abonnement Unibet Coolblue
pi_74982376


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74982435
Saw vi net, kom er morgen even op terug
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_74982597
Moon

Toen ik de trailer zag had ik een verkrachte versie van 2001 A Space Odyssey verwacht. Maar dat viel ontzettend mee. De sfeer in de film is erg fijn, de film is redelijk traag maar toch zit er een constante spanning in.

Ook echt een geweldige OST, Clint Mansell liet hier weer blijken wat kwaliteit is.

8/10
It's you my love, you who are the stranger
  Eindredactie Games woensdag 25 november 2009 @ 05:08:19 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_74982620
Funny people

Als een fan van Judd Apatow vond ik dit toch een van zijn mindere werken. De film duurde te lang en bevatte m.i. net iets teveel ongrappige melodramatische scenes. Als ze alle goeie grappen en dialogen in anderhalf uur hadden gedrukt en alle weinig/nietszeggende scenes eruit gerukt hadden dan had het best een pareltje kunnen zijn. Er waren echt een stuk of 3 momenten waarbij ik dacht dat de film afgelopen was en achteraf ook gehoopt dat het daar was geeindigd. De penishumor wordt er ook niet grappiger op.

Natuurlijk ook een aantal positieve opmerkingen, Seth Rogen en Jonah Hill waren weer helemaal zichzelf (moet je trouwens ook van houden) en ik vond Sandler erg goed acteren, met name in de wat serieuzere scenes. Tevens erg vermakelijk waren de mini-appearances van o.a. RZA, Ray Romano en Eminem. Verder een paar keer echt dubbel gelegen om de uiterst scherpe grappen (Sandler kwam af en toe ook hilarisch uit de hoek, nieuw voor me) alleen zat er teveel bullshit tussen de 'grappige' scenes.

Voor de fans zeker een must-see, hij past wat mij betreft prima in het rijtje 40 y/o virgin, knocked up, superbad etc. maar ligt vooralsnog onderop de stapel.

7/10
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 25 november 2009 @ 05:27:12 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_74982640
Kalifornia (1993)

Brain Kessler (David Duchovny) is gefascineerd door seriemoordenaars en hun plaats delicten. Samen met zijn vriendin Carrie Laughlin (Michelle Forbes) wil hij naar Californië gaan om onderweg langs alle 'bezienswaardigheden' van seriekillers te gaan, Kessler als verslaggever en Laughlin als fotografe. Ze gaan op stap met een totaal onbekend stelletje, Early Grace (Brad Pitt) en Adéle Corners (Juliette Lewis). Onderweg naar het westen van de Verenigde Staten komt de echte waarheid over het viertal aan het licht...

Uitstekende sfeer neergezet door regisseur Dominic Sena, die Brad Pitt een goede rol ziet vertolken als een echte redneck.

IMDb: 6,6
donroyco: 7,5
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_74983325
Vanavond eindelijk 7 Samurai afkijken. Lange zit.
  woensdag 25 november 2009 @ 09:10:02 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74983985
150 is CL, niet CXLX .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74984291
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
150 is CL, niet CXLX .
Ok
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74985322
Angels & Demons. Goede muziek, spannende film 8/10
Of niet?
pi_74987158
tvp

vanavond gaat de keus tussen:

Delicatessen
3.10 to yuma (2007)
Touch of evil
For a few Dollars more
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_74988813
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:37 schreef Self-Catering het volgende:
Angels & Demons. Goede muziek, spannende film 8/10
vond je echt?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 25 november 2009 @ 16:30:24 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74992739
De interessantste films die ik de voorbije weken heb gezien:

The Informant! (2009)
Moeilijke film, deze Soderbergh. Met moeilijk bedoel ik dan vooral dat hij nogal ontoegankelijk is door de wel heel slome inleiding, die bij momenten dan ook nog eens vrij warrig en onduidelijk is. Eenmaal op gang begint de film wel te werken en wordt het een redelijk geslaagde zwarte komedie, maar dan is de film al een uur bezig en hebben de meeste mensen waarschijnlijk al afgehaakt. Matt Damon doet het goed als mislukte wannabe-spion en zet een overtuigende anti-Jason Bourne neer. Jammer dat de eveneens puike Melanie Lynskey veel te weinig wordt gebruikt. Ik vond de film dus zeker niet slecht, maar ik zou 'm toch niet aanraden omdat het een iets te uitgesproken acquired taste is.

