Hey iedereen. Ik zit een beetje met een vervelend probleem.
======== Intro ======== Wie is Jamiroquai?Door de jaren heen was ik altijd een buitenbeentje. Niet zo zeer "vreemd" maar meer... tjah... "stil en vergeetbaar". Ik heb nooit échte vrienden gehad(niet in mijn ogen in ieder geval) en hopen "echte" vrienden(die mensen die je eens in de zoveel tijd ziet en kent. Waar je hoi tegen zegt op straat.)
Ik ben dus altijd beetje stil geweest, en de gehele middelbare school meegemaakt als een waas van School/Thuis/School/Thuis.
Op school werkte ik keihard, weinig sociaal.
Thuis ging ik spelletjes spelen/niets doen.
UItgaan heb ik nooit echt gedaan tot mn 18e(das nu dus, maar nog steeds niet veel.)
Daarnaast ben ik altijd een super-licht-gewicht geweest. Sinds ik gestopt ben met groeien(1.82) altijd 50 tot 55 Kilo geweest. Soort skelet dat kan lopen. Hierdoor ben ik ook nooit echt bij de meisjes interessant geweest qua lichaam.
Qua gedrag ben ik altijd OF 100% Stil, OF Kinderachtig gek, OF Super-cynisch + Arrogant OF Super-"Fuck off"-beledigend. Als ik Super-cynisch + Arrogant ben wil menig meisje(Meestal roodharige meisjes of buitenlandse meisjes) nog wel op mij vallen, maar verder, nee niet echt.
======= Kern =======Wat is er mis?Ik heb het gevoel dat ik geen échte vrienden heb, en dat ik moeite heb om vrienden te krijgen. Ik heb alleen mensen die ík wel ken, maar dat is niet wederzijds.
Bijvoorbeeld vrienden die je aan het begin van het jaar vaak ziet, maar op een of andere manier toch steeds minder. Alsof je losweekt van het groepje. Ze bellen je niet meer, gaan niet meer naar bekende ontmoetingsplaatsen, praten over dingen waar jij helemaal niets van weet, lopen samen weg zonder jou. Dat soort dingen. Alsof ze je langzaam(of redelijk snel) uit het groepje stoten omdat je irritante opmerkingen maakt ofzo.
Situatie nuPositieve dingen.
2 á 4x Sportschool in de week (1,6 Kilo erbij deze maand!)
Hele lieve vriendin. Ze is heel slim(9's op Gymnasium) en leert mij tussendoor ook ff Frans. Ze is een van de weinige die ik heel erg vertrouw en waarmee ik vrijuit kan praten. Enige probleem is dat ik soms niet serieus ben op momenten dat ik dat wel moet zijn.
Ik doe Hogeschool, een Engelstalige Business studie. Een hele leuke studie dat mij goed past.
Ik doe aan stijldansen waardoor ik iedere week dus wel sociale momenten heb.
Ik ga vaker uit, maar weet nog echt niet welke plekken ik leuk vind. Meestal doe ik nu altijd kroegentocht = Gewoon overal heen + Biertje drinken.
Negatieve dingen
Depressieve gevoelens, waardoor ik huiswerk niet maak en achterstand heb. (Vriendin geeft mij motivatie, gelukkig. Maar das natuurlijk bouwen op drijfzand...)
Ik ben erg perfectionistisch.
Volgens mij denkt iedereen bij stijldansen dat ik homo ben :/
Ik Volg mij sportschool schema niet echt. (Te moe of veel school)
Ik heb niemand om vaak mee uit te gaan. Altijd incidenteel.
=== Slot ===
Theorieën
A. Kroegentochtmentaliteit bij vrienden: Ik ken iedereen(Niemand kent mij) en ik kan overal even kort een biertje doen. Ik neem de tijd niet om iemand beter te leren kennen en om een "stamkroeg" te maken. Ik kom en ga. Ik ben vergeten na 2 seconden.
B. Langzame verbanning: Door constante irritante opmerkingen of flauwe grappen of stilte(Die volgorde) word ik langzaam geweerd uit ieder groepje dat ik ken.
C. Gedrag + Uiterlijk: Stille, dunne mensen worden simpelweg genegeerd tot ze spontaan dood gaan of zelfmoord plegen.
Vraagstukken aan iedereen
1. Kinderachtig Gek: Waarom heb ik dit? Waarom zeg ik soms spontaan "bliep bong" en maak ik soms geluiden als een ruimteschip als ik weer iets stoms doe. Het is compleet debiel!. Waarom is de enige uitweg dan een Stille of Cynische of Gemene "personage"?
2. Waarom voel ik dit? Ik heb een goede studie, doe aan sport en theater, heb een dak boven me hoofd, vriendin, ga vaker uit, ben voor Januari 55+ kilo en genoeg mensen die ik overdag zie. Waarom wil ik zo graag bij een "Groepje" horen en waarom lukt dat me niet?
3. Waarom denk ik altijd dat andere mensen veel vaker uitgaan. Waarom associeer ik dat meteen met "het leuk hebben" en waarom denk ik dat uitgaan een positievere invloed heeft op hun leven i.p.v. binnen studeren?
Prive-vraagstukken,maar dan openbaar gemaakt.
4. Wat wil ik écht?
5. Waarom doe ik mijn huiswerk niet en ga ik Youtube filmpjes kijken als ik buiten kon zijn of huiswerk kon maken?
6. Is alles opgelost met goede vrienden? Wat moet ik met die vrienden doen? Uitgaan?
Mijn vragen aan jullie zijn dus vragen 1,2 en 3 hierboven
Gedeeltelijk voor mezelf opgeschreven. Mss later updates etc. Het is 1:43, come on