abonnement Unibet Coolblue
pi_75474721
vorig topic:
Sauna Reviews #6 - Genieten van de warmte

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Isa's reviews op FOK!
Sauna en Thermen De Brug - Oosterhesselen (Drenthe)
Sauna De Linderbrink Thermen Holiday Zuidwolde - Zuidwolde (Drenthe)
Sauna Elysium - Bleiswijk (Zuid-Holland)
Sauna Drôme - Putten (Gelderland)
Thermen Ridderkerk - Ridderkerk (Zuid-Holland)
Sauna Thermen Peize - Peize (Drenthe)

Sylvana's reviews op FOK!
Sauna Saré Oldenzaal
Sauna de Thermen Nijmegen
De Veluwse Bron (1e keer)
Sauna Apeldoorn
Ryokan Zutphen
Thermen Holiday Zuidwolde (1e keer)
Thermen Bussloo
Thermen Holilday Zuidwolde (2e keer)
De Veluwse Bron (2e keer)
Sauna Thermen Swoll
Thermen Holiday Zuidwolde (3e keer)

Verder staan er op mijn weblog nog reviews over De Zwaluwhoeve en Saunadrome in Putten

Sauna's website + globaal cijfer:
* Sauna Bistro Velp te Velp (Gelderland) (8,5)
* Sauna Thermen Peize te Peize (Drenthe) (8)
* Sauna en Thermen De Brug te Oosterhesselen (Drenthe) (8)
* Elysium te Bleiswijk (Zuid-Holland) (7,5)
* Sauna de Linderbrink te Zuidwolde (Drenthe) (7,5)
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland) (7,5)
* Thermen Holiday te Schiedam (Zuid-Holland) (7)
* Sauna Soesterberg te Soesterberg (Utrecht) (7)
* Sauna Drome te Putten (Gelderland) (6,5)
* Thermen Ridderkerk te Ridderkerk (Zuid-Holland) (6)
** Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland) (6)
* Sauna Palazio te Hoogeveen (Drenthe) (5,5) sauna bestaat niet meer
* Scandic Sanadome te Nijmegen (Gelderland) (5)
* Sauna De Smelt te Assen (Drenthe) (4)

* Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland) sauna bestaat niet meer
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland)
* Sauna en Beauty De Thermen te Nijmegen (Gelderland)
pi_75475327
Ik wil eigenlijk aankomend of het weekend daarop naar Thermen 5 mei in Leiden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75476555
Ik ga zaterdag weer met een maat naar de Saunadrome in Putten! Ben er een maand niet geweest vanwege de gratis tickets van de Zwaluwhoeve in November, maarnu weer terug naar mijn stamsauna.
  donderdag 10 december 2009 @ 12:27:15 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_75478193
Aangezien ik een week zonder internet zit thuis,
ga ik zondag ook weer eens naar de sauna.
weet alleen nog niet of ik de moeite neem om naar denbosch te rijden of dat het toch weer Nijmegen wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75478254
Is er trouwens nergens een review over de thermen 5 mei?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75478641
Ik kom eigenlijk alleen maar in Thermen Holiday in schiedam. Is dit 1 van de betere of zijn er veel beteren volgens jullie? Ik vind het eigenlijk wel een goede, maar gebrek aan vergelijkingsmateriaal.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75479208
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:28 schreef Tamashii het volgende:
Is er trouwens nergens een review over de thermen 5 mei?
2 jaar terug zijn wij er geweest en toen vonden we het een erg fijne sauna. deed erg jaren 70 aan met veel bruin en hout enzo, maar alles was wel goed verzorgd, personeel was aardig en we hebben gewoon een fijne dag gehad.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75480754
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:55 schreef simmu het volgende:

[..]

2 jaar terug zijn wij er geweest en toen vonden we het een erg fijne sauna. deed erg jaren 70 aan met veel bruin en hout enzo, maar alles was wel goed verzorgd, personeel was aardig en we hebben gewoon een fijne dag gehad.
Nog even over die camera's: ik weet zelf maar van 1 sauna, die in Nijmegen, en daar hangen ze alleen in de kleedruimtes, ter opsporing van dieven. Met de bijbehorende waarschuwing. En met een zeker succes, zoals de baas wist te vertellen.
Overigens zou het me niet zo veel kunnen schelen, geloof ik. Maar voor mannen ligt dat misschien anders dan voor vrouwen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75483708
Wat een toffe avatar Kees22. Maar goed, ik zou camera's niet fijn vinden, en ik ben toch echt een vrouw. In kleedkamers, prima. Maar ook in de sauna, nee, maar ik geloof dat dat niet kan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75484311
terug vind sauna
pi_75486458
waarschijnlijk gaan we morgen weer naar de sauna. Waar weten we nog niet, hangt even af van wat familieleden doen... Dan gaan wij naar de andere
*poef* nu is het weg
  donderdag 10 december 2009 @ 18:37:24 #12
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75490642
Ik lees weer even mee. In de kerstvakantie ga ik naar de Veluwse Bron, op badkledingdag om even rustig te beginnen ik neem aan dat het beter is om een bikini aan te trekken dan een badpak, i.v.m. warmte-afvoer?
pi_75494439
Van het weekend eens bekijken waar we de optimelpunten gaan besteden

@Morgane: ja een bikini lijkt me fijner dan een badpak dan.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:52:14 #14
16874 creno
born this way
pi_75498195
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:27 schreef z80 het volgende:
Aangezien ik een week zonder internet zit thuis,
ga ik zondag ook weer eens naar de sauna.
weet alleen nog niet of ik de moeite neem om naar denbosch te rijden of dat het toch weer Nijmegen wordt.
ik zou zeggen probeer Devarana, ik vind dit nog steeds een sauna die de rit en het geld echt waard is !
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_75502724
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:37 schreef morgane het volgende:
Ik lees weer even mee. In de kerstvakantie ga ik naar de Veluwse Bron, op badkledingdag om even rustig te beginnen ik neem aan dat het beter is om een bikini aan te trekken dan een badpak, i.v.m. warmte-afvoer?
Hoe minder kleding, hoe beter. Vandaar dat de echte sauna gangers naakt gaan
pi_75506907
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:52 schreef creno het volgende:

[..]

ik zou zeggen probeer Devarana, ik vind dit nog steeds een sauna die de rit en het geld echt waard is !
Bij deze nogmaal mn verslagje van bezoek aan devarana afgelopen dinsdag:

Nou ben gisteren naar Devarana geweest.

De ontvangst was in orde. Ik werd vlot geholpen, door iemand die wist waar ze het over had. Uitleg was duidelijk en zinvol. Polsbandje om en naar kleedkamers.
Even uitvogelen hoe het sluiten van je kluisje in elkaar steekte (je kan zelf een willekeurig kastje kiezen wat je "personaliseerd" door met je polsbandje het sluiten van het kastje te bevestigen.

Vervolgens de sauna ruimte in. Erg fijne luxe douches, van alles is er veel, heel veel haakjes voor handdoeken, badjassen etc, veel douches, grote bak met scrubzout. Komt overal eigenlijk terug. Toch viel het wat tegen wat betreft bezoekersaantal. Nu was het dinsdag en daarom wel begrijpelijk dat het niet stampvol was maar toch viel het me op. Personeel beaamde dit.

De afwerking van het complex is inderdaad super. De gebruikte materialen zijn top en tot in de kleinste details goed. Toch deed een en ander het nog niet zoals de rasul en die onderwater-waterstralers in het zwembad. Ook waren diverse sauna's niet echt warm te noemen. zoals de etage sauna en zout sauna.

De bediening in de restaurants/cafe was prima in orde. Heb hier speciaal op gelet gezien de wisselende beoordelingen, ook op dit forum. De bediening was snel/op tijd en voldoende deskundig. Het eten was ook goed van kwaliteit, maar zeker niet goedkoop. ~15 euro voor salade is veel geld.

Ten slotte vond ik de opgietingen zeer goed. Ben naar 2 opgietingen geweest en "Toontje" deed het super. Eerste was met berkentakken wat voor mij eerste keer was, indrukwekkend en erg prettig. Tweede was met honing, geheel insmeren enzovoorts, ook erg leuk en goed.

Ik kan het al met al zeker aanraden een naar devarana te gaan. Door het ontbreken van veel mensen was er nu minder sfeer in het complex dat was jammer, maar de afwerking, goed eten, mooie sauna's en erg goede opgietingen maken dat meer dan goed.

Wat betreft de camera's nog... Jah er hangen er best veel als je er bewust op let. Maar wat mij betreft niet storend. Zijn allemaal van die bolletjes.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_75516627
Klinkt goed die Deverana..... maar wel vrij prijzig.... misschien interessant als er een keer een goede aktie is?
pi_75526960
De prijzen schuiven over de hele linie omhoog.
pi_75539546
Dat klopt wel ja.
Toen ik een paar jaar gelden door mijn maatje uitgenodigd werd, lag de prijs rond de ¤ 17,50. Nu ligt de toegang vaak al tegen de ¤ 30, zeker bij de grotere sauna's. Maar ja, een bedrijf kan wel 20 verschillende sauna's hebben, maar je kunt toch maar pakweg 5 rondjes doen. Dus wat heb ik aan de 15 andere sauna's? En waarom zou ik daarvoor betalen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75543502
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:56 schreef Kees22 het volgende:
Dat klopt wel ja.
Toen ik een paar jaar gelden door mijn maatje uitgenodigd werd, lag de prijs rond de ¤ 17,50. Nu ligt de toegang vaak al tegen de ¤ 30, zeker bij de grotere sauna's. Maar ja, een bedrijf kan wel 20 verschillende sauna's hebben, maar je kunt toch maar pakweg 5 rondjes doen. Dus wat heb ik aan de 15 andere sauna's? En waarom zou ik daarvoor betalen?
Je betaald voor alle keuzevrijheid die je hebt... zelf ben ik meer van de kleinere sauna's. Ik ga soms nog niet eens 5 rondjes en hoe groter, hoe meer lawaai en drukte.

Centre Du Lac is helaas wel al naar 28 euro gegaan, maar met een badenkaart betaal je vaak 23 euro of zelfs minder.
pi_75546938
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:13 schreef Sylvana het volgende:
Van het weekend eens bekijken waar we de optimelpunten gaan besteden

@Morgane: ja een bikini lijkt me fijner dan een badpak dan.
Ik heb al drie prints liggen voor arrangementen en saunadagjes want moest voor 31 december je kan ze wel besteden natuurlijk tot eind mei
Gaat weer goed komen ....... heb er zin in maar deze maand zal niet meer lukken ben ik bang dan maar weer het nieuwe jaar!
pi_75547030
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:22 schreef kahlie het volgende:

[..]

Je betaald voor alle keuzevrijheid die je hebt... zelf ben ik meer van de kleinere sauna's. Ik ga soms nog niet eens 5 rondjes en hoe groter, hoe meer lawaai en drukte.

Centre Du Lac is helaas wel al naar 28 euro gegaan, maar met een badenkaart betaal je vaak 23 euro of zelfs minder.
Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75547253
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.
Ze hebben een 3 badenkaart voor 69 euro. Dus als je met z'n tweetjes komt, heb je d'r nog 1 openstaan die je binnen 1 jaar moet gebruiken? Nou moet ik zeggen, ik woon niet op de hoek, maar veel zit het er niet van af 20 minuten met de auto schat ik.
pi_75550808
Aanbod van mijn 2 keer kortingsbon van 7,50 euro op de dagentree in sauna Peize staat nog steeds! Iemand zin om er heen te gaan of die ze van mij wil hebben?
blub blub
pi_75557264
A.s woensdag gaan vriendlief en ik voor de 2e keer naar Sauna 'Het Friese Woud' te Boijl, we hebben een arrangement met o.a hotstonemassage, heerlijk! We hebben er nu al zin in!

In de kerstvakantie willen we een nachtje naar Sandton Hotel Bad Boekelo, bij Enschede. Bij de overnachting zit sauna gratis bij in. Het ziet er wel leuk uit, iemand hier al eens geweest?
  maandag 14 december 2009 @ 09:30:04 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_75604308
zondag naar Devarana geweest.
dit is niet echt bevallen.
laat ik beginnen met de plus punten.
het is er schoon en overzichtelijk.
er is veel aandacht voor detail, zowel in de sauna als in de tuin.
alleen is de lijst minpunten een stuk langer, en nog afgezien van het hoge entree geld.
bijna alle sauna ruimtes zijn groot, heel groot en hoog.
hierdoor is de ruimte niet echt warm.
slechts 1 sauna kunnen vinden van 80 graden, en dan alleen helemaal boven in.
de zoutgrot was zelfs koud met een temp van net 50 graden en een kurk droge lucht.
de damp sauna is een grote echoput, een grote halfronde koepel van mozaiek steentjes.
zelfs de stoom die in de ruimte geblazen maakte een kabaal.
tussen tijds even iets gegeten.
een bediening die eerst een fles azijn heeft leeg gedronken en niet meer dan 2 woorden kan zeggen.
een dameblanche (volgens de kaart met echte chocolade) en een bak vers fruit.
de chocolade was een zure moes die naast de cacao heeft gestaan.
en het fruit (klein schaaltje voor de hoofdprijs) kwam uit blik.
hier zien ze me niet meer terug.
liever een kleine sauna met weinig keuze maar die wel warm is,
dan veel verschillende ruimtes vwb de aankleding,maar met een veel te lage temp. (tussen de 65 en 75 graden).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75642042
Klinkt niet zo best dan bij Deverana!

Hebben ze nog opgietingen daar?
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:55:42 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_75643329
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:15:49 #29
16874 creno
born this way
pi_75647743
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
Ben je niet in de Maa grot sauna of de Tuli sauna geweest ? Dat waren de twee houten sauna's buiten, vlakbij de 2 whirlpools, deze zijn wel heet ( 90 graden de keren dat ik ben geweest)
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:18:35 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_75649608
beide geweest.
de achterste met de haard in het midden was tegen de 80 graden.
de ander met de haard in/tegen de muur was amper 70 graden,deze had 100 graden moeten zijn volgens de dame bij de receptie.(maakte ook meteen een aantekening in het systeem).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75677864
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
Dat is toch behoorlijk vochtig. Ik was laatst bij de opgieting in Bussloo, daar hadden ze ook digitale meters, erg leuk om af te lezen. De opgieting begon daar met 85 graden en 10% vochtigheid, de temperatuur ging langzaam naar beneden richting 80 graden, en de vochtigheid omhoog naar 15%. Dat lijkt weinig verschil maar je kon het behoorlijk voelen.

Als je van een hete sauna houdt is Bussloo wel een aanrader, de Finse 'aardsauna' daar is zo'n 95 graden. Ook in De Heuvelrug in Veenendaal, en Veluwse Bron in Emst hebben ze goed hete sauna's van tegen de 100 graden.
pi_75715522
Jammer dat devarana je tegenviel. Ik herken je kritiek deels. Ik vond de sauna's ook niet super warm. Dat vond ik inderdaad minder. Ik vond de panorama sauna binnen ook goed van temperatuur trouwens.
Ik weet niet waarom ze er inderdaad niet een paar warmer maken, snap best dat ze ook aanbod voor minder ervaren sauna ganger willen hebben maar jah een paar hete is toch wel prettig.
Het eten vond ik persoonlijk wel goed.

Laat ik zo maar concluderen, het zal niet mijn favoriete sauna worden maar vond wel leuk om er een keer naar toe te gaan..
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
  donderdag 17 december 2009 @ 09:52:06 #33
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75718768
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
pi_75718905
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
Ik vind het altijd wel lekker om met een niet zo warme te beginnen. De zoutgrotsauna of een Finse van 70 graden bijv.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:08:01 #35
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75719264
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
pi_75719748
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:08 schreef morgane het volgende:
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
Ik ga vrijwel altijd naar de VB, en daar is hij zeker aan te raden als inkomer.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:34:52 #37
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75720256
Ok, dankjewel!!
pi_75758977
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
Met de huidige temperaturen buiten duik ik niet zo liefst gelijk in de heetste
pi_75892800
Heeft hier iemand ervaringen met de sauna in Rijswijk? Ik ben er van plan om volgende week er heen te gaan.
pi_75956921
http://www.saunagids.nl/?(...)7d4e735348bcab705768

Zie bovenstaande link, hier staat ie bij.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_75977278
Iemand weleens de sauna in Domburg (Zeeland) bezocht?

Staat niet in de OP, daarom vraag ik het even.

LInkje
I got soul, but I'm not a soldier
  woensdag 23 december 2009 @ 18:27:45 #42
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_75979197
Na Veluwse bron vind ik dit wsl de beste sauna van Nederland: http://www.ridderrode.nl/index2.html

Hij is wel een beetje apart en niet zo heel erg groot, maar het is er zo waanzinnig mooi ingericht, ook de rustruimtes.

Aangezien er nog nauwelijks sauna's in Noord-Holland erbij staan, moet deze echt even genoemd worden
pi_76027957
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:27 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Iemand weleens de sauna in Domburg (Zeeland) bezocht?

Staat niet in de OP, daarom vraag ik het even.

LInkje
Ben er twee keer geweest, best wel aardig maar niet echt wat je voor die prijs mag verwachten hoor......wel leuke omgeving dat dan weer wel maar geen buiten om te lopen alleen klein buitenzwembadje, sauna's waren wel superwarm dus dat is weer wel leuk!

