abonnement Unibet Coolblue
pi_75487909
Hier weer verder!
quote:
Het Internationaal Olympisch Comité heeft voor de Spelen in Londen in 2012 enkele wijzigingen aangebracht in het baanwielren- en tennisprogramma. Het IOC wil zo het aantal vrouwelijke atleten vergroten en het programma opfrissen.

Bij het baanrennen voor heren worden de individuele achtervolging, de koppel- en puntenkoers geschrapt. Aan het programma wordt een omnium (een allroundtoernooi) toegevoegd. De individuele achtervolging en de puntenkoers verdwijnen bij de dames, maar ze krijgen daarvoor keirin, de teamsprint, de ploegenachtervolging en een omnium voor terug.

Het olympisch tennistoernooi wordt met het gemengddubbelspel uitgebreid.


[ Bericht 89% gewijzigd door Leatherface op 10-12-2009 17:06:25 ]
pi_75487950
Oeps.. het moet deeltje 65 zijn.. Mod??!
pi_75487979
Aangepast.
pi_75487995
@Taylorphinney
quote:
Well family, it seems that we have been unsuccessful in our fight. I dearly appreciate all your support! We now move on. http://j.mp/55M9lL
pi_75488041
Ik was zo vrij om even je OP aan te vullen met het bericht over het baanwielrennen, Aalbers.
pi_75488088
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:05 schreef wimderon het volgende:
@Taylorphinney
[..]


Sneu voor hem. Hij was net aan het doorbreken en wilde vast alles er aan doen om de Britten in eigen huis te kloppen, gebeurt dit.
pi_75488094
Prima, en bedankt voor het wijzigen van de TT
pi_75488131
quote:
The changes were opposed by a host of top cyclists, including Romero and seven-time Tour de France champion Lance Armstrong - but IOC president Jacques Rogge defended the overhaul.

"The changes reflect the IOC's desire to continually refresh the programme, as well as its commitment to increase women's participation," said Rogge.

"We have followed the advice of the UCI. They have done extensive research about the programme and the Executive Board think the new format will be more appealing to a bigger audience.

"The individual pursuit might be popular in the countries where medals are won but not in other countries."

The Executive Board also ratified a proposal by the International Tennis Federation for the inclusion of mixed doubles in London.

And Rogge was quick to dismiss any concerns about the proposed move of rhythmic gymnastics and badminton to Wembley Arena.

"We are not worried and it's almost finalised," added Rogge. "We expect things will be finalised in a month or two.

"It's not an issue any more - it's near completion."
Ik denk dat ze in Tajikistan en Palau wel staan te springen om die geweldige omnium te zien, Rogge
pi_75488297
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in Tajikistan en Palau wel staan te springen om die geweldige omnium te zien, Rogge
Ja, en in Oost-Timor zijn ze nu al opgewonden van de mixed doubles.
pi_75488415
Een rotschande en werkelijk belachelijk en bespottelijk dat de achtervolging van het programma wordt geschrapt, wielrennen op de OS gaat nergens om. Hier word ik echt zo kwaad van he
pi_75488704



Overigens leuk interview met Geesink bij Paul & Witteman.
pi_75488745
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:18 schreef Columbiafan het volgende:
Een rotschande en werkelijk belachelijk en bespottelijk dat de achtervolging van het programma wordt geschrapt, wielrennen op de OS gaat nergens om. Hier word ik echt zo kwaad van he
Vind het baanwielrennen niet echt bijzonder, maar vond dat juist wel een leuk onderdeel
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_75489891
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:27 schreef TargaFlorio het volgende:



Overigens leuk interview met Geesink bij Paul & Witteman.
Maar eens kijken op uitzendinggemist.nl Waar ging het precies over?
Net efkes anges
pi_75489981
McQuaid tegenover Cyclingnews:
quote:
"There is only one reason the US are saying keep the pursuit, and this is Taylor Phinney. If this was four years ago, there wouldn't be a comment coming out of America on the individual pursuit as they didn't have an individual pursuiter."
Drogreden. Alsof dat iets afdoet aan de validiteit van de argumenten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 december 2009 @ 18:35:07 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75490565
Nou de OS op de baan.... sprint sprint sprint en omnium

Bos kan wel blij zijn die dicht zich wel kansen toe voor het omnium
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75491060
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:35 schreef rubbereend het volgende:
Nou de OS op de baan.... sprint sprint sprint en omnium

Bos kan wel blij zijn die dicht zich wel kansen toe voor het omnium
Voor Bos is het een kans op een medaille inderdaad.

Maar tot nu toe zijn het naar mijn idee vooral duurrenners die komen bovendrijven. Leigh Howard, de wereldkampioen, is een man die je veel in zesdaagsen en ploegenachtervolging. ziet
pi_75492927
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:35 schreef rubbereend het volgende:
Nou de OS op de baan.... sprint sprint sprint en omnium

Bos kan wel blij zijn die dicht zich wel kansen toe voor het omnium
Hopelijk gaat 'ie hiervoor ja.
sig verwijderd door FA
pi_75500505
Lekker bezig weer, het IOC
in a crowd you lose humanity
pi_75506729
quote:
Rabo en Giant vormen offroad-team
■ Rabobank en Giant beginnen volgend jaar een nieuw team voor mountainbikers en veldrijders. De équipe gaat onder de naam Rabo-Giant Offroad Team rijden. Het team is bedoeld om Nederlands talent te ondersteunen.

De algemene leiding is in handen van Jan ten Tusscher. Leo van Zeeland wordt ploegleider van de mountainbikers en Richard Groenendaal gaat de veldrijders aansturen.

Het merendeel van de ploeg zal bestaan uit wielrenners die jonger zijn dan 23 jaar. In totaal moet het team zestien renners tellen.
bron: nos.nl
Net efkes anges
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:12:10 #20
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75508815
keisse en de ketele zijn ook niet blij.
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:27:17 #21
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_75509257
Op welke datum moeten de protour en pro-continentaalploegen uiterlijk hun nieuwe ploegopstelling voor 2010 aan de UCI doorgeven? Met andere woorden, wanneer is het transfercircus afgelopen?
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_75509384
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:12 schreef Beregd het volgende:
keisse en de ketele zijn ook niet blij.
Sercu ook niet. http://www.sporza.be/cm/s(...)ogramma_piste_Spelen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 december 2009 @ 13:41:22 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75515564
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 07:27 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

bron: nos.nl
Ik vind dat wel een goed initiatief.

Jaren terug pleitte ik al voor een totale wielerploeg. Ze hadden toen Bos op de baan nog onder contract en volgens mij hadden ze voor een schappelijke prijs toen best de hele baan ploeg kunnen "krijgen". Dan had je één breed wielerplatform gehad.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75524762
Ik vind het juist helemaal geen goed plan. Rabobank krijgt zo een monopoly op de wielermarkt.
Je moet goede renners met elkaar laten concurreren en niet in 1 ploeg laten rijden.
Net efkes anges
pi_75524836
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik vind het juist helemaal geen goed plan. Rabobank krijgt zo een monopoly op de wielermarkt.
Je moet goede renners met elkaar laten concurreren en niet in 1 ploeg laten rijden.
Door ook een MTB-ploeg op te zetten krijgt Rabobank echt geen monopoly. Dat krijgen ze alleen als ze alle renners in NL contracteren.
in a crowd you lose humanity
pi_75527970
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik vind het juist helemaal geen goed plan. Rabobank krijgt zo een monopoly op de wielermarkt.
Je moet goede renners met elkaar laten concurreren en niet in 1 ploeg laten rijden.
Dus jij hebt liever dat het bij het oude blijft?

Begrijp me niet verkeert concurrentie is goed (b.v. overmacht van Rabo op de weg was groot, gelukkig is daar met Skill en nu Vacansoleil wat verandering in gekomen), echter blijkbaar zijn er in Nederland geen andere sponsors die in dit gat springen. En ik noem dat bewust "gat" omdat ik denk dat veldrijden publicitair zeer interessant kan zijn voor sponsors. Ik las dat in '96 Adrianus van de Poel en Richard Groenendaal goed waren voor 20% van de publiciteit van de Rabobank ploeg.
pi_75530204
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:35 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dus jij hebt liever dat het bij het oude blijft?

Begrijp me niet verkeert concurrentie is goed (b.v. overmacht van Rabo op de weg was groot, gelukkig is daar met Skill en nu Vacansoleil wat verandering in gekomen), echter blijkbaar zijn er in Nederland geen andere sponsors die in dit gat springen. En ik noem dat bewust "gat" omdat ik denk dat veldrijden publicitair zeer interessant kan zijn voor sponsors. Ik las dat in '96 Adrianus van de Poel en Richard Groenendaal goed waren voor 20% van de publiciteit van de Rabobank ploeg.
geheel mee eensch..

Zolang we nog niet a la het niveau koning voetbal opereren met miljoenenclubs in een elke beetje grote stad is dit geen punt lijkt me.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75534429
Zoals je zegt: Door Skil en Vacansoleil heeft Rabo tenminste wat concurrentie. Renners die het in het verleden 'net niet' of 'nog net niet' hadden konden nauwelijks doorstromen. Nu kunnen deze renners wel nog wat verder groeien bij ploegen als Skil en Vacansoleil.
Probleem is dat Rabo naast de Pro tour, Continentale en nu dus MTB ploeg, ook nog de grote sponser van de KNWU is.
En zoals je al zegt: We krijgen een probleem als er geen andere sponsers komen.
Stel dat Rabo stopt met sponsering, dan heb je echt een enorm gat.

Ik heb tijdens de Eneco tour hierover nog een gesprek gehad met Egon van Kessel. Hij was ook zeer kritisch over de (te) grote macht die rabo had*.
* Mocht je meer info willen, wil ik je dit wel op PM zetten.
Net efkes anges
pi_75535155
Ik begrijp je standpunt en ben het op zich wel me je eens. Ik zou ook liever zien dat naast de huidige inspanningen van Rabo in het veldrijden een ander bedrijf met een ploeg komt. Echter als dat niet het geval is dan heb ik liever dat Rabo een extra inspanning doet dan dat er niets gebeurt. Het veldrijden in Nederland kan wel een push gebruiken, al kan dat snel omslaan als er een renner is die weer meedoet voor de prijzen.

En ik ben op de hoogte van het feit dat Van Kessel kritisch is t.o.v. de dominantie van Rabobank in het Nederlandse wielrennen.
pi_75543452
quote:
Hijgenaar en Kanis winnen teamsprint
Update: zaterdag 12 dec 2009, 09:47

Een dag nadat het IOC bekendmaakte dat de teamsprint voor dames toegevoegd wordt aan het olympisch baanprogramma, hebben Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar toegeslagen bij WB-wedstrijden in Cali.

Het Nederlandse duo greep in Colombia goud op de teamsprint door in de finale het Litouwse duo Gaivenite/Krupeckaite af te troeven (33,956 tegen 34,459).

Kanis, die eerder al zilver pakte op de sprint, werd ook nog tweede op de 500 m tijdrit. De Litouwse Simona Krupeckaite bleef Kanis dit keer wel voor.
Voor Hijgenaar en Kanis is het veranderde olympische pisteprogramma wel in het voordeel.
pi_75576966
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:03 schreef Aalbers het volgende:
Hier weer verder!
[..]


Belachelijk vind ik. Puntenkoers en de ploegkoers zijn toch wel 2 van mijn favoriete onderdelen in het baanwielrennen. Ik hoorde nog dat enkele baanwielrenners (waaronder Risi en Keisse) een brief naar de ioc of uci had geschreven. Hoe is dat afgelopen?
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_75577081
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Voor Hijgenaar en Kanis is het veranderde olympische pisteprogramma wel in het voordeel.
Denk je dat ze daadwerkelijk kans maken op medailles, of zullen ze ondersneeuwen als andere koppels zich er ook op gaan richten?
pi_75577141
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:13 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Belachelijk vind ik. Puntenkoers en de ploegkoers zijn toch wel 2 van mijn favoriete onderdelen in het baanwielrennen. Ik hoorde nog dat enkele baanwielrenners (waaronder Risi en Keisse) een brief naar de ioc of uci had geschreven. Hoe is dat afgelopen?
Werd genegeerd.

Maar sowieso, die bonden luisteren nooit naar sporters (of liefhebbers).
pi_75581279
Er is praktisch niemand in het wereldje van baanwielrenners die een voorstander is van deze wijzigingen.

De enigen die baat hebben bij het nieuwe programma zijn de vrouwen op de sprintnummers. Maar Pendleton, Meares, Krupeckaite en onze Nederlandse dames kunnen zich ook niet echt vinden in het schrappen van de puntenkoers, madison en ploegkoers.
pi_75582110
De duurrenners worden echt genaaid, en dat is jammer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_75584152
Terwijl wielrennen van origine nu juist een duursport is.
pi_75589412
Het nieuwe Astana-tenue is vandaag gepresenteerd:

http://www.cyclingnews.co(...)new-astana-kit/98400

Niet verkeerd. Frisse kleuren. Hoewel ik het tenue van dit jaar mooier vond.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 13 december 2009 @ 22:15:48 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75595446
jammer, die van vorig seizoen was veel mooier
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 14 december 2009 @ 00:17:22 #39
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_75600156
Ik vind die van Radioshack ook niet erg mooi. Wel herkenbaar in het peloton.

That's...Montgomery Clift, honey!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 december 2009 @ 00:30:46 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75600465
en dat is de derde keer dat ie in dit topic wordt gepost
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:31:56 #41
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75648247
Evans rijdt volgend jaar ook de giro. En dit keer is hij het er zelf ook mee eens.
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:51:12 #42
39333 Zelva
Fortunate observer of time
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:35:18 #43
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_75672116
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:31 schreef Beregd het volgende:
Evans rijdt volgend jaar ook de giro. En dit keer is hij het er zelf ook mee eens.
Geen verrassing. Als Evans de Giro niet zou rijden wordt BMC sowieso niet uitgenodigd voor de Tour.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:36:18 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75672148
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:35 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Geen verrassing. Als Evans de Giro niet zou rijden wordt BMC sowieso niet uitgenodigd voor de Tour.
Die gedachtegang volg ik even niet...
pi_75672245
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Denk je dat ze daadwerkelijk kans maken op medailles, of zullen ze ondersneeuwen als andere koppels zich er ook op gaan richten?
Een medaille winnen kan altijd, maar de Britse en Australische koppels lijken me vooralsnog wel iets sterker.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 december 2009 @ 14:28:06 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75688161
quote:
65ste Dwars door Vlaanderen met gloednieuw parcours

De Vlaamse wielerklassieker Dwars door Vlaanderen pakt voor zijn 65e editie van woensdag 24 maart uit met een gloednieuw parcours. De aanleg van een rotonde aan de Waregemse Zuidlaan, waar traditioneel de finish lag, noopte de organisatoren om uit te kijken naar een nieuwe aankomstzone.

'Deze ligt nu op de Verbindingsweg, eveneens in de nabijheid van het Regenboogstadion van eersteklasser Zulte-Waregem. Ook de aanloopstrook naar de eigenlijke finale kreeg een facelift', stelt organisator Guy Delesie.

'Vanuit startplaats Roeselare worden er nu eerst zo’n 105 kilometer afgewerkt op vlakke en brede wegen om dan met de Katteberg de eerste van 12 hellingen aan te snijden. Ook nieuw is dat de twee plaatselijke ronden wegvallen', aldus Delesie.

'Vanaf het Vossenhol, op 20 kilometer van de finish, gaat het richting Holstraat en Nokereberg. Vanaf deze laatste helling worden de zeven resterende kilometers afgelegd naar de Verbindingsweg om zo de 200 kilometer vol te maken. Met de Haaghoek en de Varentstraat hebben wij tevens ook twee bijkomende kasseizones. De finale van onze wedstrijd zal zo nog meer gekruid worden dan voorheen al het geval was', voorspelt de organisator nog.

Vorig jaar ging de eindzege in Dwars door Vlaanderen naar Kevin Van Impe die het haalde voor Niko Eeckhout en Tom Boonen.

De 12 hellingen: Katteberg (105 km), Leberg (116 km), Berendries (122 km), Valkenberg (127 km), Eikenberg (141 km), Knokteberg (159 km), Oude Kwaremont (163 km), Kalkhoveberg (165 km), Patersberg (167 km), Vossenhol (180 km), Holstraat (184 km), Nokereberg (193 km).
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75690731
De Vuelta van 2010 is voorgesteld, volgens de organisatoren een echt jubileum-parcours. Enfin, maar één individuele tijdrit. De eerste rit is een ploegentijdrit die in de avond gereden zal worden. Verder een typisch Valverde-parcours dit









































  woensdag 16 december 2009 @ 15:51:52 #48
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_75691539
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die gedachtegang volg ik even niet...
BMC rijdt de Giro sowieso. Zonder Evans zullen ze daar weinig klaarspelen.

Een niet-ProTour ploeg die de Giro rijdt maar daar niet presteert uitnodigen voor de Tour? Ik zie het niet gebeuren.
pi_75697013
Volgend jaar is de leiderstrui van de Vuelta rood ipv goud.. Dit omdat het de 75e editie is. Ben benieuwd. RadioShack heeft dus alvast wat voorsprong. Of Cofidis lol.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 december 2009 @ 18:46:27 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75698144
5 aankomsten berg op, daar kan de tour alvast een puntje aanzuigen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75699881
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:46 schreef rubbereend het volgende:
5 aankomsten berg op, daar kan de tour alvast een puntje aanzuigen
Mwah, het parcours van de Tour lijkt me gewoonweg zwaarder dan dit hoor.
pi_75701806
Sánchez: \"Tour wordt hoofddoel in 2010\"

De Tour de France zal het grote doel worden in 2010 van Samuel Sánchez. De renner van Euskaltel, dit jaar tweede in de Vuelta achter Alejandro Valverde, wil als voorbereiding een goed voorjaar rijden.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 december 2009 @ 20:18:37 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75702227
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:10 schreef franklop het volgende:
Sánchez: \"Tour wordt hoofddoel in 2010\"

De Tour de France zal het grote doel worden in 2010 van Samuel Sánchez. De renner van Euskaltel, dit jaar tweede in de Vuelta achter Alejandro Valverde, wil als voorbereiding een goed voorjaar rijden.
een aanwinst voor de Waalse klassiekers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75753193
quote:
UCI maakt omnium op wielerpiste lastiger

De Internationale Wielerunie UCI heeft het omnium met een onderdeel uitgebreid. Met de afvalling wil de UCI de kansen van de renners met uithoudingskwaliteiten vergroten. Het omnium staat vanaf de OS 2012 op het olympisch programma.

Naast de intrede van de afvalling, sleutelde de UCI ook aan de andere onderdelen van het omnium. Zo moeten de renners bij de
achtervolging, de scratch en de puntenkoers meer kilometers afleggen. Pas na het WK 2010 gelden de veranderingen.

"Met deze veranderingen willen we het omnium boeiender maken voor het publiek en willen we sprinters en duurrenners evenveel kansen geven", zegt de UCI.
Nou, dat zal de toppers wel overhalen denk ik .
pi_75759954
Ik vind het een beetje een goedmakertje, dat omnium. Het zit niet eens in de wereldbeker.

Maar er is toch een gouden medaille up for grabs. Misschien dat Phinney, Cameron Meyer etc. het toch wel de moeite waard vinden, nu het iets meer is aangepast naar duurrenners. Wie weet dat ook renners die al zijn overgestapt naar de weg, zoals Henderson, Renshaw en Theo Bos, het nog willen proberen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:38:02 #56
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_75769386
De UCI heeft de 20 teams bekend gemaakt die in aanmerking komen voor wildcards voor ProTourwedstrijden.

Acqua & Sapone ITA
Andalucia Cajasur ESP
Androni Giocattoli VEN
Bbox Bouygues Telecom FRA
BMC Racing Team USA
Carmiooro - NGC GBR
Ceramica Flaminia IRL
Cervélo Test Team SUI
Cofidis, le crédit en ligne FRA
Colnago - CSF Inox IRL
De Rosa - Stac Plastic IRL
ISD - Neri ITA
Landbouwkrediet BEL
Rock Racing USA
Saur - Sojasun FRA
Skil - Shimano NED
Topsport Vlaanderen - Mercator BEL
Vacansoleil Pro Cycling Team NED
Voralberg - Corratec AUT
Xacobeo Galicia Team ESP
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_75772891
quote:
Allan Davis weg bij Quickstep
Friday 18 December 2009
Allan Davis zal aankomend jaar niet meer rijden in het shirt van Quickstep. De 29-jarige Australiër heeft er zelf voor gekozen om het contract met de ploeg van Patrick Lefevere te breken. Door het wegvallen diverse sponsoren, waaronder Specialized die in 2010 Astana van materiaal gaat voorzien, zal Quick Step het aankomend seizoen met een budget van minder dan 2 miljoen euro moeten doen.
Dit lage budget is mede door de crisis, de dalende dollar en het gedrag van Tom Boonen afgelopen voorjaar. Voor een ProTour team is een budget van minder dan twee miljoen euro erg weinig, waarna nog een gesprek volgde met Eddy Merckx. Lefevere is met Merckx tot een overeenstemming gekomen tot sponsoring.

