pi_75241908
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Moslims boos over Nederlandse 'film'

BEIROET - Moslims in Pakistan en in het Midden-Oosten zijn woedend op Nederland en eisen de 'economische vernietiging' van ons land vanwege de publicatie van een anti-islamfilm genaamd '786'. Probleem is echter: de film bestaat niet.

Tientallen religieuze websites in de moslimwereld roepen desondanks sinds enkele weken op tot de economische boycot van Nederland vanwege '786'. Ook circuleert er in Pakistan een kettingbrief met daarin een soortgelijke oproep. De kettingbrief wordt met name verspreid via e-mail. Anderen hebben hem ontvangen via hun mobiele telefoon. Het is niet bekend wie de brief heeft geschreven.

In Pakistan wordt de protestbrief onder meer rondgestuurd door de politieke partij Jamaat-e-Islami, die pro-taliban is. Jamaat-e-Islami weigert te reageren op de vraag waarom ze ageert tegen een niet-bestaande Nederlandse film.

In de Engelstalige kettingbrief staat letterlijk: 'Film '786' is een in Holland gemaakte film waarin onze profeet (vrede zij met Hem) belachelijk wordt gemaakt. 60 miljoen moslims kunnen de economie van Holland vernietigen door Nederlandse producten te boycotten.' De brief roept vervolgens moslims op 'om vijf minuten van hun tijd te besteden aan het doorsturen van dit bericht'. Vervolgens wordt de hoop uitgesproken dat 'God de verzender van de brief zal belonen'. Merkwaardigerwijs eindigt de brief met de zin 'Denemarken is aan het verliezen'.

Het getal 786 is met name voor moslims in Zuid-Azië een heilig getal. Het staat voor de numerieke waarden van de Arabische letters die bij elkaar optelt de zin: 'Bism'illah ir-Rahman ir-Rahiem' ('In de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle'). Dit is de eerste zin van de Koran. Ook beginnen zo goed als alle Koranhoofdstukken ermee.

Maar 786 is in de verste verte geen in Nederland gemaakte anti-islamfilm. Wel bestaat er, in Almere, een rijschool met de naam '786'. Ook zijn er verschillende moslimwebsites met de naam 786 in hun adres. Deze sites zijn echter allemaal pro-islam.

"Het lijkt erop alsof iemand de Wilders-film Fitna en de Deense spotprenten door elkaar heeft gehaald", zegt Zia Muhammad Khan, een media-analist in Islamabad. Volgens Khan is het allemaal onzin. "Film 786 is een klassieke internetmythe", meent hij. "Heel vervelend voor Nederland, want velen hier zijn ervan overtuigd dat het waar is. En onderschat zoiets niet, want die kettingbrief wordt nog steeds rondgestuurd. Ik heb hem al twintig keer ontvangen."
Het is natuurlijk van de gekken dat moslims boos worden over een niet-bestaande film. Mits dit natuurlijk een verlate woede-uitbarsting is naar aanleiding van Fitna.

En dan is het nog niet goed te praten, maar wel een stuk begrijpelijker.
Op maandag 18 juli 2011 12:16 schreef eriksd het volgende:
Geld brengt problemen
  donderdag 3 december 2009 @ 11:59:34 #3
233102 cherrycoke
What you want is a CherryCoke.
pi_75241985
moslims zoeken gewoon weer wat om het westen af te zijken
repent! the end is near, 21 December 2012
I USED TO BE A ADVENTURER LIKE YOU, THEN I TOOK AN ARROW IN THE KNEE
pi_75242018
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk van de gekken dat moslims boos worden over een niet-bestaande film. Mits dit natuurlijk een verlate woede-uitbarsting is naar aanleiding van Fitna.

En dan is het nog niet goed te praten, maar wel een stuk begrijpelijker.
Nou nou, wat een WOEDE uitbarsting zeg. Een kettingbrief en wat verhaaltjes op een paar websites.

Je bent nog erger dan die "woedende moslims", wat mij betreft. Van een mug een olifant maken.
pi_75242069
Moslims en niet-moslims die een kettingbrief nieuwswaardig maken.
pi_75242079
Religie, intelligentie...
Matteus met een nieuw accountje...
pi_75242092
Boeiend. Laat ze lekker hun gang gaan.
pi_75242107
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:02 schreef Triggershot het volgende:
Moslims en niet-moslims die een kettingbrief nieuwswaardig maken.
Het is zelfs zo, dat als een of andere boer Achmed in het Rifgebergte iets zegt, dit al heel snel door de Westerse media opgepikt wordt als "een menigte woedende moslims". Erg lachwekkend.
pi_75242110
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou nou, wat een WOEDE uitbarsting zeg. Een kettingbrief en wat verhaaltjes op een paar websites.

Je bent nog erger dan die "woedende moslims", wat mij betreft. Van een mug een olifant maken.
Dit slaat alles
pi_75242183
quote:

[..]

Ja, ik ben erger dan al die woedende moslims. Je hebt helemaal gelijk, ik zit immers constant mijn haat jegens moslims te uiten. En Wilders is mijn god.

Maar jij wilt dus dat ik woede ietwat nuanceer? Moet ik zeggen in de OP dat een bescheiden groep moslims zich onheus bejegend voelt? Of dat zij gewoon niet blij zijn?

Vertel het me; want voor sommigen kan elke scheet worden opgevat als moslim-bashen blijkbaar.
Geld brengt problemen
pi_75242196
Breaking News: moslims hebben lange tenen.

