abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2000 @ 21:54:00 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_252444
http://www.planet.nl/news/anp/berichten/ANP121845040.shtml

DEN HAAG (ANP) - Enkele tientallen supporters van ADO Den Haag
bedreigen de bewoners van het televisieprogramma De Bus van SBS 6.
De bus waarin de deelnemers van het programma tijdelijk wonen, is
zondag op de in aanbouw zijnde Megastore in Den Haag getakeld.
De raddraaiers pakten aan het eind van de middag bouwmaterialen
en gooiden die in de richting van de bus. Ook riepen de supporters
verwensingen richting de tijdelijke bewoners. De politie heeft de
supporters inmiddels teruggedreven, maar de ADO-aanhangers zijn nog
steeds in de buurt.
_____________________________

Dat wordt wat als ze morgen moeten straten maken op de openbare weg ??? (zie livestream verslag)

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 12 maart 2000 @ 22:00:00 #2
2646 webber
Enough already
pi_252445
Wat een ongelooflijk stel zielepoten. Zielig. Heel zielig.
  zondag 12 maart 2000 @ 22:02:00 #3
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_252446
Was dit een actie die te maken heeft met de klotebus site??? Want ik hoorde dat die ook weer nieuwe acties heeft bedacht.
Hallo...?
  zondag 12 maart 2000 @ 22:10:00 #4
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_252447
quote:
op 03-12-2000 om 09:54 PM schreef R@b het volgende:
DEN HAAG (ANP) - Enkele tientallen supporters van ADO Den Haag
bedreigen de bewoners van het televisieprogramma De Bus van SBS 6...De raddraaiers pakten aan het eind van de middag bouwmaterialen
en gooiden die in de richting van de bus. Ook riepen de supporters
verwensingen richting de tijdelijke bewoners. De politie heeft de
supporters inmiddels teruggedreven, maar de ADO-aanhangers zijn nog
steeds in de buurt.

Ronduit belachelijk.

Die gasten zouden ze eigenlijk in de winterstop op moeten sluiten in hun eigen stadion en voor de verandering eens een keer geen camera's erbij. Want de beste manier om zulke figuren te straffen is ze totaal te negeren.

We never listen. . .when we are eager to speak. . .
  zondag 12 maart 2000 @ 22:23:00 #5
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_252448
quote:
op 03-12-2000 om 10:10 PM schreef Sweetheart het volgende:
Want de beste manier om zulke figuren te straffen is ze totaal te negeren.

Het zijn juist gasten die aandacht willen. En volgens mij doen die er alles voor om dat te krijgen. Negeren heeft geen zin. En het in een probleem wat je simpelweg niet kan negeren. Het is een rare kronkel is deze maatschappij waar je bijna niks aan kan doen. Het enigste op dit moment is die gasten zo hard mogelijk aanpakken, maar er zullen altijd nieuwe dwazen bij komen.

Hallo...?
pi_252449
quote:
op 03-12-2000 om 10:00 PM schreef webber het volgende:
Wat een ongelooflijk stel zielepoten. Zielig. Heel zielig.

Wat verwacht je dan ook van ADO Den Haag supporters....

(Trippsie duikt nu een heel end weg)


'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
pi_252450
Kan iemand die lui niet eens uitleggen dat hun gedrag door een groter deel van de maatschappij geaccepteerd zal worden als zij dit gebruiken b.v. ter ondersteuning van hun argumenten om b.v. de levenskwaliteit van uitkeringsgerechtigden die al jaren moeten sappelen te verbeteren.
En het binnenhof is ook vlakbij!!

Hâgtop leize!!!!
Uit de Groen-geile scheuâhkalendâh
Vannut jaah 2000.
Maandag Degtien maaht.

Vewensinge voâh de maandagmorrege:
Asje gein voete had, zâh je dan sokke drage?
Nee? Werom draag je dan een beiha?

  maandag 13 maart 2000 @ 00:35:00 #8
2646 webber
Enough already
pi_252451
quote:
op 03-13-2000 om 12:10 AM schreef Coos het volgende:
Kan iemand die lui niet eens uitleggen dat hun gedrag door een groter deel van de maatschappij geaccepteerd zal worden als zij dit gebruiken b.v. ter ondersteuning van hun argumenten om b.v. de levenskwaliteit van uitkeringsgerechtigden die al jaren moeten sappelen te verbeteren.
En het binnenhof is ook vlakbij!!

