abonnement Unibet Coolblue
pi_75185895


Aangezien er nog geen deathcore topic is en ik het zeker wel een genre opzich vindt is het maar eens tijd dat er een topic voor dit genre is

Deathcore is een kruising tussen death metal en hardcore(punk)
Er wordt gebruik gemaakt van snelle, zware en vaak chaotische riffs met snelle drums
Qua vocals wordt er gebruik gemaakt van screams en grunts gecombineerd met hardcore vocals
Kenmerkend zijn de melodische riffs en vooral de breakdowns
Deathcore is zelf een subgenre van metalcore maar genres zoals technical-deathcore stammen af van deathcore

Dus, even een kort lijstje met bands die onder dit genre vallen (bekend en minder bekend):
After the Burial
Arsonists Get All the Girls
As Blood Runs Black
Born of Osiris
Circle of Contempt
Despised Icon
Elysia
Emmure
Here Comes the Kraken
It Breeds no More (BE)
Job For a Cowboy
Oceano
The Contortionist
Suicide Silence
Underneath the Gun
Veil of Maya
Whitechapel


Wie nog steeds geen idee heeft waar ik het over heb zijn hier wat nummers waar ik regelmatig naar luister

After the Burial - Cursing Akhenaten


Underneath the Gun - Discordant


The Contortionist - Eyes: Closed


Born of Osiris - Open Arms to Damnation


The Faceless - An Autopsy


Arsonists Get All the Girls - Shoeshine For Neptune


Het lijkt me sterk dat je deathcore zult waarderen als je zelf niet een beetje in de metal/hardcore scene zit dus mocht dit het geval zijn laat dan reacties als 'kanker herrie' achterwegen En ik weet heus wel dat voor de meeste metalheads hetzelfde geldt omdat ik weet dat het moeilijk is om met de tijd mee te gaan



[ Bericht 0% gewijzigd door OM-NOM-NOM op 01-12-2009 16:51:47 ]
pi_75186114
Mag ik je vragen wat precies in die muziek jou aantrekt?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 1 december 2009 @ 16:29:03 #3
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_75186215
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:26 schreef Quir het volgende:
Mag ik je vragen wat precies in dat geluid jou aantrekt?
fixed
pi_75186292
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:26 schreef Quir het volgende:
Mag ik je vragen wat precies in die muziek jou aantrekt?
Moeilijk te verwoorden, ik denk dat gevoel dat je krijgt waarbij je alles om je heen wilt slopen
Ik luister zelf meer naar technische/melodische deathcore omdat je bij veel nummers vaak het ene moment het gevoel hebt dat je in de ruimte zweeft en als de breakdown komt je dat lekkere gevoel krijgt om zomaar om je heen te gaan slaan

Hopelijk was dat duidelijk genoeg

EDIT: En toen ik voor het eerst death-metal/deathcore of noem het maar op hoorde dacht ik ook 'wtf, waarom luisteren mensen hierna'
Ik luisterde eerst (3-4 jaar geleden) voornamelijk naar hip-hop maar dat was snel over met al die zuigartiesten van nu. Daarna ben ik een beetje in de rock belandt en van daar uit overgegaan naar hardcore/post-hardcore en uiteindelijk interesse kreeg voor de wat heftigere genres omdat het me begon te vervelen
Ik was als het ware steeds opnieuw opzoek naar het ultieme gevoel wat ik bij muziek kon krijgen en heb het nu denk ik wel gevonden
  dinsdag 1 december 2009 @ 16:32:31 #5
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_75186347
De muziek is wel grappig, ware het niet dat ik dat grunten niet zo kan waarderen.

edit: het is niet alsof je als gereformeerde kerkganger in een zwarte pinksterkerk komt waaat gebeurt hier
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_75186515
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:31 schreef OM-NOM-NOM het volgende:

[..]