What else is new?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 12:07:07 #12
6253 HeatWave
FOK!'s Apex-predator
pi_75242226
Als ze boos zijn is het "de moslims" als ze slecht in het nieuws komen is het "een kleine groep" handig .
A gentle wave of Heat flows over the Fok! forum
Oprichter van de bond tegen Stekelteven
  donderdag 3 december 2009 @ 12:08:02 #13
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_75242262
tuurlijk
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIERTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_75242268
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:06 schreef Strolie75 het volgende:
Breaking News: moslims hebben lange tenen.

What else is new?
... en losse handjes.
pi_75242293
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik ben erger dan al die woedende moslims. Je hebt helemaal gelijk, ik zit immers constant mijn haat jegens moslims te uiten. En Wilders is mijn god.

Maar jij wilt dus dat ik woede ietwat nuanceer? Moet ik zeggen in de OP dat een bescheiden groep moslims zich onheus bejegend voelt? Of dat zij gewoon niet blij zijn?

Vertel het me; want voor sommigen kan elke scheet worden opgevat als moslim-bashen blijkbaar.
Misschien moet jij je verbale scheet (oftewel dat krantenartikel) eens lezen. Dan kom je zelf tot de conclusie dat het een storm in een glas water is. Men spreekt over tientallen websites die er wat over zeggen (in de GEHELE moslimwereld) en een kettingbrief in fucking Pakistan. Vertel mij maar dat het geen storm in een glas water is, en dat er een woedende menigte klaarstaat. Voor de rest heb je je moslim-bash vriendjes wel een obvious voorzet gegeven, die ze ook goed nemen.
pi_75242312
hoaxtremisten
pi_75242320
quote:

[..]

En jij valt de boodschapper aan in plaats van dat je de boodschap zou moeten veroordelen. Zegt genoeg over jou.
quote:
Voor de rest heb je je moslim-bash vriendjes wel een obvious voorzet gegeven, die ze ook goed nemen.
Dat heeft hij niet gedaan, daar hebben genoeg van "jouw vrienden" zelf voor gezorgd.
pi_75242347
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:10 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

En jij valt de boodschapper aan in plaats van dat je de boodschap zou moeten veroordelen. Zegt genoeg over jou.
Zegt inderdaad genoeg over mij, dat ik het namelijk ziek ben dat gejank van mensen aan te horen die in elke scheet die moslims laten een fucking nieuwsbericht zien. En ik schaar dat ook niet onder stoelen of banken, jammer he.
pi_75242357
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 03-12-2009 12:25:31 (doe eens normaal man! ) ]
pi_75242358
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien moet jij je verbale scheet (oftewel dat krantenartikel) eens lezen. Dan kom je zelf tot de conclusie dat het een storm in een glas water is. Men spreekt over tientallen websites die er wat over zeggen (in de GEHELE moslimwereld) en een kettingbrief in fucking Pakistan. Vertel mij maar dat het geen storm in een glas water is, en dat er een woedende menigte klaarstaat. Voor de rest heb je je moslim-bash vriendjes wel een obvious voorzet gegeven, die ze ook goed nemen.
quote:
"Heel vervelend voor Nederland, want velen hier zijn ervan overtuigd dat het waar is. En onderschat zoiets niet, want die kettingbrief wordt nog steeds rondgestuurd. Ik heb hem al twintig keer ontvangen."
Hij wordt blijkbaar goed verspreid.

Overigens maakt dat ook geen flikker uit, want het nieuws is dat men zich boos maakt om een niet-bestaande Nederlandse film
Geld brengt problemen
pi_75242388
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Hij wordt blijkbaar goed verspreid.

Overigens maakt dat ook geen flikker uit, want het nieuws is dat men zich boos maakt om een niet-bestaande Nederlandse film
Het wordt erg goed verspreid, in Pakistan. Maar ik zie dat je verder niets te melden hebt.
pi_75242393
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zegt inderdaad genoeg over mij, dat ik het namelijk ziek ben dat gejank van mensen aan te horen die in elke scheet die moslims laten een fucking nieuwsbericht zien. En ik schaar dat ook niet onder stoelen of banken, jammer he.
Of ben je er ziek van om keer op keer met het wangedrag van groepen te worden geconfronteerd en het telkens weer goed te moeten praten? Zou ik ook ziek van worden want je hebt er onderhand een hele dagtaak aan.
pi_75242416
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het wordt erg goed verspreid, in Pakistan. Maar ik zie dat je verder niets te melden hebt.
Dien maar een klacht in bij de GPD
Geld brengt problemen
pi_75242432
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:12 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Of ben je er ziek van om keer op keer met het wangedrag van groepen te worden geconfronteerd en het telkens weer goed te moeten praten? Zou ik ook ziek van worden want je hebt er onderhand een hele dagtaak aan.
Als ik wangedrag zou goed praten had ik dat ook wel in casu gedaan. Maar kennelijk zie jij net zo goed als ik dat het wangedrag zo lachwekkend is in dit geval, dat een doodnormale moslim er behoorlijk van geirriteerd raakt als dit soort scheetjes het debat overheersen. Oe, een moslim in oegoeboegoestan zegt dat Nederland stom is.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:14:46 #25
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_75242441
Dit is een heel mooi voorbeeld over hoe dergelijke haat wordt verspreid.. Het hoeft niet eens iets bestaands te zijn... Je beschuldigd een land gewoon van iets en het gros pakt de fakkels en rieken op zonder ook maar op de hoogte te zijn van wat er nou eigenlijk geclaimd wordt... Volgens mij willen ze t niet eens weten als je zegt dat hetgeen waar ze boos over zijn niet eens bestaat...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
Weekdeals (728x90)
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')