abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:17:49 #276
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107287165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef NutKees het volgende:

[..]

Nooit gespeeld, en is freeware volgens ScummVm dus ik zal hem noteren.

Uit die top 100 van adventuregamers heb ik Riven en Bad Mojo genoteerd. Riven heb ik al zeker 10 jaar liggen en nooit uitgespeeld, misschien toch maar eens doen dus.
Amerzone is misschien ook het overwegen waard.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:19:50 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_107287220
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die heb ik ook nog nooit gedaan... maar ben er ooit mee begonnen (heb alleen het eerste scherm gezien) en had toen al iets van meh, ik weet niet waarom en zal hem zeker ook nog een keer proberen te spelen :P
Sam and Max is gewoon geniaal, zeker de oude delen. De nieuwe van vorig jaar zijn best ok, maar beetje herhalend soms.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:25:40 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107287340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sam and Max is gewoon geniaal, zeker de oude delen. De nieuwe van vorig jaar zijn best ok, maar beetje herhalend soms.
Dat geloof ik graag, ben eigenlijk nog geen slecht lucasarts spel tegen gekomen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:28:16 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_107287407
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag, ben eigenlijk nog geen slecht lucasarts spel tegen gekomen
Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashte :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:30:15 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107287450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashte :').
haha ik zat net te bedenken wat ik eigenlijk de minste vond (van degene die ik gespeeld had) en dat vond ik ook the dig... raar verhaal ook.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:31:14 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_107287468
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

haha ik zat net te bedenken wat ik eigenlijk de minste vond (van degene die ik gespeeld had) en dat vond ik ook the dig... raar verhaal ook.
ja, miste ook de humor, was allemaal zo serieus. Viel me gewoon tegen na al die andere adventures die gewoon echt allemaal geweldig grappig waren etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:31:34 #282
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_107287475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vond The Dig niet echt leuk eigenlijk, maar komt ook door een sessie van vele uren zonder saven die crashte :').
Dat zijn de leukere momenten inderdaad :-)
Eerlijk gezegd vond ik The Dig wel heel leuk destijds.
Ik weet alleen niet meer waarom :')
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_107287591
HEILIGSCHENNIS! Ik vind the Dig een van de beste LucasArts spellen. Die sfeer...!

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Amerzone is misschien ook het overwegen waard.
Mijn Avatar is er een van Benoit Sokal dus het zou vreemd zijn dat ik Amerzone nog niet gespeeld heb, niet?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:39:40 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_107287674
"ik vind" ja :).

Denk dat je een van de weinige bent ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:45:06 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107287805
Ik ben trouwens nogsteeds halverwege the amazon queen, de lederhosen factory in het amazone gebied aan het ontmantelen... als ik het boek dat ik nu aan het lezen ben ga ik daar mee verder :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:54:58 #286
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_107288064
Ik heb ooit een poging gedaan om met AGS een adventure te maken, maar toen kwam ik erachter dat ik suck in het tekenen van .. naja eigenlijk alles.. en toen ben ik maar gestopt :')

Lijkt me overigens wel heel leuk om te doen. Helaas ontbreekt het me aan talent ;(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 11:07:44 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107288451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:54 schreef L3viathan het volgende:
Ik heb ooit een poging gedaan om met AGS een adventure te maken, maar toen kwam ik erachter dat ik suck in het tekenen van .. naja eigenlijk alles.. en toen ben ik maar gestopt :')

Lijkt me overigens wel heel leuk om te doen. Helaas ontbreekt het me aan talent ;(
Ik heb ook verscheidene ideetjes voor adventure games maar ook hetzelfde probleem...

