abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 november 2009 @ 07:54:57 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75010366



Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7

De OP van deze topicreeks staat hier
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 26 november 2009 @ 08:31:23 #2
63722 z80
I fink you freaky
pi_75010691
even een tvp
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 26 november 2009 @ 09:11:54 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_75011107
de neerlandse taal lijkt nog het meest op het duits..
we zijn daarnaast ook germaniers..

ik vind dat je daar best trots op mag zijn...

dussuhh.. duitsland is mn 2e vaderland
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 november 2009 @ 09:16:00 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75011178
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:11 schreef Onnoman het volgende:
de neerlandse taal lijkt nog het meest op het duits..
Dat kan zijn.. Maar ik vind al die woorden die op Nederlandse woorden lijken maar iets anders betekenen toch knap lastig.
pi_75025677
ook voor mij even een tvp
  donderdag 26 november 2009 @ 19:46:06 #6
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75052774
Wij zouden wel eens vlak voor oplevering kunnen staan. Denk ik.
pi_75112877
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:11 schreef Onnoman het volgende:
de neerlandse taal lijkt nog het meest op het duits..
we zijn daarnaast ook germaniers..

ik vind dat je daar best trots op mag zijn...

dussuhh.. duitsland is mn 2e vaderland
Anschluss, anyone?
Lebensraum!
  zondag 29 november 2009 @ 19:15:43 #9
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75117719
Heeft iemand enig idee hoe het straks gaat met de km-heffing in Nederland? In één van de vele topics erover werd gezegd dat ook buitenlanders die in Nederland rijden km-heffing moeten gaan betalen.
Hoe willen ze dat in hemelsnaam gaan doen?
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 november 2009 @ 19:34:04 #10
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75118443
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:15 schreef phluphy het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het straks gaat met de km-heffing in Nederland? In één van de vele topics erover werd gezegd dat ook buitenlanders die in Nederland rijden km-heffing moeten gaan betalen.
Hoe willen ze dat in hemelsnaam gaan doen?
Ik las iets over een vignet..
  zondag 29 november 2009 @ 19:44:16 #11
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75118791
Het zal mij benieuwen. Wat dat betreft zijn we wellicht in het nadeel t.o.v. Nederlanders-die-in-NL-wonen. Zij verruilen de km-heffing voor wegenbelasting, voor ons komt het er gewoon bovenop.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 november 2009 @ 19:52:29 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75119131
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:44 schreef phluphy het volgende:
Het zal mij benieuwen. Wat dat betreft zijn we wellicht in het nadeel t.o.v. Nederlanders-die-in-NL-wonen. Zij verruilen de km-heffing voor wegenbelasting, voor ons komt het er gewoon bovenop.
Oh, maak je daar absoluut geen zorgen over.. Als het al doorgaat, dan gaat dat systeem zo verschrikkelijk veel geld kosten dat de Nederlanders zich daarvoor het schompus zullen betalen.
Maar eerlijk gezegd, ik moet het nog door zien gaan. Het nadeel is natuurlijk wel dat wij Nederland moeilijk links kunnen laten liggen. Zo'n vignet zal voor veel toeristen een reden zijn om dan maar naar een ander leuk vakantieland te gaan. Nederland is tenslotte toch al niet goedkoop.
  maandag 30 november 2009 @ 19:29:55 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75155584
Dat vignet hoor je op straat, er is geen serieuze partij die hem noemt. Buitenlanders betalen nu toch ook niet. Waarom zou dat veranderen als Nederlanders hun betaalsysteem veranderen. Nederland kun je als toerist te makkelijk omheen... Vignetten zou een domme zet zijn
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_75155924
Iemand ervaring met leuke zelfstudie methodes om je Duits te verbeteren?
  maandag 30 november 2009 @ 19:51:32 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75156685
Er zijn wat gratis podcasts. Verder kun je op Duitse tv vaak ondertitels aanzetten via teletekst. Dat is ook leerzaam. Wat voor mij goed werkte was met een Duits meisje zoenen op een dronken avond
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 21:45:07 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75161991
Ik wil niet betalen om in NL te mogen rijden

Ik vraag me af of ze serieus toeristje gaan pesten daarmee... Ik hoop het niet, aangezien ik in NL werk en er dus doorheen moet rijden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 november 2009 @ 22:23:29 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_75163675
NL kennende moet iedereen de met een auto de grens over gaat betalen.
en ik vrees voor de Nederlanders dat ze ook voor de KM buiten NL moeten betalen.
zelfde geintje als hier in DL met de umwelt plakette.
dat je toeristen weg jaagt doet er blijkbaar niet toe.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 december 2009 @ 07:19:11 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75171449
Mja, die Umweltplakette kost geloof ik 7,50. Eenmalig. Ik denk niet dat je er met de kilometerheffing zo goedkoop afkomt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:09:29 #19
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75192178
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 07:19 schreef Rewimo het volgende:
Mja, die Umweltplakette kost geloof ik 7,50. Eenmalig. Ik denk niet dat je er met de kilometerheffing zo goedkoop afkomt
llalleen jammer dat ze voor diesels van 10 jaar en ouder in NL geen plakkette afgeven omdat de auto "te oud"zou zijn.....
  woensdag 2 december 2009 @ 15:30:18 #20
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_75213610
ah, hier zijn jullie!!!!

Al mensen plannen voor oud en nieuw?
Hier is het met de Nachbarschaft al besproken, carbidschießen mit Grillen, Schnapps und Bier en op 9 januari is de rondgang door de buurt. We zijn gelukkig het derde adres wat aan de beurt is, zal bij mijn achterbuurman Alfred die als laatste in de rij is een mooi zooitje worden...

Nog mensen met kleine kinderen hier, die het duits ook moeten leren? Hoe gaat dat bij jullie? Wij kregen het advies van de Kindergarten onze Thijs gewoon lekker in het nederlands aan te spreken, op de Kindergarten en in de Nachbarschaft leert hij zijn duits wel...
Moet zeggen dat dit wel aardig werkt, hij gaat nu een paar maanden 2x in de week 's middags naar de Kindergarten en het is gewoon geweldig hoe hij nu al duits spreekt. Erg komisch als hij een duits woord niet kent. Dat doet ie dan op z'n Nederlands en geeft er een duitse klank aan...Magistraal, want ze begrijpen hem gewoon! (zal ook wel de regio hier zijn, bent allemaal platduutsers hier)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 december 2009 @ 15:33:12 #21
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75213700
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:30 schreef ueberduitser het volgende:
Al mensen plannen voor oud en nieuw?
Hier is het met de Nachbarschaft al besproken, carbidschießen mit Grillen, Schnapps und Bier en op 9 januari is de rondgang door de buurt. We zijn gelukkig het derde adres wat aan de beurt is, zal bij mijn achterbuurman Alfred die als laatste in de rij is een mooi zooitje worden...

Nog mensen met kleine kinderen hier, die het duits ook moeten leren? Hoe gaat dat bij jullie? Wij kregen het advies van de Kindergarten onze Thijs gewoon lekker in het nederlands aan te spreken, op de Kindergarten en in de Nachbarschaft leert hij zijn duits wel...
Moet zeggen dat dit wel aardig werkt, hij gaat nu een paar maanden 2x in de week 's middags naar de Kindergarten en het is gewoon geweldig hoe hij nu al duits spreekt. Erg komisch als hij een duits woord niet kent. Dat doet ie dan op z'n Nederlands en geeft er een duitse klank aan...Magistraal, want ze begrijpen hem gewoon! (zal ook wel de regio hier zijn, bent allemaal platduutsers hier)
Rondgang door de buurt?

Christan leert Duits op school. Dat vertelden ze ons ook indertijd op school: Duits leer hij hier, Nederlands leert hij thuis. En da's ook zo, want hij heeft er niets aan om "fout Duits" te leren.

De leukste verspreking die hij een keer maakte was trouwens "Schiess doch auf" (Schiet toch op) tegen een Duits vriendje..
  woensdag 2 december 2009 @ 15:41:50 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_75213958
@ ueberduitser. hoe oud is jullie Thijs?
Wij hebben 2 zoontjes. van 6 en 3,5. En de oudste ziet het volgens mij helemaaaaaal niet zitten om naar een andere school te gaan. Ik neem aan dat ie eerst nog een half jaartje kleuterklas meepikt. Hij zit nu ook nog in groep 2.
  woensdag 2 december 2009 @ 16:43:33 #23
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_75216277
Arnaud is de naam, sorry...

Onze zoon Thijs is ruim 3 jaar. Hij is hier in Dld geboren, maar gaat sinds een paar maanden naar de KG. Hij gaat ook een dag in de week naar de NL-creche. Als het zover is gaat hij naar de Grundschule en gaat hij uit het NL-systeem weg.

De mensen die ons vorige huis in Emlichheim hebben gekocht hebben 2 dochtertjes, 6 en 11 jaar.
De ene van 11 jaar heeft wat opstartproblemen gehad, die van 6 helemaal niet. Beide krijgen wel wat extra duitse les op school in Emlichheim, maar ze spreken nu al (6 maanden) beter duits dan hun ouders!
Wees niet bang, zal heus niet altijd even makkelijk gaan. En vooral, betrek de kinderen bij je keuze om te gaan, neem ze mee naar Duitsland als jullie huizen gaan kijken. Echt, hoe meer je ze erbij betrekt, hoe makkelijker het zal gaan!

Suc6!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 december 2009 @ 17:08:26 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75217230
Christan was ook 6 toen we hier kwamen. Hij is naar een tweetalige school gegaan, naar de tweede klas (groep 4 - vroege leerling) en hij heeft in die ruim 2 jaar prima Duits leren spreken Zo goed dat het Duits nu geen struikelblok meer is als hij volgend jaar naar de middelbare school gaat; dat is hier in DLD al vanaf klas 5 (groep 7). Zoals het er nu uitziet, gaat hij waarschijnlijk naar het gymnasium.

Verdiep je wel in het schoolsysteem want dat werkt dus anders dan in NL. Geen kleuterschool, 4 jaar Grundschule (dat willen ze overigens wel naar 6 jaar uitbouwen in de toekomst) en daarna middelbare school.

Wij hebben Christan overigens heel bewust hier in het dorp op voetbal gedaan, met alleen Duitse kinderen. Daardoor moest hij wel Duits spreken en dat ging eigenlijk al heel vlot
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 2 december 2009 @ 17:55:54 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_75218895
met oud en nieuwe is het hier een dooie bedoeling.
alles zit pot dicht hier in het dorp. rolluiken dicht en niemand op straat.
zelf zal ik wel weer uit geteld op bed liggen.
heb dan net een week vuurwerk verkoop achter de rug in NL.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75231063
Nog iets minder dan 3 weken en dan is het zover!

Maar nu loop ik over het volgende na te denken...kan ik me op dag x in DL (Aachen) inschrijven, en later die dag pas uitschrijven bij mijn huidige woonplaats? Ergens vind ik het namelijk een eng idee om me eerst uit te schrijven, en dan pas in DL aan te melden....

Overigens, als mijn info juist is, hoef ik me niet apart bij de Belastingdiensten van beide landen te melden, he ?
  donderdag 3 december 2009 @ 08:58:42 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_75237327
Volgens mij moet je je eerst uitschrijven in nl, en dan pas inschrijven in duitsland....Lijkt me tenminste wel logisch
  donderdag 3 december 2009 @ 10:22:00 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_75239084
Geen bewijs van uitschrijving, geen inschrijving...simpel als dat....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 december 2009 @ 13:06:24 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75244243
Je krijgt in NL een papier mee, dat je in DLD weer moet meenemen bij het inschrijven. Hou er rekening mee dat je in principe 5 dagen moet wachten voor je dat papier meekrijgt! Bij sommige gemeentes krijg je het wel meteen mee maar officieel staan er 5 dagen voor. Informeer bijtijds hoe het bij jouw gemeente is.

En wat is er eng aan eerst uitschrijven
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75263354
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef Rewimo het volgende:
En wat is er eng aan eerst uitschrijven
dat je je uitschrijft in NL en in DL zo'n over ijverige ambtenaar treft die valt over iets lulligs, en zo tussen wel en schip valt.

anyway, wel een goeie tip van die 5 dagen. Morgenmiddag ben ik toch op het gemeentehuis om een uittreksel van het bevolkingsregister te halen, dan kan ik dat ook gelijk vragen.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:39:46 #31
63722 z80
I fink you freaky
pi_75264926
vaak kun je opgeven welke dag je gaat verhuizen (uit/inschrijven).
dus 2 weken van te voren naar de gemeente in NL om uit te schrijven.
met het papier dat je mee krijgt naar DL en daar inschrijven.
hoef je op de dag zelf niet meer naar het gemeente huis.
let wel op.
zowel bij het in als uitschrijven kunnen ze je vragen naar een id kaart dan wel paspoort.

ps
als je id / pas / rijbewijs bijna is verlopen is het handiger om deze nog snel in NL te verlengen.
in DL kan het ook maar moet je meteen weer extra moeite doe die je bespaard kan blijven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:22:23 #32
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_75282837
hmmm......vanaf volgend jaar zorgen dat je niet werkloos wordt als je in Dld woont en in NL werkt...:(
http://www.tctubantia.nl/(...)erkers-in-gevaar.ece
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 december 2009 @ 14:38:41 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75283532
Hm, da's niet zo mooi. Die hypotheekrente is in ons geval niet zo'n probleem, de WW wel... Maar hoe zit het dan met de WW-premie? Hoeven we die dan ook niet meer te betalen? Dat lijkt me dan wel zo eerlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:44:23 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75283756
Wiederauffindungswortplatzierung
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:46:14 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75283826
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:22 schreef ueberduitser het volgende:
hmmm......vanaf volgend jaar zorgen dat je niet werkloos wordt als je in Dld woont en in NL werkt...:(
http://www.tctubantia.nl/(...)erkers-in-gevaar.ece
Gezellig, maar wel premies moeten betalen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:26:53 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_75285312
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Hm, da's niet zo mooi. Die hypotheekrente is in ons geval niet zo'n probleem, de WW wel... Maar hoe zit het dan met de WW-premie? Hoeven we die dan ook niet meer te betalen? Dat lijkt me dan wel zo eerlijk.
geen hypotheekrente aftrek is logies.
geen inkomsten uit arbeid,geen aftrek.
je betaald dan namelijk ook geen belasting meer in NL.
en wat betreft de WW
hier zullen nog de nodige rechtszaken over gevoerd gaan worden.
wel WW betalen maar niet krijgen zal juridisch gezien nog wel een uitdaging gaan vormen.
aangezien we nog binnen de EU wonen zal het wel uitgevochten worden tot aan het EU gerechtshof.

maar dit was al langer bekend, dat je in geval van werkeloos worden een extra uitdaging hebt als je niet in NL woont.

[ Bericht 0% gewijzigd door z80 op 04-12-2009 15:27:37 (typo) ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:52:10 #37
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75286299
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Wiederauffindungswortplatzierung
lol

En verder: zorgen dat ik niet ontslagen word!
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 december 2009 @ 16:25:20 #38
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75287599
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef phluphy het volgende:

[..]
En verder: zorgen dat ik niet ontslagen word!
En mocht je ontslagen worden, snel verhuizen naar een bekende of familielid in Nederland (en dan onofficieel gewoon hier blijven wonen.. )
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:18:34 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75297900
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:06 schreef Waldheini het volgende:

[..]

dat je je uitschrijft in NL en in DL zo'n over ijverige ambtenaar treft die valt over iets lulligs, en zo tussen wel en schip valt.

anyway, wel een goeie tip van die 5 dagen. Morgenmiddag ben ik toch op het gemeentehuis om een uittreksel van het bevolkingsregister te halen, dan kan ik dat ook gelijk vragen.
Ik heb me ook eerst uitgeschreven.... je levert je paspoort niet in he... Geen problemen hoor. Het verbaasde mij wel dat ik in Duitsland niks moest overleggen. Huurcontract etc etc... Ik kon gewoon een adres opgeven en het was geregeld. Ondanks dat ik me in Nederland heb afgemeld met het verkeerde Duitse adres (oops) hadden beide belastingdiensten me zo gevonden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:40:56 #40
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75298961
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:22 schreef ueberduitser het volgende:
hmmm......vanaf volgend jaar zorgen dat je niet werkloos wordt als je in Dld woont en in NL werkt...:(
http://www.tctubantia.nl/(...)erkers-in-gevaar.ece
dat is inderdaad minder... Zeker in deze tijd.....
  zondag 6 december 2009 @ 13:14:07 #41
63722 z80
I fink you freaky
pi_75334876
morgen een nieuwe telefoon en internet provider.
ben benieuwd hoelang ik zonder internet zit.
t-com en t-online er uit en vodafone er voor terug.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 6 december 2009 @ 13:20:19 #42
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75335038
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:14 schreef z80 het volgende:
morgen een nieuwe telefoon en internet provider.
ben benieuwd hoelang ik zonder internet zit.
t-com en t-online er uit en vodafone er voor terug.
vriendin is alleen verhuist, 1&1 naar 1&1, dus alleen adres veranderde.... 3,5 week zonder........
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 december 2009 @ 13:28:02 #43
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75335243
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:14 schreef z80 het volgende:
morgen een nieuwe telefoon en internet provider.
ben benieuwd hoelang ik zonder internet zit.
t-com en t-online er uit en vodafone er voor terug.
Toen ik van T-com naar Freenet ging was het een seconden-kwestie. Toen ik het nieuwe modem aangesloten had deed hij het alweer.
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:20 schreef gateway het volgende:

[..]

vriendin is alleen verhuist, 1&1 naar 1&1, dus alleen adres veranderde.... 3,5 week zonder........
Ik blijk van de week van Freenet naar 1&1 (is tegenwoordig 1 bedrijf) gegaan te zijn. Ik merkte het doordat ik er een mailtje over kreeg en omdat ik ineens in een andere IP-range zat..

[ Bericht 15% gewijzigd door qltel op 06-12-2009 13:38:22 ]
pi_75336968
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:26 schreef z80 het volgende:

wel WW betalen maar niet krijgen zal juridisch gezien nog wel een uitdaging gaan vormen.
Sind 01.01.2009 betalen werknemers geen WW premie meer. Omdat de werkloosheid zo was gedaald de voorgaande jaren hebben ze de premie afgeschaft.