Allan Davis schreef in 2009 de Tour Down Under op zijn naam en behaalde tal van ereplaatsen, onder andere in de Giro D'Italia, Parijs-Brussel, GP de Wallonie, Ster Elektrotoer en de ronde van Polen.

Waarschijnlijk heeft Davis contacten met het Fly V Australia Pro Cycling Team, die zich ten doel stellen om in 2012 mee te doen aan de Tour de France. Bovendien rijdt zijn broer Scott ook al voor het team.
www.wielerland.nl

Dit zou ik heel, heel vreemd vinden. Ik vind het niet zo vreemd dat hij Qsi zou willen verlaten. Ik las op het forum van cyclingnews dat 2 broers (die beide profrenner zijn) uit een stad in de provincie Queensland zouden hebben getekend voor Astana. Ik kom meteen uit bij Scott en Allan Davis. Maar een kleine maand geleden las ik ergens dat er 2 renners uit Queensland aan het wachten waren om een contract te tekenen bij Astana. Dit waren Allan Davis en Aaron Kemps. Aaron Kemps zal volgend jaar voor Fly V Australia rijden. Ik zou het om meerdere redenen vreemd vinden dat Scott Davis weg zou gaan bij Fly V Australia.

Gister las ik op het forum van Cyclingnews dat Allan Davis nog steeds praat met Astana en enkele andere teams.

Wanneer sluit de transfermarkt eigenlijk??
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:14:05 #58
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75773182
2 miljoen lijkt me wat overdreven, dat is het budget van één van de kleindere Pro-Continentale ploegen, zelfs Landbouwkrediet en Topsport Vlaanderen hebben grotere budgetten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75788874
En dan Contador aan willen trekken Overigens verdenk ik Lefevere er nog steeds van dat dat nooit echt aan de orde is geweest maar puur voor de publiciteit was.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 december 2009 @ 23:18:44 #60
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75789596
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:02 schreef TargaFlorio het volgende:
En dan Contador aan willen trekken Overigens verdenk ik Lefevere er nog steeds van dat dat nooit echt aan de orde is geweest maar puur voor de publiciteit was.
gewoon proberen interesse wekken voor sponsors
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75791490
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:02 schreef TargaFlorio het volgende:
En dan Contador aan willen trekken Overigens verdenk ik Lefevere er nog steeds van dat dat nooit echt aan de orde is geweest maar puur voor de publiciteit was.
quote:
Lefevere: "Heb Contador nog niet opgegeven"

Quick-Step is er niet in geslaagd Alberto Contador los te weken bij Astana. Maar manager Patrick Lefevere geeft de strijd nog niet op. Hij hoopt hem binnen te halen voor 2011. "Ik had de indruk dat we in poleposition lagen. Ik hoop dat dat zo zal blijven", zegt Lefevere.

"Na volgend seizoen is Alberto Contador vrij, net zoals de helft van het peloton trouwens, dus ik blijf onderhandelen over zijn mogelijke komst. Ik weet dus ook na Nieuwjaar wat te doen", vertelt Lefevere in Gazet van Antwerpen.

"Ik had vier plaatsen gereserveerd voor Contador. Een voor hemzelf en drie voor zijn vertrouwelingen. Die vul ik voorlopig niet op, tenzij zich een opportuniteit aandient. Maar die zie ik niet."

Lefevere is trouwens aangenaam verrast door de handelswijze van Contador en zijn entourage. "Afgelopen zaterdag belde Contador mij nog op om mij te bedanken voor de interesse", zegt hij.

"Zoiets is mij nog maar zelden overkomen. Zelfs niet met jongens die ik jarenlang een job heb gegeven. Ik kreeg veel vaker een trap dan een merci. Maar blijkbaar is Alberto een beleefde jongen. Ik zag hem nochtans maar twee keer en belde hem even vaak."

"Mentaal kwam het nieuws dat Contador bij Astana zal blijven hard aan. Ik had de indruk dat wij in poleposition lagen. Ik hoop dat dat zo zal blijven."
  zaterdag 19 december 2009 @ 02:33:17 #62
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75795400
2 miljoen.

Tuurlijk

Alleen Boonen verdient al een miljoen.
pi_75802217
Carlos Sastre will race the Giro d’Italia

bron:
http://twitter.com/Carlos_Sastre
pi_75847668
In de Zesdaagse van Apeldoorn met 3 renners i.p.v. 2 renners?
  maandag 21 december 2009 @ 20:37:53 #65
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_75895275
Michael Rasmussen zou volgens Cyclingnews prijken op het rooster van de Italiaanse ploeg Miche - Silvercross (continentale status, San Marinese licentie) voor de Tour de San Luis in Argentinië van 18 t/m 24 januari 2010.

Andere ploegen aan de start zijn Liquigas, Katusha, Footon-Servetto, ISD, Andalucia-Cajasur, Xacobeo-Galicia, Androni-Diquigiovanni, Team Sparkasse en de nationale ploegen van Argentinië, Bolivia, Brazilië, Chili, Colombia, Cuba, Duitsland en Uruguay.

Samen met de Tour Down Under (17 t/m 24 januari 2010) een leuke opwarmer voor dat het Europese seizoen van start gaat.
That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 21 december 2009 @ 21:39:40 #66
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_75898975
Alessandro Bertolini heeft voor 1 jaar bijgetekend bij Androni - Diquigiovanni, de ploeg van Gianni Savio. De 38-jarige renner is een vaste waarde in de Italiaanse semi-klassiekers. In 2007 was hij winnaar van de UCI Europe Tour en in 2008 won hij een rit in de Giro.

In 2009 leek hij weer goed op weg voor een ritzege in de Giro toen hij met gevaar voor eigen leven op een nat wegdek afdaalde naar Chiavenna, maar in de laatste 15 kilometer werd hij bijgehaald door Boasson Hagen, Hunter, Brutt en Vigano. Als de minste van de sprinters probeerde hij het in de laatste kilometer nog met een jump maar Brutt haalde hem bij waarna Boasson Hagen zijn sprint inzette om uiteindelijk met een paar fietslengtes verschil voor Hunter te eindigen.

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_75977722
quote Le Monde
quote:
Astana zou een strafbaar feit hebben begaan tijdens de Tour 2009
Spuiten, naalden, en transfusie kits.. vreemd dat ze daar nu pas mee komen.

[ Bericht 84% gewijzigd door kawotski op 23-12-2009 18:33:48 ]
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 26 december 2009 @ 16:08:14 #68
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76079292
quote:
Contador verwacht Schleck in de Tour

vr 25/12/2009 - 21:46 Alle aandacht van Alberto Contador gaat ook in 2010 naar de Tour de France. De Spanjaard verwacht Andy Schleck daarin als zijn grootste rivaal op eindwinst.

"Andy zal mijn voornaamste tegenstander zijn in de bergen", zegt Contador. "Hij zal meer ervaring hebben dan dit jaar. Het parcours ligt ons allebei, ik denk dat we samen veel op kop gaan rijden."

"Maar er zijn meer rivalen. Ik denk aan Leipheimer en Klöden. En Armstrong, die veel ervaring en een sterk team heeft."

"In onze ploeg verwacht ik dat Vinokoerov een grote rol zal spelen. We kunnen het goed met elkaar vinden", zegt hij.
Maw Vino zal de Tour rijden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76079376
Merkwaardig. Contador gaf aan de garantie te willen dat hij de Tour kan rijden, anders vertrekt ie bij Astana. Het is zeer de vraag of Prud'homme Vino accepteert in de Tour.
pi_76079449
Hee teeveepee!
pi_76109046
Maandag 4 januari een interview met Armstrong bij de NOS (met Smeets dus).
sig verwijderd door FA
pi_76131843
Jaaroverzicht 2009: Wielrennen

Het sportjaar 2009 loopt weer ten einde. Daarom geeft FOK!sport een terugblik op de gebeurtenissen van dit jaar. Wie presteerden er goed en wie vielen er tegen? Iedere dag tot en met 5 januari 2010 zal er een sport behandeld worden . Vandaag is het de beurt aan het wielrennen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_76175811
quote:
Qatar en Tokio willen Tourstart

De emiraat Qatar en de Japanse hoofdstad Tokio zijn kandidaat om een Tourstart te ontvangen. Dat heeft ASO-baas Christian Prudhomme bevestigd. ‘Qatar heeft ons een dossier overhandigd en Tokio heeft zijn interesse getoond’, aldus de Tourbaas.
‘Ik weet niet of het concreet wordt, maar dat steden over heel de wereld hun interesse laten blijken, is in elk geval positief’, aldus Prudhomme. ‘Er is een grote wil om grote rondes te ontvangen. Dat is goed.’

Nooit in de geschiedenis van de Ronde van Frankrijk vond een start plaats buiten Europa.

Nieuwsblad
pi_76176274
*zucht*
Dit slaat allemaal nergens op.
in a crowd you lose humanity
pi_76176376
Nou ja, ik heb er op zichzelf niks op tegen dat de sport mondialer wordt. Maar de Ronde van Frankrijk is de Ronde van Frankrijk. In Qatar hebben ze al een profkoers, en wat let ze in Tokyo om een Tokyo City Classic op te richten?
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:58:46 #76
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76176748
Het 'probleem' is dat men daar alleen maar de 'Tour de France' kent natuurlijk ..
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:07:41 #77
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76177138
quote:
Crisis laat zich ook bij Quick-Step voelen

Quik-Step Innergetic zal volgend seizoen niet meer op drie fronten tegelijkertijd actief zijn. Er komen waarschijnlijk geen nieuwe renners bij. "We moeten het volgend seizoen met 26 ŕ 27 renners rooien en ik trek geen renners aan om de hoop te vergroten", zegt manager Patrick Lefevere.

Zoals het er nu naar uitziet zullen er in mei of augustus enkele koersen sneuvelen op het programma van de ploeg. "In mei staan de Giro, de Ronde van België en die van California nagenoeg tegelijkertijd geprogrammeerd. We zullen passen voor één van deze wedstrijden", zegt Lefevere in Gazet van Antwerpen.

Met Andreas Strauff trok Lefevere nog een nieuwe renner aan en daar blijft het vermoedelijk bij. "Ik haal geen renners om de hoop te vergroten."

"Ik heb de tering naar de nering moeten zetten en dan blijft het nog afwachten of ik nog centen vind voor Allan Davis."

De Australische renners is een geval apart. "Al van na zijn winst in de Tour Down Under (foto) zeurt hij om een verbeterd contract. En dan komt hij me op 1 december vertellen dat hij een nieuwe ploeg heeft."

Lefevere kan er duidelijk niet om lachen. "Als hij me voor 1 januari niet een volledig jaarloon terugbetaalt, gaat hij niet naar Astana", luidt het. "Dan houd ik hem aan zijn contract bij Quick-Step. De tijd dat ik renners gratis laat gaan, is definitief voorbij."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76177478
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:50 schreef Leatherface het volgende:
Nou ja, ik heb er op zichzelf niks op tegen dat de sport mondialer wordt. Maar de Ronde van Frankrijk is de Ronde van Frankrijk. In Qatar hebben ze al een profkoers, en wat let ze in Tokyo om een Tokyo City Classic op te richten?
Daar heb ik ook niets op tegen. Maar een Giro laten starten in Washington en een Tour in Tokyo, dat slaat natuurlijk nergens op. Zo'n verplaatsing en een jetlag tijdens een grote ronde is niet echt bevordelijk voor de prestaties. Als je de renners serieus neemt, doe je zoiets gewoon niet.
in a crowd you lose humanity
pi_76181320
Jetlags heb je het zwaarst wanneer je van west naar oost vliegt.

Qatar scheelt maar 2 uur met Frankrijk en het ligt op een uur of vijf vliegen van Parijs, schat ik. Verplaatsing is niet zo'n onoverkomelijk issue. Maar het lijkt me een totaal sfeerloos decor voor een Tourstart.

Washington en Tokyo vind ik geen opties. Daar is de reistijd/vermoeidheid van het vliegen wel een probleem.
pi_76181575
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:46 schreef Leatherface het volgende:
Jetlags heb je het zwaarst wanneer je van west naar oost vliegt.

Qatar scheelt maar 2 uur met Frankrijk en het ligt op een uur of vijf vliegen van Parijs, schat ik. Verplaatsing is niet zo'n onoverkomelijk issue. Maar het lijkt me een totaal sfeerloos decor voor een Tourstart.

Washington en Tokyo vind ik geen opties. Daar is de reistijd/vermoeidheid van het vliegen wel een probleem.
Met Qatar is de jetlag te overzien. Alleen 5 uur opgevouwen in zo'n vliegtuig (met bijna geen beenruimte) is natuurlijk niet bevordelijk voor het herstel. Ik zou daar niet vrolijk van worden als ik zoiets moet doorstaan in een etappekoers.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:06:15 #81
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76182030
Maak van de Tour dan meteen een rondreizend festival (of een merknaam) en rij 'm volledig in de VS of Qatar of Japan. Kortom, buig nog wat verder voorover, zodat ze 't geld nog wat dieper kunnen steken, want daar gaat het uiteraard veel meer om dan om de mondialisering van de sport.

Of blijf gewoon van begin tot eind in Frankrijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:07:18 #82
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76184272
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:46 schreef Leatherface het volgende:
Qatar scheelt maar 2 uur met Frankrijk en het ligt op een uur of vijf vliegen van Parijs, schat ik. Verplaatsing is niet zo'n onoverkomelijk issue. Maar het lijkt me een totaal sfeerloos decor voor een Tourstart.
Ach, het heeft een bepaalde charme. Het decor is inderdaad niet zo interessant maar de straffe kruiswinden in de woestijn maken het al snel dat de etappe uitmond in een waaierfestijn, en dat zijn wel weer mooie plaatjes. Het is dan ook niet voor niets dat de ronde vaak door een 'Noordelijke' ploeg wordt gewonnen (muv uitzondering van Loddo in 2003).

That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:10:21 #83
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76184363
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maak van de Tour dan meteen een rondreizend festival (of een merknaam) en rij 'm volledig in de VS of Qatar of Japan. Kortom, buig nog wat verder voorover, zodat ze 't geld nog wat dieper kunnen steken, want daar gaat het uiteraard veel meer om dan om de mondialisering van de sport.

Of blijf gewoon van begin tot eind in Frankrijk.
Dat ze de buurlanden aan doen vind ik nog normaal ,dat heeft de Tour uiteindelijk altijd al wel gedaan ... Al in 1906 deed de Tour al Duitsland, Spanje , België en Italie aan ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76184759
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat ze de buurlanden aan doen vind ik nog normaal ,dat heeft de Tour uiteindelijk altijd al wel gedaan ... Al in 1906 deed de Tour al Duitsland, Spanje , België en Italie aan ...
Buurlanden zijn idd OK. Voor de Tour desnoods Nederland (da's qua afstand nog prima te behappen).

Maar de uitstapjes van de Vuelta en Giro naar NL en België gaan eigenlijk nergens over. Hoewel het voor ons wel leuk is
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:37:18 #85
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76185190
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat ze de buurlanden aan doen vind ik nog normaal ,dat heeft de Tour uiteindelijk altijd al wel gedaan ... Al in 1906 deed de Tour al Duitsland, Spanje , België en Italie aan ...
Ik vind dat je alleen het buitenland moet aandoen als het een sportieve meerwaarde heeft en je toch net even in de buurt bent. Dat ze in de Zwitserse of Italiaanse Alpen liggen te koersen, OK. Dat ze een mini-RvV of mini-AGR rijden, vooruit dan maar. Zelfs van een waaieretappe langs de Nederlandse of Belgische kust kan ik nog de meerwaarde zien.

Maar dat nietszeggende gedraai en gekeer om van Utrecht naar Arnhem of van Antwerpen naar Hasselt of X naar Y naar Z te rijden, daar zit toch niemand op te wachten, dat kunnen ze even goed in Frankrijk doen (zelfs liever in Frankrijk, daar is 't veel minder gevaarlijk).

En Giro en Vuelta in de Lage Landen..., pfff, daar ga ik niet eens meer over beginnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76188986
quote:
Einde wielerloopbaan Theo Eltink

Theo Eltink heeft een punt gezet achter zijn wielercarričre. De 28-jarige renner kreeg geen nieuw contract bij Skil Shimano en kon voor het komende seizoen geen andere ploeg vinden. " De laatste maanden heb ik nog intensief gezocht, maar het mocht niet baten", schrijft Eltink op zijn website. Eltink begon zijn profloopbaan in 2005 bij Rabobank. Hij boekte daar geen zeges,

bron: wielerland.nl
Niet echt een verrassing
Net efkes anges
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:57:12 #87
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76190361
Nog zo iemand die ze eerst de hemel inprezen maar nadien zwaar teleurstelde (voor de veel te grote verwachtingen) ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:36:40 #88
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76192069
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:07 .schreef Bismarck het volgende:

[..]

Ach, het heeft een bepaalde charme. Het decor is inderdaad niet zo interessant maar de straffe kruiswinden in de woestijn maken het al snel dat de etappe uitmond in een waaierfestijn, en dat zijn wel weer mooie plaatjes. Het is dan ook niet voor niets dat de ronde vaak door een 'Noordelijke' ploeg wordt gewonnen (muv uitzondering van Loddo in 2003).

[ afbeelding ]
Eh ja hoor, gezellig met minimumtemperaturen rond de 30 graden in de dan kurkdroge woestijn rondkarren. Lijkt me een goed plan. Doe er dan ook nog maar even een Shamal bij. Spektakel gegarandeerd.
  woensdag 30 december 2009 @ 09:29:34 #89
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76210981
ja, dat dacht ik ook. Zo in juli in de woestijn fietsen zou ik ook niet rap doen. Er is een reden waarom Qatar zo vroeg in het seizoen valt.
pi_76212569
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. En dan fietsen ze meestal ook nog op het heetst van de dag
Hoewel ze vanwege het tijdsverschil misschien wat later zullen starten.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 30 december 2009 @ 16:00:09 #91
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76224859
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:29 schreef Beregd het volgende:
ja, dat dacht ik ook. Zo in juli in de woestijn fietsen zou ik ook niet rap doen. Er is een reden waarom Qatar zo vroeg in het seizoen valt.
Daar was ik me niet van bewust, ik dacht dat de reden dat Qatar zo vroeg in het seizoen valt is omdat ze dan niet concurreren met de Europese koersen en daardoor wel een goed deelnemersveld krijgen met grote namen.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het deelnemersveld voor de ronde van Californië dit jaar, die van februari verplaatst is naar 16 - 23 mei 2010, hoofdzakelijk vanwege het weer. Nu valt de ronde van Californië samen met de ronde van Italië. Geen Italianen in Californië? Geen Amerikanen in Italië?
That's...Montgomery Clift, honey!
  woensdag 30 december 2009 @ 16:06:11 #92
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76225093
volgens google is de gemiddelde maximumtemperatuur in juli in qatar 42 graden.
pi_76225488
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:06 schreef Beregd het volgende:
volgens google is de gemiddelde maximumtemperatuur in juli in qatar 42 graden.
Lekker fietsen
Ik vond het vorig jaar rondom de Mont Ventoux in juli al warm. Was daar iets van 30 graden
in a crowd you lose humanity
pi_76227128
quote:
McEwen hekelt Australisch kampioenschap



Het Australisch kampioenschap wielrennen vindt plaats op 11 januari 2010. In tegenstelling tot in de andere landen staat de wedstrijd ook open voor niet-Aussie's. Robbie McEwen pleit voor een aanpassing.

"Australië is het derde beste wielerland ter wereld. Ik denk dat er dus genoeg talent is om met renners van eigen bodem spektakel te leveren in de wedstrijd. Want de organisatie maakte het kampioenschap open voor de spanning", zegt McEwen. "Het beinvloedt overigens het resultaat."

Zo hebben de Duitsers Bert Grabsch en André Greipel hun deelname al bevestigd. De Columbiarenners willen er zich voorbereiden op de Tour Down Under en eventueel een ploegmaat steunen voor de titel. De organisatie kondige al aan dat er in Ballarat, de stad in Victoria waar de kampioenschappen plaatsvinden, maar liefst 600 renners zullen starten.
www.wieleruitslagen.be

Ik ben het helemaal eens met Robbie.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:28:16 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76232572
quote:
Armstrong wijt leegloop Astana aan Contador

Volgens Lance Armstrong is het de schuld van Alberto Contador dat Astana met een leegloop kampt. Dat vertelde hij tegen De Telegraaf. Een groot deel van de renners stapte over naar de RadioShack-ploeg van Armstrong. "Acht van de negen jongens van zijn Tourploeg stappen komend jaar over naar een andere ploeg. Als mij dat zou overkomen, zou ik mezelf eens heel goed in de spiegel aankijken," aldus Armstrong.