Heb er ook een hotstone gedaan die was niet slecht maar ik ga tegenwoordig liever naar Roosendaal, de Thermen daar is stukken beter en ook de keuken is daar stukken beter dan Domburg, want die was er toen niet echt geweldig, dus mocht het niet uitmaken dan zou ik eerder kiezen voor Roosendaal dan voor Domburg......
pi_76048458
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:27 schreef Mirri het volgende:
Na Veluwse bron vind ik dit wsl de beste sauna van Nederland: http://www.ridderrode.nl/index2.html

Hij is wel een beetje apart en niet zo heel erg groot, maar het is er zo waanzinnig mooi ingericht, ook de rustruimtes.

Aangezien er nog nauwelijks sauna's in Noord-Holland erbij staan, moet deze echt even genoemd worden
Ik heb gister daar een waardebon van gekregen. Ben er nog nooit geweest, maar mijn zusje is enthousiast.
pi_76135284
Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de Thermen Geldrop geweest. Het was de zondag na Kerstmis dus zoals verwacht behoorlijk druk. Maar omdat ze niet met reserveringen werken kon ik om half twaalf 's ochtends gewoon naar binnen.

Het bleek een mooie sauna. Modern/ luxe qua stijl, middelgroot qua formaat, en mooi ingericht. Een ruim aanbod van sauna's, en twee zwembaden. Het zwembad buiten was behoorlijk koud dus meer geschikt om af te koelen, dan om lekker in te blijven hangen, daarvoor kon je prima terecht in het binnenbad.

Ook hadden ze opgietingen, 4 keer verspreid op de dag en ik heb ze allemaal meegemaakt. Ze waren behoorlijk pittig, duurde telkens 15 min. zonder pauze, dus na afloop kon ik wel wat frisse lucht gebruiken. Helaas deelden ze geen honing uit zoals ik dat in Putten gewend was, maar wel ijs (schaarse hoeveelheden, dat wel) en fruit.

Het publiek was grotendeels van middelbare leeftijd, wat minder jongeren als bij de grote sauna's centraal in het land. Verder hadden ze ook geen houtgestookte sauna's wat ik altijd heel erg lekker vind.

Het restaurant gedeelte was ruim en mooi opgezet, al waren er maar weinig ligbedden om uit te rusten.

Sauna aanbod was prima, een paar hete finse sauna's (95 graden) en enkele met lage temperaturen.

Kortom, een aanrader als je in de buurt woont/ verblijft. Maar de sauna's rond de Veluwe (Saunadrome, Thermen Bussloo, Veluwse Bron) hebben toch mijn voorkeur.
pi_76158026
Heeft iemand ervaring met Tropisauna? Dus de sauna naast Tropicana in Rotterdam?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_76172584
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
pi_76183471
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
Mijn ervaringen daarin zijn heel anders. Ik ben tot nu toe bij slechts 2 zwembadsauna's geweest: zwembad de Kolk in Wierden en Zwembad Tropiquana in Veendam en over beiden ben ik zeer tevreden als lekkere simpele goedkope sauna
blub blub
pi_76335956
Afgelopen week ben ik weer eens naar de Veluwse Bron geweest. Toch een supermooie sauna hoor!

Ik was er begin 2009 voor de eerste keer geweest en t.o.v. die keer viel me op dat de opgietingen duidelijk een tikje heftiger waren. Was heerlijk. Ze doen alle opgietingen met muziek maar gelukkig geen Hollands Cafe meer. Vond het wel leuk dat ze de laatste ronde een 'Australische' opgieting deden met Thunderstruck van AC/ DC als afsluiter.

En morgen weer lekker relaxend de kerstvakantie afsluiten in de Saunadrome!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:45:18 #50
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_76343158
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
Bahia in Bocholt heeft naast een zwembad een uitgebreide en onlangs geheel vernieuwd saunacomplex.

(tip: zet je geluid ff uit als je klikt)
Jaartje geleden naar toe geweest, en het is prima te doen. Mooi, goedkoop en doelmatige sauna.
kloep kloep
pi_76343629
Ik ben van de week voor het eerst naar een saunacomplex geweest. De keus was gevallen op van Egmond in Haarlem. Eerste indruk: erg gemoedelijk. Het is een kleinschalige sauna op een aparte plaats (midden in een woonwijk ). Ik vond het er erg schoon. Het was die avond helemaal vol (-> vakantie) maar ik had helemaal niet het gevoel dat het druk was. Ze hebben er uit mijn hoofd iets van 6 verschillende sauna's. Daarnaast ook een klein zwembad en een fijn restaurantje. Ik heb er niks gegeten, maar schijnt goed te zijn! Ik betaald voor de hele avond van 1900 tot 2400 17 euro nogwat, dus niet erg duur. Ik ga daar zeker nog een keer heen.
pi_76671343
Afgelopen vrijdagavond was ik weer eens in de Saunadrome. Heerlijk met die sneeuw! Zag wel veel mensen verbaasd en lachend naar mij kijken omdat ik na afloop van elke saunagang door de sneeuw bij het meertje ging rollen. Echt een weldaad hoor, veel lekkerder dan een dompelbad, omdat in eerste instantie alleen je huid gekoeld wordt.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:05:24 #53
63722 z80
I fink you freaky
pi_76672870
binnen kort eens naar de Veluwse Bron.
blijkt dat ik met mijn kerst pakket toch als 1 persoon ergens naar een sauna kan. (alle andere dingen is zoals gewoonlijk weer eens voor 2 personen)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_76674684
Andere dingen uit je pakket bedoel je, zoals fles wijn en wildragout enzo?
pi_76675069
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:05 schreef z80 het volgende:
binnen kort eens naar de Veluwse Bron.
blijkt dat ik met mijn kerst pakket toch als 1 persoon ergens naar een sauna kan. (alle andere dingen is zoals gewoonlijk weer eens voor 2 personen)
had je toevallig ook zo'n kadokaart?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 11 januari 2010 @ 13:21:37 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_76675527
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:57 schreef bigfoot1972 het volgende:
Andere dingen uit je pakket bedoel je, zoals fles wijn en wildragout enzo?
nee.
ik heb een pluim gekregen.
dit is een soort kado bon.
en kun je uitzoeken op de site van pluim wat je wil hebben. ja ik weet het iets met een paard en bek.
maar alle leuke dingen zijn of aan de andere kant van Nederland, of voor 2 personen.
maar nu toch wat gevonden wat me wat lijkt.
binnenkort even bellen voor een reservering.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_76685092
Alles beter dan die meuk die je normaal vind in kerstpakketten!
pi_76689568
Ja heb het al meer gelezen kon je kiezen tussen een sauna arrangement.....nou beter dan een sporttas en een kookboek wat ik heb gehad.....al moet ik naar groningen (vanuit zeeland) dan koos ik nog voor de saunabon hoor
pi_76716952
Ik ben naar Hezemeer geweest een sauna in belgie. Echt een super fijne sauna
Echt de moeite waard.
Tsubasa o hirake..
pi_76718137
Van de optimelpunten gaan we 1 keer naar Thermen Holiday Zuidwolde en 1 keer naar Sauna Ommen Bij die laatste nog nooit geweest, maar is in de buurt en website zag er wel goed uit

Nu nog kijken waar we naar toe gaan met het weekendje weg.
pi_76718934
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef Sylvana het volgende:
Van de optimelpunten gaan we 1 keer naar Thermen Holiday Zuidwolde en 1 keer naar Sauna Ommen Bij die laatste nog nooit geweest, maar is in de buurt en website zag er wel goed uit

Nu nog kijken waar we naar toe gaan met het weekendje weg.
Ik dacht dat die maar tot 31 december geldig waren??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76721142
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik dacht dat die maar tot 31 december geldig waren??
De actie is verlengd tot 15 maart ( zoals elk jaar )
pi_76745645
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

De actie is verlengd tot 15 maart ( zoals elk jaar )
Goed voor jou!
Ik ben mijn saunamaatje kwijt, die heeft even wat anders aan haar hoofd.
Ben wel blij dat ik niet te veel van de Optimel-spullen heb gegeten om punten te verzamelen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76841766
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:00 schreef Blizzie het volgende:
Ik ben naar Hezemeer geweest een sauna in belgie. Echt een super fijne sauna
Echt de moeite waard.
Lijkt me ook wel een keer leuk om naar Belgie te gaan! Maar zijn ze daar niet heel preuts enzo, of valt het wel mee?
pi_76842547
Gisteren overleg met mijn endocrinoloog of ik nog de sauna in mag. De andere dag ben ik volledig out gegaan op een vrij rare manier. Flink geschrokken toen ook

Ik was zoals gebruikelijk bij de opgieting, geen problemen, niet te heet, niet duizelig, nada noppes. Daarna loop ik naar buiten. Ik praat nog gezellig terwijl ik m'n bril opzet en opeens voel ik me enorm misselijk worden. Ik ging gelijk even zitten, maar ik wilde na 5 minuten weglopen vanwege de misselijkheid dus stond ik op en toen ging ik out. Ik ben ook vrij lang out geweest en daarna ben ik nog zeker 25 minuten enorm warm geweest terwijl de arme mensen die bij me stonden ijs en ijs koud waren geworden. Ik koelde helemaal niet af, al lag ik met m'n benen omhoog bij 0 graden buiten, zwabberde uiteindelijk naar binnen en ben uren nog misselijk geweest.

Endocrinoloog vond dat het klonk alsof mijn vaten te wijd open stonden en dat dat niet helemaal goed ging. In het gewone leven ben ik de afgelopen weken ook 'warmer' geweest, ik krijg regelmatig de klacht dat ik zo warm aanvoel (geen koorts).

Ik mag wel weer maar ik moet voorzichtig doen en gelijk na de saunagang gaan zitten, ook al voel ik me prima. En niet gelijk weer een buitensauna pakken met een 'shock' effect als ik dan naar buiten loop, maar eerst binnen sauna-en.

Gelukkig mag ik weer
pi_76843049
Dat klinkt best wel eng Kahlie!

Was dit de eerste keer dat zoiets gebeurde? Hoe vaak ga je normaal naar de sauna?

Ik zie het af en toe wel vaker, dat mensen na een opgieting even out gaan, meestal zijn dat onervaren sauna gangers. Of het komt doordat je ligt ipv zit, de laatste 5 min van een saunagang moet je altijd gaan zitten heb ik me laten vertellen.

Bij welke sauna was je geweest?
pi_76843219
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef bigfoot1972 het volgende:
Dat klinkt best wel eng Kahlie!
Was het ook. De opgieter had zoiets ook nog nooit meegemaakt en is daarna nog een paar keer bij me komen kijken. Er is zelfs nog voorgesteld dat ik naar huis gereden zou worden.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef bigfoot1972 het volgende:
Was dit de eerste keer dat zoiets gebeurde? Hoe vaak ga je normaal naar de sauna?
Yup, eerste keer, nog nooit zoiets meegemaakt, vandaar dat de schrik er goed in zat. Normaal probeer ik elke 2-3 maanden naar de sauna te gaan en ik doe het al jaren. Vandaar ook dat de opgieter zoiets had van: "uh, maar... jij zit altijd zo en er gaat nooit wat fout?"
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik zie het af en toe wel vaker, dat mensen na een opgieting even out gaan, meestal zijn dat onervaren sauna gangers. Of het komt doordat je ligt ipv zit, de laatste 5 min van een saunagang moet je altijd gaan zitten heb ik me laten vertellen.

Bij welke sauna was je geweest?
Bij Centre Du Lac waar ze gelijk heel goed voor me hebben gezorgd. Laten liggen buiten zodat ik verder kon afkoelen, AA-drankje voor extra power boost, daarna op de ligstoel met de benen omhoog, daarna naar binnen brengen om weer wat bij te komen met nog een extra sapje, daarna nog 2x langs geweest om te kijken of ik het wel trok.

Iedereen was erg geschrokken. Normaal zie je weleens dat mensen duizelig worden, dat kan gebeuren, maar iemand die op zich ok praat en er normaal uit ziet en dan gewoon opeens *flats* tegen de vlakte gaat... dat was nogal een spektakel.
pi_76844149
Had je verder wel goed gegegeten en gedronken? Of juist teveel gegeten?

Of misschien kwam het door de grote temperatuurverschillen, omdat het nu zo koud is buiten.
pi_76844526
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:30 schreef bigfoot1972 het volgende:
Had je verder wel goed gegegeten en gedronken? Of juist teveel gegeten?
Goed gegeten en gedronken. Niet anders gedaan dan normaal. Lunch gehad en na de lunch naar de sauna. Het gaat al jaren goed zo.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:30 schreef bigfoot1972 het volgende:
Of misschien kwam het door de grote temperatuurverschillen, omdat het nu zo koud is buiten.
Ik denk dat het een combinatie is van temperatuurverschil en de reden waarom ik bij de endocrinoloog loop Vandaar dat ik het de volgende keer bij binnensauna's hou en dan eerst maar een paar keer zonder problemen van ga genieten voordat ik zoiets weer doe. Misschien is het gewoon een 'fluke', eenmalig iets wat even fout ging, maar vanwege de heftigheid, wil ik het liever niet meer meemaken.
pi_76846253
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:28 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel een keer leuk om naar Belgie te gaan! Maar zijn ze daar niet heel preuts enzo, of valt het wel mee?
Valt wel mee hoor vind ik. Het is er iig niet stervensdruk ^^
Tsubasa o hirake..
pi_76847959
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:39 schreef kahlie het volgende:

[..]

Goed gegeten en gedronken. Niet anders gedaan dan normaal. Lunch gehad en na de lunch naar de sauna. Het gaat al jaren goed zo.
[..]

Ik denk dat het een combinatie is van temperatuurverschil en de reden waarom ik bij de endocrinoloog loop Vandaar dat ik het de volgende keer bij binnensauna's hou en dan eerst maar een paar keer zonder problemen van ga genieten voordat ik zoiets weer doe. Misschien is het gewoon een 'fluke', eenmalig iets wat even fout ging, maar vanwege de heftigheid, wil ik het liever niet meer meemaken.
klinkt idd wel alsof daar een verband zou kunnen zijn ja. anders je voorlopig ff gedragen als een zwangere? gewoon lekker rustig aan doen, en eventjes liever niet alleen naar de sauna wellicht. misschien dat dat ook rust geeft. zulke dingen als waar een endocrinoloog goed voor is kunnen heel heftig zijn voelen, zelfs al is het eventueel niks ernstigs!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76857334
Gaat iemand dit weekend nog? Ik ga zo weer naar de Saunadrome....
pi_76857508
ik wil wel, maar het gaat niet wegens way te druk. en mijn weekenden hebben tegenwoordig maar 1 dag, die andere dag slaap ik
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76958928
Het liefst ga ik ook een hele dag in het weekend maar dat is vaak lastig te plannen. Dus tegenwoordig ga ik dan vaak op vrijdag direct na het werk. Dan heb je van 17.30 tot 23.30 toch nog 6 uur 'sauna-tijd' wat toch nog krap is, maar het voldoet
pi_76961048
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:48 schreef bigfoot1972 het volgende:
Het liefst ga ik ook een hele dag in het weekend maar dat is vaak lastig te plannen. Dus tegenwoordig ga ik dan vaak op vrijdag direct na het werk. Dan heb je van 17.30 tot 23.30 toch nog 6 uur 'sauna-tijd' wat toch nog krap is, maar het voldoet
dat gaat in mijn geval ook al niet, ik lig doorgaans om half 9 al uitgeput op de bank de laatste tijd
volgende week donderdag gaan we een dagje, mijn schoonmoeder komt oppassen op het draakje thuis!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76962516
nou nou die moeders van tegenwoordig ook.....
pi_76973066
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:26 schreef bigfoot1972 het volgende:
nou nou die moeders van tegenwoordig ook.....
niet plagen na een week als dit

auto total loss, gyn, boodschappen, huishouden, draakkind wat geen tukkies meer wil doen maar wel de hele dag op schoot wenst te hangen, kleding regelen voor sangdrax zn promotie (!) volgende week, minimaal 3 uur heen en 3 uur terug voor die promotie. gedoegedoegedoe. en ondetussen val ik enkel maar af terwijl de guppies groeien. ik eindig als een wandelende buik en verder niks. ik ben toe aan een dagje sauna
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76973158
eigen schuld, dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden!

grapje hoor, sterkte!
pi_76973212
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:17 schreef bigfoot1972 het volgende:
eigen schuld, dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden!

grapje hoor, sterkte!
dank. ik ben benieuwd of ze al op sauna reageren. selene deed dat altijd wel. da's leuk. zit je in de sauna met een gigantische heen en weer golvende buik!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76974164
Oh een tip voor beginners: neem je eigen slippers, handdoek & badjas mee ( )
Ik was zo gewend dat normale hotels dat altijd hadden dat ik dacht dat een als zeeeeer luxe omschreven Zwaluwhoeve dat sowieso zou hebben!

Ja die hebben ze wel, maar die mag je huren !
pi_76998284
meestal mag je de slippers houden.

