abonnement Unibet Coolblue
pi_75247306
Originele OP
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:32 schreef lichtekooi het volgende:
Ik heb al een aantal keer gelezen dat de mannen het hier zo slecht hebben als het om vrouwen gaat en ik vroeg me af waarom dan. Wat is er mis met vrouwen hier?

Ik zie dat zelf niet. Misschien kan een van de mannen mijn ogen openen.
Laatste posts
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:40 schreef B-FliP het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dat Nederlandse vrouwen (als we dan toch gaan vergelijken) onzekerder zijn...

Dit zie je vooral in de modetrends terug... Alles moet bedekt worden, alle rondingen eruit, en als er dan een paar zijn die t wel durven worden die achter de rug om als sloerie of hoerig benoemd... Ook de houding en het gedrag is doorgaans veel mannelijker in vergelijking met andere Westerse landen en vooral Azie... Alsof ze met man en macht hun vrouwelijkheid proberen te ontkennen... Heel jammer...

Het grootste probleem van de Nederlandse vrouw is het negatieve zelfbeeld, dit wordt op alles geprojecteerd, vooral op de partner... Als deze iets positiefs zegt, dan is dat uit medelijden, want eigenlijk vind hij je natuurlijk verschrikkelijk lelijk, daarom is hij ook je vriend... Iets verbeteren aan jezelf is ook not done want dan geef je aan je zelfbeeld toe dat er iets mis is... Er is altijd ruimte voor verbetering en meestal is het negatieve zelfbeeld zeer onterecht...

Maar nee ipv positief in t leven te staan kan je beter vernederd worden door iemand, want dan moet je iets doen waardoor die persoon je wel leuk gaat vinden met de hoop op acceptatie van deze persoon... Dan is niets te gek... De wereld op zn kop...

Maar ondanks dat zijn er zeker Nederlandse schonen die zich tevreden voelen over zichzelf, en zich niets aantrekken van een meerderheid die daar niet mee om kunnen gaan, vrouwen die niet bang zijn om zich te laten zien en zich niet laten limiteren en intimideren door fobische afkeer van zichzelf die onder de Nederlandse vrouw behoorlijk aanwezig is...

Ik hou verder wel van jullie hoor!
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:41 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nee, hijzelf is gewoon niks. Een gefrustreerd zeurend mannetje, niks meer niks minder. Zulke figuren moet je zo snel mogelijk links laten liggen voordat ze je meetrekken in hun negatieve spiraaltje!
Originele topic
Wat is er mis met nederlandse vrouwen?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_75247420
Ik persoonlijk denk dat er niks mis is met de vrouwen zelf. Ieder heeft natuurlijk zo haar eigen persoonlijkheid/karakter. Dan ligt het bij de mannen die daar niet mee om kunnen gaan...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_75247527
Nederlandse vrouw- en manmenschen zijn gewoon zuur Altijd maar in de middag hun portie bammetjes eten en de hand op de knip houden, nooit is het weer goed en we zijn zo burgerlijk als de pest maar blijven dit ontkennen. daarom passen we ook zo goed bij elkaar.
Doe eens lief!
pi_75247578
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar heb je zelf dan ook een man? En behandel je hem ook als een hondje? (dus niet als een hond, maar als een hondje, soms vertroetelen en soms streng en als hij op het tapijt poept dan mopper je een keer maar ruim je het wel op?)
Ja.
De vrouwelijke arrogantie uit zich trouwens ook in het idee dat je als vrouw elke man wel kan verleiden. Je laat een beetje tiet zien en de man ligt kwijlend aan je voeten. Ik zeg niet dat mannen minderwaardig zíjn, maar ik denk dat veel vrouwen dat bewust of onbewust wel denken.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:54:54 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75247714
Nog maar eens mijn conclusie pasten

De enige die vinden dat er wat mis is met vrouwen zijn verbitterde mannen

Dat gaat met name om mannen die in de moderne liberale wereld niet in staat zijn om normaal met vrouwen te kunnen omgaan, laat staan er een relatie mee op te bouwen. Dat frustreet hen dusdanig dat ze de vrouwen er de schuld van gaan geven.