Ik denk trouwens dat het nu niet lang meer gaat duren voor we daar weer gewoon voor gaan betalen.

http://www.fd.nl/artikel/(...)ww-premie-werknemers
  maandag 7 december 2009 @ 17:26:44 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_75378606
het omzetten van tel. + internet gaat lekker
volgens de brieven van t-com per vandaag einde contract,
maar zit nu gewoon met t-online op internet.
het klanten centrum van t-online zit al gedeeltelijk dicht.
dwz ik kan mijn rekeningen en e-mail van t-com niet meer benaderen.
en na wat spit werk op de vodafone site staat daar dat ze nog wat vragen hebben en deze schiftelijk gesteld gaan worden nee dit weet je niet 2 maanden eerder.
een datum waarop de lijn omgeprikt gaat worden is bij vodafone nog niet bekent.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 7 december 2009 @ 17:39:44 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75379008
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:26 schreef z80 het volgende:
het omzetten van tel. + internet gaat lekker
volgens de brieven van t-com per vandaag einde contract,
maar zit nu gewoon met t-online op internet.
het klanten centrum van t-online zit al gedeeltelijk dicht.
dwz ik kan mijn rekeningen en e-mail van t-com niet meer benaderen.
en na wat spit werk op de vodafone site staat daar dat ze nog wat vragen hebben en deze schiftelijk gesteld gaan worden nee dit weet je niet 2 maanden eerder.
een datum waarop de lijn omgeprikt gaat worden is bij vodafone nog niet bekent.
Welkom in Duitsland
Dit hoor ik zoooooo vaak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 december 2009 @ 17:53:33 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_75379476
de meeste dingen gingen tot nu toe op de afgesproken dag, wel met een berg papierwerk.
maar zolang internet maar blijft werken vind ik het allang best.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75385828
Internet is het eerste wat ik geregeld heb. In overleg met de huidige huurder heb ik geregeld dat ik zijn contract overneem.
  maandag 7 december 2009 @ 21:25:10 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_75389052
internet was een voorwaarden bij de aanschaf van dit huis.
echter wil ik nu overstappen.
het leek allemaal zo goed geregeld, gaat het op het laatst toch nog mis.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 7 december 2009 @ 21:33:33 #50
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75389462
daar moet de EU eens regels aan stellen, overzetten van internet moet met 2 dagen (naja, 2 uur?) geregeld kunnen zijn!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 december 2009 @ 07:18:00 #51
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75398456
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef gateway het volgende:
daar moet de EU eens regels aan stellen, overzetten van internet moet met 2 dagen (naja, 2 uur?) geregeld kunnen zijn!
Het kan binnen 2 minuten geregeld zijn. Dat was het bij mijn overstap ook.

Maar ja, als de nieuwe provider zich niet aan z'n afspraken houd zoals nu bij Z80, dan gaat het vanzelfsprekend fout. En je kunt er nu natuurlijk op wachten dat T-com het signaal (en zo niet, dan in ieder geval het telefoonsignaal) eraf gooit en Z80 dus helemaal zonder zit.
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:41:15 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75403266
Oh, een belangrijke item voor mensen die in Duitsland een huis willen kopen. Let goed op de toestand van de straat waar het huis staat. Het is in D namelijk zo dat als de gemeente besluit de straat te renoveren de huiseigenaren moeten meebetalen aan het stuk weg wat naast je huis loopt. I kid you not. Als je dus een hoekhuis hebt kan je het zelfs 2 keer gebeuren. Dit kan vele tienduizenden euros zijn. Hoorde laatst van iemand die het voor zijn huis had gehad en heel veel geld kwijt was. Achter zijn erf was een stukje land wat van de stad was en daar weer naast een weg. Dat stuk land werd dwangGEeigend, (het tegenovergestelde van dwang-ont-eigend dus), hij kreeg het in zijn maag gesplitst en vervolgens, jaaa je raad het al, werd die straat ook gerenoveerd. En weer moest hij veel geld betalen om dit mee te betalen.

Dit kan werkelijk alleen in Duitsland.

De goede man had zijn huis al afbetaald en moest dus nieuwe hypotheken afsluiten om dit te betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 december 2009 @ 12:52:46 #53
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_75405330
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, een belangrijke item voor mensen die in Duitsland een huis willen kopen. Let goed op de toestand van de straat waar het huis staat. Het is in D namelijk zo dat als de gemeente besluit de straat te renoveren de huiseigenaren moeten meebetalen aan het stuk weg wat naast je huis loopt.
Ik heb hier vaker van gehoord idd..

Overigens neem ik aan dat dat soort dingen in Nederland uit de OZB e.d. betaald worden. Het heeft dus een andere naam, het gaat in NL meer gespreid, maar je betaalt het nog steeds, lijkt me.

De weg hier voor ons huis is trouwens 1 a 2 jaar geleden van een nieuwe laag voorzien, en daar hebben we geen rekening van gezien. Maar goed ook, want het is toch 600 meter weg en we zijn de enigen die eraan wonen (alhoewel ik dan wel aanneem dat de boer die 500 van de 600 meter bezit het leeuwendeel ervan mag betalen.. )
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:10:17 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75405871
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:52 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik heb hier vaker van gehoord idd..

Overigens neem ik aan dat dat soort dingen in Nederland uit de OZB e.d. betaald worden. Het heeft dus een andere naam, het gaat in NL meer gespreid, maar je betaalt het nog steeds, lijkt me.

De weg hier voor ons huis is trouwens 1 a 2 jaar geleden van een nieuwe laag voorzien, en daar hebben we geen rekening van gezien. Maar goed ook, want het is toch 600 meter weg en we zijn de enigen die eraan wonen (alhoewel ik dan wel aanneem dat de boer die 500 van de 600 meter bezit het leeuwendeel ervan mag betalen.. )
Voor het buitengebied gelden andere regels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:40:48 #55
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75419951
Onze makelaar heeft ons dit destijds ook zeer uitgebreid uitgelegd, inderdaad.
Hoe zou dat in ons geval zijn, met de kerk die een groot deel van (de overkant van) de straat in beslag neemt?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 9 december 2009 @ 09:02:52 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_75434988
internet is uitgeschakeld, maar het dsl signaal staat nog op de lijn.
met vodafone gebeld (dit is ook met een vodafone NL gratis )
vriendelijk geholpen/ te woord gestaan.
blijkt dat T-com pas volgende week de lijn vrij geeft.
maw t-com gijzelt de lijn een week.
dus een week geen lang een internet thuis.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75527690
Ik was dit topic weer eens kwijt .
pi_75530218
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:02 schreef z80 het volgende:
internet is uitgeschakeld, maar het dsl signaal staat nog op de lijn.
met vodafone gebeld (dit is ook met een vodafone NL gratis )
vriendelijk geholpen/ te woord gestaan.
blijkt dat T-com pas volgende week de lijn vrij geeft.
maw t-com gijzelt de lijn een week.
dus een week geen lang een internet thuis.
schandalig dat zoiets in deze tijden, waarin internet haast onmisbaar is, nog gebeurd.


Vandaag mijn vrije middag eens besteed aan het openen van een bankrekening. Dat ging makkelijk dan ik verwacht had. Enkel een kopie van mn ID-kaart en de standaard gegevens waren voldoende.
Het weekend en komende week gebruiken om pasfoto's te maken, voortijdig ID-kaart te verlengen, Duitstalig uittreksel bevolkingsregister op te halen, overzicht maken van de benodigde verzekeringen, de laatste restanten inpakken en de laatste spulletjes voor de uitzet scoren. Ik kan haast niet wachten totdat het zover is
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:39:21 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75530327
Ik heb gezeik met ING over mijn schadevrije jaren verklaring. Krijg hem vooralsnog niet op internationaal formulier. Inmiddels is de verzekering op mijn wagen al 2 weken afgelopen en vandaag moest ik met trein en taxi en alles reizen en ik kan niet naar de kerstmarkt in mijn geboortedorp (waarvan ik straks wel het postcode op mijn kenteken heb).

Momenteel ben ik dus boos op ING, maar ik vergeef het ze toch... omdat hun internetbankieren zo goed is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_75530511
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:39 schreef XL het volgende:
Ik heb gezeik met ING over mijn schadevrije jaren verklaring. Krijg hem vooralsnog niet op internationaal formulier. Inmiddels is de verzekering op mijn wagen al 2 weken afgelopen en vandaag moest ik met trein en taxi en alles reizen en ik kan niet naar de kerstmarkt in mijn geboortedorp (waarvan ik straks wel het postcode op mijn kenteken heb).

Momenteel ben ik dus boos op ING, maar ik vergeef het ze toch... omdat hun internetbankieren zo goed is.
Je krijgt je schadevrije jaren niet op je Duitse verzekering, of wat bedoel je ?

Overigens bedenk ik me net dat ik de royementsverklaring nog moet opvragen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:00:03 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75531134
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:43 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Je krijgt je schadevrije jaren niet op je Duitse verzekering, of wat bedoel je ?

Overigens bedenk ik me net dat ik de royementsverklaring nog moet opvragen.
Juist en als je die niet engelstalig regelt accepteert je Duitse maatschappij dat niet. ING heeft een beetje moeite om dat engelse formulier in te vullen geloof ik. Prutsers
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_75535188
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:39 schreef XL het volgende:
omdat hun internetbankieren zo goed is.
Graag gedaan ;-)
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:56:16 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75535851
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:39 schreef siemi het volgende:

[..]

Graag gedaan ;-)
Heb jij daaraan gewerkt?
Dat kan toch helemaal niet, een Duitser die digitale dingen doet?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_75547563
Als ik ook de grens over ga, dan haal ik de D sticker van de auto af en hang ik een Nederlands faantje aan de antenne.....
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:19:06 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75549713
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:56 schreef XL het volgende:

[..]

Heb jij daaraan gewerkt?
Dat kan toch helemaal niet, een Duitser die digitale dingen doet?
LOL
Je moest eens weten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:33:25 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75551701
Vertel....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_75556240
Hallo,

Ik was op zoek naar een groep of blog oid van Nederlanders in Duitsland, en kwam hier terecht. Heb daarnet een paar draadjes gelezen.
Wij wonen nu een kleine anderhalf jaar in Dld.
Dat van die straat is nieuw voor me, onze straat moet nl. nog wel enigszins verbouwd. Volgens de buren kan dat echter nog heeeeel lang duren, en daar hoop ik dan maar op.

We hebben vier kinderen, van 5 tot 13 jaar, die allemaal nu heel goed duits spreken, vloeiend eigenlijk.
Ik ben wel benieuwd waar jullie allemaal wonen zo ongeveer. Het zal wel niet bij ons in de buurt zijn, hier werd ons namelijk door de scholen zonder uitzondering gezegd dat wij thuis vooral Duits moesten gaan praten. In het begin deed ik nog moeite om hierover een gesprek aan te gaan, (het is namelijk het domste wat je iemand kunt aanraden), maar daar ben ik maar mee opgehouden. We hebben het gewoon niet gedaan, en onze kinderen spreken juist erg goed Duits, grammaticaal ook erg goed.

Verder ging het vooral met de oudsten hier op school niet zo goed, niet het leren zelf maar vooral de sfeer, hoe men met kinderen/jeugd omgaat. Nu gaan ze weer in Nld op school, wat toch weer heel goed bevalt.

Ik zocht vooral mensen die ervaringen hebben in het onderwijs hier. Ik heb zelf eigenlijk vooral slechte ervaringen, ik vind het onderwijs erbarmelijk, ouderwets, leraren die totaal niet pedagogisch onderlegd zijn, geen computers, enzovoorts.
We hebben geluk met een lerares voor een van de kinderen, en ook de mensen op de OGATA doen enorm hun best.

Enfin, ik zit wat dat onderwijs betreft even in een dipje, hoop op wat reacties.
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:17:17 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75556533
Ik heb geen kinderen. Als je ze echter nog in Nederland naar school kan sturen denk ik wel dat er hier mensen zitten die bij je in de buurt wonen. Volgens mij zijn de bekende grensovergangen allemaal wel afgedekt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:17:26 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75556543
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:08 schreef Sjaandoppie het volgende:
Hallo,

Ik was op zoek naar een groep of blog oid van Nederlanders in Duitsland, en kwam hier terecht. Heb daarnet een paar draadjes gelezen.
Wij wonen nu een kleine anderhalf jaar in Dld.
Dat van die straat is nieuw voor me, onze straat moet nl. nog wel enigszins verbouwd. Volgens de buren kan dat echter nog heeeeel lang duren, en daar hoop ik dan maar op.

We hebben vier kinderen, van 5 tot 13 jaar, die allemaal nu heel goed duits spreken, vloeiend eigenlijk.
Ik ben wel benieuwd waar jullie allemaal wonen zo ongeveer. Het zal wel niet bij ons in de buurt zijn, hier werd ons namelijk door de scholen zonder uitzondering gezegd dat wij thuis vooral Duits moesten gaan praten. In het begin deed ik nog moeite om hierover een gesprek aan te gaan, (het is namelijk het domste wat je iemand kunt aanraden), maar daar ben ik maar mee opgehouden. We hebben het gewoon niet gedaan, en onze kinderen spreken juist erg goed Duits, grammaticaal ook erg goed.

Verder ging het vooral met de oudsten hier op school niet zo goed, niet het leren zelf maar vooral de sfeer, hoe men met kinderen/jeugd omgaat. Nu gaan ze weer in Nld op school, wat toch weer heel goed bevalt.

Ik zocht vooral mensen die ervaringen hebben in het onderwijs hier. Ik heb zelf eigenlijk vooral slechte ervaringen, ik vind het onderwijs erbarmelijk, ouderwets, leraren die totaal niet pedagogisch onderlegd zijn, geen computers, enzovoorts.
We hebben geluk met een lerares voor een van de kinderen, en ook de mensen op de OGATA doen enorm hun best.

Enfin, ik zit wat dat onderwijs betreft even in een dipje, hoop op wat reacties.
De vraag is, ben je grensganger, of woon en werk je volledig in Duitsland?
Na jaren echt in duitsland gewoond en gewerkt te hebbenn (Duesseldorf) ben in inmiddels half grensganger, werk in NL oo moment, woon gedeeltelijk in NL en in D.
Heb een relatie met een Duitser, al weer 11 jaar, hebben geen kids. Mijn Zus woont ook in D, al sinds de jaren 70 en heeft wel 4 kinderen, duitstalig opgevoed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:19:20 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75556603
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:17 schreef XL het volgende:
Ik heb geen kinderen. Als je ze echter nog in Nederland naar school kan sturen denk ik wel dat er hier mensen zitten die bij je in de buurt wonen. Volgens mij zijn de bekende grensovergangen allemaal wel afgedekt.
Wat een reden kan zijn ze in NL naar school te sturen is dat de scholen in D niet allemaal even geweldig zijn, zelfs erg slecht. Duitsland doet het al jaren slecht bij de pisa test. De meeste lagere en middelbare scholen zijn halve dagen. Dat is dus erg kwalijk vind ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:20:22 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75556633
Nog een belangrijk punt, als je het niet heel noodzakeiijk vindt, geef geen religie op bij de burgelijke stand, want de Kirchensteuer is flink hoog.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:21:10 #72
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75556651
Ik kan me ook goed voorstellen dat Nederlandse jeugd iets mondiger is dan Duitse. Het is in Nederland allemaal wat informeler. Je moet in Groningen, Maastricht, Enschede en Nijmegen eens Duitsers op de universiteiten gaan tellen... dan schrik je je wild.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_75556906
Oh, en wat betreft internet en telefoon...
Dat heeft bij ons in het begin zo'n twee maanden !!! geduurd. Vreselijk was het. Het was ruim op tijd aangevraagd, en we kregen netjes op de gewenste dag het nummer, de aansluiting zou functioneren. Maar er lagen te weinig kabels, en de enige kabel die nog capaciteit had was gebroken.
Dit heeft echt heel lang geduurd, en me enorm veel frustratie gekost.
Dat kan ook nog.
Later is alles wel goed gekomen, en we hebben ook enkele maanden gecompenseerd gehad.
Juist met die ervaring in het achterhoofd durf ik nu niet over te stappen, terwijl we via een andere provider nu voordeliger uit zullen zijn.
Weet iemand trouwens of bij 1und1 ook zo'n flatrate naar het buitenland geldt? Nu zitten we bij Telekom, en daar kun je voor 4 euro per maand onbeperkt naar de vaste lijnen in de meeste landen in Europa bellen. Met onze pubers die in Nld op school gaan is dat onmisbaar, die bellen wat af.
Bij een andere provider is het beslist een must.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 december 2009 @ 19:38:45 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75557141
Tja, onze zoon van 9 zit nu in de vierde klas op een tweetalige school. Hij gaat volgend jaar naar het gymnasium. We zijn daar onlangs gaan kijken en het is een moderne school met volop computers en prima faciliteiten. Huiswerk wordt bijvoorbeeld via een speciaal programma via internet ingeleverd.

Het is een Ganztagschule, dus tot 16 uur opvang. Het aantal lesuren is meen ik 33 per week in de 5e klas.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 december 2009 @ 19:39:37 #75
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75557160
1und1 heeft dat ook voorzover ik weet. Zal straks qltel hier even heensturen, die weet daar meer van
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75557335
Reactie,

Ik werk in Dld, ben kleine zelfstandige en werk vanuit huis. Mijn partner heeft voor het Nld belastingstelsel gekozen, hij werkt in Nld.

Wij wonen achter Kleve, onze kinderen moeten dus wel een uur reizen voordat ze op school zijn, en daarvoor ook nog een flink stuk fietsen.

Iemand zei het al, Nederlandse kinderen zijn mondiger. En dat zijn ze hier niet zo gewend, het valt iig onder ongewenst gedrag, kinderen zijn dan brutaal. Vooral onze zoon heeft er erg last van en wordt er erg ongelukkig onder.
Daar heb ik geen zin meer in, dus hij gaat ook naar Nld.

