abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 april 2010 @ 17:23:06 #201
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80090333
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:18 schreef neen het volgende:
Het hele seizoen koopt iedereen een kaartje met een stoel- en rijnummer en nu kan het ineens niet? Dat is natuurlijk onzin. Enlopen er straks minder stewards rond omdat het nu per vak is? Ik denk het niet.

Daarnaast is het vorig seizoen ook al eens voorgekomen dat het vak waarvoor ik een kaartje heb helemaal vol zat, moet ik dan het hele vak gaan vragen om hun kaartje te laten zien als ik in dat vak wil gaan zitten? Als iedereen gewoon een stoel- en rij heeft heb je dat gedonder niet.

De kaartverkoop van de play-offs is minder slecht dan vorig seizoen maar goed is het nog lang niet te noemen.
Spijker op zijn kop en mijn idee met de seizoenkaart is perfect, maar bij Cambuur zijn ze te lui om iets voor de SCC-houders te doen.
Bedankt Hans.
pi_80090415
Het afdrukken van een rij en een stoelnummer zal het probleem niet zijn. Het probleem schuilt em in het feit dat ze een capaciteit per vak hebben en dat softwarematig niet 100% inzichtelijk hebben.

En natuurlijk zijn er meer stewards (alhoewel, dat hangt er nog maar van af tegen wie er gespeeld wordt en Crone de uitsupporters wel in de stad wil hebben) alleen houden die zich niet bezig met het begeleiden naar de zitplaats.

Je hebt daarvoor al snel op elke trap opgang 2 mensen voor nodig en ook nog 1 halverwege de tribune. Tel daarbij op dat op Noord en West heel veel seizoenskaarthouders zijn die maar ergens gaan staan en zitten en dan is je chaos compleet.

Verder is het een feit dat er geen geld is.

kleine aanvulling, niet alle stoelen en rijen zijn meer genummerd. zal waarschijnlijk ook niet meer gebeuren ivm de staat van de tribunes, slaat met name op oost trouwens dit deel.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:25:22 #203
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80090426
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:11 schreef thespindoctor het volgende:
duidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.

wanneer je eigen rij en eigen stoel wilt gaan afdwingen dan zul je dat aan het begin van het seizoen moeten doen en niet aan het einde. aangezien het merendeel van de sc kaart houders bij cambuur nog nooit op de eigen plek heeft gezeten is die cultuuromslag niet zomaar te maken.

zoals je weet is het ook bij cambuur geen vetpot en is er niet de ruimte voor om die tientallen extra stewards die er voor nodig zijn om het "eigen plek verhaal" te begeleiden te betalen.
Begin van het seizoen? Het gaat over de play-offs, Dit slaat dus al nergens op.

Merendeel zit op zijn eigen plek, alleen op noord en misschien een klein deel van zuid niet. Wederom onzin.

Stewards hebben er geen reet mee te maken, want iedere thuiswedstrijd werkt op dezelfde manier. Wederom onzin dus.

Zoals ik al zei', een hoop onzin in één stuk tekst.
Bedankt Hans.
pi_80090518
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:25 schreef bascross het volgende:

[..]

Begin van het seizoen? Het gaat over de play-offs, Dit slaat dus al nergens op.

Merendeel zit op zijn eigen plek, alleen op noord en misschien een klein deel van zuid niet. Wederom onzin.

Stewards hebben er geen reet mee te maken, want iedere thuiswedstrijd werkt op dezelfde manier. Wederom onzin dus.

Zoals ik al zei', een hoop onzin in één stuk tekst.
Wat schattig dat jij dat vind

Ik benoem alleen maar verifieerbare feiten.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:31:19 #205
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80090670
Haha, goede argumentatie. Je post slaat nergens op. Ik vertel wat niet klopt en vervolgens zijn het feiten?

Het gaat over de play-offs, jij begint over onzin met begin van het seizoen. Slaat nergens op en ik heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen.

Op west en oost zit bijna iedereen op zijn eigen plaats. Slaat dus ook nergens op.

