abonnement Unibet Coolblue
pi_75362871
Met enige regelmaat moet ik losse harde schijven opsturen. Nu heb ik altijd ergens toevallig wat antistatische folie liggen, toevallig een geschikte doos en toevallig wat opvulmiddel.

Het kost me hierbij altijd veel tijd en moeite om alles bij elkaar te krijgen.

Voor seagate raden ze een verpakking van een leverancier in Engeland aan ( http://www.transpac.co.uk/packaging/product-info.html ) . Ik wil deze niet, omdat ik ze uit engeland moet laten komen en ook nog eens duur zijn!

Wie weet waar ik gewoon in nederland kant en klare verpakking voor 3.5" en 2.5" harde schijven kan verkrijgen?
pi_75363006
Is antistatische folie echt zo belangrijk bij een HD?

Anders zou ik gewoon een rol bubbeltjesfolie, plakband en een rol papier kopen. Dan kan je het zo goed verpakken als je wilt.
pi_75363199
Ja, dat is belangrijk. De ontvangende partij stelt bepaalde eisen aan verpakking die ik gebruik. Ik moet nu bv een schijf terug sturen naar seagate.

Die stellen gewoon:
- Moet verpakt zijn in ESD folie
- Moet verpakt zijn in foam oid. Vermeld word dat bubbeltjesfolie, kranten e.d. uit den boze zijn.
pi_75363314
gewoon bij computershops langsgaan en vragen of die dergelijke verpakkingen wil bewaren en jij die af en toe ophaalt?
some rules can be bend, some rules can be broken
pi_75363498
quote:
waar scoor je dan doosjes met foam?
  maandag 7 december 2009 @ 10:57:46 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75363565
De beste manier om mooie verzendverpakkingen te krijgen om disken te retourneren, is de disk zelf ook per postorder bestellen
Los kopen lijkt me moeilijk, ik kan me voorstellen dat zulke doosjes alleen in bulk gaan.
Anders zelf wat improviseren met schuim en een mes?
censuur :O
pi_75363633
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:55 schreef Misan het volgende:

[..]

waar scoor je dan doosjes met foam?
http://www.verpakkingshop.nl/index.php
pi_75363759
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
De beste manier om mooie verzendverpakkingen te krijgen om disken te retourneren, is de disk zelf ook per postorder bestellen
Los kopen lijkt me moeilijk, ik kan me voorstellen dat zulke doosjes alleen in bulk gaan.
Anders zelf wat improviseren met schuim en een mes?
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
De beste manier om mooie verzendverpakkingen te krijgen om disken te retourneren, is de disk zelf ook per postorder bestellen
Los kopen lijkt me moeilijk, ik kan me voorstellen dat zulke doosjes alleen in bulk gaan.
Anders zelf wat improviseren met schuim en een mes?
Ik hoef er ook niet 1 te hebben. Wil er gelijk een stuk of 10 of 20. Kan ik weer even ermee door
pi_75365181
Optie 1. Ga vragen bij een computerzaak. Die hebben prachtige plastic harddisk-doosjes.

Optie 2. Zoek bij verpakkingsmaterialen. Zoiets bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')