index       relaties & psychologie      sociologie & maatschappij
PI Is het dan nooit goed?!
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
Topicgallery™ :
Jamiroquai
...Consumers?
zaterdag 21 november 2009 @ 01:43 (#1) 

Hey iedereen. Ik zit een beetje met een vervelend probleem.

======== Intro ========
Wie is Jamiroquai?
Door de jaren heen was ik altijd een buitenbeentje. Niet zo zeer "vreemd" maar meer... tjah... "stil en vergeetbaar". Ik heb nooit échte vrienden gehad(niet in mijn ogen in ieder geval) en hopen "echte" vrienden(die mensen die je eens in de zoveel tijd ziet en kent. Waar je hoi tegen zegt op straat.)

Ik ben dus altijd beetje stil geweest, en de gehele middelbare school meegemaakt als een waas van School/Thuis/School/Thuis.

Op school werkte ik keihard, weinig sociaal.
Thuis ging ik spelletjes spelen/niets doen.

UItgaan heb ik nooit echt gedaan tot mn 18e(das nu dus, maar nog steeds niet veel.)

Daarnaast ben ik altijd een super-licht-gewicht geweest. Sinds ik gestopt ben met groeien(1.82) altijd 50 tot 55 Kilo geweest. Soort skelet dat kan lopen. Hierdoor ben ik ook nooit echt bij de meisjes interessant geweest qua lichaam.

Qua gedrag ben ik altijd OF 100% Stil, OF Kinderachtig gek, OF Super-cynisch + Arrogant OF Super-"Fuck off"-beledigend. Als ik Super-cynisch + Arrogant ben wil menig meisje(Meestal roodharige meisjes of buitenlandse meisjes) nog wel op mij vallen, maar verder, nee niet echt.

======= Kern =======

Wat is er mis?
Ik heb het gevoel dat ik geen échte vrienden heb, en dat ik moeite heb om vrienden te krijgen. Ik heb alleen mensen die ík wel ken, maar dat is niet wederzijds.

Bijvoorbeeld vrienden die je aan het begin van het jaar vaak ziet, maar op een of andere manier toch steeds minder. Alsof je losweekt van het groepje. Ze bellen je niet meer, gaan niet meer naar bekende ontmoetingsplaatsen, praten over dingen waar jij helemaal niets van weet, lopen samen weg zonder jou. Dat soort dingen. Alsof ze je langzaam(of redelijk snel) uit het groepje stoten omdat je irritante opmerkingen maakt ofzo.

Situatie nu
Positieve dingen.
  • 2 á 4x Sportschool in de week (1,6 Kilo erbij deze maand!)
  • Hele lieve vriendin. Ze is heel slim(9's op Gymnasium) en leert mij tussendoor ook ff Frans. Ze is een van de weinige die ik heel erg vertrouw en waarmee ik vrijuit kan praten. Enige probleem is dat ik soms niet serieus ben op momenten dat ik dat wel moet zijn.
  • Ik doe Hogeschool, een Engelstalige Business studie. Een hele leuke studie dat mij goed past.
  • Ik doe aan stijldansen waardoor ik iedere week dus wel sociale momenten heb.
  • Ik ga vaker uit, maar weet nog echt niet welke plekken ik leuk vind. Meestal doe ik nu altijd kroegentocht = Gewoon overal heen + Biertje drinken.

Negatieve dingen
  • Depressieve gevoelens, waardoor ik huiswerk niet maak en achterstand heb. (Vriendin geeft mij motivatie, gelukkig. Maar das natuurlijk bouwen op drijfzand...)
  • Ik ben erg perfectionistisch.
  • Volgens mij denkt iedereen bij stijldansen dat ik homo ben :/
  • Ik Volg mij sportschool schema niet echt. (Te moe of veel school)
  • Ik heb niemand om vaak mee uit te gaan. Altijd incidenteel.

