abonnement Unibet Coolblue
pi_76944654
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:42 schreef SolidasRock het volgende:
Pardon.... wishfull thinking denk ik maar ik bedoel dus 0,1 ton oftewel 10.000

Heb momenteel een normale internet bonus sparen van rabobank.
Ik zou het op een rekening zetten zonder voorwaarden en dan denk ik bij Moneyou aangezien die het afgelopen jaar toch wel steeds in de top van de hoogste rentes stonden.

Mijn geld staat daar ook voor een deel.
  maandag 18 januari 2010 @ 00:15:19 #277
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76949054
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou het op een rekening zetten zonder voorwaarden en dan denk ik bij Moneyou aangezien die het afgelopen jaar toch wel steeds in de top van de hoogste rentes stonden.

Mijn geld staat daar ook voor een deel.
Argenta en Aegon zijn nu hoger dan Moneyou. Naar mijn idee heeft die een tijdje redelijk hoog gezeten om veel nieuwe klanten te werven en gaan ze nu het "stilzwijgend rente verlagen" traject in.
pi_76949197
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:15 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Argenta en Aegon zijn nu hoger dan Moneyou. Naar mijn idee heeft die een tijdje redelijk hoog gezeten om veel nieuwe klanten te werven en gaan ze nu het "stilzwijgend rente verlagen" traject in.
Argenta staat pas sinds kort bovenaan (en ze vallen onder het Belgische garantiestelsel) , rest van het jaar was dat toch wel Moneyou samen met Aegon. Momenteel staan Aegon en Moneyou gelijk. Aegon staat daarnaast ook pas bovenaan sinds de introductie van de eigen stijl rekening, plus dat ik deze bank minder stabiel over vind komen dan Moneyou.
  maandag 18 januari 2010 @ 00:39:40 #279
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76949852
Heb even gezocht op de ratings, Aegon heeft alleen maar A's en ABN AMRO (eigenaar Moneyou) is "downgraded from C+ to B-"

Argenta, Moneyou en Aegon zitten al een aantal maanden op hetzelfde renteniveau (ik heb alle 3 de rekeningen dus vanzelf dat ik de rentes volg). En het Belgische garantiesysteem heeft dezelfde garantiesom als we hier in Nederland hebben dus dat zie ik niet als nadeel. Nog los van het feit dat een zuiver spaarbank naar mijn mening heel weinig risico loopt.

Ik heb Aegon nooit gekozen maar deze bank is me middels spaarloon door verleden werkgevers opgedrongen.
Met eigen stijl zijn ze een stuk aantrekkelijker (mijn spaarpotjes daar zitten nu op 2,71% en 3,19%)
pi_76949993
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:39 schreef caroline88 het volgende:
Heb even gezocht op de ratings, Aegon heeft alleen maar A's en ABN AMRO is "downgraded from C+ to B-"

Argenta, Moneyou en Aegon zitten al een aantal maanden op hetzelfde renteniveau (ik heb alle 3 de rekeningen dus vanzelf dat ik de rentes volg). En het Belgische garantiesysteem heeft dezelfde garantiesom als we hier in Nederland hebben dus dat zie ik niet als nadeel. Nog los van het feit dat een zuiver spaarbank naar mijn mening heel weinig risico loopt.

Ik heb Aegon nooit gekozen maar deze bank is me middels spaarloon door verleden werkgevers opgedrongen.
Met eigen stijl zijn ze een stuk aantrekkelijker (mijn spaarpotjes daar zitten nu op 2,71% en 3,19%)
Ratings zijn niet zo heel veel waard hebben we gezien in de laatste tijd Daarnaast heb ik na IJsland toch wel geleerd dat je beter het depositostelsel van je eigen land kan hebben (al speelden daar natuurlijk ook andere factoren).

Maar goed, waar je het plaatst is uiteindelijk je eigen keuze. Ik heb zelf zowel een rekening bij Aegon als bij Moneyou, puur om te zorgen dat als er een bank valt ik in ieder geval nog bij een (klein) deel van mijn spaargeld kan.