Teveel woorden van meer dan één lettergreep, dat gaan ze niet begrijpen. Dit soort mannen begrijpt alleen de klappen met een wapenstok. Laat er maar een kudde agenten op los.

Ik heb wel meelij met de particuliere bewakingsdienst die SBS heeft ingehuurd, geloof niet dat ik naast die bus zou willen staan als er zo'n horde neanderthalers loopt te muiten. Sterkte guys!

pi_252452
Leuk voorbeeld van mensen die zich laten beinvloeden door de Media dit zeg.....

Dat het daar uit de klauwen liep had een reden, een reden die de media dan gemakshalve even vergeet en een reden die helemaal niks met die BUS te maken heeft. Ik heb geen zin om er diep op in te gaan, maar zoek het maar in de hoek van de Combi regelingen, de tegenwerking van het clubbestuur en de provocatie van de politie.

En de mensen die hier leuk commentaar hebben, och ik lach er maar om, jullie weten niet beter. Alleen droevig dat jullie het zo generaliseren en direct conclusies trekken.

Het had overigens niks te maken met die klotebus site.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 13 maart 2000 @ 07:36:00 #10
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252453
quote:
op 03-13-2000 om 03:33 AM schreef DIGGER het volgende:
Dat het daar uit de klauwen liep had een reden, een reden die de media dan gemakshalve even vergeet en een reden die helemaal niks met die BUS te maken heeft.


UIt de klauwen lopen betekent nog geen verzachtende omstandigheden. Als ik het stukje van R@b lees hoef ik helemaal niet meer weten wat nu precies de oorzaak is.

pi_252454
quote:
op 03-13-2000 om 03:33 AM schreef DIGGER het volgende:
Ik heb geen zin om er diep op in te gaan, maar zoek het maar in de hoek van de Combi regelingen, de tegenwerking van het clubbestuur en de provocatie van de politie.

Oh nee, nu snap ik het het! In dat geval heb ik er alle begrip voor dat je de boel stuk maakt, onschuldige bijstanders het leven zuur maakt en de bus gaat bekogelen.

Het zal eens je eigen schuld zijn, stel je voor!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  maandag 13 maart 2000 @ 08:45:00 #12
2792 sproet
the one and only !
pi_252455
De bus in de Haag; wat een fès!
Bâhvènop een dak veblève de buspassagiers, wat een lol!
Nu kunne we onze vriende vanùit de hâhgte volge, prèsies zoas hun stèrallures vèlange!
ADâH-De Haag suppogtars blèf binne en vèdiep je is in de pegsâhne die in de bus zitte in plaats van ze an te valle!
De bus is lùik, sterkâh nog, de bus is prachtag volksvemaak dat we sinds de middelèuwe nie hebbe mâhge mèmake!
[url=http://www.roeler.iwarp.com/images/sproetwctegel.jpg][b]een sproet in de morgen is een dag zonder zorgen!![/b][/url]
  maandag 13 maart 2000 @ 10:26:00 #13
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_252456
quote:
op 03-13-2000 om 03:33 AM schreef DIGGER het volgende:
Leuk voorbeeld van mensen die zich laten beinvloeden door de Media dit zeg.....

Dat het daar uit de klauwen liep had een reden, een reden die de media dan gemakshalve even vergeet en een reden die helemaal niks met die BUS te maken heeft. Ik heb geen zin om er diep op in te gaan, maar zoek het maar in de hoek van de Combi regelingen, de tegenwerking van het clubbestuur en de provocatie van de politie.




Heel mooi hoor, maar mocht je nog een zinnige reactie op je stukje verwachten dan zou ik toch maar die duistere redenen die je om nog duisterer redenen niet noemt toch maar wat uitdiepen, anders lijk je net zo'n onbegrepen hooligan die het liefst ADO-Den Haag fan wordt genoemd. Ik heb niks met voetbal, is me allemaal om het even, maar je lijkt met je stukje te zeggen dat er een reden was waarom vandalen de bus bekogelden. Als die reden was dat mensen uit het raam van de bus gericht schoten vind ik dat men het volste recht heeft om met zooi terug gooien, anders is er wel een VERDOMD goede reden nodig. Oh, uh, trouwens, als die illustere "reden" niks met de bus te maken heeft, waarom wordt die dan juist bekogeld?
Veel vragen, veel antwoorden. Graag uw reactie.

