abonnement Unibet Coolblue
pi_75230277
Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van het project 'Mijn BlueMotion' dat begin oktober opgestart is. Het eerste doel van dit project is om met een Golf IV TDI een gemiddeld verbruik van 1 op 25 te halen (op een gehele tank) met woon-werkverkeer.

Daarna wordt de auto verder aangepast om hem zo zuinig mogelijk te maken en een verbruik van 1 op 30 te realiseren. Het project zal grotendeels gesponsord worden.

Het project heeft een bijbehorende website:
www.mijnbluemotion.nl

Het is een serieus project met een lange looptijd. Enkele foto's:






De auto
Golf IV 1.9 TDI 81kW (110 pk) Highline, motorcode ASV. Handgeschakeld, 5 versnellingen.

Aanpassingen tot nu toe
- Chip op maat door Vagtechniek, aangepast voor zuinig rijden
- Banden Michelin Energy Saver 205/55/16
- Dunnere olie Castrol 5W-30
- Verlaging 60 mm

Geplande aanpassingen
- lichte gesmede velgen, 15 inch
- 165/80/15 banden
- bodemplaten monteren
- dichte grill
- katalysator verwijderen
- rechterspiegel verwijderen, links aerodynamische spiegel plaatsen
- dakspoiler verwijderen
- eindverhoudingen versnellingsbak aanpassen
- andere verstuivers
- en nog veel meer!

Waarom dit project?
Het gaat bij dit project om de technische uitdaging, niet om geld te besparen of om het milieu te ontzien.

Reacties, tips en vragen zijn welkom! Als je kritiek hebt, prima, maar graag opbouwende kritiek!

Er staat binnenkort een professionele fotoshoot gepland.

Het project is natuurlijk te volgen via www.mijnbluemotion.nl, maar ook via Twitter: http://twitter.com/mijnbluemotion

Ik zal de updates ook hier plaatsen.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75230458
Dat mag natuurlijk niet Dat is spam
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_75230657
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Dat mag natuurlijk niet Dat is spam
Spam? Ik ben gewoon een particulier met een Golf TDI die het serieus aanpakt. De site heb ik zelf gebouwd, het is allemaal hobby dus ik zie het probleem niet?
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75231306
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:44 schreef Yoan het volgende:

[..]

Spam? Ik ben gewoon een particulier met een Golf TDI die het serieus aanpakt. De site heb ik zelf gebouwd, het is allemaal hobby dus ik zie het probleem niet?
Naja daarom zei ik het ook lief, maar je maakt reclame voor een site, dus volgens mij valt het onder spam
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_75231532
Leuk idee . Heb je Volkswagen Nederland hier al over ingelicht?
pi_75231605
Interessant project, dit wil ik wel even volgen...
Maar even een vraagje m.b.t. je buitenspiegels, een rechter buitenspiegel is toch verplicht bij de nieuwere type auto's? En als ik het uit je post begrijp houd je alleen een linker (aerodynamische) spiegel over?
pi_75231763
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:07 schreef infinity_737 het volgende:
een rechter buitenspiegel is toch verplicht bij de nieuwere type auto's?
quote:
Vanaf 25 januari 2010 is een rechterbuitenspiegel verplicht op nieuwe personenauto's. Voor bestaande personenauto’s (ook oldtimers) is een rechterbuitenspiegel niet verplicht. (Bron)
pi_75232601
ik heb bij mijn diesel de uitlaatlijn ook vervangen, complete open pijp met freeflow op het eind (word met een diesel niet harder op, alleen met hard accelereren maakt de auto een wat hardere brom.

Maargoed, mijn verbruik werd daardoor wel stuk beter, ging van een 1 op 17,5 naar 1 op 18,75


Vroeg me al af, waarom je in godsnaam die grote banden+velgen er nog onder had, maar toen las ik al dat je kleinere maat eronder wil stoppen.

Al met al! succes!

edit: gewichtsbesparing, okay,.. maar je middenarmsteun eruit halen?! voor die 2kilo zou ik persoonlijk voor dat stukje comfort gaan
pi_75232765
Ik heb een gechipte 100pk versie, AXR code, met nu dus 130pk. En ik rijd als ik een beetje m'n best doe al 1 op 17,5. En dat op 225'ers
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_75232855
ik doe niet me best ervoor,...

in de vakantie, volgepakt, achter de sleurhut aan van me schoonouders, dus 100op de teller constant, toen deed ik rustig aan.

1 op 22, en hing zelf ook nog vouwwagen achter.
pi_75233020
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Dat mag natuurlijk niet Dat is spam
we kijken het even aan, blijft iig voorlopig gewoon open
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_75233368
TVP
pi_75237143
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:35 schreef garnage-patrick het volgende:
edit: gewichtsbesparing, okay,.. maar je middenarmsteun eruit halen?! voor die 2kilo zou ik persoonlijk voor dat stukje comfort gaan
Ik heb mijn achterbank er een poosje uit gehad (26 kilo) om te kijken wat het effect was. Ik heb hem weer teruggezet, want wil met een 'normale' auto de doelstelling halen. De middenarmsteun had ik er toen ook uitgehaald, maar dat heeft weinig effect idd

Waarschijnlijk a.s. zaterdag 15 inch Audi wielen ophalen (gesmeed aluminium).
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75237431
Ik wens je wel succes toe hoor TS
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_75237647
Ik denk dat je idd meer effect zal hebben als je licht gewicht velgen gaat gebruiken. Dat gewicht moet namelijk in beweging gezet worden. Een middenarmsteun verwijderen maakt niet uit. Als je voor het autorrijden flink hebt gegeten is dat effect ook weer weg.
pi_75237807
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik denk dat je idd meer effect zal hebben als je licht gewicht velgen gaat gebruiken. Dat gewicht moet namelijk in beweging gezet worden. Een middenarmsteun verwijderen maakt niet uit. Als je voor het autorrijden flink hebt gegeten is dat effect ook weer weg.
Na het eten ff flink baggeren op de plee
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_75237888
Leuk project.

Ik rij zelf een 2.2 Commonrail diesel van 1350 kilo waar ik nu steeds meer uit probeer te persen (record is momenteel 1 op 19)

Ik ga zeker kijken wat ik hiervan kan leren.

[Edit]Welke brandstof tank jij eigenlijk?
  donderdag 3 december 2009 @ 10:39:17 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_75239518
tvp, leuk project
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_75245577
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:06 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik wens je wel succes toe hoor TS


@Pas259: ik tank BP Ultimate.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75246041
Interieur eruit, en frituurvet in de tank!
pi_75246901
Zal het erg belachelijk vinden als je rechter buitenspiegel weg haalt, zodat je misschien 1 ml minder verbruikt per aantal gereden kilometers
Terwijl je overzichtelijkheid als bestuurder stukken achter uit gaat en dit ook te kosten gaat van je veiligheid van jou en je medeweggebruikers.


Verder intressant project hoeveel je een auto nog zuiniger kan laten rijden.
Al kan je het meeste verschil maken hoe zuinig je rijdt met je eigen rijgedrag.
............................
pi_75251841
tvp , leuk project. Misschien een idee om er een start/stop systeem in te knutselen?
Verder zou ik zoveel mogelijk aan gewichtsbesparing doen.
pi_75255634
Een aangepaste rijstijl scheelt inderdaad heel veel. Ik rij dan ook volgens het nieuwe rijden, bij 1800tpm schakelen en zoveel mogelijk uit laten rollen. Criterium is wel om achterliggers niet te hinderen, dus ik rijd nog steeds vlot door maar trek wel rustig op en houd me zoveel mogelijk aan de maximum snelheid. En ik ben geen minuut later op mijn werk hierdoor

Luchtweerstand heeft een grote impact op het verbruik (zie http://www.mijnbluemotion.nl/wind-is-spelbreker-8), dus de spiegels zullen zeker effect hebben. Ik ga dit wel aan een testje onderwerpen als het zover is om te kijken of en hoeveel het scheelt.



Start-stopsysteem zou idd een goede upgrade zijn, maar niet eenvoudig. Dat staat dan ook niet bovenaan de to-do list
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  donderdag 3 december 2009 @ 19:30:58 #24
182073 invine
blablabla etc.
pi_75257013
Pas op met dat vroeg doorschakelen, heb me laten vertellen dat het slecht voor je turbo is..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:37:14 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75257250
Interessant topic, dit ga ik volgen.

Is dit een actie die door VAG Nederland gesteund wordt? Aangezien je het officiele Volkswagen lettertype gebruikt en dergelijke, het ziet er allemaal professioneel uit.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')