Als je verder kijkt naar het renteverloop van afgelopen jaar zie je toch dat je bij Aegon/Moneyou beter zit dan bij Argenta, hoe zich dat in toekomst gaat vertalen is natuurlijk maar gokken, maar ik zou persoonlijk niet mijn geld bij Argenta zetten.
  maandag 18 januari 2010 @ 00:57:38 #281
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76950423
Ik heb het ook niet zo op buitenlandse banken, gelukkig maar dat onze zuiderburen gewoon een provincie van Nederland zijn. En voorlopig zitten ze met 2,6% nog steeds hoger dan de andere twee.

Man, ik verveel me. Ik ga maar eens wat rekeningen opheffen en een polisje afkopen.
pi_76950547
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:42 schreef SolidasRock het volgende:
Pardon.... wishfull thinking denk ik maar ik bedoel dus 0,1 ton oftewel 10.000

Heb momenteel een normale internet bonus sparen van rabobank.
Als jij dezelfde 'normale' internet bonussparen rekening hebt als ik (die met 1,3% rente en een bonusrente van 0,6%), dan zou ik persoonlijk die 10k wel naar een andere bank overboeken ja.

Zelf heb ik m'n geld allang bij de Rabo weggehaald in ieder geval. Heb het op dit moment bij Moneyou staan, omdat die de meest aantrekkelijke rente aanboden op het moment dat ik m'n geld weghaalde, maar nu zou ik waarschijnlijk naar Aegon zijn gegaan. Zonder voorwaarden bieden die op het moment 2,4% (maar je zal er wel ernstig rekening mee moeten houden dat die rente nog wat omlaag gaat), en met een paar extra voorwaarden kun je er nog enkele tienden procentpuntjes rente bij sprokkelen.

Weet je zeker dat je een minimum saldo van 10k houdt, dan krijg je bijvoorbeeld 2,54% rente. Spaar je daar bovenop nog eens 100 euro per maand, dan is het 2,72%... Hoe meer voorwaarden je instelt, hoe meer rente je natuurlijk krijgt (tot maximaal 1 procentpunt bovenop de 'standaard' rente die nu dus 2,4% is).

Kan interessant zijn dus als je het niet erg vindt om jezelf wat voorwaarden op te leggen, of als je je daar toch al zeker aan houdt, maar zelfs zonder voorwaarden zit Aegon nog in de top, ook al is het allemaal niet briljant meer.

Nog altijd beter dan de 1,3% van de Rabo in ieder geval.
pi_76950895
@Omniej, bedankt voor je antwoord
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:39 schreef caroline88 het volgende:
Heb even gezocht op de ratings, Aegon heeft alleen maar A's en ABN AMRO (eigenaar Moneyou) is "downgraded from C+ to B-"

Argenta, Moneyou en Aegon zitten al een aantal maanden op hetzelfde renteniveau (ik heb alle 3 de rekeningen dus vanzelf dat ik de rentes volg). En het Belgische garantiesysteem heeft dezelfde garantiesom als we hier in Nederland hebben dus dat zie ik niet als nadeel. Nog los van het feit dat een zuiver spaarbank naar mijn mening heel weinig risico loopt.

Ik heb Aegon nooit gekozen maar deze bank is me middels spaarloon door verleden werkgevers opgedrongen.
Met eigen stijl zijn ze een stuk aantrekkelijker (mijn spaarpotjes daar zitten nu op 2,71% en 3,19%)
Jij was toch medeeigenaar van ASN bank, waarom stal jij je geld niet daar of was het toch een grapje van je?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2010 01:14:36 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 01:17:15 #284
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76950972
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:14 schreef SolidasRock het volgende:
@Omniej, bedankt voor je antwoord
[..]

Jij was toch medeeigenaar van ASN bank, waarom stal jij je geld niet daar of was het toch een grapje van je?
Ik ben medeeigenaar van Triodos bank Heb daar ook een spaarrekening maar zit daar meer in de aandelenfondsen dan in spaarrekeningen (hoewel ik er wel eentje heb).
Ik heb ook een ASN Ideaalrekening en Optimaalspaarrekening.
pi_76951911
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:17 schreef caroline88 het volgende:
Ik ben medeeigenaar van Triodos bank
Ah, ben ik dan bij jou ook aan het goede adres als ik een dringend verzoek aan Triodos wil doen om nou eindelijk eens Ideal te gaan ondersteunen?