Is wel beetje beginners tip hoor, de meeste fokkers hier weten wel hoe en wat Maar toch alle tips zijn natuurlijk gewenst.

Voor mij zelf binnenkort weer eens thermae son!
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_76999683
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 07:21 schreef MartjinBrabant het volgende:


Voor mij zelf binnenkort weer eens thermae son!
Op zich wel een leuke sauna maar jammer dat ze geen opgieting hebben. Als ik in brabant naar de sauna ga kies ik daarom liever voor Geldrop.
pi_77035661
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 07:21 schreef MartjinBrabant het volgende:
meestal mag je de slippers houden.

Is wel beetje beginners tip hoor, de meeste fokkers hier weten wel hoe en wat Maar toch alle tips zijn natuurlijk gewenst.

Voor mij zelf binnenkort weer eens thermae son!
Ik heb mijn slippers inmiddels versierd met bloemetjes. Idee van mijn maatje, die dacht dat ik niet voor gek durfde te lopen. Een extra prikkel was dat iemand me vroeg om zijn slippers met rust te laten. Zonder bril zie ik slecht, maar de bloemetjes zijn nu goed herkenbaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77040601
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Op zich wel een leuke sauna maar jammer dat ze geen opgieting hebben. Als ik in brabant naar de sauna ga kies ik daarom liever voor Geldrop.

Ook naar geldrop ga ik graag, maar wissel beetje af. Inderdaad het is jammer van gebrek aan opgietingen. In de nieuwe buitensauna zou dat prima kunnen lijkt me.

Overigens, jullie ook al ervaring met die HaLu saunakussens?

Kwam ze bij devarana tegen en moet zeggen ik was echt positief verrast. Ligt echt erg prettig. Beter dan de gebruikelijke houten rekjes/kussens.

http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_77042312
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:06 schreef MartjinBrabant het volgende:

[..]

Ook naar geldrop ga ik graag, maar wissel beetje af. Inderdaad het is jammer van gebrek aan opgietingen. In de nieuwe buitensauna zou dat prima kunnen lijkt me.
Is die groter dan die ze vroeger buiten hadden? Die vond ik echt klein, en was ook de enige buiten.
pi_77049135
ik denk toch zeker 3 keer zo groot.

nou moet ik gokken maar zo 6 bij 8 meter of zo?

Hier de foto's van de sauna.... link naar de leverancier:
http://www.aquahealth.be/referenties_hersitalos.htm
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_77052853
Die ziet er idd mooit uit, lijkt wel wat op de Kelo- sauna van Thermen Bussloo
pi_77053486
Vriendlief en ik willen 20 febr naar de Zwaluwhoeve, bel ik daar naartoe, na 3 pogingen met 2x 10 minuten wachten, werd ik de 3e keer heel onvriendelijk geholpen. Ik heb een inpakken en wegwezen arrangement en moest perse via de website reserveren wat mij niet lukte. Na dit 3x uitgelegd te hebben krijg ik te horen dat ze op 20 febr volgeboekt zijn. Jeetje, een maand van te voren reserveren en de boel is al vol. Het is dat we een arrangement hebben, maar dat zal ook de laatste keer zijn in de Zwaluwhoeve.

We zitten nu rond te kijken en horen goede verhalen over de Veluwse Bron. Nu willen we hier naartoe gaan. Hebben jullie nog tips?
Zijn er ook nog kortingsbonnen / leuke betaalbare arrangementen?
pi_77054752
Over de Zwaluwhoeve hoor je veel slechte verhalen. Ik ben er in november een aantal keren geweest omdat ik een gratis ticket had en ik vond het best ok, maar het is duidelijk minder t.o.v. de echte topsauna's De Veluwse bron behoort daar inderdaad bij, ik denk dat het de meest uitgebreide sauna van Nederland is. Alleen veel kortingsacties zoals de Zwaluwhoeve die hebben ze niet. De arrangementen staan op hun site, en ik geloof dat er een paar euro korting te behalen is als je het kaartje bij de ANWB koopt.

Wel kun je een gratis chocoladebehandeling krijgen via deze bon:

http://web.veronicamagazi(...)1-09/print.php?id=10
pi_77084160
op de veronica magazine pagina zijn nog 2 andere acties met betrekking tot sauna.

thermen la mer
thermen ridderkerk

http://www.veronicamagazi(...)ess-megakorting.html
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_77102130
Wordt het niet eens tijd voor de grote Fok Sauna meeting ?
pi_77102262
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:22 schreef bigfoot1972 het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor de grote Fok Sauna meeting ?
lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreid
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77132998
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef simmu het volgende:

[..]

lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreid
Ja inderdaad. Zo ongeveer van Groningen tot Leiden, hehe
Als ik kan en locatie is niet Zwaluwhoeve ben ik er bij.
blub blub
pi_77133062
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef simmu het volgende:

[..]

lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreid
Ik denk dat iedereen de Veluwse Bron tof vindt en het niet erg vind om misschien wat verder te fietsen
pi_77133844
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen de Veluwse Bron tof vindt en het niet erg vind om misschien wat verder te fietsen
Ben er nooit geweest maar ik vind het prima (om die eens te proberen)
blub blub
pi_77167660
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:33 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ben er nooit geweest maar ik vind het prima (om die eens te proberen)
Als je de site bekijkt, ben je verkocht

Wij hebben inmiddels gereserveerd; 55 euro entree (27,50 p.persoon) en daarbij beide een gratis chocolade-rasul behandeling van Veronica Gids, t.w.v 19,50 p.persoon. Moet vooral de bon niet vergeten staat in de reserveringsbrief, anders zijn ze genoodzaakt de kosten alsnog in rekening te brengen
Voor ons de 1e keer in de Veluwse Bron, we hebben er nu al zin in!
pi_77170726
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:54 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Als je de site bekijkt, ben je verkocht

Wij hebben inmiddels gereserveerd; 55 euro entree (27,50 p.persoon) en daarbij beide een gratis chocolade-rasul behandeling van Veronica Gids, t.w.v 19,50 p.persoon. Moet vooral de bon niet vergeten staat in de reserveringsbrief, anders zijn ze genoodzaakt de kosten alsnog in rekening te brengen
Voor ons de 1e keer in de Veluwse Bron, we hebben er nu al zin in!
Leuk! Komen jullie ook op de meet?
blub blub
pi_77176666
mbt die meet; kan er wel op tijd een (vaste!) datum gezet worden? dit ivm bollie hier die en moet bevallen en aanverwante onzin en een oppas moet regelen voor de al aanwezige koter?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77185288
Veluwse Bron lijkt me ook het beste voor een meeting.

Laten we eens een datum prikken, weekend van zaterdag 20 of zondag 21 februari?
pi_77185531
is mij best, sangdrax komt ook mee als ik kom!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77186119
Hebben jullie voorkeur voor zaterdag of zondag? Wellicht kunnen we nog een speciale korting of zoiets krijgen als we met een groepje gaan.Ik stel voor dan voor zondag 21 februari om 12.00 uur?
pi_77186175
ivm boodschapjes is voor ons zondags het fijnst
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:37:13 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_77187153
graag dan 21 feb.
zaterdag 20 feb. zit ik al bij de cul meet.
ik heb nog een kerstpakket bon liggen die ik dan gelijk kan gebruiken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_77194689
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:37 schreef z80 het volgende:
graag dan 21 feb.
zaterdag 20 feb. zit ik al bij de cul meet.
ik heb nog een kerstpakket bon liggen die ik dan gelijk kan gebruiken.
21 februari lijkt hier wel te kunnen
blub blub
pi_77202213
Prima, laten we het dan voor zondag 21 februari vastleggen. Wie komt er nog meer?
pi_77219563
Vriendlief en ik gaan de 20e al. Dus we gaan niet ook nog de 21e
pi_77220076
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:09 schreef bigfoot1972 het volgende:
Prima, laten we het dan voor zondag 21 februari vastleggen. Wie komt er nog meer?
echt dingen vastleggen kan ik niet he, ik hoop dat jullie dat begrijpen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77242739
Natuurlijk, alles op basis van vrijwilligheid he
pi_77283295
Löyly liefhebbers; hebben jullie DIT al gelezen?

Lijkt me echt leuk! Maar het zal dan wel bomvol zijn in de sauna.
pi_77286726
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:13 schreef AnnekeM het volgende:
Löyly liefhebbers; hebben jullie DIT al gelezen?

Lijkt me echt leuk! Maar het zal dan wel bomvol zijn in de sauna.
Gaaf idee
Nadeel is alleen dat bomvol niet echt lekker is tijdens een opgieting
blub blub
pi_77286780
Meestal is het bij opgietingen bomvol, en vol=vol, dus dat zal daar niet anders zijn. Alleen jammer dat het op doordeweekse dagen is en niet 's avonds of in het weekend.
pi_77355234
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef bigfoot1972 het volgende:
Over de Zwaluwhoeve hoor je veel slechte verhalen. Ik ben er in november een aantal keren geweest omdat ik een gratis ticket had en ik vond het best ok, maar het is duidelijk minder t.o.v. de echte topsauna's De Veluwse bron behoort daar inderdaad bij, ik denk dat het de meest uitgebreide sauna van Nederland is. Alleen veel kortingsacties zoals de Zwaluwhoeve die hebben ze niet. De arrangementen staan op hun site, en ik geloof dat er een paar euro korting te behalen is als je het kaartje bij de ANWB koopt.

Wel kun je een gratis chocoladebehandeling krijgen via deze bon:

http://web.veronicamagazi(...)1-09/print.php?id=10
helemaal geweldig dit! dankjewel, wij gaan graag naar de veluwse bron dus deze bon is welkom

(toch leuk al die aanbiedingen afstruinen op internet)
pi_77519375
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:15 schreef AnnekeM het volgende:
Vriendlief en ik gaan de 20e al. Dus we gaan niet ook nog de 21e
Subtiele schop

Jullie kunnen toch ook samen komen de 21e ipv de 20e?
blub blub
  maandag 1 februari 2010 @ 21:41:28 #114
16874 creno
born this way
pi_77530640
Gisteren weer een keer naar devarana geweest. Er waren nog een paar sauna's (zout-sauna, kleurentherapie-sauna en panorama-sauna) die we niet gedaan hadden dus die hebben we nu dus gepakt. Het was weer een lekker dagje, maar een klein minpunt:

Toen we uit het turks stoombad kwamen was mijn handdoek weg, gekeken of ie misschien ergens anders hing of misschien bij mijn badjas en andere handdoek, maar hij was nergens te bekennen. Ik ben naar de receptie gegaan om daar melding van te maken en gevraagd of ze op de camera (die hangen er genoeg) terug kon zien wie hem gepakt had, maar de camerabeelden worden alleen bekeken bij calamiteiten.
Ik kreeg wel een handdoek van devarana te leen en na afloop moest ik een formulier invullen. Ik ben benieuwd of ik er nog iets van hoor ? Hebben jullie zoiets al wel eens meegemaakt ?
Wij gaan nu dus opzichtige, lelijke handdoeken aanschaffen, zodat men zich niet kan vergissen die mee te pakken

[ Bericht 0% gewijzigd door creno op 01-02-2010 22:05:10 ]
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  maandag 1 februari 2010 @ 22:16:55 #115
63722 z80
I fink you freaky
pi_77532460
ik heb al jaren een groene badjas die zo opvalt dat niemand deze mee neemt.
en aan mijn handdoek (maat xxl) zit een rood labeltje zodat ook deze makkelijk te herkennen is.
nog nooit gehad dat er iets weg is/was (zoekt een stuk blank hout om af te kloppen)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_77539286
Sinds iemand uit de sauna kwam om te vragen zijn slippers met rust te laten, (en mede op idee van mijn maatje) heb ik mijn slippers versierd.
Verder heb ik nooit last gehad van verwisseling.
Mijn maatje had het idee, om boven kledinghaken een nummer te plaatsen. Dan kun je dat onthouden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77540686
wij hebben het eens gehad dat sangdrax zijn badjas opeens verdwenen was. het ergste was: we gingen zoeken, en vonden hem aan een 17-jarige huppelkut, maar die (van 1.60) hield bij hoog en laag vol dat die herenbadjas maat XL toch echt van haar was.

wij ook onze gegevens achtergelaten, dezelfde avond werden we gebeld. de huppelkut had hem thuis in de was gedaan en kwam der moeder tegen.........
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77540710
Op de achterkant tekst er op maken: Deze badjas is gestolen
pi_77541617
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:05 schreef stbabylon het volgende:
Op de achterkant tekst er op maken: Deze badjas is gestolen
Dan loop je zelf ook een beetje voor lul he

Maar idd, het handigste is om kledingstukken te dragen die uniek zijn. Mijn badjas is wel wit, maar heeft ergens een klein gat, en hij heeft een dubbele lus om aan op te hangen, dus makkelijk te herkennen. Handdoek en slippers zijn ook uniek
pi_77541670
Ik wil nog een Sonnema handdoek voor naar de sauna
pi_77541717
gewoon zachtjes stuk laten gaan kapotte zak en kapot ophanglusje en niemand wil het ding meer
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77541727
zelf heb ik (normaal gezien dan, nu pastie niet meer) een vrolijke knalroze "HELLO KITTY" kort badjasje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77544695
Ik kreeg met de kerst ook nieuwe badjas wat denk je een blauwe.....ahhhh die hebben ze bijna overal bij de sauna's gelukkig had ik er nog één ook wel blauw maar met streepjes erop dus goed herkenbaar....

Overigens nog ff over de sauna meeting veluwse bron is centraal hmmmm als je net als ik in zeeland woont niet hoor is ruim 3 uur rijden......wel jammer had graag meegedaan
pi_77548468
Tsja, wat is er wel in de buurt als je in Zeeland woont...
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:55 schreef simmu het volgende:
gewoon zachtjes stuk laten gaan kapotte zak en kapot ophanglusje en niemand wil het ding meer
Klinkt als een advies uit de Opzij over mannen
pi_77564171
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:26 schreef bigfoot1972 het volgende:
Tsja, wat is er wel in de buurt als je in Zeeland woont...
[..]

Klinkt als een advies uit de Opzij over mannen
nee. tis geboren uit praktische noodzaak. mijn familie gelooft in goed huisvrouwschap en heeft me dus jarenlang op naailes geschopt. zonder enige vorm van succes, want ik deug gewoon niet als proper huisvrouw. dus ik kan niet met een naaimasjien overweg. echt niet. mijn moeder had me haar oude singersingernaaimasjien gegeven en die heb ik binnen een dag weten te mollen en we zijn ook al te lui om een andere te kopen en het bevalt wel zo want deze wordt echt nooit meegenomen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77585013
Ik afgelopen weekend naar Bussloo geweest. Beviel wederom goed. De opgieting in de nieuwe sauna was erg ok en heel erg warm. En het blijft fijn dat het niet zo druk is daar. Ik heb regelmatig alleen in een sauna gezeten en zelfs bij een opgieting had je alle ruimte. Heel erg fijn. Viel me wel op dat de buitendouches allemaal buiten gebruik waren, msschien vanwege de vorst?
pi_77588053
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:55 schreef simmu het volgende:

[..]

..... want ik deug gewoon niet als proper huisvrouw. .
Toch knap dat je toch nog aan de man geraakt bent dan
pi_77589249
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:15 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Toch knap dat je toch nog aan de man geraakt bent dan
*nuffig*
tegenwoordig hoef je niet meer enkel huisvrouwtje te kunnen wezen hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77628396
hap-hap

Vanavond ga ik naar de Heuvelrug in Veenendaal, daar ben ik al een jaar niet meer geweest, dus benieuwd of alles nog bij het oude is gebleven.
pi_77629903
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:59 schreef bigfoot1972 het volgende:
hap-hap

Vanavond ga ik naar de Heuvelrug in Veenendaal, daar ben ik al een jaar niet meer geweest, dus benieuwd of alles nog bij het oude is gebleven.
hebben ze daar nog die tenten waarin je gaat met begeleiding? Dat heb ik eens aangezien, maar leek me wat te heftig toen er een paar gasten halfdood uitkwamen

dat was trouwens al 5 jaar geleden ofzo, ik kom er niet zo vaak in de buurt.
pi_77632501
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:40 schreef willempjewever het volgende:

[..]

hebben ze daar nog die tenten waarin je gaat met begeleiding? Dat heb ik eens aangezien, maar leek me wat te heftig toen er een paar gasten halfdood uitkwamen

dat was trouwens al 5 jaar geleden ofzo, ik kom er niet zo vaak in de buurt.
Bedoel je de opgieting in de Hooibergsauna?

Opgietingen (aufguss/ loyly) vind ik altijd heerlijk, probeer ze zoveel mogelijk mee te pikken als het even kan.
pi_77633023
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:54 schreef bigfoot1972 het volgende:
Bedoel je de opgieting in de Hooibergsauna?