Waar ik een beetje moedeloos van wordt (nu dan even) is dat vrijwel iedereen hier, dus de duitse buren, ouders, kennissen, ook mensen die ik bel bij Schulamt, en immigration en zo, allemaal zeggen ze dat het qua scholen en faciliteiten in Nld beter is. Nu wel. Als je zoekt op internet kom je dat niet gauw tegen.
pi_75557535
Onze zoon zat ook op een Ganztagschule, maar niet zo modern, drie dagen tot 16 uur, de andere twee tot half twee. Onze dochter zat op een gymnasium, met in elke klas een internetaansluiting, maar zonder geld voor de computers. Die waren er niet...
De Grundschule van onze jongste zoons is wel goed geoutilleerd. En daar hebben we een fantastische juf.

En er is een fijne ogata met veel AG's en aardige leidsters en mooie spullen. Ook heel wat waard. Daar gaan ze vier dagen heen tot half vijf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 december 2009 @ 20:02:18 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75557916
Waar woon je? Wij wonen ook in de buurt van Kleve (klein dorpje bij Goch). Christan gaat nu in Kranenburg naar een tweetalige Grundschule.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75558338
Hoi Rewimo,

Woon je misschien in Pfalzdorf of Louisendorf? Daar ken ik ook mensen.
Gaat je kind met de bus of breng je hem zelf?

Wij wonen in een klein plaatsje direct achter Kleve als je naar Kalkar rijdt.
De Grundschule is gelukkig dichtbij, ze kunnen er zelf met de fiets naartoe.

Ik heb me al wel laten vertellen dat ondanks de toevoer van mensen (niet alleen Nederlanders natuurlijk) dit nog steeds een heel landelijk achtergebleven gebied is qua onderwijs, en gezagsstructuren ed.. In Kranenburg willen ze concurreren met Nld, als ik daar woonde zou ik het ook ideaal vinden zo'n tweetalige school. Voor mij is Kranenburg te ver weg en te bewerkelijk, dan kan ik net zo goed doorrijden naar Berg en Dal.

Begrijp me trouwens goed, ik ben blij dat ik verhuisd ben hiernaartoe. Alleen dat onderwijs, het valt me allemaal erg tegen, ook na positieve verhalen van de school. Ik kom zelf uit het onderwijs, en we komen (misschien wel jammer genoeg) van een fantastische basisschool in nederland. Dus ik ben misschien wel veel te kritisch. Maar het verschil is zo wel erg groot...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 december 2009 @ 20:58:00 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75559586
Ja, Pfalzdorf inderdaad Ik werk zelf in Arnhem, dus ik kom langs Kranenburg hiervandaan. Ik zet hem dan 's morgens bij school af en haal hem 's middags weer op. Een bus gaat er niet die kant op. Naar Goch gaat hij volgend schooljaar wel met de bus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75584448
Alles lijkt zover geregeld voor mn emigratie naar Aken, echter doordat mn huidige zorgverzekeraar er een potje van maakt heb ik nog altijd geen Krankenkasse Versicherung Nachweis Een dikke maand geleden heb ik dit formulier aangevraagd bij Achmea. De eerste keer stuurde ze het E106 formulier naar mijn toekomstig adres in Aken (erg dom, want ik had aangegeven dat ik pas eind december ga verhuizen). Toen ik eenmaal het formulier op mijn huidig adres ontvangen had, bleek mijn toekomstig adres foutief te zijn ingevuld. Ook zeer dom, want ik heb het adres nota bene via e-mail verstuurd. Dus ik wacht nog altijd op een foutloos E106 formulier, terwijl ik eigenlijk bewijs van verzekering moet kunnen laten zien als ik me wil inschrijven in Aken.


Overigens welke Krankenkasse hebben jullie, en hoe hebben jullie er eentje gekozen ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 december 2009 @ 18:32:49 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75585243
Wij zitten bij de AOK, omdat ons verteld is dat dat de Krankenkasse was waar we ons moesten inschrijven. Ik heb alleen geen idee meer wie ons dat vertelde. Maar aangezien de AOK niet protesteerde, klopte het blijkbaar Ik hoor eigenlijk nooit iets van ze, maar wel van de Friesland. Die sturen overzichten van wat ze vergoed hebben, dus blijkbaar loopt het allemaal wel.

Ik heb een pasje van de AOK voor in DLD, en eentje van De Friesland voor NL. Voor onze zoon een pasje van de AOK en eentje van CVZ voor in NL.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75588060
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:32 schreef Rewimo het volgende:
Wij zitten bij de AOK, omdat ons verteld is dat dat de Krankenkasse was waar we ons moesten inschrijven. Ik heb alleen geen idee meer wie ons dat vertelde. Maar aangezien de AOK niet protesteerde, klopte het blijkbaar Ik hoor eigenlijk nooit iets van ze, maar wel van de Friesland. Die sturen overzichten van wat ze vergoed hebben, dus blijkbaar loopt het allemaal wel.

Ik heb een pasje van de AOK voor in DLD, en eentje van De Friesland voor NL. Voor onze zoon een pasje van de AOK en eentje van CVZ voor in NL.
Ja, ik meld me ook aan bij AOK. Zal dat een heel bureaucratisch iets worden, of zal ik mijn bewijs van verzekering direct meekrijgen als ik met mijn E106 formulier langs ga?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 december 2009 @ 20:12:42 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75588800
Je krijgt een pasje, dat duurt even voor het klaar is. Krijg je thuisgestuurd. Tot die tijd krijg je geloof ik een papier mee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75589001
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:12 schreef Rewimo het volgende:
Je krijgt een pasje, dat duurt even voor het klaar is. Krijg je thuisgestuurd. Tot die tijd krijg je geloof ik een papier mee.
Oke, bedankt voor de info. Dat zou wel fijn zijn. Dan kan ik, mits ik het E106 formulier deze week ontvang, me gewoon op 21.12.2009 in Aken inschrijven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 december 2009 @ 20:19:50 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75589149
Inschrijven was op zich zo gebeurd. Alleen hadden ze een man van me gemaakt, dus toen klopte het pasje niet en moest ik weer een nieuwe Mijn voornamen zijn hier vrij onbekend dus blijkbaar had iemand me maar in een man veranderd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 december 2009 @ 21:40:50 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_75593524
Ik zit bij Barmer, maar ik ben in Nederland niet meer verzekerd. De premie is in Duitsland bij elke maatschappij gelijk, nou ja... Gesetzlich dan. Privat mag je pas verzekeren als je drie jaar in Duitsland woont (en aan de inkomenseis voldoet)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 14 december 2009 @ 09:11:57 #88
63722 z80
I fink you freaky
pi_75604043
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:30 schreef Sjaandoppie het volgende:
Oh, en wat betreft internet en telefoon...
Dat heeft bij ons in het begin zo'n twee maanden !!! geduurd. Vreselijk was het. Het was ruim op tijd aangevraagd, en we kregen netjes op de gewenste dag het nummer, de aansluiting zou functioneren. Maar er lagen te weinig kabels, en de enige kabel die nog capaciteit had was gebroken.
Dit heeft echt heel lang geduurd, en me enorm veel frustratie gekost.
Dat kan ook nog.
Later is alles wel goed gekomen, en we hebben ook enkele maanden gecompenseerd gehad.
Juist met die ervaring in het achterhoofd durf ik nu niet over te stappen, terwijl we via een andere provider nu voordeliger uit zullen zijn.
Weet iemand trouwens of bij 1und1 ook zo'n flatrate naar het buitenland geldt? Nu zitten we bij Telekom, en daar kun je voor 4 euro per maand onbeperkt naar de vaste lijnen in de meeste landen in Europa bellen. Met onze pubers die in Nld op school gaan is dat onmisbaar, die bellen wat af.
Bij een andere provider is het beslist een must.
ik zat ook bij T-com.
ben aan het overstappen naar vodafone.
deze is goedkoper en levert meer snelheid.
indien gewenst kan voor een paar euro per maand ook voor flatrate EU gekozen worden.
het contact en duidelijkheid bij vodafone is goed.
enkel wil T-com niet mee werken, en hier kan vodafone helaas niets aan veranderen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75606074
Een collega die ook in Duitsland woont, wist me het volgende rondom het E106 formulier te vertellen:

Met het E106 formulier langs de krankenkasse, deze vult rest van het formulier in. Dan met het formulier langs een huisarts, hij/zij vult ook enkele data in + stempel. En dan pas kan je naar de gemeente om je te laten inschrijven. Kan me iemand vertellen of dit daadwerkelijk zo is ?
  maandag 14 december 2009 @ 11:15:19 #90
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_75606996
Nope, waarom zou een inschrijving bij de gemeente afhankelijk zijn van een E106 formulier?
Ik heb trouwens nog nooit een E106 formulier in hoeven vullen...En aanmelding bij de Krankenkasse ging bij ons geheel vanzelf via de NL-zorgverzekeraar.
  maandag 14 december 2009 @ 11:16:55 #91
63722 z80
I fink you freaky
pi_75607049
ik heb nog steeds geen E106 formulier ingeleverd. (tijdens de verhuizing kwijt geraakt en geen nieuwe maar gekregen(zal er toch maar weer eens achteraan bellen)).
en woon toch al weer een paar jaar in Duitsland.
er is ook niemand geweest die hier om gevraagd heeft.
voor het inschrijven in Duitsland is het niet nodig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75607229
Nou ja, ik heb een bewijs van Duitse zorgverzekering nodig om te kunnen inschrijven in Aken. Dus heb ik met spoed dat E106 formulier nodig, zodat ik dit bewijs kan regelen.
Ik heb het in ieder geval zo begrepen.
  maandag 14 december 2009 @ 11:31:56 #93
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_75607547
Op verzoek even een Lenthe-update....

Het gaat naar omstandigheden goed met Lenthe, de sonde is eruit, ze drinkt de flessen zelf leeg, weliswaar moeizaam, maar ze gaan leeg!
Een aantal weken geleden zijn we weer naar Oldenburg geweest naar de orthopeed en daar bleek dat haar linker heup weer uit de kom schiet, ondanks de spreidbroek. Dit betekend dat ze weer geopereerd gaat worden en weer in het gips komt.:(
Operatie zou vorige week gebeuren, maar vrijdags ervoor belden ze af, anesthesist was niet aanwezig...:(
Daarop hebben wij besloten Lenthe dit jaar niet meer te laten opereren. Dit zou nu namelijk vlak voor kerst moeten gebeuren. We hebben dit jaar al zoveel meegemaakt en moeten geven, dat we de kerst in "rust" willen doorbrengen en niet met een pas-geopereerd meisje zitten die niks kan en last van d'r gips heeft...
We krijgen deze week te horen wanneer ze in het volgende jaar terecht kan. Zal de eerste of tweede week worden van januari.

Ook gaan we nog regelmatig (4-6 weken) naar Münster voor controle bij de neurochirurg. Tot nu toe gaat dat goed, de hersendruk neemt niet toe, haar hoofd groeit nog en haar hersenen hebben rondom nog ruimte en hersenwater. "Stabiel" is dus nu goed, geen verbetering, maar zeker ook geen verslechtering.
Hoe dit zich allemaal ontwikkeld en wat dat met zich mee brengt is nog één groot raadsel...(en dat is nu net het moeilijke en zware van het geheel)

Alleen heeft ze nu er ook nog eens bronchitis bij gekregen. Ze hoestte steeds meer en na een week en is Petra met haar naar de kinderarts gegaan. Net als onze zoon Thijs heeft ze dus bronchitis. Een antibioticakuur en een vernevel-apparaat mee naar huis....3x daags antibiotica en 3x daags 20 minuten medicijnen vernevelen....

Dat was het even snel, mochten er weer ontwikkelingen zijn, vernemen jullie dat zeker!!!

Grüße....
  maandag 14 december 2009 @ 14:16:00 #94
102912 crv
Screwed up
pi_75612490
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:02 schreef z80 het volgende:
internet is uitgeschakeld, maar het dsl signaal staat nog op de lijn.
met vodafone gebeld (dit is ook met een vodafone NL gratis )
vriendelijk geholpen/ te woord gestaan.
blijkt dat T-com pas volgende week de lijn vrij geeft.
maw t-com gijzelt de lijn een week.
dus een week geen lang een internet thuis.
Een week Joh das nog niks.

Ik heb in Frankrijk 2 maanden moeten wachten totdat Free en Orange(France Telecom) eindelijk uitgeruzied waren
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  maandag 14 december 2009 @ 14:17:49 #95
102912 crv
Screwed up
pi_75612536
Overigens Gruezi Miteinand,

Ik kom hier ook af en toe trollen buurten, Mijn schoonouders wonen in het schwarzwald. dus kan wel eens handig zijn
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 december 2009 @ 17:40:01 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75619511
ueberduitser, bedankt voor de update Wat een ellende toch voor zo'n klein prupke Alweer een operatie in het vooruitzicht. Gelukkig dat er ook lichtpuntjes zijn! Groot gelijk dat jullie kiezen voor rust nu met de kerst. Fijne feestdagen en geniet maar lekker van jullie twee kanjers!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:16:20 #97
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_75640875
@ Ueberduitser. Wat een ellende voor jullie en de kleine zeg :s Hoop dat jullie de kerst en oud en nieuw toch een beetje leuk doorkomen. En alvast veel succes/beterschap voor het ZH begin volgend jaar.

Goed. Nu ff on topic. We hebben nu 3 huizen op het oog. Daar gaan we een afspraak maken voor volgende week. 1 ben ik gewoon nieuwsgierig naar, want op de foto is lang niet alles te zien.

Maargoed, het blijft behoorlijk lastig om een leuk huis te vinden. Tijd gaat snel, eind maart moeten we hier uit zijn.
En dan is het nog kijken ofdat er een school in de buurt ligt. Is wel handig als je niet de halve stad door moet. En veel cristelijk/katholieke scholen ben ik al tegengekomen, op zich niet erg. als he tmaar niet doorslaat zegmaar.
Tot zover 'mijn' update
pi_75666476
Hoi iedereen,
Fijn dat vodafone en ook 1und1 ook zo'n europa flatrate hebben, ik ga binnenkort eens pluizen als het niet meer zo druk is hier.
Wat betreft de school, nu is onze derde weer een beetje in paniek omdat de juf hem heeft gezegd dat hij zijn diktaat goed moet maken omdat hij anders moet blijven zitten. ??? Daar begrijp ik nou ook weer niets van. Hij moet stukken tekst gewoon uit zijn hoofd kennen, maar ik mis de regels erachter. Wat heeft het voor zin om een stukje tekst foutloos te moeten kunnen opschrijven en niet eens te weten waarom je iets schrijft zoals je het schrijft.
Ik blijf me verbazen over dat onderwijs.

Trouwens, jeetje Überdeutscher, wat klinkt dat allemaal ingewikkeld en verdrietig over je kindje. Hoe oud is ze eigenlijk.
Ik heb pas net dit forum ontdekt, dus ik ken je verhaal helemaal niet, maar wil je toch graag sterkte wensen in die onzekerheid omtrent je dochtertje. Het lijkt me heel naar, die onzekerheid. Probeer desondanks van haar en van elke dag te genieten, (makkelijk gezegd, ik weet het).

Degenen met kinderen, hoe bevalt het in Duitsland onderwijs jullie?
pi_75705390
Even een kleine waarschuwing voor de nederduitsers die het nog niet weten.

Gisteren een brief gekregen van Anwalt Rasch uit Hamburg. Of ik even 1200 euro wil betalen als schikking voor het uploaden van één muziek cd.
Daarnaast het verzoek om te tekenen dat ik beloof het de komende 30 jaar niet meer te doen. Indien ze me dan alsnog betrappen moet ik 5000 euro per liedje betalen....

Heb inmiddels al meerdere duitse forums gelezen waaruit blijkt dat er ongeveer 40.000 - 50.000 duitsers in de afgelopen jaren zo'n brief hebben gekregen.

Wijze les geleerd dus;
- neem geen T-com, zij geven zonder slag of stoot je gegevens door....
- gebruik geen p2p om iets te downloaden, maar bijvoorbeeld usenet, waar je niet hoeft up te loaden.
- scherm je WLAN goed af zodat niet je buurman jou opzadelt met hoge kosten.
- let ook even goed op wat je vrouw, kinderen en bekenden/vrienden op je netwerk uitvoeren.

Oja, en als iemand nog tips heeft over een goeie advocaat (die ook wat NL kan) of zelf in deze situatie gezeten heeft, of wilt helpen met het snappen van deze ambtelijke duitse taal....
Stuur me dan ff een email mboonman"AT"hotmail.com

Prettige kerstdagen

Maurice
pi_75707407
En installeer peerguardian, dan worden alle bekende ip adressen van onderzoeksinstanties (zoals die advocaat) geblocked :-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 december 2009 @ 22:19:33 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75707884
aegir, in WGR is hier pas geleden ook een topic over geweest, van Caronline. Wellicht heb je daar nog iets aan. Zal even zoeken voor je.

Edit: Boete nav downloaden muziek (Duitsland)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 16 december 2009 @ 22:34:41 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75708587
Niet downloaden als je in Duitsland bent, daar zijn ze echt erg fel op, en niet mals.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75709925
In dat topic wat Rewimo hierboven zegt heb ik volgens mij ook een advocaat benoemd en anders een linkje naar een forum waar de advocaat wordt genoemd die hier gespecialiseerd in is.

Succes!

En Pietverdriet, downloaden 'kan geen kwaad'. Uploaden daarentegen.. Bij alle gevallen tot nu toe is ook geupload.
pi_75721921
Ik had het forum op fok erover ook al gelezen, en een hoop op het forum van netzwelt.de gelezen.

Ik heb het nu overgedragen aan advocaat Waschau uit Krefeld. Deze wordt o.a. aanbevolen op netzwelt.
Hij vraagt 150 euro voor het afhandelen. Volgens hem kan de boeten met 50% omlaag, maar kan ik er ook voor kiezen om het af te wachten (na het sturen van en unterlassungserklärung) tot het na drie jaar verjaart is.
  donderdag 17 december 2009 @ 13:53:40 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_75728050

ik haat t-com.
ze weigeren de lijn vrij te geven.
en volgens vodafone kan dit meerdere weken duren.
is het iemand bekend of er in Duitsland ook iets is als een opta?
dan wel wettelijke regelgeving met de max omzet termijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75729871
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:19 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik had het forum op fok erover ook al gelezen, en een hoop op het forum van netzwelt.de gelezen.

