index       mexicaanse griep
PI Dat vaccin.
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2
Topicgallery™ :
mediaconsument
vrijdag 20 november 2009 @ 17:59 (#1) 

2 vragen.

- Stel de mgriep muteert sneller dan verwacht, zijn de vaccins die we nu hebben dan overbodig? Worden die vaccins dan direct vervangen? Of wordt er dan toch gevaccineerd mbt. de niet gemuteerde variant?

- Stel, je hebt de mgriep al gehad, en je wordt opgeroepen om je te vaccineren. Is deze vaccinatie dan niet overbodig? Omdat je dan in principe al een vaccinatie hebt gehad, oftewel dat je door het ziek zijn geleerd hebt antistoffen aan te maken voor deze ziekte?

Dat waren ze. Bedankt voor het antwoord.

As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.

dotKoen
vrijdag 20 november 2009 @ 18:03 (#2) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:59 schreef mediaconsument het volgende:
2 vragen.

- Stel de mgriep muteert sneller dan verwacht, zijn de vaccins die we nu hebben dan overbodig? Worden die vaccins dan direct vervangen? Of wordt er dan toch gevaccineerd mbt. de niet gemuteerde variant?
Het virus muteert as we speak. Meestal gaat dat zeer geleidelijk. Daarom zijn mensen die nu gevaccineerd worden, over 2 maanden als het goed is net zo goed beschermd. Het is mogelijk dat er opeens (bijvoorbeeld door recombinatie met een ander influenzavirus) een hele andere variant ontstaat. Dan is het vaccin veel minder effectief. Of er dan wordt doorgevaccineerd weet ik niet. Waarschijnlijk wel, want de huidige variant zal dan ook nog veel in de populatie aanwezig zijn.
quote:
- Stel, je hebt de mgriep al gehad, en je wordt opgeroepen om je te vaccineren. Is deze vaccinatie dan niet overbodig? Omdat je dan in principe al een vaccinatie hebt gehad, oftewel dat je door het ziek zijn geleerd hebt antistoffen aan te maken voor deze ziekte?
Als je al de Mexicaanse griep hebt gehad, is vaccinatie overbodig. Probleem is dat dat (tenzij er neusmonsters bij je zijn afgenomen) niet waterdicht te bewijzen is. Vaccinatie zorgt voor dezelfde manier voor immuniteit als het doormaken van de ziekte dat doet.

Omnium artium medicina nobilissima est

Esmerallda17
ik ben ik
vrijdag 20 november 2009 @ 18:28 (#3) 

quote:
2 vragen.

Dat waren ze. Bedankt voor het antwoord.
Dus jij word maar 1 x in je leven ziek (door griep ofzo) dat krijg je ook vaker, en dan leert je lichaam ook niet in 1x een antistof er voor aan te maken zodat je het niet meer krijg.t

-- So many good times you and I
It makes it so hard to say good-bye --
(l)

dotKoen
vrijdag 20 november 2009 @ 18:37 (#4) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:28 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Dus jij word maar 1 x in je leven ziek (door griep ofzo) dat krijg je ook vaker, en dan leert je lichaam ook niet in 1x een antistof er voor aan te maken zodat je het niet meer krijg.t
Dat mensen vaker griep krijgen, komt doordat er steeds weer andere griepvirussen circuleren. Voor exact hetzelfde griepvirus ben je jarenlang immuun.

mediaconsument
vrijdag 20 november 2009 @ 18:41 (#5) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:03 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Het virus muteert as we speak. Meestal gaat dat zeer geleidelijk. Daarom zijn mensen die nu gevaccineerd worden, over 2 maanden als het goed is net zo goed beschermd. Het is mogelijk dat er opeens (bijvoorbeeld door recombinatie met een ander influenzavirus) een hele andere variant ontstaat. Dan is het vaccin veel minder effectief. Of er dan wordt doorgevaccineerd weet ik niet. Waarschijnlijk wel, want de huidige variant zal dan ook nog veel in de populatie aanwezig zijn.
Wat ik me dan afvraag, is of alle vaccins dan wel op tijd beschikbaar zijn? Of zijn er groepen die later worden ingeënt, oftewel dat deze mensen meer kans hebben een gemuteerde variant op te lopen?
quote:
Als je al de Mexicaanse griep hebt gehad, is vaccinatie overbodig. Probleem is dat dat (tenzij er neusmonsters bij je zijn afgenomen) niet waterdicht te bewijzen is. Vaccinatie zorgt voor dezelfde manier voor immuniteit als het doormaken van de ziekte dat doet.
Ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze dan toch maar een vaccin nemen, zelfs als ze normaalgesproken nooit ziek zijn. Ik vraag me dan af, of het dan niet beter is om bij twijfel, af te zien van vaccinatie? Zeker gezien de onzekerheid mbt. de stoffen die je binnenkrijgt.