Opgietingen (aufguss/ loyly) vind ik altijd heerlijk, probeer ze zoveel mogelijk mee te pikken als het even kan.
Het waren een soort indianententen en je moest daarna verplicht een tijdje buiten zitten met begeleiding erbij en die gasten liepen te zwaaien met handdoeken.
Ik vond het echt te heftig, kan aardig wat hebben, maar dat niet meer.
pi_77654949
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:59 schreef bigfoot1972 het volgende:
hap-hap

Vanavond ga ik naar de Heuvelrug in Veenendaal, daar ben ik al een jaar niet meer geweest, dus benieuwd of alles nog bij het oude is gebleven.
Ben wel benieuwd!
Ze waren aan het uitbreiden, maar ik heb geen idee hoe ver ze daar nou mee zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77657502
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:07 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Het waren een soort indianententen en je moest daarna verplicht een tijdje buiten zitten met begeleiding erbij en die gasten liepen te zwaaien met handdoeken.
Ik vond het echt te heftig, kan aardig wat hebben, maar dat niet meer.
Kan ook veel te ver gaan:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aanse-zweethut.dhtml
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_77690509
ik ben afgelopen dinsdag bij de veluwse bron geweest en dat was echt geweldig. Veruit de moooiste, schoonste en grootste sauna die ik ooit heb gezien.

ik wil weer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_77695323
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:13 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben afgelopen dinsdag bij de veluwse bron geweest en dat was echt geweldig. Veruit de moooiste, schoonste en grootste sauna die ik ooit heb gezien.

ik wil weer
21 feb he
blub blub
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:06:14 #137
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_77715924
Ik ben vandaag bij de Zwaluwhoeve geweest. Negatieve maar ook positieve ervaringen gehad . Ik zal morgen een review schrijven!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 7 februari 2010 @ 10:33:03 #138
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_77724415
Via Vakantieveilingen.nl hadden wij het arrangement Inpakken en wegwezen "gewonnen"

Wij kwamen rond kwart voor één aan bij de Zwaluwhoeve. Onze eerste gedachte: "Wat ongelooflijk druk". De hele parkeerplaats stond vol; wij hebben onze auto geparkeerd bij de vergaderaccommodatie tegenover de Zwaluwhoeve. Bij de receptie was het gelukkig niet druk, we waren vrijwel direct aan de beurt.

Zoals je via de link kunt zien bestaat de ontvangst uit een kopje koffie of thee en iets lekkers. Dat "iets lekkers" was er niet. Niet eens plak cake of een koekje, gewoon een kale kop koffie. Nou ja, we hadden net geluncht dus laat maar .

Daarna wilden we reserveren voor het diner. De enige tijden waar we nog uit konden kiezen waren 17:00 en 19:30 uur . 19:30 uur viel al af omdat op dat tijdstip de hamambehandeling voor ons gereserveerd was. En 17:00 vonden we te vroeg, omdat we om 16:00 de Sweet break kregen en ik hoef niet na een uur alweer wat te eten. De reactie van de restaurantmedewerker: "Ja maar bij de Sweet break krijg je echt bijna niks hoor!" !. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om dan maar om 15:30 bij de Sweet break aan te schuiven en dat was geen probleem.

Daarna op zoek naar een sauna. En ook hier bleek weer de enorme drukte. We moesten erg ons best doen om een sauna te vinden met twee vrije plaatsen. Uiteindelijk werd het de infraroodsauna boven. Ik vond dit een heel prettige sauna met een aangename warmte en een aangename geur. Daarna wachten op een vrije douche en weer in de badjas.

Het saunaplein beneden was nieuw voor mij, het was jaaaaren geleden dat ik bij de Zwaluwhoeve was geweest. Ik vond het erg mooi geworden, maar helaas ook hier in de middag veel te druk. We hebben in het kruidenbad gezeten waar bordjes Stilte aub hingen, maar waar helaas enorm veel gepraat werd. Verder nog in het stoombad, dit was lekker heet en we hebben nog even gezwommen; het zwembadwater vond ik net iets te koud.

Tussendoor hebben we in de Hoeve wat gedronken en een broodplateau gegeten. Het was ook daar erg druk, wij vonden nog net twee plaatsjes aan de bar. Toen er mensen vroegen of er ook boven gegeten mocht worden, antwoordde de medewerkster: "Euh nee, dit mag alleen op drukke dagen". WTF was dit voor dag dan .

De Sweet break stelde inderdaad niet zoveel voor, maar het was ook weer niet zo weinig dat ik meteen daarna alweer trek had. We kregen een bord met apfelstrudel, bonbonnetjes, een frambozensmoothie, een mini-chocolademuffin en een aarbeienmousse. Ik ben een echte zoetekauw dus ik vond het wel lekker, mijn vriend had liever iets met fruit gezien (wat eigenlijk ook wel beter bij een saunabezoek past).

Na de sweet break hebben we nog een rondje sauna gedaan, daarna even bij de openhaard gezeten en toen was het tijd voor het diner. Mijn vlees, varkenshaas, was net iets te doorbakken en daardoor te droog, de satespies die mijn vriend besteld had was wel goed maar geen topkwaliteit. De frietjes waren heerlijk .

Daarna was het tijd voor de Salounge. De hele middag stonden er mensen voor te wachten, toen wij na het diner boven kwamen gingen er net twee mensen weg en konden wij er zo in . Je ligt dan op heerlijke ligstoelen in een kamer waar gezonde lucht zou moeten zijn. Ik heb er heerlijk liggen uitbuiken, of er echt gezonde lucht was weet ik niet, maar ik heb er prettig gelegen.

Hierna was het ook opeens een stuk minder druk in de Zwaluwhoeve en werd het pas zoals het zou moeten zijn. In iedere sauna was wel een plekje en het werd een stuk minder rumoerig. We hebben het stoombad boven geprobeerd en nog de kleurensauna. Het stoombad boven vond ik niet zo heet, de kleurensauna was lekker, al geloof ik niet dat die kleuren enig effect hebben .

De afsluiter van de dag werd de mini hamambehandeling. In een woord: zalig! Enthousiast personeel (dat vond ik van het horecapersoneel wel anders), een heerlijke behandeling met veel water en zeep. Eerst werden we helemaal ingezeept met een soort zeepzak, daarna gescrubt en daarna kregen we nog een rugmassage. Echt een fantastische afsluiter van een dag die zeer matig begon, maar gelukkig steeds beter werd.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_77737173
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:33 schreef MaLo het volgende:
....
De hamvraag: ben je van plan vaker naar de zwaluwhoeve te gaan?
blub blub
pi_77737264
Ik heb een vraag aan de Zwaluwhoeve gangers onder ons.;
Ik heb nog een arrangement liggen voor de Zwaluwhoeve van vakantieveilingen.nl. Alleen dit is nog een "oud" arrangement; geldig t/m 1-5-2010.
Tegenwoordig staan er 2 nieuwe arrangementen op vakantieveilingen.nl.

Het arrangement wat wij hebben bestaat uit; alle faciliteiten, Fruit & Juice buffet, avonddiner (hoofdgerecht á la carte) en een behandeling, keuze uit hotstone, hamam of gezichtsbehandeling.

Ik zie dat 1 van de nieuwe arrangementen geen Fruit & Juice buffet meer hebben, maar een Sweet Break (t.w.v ¤5,- volgens Zwaluwhoeve.nl). Ik vraag mij dus af; is er tussen 15:30 en 17:00u nog wel een Fruit & Juice buffet?? Vriendlief en ik hebben eerder gebruik gemaakt van dit arrangement en we vonden het Fruit en Juice buffet erg lekker. De Sweet Break daartegen lijkt me een 'lachertje'.

Als het Fruit & Juice buffet er niet meer is (dat gevoel hebben we sterk na het lezen van de Sweet Break - ook op de website van de Zwaluwhoeve kun je het buffet niet meer boeken), kunnen ze dan het arrangement zomaar wijzigen?
pi_77770875
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd!
Ze waren aan het uitbreiden, maar ik heb geen idee hoe ver ze daar nou mee zijn.
Ik weet niet wat voor uitbreidingen je bedoelt maar t.o.v. een jaar geleden was er niks veranderd in de Heuvelrug, Veenendaal. Behalve dat nu het bubbelbad gesloten was omdat er te hoge concentraties van bepaalde stoffen waren aangetroffen door de controledienst (waaronder ureum)
Verder een prima avond gehad maar heb toch geen behoefte om er vaker heen te gaan, dan ga ik toch liever naar de Saunadrome of de Veluwse Bron. V'daal is toch weer een slag kleiner dan de Saunadrome, en ik mis ook de hootgestookte sauna's. Daarnaast lijkt het alsof de meeste bezoekers oudere mensen uit de buurt zijn.

Pluspunt van V'daal is dat het bier erg goedkoop is, waar vind je nog een Duvel voor maar 2,55 euro??
pi_77770972
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:46 schreef bigfoot1972 het volgende:
Pluspunt van V'daal is dat het bier erg goedkoop is, waar vind je nog een Duvel voor maar 2,55 euro??
Damn, een Duvel drinken als je uit de sauna komt, dat gaat bij mij altijd mis
pi_77771161
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:49 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Damn, een Duvel drinken als je uit de sauna komt, dat gaat bij mij altijd mis
Ik drink altijd eerst water
  maandag 8 februari 2010 @ 18:54:36 #144
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_77778683
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:45 schreef AnnekeM het volgende:
... Ik vraag mij dus af; is er tussen 15:30 en 17:00u nog wel een Fruit & Juice buffet?? Vriendlief en ik hebben eerder gebruik gemaakt van dit arrangement en we vonden het Fruit en Juice buffet erg lekker. De Sweet Break daartegen lijkt me een 'lachertje'.
Het Fruit & Juice buffet bestaat inderdaad niet meer; iedereen kreeg zo'n sweet break. Ik heb het F&J buffet nooit meegemaakt, maar ik heb het idee dat dat veel uitgebreider was dan het bordje met zoetigheid dat je nu krijgt. Je krijgt er wel een glas vruchtensap naar keuze bij, dus er is nog wel een stukje "juice"
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

De hamvraag: ben je van plan vaker naar de zwaluwhoeve te gaan?
Nee, niet snel, ik vind dan Thermen Bussloo toch een prettiger plek.

Ik las gisteren op een andere site echt vreselijke verhalen over de Zwaluwhoeve , maar goed dat ik die niet voor zaterdag had gelezen . Zo erg als ik op die website las, hebben wij het niet gehad. We hebben een fijne dag gehad; mocht ik ooit een bon kado krijgen dan zou ik zeker weer gaan, maar dan wel op een doordeweekse dag. Een bon kópen doe ik echter niet meer.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_77792829
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:46 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor uitbreidingen je bedoelt maar t.o.v. een jaar geleden was er niks veranderd in de Heuvelrug, Veenendaal. Behalve dat nu het bubbelbad gesloten was omdat er te hoge concentraties van bepaalde stoffen waren aangetroffen door de controledienst (waaronder ureum)
Verder een prima avond gehad maar heb toch geen behoefte om er vaker heen te gaan, dan ga ik toch liever naar de Saunadrome of de Veluwse Bron. V'daal is toch weer een slag kleiner dan de Saunadrome, en ik mis ook de hootgestookte sauna's. Daarnaast lijkt het alsof de meeste bezoekers oudere mensen uit de buurt zijn.

Pluspunt van V'daal is dat het bier erg goedkoop is, waar vind je nog een Duvel voor maar 2,55 euro??
Kan zijn dat ik langer dan een jaar geleden in Veenendaal was, maar ze hebben een tijdje een verbouwingskorting gegeven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77796091
Iemand ervaringen/bekend met prive sauna's in Antwerpen?
pi_77796098
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 07:10 schreef xaban06 het volgende:
Iemand ervaringen/bekend met prive sauna's in Antwerpen?
en wa wil je dan precies weten?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_77796125
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 07:11 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en wa wil je dan precies weten?
Ik wil volgende week met of rond valentijn, een verwend-dagje regelen voor mijn vriendin. Echter weet ik dat zij niet zichzelf prettig zal voelen met andere in een sauna.
Dus wat is aan te raden? Welke sauna? Welke prive sauna is echt prive (waarbij niemand anders bij is, geen camera's oid)?
pi_77796827
Poeh, naar mijn weten zijn er geen prive-sauna's, of je moet een hele saunacomplex afhuren. Als je echt geen andere mensen om je heen wilt, kun je een infrarood sauna huren en thuis laten plaatsen.

Mijn advies is om naar een kleinschalige sauna te gaan. Vriendlief en ik gaan daar ook het liefst naartoe. 9 van de 10x zitten we gezellig samen in een sauna, soms met nog 2 anderen erbij. Maar niet met > 5 pers. Ik denk dat dit wel acceptabel moet zijn voor je vriendin.

Oh ik zie nu pas dat je op zoek bent naar prive-sauna's in Antwerpen. In Hotels kun je de sauna per uur prive huren. Daar zit vaak nog wel een prijskaartje aan vast. En een uur is veel te kort. Je kunt niet een uur in de sauna zitten, je moet tussendoor goed afkoelen.
pi_77796946
Bij de Veluwse Bron heb je ook prive sauna's. Maar ja, best een eindje van Antwerpen af

http://veluwsebron.nl/informatie/genieten_in_priv__
pi_77799288
Wellicht is een badpakkendag iets voor jullie?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:02:26 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77800236
Hoi, mischien dat julie me kunnen helpen:

Ik heb alleen ervaringen met de sauna in Rusland, en alles wat ik over Nederlandse sauna's lees, vind ik eigenlijkk nogal overdadig. Op de websites staan dan voor een complexbijv 10 soorten sauna's, beatybehandelingen, restaurant.... en ik ben 'gewend' aan een sauna als een plek waar je naar toe gaat, een hokje met bankjes pakt en je kleren ophangt, en dan eerst een grote warme wasruimte ingaat, en via die ruimte (waar ook het koude dompelbad staat) naar de sauna kamer gaat. Tussen de sauna door ga je terug naar je hok, en eet je meegenomen appeltje, drinkt je eigen kruidenthee uit de thermos...of pakt een biertje of deelt een flesje wodka.

Dus heel erg simpel eigenlijk. Maar bestaat iets dergelijks wel in Nederland? Ik kan hem niet vinden, maar misschien julie wel? Wat ik op het internet zie, is vooral Welness. Maar dat hoef ik eigenlijk niet, ik wil gewoon simpel lekker zweten!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77801726
bij sportscholen misschien?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77802680
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoi, mischien dat julie me kunnen helpen:

Ik heb alleen ervaringen met de sauna in Rusland, en alles wat ik over Nederlandse sauna's lees, vind ik eigenlijkk nogal overdadig. Op de websites staan dan voor een complexbijv 10 soorten sauna's, beatybehandelingen, restaurant.... en ik ben 'gewend' aan een sauna als een plek waar je naar toe gaat, een hokje met bankjes pakt en je kleren ophangt, en dan eerst een grote warme wasruimte ingaat, en via die ruimte (waar ook het koude dompelbad staat) naar de sauna kamer gaat. Tussen de sauna door ga je terug naar je hok, en eet je meegenomen appeltje, drinkt je eigen kruidenthee uit de thermos...of pakt een biertje of deelt een flesje wodka.

Dus heel erg simpel eigenlijk. Maar bestaat iets dergelijks wel in Nederland? Ik kan hem niet vinden, maar misschien julie wel? Wat ik op het internet zie, is vooral Welness. Maar dat hoef ik eigenlijk niet, ik wil gewoon simpel lekker zweten!
Bij zwembaden vaak. Als ik simpel wil zweten ga ik naar Veendam (www.tropiqua.nl) maar dat is voor jou denk ik veel te ver. Ik zou eens zoeken naar zwembaden in jou regio, die hebben soms wel eens een simpele sauna erbij die veel goedkoper is dan een "echt" complex
blub blub
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:47:06 #155
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77803882
Het zwembad in Bussum heeft een stoombad/turkse sauna. Die is best prettig, en niet duur, maar niet zo heet als een echte sauna. In NL lijken de meeste sauna's meer kuuroorden waar je 1 keer per maand ofzo naar toe gaat, en dan gelijk een maaltijd meepakt, dan zoals in Rusland een plek waar je wekelijks naar toe gaat om even de winter uit je lichaam te zweten. Het lijkt wel, dat afgezien van stoombaden bij zwembaden zoiets hier niet echt bestaat. Maar als iemand een tip heeft....graag
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77804262
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zwembad in Bussum heeft een stoombad/turkse sauna. Die is best prettig, en niet duur, maar niet zo heet als een echte sauna. In NL lijken de meeste sauna's meer kuuroorden waar je 1 keer per maand ofzo naar toe gaat, en dan gelijk een maaltijd meepakt, dan zoals in Rusland een plek waar je wekelijks naar toe gaat om even de winter uit je lichaam te zweten. Het lijkt wel, dat afgezien van stoombaden bij zwembaden zoiets hier niet echt bestaat. Maar als iemand een tip heeft....graag
Zwembad de Kolk in wierden en Tropiqua in Veendam hebben allebei een echte droge 90 graden cabine hoor Dus niet bij de standaard zwembadruimte in maar waar je echt apart toegang voor moet betalen en en aparte sleutel voor krijgt....
blub blub
pi_77804447
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:46 schreef AnnekeM het volgende:
Poeh, naar mijn weten zijn er geen prive-sauna's, of je moet een hele saunacomplex afhuren. Als je echt geen andere mensen om je heen wilt, kun je een infrarood sauna huren en thuis laten plaatsen.