Ik heb het nu overgedragen aan advocaat Waschau uit Krefeld. Deze wordt o.a. aanbevolen op netzwelt.
Hij vraagt 150 euro voor het afhandelen. Volgens hem kan de boeten met 50% omlaag, maar kan ik er ook voor kiezen om het af te wachten (na het sturen van en unterlassungserklärung) tot het na drie jaar verjaart is.
Weet je zeker dat het dan wel automatisch verjaart? Het lijkt me toch dat ze je er wel aan zullen herinneren dat het bedrag nog open staat?!
 FR
  donderdag 17 december 2009 @ 18:43:54 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_75738616
Sjonge ik ben blij dat ik dit lees! Ik zelf download nooit iets, maar mijn buurvrouw surft -draadloos- mee op mijn verbinding (met toestemming), en zij downloadt wel zeer regelmatig, heb haar gelijk gesommeerd te stoppen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_75762189
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:19 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik had het forum op fok erover ook al gelezen, en een hoop op het forum van netzwelt.de gelezen.

Ik heb het nu overgedragen aan advocaat Waschau uit Krefeld. Deze wordt o.a. aanbevolen op netzwelt.
Hij vraagt 150 euro voor het afhandelen. Volgens hem kan de boeten met 50% omlaag, maar kan ik er ook voor kiezen om het af te wachten (na het sturen van en unterlassungserklärung) tot het na drie jaar verjaart is.
Mag ik vragen met welk (soort) programma je muziek gedownload hebt?

Succes met de verdere afwikkeling. Ik hoop dat je er zonder boete, of anders met een fors verlaagde boete, vanaf komt. Als ik er trouwens over nadenk, is het toch eigenlijk te zot voor worden dat dergelijke voormalig DDR-praktijken anno 2009 nog bestaan...en waarschijnlijk alleen maar toenemen.

Anyway, ik heb eindelijk een foutloos E106 formulier binnen, dus zometeen eens naar de Krankenkasse in Aachen.
pi_75789019
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:45 schreef Sjaandoppie het volgende:

Iemand zei het al, Nederlandse kinderen zijn mondiger. En dat zijn ze hier niet zo gewend, het valt iig onder ongewenst gedrag, kinderen zijn dan brutaal. Vooral onze zoon heeft er erg last van en wordt er erg ongelukkig onder.
Daar heb ik geen zin meer in, dus hij gaat ook naar Nld.
Hier dan een tegengeluid. Wij wonen nu 5 jaar in Dld en onze kinderen gaan al die tijd hier ook naar school. Ze zitten op een duits gymnasium. Ja, ze zijn mondiger dan de meeste duitse kinderen, maar mondig wil niet zeggen brutaal. Het wordt bij hen op school helemaal niet als ongewenst gedrag gezien. Wel als anders, dat wel.

Onze kinderen hebben hierdoor geleerd om op een hele nette, beleefde manier toch te zeggen wat ze vinden, denken en waarom ze dit denken. Het zijn 2 geweldige diplomaten geworden. Bovendien kunnen ze geweldig discusieren. Juist omdat ze geen grote mond hebben maar wel de nederlandse mondigheid en openheid.

En laten we eerlijk zijn, veel nederlandse kinderen zijn - zeker op school- gewoon brutaal en onaardig.

Wij zeggen juist. lang leve het duitse schoolsysteem met zijn ouderwetse instelling, oude gebouwen enz op de koop toe nemend.

Wij zijn heel blij dat onze kinderen hier zo goed konden aarden. Ook omdat ik het heel oneerlijk tegenover hen zou vinden om ze iedere dag meer dan 2 uur reistijd te geven, ze ver van vrienden en vriendinnen te laten wonen enz omdat wij zonodig in een ander land moesten wonen. Wij hadden de instelling om het te proberen, en als het niet gelukt was, waren we weer naar nederland verhuisd. Maar gelukkig hebben de kinderen het hier geweldig naar hun zin, zijn ze compleet ingeburgerd en doen het goed op school.

Maar, ieder zijn mening. Dat is nu net toevallig hoe wij erover denken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 december 2009 @ 10:33:51 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75798408
anna, vriendjes in de buurt hebben is voor ons ook een belangrijke reden om Christan nu in de buurt naar school te doen. Twee jaar geleden, toen hij nog geen Duits sprak, hebben we hem naar een tweetalige school gedaan. Dat ging prima, maar omdat die school een eind verderop is, krijg je inderdaad dat probleem met vriendjes.

Wij hebben dat opgevangen doordat hij hier in het dorp is gaan voetballen, waardoor hij nu vriendjes heeft waarmee hij volgend jaar op de middelbare school zit. Verder is gebleken dat hij prima mee kan komen en dat zijn Duits in elk geval geen belemmering gaat vormen op de middelbare school.

Het ouderwetse systeem spreekt mij ook aan, moet ik zeggen. Discipline vind ik heel belangrijk en ik merk dat hij dat nu al leert doordat hij elke dag huiswerk krijgt. Dat viel niet mee in het begin maar nu heeft hij er geen moeite meer mee. En het systeem mag dan ouderwets zijn, de school die we op het oog hebben is dat niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75798915
Misschien heeft het met de leeftijd te maken.
Onze jongste twee kinderen gaan prima op school. Onze oudste twee kinderen hadden al (bijna) de middelbare schoolleeftijd. Misschien dat je je dan niet meer goed kunt aanpassen, of al te veel gewend bent aan een bepaalde aanpak.
Overigens is het Duits voor alle vier geen belemmering gebleken. Dat hebben ze alvast in hun tas, denk ik dan. Tweetaligheid is een groot geschenk.

Ik vind trouwens nederlandse kinderen helemaal niet zo brutaal. Zeker niet in een direct gesprek. Ze zijn lekker open, dat mag ik wel.
Hier vind ik de kinderen vaak schijnheilig. Gebeurt er wat dan rennen ze hard weg en wijzen ze allemaal met de vinger naar een ander. Niemand heeft het ooit gedaan, zelfs niet als je het zelf zag en hen daarmee confronteert.
Onze kinderen accepteren gewoon de gevolgen van wat ze doen, als ze iets doen. geven ze dat ruiterlijk toe. Dat is voor mij ook heel belangrijk.

Maar dat kent men hier niet zo. M'goed, dat kan ook komen door de plek waar we wonen. Er is hier nogal een verschil tussen de dorpelingen van oudsher en de nieuwelingen, niet alleen Nederlanders maar bv. ook mensen die vanuit een grotere stad hier zijn komen wonen.

Enfin, bijna iedere Duitser die ik spreek zegt mij dat het in Nederland beter is en vraagt zich af waarom wij hier onze kinderen naar school doen. Onze kinderen hoeven hier niet naar school maar mogen naar Nederland, hun kinderen niet. Dat verbaasde me in het begin enorm, en het maakte me ook behoorlijk ongerust. Nu snap ik dat beter.

Overigens, weten jullie dat Kreis Kleve op de laatste plaats staat in een recent onderzoek onder ik dacht 479 Kreisen met betrekking tot de kwaliteit van het onderwijs...?

Daar werd ik ook niet vrolijk van.
pi_75800438
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 11:00 schreef Sjaandoppie het volgende:
Misschien heeft het met de leeftijd te maken.
Onze jongste twee kinderen gaan prima op school. Onze oudste twee kinderen hadden al (bijna) de middelbare schoolleeftijd. Misschien dat je je dan niet meer goed kunt aanpassen, of al te veel gewend bent aan een bepaalde aanpak.
De onze waren toendertijd 13 en 11 toen we verhuisden. De oudste zat op een gezellige open Montesorri vwo waar ieder leraar bij de voornaam genoemd werd.
  zondag 20 december 2009 @ 11:10:51 #113
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75829416
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:27 schreef aegir_de_viking het volgende:
Even een kleine waarschuwing voor de nederduitsers die het nog niet weten.

Gisteren een brief gekregen van Anwalt Rasch uit Hamburg. Of ik even 1200 euro wil betalen als schikking voor het uploaden van één muziek cd.
Daarnaast het verzoek om te tekenen dat ik beloof het de komende 30 jaar niet meer te doen. Indien ze me dan alsnog betrappen moet ik 5000 euro per liedje betalen....

Heb inmiddels al meerdere duitse forums gelezen waaruit blijkt dat er ongeveer 40.000 - 50.000 duitsers in de afgelopen jaren zo'n brief hebben gekregen.

Wijze les geleerd dus;
- neem geen T-com, zij geven zonder slag of stoot je gegevens door....
- gebruik geen p2p om iets te downloaden, maar bijvoorbeeld usenet, waar je niet hoeft up te loaden.
- scherm je WLAN goed af zodat niet je buurman jou opzadelt met hoge kosten.
- let ook even goed op wat je vrouw, kinderen en bekenden/vrienden op je netwerk uitvoeren.

Oja, en als iemand nog tips heeft over een goeie advocaat (die ook wat NL kan) of zelf in deze situatie gezeten heeft, of wilt helpen met het snappen van deze ambtelijke duitse taal....
Stuur me dan ff een email mboonman"AT"hotmail.com

Prettige kerstdagen

Maurice
lekker dan! Tnx voor de tip! ik download nog weleens snel een nummer via limewire..... Niet meer doen dan dus...
pi_75846946
Ik heb nu zelf gemerkt dat het nogal verschilt per school. Onze dochter ging vorig jaar naar de grundschule die naast ons huis is. Daar heeft wel Duits geleerd, maar werd ze toch anders behandeld. Haar leraar van vorig jaar gaf het advies haar naar de Hauptschule te sturen, omdat hij na een half jaar geen idee van haar kunnen had. Ik had daar in hetzelfde halfjaar een ander beeld van gekregen en was van mening dat we haar met gymnasium te kort zouden doen. Volgens de leraar van toen was ze stil, deed niet echt mee, vroeg niks en zo.

Afgelopen vrijdag had ik een gesprek met de lerares van de school waar ze nu heen gaat (bij het huis waar we al een half jaar hadden moeten wonen...). Die vroeg me wat ik voor advies verwachtte. Ik vertelde haar van de leraar van vorig met het hauptschule advies. Ze moest heel hard lachen en kon zich bij dat advies helemaal niets voorstellen. Ze vond dat ze een echte gymnasium leerling was en twijfelde er niet aan dat ze het goed zal doen op het gymnasium. Ze was die mening omdat ze in de klas goed meedoet, heel perfectionistisch werkt, veel vragen stelt en zo. Eigenlijk het tegenovergestelde van de 1e school.

Dus volgens mij verschilt het aardig van school tot school. Het Duitse systeem vind ik overigens wel goed, dat na de 4e de kinderen al op nivo gesorteerd worden en beter op het nivo afgestemt les krijgen. Maar hoe dat in de praktijk werkt weet ik over een jaar pas.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 december 2009 @ 18:57:24 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75847240
In welke klas zit ze nu, siemi?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75847465
De 4e, dus laatste jaar Grundschule.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 december 2009 @ 19:31:42 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75848507
Ah, net als onze zoon Gaat ze volgend jaar naar Kleve zeker?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75851481
Yep. Nu gaat ze op fiets van omgeving Stein gymnasium naar Rindern. Volgend jaar gaat ze omgekeerd :-)
pi_75884749
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:34 schreef Waldheini het volgende:

[..]
Mag ik vragen met welk (soort) programma je muziek gedownload hebt?

Succes met de verdere afwikkeling. Ik hoop dat je er zonder boete, of anders met een fors verlaagde boete, vanaf komt. Als ik er trouwens over nadenk, is het toch eigenlijk te zot voor worden dat dergelijke voormalig DDR-praktijken anno 2009 nog bestaan...en waarschijnlijk alleen maar toenemen.
Ik downloade over het algemeen met utorrent. Zo heel veel downloaden wij ook niet... met zo'n 6 mbit lijntje gaat het niet echt snel.
In principe worden alle p2p netwerken doorzocht door deze advocaten bureaus op bepaalde muziek cd's, nummers, films en software.
Zien ze duitse ip-adressen, dan loggen ze die en gaan ze achter de naam en adres gegevens aan.

Heb inmiddels een gewijzigde Unterlassungserklärung van mijn advocaat ontvangen en ondertekend opgestuurd. Maar eens afwachten waarmee ze terugkomen.

Voortaan maar even met een externe HD bij vrienden langs om de boel over te pompen
pi_75958594
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:35 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Ik downloade over het algemeen met utorrent. Zo heel veel downloaden wij ook niet... met zo'n 6 mbit lijntje gaat het niet echt snel.
In principe worden alle p2p netwerken doorzocht door deze advocaten bureaus op bepaalde muziek cd's, nummers, films en software.
Zien ze duitse ip-adressen, dan loggen ze die en gaan ze achter de naam en adres gegevens aan.

Heb inmiddels een gewijzigde Unterlassungserklärung van mijn advocaat ontvangen en ondertekend opgestuurd. Maar eens afwachten waarmee ze terugkomen.

Voortaan maar even met een externe HD bij vrienden langs om de boel over te pompen
Oke, bedankt voor je reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat het om P2P, zoals torrents, ging.


On topic: inmiddels ben ik verhuisd naar Aachen Het hele gedoe rondom uit-en inschrijven ging achteraf gezien best vlot, maar blind vertrouwen op de balie-miep van de Krankenkasse en Aachen kon ik niet. Ik moest blijven opletten en doorvragen.

Momenteel ben ik nog druk bezig met het inrichten van het appartementje, en kan ik op zoek gaan naar een Duitse auto.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:03:37 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_75971344

Vanuit een sneeuwbedekt Ringe willen wij, Arnaud, Petra, Thijs en Lenthe jullie allemaal Frohe Weihnachten und einen Guten Rutsch ins neue Jahr!!!


winterse plaatjes:

  woensdag 23 december 2009 @ 15:22:06 #122
279126 anjelieren
wees blij met alles wat je heb
pi_75972139
wat een prachtig plaatje. Superhuis. Ik wens jullie ook een heel gezellige Kerst en een fijn Nieuwjaar.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:47:51 #123
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75973331
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:03 schreef ueberduitser het volgende:

Vanuit een sneeuwbedekt Ringe willen wij, Arnaud, Petra, Thijs en Lenthe jullie allemaal Frohe Weihnachten und einen Guten Rutsch ins neue Jahr!!!


winterse plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooi plaatje & mooi huis!
pi_75985057


[ Bericht 32% gewijzigd door aegir_de_viking op 23-12-2009 20:46:30 ]
  zaterdag 26 december 2009 @ 00:34:56 #125
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_76064245
Dag mensen!

Woon jij als nieuwe Duitser in een streek waar veel dialect gesproken wordt? Zo ja, waar? Zo nee, waar?

Ik vind 't nogal interessant om te weten wat nou (behalve Bayern) de echte dialectgebieden zijn

Grtz
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 december 2009 @ 08:37:46 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76069134
Het dialect van de mensen hier (Goch/Kleve) lijkt heel erg op Limburgs. Ik vind het moeilijk te verstaan, qltel (die uit Brabant komt) kan er beter mee overweg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 26 december 2009 @ 16:20:41 #127
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_76079570
Ah.. oke. Wordt er bij jullie kinderen op school ook dialect gesproken? Door de leraren en door de kinderen zelf? Of is dat verboden ?
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 26 december 2009 @ 17:05:24 #128
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76080589
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 16:20 schreef Runselpink het volgende:
Ah.. oke. Wordt er bij jullie kinderen op school ook dialect gesproken? Door de leraren en door de kinderen zelf? Of is dat verboden ?
Nee, er wordt hier nauwelijks nog dialect gesproken. Eigenlijk alleen door mensen die horen dat je Nederlander bent (omdat het voor de meeste Nederlanders best goed te verstaan is.. )
pi_76081452
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 00:34 schreef Runselpink het volgende:
Dag mensen!

Woon jij als nieuwe Duitser in een streek waar veel dialect gesproken wordt? Zo ja, waar? Zo nee, waar?

Ik vind 't nogal interessant om te weten wat nou (behalve Bayern) de echte dialectgebieden zijn

Grtz
Naar mijn ervaring wordt in overal in Duitsland dialect gesproken (behalve in Hannover dan, op taalgebied het Haarlem van Duitsland).

M'n vrouw komt uit een dorp in het Schwarzwald, en de locals daar zijn echt totaal niet te volgen. Alemannisch spreken die, dat lijkt op het Zwitserduits.

We hebben een aantal jaar in Aken gewoond, en daar geldt hetzelfde verhaal. Echte locals praten Öcher Platt, lijkt wat op het Kerkraads. Zelf is Limburgs m'n moedertaal, maar om Öcher Platt te kunnen volgen moet ik echt goed opletten.

Tegenwoordig wonen we in de buurt van Frankfurt, en hier praten veel lui met een zwaar Hessisch accent.

Iig kun je denk ik stellen dat in de stedelijke gebieden relatief weinig dialect wordt gepraat (ook al heeft elke zichzelf respecterende stad zijn eigen dialect). Hoe landelijker, hoe gangbaarder dialect.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  zaterdag 26 december 2009 @ 19:23:12 #130
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_76083498
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 17:43 schreef c3k het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring wordt in overal in Duitsland dialect gesproken (behalve in Hannover dan, op taalgebied het Haarlem van Duitsland).

M'n vrouw komt uit een dorp in het Schwarzwald, en de locals daar zijn echt totaal niet te volgen. Alemannisch spreken die, dat lijkt op het Zwitserduits.

We hebben een aantal jaar in Aken gewoond, en daar geldt hetzelfde verhaal. Echte locals praten Öcher Platt, lijkt wat op het Kerkraads. Zelf is Limburgs m'n moedertaal, maar om Öcher Platt te kunnen volgen moet ik echt goed opletten.