Ik heb overwogen naar Triodos over te stappen namelijk (voor m'n lopende rekening dan, niet voor een spaarrekening), maar wegens gebrek aan Ideal-ondersteuning is Triodos toch niet de bank voor mij.

Idealen (als in duurzame beleggingen) zijn leuk, maar anno 2010 is een betaalrekening zonder Ideal wel hopeloos verouderd natuurlijk...

Ik weet dat dit enigszins offtopic is overigens, maar ik kon er even geen betere plek voor bedenken.
pi_76953275
quote:
Op maandag 18 januari 2010 02:19 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ah, ben ik dan bij jou ook aan het goede adres als ik een dringend verzoek aan Triodos wil doen om nou eindelijk eens Ideal te gaan ondersteunen?

Ik heb overwogen naar Triodos over te stappen namelijk (voor m'n lopende rekening dan, niet voor een spaarrekening), maar wegens gebrek aan Ideal-ondersteuning is Triodos toch niet de bank voor mij.

Idealen (als in duurzame beleggingen) zijn leuk, maar anno 2010 is een betaalrekening zonder Ideal wel hopeloos verouderd natuurlijk...

Ik weet dat dit enigszins offtopic is overigens, maar ik kon er even geen betere plek voor bedenken.
ook off-topic: ik support je verzoek helemaal!

ergens heb ik begrepen dat er een introductie voor eind 2010 op het schema staat, dus dat het er erg aan zit te komen!!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 18 januari 2010 @ 09:00:29 #287
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76954396
Ik zal jullie verzoek op de eerstvolgende vergadering graag overbrengen en warm aanbevelen. Gezien mijn aanzienlijke minderheidsbelang zal dat ongetwijfeld leiden tot onmiddellijke invoering van Ideal
  maandag 18 januari 2010 @ 09:39:26 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76955142
quote:
Op maandag 18 januari 2010 00:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ratings zijn niet zo heel veel waard hebben we gezien in de laatste tijd Daarnaast heb ik na IJsland toch wel geleerd dat je beter het depositostelsel van je eigen land kan hebben (al speelden daar natuurlijk ook andere factoren).
Dit is niet te vergelijken! Belgie heeft 40 keer zoveel inwoners als IJsland, is een EU-land, en heeft geen eigen wisselkoers.
censuur :O
pi_76955216
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit is niet te vergelijken! Belgie heeft 40 keer zoveel inwoners als IJsland, is een EU-land, en heeft geen eigen wisselkoers.
quote:
(al speelden daar natuurlijk ook andere factoren).
Dat zei ik dus ook al, maar ik heb persoonlijk niet meer zo'n zin om mijn geld onder het depositostelsel van een ander land te laten vallen.
pi_76966566
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:42 schreef Dennis101 het volgende:
Dat zei ik dus ook al, maar ik heb persoonlijk niet meer zo'n zin om mijn geld onder het depositostelsel van een ander land te laten vallen.
Ach, aan de andere kant heb ik er weinig last van gehad hoor, met mijn IceSave rekening destijds.

Als kleine spaarder zou ik me er zeker niet druk om maken. Destijds met IJsland heb ik me er niet druk om gemaakt en in het geval van België zou ik me er al helemaal niet druk maken.

't Wordt pas een vervelende situatie als je er meer dan een ton op hebt staan natuurlijk, maar dan vind ik het eerlijk gezegd ook een vorm van natuurlijke selectie als je je geld kwijtraakt...
pi_76971173
In de Volkskrant van vandaag (voorpagina + pag6) stond een artikel waarin men aangaf dat het herstel van de economie best nog wel 6 a 7 jaar op zich kan laten wachten.

Welk effect zou dit hebben op de RENTE?
Veel landen bouwen immers nu torenhoge schulden op .. en die zullen ook weer betaald moeten worden (dat gaan ze dus bij de burgers halen).

Gaan de rentes nog verder dalen?
En indien ze weer gaan stijgen ... op welke termijn kunnen we dat verwachten?