Mijn advies is om naar een kleinschalige sauna te gaan. Vriendlief en ik gaan daar ook het liefst naartoe. 9 van de 10x zitten we gezellig samen in een sauna, soms met nog 2 anderen erbij. Maar niet met > 5 pers. Ik denk dat dit wel acceptabel moet zijn voor je vriendin.

Oh ik zie nu pas dat je op zoek bent naar prive-sauna's in Antwerpen. In Hotels kun je de sauna per uur prive huren. Daar zit vaak nog wel een prijskaartje aan vast. En een uur is veel te kort. Je kunt niet een uur in de sauna zitten, je moet tussendoor goed afkoelen.
ze zijn er wel hoor, ik weet alleen niet of ze in antwerpen zelf zitten ook
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:46 schreef simmu het volgende:
bij sportscholen misschien?
nee, dat is niet waar hij naar op zoek is, meer dit: http://www.prive.saunapalace.be/ (denk ik zo)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:01:49 #158
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77804479
das wat uit de richting van Hilversum, maar goed te horen dat sommige zwembaden de faciliteiten hebben! Ik zal gewoon m'n ogen open houden maar...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77804575
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:


Ik heb alleen ervaringen met de sauna in Rusland, en alles wat ik over Nederlandse sauna's lees, vind ik eigenlijkk nogal overdadig. ...
Dat was ook mijn idee voordat ik in een NL sauna was geweest. Daarvoor had ik alleen ervaring in Finland en Rusland, en daar is de sauna idd niet iets waar je de hele dag mee bezig bent.

Maar wat jij zoekt kun je ook prima in een NL sauna doen. Ik zou gewoon beginnen met bijv. een avondentree in een middelgroot complex. Je kunt alleen zelf geen eten of thermosflessen meenemen, dat is niet gebruikelijk.

Als ik jou zo hoor zou ik ook niet kiezen voor een heel modern complex. Waar woon je ergens?
pi_77804629
Je kan wel zelf eten meenemen maar dan moet je het gewoon in de kleedkamer opeten (als ze niet kijken)

Als arme student ga ik natuurlijk niet voor tientallen euro's dineren !
pi_77804720
en drinken kan ook op de wc en sommige sauna's hebben gewoon een waterkraantje.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:24:04 #162
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77805368
@Mirjam : nee dat juist niet!

@bigfoot : ik vindt die verplichte consumpties dus behoorlijk hinderlijk. En wel hierom: ik ben in rusland met een vriend die daar woont naar de sauna gegaan. op weg naar de sauna gingen we bronwater kopen, want je moet een merk drinken met een hoge concentratie aan mineralen wegens het zweten. Ook had hij een zak appels bij zich, en citroenen (schijfje citroen leegzuigen tussen de hitte door, heerlijk!). En een thermosfles met kruidenthee, volgens familierecept, want eigen recept is natuurlijk het beste. En potjes met zijn eigen favoriete modder en grof zout om op je huid te smeren.
De sauna levert een hokje met banken om te zitten, en de hitte. Verder niets. En juist dat, vond ik heel prettig. Je hoefde helemaal niets, want er was geen uitgebreide keuze. Je kon op je bankje wat uitrusten of eten of drinken, of in de waskamer jezelf een beurt geven met een peel handschoen (ook zelf meegebracht natuurlijk), bakken met heet water vullen en die over je heen gooien, koud of warm douchen, op de marmere banken liggen en elkaar even masseren, dan weer de sauna induiken, dompelen...heel simpel. Juist al die keuzes die ik op de sites van veel sauna's zie, heb ik helemaal geen zin in. En niet alleen maar uit kostenoverwegingen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77806122
De Russische banja is idd heerlijk, en wie weet komt er wel eens zoiets in Nederland. Ik heb al van meerdere mensen gehoord die dat ook wel in NL zouden willen hebben.

Als ik jou was zou ik een keer naar de Saunadrome gaan, die is best relaxed en vanwege de rustieke setting lijkt het ook wel een klein beetje op Rusland. Halfuur van Hilversum, dus goed te doen.
pi_77807250
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
das wat uit de richting van Hilversum, maar goed te horen dat sommige zwembaden de faciliteiten hebben! Ik zal gewoon m'n ogen open houden maar...
Ik zou eens een beetje gaan googlen. Alle zwembaden die zo'n sauna hebben hebben dat ook wel op de website staan
blub blub
pi_77808155
ik vind juist die zwembadsauna's helemaal niks.... meestal houdt iedereen dan ook nog eens zijn badpak aan.

Ik spring toch liever in een meertje zoals bij de Saunadrome of de Veluwse Bron. Dat zit nog het dichtste tegen de Russische ervaring.

Bij de opgieting in de Saunadrome krijg je trouwens ook altijd schijfjes sinaasappel, en honing om in te smeren.
pi_77808275
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De sauna levert een hokje met banken om te zitten, en de hitte. Verder niets.
Dan heb je gewoon pech, dat is er niet hier.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:43:48 #167
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77808393
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:41 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon pech, dat is er niet hier.
Dacht ik al
Maar is daar dan geen enkele markt voor, ben ik de enige met zulke simpele wensen? Kennelijk. Ziet er naar uit dat de horeca en welness teveel geld opbrengen...of dat een sauna op zich niet verkoopt.Zal maar eens een keer zelf 1tje moeten beginnen ;-)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77809092
De sauna's bij sportscholen zijn daar wel geschikt voor. Meestal in de kleedkamers, dus niet gemengd.

Als je gewoon even twee uurtjes sauna wilt doen kun je het beste uit met een avondentree. Of een aanbieding scoren, en gewoon zelf een boterhammetje eten als je daar niks wilt.
pi_77816079
Echt niemand ervaringen met prive sauna's?
pi_77816159
Ik heb bijvoorbeeld dit gevonden:
http://www.aquatis.be/?p=content/aquatis12

We verhuren luxueuze privé zwembaden en sauna's vanaf twee personen. Onze complexen bieden u oa. het volgende aan: zwembad, whirlpool, sauna, salon met open haard, kleedruimtes, douches, bar, stoombad (aquatis 5).

Tarieven verhuring
aantal personen per uur
2 pers/uur: ¤ 28

Het is nog te betalen ook! Maar is het wat?
pi_77833024
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:05 schreef P.F het volgende:
Je kan wel zelf eten meenemen maar dan moet je het gewoon in de kleedkamer opeten (als ze niet kijken)

Als arme student ga ik natuurlijk niet voor tientallen euro's dineren !
He, dat is een goede tip!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77833106
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef xaban06 het volgende:
Echt niemand ervaringen met prive sauna's?
Nou, dat is niet in Antwerpen, maar in Rosmalen, in de buurt van 's-Hertogenbosch in Nederland.
http://www.dethermen.nl/

En verder zou je op www.saunagids.nl kunnen rondzoeken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77834917
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef xaban06 het volgende:
2 pers/uur: ¤ 28
woow duuuur
blub blub
pi_77835067
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dacht ik al
Maar is daar dan geen enkele markt voor, ben ik de enige met zulke simpele wensen? Kennelijk. Ziet er naar uit dat de horeca en welness teveel geld opbrengen...of dat een sauna op zich niet verkoopt.Zal maar eens een keer zelf 1tje moeten beginnen ;-)
zwembad De Biezem in Laren had vroeger wel altijd een apart simpel sauna gedeelte. geen idee of dat nu nog zo is, maar wel lekker in de buurt van Hilversum
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77835985
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zwembad De Biezem in Laren had vroeger wel altijd een apart simpel sauna gedeelte. geen idee of dat nu nog zo is, maar wel lekker in de buurt van Hilversum
Ja, kijk maar: klik
blub blub
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:47:39 #176
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77836600
ZSM naar laren dus...mijn dank is groot! Zal wel even een verslagje plaatsen als ik er ben geweest.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77838416
Kan me niet voorstellen dat je zo'n zwembadcabine prefereert boven de rooksauna naast een Veluws meertje maar goed, ik ben benieuwd.......

9 euro voor 1 saunacabine vind ik ook relatief prijzig.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:17:42 #178
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77838933
De veluwe klinkt me ook heel prettig, iets om met Mrs Fab te proberen binnenkort. (Ik zeg, Valentijn ligt op de loer)....maar of 9 Euro duur is voor die sauna in laren kan ik alleen onderzoeken door te gaan naturlijk ;-)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77839144
Hou er trouwens allemaal rekening mee dat er op Valentijnsdag topdrukte heerst bij zo goed als alle sauna's. Zonder reservering zou ik niet op de bonnefooi ergens heen rijden!
pi_77848124
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Hou er trouwens allemaal rekening mee dat er op Valentijnsdag topdrukte heerst bij zo goed als alle sauna's. Zonder reservering zou ik niet op de bonnefooi ergens heen rijden!
Valentijdsdag....een dag om dus vooral niet naar de sauna te gaan
blub blub
pi_77849995
Zal wel een gekkenhuis zijn in de Zwaluwhoeve.....
pi_77860077
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:40 schreef bigfoot1972 het volgende:
Zal wel een gekkenhuis zijn in de Zwaluwhoeve.....
Dat vond ik het die ene keer dat ik er tijdens een normaal weekend was al...
blub blub
pi_77860112
Wie komen er allemaal (al) op de meet?
blub blub
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:12:04 #184
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_77860534
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:40 schreef bigfoot1972 het volgende:
Zal wel een gekkenhuis zijn in de Zwaluwhoeve.....
Dat was het afgelopen zaterdag dus ook al . Nee, sowieso in het weekend zul je me daar niet meer vinden. Sterker nog, denk dat je me er nooit meer zult vinden, tenzij ik een kadobon krijg.

Ik heb het sinds zaterdag wel helemaal weer te pakken hoor. Het was een jaar geleden dat ik voor het laatst naar de sauna was geweest en ik wil er nu niet weer een jaar tussen laten. Ik wil toch eigenlijk wel iedere 3 maanden gaan. Mijn huid is ook nog steeds zachter als normaal
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:46:15 #185
63722 z80
I fink you freaky
pi_77862373
dit hangt van 2 dingen af.
de zaterdag er voor en het werk.
waarbij ik hoop dat het werk ook geen spelbreker wordt voor de zaterdag.
mijn carnaval is er inmiddels al wel door omzeep geholpen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_77862710
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:03 schreef nielsgeode het volgende:
Wie komen er allemaal (al) op de meet?
wij hebben een oppas standby staan, maar e.e.a. hangt af van wat probleempjes hiero. dus ik kan er nu weinig over zeggen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77867913
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:52 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Valentijdsdag....een dag om dus vooral niet naar de sauna te gaan
Ja, maar het is ook carnaval!

Er staat een paard in het dompelbad!

En iedereen een masker op.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77872048
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat is niet in Antwerpen, maar in Rosmalen, in de buurt van 's-Hertogenbosch in Nederland.
http://www.dethermen.nl/

En verder zou je op www.saunagids.nl kunnen rondzoeken.
DeThermen ziet er goed uit, maar veelste ver weg Niks in de buurt van Antwerpen of desnoods Maastricht?
pi_77872381
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 07:00 schreef xaban06 het volgende:
DeThermen ziet er goed uit, maar veelste ver weg Niks in de buurt van Antwerpen of desnoods Maastricht?
Een sauna is niet privé, klaar over en uit.
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:00 schreef bigfoot1972 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je zo'n zwembadcabine prefereert boven de rooksauna naast een Veluws meertje
Dat kan ik mij ook niet voorstellen.

Dit hele topic begint vol freaks te geraken. Ik keek hier af en toe, maar als ik dit soort vragen zie dan denk ik echt:

Een redelijk simpele sauna heb je gewoon thuis. Gewoon naast de wasmachine bijvoorbeeld zoals ik in Finland in huis had of iets in de tuin en voor het luxere werk ga je naar een saunacomplex toe. En dat moet lekker luxe zijn met lekker eten en drinken. Het is een dagje uit, niet een manier om even schoon te worden en niet een manier om je vriendin te neuken zonder dat iemand anders het ziet

[ Bericht 32% gewijzigd door willempjewever op 11-02-2010 08:11:36 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 08:40:46 #190
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_77872727
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:14 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Bij zwembaden vaak. Als ik simpel wil zweten ga ik naar Veendam (www.tropiqua.nl) maar dat is voor jou denk ik veel te ver. Ik zou eens zoeken naar zwembaden in jou regio, die hebben soms wel eens een simpele sauna erbij die veel goedkoper is dan een "echt" complex
Is tropiqua de moeite?
Starbucks, waar blijf je
pi_77873453
Wat betreft de meet, zondag 21 febr. gaat me helaas niet lukken omdat ik dan de kinderen naar Eindhoven breng voor de krokusvakantie, en dan overdag daar ook moet zijn. Evt. zou zaterdag 20 febr. wel kunnen. Laten we even kijken wie nog kan?
pi_77873485
ivm voornoemde oppas kan ik niet datumpje switchen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:27:16 #193
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77874898
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:05 schreef willempjewever het volgende:
Dit hele topic begint vol freaks te geraken. Ik keek hier af en toe, maar als ik dit soort vragen zie dan denk ik echt: [ afbeelding ]
Kun je mischien even normaal doen?

quote:
Een redelijk simpele sauna heb je gewoon thuis. Gewoon naast de wasmachine bijvoorbeeld zoals ik in Finland in huis had of iets in de tuin en voor het luxere werk ga je naar een saunacomplex toe.
Leuk dat jij daar de ruimte voor hebt. Bij mij kan dat alleen als ik alle planten uit de tuin gooi, of 1 van de kinderen op straat schop. Niet echt een optie dus.
quote:
En dat moet lekker luxe zijn met lekker eten en drinken. Het is een dagje uit,
En dat stel jij dus even verplicht voor iedereen? Leuk ben jij.
quote:
en niet een manier om je vriendin te neuken zonder dat iemand anders het ziet
Vergeten je pilletje te nemen ofzo?

[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Fabulous op 11-02-2010 11:46:26 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77881433
@Cap.Fab.

Laat het maar verder joh!

Ik heb nog een leuke optie voor je gevonden, zelf was ik op zoek naar een sportschool in mijn omgeving met een finse sauna, Your Health in Amersfoort heeft dit, en je kunt er een gratis dagpas voor een proefbezoek krijgen. Zelf ga ik er vrijdagavond eens een kijkje nemen.



[ Bericht 5% gewijzigd door bigfoot1972 op 11-02-2010 13:48:37 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:58:33 #195
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77882256
Bedankt bigfoot1972. Als ik m'n eigen banja open, ben jij eregast!
Maar begin toch serieus me af te vragen waarom nog niemand een banja is begonnen, en dan ook goed. Dus weinig poespas, en vrouwen en mannen gescheiden! Niet dat ik zo preuts ben (ik ga van mijn tante binnenkort eens vragen om me eens mee te nemen naar de houtgestookte sauna op nudistenterein Gravingen, 1 kant van de familie is helemaal into naaktrecreatie) maar ik vind het ook wel lekker om zonder vrouwen in een sauna te zitten! En de haman in Istanboel was ook lekker rustig doordat je gescheiden zat.
Maar dat mag je in een nederlandse sauna niet zeggen geloof ik, je moet het leuk vinden om gemengd te gaan. Waarom eigenlijk? Je kijkt toch in een sauna niet de hele tijd naar elkaars lichaam?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:04:38 #196
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_77882479
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bedankt bigfoot1972. Als ik m'n eigen banja open, ben jij eregast!
Maar begin toch serieus me af te vragen waarom nog niemand een banja is begonnen, en dan ook goed. Dus weinig poespas, en vrouwen en mannen gescheiden! Niet dat ik zo preuts ben (ik ga van mijn tante binnenkort eens vragen om me eens mee te nemen naar de houtgestookte sauna op nudistenterein Gravingen, 1 kant van de familie is helemaal into naaktrecreatie) maar ik vind het ook wel lekker om zonder vrouwen in een sauna te zitten! En de haman in Istanboel was ook lekker rustig doordat je gescheiden zat.
Maar dat mag je in een nederlandse sauna niet zeggen geloof ik, je moet het leuk vinden om gemengd te gaan. Waarom eigenlijk? Je kijkt toch in een sauna niet de hele tijd naar elkaars lichaam?
De enige gescheiden sauna's die ik ken zijn dan meteen gay sauna's, dat zal dan ook weer niet zijn wat je zoekt.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:12:13 #197
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77882770
Nee, dat was het niet helemaal...Juist dat in de Banja mannen elkaar rustig masseren, met takken slaan of inzepen zonder dat er gelijk een gay sfeertje omheen hangt, vond ik het mooie. Juist daarom is zo'n plek ook gescheiden in dat land, als er vrouwen bij zouden zijn, voelen de mannen zicht te stoer. Zonder vrouwen ontspannen ze zich pas. Okay, Nederland zit wat anders in elkaar. Maar ik vond het toch fijn!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77882944
Zou niks voor mij zijn hoor een gescheiden sauna, ik heb zelf geen bezwaar tegen een paar charmante naakte sames op de saunabankjes , je moet toch ergens naar kijken? (en ja er zitten ook wel eens een paar opgewarmde lijken tussen) . Ik denk dat mannen in Nederland er ook geen behoefte aan hebben, je hebt wel sauna's met vrouwendagen, en ook homo-sauna's maar dat is toch weer een andere insteek cq. sauna-beleving.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:26:59 #199
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77883321
Tja...ik baseer me ook wel een beetje op de ervaringen in het stoombad van het zwembad in Bussum, waar vaak clubjes vrouwen zitten die in de cabine even uitgebreid het gaan hebben over borst reconstuctie operaties, of andere zaken waar ik helemaal niet op zit te wachten
Ik zal gewoon maar eens wat van de tips die ik hier kreeg proberen de komende tijd, en blijven streven naar een prive sauna in de schuur ofzo...bij de volgende verhuizing.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77883390
ik ben een keer naar wijvendag geweest. man, wat vreselijk was dat zeg! echt de godgandse dag gekakel om je heen......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77884077
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:28 schreef simmu het volgende:
ik ben een keer naar wijvendag geweest. man, wat vreselijk was dat zeg! echt de godgandse dag gekakel om je heen......
Dat hoor je vaker. In de Saunadrome hebben ze ook een wijvendag, dan zijn er altijd problemen in de houtgestookte sauna's , omdat de dames er geen houtblokken bij durven te gooien, en het vuur steeds uit gaat.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja...ik baseer me ook wel een beetje op de ervaringen in het stoombad van het zwembad in Bussum, waar vaak clubjes vrouwen zitten die in de cabine even uitgebreid het gaan hebben over borst reconstuctie operaties, of andere zaken waar ik helemaal niet op zit te wachten


Daarom moet je ook niet naar die zwembadsauna's gaan (of de Zwaluwhoeve, zelfde publiek)
pi_77904835
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:05 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Een sauna is niet privé, klaar over en uit.
[..]