Kurôzu zero (2007)
Ook bekend als Crows Zero. Op de Suzuran High School wordt al het jeugdig tuig uit de regio bij elkaar gedumpt, waardoor er een hoop prestige te behalen valt door baas te worden van de school. Kort samengevat gaat de film over een hoop kliekjes die zich opsplitsen, bij elkaar aansluiten en tegen elkaar vechten, tot er nog 2 over blijven voor het "eindgevecht". Qua verhaal stelt het allemaal niet zoveel voor, maar het is gewoon een toffe actiefilm, dus weer een goede film van Takashi Miike.

Anvil: The Story of Anvil (2008)
Anvil. Ooit traden ze voor duizenden mensen op, samen met The Scorpions en Whitesnake. Nu spelen ze in schimmige kelders in Transsylvanië voor 10 man. Ergens is het misgelopen, niemand kan echt uitleggen hoe en waarom. Anvil zelf blijft koppig proberen om toch door te breken en na een carriere van 30 jaar heeft iemand er een docu over gemaakt. Wat volgt is een soms grappig, soms pijnlijk, maar altijd sympathiek verhaal over een bende oude venten die in hun droom blijven geloven, zelfs wanneer de hele omgeving begint te suggereren dat het tijd wordt om ermee op te houden.

Le premier jour du reste de ta vie (2009)
Filmpje over een gezin (vader, moeder, 2 zonen en 1 dochter) waarbij er over een periode van 20 jaar gefocused wordt op 5 belangrijke dagen voor de familie, 1 dag per gezinslid. Hierdoor krijg je een interessante mix van humor en drama, die af en toe aan C.R.A.Z.Y. doet denken, niet alleen omdat de hoofdrolspeler uit die film hier ook 1 van de zonen speelt, maar net als in die film wordt er hier een tijdsbeeld geschetst (vooral de vroege jaren '90) met behulp van de muziek en helden uit die periode, in dit geval grunge. Deze sprak me zelfs nog iets meer aan dan C.R.A.Z.Y. en ik vond het dan ook een van de beste films die ik dit jaar al heb gezien, met een paar bijzonder sterke scenes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74992960
ok dan geen tvp dan maar zo

Moon

Niet echt interessant, heb hem met hele groep gekeken, de vrouwen vonden er niks aan en ik vond het ook niet echt een spannend verhaal

6.5je

funny people

snap niet wat er echt grappig aan is, heb misschien af en toe een glimlach op mijn gezicht gehad, maar nooit zo als bij the hangover

5,5
pi_74994157
Scarlet Street 1945 (Fritz Lang)

Christopher is een getrouwde man die als hobby schilderen heeft, als hij Kitty ontmoet denkt deze dat hij een zeer bekende schilder is. Wannneer de twee een relatie krijgen weet Christopher niet dat Kitty nog een relatie heeft met een oplichter.
Film noir met een donkere en tragische sfeer, uitstekende prestatie van Edward G. Robinson als Christopher.
8/10

pi_74998221
City Of Ember 2008



Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
95 minuten

geregisseerd door Gil Kenan
met Saoirse Ronan, Harry Treadaway en Bill Murray

Generaties lang hebben de inwoners van de Stad van Ember geleefd in een prachtige wereld vol met wonderbaarlijk glinsterende lichten. Als de inwoners er achter komen dat deze lichten hun kracht beginnen te verliezen en de lichtbron sterk achteruit gaat begint een race tegen de tijd. Twee tieners beginnen een avontuur waarin zij het bestaan van de Stad van Ember willen achterhalen en alle inwoners moeten helpen ontsnappen voordat de lichten voor altijd uit zullen gaan.