Moeilijk te verwoorden, ik denk dat gevoel dat je krijgt waarbij je alles om je heen wilt slopen
Ik luister zelf meer naar technische/melodische deathcore omdat je bij veel nummers vaak het ene moment het gevoel hebt dat je in de ruimte zweeft en als de breakdown komt je dat lekkere gevoel krijgt om zomaar om je heen te gaan slaan

Hopelijk was dat duidelijk genoeg

EDIT: En toen ik voor het eerst death-metal/deathcore of noem het maar op hoorde dacht ik ook 'wtf, waarom luisteren mensen hierna'
Ik luisterde eerst (3-4 jaar geleden) voornamelijk naar hip-hop maar dat was snel over met al die zuigartiesten van nu. Daarna ben ik een beetje in de rock belandt en van daar uit overgegaan naar hardcore/post-hardcore en uiteindelijk interesse kreeg voor de wat heftigere genres omdat het me begon te vervelen
Ik was als het ware steeds opnieuw opzoek naar het ultieme gevoel wat ik bij muziek kon krijgen en heb het nu denk ik wel gevonden
Ik kan wat Death op zijn tijd wel waarderen, maar dat gevoel heb ik nou nooit gehad bij deze muziek.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75186668
Ik wordt altijd moe van die eeuwige breakdowns, niks voor mij
pi_75186703
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:36 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik kan wat Death op zijn tijd wel waarderen, maar dat gevoel heb ik nou nooit gehad bij deze muziek.
Moet ik me bij 'Death' deathmetal voorstellen? Ik kan bij deathmetal nou juist totaal niet bedenken waarom mensen daar zo over te spreken zijn, maar ieder zijn eigen ding
pi_75186781
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75186940
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:43 schreef Quir het volgende:
Death
Excuses, maar aangezien het een deathmetal band is geldt hetzelfde nog steeds
Het enige deathmetal-genre wat ik overigens kan waarderen is technical-deathmetal (Beneath the Massacre, The Faceless, name it)
pi_75187016
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:19 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Deathcore is zelf een subgenre van metalcore maar vele genres zoals technical deathcore en grindcore stammen af van deathcore


Maar goed, The Red Chord vind ik wel leuk. Pig squeals vind ik echter helemaal niets (The Red Chord heeft dan ook geen pig squeals...)
pi_75187063
Oh, grindcore is dan wel weer leuk, maar niet om naar te luisteren.

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75187101
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:49 schreef ApZwanenberg het volgende:

[..]



Maar goed, The Red Chord vind ik wel leuk. Pig squeals vind ik echter helemaal niets (The Red Chord heeft dan ook geen pig squeals...)
Nou vooruit, het stamt niet af van deathcore maar er zijn zeker wel veel overeenkomsten, maar ik verbeter het even
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:50 schreef Quir het volgende:
Oh, grindcore is dan wel weer leuk, maar niet om naar te luisteren.

Grindcore vind ik verschrikkelijk, hoewel ik twijfel of dat ook wel echt grindcore is
pi_75187504
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:50 schreef Quir het volgende:
Oh, grindcore is dan wel weer leuk, maar niet om naar te luisteren.


Dan noem je ook geen goed voorbeeld, dan liever napalm death, repulsion, enz.

Maar ik heb hier niks te zoeken, ik vind deathcore toch kut.
pi_75190876
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:40 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ik wordt altijd moe van die eeuwige breakdowns, niks voor mij
welk stuk is eigenlijk de breakdown, waar het in dit soort muziek blijkbaar allemaal om draait?
pi_75192285
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:40 schreef Yorrit het volgende:

[..]

welk stuk is eigenlijk de breakdown, waar het in dit soort muziek blijkbaar allemaal om draait?
Ik weet er de ballen van hoe ik het uit zou moeten leggen maar ik kan het beter laten zien adhv een aantal voorbeelden. Heb een tijdje geleden een top 10 gemaakt van mijn favoriete breakdowns, is inmiddels wel verouderd maar het is maar dat je een idee krijgt:


http://www.youtube.com/watch?v=2Cvi6BKqdxw
pi_75193470
hij doet t hier niet vriend!

pak gewoon een videotje en zeg op wel tijdstip de breakdown begint
pi_75214961

Rond 1:46


Rond 1:53 (is een wat snellere breakdown)


Rond 0:55 (iets wat langzamere breakdown)