As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.

dotKoen
vrijdag 20 november 2009 @ 18:50 (#6) 

quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:41 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag, is of alle vaccins dan wel op tijd beschikbaar zijn? Of zijn er groepen die later worden ingeënt, oftewel dat deze mensen meer kans hebben een gemuteerde variant op te lopen?
Wanneer bedoel je? Als er een sterk afwijkend virus optreedt? Er zal waarschijnlijk een nieuw vaccin ontwikkeld worden. Of er dan ook een vaccinatiecampagne start, kan je op dit moment niet voorspellen.
quote:
[..]

Ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze dan toch maar een vaccin nemen, zelfs als ze normaalgesproken nooit ziek zijn. Ik vraag me dan af, of het dan niet beter is om bij twijfel, af te zien van vaccinatie? Zeker gezien de onzekerheid mbt. de stoffen die je binnenkrijgt.
Vaccinatie is een - zeer veilige - medische handeling. Zoals bij alle medische handelingen moet je risico's afwegen. Als je denkt al de Mexicaanse griep hebt doorgemaakt, kan dat reden zijn van vaccinatie af te zien. Je kunt dit soort dingen het beste overleggen met je arts.

mgerben
Gm
vrijdag 20 november 2009 @ 18:58 (#7) 

quote:
[..]
Zoals gezegd muteert een virus langzaam. En het afweersysteem is flexibel. Het is geen alles-of-niks. Voordat het virus zover is aangepast dat het totaal niet meer herkend wordt ben je een hele tijd verder.
Zo'n nieuw virus begint bovendien in één persoon en moet vanaf daar weer de hele wereld over. En het moet concurreren met het oorspronkelijke virus.
Misschien dat er over 1 of 2 jaar inderdaad een mutatie de wereld over gaat.
Dan komt het gewoon in de standaardvaccins. Tijd genoeg dus.
quote:
Ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze dan toch maar een vaccin nemen, zelfs als ze normaalgesproken nooit ziek zijn.
De normale griepvirussen lijken allemaal een beetje op elkaar. Je kunt dus best een soort van algemene weerstand tegen de algemene griep hebben.
De Mexicaanse griep is anders. Die heeft je lichaam nog nooit gezien, en ook niet iets dat er op lijkt. Je hebt dus best kans dat je deze keer wel aan de beurt bent.
Bovendien doe je het niet helemaal voor jezelf. Iedere gevaccineerde remt de verspreiding van de griep. Door jezelf te laten vaccineren bescherm je ook kinderen, zwangere vrouwen en ouderen die misschien nog niet gevaccineerd zijn.
quote:
Ik vraag me dan af, of het dan niet beter is om bij twijfel, af te zien van vaccinatie? Zeker gezien de onzekerheid mbt. de stoffen die je binnenkrijgt.
Je mag best besluiten om geen vaccinatie te halen, maar doe het op de juiste gronden.
Volgens deze redenatie zou iemand die nog nooit een autoongeluk heeft gehad ook geen gordel hoeven te dragen. Sorry. Gezondheid in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst.

De 'onzekerheid mbt de stoffen' is bovendien een farce.
  • die stoffen zitten al 90 jaar in vaccins. Dat 'het internet' er nu ineens achter is gekomen dat ze erin zitten wil niet zeggen dat ze iets nieuws gevonden hebben.
  • als je ziek wordt wil je wel Tamiflu en paracetemol. Zullen we die zinsnede over onbekende stoffen nog eens herhalen?

Die hele redenering over zogenaamde onbekende stoffen geeft vooral aan dat Miep Met De Angststoornis ineens achter iets is gekomen dat ze niet begrijpt en als reactie in paniek om zich heen blogt.
    Als Mieps kinderen ziek worden staat ze in het ziekenhuis vooraan om met grote mond haar Recht op tamiflu Op Te Eisen.