Waarom heb je stewards nodig om mensen naar de juiste plaats te begeleiden? Komen er alleen kleuters naar het stadion? En het belangrijkste: Hoezo lukt dit tijdens competitiewedstrijden wel? Kun jij mij het verschil uitleggen?
Bedankt Hans.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:33:41 #206
236335 neen
schone schijn
pi_80090778
Dat ze niet inzichtelijk hebben welke plekken er per vak vrij zijn is natuurlijk lastig, maar ook iets waar ze het hele seizoen mee kampen. En ook tijdens het seizoen zijn er wel eens wedstrijden erg druk bezocht.

Waar ik op Oost zit zijn alle rijen en nummers nog prima te zien, over de rest kan ik zelf niet zoveel zeggen.
het lijkt niet wat het is
  donderdag 8 april 2010 @ 17:41:51 #207
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091103
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:33 schreef neen het volgende:
Dat ze niet inzichtelijk hebben welke plekken er per vak vrij zijn is natuurlijk lastig, maar ook iets waar ze het hele seizoen mee kampen. En ook tijdens het seizoen zijn er wel eens wedstrijden erg druk bezocht.

Waar ik op Oost zit zijn alle rijen en nummers nog prima te zien, over de rest kan ik zelf niet zoveel zeggen.
Het is ook helemaal niet belangrijk of ze dat inzicht hebben. Ze kunnen gewoon kaarten per vak verkopen en SCC-houders nemen hun seizoenkaart mee om aan te tonen op welke plaats ze mogen zitten. Mensen zonder seizoenkaart kunnen vervolgens een andere plaats zoeken.

Erg makkelijk en 0 extra moeite/kosten voor Cambuur, maar wel klantvriendelijker voor de SCC-houders.
Bedankt Hans.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:49:36 #208
236335 neen
schone schijn
pi_80091392
O ja, dat kan natuurlijk ook nog is helemaal makkelijk. Heb ook helemaal geen zin om een uur van tevoren op de tribune te gaan zitten, mag er niet eens meer een biertje drinken
het lijkt niet wat het is
  donderdag 8 april 2010 @ 17:56:06 #209
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091616
Dat is dus ook het belangrijkste nadeel. Je moet erg vroeg komen, anders heb je geen plaats meer.
Bedankt Hans.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:58:18 #210
236335 neen
schone schijn
pi_80091675
Als ik bier mag drinken op de tribune vind ik het geen probleem het is waarschijnlijk toch wel mooi weer
het lijkt niet wat het is
pi_80091857
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:31 schreef bascross het volgende:
Haha, goede argumentatie. Je post slaat nergens op. Ik vertel wat niet klopt en vervolgens zijn het feiten?

Het gaat over de play-offs, jij begint over onzin met begin van het seizoen. Slaat nergens op en ik heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen.

Op west en oost zit bijna iedereen op zijn eigen plaats. Slaat dus ook nergens op.

Waarom heb je stewards nodig om mensen naar de juiste plaats te begeleiden? Komen er alleen kleuters naar het stadion? En het belangrijkste: Hoezo lukt dit tijdens competitiewedstrijden wel? Kun jij mij het verschil uitleggen?
Cambuur heeft geen geld om er extra mensen voor in te zetten. Als je die niet hebt kun je niet verwachten dat de supporter inenen op zijn plek gaat zitten als dat nog nooit gebeurt is.

Verder bedenk ik het niet. Ik heb van binnen uit dit hele proces 3 jaar mee mogen maken. Cambuur was op de goede weg een aantal jaren geleden maar ontsloeg toen de enige persoon die er nog een beetje verstand van had. Ze zijn daarna met een voltallige nieuwe administratie verder gegaan die tot op de dag van vandaag nog steeds niet weten hoe de software werkt.

