quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:43 schreef Jamiroquai het volgende:======= Kern =======Wat is er mis?Ik heb het gevoel dat ik geen échte vrienden heb, en dat ik moeite heb om vrienden te krijgen. Ik heb alleen mensen die ík wel ken, maar dat is niet wederzijds.
Bijvoorbeeld vrienden die je aan het begin van het jaar vaak ziet, maar op een of andere manier toch steeds minder. Alsof je losweekt van het groepje. Ze bellen je niet meer, gaan niet meer naar bekende ontmoetingsplaatsen, praten over dingen waar jij helemaal niets van weet, lopen samen weg zonder jou. Dat soort dingen. Alsof ze je langzaam(of redelijk snel) uit het groepje stoten omdat je irritante opmerkingen maakt ofzo.
wat verwacht jij van anderen en wat verwachten anderen van jou? wellicht zoek je aansluiting bij mensen die anders in het leven staan en val jij daarom sneller buiten de groep. Zoek aansluiting bij mensen die ook die 'bliep boing' acties hebben.
quote:=== Slot ===
Theorieën
A. Kroegentochtmentaliteit bij vrienden: Ik ken iedereen(Niemand kent mij) en ik kan overal even kort een biertje doen. Ik neem de tijd niet om iemand beter te leren kennen en om een "stamkroeg" te maken. Ik kom en ga. Ik ben vergeten na 2 seconden.
misschien is d ekroeg niet de meest geschikte plek ook om dingen uit te diepen
quote:B. Langzame verbanning: Door constante irritante opmerkingen of flauwe grappen of stilte(Die volgorde) word ik langzaam geweerd uit ieder groepje dat ik ken.
of laat jij je weren en moet je assertiever zijn?
quote:C. Gedrag + Uiterlijk: Stille, dunne mensen worden simpelweg genegeerd tot ze spontaan dood gaan of zelfmoord plegen.
dat dun zijn is ondergeschikt, dat je stil bent kan wel een puntje zijn, niet iedereen heeft zin om dingen uit een stil iemand te trekken. Als je er vooral zelf last van hebt dat je stil bent kun je wel proberen wat opener te worden.
quote:Vraagstukken aan iedereen
1. Kinderachtig Gek: Waarom heb ik dit? Waarom zeg ik soms spontaan "bliep bong" en maak ik soms geluiden als een ruimteschip als ik weer iets stoms doe. Het is compleet debiel!. Waarom is de enige uitweg dan een Stille of Cynische of Gemene "personage"?
2. Waarom voel ik dit? Ik heb een goede studie, doe aan sport en theater, heb een dak boven me hoofd, vriendin, ga vaker uit, ben voor Januari 55+ kilo en genoeg mensen die ik overdag zie. Waarom wil ik zo graag bij een "Groepje" horen en waarom lukt dat me niet?
wat verwacht je dat het je oplevert om bij een groepje te horen? wat zoek je daar? en zou je dat misschien ook op een andere manier kunnen krijgen?
quote:3. Waarom denk ik altijd dat andere mensen veel vaker uitgaan. Waarom associeer ik dat meteen met "het leuk hebben" en waarom denk ik dat uitgaan een positievere invloed heeft op hun leven i.p.v. binnen studeren?
misschien jezelf wat minder meten aan anderen?
quote:Prive-vraagstukken,maar dan openbaar gemaakt.
4. Wat wil ik écht?
lijkt me zinvol om je verwachtingen goed in kaart te brengen
quote:5. Waarom doe ik mijn huiswerk niet en ga ik Youtube filmpjes kijken als ik buiten kon zijn of huiswerk kon maken?
wat levert het je op om te weten waarom, sommige dingen is een kwestie van niet lullen maar poetsen
quote:6. Is alles opgelost met goede vrienden? Wat moet ik met die vrienden doen? Uitgaan?
1 goede vriend levert misschien meer op dan 3 en wat je doet kan van alles zijn, samen sporten, samen bankhangen, samen gamen, samen ja eh, je kunt alles wel samen doen
quote:Mijn vragen aan jullie zijn dus vragen 1,2 en 3 hierbovenGedeeltelijk voor mezelf opgeschreven. Mss later updates etc. Het is 1:43, come on