Ik denk namelijk dat het handig is om nu nog een paar deposito's voor zeg 5 jaar af te sluiten.
NIBC is een van de weinigen die op die termijnen nog een redelijke rentevergoeding hebben.
pi_76971497
Zolang de inflatie laag blijft zal de rente ook nog wel laag blijven ja.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_76971550
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:37 schreef A_Noniem het volgende:
In de Volkskrant van vandaag (voorpagina + pag6) stond een artikel waarin men aangaf dat het herstel van de economie best nog wel 6 a 7 jaar op zich kan laten wachten.

Welk effect zou dit hebben op de RENTE?
Veel landen bouwen immers nu torenhoge schulden op .. en die zullen ook weer betaald moeten worden (dat gaan ze dus bij de burgers halen).

Gaan de rentes nog verder dalen?
En indien ze weer gaan stijgen ... op welke termijn kunnen we dat verwachten?

Ik denk namelijk dat het handig is om nu nog een paar deposito's voor zeg 5 jaar af te sluiten.
NIBC is een van de weinigen die op die termijnen nog een redelijke rentevergoeding hebben.
5 jaar zou voor mij bijvoorbeeld te lang zijn, zo lang kan ik mijn spaargeld niet missen denk ik. Daarnaast is het voor een hoop mensen toch wel een risico om hun geld zo lang te moeten missen omdat je nooit weet wat er in de tussentijd kan gebeuren.
pi_76972820
Kreeg zojuist de mail van NIBC:

quote:
Per 19 januari 2010 zullen de rentetarieven op de NIBC Internetspaarrekening en de Termijndeposito's wijzigen.

Tarieven:
----------------------------Huidig tarief Nieuw tarief per 19-01-2010
Internetsparen (vrij opneembaar) 2,60% 2,40%
Termijndeposito 2 jaar 2,80% 3,00%
Termijndeposito 5 jaar 3,80% 4,00%
Termijndeposito 6 jaar 3,90% 4,00%
Termijndeposito 7 jaar 4,00% 4,25%
Termijndeposito 8 jaar 4,10% 4,25%
Termijndeposito 9 jaar 4,20% 4,25%
Vrij opneembaar dus omlaag, maar deposito's ietsje omhoog.
pi_76973782
Zoals altijd volgt NIBC gewoon AEGON & Moneyou. Blijkbaar gaat de lange rente wat omhoog, gezien de hogere rentes op deposito's. Credit Europe Bank deed dit al eerder (15-01) voor de 2,7 en 10-jaars.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 17:36:10 #296
862 Arcee
Look closer
pi_76974006
Wat doet een daytrader eigenlijk in een topic over sparen?
pi_76976539
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

5 jaar zou voor mij bijvoorbeeld te lang zijn, zo lang kan ik mijn spaargeld niet missen denk ik. Daarnaast is het voor een hoop mensen toch wel een risico om hun geld zo lang te moeten missen omdat je nooit weet wat er in de tussentijd kan gebeuren.
Sommige banken (o.a. AKBank) hebben speciale regelingen bij kopen van een huis, verliezen van baan en scheiding om geld voor het einde van de looptijd op te nemen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76976941
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

5 jaar zou voor mij bijvoorbeeld te lang zijn, zo lang kan ik mijn spaargeld niet missen denk ik. Daarnaast is het voor een hoop mensen toch wel een risico om hun geld zo lang te moeten missen omdat je nooit weet wat er in de tussentijd kan gebeuren.
Misschien is dit wat voor jou http://www.frieslandbank.(...)imSpaarDeposito.aspx
pi_76978374
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Misschien is dit wat voor jou http://www.frieslandbank.(...)imSpaarDeposito.aspx
Zijn geen slechte rentes, maar een deel van mijn geld staat nog vast tegen 5,5%, het was dan ook meer een algemene opmerking. Ik hoef pas over een jaar weer te kijken of ik het vast wil zetten (wat ik waarschijnlijk niet zal doen)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:00:39 #300
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_77030444
Een mysterieuze extra kolom op Aegon.nl.... zou de rente per 2 februari alweer gaan veranderen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')