Dat kan ik mij ook niet voorstellen.

Dit hele topic begint vol freaks te geraken. Ik keek hier af en toe, maar als ik dit soort vragen zie dan denk ik echt: [ afbeelding ]

Een redelijk simpele sauna heb je gewoon thuis. Gewoon naast de wasmachine bijvoorbeeld zoals ik in Finland in huis had of iets in de tuin en voor het luxere werk ga je naar een saunacomplex toe. En dat moet lekker luxe zijn met lekker eten en drinken. Het is een dagje uit, niet een manier om even schoon te worden en niet een manier om je vriendin te neuken zonder dat iemand anders het ziet
Jij neukt je vriendin liever waar iedereen het ziet?

Dat soort privé bedoelt de vraagsteller helemaal niet!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 12 februari 2010 @ 08:00:13 #203
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_77909027
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:45 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Dat hoor je vaker. In de Saunadrome hebben ze ook een wijvendag, dan zijn er altijd problemen in de houtgestookte sauna's , omdat de dames er geen houtblokken bij durven te gooien, en het vuur steeds uit gaat.
[..]

Daarom moet je ook niet naar die zwembadsauna's gaan (of de Zwaluwhoeve, zelfde publiek)
Bij de Zwaluwhoeve vorige week, in het kruidenbad, zaten ook twee vrouwen van pak hem beet 45 hun hele hebben en houden te bespreken. Er hangen daar overal bordjes Stilte aub, en dat is echt geen overbodige luxe, want het galmt als een gek in dat bad. Op een gegeven moment was het er zo lawaaiig dat we gewoon zijn weggegaan, het deed letterlijk zeer aan mijn oren.

Wat mij opviel, was dat het vooral middelbare vrouwen zijn die maar kakelen en kakelen. Er waren ook groepen jonge meisjes en die hielden zich keurig aan de regels, terwijl meisjes van een jaar of 20 over het algemeen toch wel kwebbeltantes zijn .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_77983685
In de viva staan arrangement aanbiedingen voor de volgende sauna's

- de veluwse bron
- elysium
- thermen & beauty de leeuwerikhoeve
- welness centre de thermen
- de zwaluwhoeve
- apart hotel delden & wellness vital (incl overnachting)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_78011869
Zit er wat interessants bij? Ik ben meestal alleen geinteresseerd in aanbiedingen als 2voor1 of entree+diner.

Allerlei behandelingen heb ik geen behoefte aan (heb je als man niet nodig he )
pi_78012519
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:33 schreef progje het volgende:
In de viva staan arrangement aanbiedingen voor de volgende sauna's

- de veluwse bron
- elysium
- thermen & beauty de leeuwerikhoeve
- welness centre de thermen
- de zwaluwhoeve
- apart hotel delden & wellness vital (incl overnachting)
wat is de aanbieding voor de veluwse bron? als het interressant is kan ik als man de Viva wel eens kopen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_78012647
Geven die nog steeds vibrators weg bij een abonnement? Of was dat de Yes?
pi_78012806
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:13 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

wat is de aanbieding voor de veluwse bron? als het interressant is kan ik als man de Viva wel eens kopen
-onvangst met koffie en thee + gebakje
-gebruik van alle sauna en wellness faciliteiten
-onbeperkt gebruik van douchegel / scrubs / shampoo / opgietingen
-keuze uit: haman behandeling of ontspanningsmassage of discovery face treatment
-high tea

voor 69 euro, normaal kost het 95 euro.... (Zegt de viva )
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_78015167
Lijkt me niet zo'n geweldige aanbieding hoor. Kun je beter die bon voor een gratis chocolade behandeling nemen, dan heb je entree voor 27,50 en ook een behandeling.

En over die discovery face treatment , ik denk dat er genoeg mannen zijn die je dat wel gratis willen geven.
pi_78015759
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:51 schreef bigfoot1972 het volgende:
Lijkt me niet zo'n geweldige aanbieding hoor. Kun je beter die bon voor een gratis chocolade behandeling nemen, dan heb je entree voor 27,50 en ook een behandeling.

En over die discovery face treatment , ik denk dat er genoeg mannen zijn die je dat wel gratis willen geven.
hihi vandaar die smiley er ook achter. Over een foute naam gesproken vond het ook niet een geweldige aanbieding verder..
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_78015930
Weet er iemand leuke sauna's in Belgie?
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
pi_78016457
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:11 schreef progje het volgende:

[..]

hihi vandaar die smiley er ook achter. Over een foute naam gesproken vond het ook niet een geweldige aanbieding verder..
Misschien dat het daarom zo duur was, verse facial van een Veluwse stud.....
pi_78031589
Gaat de sauna-meet komend weekend nog door? Wie komen er allemaal? Moet er niet iemand wat gaan regelen / reserveren en een plaats/tijd afspreken?
blub blub
pi_78031642
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:57 schreef nielsgeode het volgende:
Gaat de sauna-meet komend weekend nog door? Wie komen er allemaal? Moet er niet iemand wat gaan regelen / reserveren en een plaats/tijd afspreken?
open anders even een apart topic? dan verzuipt het niet tussen de posts hier
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_78034753
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

open anders even een apart topic? dan verzuipt het niet tussen de posts hier
Apart topic is bij deze geopend

klik
Kom je ook Mirjam?
blub blub
pi_78034923
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:57 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Apart topic is bij deze geopend

klik
Kom je ook Mirjam?

nee, ik laat nog even aan me voorbijgaan, sorry
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_78035389
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:59 schreef Mirjam het volgende:

[..]


nee, ik laat nog even aan me voorbijgaan, sorry
Jammer
blub blub
pi_78035422
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:08 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Jammer
sja, lichamelijk ben ik er nog niet toe in staat helaas
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 15 februari 2010 @ 22:13:15 #219
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_78035647
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:08 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Jammer

maarum, Veendam is te vergelijken met de Smelt?

Of is dat tekort door de bocht?
Starbucks, waar blijf je
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:27:26 #220
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78047635
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:16 schreef robby0123 het volgende:
Weet er iemand leuke sauna's in Belgie?
Ik heb goede dingen gehoord over een sauna in Blankenbergen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_78052784
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

maarum, Veendam is te vergelijken met de Smelt?

Of is dat tekort door de bocht?
de Smelt ken ik niet. Wat is het?

Veendam heeft een standaard droge 90 graden cabine die erg lekker is. Daarnaast hebben ze een 60 graden droge kleurensauna, een 40 graden stoomcabine, een dompelbad, douches en ligstoelen. Het is schoon, netjes en erg basic. Ik vind het er heerlijk, ook omdat eigen consumpties zijn toegestaan.
blub blub
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:18:36 #222
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78053952
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:42 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Het is schoon, netjes en erg basic. Ik vind het er heerlijk, ook omdat eigen consumpties zijn toegestaan.
Waarom ligt veendam zo ver van Hilversum, dat klinjkt als mijn soort sauan!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_78067178
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Waarom ligt veendam zo ver van Hilversum, dat klinjkt als mijn soort sauan!
Omdat Hilversum in het westen van Nederland ligt. Tevens is het zo dat de afstand Veendam - Hilversum een stuk kleiner is dan de afstand Hilversum - Veendam
blub blub
pi_78070295
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:34 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Omdat Hilversum in het westen van Nederland ligt. Tevens is het zo dat de afstand Veendam - Hilversum een stuk kleiner is dan de afstand Hilversum - Veendam
Dan is de Captain wel weer lekker snel thuis!

@Captain: Ik neem aan dat je http://www.saunahilversum.nl/cms/ wel kent. Los van de mogelijkheid om je eigen eten mee te nemen, zal die je ook wel passen, neem ik aan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:14:36 #225
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_78071321
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:42 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

de Smelt ken ik niet. Wat is het?

Veendam heeft een standaard droge 90 graden cabine die erg lekker is. Daarnaast hebben ze een 60 graden droge kleurensauna, een 40 graden stoomcabine, een dompelbad, douches en ligstoelen. Het is schoon, netjes en erg basic. Ik vind het er heerlijk, ook omdat eigen consumpties zijn toegestaan.
De Smelt is een 'allinparadijs'. Alle drankjes zijn inclusief, er zijn 2 sauna's en er is een stoombad. Erg basic, enigszins toe aan onderhoud. Entree is het grote pluspunt, 7,50 of 3,25 met een abo (a 50 euro).

Toch eens een tussenstop maken in veendam... komen er veel mensen? Knoop graag een babbeltje aan.
Starbucks, waar blijf je
pi_78073095
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:14 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

De Smelt is een 'allinparadijs'. Alle drankjes zijn inclusief, er zijn 2 sauna's en er is een stoombad. Erg basic, enigszins toe aan onderhoud. Entree is het grote pluspunt, 7,50 of 3,25 met een abo (a 50 euro).

Toch eens een tussenstop maken in veendam... komen er veel mensen? Knoop graag een babbeltje aan.
Het wisselt maar meestal is het heel erg rustig. 's zomers ben ik er vaak de enige in de hele sauna. De laatste paar keren 's winters waren er nog 2 of 3 andere mensen.
blub blub
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:30:56 #227
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_78075646
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:46 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Het wisselt maar meestal is het heel erg rustig. 's zomers ben ik er vaak de enige in de hele sauna. De laatste paar keren 's winters waren er nog 2 of 3 andere mensen.
Das een luxe! Ben ook wel eens alleen in de sauna in Lingen (DE) geweest. Komende week maar eens inplannen, vakantie enzo.

Qua prijs is het ook prima op te brengen voor uurtje of twee.
Starbucks, waar blijf je
pi_78088242
Iemand ervaring met Thermen Goirle of Thermen Tilburg? Zit eraan te denken één van deze binnenkort eens te bezoeken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:30:45 #229
83951 rashudo
project 2501
pi_78094558
Ben voor het eerst naar de sauna gegaan bij thermen holiday schiedam en moet zeggen het is veel lekkerder dan ik had verwacht. Het is tegelijkertijd warmer en kouder dan ik me had voorgesteld. Mijn favoriet blijft de stoomsauna.

Ik vond deze sauna ook mooi schoon en netjes, waar je vaak bij zwembaden of 'tropische zwemparadijzen' tegen verkleurd vervallen wit plastic zit aan te kijken is hier alles goed onderhouden en schoon.

Wat ik wel merkte is dat toen ik de standaard saunagang negeerde (twee sauna's achter elkaar zonder goed af te koelen en daarna juist meteen in het dompelbad) al snel last kreeg van een lichte koppijn, die gelukkig niet erger werd en snel weer verdween, heb verder ook niks vervelends gemerkt.

Ik heb altijd last van een verstopte neus, ben eigenlijk continu verkouden en ook allergisch, maar na dit saunabezoek heb ik 4 dagen nergens last van gehad, dat vond ik toch wel opmerkelijk.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag, in de OP scoort schiedam een 7, heeft het dan nog nut om een andere sauna op te zoeken? Ik heb geen zin om ver te rijden voor een sauna die slechts marginaal beter is. Zo te lezen zijn de meesten hier enthousiast over de veluwse bron, dus misschien dat ik daar toch eens langs moet gaan, is er nu veel verschil tussen die twee?
Their eyes opaque.
pi_78094827
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:30 schreef rashudo het volgende:
Ben voor het eerst naar de sauna gegaan bij thermen holiday schiedam en moet zeggen het is veel lekkerder dan ik had verwacht. Het is tegelijkertijd warmer en kouder dan ik me had voorgesteld. Mijn favoriet blijft de stoomsauna.

Ik vond deze sauna ook mooi schoon en netjes, waar je vaak bij zwembaden of 'tropische zwemparadijzen' tegen verkleurd vervallen wit plastic zit aan te kijken is hier alles goed onderhouden en schoon.

Wat ik wel merkte is dat toen ik de standaard saunagang negeerde (twee sauna's achter elkaar zonder goed af te koelen en daarna juist meteen in het dompelbad) al snel last kreeg van een lichte koppijn, die gelukkig niet erger werd en snel weer verdween, heb verder ook niks vervelends gemerkt.

Ik heb altijd last van een verstopte neus, ben eigenlijk continu verkouden en ook allergisch, maar na dit saunabezoek heb ik 4 dagen nergens last van gehad, dat vond ik toch wel opmerkelijk.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag, in de OP scoort schiedam een 7, heeft het dan nog nut om een andere sauna op te zoeken? Ik heb geen zin om ver te rijden voor een sauna die slechts marginaal beter is. Zo te lezen zijn de meesten hier enthousiast over de veluwse bron, dus misschien dat ik daar toch eens langs moet gaan, is er nu veel verschil tussen die twee?
de veluwse bron is echt prachtig en nog een heeeel stuk groter dan schiedam en met meer soorten sauna's.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_78095854
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:30 schreef rashudo het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, in de OP scoort schiedam een 7, heeft het dan nog nut om een andere sauna op te zoeken? Ik heb geen zin om ver te rijden voor een sauna die slechts marginaal beter is. Zo te lezen zijn de meesten hier enthousiast over de veluwse bron, dus misschien dat ik daar toch eens langs moet gaan, is er nu veel verschil tussen die twee?
Het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Sommige mensen houden van veel variatie in sauna's en dan is het wel de moeite waard om extra afstand af te leggen. Het geeft meer een gevoel van luxe en bij sommige sauna's is de omgeving of de keuken ook zeer de moeite waard.

Zelf hou ik het meest van sauna's waar de sfeer prettig is en de keuken goed. Dus geen extreem geklets, geen mensen die me aanstaren of intieme dingen doen in baden met elkaar etc. Daarom ga ik het meest naar mijn 'eigen' sauna in Pijnacker waar onlangs zelfs nog een Michelinster kok heeft gekookt.

Schiedam staat bij mij nog op het lijstje, maar die in Bleijswijk (wat voor jou ook dichtbij is), juist weer niet. Die schijnt ook vrij groot en gevarieerd te zijn, maar dat is gewoon niets voor mij.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:39:35 #232
83951 rashudo
project 2501
pi_78097135
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:07 schreef kahlie het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Sommige mensen houden van veel variatie in sauna's en dan is het wel de moeite waard om extra afstand af te leggen. Het geeft meer een gevoel van luxe en bij sommige sauna's is de omgeving of de keuken ook zeer de moeite waard.

Zelf hou ik het meest van sauna's waar de sfeer prettig is en de keuken goed. Dus geen extreem geklets, geen mensen die me aanstaren of intieme dingen doen in baden met elkaar etc. Daarom ga ik het meest naar mijn 'eigen' sauna in Pijnacker waar onlangs zelfs nog een Michelinster kok heeft gekookt.

Schiedam staat bij mij nog op het lijstje, maar die in Bleijswijk (wat voor jou ook dichtbij is), juist weer niet. Die schijnt ook vrij groot en gevarieerd te zijn, maar dat is gewoon niets voor mij.
Toevallig zag ik ook het krantenartikeltje van die sterrenkok, en nu met jouw verhaal erbij zal ik zeker pijnacker eens bezoeken.