Armstrong denkt niet dat hij ooit nog vrienden zal worden met Alberto Contador. Hij reageert hiermee op een toenaderingspoging van de Spanjaard. "Ik bewonder de renner Contador, maar je hebt altijd mensen in het peloton waar je niets mee hebt. Waarschijnlijk verschillen we te veel. Over tien jaar zullen de mensen pas echt een oordeel over hem geven. Wanneer je de Tour wint en de koning van Spanje bent, is het logisch dat iedereen je bejubelt en dat het allemaal hallelujaverhalen zijn. Later krijg je pas de waarheid te horen." Volgens Armstrong is Contador oncollegiaal. "Ik sta al achttien jaar op het hoogste niveau en oprecht kan ik zeggen dat ik onbevreesd de verhalen van al mijn ploeggenoten durf aan te horen. Ik ben altijd loyaal aan iedereen geweest."

De Texaan is blij dat hij het hoofdstuk Astana dicht kan slaan. "Astana was het afgelopen jaar niet echt een ploeg. Onbegrijpelijk is het dat ik nooit een Kazachse politicus of een van de sponsors heb ontmoet. Voor de mensen in de VS is Kazachstan Borat," zegt hij. "Nooit heeft er ook maar iemand iets aan mij gevraagd of naar mij omgekeken. Maar het is oké, ik had genoeg te doen."
Ik zou er iets over zeggen, maar ik vind dat Lance al voldoende belachelijk wordt gemaakt door zijn eigen uitlatingen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76242573
Armstrong
pi_76243057
Sneu zeg.

Volgens mij heeft Contador maar 1 keer en plein public zijn ongenoegen geuit over Armstrong. Alsof hij zelf zo diplomatiek was heel die tijd....
  woensdag 30 december 2009 @ 23:10:22 #98
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76243781
Boonen zei vorige week nog dat de Tourwinst van Contador voor hem dé wielerprestatie van het jaar was, vooral omdat hij zelf vanop de eerste rij had gezien hoe Contador een hele Tour werd geďntimideerd door zijn eigen ploegmaats. Contador zat vaak alleen en werd dan voorbij gevlogen door een hele Astana-trein die Armstrong naar voren bracht om dan zelf in zijn eentje hetzelfde te proberen.

En dan is het nog Contador die het wil vergeten en terug vriendjes worden en Armstrong die durft klagen over gebrek aan collegialiteit .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76243952
Boonen is meestal wel van de straight talk. Als hij zoiets zegt heb ik er weinig twijfel over dat het grotendeels klopt.
  woensdag 30 december 2009 @ 23:16:59 #100
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76244130
Zolang hij geen black-outs heeft toch .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76244134
Armstrong wilde blijkbaar heel graag die Tour winnen en was bereid om daar ver voor te gaan. Desnoods heel de ploeg tegen Contador opzetten. Dat er ook nog ene Andy Schleck rondreed vergeten we gemakshalve dan maar.

Hoe dan ook: game on in 2010.
pi_76244155
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zolang hij geen black-outs heeft toch .
  donderdag 31 december 2009 @ 09:33:16 #103
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76253535
armstrong
  donderdag 31 december 2009 @ 10:55:45 #104
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76255468
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen zei vorige week nog dat de Tourwinst van Contador voor hem dé wielerprestatie van het jaar was, vooral omdat hij zelf vanop de eerste rij had gezien hoe Contador een hele Tour werd geďntimideerd door zijn eigen ploegmaats. Contador zat vaak alleen en werd dan voorbij gevlogen door een hele Astana-trein die Armstrong naar voren bracht om dan zelf in zijn eentje hetzelfde te proberen.

En dan is het nog Contador die het wil vergeten en terug vriendjes worden en Armstrong die durft klagen over gebrek aan collegialiteit .
Armstrong is gewoon écht een 'zak' van een mens ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76255623
Njah, hij wilde ten koste van alles die Tour winnen, lijkt mij. Het werd al snel duidelijk dat hij Contador op pure fysieke kwaliteiten niet zou kloppen. Dan maar via psychologische oorlogsvoering, heeft ie misschien gedacht.

Mocht Contador daaronder zijn bezweken, had ie natuurlijk alsnog met Andy Schleck af te rekenen....
  donderdag 31 december 2009 @ 11:50:21 #106
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76257484
Hinault probeerde hetzelfde met Lemond. Met hetzelfde resultaat ook.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:54:03 #107
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76257665
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hinault probeerde hetzelfde met Lemond. Met hetzelfde resultaat ook.
Alleen was het daar van vooraf duidelijk dat Hinault de kopman zou zijn, en Lemond had toen ook nog geen Tour gewonnen natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76258192
Ik vind het zo typerend aan Armstrong dat ie zo'n conflict doortrekt. Je zou denken: het was een strijd van hard tegen hard. Contador kwam als winnaar uit de bus. Leg je daar dan bij neer en bury the hatched. Maar hij houdt zo'n 'vete' dan aan.

Contador heeft naar mijn weten maar 1 keer zijn ongenoegen geuit over Lance. Daarentegen was Armstrong de Spanjaard al aan het kleineren tijdens Parijs-Nice op zijn Twitter. Okay, je weet nooit wat er achter de schermen gebeurde, maar in het publiek vind ik Armstrong onsportiever dan Contador, op grond van wat doorsijpelt.

Zal nog flink wat moddergooien worden tussen het Astana-kamp en RadioShack, schat ik zo
  donderdag 31 december 2009 @ 12:49:44 #109
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76260018
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen was het daar van vooraf duidelijk dat Hinault de kopman zou zijn, en Lemond had toen ook nog geen Tour gewonnen natuurlijk ...
Nee, hoor. Lemond was het jaar ervoor al beter en kon Hinault kloppen, maar werd kalm gehouden door hem te beloven dat de ploeg het volgend jaar volledig in zijn dienst zou rijden.

Toen begon Hinault tijdens de Tour plots te beweren dat hij toch ging afwachten om te zien voor wie ze gingen rijden, ook wanneer bleek dat Lemond veel sterker was. Pas toen Lemond hem echt op zijn nummer zette en hem uiteraard zonder enige hulp ging halen, brak Hinault en wilde die vooral dat Lemond hem niet kapot reed. Dat was de rit waar ze "broederlijk" hand in hand over de aankomst kwamen.

En na de Tour kwamen de Hinault-aanhangers overal kakelen dat hun held, onzelfzuchtig als hij was, even Lemond aan de zege had geholpen. Ach, hij had hem eigenlijk gewoon de zege geschonken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76264632
Ach Contador heeft 1 voordeel, Armstrong gaat geen jaren meer door. Ook al kan zijn ploeg natuurlijk nog wel even blijven doorrollen. Volgend jaar zal de vete nog wel een paar keer gevoeld worden in de koers lijkt me. Ieder terrein waar Contador zich niet prettig bij voelt zullen de duimschroeven worden aangedraaid, van die wazige acties zoals dit jaar dat het peleton splitst in de vroege uren van een bergrit zal je volgend jaar misschien nog wel meer zien.
pi_76268655
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:38 schreef Ericr het volgende:
Ach Contador heeft 1 voordeel, Armstrong gaat geen jaren meer door. Ook al kan zijn ploeg natuurlijk nog wel even blijven doorrollen. Volgend jaar zal de vete nog wel een paar keer gevoeld worden in de koers lijkt me. Ieder terrein waar Contador zich niet prettig bij voelt zullen de duimschroeven worden aangedraaid, van die wazige acties zoals dit jaar dat het peleton splitst in de vroege uren van een bergrit zal je volgend jaar misschien nog wel meer zien.
Maakt het alleen maar leuker nu ze niet meer in hetzelfde team rijden .
sig verwijderd door FA
pi_76290913
Allereerst de beste wensen voor 2010.

Het ziet er naar uit dat Allan Davis naar maandenlang speculatie toch voor Astana gaat rijden. Ik snap zijn keuze wel als ik eerlijk moet zijn.
quote:
Team Quick Step telt 27 renners in 2010

Team Quick Step bestaat in 2010 uit een groep van 27 renners, verdeeld over 8 nationaliteiten: België, Italië, Spanje, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Wit-Rusland en Denemarken. In de groep van 2010 zijn 3 nieuwe gezichten te bewonderen. Uit België komen de 23-jarige Nikolas Maes en de 27-jarige Iljo Keisse, die zijn sporen vooral verdiend heeft op de baan maar ook op de weg uitstekend uit de voeten kan. De laatste nieuwe aanwinst komt uit Duitsland en is één van de meest getalenteerde sprinters van zijn generatie: the 22-jarige Andreas Stauff.

De ploeg is gebouwd rond Tom Boonen, Stijn Devolder, Sylvain Chavanel en Carlos Barredo, die na zijn winst in de Clasica San Sebastian hoge verwachtingen heeft gewekt voor 2010. Er wordt dit jaar ook weer veel ruimte gegeven aan de jonge renners binnen de ploeg, beste Girojongere van 2009 Kevin Seeldraeyers is daar de leider van. Vorig seizoen bewees de jonge groep zich al met diverse fraaie resultaten, dit jaar willen de renenrs nog verder groeien. De kleuren van Team Quick step worden dus opnieuw verdedigd door een prima uitgebalanceerd team.

Team Quick Step 2010
Carlos Barredo (Esp)
Tom Boonen (Bel)
Dario Cataldo (Ita)
Sylvain Chavanel (Fra)
Kevin de Weert (Bel)
Dries Devenyns (Bel)
Stijn Devolder (Bel)
Addy Engels (Ned)
Mauro Facci (Ita)
Kurt Hovelijnck (Bel)
Kevin Hulsmans (Bel)
Iljo Keisse (Bel)
Andrei Kunitski (Blr)
Nikolas Maes (Bel)
Davide Malacarne (Ita)
Jerome Pineau (Fra)
Francesco Reda (Ita)
Branislau Samoilau (Blr)
Kevin Seeldraeyers (Bel)
Andreas Stauff (Ger)
Matteo Tosatto (Ita)
Jurgen van de Walle (Bel)
Kevin van Impe (Bel)
Thomas Vedel Kvist (Den)
Marco Velo (Ita)
Wouter Weylandt (Bel)
Maarten Wynants (Bel)
Bron: Quick - Step site


Het volgende bericht las ik vanmorgen op zijntwitter:
quote:
The first day of my new chapter of my career, carnt wait bring it on! happy new year all.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_76314945
Exclusief interview met Lance Armstrong
Hé daddy, wie is die man daar in je gele trui?’

'Het belangrijkste in het leven is dat je kan blijven dromen van een droom. Dat je uitdagingen blijft aangaan.' En zo traint Lance Armstrong (38) zich te pletter voor een achtste Tourzege. Harder dan ooit. 'Ik heb in 2010 méér te verliezen dan het voorbije seizoen. Elke spier van mijn lichaam is gefocust op dat ene doel: de Tour 2010. For sure, dat ik beter zal zijn.'

Meer sceptici dan believers had Lance Armstrong toen hij op 9 september 2008 zijn comeback aankondigde na een stop van uiteindelijk 1274 dagen. Het was géén platte publiciteitsstunt voor de Lance Armstrong Foundation Livestrong, zoals de eeuwige Armstrong-haters beweerden. Het werd dé comeback van het jaar. Sinds zijn derde plaats in Parijs is hij in de Verenigde Staten en ver daarbuiten onsterfelijk. Tien jaar geleden was Neil Armstrong, de eerste man op de maan, zoveel populairder dan Lance. Nu is het andersom.

Amerika ligt aan zijn voeten. We waren zelf getuige hoe meer dan zeshonderd mensen geduldig dik een uur in het schemerdonker - buiten de kleine fietswinkel van Dave Lettieri in Santa Barbara - wachtten om The Boss te zien, en zijn nieuwe fotoboek 'Comeback 2.0' te laten signeren. Als gingen ze op visite bij Santa Claus. Zo vulde Lance Armstrong zijn kerstdagen. Na zware trainingen in de Santa Ynez Mountains van het Californische achterland nog snel 750 handtekeningen per uur zetten.

Na het trainingskamp met RadioShack in Tucson (Arizona) trok hij naar de zon van Californië. Daar verblijft hij in Montecito in een kast van een villa. Vanuit zijn tuin wipt hij zo de Pacific Coast in. Sun, sea and surfin'.

Montecito is een voorstadje van Santa Barbara, een kleine twee uur rijden van Los Angeles. Het is de nieuwe pleisterplaats voor de celebrities van Amerika. De sterren van Hollywood slijten er een anoniem leven achter dikke muren, ver weg van de veel te drukke heuvels van Beverly Hills. 'Kevin Costner, Kirk Douglas, Jimmy Connors, Madonna, John Cleese, Brad Pitt en Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Madonna, Oprah Winfrey, Tom Cruise, Lance Armstrong...', somt de receptioniste van ons hotel in één adem op.

'Toen Oprah Winfrey hier in 2001 kwam wonen, was dit het duurste huis van de States. Dik vijftig miljoen dollars', zegt Lance Armstrong met grote ogen. The Boss zit in werktenue: een short, Livestrongvestje aan en zwarte recuperatiekousen om. Een gesprek met de 'Comeback Kid' in zijn Californische uitvalsbasis. Aan de voordeur staat geen knoert van een kerstboom maar zijn Trek Madone-fiets. Op het stoeltje ligt zijn Livestrong-helm. Het zijn de stille getuigen van een zware trainingsdag zo kort voor kerstmis, weliswaar bij een zomertemperatuur van 25 graden.

Dit is dé pleisterplaats van de happy few. Wat heb je met dit paradijs? 'Ik ontdekte Santa Barbara in de winter van 1997. Dit is een perfecte trainingsplek. Mijn ex-vrouw Kristin kwam hier al vroeger. Hier trouwde ik met haar. 's Zomers verblijft ze hier met de kinderen. In Montecito begon ik in 1998 de eerste trainingen na mijn kanker. Vorig jaar hadden we hier samen een zomervakantie met de kinderen. Toen we terugvlogen naar Austin, lichtte ik haar in van mijn plan voor een tweede comeback. Toen mijn kids het hoorden, waren ze wild enthousiast. Ze herinnerden zich niet zoveel meer van die zeven opeenvolgende Tourzeges.'

Hoe kijk je zelf terug op dat bewogen jaar 2009?

'We deden veel. Te veel. No regrets, geen spijt, maar dit doen we niet over in 2010. Als ik terugkijk: van Australië tot Ierland, zoveel stops, koersen, geldinzamelingen en meetings voor Livestrong, werk naast de fiets, de crash, baby Max, de Tour... a lot of stuff.'

De cijfers spreken voor zich. De Amerikaanse krant USA Today rekende onlangs uit dat je voor Livestrong al meer dan 325 miljoen dollar bijeen hebt gespeecht.

'Het was belangrijk voor de Foundation dat ik er veel persoonlijke tijd voor uittrok. Gesprekken met toppolitici. In Dublin zag ik ook even jullie minister van Volksgezondheid, Laurette Onkelinx. Elke dag was ik ermee bezig. Nog altijd. Op dat vlak overtrof ik alle verwachtingen.'

'In 2009 was de balans tussen Livestrong en koersen fifty-fifty. In 2010 ga ik terug naar een traditioneler programma. Ik ben weer meer wielrenner. Ik val opnieuw in mijn goede gewoonten. De Tour Down Under uitgezonderd is het back to the roots. Er is wel de Ronde van Californië in mei, maar vroeger koersten we toch niet veel in deze periode. Ik doe ongeveer hetzelfde als bij mijn eerste comeback. De Dauphiné Libéré als aanloop naar de Tour.'

Wat was het hoogtepunt en dieptepunt van het jaar?

'Het dieptepunt was de sleutelbeenbreuk in de Vuelta a Castilla y León. Een bijzonder hard moment. Neen, een harde periode. Ik stond weken achteruit, en de comeback was al veel zwaarder dan ik ooit had verwacht. Het ritme van de koersen, de nervositeit... Ik was heel bang. Ik had dat vroeger nooit. Okay, de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race boezemen altijd iedere renner schrik in, maar ik had dat overal. De Giro veranderde alles voor mij. Een bijzonder zotte ronde. Ik dacht: als ik dit beëindig, dan finish ik overal.'

Ondertussen was je al dicht bij je derde stop in je carričre. Was de Tour of the Gila (New Mexico) niet het kantelpunt?

'Vrij snel na de val zag ik het niet meer zitten. Johan Bruyneel belde onophoudelijk om te checken hoe het met mij was. Eén week lang weigerde ik alle contact. Johan werd razend. Hij stuurde me een bericht: neem godverdomme je telefoon op (zegt het in het Vlaams, red). Ik dacht, misschien is het tijd om nu te zeggen: mijn comeback was een heel slecht idee. Hij liet me echter geen keuze. No way.'

Was het een slecht idee, een comeback na drie en een half jaar?

'Ik had toen gemengde gevoelens. Na de crash kon ik zeggen: luister, deze risico's hoeven niet langer. Na de operatie schoot dat door mijn hoofd. Nooit was me op de fiets iets ernstigs overkomen. En dan ineens, wraaghh, vreselijk. Sommige jongens, zoals mijn ploegmaat Chris Horner, hebben dat elk jaar voor. Johan liet me echter niet toe dit als excuus te gebruiken. Sterk van hem. Hij was altijd al een sterke kracht in mijn leven.'

Wat was het hoogtepunt?

'Dat was 4 juni, de geboorte van Max na een natuurlijke bevruchting. Dat was ongelofelijk. Yeah, dat was leuk. Mijn andere kids waren daarbij. Een mijlpaal voor onze familie. Dat was voor mij de tweede comeback van het jaar. Maxwell Edward Armstrong was een belangrijke boodschap voor de hele kankergemeenschap. Hij is een teken van hoop. Na al die chemo was ik meer dan tien jaar niet in staat om kinderen te krijgen. Dat was geen sportief hoogtepunt maar wel dé piekervaring van 2009.'

'Op sportief vlak was ik gelukkig met mijn derde plaats in de Tour. Het was een compleet ander gevoel geweest indien ik vierde was geëindigd.'

Op de podiumfoto's van Parijs zie je er niet bepaald gelukkig uit. De manier waarop je naar Contador kijkt, spreekt boekdelen. In je boek 'Comeback 2.0' schrijf je nochtans dat het zicht vanop het eindpodium eerder leuk is. Hoe rijm je dat?

'Woh, op de meeste foto's van de Champs-Elysées zie ik er niet gelukkig uit. Ik was klaar om te vertrekken. Na drie weken vol volstrekte chaos wou ik naar huis. Deze Tour was veel stressvoller dan de meeste die ik reed. Het is geen geheim. Het was een bizarre, onaangename situatie. Vanbinnen was ik leeg. Ik wist toen ook dat dat we Astana zouden verlaten, dat we met RadioShack een nieuwe grote partner hadden en dat we alle jongens en de staff zouden meenemen.'

Johan Bruyneel zei dat je eerder als een bodybuilder het seizoen begon.

'Dat klopt, maar wat wil je? Ik trainde voor de Marathon van Chicago. Ik was toen echt dik. Vier maanden was ik al bezig, maar ik verwachtte niet dat ik opnieuw zou koersen. Ineens besliste ik weer coureur te worden. Zelfs Eddy Merckx was heel sceptisch. Hij verwachtte me niet in de eerste tien in Parijs. Hij was na afloop aangenaam verrast.'

'Ik verloor zeven kilogram. In de winter was ik zwaar, maar ik had geen hoog vetpercentage. Spieren zijn moeilijk om te verliezen. De Giro kwam me goed uit. Daar veranderde mijn lichaam. De Giro zorgde ervoor dat ik een competitief gewicht had. In de Tour was ik lichter dan ooit. Té licht, volgens Johan Bruyneel. Dat zijn dingen die gebeuren wanneer je vier jaar weg bent van de wielerscene. Veel zaken veranderen. De anderen veranderen, jij. Dat maakt het zo mooi om nog een nieuw seizoen te doen waarin alles veel conventioneler is.'

Waren er veel dagen dat je lichaam de bevelen niet beantwoordde?

'Ja hoor, in de Tour had ik veel van die momenten. Ook in de Giro. Die etappe naar Blockhaus, alle tijdritten van de Tour. De rit naar Verbier. Het was nie één renner die van me wegreed. Neen, enkele coureurs, misschien wel tien.'

Wat dacht je dan: was ik niet beter op de beach van Santa Barbara gebleven?

'No, no no. Doorgaan. Zo hard als ik kon. Ik zei bij mezelf: Lance, je kan niet sneller. Dit is nu je niveau. Verbier was een slechte dag, ik liep pas als negende binnen. Het grootste probleem situeerde zich de dag voordien in Pontarlier toen George Hincapie net naast het geel had gepakt. Dat was stressen. George dacht dat we tegen hem hadden gereden, wat we niét deden. De Amerikaanse tv-stations sprongen erop. Het was één puinhoop. George wou niemand van ons spreken. Wekenlang. Hij, de man die zeven keer aan mijn zijde had gestaan. Het is ondertussen bijgelegd. Gelukkig.'

Je beweerde zelfs dat je derde plaats een overwinning waard was.

'Ja, ik denk er nog altijd zo over. Had ik sommige zaken anders aangepakt, dan had ik tweede kunnen worden. Ik maakte fouten in de bergrit naar Le Grand Bornand. Ik had ze nooit mogen laten wegrijden, maar moest er alleen zijn achteraan gegaan. De Schleck-broers bleven maar aanvallen. Ik was bang om over de toeren te gaan, zoals op Verbier. Ik zat gevangen, met Wiggins en Vandevelde. Voorin had ik twee ploegmaats, Contador en Klöden. Ik kon niets doen. Ze namen dertig seconden, één minuut, anderhalve minuut.'