• mediaconsument
    vrijdag 20 november 2009 @ 19:07 (#8) 

Wat ik me nu dan afvraag, het virus heeft nu een aantal nieuwe risico groepen, deze mensen worden gevaccineerd. Echter leert ervaring dat een virus zoals dat van de mgriep niet snel is uitgeroeid, net zoals dat griepprikken een jaarlijkse bezigheid zijn.

Hoe zit het dan als het virus volgend jaar terug komt? Wordt er dan opnieuw geprikt? Oftewel kan er een situatie gaan komen, dat de mensen die nu gaan prikken, oftewel inclusief de complete groep van 0-25, dat deze jaarlijks een dergelijke prik kunnen gaan verwachten?

Dat zou ik wel erg eng vinden overigens.

Bankfurt
    vrijdag 20 november 2009 @ 19:36 (#9) 
    quote:
    2 vragen.

Alles valt of staat met de logistiek. Grote kans dat ze dan die verschillende vaccins door elkaar gooien. Weet straks niemand meer waartegen, hoe en waarom die gevaccineerd is.
    quote:
    1e) Je krijgt geen oproep, maar een uitnodiging om je te laten vaccineren.

2e) antistoffen voor een virus dat zich in iedere EU-lidstaat anders gedraagt ?

Nou, misschien 27 anti-stoffen, voor elke EU-lidstaat 1 antistof; Zo kun je zonder Mexicaanse griep door Europa reizen, wel zo handig lijkt mij.

eleusis
    me ves y sufres
    vrijdag 20 november 2009 @ 20:16 (#10) 

quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 19:07 schreef mediaconsument het volgende:
    Wat ik me nu dan afvraag, het virus heeft nu een aantal nieuwe risico groepen, deze mensen worden gevaccineerd. Echter leert ervaring dat een virus zoals dat van de mgriep niet snel is uitgeroeid, net zoals dat griepprikken een jaarlijkse bezigheid zijn.

Hoe zit het dan als het virus volgend jaar terug komt? Wordt er dan opnieuw geprikt? Oftewel kan er een situatie gaan komen, dat de mensen die nu gaan prikken, oftewel inclusief de complete groep van 0-25, dat deze jaarlijks een dergelijke prik kunnen gaan verwachten?

Dat zou ik wel erg eng vinden overigens.
    Je hebt waarschijnlijk gelijk dat het virus terugkomt. Wat vaak gebeurt is dat de pandemische stam het "wint" van de vorige griep. Wat dus vandaag de pandemische griep is, is volgend jaar de seizoensgriep. Naar alle waarschijnlijkheid, is de varkensgriep here to stay.

Maar het is niet elk jaar meer een urgent probleem. Waarom is er nu zo'n actie: omdat ons immuunsysteem niet bekend zijn met dit nieuwe virus en daardoor kwetsbaar. Elk jaar is weer een nieuw deel van de bevolking immuun door vaccinaties en een ander deel door infectie. Dat proces gaat telkens voort. Dus de slagkracht van dit virus wordt door de jaren steeds minder.

Het virus zal waarschijnlijk lichtjes muteren, maar de kans is groot dat er enige kruisimmuniteit is – net zoals dat elk jaar zo is bij de seizoensgriep. Dit zie je nu ook bij ouderen die enige immuniteit hebben vanwege een vergelijkbare stam die blijkbaar vroeger heeft geheerst.

Kortom, naarmate het virus hier langer is, zijn er steeds minder speciale maatregelen nodig. Je hebt het over jaarlijks prikken; dat is voor grote aantallen mensen elk jaar realiteit, sommige uit noodzaak, andere op eigen verzoek, en daar is niets geks aan. Maar een landelijke campagne zoals dit jaar zal w.s. niet meer hoeven.

Tot over X jaar er weer een virus ergens in één of andere varkensherder recombineert en dan begint het liedje weer van voor af aan...

☻_
    /▌ /▌
    / \ / \ ☻

La_Vita
    vrijdag 20 november 2009 @ 23:39 (#11) 

quote:

Natuurlijk is het beter om daar van af te zien. Als jij een gezonde jonge pummel bent dan ga je van een griepje echt niet dood hoor. Tenzij je in de zorg werkt natuurlijk, dan is het wel zo sociaal.

Echt. Heel Nederland is ineens bang voor de griep terwijl je hiervoor een pussy was als je met de griep in bed lag

My mama didn't raise no fool

dotKoen
    zaterdag 21 november 2009 @ 00:15 (#12) 

quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 23:39 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Natuurlijk is het beter om daar van af te zien. Als jij een gezonde jonge pummel bent dan ga je van een griepje echt niet dood hoor. Tenzij je in de zorg werkt natuurlijk, dan is het wel zo sociaal.