Mijn verwachtingen lagen zeer hoog wanneer ik deze film begon te kijken. Aanvankelijk dacht ik, leuk een avonturenfilm a la Journey To The Center Of The Earth, maar niets was minder waard . Avontuur kwam er niet echt in voor,het was eerder een familiefilm. Ook vond ik de stad niet zo goed in beeld gebracht. Je had echt de indruk dat het pure decors enz waren.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 25 november 2009 @ 21:54:57 #16
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75002896
Reign Over Me

A man who lost his family in the September 11 attack on New York City runs into his old college roommate. Rekindling the friendship is the one thing that appears able to help the man recover from his grief.



Ik had Reign Over Me volgensmij al 2 jaar op mijn HD staan. Door een korte review van iemand hier die hem eigenlijk best goed vond, was ik toch wel even benieuwd. Want na 2 jaar op mijn HD en nog niet gekeken, dan bestempel in de film automatisch als 'minder interessant'. How wrong could i be. Wat een topfilm! Met oa Adam Sandler, Don Cheadle, Liv Tyler en Donald Sutherland. Een behoorlijke sterrencast dus.

Adam Johnson (Don Cheadle) is een tandarts die na een groot aantal jaren zijn oude vriend Charlie Fineman (Adam Sandler) tegenkomt. Sandler is redelijk van het pad, maar dat is logisch, gezien zijn traumatische ervaring met het verliezen van zijn totale familie, namelijk zijn vrouw en kinderen. Sandler wil gewoon ' zijn leven leiden', en eigenlijk wil Cheadle dat ook, aangezien hij redelijk bij zijn vrouw onder de plak zit. In het begin gaat het vooral over de ontwikkelende vriendschap tussen de twee, wat eigenlijk gewoon aan een soort feelgood-film doet denken. Ik heb een paar keer met een dikke smile gezeten, door oa de directe humor van Sandler. Charlie Fineman, Sandler dus, doet overal waar hij zin en heeft en kan dat ook gezien het geld dat hij heeft gekregen door het ongeluk van zijn vrouw en kinderen. Zo is hij altijd bezig om zijn keuken te 'redecoraten', honderden keren achter elkaar, en rijdt hij heerlijk rond op een klein scootertje.

De vriendschap van de twee neemt wat andere vormen aan als Johnsen Fineman wil helpen. Eignelijk wil Fineman helemaal niet geholpen worden. Maar als hij daar toch toe besluit, komt er veel shit naarboven. Ook doordat de familie van zijn overleden vrouw totaal onredelijk is (naar mijn mening). Een lach en een traan dus, een ontroerende maar zeer zeker goede en onderhoudende film, met Sandler een keer in een andere rol. Een leuke rol is er voor Liv Tyler maar zeker ook voor de schone Saffron Burrows, die , laat ik het niet teveel verklappen, redelijk freaky is en to the point. LOL.

Ook al geeft IMDB hem 'maar' een 7.8, een hele dikke 8.4 van mij. 100% dikke vette aanrader!
  donderdag 26 november 2009 @ 00:59:32 #17
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_75008936
Saw VI (2009)
http://www.moviemeter.nl/film/59080

Mmmm. Meer van hetzelfde en dan te bedenken volgende delen al in voorbereiding.
Net als het vorige deel, ook hier slechts de eerste scene echt smerig en pijnlijk om naar te kijken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 26-11-2009 02:16:50 ]
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
  donderdag 26 november 2009 @ 01:15:39 #18
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75009146
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:59 schreef MiVer het volgende:
Saw VI (2009)
http://www.moviemeter.nl/film/59080

Mmmm. Meer van hetzelfde en dan te bedenken volgende delen al in voorbereiding.
Net als het vorige deel, ook hier slechts de eerste scene echt smerig en pijnlijk om naar te kijken:
Waarom die image niet in een spoiler?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_75009738
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:37 schreef resque het volgende:
ok dan geen tvp dan maar zo

Moon

Niet echt interessant, heb hem met hele groep gekeken, de vrouwen vonden er niks aan en ik vond het ook niet echt een spannend verhaal

6.5je

Misschien is james bond wat voor je? Erg spannend. Moet het dan altijd spannend zijn? Het door mij eerder genoemde 2001 a space oddysey is ook alles behalve spannend doch naar mijn mening een geweldige film.