Tegenwoordig wonen we in de buurt van Frankfurt, en hier praten veel lui met een zwaar Hessisch accent.

Iig kun je denk ik stellen dat in de stedelijke gebieden relatief weinig dialect wordt gepraat (ook al heeft elke zichzelf respecterende stad zijn eigen dialect). Hoe landelijker, hoe gangbaarder dialect.
Thnx voor de info

Maar, hoe merk jij dat op school dan? Ik kom uit de provincie Groningen waar nog redelijk wat Gronings wordt gesproken, maar bij mij op de basisschool spreekt niemand 't. Ik zit nu in 4 havo, en 2 mensen die ik ken spreken 't een beetje. In Friesland spreken bijna alle kinderen 't, als ik moet sporten korfbal/voetbal hoor ik geen woord Nederlands bij de Friezen.
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  maandag 28 december 2009 @ 12:21:24 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_76135575
ff een kleine update hier, We zijn van de week bij een huis wezen kijken, vind het een erg mooi huis. we gaan er nog even over nadenken natuurlijk. Enige wat lastig is dat je via de kelder OF voordeur naar achter moet, de oplossing is een uitbouw. MAAR wat zou zoiets kosten? Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_76156295
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:21 schreef PureEvil het volgende:
Enige wat lastig is dat je via de kelder OF voordeur naar achter moet, de oplossing is een uitbouw. MAAR wat zou zoiets kosten? Heeft iemand daar ervaring mee?
Is op basis van jouw beschrijving niet in te schatten, kan tussen de 1000 en 10.000 euro zijn.
Post eens een foto of een linkje naar de advertentie van het huis.
Ook even goed informeren wat blijft staan en wat ze meenemen (bijv. keuken)
En ga op tijd even informeren wat je kwa hypotheek los kunt krijgen in duitsland of in NL, rentetarieven, aflossing etc.

Maurice
pi_76169855
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 00:34 schreef Runselpink het volgende:
Dag mensen!

Woon jij als nieuwe Duitser in een streek waar veel dialect gesproken wordt? Zo ja, waar? Zo nee, waar?

Ik vind 't nogal interessant om te weten wat nou (behalve Bayern) de echte dialectgebieden zijn

Grtz
Ja, woon in Aachen en daar spreekt men een dialect dat nauw verwant is aan Kerkraads. Voor mij prima te doen. Ook in Kölle kom je een heel eind met dit taaltje.
pi_76180868
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 19:23 schreef Runselpink het volgende:

[..]

Thnx voor de info

Maar, hoe merk jij dat op school dan? Ik kom uit de provincie Groningen waar nog redelijk wat Gronings wordt gesproken, maar bij mij op de basisschool spreekt niemand 't. Ik zit nu in 4 havo, en 2 mensen die ik ken spreken 't een beetje. In Friesland spreken bijna alle kinderen 't, als ik moet sporten korfbal/voetbal hoor ik geen woord Nederlands bij de Friezen.
Geen idee, toen ik nog naar school ging woonde ik nog niet in Duitsland

In Aken kende ik persoonlijk niemand die het dialect sprak. In Hessen woon ik nog niet zo lang en ken ik nog nauwelijks mensen. Bij m'n schoonouders is het wel duidelijk merkbaar. Iedereen spreekt daar met op z'n minst een flink accent. Maar dat is dan in een landelijke regio. In de steden, bijvoorbeeld Freiburg, wordt veel minder streektaal gesproken, maar nog steeds door een aanzienlijk deel van de mensen.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:44:37 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76181223
Hessjische messjestejcher sucha a aschjebesjcher
Of zoiets, Hessisch is erg grappig.
Ik vind de verschillende dialecten in Duitsland erg leuk om te imiteren. Oefen nog op Weens en Berlijns, Leipzig lukt aardig, net als Beiers, Hessisch, Kolsch, en Plat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76181369
Kijk voor de gein eens Pulp Fiction auf Kölsch op youtube. Prachtig vind ik dat!
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:55:57 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76181670
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:48 schreef Waldheini het volgende:
Kijk voor de gein eens Pulp Fiction auf Kölsch op youtube. Prachtig vind ik dat!
Nen Dreckigen Duesseldorfer bist
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:02:33 #138
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76181900
Het lijkt echt wel wat op Kerkraads.....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:07:07 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76182051
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:02 schreef XL het volgende:
Het lijkt echt wel wat op Kerkraads.....
Jep, ligt ook niet ver van elkaar vandaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:25:08 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76184775
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, ligt ook niet ver van elkaar vandaan.
een landsgrens en een kilometer of 90.... dat is nogal de moeite voor een dialect
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:30:55 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76184981
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:25 schreef XL het volgende:

[..]

een landsgrens en een kilometer of 90.... dat is nogal de moeite voor een dialect
60 hemelsbreed volgens mij, maar meer dan ik idd dacht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:32:38 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76185034
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

60 hemelsbreed volgens mij, maar meer dan ik idd dacht.
Vermoedelijk verward met Aachen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:44:45 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76185446
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef XL het volgende:

[..]

Vermoedelijk verward met Aachen?
Nee, wat jij hebt gedaan is in een routeplanner gekeken met auto? Dan is het idd rond de 90 KM
Hemelsbreed is het ca 60
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:10:25 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76186519
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, wat jij hebt gedaan is in een routeplanner gekeken met auto? Dan is het idd rond de 90 KM
Hemelsbreed is het ca 60
Hemelsbreed is het nog steeds ruim 70 km en een landsgrens, in dit geval zelfs taalgrens. Dat is echt vreemd voor een dialect. Zeker omdat het tussenliggende gebied dat dialect volgens mij niet zo uitgesproken spreekt. Ik zou het bijna vergelijken met de gelijkenis tussen het fins en het hongaars.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 december 2009 @ 22:09:10 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76198684
Wie weet er een leuke plaats om een paar dagen naartoe te gaan? Liefst iets met kastelen/ruïnes en dergelijke in de omgeving, zodat we veel te fotograferen hebben? In of rond NRW, bij voorkeur. Is voor komend voorjaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:24:51 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76199452
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef Rewimo het volgende:
Wie weet er een leuke plaats om een paar dagen naartoe te gaan? Liefst iets met kastelen/ruïnes en dergelijke in de omgeving, zodat we veel te fotograferen hebben? In of rond NRW, bij voorkeur. Is voor komend voorjaar.
Je rijdt naar Bonn, en daar ga je de snelweg af en rij je door het Rijndal, bij deutsche eck kan je de moezel gaan bekijken, of verder de rijn op richting Mainz
Is werkelijk een ongelofelijk mooi gebied, de Rijn die tussen de bergen door slingert, wijnbergen, kasteelruines, aardige mensen en heerlijk eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 december 2009 @ 22:27:03 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76199562
We kunnen eens bij de Lorelei gaan kijken natuurlijk, misschien komen we B100 nog tegen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76202301
Ik kan je Cochem aanraden. Zit een goed bungalowpark, voor een comfortabel verblijf en heel veel kastelen in de buurt. Precies wat je zoekt.
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:52:26 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76204066
Ik zou ook het rijndal adviseren. Zelf zou ik echter foto's gaan maken van de industrie-look in het Ruhrgebiet. Datgene wat de Nederlanders smerig en saai zouden noemen. De steden die onwetende Nederlanders niet aan zouden raken... Essen, Duisburg, Gelsenkirchen, Bochum.... Die hebben vaak een enorme creatieve sector en je schiet geweldige plaatjes van 'lelijke' fabrieken. Vergis je overigens ook niet in de grootte van die steden.... die zijn enorm
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 30 december 2009 @ 10:56:38 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76213045
Het ruhrgebied is verschrikkelijk schoon geworden, ik kan me nog herinneren dat ik als kind in de jaren 70 achterin de auto door het gebied reed, meer kleuren rook uit de schoorstenen als in de grootste doos Caran d'Ache.
Is nu nauwelijks meer het geval.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 december 2009 @ 11:00:46 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76213175
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:27 schreef Rewimo het volgende:
We kunnen eens bij de Lorelei gaan kijken natuurlijk, misschien komen we B100 nog tegen
De Lorelei

Vergeet Kaub niet, daar staat een kasteel midden in de rijn. Paar kilometer stroomopwaarts



En natuurlijk het veeeel te touristische Rudesheim
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 december 2009 @ 12:31:43 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76216268
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:18 schreef siemi het volgende:
Ik kan je Cochem aanraden. Zit een goed bungalowpark, voor een comfortabel verblijf en heel veel kastelen in de buurt. Precies wat je zoekt.
Afgezien van het bungalowpark, klinkt het goed We zitten liever in een hotelletje, ik ga eens kijken wat daar allemaal te zien is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 30 december 2009 @ 12:34:48 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76216373
Cochem ligt overginds aan de Moezel, een zijrivier van de Rijn en net zo mooi als de Rijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76255373
* elvhenk meldt zich ook weer eens. Wij gaan verhuizen naar Hassum over een paar maanden.
Als het goed is (nog steeds automatisch een slag om de arm), gaan we volgende week de hypotheek tekenen en daarna naar de notaris he!
Ik verheug me ontzettend! Het is een gebruikelijke Duitse "klont" van een huis uit 1975 met heel veel grond. Het had allemaal haken en ogen natuurlijk voor het zover was, maar goed, als het makkelijk was, dan deed iedereen het.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 31 december 2009 @ 11:52:33 #155
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76257594
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:53 schreef elvhenk het volgende:
* elvhenk meldt zich ook weer eens. Wij gaan verhuizen naar Hassum over een paar maanden.
Als het goed is (nog steeds automatisch een slag om de arm), gaan we volgende week de hypotheek tekenen en daarna naar de notaris he!
Ik verheug me ontzettend! Het is een gebruikelijke Duitse "klont" van een huis uit 1975 met heel veel grond. Het had allemaal haken en ogen natuurlijk voor het zover was, maar goed, als het makkelijk was, dan deed iedereen het.
Leuk, da's hier behoorlijk in de buurt. M'n broer woont trouwens ook in het buitengebied van Hassum.
pi_76272138
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:27 schreef Rewimo het volgende:
We kunnen eens bij de Lorelei gaan kijken natuurlijk, misschien komen we B100 nog tegen
Moet je vragen of ze ene Lambetti kennen En pas maar op, zingen is er gevaarlijk.

Kölsch lijkt trouwens inderdaad wel een beetje op Kirchroadsj plat...niet voor niets in Kölsche musik zo populair in die hoek.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 11:37:21 #157
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76287271
- hier stond een leuke nieuwjaarswens, echter de link was niet tof -

[ Bericht 61% gewijzigd door phluphy op 01-01-2010 17:27:33 ]
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 januari 2010 @ 17:00:35 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76295621
Ehm Phluph, moeten we emigreren naar Tenerife?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:28:23 #159
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76296441
Lol! Nein! Ik had een leuke nieuwjaarswens in het Duits gevonden maar de link werkt niet meer.

In ieder geval een gelukkig 2010 voor iedereen.
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 januari 2010 @ 17:30:54 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76296530
Dank je wel, en ik sluit me erbij aan. Frohes neues Jahr!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:56:09 #161
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76324780
Frohes neues iedereen! (en een veel te late tvp )
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 3 januari 2010 @ 13:01:42 #162
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_76354677
Allemaal nog een Frohes Neues! Allen een Guten Rutsch gehabt?

Hier ligt sneeuw, en bij jullie?
pi_76370574
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:53 schreef elvhenk het volgende:
* elvhenk meldt zich ook weer eens. Wij gaan verhuizen naar Hassum over een paar maanden.
Als het goed is (nog steeds automatisch een slag om de arm), gaan we volgende week de hypotheek tekenen en daarna naar de notaris he!
Ik verheug me ontzettend! Het is een gebruikelijke Duitse "klont" van een huis uit 1975 met heel veel grond. Het had allemaal haken en ogen natuurlijk voor het zover was, maar goed, als het makkelijk was, dan deed iedereen het.


Dat is een heel gezellig dorpje, ik ben er vorig jaar november naartoe verhuisd en zie mezelf hier niet zo snel meer vandaan gaan!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 3 januari 2010 @ 19:49:29 #164
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76370657
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:47 schreef annie.m het volgende:

[..]

Dat is een heel gezellig dorpje, ik ben er vorig jaar november naartoe verhuisd en zie mezelf hier niet zo snel meer vandaan gaan!
Jeetje, al 3 Hassumse huizen in Nederlands bezit.. Wonen er nog wel Duitsers?
  zondag 3 januari 2010 @ 20:12:04 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76371606
Bij ons ligt ook sneeuw, dus vannacht en vanmorgen aan het ruimen geweest, je kan een boete krijgen als je je stoep niet geruimd hebt. Maaar de stad zelf doet het nauwelijks, sommige doorgaande wegen hier waren alleen maar gestrooid, niet geruimd, spekglad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 januari 2010 @ 20:15:44 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76371799
Wij hebben geen stoep, dat scheelt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 3 januari 2010 @ 20:18:44 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76371968
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:15 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben geen stoep, dat scheelt
Dan moet je een deel van de straat vrijruimen, hebben dat ook moeten doen bij de zaak van manlief.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 januari 2010 @ 20:20:17 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76372049
* qltel schop in handen duwt, vegen maar!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 3 januari 2010 @ 20:44:47 #169
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_76373257
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij ons ligt ook sneeuw, dus vannacht en vanmorgen aan het ruimen geweest, je kan een boete krijgen als je je stoep niet geruimd hebt. Maaar de stad zelf doet het nauwelijks, sommige doorgaande wegen hier waren alleen maar gestrooid, niet geruimd, spekglad.
de benedenbuurman veegt altijd, en die zijn ook altijd vroeg wakker (en mij steeds voor met sneeuwruimen) en toen ik er wat van zei dat ie mij steeds voor was vertelde hij dat het de plicht van de beganegrondbewoners om sneeuw te ruimen ?

je moet inderdaad de stoep vrijhouden voor je huis, van ik meen 7:00 tot 19:00 ofzo en dan een pad van een meter breed
  maandag 4 januari 2010 @ 10:19:46 #170
63722 z80
I fink you freaky
pi_76390456
De buurvrouw veegt de hele straat.
ik hoef alleen maar het trapje naar de voordeur/brievenbus te vegen.

ps
neem GEEN vodafone.
stelletje *****
nog steeds geen telefoon en internet.
vodafone belooft veel maar komt niets na.
na veel bellen wordt er belooft een umts stik op te sturen zodat ik op kosten van vodafone internet en telefoon heb. deze stik is dus nooit op getuurd.
weer bellen, volgens een norse miep moet ik deze stik zelf bij een vodafone winkel ophalen.
maar ze kan, nee wil niet zeggen waar deze zit, kun je op internet zien (muts ik heb geen internet).
sta je in de winkel zit daar een glatjanus in pak die na de vraag of de aanvraag via de winkel is gelopen (nee via internet) niets meer voor me wil doen.
weer vodafone gebeld, met veel moeiten worden de gegevens er bij gehaald.
ze hebben geen idee waarom de dsl verbinding nog niet is opgeleverd en waarom de umts stik niet is afgestuurd.
vervolgens wordt beloofd de umts stik meteen,dan wel de volgende dag met spoed te versturen zodat ik deze nog voor oud/nieuwe binnen heb, en vodafone zou me terug bellen over het verdere verloop van de dsl verbinding. niet dus nog niets gezien of gehoord.
even bij t-com binnen gelopen, 16Mb is per direct leverbaar op mijn adres (een huis in mijn staat heeft deze reeds), en omzetten naar een andere provider duurt normaal 3 tot 5 dagen.
probleem zit echt bij vodafone, ander mensen die ik gesproken heb zijn half december overgestapt naar 1&1 en dit is in 3 dagen geregeld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_76391090
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:47 schreef annie.m het volgende:

[..]

Dat is een heel gezellig dorpje, ik ben er vorig jaar november naartoe verhuisd en zie mezelf hier niet zo snel meer vandaan gaan!
O wat leuk om te horen! We verheugen ons er super op hoor.
Over de sneeuw, mijn vriend zag het al voor zich dat hij zo'n Rasentraktor met een sneeuwschuif erbij zou moeten kopen. LOL Iemand nog tips over Rasentractors. We hebben er straks zeker te weten eentje nodig dus we zijn ons aan het inlezen hierover.

Ligt er nu veel sneeuw daar? Hier in Tiel is het maar een dun laagje.

Iedereen gelukkig nieuwjaar ook nog inderdaad!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 10:51:18 #172
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76391231
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:19 schreef z80 het volgende:

neem GEEN vodafone.
stelletje *****
nog steeds geen telefoon en internet.
En het probleem is natuurlijk dat je aansluiting nu bij Vodafone zit en die houden je aan je contract. Wat een ellende. Het is nu toch al een maand ofzo?

Als je echt omhoog zit met internet. Een stick kost bij de Aldi 60 euro en dan kun je voor 15 euro een maand lang onbeperkt internetten. Het is natuurlijk geen oplossing, maar wellicht ben je zo tijdelijk even geholpen.

Die 3 dagen van 1&1 is nog lang. Het was bij mij in minder dan 5 minuten geregeld. Toen het signaal wegviel (ik zat toen net te internetten) sloot ik het andere modem aan (dat lag al klaar en had ik al geconfigureerd) en toen die ingeprikt was deed hij het direct.
  maandag 4 januari 2010 @ 10:54:10 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76391319
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:51 schreef qltel het volgende:

[..]

En het probleem is natuurlijk dat je aansluiting nu bij Vodafone zit en die houden je aan je contract. Wat een ellende. Het is nu toch al een maand ofzo?
DIt soort ellende komt in Duitsland veel voor, provider wisselen is ook zo een ellende.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 11:01:38 #174
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76391534
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:46 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Over de sneeuw, mijn vriend zag het al voor zich dat hij zo'n Rasentraktor met een sneeuwschuif erbij zou moeten kopen. LOL Iemand nog tips over Rasentractors. We hebben er straks zeker te weten eentje nodig dus we zijn ons aan het inlezen hierover.
Ik ben erg tevreden over die ik nu heb. Z80 heeft ongeveer dezelfde trouwens.