Mijn tip: Ga bij jezelf te rade
  donderdag 3 december 2009 @ 14:55:55 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75247753
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:50 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Ja.
De vrouwelijke arrogantie uit zich trouwens ook in het idee dat je als vrouw elke man wel kan verleiden. Je laat een beetje tiet zien en de man ligt kwijlend aan je voeten. Ik zeg niet dat mannen minderwaardig zíjn, maar ik denk dat veel vrouwen dat bewust of onbewust wel denken.
Ik denk dat slechts een klein deel van de vrouwen over een dusdanige arrogantie beschikt. Misschien één op de tien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:56:52 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75247784
Overigens zijn vrouwen met een dergelijke arrogantie wel meestal de meest aantrekkelijke. (niet dat aantrekkelijke vrouwen arroganter zijn, maar vrouwen die zo arrogant zijn, zijn aantrekkelijk vanwege hun arrogantie)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:56:55 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75247787
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:54 schreef Hexagon het volgende:
Nog maar eens mijn conclusie pasten

De enige die vinden dat er wat mis is met vrouwen zijn verbitterde mannen

Dat gaat met name om mannen die in de moderne liberale wereld niet in staat zijn om normaal met vrouwen te kunnen omgaan, laat staan er een relatie mee op te bouwen. Dat frustreet hen dusdanig dat ze de vrouwen er de schuld van gaan geven.

Mijn tip: Ga bij jezelf te rade
Jij noemt het 'verbitterd'

Er is simpelweg gewoon erg veel aan te merken op de NLse vrouwen. Dat heeft niets met 'bitter' te maken.
pi_75247813
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Jij noemt het 'verbitterd'

Er is simpelweg gewoon erg veel aan te merken op de NLse vrouwen. Dat heeft niets met 'bitter' te maken.
Dat heeft het juist wél. Alleen degene die het zijn zien het nooit in.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:01:48 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75247944
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:57 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dat heeft het juist wél. Alleen degene die het zijn zien het nooit in.
Onzin. Denk alleen al terug aan je schooltijd. Als je 5-6 aantrekkelijke meiden in de klas had, dan waren er minstens 4 daarvan arrogant, veels te mondig en schreeuwerig, aandachtsgeil, of er was iets anders mis mee.

Nogmaals, ik zeg niet dat ALLE NLse vrouwen totaal niet deugen. Je hebt ontzettend veel lieve leuke meiden. Ik ben mijn hele leven juist vaak opgetrokken met meiden waarmee ik het goed kon vinden, waarmee je gewoon een gelijkwaardige vriendschap etc kon opbouwen. Maar met veel meiden is dat gewoon onmogelijk wanneer je een liefdesrelatie hebt. En dat is jammer.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:02:36 #11
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_75247960
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:54 schreef Hexagon het volgende:
Nog maar eens mijn conclusie pasten

De enige die vinden dat er wat mis is met vrouwen zijn verbitterde mannen

Dat gaat met name om mannen die in de moderne liberale wereld niet in staat zijn om normaal met vrouwen te kunnen omgaan, laat staan er een relatie mee op te bouwen. Dat frustreet hen dusdanig dat ze de vrouwen er de schuld van gaan geven.

Mijn tip: Ga bij jezelf te rade
Ok pas die conclusie eens toe op mijn post die hier in de OP gezet is... Ik ben benieuwd...

Ik ben te vaak tegen vrouwen aangelopen die zichzelf helemaal de grond in dachten, ze vonden zichzelf niet goed genoeg, lelijk en noem maar op... Heel vaak onterecht en zonder redenen van buitenaf... Dat zelfbeeld gaat doorwerken op hoe ze zich kleden, hoe ze zich profileren naar anderen, vooral hun naasten, en zorgt ook dat ze zich in posities werken waar er misbruik van ze gemaakt wordt... Vergeleken met vrouwen uit andere landen valt het hier wel heel erg op...

Dat ik dat jammer vind maakt me verbitterd?

[ Bericht 25% gewijzigd door B-FliP op 03-12-2009 15:08:35 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_75248056
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:54 schreef Hexagon het volgende:
Nog maar eens mijn conclusie pasten

De enige die vinden dat er wat mis is met vrouwen zijn verbitterde mannen

Dat gaat met name om mannen die in de moderne liberale wereld niet in staat zijn om normaal met vrouwen te kunnen omgaan, laat staan er een relatie mee op te bouwen. Dat frustreet hen dusdanig dat ze de vrouwen er de schuld van gaan geven.

Mijn tip: Ga bij jezelf te rade
En als ik, als vrouw, ook vind dat er iets mis is met vrouwen?
  donderdag 3 december 2009 @ 15:08:22 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75248128
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:05 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

En als ik, als vrouw, ook vind dat er iets mis is met vrouwen?
Dan ben je niet meer van deze tijd, niet 'geemanicipeerd', en een schande voor de rest van alle zelfstandige onafhankelijke zelfverzekerde NLse vrouwen in de 21ste eeuw!!! SCHAAM JE!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Yi-Long op 03-12-2009 15:15:34 ]
  donderdag 3 december 2009 @ 15:11:20 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_75248231
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:54 schreef Hexagon het volgende:

De enige die vinden dat er wat mis is met vrouwen zijn verbitterde mannen
QFT
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
pi_75248284
Zelfverzekerd is niet hetzelfde als arrogant.