=== Slot ===
    Theorieën
    A. Kroegentochtmentaliteit bij vrienden: Ik ken iedereen(Niemand kent mij) en ik kan overal even kort een biertje doen. Ik neem de tijd niet om iemand beter te leren kennen en om een "stamkroeg" te maken. Ik kom en ga. Ik ben vergeten na 2 seconden.

B. Langzame verbanning: Door constante irritante opmerkingen of flauwe grappen of stilte(Die volgorde) word ik langzaam geweerd uit ieder groepje dat ik ken.

C. Gedrag + Uiterlijk: Stille, dunne mensen worden simpelweg genegeerd tot ze spontaan dood gaan of zelfmoord plegen.

Vraagstukken aan iedereen
    1. Kinderachtig Gek: Waarom heb ik dit? Waarom zeg ik soms spontaan "bliep bong" en maak ik soms geluiden als een ruimteschip als ik weer iets stoms doe. Het is compleet debiel!. Waarom is de enige uitweg dan een Stille of Cynische of Gemene "personage"?

2. Waarom voel ik dit? Ik heb een goede studie, doe aan sport en theater, heb een dak boven me hoofd, vriendin, ga vaker uit, ben voor Januari 55+ kilo en genoeg mensen die ik overdag zie. Waarom wil ik zo graag bij een "Groepje" horen en waarom lukt dat me niet?

3. Waarom denk ik altijd dat andere mensen veel vaker uitgaan. Waarom associeer ik dat meteen met "het leuk hebben" en waarom denk ik dat uitgaan een positievere invloed heeft op hun leven i.p.v. binnen studeren?

Prive-vraagstukken,maar dan openbaar gemaakt.
    4. Wat wil ik écht?

5. Waarom doe ik mijn huiswerk niet en ga ik Youtube filmpjes kijken als ik buiten kon zijn of huiswerk kon maken?

6. Is alles opgelost met goede vrienden? Wat moet ik met die vrienden doen? Uitgaan?

Mijn vragen aan jullie zijn dus vragen 1,2 en 3 hierboven
    Gedeeltelijk voor mezelf opgeschreven. Mss later updates etc. Het is 1:43, come on

• Support Kiva!

Bluezz
    zaterdag 21 november 2009 @ 01:50 (#2) 

Ik heb het helemaal zitten lezen

4. Wat wil ik écht?
    Aardig gevonden worden, populair en geliefd. Bevestiging dat je een fijne man bent en die men nog herinnert mocht je nu dood gaan.

5. Waarom doe ik mijn huiswerk niet en ga ik Youtube filmpjes kijken als ik buiten kon zijn of huiswerk kon maken
    tis leuker simpel

6. Is alles opgelost met goede vrienden? Wat moet ik met die vrienden doen? Uitgaan?
    Mss ben je wel in gedachten een onconventioneel iemand. Zoek dat maar eens op

En je TT vraag : nee het is in de ogen van anderen nooit goed. Als het goed voelt is het goed. Voor jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluezz op 21-11-2009 01:58 ]

Bluezz'site

vosss
    That's foxxx in english
    zaterdag 21 november 2009 @ 01:52 (#3) 

Toch jammer dat je die =======-jes niet doorgezet hebt in je hele verhaal

Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen

trovey
    Nachtoele
    zaterdag 21 november 2009 @ 01:52 (#4) 

1. Je bent 18...als je dat nog doet als je 35-40 bent begint het vreemd te worden dus maak je er geen zorgen over, groei je wel overheen.

2. Omdat de meeste mensen bij een groepje willen horen, mensen zijn nou eenmaal groepsdieren, hoe klein of hoe groot dat groepje ook is.

3. Toen ik jouw leeftijd had was ik ook geen uitgaander (sterker nog ik ben het nog niet). Niet iedereen haalt nou eenmaal zijn/haar plezier uit uitgaan, sommige mensen hebben andere interesses. Dat je het meteen associeert met het leuk hebben is iets wat je een beetje door je omgeving/maatschappij wordt opgedrongen...ga je niet veel uit dan ben je saai en noem maar op terwijl daar absoluut geen sprake van hoeft te zijn, je hebt gewoon andere interesses dan mensen die naar dansfeesten/kroegen/discotheken etc. gaan elke week.