Echt. Heel Nederland is ineens bang voor de griep terwijl je hiervoor een pussy was als je met de griep in bed lag
    De mortaliteit van deze griep ligt op het moment niet anders dan de seizoensgriep: 1 op de 1000 patiënten sterft. Wat wél anders is, is wie er overlijdt.: 93% van de overledenen was jonger dan 60 jaar, waar bij de seizoensgroep 95% ouder dan 65 was.

Van alle 909 ziekenhuisopnames heeft 60% een onderliggende ziekte, van alle overledenen 89%.

Conclusie: nee, natuurlijk ga je waarschijnlijk niet dood. Maar ben je een je relatief jong (<50 jaar) en heb je iets als astma, dan zou ik zeker voorzichtig zijn.

Bron: http://www.rivm.nl/cib/binaries/H1N1overzicht_tcm92-61018.pdf

[ Bericht 7% gewijzigd door dotKoen op 21-11-2009 00:26 ]

Bankfurt
    zaterdag 21 november 2009 @ 22:58 (#13) 
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 23:39 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Waarom sociaal als je in de zorg werkt en toch niet dood gaat ?

dotKoen
    zaterdag 21 november 2009 @ 23:04 (#14) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 22:58 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Waarom sociaal als je in de zorg werkt en toch niet dood gaat ?
    Zo moeilijk is dat niet? Je kunt als je ziek bent - maar ook asymptomatisch - de grieo verspreiden onder kwetsbare patiënten. Als zorgverlener voel ik me verplicht om voor een veilige omgeving voor mijn patiëten te zorgen. Een griepvaccinatie is daar een goed, nuttig en veilig hulpmiddel voor.

Bankfurt
    zaterdag 21 november 2009 @ 23:12 (#15) 
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 23:04 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet? Je kunt als je ziek bent - maar ook asymptomatisch - de grieo verspreiden onder kwetsbare patiënten. Als zorgverlener voel ik me verplicht om voor een veilige omgeving voor mijn patiëten te zorgen. Een griepvaccinatie is daar een goed, nuttig en veilig hulpmiddel voor.
    Het is jouw overtuiging dat deze vaccinatie goed, nuttig en veilig is;

Maar wat zouden jouw patienten er van vinden ? wat als er ergens patienten zijn die het tegendeel beweren en willen dat hun zorgverleners zich niet laten vaccineren ?

Wie of wat is hier dan sociaal ?

Oppassen dus, met jezelf ergens toe "verplicht" te voelen.

Niemand is verplicht zich ergens toe te "voelen", tenzij er sprake is van hersenspoeling en indoctrinatie, wat zo'n beetje bij deze hele griep-hetze behoorlijk lijkt te gebeuren.

smilo
    zondag 22 november 2009 @ 19:23 (#16) 
    Ik kreeg 1 normale griepprik en 2 mexicaanse griep prikken.
    Die 2 vond ik overigens vrij gemeen en mijn arm werd wat dik.

[url=http://www.4gf.nl]online spellen[/url], [url=http://www.4gf.nl]online games[/url], [url=http://www.4gf.nl]online spelletjes[/url], [url=http://www.4gf.nl]online spele[/url], [url=http://www.4gf.nl]flash games[/url]

mediaconsument
    zondag 22 november 2009 @ 20:12 (#17) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 23:04 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat ik dan asociaal vind, is punt 9 uit de OP van Mexicaanse griep, 9 redenen om toch maar NIET te vaccineren

Oftewel, ik zou zorgpersoneel ontslaan als ze niet gezond zouden leven! Daar tegenover zou ik als regering mijn uiterste best doen om de gehele bevolking te leren wat gezond eten nou daadwerkelijk is in plaats van dit over te laten aan commerciële bedrijven of ouders die deze kennis tegenwoordig grootendeels niet meer bezitten..

Ziekmelden moet dan ook erg makkelijk gaan in de zorg volgens mij, Ben dan ook benieuwd wat ze zeggen als er iemand is ingeënt, en toch de mgriep krijgt en hier kwetsbare patiënten door doodgaan.

