FOK!forum / Digital Corner / Modem van ziggo activeren
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 00:55
We zijn van ziggo internet en tv overgestapt naar alles in 1 en we kregen een nieuw modem binnen. Ik had er eerst geen zin in om hem aan te sluiten aangezien het internet het toch wel doet. Maar in de vooravond hield het internet er mee op dus toch maar dat modem aansluiten. De lampjes branden dus dat is mooi en nu moet ik volgens de handleiding "activatie" invullen in me browser. Maar vanaf daar gaat het fout. Ik krijg geen instellings website of iets dergelijks. Iemand ervaring met dit probleem?

Ty

ps voor de grappenmakers dit is gepost via 3g internet van KPN
Jordy-Bdonderdag 3 december 2009 @ 00:58
Als je geen (draadloze) router hebt, moet je even een netwerkkabeltje tussen het modem en je PC plaatsen, zodat je het modem kan bereiken en de activatiecode kan instellen. Het lijkt me dat zoiets ook in je handleiding zou moeten staan, trouwens.
Adamesdonderdag 3 december 2009 @ 00:58
Geen ervaring met ziggo, maar activatie betekent normaal dat de bootfile van het ene naar het andere modem gaat. Omdat andere modem uitviel is dit waarschijnlijk al gedaan. Dus aansluiten, dan router reset en evt opnieuw modem reset en je hebt internet.
rene90donderdag 3 december 2009 @ 00:58
Kijk eens bij je netwerkverbindingen, en dan bij de lan waar je hem op hebt aangesloten, probeer die eens te herstellen en kijk of die verbinding heeft.
Dreetje74donderdag 3 december 2009 @ 00:59
modem moet het gewoon doen toch?

Alleen routers hebben toch een instelling via browser
RemcoDelftdonderdag 3 december 2009 @ 01:00
Ik kreeg de melding "modem kan niet geactiveerd worden, bel de helpdesk 0900..."
Hierna de helldesk gebeld, waarna ze het modem alsnog geactiveerd hebben... Prutsers zijn het, niet-werkende activatiedingen opsturen!
Biogardedonderdag 3 december 2009 @ 01:03
Ik heb exact hetzelfde. Nieuwe modem vanwege snelheidsverhoging, maar ook omdat de oude brak is, maar dat activeren met je browser werkt niet.

Ga morgen wel bellen
Biogardedonderdag 3 december 2009 @ 01:05
En er zitten boekjes bij, waarin men het letterlijk zo uitlegt, zoals de TS dit ook doet.

Letterlijk: Typ in uw browser 'Activatie' en voer de meegestuurde codes in. Incl. plaatje.
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 01:06
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een kabel tussen het modem en me pc zitten. De router heb ik er tijdelijk tussenuit gehaald om dingen uit te sluiten. Via network center zie ik dag hij wel de modem vind (eerste balk is groen) maar geen internet heeft (2e balk is grijs met een rood kruis. Vista)
volgens ziggo handleiding moet ik nu Activatie in me browser vinden maar die vindt niks en voegt zelf http:// toe

ik zal de nieuwe router eens resetten kijken wat er gebeurd.
Biogardedonderdag 3 december 2009 @ 01:07
Via 192.168.1.1 kom je in het modem, maar zie je bij status waarschijnlijk: Network acces: DENIED.
Ripariusdonderdag 3 december 2009 @ 01:12
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:06 schreef Moozzie het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een kabel tussen het modem en me pc zitten. De router heb ik er tijdelijk tussenuit gehaald om dingen uit te sluiten. Via network center zie ik dag hij wel de modem vind (eerste balk is groen) maar geen internet heeft (2e balk is grijs met een rood kruis. Vista)
volgens ziggo handleiding moet ik nu Activatie in me browser vinden maar die vindt niks en voegt zelf http:// toe