Op west zitten ontzettende veel seizoenskaarthouders en die zitten bij lange niet allemaal op hun eigen plaats. De sponsorvakken zijn bij tijd en wijle een drama wat dat betreft.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_80091894
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:41 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is ook helemaal niet belangrijk of ze dat inzicht hebben. Ze kunnen gewoon kaarten per vak verkopen en SCC-houders nemen hun seizoenkaart mee om aan te tonen op welke plaats ze mogen zitten. Mensen zonder seizoenkaart kunnen vervolgens een andere plaats zoeken.

Erg makkelijk en 0 extra moeite/kosten voor Cambuur, maar wel klantvriendelijker voor de SCC-houders.
Klinkt erg gemakkelijk maar dat is het dus niet.

Wat denk je dat de kern van cambuur hier vorig jaar al over opgemerk heeft?

Gelukkig weet jij het allemaal beter
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:06:04 #213
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091939
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:03 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Cambuur heeft geen geld om er extra mensen voor in te zetten. Als je die niet hebt kun je niet verwachten dat de supporter inenen op zijn plek gaat zitten als dat nog nooit gebeurt is.

Verder bedenk ik het niet. Ik heb van binnen uit dit hele proces 3 jaar mee mogen maken. Cambuur was op de goede weg een aantal jaren geleden maar ontsloeg toen de enige persoon die er nog een beetje verstand van had. Ze zijn daarna met een voltallige nieuwe administratie verder gegaan die tot op de dag van vandaag nog steeds niet weten hoe de software werkt.

Op west zitten ontzettende veel seizoenskaarthouders en die zitten bij lange niet allemaal op hun eigen plaats. De sponsorvakken zijn bij tijd en wijle een drama wat dat betreft.
Je hoeft geen extra mensen in te zetten, want met competitiewedstrijden gaat het precies zo en zijn er nooit problemen. De rest is dus helemaal niet relevant.

Het is gewoon onwil van Cambuur, meer niet.
Bedankt Hans.
pi_80091962
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:58 schreef neen het volgende:
Als ik bier mag drinken op de tribune vind ik het geen probleem het is waarschijnlijk toch wel mooi weer
Dat zal niet gebeuren en al helemaal niet met deze burgemeester en een politiekorps wat van mening is dat bier de oorzaak van het drama van vorig jaar was
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:07:08 #215
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80091978
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Klinkt erg gemakkelijk maar dat is het dus niet.

Wat denk je dat de kern van cambuur hier vorig jaar al over opgemerk heeft?

Gelukkig weet jij het allemaal beter
Wat is er dan niet makkelijk? Leg mij nu eens duidelijk het verschil uit tussen een competitiewedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken en een play-offs wedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken.
Bedankt Hans.
pi_80092068
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:06 schreef bascross het volgende:

[..]

Je hoeft geen extra mensen in te zetten, want met competitiewedstrijden gaat het precies zo en zijn er nooit problemen. De rest is dus helemaal niet relevant.

Het is gewoon onwil van Cambuur, meer niet.
Geen onwil, onkunde en te weinig personeel in alle geledingen. Het is niet voor niets dat het hele jaar door gezegd werd "achteraf blij dat we niet gepromoveerd zijn, dat hadden we nooit kunnen managen".

Daarnaast zit er een behoorlijk verschil tussen gemiddeld iets van 8500 supporters (schatting hoor, heb de cijfers niet voorhanden) en uitverkocht.

De discipline bij de supporter om op de eigen plek te gaan zitten ontbreekt. Dat moet je de mensen bijbrengen. Daar is het tijdens de playoffs te laat voor omdat Cambuur dan ook veel andere zaken dient te regelen. Die druk is er in het begin van het seizoen niet. Daarom dus zoiets doen aan het begin van een nieuw seizoen.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_80092480
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:07 schreef bascross het volgende:

[..]

Wat is er dan niet makkelijk? Leg mij nu eens duidelijk het verschil uit tussen een competitiewedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken en een play-offs wedstrijd waarbij SCC-houders hun kaart gebruiken.

Ik heb al gezegd dat het uitprinten van kaarten het probleem niet hoeft te zijn. Tot zover is het ook geen probleem.