Bij mij werkt hij erg goed. Het is vooral erg handig dat het een voormaaier is, hierdoor kun je nog op plekken maaien waar je rijdend net niet kan komen, zoals bijvoorbeeld de schuine kanten naar de akker toe die naast onze tuin ligt. Als je (vriend) een keer wilt proefrijden ben je van harte welkom.

En mocht je nog geen internet hebben, en je overweegt 1&1, dan kun je me een plezier doen door die hier af te sluiten.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 11:03:50 #175
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76391584
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

DIt soort ellende komt in Duitsland veel voor, provider wisselen is ook zo een ellende.
Het lastige is natuurlijk ook dat de meeste Nederlanders de weg niet weten om een goede Duitse provider te vinden en dan (zoals wij ook indertijd) maar de eerste de beste telefoonwinkel binnenstappen en dan de hoofdprijs betalen. M'n broer woont hier al 4 jaar en die betaald al die 4 jaren lang al 70 euro per maand voor telefonie (zonder gratis bellen) en slakkeninternet.
pi_76392172
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik ben erg tevreden over die ik nu heb. Z80 heeft ongeveer dezelfde trouwens.

[ afbeelding ]

Bij mij werkt hij erg goed. Het is vooral erg handig dat het een voormaaier is, hierdoor kun je nog op plekken maaien waar je rijdend net niet kan komen, zoals bijvoorbeeld de schuine kanten naar de akker toe die naast onze tuin ligt. Als je (vriend) een keer wilt proefrijden ben je van harte welkom.

En mocht je nog geen internet hebben, en je overweegt 1&1, dan kun je me een plezier doen door die hier af te sluiten.
O welk merk traktor is dat dan? Wij wilden hem via internet bestellen maar een adresje is ook handig. Bedankt voor het aanbod over proefrijden, dat hou ik even in mijn achterhoofd.
Internet nemen we over van de huidige bewoners, dan houden we dezelfde goede lijn. Dat is ook 1und1. Daar was ik ook heel tevreden over toen ik in Kleve woonde.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 11:30:50 #177
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76392470
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:21 schreef elvhenk het volgende:

[..]

O welk merk traktor is dat dan? Wij wilden hem via internet bestellen maar een adresje is ook handig. Bedankt voor het aanbod over proefrijden, dat hou ik even in mijn achterhoofd.
Via internet bestellen zou ik persoonlijk niet doen. Zo'n ding heeft ook service nodig en als je een tuin hebt als de onze (vrij onregelmatig met vrij veel stenen enzo) gaat er ook wel eens wat stuk. Een goede leverancier in de buurt die je kent is dan altijd handig.

Ik heb 'm van JCC. Vast niet de enige leverancier van dit soort apparaten, maar het is een goede betrouwbare man die heel veel weet van dit soort machines. Het is overigens een Stiga Ready. Ik heb er ook nog een erg handige aanhanger bij, ideaal met een grotere tuin (de onze is 12.000 m2).

Ik zie trouwens op z'n site dat hij een aantal goede 2e handse heeft op het moment. Als je een 2e handse wilt moet je overigens niet wachten tot de lente begint want dan wil iedereen er een. Voor 2e hands moet je eigenlijk nu gaan kijken, over een maand of 3 staan ze ervoor in de rij.
pi_76393083
Ja dat is een flinke collectie. Geeft hij ook een tijdje garantie op de gebruikte zitmaaiers?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 4 januari 2010 @ 11:54:00 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76393153
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:03 schreef qltel het volgende:

[..]

Het lastige is natuurlijk ook dat de meeste Nederlanders de weg niet weten om een goede Duitse provider te vinden en dan (zoals wij ook indertijd) maar de eerste de beste telefoonwinkel binnenstappen en dan de hoofdprijs betalen. M'n broer woont hier al 4 jaar en die betaald al die 4 jaren lang al 70 euro per maand voor telefonie (zonder gratis bellen) en slakkeninternet.
Tja, leer de taal en verdiep je in het land, lees de kranten, de bladen en integreer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 12:03:09 #180
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76393445
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, leer de taal en verdiep je in het land, lees de kranten, de bladen en integreer.
De een doet dat wel, de ander doet dat wat minder inderdaad.. Maar die zijn er in Nederland ook maar genoeg, die al jarenlang hetzelfde internet hebben en zodoende de hoofdprijs betalen.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:03:25 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76393454
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, leer de taal en verdiep je in het land, lees de kranten, de bladen en integreer.
Wel heeeeel gemakkelijk gezegd niet?


Oja, de beste wensen nog voor 2010 (en de jaren erna natuurlijk)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 12:05:54 #182
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76393549
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:51 schreef elvhenk het volgende:
Ja dat is een flinke collectie. Geeft hij ook een tijdje garantie op de gebruikte zitmaaiers?
Vast wel, maar ik heb er geen ervaring mee aangezien ik een nieuwe heb gekocht. (dat is trouwens ook wel een voordeel, hij zet ze (als je er een nieuwe koopt) in elkaar, als je ze via internet koopt moet je dat nog zelf doen.)
  maandag 4 januari 2010 @ 12:18:18 #183
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76393989
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:05 schreef qltel het volgende:

[..](dat is trouwens ook wel een voordeel, hij zet ze (als je er een nieuwe koopt) in elkaar, als je ze via internet koopt moet je dat nog zelf doen.)
Doe mij maar zo'n bouwpakketje, lekker knutselen!
Jammer dat ik geen zitmaaier kan kopen, we hebben er nu wel genoeg gras voor, maar als de tuin straks klaar is blijft er maar zo'n 300m2. gras over denk ik. Niet de moeite om een zitmaaier te kopen...:(
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 12:20:49 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76394078
Over de taal gespoken, waar ik al een tijd mee zit is het onderscheid tussen dativ en akkusativ, Weet iemand mij uit te leggen wanneer iets dativ en wanneer iets akkusativ is?

Ik weet dat het met een beweging dativ is en als het stilstaat akkusativ.

Ik heb geleerd om het onderscheid te maken met wen/was (akkusativ) en wem (dativ) maar ik heb dan weer geen idee wanneer ik wen en wem gebruik.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 12:21:21 #185
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76394093
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Doe mij maar zo'n bouwpakketje, lekker knutselen!
Jammer dat ik geen zitmaaier kan kopen, we hebben er nu wel genoeg gras voor, maar als de tuin straks klaar is blijft er maar zo'n 300m2. gras over denk ik. Niet de moeite om een zitmaaier te kopen...:(
Ik was toch blij dat ik er zo op weg kon rijden..
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 januari 2010 @ 12:23:31 #186
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76394164
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Doe mij maar zo'n bouwpakketje, lekker knutselen!
Jammer dat ik geen zitmaaier kan kopen, we hebben er nu wel genoeg gras voor, maar als de tuin straks klaar is blijft er maar zo'n 300m2. gras over denk ik. Niet de moeite om een zitmaaier te kopen...:(
Nee, 300 niet.. Ik moet +/- 40x zoveel bijhouden..
pi_76394217
Dativ is de 3e naamval en Akkisativ is de 4e naamval. Ik doe altijd maar wat op gevoel en voor een deel is mijn schoolduits nog aardig blijven hangen.
Hier staat wel een duidelijke uitleg over de naamvallen:
http://www.scholieren.com/werkstukken/36709

Wij hebben straks een grondstuk van zo'n 2000 m2 dus een zitmaaier mag best.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 4 januari 2010 @ 12:34:54 #188
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_76394525
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:46 schreef elvhenk het volgende:

Ligt er nu veel sneeuw daar? Hier in Tiel is het maar een dun laagje.
Woon je in Tiel? Dan wonen wij vlakbij elkaar
  maandag 4 januari 2010 @ 12:35:48 #189
63722 z80
I fink you freaky
pi_76394557
ik heb de zitmaaier ook van jcc
de mijne is 2e hands, en kwam met 3 maanden garantie.
het voordeel van een stiga tov een tractor maaier (is nieuwe in aanschaf net zo duur als mijn 2e hands)
is dat deze is voorzien van stalen lagerbussen. de goedkopere maaiers hebben kunststof lagerbussen,
of zelfs helemaal geen lagers maar loopt de velg direct op de as met een laag vet er tussen.
wat na een paar jaar versleten is.

elke maaier heeft onderhoud nodig.
bij een zit maaier is dit elk jaar olie verversen en alles door smeren + slijpen van de messen.
dit is bij het ene model een paar minuten werk en bij de andere een paar uur.

denk bij de aanschaf even goed na wat je wil.
met vangbak, zij/achter uitworp of mulch.
versnellingen, automaat of hydrostaat.
maaidek voor of onder de maaier.
hoe is het terrein waar op gewerkt wordt en moet er een kar achter (ivm het motor vermogen)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_76396716
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:34 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Woon je in Tiel? Dan wonen wij vlakbij elkaar
Ja nu nog wel. http://www.armande.net/huis_te_koop_tiel.html KOPUH?!?!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 4 januari 2010 @ 13:48:45 #191
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76396990
Doe mij nou maar een sneeuwschuiver, het gras zal nog wel ff duren voordat het gemaaid kan worden...
Lag (ligt) nogal een beetje sneeuw zeg, hier zo'n 15cm.
M'n zoontje heeft zich in ieder geval vermaakt:




  maandag 4 januari 2010 @ 14:36:49 #192
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76398527
Zo dat schuift nog aardig wat sneeuw, zo'n sneeuwschuiftractor
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 4 januari 2010 @ 21:30:27 #193
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_76415719
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

DIt soort ellende komt in Duitsland veel voor, provider wisselen is ook zo een ellende.
vriendin ging van ene plaats naar de andere verhuizen, 1&1 aansluiting (telefoon en internet)... 15 october afgesloten op het oude adres, 3 november signaal op het nieuwe adres..... dus zelfs dan duurt het lang....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 januari 2010 @ 21:42:13 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76416347
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:20 schreef qltel het volgende:
Over de taal gespoken, waar ik al een tijd mee zit is het onderscheid tussen dativ en akkusativ, Weet iemand mij uit te leggen wanneer iets dativ en wanneer iets akkusativ is?

Ik weet dat het met een beweging dativ is en als het stilstaat akkusativ.

Ik heb geleerd om het onderscheid te maken met wen/was (akkusativ) en wem (dativ) maar ik heb dan weer geen idee wanneer ik wen en wem gebruik.
't Is precies andersom

Ich gehe in die Stadt (Akkusativ), ich bin in der Stadt (Dativ).

Wem gibst du das? Aan wie geef je dat? Dativ

Was gibst du? Wat geef je? Akkusativ
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:30:42 #195
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_76428034
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:40 schreef elvhenk het volgende:
Ja nu nog wel. http://www.armande.net/huis_te_koop_tiel.html KOPUH?!?!
LOL, nee dank je. Ben net pas het mijne kwijt
Maareh, als ik t net goed had gelezen ga jij vlakbij Goch wonen? Leek me wel een leuk plekkie.
Heb je een bestaand huis, of nieuwbouw gekocht?

We hadden een leuk huis gezien in Weeze, maar bleek uiteindelijk toch te duur
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 09:43:04 #196
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76428306
In de buurt van Goch heb je veel leuke plaatsjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:17:42 #197
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_76430703
plekjes genoeg.....nu nog een leuk en betaalbaar huis
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 11:21:35 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76430839
In welke prijsklasse zoek je?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:27:26 #199
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_76431088
tot ca. 150/160 omdat je nog 10% erbij moet tellen....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 11:30:49 #200
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76431218
Daar moet je toch wel iets leuks voor kunnen vinden En inderdaad komt er zeker 10% bij. www.huizen.de al eens bekeken? Verbeek Immobilien heb je ook nog en Derkx (weet niet helemaal zeker hoe je dat schrijft). Allemaal makelaars hier uit de buurt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 januari 2010 @ 11:49:52 #201
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76431926
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Daar moet je toch wel iets leuks voor kunnen vinden En inderdaad komt er zeker 10% bij. www.huizen.de al eens bekeken? Verbeek Immobilien heb je ook nog en Derkx (weet niet helemaal zeker hoe je dat schrijft). Allemaal makelaars hier uit de buurt.
Ik weet nog wel een heel leuk groot wit huis hier in de buurt..
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:55:18 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76432130
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Daar moet je toch wel iets leuks voor kunnen vinden En inderdaad komt er zeker 10% bij. www.huizen.de al eens bekeken? Verbeek Immobilien heb je ook nog en Derkx (weet niet helemaal zeker hoe je dat schrijft). Allemaal makelaars hier uit de buurt.
Huizen.de vind niet echt veel.
http://www.immobilienscout24.de is beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:57:55 #203
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76432230
Ik zou eerst eens op www.immopool.de kijken, voordat je de NL-aanbieders langs gaat. Ervaring leert dat de NL-sprekende makelaar ook wel van NL-prijzen weet en daar dan ook naar handelt.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:01:20 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76432346
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:57 schreef ueberduitser het volgende:
Ik zou eerst eens op www.immopool.de kijken, voordat je de NL-aanbieders langs gaat. Ervaring leert dat de NL-sprekende makelaar ook wel van NL-prijzen weet en daar dan ook naar handelt.
Ook dat.
En hou er rekening mee dat de onroerend goed markt in D helemaal kapot is, dus bied FLINK lager dan de vraagprijs, dan heb ik het niet over 10.000 euro.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 12:05:28 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76432489
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:17:04 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76432912
quote:
Ideale locatie als je in Nijmegen werkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 12:18:58 #207
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76432973
Ideale locatie inderdaad (wij wonen er)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:20:47 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76433024
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:18 schreef Rewimo het volgende:
Ideale locatie inderdaad (wij wonen er)
Ik weet 't
Helaas is Nijmegen nu niet een boomtown wat werk aangaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 12:21:44 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76433056
Ik werk dan ook in Arnhem
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:22:41 #210
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_76433086
Dat huis dat heb ik al een paar keer voorbij zien komen bij onze zoektocht, maar ik vind het echt niks...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 12:24:42 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76433145
Dat kan natuurlijk 't Is ook maar een voorbeeldje, er zijn genoeg huizen in die prijsklasse te koop.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:54:57 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_76436188
als je de kleine lettertjes leest bij deze woning wordt je minder blij.
de hut heeft etage verwarming (is vaak elektrisch)
en een renovatie is aan te bevelen, maw is totaal niet geisoleerd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_76436495
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:30 schreef PureEvil het volgende:

[..]

LOL, nee dank je. Ben net pas het mijne kwijt
Maareh, als ik t net goed had gelezen ga jij vlakbij Goch wonen? Leek me wel een leuk plekkie.
Heb je een bestaand huis, of nieuwbouw gekocht?

We hadden een leuk huis gezien in Weeze, maar bleek uiteindelijk toch te duur
We hebben een bestaand huis gekocht. Ik had zelf geen zin in nieuwbouw en bij bestaande bouwen kun je een groter perceel krijgen. De kavels bouwgrond zijn ook in Duitsland tegenwoordig vrij krap.
Ik hou nog even geheim welk huis het is hoor want we gaan vrijdag tekenen...

Wij hebben niet in Weeze gekeken vanwege dat vliegveld. Het is het afgelopen jaar weer enorm uitbgebreid en ik zit niet te wachten op die herrie.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_76451705
Een mehrfamilienhaus is een pand met appartementen. Als je dat als eengezinswoning wil gaan gebruiken moet je nogal wat verbouwen, dat kost aardig wat. En let inderdaad op of het gerenoveerd moet worden, veel huizen zijn nog niet geïsoleerd. Je hebt dan vaak niet eens een spouw, dus je betaalt je blauw aan energie en het is erg oncomfortabel.
Sowieso moet je erg opletten bij het kopen van een huis in Duitsland. Zelfs als je hebt getekend bij de Notaris is alles pas echt geldig als het geld is overgemaakt, en dat gebeurt weer veel later.

Hmm, zoonlief wil nog snel even een leesspelletje voor hij naar bed moet.

gefeliciteerd met je huis trouwens, elvhenk. Heb je ook kinderen die gaan meeverhuizen?

groet en nog de alles gutes voor het komende jaar!

sjaandoppie
pi_76453406
Nee wij hebben geen kinderen. Dat maakt de emigratie wel makkelijker denk ik. Onze honden woefen best een woordje over de grens.

Zodra het allemaal in kannen en kruiken is, ga ik een nieuw topic openen met geuren en kleuren.

[ Bericht 31% gewijzigd door elvhenk op 05-01-2010 20:28:50 ]
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 20:47:07 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76454773
Je honden moeten leren bellen trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 januari 2010 @ 20:48:26 #217
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76454846
Wij hebben dubbel feest vandaag trouwens, qltels oude huis is verkocht en ik ben jarig

* doos gebak topic binnenschuift
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:48:32 #218
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_76455793
Ja ze bellen als de beste als de bel gaat...
Lekker, stukkie taart!

De verkoop van ons huis in Tiel schiet dus helemaal niet op. Ik sprak ook onze makelaar hier nog en die bevestigde dat het geen probleem moet zijn om het tielse huis per 1 maart te verhuren. Er zijn nu ook mensen die al wel hun huis hebben verkocht maar nog niks zelf gekocht dus die moeten ook ergens tussenin wat hebben.
De markt in Tiel is slechter dan gemiddeld en er komt veel nieuwbouw aan die onder de prijs wordt verkocht. Dus het is vrij hopeloos. Het is goed dat we gaan verhuren, dan kost het wel geld maar dat vangen we dan wel op. Gewoon wat extra kralen verkopen...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:58:15 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76462300
In april heb ik straks 10 jaar mijn rijbewijs. Dat moet ik dus gaan verlengen....
Waar moet ik naartoe?? Nederlandse Ambassade? De stadt waar ik woon?

