2009 @ 22:01:33 #5
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_75498582
Ik zou niet in de zomer naar Rome gaan, in het voor- of najaar is het er veel fijner. Ik ben er afgelopen week een week geweest en merendeels heb ik prachtig weer gehad: 15 graden en zonnig. Ik heb 1 dag regen gehad.
Giallo e nero il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_75498970
Nouja de warmte is opzich niet heel erg, ik ben altijd nog naar plaatsen geweest waar het 35-40 graden was of warmer en dat is ook plan B dit jaar, als Rome niet doorgaat.

Alleen het is vooral de drukte. Ik hoorde namelijk verhalen dat als je op drukke straten bent, je soms gewoon mee word genomen door de massa en geen kant op kan. Dat lijkt me dan weer niks. Maarja met 40 graden in een stad zitten is ook niet ideaal, liever zit ik dan ergens met zee in de buurt.

Dus ik denk dat we Rome later maar gaan doen en gewoon in de zomer naar de zee gaan ergens. Bedankt voor de adviezen iig .
pi_75536419
Ik heb geen ervaring met Rome in hoogzomer, maar afgelopen jaar was ik in juli in Barcelona en dat vond ik echt hels Nou ja, de stad is leuk, maar zo vreselijk veel mensen! Schreeuwende Hollanders! Het leek wel of half Rotterdam was uitgelopen

Ik weet niet... Ik vermijd grote steden in Zuid-Europa vanaf nu maar in juli en augustus. Als Rome ook maar enigszins in de buurt komt van Barcelona, qua bezoekersaantallen, zou ik het je echt afraden!
pi_75591453
Net terug van 5 dagen Rome, eerste keer voor mij, fantastische stad, veel gezien, veel gelopen, prachtig allemaal. Wellicht nog wat meer verhaal binnenkort
pi_75680601
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zou niet in de zomer naar Rome gaan, in het voor- of najaar is het er veel fijner. Ik ben er afgelopen week een week geweest en merendeels heb ik prachtig weer gehad: 15 graden en zonnig. Ik heb 1 dag regen gehad.
Wat toevallig ik ben maandag terug gekomen van 5 dagen Rome, en ook 1 dag regen gehad
Voor de rest stralend blauwe lucht
Heerlijke vakantie gehad.

Zomer zou ik niet aanraden, voor en najaar zijn ideaal qua temperatuur.
De koepel in de Sint Pieter wil je niet met 30 graden beklimmen, 531 treden

En met openbaar vervoer (Roma Pass) is bijna alles wel goed te bereiken. Al is een metrolijn C wel welkom.

Verder kan ik het restaurant met de lamskoteletten dat op pagina 12 stond van Rome 5 afraden.
Had zelf een entrecote die geen smaak had, en me vriendin lamsvlees wat ondefinieerbaar was.

Het restaurant Baires (Argentijsn grill restaurant) had perfect vlees. Heerlijk sappige stukken
Met een pure chocolade cake als toetje
pi_75729868
Met oud & nieuw in Rome Iemand nog tips/aanraders van evt. festiviteiten tegen die tijd?
pi_75777156
Ik ben er in de zomer geweest, het was er s ochtends al 37 graden maar dat was zelfs voor Italie extreem zeiden ze . Heel erg druk was het dan ook niet, alleen bij de Trevi was het stervensdruk, maar verder viel het reuze mee. Heb zelf alleen het Forum gemist, want we hadden een gecombineerde rondleiding Colosseum + Forum midden op de dag en na het Colosseum vielen we zowat dood neer van de hitte en zijn we op een overdekt terras gaan zitten. Je moet vooral veel water drinken en in restaurants erop letten dat ze flesjes water/fris voor je ogen openmaken, anders krijg je gewoon kraanwater in een karaf .
NARF
  zondag 20 december 2009 @ 21:23:01 #12
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_75853962
IK GA MORGEN
als mijn reis niet gecancelled word
pi_76679056
waarschijnlijk ga ik begin februari naar Rome.
ik heb zelf de meeste hot-spots al gezien, omdat ik er met school al eens geweest ben, maar nu ga ik samen met mijn vriend. We willen dus graag de bekende dingen zien, maar ook een paar leuke minder bekende dingen zien. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop hotelletje in Trastevere.
als iemand tips heeft... laat maar weten.
pi_76795236
Ik ga volgende week.

Zie dit maar als een tvp.
pi_76795244
Overrated
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76805160
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 05:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Overrated
Vertel eens waarom dat het geval zou zijn.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_76938514
Is het een beetje in een midweek te zien allemaal?
Ik bedoel maandagmiddag aankomen en vrijdagmiddag weer vertrekken, dus praktisch drie dagen: is dat genoeg voor een goede indruk?
Is Ryan Air via Charleroi nog steeds de goedkoopste manier om er te komen?
pi_76977612
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:50 schreef Moona het volgende:
waarschijnlijk ga ik begin februari naar Rome.
ik heb zelf de meeste hot-spots al gezien, omdat ik er met school al eens geweest ben, maar nu ga ik samen met mijn vriend. We willen dus graag de bekende dingen zien, maar ook een paar leuke minder bekende dingen zien. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop hotelletje in Trastevere.
als iemand tips heeft... laat maar weten.
Als je per s een hotel wilt, dan heb je niks aan deze post: maar heb je al gedacht aan een appartement?
Wij hebben 90 p/n betaald voor een appartement midden in Trastevere, prima accomodatie, prima locatie en wat mij betreft 10x sfeervoller dan een hotel.
pi_76977861
link?
Be brave. Be kind.
pi_76978346
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:01 schreef Esje-lief het volgende:
link?
http://www.rentalinrome.com/solebstudio/soleb.htm En zo zijn er op die site nog vl meer appartementen, n nog veel meer sites met andere appartementen.
pi_76978500
nice!!
Be brave. Be kind.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:42:55 #22
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  dinsdag 19 januari 2010 @ 02:36:17 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76997282
Ik ben er van 2 tot 4 februari, dus eigenlijk maar 1 hele dag. Heeft iemand tips hoe deze tijd zo efficient mogelijk besteed kan worden? Ik weet eigenlijk vrij weinig van Rome, behalve dat het Colosseum er staat . Het lijkt me zo zonde om enthousiast thuis te komen en dan achteraf allerlei dingen te lezen die je had willen doen .
2000 light years from home
pi_77000949
Gewoon een goede reisgids kopen en van tevoren goed nadenken over wat je wilt zien en hoe je dat zo efficient mogelijk in 1 dag gepropt krijgt..
pi_77008459
Dikke klotestad.

Onvriendelijke mensen, vies, warm in de zomer, regenachtig in de winter, groot, slecht openbaar vervoer.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')