'Vóór de Tour dacht ik dat ik kon winnen. Zelfs tijdens de Ronde. Tot Verbier. Ik had links en rechts al wat tijd gekocht. In La Grande-Motte, in de ploegentijdrit. Maar ik was nooit dicht bij de eindzege. Dan mag je niet ongelukkig zijn. Contador was dit jaar veruit de verdiende winnaar, maar ik ga ervoor.'

Is dat de les van 2009, dat je een achtste Tour ooit kan winnen?

'Het zal heel moeilijk worden. Ik moet beter zijn dan in 2009. Ik zal beter zijn. For sure. De acclimatisatie als wielrenner ligt achter de rug. Dat is winst. Maar hij (Contador, red) zal heel moeilijk te verslaan zijn. Net als Andy Schleck. Hij is een héél goede renner, misschien wel de beste die we ooit zagen. Op Verbier haalde hij 1850 hoogtemeters per uur. Het is een korte steile klim, perfect Zwitsers asfalt, maar toch. Het is een ongelofelijke prestatie.'

Vandaar dat je nu al als een dol trainingsbeest tekeer gaat. Vandaag zijn we zaterdag 19 december, je deed een uur yoga en zat 6,5 uur op de fiets. Zo vroeg in de voorbereiding.

'Ik ben 'completely fucked'. 4000 hoogtemeters, vergelijkbaar met een stevige bergrit. We gingen tot 1500 meter hoog. Ik werkte in deze periode van het jaar nooit zo hard, maar ik was jonger (mijmerend). Ik heb ook niet meer de tijd om uit te zoeken of ik even kan rusten. Ik was deze winter nooit zonder training. Ik ging maar door. In de gym, lopen, hiking, yoga, mountainbike. Ik denk dat ik een beter persoon ben als ik dagelijks wat zweet laat, als ik lijd.'

'In de tijd van Ullrich had ik daarmee het verschil gemaakt. Maar het zijn twee verschillende personen. Alberto is een harde werker, en hij heeft meer talent dan Ullrich. De enige variabele is de tactiek. Met RadioShack hebben we een heel uitgebalanceerd team, met de slimste mens voor dit vak die de auto bestuurt. Dat is onze troefkaart. Dit moeten we uitspelen. We delen het leiderschap, maar op het einde van de dag heeft Bruyneel het voor het zeggen. Zeker weten. Johan is een goede luisteraar, maar hij heeft het laatste woord. He's the boss.'

Kan Alberto Contador de Tour winnen zonder Johan Bruyneel?

'Dat zoeken we straks uit. Antwoord op 25 juli. Ik heb gezien wat hij deed en hoorde ook over de teamradio wat hij dacht, hoe hij het wou aanpakken. Wel, dat waren tactisch héél gevaarlijke zaken om uit te voeren.'

Je maakte ook wel een pak fouten. Zo helemaal anders dan de controlefreak van vroeger.

'Ik weet het. Ik trok te veel tijd uit voor de mensen. Ik bereidde me voor in de bergen van Aspen omdat Anna en ik onze zoon wilden zien geboren worden in Colorado. Ons huis staat er op 2400 meter hoogte. Je klimt de hele dag aan 4 ŕ 5 procent, terwijl het in de Tour gemiddeld 8 tot 10 procent is. Je kan dus niet dezelfde kracht ontwikkelen. Dat was het enige wat ik ontbrak. Ik had uithouding en recuperatie, maar ik kon niet in het rood blijven rijden. In 2009 was ik eerder een diesel. Ik moet opnieuw een sportkar worden. Af en toe moet je de turbo kunnen gebruiken. Niet elke dag, want dan brand je op.'

Je lijkt veel diplomatischer geworden. Waar is de tijd van je scherpe uitspraken?

'Ik heb geen andere keuze. Vier jaar weg, achtendertig jaar oud, you know. Vroeger was het anders. Al die jaren was ik zeker dat ik de Tour won. Dat was de logica zelve. In januari zei ik het al. Toen de Spanjaard Chechu Rubiera dit de eerste keer hoorde, kon hij zijn eigen oren niet geloven. Ik loog ook niet.'

'Ik kan dat nu niet meer zeggen. Het agressiefste wat ik dit jaar zei was dat indien Carlos Sastre de Tour won, ik dat ook nog kon. Ik was een 'asshole' om dit soort niet respectvolle dingen te roepen, maar ik kreeg gelijk. Mijn resultaat in 2009 was sterker dan zijn prestatie in de Tour van 2008.'

Is 'El Pistolero' eigenlijk te kloppen? Is The Boss straks helemaal back?

'Maakt hij geen tactische fouten, dan wordt het heel moeilijk. We moeten pokeren met Leipheimer, Klöden en ik. Dit jaar stond hij op een superhoog niveau. Hij heeft ook een heel harde kop. De avond na zijn stomme tactiek op Le Grand Bornand was hij oneindig lief op de teammeeting. Hij vroeg vergiffenis, jankte, weende dikke tranen, maar de volgende dagen: bang, weer vooruit. Dat toont hoe verdomd mentaal sterk hij is. De negatieve sfeer in het team die ik had, hielp hem. Hij is een karakterbaasje en kan er nog op vooruitgaan.'

Wanneer ben je over je volgende Tour tevreden?

'Als ik beter doe. Dat betekent winnen, of tweede worden. Ik werd geleidelijk beter in de Tour. De tweede helft was beter dan het begin, de tijdrit van Annecy uitgezonderd. Ik weet nog altijd niet wat er toen gebeurde. Mijn positie op de fiets was een ramp. Nu zit ik al twee centimeter(!) hoger. Vroeger mat ik elke dag mijn houding. Dit jaar had ik zelfs geen meter bij. Ik was gewoon een compleet andere persoon.'

'Een jaar geleden, bij mijn start in de Tour Down Under, had ik geen enkel idee waar het schip zou stranden. Ik kwam in Adelaďde in een criterium terecht. Rondjes draaien in mijn eerste wedstrijd na drie en een half jaar. Ik wist niet waar ik het had. Ik werd gek. Wat? Dit? Pff.'

Je schreef in je boek 'Comeback 2.0': 'Mijn kinderen vroegen zich in Parijs af wie die man was die dad's gele trui droeg.

'Neen, het zijn geen grote fans van hem, het zijn 'mijn' fans. Ze kennen hem. Ze praten erover, geven commentaar. Toch was het een heel grote les voor hen dat ik verloor. Vooral voor mijn zoon Luke. Hij leeft met behoorlijk wat druk als de zoon van... Dad was altijd de winnaar, had altijd succes. Op een dag kwam er een oudere jongen naar hem toe en zei: je bent toch Luke Armstrong. Je vader is de man die nooit verliest. Een jongen die zoiets hoort... Deze zomer zagen ze dat ik technisch verloor. Ze waren toch blij met mijn prestatie want ik deed mijn stinkende best. Het gaf mijn kinderen een andere kijk op mij.'

Toch stond je in Montpellier op het punt geschiedenis te schrijven. 22 honderdsten van een seconde was je van legendarisch geel verwijderd.

'Die avond na de ploegentijdrit was ik honderd procent zeker dat ik 's anderendaags op Arcalis in het geel stond. Ik was niet ontgoocheld omdat ik de trui niet overnam. In die bergrit speelden er drie zaken: mijn wens om iets te ondernemen, er was de teamstrategie, en dan nog iemand die een eigen plan had. Klöden was de man die het meest geleden heeft, zowel op Arcalis als naar Le Grand Bornand, waar hij door Contador uit de wielen werd gebonjourd. Op Arcalis trok Klöden de groep, reed een egaal tempo zodat we het geel zouden nemen. Maar het plan werd gedwarsboomd.'

Op de foto's van Arcalis zag je er zowaar grijs uit van de inspanningen.

'In Andorra was ik niet goed. Volgend jaar zal ik een ander gezicht trekken.'De fraaie kustlijn van Santa Barbara, waar het altijd mooi weer is: ideale trainingsomstandigheden voor Armstrong.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:38:05 #114
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76326071
QuickStep komt in 2010 terug met de retro-outfit. In 2009 wou QuickStep ook in dit truitje starten tijdens de Ronde van Vlaanderen maar de UCI had het toen verboden omdat een ploeg niet tijdens het seizoen - en zeker niet zonder toestemming - van tricot mag wisselen.

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76327419
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:38 schreef Bismarck het volgende:
maar de UCI had het toen verboden omdat een ploeg niet tijdens het seizoen - en zeker niet zonder toestemming - van tricot mag wisselen.
Uhm? Cervelo wisselde van tricot het voorbije seizoen. In de Tour gingen ze van een zwart outfit over op een wit. Ook Saeco deed dat eens, naar ik meen.

Er zal dus wel toestemming moeten worden gevraagd. Maar dat het uberhaupt niet mag klopt niet.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:51:03 #116
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_76328394
ook AG2R wisselde van tenue afgelopen seizoen.
Net efkes anges
pi_76347806
Saeco deed dat toen tijdens de Giro om de fiets te promoten ofzo, ze kregen daar toen wel een boete voor.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  zondag 3 januari 2010 @ 02:32:08 #118
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76347877
Saeco kwam destijds in de Tour trouwens eens in een Romeins tenuetje opdagen bij een rit. Met Cipo die in een koerskleed als was hij Julius Caesar even meereed om dan bij de eerste berg af te stappen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76358300
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 02:13 schreef wimderon het volgende:
knip
Ik heb veel respect voor Armstrong als sporter, maar wat is het toch een lul.

Ik zie hem volgend jaar niet winnen. Hij is een goede tactische renner, zeker met Bruyneel in de rug, maar Contador is ook niet dom, en fysiek stukken sterker.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:00:30 #120
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76359342
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:36 schreef jakkop het volgende:
Ik zie hem volgend jaar niet winnen. Hij is een goede tactische renner, zeker met Bruyneel in de rug, maar Contador is ook niet dom, en fysiek stukken sterker.
Ach, je kan het altijd op 2 manieren zien.

Het kan alleen maar moeilijker worden voor Contador, want hij heeft een (veel) zwakkere ploeg dan vorig jaar. Ook heeft hij het tactisch genie Bruyneel niet meer achter zich.

Of het kan alleen maar makkelijker worden, want de omkadering is misschien van 10 op 10 naar 6 op 10 gegaan, maar een 6 op 10 die je helpt, betekent nog altijd meer dan een 10 op 10 die je vooral tegenwerkt en je successen enkel als anticlimactische troostprijs ziet.

De vraag is vooral wat de Kazakkenconnectie van Vino doet. Gaan die voor Vino en laten die Contador zijn ding doen of gaan ze vol voor de Spanjaard?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:37:32 #121
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76360706
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ach, je kan het altijd op 2 manieren zien.

Het kan alleen maar moeilijker worden voor Contador, want hij heeft een (veel) zwakkere ploeg dan vorig jaar. Ook heeft hij het tactisch genie Bruyneel niet meer achter zich.

Of het kan alleen maar makkelijker worden, want de omkadering is misschien van 10 op 10 naar 6 op 10 gegaan, maar een 6 op 10 die je helpt, betekent nog altijd meer dan een 10 op 10 die je vooral tegenwerkt en je successen enkel als anticlimactische troostprijs ziet.

De vraag is vooral wat de Kazakkenconnectie van Vino doet. Gaan die voor Vino en laten die Contador zijn ding doen of gaan ze vol voor de Spanjaard?
Ik denk dat Vino nuchter genoeg is om te weten dat hij de Tour niet kan winnen , maar ze dat wel met Contador kunnen doen.

Overigens, zo slecht vind ik die ploeg toch ook niet. Zeker met ook Pereiro daar nog eens bij , als die "wegkapitein" kan worden in die Tourploeg en De La Fuente ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76360736
Wat een lelijke shirtjes zeg van Quickstep.
  zondag 3 januari 2010 @ 17:02:43 #123
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76363887
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik denk dat Vino nuchter genoeg is om te weten dat hij de Tour niet kan winnen , maar ze dat wel met Contador kunnen doen.

Overigens, zo slecht vind ik die ploeg toch ook niet. Zeker met ook Pereiro daar nog eens bij , als die "wegkapitein" kan worden in die Tourploeg en De La Fuente ...
Precies, genoeg kwaliteit bij Astana om Contador aan een derde tourzege te helpen. Rijden veel mannen rond die al vier - vijf grote rondes hebben gereden, al dan niet in dienst van een kopman. Zet bijvoorbeeld onderstaande selecties tegenover elkaar en Radioshack oogt op papier iets sterker maar dat verschil maakt Contador in de bergen wel goed ...

Alberto Contador - Lance Armstrong
Alexandre Vinokourov - Levi Leipheimer
Oscar Pereiro Sio - Andreas Klöden
David De La Fuente - Chris Horner
Maxim Iglinskiy - Janez Brajkovic
Allan Davis - Gert Steegmans
Andrij Grivko - Sebastien Rosseler
Benjamin Noval - Gregory Rast
Paolo Tiralongo - Yaroslav Popovych
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76364998
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:02 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Precies, genoeg kwaliteit bij Astana om Contador aan een derde tourzege te helpen. Rijden veel mannen rond die al vier - vijf grote rondes hebben gereden, al dan niet in dienst van een kopman. Zet bijvoorbeeld onderstaande selecties tegenover elkaar en Radioshack oogt op papier iets sterker maar dat verschil maakt Contador in de bergen wel goed ...

Alberto Contador - Lance Armstrong
Alexandre Vinokourov - Levi Leipheimer
Oscar Pereiro Sio - Andreas Klöden
David De La Fuente - Chris Horner
Maxim Iglinskiy - Janez Brajkovic
Allan Davis - Gert Steegmans
Andrij Grivko - Sebastien Rosseler
Benjamin Noval - Gregory Rast
Paolo Tiralongo - Yaroslav Popovych
Afhankelijk van het niveau van Vino in de bergen zijn dat stuk voor stuk mindere namen zoals ze nu naast elkaar staan, op Tiralongo na misschien (en Grivko vs Rosseler, maar ik denk niet dat Rosseler de tour rijdt) en uiteraard Contador zelf. Verder vergeet je Zubeldia en Paulinho nog bij Radioshack.

Saxo heeft ook een beter team trouwens.
pi_76365307
Tsja, bijna alles valt of staat met een Tourzege voor Contador, lijkt me.

Lukt dat, dan is het mission accomplished. Lukt het niet, mislukt seizoen.
pi_76365696
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik denk dat Vino nuchter genoeg is om te weten dat hij de Tour niet kan winnen , maar ze dat wel met Contador kunnen doen.

Overigens, zo slecht vind ik die ploeg toch ook niet. Zeker met ook Pereiro daar nog eens bij , als die "wegkapitein" kan worden in die Tourploeg en De La Fuente ...
Maar als er echt aangezet wordt waaien die mannen er allemaal af waarschijnlijk (Pereiro moet eerst maar weer eens een fatsoenlijk niveau bereiken voordat hij wat kan betekenen trouwens). Dan zal alles op de schouders van Contador terecht komen als hij met de Schlecks en Armstrong+Leipheimer samen zit.
  zondag 3 januari 2010 @ 17:59:09 #127
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76365991
In de bergen hoeft Contador niemand te vrezen, daar wachten ze toch weer allemaal tot de slotklim, zeker bij RadioShack, anders rijden ze hun ouwe diesel in de vernieling. Het grootste gevaar schuilt in de waaiers en daar heeft hij met Vinokourov een hele goeie bij zich. Vino geraakt misschien met moeite nog vlot een Alp op, maar tegen de wind bonken kan hij nog wel als de beste.

De enige manier waarop ik RadioShack de Tour zie winnen, is door een tactiek waarbij Contador zich verkijkt op Armstrong en Leipheimer ermee aan de haal gaat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 3 januari 2010 @ 18:05:47 #128
56724 Wombcat
rent wiel
pi_76366229
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de bergen hoeft Contador niemand te vrezen, daar wachten ze toch weer allemaal tot de slotklim, zeker bij RadioShack, anders rijden ze hun ouwe diesel in de vernieling. Het grootste gevaar schuilt in de waaiers en daar heeft hij met Vinokourov een hele goeie bij zich. Vino geraakt misschien met moeite nog vlot een Alp op, maar tegen de wind bonken kan hij nog wel als de beste.

De enige manier waarop ik RadioShack de Tour zie winnen, is door een tactiek waarbij Contador zich verkijkt op Armstrong en Leipheimer ermee aan de haal gaat.
Of als er in de kasseien-etappe iets raars gebeurt.
in a crowd you lose humanity
pi_76366631
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de bergen hoeft Contador niemand te vrezen, daar wachten ze toch weer allemaal tot de slotklim, zeker bij RadioShack, anders rijden ze hun ouwe diesel in de vernieling. Het grootste gevaar schuilt in de waaiers en daar heeft hij met Vinokourov een hele goeie bij zich. Vino geraakt misschien met moeite nog vlot een Alp op, maar tegen de wind bonken kan hij nog wel als de beste.

De enige manier waarop ik RadioShack de Tour zie winnen, is door een tactiek waarbij Contador zich verkijkt op Armstrong en Leipheimer ermee aan de haal gaat.
Als Andy Scheck opnieuw een stap maakt zoals afgelopen jaar komt er een moment dat hij niet meer hoeft te lossen bij Contador en dan kan het tactische spel beginnen. Ik neem tenminste aan dat Schleck in dat geval niet op z'n Basso's als een schoothondje gaat meedraaien op kop.

Ook een vraagteken bij Armstrong. Die zal zeer waarschijnlijk toch ook veel beter voor de dag komen dit jaar en heeft al aangegeven dat hij zich vorig jaar verkeerd heeft voorbereid op het klimwerk.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:25:57 #130
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_76379500
http://frontpage.fok.nl/nieuws/365149/1/1/100/armstrong-start-in-amstel-gold-race.html

Dan hoef ik komend jaar niet de AGR te gaan kijken met de motor ben ik bang.
Dan staan er natuurlijk allemaal die wannebe Lance fans langs de weg.
Net efkes anges
pi_76379598
Dat mag toch wel een verrassing heten.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 4 januari 2010 @ 00:24:44 #132
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76384992
quote:
Gilberto Simoni onderhandelt met de nieuwe continentale ploeg Meridiana-Kamen over een contract voor 2010. De kans bestaat dus dat de 38-jarige tweevoudige Giro-winnaar volgend jaar nog actief is in het peloton.
Volgens mij kan hij beter stoppen dan bij zo'n ploeg eindigen in z'n laatste jaar. Toegegeven, als hij er nog plezier in heeft, dan moet hij het niet laten. Maar probeer dan iets bij ISD of Ceramica Flaminia te versieren. Voor je het weet eindig je bij Betonexpressz 2000-Limonta.
That's...Montgomery Clift, honey!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2010 @ 00:31:27 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76385200
Hij gaat gewoon nooit stoppen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76399802
quote:
Ex-renner van Quick-Step greep naar de fles

Dmitri Grabovski heeft toegegeven dat hij met een depressie heeft gekampt en dat hij naar de fles greep om zijn problemen te vergeten. De Oekraďner verdedigde twee jaar (2007 en 2008) de kleuren van Quick-Step. "Maar nu heb ik mijn leven gebeterd

Dmitri Grabovski gold als een groot talent in de jeugd. De Oekraďner werd in 2005 wereldkampioen bij de beloften in Madrid en pakte dat jaar ook de zilveren medaille in de tijdrit bij de beloften. Hij werd prof bij Quick-Step.

"Maar door enkele ontgoochelingen bij Quick-Step knapte er iets bij mij en kreeg ik veel problemen. Ik had ook te veel vrije tijd. Ik was eenzaam en verveelde mij in mijn thuisland. Na de training ging ik naar de zee om te feesten, te drinken en voor de vrouwen."

Grabovsky ontsnapte twee keer aan de dood na een alcoholvergiftiging. "Ik dronk enkel bier en wijn, ik heb nooit wodka gedronken en heb ook nooit drugs genomen.

"Maar nu heb ik mijn leven gebeterd. In mijn koelkast vind je enkel water en ik train in Italië met Grivko en Popovitsj", zegt Grabovski in La Gazzetta dello Sport. Vorig jaar reed Grabovski voor de Italiaanse ploeg ISD.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2010 @ 15:23:22 #135
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76400100
quote:
Tour 2010 - Wiggins: 'Voor tweede plek rijden we niet'

Bradley Wiggins (foto) is ervan overtuigd dat Team Sky hem de ideale omstandigheden biedt om over zes maanden opnieuw uit te blinken in de Ronde van Frankrijk. De voormalige baanwielrenner was maandag het stralende middelpunt bij de presentatie van de nieuwe equipe.

Met z’n vierde plaats was Wiggins de surprise van de jongste Tour. De Brit realiseert zich dat hij vooral bergop progressie moet boeken om een gevaarlijke klant te worden voor Alberto Contador. ‘Hij is het referentiepunt, de te kloppen man. Maar we gaan ervoor, voor een tweede, derde of vierde plaats rijden we niet. Winst is het enige wat telt.’