Mjah, het blijft een lastig verhaal, ik zal het vaccin daarom nooit het voordeel van de twijfel kunnen geven.

mgerben
    Gm
    zondag 22 november 2009 @ 20:16 (#18) 

quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 23:12 schreef Bankfurt het volgende:
    [..]
    Het is jouw overtuiging dat deze vaccinatie goed, nuttig en veilig is;

Maar wat zouden jouw patienten er van vinden ? wat als er ergens patienten zijn die het tegendeel beweren en willen dat hun zorgverleners zich niet laten vaccineren ?

Wie of wat is hier dan sociaal ?

Oppassen dus, met jezelf ergens toe "verplicht" te voelen.

Niemand is verplicht zich ergens toe te "voelen", tenzij er sprake is van hersenspoeling en indoctrinatie, wat zo'n beetje bij deze hele griep-hetze behoorlijk lijkt te gebeuren.
    Wat is dit voor post, portie dom lull'n?

Het is jouw 'overtuiging' dat je beter niet voor een auto kunt stappen, misschien denkt die automobilist er wel heel anders over, en bla-bla-bla.

Weet je wat? Voordat je gaat schermen met niet-bestaande zelfverzonnen patiënten, vind er dan eens een paar voordat iemand zich moet verdedigen tegen patiënten die alleen in jouw fantasie bestaan.

Een inenting levert geen enkel gevaar op voor de omgeving, dus waar heb je het over?

Je bent als zorg-gever wel degelijk moreel verplicht om je te laten vaccineren. Waarom? Nou, stel dat de griep niet heel dodelijk is maar wel 10-15% van het land raakt. Waar denk je dat de zwaarste gevallen naar toe gaan?
    Antwoord: Naar het ziekenhuis.
    Is het dan handig als ook daar 10-15% van het personeel ziek is?
    Getuige je betoog ben je niet zo helder, dus zal ik ook hier het antwoord geven: Nee, dat is niet handig.

mediaconsument
    zondag 22 november 2009 @ 20:19 (#19) 

quote:
    Op zondag 22 november 2009 20:16 schreef mgerben het volgende:

[..]

<pot verwijt ketel snip>
    Ben je als zorgverlener verplicht om gezond te leven?

Five_Horizons
    FEYENOORD
    [ Moderator ] zondag 22 november 2009 @ 21:34 (#20) 

quote:
    Op zondag 22 november 2009 20:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ben je als zorgverlener verplicht om gezond te leven?
    Nee, natuurlijk niet. Het zijn net 'echte mensen....

Meer kennis dan je financieel adviseur hebben? Je wilt zeker weten dat je adviseur je niet zomaar wat 'adviseert'?
    Woekerpolis of DSB: wij zitten naast u en u krijgt wél een goed product...

De iPad komt eraan!

mediaconsument
    zondag 22 november 2009 @ 21:46 (#21) 

quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Het zijn net 'echte mensen....
    Echte mensen die buiten de risico groepen vallen zijn ook niet verplicht om een vaccin te nemen. Veel daarvan komen dan ook in contact met de kwetsbare mensen waar zorgverleners ook mee in contact komen.

Oftewel, als zorgverleners niet verplicht zijn om de kans dat ze ziek worden te verminderen dmv. extra goed hun gezondheid te letten, dan heeft een vaccin weinig toegevoegde waarde, ze zijn dan ook voor alle ziekten extra vatbaar als ze hier niet goed mee bezig zijn. De meesten weten volgens mij dan ook niet precies hoe ze dit het beste kunnen doen, net zoals de meeste normale mens dat niet weten.

Five_Horizons
    FEYENOORD
    [ Moderator ] zondag 22 november 2009 @ 21:49 (#22) 

quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:46 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Echte mensen die buiten de risico groepen vallen zijn ook niet verplicht om een vaccin te nemen. Veel daarvan komen dan ook in contact met de kwetsbare mensen waar zorgverleners ook mee in contact komen.

Oftewel, als zorgverleners niet verplicht zijn om de kans dat ze ziek worden te verminderen dmv. extra goed hun gezondheid te letten, dan heeft een vaccin weinig toegevoegde waarde, ze zijn dan ook voor alle ziekten extra vatbaar als ze hier niet goed mee bezig zijn. De meesten weten volgens mij dan ook niet precies hoe ze dit het beste kunnen doen, net zoals de meeste normale mens dat niet weten.
    De conclusie die je trekt m.b.t. de toegevoegde waarde van het vaccin raakt kant noch wal. Zorgverleners zijn over het algemeen prima bewust van wat ze wel of niet kunnen doen. Het zijn geen robots.

