abonnement Unibet Coolblue
pi_75380169
Hey iedereen, ik hoor veel over deze serie boeken..
Ik heb zelf de film van deel 1 > twilight gezien en vond het een leuke film

nu vroeg ikme af, zijn deze boeken ook een aanrader (S)?

ik ben zelf 21, man.
pi_75380420
Heb je enig idee wat een Review forum is?
Heb je hier gelezen? [REV] FAQ en Feedback

Denk dat je beter in Theater, Taal & Kunst kan vragen
pi_75380503
Wat A_A zegt, maar dan gratis schopje naar TTK.
ijs_beer fan!
pi_75381042
Persoonlijk vind ik (bijna) altijd de boeken beter dan de film. Ook bij deze serie is dat het geval.
De boeken zijn in mijn ogen een echte aanrader om te lezen.
pi_75381080
de film lijkt me kut, ik heb geen zin in tienermeisjesgekwijl.
maar zijn de boeken wel de moeite waard dus?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_75381961
Het is best leuk geschreven en het leest ontzettend makkelijk weg. Maar het verhaal speelt zich voornamelijk in Bella der hoofd af. Als je je niet snel stoort aan een naïef tienermeisje die vaak nogal depri overkomt en obsessief verliefd is op een jongen/vampier, dan zijn de boeken zeker een aanrader!
-
pi_75383083
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:22 schreef NanKing het volgende:
Wat A_A zegt, maar dan gratis schopje naar TTK.
>> PUB
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 7 december 2009 @ 20:05:38 #8
165512 MASD
Music is dead.
pi_75385356
Het is een boek vol fantasieën van een schrijfster die helemaal into necrofilie en minderjarige jongens is, dat wil je niet lezen.
Long live music.
pi_75385440
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:05 schreef MASD het volgende:
Het is een boek vol fantasieën van een schrijfster die helemaal into necrofilie en minderjarige jongens is, dat wil je niet lezen.
Maar als alternatief pubermeisje toch wel?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75385563
Ik heb het gekregen en ben met pijn en moeite tot hoofdstuk 8 gekomen, maar het is het slechtste boek dat ik ooit gelezen heb en dat meen ik serieus.

Amateuristisch geschreven, idiote oppervlakkige karakters, en ZO saai. Het is werkelijk een belediging voor ieders intelligentie
  maandag 7 december 2009 @ 20:12:11 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75385622
Ik kon het niet weerstaan, was benieuwd waar alle fuzz nu over was, en heb " Twilight" in de aanbieding gekocht (bij de Appie) . Ben nu halverwege .
Het is natuurlijk een retesimpel en duf geschreven verhaal. En je moet je niet ergeren aan de prachtige wasachtige engelachtige goddelijke trekken van Edward die gedurende elke pagina uitvoerig beschreven worden .

Ik vond de film wel vermakelijk, al is Kristen Stewart natuurlijk een enorm dooie doos als Bella .

Maar goed, het appelleert aan de puberfantasietjes.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75405122
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:12 schreef Vivi het volgende:
Ik kon het niet weerstaan, was benieuwd waar alle fuzz nu over was, en heb " Twilight" in de aanbieding gekocht (bij de Appie) . Ben nu halverwege .
Het is natuurlijk een retesimpel en duf geschreven verhaal. En je moet je niet ergeren aan de prachtige wasachtige engelachtige goddelijke trekken van Edward die gedurende elke pagina uitvoerig beschreven worden .

Ik vond de film wel vermakelijk, al is Kristen Stewart natuurlijk een enorm dooie doos als Bella .

Maar goed, het appelleert aan de puberfantasietjes.
Ik heb het ook gekocht bij de Appie van de week! Nog niet begonnen though. Ik zag het zo vaak voorbij komen in de reeks: 'wat lees ik nu' dat ik nieuwsgierig was geworden.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:55:27 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75407465
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb het ook gekocht bij de Appie van de week! Nog niet begonnen though. Ik zag het zo vaak voorbij komen in de reeks: 'wat lees ik nu' dat ik nieuwsgierig was geworden.
Ik beken ook. Bij dit soort dingen heb ik altijd maaaaaandenlang de " Must. Resist. " -Attitude om dan ineens in een onbewaakt ogenbliuk te capituleren en het snelsnel aan te schaffen en vervolgens voor mezelf te verstoppen als ik thuiskom . En dan ineens verbaasd kijken bij het terugslaan van mijn dekbedje 's avonds. Hey, een boek! Deze methode hanteer ik overigens ook bij kleding, schoenen, zonnebrillen en handtassen. Anyways. Hoewel ik gek ben op alles wat vampierachtig is (Buffy, True Blood, Anne Rice voor d'r Hallelujah-periode) kan ik me in dit geval toch moeilijk verzoenen met de dramatisch slechte schrijfstijl. Zelfs Kluun lijkt bijkant een Abris-winnaar als je het met dit vergelijkt.