Arthouse/mindfuck/mystery films kijk ik liever alleen dan wel met mensen die er ook in geïnteresseerd zijn. Een film als Moon moet je vooral kijken met een groepje als je weet dat dat groepje ook daadwerkelijk geïnteresseerd is in een film als die. Anders hoeft het niet direct een teenagemovie te zijn, maar dingen als Almost Famous, C.R.A.Z.Y en dat soort films zijn ook vaak leuk met een groepje te kijken, en erg goed.

[ Bericht 32% gewijzigd door Inverted_World op 26-11-2009 03:04:34 ]
It's you my love, you who are the stranger
  donderdag 26 november 2009 @ 09:58:26 #20
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75012159
De afgelopen dagen gekeken:

Jumanji
Al jaren niet meer gezien maar hij blijft ook na heel veel kijkbeurten nog steeds erg vermakelijk. Dat is het voornamelijk: vermakelijk. Nergens wordt het echt goed of spannend maar hij kijkt wel lekker weg. Het verhaal is leuk en Robin Williams is tof in de hoofdrol.
Wel zien de effecten op een aantal momenten nogal gedateerd uit maar dat nemen we op de koop toe.
Het blijft een leuke avonturen-/fantasy film.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Adams æbler (Adam`s Apples)
Een hele fijne mix van inkt zwarte humor en drama dat bevolkt wordt door zeer uiteenlopende, excentrieke karakters. Op sommige momenten werkt die combinatie ook iets minder en had Jensen wel wat meer evenwicht in de film kunnen aanbrengen. Hij wilt dan te snel overschakelen van drama naar humor waardoor de impact van de dramatische scenes een stuk minder wordt. Vooral in de scenes met de dokter is dit goed zichtbaar.
Zowel Ulrich Thomsen (in de rol van Adam) als Mads Mikkelsen zetten uitstekende rollen neer. Mikkelsen is geweldig in de rol van gekrenkte, beetje waanzinnige dominee.
Een pracht film die eigenlijk wel twee minuten te lang duurt. Het einde had wat eerder gekund (en misschien wel gemoeten, waardoor de film meer zou beklijven)

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_75012557
Fantastic Four

Film heeft weinig indruk gemaakt. Aangezien ik hem eergisteren heb gezien en me nu al niet meer goed kan herinneren hoe de film precies ging.
pi_75013341
Inglourious Bastards 2009



Verenigde Staten / Duitsland
Oorlog / Komedie
153 minuten

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Brad Pitt, Mélanie Laurent en Christoph Waltz

In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus (Mélanie Laurent) getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa (Christoph Waltz). Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van Lt. Aldo Raine (Brad Pitt) wraak op de nazi's. De groep die bij de vijand bekend staat als 'The Basterds', zaait angst door de nazi's op brute wijze te vermoorden. Met de hulp van de Duitse actrice Bridget von Hammersmark (Diane Kruger) ondernemen ze een missie om de leiders van het Derde Rijk uit te schakelen bij een Duitse filmpremière in het filmtheater van Shosanna Dreyfus, waar ook Shosanna zelf haar kans schoon ziet om wraak te nemen...

Geweldige film, hoewel ik Brad Pitt wat vervelend vond. Zijn accent kwam veel te geforceerd over.
Sowieso een topfilm
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_75016685
quote:
Anvil: The Story of Anvil (2008)
Anvil. Ooit traden ze voor duizenden mensen op, samen met The Scorpions en Whitesnake. Nu spelen ze in schimmige kelders in Transsylvanië voor 10 man. Ergens is het misgelopen, niemand kan echt uitleggen hoe en waarom. Anvil zelf blijft koppig proberen om toch door te breken en na een carriere van 30 jaar heeft iemand er een docu over gemaakt. Wat volgt is een soms grappig, soms pijnlijk, maar altijd sympathiek verhaal over een bende oude venten die in hun droom blijven geloven, zelfs wanneer de hele omgeving begint te suggereren dat het tijd wordt om ermee op te houden.
Heb hem ook al een tijdje op mijn lijstje staan maar nog geen tijd voor gehad om te kijken. Binnenkort toch maar eens gaan doen.
pi_75031728
The Boat That Rocked

Wat een geweldige film was dit. De muziek en het sfeertje van deze film sprak me erg aan. Ook de cast was erg goed met Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy en Nick Frost als uitschieters. Jammer van sommige cliche momenten maar al met al zeker één van de betere films die ik de afgelopen tijd heb gezien.