ik zal de nieuwe router eens resetten kijken wat er gebeurd.
Je moet niks 'vinden' maar het woord Activatie invullen in de adresbalk. En van te voren checken of eventuele firewall, virusscanner(s) en (vooral) de popup killer in je browser uit staan.
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 01:12
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:07 schreef Biogarde het volgende:
Via 192.168.1.1 kom je in het modem, maar zie je bij status waarschijnlijk: Network acces: DENIED.
via 192.168.1.1 krijg ik een time out ipv een paneel
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 01:14
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:12 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je moet niks 'vinden' maar het woord Activatie invullen in de adresbalk. En van te voren checken of eventuele firewall, virusscanner(s) en (vooral) de popup killer in je browser uit staan.
ik heb alles uit gezet. Zowel Windows eigen beveiligingen en firawalls als die van me virus scanner maar alsnog gebeurd er niks. Via IE staat er cannit display webpage
Biogardedonderdag 3 december 2009 @ 01:19
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:12 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je moet niks 'vinden' maar het woord Activatie invullen in de adresbalk. En van te voren checken of eventuele firewall, virusscanner(s) en (vooral) de popup killer in je browser uit staan.
Werkt ook niet.
Ripariusdonderdag 3 december 2009 @ 01:20
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:06 schreef Moozzie het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een kabel tussen het modem en m'n pc zitten. De router heb ik er tijdelijk tussenuit gehaald om dingen uit te sluiten. Via network center zie ik dat hij wel het modem vindt (eerste balk is groen) maar geen internet heeft (2e balk is grijs met een rood kruis. Vista)
Volgens Ziggo handleiding moet ik nu Activatie in m'n browser vinden maar die vindt niks en voegt zelf http:// toe

ik zal de nieuwe router eens resetten kijken wat er gebeurt.
Open eens een commandovenster, geef daar de opdracht ipconfig /all en kijk welk IP adres wordt opgegeven voor de DHCP server. Dat IP adres kun je dan intypen in de adresbalk van je browser.
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 01:31
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Open eens een commandovenster, geef daar de opdracht ipconfig /all en kijk welk IP adres wordt opgegeven voor de DHCP server. Dat IP adres kun je dan intypen in de adresbalk van je browser.
chill een auto spellings controller die ken ik wel gebruiken

volgens ipconfig is "dhcp enabled: no" en heb dus ook geen op van de server...
chill systeem dit van ziggo
golferdonderdag 3 december 2009 @ 01:41
Als ik dit zoal nalees ben ik echt verbaast dat het mij als bejaarde digibeet gewoon wel gelukt is zonder al die hocus-pocus om dat nieuwe modem van Ziggo aan de praat te krijgen.
Biogardedonderdag 3 december 2009 @ 01:42
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:41 schreef golfer het volgende:
Als ik dit zoal nalees ben ik echt verbaast dat het mij als bejaarde digibeet gewoon wel gelukt is zonder al die hocus-pocus om dat nieuwe modem van Ziggo aan de praat te krijgen.
Mijn kennis reikt echt ver voorbij dat van een gemiddelde Ziggo servicemonteur, maar OMG, dit soort gepruts maakt me pissig
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 01:42
Zojuist een ouwe zo bak opgestart en daar ging IE automatisch naar de activatie site
Biogardedonderdag 3 december 2009 @ 01:44
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:42 schreef Moozzie het volgende:
Zojuist een ouwe zo bak opgestart en daar ging IE automatisch naar de activatie site
In IE 6 doet ie niks. In FF trouwens ook niet.
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 01:49
Dat had ik dus ook op me Vista laptop maar op deze oude xp opent hij um vanzelf als ik IE6 start. Ik heb er geen router tussen zitten trouwens
Biogardedonderdag 3 december 2009 @ 01:53
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:49 schreef Moozzie het volgende:
Dat had ik dus ook op me Vista laptop maar op deze oude xp opent hij um vanzelf als ik IE6 start. Ik heb er geen router tussen zitten trouwens
Ik draai ook nog XP. Geen router.

XP op een laatste gen zelfbouw PC
Radegastdonderdag 3 december 2009 @ 01:55
Effe de stroom van de modem afhalen was hier de oplossing.
iFriesdonderdag 3 december 2009 @ 08:19
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:55 schreef Radegast het volgende:
Effe de stroom van de modem afhalen was hier de oplossing.
Dat is altijd de oplossing met internetproblemen
Devolutiondonderdag 3 december 2009 @ 11:21
Modem van de stroom, router reset, pc herstart, router er tussenuit, modemconfigpagina openen... Heeft allemaal niet geholpen hier. Het lijkt alsof de activatiesite offline is? Ook op school kan ik de website niet bereiken... Zeker overbelast ofzo
RemcoDelftdonderdag 3 december 2009 @ 11:26
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:42 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Mijn kennis reikt echt ver voorbij dat van een gemiddelde Ziggo servicemonteur, maar OMG, dit soort gepruts maakt me pissig
Ik heb ze in hun enquete "wat ik van ze vond" dan ook verteld dat als ze hun werk goed zouden doen, ik die hele helldesk van ze niet nodig heb. Maar helaas, ik vrees dat het niet zal helpen.
Blijkbaar is mensen a 10 cent per minuut (+ de veel hogere mobiele kosten) naar ze laten bellen winstgevender dan meteen goed spul leveren.
Adamesdonderdag 3 december 2009 @ 13:25
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Blijkbaar is mensen a 10 cent per minuut (+ de veel hogere mobiele kosten) naar ze laten bellen winstgevender dan meteen goed spul leveren.
Helaas niet. Helpdesk kost ontzettend veel geld. Met die 10 cent redt je het niet.
Wat een raar systeem trouwens bij ziggo met die activatie.
foliedonderdag 3 december 2009 @ 13:47
Bij mij ging m'n browser ook gewoon automagisch naar de activatie site (toen nog vista + ie7)
Laat je modem anders wat langer zonder stroom zitten... Misschien logt hij dan in op een andere Ziggo server. Het lijkt me sterk maar je kan het allicht proberen...
Moozziedonderdag 3 december 2009 @ 14:33
Ik had uiteindelijk die activatie pagina dus voor me dus ik volg de stappen, vul me gegevens in krijg ik "Activatie mislukt neem contact op met de helpdesk" :#%(@$#%U*@#*(^)@#^
Dus ik bellen zegt die dude: "geef me ff het nummer van je routertje dan activeer ik um ff"
En huppa done. Heb ik gister avond voor niks 2 uur gekut...
Devolutiondonderdag 3 december 2009 @ 17:05
Mij is het net ook gelukt, de activatiepagina was weer online. Paar klikken, wat invullen en klaar is Kees.