Onzekere mensen vatten zelfverzekerheid al snel op als arrogantie.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:12:48 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75248295
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:02 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ok pas die conclusie eens toe op mijn post die hier in de OP gezet is... Ik ben benieuwd...

Ik ben te vaak tegen vrouwen aangelopen die zichzelf helemaal de grond in dachten, ze vonden zichzelf niet goed genoeg, lelijk en noem maar op... Heel vaak onterecht en zonder redenen van buitenaf... Dat zelfbeeld gaat doorwerken op hoe ze zich kleden, hoe ze zich profileren naar anderen, vooral hun naasten, en zorgt ook dat ze zich in posities werken waar er misbruik van ze gemaakt wordt... Vergeleken met vrouwen uit andere landen valt het hier wel heel erg op...

Dat ik dat jammer vind maakt me verbitterd?

quote:
Het enige wat ik kan bedenken is dat Nederlandse vrouwen (als we dan toch gaan vergelijken) onzekerder zijn...
Onzekerder ten opzichte van wie? Bovendien waarom alle vrouwen, zijn ze allemaal hetzelfde?
quote:
Dit zie je vooral in de modetrends terug... Alles moet bedekt worden, alle rondingen eruit, en als er dan een paar zijn die t wel durven worden die achter de rug om als sloerie of hoerig benoemd... Ook de houding en het gedrag is doorgaans veel mannelijker in vergelijking met andere Westerse landen en vooral Azie... Alsof ze met man en macht hun vrouwelijkheid proberen te ontkennen... Heel jammer...
Ik heb geen verstand van mode maar ik zie dagelijks prachtig vrouwelijk ogende vrouwen. De enige die ze sloerie noemen zijn wat zeer trieste hypocriete mannetjes.
quote:
Het grootste probleem van de Nederlandse vrouw is het negatieve zelfbeeld, dit wordt op alles geprojecteerd, vooral op de partner... Als deze iets positiefs zegt, dan is dat uit medelijden, want eigenlijk vind hij je natuurlijk verschrikkelijk lelijk, daarom is hij ook je vriend... Iets verbeteren aan jezelf is ook not done want dan geef je aan je zelfbeeld toe dat er iets mis is... Er is altijd ruimte voor verbetering en meestal is het negatieve zelfbeeld zeer onterecht...

Maar nee ipv positief in t leven te staan kan je beter vernederd worden door iemand, want dan moet je iets doen waardoor die persoon je wel leuk gaat vinden met de hoop op acceptatie van deze persoon... Dan is niets te gek... De wereld op zn kop...
Ken jij de psyche van alle vrouwen in Nederland. Dat vind ik erg knap.

Waarom duw je alle vrouwen in een hokje en doe je of ze allemaal zo zijn zoals je beschrijft. Waarom kom ik dat soort types nou nooit tegen?
quote:
Maar ondanks dat zijn er zeker Nederlandse schonen die zich tevreden voelen over zichzelf, en zich niets aantrekken van een meerderheid die daar niet mee om kunnen gaan, vrouwen die niet bang zijn om zich te laten zien en zich niet laten limiteren en intimideren door fobische afkeer van zichzelf die onder de Nederlandse vrouw behoorlijk aanwezig is...
Ik denk dat het er stiekem toch best wel veel zijn.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:14:14 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75248356
Heerlijke topics. Ik herken me er amper in. En ik kan me niet eens echt ergeren aan het enorme gegeneraliseer en gechargeer. Wat ben ik een gezegend mens.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:15:08 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75248388
Nederlandse vrouwen groeien op met het idee dat ze sterk moeten zijn. 'Lief zijn' is voor de Nederlandse vrouw eerder synoniem aan zwak zijn en over je heen laten lopen. Zo zijn we niet. Onze meiden zijn assertiever dan in welke cultuur dan ook, enorm direct vergeleken met buitenlandse vrouwen. Nederlandse vrouwen zijn misschien wel sneller ontevreden in een relatie, ofwel ze geven eerder toe aan gevoelens van onvrede dan buitenlandse vrouwen. Komt denk ik vooral omdat ons geleerd wordt niet te inschikkelijk te zijn want dan ben je als vrouw zwak. Nederlandse vrouwen streven meer dan wie dan ook ter wereld gelijkwaardigheid na en dat is tegen de schenen van heel veel haantjes die zich daardoor bedreigd voelen.

Qua uiterlijk ben ik best wel fan van de Nederlandse dames trouwens. We zijn misschien niet de mooisten ter wereld, maar er loopt veel moois rond in Nederland.

Kookkunsten zitten er niet ingebakken, maar daar zijn onze mannen veel erger in. Nederland heeft gewoon een eetcultuur waarin alles snel en makkelijk klaargemaakt moet worden.
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:16:01 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75248425
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:02 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ok pas die conclusie eens toe op mijn post die hier in de OP gezet is... Ik ben benieuwd...