Eén idee waar ik mee aan het werk wou was alsvolgt, in een beetje een film noir jaren 30 sfeer speel je een zanger die als doel heeft aan de top te komen en/of uit de schulden te komen. (de zanger zou dan gebaseerd zijn op tom waits). Je hebt verder niks en geen enkel zaal wil je aannemen zonder liedjes. What to do? en dat je dan in een avontuur beland.. wat later een tom waits liedjes blijken te zijn... (zijn liedjes lenen zich er heel erg voor bijna alle liedjes zijn kleine avontuurtjes opzich) Hij heeft bijvoorbeeld een liedje over een ontsnapping in een gevangenis "they are serving fish in the jailhouse tonight" en dan maakt iemand van vissegraten een lockpicker in het liedje en zo zijn er veel meer voorbeelden die je de hoofdpersoon kunt laten meemaken wat uiteindelijk een liedje wordt, en door liedjes te maken unlock je zalen waar je mag spelen en ontstaan er opties voor nieuwe liedjes.

Inspiratie heb ik wel, maar vaardigheden ontbreken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:15:23 #288
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107288690
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:36 schreef NutKees het volgende:
HEILIGSCHENNIS! Ik vind the Dig een van de beste LucasArts spellen. Die sfeer...!

[..]

Mijn Avatar is er een van Benoit Sokal dus het zou vreemd zijn dat ik Amerzone nog niet gespeeld heb, niet?
Hey, had gekund.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:18:48 #289
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_107288786
Ik had ook al een heel idee :')
Het zou een space quest rip-off gaan worden, maar dan met een hoop hete chicks erin :9
Heel origineel zou de hoofdpersoon (rod rockhard) neerstorten op een onbekende planeet :')
Al zijn mede crewleden natuurlijk morsdood, en laat nou net eentje een belangrijk object in zijn handen hebben. Maarja, niet te pakken vanwege rigor mortis he :P
Dus moest je met een steen een ruit van je ruimteschip ingooien en dan met een scherf zijn hand eraf zagen...

Ik kwam dus alleen niet verder dan het tekenen van een heel mislukt poppetje.. laat staan de animaties daarvan ;(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:20:34 #290
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107288857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:18 schreef L3viathan het volgende:
Ik had ook al een heel idee :')
Het zou een space quest rip-off gaan worden, maar dan met een hoop hete chicks erin :9
Heel origineel zou de hoofdpersoon (rod rockhard) neerstorten op een onbekende planeet :')
Al zijn mede crewleden natuurlijk morsdood, en laat nou net eentje een belangrijk object in zijn handen hebben. Maarja, niet te pakken vanwege rigor mortis he :P
Dus moest je met een steen een ruit van je ruimteschip ingooien en dan met een scherf zijn hand eraf zagen...

Ik kwam dus alleen niet verder dan het tekenen van een heel mislukt poppetje.. laat staan de animaties daarvan ;(
Is het niet eerder een rip-off van Leisure Suit Larry? _O-
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:25:13 #291
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_107289015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:20 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Is het niet eerder een rip-off van Leisure Suit Larry? _O-
Ja nu je het zegt heeft het daar ook wel wat van weg.. Het zou in ieder geval x rated gaan worden c_/
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:26:02 #292
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107289036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:25 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Ja nu je het zegt heeft het daar ook wel wat van weg.. Het zou in ieder geval x rated gaan worden c_/
Hehe nice. Misschien trekt dat mensen weer terug naar dit zowat uitgestorven genre.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_107289176
Ik ben zelf ooit in GRAAL (GRaphic Adventure Authoring Language) op mijn Amiga 2000 vrij ver gekomen met het maken van een adventure. De sprites en graphics waren geleend/gejat/gemodificeerd, evenals de muziek en geluiden. Maar verder zat het best redelijk in elkaar. Jammergenoeg is die Amiga al lang geleden overleden en heb ik de bestanden nooit kunnen redden.
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 11:42:00 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107289463
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:26 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hehe nice. Misschien trekt dat mensen weer terug naar dit zowat uitgestorven genre.
;) met de nadruk op trekt ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:45:28 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_107289550
het is gewoon jammer dat er niet weer ouderwetse point and clicks worden gemaakt, van de nieuwe Indy films ofzo, of van (ik lul maar wat) Pirates of the carribean etc etc. Dingen met leuke puzzels en goeie humor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:57:19 #296
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_107289898
Mja. Als je een beetje Duits begrijpt is er zat te spelen qua humoristische adventures. Edna Bricht Aus is geweldig (en echt moeilijk), daar het vervolg van Harveys Neue Augen ligt hier al in de kast. The Book of Unwritten Tales vond ik geweldig en ik speel daar nu de prequel van (Vieh Chroniken). Edna en TBoUT zijn er inmiddels in het Engels, het vervolg/de prequel nog niet. Kwa indie heb je natuurlijk ook zat. Metal Dead, What Makes You Tick, Kaptain Brawe en de Blackwell-serie bijvoorbeeld.
Maar kijk ook eens naar wat reviews van The Next BIG Thing, The Whispered World, Hector's Carnage, als dat je type humor is is er niks mis met die spellen.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 12:03:24 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107290080
Next best thing wil ik idd ook nog een keer spelen, en ik heb de runaway reeks ook nog liggen en heb daarvan alleen deel 1 nogmaar gespeeld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 2 februari 2012 @ 20:31:05 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107530803
Ron gilbert _O-