4/5
  donderdag 26 november 2009 @ 21:00:20 #25
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_75033065
Planet of the Apes (1968, VS, Franklin J. Schaffner)
Laten we met het slechte nieuws beginnen: Het acteerwerk vond ik zeer matig. Maar verder was het een zeer goede scifi-film, die de tand des tijds goed heeft doorstaan. Vooral omdat de film natuurlijk niet echt over apen gaat, maar over thema's die nog steeds actueel zijn; de goede en slechte kanten van de mensheid.
Wat niet vergeten mag worden zijn de fantastische one-liners zoals: "Take your stinking paws off me, you damned dirty ape!"
cijfer: 8.5

Wonder Boys (2000, VS, Curtis Hanson)
Hip filmpje met een sterke Douglas, Maguire en Downey Jr.
cijfer: 7.5

Raising Arizona (1987, VS, Coen broertjes)
Ik vond deze film tegenvallen. Het was teveel een klucht imo. Zelfs de Coen broertjes kunnen baby's niet grappig maken.
cijfer: 6.5

Friday the 13th (1980, VS, Sean S. Cunningham)
Maakte zijn status als klassieker onder de slasher films waar.
cijfer: 8

Pierrot le fou (Crazy Pete) (1965, Fr, Jean-Luc Godard)
Tja als je zo'n experimentele filmmaker als Godard bent, kan het je ook wel eens de plank mis slaan. Dit staat misschien bekend als één van zijn betere films, maar ik kon weinig met de film.
Wat niet te ontkennen valt is de chemie die Belmondo en Karina hebben met elkaar.
cijfer: 5.5

Repo Man (1984, VS, Alex Cox)
Dit is een prototype cult B-film met coole karakters, neppe sfx en een bij elkaar geraapte plot.
cijfer: 7.5

Pickup on South Street (1953, VS, Samuel Fuller)
Goede noir, veel meer kan ik er niet over kwijt.
cijfer: 8

Dead Ringers (1988, Can, David Cronenberg)
Jeremy Irons heeft een zeer goede dubbelrol in deze degelijke psychothriller van Cronenberg.
cijfer: 7

Inglourious Basterds (2009, VS, Quentin Tarantino)
Eigenlijk bestaat de film maar uit een paar lange scené's. Maar die zijn dan wel weer meesterlijk. Er gebeurt misschien weinig in die scené's, maar je voelt constant de onderliggende spanning. Toch was de hoeveelheid actie die in de film zat wel heel tegenvallend, vergeleken met mijn verwachtingen van de film.
cijfer: 8.5

Welcome to the Dollhouse (1995, VS, Todd Solondz)
De film geeft een goed realistisch beeld van het leven van een gepest tiener meisje. Jammer dat het acteerwerk vaak erg houterig is, anders was het een klein meesterwerkje geworden.
cijfer: 8.5

Targets (1968, VS, Peter Bogdanovich)
In deze film met een fantastische Boris Karloff en een zeer overtuigende Tim O'Kelly komen twee ogenschijnlijke niets met elkaar te maken hebbende verhaallijnen langzaam samen. Boris Karloff speelt in het ene verhaallijn min of meer zichzelf; een bejaarde acteur, vooral bekend van oude horror films, die vindt dat hij zijn beste tijd gehad heeft en niet meer van deze tijd is. Tim O'Kelly speelt in het andere verhaallijn een op het eerste gezicht doodnormale brave burgerman. Maar schijn bedriegt, want hij besluit op een killing spree te gaan.
Die thematische tegenstelling tussen aan de ene kant iemand, die in ouderwetse horror monsters speelde en een modern monster uit de huidige tijd geeft de film z'n diepgang.
De scene waarin de twee elkaar eindelijk treffen is simpelweg geniaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')