Optimist tot in de kist

vosss
    That's foxxx in english
    zaterdag 21 november 2009 @ 01:54 (#5) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 01:50 schreef Bluezz het volgende:
    Ik heb het helemaal zitten lezen

4. Wat wil ik écht?
    Aardig gevonden worden, populair en geliefd. Bevestiging dat je een fijne man bent en die men nog herinnert mocht je nu dood gaan.

5. Waarom doe ik mijn huiswerk niet en ga ik Youtube filmpjes kijken als ik buiten kon zijn of huiswerk kon maken?
    [b]tis leuker simpel

Mss ben je wel in gedachten een onconventioneel iemand. Zoek dat maar eens op

En je TT vraag : nee het is in de ogen van anderen nooit goed. Als het goed voelt is het goed. Voor jou.
    Weet je zeker dat je het helemaal gelezen hebt?

TS zegt namelijk:
    quote:
    En dan kom jij met antwoorden op vragen 4, 5 en 6

Bluezz
    zaterdag 21 november 2009 @ 01:56 (#6) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 01:54 schreef vosss het volgende:

En dan kom jij met antwoorden op vragen 4, 5 en 6
    Ja, omdat ik daar zin in heb

Bluezz'site

vosss
    That's foxxx in english
    zaterdag 21 november 2009 @ 01:56 (#7) 

Ow okay, dan is het goed

Flashwin
    HA HA
    zaterdag 21 november 2009 @ 01:57 (#8) 

Leven is simpel, jij doet te moeilijk.

Op zaterdag 8 september 2007 22:54 schreef BaajGuardian het volgende:
    Ehm nee, ik ben goed opgevoed, heb wel maar een keer een vriendin gehad en daar niet mee geneukt maar wel eens met mijn nicht getongt.

OeJ
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:00 (#9) 

Zullen we de vraagjes mixen? Ik zeg 4,3,1,2,6,5

Seam
    Pillz-E
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:02 (#10) 

Ik denk dat je beeld van een normale vriendengroep een beetje geidealiseerd is
    Mannen bellen elkaar niet Tenzij ze iets nodig hebben, ze gaan niet over de telefoon de hele dag bespreken.
    Misschien zijn je verwachtingen gewoon veel te hoog ?
    En 50-55 is wel erg licht, eet je verder wel voldoende en gezond?

Extra medication for ALL!

OeJ
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:02 (#11) 

Ik vind het een zeur-zeur-huillie-huillie-topic. TS benoemt zelf de problemen, wat moeten anderen daar nog op zeggen?

Seam
    Pillz-E
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:04 (#12) 

Advies en tips zijn gewoon hetzelfde als ieder ander topic over eenzame tieners:
    Ga op een teamsport
    Ga bij een studentenvereniging
    etc etc

Extra medication for ALL!

DiegoArmandoMaradona
    Argentina en PSV
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:04 (#13) 

Jammer dat er niet serieus gereageerd wordt

Is er niks anders wat je leuk vindt? Stijldansen is nu eenmaal niet waar je makkelijk punten mee scoort

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".

Seven.
    NOT eight!
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:05 (#14) 

Je moet niet persé bij een groep willen horen. Volgens meer haal je veel meer uit 1 op 1 contacten. Je kunt best met een groep op stap gaan, maar doe dan niet je best om door de groep geaccepteerd te worden maar focus je op die ene maat. En als hij/zij zich even bezig houdt met de groep, vermaak jezelf dan.

One, two, three, four, five, six,

vosss
    That's foxxx in english
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:13 (#15) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 02:05 schreef Seven. het volgende:
    Je moet niet persé bij een groep willen horen. Volgens meer haal je veel meer uit 1 op 1 contacten. Je kunt best met een groep op stap gaan, maar doe dan niet je best om door de groep geaccepteerd te worden maar focus je op die ene maat. En als hij/zij zich even bezig houdt met de groep, vermaak jezelf dan.
    Hoi schatje. Ik had je al gemist vanavond

OeJ
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:17 (#16) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 02:05 schreef Seven. het volgende:
    Ik ook!