quote:
What makes an Adventure Game an Adventure Game?

Is Limbo an Adventure Game or just a puzzle game? Some people called L.A. Noir an Adventure Game but it lacks some of the basic components of an Adventure Game. Or does it?

Why do we call them Adventure Games? If you faithfully made Monkey Island into a movie, I doubt it would be called an Adventure Movie or even an Action/Adventure Movie.

I guess we call Adventure Games Adventure Games because the first one was call Adventure. I see no other reason they are called Adventure Games.

Semantics aside, what makes an Adventure Game an Adventure Game?

Inventory? Pointing? Clicking? Story? Low Sales?

Certainly not Adventuring.

bron: http://grumpygamer.com/3195595

_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 9 februari 2012 @ 05:55:10 #299
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_107779608
Ron Gilbert en Tim Schafer werken aan een nieuwe adventuregame, en vragen de fans om het te helpen financieren via Kickstarter. Geweldig filmpje hier.
http://www.kickstarter.co(...)ouble-fine-adventure
Na slechts een paar uur (!) staat de teller al op ruim 160.000 (benodigd is 400.000).
*O*
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_107779620
Dat filmpje van Schafer, goed begin van de dag
"Adventures exists in our dream and memories and... Germany" _O- Heerlijk die droogte _O-

quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Next best thing wil ik idd ook nog een keer spelen, en ik heb de runaway reeks ook nog liggen en heb daarvan alleen deel 1 nogmaar gespeeld.
De makers komen met iets nieuws ondertussen, ik vond dit in de mail:

Yesterday
quote:
After having left its mark in adventure gaming with its million-selling trilogy Runaway and more recently with The Next BIG Thing, Pendulo Studios will deliver early 2012 its newest adventure: Yesterday. Though the unique graphic style, trademark of the Spanish developer, has not been left behind, Pendulo has now given up comedy for once and is offering an original and dark thriller.

In New York City, beggars are disappearing one after another, only to be found burnt alive. Meanwhile, a Y-shaped scar forms in the palm of the hands of seemingly unrelated people. With the police and the media giving little attention to these events, Henry White, a young and rich heir dedicated to a charitable organization, and his friend Cooper, are the first to investigate these disappearances. They are two of the three playable characters in Yesterday, the third being none other than the enigmatic John Yesterday, who is dragged into this incredible story after his memory is completely wiped.

This is the starting point of the brand new adventure from Pendulo Studios. More will be unveiled in the coming months, without spoiling the deep scenario and its numerous turning points which are sure to surprise many players when the game releases in March 2012!


[ Bericht 7% gewijzigd door Pheno op 09-02-2012 06:13:41 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')