Verder word ik idd nogal moe van de 1897 verschillende manieren waarop Edward zijn hand over Bella's kaak laat glijden, maar soit, ik ben ook niet meer echt de doelgroep uiteraard.

Hoewel.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75789714
Ik heb zelf alle 4 de boeken ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht en heb ze geweldig gevonden. Ik was toen ook 21.
pi_75794687
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:55 schreef Vivi het volgende:

Verder word ik idd nogal moe van de 1897 verschillende manieren waarop Edward zijn hand over Bella's kaak laat glijden, maar soit, ik ben ook niet meer echt de doelgroep uiteraard.

Hoewel.

[ afbeelding ]
Geweldige foto Wat doen die vrouwen, wachten op de hoofdrolspeler van de film? Of adoreren ze de schrijfster?

Over het boek, of eigenlijk de serie: mijn zoon (12) heeft de boeken gelezen en hij vond ze geweldig. Ik heb later met hem de film gezien, en die vond hij erg slecht en teleurstellend (ik vond hem wel aardig). En sowieso is het fascinerend dat een Amerikaanse huisvrouw zo'n briljant idee weet om te zetten in een serie ongekende bestsellers. Misschien lees ik het eerste boek ook nog wel eens. Gewoon om te snappen welke gevoelige snaar zij blijkbaar raakt bij miljoenen pubers (en huisvrouwen, als ik de foto mag geloven...)
  woensdag 30 december 2009 @ 11:35:31 #16
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_76214264
K heb zojuist Twilight uit in het Engels. Geweldig boek. K val in de tussencategorie; k ben 28.

New Moon ligt klaar dus daar ga ik zo in verder.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 30 december 2009 @ 12:22:56 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76215996
Wat vond je er zo geweldig aan? Please, enlighten me.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:10:34 #18
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_76225227
Ik vond het een superverhaal. Ik ben altijd wel van de romantische verhalen. Omdat ik het in het Engels heb gelezen heb ik niet zo het idee dat ik te veel heb gelezen dat Edward over de wang van Bella sstrijkt. Ik vind juist dat de schrijfster leuk naar spanningsmoments toe schrijft.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 3 januari 2010 @ 19:37:28 #19
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_76370184
Ik heb de vier boeken als audioboek beluisterd. Als het je ding is, zijn het wel leuke boeken, maar je moet echt in de doelgroep vallen. Het is niet zo universeel leuk als bijvoorbeeld de Harry Potter-reeks.
Als je de hele saga leest, zou ik zo'n 100 bladzijden voor het eind stoppen. Dan is het nog (relatief) spannend en stort de hele saga niet in elkaar door een belachelijk gemakzuchtige anticlimax.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:40:17 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76370291
Er komen nog delen aan, heb ik begrepen?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:40:20 #21
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_76370297
heb de 2 films gezien en is best leuk (Kristen )

boeken heb ik niet gelezen (vriendin wel)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:06:13 #22
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_76446780
Als het goed is is dit het de hele saga en komen er geen boeken meer over Bella en Edward.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:52:41 #23
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_76448603
Ik heb nu bijna het vierde boek uit en de schrijfster had echt na boek 1 moeten stoppen met een mooi open einde, in plaats van eindeloos drama en eindeloos gerek. Maar het is wel verslavend
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:02:59 #24
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_76462496
Twilight: the difficult decession for a girl to choose between necrophilia or bestiality

Ik heb het eerste boek half gelezen, waarna ik het weg heb gegeven. Wat een enorm slecht geschreven boek. Waar je bij bijv. American Psycho nog enorm kunt lachen om de superoverdreven details van een stervensdure toaster of maatpak, is het hier een en al sneue triestheid
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  maandag 11 januari 2010 @ 21:31:05 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76696853
Tot mijn schrik moet ik bekennen : New Moon vond ik een stuk beter te verteren dan Twilight, waarschijnlijk omdat het eindeloos gejeremier over Edwards albasten huid en bedwelmend ruikende adem grotendeels achterwege blijft, om de puur praktische reden dat ie er driekwart van het boek niet is .

Ben nu de film aan het kijken en die vind ik leuk, so far (ben halverwege).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')