Maanvis
    Centuries in a Lifetime
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:22 (#17) 

Tering wat een gezeik zeg! Ik weeg nog net niet het dubbele van jou en op FOK! mogen maar weinig mensen me écht. Denk je dat ik dan zo'n zeurtopique open? Neen, want zo zit ik niet in elkaar. Ik probeer overal het beste van te maken, en dat zou jij ook moeten doen. Je hebt gewoon een schop tegen die botterige reet van je nodig ipv de zalvende woordjes die wij je kunnen toespelen.

Lente! :)

CP69
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:35 (#18) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 01:43 schreef Jamiroquai het volgende:
    Hey iedereen. Ik zit een beetje met een vervelend probleem.

======== Intro ========
    Wie is Jamiroquai?
    Door de jaren heen was ik altijd een buitenbeentje. Niet zo zeer "vreemd" maar meer... tjah... "stil en vergeetbaar". Ik heb nooit échte vrienden gehad(niet in mijn ogen in ieder geval) en hopen "echte" vrienden(die mensen die je eens in de zoveel tijd ziet en kent. Waar je hoi tegen zegt op straat.)

Ik ben dus altijd beetje stil geweest, en de gehele middelbare school meegemaakt als een waas van School/Thuis/School/Thuis.

Op school werkte ik keihard, weinig sociaal.
    Thuis ging ik spelletjes spelen/niets doen.

UItgaan heb ik nooit echt gedaan tot mn 18e(das nu dus, maar nog steeds niet veel.)

Daarnaast ben ik altijd een super-licht-gewicht geweest. Sinds ik gestopt ben met groeien(1.82) altijd 50 tot 55 Kilo geweest. Soort skelet dat kan lopen. Hierdoor ben ik ook nooit echt bij de meisjes interessant geweest qua lichaam.

Qua gedrag ben ik altijd OF 100% Stil, OF Kinderachtig gek, OF Super-cynisch + Arrogant OF Super-"Fuck off"-beledigend. Als ik Super-cynisch + Arrogant ben wil menig meisje(Meestal roodharige meisjes of buitenlandse meisjes) nog wel op mij vallen, maar verder, nee niet echt.

======= Kern =======

Wat is er mis?
    Ik heb het gevoel dat ik geen échte vrienden heb, en dat ik moeite heb om vrienden te krijgen. Ik heb alleen mensen die ík wel ken, maar dat is niet wederzijds.

Bijvoorbeeld vrienden die je aan het begin van het jaar vaak ziet, maar op een of andere manier toch steeds minder. Alsof je losweekt van het groepje. Ze bellen je niet meer, gaan niet meer naar bekende ontmoetingsplaatsen, praten over dingen waar jij helemaal niets van weet, lopen samen weg zonder jou. Dat soort dingen. Alsof ze je langzaam(of redelijk snel) uit het groepje stoten omdat je irritante opmerkingen maakt ofzo.

Situatie nu
    Positieve dingen.
  • 2 á 4x Sportschool in de week (1,6 Kilo erbij deze maand!)
  • Hele lieve vriendin. Ze is heel slim(9's op Gymnasium) en leert mij tussendoor ook ff Frans. Ze is een van de weinige die ik heel erg vertrouw en waarmee ik vrijuit kan praten. Enige probleem is dat ik soms niet serieus ben op momenten dat ik dat wel moet zijn.
  • Ik doe Hogeschool, een Engelstalige Business studie. Een hele leuke studie dat mij goed past.
  • Ik doe aan stijldansen waardoor ik iedere week dus wel sociale momenten heb.
  • Ik ga vaker uit, maar weet nog echt niet welke plekken ik leuk vind. Meestal doe ik nu altijd kroegentocht = Gewoon overal heen + Biertje drinken.