Ik zag op de site van veluwse bron inderdaad een paar interessante sauna's, dus wie weet komt het er nog eens van.
Their eyes opaque.
pi_78097677
Kan het kloppen dat er nog geen review staat over een sauna in Limburg?
Is er iemand wel eens bij de Thermea 2000 in Valkenburg geweest?
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:54:25 #234
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_78105334
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:53 schreef Bengeltje het volgende:
Kan het kloppen dat er nog geen review staat over een sauna in Limburg?
Is er iemand wel eens bij de Thermea 2000 in Valkenburg geweest?
Ik ben eensch bij thermea2000 geweest met de airmiles. Entree was gratis, maar het viel mij erg tegen. Veel plekken waren nodig toe aan onderhoud (roest, rotte plekken). Het water was redelijk op temperatuur, alleen overal bejaarden. Mocht je echt iets leuks willen in het zuiden, ga eens naar Spa in Belgie. Een echt kuuroord, voor een minimale prijs.
Starbucks, waar blijf je
pi_78106773
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:54 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

Ik ben eensch bij thermea2000 geweest met de airmiles. Entree was gratis, maar het viel mij erg tegen. Veel plekken waren nodig toe aan onderhoud (roest, rotte plekken). Het water was redelijk op temperatuur, alleen overal bejaarden. Mocht je echt iets leuks willen in het zuiden, ga eens naar Spa in Belgie. Een echt kuuroord, voor een minimale prijs.
Dankje voor de tip. Eens kijken of ik daar een site van kan vinden.
pi_78124637
Volgende week weer lekker dagje sauna-en in Thermen Holiday te Schiedam. Ah kan echt niet wachten
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_78132549
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:54 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]
Mocht je echt iets leuks willen in het zuiden, ga eens naar Spa in Belgie. Een echt kuuroord, voor een minimale prijs.
Ik ben al een aantal keren in de Thermen van Spa geweest, maar zou het nou niet direct als sauna aanraden. Ik ga er wel eens heen omdat het vlakbij is als ik in de Ardennen ben voor een weekendje, en dan is dat de enige mogelijkheid in de buurt. Maar het stelt wat sauna's betreft niet zo veel voor: 1 finse sauna, en 1 stoombad in het 'naturistengedeelte' en daarnaast ook nog een zwempakgedeelte. (daar kom ik dus niet). Het zwembad is wel heel mooi, em verder is er een uitgebreide sectie voor beauty behandelingen en dergelijke.
pi_78133978
Thermae 2000 heeft ook niet mijn voorkeur als sauna. Kijk voor die regio eens aan de andere kant van de grens. In Aachen heb je de Carolusthermen en in iets verder weg in Keulen de Claudiusthermen. Met name die 1e vind ik erg leuk.
Zu hause ist alles besser
pi_78135396
Ik las over Thermae ook weinig goeds op andere sites, een paar positieve maar meer negatieve.
Eens kijken hoe Carolusthermen in Aken is, dat is ook lekker dichtbij.
pi_78136757
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef Bengeltje het volgende:
Ik las over Thermae ook weinig goeds op andere sites, een paar positieve maar meer negatieve.
Eens kijken hoe Carolusthermen in Aken is, dat is ook lekker dichtbij.
Dat lijkt me ook een mooie om een keer naar toe te gaan!

Is wel met een afgescheiden zwembad gedeelte meen ik.... (zwembroek aan en uit dus)
pi_78152615
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:30 schreef rashudo het volgende:

Wat ik wel merkte is dat toen ik de standaard saunagang negeerde (twee sauna's achter elkaar zonder goed af te koelen en daarna juist meteen in het dompelbad) al snel last kreeg van een lichte koppijn, die gelukkig niet erger werd en snel weer verdween, heb verder ook niks vervelends gemerkt.
Ben ik dan de enige die zich afvraagt waarom je dat in hemelsnaam doet Niet zo gek dat je koppijn krijgt...
pi_78157070
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ben ik dan de enige die zich afvraagt waarom je dat in hemelsnaam doet Niet zo gek dat je koppijn krijgt...
Nee, maar het kwaad strafte zichzelf al.

Overigens is mijn maatje een keer misselijk geworden toen ze na het eten te snel in het stoombad ging zitten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78171709
Gaat er dit weekend nog iemand? zaterdag?
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
  vrijdag 19 februari 2010 @ 08:31:05 #244
83951 rashudo
project 2501
pi_78172165
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ben ik dan de enige die zich afvraagt waarom je dat in hemelsnaam doet Niet zo gek dat je koppijn krijgt...
Kijk ik ben daar voor de eerste keer en dan zie je het bordje hangen maar dan denk je dat is wel leuk enzo maar ik wil ze allemaal uitproberen en dan duurt het te lang en het zal wel onzin zijn.

Maar dat was het dus niet
Their eyes opaque.
pi_78173583
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:31 schreef rashudo het volgende:

[..]

Kijk ik ben daar voor de eerste keer en dan zie je het bordje hangen maar dan denk je dat is wel leuk enzo maar ik wil ze allemaal uitproberen en dan duurt het te lang en het zal wel onzin zijn.

Maar dat was het dus niet
Oh, ik krijg ook vaak wat koppijn . Gewoon vooraf 2 paracetamolletjes nemen en niks aan het handje.
De bordjes in de sauna zijn ook erg overdreven in Nederland. Ik heb in Finland gewoond en daar ging het echt heel anders aan toe. Ze lachten echt iedereen uit in een sauna in Nederland, mietjes waren het. Daar zaten ze gerust veel langer in de sauna.

En in Finland was het ook heel normaal om op de kennismaking met de hele familie (dus echt alle ooms, neven, nichten, peuters, opa's en oma's etc.) met zijn allen de sauna in te gaan. Weet je gelijk hoe oma eruit ziet naakt

Leuke traditie in Finland is gewoon bier drinken nadat je uit de sauna komt, koel je ook heerlijk vanaf. In Nederland mag je niet eens een blikje mee nenem, moet je eerst naar die bar toe met badjas en slippers aan etc.
pi_78174632
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:31 schreef rashudo het volgende:

[..]

Kijk ik ben daar voor de eerste keer en dan zie je het bordje hangen maar dan denk je dat is wel leuk enzo maar ik wil ze allemaal uitproberen en dan duurt het te lang en het zal wel onzin zijn.

Maar dat was het dus niet
Doet me denken aan die Duitse sukkel, die dacht dat alle speciale brilletjes bij een zonsverduistering ook onzin waren en gewoon recht in de zon keek. Tja, die is nu blind.

Ik moet toegeven dat er veel ten overvloede gewaarschuwd wordt, maar dan probeer je dat toch voorzichtig uit!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78177434
Dan moet je je hoofd beter koelen. Dus echt onder water in het dompelbad of onder de koude douche..
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:46 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oh, ik krijg ook vaak wat koppijn . Gewoon vooraf 2 paracetamolletjes nemen en niks aan het handje.
De bordjes in de sauna zijn ook erg overdreven in Nederland. Ik heb in Finland gewoond en daar ging het echt heel anders aan toe. Ze lachten echt iedereen uit in een sauna in Nederland, mietjes waren het. Daar zaten ze gerust veel langer in de sauna.

En in Finland was het ook heel normaal om op de kennismaking met de hele familie (dus echt alle ooms, neven, nichten, peuters, opa's en oma's etc.) met zijn allen de sauna in te gaan. Weet je gelijk hoe oma eruit ziet naakt [ afbeelding ]

Leuke traditie in Finland is gewoon bier drinken nadat je uit de sauna komt, koel je ook heerlijk vanaf. In Nederland mag je niet eens een blikje mee nenem, moet je eerst naar die bar toe met badjas en slippers aan etc.
pi_78179734
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:31 schreef rashudo het volgende:

[..]

Kijk ik ben daar voor de eerste keer en dan zie je het bordje hangen maar dan denk je dat is wel leuk enzo maar ik wil ze allemaal uitproberen en dan duurt het te lang en het zal wel onzin zijn.

Maar dat was het dus niet
Je gaat toch naar de sauna om te ontspannen, niet voor een wedstrijdje meeste sauna's op een dag? Dan zou ik niet naar de Veluwse Bron gaan, want dan heb je 3 dagen nodig voor alle sauna's.
pi_78179950
Als ik op een avond naar de sauna ga, moet ik me toch wel een beetje haasten om aan genoeg saunarondjes te komen, niet als wedstrijd maar omdat ik het lekker vind. Minder dan 8 rondjes vind ik dan niet voldoende, dan blijft er niet zo heel veel tijd over voor uitrusten. Uiteraard wel steeds afkoelen tussendoor!
pi_78180167
Damn, als ik een hele dag ga dan kom ik wel aan 8-10 sauna''s, maar als ik gewoon een avondje ga doe ik meestal maar 3-4 rondjes. Vind het ook heerlijk om lekker te zwemmen of een tijd in het bubbelbad of stoombad te zitten enzo. Of lekker een boek te lezen in de rustruimte.

Ik heb wel zin om weer naar de sauna te gaan, maar op dit moment vind ik het weer er niet goed voor. In de regen vind ik het niet fijn, word je badjas steeds nat enzo.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:57:48 #251
63722 z80
I fink you freaky
pi_78180937
ik neem normaal ook weinig rust.
en als ik gestrest de sauna in ga is het ook haast werk (weet het is niet goed)
om na een paar uur tot rust te komen.
en dat zijn dan sauna's met als min temp 80 graden.

en met regen een natte badjas?
heb ik geen last van, buiten heb ik niets aan.
en de handdoek krijgt niet de kans om nat te wordentijdens het lopen tussen de twee sauna's in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_78181482
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:36 schreef Sylvana het volgende:
Damn, als ik een hele dag ga dan kom ik wel aan 8-10 sauna''s, maar als ik gewoon een avondje ga doe ik meestal maar 3-4 rondjes. Vind het ook heerlijk om lekker te zwemmen of een tijd in het bubbelbad of stoombad te zitten enzo. Of lekker een boek te lezen in de rustruimte.

Ik heb wel zin om weer naar de sauna te gaan, maar op dit moment vind ik het weer er niet goed voor. In de regen vind ik het niet fijn, word je badjas steeds nat enzo.
Als ik het over een avond heb dan is dat van 17.00-23.30 dus toch ruim 6 uur voor de sauna's.

Badjas laat ik altijd binnen, regen is dan juist lekker om snel af te koelen!

Morgen ga ik weer!
pi_78181727
wij stonden laatst buiten bij de veluwse bron toen het ineens begon te sneeuwen zo mooi, en lekker afgekoeld inderdaad
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_78182020
Het in de sneeuw rollen ga ik wel missen de komende maanden
pi_78381195
dan moet je gaan wintersporten... oostenrijk... zwitserland...zuid duitsland?
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_78439473
wintersport zit er niet meer in dit jaar! Zal het bij de 2 dagen skieen in de Ardennen moeten houden wat dat betreft. Morgenavond iig wel weer naar de sauna!
pi_78464630
Wij gisteren naar de Sauna de Veluwe geweest. Was heerlijk. Maar 2 sauna's, maar verder wel toffe dingen, een neveldouche, een scrubruimte, twee bubbelbaden, een buiten bad, twee turkse stoombaden, een kruidendouche en een infraroodcabine. Prrrr was fijn, 3 uurtjes + smoothie en biertje voor 31 euro.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_78467590
Vorige week zondag avond Bussloo aan mijn rijtje toegevoegd (Swol, Zwaluwhoeve, Veluwse Bron, Soesterberg). Die komt onder de VB
pi_78470844
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 06:10 schreef stbabylon het volgende:
Vorige week zondag avond Bussloo aan mijn rijtje toegevoegd (Swol, Zwaluwhoeve, Veluwse Bron, Soesterberg). Die komt onder de VB
Daar ben ik ook geweest, een erg mooie sauna. De waterbedden lagen ook heerlijk. Ik had wel het idee dat het publiek wat ouder is dan bij bijv. VB en Saunadrome.
pi_78470915
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:21 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook geweest, een erg mooie sauna. De waterbedden lagen ook heerlijk. Ik had wel het idee dat het publiek wat ouder is dan bij bijv. VB en Saunadrome.
Oh zondagavond toen ik er was niet echt hoor. Heel veel jonge meiden (en een boel alleen)
pi_78486204
as zondag naar Thermen Holiday in Schiedam....ben benieuwd is voor mij daar de eerste keer met een hammam

Zal me ervaring hier wel plaatsen
pi_78678648
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:23 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh zondagavond toen ik er was niet echt hoor. Heel veel jonge meiden (en een boel alleen)
Hopelijk heb je je netjes gedragen dan!
pi_78678691
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Hopelijk heb je je netjes gedragen dan!
Ja hoor, was met een vriendin, en pas nadat we weg waren uit de sauna hebben we ons misdragen
pi_78710766
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja hoor, was met een vriendin, en pas nadat we weg waren uit de sauna hebben we ons misdragen
Dat heet niet misdragen, dat heet pret hebben!

Maar het is wel raar: veel jonge meiden alleen.
De jonge meiden die ik ken hebben schroom en willen met badpak en ze komen zeker niet alleen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78772306
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat heet niet misdragen, dat heet pret hebben!

Maar het is wel raar: veel jonge meiden alleen.
De jonge meiden die ik ken hebben schroom en willen met badpak en ze komen zeker niet alleen.
Ik vind mezelf ook nog een jonge meid ( 23) en ik ga ook regelmatig alleen naar de sauna. Maar ben dan wel altijd 1 van de enige vrouwen die alleen is. Heb het idee dat mannen dat toch wat sneller doen.
pi_78772395
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik vind mezelf ook nog een jonge meid ( 23) en ik ga ook regelmatig alleen naar de sauna. Maar ben dan wel altijd 1 van de enige vrouwen die alleen is. Heb het idee dat mannen dat toch wat sneller doen.
Ik denk juist dat een vrouw het eerder alleen doet. Als man alleen wordt je toch snel gezien als viespeuk (tenminste, lijkt mij).

(en ja, 23 is nog heul jong )
pi_78772518
De sauna waar ik alleen heen ga is een kleine sauna, met 4 sauna's, een bubbelbad en een zwembad. Als ik daar kom zijn het toch veel mannen ( die met pensioen zijn) die daar overdag heen gaan om lekker te ontspannen. Verder komen daar weinig vrouwen en al helemaal weinig jonge meiden, dus daar worden ze niet als viespeuk aan gezien. Maar bij een grotere sauna zou dat beeld idd anders kunnen zijn.
pi_78773217
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef Sylvana het volgende:
De sauna waar ik alleen heen ga is een kleine sauna, met 4 sauna's, een bubbelbad en een zwembad. Als ik daar kom zijn het toch veel mannen ( die met pensioen zijn) die daar overdag heen gaan om lekker te ontspannen. Verder komen daar weinig vrouwen en al helemaal weinig jonge meiden, dus daar worden ze niet als viespeuk aan gezien. Maar bij een grotere sauna zou dat beeld idd anders kunnen zijn.
Misschien heb je gelijk dat mannen die alleen gaan als viespeuk gezien worden. Het plakt echter nogal een stempel op een groep mensen waarvan misschien maar paar procent die stempel echt nodig heeft.
blub blub
pi_78964676
ik ga altijd alleen. Ik voel me nooit "bestempeld" als viezerik of zo. Hangt er denk ik nogal vanaf hoe je je gedraagd, wat voor houding je hebt. Volgens mij herken je de "foute" mannen nogal snel, tenminste dat meen ik zelf wel te doen. Ik ga gewoon mn eigen gangetje en trek me niet zoveel van andere mensen aan.
Ik heb niet echt idee dat er speciaal meer vrouwen of meer mannen alleen gaan. Maar als ik zou moeten gokken denk ik wel meer mannen.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_78964977
de 21e vanwege ons 5 jarig samenzijn gaan we naar de veluwse bron

en over vieze mannetjes: zolang ze niet aan je zitten, wat is het probleem dan? dat ze kijken? boeiend!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_78977817
Beetje laat maar toch nog een reactie over Thermen Holiday:

Ontvangst was prima aardige mensen aan de balie wezen ons de weg naar de kleedkamer en wezen welke deur we moesten nemen naar sauna (stond ook een bord )
Na even in de auto te zitten hadden we wel zin in een bakje koffie, nou toen begon de ergenis wel al een beetje, leek om tien uur 's ochtends al te veel moeite om een bakje koffie te zetten?
Rondje gedaan langs de sauna's binnen waren er wel heel veel was ons opgevallen douches vonden we vrij klein voor zo groot complex....
Hammam gedaan maar dat was midden in een ruimte waar iedereen langs liep naar de stoomcabine dus vond ik ook nogal van goh lig hier toch te ontspannen?

Goed eerste sauna was aqaurium tja zo kan je het noemen een gewone sauna met een vissenkom in de muur :S .....maar hij was wel lekker van temperatuur dus dat was wel fijn...inmiddels was het tijd voor de lunch nou nou het leek wel macdonalds zo vet allemaal ....oke de soep was lekker

'smiddags de buitensauna's gedaan maar ze geven overal een naam aan maar het zijn allemaal dezelfde sauna's met muziek film op een paal grot alleen de op hout gestookte was anders en heet dat was echt super, opgieting gehad maar zonder geur maar met muziek ook weer jammer....

Nog is koffie proberen te bestellen maar nee hoor duurde weer zo lang tjonge wat is het moeilijk om goed personeel te krijgen????

