924, 928, 968, Boxter, Panamera, Cayenne, Carrera GT (en vast nog een heleboel anderen)quote:Op maandag 23 november 2009 19:57 schreef Hyperdude het volgende:
Beste is natuurlijk Porsche.
Maar die hebben maar 2 modellen in 60 jaar ontwikkeld.
356 en 911
Het is niet verkrachten als ze niet tegen sparteltquote:Op maandag 23 november 2009 15:15 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Aan een verlamd fotomodel heb je ook niets, toch?
en de 924 was absoluut geen geweldige auto...quote:Op maandag 23 november 2009 20:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
924, 928, 968, Boxter, Panamera, Cayenne, Carrera GT (en vast nog een heleboel anderen)
nee ... maar is wel de 944 Turbo van afgeleid en dat was wel weer een spraakmaker toendertijd.quote:Op maandag 23 november 2009 20:02 schreef Ps2K het volgende:
[..]
en de 924 was absoluut geen geweldige auto...
Duussss ... Carrera GT is geen Porsche?quote:Op maandag 23 november 2009 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
Echte Porsche's hebben de Boxermotor op de verkeerde plek.
Ja, maar wat is de lol van een auto die je niet het hele circuit kan laten zienquote:Op maandag 23 november 2009 20:01 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het is niet verkrachten als ze niet tegen spartelt
Bij de meest geweldige auto's vind ik innovatie ook zwaar meetellen eigenlijk. Dan valt zo'n beetje elk jappenmerk al afquote:Op maandag 23 november 2009 20:15 schreef Googolplexian het volgende:
Ik denk toch echt dat het een Jappenmerk wordt. Wagens van voor 1960 zullen hier toch niet ter sprake komen dus die Jappen tellen net zo hard mee.
Gek genoeg zijn de Jappen weinig innovatief (behalve een extra knopje hier en daar zijn het nooit wereldverbeterende uitvindingen ... hooguit een perfectie van een bestaand concept) maar wat ze met hoge frequentie op de markt brengen is doorgaans meer dan redelijk.
Toyota dan?
Liever iets later met dezelfde opties en dat het heel blijft dan een nieuwe gadget op je auto en dat je gaat showen en dan is het al stuk na 3 weken.... Createur de autombiel, jaja je blijft bezig....quote:Op maandag 23 november 2009 20:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bij de meest geweldige auto's vind ik innovatie ook zwaar meetellen eigenlijk. Dan valt zo'n beetje elk jappenmerk al af
Noem 1 Toyota met meer dan 2 deuren die goed rijdt.quote:Op maandag 23 november 2009 20:15 schreef Googolplexian het volgende:
Ik denk toch echt dat het een Jappenmerk wordt. Wagens van voor 1960 zullen hier toch niet ter sprake komen dus die Jappen tellen net zo hard mee.
Gek genoeg zijn de Jappen weinig innovatief (behalve een extra knopje hier en daar zijn het nooit wereldverbeterende uitvindingen ... hooguit een perfectie van een bestaand concept) maar wat ze met hoge frequentie op de markt brengen is doorgaans meer dan redelijk.
Toyota dan?
quote:Op maandag 23 november 2009 20:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bij de meest geweldige auto's vind ik innovatie ook zwaar meetellen eigenlijk. Dan valt zo'n beetje elk jappenmerk al af
Corolla AE82...quote:Op maandag 23 november 2009 20:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Noem 1 Toyota met meer dan 2 deuren die goed rijdt.
Ik rijd zelf een BMW.quote:Op maandag 23 november 2009 12:07 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Heb jij zelf wel eens een auto gehad met achterwielaandrijving?
Ik moest ff googlen om te kijken wat dat nou weer is.quote:
Landroverquote:Op maandag 23 november 2009 20:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bij de meest geweldige auto's vind ik looks ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik veiligheid ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik innovatie ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik performance ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik onderhoudsgevoeligheid ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik de "groenheid" ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik productie-kwantiteit ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik bouw-kwaliteit ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik exclusiviteit ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik verkoopcijfers ook zwaar meetellen eigenlijk;
Nou mag jij een merk noemen dat aan al die voorwaarden voldoet
Het wordt waarschijnlijk een gulden middenweg.
Dan is de manier om erachter te komen welk merk voldoet aan de eisen van Top Gear waarschijnlijk door te kijken welk merk overall het meeste auto's heeft rondrijden.quote:Op maandag 23 november 2009 20:44 schreef Sjabba het volgende:
Gelukkig bestaat dat merk trouwens niet, anders zou bijna iedereen erin rijden...
Want wat de massa koopt zal wel het meest geweldig zijn?quote:Op maandag 23 november 2009 20:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan is de manier om erachter te komen welk merk voldoet aan de eisen van Top Gear waarschijnlijk door te kijken welk merk overall het meeste auto's heeft rondrijden.