Negatieve dingen
  • Depressieve gevoelens, waardoor ik huiswerk niet maak en achterstand heb. (Vriendin geeft mij motivatie, gelukkig. Maar das natuurlijk bouwen op drijfzand...)
  • Ik ben erg perfectionistisch.
  • Volgens mij denkt iedereen bij stijldansen dat ik homo ben :/
  • Ik Volg mij sportschool schema niet echt. (Te moe of veel school)
  • Ik heb niemand om vaak mee uit te gaan. Altijd incidenteel.

=== Slot ===
    Theorieën
    A. Kroegentochtmentaliteit bij vrienden: Ik ken iedereen(Niemand kent mij) en ik kan overal even kort een biertje doen. Ik neem de tijd niet om iemand beter te leren kennen en om een "stamkroeg" te maken. Ik kom en ga. Ik ben vergeten na 2 seconden.

B. Langzame verbanning: Door constante irritante opmerkingen of flauwe grappen of stilte(Die volgorde) word ik langzaam geweerd uit ieder groepje dat ik ken.

C. Gedrag + Uiterlijk: Stille, dunne mensen worden simpelweg genegeerd tot ze spontaan dood gaan of zelfmoord plegen.

Vraagstukken aan iedereen
    1. Kinderachtig Gek: Waarom heb ik dit? Waarom zeg ik soms spontaan "bliep bong" en maak ik soms geluiden als een ruimteschip als ik weer iets stoms doe. Het is compleet debiel!. Waarom is de enige uitweg dan een Stille of Cynische of Gemene "personage"?

2. Waarom voel ik dit? Ik heb een goede studie, doe aan sport en theater, heb een dak boven me hoofd, vriendin, ga vaker uit, ben voor Januari 55+ kilo en genoeg mensen die ik overdag zie. Waarom wil ik zo graag bij een "Groepje" horen en waarom lukt dat me niet?

3. Waarom denk ik altijd dat andere mensen veel vaker uitgaan. Waarom associeer ik dat meteen met "het leuk hebben" en waarom denk ik dat uitgaan een positievere invloed heeft op hun leven i.p.v. binnen studeren?

Prive-vraagstukken,maar dan openbaar gemaakt.
    4. Wat wil ik écht?

Gedeeltelijk voor mezelf opgeschreven. Mss later updates etc. Het is 1:43, come on
  • Geluk trachten te vinden BUITEN JEZELF is de fout die jij (en vele andere mensen) maakt.

Jij bent de sleutel naar je innerlijke geluk ...

Vind JEZELF en je vind je BLISS ...

http://i39.tinypic.com/afd2x1.jpg

cerror
    8bit
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:37 (#19) 

Tjezus, sociopaat me dunkt.
    Trek je eens wat minder van anderen aan.

»site met mijn muzak »fotoboek »8bc »(gratis)album

OeJ
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:42 (#20) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 02:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zat of niet, tóch een kern van waarheid.
    Kom nou toch...met je gelul..

Seven, wij nemen, de Twin towers, en jij staat op de bovenste etage, en jij ziet een vliegtuig op je afkomen, kijken of jij je dan nog zo gelukkig voelt. Ok, ik chargeer natuurlijk, maar mijn punt, want daar gaat het om in R&P - dit is de KLB niet - is dat omstandigheden ook grotendeels bepalen hoe je je voelt. Neem Anna Frank, zij was een stuk gelukkiger in haar Achterkamertje, dan toen zij reeds, als vee, opgepropt zat in een trein op weg naar het kamp, uitgezwaaid door, ja, door wie, door de mensen.

Seven.
    NOT eight!
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:50 (#21) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 02:42 schreef OeJ het volgende:

[..]

Kom nou toch...met je gelul..