Al bij al de sauna gaven we een 8 want ze waren netjes lekker warm
Zwembad was koud dus een 6 omdat het wel lekker groot was
douches ook een 6 vrij klein voor groot complex
kleedruimtes een 9 echt super ruim
restaurants een 5 vanwege de zwakke service

Nee voor ons geen thermen holiday meer dan is Thermen Roosendaal stukken fijner en voor ons minder ver rijden!
pi_79017777
Apart dat het er bij Thermen Holiday Schiedam zo anders aan toe gaat dan Bij Thermen Holiday Zuidwolde. Misschien komt het omdat Zuidwolde een stuk kleiner is, maar daar ben ik wel altijd erg tevreden over.
pi_79017975
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:51 schreef kluivie het volgende:
Beetje laat maar toch nog een reactie over Thermen Holiday:

Ontvangst was prima aardige mensen aan de balie wezen ons de weg naar de kleedkamer en wezen welke deur we moesten nemen naar sauna (stond ook een bord )
Na even in de auto te zitten hadden we wel zin in een bakje koffie, nou toen begon de ergenis wel al een beetje, leek om tien uur 's ochtends al te veel moeite om een bakje koffie te zetten?
Rondje gedaan langs de sauna's binnen waren er wel heel veel was ons opgevallen douches vonden we vrij klein voor zo groot complex....
Hammam gedaan maar dat was midden in een ruimte waar iedereen langs liep naar de stoomcabine dus vond ik ook nogal van goh lig hier toch te ontspannen?

Goed eerste sauna was aqaurium tja zo kan je het noemen een gewone sauna met een vissenkom in de muur :S .....maar hij was wel lekker van temperatuur dus dat was wel fijn...inmiddels was het tijd voor de lunch nou nou het leek wel macdonalds zo vet allemaal ....oke de soep was lekker

'smiddags de buitensauna's gedaan maar ze geven overal een naam aan maar het zijn allemaal dezelfde sauna's met muziek film op een paal grot alleen de op hout gestookte was anders en heet dat was echt super, opgieting gehad maar zonder geur maar met muziek ook weer jammer....

Nog is koffie proberen te bestellen maar nee hoor duurde weer zo lang tjonge wat is het moeilijk om goed personeel te krijgen????

Al bij al de sauna gaven we een 8 want ze waren netjes lekker warm
Zwembad was koud dus een 6 omdat het wel lekker groot was
douches ook een 6 vrij klein voor groot complex
kleedruimtes een 9 echt super ruim
restaurants een 5 vanwege de zwakke service

Nee voor ons geen thermen holiday meer dan is Thermen Roosendaal stukken fijner en voor ons minder ver rijden!
Sorry, maar ik moest afhaken. Spelfoutjes ok, maar dit is gewoon niet te lezen door gebrek aan interpunctie en kromme zinsbouw.
pi_79018053
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:51 schreef kluivie het volgende:
opgieting gehad maar zonder geur
Dat vind ik wel een plus, al die geurtjes die ze erop gooiten, weg ermee. Gewoon water erop en klaar.

In Finland had ik altijd een boom waar ik takken afhaalde en daarmee kon je je partner op de rug "slaan" en dat rook erg lekker. Is dit ook in een Nederlandse sauna te doen? Ik ben even kwijt wat de Nederlandse naam van die tak is.
pi_79020334
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:22 schreef willempjewever het volgende:

[..]


In Finland had ik altijd een boom waar ik takken afhaalde en daarmee kon je je partner op de rug "slaan" en dat rook erg lekker. Is dit ook in een Nederlandse sauna te doen? Ik ben even kwijt wat de Nederlandse naam van die tak is.
Ik denk niet dat ze dit hier in NL zullen toestaan. Zal hier alleen in privé- sauna's kunnen denk ik.
pi_79039468
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:12 schreef Sylvana het volgende:
Ik denk niet dat ze dit hier in NL zullen toestaan. Zal hier alleen in privé- sauna's kunnen denk ik.
Denk je? In de sauna in Leeuwarden hebben ze wel scrubzout overal en dat heeft volgens mij eenzelfde werking. Maar mensen die het niet kennen vinden het misschien vreemd.
pi_79039615
Tja, maar een tak of een handje scrubzout is wel een heel verschil natuurlijk...
pi_79039770
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:49 schreef Sylvana het volgende:
Tja, maar een tak of een handje scrubzout is wel een heel verschil natuurlijk...
ik bedoel het effect, dat is volgens mij hetzelfde. Maar je moet ook verse takken hebben van dat boompje en dat is volgens mij wat problematisch omdat hier niet zoveel bos is en ik die bomen ook nooit gezien heb in nederland.
pi_79043772
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:05 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk dat mannen die alleen gaan als viespeuk gezien worden. Het plakt echter nogal een stempel op een groep mensen waarvan misschien maar paar procent die stempel echt nodig heeft.
Ik vind het inderdaad ook erg vreemd dat mannen alleen als viespeuk gezien worden.
Of een man alleen is of met iemand anders naar de sauna gaat, is helemaal niet te zien als hij rondloopt in de sauna. Ikzelf bleef altijd wel in de buurt van mijn maatje, maar je kunt natuurlijk ook heel verschillende cycli doorlopen.
En dan nog: als ik alleen naar de sauna zou gaan, zou ik gaan voor de sauna en niet voor de blote vrouwen. Blote vrouwen zijn er genoeg te vinden op internet. En dan ook nog gesorteerd naar je voorkeur.

Om terug te komen op de sauna: het is heel goed mogelijk om als viespeuk naar de sauna te gaan. Maar dan val je niet zozeer op doordat alleen bent, maar door je gedrag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79043908
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Sorry, maar ik moest afhaken. Spelfoutjes ok, maar dit is gewoon niet te lezen door gebrek aan interpunctie en kromme zinsbouw.
Daar heb je wel gelijk in. En correct taalgebruik ligt mij ook na aan het hart. Maar deze mensen hebben blijkbaar nooit goed les gehad in spellen.

En als je door hun spelfouten heen leest blijft het oordeel wel overeind!
quote:
Al bij al de sauna gaven we een 8 want ze waren netjes lekker warm
Zwembad was koud dus een 6 omdat het wel lekker groot was
douches ook een 6 vrij klein voor groot complex
kleedruimtes een 9 echt super ruim
restaurants een 5 vanwege de zwakke service
Als ik samenvat:
Warme sauna's (sic!) en ruime kleedruimtes en verder vooral behelpen.
En als hier al spel- en taalfouten in staan, blijft de strekking toch volkomen duidelijk.

[ Bericht 37% gewijzigd door Kees22 op 12-03-2010 01:08:26 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79046377
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:22 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een plus, al die geurtjes die ze erop gooiten, weg ermee. Gewoon water erop en klaar.

In Finland had ik altijd een boom waar ik takken afhaalde en daarmee kon je je partner op de rug "slaan" en dat rook erg lekker. Is dit ook in een Nederlandse sauna te doen? Ik ben even kwijt wat de Nederlandse naam van die tak is.
Bij opgieting in devarana wel het slaan met in thee geweekte berkentakken meegemaakt. Daarmee werd je door de opgieter inderdaad op je rug "geslagen". Was best lekker geurtje moet ik wel zeggen. Je huid reageert er ook wel op. Maar het was niet overdreven hard of zo.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_79051012
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:44 schreef MartjinBrabant het volgende:
ik ga altijd alleen. Ik voel me nooit "bestempeld" als viezerik of zo.
Ik ga ook meestal alleen. Een vriend die altijd meeging is nu in Zuid Duitsland gaan wonen en mijn vrouw kan er niet tegen. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht verder, volgens mij is het heel normaal om alleen te gaan? Tijdens het rusten lees ik dan gewoon een boek of een tijdschrift of klets aan de bar ipv aan een tafeltje te zitten met je vrienden.

En mooie vrouwen kijk je als man toch wel, of je nu alleen bent of niet, maar aan sex moet ik in iedergeval niet denken als ik in een hete sauna zit.

Nu ik hieraan denk schiet het mij te binnen dat ik mijn broer weer eens mee moet vragen naar sauna soesterberg. Ik woon daar niet meer in de buurt, maar een aantal jaren terug moesten ze toch verhuizen? Is dat niet doorgegaan?
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 07:51 schreef MartjinBrabant het volgende:

[..]

Bij opgieting in devarana wel het slaan met in thee geweekte berkentakken meegemaakt. Daarmee werd je door de opgieter inderdaad op je rug "geslagen". Was best lekker geurtje moet ik wel zeggen. Je huid reageert er ook wel op. Maar het was niet overdreven hard of zo.
Dat is helaas wat erg ver voor mij weg. Weet iemand of ze dit ook doen bij de opgietingen in de sauna van veenendaal of nog beter, in het noorden van het land?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:47:04 #283
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_79078692
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:50 schreef willempjewever het volgende:
Nu ik hieraan denk schiet het mij te binnen dat ik mijn broer weer eens mee moet vragen naar sauna soesterberg. Ik woon daar niet meer in de buurt, maar een aantal jaren terug moesten ze toch verhuizen? Is dat niet doorgegaan?
Ik rij er bijna elke dag langs, en ze zitten er nog steeds. Wel is meer richting Zeist nu een ecoduct gebouwd, ik dacht dat dat eerst de reden zou zijn dat de sauna dicht zou moeten. Dus misschien dat dat helemaal niet meer hoeft.
pi_79167956
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Sorry, maar ik moest afhaken. Spelfoutjes ok, maar dit is gewoon niet te lezen door gebrek aan interpunctie en kromme zinsbouw.
Het gaat toch ook niet om het nederlands of wel??
pi_79184875
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:07 schreef kluivie het volgende:

[..]

Het gaat toch ook niet om het nederlands of wel??
Nou, als je wilt dat mensen je begrijpen is een beetje netjes schrijven toch wel handig. Als ik een cryptogram wil oplossen, neem ik wel een zaterdagkrant.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79194412
Och ja .....niet iedereen is een goede schrijver....

Al bij al als ik Thermen Holiday moet samenvatten!
Sauna's prima maar wel alle een beetje zelfde temperatuur
Bediening was zwak
En het was er schoon, ook positief toch?
pi_79194747
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:12 schreef kluivie het volgende:
Och ja .....niet iedereen is een goede schrijver....

Al bij al als ik Thermen Holiday moet samenvatten!
Sauna's prima maar wel alle een beetje zelfde temperatuur
Bediening was zwak
En het was er schoon, ook positief toch?
Dat is waar. Maar je vraagt veel van de lezer, want die moet erg puzzelen. Een beetje zoals iemand die heel verward praat of die fluistert. Dan moet je echt heel erg je best doen om te begrijpen of horen wat hij zegt. En daar heeft niet iedereen trek in.

Verder is het natuurlijk wel leuk om een beoordeling te lezen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79197477
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:12 schreef kluivie het volgende:
Och ja .....niet iedereen is een goede schrijver....

Al bij al als ik Thermen Holiday moet samenvatten!
Sauna's prima maar wel alle een beetje zelfde temperatuur
Bediening was zwak
En het was er schoon, ook positief toch?
Als ik een review wil lezen, wil ik een review lezen, niet eerst een tekst ontleden.
pi_79207802
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze dit hier in NL zullen toestaan. Zal hier alleen in privé- sauna's kunnen denk ik.

Denk dat dit best mogelijk zal zijn hoor, zolang je de andere gasten maar met rust laat.

Ik denk trouwens dat het commercieel wel slim zal zijn om als sauna ook een russische banja aan te bieden, met takken inclusief. Zoals ze bijv. in Keulen ook doen:

http://www.claudiustherme.de/aufgussangebot.htm#banjaritual

Zelf heb ik het in Rusland wel eens meegemaakt, en dat beviel erg goed. Ook bij een opgieting in sauna de Waterlelie in Zevenhuizen hadden ze een keer berketakken, en boden ze na afloop aan je nog even ermee te 'slaan' maar dat stelde weinig voor.
pi_79209418
Morgen naar Bussloo toe met een hamambehandeling van 35 minuten en een ontspanningsmassage van 35 minuten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:55:54 #291
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_79223310
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef Sylvana het volgende:
Morgen naar Bussloo toe met een hamambehandeling van 35 minuten en een ontspanningsmassage van 35 minuten
Oe lekker! Veel plezier!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_79223842
Ik ga binnenkort chocoladerasulkliederen bij de Veluwse Bron. Ik laat jullie nog weten hoe het was.
pi_79227291
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Oe lekker! Veel plezier!
Thnx Ben erg benieuwd naar de hamambehandeling
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:15:45 #294
63722 z80
I fink you freaky
pi_79227746
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:06 schreef angelfish het volgende:
Ik ga binnenkort chocoladerasulkliederen bij de Veluwse Bron. Ik laat jullie nog weten hoe het was.
dat was ook mijn bedoeling.
maar met een wacht tijd van 3 weken
het is afgelopen zondag dus en standaard rasul geworden.

wel en mooie sauna de veluwse bon, alleen veel te weinig koude douches buiten (binnen nauwelijks geweest).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:18:49 #295
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_79227929
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Thnx Ben erg benieuwd naar de hamambehandeling
Ik heb die vorige maand bij de Zwaluwhoeve gehad en dat was toch wel het meest positieve aan de Zwaluwhoeve . Heel veel schuimend zeep, heel veel warm water en gescrubt en gemasseerd worden .

Laat je weten hoe je het vond? Ik ben ook benieuwd
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_79244987
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:06 schreef angelfish het volgende:
Ik ga binnenkort chocoladerasulkliederen bij de Veluwse Bron. Ik laat jullie nog weten hoe het was.
Wij zijn in februari ook in de Veluwse Bron geweest met gratis chocolade rasul (t.w.v 19,50 ). Omdat wij regelmatig naar het Friese Woud gaan en daar meedoen aan de kleisessie wisten wij een beetje wat wij er van konden verwachten. Je gaat toch vergelijken op een één of andere manier en zowel vriendlief als ik vonden de chocolade rasul een beetje tegenvallen. De stoom in de rasulruimte is een stuk minder dan in een stoomcabine. De rasul duurde erg kort. Je moest daarna douchen en scrubben. Daar sta je dan met 15 man bij de minuscule scrubruimte die de Veluwse Bron heeft (voor 2 personen aangezien er 2 douches zijn). Wij hebben ervoor gekozen hier nog even mee te wachten en een uurtje later terug te komen. Mijn witte badjas was van binnen helemaal bruin ondanks dat ik mij goed gedouched had. Waarsch. chocopasta, het vettige deel van de chocolade.
We misten het ook om na die tijd ons in te kunnen smeren met een soort olie. Wel kregen we turkse appeltea na afloop. Daar sta je dan met 15 naakte mensen een glaasje appeltea te drinken. Relax? Nee... Doe mij maar weer de kleisessie bij het Friese Woud (a. 7,50 p.p). Kleinschalige sauna met veel meer sfeer, grote ruimte waar je met z'n allen staat te scrubben en daarna insmeren met speciale olie. Hierna moesten we de huid laten rusten. Badjas aan en werden we met z'n allen ontvangen in de rustruimte met een grote glas groene thee, heerlijk. Kunnen we nog even gezellig nakletsen hoe iedereen het ervaren heeft. Wij adviseren ook altijd om niet boven je ogen je huid in te smeren met de klei, omdat het gegarandeerd in je ogen komt. Dat hadden wij onze 1e keer. Dit zorgt ervoor dat je het niet lang volhoud in de stoomcabine.
Onze huid blijft na de kleisessie lang zacht en soepel. Dit heb ik na de chocoladerasul niet ervaren, meer droog.
pi_79251659
goeie tips
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_79290334
De hamambehandeling was echt heerlijk Achteraf baal ik er van dat ik een half uur hamam en een half uur ontspanningsmassage geboekt had, want de hamam was echt veel lekkerder dan de gewone massage. Eerst een paar minuten in het stoombad gezeten en daarna op de stenen tafel gaan liggen. Daar werd ik eerst helemaal gescrubd en daarna lekker ingezeept en gemasseerd. Vooral het vele warme water wat ze tussendoor over je heen gooien om je af te spoelen was heerlijk De volgende keer boek ik dus gewoon een hamambehandeling van 50 minuten, want die 30 minuten waren zo voorbij.

De rest van de dag was ook lekker, lekker in de verschillende sauna's en baden gezeten, 1 keer naar de opgieting geweest ( de vrouw die het deed was 5 maanden zwanger, respect ) heerlijk gegeten en tussendoor lekker uitgerust op de waterbedden. Heb 's middags nog heel even in de tuin zitten lezen, maar er stond veel wind en het zonnetje was weg, dus dat was niet echt fijn. Ben er van 10 uur 's ochtends tot 21 uur 's avonds geweest en dus een lekkere ontspannen dag gehad
pi_79301411
Ja, die waterbedden in Bussloo zijn lekker he! De oosterse rustruimte boven was ook relaxed, en aardig dat ze er van die grote handdoeken hadden neergelegd
pi_79302243
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:50 schreef Leipo666 het volgende:
de 21e vanwege ons 5 jarig samenzijn gaan we naar de veluwse bron

en over vieze mannetjes: zolang ze niet aan je zitten, wat is het probleem dan? dat ze kijken? boeiend!
Toen ik een jaar geleden oid naar de sauna ging met een vriendin was er een man die ons overal volgde en zei dat we eigenlijk wel helemaal naakt moesten gaan (we hadden nog bikinibroekjes aan ..) hij mocht dan wel niet aan me gezeten hebben, maar dit was toch behoorlijk vervelend.

Iemand nog aanraders voor omgeving Groningen?
pi_79303912
De sauna in Tilburg (Achmea) stinkt. Geen aanrader, maar is dan ook niet een " echte" sauna.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')