Ik ben te vaak tegen vrouwen aangelopen die zichzelf helemaal de grond in dachten, ze vonden zichzelf niet goed genoeg, lelijk en noem maar op... Heel vaak onterecht en zonder redenen van buitenaf... Dat zelfbeeld gaat doorwerken op hoe ze zich kleden, hoe ze zich profileren naar anderen, vooral hun naasten, en zorgt ook dat ze zich in posities werken waar er misbruik van ze gemaakt wordt... Vergeleken met vrouwen uit andere landen valt het hier wel heel erg op...

Dat ik dat jammer vind maakt me verbitterd?

Je verdere uitleg had ik nog niet gelezen

Maar je trekt in principe een soort enorm generaliserende conclusie. Dit board loopt over van de topics van mannen die geen vrouw kunnen krijgen en daar gefrustreerd over zijn. Dan gaan we toch ook niet concluderen dat alle mannen dat hebben?
  donderdag 3 december 2009 @ 15:17:52 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75248483
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Jij noemt het 'verbitterd'

Er is simpelweg gewoon erg veel aan te merken op de NLse vrouwen. Dat heeft niets met 'bitter' te maken.
Het zijn niet de vrouwen zelf, het is onze cultuur. Al die dingen waar jij je aan stoort zijn cultureel bepaald.
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:19:42 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75248563
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:19:58 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75248569
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:12 schreef Xs2Shanna het volgende:
Zelfverzekerd is niet hetzelfde als arrogant.

Onzekere mensen vatten zelfverzekerheid al snel op als arrogantie.
Ik ken het verschil tussen zelfverzekerd en arrogant. De meiden waarmee ik bevriend ben/was, zijn/waren zelfverzekerd, slim, maar vooral ook OPEN en NORMAAL. Je hebt er echter ook heel veel bijzitten die juist totaal geen zelfverzekerdheid hebben, of misplaatste zelfverzekerdheid, en daarom een gigantische arrogante 'air' aannemen om maar vooral zelfverzekerd over te komen.

Zelfverzekerde mensen zijn heel fijn. Arrogante mensen vinden het vaak nodig om tegen andere te schoppen op een 'nare' denigrerende manier.

Zelfverzekerde mensen kunnen ook schoppen, maar dan op een wat eerlijkere en beter onderbouwde manier. Die kunnen anderen gewoon met argumenten terug op hun plaats zetten.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:21:06 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75248613
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:19 schreef SicSicSics het volgende:
Oh noes!
Wat een tendentieus geschreven stukje, zeg.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:21:39 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75248634
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:05 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

En als ik, als vrouw, ook vind dat er iets mis is met vrouwen?
Dan gewoon helemaal bij jezelf te rade gaan

Maar misschien ben jij die uitzondering. Maar over het algemeen zijn het met name verbitterde mannen die vrouwen collectief van alles verwijten dat hun falen zou moeten verklaren. Dat merk je in topics daarover maar al te vaak. Uitspraken zoals "Vrouwen vallen alleen op klootzakken" zijn daar een triest voorbeeld van. Een uitspraak waarbij iedere vent met een partner ook nog eens voor klootzak wordt uitgemaakt.
pi_75248645
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Seven. het volgende:
Nederlandse vrouwen groeien op met het idee dat ze sterk moeten zijn. 'Lief zijn' is voor de Nederlandse vrouw eerder synoniem aan zwak zijn en over je heen laten lopen. Zo zijn we niet. Onze meiden zijn assertiever dan in welke cultuur dan ook, enorm direct vergeleken met buitenlandse vrouwen. Nederlandse vrouwen zijn misschien wel sneller ontevreden in een relatie, ofwel ze geven eerder toe aan gevoelens van onvrede dan buitenlandse vrouwen. Komt denk ik vooral omdat ons geleerd wordt niet te inschikkelijk te zijn want dan ben je als vrouw zwak. Nederlandse vrouwen streven meer dan wie dan ook ter wereld gelijkwaardigheid na en dat is tegen de schenen van heel veel haantjes die zich daardoor bedreigd voelen.

Qua uiterlijk ben ik best wel fan van de Nederlandse dames trouwens. We zijn misschien niet de mooisten ter wereld, maar er loopt veel moois rond in Nederland.

Kookkunsten zitten er niet ingebakken, maar daar zijn onze mannen veel erger in. Nederland heeft gewoon een eetcultuur waarin alles snel en makkelijk klaargemaakt moet worden.
Ben ik het wel mee eens denk ik...
Maar waar komt die behoefte naar het-bitch-zijn erbij? Je kan makkelijk jezelf staande houden zonder dat je daarbij mensen af kat.
Ik doe niet meer aan een signature
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')