Wiggins kwam na veel vijven en zessen over van Garmin. Hij was, zijnde Brit en klassementsrenner, het belangrijkste transfertarget voor Sky. De nieuwe formatie wil uiterlijk in 2014 de Ronde van Frankrijk winnen.

Alsof Wiggens de Tour kan winnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2010 @ 16:35:02 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76402758
quote:
18-jarige dopingzondaar wordt jongste wielerprof


De pas 18-jarige Italiaan Eugenio Bani wordt in 2010 de jongste profrenner van het peloton. Hij onderschreef een verbintenis bij wielerteam Amore & Vita. Opmerkelijk is dat Bani momenteel een dopingschorsing van 21 maanden uitzit omdat in zijn urine sporen van het zwangerschapshormoon HcG (Human chorionic gonadotrophin) zijn gevonden. De straf geldt wel alleen op Italiaans grondgebied zodat hij buiten de Laars wel mag fietsen.

Volgens Ivano Fanini, manager van Amore & Vita, haalde hij de renner bij zijn team om diens dopingzaak kenbaar te maken bij het grote publiek. 'Deze renner is een groot onrecht aangedaan. Hij is het slachtoffer van een corrupt systeem dat het wielrennen, zeker in Italië, vandaag in zijn greep heeft', zegt Fanini op cyclingnews.com.

'De federatie voorziet geen controles in de jeugdreeksen zodat tussenpersonen alle vrijheid hebben om jongeren doping te geven. Dit is wat gebeurd is in deze zaak. Het is ondenkbaar dat hij zich op eigen houtje gedopeerd heeft. Een 18-jarige kan zonder hulp niet aan HcG raken. Deze jongen was een speelbal in de handen van mensen met veel meer ervaring in de wielrennerij', besluit de sportieve baas van Amore & Vita.
]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76402820
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Alsof Wiggens de Tour kan winnen
Alsof hij vierde kan worden Dachten we vorig jaar
  maandag 4 januari 2010 @ 19:44:14 #138
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76410627



Team Sky heeft zich gepresenteerd aan de pers. Website is ook online.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76415285
quote:
Op zondag 3 januari 2010 02:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Saeco kwam destijds in de Tour trouwens eens in een Romeins tenuetje opdagen bij een rit. Met Cipo die in een koerskleed als was hij Julius Caesar even meereed om dan bij de eerste berg af te stappen ...
Haha, held
pi_76416239
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:21 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Haha, held
Cipo is altijd al een held geweest met zijn rare pakjes. Kan me nog zijn zebrapak in de Gironingen herinneren .
  maandag 4 januari 2010 @ 21:47:42 #141
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_76416647
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:40 schreef Sautor het volgende:

[..]

Cipo is altijd al een held geweest met zijn rare pakjes. Kan me nog zijn zebrapak in de Gironingen herinneren .
Dat was toch het normale shirt van de sponser?
Net efkes anges
  maandag 4 januari 2010 @ 21:53:05 #142
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76416958
Domina Vacanze, ja.

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76416986
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:47 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Dat was toch het normale shirt van de sponser?
Domina-Vacanze inderdaad. Mooi tenue overigens.

Hij heeft wel een keer een tijgertenue gehad:






Wat een koning.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_76417953
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:47 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Dat was toch het normale shirt van de sponser?
Nee, bij de proloog in 2002 had hij ook iets speciaals aan. Ik weet alleen niet meer wat precies
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  maandag 4 januari 2010 @ 23:30:31 #145
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76421771
Lampre - Farnese Vini is overigens nog steeds in afwachting van een ProTeamstatus (of een ProContinentaalstatus). De UCI ProTour Raad (UPTC) heeft op 26 november 2009 bekend gemaakt dat zij 17 teams als ProTourteams heeft geregistreerd. De UPTC heeft zonder opgaaf van reden geweigerd om Lampre als ProTeam te registreren en heeft de zaak doorverwezen naar de licentiecommissie. Op 18 december 2009 heeft de UCI twintig teams bekend gemaakt die om een Wild Card Status hebben gevraagd. Bij de namen geen Lampre. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Lampre staat ook niet op de startlijsten voor de Tour de San Luis en/of de Tour Down Under. Lijkt me toch dat zij op z'n minst het seizoen willen beginnen in de Ronde van Calabrië.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76422392
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:44 schreef Bismarck het volgende:
Wat voor auto's zijn dit? Lexus?
pi_76422539
Mooie shirtjes van Sky, maar ben benieuwd of ze Cervelo achteraan gaan als ze er achter komen dat zwart behoorlijk warm is.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_76422661
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wat voor auto's zijn dit? Lexus?
Jaguar
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2010 @ 23:57:35 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76422929
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:48 schreef jakkop het volgende:
Mooie shirtjes van Sky, maar ben benieuwd of ze Cervelo achteraan gaan als ze er achter komen dat zwart behoorlijk warm is.
Cervelo gaat toch dit jaar weer over op zwart?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76430636
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef marcodej het volgende:

[..]

Jaguar
Is een keer iets anders dan een Skoda of Peugeot.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 14:06:56 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76436677
quote:
Freire heeft 2011 en Giro d'Italia hoog op verlanglijstje

Óscar Freire heeft in een interview met het Spaanse Biciciclismo gezegd nog twee wensen te hebben in het wielerpeloton. De Spanjaard van Rabobank wil doorgaan tot 2011 en het komende seizoen voor het eerst in zijn carričre de Giro d'Italia rijden.

Freire is prof sinds 1998 en won in de afgelopen elf jaar tal van koersen. Zo werd hij driemaal wereldkampioen, pakte hij zeven etappes in de Ronde van Spanje en ook nog vier in de Ronde van Frankrijk.

In de Ronde van Italië verscheen hij nog nooit aan de start.
Ik denk dat Freire het vermoeden heeft dat hij in Frankrijk niet zal mogen rijden

ronde van Italië en de ronde van Spanje gaan volgens mij prima voor hem
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76437576
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik denk dat Freire het vermoeden heeft dat hij in Frankrijk niet zal mogen rijden
Hoezo zou hij niet mogen dan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 14:29:46 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76437618
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:28 schreef Sautor het volgende:

[..]

Hoezo zou hij niet mogen dan?
Omdat ik denk dat ze de ploeg rond Menchov en Gesink bouwen en Freire maakt vrij weinig kans op een etappe
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76438645
Gaat Cav eigenlijk weer de Giro rijden, of is daar nog niks over bekend?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 14:55:44 #155
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76438696
Het WK is toch vrij vlak? Dus dan denk ik dat veel topsprinters de Vuelta verkiezen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:06:51 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76439156
Ik denk dat je vooral bij zwaardere parcoursen gerodeerd uit de Vuelta moet komen, bij een relatief simpel parcours als dit jaar lijkt het me iets minder belangrijk (al zal 't nog steeds beter zijn).

Ik vermoed trouwens dat Freire in de Giro meer aankomsten vindt die hem goed liggen dan in de Tour.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 15:24:15 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76439868
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat je vooral bij zwaardere parcoursen gerodeerd uit de Vuelta moet komen, bij een relatief simpel parcours als dit jaar lijkt het me iets minder belangrijk (al zal 't nog steeds beter zijn).

Ik vermoed trouwens dat Freire in de Giro meer aankomsten vindt die hem goed liggen dan in de Tour.
Mooie Mario reed in 2002 ook bewust de Vuelta, je wil toch de competitie opzoeken als sprinter lijkt me.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76441565
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat ze de ploeg rond Menchov en Gesink bouwen en Freire maakt vrij weinig kans op een etappe
Hoeft natuurlijk niet al te veel te zeggen. Voorheen deed Freire het ook altijd alleen (of met Flecha). Heb het parcours nog niet gezien, maar er zal vast ergens wel een heuvelop-aankomst zijn .
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:19:01 #159
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76442287
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik denk dat Freire het vermoeden heeft dat hij in Frankrijk niet zal mogen rijden

ronde van Italië en de ronde van Spanje gaan volgens mij prima voor hem
quote:
Oscar Freire gaat volgend seizoen geheel tegen zijn traditie in de Giro d'Italia rijden. In een interview met Biciciclismo maakte de Spanjaard het nieuws bekend. Daarnaast start hij ook in de Ronde van Frankrijk, wat betekent dat hij niet start in de Vuelta.
Wielerflits

Eigenlijk vind ik het juist het opvallendste dat hij de AGR en LBL volledig links laat liggen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:19:34 #160
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76442302
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat je vooral bij zwaardere parcoursen gerodeerd uit de Vuelta moet komen, bij een relatief simpel parcours als dit jaar lijkt het me iets minder belangrijk (al zal 't nog steeds beter zijn).

Ik vermoed trouwens dat Freire in de Giro meer aankomsten vindt die hem goed liggen dan in de Tour.
Dat en stiekem hoopt Freire natuurlijk toe te treden tot het exclusieve gezelschap met ritzeges in alle drie de grote ronden.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:23:50 #161
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76442507
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:55 schreef rubbereend het volgende:
Het WK is toch vrij vlak?
Nee. Er zit echt een zware klim in, gevolgd door een iets minder zware en naar en over de finish is het ook geen recht asfalt. Ik heb het parcours ooit ingevoerd op Bikely.com, en daar kwam het aantal hoogtemeters per ronde boven dat van Mendrisio. Of dat klopt, betwijfel ik dan weer, maar het zegt wel wat. En natuurlijk rijden ze in Geelong veel minder rondes omdat er nog een rit in lijn aan vooraf gaat. Maar Kenny van Hummel dicht ik in ieder geval geen kans toe.

Edit:

Oké, er is nu een .gpx-bestand beschikbaar. 241 hoogtemeters per rondje komt daar uit. In Mendrisio was het 245. 11 rondjes, 2651 hoogtemeters + 257 uit de rit-in-lijn = bijna 3000 hoogtemeters. Vlak? Neuh.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 05-01-2010 16:49:32 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:46:09 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76443496
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:19 schreef Zelva het volgende:

[..]


[..]

Wielerflits

Eigenlijk vind ik het juist het opvallendste dat hij de AGR en LBL volledig links laat liggen.
oke, dat stond er bij sportweek niet bij, mijn conclusie kan de prullenbak weer in

En de afgelopen jaren hebben toch wel aangetoond dat hij niks te zoeken heeft in de AGR en LBL
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76443507
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:48 schreef jakkop het volgende:
Mooie shirtjes van Sky, maar ben benieuwd of ze Cervelo achteraan gaan als ze er achter komen dat zwart behoorlijk warm is.
Daar zijn ze al achter:

pi_76443600
Dat WK op de weg in Geelong is in eerste instantie een rit in lijn? Waar starten ze dan? Melbourne?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:50:22 #165
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76443669
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:48 schreef Leatherface het volgende:
Dat WK op de weg in Geelong is in eerste instantie een rit in lijn? Waar starten ze dan? Melbourne?
Ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:51:36 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76443718
heeft er iemand een kaartje met hoogteprofiel ofzo?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:52:51 #167
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76443777
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:46 schreef rubbereend het volgende:
En de afgelopen jaren hebben toch wel aangetoond dat hij niks te zoeken heeft in de AGR en LBL
Nou, niks...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:53:58 #168
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76443825
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:51 schreef rubbereend het volgende:
heeft er iemand een kaartje met hoogteprofiel ofzo?
http://www.melbourne2010.(...)long-road-race-flash
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:58:30 #169
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76444028
De eerste helling:



De tweede:

  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:09:52 #170
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76444481
McEwen is al een tijd bezig over het WK in Geelong en die kent het parcours toch, veronderstel ik (hij heeft er volgens mij zelfs al met toeristen rond gereden).

Nu is McEwen zeker geen sukkel die nergens over raakt, maar toch ook geen superklimmer, dus als die zichzelf kansen toedicht, dan zal het allemaal wel meevallen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:55:24 #171
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76446348
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
McEwen is al een tijd bezig over het WK in Geelong en die kent het parcours toch, veronderstel ik (hij heeft er volgens mij zelfs al met toeristen rond gereden).

Nu is McEwen zeker geen sukkel die nergens over raakt, maar toch ook geen superklimmer, dus als die zichzelf kansen toedicht, dan zal het allemaal wel meevallen.
quote:
"(It's) not a pure sprinter's course but it's for sprinters who can survive a difficult course and then round it off at the end," McEwen said.

...

"I think come October there's going to be some very surprised internationals. They've been hearing that it's a sprinter's world championships course and thinking it's fairly flat but it's far from that," he said.

"When you go along the river, up Challambra (Cres) that's a very steep little climb. It's not overly long but after 200-plus kilometres it's going to really start to burn up there."

...

"It's going to be a very tough race because it's not completely flat. I'm really going to have to hang in there
Geelong Advertiser

Je zult mij ook niet horen beweren dat het een herhaling wordt van Mendrisio, daar is de opbouw van het parcours ook niet naar, maar lang niet iedereen zal fris zijn in de finale en het wordt zeker geen standaard massasprint waarbij het Engelse team wel even de gaten dichtrijdt en Cavendish afzet op de Moorabool Street. De koers voort ook niet voor niets naar Geelong natuurlijk. Als ze het vlak hadden willen houden, dan hadden ze net zo goed in Melbourne kunnen blijven.

Wel een leuk detail overigens: Er is in Geelong een Cavendish Street en het parcours voert daar vlak langs.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 18:25:19 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76447535
Nou 11 rondjes over dat circuit en dan blijven misschien een sterke Boonen of Freire over als sprinters. In hoeverre je dat nog sprinters mag noemen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:41:14 #173
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76448155
Na MSR vorig jaar durf ik gewoon stellen dat Cavendish als hij er zich echt op richt er nog gewoon bij zal zitten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76448443
En na die overgangsrit door het Centraal Massief....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 18:49:48 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76448499
Kratje pils erop dat Cavendisch niet bij de eerste 5 komt?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76450999
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:25 schreef rubbereend het volgende:
Nou 11 rondjes over dat circuit en dan blijven misschien een sterke Boonen of Freire over als sprinters. In hoeverre je dat nog sprinters mag noemen
Cavendish kan dat ook gewoon tegenwoordig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_76456788
Allan Davis definitief naar Astana, samen met oudere broer Scott.
quote:
Davis brothers sign with Astana

By: Cycling News Published: January 5, 17:34, Updated: January 5, 17:45

Allan and Scott become teammates for the first time

Team Astana confirmed today that Australian brothers Allan and Scott Davis will join the team for 2010. Allan Davis was heavily rumoured to be rejoining the squad which he was a member of in 2006.

Older brother Scott, who rode in 2009 for Fly V Australia, will now re-join the ProTour after a season at the Continental level. He was previously part of the Columbia and T-Mobile teams.

Allan Davis, 29, rode for the Quick Step team for the past two seasons following the dissolution of his Discovery Channel team in 2007. Quick Step general manager Patrick Lefevere had indicated that there wasn't enough funds for Davis in this year's budget, although the Australian had one year remaining on his contract.

The Astana team confirmed it had reached an agreement with the UCI to sign Allan Davis.

Cyclingnews
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:54:34 #178
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76488360
Gilberto Simoni blijft voor verrassingen zorgen. Astana, ISD-Neri, Lampre, Meridiana-Kamen en nu weer Rock Racing? Dan zou Lampre toch mijn voorkeur hebben., maar zij wachten nog op een licentie. Gibo wil in ieder geval de ronde van Trentino rijden, z'n geboortestreek.
quote:
Rock Racing favourites to sign Simoni
Gilberto Simoni’s agent on Wednesday revealed that Rock Racing are “clear leaders” in the race to sign the veteran Italian for his swansong season.

Alex Carera of A&J Sport Management said that he and Simoni could fly to the United States to conclude negotiations with Rock Racing boss Michael Ball as early as next week. However, Carera also stressed that both Rock Racing’s offer and that of Italian squad Lampre-NGC hinged on forthcoming UCI announcements about the teams’ status for 2010. Rock Racing’s application for entry to the Professional Continental division is currently under review by the UCI, as is Lampre’s bid to have their ProTour licence renewed.

“We’ve been in talks with Rock Racing for a couple of months now. Gilberto really likes the idea of riding for an American team, and the project they’re putting together,” Carera said. “If he was to sign with them, it wouldn’t just be about him racing, but also getting involved with their bike brand, and bringing three Italian riders and an Italian directeur sportif to the team. One of the riders would be his old Diquigiovanni team-mate Denis Bertolini.

“The Lampre idea is different, in that he has a very good relationship with the Galbusera family, the Lampre owners,” Carera, whose clients also include Lampre star Damiano Cunego, continued. “Should they get their ProTour licence, it would also be a different type of race programme. In both cases, Rock Racing and Lampre, the offers are on the table and we could very quickly come to an agreement, depending on what the UCI announces. We’ve also had offers from the Meridiana-Kamen Continental division team and a Bulgarian Continental division team.”

Now 38, two-time Giro d’Italia champion Simoni hinted earlier in the winter that, should he ride, the 2010 Corsa Rosa would be his final race in a career about to enter its sixteenth season. While Lampre are almost certain to line up in the Giro, Rock Racing’s chances of a starting berth are considerably slimmer, whatever the UCI’s licence committee decides.

However, Carera suggested that Simoni may now be eyeing a retirement date well beyond May 30, when the Giro will finish in Verona for the first time since Simoni’s idol Francesco Moser sealed victory there in 1984.

“Gilberto’s been training a lot on the new Montichiari track, near Brescia,” Carera revealed. “The way he’s been training there, I’d say he was getting ready to ride a full season. But it’s always hard to say with Gilberto. Whatever happens, 2010 will be his final season.”

Carera said that the UCI’s decisions on Lampre and Rock Racing – and Simoni’s next employer – would “hopefully be determined by early next week”.
Cyclingnews
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76488645
Tsja, hij wordt toch echt te oud, hoewel hij de voorbije Giro nog niet zo onverdienstelijk reed.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:53:12 #180
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76502485
Wat is uiteindelijk "te oud" hé ... Zolang je er zelf nog plezier aan hebt en weet wat je nog kan bereiken en wat niet meer ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76502763
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat is uiteindelijk "te oud" hé ... Zolang je er zelf nog plezier aan hebt en weet wat je nog kan bereiken en wat niet meer ...
Al wordt ie 25ste in de Giro, dan houdt hij er alsnog gewoon 150 achter zich.
pi_76503501
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat is uiteindelijk "te oud" hé ... Zolang je er zelf nog plezier aan hebt en weet wat je nog kan bereiken en wat niet meer ...
Te oud om voor de zege in een grote ronde mee te doen.

Maar nogmaals, hij doet het allesbehalve onverdienstelijk en voor zo'n ploeg als Rock Racing zou ie best wel waarde hebben.
pi_76512365
quote:
Cameron Meyer is Australisch tijdritkampioen

Cameron Meyer is woensdag in Buniyong Australisch kampioen tijdrijden geworden. De 22-jarige renner van Garmin was over 39 kilometer 29 seconden sneller dan zijn leeftijdsgenoot John Anderson. Luke Robers werd op 33 seconden derde.
Bij de vrouwen ging de titel naar de 30-jarige Amber Halliday.
Die Meyer is toch wel een behoorlijk talent. Puntenkoers renner die het nu ook op de weg probeert.

Evans en Rogers namen zeker niet deel?
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:21:02 #184
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76512587
de volledige uitslag staat hier:

http://www.cyclingnews.co(...)s-time-trial/results

Trok niet echt aan, blijkbaar. Net als vele andere NK's tijdrijden.
pi_76512660
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:21 schreef Beregd het volgende:
de volledige uitslag staat hier:

http://www.cyclingnews.co(...)s-time-trial/results

Trok niet echt aan, blijkbaar. Net als vele andere NK's tijdrijden.
Sowieso vind ik het al vaag dat ze de wegkampioenschappen ook al vroeg in het seizoen doen. Aan de andere kant zitten ze daarna fulltime in Europa (lijkt mij) en is het even heen en weer vliegen voor een titel ook weer zowat .
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:25:01 #186
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76512685
Konden alle Australiërs daar aan meedoen of zo? De laatste 3 werden op 39 km. op bijna een half uur gereden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76512957
Zou wel cool zijn als dat hier ook kon, ik zou zelf nog sneller zijn geweest dan die laatste 3.
pi_76519789
Was niet echt een sterk bezette tijdrit. Maar goed, Cameron Meyer is zo'n beetje de Lars Boom van Australië volgens mij, hoewel Boom natuurlijk van het veld komt en hij van de piste.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:16:18 #189
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76520043
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:24 schreef Sautor het volgende:
Sowieso vind ik het al vaag dat ze de wegkampioenschappen ook al vroeg in het seizoen doen. Aan de andere kant zitten ze daarna fulltime in Europa (lijkt mij) en is het even heen en weer vliegen voor een titel ook weer zowat .
Plus dat het nu zomer is daar en een kampioenschap ergens in juli geen optie is.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:14:17 #190
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76538698
En ASO heeft de Dauphiné gekocht

En Haussler wil volgend jaar RVV winnen

En Frank Schleck is gebeten door n giftige vis
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76553112
quote:
Cavendish: ‘Ik droom van de Ronde van Vlaanderen'

Mark Cavendish (24) drukte in 2009 met 29 (!) zeges zijn stempel op het seizoen. ‘The Cannonball' is de nieuwe koning van de spurt. Maar voor Cav moet het niet bij sprinten alleen blijven.