20Mbit/s, here we go
RemcoDelftdonderdag 3 december 2009 @ 17:28
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:33 schreef Moozzie het volgende:
Ik had uiteindelijk die activatie pagina dus voor me dus ik volg de stappen, vul me gegevens in krijg ik "Activatie mislukt neem contact op met de helpdesk" :#%(@$#%U*@#*(^)@#^
Dus ik bellen zegt die dude: "geef me ff het nummer van je routertje dan activeer ik um ff"
En huppa done. Heb ik gister avond voor niks 2 uur gekut...
Yep, standaard-grap van die lui! Echt achterlijk dat dat zo moet, activeer dat ding dan voordat-ie op de post gaat of zo!
fruityloopmaandag 11 januari 2010 @ 10:11
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Yep, standaard-grap van die lui! Echt achterlijk dat dat zo moet, activeer dat ding dan voordat-ie op de post gaat of zo!
Ik vermoed dat dan het oude modem wat je thuis hebt het niet meer doet, en je dus totdat je het nieuwe (geactiveerde) modem in huis hebt geen internet hebt?
fruityloopwoensdag 13 januari 2010 @ 08:49
Ik was in 5 minuten up and running, oude modem losgekoppeld, nieuwe aangesloten, boven de PC aangezet (minus antivirus en firewall), "activatie" in IE8 ingetikt, klik klik klik en klaar...
KapiteinLangzaamwoensdag 13 januari 2010 @ 17:12
Je hebt toch niet die telefoonkabel in je modem gestopt en in je laptop? dit was bij mijn buurman het geval. Er stond in de handleiding stop de meegeleverde kabel in het modem, dat was dus een telefoonkabel -_-'', maarja ik had nog wat netwerkkabels liggen dus hebben we die er in gedaan en toen wou het wel.
Aaargh!woensdag 13 januari 2010 @ 18:30
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:05 schreef Devolution het volgende:
Mij is het net ook gelukt, de activatiepagina was weer online. Paar klikken, wat invullen en klaar is Kees.

20Mbit/s, here we go
Als je maar 20Mbit hebt dan zou daar niet per se een nieuw modem voor nodig zijn. Alleen voor 50Mbit en hoger.
Devolutionwoensdag 13 januari 2010 @ 22:15
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:30 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Als je maar 20Mbit hebt dan zou daar niet per se een nieuw modem voor nodig zijn. Alleen voor 50Mbit en hoger.
Dat dacht ik ook, toch kregen we een nieuw modem opgestuurd toen we dat aangevraagd hadden.. Achja, ik vind het allemaal best zolang het werkt
Adameswoensdag 13 januari 2010 @ 23:14
Misschien omdat je nu voip er bij nam?
fruityloopdonderdag 14 januari 2010 @ 08:51
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:14 schreef Adames het volgende:
Misschien omdat je nu voip er bij nam?
Of dat ze alleen nog maar docis3 modems uitleveren, ongeacht of je het 50mbit abonnement afsluit of niet?
Devolutiondonderdag 14 januari 2010 @ 09:46
Voip hadden we al. Ik denk idd dat het gewoon voor het gemak is dat ze het nieuwe modem stuurden. Makkelijker met onderhoud en reparatie als alle abonnees hetzelfde modem hebben