abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 december 2009 @ 10:15:09 #201
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_75759368
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:08 schreef mug89 het volgende:
+ onderwerp
+ het paadje zo naar het huis toe
- boom er niet helemaal op
- kleuren vind ik persoonlijk niet super, sneeuw is immers wit

vanmorgen maar even op pad geweest,
[ afbeelding ]
- paarse waas/vlek rechts en links

Vind hem niet spannend. Sorry, kan er niets anders van maken. Begrijp de compositie niet, gaat het om de boot of om de boom in het midden, om het bankje?
Superhero to the rescue!
pi_75777007
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:08 schreef mug89 het volgende:
+ onderwerp
+ het paadje zo naar het huis toe
- boom er niet helemaal op
- kleuren vind ik persoonlijk niet super, sneeuw is immers wit

vanmorgen maar even op pad geweest,
[ afbeelding ]
+ Fijne blauwe gloed zit er over je foto heen. Leuke compositie met vooral dat bankje nog links vooraan.
- Ik vind de lucht wat uitgebeten in het midden en hij is niet helemaal lekker scherp naar mijn idee.

Het is alweer even geleden maar ik heb er weer 1.

Water ontsnapt.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 18:02:41 ]
pi_75781617
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 09:05 schreef Crashcat het volgende:
Dat die man net omkeek was puur geluk.
Daar moet je het soms van hebben
Ik vind het een prachtige foto in ieder geval
  FOK!fotograaf vrijdag 18 december 2009 @ 22:00:02 #204
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_75785809
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:01 schreef Wiebeldak het volgende:
Water ontsnapt.
[ afbeelding ]
+ Ik vind hem erg mooi, sterke compositie, vignettering past er goed bij en heeft een lekker sfeertje
- De weerspiegeling/verwering van de kraan trekt mijn aandacht meer dan het water zelf


Heb me vandaag uitgeleefd in de dierentuin, vogels zijn dankbare slachtoffers.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:23:28 #205
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75786939
+ mooie Dof
+ Scherp op ogen

- weet ik eigenlijk niet goed...

Hier een van mijn beste foto's

Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 december 2009 @ 22:34:48 #206
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75787523
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:23 schreef RAVW het volgende:
+ mooie Dof
+ Scherp op ogen

- weet ik eigenlijk niet goed...

Hier een van mijn beste foto's

[ afbeelding ]
+ leuke compositie met de combi kind+kitten, geeft altijd wel een vertederend beeld
- te krap aan de bovenkant, mis een stukje hoofd.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:46:17 #207
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75788096
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

- te krap aan de bovenkant, mis een stukje hoofd.

Dat klopt het is mij zelf nog aangeraden om er zelf nog meer er af te halen om de nadruk meer op de personen te leggen dan aan de rest ruimte.

Voorbeeld:


Dit is door een pro fotograaf gezegd.
Maar zelf vond ik hem zo mooi genoeg.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  Admin vrijdag 18 december 2009 @ 23:02:53 #208
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75788918
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dat klopt het is mij zelf nog aangeraden om er zelf nog meer er af te halen om de nadruk meer op de personen te leggen dan aan de rest ruimte.

Voorbeeld:
[ afbeelding ]

Dit is door een pro fotograaf gezegd.
Maar zelf vond ik hem zo mooi genoeg.
ben het in dit geval met de pro eens (droeg hij een fotovest?). Het verschil is dat bij de tweede foto de nadruk echt op het gezicht komt te liggen. De compositie is gewoon zoals die is. Bij de eerste lijkt het een foutje te zijn dat de bovenkant van het hoofd ontbreekt. Juist door iets meer te kroppen verleg je de focus en is het missende deel van het hoofd geen storende factor meer. Ik zou 'm zelf misschien zelfs nog iets verder afcroppen. Bij de tweede foto is het onderwerp ook uit het midden weg en keurig naar 1/3e verhuist en voldoet de foto ook nog eens aan de diagonaalmethode. De tweede versie is heel wat sprekender imo.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:19:21 #209
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75789623
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:02 schreef Danny het volgende:

[..]

ben het in dit geval met de pro eens (droeg hij een fotovest?). Het verschil is dat bij de tweede foto de nadruk echt op het gezicht komt te liggen. De compositie is gewoon zoals die is. Bij de eerste lijkt het een foutje te zijn dat de bovenkant van het hoofd ontbreekt. Juist door iets meer te kroppen verleg je de focus en is het missende deel van het hoofd geen storende factor meer. Ik zou 'm zelf misschien zelfs nog iets verder afcroppen. Bij de tweede foto is het onderwerp ook uit het midden weg en keurig naar 1/3e verhuist en voldoet de foto ook nog eens aan de diagonaalmethode. De tweede versie is heel wat sprekender imo.
Helemaal juist hoor..
Zeker het fototechnische verhaal.
Dat is ook waar ik vaak ook vanuit werkt..
Want ik ben nu twee jaar echt met portretten fotografie bezig en fullbody. ( BBW dames)
En van dit soort dingen leer je wel ..
Ik heb ook de bij de foto zelf gecropped .
Want de echte foto was nog groter .