Hoop dat dit het wat duidelijker maakt

[ Bericht 1% gewijzigd door OM-NOM-NOM op 02-12-2009 16:17:16 ]
pi_75215583
bestwel grappig dat t 'langzame stuk' dus het vetste stuk is? meestal is het toch andersom
pi_75215745
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:25 schreef Yorrit het volgende:
bestwel grappig dat t 'langzame stuk' dus het vetste stuk is? meestal is het toch andersom
Nou de combinatie van harde bass en vaak de sing-alongs zorgen er wel voor dat je tijdens een show óf zo hard meeschreeuwt als je kunt, of dat je in de pit stapt en zo hard mogelijk om je geen gaat slaan
Het is inderdaad raar ja, maar bij een breakdown krijg ik meestal wel een lekker agressief gevoel

Een breakdown is overigens niet altijd langzaam, die van Carnifex is bijvoorbeeld een van de snelste breakdowns die zo in me opkomt
  donderdag 3 december 2009 @ 11:14:14 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75240448
Vanmorgen nog The Diseased and the Poisoned geluisterd op weg naar mijn werk! 1,5 uur rijden sucks een stuk minder met een leuk deuntje op de achtergrond...

Ik moet zeggen dat ik hem in het begin zwaar vond tegenvallen, het klonk voor mij als een haastklus na (het geniale) Dead in my Arms. Ik begin hem echter steeds beter te waarderen!

Deathcore!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75245212
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:14 schreef SicSicSics het volgende:
Vanmorgen nog The Diseased and the Poisoned geluisterd op weg naar mijn werk! 1,5 uur rijden sucks een stuk minder met een leuk deuntje op de achtergrond...

Ik moet zeggen dat ik hem in het begin zwaar vond tegenvallen, het klonk voor mij als een haastklus na (het geniale) Dead in my Arms. Ik begin hem echter steeds beter te waarderen!

Deathcore!
Ik heb serieus nog nooit een heel album van Carnifex geluisterd hoewel ik er wel 2 op mijn pc heb staan, dat zijn gewoon van die dingen waar ik maar steeds geen tijd voor heb om te luisteren;p
Ik begin nu met Dead in my Arms
  donderdag 3 december 2009 @ 13:50:23 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75245560
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:38 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Ik heb serieus nog nooit een heel album van Carnifex geluisterd hoewel ik er wel 2 op mijn pc heb staan, dat zijn gewoon van die dingen waar ik maar steeds geen tijd voor heb om te luisteren;p
Ik begin nu met Dead in my Arms
Niet? Moet je is doen! Hoewel ik werkelijk waar geen positieve review kan vinden (Fine, fuck you then!) vind ik het een van de leukste cd's die ik in de afgelopen jaren heb gehoord.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75245852
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet? Moet je is doen! Hoewel ik werkelijk waar geen positieve review kan vinden (Fine, fuck you then!) vind ik het een van de leukste cd's die ik in de afgelopen jaren heb gehoord.
Zit nu op de helft, vind er echt niet veel aan Teveel van hetzelfde en de enige uitschieter die er tussen zit is Lie to my face
Ik betwijfel of het nog beter gaat worden

Een aanrader voor jou dan is het nieuwe album van The Contortionist genaamd Apparition, is meer melodisch maar zeker wel hard Pm me maar voor dl linkje tenzij dat niet mag
  donderdag 3 december 2009 @ 14:07:04 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75246065
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:00 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Zit nu op de helft, vind er echt niet veel aan Teveel van hetzelfde en de enige uitschieter die er tussen zit is Lie to my face
Ik betwijfel of het nog beter gaat worden
Nee! Hoewel ik 'Love lies in Ashes' ook erg goed vind. Ik snap het niet, ik kom van de Thrash kant en toch vind ik dit echt heerlijk om naar te luisteren. Lomp en hard! Heerlijk!

Het is geen All Shall Perish of Beneath the Massacre, maar ik vind het lekker!
quote:
Een aanrader voor jou dan is het nieuwe album van The Contortionist genaamd Apparition, is meer melodisch maar zeker wel hard Pm me maar voor dl linkje tenzij dat niet mag
Komt eraan! Nieuwe muziek is altijd ik ken het nog niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')