Het probleem ontstaat daarna pas. Even in volgorde:

1. kaarten op rij en stoel nummer uitprinten
2. seizoenskaarthouders kunnen 1 kaart in de voorverkoop kopen
3. vrije verkoop kaartjes worden verkocht

hier ontstaat het eerste probleem. cambuur had vorig jaar al te kampen met enorme problemen om dat goed te organiseren, we kennen allemaal de lange rijen nog. dat zal dit jaar relatief niet anders zijn. men heeft daar niet intern voldoende mensen voor en is aangewezen op vrijwilligers. zoiets organiseren verloopt vanuit cambuur erg stroef.

4. alle kaartjes verkocht. stadion uitverkocht.

ik doe even de aanname dat het aantal stoelen en kaarten overeenkomen (deed het vorig jaar niet)

5. de wedstrijddag, iedereen gaat op zoek naar tribune, vak, rij, stoel.

hier ontstaat het tweede probleem, ondanks dat supporters kaarten met stoel en rijnummer hebben etc. betekent dat niet dat men zich daar ook aan houdt. dit is het ergste op noord en zal een behoorlijk explosief sfeertje veroorzaken wanneer zoiets niet in goede banen geleidt wordt.

in het verleden zijn seizoenskaarthouders, ik heb hier hier over de slechte periode die we nog niet zo lang geleden hebben meegemaakt, bij elkaar gaan zitten ongeacht of ze wel een seizoenskaart voor die plek hadden of niet. in die tijd zaten er 3000-3500 man op de tribune en was dat nooit een probleem. het probleem heet hier de discipline van de supporter. als je een echte liwwadder bent dan weet je ook dat discipline iets is wat niet voorkomt in het woordenboek. ik heb in het verleden zelfs bejaarden zien slaan op de tribune om zoiets

je hebt hier dus een enorme hoeveelheid stewards voor nodig om dit in goede banen te leiden. het liefst al op de trappen zodat iedereen in het juiste vak zit. het probleem is echter dat de vakken geen afscheiding hebben en zodra men die controle voorbij is alsnog over kan steken naar een ander vak.

denk je dat cambuur op dat soort incidenten zit te wachten terwijl ze eigenlijk al niet eens budget hebben om zoiets te organiseren?

nogmaals, het is geen onwil hier. het verandert wel alleen zal het tot aan het moment dat je naar een nieuw stadion verhuisd niet 1,2,3 opgelost zijn.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:24:09 #218
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80092498
Seizoenkaarthouders oefenen het hele jaar door al. Bovendien begrijp ik het verschil nog steeds niet.

06-11-2009 Cambuur Excelsior 10000
23-10-2009 Cambuur FC Omniworld 9750
21-11-2008 Cambuur Telstar 9664

Zomaar drie wedstrijden uit de afgelopen 1,5 jaar met meer dan 9500 toeschouwers. Problemen gehad? Nee natuurlijk niet.

Kun je mij dus duidelijk uitleggen waarom het in de play-offs niet zou lukken? Ik heb namelijk nog geen uitleg gehad, waarom het in de play-offs anders zou gaan.

Ik weet overigens wel hoe het gaat, namelijk prima. Net als bij deze drie wedstrijden, waarbij seizoenkaarthouders op hun eigen plaats konden zitten. Zijn er toen eigenlijk extra veel stewards ingezet om mensen te begeleiden naar hun eigen plaats?