Dan blijf ik bij Mercedes.quote:Op maandag 23 november 2009 20:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bij de meest geweldige auto's vind ik looks ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik veiligheid ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik innovatie ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik performance ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik onderhoudsgevoeligheid ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik de "groenheid" ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik productie-kwantiteit ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik bouw-kwaliteit ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik exclusiviteit ook zwaar meetellen eigenlijk;
Bij de meest geweldige auto's vind ik verkoopcijfers ook zwaar meetellen eigenlijk;
Nou mag jij een merk noemen dat aan al die voorwaarden voldoet
Het wordt waarschijnlijk een gulden middenweg.
Dat is toch een ijzersterk ontwerp. Spartaans, no nonsense en tijdloos.quote:Op maandag 23 november 2009 20:52 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Okay een paar miskleunen:
[ afbeelding ]
Mercedes had dat met een beetje inzet makkelijk kunnen doorontwikkelen naar een bak die rijdt als een cayenne en er zo goed uit ziet als een LandRover Freelander.quote:
Zou goed kunnen, maar ik denk niet dat landrover een auto wil ontwikkelen die rijdt als een Cayenne. Past niet echt bij de identiteit van het merk. Porsche maakt sportauto's. Land Rover terreinwagens.quote:Op maandag 23 november 2009 21:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mercedes had dat met een beetje inzet makkelijk kunnen doorontwikkelen naar een bak die rijdt als een cayenne en er zo goed uit ziet als een LandRover Freelander.
Hier kan ik mij wel in vinden, al denk ik dat Volkswagen ook niet mag ontbreken. Het zijn misschien geen spectaculaire auto's. Maar dit is wel het merk geweest die de auto bereikbaar maakte voor de massa.quote:Op maandag 23 november 2009 22:06 schreef k_man het volgende:
Volgens mij snappen een aantal mensen hier de vraag niet. Als het gaat om het merk dat de meeste geweldige auto's heeft gemaakt, dan hebben we het dus over een merk dat al geruime tijd bestaat en gedurende die tijd allerlei verschillende modellen heeft gemaakt. Merken als Morgan, Jaguar, Caterham, Spyker, etc, zullen het dus niet worden.
Ik denk eerder aan
1. Mercedes
2. Citroën
3. BMW
Die merken bestaan al tientallen jaren en hebben alledrie behoorlijk wat modellen gemaakt die geweldig waren en veel voor de autoindustrie hebben betekend.
Een Japans merk wordt het ook niet. Dat zijn kwalitatief best goede auto's, maar 'geweldig'? Neuh. Het zijn geen auto's die in ieders geheugen gegrifd staan, terwijl wel iedereen de DS, de Eend, de M3, de SLR, de S-klasse, de 300 SL, etc zal erkennen als hele belangrijke modellen.
True, maar dat deed Ford ook alquote:Op maandag 23 november 2009 22:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hier kan ik mij wel in vinden, al denk ik dat Volkswagen ook niet mag ontbreken. Het zijn misschien geen spectaculaire auto's. Maar dit is wel het merk geweest die de auto bereikbaar maakte voor de massa.
Citroën niet dan ? En Fiat met de 500 ? Volgens mij was dat echt niet alleen VW. Nadeel is alleen dat door de oorlog veel landen geen nieuwe auto's mochten/konden ontwerpen. Auto's voor de massa kwamen pas na WO2 ...quote:Op maandag 23 november 2009 22:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hier kan ik mij wel in vinden, al denk ik dat Volkswagen ook niet mag ontbreken. Het zijn misschien geen spectaculaire auto's. Maar dit is wel het merk geweest die de auto bereikbaar maakte voor de massa.
Jij vergeet geloof ik "effe" dat jij in Europa woont en dus de hit-modellen van andere continenten niet zozeer in je geheugen gegrifd hebt staan.quote:Op maandag 23 november 2009 22:06 schreef k_man het volgende:
Volgens mij snappen een aantal mensen hier de vraag niet.... [knip]
Een Japans merk wordt het ook niet. Dat zijn kwalitatief best goede auto's, maar 'geweldig'? Neuh. Het zijn geen auto's die in ieders geheugen gegrifd staan, terwijl wel iedereen de DS, de Eend, de M3, de SLR, de S-klasse, de 300 SL, etc zal erkennen als hele belangrijke modellen.
Het verschil is dat wij hier in Europa die dingen makkelijk vergeten. In Japan of de US weet iedereen wat een Mercedes is.quote:Op maandag 23 november 2009 22:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij vergeet geloof ik "effe" dat jij in Europa woont en dus de hit-modellen van andere continenten niet zozeer in je geheugen gegrifd hebt staan.