Fotovest ??

nee ik ken diverse pro fotografen, alleen die zitten dan niet echt in mijn richting.

Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_75792097
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dat klopt het is mij zelf nog aangeraden om er zelf nog meer er af te halen om de nadruk meer op de personen te leggen dan aan de rest ruimte.

Voorbeeld:
[ afbeelding ]

Dit is door een pro fotograaf gezegd.
Maar zelf vond ik hem zo mooi genoeg.
Veel beter inderdaad
pi_75794165
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dat klopt het is mij zelf nog aangeraden om er zelf nog meer er af te halen om de nadruk meer op de personen te leggen dan aan de rest ruimte.

Voorbeeld:
[ afbeelding ]

Dit is door een pro fotograaf gezegd.
Maar zelf vond ik hem zo mooi genoeg.
Grappig, toen ik de post van Netsplitter las kriebelden m'n vingers al om te zeggen dat ik juist veel minder van de bovenkant had laten zien: precies zoals je hem nu in deze post hebt.

Vind deze versie echt veel sterker dan die met de 'hoge' bovenkant.

Wiebeldak ook weer een lekkere foto. Vignettering had van mij een tikkeltje minder gemogen (vooral aan de linkerkant valt het op dat de vignettering 'recht' langs de zijkant naar beneden loopt, in plaats van dat het een mooi cirkeltje vormt of echt alleen in de hoeken zit), maar de sfeer, de compositie en de focus op het filtergaasje zijn perfect. Vind het altijd wel grappig om te zien als van zo'n simpel (en eigenlijk saai) onderwerp toch een spannende foto gemaakt kan worden.

Foto van Chemiu heeft een lekkere dof en 't beest staat er lekker scherp op. De veren zijn gelukkig ook nog goed doortekend. Als ik dan toch een minpuntje zou moeten noemen is het de grote witte vlek in de achtergrond die wat afleidend werkt.
  † In Memoriam † zaterdag 19 december 2009 @ 17:51:14 #212
230491 Zith
pls tip
pi_75809087
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

+ leuke compositie met de combi kind+kitten, geeft altijd wel een vertederend beeld
- te krap aan de bovenkant, mis een stukje hoofd.

[ afbeelding ]
Leuke foto, vind vooral die druppel goed, aardig wat ruis trouwens? Ik had hem iets meer belicht, ziet er een beetje grauw uit.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75809399
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:51 schreef Zith het volgende:

[..]

Leuke foto, vind vooral die druppel goed, aardig wat ruis trouwens? Ik had hem iets meer belicht, ziet er een beetje grauw uit.

[ link | afbeelding ]
+ Lekker scherp (op klein formaat zeker)
+ Leuk moment gepakt
+ Mooie kleuren van de besjes en de vogel
- Ik vind het blauw van de achtergrond iets te sterk



Klikken voor groter
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Admin zaterdag 19 december 2009 @ 19:42:21 #214
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75812817
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:01 schreef Cheiron het volgende:

[ link | afbeelding ]
Klikken voor groter
+ dramatische wolkenpartij en de vogels die net tegen het serene gedeelte van de lucht vliegen
+ zonnestralen
- bovenste wolken hebben een scherpe rand waardoor het erg 'bewerkt' lijkt. niet perse negatief, maar het leidt hier de aandacht af

Van de week geschoten op weg naar school (in het donker, iso 6400 op 70mm f2.8). Witbalans aangepast, geel en oranje desaturated en vignette toegevoegd.
Aanklikbaar:
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75814864
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:42 schreef Danny het volgende:
Aanklikbaar:
[ link | afbeelding ]
Damn.

Heerlijke foto dit.
  Admin zaterdag 19 december 2009 @ 20:59:40 #216
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75815629
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:39 schreef Omniej het volgende:

[..]

Damn.