Ben te zaai voor een signature
  maandag 13 maart 2000 @ 10:43:00 #14
2640 dolphin
Je zelf zijn, dat is het!
pi_252457
Het is misschien natuurlijk ook behoorlijk naief van SBS om in een stad als Den Haag te gaan staan. Is toch een behoorlijke probleemstad. Dan kan je wel uit voorzorg de bus bovenop een dak parkeren maar doe dat dan s'avonds en niet s'middags. Ze hadden beter de zondag nog in burgers door kunnen brengen en dan s'avonds laat de bus parkeren.

Ado supporters staan al zo lekker bekend.

Meesteroplichter, Barkeeper en Uw gastheer tijdens duistere praktijken. Ook deskundig op het gebied van de psychose.


pi_252458
quote:
op 03-13-2000 om 03:33 AM schreef DIGGER het volgende:
Dat het daar uit de klauwen liep had een reden, een reden die de media dan gemakshalve even vergeet en een reden die helemaal niks met die BUS te maken heeft. Ik heb geen zin om er diep op in te gaan, maar zoek het maar in de hoek van de Combi regelingen, de tegenwerking van het clubbestuur en de provocatie van de politie.

??? Een reden die nix met de bus te maken heeft maar toch wordt 'ie bekogeld?
Het is ueberhaupt al idioot dat direct naar stenen en straattegels wordt gegrepen en andere mensen iedere keer de dupe moeten worden van die idiote voetbal oorlogen. Puberaal gedrag gewoon.

Je moet je woede richten tot partijen die wat met combiregelingen en de uitvoer daarvan te maken hebben, zoals het bestuur en de politie en niet tot mensen die er helemaal nix mee te maken hebben.

Die 'supporters' hebben zich gewoon voor lul gezet, want dit soort acties werkt alleen maar tegen de supporters. Wanneer wordt dat eens begrepen dan?

Mijn inziens gewoon dom vandalisme dit.

[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 13 Maart 2000).]

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
pi_252459
Ach voorruit dan maar....

Het draaide gisteren om de Wedstrijd tegen Volendam uit waar we verplicht met Combi heen moesten ondanks dat dat vanuit Volendamse kanten niet nodig was. Er is dus een grote groep gegaan met de auto en van de Haagse politie mochten die het vak niet in, ookal had heel Volendam er geen probleem mee, ze hadden zelfs een vak vrij gehouden.
Maar alles verliep daar gewoon dood normaal en kalm.
Bij de terugreis zijn een aantal lui gewoon naar di BUS gegaan, niks anders doen dan wat dingen roepen. Er was niks aan de hand totdat er een enorme hoeveelheid politie kwam, onder leiding van diezelfde politie die die middag in Volendam was. De politie heeft vervolgens gemeend, terwijl er dus niks aan de hand was, iedereen daar weg te moeten halen en heeft dat direct met geweld gedaan. En dus zonder wettelijk geldige reden, want als je zoiets voor laat komen (uit ervaring) is er geen enkele wettelijke basis voor. Maar enfin, de Polite is dwars over auto's heen wezen lopen, heeft kinderen geslagen, een meid van een scooter afgeslagen enz.
Dan maakt de haagse politie en de media ervan alsof de Den Haag supporters de BUS wouden bestormen of zo maar dat was dus zeker niet zo. De Haagse politie is er namelijk een held in om zelf te beginnen met het gebruiken van geweld om ons als Supporters in een kwaad daglicht te stellen om zodoende een zeg maar basis te houden om die combiregelingen te handhaven. Om dat te begrijpen en helemaal uit te leggen zou ik nog tig A4'tjes moeten schrijven, dat zijn allemaal dingen die er nu intern spelen tussen clubbestuur, supportersvereniging en politie en zo, is denk ik minder interessant maar samenvattend: als de politie gisteren niet vanuit het niets begonnen was met het gebruiken van onnodig en bovendien ongeoorloofd geweld, dan was er niks aan de hand geweest. Verder is het bijzonder generaliserend om als er 100 man staan van wie misschien 20 Den Haag supporters het alleen maar daar op te gooien.