Hoe gaat dat in zijn werk?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:02:26 #221
63722 z80
I fink you freaky
pi_76469953
Het rijbewijs verlengen is feest in Duitsland.
je moet bij het verkehrsamt van het kreis waar je woond een formulier halen.
dit invullen en samen met je pasfoto (en ik dacht met het oude rijbewijs) inleveren bij je gemeente huis.
tevens moet je contant afrekenen (was in mijn geval 35,- Euro).
je krijgt na een paar weken een brief thuis dat je je Duitse rijbewijs kan ophalen bij het verkehrsamt.
let wel op, neem de tijd als je naar het verkehrsamt gaat.
het zijn Ambtenaren met hoofdletters.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:07:28 #222
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76470054
Op mijn Verkehrsamt werkten ze gewoon door
Toen ik mijn auto kwam inschrijven, was de nummerplatenmaakster al gesloten, terwijl registreren nog wel mogelijk was. Werd gewoon de balie weer heropend, zodat ik m'n platen alsnog meteen mee kreeg
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:17:22 #223
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76470246
Bij ons ging het anders:
Afspraak maken bij straßenverkehrsamt van je Landkreis, en nou weet ik niet meer of ik de papieren van tevoren opgevraagd had of dat we ze daar ingevuld hebben.
Paar weken later kregen we een Anruf dat we daar weer ons rijbewijs af konden halen.
Ging alleen een beetje verkeerd, een enthousiaste ambtenaar had Petra zomaar een jaartje ouder gemaakt .
Dus weer een nieuwe foto en weer een paar weken wachten op de nieuwe.

Wat ben je nodig:
1. Pasfoto
2. Oud NL-Rijbewijs
3. Paspoort (in ieder geval een identiteitsbewijs)
4. ca.35 Euro (vooraf te betalen)
5. Bewijs van Inschrijving van je woonplaats/gemeente (niet ouder dan 3 maanden, kost je ook ong. 5 euro)
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:19:53 #224
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 09:53:30 #225
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76471076
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:07 schreef MrTorture het volgende:
Op mijn Verkehrsamt werkten ze gewoon door
Toen ik mijn auto kwam inschrijven, was de nummerplatenmaakster al gesloten, terwijl registreren nog wel mogelijk was. Werd gewoon de balie weer heropend, zodat ik m'n platen alsnog meteen mee kreeg
Hier in Kleve werken ze ook gewoon door.. Alleen duurt het allemaal wel heeeeeeel eeeeerrrrggggg laaaaaaannggg..

Toen ik een aanhangerkenteken aan ging vragen zat ik daar m'n papieren nog even door te bladeren en zag dat ik wat vergeten was. Ik had al een nummertje. Ik ben toen rustig naar huis gereden, heb dat papier opgezocht en ben weer terug gereden en toen heb ik nog een uurtje zitten wachten voordat ik aan de beurt was.

De gemiddelde wachttijd voor mij was daar zo'n 2 uur.

En als klap op de vuurpijl wilden ze bij het inschrijven van mijn auto ineens een brief van de garage hebben waarop het chassisnummer stond en de verklaring dat ze het chassisnummer ook in de auto gecontroleerd hadden. En dus kon ik even heen en weer naar Roosendaal (160 km enkele reis) om die brief te gaan regelen. Overigens kon en kan ik nergens iets vinden over die brief, toch wilden ze hem hebben.

Een platenmaakster heb je in Kleve trouwens niet. Dat kun je bij een bedrijf laten doen wat er tegenover zit. Intussen zit de ambtenaar die bezig is met je aanvraag gewoon te wachten tot je terug bent, terwijl er nog een hele rij met mensen zit te wachten tot ze aan de beurt zijn. Het zou allemaal best wat efficiënter en sneller kunnen..
pi_76472798
over rijbewijzen gesproken...
Ik woon nu een dikke 2 weken in Aachen, en dat bevalt tot op heden prima. Ik vraag me echter af of ik een Nederlandse auto mag besturen. Ik rijd namelijk vaker in de auto van mijn ouders. Hier maak ik geen woon-werk kilometers mee, maar het gaat zich dan om vrienden en familie bezoeken. Dus mijn vraag is, mag dit gewoon ?
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:54:17 #227
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76473086
Dat mag zeker, volgens mij is het pas een probleem als je je eigen auto niet meeverhuist, maar op je oude adres laat staan.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:14:35 #228
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76473843
Doet deze jongen ook, ik wegens omstandigheden met Lenthe een extra autotje gekocht in NL, die staat nu op naam van m'n schoonmoeder en daar tuf ik lekker in rond....
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:16:29 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76473917
Oja,
andersom mag niet he! Je ouders die in NL wonen mogen dan bijv. niet in jouw auto met D. kenteken in Nederland rondrijden.
Volgens de douane/marechaussee/politie doe je dan aan belastingontduiking, kun je je de gevolgen wel indenken...
pi_76474080
O goed dat jullie het zeggen. Mijn paspoort verloopt in augustus van dit jaar. Dan ga ik die nog even vernieuwen in Tiel voor die tijd.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_76474298
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef elvhenk het volgende:
O goed dat jullie het zeggen. Mijn paspoort verloopt in augustus van dit jaar. Dan ga ik die nog even vernieuwen in Tiel voor die tijd.


Dat heb ik zowel met mijn paspoort als met mn rijbewijs gedaan toen ik hierheen verhuisde,
vooral het nieuwe paspoort schijnt lastig te zijn vanwege die vingerafdrukken.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:28:56 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76474375
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef elvhenk het volgende:
O goed dat jullie het zeggen. Mijn paspoort verloopt in augustus van dit jaar. Dan ga ik die nog even vernieuwen in Tiel voor die tijd.
Vernieuwen voor je vertrekt, scheelt een hoop rompslomp.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:31:37 #233
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76474473
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:16 schreef ueberduitser het volgende:
Oja,
andersom mag niet he! Je ouders die in NL wonen mogen dan bijv. niet in jouw auto met D. kenteken in Nederland rondrijden.
Volgens de douane/marechaussee/politie doe je dan aan belastingontduiking, kun je je de gevolgen wel indenken...
Jawel hoor, maar dan moet je wel een bruikleenovereenkomst/machtiging meegeven (te downloaden bij ADAC).
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:50:04 #234
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76475277
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:31 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar dan moet je wel een bruikleenovereenkomst/machtiging meegeven (te downloaden bij ADAC).
Moet je wel lid zijn van de ADAC lijkt me. Ook een beetje omslachtig gedoe, formuliertje uitdraaien, invullen en dan meegeven. Heb m'n bedekingen erover hoe oom agent daar mee om gaat. Ik denk dat hij z'n open haard er wel mee wil aansteken.
pi_76475835
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:26 schreef annie.m het volgende:

[..]

Dat heb ik zowel met mijn paspoort als met mn rijbewijs gedaan toen ik hierheen verhuisde,
vooral het nieuwe paspoort schijnt lastig te zijn vanwege die vingerafdrukken.
Hmm misschien ook het rijbewijs dan maar. Dat loopt nog tot 2012. Dave heeft de duitse nationaliteit (geboren en getogen in Tiel) dus voor hem is het anders.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:11:28 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76476340
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:00 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Hmm misschien ook het rijbewijs dan maar. Dat loopt nog tot 2012. Dave heeft de duitse nationaliteit (geboren en getogen in Tiel) dus voor hem is het anders.
Als je in Duitsland gaat wonen is het verplicht een Duits rijbewijs te hebben. Voordeel is dat die niet verlopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76476372
Als Duitser bedoel je? Of ook als Nederlander?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:13:49 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76476432
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:12 schreef elvhenk het volgende:
Als Duitser bedoel je? Of ook als Nederlander?
Als je in Duitsland woont, moet je een Duits rijbewijs nemen. Ook als Nederlander
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:24:20 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76476897
Bron????
Dat is nu echt kolder, je mag gewoon je NL-rijbewijs houden totdat hij verloopt, je mag hem wel eerder omruilen. Maar er is zeker geen plicht hoor! Ik had anders ook flink wat jaartjes zonder geldig rijbewijs gereden.
(heb overigens ook in die tijd wel controles megemaakt van die Polente en er was er geen die er een opmerking over maakte)
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:34:01 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76477302
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:24 schreef ueberduitser het volgende:
Bron????
Dat is nu echt kolder, je mag gewoon je NL-rijbewijs houden totdat hij verloopt, je mag hem wel eerder omruilen. Maar er is zeker geen plicht hoor! Ik had anders ook flink wat jaartjes zonder geldig rijbewijs gereden.
(heb overigens ook in die tijd wel controles megemaakt van die Polente en er was er geen die er een opmerking over maakte)
Moest het zelf doen, net als NL vrienden van mij die naar D verhuisd zijn, man van een vriendin heeft ooit een boete gehad omdat hij het niet gedaan had.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:39:51 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76477548
http://www.dumpert.nl/med(...)ab_krijgt_prent.html
Dit in Duitsland dus nooit en te never doen tegen de politie, dan heb je dus echt een probleem, en terecht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 13:06:40 #242
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76478617
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ab_krijgt_prent.html
Dit in Duitsland dus nooit en te never doen tegen de politie, dan heb je dus echt een probleem, en terecht
Ik denk in de meeste landen, met uitzondering van Nederland dan natuurlijk..
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:08:05 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76478672
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:06 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik denk in de meeste landen, met uitzondering van Nederland dan natuurlijk..
Op het moment dat meneer riep dat ie een fles wiskey op had, zou ik hem gelijk inrekenen en 24 uur insluiten ter ontnuchtering.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:08:30 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76478691
Ik heb het even opgezocht:
quote:
Anerkennung ausländischer Fahrerlaubnisse
Mit Wohnsitzbegründung im Bundesgebiet:

Begründet der Inhaber einer EU- oder EWR-Fahrerlaubnis (d.h. aus einem Mitgliedstaat der Europäischen Union oder aus einem anderen Vertragsstaat des Abkommens über den Europäischen Wirtschaftsraum) einen ordentlichen Wohnsitz im Inland, richtet sich seine weitere Berechtigung zum Führen von Kraftfahrzeugen nach dem § 28 der Fahrerlaubnis-Verordnung. Führerscheine aus EU- oder EWR-Mitgliedsstaaten werden in Deutschland unbeschränkt anerkannt und brauchen, auch bei Wohnsitzbegründung in Deutschland, nicht umgeschrieben werden
http://www.verkehrsportal(...)er_fuehrerschein.php

Dusssss....
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:17:32 #245
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76479100
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Moet je wel lid zijn van de ADAC lijkt me. Ook een beetje omslachtig gedoe, formuliertje uitdraaien, invullen en dan meegeven. Heb m'n bedekingen erover hoe oom agent daar mee om gaat. Ik denk dat hij z'n open haard er wel mee wil aansteken.
Waarom zo wantrouwend? Pas als het vermoeden bestaat dat je een eigen auto op een ander adres hebt staan, maar wel zelf permanent hoofdgebruiker bent en je kunt het tegendeel niet aantonen, heb je een probleem.
Ow en oom agent zal het een rotzorg zijn, dit is een douane/belastingdienst zaak
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je in Duitsland woont, moet je een Duits rijbewijs nemen. Ook als Nederlander
volgens RDW:
Als u houder bent van een Nederlands rijbewijs en u woont in een land van de Europese Unie (EU) of Europese Vrijhandels Associatie (EVA) (anders dan Nederland), dan kunt u uw rijbewijs niet meer vernieuwen. Het rijbewijs moet u omwisselen bij de autoriteiten in het land waar u verblijft.

Je rijbewijs is 10 jaar geldig en na migratie nog minstens 1 jaar. Mocht je rijbewijs dus na migreren binnen een jaar verlopen, krijg je uitstel tot maximaal 1 jaar na datum inschrijving.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 januari 2010 @ 13:26:43 #246
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76479485
Als je je rijbewijs om laat zetten, begin dan wel ruim van tevoren (minimaal 2 maanden) met het regelen van het papierwerk. Het is bij mij goed verlopen maar het kost wel tijd. Ik heb nu een fraai, niet verlopend pasje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:34:29 #247
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76479809
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:26 schreef Rewimo het volgende:
Als je je rijbewijs om laat zetten, begin dan wel ruim van tevoren (minimaal 2 maanden) met het regelen van het papierwerk. Het is bij mij goed verlopen maar het kost wel tijd. Ik heb nu een fraai, niet verlopend pasje
Die van mij loopt nog precies een jaar. Ik zit er al over te denken
Kan dat niet (deels) online geregeld?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:35:41 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76479862
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:08 schreef ueberduitser het volgende:
Ik heb het even opgezocht:
[..]

http://www.verkehrsportal(...)er_fuehrerschein.php

Dusssss....
Is er blijkbaar wat veranderd, heb toch echt een Duits rijbewijs gehad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:36:09 #249
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76479885
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:26 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nu een fraai, niet verlopend pasje
ook handig om sigaretten uit de automaten te kunnen halen...
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:38:45 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76480003
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is er blijkbaar wat veranderd, heb toch echt een Duits rijbewijs gehad.
Zou kunnen, ik weet sinds ik 2001 niet beter dan dit.
quote:
Kan dat niet (deels) online geregeld?
Zou kunnen dat je de formulieren kunt downloaden bij je Straßenverkehrsamt.
pi_76480296
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is er blijkbaar wat veranderd, heb toch echt een Duits rijbewijs gehad.


Ik hoorde ook vertellen dat ik een duits rijbewijs zou moeten en heb auslanderangelegenheiten maar eens gebeld. Zolang het nog geldig is mag je er mee doorrijden, als hij vernieuwd moet worden krijg je een duitse.
En dat papierwerk duurt hier met alles erg lang, ben dit voorjaar 4 weken bezig geweest om na mn huwelijk de naam van mijn man aan te nemen. NLzei dat moet je in Duitsland regelen, Duitsland zei dat moet je in NL regelen aangezien je daar bent getrouwd.

Heb je trouwens wel eens gelet op alle stempels die op de bureaus liggen bij standesambt? Ook daar zijn ze dol op hier.Dat was voor mij de oplossing, ik heb in NL het papier gevraagd wat je in nederland in moet vullen voor naamswijziging en gevraagd of ze er een gemeentestempel op wilde zetten. En toen werd het kwakkeloos overgenomen!
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:48:22 #252
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76480386
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:46 schreef annie.m het volgende:

[..]

Heb je trouwens wel eens gelet op alle stempels die op de bureaus liggen bij standesambt? Ook daar zijn ze dol op hier.
Volgens mij bij alles wat op -amt eindigt...
En alles in 6-voud ondertekenen
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 13:48:24 #253
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76480387
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:17 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Waarom zo wantrouwend? Pas als het vermoeden bestaat dat je een eigen auto op een ander adres hebt staan, maar wel zelf permanent hoofdgebruiker bent en je kunt het tegendeel niet aantonen, heb je een probleem.
Ow en oom agent zal het een rotzorg zijn, dit is een douane/belastingdienst zaak
[..]
Een bekende van me heeft er al eens een keer een boete voor gehad en die zijn flink. Vroeger (voor zover ik weet is dat niet meer zo tegenwoordig) mocht je overigens heel de BPM die je voor de auto had moeten betalen even afrekenen..

Zie ook dit topic

Als ik dat topic zo lees is dat dus nog steeds.. Ik zou het risico eerlijk gezegd niet nemen, zelfs niet met dat ADAC-papier.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 januari 2010 @ 13:53:51 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76480605
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:34 schreef MrTorture het volgende:
Die van mij loopt nog precies een jaar. Ik zit er al over te denken
Kan dat niet (deels) online geregeld?
Vergeet het maar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 januari 2010 @ 13:54:52 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76480655
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:36 schreef ueberduitser het volgende:
ook handig om sigaretten uit de automaten te kunnen halen...
Niet handig, want ik rook niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:07:27 #256
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76481141
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Niet handig, want ik rook niet
Ik kom er ook maar 1x in de week hoor, dus bij mij valt het nog mee qua roken...
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:13:13 #257
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76481380
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:48 schreef qltel het volgende:

[..]

Een bekende van me heeft er al eens een keer een boete voor gehad en die zijn flink. Vroeger (voor zover ik weet is dat niet meer zo tegenwoordig) mocht je overigens heel de BPM die je voor de auto had moeten betalen even afrekenen..

Zie ook dit topic

Als ik dat topic zo lees is dat dus nog steeds.. Ik zou het risico eerlijk gezegd niet nemen, zelfs niet met dat ADAC-papier.
Heb het bij de belastingdienst nagezocht, je mag als Nederlands ingezetene maximaal 2 weken per jaar gebruik maken van een in het buitenland geregistreerd. Je moet deze wel vantevoren aanmelden (kan online) en een bevestiging in je auto meenemen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:18:57 #258
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76481593
Als NL-ingezetene mag je wel vaker die vrijstelling aanvragen, het gaat per voertuig...
Ik betaal in beide landen een beetje, de dikke Signum belast ik in Duitsland, de Tigra belast ik in NL.
Moeten ze aan beide kanten niet zeuren...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 14:20:10 #259
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76481645
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:13 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Heb het bij de belastingdienst nagezocht, je mag als Nederlands ingezetene maximaal 2 weken per jaar gebruik maken van een in het buitenland geregistreerd. Je moet deze wel vantevoren aanmelden (kan online) en een bevestiging in je auto meenemen.
Met je papiertje van de ADAC in de auto (of met helemaal niet) ben je dus gewoon de sigaar als je een keer tegen de lamp aan loopt..
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:24:16 #260
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76481822
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:20 schreef qltel het volgende:

[..]