Hugo Coorevits

Winnen is voor jou routine geworden, maar liefst 29 keer was het raak.

‘En toch went het nooit. Ik geniet van elke zege. Ik besef maar al te goed dat ik een geluksvogel ben. Veel renners vergeten wat voor een leuk vak en leven ze hebben. Deze job biedt iedere prof een fantastisch leven.'

Wat is je persoonlijke top vijf van vorig seizoen?

‘Op één staat Milaan-Sanremo. Dat was geweldig. Gevolgd door de sprint van de Champs-Elysées. Die twee overwinningen schat ik veel hoger in dan de rest. Andere uitschieters waren de ploegentijdrit van de eerste dag in de Giro d'Italia. We wonnen met Team Columbia en ik pakte ook nog het roze. Mijn voorlaatste van de zes spurtzeges in de Tour stak er ook bovenuit. Aubenas was knap lastig met toch nog een col van tweede categorie in volle finale. Dat zijn de vier die mij het meest zijn bijgebleven.'

In Milaan-Sanremo verbaasde je wel de wereld. Hoe kijk je op die dag terug?

‘Dat was mijn doel van 2009. Niemand weet hoe hard ik daarvoor 's winters trainde. Maniakaal. Ik wou iedereen bewijzen dat ik wél over die bergen kon. Het was enig hoe George Hincapie me over de capi loodste.'

Edvald Boasson Hagen, Michael Barry, George Hincapie: ze zijn ondertussen allemaal opgestapt bij Team Columbia.

‘George kon op zijn oude dag een lucratief contract verzilveren bij BMC. Ik kan het hem niet kwalijk nemen. Wielrennen op dit niveau is geen vrijetijdsbesteding. Het zal hard zijn zonder hem, maar we hebben nog wat mensen. Mark Renshaw is gebleven, 's werelds beste locomotief. Bernhard Eisel eveneens. De Oostenrijker maakt mee de ‘speed' in de spurttrein. Renshaw en Eisel zijn ook twee échte vrienden. Ik krijg nog altijd kippenvel als ik ons bezig zie op de Champs-Elysées. Je kunt ook geen meter per uur sneller door die bocht gaan. Ik volgde Mark blindelings. Met iemand anders durf ik dat nooit op deze manier.'

Je won zes ritten, maar je verloor de strijd om het groen van Hushovd, hét minpunt van 2009.

‘Het groen werd van me gestolen in Pontarlier. De jury zei dat ik Hushovd de pas had afgesneden. De eerste regel in een spurt met zo'n meedraaiende nadar is dat je nooit naar binnen gaat. Hushovd bewees nadien met zijn raid in de bergen dat hij het groen verdiende.'

‘Ik ben vooral trots op mijn zes ritoverwinningen. Qua profiel was het een veel zwaardere Tour dan 2008, toen ik na vier ritzeges moest afstappen. Ik heb me er ook anders op voorbereid, veel harder gewerkt.'

Het najaar was slapjes.

‘Mentaal en fysiek was het op. In de Tour of Missouri won ik wel, maar toen Fiorella aankwam, moest ik met een longontsteking afstappen. Ik was rotslecht. Ik heb nog één week voor het WK getraind, maar dan trok ik de rem toe. Ik moet dus dringend winnen voor mijn nieuwe vriendin. Ze kreeg nog nooit een overwinningsboeket.'

Tyler Farrar lijkt een stap vooruit te hebben gezet. Na de Tour wandelde hij van het ene naar het andere podium.

‘Ik las ook wel in Procycling dat hij een heuse tweestrijd aankondigt. Hij zegt dat hij veel vooruitgang heeft gemaakt. Maar ik ben beter. Het voorbije jaar won ik in de spurt waar ik wou. Tyler, Oscar Freire, Alessandro Petacchi zijn grote spurters, maar er is nog een verschil met mij. Sorry, kijk er maar eens finishbeelden op na.'

Je vergeet Tom Boonen.

‘Ik reken hem niet echt bij de rasspurters. Ik denk dat de huidige generatie iets te snel sprint. Anderzijds, hoed af voor zijn Parijs-Roubaix en zijn Belgisch kampioenschap. Ik zag hem ook bezig in Parijs-Tours. Het is een slimme zet van hem om zo aanvallend te koersen. Hij heeft ook het talent om dit te doen, om alles te winnen.'

‘Ik word in mei pas 25 jaar. Ik ken mijn eigen limieten nog niet. Ik droom ook van de Ronde van Vlaanderen, die ik nog nooit reed. Maar hét doel van 2010 is het groen van de Tour. Op mijn 28ste wil ik de Ronde van Vlaanderen gewonnen hebben. Altijd al hield ik woord als ik me een doel stelde. Als ik iets wil, werk ik er dubbel hard voor en doe ik het.'

Nieuwsblad
Tsja, RVV winnen. Sinds Milaan - San Remo schrijf ik Cavendish nergens meer voor af. Maar de kans lijkt mij eerlijk gezegd groter dat hij MSR opnieuw wint, of het WK Down Under.
pi_76553144
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:


En Haussler wil volgend jaar RVV winnen


Dat is wel mogelijk, maar dan moet ie toch zien af te rekenen met het Quick Step-blok.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:50:41 #193
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76553356
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, RVV winnen. Sinds Milaan - San Remo schrijf ik Cavendish nergens meer voor af. Maar de kans lijkt mij eerlijk gezegd groter dat hij MSR opnieuw wint, of het WK Down Under.
Naast dat interview stond een "eigenzinnige" voorspelling van het wielerjaar 2010 van het Nieuwsblad.

Ze verwachten dat Armstrong de Tour gaat winnen, Schleck wordt daar 2e (en wint de AGR). Cavendish wint groen (net voor Boasson Hagen) en Gesink valt net naast het podium, maar wint de bollen. Contador en Gilbert gaan volgens hen een minder jaar hebben, zonder grote overwinningen. Boonen wint Milaan-San Remo én de Ronde van Vlaanderen en heeft dan een tegenvallende Tour. Steegmans rijdt verrassend goed in de RvV en PR en wint wat ritten in de Vuelta.

Volgens mij gaan ze echt helemaal niets juist hebben, de bollen voor Gesink lijken me nog het meest waarschijnlijke... oh ja en groen voor Cavendish uiteraard.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76553528
Schleck die de Gold Race wint lijkt me ook niet zo onwaarschijnlijk.

Wil Boonen Milaan San Remo winnen, dan moet ie volgens mij toch al met een groepje wegblijven of solo aankomen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:00:24 #195
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76553633
Volgens mij krijgt de Tour exact hetzelfde podium als vorig jaar. De Belgen slagen er dit jaar niet in om de RvV en PR te winnen (dat doen Cancellara en - tot ergernis van veel Rabo-fans- Flecha). Schleck wint opnieuw LBL en Gilbert wint de AGR. Boonen wint weer 1 van de Vlaamse B-klassiekers en op 't einde van 't jaar wint hij Parijs-Tours of wordt hij wereldkampioen (geen massasprints).

Als ik zou moeten gokken .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76553672
En MSR? Opnieuw Cav?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:13:04 #197
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76553953
Op Italiaanse en Spaanse koersen heb ik altijd minder zicht, daar weet je vaak nooit wie er echt vol voor zal gaan, voor wie het een opwarming is en voor wie het een troostprijs is omdat ze elders faalden (dat laatste natuurlijk vooral op het einde van het seizoen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:34:13 #198
40566 Ericr
Livewrong
pi_76558885
quote:
AMSTERDAM - Pedro Horrillo heeft besloten zijn wielercarričre te beëindigen. De Raborenner heeft te veel last van de nasleep van zijn ongeval half mei in de Giro d'Italia. Horrillo viel tijdens de achtste etappe van de Giro in een ravijn. Hij brak een knieschijf en liep een complexe open beenbreuk op.

Na het ongeval werd de Spanjaard enkele dagen in kunstmatige coma gehouden. Horrillo keerde wonder boven wonder terug op de fiets, maar volgens hem werd 'het nooit meer hetzelfde'.

Na lang nadenken en veel aarzelen besloot de 34-jarige Horrillo daarom zijn fiets aan de wilgen te hangen.

In de Spaanse krant El Pais zegt hij vrijdag dat de nasleep van het ongeval hem verhindert ooit nog terug te keren naar het niveau van een profrenner. In een brief aan ploegleider Erik Breukink laat hij weten af te zien van zijn contract.

Horrillo was twaalf jaar actief in de wielerwereld. Hij begon in 1998 zijn carričre bij Vitalicio Seguros, waarna hij in 2001 vier jaar bij QuickStep reed.

De afgelopen vijf jaar fietste de Spanjaard voor Rabobank. Horrillo won onder meer etappes in Parijs-Nice, de Ronde van Catalonië en de Ronde van Saksen
http://www.nusport.nl/wie(...)indigt-carriere.html

Jammer maar wel begrijpelijk.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:46:30 #199
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76559296
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij krijgt de Tour exact hetzelfde podium als vorig jaar. De Belgen slagen er dit jaar niet in om de RvV en PR te winnen (dat doen Cancellara en - tot ergernis van veel Rabo-fans- Flecha). Schleck wint opnieuw LBL en Gilbert wint de AGR. Boonen wint weer 1 van de Vlaamse B-klassiekers en op 't einde van 't jaar wint hij Parijs-Tours of wordt hij wereldkampioen (geen massasprints).

Als ik zou moeten gokken .
Flecha die iets wint...erg onwaarschijnlijk.

Mijn koffiedik-kijk-lijstje:
Giro - Franco Pellizotti
Tour - Alberto Contador
Vuelta - Aleksandr Vinokourov

MSR - Alessandro Petacchi
RVV - Heinrich Haussler
PR - Tom Boonen
LBL - Andy Schleck
RvL - Philippe Gilbert
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76559683
Zonde van Horrillo.
pi_76559831
Laat ik trouwens ook maar eens een gokje wagen voor wat betreft de klassiekers en grote rondes.

Milaan - San Remo: Mark Cavendish
Ronde van Vlaanderen: Heinrich Haussler
Parijs - Roubaix: Tom Boonen
Luik - Bastenaken - Luik: Samuel Sanchez
Amstel Gold Race: Alessandro Ballan

Giro: Ivan Basso
Tour: Alberto Contador
Vuelta: Samuel Sanchez

Ik zet dus hoog in op SamSan dit jaar.

Verder winnen Cancellara en Gilbert aardig wat koersen, vermoed ik.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:10:19 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76560102
Ik geloof nooit dat haussler de ronde wint. Het wordt gewoon weer boonen dit jaar. Die is niet nog eens tevreden met enkel PR.
pi_76560646
Boonen is zeker niet uit te vlakken voor een nieuwe dubbel, hij heeft ook een zeer sterk blok. Maar mits hij de vorm van vorig jaar heeft, kan Haussler wel de RVV pakken naar mijn idee.
pi_76565505
Het nieuwe seizoen begint alweer bijna

Geen Menchov in de Giro..
Mentsjov zal titel Giro niet verdedigen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 januari 2010 @ 20:50:33 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76578462
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, RVV winnen. Sinds Milaan - San Remo schrijf ik Cavendish nergens meer voor af. Maar de kans lijkt mij eerlijk gezegd groter dat hij MSR opnieuw wint, of het WK Down Under.
mwah hiuj wil het op zijn 28e op zijn erelijst hebben, dan heeft hij nog een paar jaar om daar naartoe te groeien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:31:08 #206
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76580189
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is wel mogelijk, maar dan moet ie toch zien af te rekenen met het Quick Step-blok.
En toch , met pakweg Hushovd, Klier en Florencio kunnen ze bij Cervelo toch ook een blok opzetten, vind ik.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76580582
Horillo
pi_76581567
Tour mogelijk weer over Passage du Gois?

lijkt me niet dat ze dat zouden doen overigens
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_76582056
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij krijgt de Tour exact hetzelfde podium als vorig jaar. De Belgen slagen er dit jaar niet in om de RvV en PR te winnen (dat doen Cancellara en - tot ergernis van veel Rabo-fans- Flecha). Schleck wint opnieuw LBL en Gilbert wint de AGR. Boonen wint weer 1 van de Vlaamse B-klassiekers en op 't einde van 't jaar wint hij Parijs-Tours of wordt hij wereldkampioen (geen massasprints).

Als ik zou moeten gokken .
Wat zou ik dát tof vinden. Echt, ik gun het hem.

Vind die shirts van Sky trouwens ook best mooi, zal wel warm voor ze worden maar ziet er wel leuk uit.


PS Hoi weer
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:20:26 #210
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76584594
Saxo zou ophouden met sponsoring op het einde van het jaar. Natuurlijk kan er gewoon een nieuwe sponsor komen, maar Andy Schleck is einde contract, dus ik vraag me toch af of die dat gaat afwachten en gewoon niet erg vroeg voor zekerheid elders kiest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 januari 2010 @ 00:05:31 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76586073
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Saxo zou ophouden met sponsoring op het einde van het jaar. Natuurlijk kan er gewoon een nieuwe sponsor komen, maar Andy Schleck is einde contract, dus ik vraag me toch af of die dat gaat afwachten en gewoon niet erg vroeg voor zekerheid elders kiest.
Ben benieuwd naar de slag om Andy, er zullen vast erg veel teams naar zijn hand dingen....... En ik denk dat Armstrong al een plekje voor hem gereserveerd heeft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:06:25 #212
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76586103
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de slag om Andy, er zullen vast erg veel teams naar zijn hand dingen....... En ik denk dat Armstrong al een plekje voor hem gereserveerd heeft
Lefevre ook uiteraard ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 januari 2010 @ 00:12:42 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76586361
wanneer loopt het contract van Menchov af?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76586583
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:14 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Wat zou ik dát tof vinden. Echt, ik gun het hem.
Ik weet dat sommigen nogal wat antipathie hebben tegen "Rabo-fans", maar ik ben wel min of meer Rabo fan en ik vermoed dat naast mij ook vele anderen geen enkel probleem met Flecha als PR winnaar hebben.

Ik gun wel meer renners het beste die niet bij Rabo rijden hoor.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:26:45 #215
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76586827
Iemand er trouwens al bij stilgestaan dat dit het eerste wielerjaar in pakweg 15 jaar wordt waar we géén "nieuws" over VDB zullen hebben ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 januari 2010 @ 00:35:46 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76587118
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand er trouwens al bij stilgestaan dat dit het eerste wielerjaar in pakweg 15 jaar wordt waar we géén "nieuws" over VDB zullen hebben ?
ja, we hoorden nu eigenlijk te horen dat hij bezig was met een grootse comeback
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:50:00 #217
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76587532
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja, we hoorden nu eigenlijk te horen dat hij bezig was met een grootse comeback
De vraag hoorde nu niet te zijn wat hij zou gaan winnen komend wielerjaar , maar wat hij niet zou gaan winnen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76596313
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:19 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik weet dat sommigen nogal wat antipathie hebben tegen "Rabo-fans", maar ik ben wel min of meer Rabo fan en ik vermoed dat naast mij ook vele anderen geen enkel probleem met Flecha als PR winnaar hebben.

Ik gun wel meer renners het beste die niet bij Rabo rijden hoor.
(en Flecha hoort daar zeker bij)
pi_76597377
quote:
Wim Vanhuffel moet andere Job zoeken

Heeft Wim Vanhuffel nog een toekomst in het profpeloton? De 30-jarige renner uit het Oost-Vlaamse Bavegem zit namelijk nog steeds zonder team voor dit seizoen. Vijf jaar na zijn elfde plaats in de Giro lijkt niemand nog geďnteresseerd in de diensten van 'Snuffel'.

'Ik vind geen ploeg meer', klinkt het. 'De voorbije maanden heb ik van niets of niemand iets gehoord. Bij Vorarlberg-Corratec had men mij beloofd dat ik zou kunnen blijven, maar eind november kwam de mail dat ik geen nieuw contract kreeg.'

'Voor mij zit er nu niks anders op dan (ander) werk te gaan zoeken', aldus Vanhuffel, die overweegt om te blijven koersen bij de eliterenners zonder contract.
pi_76597501
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:02 schreef franklop het volgende:
Tour mogelijk weer over Passage du Gois?

lijkt me niet dat ze dat zouden doen overigens
quote:
Franse Tourstart in 2011 zonder proloog

De Tour start volgend jaar in de Vendée. Dat lekte op de Franse wielersite Véloclub uit. In plaats van de gebruikelijke proloog zou op l'Ile de Noirmoutier gestart worden met een rit in lijn die naar Noirmoutier over 140 km naar Les Herbiers. Daags nadien zou er dan een ploegentijdrit in Les Essarts worden gehouden van amper 23 kilometer. Bij de eerste etappe zou dan ook over de Passage du Gois moeten worden gereden, een straat die bij vloed onder water komt te staan en waar Marc Wauters in 1999 in het sop belandde. In 2005 nog maar was Noirmoutier-en-l'Ile het eindpunt van de proloog. In die tijdrit vernederde Lance Armstrong zijn grote rivaal van toen, Jan Ullrich, door hem voorbij te steken.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:25:28 #221
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76598876
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:39 schreef wimderon het volgende:

[..]


Ik vraag mij nog altijd af wat ie dat ene jaar geslikt had ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76601197
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik vraag mij nog altijd af wat ie dat ene jaar geslikt had ...
Jan of Lance?
pi_76601296
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:41 schreef Sautor het volgende:

[..]

Jan of Lance?
Snuffel.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:22:26 #224
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76606496
quote:
Cavendish: "Ik wil de Ronde winnen"

vr 08/01/2010 - 12:12 2009 was een uitstekend jaar voor Mark Cavendish. De spurter van Team Columbia mocht 29 keer juichen. Cavendish heeft ook grootse plannen voor dit seizoen.

"Ik droom van de Ronde van Vlaanderen", vertelt Cavendish in Het Nieuwsblad. "Ik ken mijn limieten nog niet, maar ik wil dat de Ronde op mijn 28e op mijn palmares staat. Als ik iets wil, dan doe ik het ook."

Als Cavendish de Ronde wil winnen, zal hij met Tom Boonen moeten strijden. "Tom is geen rasspurter. De huidige generatie is te snel voor hem. In Parijs-Roubaix, het BK en Parijs-Tours was hij wel sterk. Het is slim van hem om aanvallender te koersen", zegt de 24-jarige Brit.

Wat verwacht Cavendish van 2010? Hét doel is het groen in de Ronde van Frankrijk. Ik weet dat Tyler Farrar mij uitdaagt, maar ik ben beter."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76609478
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]


pi_76627302
In Australië is Travis Meyer van Garmin de nieuwe nationale kampioen. Hij finishte solo nadat hij weggesprong uit de vroege vlucht, die het peloton voorbleef.

In Nieuw-Zeeland geen Roulston of Dean, maar Jack Bauer.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 januari 2010 @ 12:26:34 #227
862 Arcee
Look closer
pi_76627618
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb er al weer zin in.
pi_76627681
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:18 schreef wimderon het volgende:
In Australië is Travis Meyer van Garmin de nieuwe nationale kampioen. Hij finishte solo nadat hij weggesprong uit de vroege vlucht, die het peloton voorbleef.

In Nieuw-Zeeland geen Roulston of Dean, maar Jack Bauer.
Had Garmin ook buitenlandse renners opgesteld?
pi_76628046
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:18 schreef wimderon het volgende:
In Australië is Travis Meyer van Garmin de nieuwe nationale kampioen. Hij finishte solo nadat hij weggesprong uit de vroege vlucht, die het peloton voorbleef.
Dubbelslagje dus voor de Meyer-broers.
quote:
In Nieuw-Zeeland geen Roulston of Dean, maar Jack Bauer.
Jack Bauer.
pi_76629406
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:28 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Had Garmin ook buitenlandse renners opgesteld?
Volgens mij niet.
pi_76630994
quote:
Armstrong aast op achtste Tourwinst

10/01/2010

De Amerikaan Lance Armstrong is vast van plan om dit jaar de concurrentie aan te gaan met de Spanjaard Alberto Contador, zijn voormalige ploegmaat bij Astana. Dat heeft de zevenvoudige Tourwinnaar in Sydney laten weten.
"Er zal veel over gepraat worden, zeker omdat wij (hijzelf en enkele ploegmaats) vertrokken zijn om een nieuw team op te starten", verklaarde de Texaan, die met zijn nieuw team RadioShack zijn wielerseizoen begint in de Tour Down Under.

"Ik waarschuw iedereen, ik ben er klaar voor", aldus de 38-jarige Amerikaan, die op jacht gaat naar een achtste zege in de Ronde van Frankrijk. "Ik denk echt dat ik kan winnen. Dat sommigen zeggen dat dat onmogelijk is omwille van mijn leeftijd, is larie. Ik ben optimist en daarom doe ik verder. Als ik de kans krijg om nog een Tour te winnen, doe ik er misschien nog een extra seizoen bij", stelde 'The Boss'.