Heerlijke foto dit.
tnx. ben er zelf ook erg tevreden over.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75815877
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:59 schreef Danny het volgende:

[..]

tnx. ben er zelf ook erg tevreden over.
Als je eenmaal dit soort plaatjes pakt, doe je er dan niets mee, of stuur je het in ergens of hang je het op?
Ik merk dat ik fotograferen echt tof vind, maar ik weet als ik straks echt een beetje leuke foto's kan maken, niet zo goed wat ik ermee moet doen...
  Admin zaterdag 19 december 2009 @ 21:31:45 #218
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75816618
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:08 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Als je eenmaal dit soort plaatjes pakt, doe je er dan niets mee, of stuur je het in ergens of hang je het op?
Ik merk dat ik fotograferen echt tof vind, maar ik weet als ik straks echt een beetje leuke foto's kan maken, niet zo goed wat ik ermee moet doen...
ik kijk ernaar, gebruik ze als desktop achtergrond en post ze hier en daar in de hoop commentaar te krijgen waar ik wat aan heb. Heb de afgelopen tijd heel wat kennis opgedaan op die manier. Zou niet weten wat ik er verder mee zou moeten doen. Zo nu en dan komt er via flickr opeens een vraag of een foto gebruikt mag worden in een online reisgids ofzo, en dat is wel tof, maar verder? Geen idee.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75817357
+ Heerlijke plaat met name door het desaturaten!
- Moeilijk, maar dan zeg ik toch die "vlek" linksonder. Waarschijnlijk kun je daar niks aan doen maar stoort toch een klein beetje

De mijne



En groot
pi_75817587
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:55 schreef fr4nkovic het volgende:
+ Heerlijke plaat met name door het desaturaten!
- Moeilijk, maar dan zeg ik toch die "vlek" linksonder. Waarschijnlijk kun je daar niks aan doen maar stoort toch een klein beetje

De mijne

[ afbeelding ]

En groot
+Ik vind de scheve insteek echt cool, het werkt. Ook de mistige sfeer aan het eind is gaaf.
-Hij had misschien iets scherper kunnen zijn, maar dat kan ook met het fototoestel te maken hebben.

Ik heb nu geen foto maar ga morgen naar Amsterdam en als er nog sneeuw ligt echt mijn best doen om een wat specialere foto te maken dan ik tot nu toe deed, die bos en duinen foto's zijn leuk maar gewoon niet speciaal, een andere omgeving inspireert me misschien.
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:04:43 #221
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75819724
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:55 schreef fr4nkovic het volgende:


De mijne

[ afbeelding ]

En groot
Deze is echt geniaal!!

Je moet echt twee keer kijken, omdat de compositie zo verschrikkelijk clever is, met die strook gras als 'weg' in plaats van de weg als weg. Je wordt er door de lijnen helemaal ingetrokken, en de bomenrij en het eindpunt, met als extraatje mist, is spannend. De rustige toning maakt de foto extra geheimzinnig.

Gewoon briljant. Superklasse!!


Verder is op deze bladzijde de foto van de vogel met de besjes nogal erg fraai.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 20 december 2009 @ 15:39:02 #222
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_75839691
Erg mooie plaat idd!

Kan me ook helemaal vinden in de comment van ER

Wel grappig, hou normaal niet zo van schuin, maar bij deze trek je automatisch je koppie schuin omdat je em toch wilt zien... beetje Twin-Peaks sfeertje....

Mijne;

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_75842161
+ "griezeleffect" van het groene raam
- vind de locatie niet heel bijzonder

vandaag een probeerpanorama gemaakt,

(aanklikbaar)
  zondag 20 december 2009 @ 17:16:47 #224
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75843482
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:44 schreef mug89 het volgende:
+ "griezeleffect" van het groene raam
- vind de locatie niet heel bijzonder

Vind je? Ik vind de lokatie juist wel heel bijzonder!! Heel erg sfeerverhogend ook met die ouwe lantaarn en gedeelte van een kerk, en dan dat pad langs de kerk de verte in.

Nee, ik vind het een erg mooie foto. Beter dan een sfeerloze sneeuwfoto van een of ander straatje waar lelijke auto's prominent in aanwezig zijn, of een sneeuwfoto met niets dan blubbersneeuw, of een scheve horizon, of een paars/blauw/grijs zweem op de foto. Heb je in dat sneeuwtopic gekeken wat voor lelijke foto's erin staan? Jouw panorama is ook mooi, hoewel wel een beetje saai. Er is nergens een point of interest. Dus de aandacht is snel weg.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  † In Memoriam † zondag 20 december 2009 @ 17:19:12 #225
230491 Zith
pls tip
pi_75843590
Waar is dat Mug?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')