Ik loop al lang genoeg rond in het wereldje van voetbalsupporters en hoe dat belicht wordt door de media en ik geloof zelden wat er daarover in de media staat en terecht. Dat jullie dat voor zoete koek aannemen is op zich logisch, jullie kennen de situatie(s) niet maar het zou goed zijn om een bericht niet klakkeloos aan te nemen als je het maar van 1 kant belicht hoort. Ik neem aan dat je in het dagelijkse leven ook graag een verhaal van beide kanten wilt horen alvorens je een conclusie trekt, hoor je het verhaal maar van 1 kant, dan zul je immers zelden een juiste conclusie trekken.

Maar algeheel samenvattend, er was niets aan de hand, het ging maar om een kleine groep supporters en de supporters die er waren waren maar een klein deel van de totale hoeveelheid mensen die er waren en de politie is er volledig zelf mee begonnen door ongeoorloofd geweld te gaan gebruiken. Dat er daarop een reactie volgt is nog altijd niet juist maar wel logisch en te verwachten.

Ik hoop dat iedereen nu een beetje snapt hoe de vork in de steel zit/zat.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_252460
Ok, in ieder geval een uitvoeriger uitleg.

Dat verklaart echter nog niet waarom in het verleden, bij weinig politiebegeleiding, supportersrellen altijd uit de hand liepen want als ik je zo hoor ligt een aanzienlijke schuld bij de politie die te hardhandig optreedt.

Is ut niet logisch dat er meer politie wordt ingezet die strakker optreden, als gebleken is dat weinig politie en een minder strakke houding niets helpt omdat een kleine groep de massa aanhitst en er toch geweld ontstaat?

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
pi_252461
quote:
op 03-12-2000 om 10:23 PM schreef the Flex het volgende:
Het zijn juist gasten die aandacht willen. En volgens mij doen die er alles voor om dat te krijgen. Negeren heeft geen zin. En het in een probleem wat je simpelweg niet kan negeren. Het is een rare kronkel is deze maatschappij waar je bijna niks aan kan doen. Het enigste op dit moment is die gasten zo hard mogelijk aanpakken, maar er zullen altijd nieuwe dwazen bij komen.


Heb je het nu over die diersoort in de bus?

Of over de minder bedeelde medemensen die het voetbal(geweld) gebruiken als uitlaatklep voor de problemen die zij dagelijks ondervinden.

Ik wou dat ik dichter was, dan kon ik altijd dichter bij jouw zijn (Stef Bos).


pi_252462
alsof de bussagiers al niet genoeg te lijden hebben, eerst liepen de gemoederen binnen de Bus al hoog op. met gevaar dat ze elkaar de hersenen gingen inslaan. hebben ze eindelijk rust worden ze van buitenaf bedreigd...'t is wat
  maandag 13 maart 2000 @ 13:25:00 #20
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252463
Waarom gaan die supporters niet gewoon na een wedstrijd de kroeg in of naar huis ipv door de stad heen lopen te schreeuwen.

Voetbalrellen beginnen altijd in het klein. Wanneer ze de nog niet genoeg aandacht krijgen begint het gedonder.
Supporters moeten nu toch zo langzamerhand weten dat de politie (in sommige vallen onrechtvaardig hard) optreed.
Ga dan ook niet de straat op. Hierdoor bevestiggen ze juist de noodzaak van een combi-regeling.

pi_252464
quote:
op 03-13-2000 om 12:36 PM schreef CaptTripps het volgende:

Dat verklaart echter nog niet waarom in het verleden, bij weinig politiebegeleiding, supportersrellen altijd uit de hand liepen want als ik je zo hoor ligt een aanzienlijke schuld bij de politie die te hardhandig optreedt.