Volgens mij begrijp jij ook niet zo goed wat ik bedoel. Ik heb het voornamelijk over de oost en westtribune, waar mensen vaak op hun eigen plaats zitten. Wij hebben tot nu één keer mensen van onze plaats af moeten sturen dit seizoen, niet erg vaak he? Volgens mij schat jij de supporters iets te laag in. Noord en zuid kunnen gewoon zo blijven als ze dat willen. Op noord staat nooit iemand op zijn plaats, maar niemand heeft er problemen mee, dus dan hoef je het niet te veranderen he. Het gaat voornamelijk om oost en west.
Bedankt Hans.
pi_80093153
vanuit jouw optiek zijn er geen problemen geweest. dat wil niet zeggen dat cambuur, gemeente, politie, brandweer, stewards en/of ggd geen problemen heeft geconstateerd. en dat zijn nu juist wel de partijen waar ze mee te maken hebben he

ook op west zijn er meer problemen dan je denkt. je hebt sponsor vakken en vrije verkoop vakken. dat creeert best wel problemen met een uitverkocht huis.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:49:03 #220
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80093331
Ik ben het niet met je eens. Het is ook helemaal niet zo dat iedereen op noord ineens op zijn vaste plaats moet staan, want dan doen ze nooit en niemand heeft er problemen mee. Het gaat mij om mensen op oost en west die graag op de plaats willen zitten waar ze normaal tijdens de competitie ook zitten. Dit is makkelijk te regelen door vooraf kenbaar te maken dat SCC-houders recht hebben op hun eigen plaats op vertoon van seizoenkaart.
Bedankt Hans.
pi_80093966
dan zijn we het eens dat we het niet eens zijn.

laat ik voorop stellen dat cambuur daar zeker wat in moet gaan doen. ik weet alleen (vanuit ervaring) dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_80102288
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:11 schreef thespindoctor het volgende:
wanneer je eigen rij en eigen stoel wilt gaan afdwingen dan zul je dat aan het begin van het seizoen moeten doen en niet aan het einde. aangezien het merendeel van de sc kaart houders bij cambuur nog nooit op de eigen plek heeft gezeten is die cultuuromslag niet zomaar te maken.
Echt iedereen zit in mijn vak altijd op zijn eigen plek en komt bij bekerwedstrijden en play offs (vorig jaar dan) ruim van te voren om zijn/haar eigen plek te claimen. Iedereen kent ook elkaar en als er iemand niet zit vraagt iedereen altijd wat er aan de hand is.

Ik denk dat je het over Noord hebt?

En ik denk dat het ook niet makkelijk te regelen is voor Cambuur, ben allang blij dat de seizoenskaarthouders nu eens voorrang krijgen waar ze recht op hebben en super geregeld ook. Gewoon 2 thuiswedstrijden de kassa hiervoor open en tussendoor ook nog en vrije verkoop pas over 3 weken. Hulde hiervoor en volgend jaar wel per stoel verkopen, doen de eredivisieploegen ook en als Cambuur toch wil promoveren moeten ze ook dit soort dingen nog ietsjes beter kunnen regelen.

Mijn eigen plek is toch goud waard, ik betaal ervoor en wil er ook zitten en zit daar al jaren. Ik baal er gewoon van dat een of andere nepsupporter die nooit komt op mijn stoel gaat zitten. Eigenlijk moet ik morgen een steeksleutel meenemen om mijn stoel gewoon onder mijn arm mee te nemen

En kan de jongen die een half jaar terug zo'n mooie hd film maakte in het stadion dit weer doen met de play offs (sfeeractie)? Zou erg mooi zijn. De meeste filmpjes op youtube zijn zooo slecht van kwaliteit.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:06:35 #223
236335 neen
schone schijn
pi_80102799
Ik zal in ieder geval even wat in de collectebus doen voor Ultras Leovardia ben benieuwd waar ze dan mee komen bij de play offs.
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:39:47 #224
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80126044
Vanavond de topper tegen Den Bosch. Wat denken we? Nulletje of 8?
Bedankt Hans.
pi_80129830
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:39 schreef bascross het volgende:
Vanavond de topper tegen Den Bosch. Wat denken we? Nulletje of 8?
Geef mij maar een 4-1 overwinning met 4 goals van Mark zodat hij topscoorder van de JL wordt

Zolang we maar winnen en wat doelpunten van cambuur zien ben ik tevreden, zonnetje schijnt, gaat mooie avond worden. Nu snel naar huis, kan ik nog even wat eten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')