Seven, wij nemen, de Twin towers, en jij staat op de bovenste etage, en jij ziet een vliegtuig op je afkomen, kijken of jij je dan nog zo gelukkig voelt. Ok, ik chargeer natuurlijk, maar mijn punt, want daar gaat het om in R&P - dit is de KLB niet - is dat omstandigheden ook grotendeels bepalen hoe je je voelt. Neem Anna Frank, zij was een stuk gelukkiger in haar Achterkamertje, dan toen zij reeds, als vee, opgepropt zat in een trein op weg naar het kamp, uitgezwaaid door, ja, door wie, door de mensen.
    Appels, peren.

One, two, three, four, five, six,

OeJ
    zaterdag 21 november 2009 @ 02:54 (#22) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 02:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Appels, peren.
    To-taal niet, maar dan ook TO-TAAL niet, Seven.

En ik ga nu aantonen waarom...

Stel, Seven. jij bent in de hemel -dat klinkt al goed, he-, denk jij dat je nog steeds ongelukkig bent? Welnee!

Bedenk: de hemel is het paradijs, Alles is er - sex vooral, ja sex -, Wat je maar hebben wilt...dan hebben wij het over dingen die buiten onszelf liggen.

Ergo: als de omstandigheden maar goed genoeg zijn, kunnen wij makkelijk gelukkig zijn.

CP69
    zaterdag 21 november 2009 @ 03:01 (#23) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 02:54 schreef OeJ het volgende:

[..]

To-taal niet, maar dan ook TO-TAAL niet, Seven.

En ik ga nu aantonen waarom...

Stel, Seven. jij bent in de hemel -dat klinkt al goed, he-, denk jij dat je nog steeds ongelukkig bent? Welnee!

Bedenk: de hemel is het paradijs, Alles is er - sex vooral, ja sex -, Wat je maar hebben wilt...dan hebben wij het over dingen die buiten onszelf liggen.

Ergo: als de omstandigheden maar goed genoeg zijn, kunnen wij makkelijk gelukkig zijn.
    Hoe JIJ de hemel voorstelt is slechts conceptueel en gerelateerd tot jou aardse gelimiteerde perceptie van 5

zintuigen ...

Die "hemel" van jou is slechts een periode van "geluk tussen 2 depressies" ...

Het ultieme Bliss/Nirvana is het loslaten van ALLE verlangens en begeertes ...

OeJ
    zaterdag 21 november 2009 @ 03:04 (#24) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 03:01 schreef CP69 het volgende:

[..]

Hoe JIJ de hemel voorstelt is slechts conceptueel en gerelateerd tot jou aardse gelimiteerde perceptie van 5

zintuigen ...

Die "hemel" van jou is slechts een periode van "geluk tussen 2 depressies" ...

Het ultieme Bliss/Nirvana is het loslaten van ALLE verlangens en begeertes ...

Ik weet echt niet welk boek je zulk gelul heeft aangepraat, maar ik adviseer je dringend om het weg te flikkeren. Dat meen je toch niet!

GEEN SEX

GEEN BEGEERTE

Het leven is al zo'n draak, en dan wil je uitgerekend DAT, het allerlekkerste niet meer???

Ongelooflijk, zou mijn zus zeggen, dat zegt ze vaak.

CP69
    zaterdag 21 november 2009 @ 03:10 (#25) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 03:04 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ik weet echt niet welk boek je zulk gelul heeft aangepraat, maar ik adviseer je dringend om het weg te flikkeren. Dat meen je toch niet!

GEEN SEX

GEEN BEGEERTE

Het leven is al zo'n draak, en dan wil je uitgerekend DAT, het allerlekkerste niet meer???

Ongelooflijk, zou mijn zus zeggen, dat zegt ze vaak.
    Mmmmm , juist.

Ik weet al wat JOU probleem is.

Jij neemt aan dat JIJ je lichaam bent ..., oftewel ...jij identificeert jezelf met je eigen lichaam ...

Je moet es weten wat jij ECHT bent.

Maakt niks uit ....

We komen er wel ....

WIJ ALLEMAAL SAMEN ...

als ....

1

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
    index       relaties & psychologie       sociologie & maatschappij
    Is het dan nooit goed?!
    nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500