Meer kennis dan je financieel adviseur hebben? Je wilt zeker weten dat je adviseur je niet zomaar wat 'adviseert'?
    Woekerpolis of DSB: wij zitten naast u en u krijgt wél een goed product...

De iPad komt eraan!

Bankfurt
    zondag 22 november 2009 @ 21:59 (#23) 
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 20:16 schreef mgerben het volgende:

[..]

een post dat niet voor simpele zielen is bedoeld.
    quote:
    Het is jouw 'overtuiging' dat je beter niet voor een auto kunt stappen, misschien denkt die automobilist er wel heel anders over, en bla-bla-bla.
    We hebben het hier overigens over een vaccin en de mexicaanse griep.
    quote:
    Weet je wat? Voordat je gaat schermen met niet-bestaande zelfverzonnen patiënten, vind er dan eens een paar voordat iemand zich moet verdedigen tegen patiënten die alleen in jouw fantasie bestaan.
    Jij snapt het principe van de door mij aangegeven situatie blijkbaar niet.
    quote:
    Een inenting levert geen enkel gevaar op voor de omgeving, dus waar heb je het over?
    Daar gaat de aangeven situatie niet over, het gaat om de denkbeeldige situatie van een patient die wil dat jij (als zijn verzorger) je niet laat vaccineren en daar zijn goede redenen voor heeft.

quote:
    Je bent als zorg-gever wel degelijk moreel verplicht om je te laten vaccineren. Waarom? Nou, stel dat de griep niet heel dodelijk is maar wel 10-15% van het land raakt. Waar denk je dat de zwaarste gevallen naar toe gaan?
    Antwoord: Naar het ziekenhuis.
    Is het dan handig als ook daar 10-15% van het personeel ziek is?
    Dat percentage hebben we sowieso al jaren.
    quote:
    Getuige je betoog ben je niet zo helder, dus zal ik ook hier het antwoord geven: Nee, dat is niet handig.
    Ga maar dat vaccin halen, want dan zijn we des te sneller van die rommel af.

mediaconsument
    zondag 22 november 2009 @ 22:00 (#24) 

quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De conclusie die je trekt m.b.t. de toegevoegde waarde van het vaccin raakt kant noch wal. Zorgverleners zijn over het algemeen prima bewust van wat ze wel of niet kunnen doen. Het zijn geen robots.
    Ze kiezen er wel voor om met kwetsbare mensen te werken. Ik vraag me dan ook af hoeveel effect een vaccin heeft als het immuunsysteem over het algemeen om welke reden dan ook minder zou werken. Dan word je net zo goed ziek als dat je dat word zonder vaccin.

Weet jij trouwens wat je het beste kunt eten en drinken om een sterk immuunsysteem te krijgen, of welk eten en drinken ervoor kan zorgen dat dit immuunsysteem minder goed werkt?

Bankfurt
    zondag 29 november 2009 @ 20:26 (#25) 
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 22:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ze kiezen er wel voor om met kwetsbare mensen te werken. Ik vraag me dan ook af hoeveel effect een vaccin heeft als het immuunsysteem over het algemeen om welke reden dan ook minder zou werken. Dan word je net zo goed ziek als dat je dat word zonder vaccin.
    Het eerste wat een goed immuunsysteem doet bij vaccinatie, is het vaccin onschadelijk maken.
    quote:
    Weet jij trouwens wat je het beste kunt eten en drinken om een sterk immuunsysteem te krijgen, of welk eten en drinken ervoor kan zorgen dat dit immuunsysteem minder goed werkt?
    Ik geef je mijn favorietenlijstje wat ik er van denk in grote lijnen:

Voor een sterk immuunsysteem:

Verse groente, vers fruit
    Co-enzyme Q10 - 100 mg per dag
    Vitamine C uit natuurlijk eten, min. 1200 mg per dag
    Vitamine D en kalk uit gewoon gezond voedsel
    Vit B. Vit. E. Vit. A
    i.g.v. opkomende griep: Echinea en veel vers fruit (Citrusvruchten)
    Verse groentensoep
    Af en toe een scharrelei.
    Zemelen/vezels
    Olijfolie
    Noten
    Gedestilleerd water
    Detox thee
    Honing
    Appelstroop
    Af en toe verse vis
    Omega 3
    Zuiver roggebrood