Nieuwsblad
Het voordeel van RadioShack is dat het een sterker team heeft dan Astana. Daar zal Armstrong of eventueel Leipheimer of Klöden van moeten profiteren.
pi_76631449
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het voordeel van RadioShack is dat het een sterker team heeft dan Astana. Daar zal Armstrong of eventueel Leipheimer of Klöden van moeten profiteren.
Contador moet gewoon genoeg eten en zelf aanvallen.
Kortom: zorgen dat er geen Parijs-Nice situatie komt
  zondag 10 januari 2010 @ 16:42:09 #233
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76639133
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:49 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het voordeel van RadioShack is dat het een sterker team heeft dan Astana. Daar zal Armstrong of eventueel Leipheimer of Klöden van moeten profiteren.
Saxo Bank heeft ook een sterk team en met Andy Schleck een sterke kandidaat voor de eindzege. Sterker dan Armstrong, dat is.

Armstrong mag dan nu weer een jaar professioneel fietsen in de benen hebben, hij is ook een jaar ouder. Leeftijd speelt wel degelijk een rol en de vraag is in hoeverre hij dat nog met zijn ervaring kan compenseren. Niets is onmogelijk bij een man die geacht werd onvruchtbaar te zijn door de chemo (of het was de postbode..), maar ik denk dat hij in de aankomsten bergop door een jongere generatie voorbij wordt gesneld.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76639662
Qua explosiviteit op de klimmen zie ik hem ook niet veel winst meer boeken, maar de tijdritten kunnen beter, dat gaf Lance zelf ook aan.
pi_76640497
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:55 schreef Leatherface het volgende:
Qua explosiviteit op de klimmen zie ik hem ook niet veel winst meer boeken, maar de tijdritten kunnen beter, dat gaf Lance zelf ook aan.
Hij denkt zelf juist op het gebied van explosiviteit veel winst te kunnen boeken ten opzichte van vorig jaar:
quote:
Ik bereidde me voor in de bergen van Aspen omdat Anna en ik onze zoon wilden zien geboren worden in Colorado. Ons huis staat er op 2400 meter hoogte. Je klimt de hele dag aan 4 ŕ 5 procent, terwijl het in de Tour gemiddeld 8 tot 10 procent is. Je kan dus niet dezelfde kracht ontwikkelen. Dat was het enige wat ik ontbrak. Ik had uithouding en recuperatie, maar ik kon niet in het rood blijven rijden. In 2009 was ik eerder een diesel. Ik moet opnieuw een sportkar worden. Af en toe moet je de turbo kunnen gebruiken. Niet elke dag, want dan brand je op.
Daarnaast denkt hij aan dat hij op het tijdrijden ook wat te kunnen verbeteren:
quote:
Mijn positie op de fiets was een ramp. Nu zit ik al twee centimeter(!) hoger. Vroeger mat ik elke dag mijn houding. Dit jaar had ik zelfs geen meter bij.
pi_76640696
Kan me niet voorstellen dat hij de Tour wint. Aan de andere kant durf ik iemand als Armstrong niet af te schrijven.
  zondag 10 januari 2010 @ 17:35:01 #237
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76641405
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan me niet voorstellen dat hij de Tour wint. Aan de andere kant durf ik iemand als Armstrong niet af te schrijven.
Hij zal allicht wel de juiste 'begeleiding' vinden die bij de rest ontbreekt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76642147
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij zal allicht wel de juiste 'begeleiding' vinden die bij de rest ontbreekt ...
Kom op Joost niet zo cynisch
  zondag 10 januari 2010 @ 17:58:01 #239
40566 Ericr
Livewrong
pi_76642342
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij zal allicht wel de juiste 'begeleiding' vinden die bij de rest ontbreekt ...
Als hij deze kan vinden dan kan de rest het ook, 'begeleiding' is hooguit een kwestie van geld. Dat is geen probleem bij de top in het wielrennen. Of denk jij dat er speciale 'begeleíding' beschikbaar is voor Armstrong alleen. Beetje amateur kan waarschijnlijk dezelfde doping kan kopen als de top, mits het geld er is natuurlijk.
  zondag 10 januari 2010 @ 18:32:47 #240
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76643735
Een slimme entourage die je perfect kan zeggen wanneer je wel en vooral niet mag slikken zodat je nooit tegen de lamp loopt, zou wel een voordeel zijn. Maar goed, als dat al zou gebeuren, dan zou dat ook betekenen dat degenen die de ploeg verlaten massaal tegen de lamp zouden lopen aangezien ze geen gebruik meer kunnen maken van het beste uitgekiende systeem van het peloton en we weten allemaal dat dat niet het geval was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:07:07 #241
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76645419
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:58 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als hij deze kan vinden dan kan de rest het ook, 'begeleiding' is hooguit een kwestie van geld. Dat is geen probleem bij de top in het wielrennen. Of denk jij dat er speciale 'begeleíding' beschikbaar is voor Armstrong alleen. Beetje amateur kan waarschijnlijk dezelfde doping kan kopen als de top, mits het geld er is natuurlijk.
Wat ik bedoel is dat ik mij niet kan voorstellen dat Lance naar "cowboys" als een Fuentes zou gaan ... Die zal wel professioneler bezig zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_76668767
Shirts Footon:



Tsja ik weet eigenlijk niet echt wat ik hiervan moet vinden.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:00:07 #243
40566 Ericr
Livewrong
pi_76668825
Dacht even dat ze naakt ging fietsen, wat een lelijke kleding.
pi_76668916
Het is hoe dan ook opvallende kleding.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:07:32 #245
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76669029
Goed herkenbaar in het peloton, daar is het een sponsor om te doen. De kleur moet goud voorstellen maar dat zie ik er niet in terug. Ik vind met name het tenue van de Portugese kampioen zo lelijk. Waarom zoveel grijs? De Portugese vlag had er wel wat meer in uit mogen komen, idem voor de Oostenrijkse vlag op de tenues van Eibegger en Brändle.

Ik vond de blauwe tenues van Fuji-Servetto een stuk mooier.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76669500
Nog maar even wat shirts (geen idee of ze al zijn gepost):

BMC


Saxo Bank


Ouch


Flaminia
  maandag 11 januari 2010 @ 11:00:12 #247
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76670481
Mooi shirt van Flaminia, past goed bij de Bianchi.

Hier Lloyd in het shirt van Omega-Pharma voor 2010. Daarachter Sulzberger in de kleuren van Francaise des Jeux. Geen veranderingen bij FdJ zo te zien.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76672105
quote:
Meyer wants to emulate Schleck brothers

By: Greg Johnson Published: January 10, 12:12, Updated: January 10, 13:24 Edition: First Edition Cycling News, Sunday, January 10, 2010

"Weaker link" talks about future after Australian title win

Travis Meyer spoke candidly about his relationship with brother Cameron after the former’s road race victory made them the first siblings to hold both the elite men’s road race and time trial titles in Australian cycling history. The West Australian riders will share a home in Girona, Spain this year, but it’s time in the French Alps Meyer hopes to share with his older brother in the coming years.

"The dream is that one day it would be nice to be something like the Schleck brothers or something like that, but there’s a lot of work to do and we’re not counting our chickens before they hatch," said Meyer. "It’s what I dream about all the time, but I realise how hard that step is. It’s not something you can just take for granted and just think you’re going to get there.

"There’s still a lot of hard work to do, but one day hopefully we’ll be climbing up there in the top of the Tour de France’s general classification," he added.

The 20-year-old Australian champion was jovial about the possible bragging rights that come with his win in Buninyong. Cameron Meyer claimed his first elite title on Wednesday in the time trial, with their father Ken on hand to see both victories.

"I heard only the best win the national road race title," joked Meyer. "I think out on training rides, I get to wear the national kit and he can only wear it at the time trial. So I get to wear the kit every day whereas he only gets to wear his on selected days, so I think that’s enough of a reminder.

"When he found out I won I imagine he would have been quite shocked, just as I was, because we never tipped me to win the race," he added. "I was meant to be the weaker link, I guess, out of our team, so that’s why I was meant to be a helper."

Joking aside, Meyer said neither he nor Cameron felt any jealousy towards one another’s successes. He believes their differences on the bike will steer them toward different forms of success in cycling as they develop over coming years.

"We’re both happy for what we achieve, there’s no real jealousy between us," he said. "Like I said, we’re best friends and therefore very happy for each other.

"I think we’re two different style of riders," he added. "I wear my heart on my sleeve and just go all out in my races, whereas I guess being World points race champion Cameron is very tactical, he really knows how to read a bike race. In the end, I just want to be the best I can, just like he does."

Meyer said his best road result prior to today’s event was probably finishing second to now under-23 World Time Trial Champion Jack Bobridge in last year’s under-23 national time trial race. Meyer recalled how he and Cameron originally found cycling a decade ago.

"My father Ken used to race domestically in Perth," said Meyer. "He was one of the better riders, winning the Northern to Perth Classic a couple of times, which was quite a big race back then. But we never knew that until we started the sport, to be honest. We got involved just through a free pass to the velodrome in Midlands, then we just kept going to sessions as 11 and 12-year-olds.

"We didn’t know about dad until after we started, when he told us and showed us some pictures," he added. "He never pushed us into it, we just kind of fell into it."

Meyer will now prepare for the Beijing Track World Cup (January 22-24), his last chance to qualify for the International Cycling Union (UCI) Track World Championships.

His efforts on the track will mean Meyer won’t contest Tour Down Under with his new Garmin-Transitions squad. It means he’ll miss the chance to make the ProTour debut of his national champion’s jersey on home soil, and alongside current UCI Road World Champion Cadel Evans, plus Tour de France winners Lance Armstrong and Oscar Pereiro.

"I’m not going to be doing Tour Down Under, which is at this moment, now, a bit of a disappointment," said Meyer. "It would have been nice to wear the national colours, but I’m already committed to the track program."

Cyclingnews
Die nieuwe Schlecks zie ik ze niet worden. Maar de gebroeders Meyer zijn in potentie wel goede tijdrijders/rouleurs, en in de toekomst misschien ook wel renners om rekening mee te houden in het Vlaamse werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 11-01-2010 11:51:56 ]
pi_76675312
Saxo en Lotto is echt geen vooruitgang wat mij betreft... BMC is wel okee
pi_76676395
quote:
Start 2e rit aan het paleis
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Brussel is het parcours bekendge-
maakt van de doortocht van de Tour de
France. Op zondag 4 juli komt de eerste
rit, die van start gaat in Rotterdam,
aan het Koning Boudewijnstadion aan.

Een dag later vertrekken de renners aan
het Koninklijk Paleis voor de tweede
etappe. Het peloton zal langs de Euro-
pese instellingen richting Tervurenlaan
rijden. De Tour doet ook Meise aan als
eerbetoon aan vijfvoudig winnaar Eddy
Merckx, die dit jaar 65 wordt. De aan-
komst van de tweede etappe ligt in Spa.

Op 6 juli verlaat de Tour de France ons
land met een rit van Wanze, nabij Hoei,
naar Porte du Hainaut in Frankrijk.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:47:15 #251
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76676529
hé, da's vlak bij mijn werk. Kan ik maandag wel eens passeren.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:18:11 #252
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76682917
quote:
Press release - UCI Professional Continental Teams: final registrations for the 2010 season

Date: 08.01.2010

Description: The Management Committee of the International Cycling Union has ruled on appeals brought by teams for whom registration as UCI Professional Continental Teams was refused.

Three teams had their applications for registration rejected in view of the dossiers they presented to the UCI and taking into account advice from the auditors Ernst & Young. All three teams appealed in accordance with Article 2.16.017 of the UCI Regulations.

After a hearing involving the teams, the Management Committee decided to approve the registration of the following two teams for the 2010 season:

- Androni Giocattoli (VEN)
- Xacobeo Galicia Team (ESP)

However, the Management Committee rejected the registration of the US team Rock Racing.

Androni Giocattoli and Xacobeo Galicia Team have applied for Wild Card status. The rulings on these applications had been dependent on the registration of the teams. In light of the Management Committee's decision, the teams' applications for Wild Card status can now be considered.
Geen licentie voor Michael Ball's Rock Racing. Dan zal Gilberto Simoni ook wel niet komen.

Ook nog geen licentienieuws van het Lampre front. Ze gaan in ieder geval niet van start in de Tour Down Under. Gegeven het feit dat er 17 ProTour teams zijn zou je zeggen dat er een plek voor Lampre is vrijgehouden voor het geval dat...
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76727586
quote:
Simoni to ride last Giro d'Italia with Lampre

Decision pending on team's ProTour licence, due to arrive today

Italian Gilberto Simoni will end his career at the Giro d'Italia this May with team Lampre-Farnese Vini. The Italian team is waiting on its ProTour licence to confirm the contract, according to La Gazzetta dello Sport.

"Gilberto may or may not be nice, but in terms of grit and character there is no one like him," said team manager Giuseppe Saronni. "The years pass, but we are certain, given his enthusiasm, that he can still have an honourable Giro.

Saronni said that they are waiting on the International Cycling Union (UCI) to confirm the team's ProTour licence. The UCI has made the decision to register the team in the ProTour division and the announcement is expected today.

The decision would allow Simoni to end 17 years of professional racing May 30 in Verona's Roman Arena, the finish line of the Giro d'Italia's final stage. It would be his 15th participation in the Giro d'Italia, including wins in the 2001 and 2003 editions.

"It's a sentimental decision to return to this team, but I still lack the signature," said Simoni.

Simoni won his first Giro d'Italia with Lampre, but his relationship with Saronni broke down at the end of 2001.

Simoni later squabbled with 2004 teammate Damiano Cunego, who won four stages and the eventual overall at the Giro at the age of 22. Simoni shouted, "you're a bastard" at Cunego as he celebrated his fourth stage win at Bormio.

Simoni, 38, re-established his friendship with Cunego, 28, last winter at a benefit dinner in Milan. He also publicly announced his desire to ride to Giro d'Italia director Angelo Zomegnan. The two met yesterday to discuss the riders' strike in last year's Milan circuit stage.

Simoni said that it is too early to discuss training plans or his first race.

Last March, he won stage three and held the lead of the Vuelta Mexico. He helped team Diquigiovanni win three stages at the Giro, but he finished 46 minutes behind winner Denis Menchov.
pi_76728091
Verder geeft Rolf Aldag aan dat ze er alles aan te zullen doen om Cavendish aan het groen te helpen. Naast Renshaw en Eisel zouden ook Roulston, Goss en zelfs Greipel in aanmerking komen om Cavendish in stelling te brengen. Ook Martin zal in de trein zijn werk moeten doen dit jaar, aangezien het parcours niet echt op zijn lijf geschreven is volgens Aldag. Het doel is voor hem is vooral om de slechte dagen te voorkomen, maar hem echt uitspelen zullen ze nog niet doen zoals het er nu voorstaat.

Dit laatste zal een bepaalde user hier niet zo leuk vinden
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:22:43 #255
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76730187
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:15 schreef wimderon het volgende:

[..]


"It's a sentimental decision to return to this team, but I still lack the signature," said Simoni.

En 'Lampre still lacks a license'. Maar het zou wel tof zijn en m.i. de beste keus van alle ploegen die de afgelopen weken de revue hebben gepasseerd.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76732384
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:18 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Geen licentie voor Michael Ball's Rock Racing. Dan zal Gilberto Simoni ook wel niet komen.

Ook nog geen licentienieuws van het Lampre front. Ze gaan in ieder geval niet van start in de Tour Down Under. Gegeven het feit dat er 17 ProTour teams zijn zou je zeggen dat er een plek voor Lampre is vrijgehouden voor het geval dat...
Ik vond Rock Racing toch altijd al zo'n samengeraapt boeltje met dopinggevallen, dus erg missen zal ik ze niet
pi_76755020
quote:
Mark Cavendish wil groen en regenboog

Mark Cavendish gaat in 2010 resoluut voor groen. Dat vertelde hij op de ploegvoorstelling van zijn team HTC-Columbia. In september wil de Britse spurtbom ook een gooi doen naar de regenboogtrui. 'Ook al zal het WK niet op een sprint eindigen.'
Vorig jaar waren zes ritzeges niet voldoende om de Noor Thor Hushovd van het groen te houden. 'Als het me dit jaar weer niet lukt, heb ik gefaald', is Cavendish echter vastbesloten.

Naast Tour en wereldkampioenschap wil Cavendish een tweede keer schitteren in Milaan-San Remo. In april neemt hij voor het eerst ook deel aan de Ronde van Vlaanderen.

'Niet om te winnen, maar om de sfeer op te snuiven. Bovendien kan ik op die dag nuttig werk verrichten voor de ploeg.'

jav (belga)

Nieuwsblad
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:52:02 #258
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76770853
In verband met de op handen zijnde start van de eerste protourkalender race stelt de UCI voor om Lampre een tijdelijke aanwijzing als ProTeam toe te kennen. De licentiecommissie van de UCI komt aanstaande vrijdag bijeen om over dit voorstel een besluit te nemen.

Auditor Ernst & Young stelt dat Lampre haar administratie niet op orde heeft, hetgeen een vereiste is voor ProTeam aanwijzing. Zou de licentiecommissie instemmen met het voorstel dan krijgt Lampre een aanwijzing tot 31 maart 2010. Heeft Lampre de administratie dan nog niet op orde dan zal de zaak opnieuw aan de licentiecommissie worden voorgelegd.

Persbericht UCI
Nieuwsbericht Cyclingnews
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76771431
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]


Tevens zou hij alledrie de grote rondes willen rijden. Zijn team wil liever dat hij Californië in plaats van de Giro rijdt, omdat Californië belangrijk is voor de sponsor, maar daar zijn ze nog niet uit. Ze kunnen natuurlijk prima Greipel naar Californië sturen, die kan daar ook prima winnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 18:23:17 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76771920
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tevens zou hij alledrie de grote rondes willen rijden. Zijn team wil liever dat hij Californië in plaats van de Giro rijdt, omdat Californië belangrijk is voor de sponsor, maar daar zijn ze nog niet uit. Ze kunnen natuurlijk prima Greipel naar Californië sturen, die kan daar ook prima winnen.
Maar niet alle grote rondes uitrijden dan neem ik aan, dat lijkt me een behoorlijk zware klus dan namelijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76772391
Daarvoor moet je inderdaad Carlos Sastre of Marino Lejarreta heten.
pi_76772986
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Maar niet alle grote rondes uitrijden dan neem ik aan, dat lijkt me een behoorlijk zware klus dan namelijk
Giro en Vuelta (als hij ze rijdt) niet neem ik aan. Maar hij geeft zelf aan dat hij toch traint als hij niet koerst en hij dan liever koerst, met een vast ritme en geen afleidingen die hij thuis heeft en dat hij ook niet bang is om zichzelf op te branden.
pi_76773379
Martin staat volgens die malle Aldag ook te licht met z'n 1.85 en 75 kilo, wat een figuur is het ook he die Aldag
pi_76773432
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:59 schreef Columbiafan het volgende:
Martin staat volgens die malle Aldag ook te licht met z'n 1.85 en 75 kilo, wat een figuur is het ook he die Aldag
Te zwaar bedoel je
pi_76773456
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:59 schreef Columbiafan het volgende:
Martin staat volgens die malle Aldag ook te licht met z'n 1.85 en 75 kilo, wat een figuur is het ook he die Aldag
Die wil zijn locomotief voor in het treintje bij Cavendish niet kwijt natuurlijk
pi_76773669
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die wil zijn locomotief voor in het treintje bij Cavendish niet kwijt natuurlijk
Cavendish is natuurlijk aardig enzo, maar ik denk dat ze bij Columbia een grondige fout maken en het talent van Martin als klassementsrijder niet goed vatten. Want Tony Martin kan wel degelijk veel meer dan keihard op kop beuken in een treintje hoor, ze hebben genoeg sterke mannen voor in de trein...
pi_76773727
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Te zwaar bedoel je
Nah, dacht ik eerst ook, maar bleek dus te licht te bedoelen (heeft nu het gewicht dat ie vorig jaar in de tour had, en dat in de winter), maar laten we vooral niet dramatiseren meneer Aldag, de man heeft geen ondergewicht ook he. Verder in het stukje meldt Aldag dan weer dat elke kilo minder bergop meegenomen is
pi_76774063
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:07 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Cavendish is natuurlijk aardig enzo, maar ik denk dat ze bij Columbia een grondige fout maken en het talent van Martin als klassementsrijder niet goed vatten. Want Tony Martin kan wel degelijk veel meer dan keihard op kop beuken in een treintje hoor, ze hebben genoeg sterke mannen voor in de trein...
Tja, zoals ik al zei gaf Aldag aan dat het parcours dit jaar niet echt geschikt is voor Martin. Hij moet gewoon weer wat verbeteren en vooral contanter worden voor het klassement, maar moet dit jaar wel nog gewoon zijn lange kopbeurt doen als de sprint aangetrokken wordt.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:04:37 #269
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76799372
quote:
VAN AVERMAET: "AMBITIE IS NIET MINDER"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Greg Van Avermaet heeft in 2009 de lijn van de vorige jaren niet kunnen doortrekken. Maar dat betekent niet dat de renner van Omega Pharma-Lotto zijn ambities voor 2010 heeft bijgesteld. "Ik heb vorig jaar nooit het gevoel gehad dat ik kon meestrijden voor de zege, maar ik geloof nog steeds in mijzelf", zegt Van Avermaet in de kranten. "De ambitie is niet minder, maar ik moet misschien wat rustiger zijn." Wat heeft Van Avermaet veranderd? "Ik ben vorig jaar te fanatiek de winter ingegaan. Ik deed wellicht meer aan conditieafbraak dan aan -opbouw."