Met je papiertje van de ADAC in de auto (of met helemaal niet) ben je dus gewoon de sigaar als je een keer tegen de lamp aan loopt..
Ja blijkbaar... Op de ADAC site staat dat dat papiertje in het buitenland voldoende is. Maar ja, Nederland moet natuurlijk weer geld vangen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:29:01 #261
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76482013
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:24 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Maar ja, Nederland moet natuurlijk weer geld vangen

  woensdag 6 januari 2010 @ 14:31:55 #262
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76482155
Wanneer gaan de de Digi-D nou eens voor elkaar maken voor ons buitenlandse NL-ers. Straks met Lenthe en d'r zorg, d'r PGB etc. heb ik die gewoon nodig om formulieren/programma's etc. te kunnen gebruiken.
Je kunt er wel een mailtje naar toe sturen, maar je krijgt sinds een paar jaar gewoon hetzelfde antwoord retour.
Die Digi-D's kunnen toch ook door Den Haag of de belastingdienst uitgegeven worden, waarom moet de NL-gemeente dit nou doen?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 14:34:08 #263
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76482259
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:24 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ja blijkbaar... Op de ADAC site staat dat dat papiertje in het buitenland voldoende is. Maar ja, Nederland moet natuurlijk weer geld vangen
Da's het probleem. Je ontduikt dan de BPM en Nederland is voor zover ik weet het enige land ter wereld wat een aanschafbelasting voor auto's heeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 januari 2010 @ 14:41:14 #264
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76482578
Geen DigID kunnen aanvragen is heel erg lastig ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 14:49:29 #265
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76482910
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef ueberduitser het volgende:
Wanneer gaan de de Digi-D nou eens voor elkaar maken voor ons buitenlandse NL-ers.
Vertel mij wat.Vandaag heb ik een half uur met de Nederlandse bank aan de telefoon gehangen, daarna nog een keer een hele tijd met het Agentschap Telecom. En dat alleen maar omdat ik geen DigiD heb.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:51:54 #266
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76483029
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:34 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's het probleem. Je ontduikt dan de BPM en Nederland is voor zover ik weet het enige land ter wereld wat een aanschafbelasting voor auto's heeft.
Nog wel ja met de komst van de kilometerheffing gaat de BPM er af
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 14:55:59 #267
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76483195
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:51 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Nog wel ja met de komst van de kilometerheffing gaat de BPM er af
En komt er weer een andere aanschafbelasting voor in de plaats, die dan CO2-belasting ofzo heet..
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:05:54 #268
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76483578
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:55 schreef qltel het volgende:

[..]

En komt er weer een andere aanschafbelasting voor in de plaats, die dan CO2-belasting ofzo heet..
Ik heb van mijn vertrek vooralsnog geen spijt
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 15:18:47 #269
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76484098
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:05 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik heb van mijn vertrek vooralsnog geen spijt
Ik wel..

Tenminste..

Over de datum ervan, ik had het jaren eerder moeten doen..
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:34:36 #270
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76484751
Wij zitten hier in Dld sinds 2001 en had tot afgelopen mei echt geen enkele seconde spijt gehad.
Door alle perikelen met Lenthe heb ik nu toch regelmatig spijt-gevoelens gehad.
Het is alleen te lastig om uit te leggen waarom precies.
Teruggaan naar NL is echter geen optie, woning raken we nooit kwijt en dan moeten we terug naar een tussenwoninkje in NL of een huurwoning....Dat gaat niet lukken...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 15:53:40 #271
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76485497
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:34 schreef ueberduitser het volgende:
Wij zitten hier in Dld sinds 2001 en had tot afgelopen mei echt geen enkele seconde spijt gehad.
Door alle perikelen met Lenthe heb ik nu toch regelmatig spijt-gevoelens gehad.
Het is alleen te lastig om uit te leggen waarom precies.
Maar waren de perikelen met Lenthe minder geweest als jullie in Nederland hadden gewoond?
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:10:24 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76486203
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:34 schreef ueberduitser het volgende:
Wij zitten hier in Dld sinds 2001 en had tot afgelopen mei echt geen enkele seconde spijt gehad.
Door alle perikelen met Lenthe heb ik nu toch regelmatig spijt-gevoelens gehad.
Het is alleen te lastig om uit te leggen waarom precies.
Teruggaan naar NL is echter geen optie, woning raken we nooit kwijt en dan moeten we terug naar een tussenwoninkje in NL of een huurwoning....Dat gaat niet lukken...
Bedenk je echter dat de medische zorg in D beter is dan in NL.
Gaat het inmiddels beter met Lenthe?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:28:53 #273
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76487157
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:53 schreef qltel het volgende:

[..]

Maar waren de perikelen met Lenthe minder geweest als jullie in Nederland hadden gewoond?
In zo'n situatie als waar wij in verkeren is er toch wel een taalbarriëre. Je emoties bijvoorbeeld toon je beter in je eigen taal. Gewoon duits praten gaat prima hoor, maar als men "medisch duits" praat, moet je echt wel heel goed nadenken.
Ook de hele verzorging/verpleging/dagopvang in combinatie met ons werk was in NL gewoon makkelijker te regelen. De spijt-momenten komen denk ik voornamelijk voort uit stress en onbegrip, gaat wel over!

Met Lenthe gaat het overigens redelijk goed, volgende week de 13e gaat ze weer naar Klinikum Oldenburg en wordt ze de 14e voor de 2e keer aan haar heupjes geopereerd in het Pius Hospital.
Dan hopelijk een week later met de ambulance naar huis (ze krijgt weer gips en past dan niet meer in de maxi-cosi of kinderstoel!)
Diezelfde week moeten we ook naar Münster naar de neurochirurg waar ze weer een echo (en evt. CT-scan) van d'r hofd gaan maken om te kijken of de situatie in haar hoofd nog stabiel is...
Weer een week later hebben we een intakegesprek bij een speciale zorginstelling in Emmen, daar zal ze dan de dagen dat Petra werkt worden opgevangen. Ze gaat nu wel naar een normale kinderopvang, maar aangezien ze neurologisch nog wel wat problemen krijgt en ze nu al flink achterligt in de ontwikkeling, heeft ze speciale opvang nodig.

Tis wel een schatje hoor, zal zo nog es wat foto's showen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 januari 2010 @ 16:33:49 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76487395
Goh, het is wel een achtbaan waar jullie doorheen gaan met haar. Al die operaties voor zo'n ukkie

En foto's willen we altijd zien natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:35:30 #275
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76487475
Ein fahrt auf die Achterbahn ohne Ende!!!!

ff snel foto, moet zo naar de opvang Lenthe ophalen...

met ikke:


[ Bericht 21% gewijzigd door ueberduitser op 06-01-2010 16:38:22 (extra foto met ikke...) ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 januari 2010 @ 17:18:30 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76489454
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:28 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

In zo'n situatie als waar wij in verkeren is er toch wel een taalbarriëre. Je emoties bijvoorbeeld toon je beter in je eigen taal. Gewoon duits praten gaat prima hoor, maar als men "medisch duits" praat, moet je echt wel heel goed nadenken.
Ook de hele verzorging/verpleging/dagopvang in combinatie met ons werk was in NL gewoon makkelijker te regelen. De spijt-momenten komen denk ik voornamelijk voort uit stress en onbegrip, gaat wel over!
Ja, dat lijkt me inderdaad lastig. Maar het is wel een schatje, hoor.. Hopelijk is ze op termijn van deze ellende af.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 januari 2010 @ 17:35:56 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76490259
Och, wat een lekker ding
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:36:37 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76490291
Nog een tip als je naar Duitsland verhuisd. Als je bij de burgerlijke stand aangeeft dat je lid bent van een kerk of een bepaalde geloofsovertuiging hebt, ga je Kirchensteuer betalen.
Dit is tussen de 8% en 9% van het bedrag van wat je aan inkomstenbelasting betaald. Er zijn ook regios waar je 10% aan kerkbelasting moet betalen over je vastgoed.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kirchensteuer_%28Deutschland%29

Dus, bedenk je goed wat je overtuiging je waard is, en of je opgeeft dat je katholiek bent omdat je ouders dat ook eens waren...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76506465
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:34 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's het probleem. Je ontduikt dan de BPM en Nederland is voor zover ik weet het enige land ter wereld wat een aanschafbelasting voor auto's heeft.
Dat is absoluut onjuist. Sterker nog, Nederland is er nog niet eens de duurste mee van Europa. Denemarken is bijvoorbeeld echt stervensduur voor auto's en niet vanwege de BTW, maar de andere belastingen. Maar ook in het verre oosten kunnen ze er wat van hoor. Een BMW 316 deed in Singapore toen ik daar woonde zo'n 75.000 euro.....
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:18:26 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76506662
Zie toch liever Kirchensteuer op alle religies dan BPM
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76507666
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie toch liever Kirchensteuer op alle religies dan BPM
Behalve dat de Kirchensteuer nergens op slaat, omdat het nota bene volgens de Bijbel zelf om een vrijwillige donatie zou moeten gaan.

Sowieso wordt in het NT keer op keer herhaald dat het goede bij een Christen uit het hart moet komen en niet uit het stomweg naleven van onnozele regeltjes. Een verplichte "vrijwillige" bijdrage aan de kerk om mensen te "helpen" een goed Christen te zijn, is dus uit religieus oogpunt pure flauwekul.

(Nog afgezien van alle staatsrechtelijke bedenkingen die er zijn)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2010 23:47:27 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:05:52 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76508315
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Behalve dat de Kirchensteuer nergens op slaat, omdat het nota bene volgens de Bijbel zelf om een vrijwillige donatie zou moeten gaan.

Sowieso wordt in het NT keer op keer herhaald dat het goede bij een Christen uit het hart moet komen en niet uit het stomweg naleven van onnozele regeltjes. Een verplichte "vrijwillige" bijdrage aan de kerk om mensen te "helpen" een goed Christen te zijn, is dus uit religieus oogpunt pure flauwekul.

(Nog afgezien van alle staatsrechtelijke bedenkingen die er zijn)
tja, en dan te bedenken dat overal en nergens over en tegen procederen net zo Duits is als bier en worst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 januari 2010 @ 07:17:59 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76511306
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:

tja, en dan te bedenken dat overal en nergens over en tegen procederen protesteren net zo Duits is als bier en worst.
Dan heb jij je al aardig aangepast
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:01:17 #284
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76511594
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:35 schreef Rewimo het volgende:
Och, wat een lekker ding
schatje he?
Onze thijs is ook al zo'n lekker ding!
Heb overigens transport van Oldenburg naar huis geregeld, ze gaat per ambulance.
Doordat ze straks in het gips zit, past ze niet meer in de maxi-cosi of wat dan ook.
En aangezien we dan dik 160km moeten rijden, gaat dit mooi per ambulance. Het Klinikum in Oldenburg heeft dit geregeld voor me. Ze komt op dezelfde afdeling te liggen als waar ze in het begin lag en ik ken de zusters dus al, dat is wel fijn aan de telefoon bij het regelen van de ambulance.
De rit van en naar Münster een week later was ook geen probleem, onze kinderarts hier schreef zo wat uit, was geen enkel probleem!!!! Geweldig toch!
pi_76513003
Wat een scheetje, die Lenthe! Ik vind het ook een hele leuke naam. Maar ik begrijp dat ze ernsitge gezondheidsproblemen heeft. Sterkte ermee.

Voor ons gaat het nu heel hard. We kregen net van de Voba een afschrift voor de hypotheek, dat is voor het eerst dat ik iets op papier zie staan. Dus BLIJHEID!
Qua meubels hebben we bepaald nog niet genoeg voor ons nieuwe duitse kasteel... De laatste tijd heb ik marktplaats goed in de gaten gehouden en al de nodige dingen kunnen vinden. Een dressoir voor 60 euro en deze mooie IKEA tafel met 6 (!) stoelen voor maar ¤ 45,00!





Ook nog dat halfronde bijzettafeltje erachter voor 7,50. Is toch echt geen geld. Je moet net iemand treffen die zoiets heeft: "hop weg met de boel" en niet het onderste uit de kan hoeft te hebben. Ik zie soms ook advertenties staan waarvan je denkt "dat ze dat geld ervoor durven te vragen!".
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:18:42 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76513967
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:39 schreef elvhenk het volgende:
Wat een scheetje, die Lenthe! Ik vind het ook een hele leuke naam. Maar ik begrijp dat ze ernsitge gezondheidsproblemen heeft. Sterkte ermee.
Dank je!!!! Die naam is zo uniek in Duitsland dat iedereen die haar naam voor de 2e keer hoort/ziet direct weet wie ze is...
Ze heeft vanaf haar geboorte al aardig wat voor haar kiezen gehad, vanaf april tot nu ca. 20 weken ziekenhuizen (Nordhorn,Oldenburg, Münster) en 3 operaties. Ze heeft syndromale afwijkingen, ze is geboren met 12 vingertjes en een dichte rechter neusgang. Ook had ze zuurstoftekort in haar bloed en een gaatje tussen de hersenboezems. Er was ook nog iets met de 2e bloedsopmloop van mama (hoe en wat ben ik ff kwijt) Ze heeft heupdysplasie aan beide zijden waaraan ze al eens geopereerd is, nu dus weer komende week.
Dan heeft ze een hele toestand in haar hoofd: balkenagenesie, hydrocephalie, aquaductstenose en een cyste in het hersenspinweefsel. Dit zijn echter nu onze grootste zorgen, ze kan namelijk zwaar gehandicapt worden, maar ook helemaal niet.

Arm meisje, maar ik denk maar zo: "ook tegenwind gaat liggen"

quote:
Voor ons gaat het nu heel hard. We kregen net van de Voba een afschrift voor de hypotheek, dat is voor het eerst dat ik iets op papier zie staan. Dus BLIJHEID!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 januari 2010 @ 10:23:58 #287
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76514119
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:39 schreef elvhenk het volgende:
Qua meubels hebben we bepaald nog niet genoeg voor ons nieuwe duitse kasteel... De laatste tijd heb ik marktplaats goed in de gaten gehouden en al de nodige dingen kunnen vinden.
Marktplaats kan erg handig zijn. We hebben pas nog een eiken tafel (een echte, uit Oisterwijk ) met 6 stoelen op de kop getikt voor een prikkie. Daarna hebben we onze niet zo stevige tafel met 5 1/2 stoel verkocht..

Vlak kringloopwinkels overigens ook niet uit. Ook daar kun je vaak goed terecht voor dat soort zaken.
pi_76532067
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tja, en dan te bedenken dat overal en nergens over en tegen procederen net zo Duits is als bier en worst.
Maar je mag wel direct handelen / aanklagen / huur minderen.

In Nederland hebben we daar overal commissies tussen geschoven. Geschil met een winkelier? Op naar de geschillencommissie consumentenzaken! De kleur van de muurverf van de buurman staat je niet aan? Op naar de welstandscommissie! Het dak is ingestort, het huis onbruikbaar en de verhuurder doet niks? Eerst naar de huurcommissie! Tegen vergoeding uiteraard.

(Alhoewel die commissies misschien wel ervoor zorgen dat dingen niet onnodig uit de hand lopen)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2010 18:48:55 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:51:52 #289
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76532197
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar je mag wel direct handelen / aanklagen / huur minderen.

In Nederland hebben we daar overal commissies tussen geschoven. Geschil met een winkelier? Op naar de geschillencommissie consumentenzaken! De kleur van de muurverf van de buurman staat je niet aan? Op naar de welstandscommissie! Het dak is ingestort, het huis onbruikbaar en de verhuurder doet niks? Eerst naar de huurcommissie! Tegen vergoeding uiteraard.

(Alhoewel die commissies misschien wel ervoor zorgen dat dingen niet onnodig uit de hand lopen)
Mijn ervaring is vooral dat je genaaid wordt met de illusie dat je rechtvaardig behandeld bent, en als je ze voor de rechter sleept is de zaak niet ontvankelijk omdat er toch een commissie is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:55:36 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76532355
Briljant stukje Duitse humor waar ik aan moest denken mbt procederen

Hitler die zich een leasing contract heeft laten aanpraten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76551286
Zoooo, één keer raden wie er vandaag om half 7 uit zichzelf wakker was...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:08:32 #292
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76551421
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 07:50 schreef elvhenk het volgende:
Zoooo, één keer raden wie er vandaag om half 7 uit zichzelf wakker was...
Ikke niet, ik was al om 04:54 wakker en zat al om 05:25 in de auto te kleumen...
pi_76551549
Sssst, half 7 is echt heel vroeg hoor.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:39:30 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76551832
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:08 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ikke niet, ik was al om 04:54 wakker en zat al om 05:25 in de auto te kleumen...
Geen verwarming in de auto?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 januari 2010 @ 08:56:27 #295
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76552125
En onze zoon maar klagen dat ie 7.55 uur toch wel vroeg vindt om op school te moeten zijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:06:25 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76552311
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:56 schreef Rewimo het volgende:
En onze zoon maar klagen dat ie 7.55 uur toch wel vroeg vindt om op school te moeten zijn
En dan wordt ie nog gebracht ook zeker?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:34:14 #297
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76552945
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen verwarming in de auto?
Zeker wel, maar dat duurt ff met -9,5 graden voordat het een beetje aangenaam is in de auto.
Tegen de tijd dat ik op halverwege m'n werk ben is het pas lekker...
Zat overigens veel verschil in temperatuur, ik ging weg met-9,5 en het ging van -6,5 tot -11.
Het was ook weer lekker mistig..
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:40:41 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76553095
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:19 schreef elvhenk het volgende:
Sssst, half 7 is echt heel vroeg hoor.
Op zich wel, alleen snappen ze dat niet hier. Die kleine Lenthe van ons wordt meestal vlak voor vijfen wakker voor de fles...
Dus: flesje, medicijnen, vernevelen, Lenthe weer in bed, brood smeren, 2x koffie tussendoor en wegwezen. Meestal ben ik tussen 06:00 en 06:30 al op m'n werk. Als petra werkt ben ik pas om 07:30 op m'n werk, dan gaan de kids naar de opvang of opa&oma als het nodig is.

Ik werk nu extra uren, afgelopen jaar had ik door alle perikelen met Lenthe 16 dagen tekort, ondanks dat ik dit ritme van extra uren draaien al een half jaar volhou...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:41:00 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76553104
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zeker wel, maar dat duurt ff met -9,5 graden voordat het een beetje aangenaam is in de auto.
Tegen de tijd dat ik op halverwege m'n werk ben is het pas lekker...
Zat overigens veel verschil in temperatuur, ik ging weg met-9,5 en het ging van -6,5 tot -11.
Het was ook weer lekker mistig..
En je krijgt in D een sappige boete als je je auto al laat warmlopen tijdens het krabben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 januari 2010 @ 09:44:33 #300
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76553197
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je krijgt in D een sappige boete als je je auto al laat warmlopen tijdens het krabben.
Aiai, dat doe ik zo vaak..
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 januari 2010 @ 09:45:02 #301
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76553211
Deze is trouwens vol, maar hier staat de volgende..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')