Dat was in dit geval zeker zo ja. En met het verleden, dat is moeilijk te vergelijken want het voetbalvandalimse van vandaag de dag lijkt daar amper op (kijk alleen al maar naar de hoeveelheid wapens gebruikt en Picornie en zo). Het heeft ook eigenlijk niks te maken met de hoeveelheid politie maar meer de houding die de zich aan meten. Ook de normale agent op straat wordt stricter, Zero tollerance beleid etc, maar gaat daarbij vaak buiten zijn/haar boekje. Onlangs nog een rechtzaak over gewonnen. Als de politie op een gepaste manier iets gedaan had was er niks aan de hand, of er nu 5 of 40 agenten bij waren. De politie constateerde dat er een groep mensen bij die bus was, waarvan maar een deel Den Haag supporter. En die mensen riepen allerlei dingen naar die Busbewoners. Gewoon zoals dat altijd gebeurd, waar dat ding ook staat waar mensen bij kunnen komen. Om dan als actie erop meteen met geweld het hele zakie maar ff schoon te vegen is ongepast en trust me, als je dat voor de rechter gooit wordt je in je gelijk gestelt.

Is ut niet logisch dat er meer politie wordt ingezet die strakker optreden, als gebleken is dat weinig politie en een minder strakke houding niets helpt omdat een kleine groep de massa aanhitst en er toch geweld ontstaat?

strakker kan, maar dan moet er wel wettelijke grond voor zijn, en dat was er niet. Er was ook geen sprake van Ophitsend gedrag, er was gewoon niks aan de hand bij de BUS tot de politie zich er mee ging bemoeien op eerder beschreven wijze.


O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 13 maart 2000 @ 13:54:00 #22
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_252465
Bennut met Digger eens dat supportersrellen mede door de politie(k) veroorzaakt worden.

Weliswaar valt het niet goed te praten, maar het is zo dat agressie, agressie uitlokt en zoals voetbalsupporters tegenwoordig behandeld worden is een schande.

Ik ga regelamtig mee naar uitwedstrijden van FC Utreg. En als je ziet hoe je daar behandeld wordt. Een grote schande...

Gegroet

Frenk

pi_252466
Je moet er denk ik idd middenin zitten en echt kennis van hebben, ervaring om het echt te kunnen begrijpen. verwacht niet dat anderen mijn reactie dan ook begrijpen zullen, en ook niet zullen begrijpen hoe en wat er nu allemaal gebeurd is en met name waarom. Maar ik hoop dat iig duidelijk is dat het niet zo eenzijdig is als dat de media het afschildert. De media is niet zo geloofwaardig als menigeen denkt of het opvat. En de politie is ook vaak niet zo bezig als dat ze zouden moeten zijn, gaan tegenwoordig heel erg vaak hun boekje te buiten. Je meost eens weten (en ik weet het inmiddels uit eigen ervaring) hoe vaak de politie bij de rechtbank tegenwoordig in het ongelijk gesteld wordt omdat ze niet bezig waren met 'een rechtvaardige uitvoering van hun bediening', in Normaal Nederlands, ze hadden geen enkel recht om op te treden op de manier waarop ze dat gedaan hebben. En dat was gisteren ook zeer beslist het geval.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 13 maart 2000 @ 15:04:00 #24
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_252467
In eindhoven was het wel onrustig, maar liep het niet uit de hand, al scheelde dat niet veel omdat een agent bijna zijn wapenstok niet thuis kon houden.

maar ik verwacht geen begrip!

  maandag 13 maart 2000 @ 16:48:00 #25
380 Lucky
FOK!member
pi_252468
Ik word toch zo langsamerhand helemaal strondziek van die walgelijke voetbal supporters !! Het enige wat dit soort ongelooflijke losers kunnen is rotzooi trappen, sukkels !! Doodziek word je ervan !

Tjongejonge, zoek een baan, bouw een leven op en kap toch eens met dat ongelooflijk zielige gedoe wat heeft dat nou nog met voetbal te maken losers !!!!!!

Het gaat er niet om waar het om gaat.....
pi_252469
Als je totaal niet weet waar je het over hebt, wees dan zo wijs en zeg gewoon niks...
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_252470
Voetbal is voor het proletariaat!

Zeiden ze vroeger niet....geef het (simpele)volk brood en spelen?

Ik wou dat ik dichter was, dan kon ik altijd dichter bij jouw zijn (Stef Bos).


abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')