VAN DEN BROECK: "TOP 10 EN DE BOLLEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In tegenstelling tot Greg Van Avermaet moet 2010 voor Jurgen Van den Broeck het jaar van de bevestiging worden. "Maar ik kan nóg beter", zegt hij. "Mijn 15e plaats in de eindstand van de Tour moet een toptienplaats worden. Ik wil daarbij ook nog etappewinst en de bolletjestrui. Dat zal knokken worden, want ik ben zeker dat de grote namen mij nu minder ruimte zullen geven." Vroeger op het seizoen heeft Van den Broeck Parijs-Nice aangekruist. "Dat is een race waarin ik mij altijd al goed voelde. De Waalse klassiekers rijd ik om Philippe Gilbert bij te staan."
Nogal ambitieus van Van den Broeck. Top 10 moet net mogelijk zijn, een ritzege ook en zelfs de bolletjestrui is niet onhaalbaar (als een Gesink of Schleck daar geen doel van maakt) want ik denk niet dat VDB2 op een Tourparcours moet onderdoen voor Pellizotti. Maar de combinatie van al die dingen zie ik toch niet gebeuren. Maar goed, je kan beter te hoog mikken dan te laag.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76800162
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:08 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Nah, dacht ik eerst ook, maar bleek dus te licht te bedoelen (heeft nu het gewicht dat ie vorig jaar in de tour had, en dat in de winter), maar laten we vooral niet dramatiseren meneer Aldag, de man heeft geen ondergewicht ook he. Verder in het stukje meldt Aldag dan weer dat elke kilo minder bergop meegenomen is
Hmm, volgens mij dacht ik toch ergens gelezen te hebben dat hij te zwaar zei, maar ik zal het wel mis hebben.
pi_76817886
quote:
Kessler, grave tras una caída en Mallorca

Matthias Kessler está en estado crítico en un hospital de Mallorca ya que sufre importantes lesiones en la cabeza como consecuencia de una caída mientras entrenaba en compańía de Andreas Kloden, según revela cyclingnews.

Al parecer, un gato se cruzó en la carretera y Kessler no pudo evitar la caída. Su estado es crítico con un traumatismo craneoencefálico grave, según relató Kloden.

Profesional desde el 2000, en 2007 fue suspendido dos ańos por un positivo por testosterona cuando corría con el Astana. Su sanción finalizó en julio de 2009.

Biciciclismo
Kortom, Kessler in kritieke toestand in het ziekenhuis na een val op training. Hij trainde samen met Klöden, toen een kat de straat kwam oversteken en Kessler de val niet meer kon ontwijken.
quote:
Fuglsang touché au genou

Jakob Fuglsang débute la saison 2010 dans la douleur : le Danois de la Saxo Bank souffre de son propre aveu du genou depuis trois semaines. Révélation du dernier Dauphiné, Fuglsang a passé un scanner ce jeudi matin, qui a révélé une inflammation du genou, puis a publié illico les clichés de l'examen médical sur Internet via Twitter.

L'Equipe
Fuglsang mist misschien het begin van het seizoen met een knieblessure. Hij heeft al een paar weken last en besloot vandaag om een scan te maken in het ziekenhuis. Daaruit is gebleken dat de knie ontstoken is.
pi_76819135
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:02 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kortom, Kessler in kritieke toestand in het ziekenhuis na een val op training. Hij trainde samen met Klöden, toen een kat de straat kwam oversteken en Kessler de val niet meer kon ontwijken.
[..]

Fuglsang mist misschien het begin van het seizoen met een knieblessure. Hij heeft al een paar weken last en besloot vandaag om een scan te maken in het ziekenhuis. Daaruit is gebleken dat de knie ontstoken is.
Niet de eerste keer dat Kessler in het ziekenhuis terecht komt. Was die ook al niet eens over een hond heen gevallen? En om dat paaltje in de Tour
  donderdag 14 januari 2010 @ 19:45:23 #273
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_76819499
Crashler maakt zijn bijnaam maar weer 'ns waar inderdaad
Tranquillo
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:38:16 #274
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76821965
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:02 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kortom, Kessler in kritieke toestand in het ziekenhuis na een val op training. Hij trainde samen met Klöden, toen een kat de straat kwam oversteken en Kessler de val niet meer kon ontwijken.
[..]

Fuglsang mist misschien het begin van het seizoen met een knieblessure. Hij heeft al een paar weken last en besloot vandaag om een scan te maken in het ziekenhuis. Daaruit is gebleken dat de knie ontstoken is.
Koerst Kessler dan nog ???
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:02:16 #275
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76826176
quote:
Boonen en Gilbert rijden de nieuwbakken Ronde van Oman

Eddy Merckx heeft de Ronde van Oman voorgesteld. Ronkende namen als Tom Boonen, Philippe Gilbert, Mark Cavendish, Fabian Cancellara en Alessandro Ballan hebben zich ingeschreven voor de nieuwe wielerwedstrijd in het Midden-Oosten.

Eddy Merckx heeft zijn schouders gezet onder de Ronde van Oman. De wielerronde wordt dit jaar voor het eerst gereden.

In tegenstelling tot de Ronde van Qatar, waar de wind een van de belangrijkste factoren is, is het parcours in Oman veel afwisselender. Toch hebben de organisatoren ervoor gezorgd dat het niet te zwaar wordt, omdat de wedstrijd aan het begin van het wielerseizoen wordt gereden. "Het wielrennen is de ideale manier om het land beter te leren kennen. Bovendien is het een uitstekend seizoensbegin met het oog op de voorjaarsklassiekers", verzekert Merckx.

De Ronde van Oman vindt plaats van 14 tot en met 19 februari. De Ronde van Qatar wordt een week vroeger gereden: van 7 tot en met 12 februari.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 januari 2010 @ 23:06:33 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76829627
Het zal daar best fijner kilometers maken zijn dan hier
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:54:54 #277
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_76831705
Soler ook nog aangereden door een auto....
quote:
Bolletjestrui van 2007 wordt frontaal aangereden do 14/01/2010 - 21:25
Mauricio Soler, winnaar van het bergklassement in de Tour van 2007, is aangereden tijdens een training. De Colombiaanse klimmer is na een botsing met een auto opgenomen in het ziekenhuis.

"Hij heeft niks ernstigs, maar zal nog verder worden onderzocht", zegt zijn broer Omar. "Het ongeluk gebeurde vlak bij het huis van Mauricio. Een auto is frontaal op hem ingereden."

Soler werd weggebracht met een brace om zijn nek, maar verloor nooit het bewustzijn. De Colombiaan rijdt vanaf dit seizoen voor de Spaanse ploeg Caisse d'Epargne. Vorig jaar won hij nog een rit in de Ronde van Italië.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:50:20 #278
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_76845012
Ook de criteriums krijgen last van de crisis
quote:
Profronde Heerlen: doek valt

De Profronde van Heerlen wordt komend jaar niet meer gehouden. Dat laat de organisatie weten op haar website. Het oude Heerlense profcriterium heeft grote moeite om sponsorgelden binnen te halen.

'Daarnaast is de wet- en regelgeving rondom het wielerevenement te gecompliceerd geworden. En tot slot hebben we al jaren te veel van onze vrijwilligers moeten eisen, dat wordt te zwaar', zo zegt Al Vermeeren van de organisatie. De Profronde van Heerlen bestaat al twintig jaar. Van oudsher wordt op de eerste vrijdag na de Tour de France het criterium gehouden. De Profronde kende grote winnaars als Lance Armstrong en Alberto Contador.
bron: l1.nl
Net efkes anges
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 14:17:53 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76850672
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook de criteriums krijgen last van de crisis
[..]

bron: l1.nl
criteriums hebben het al jaren moeilijk, kijk eens hoeveel er de laatste 10 jaar verdwenen zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:22:21 #280
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76856320
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:54 schreef Szura het volgende:
Soler ook nog aangereden door een auto....
[..]


Veel trainingsincidenten zo aan het begin van het seizoen. Echter, Soler heeft nooit een rit gewonnen in de Giro. Vorig jaar kwam hij in de vierde etappe dichtbij, maar in de laatste 300 meter werd hij nog voorbij gesneld door Di Luca, Garzelli en Pellizotti.

Ander nieuws: Het gonsde al een tijdje maar Rasmussen heeft z'n handtekening gezet onder een contract van Miche-Silvercross en zal volgende week in de Tour de San Luis z'n opwachting maken.
Andere interessante namen in de Tour de San Luis zijn Kolobnev, Pozzato en Napolitano voor Katusha, Chicchi en Nibali voor Liquigas, Santiago Botero ( ) voor het nationale team van Colombia en Loddo en Serpa voor Androni.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76864970
Wou Rasmussen niet graag nog een keer de Giro/Vuelta rijden? Moet ie vooral bij zo'n ploegje tekekenen .
pi_76865698
Zat even wat op de Twitter van Gesink te kijken. Een VO2max test zegt ook niet alles:
http://twitpic.com/wr8rx



[ Bericht 15% gewijzigd door TargaFlorio op 16-01-2010 18:44:57 ]
pi_76896420
"Ik heb Valverde doping zien gebruiken"

PhotoNews za 16/01/2010 - 15:09
Jesus Manzano is nog eens opgevoerd in de Spaanse pers. Daarin geeft de voormalige prof gratis advies aan Alejandro Valverde: "Stop met ontkennen. Beken!"


"Met mijn eigen ogen heb ik gezien hoe Valverde zich meermaals bij Kelme heeft gedopeerd", zegt Manzano. "In 2002 en 2003 reden we samen in die ploeg, waar een systeem van georganiseerd dopinggebruik bestond."

"Als Valverde deze week aan het TAS had toegegeven dat hij doping heeft genomen, was hij met een jaar schorsing weggekomen, nu zal hij twee jaar verliezen. Italië heeft Basso geofferd, Duitsland Ullrich. In Spanje gebeurt niets."

Valverde is in Italië alvast voor twee jaar geschorst, wegens zijn vermeende betrokkenheid in Operacion Puerto. Enkele instanties willen die schorsing wereldwijd maken en daarvoor is Valverde in beroep gegaan bij het TAS.

Manzano heeft al meermaals zijn boekje opengedaan over dopinggebruik in het Spaanse wielrennen. Zo gaf hij toe dat hij zelf synthetisch bloed heeft gekregen en dat hij daardoor tijdens een wedstrijd eens tegen het asfalt gesmakt is.
http://www.sporza.be/cm/s(...)anzano_over_valverde
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:23:27 #284
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76902740
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:02 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kortom, Kessler in kritieke toestand in het ziekenhuis na een val op training. Hij trainde samen met Klöden, toen een kat de straat kwam oversteken en Kessler de val niet meer kon ontwijken.
Kessler droeg geen valhelm. Zal wel een langdurig herstel worden.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76903993
Leren die renners het nou nooit?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:09:48 #286
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76904431
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Leren die renners het nou nooit?
Inderdaad. Een kat, daar rijdt men toch gewoon over.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 januari 2010 @ 07:55:07 #287
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76915119
ik denk dat hij die "geen valhelm" bedoelt
pi_76915584
quote:
Op zondag 17 januari 2010 07:55 schreef Beregd het volgende:
ik denk dat hij die "geen valhelm" bedoelt
Vlaamse humor, jij zou dat toch moeten begrijpen
pi_76917582
quote:
Wielerwereld spreekt vooral English
Analyse

16/01/2010

Zondag in Adelaide beginnen ze eraan. Maar het wielerjaar 2010 wordt veel meer dan een nieuw duel Armstrong-Contador
Ooit was er een tijd dat de renners nu met volle winterpensen naar het zuiden van Frankrijk afreisden. Waar ze bij wijze van voorbereiding kermiskoersjes reden aan de Côte d'Azur en in de Provence. Pas met de Omloop Het Volk (ondertussen Het Nieuwsblad) telde het echt. Wie in Gent won, was meteen voor de rest van het seizoen op zijn gemak.

De tijden en de zeden zijn veranderd. De mondialiseringsgedachte van de voormalige UCI-voorzitter Hein Verbruggen heeft zich sneller doorgetrokken dan ze in het conservatie wielerwesten durfden te verwachten. In Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en ook België dreigen wedstrijden als sneeuw voor de zon te verdwijnen, terwijl er in 'the brave new world' rittenkoersen als paddenstoelen uit de grond rijzen.

Zo eentje is de Tour Down Under, die zondag start met... een traditioneel wielercriterium in Adelaide. Lance Armstrong komt al in actie, net als wereldkampioen Cadel Evans. Met ook al de return van de oude spurter Robbie McEwen zit Australië goed om de populariteit van het wielrennen te laten doorgroeien. In Adelaide rijden er momenteel trams rond die van boven tot onder beplakt zijn met de overwinningsfoto's van Allan Davis in zijn Quick Step-truitje van verleden jaar. In de tijd van Phil Anderson en Allan Peiper was cycling net zo populair als Australian Football bij ons.

De wielerwereld is in geen tijd Engels als voertaal gaan spreken. Met RadioShack, Garmin-Transition , Team Columbia-HTC en BMC bestaat het peloton dit seizoen uit vier authentieke Amerikaanse topteams. Dan is er nog nieuwkomer Team Sky met mediatycoon Rupert Murdoch die voor een revolutie zal zorgen in het Britse wielrennen. De grote Manitoe, de Welshman Dave Brailsford, stormde als een olifant de porseleinenwinkel binnen en kocht ondanks een lopend contract zowel Bradley Wiggins (Garmin) als Ben Swift (Katyusha) weg. Ponden en dollars lijken in deze crisistijden gemakkelijker te vinden dan euro's. Al jaren zijn de geldschieters achter het Belgische wielrennen de Nationale Loterij, Quick Step en Omega Pharma op het hoogste niveau, en de Vlaamse regering en Landbouwkrediet op een echelon lager. Geen enkele nieuwe multinational meldt zich, nu al jaren. Goed nieuws is wel de terugkeer van Eddy Merckx als fietsconstructeur van een ProTourploeg als Quick Step. Ridley, dat andere Vlaamse fietsenbedrijf, blijft verbonden aan het Russische ProTourteam van Andreď Tchmil.

Op het oude continent lopen ze amper nog warm om in wielrennen te investeren. Het is ronduit alarmerend dat Spanje momenteel geen enkele volbloedsponsor heeft van eigen bodem. Euskaltel is de Baskische telefoonoperator en Valverdes centen komen van het Franse Caisse d'Epargne. Alberto Contador zit dan weer gevangen bij Astana, waar hij zijn laatste luik van zijn contract uitdient. El Pistolero komt midden februari in actie in de Ronde van de Algarve, ook al een rondeke dat in de tijd van Eddy Merckx niet bestond. De wegen van Armstrong en Contador kunnen elkaar een eerste keer kruisen in de Ronde van Catalonië. De twee aartsrivalen lopen elkaar misschien ook in Luik-Bastenaken-Luik tegen het lijf. Hét grote duel is echter de Tour, die in Rotterdam start en via België naar de kasseien van Le Nord loopt. Al wordt 2010 méér dan een titanenstrijd tussen de twee. Het is eerder Alberto Contador, alleen op de wereld, tegen de falanx van RadioShack (Armstrong, Klöden, Leipheimer), tegen Andy en Fränk Schleck, tegen een hyperambitieuze Bradley Wiggins.

Boonen en Gilbert

En de Belgen? Wel, de toppers Tom Boonen en Philippe Gilbert roderen in de Ronde van Qatar en trekken dan naar de Ronde van Oman (!) om zich voor te bereiden op het Belgisch openingsweekend met de Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne. Het droge kruit wordt echter gehouden voor de Flanders Classics (de nieuwe benaming voor de serie Vlaamse voorbereidingswedstrijden, Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen), Harelbeke en Parijs-Roubaix.

Het is ook uitkijken naar Stijn Devolder en Greg Van Avermaet. De dubbele Ronde van Vlaanderenwinnaar was na zijn tweede opeenvolgende triomfantelijke intrede in Meerbeke hoegenaamd nergens. Terwijl voor Van Avermaet de trofee van Flandrien 2008 eerder als een molensteen rond zijn nek hing. Samen met onze Tourhoop in bange dagen Jurgen Van den Broeck en Tourdebutant Kevin Seeldraeyers vormen ze onze Belgische bovenlaag in een sport die internationaler is dan ooit. Het is wachten op zaterdag 27 februari vooraleer we Boonen, Gilbert, Haussler, Boasson Hagen en co. op vertrouwd terrein aan het werk zien. Ver weg van de kangoeroes down under en het zand van Qatar en Oman.

Nieuwsblad
De wielrennerij is inderdaad geleidelijk van een voornamelijk Latijnse sport verandert in een Anglo-Germaanse sport.
pi_76921775
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Inderdaad. Een kat, daar rijdt men toch gewoon over.
Dat ook
  zondag 17 januari 2010 @ 15:33:12 #291
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76925716
quote:
Gewezen wereldkampioen stopt met fietsen

Ex-wereldkampioen Igor Astarloa heeft zijn fiets aan de haak gehangen. De 33-jarige Spanjaard kon geen ploeg meer vinden en houdt het daarom maar voor bekeken.

De laatste jaren was Astarloa weggedeemsterd, maar zeven jaar geleden behoorde hij tot de wereldtop. In 2003 hield hij Peter Van Petegem van de wereldtitel en eerder dat jaar had hij ook al de Waalse Pijl gewonnen. Daarna liet hij niet veel meer zien.

Astarloa werd in 2008 ontslagen door Milram omdat hij abnormale bloedwaarden had.
Hoe zou z'n hond eigenlijk heten ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 januari 2010 @ 16:22:02 #292
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76927711
Meest verrassende daaraan is uiteraard dat hij blijkbaar nog renner was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:25:56 #293
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_76927875
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Meest verrassende daaraan is uiteraard dat hij blijkbaar nog renner was.
Hij had vorig seizoen een contract bij het roemruchte Amica Chips - Knauf , met volgens CQ Ranking deze resultaten :
2/05/2009 2.1 64ste Vuelta a Asturias 0
12/04/2009 1.1 27ste Klasika Primavera Amorebieta 0
28/03/2009 2.1 54ste Settimana Coppi e Bartali 0
28/02/2009 2.1 50ste Giro di Sardegna 0
15/02/2009 2.1 32ste Giro della Provincia di Grosseto 0
7/02/2009 1.1 22ste GP Costa degli Etruschi 0
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 januari 2010 @ 18:42:14 #294
40566 Ericr
Livewrong
pi_76932719
Vroeger was alles beter volgens Astarloa :
quote:
“The year that I won the Worlds was very good, and the following one with Cofidis was also quite good… But, since then, cycling has changed quite a bit. Things have become very complicated, we are persecuted, we constantly have to give details on where we are… this crisis isn’t helping attract sponsors to the sport at all,” he explained.

Astarloa denied that he had been forced out of the sport by recent scandals, maintaining he could have found a new team. “But cycling isn’t the same as when I started. We used to really enjoy ourselves, there was a good atmosphere between everyone. Having spent 10 years as a professional and seen the before and the now, where you are always under suspicion and there are all kinds of bad affairs, I’m bowing out voluntarily.”
http://www.cyclingnews.co(...)ood-and-bad-memories

Gezellig kuilen graven, elkaar s'nachts wakker maken, afreizen naar Madrid of Wenen, yep ik kan me voorstellen dat het een gezelligere tijd was.
pi_76943284
Misschien heb ik het ergens gemist, maar begint er nu al een wielerprono, met "down under" voor de deur?
pi_76943454
nah die begint pas met omloop t nieuwsblad
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_76943565
Iemand nog iets kunnen zien van het criterium van Adelaide?
  zondag 17 januari 2010 @ 22:57:35 #298
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_76945153
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:27 schreef jpjedi het volgende:
Iemand nog iets kunnen zien van het criterium van Adelaide?


Lance Armstrong zowaar in een ontsnapping met Oscar Pereiro.

Team Sky pakt 1 en 2, Henderson en Sutton. Greipel zat te ver naar achter.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_76949569
Het pak van RadioShack blijft briljant mooi. Snap niet dat zoveel mensen 'm lelijk vinden.
pi_76956212
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:30 schreef Aalbers het volgende:
Het pak van RadioShack blijft briljant mooi. Snap niet dat zoveel mensen 'm lelijk vinden.
Op een van de eerste publiciteitsfoto's leek het alsof de rode en de zwarte balk aan elkaar werden gefotoshopt. Maar dat kan aan de foto hebben gelegen.
pi_76972240
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:57 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Lance Armstrong zowaar in een ontsnapping met Oscar Pereiro.

Dit wordt een lang seizoen... tijd voor een sabbatical
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')