Nissan Skyline serie
Toyota 2000 GT
Honda S600
Subaru Impreza serie
etc
Mitsubishi Lancer, Nissan Silvia...quote:Op maandag 23 november 2009 22:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij vergeet geloof ik "effe" dat jij in Europa woont en dus de hit-modellen van andere continenten niet zozeer in je geheugen gegrifd hebt staan.
Nissan Skyline serie
Toyota 2000 GT
Honda S600
Subaru Impreza serie
etc
Nee .. Het verschil is dat jij niet weet wat de #1 hit in Japan is (of de US for that matter). De Honda NSX is bijvoorbeeld een legende in de Aziatische landen ... door de prijs veel minden in de US en EU. De Toyota AE86 is legendarisch als het gaat om tuning en wegligging, maar niet hier of in de US.... and so on.quote:Op maandag 23 november 2009 22:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het verschil is dat wij hier in Europa die dingen makkelijk vergeten. In Japan of de US weet iedereen wat een Mercedes is.
Dat is niet wat ik bedoel. Als die auto's werkelijk nooit door hebben kunnen dringen tot de Europese markt of de Amerikaanse markt zullen ze wel niet zo spectaculair zijn dat het de meest geweldige auto is die ooit gebouwd is.quote:Op maandag 23 november 2009 23:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee .. Het verschil is dat jij niet weet wat de #1 hit in Japan is (of de US for that matter). De Honda NSX is bijvoorbeeld een legende in de Aziatische landen ... door de prijs veel minden in de US en EU. De Toyota AE86 is legendarisch als het gaat om tuning en wegligging, maar niet hier of in de US.... and so on.
Mode is erg regio-gebonden als je het uitzet tegen tijd. Daarom denk ik dat veel Jappen-modellen onderschat worden hier...
kom er maar in Stefan_P
Is die niet onderdehand allang verdwenen?quote:
Waarom vergelijk je merken (Mercedes, BMW) met modellen (DS, 2CV)? (Stap 1 in poging aan te geven waar je argument mis gaat)quote:Op maandag 23 november 2009 23:06 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Als die auto's werkelijk nooit door hebben kunnen dringen tot de Europese markt of de Amerikaanse markt zullen ze wel niet zo spectaculair zijn dat het de meest geweldige auto is die ooit gebouwd is.
Ik bedoel, de DS en 2CV zijn ook geweldig maar in Azie of de US heeft nog nooit iemand van die dingen gehoord.
Een Mercedes of BMW kennen ze overal. Dat blijft status of je nu in de VS, Canada, Brazilie, Nigeria, Zuid Afrika, Australie, Japan, Rusland of Duitsland rondrijdt. Dat geeft wel aan hoe geweldig zo'n auto zou kunnen zijn.
Da's altijd maar tijdelijk ... hij poept eerst een shit-tornado rond zijn gebiedje (Toyota Supra / Pro Amerikaans), kraakt dan fantasierijk vol overal tegenin en is dan een paar weken loos (karma ophalen bij gezinde maatjes).quote:Op maandag 23 november 2009 23:11 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Is die niet onderdehand allang verdwenen?
En dat zijn stuk voor stuk zalige wagens inderdaad..quote:Op maandag 23 november 2009 22:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij vergeet geloof ik "effe" dat jij in Europa woont en dus de hit-modellen van andere continenten niet zozeer in je geheugen gegrifd hebt staan.
Nissan Skyline serie
Toyota 2000 GT
Honda S600
Subaru Impreza serie
etc
Een Eend of DS kennen ze niet in de USA omdat de regeltjes voor die auto's in de USA nogel tegen zitten. Denk aan emissienormen en veiligheidsnormen. Die Amerikanen vinden het hydraulisch systeem van een DS bijvoorbeeld doodeng omdat de remmen ook met dat systeem werken. Daarom mogen veel Citroëns niet (meer) in de USA geïmporteerd worden. Op de Xantia staat zelfs op de grille, net onder de motorkap dat die dingen niet naar de USA (en volgens mij ook Canada) mogen !quote:Op maandag 23 november 2009 23:06 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Als die auto's werkelijk nooit door hebben kunnen dringen tot de Europese markt of de Amerikaanse markt zullen ze wel niet zo spectaculair zijn dat het de meest geweldige auto is die ooit gebouwd is.
Ik bedoel, de DS en 2CV zijn ook geweldig maar in Azie of de US heeft nog nooit iemand van die dingen gehoord.
Een Mercedes of BMW kennen ze overal. Dat blijft status of je nu in de VS, Canada, Brazilie, Nigeria, Zuid Afrika, Australie, Japan, Rusland of Duitsland rondrijdt. Dat geeft wel aan hoe geweldig zo'n auto zou kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |